Masterkev schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:09:
Navigeren met de nieuwe navigatie app ging prima, al is het verwachte accu percentage bij aanvang van de rit wel heel pessimistisch. Heb er 2x een geplande laadstop tussenuit kunnen halen om dan nog met 27% aan te komen. Zou dat ermee te maken hebben dan hij na het laden het gemiddeld verbruik automatisch reset?.
Hier vanuit het Ertsgebergte (Pirna) met ABRP, uit de Zeekr store, dezelfde ervaring. Ik heb uiteindelijk 17,5 op 100 verbruikt tot ik ff 180 ging boenderen. Met speels gemak accelereert hij nog van 150 naar bijna 190.
Van Leusden met 85% wilde hij in Bissendorf al laden maar ik heb gewoon doorgekacheld maar Bad Oeynhausen met 90 km over. Daarna wilde hij absoluut niet door tot Irxleben waar ik aankwam met 120 km over... van daar vond hij echt Leipzig ver genoeg terwijl ik makkelijk tot Dresden kwam. Misschien had ik iets gewonnen met vier stops ipv drie, maar dan had hij anders moeten suggereren, maw laden tot 50% en doorrijden tot bijna leeg om de maximale 150 kW snelheid te halen. Ga ik voor de terugreis uitrekenen. Ik heb dus uiteindelijk Google Maps gebruikt om hard een Teslader in te stellen.
Bij twee stops een geïnteresseerde Tesla rijder gesproken, verteld dat het een erg fijne reiswagen is, die echter in de steek gelaten wordt door zijn software.