Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
PaT schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:46:
[...]

Ik kan inderdaad alleen de verplichting van een paar adas systemen terug vinden sinds 2022. Maar de verplichting dat dat met 2 handelingen uit te zetten moet zijn kan ik nergens vinden.
Gewoon een interpretatie van Zeekr/Geely, niets meer, niets minder.
Sinds 2022 moeten nieuw uitgebrachte auto's dit hebben, pas sinds 7-7-2024 geldt dit voor elke nieuw verkochte auto.

De wetgeving is echt mega ingewikkeld, elk onderdeel deel heeft weer eigen regelgeving.
Maar je hebt bijvoorbeeld dit:
https://eur-lex.europa.eu...TML/?uri=CELEX:32019R2144
4. Geavanceerde noodremsystemen en systemen voor rijstrookassistentie in noodsituaties moeten in het bijzonder voldoen aan de volgende minimumvoorschriften:
a) dergelijke systemen kunnen uitsluitend een voor een worden uitgeschakeld door middel van een reeks handelingen die door de bestuurder moeten worden verricht;
b) als de hoofdbesturingsschakelaar van het voertuig wordt geactiveerd, moeten de systemen zich altijd in normale werkmodus bevinden;
Een reeks handelingen betekend dus dat 1 handeling niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:56
brambo123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:42:
[...]

Sinds 2022 moeten nieuw uitgebrachte auto's dit hebben, pas sinds 7-7-2024 geldt dit voor elke nieuw verkochte auto.

De wetgeving is echt mega ingewikkeld, elk onderdeel deel heeft weer eigen regelgeving.
Maar je hebt bijvoorbeeld dit:
https://eur-lex.europa.eu...TML/?uri=CELEX:32019R2144

[...]

Een reeks handelingen betekend dus dat 1 handeling niet voldoende is.
Ja maar dat soort systemen waar dat artikel op doelt zijn dus niet zaken als mate van regen remmen, piep bij 1 km snelheidsovertreding etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Renoo op 18-06-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Renoo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Ja maar dat soort systemen waar dat artikel op doelt zijn dus niet zaken als mate van regen remmen, piep bij 1 km snelheidsovertreding etc.
Zoals ik al aangaf zijn het allemaal losse regels.
ISA (Intelligent Speed Assistance) is weer een losse document met waslijst aan eisen.
En ja, daar staat de 1km/h regel in.
Alleen waar dat regeneratief remmen (en meer van die voorkeuren) staan ben ik nog niet achter, dat valt niet onder ADAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 09:19

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
brambo123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Alleen waar dat regeneratief remmen (en meer van die voorkeuren) staan ben ik nog niet achter, dat valt niet onder ADAS.
Dat is dan ook een bug die bij de laatste of voorlaatste update is ontstaan.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:53
Ik heb al een langere tijd last van Android Auto connecties. Nu probeerde ik een dongle aan te sluiten van AAWireless en zag ik dat er stond dat Zeekr niet officieel werkt met Android Auto. Heb even de merken opgezocht die compatibel zijn en inderdaad Zeekr staat er niet bij...

https://www.android.com/auto/compatibility/vehicles/

Zouden ze een neppe (niet gesupporte) head unit gebruiken voor Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 14:31
Opa schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Dat is dan ook een bug die bij de laatste of voorlaatste update is ontstaan.
In het zeekr feedback systeem hebben ze aangegeven dat het geen bug is, maar een wetgeving. Alleen niemand kan die wetgeving vinden en daar reageren ze ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mmaaikel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
[...]

In het zeekr feedback systeem hebben ze aangegeven dat het geen bug is, maar een wetgeving. Alleen niemand kan die wetgeving vinden en daar reageren ze ook niet op.
Ik gooi soms mijn was niet in de wasmand. Dat is ook wetgeving. Ik weet alleen ff niet welke wet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:35
Opa schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Ik gooi soms mijn was niet in de wasmand. Dat is ook wetgeving. Ik weet alleen ff niet welke wet. :+
Hiervoor wordt je waarschijnlijk zwaar gestraft door je partner, geen wetgeving nodig. Luisteren zul je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
DontDealWithIt schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
Ik heb al een langere tijd last van Android Auto connecties. Nu probeerde ik een dongle aan te sluiten van AAWireless en zag ik dat er stond dat Zeekr niet officieel werkt met Android Auto. Heb even de merken opgezocht die compatibel zijn en inderdaad Zeekr staat er niet bij...

https://www.android.com/auto/compatibility/vehicles/

Zouden ze een neppe (niet gesupporte) head unit gebruiken voor Android Auto?
Denk dat het gewoon oude of incomplete lijst is.
Zelfs Volkswagen staat er niet tussen.
Edit: beter kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
DontDealWithIt schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
Ik heb al een langere tijd last van Android Auto connecties.
Ik weet dat de verbinding vaak niet in 1 keer lukt dus als ik het AA symbool niet zie, ga ik naar Connect. 9 van de 10 keer staat dan AA op grijs en is hij terug als ik er op tik. De tiende keer staat hij daar wel aan en zet ik hem uit en weer aan.
Anders een systeem reset maar ja, dat doet hij zelf al elke week... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
  • Laatst online: 20-06 17:22
Ik heb de nieuwe navigatie-app kunnen installeren, maar ik kan de oude niet verwijderen. Ik zie hem niet in de lijst met verwijderbare apps. Hoe heb je dat gedaan?
brambo123 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:56:
[...]

In de Zeekr store kun je de app verwijderen en opnieuw instelleren, dan werkt die waarschijnlijk weer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:22:
Ik heb de nieuwe navigatie-app kunnen installeren, maar ik kan de oude niet verwijderen. Ik zie hem niet in de lijst met verwijderbare apps. Hoe heb je dat gedaan?

[...]
Niet.
De oude app kun je niet verwijderen.
Als de nieuwe helemaal af is wordt de oude in een update vervangen door de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Bedankt! Ik hoop dat ze dat snel doen.
brambo123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Niet.
De oude app kun je niet verwijderen.
Als de nieuwe helemaal af is wordt de oude in een update vervangen door de nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door viso op 18-06-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Ik verwacht geen volledige integratie, ik wil alleen dat de stoel- en spiegelinstellingen behouden blijven. Als ik mijn telefoon als sleutel kan gebruiken, net als Tesla, is dat de kers op de taart. Anders maakt mijn vrouw me af, want ik ben gedefinieerd als de eigenaar van de auto, herkent alleen mij, en elke keer dat ze hem gebruikt, moet ze vervelende instellingen aanpassen.
Renoo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:50:
Afgaande op wat ik lees op de 001 sub is de nieuwe update niet wat ik ervan gehoopt had. Bijvoorbeeld nog steeds geen link tussen profielen en instellingen rijhulp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:47:
Ik verwacht geen volledige integratie, ik wil alleen dat de stoel- en spiegelinstellingen behouden blijven. Als ik mijn telefoon als sleutel kan gebruiken, net als Tesla, is dat de kers op de taart. Anders maakt mijn vrouw me af, want ik ben gedefinieerd als de eigenaar van de auto, herkent alleen mij, en elke keer dat ze hem gebruikt, moet ze vervelende instellingen aanpassen.

[...]
Waarom maak je onder jouw eigenaarschap dan niet een rijdersprofiel voor haar aan?
Klik op je naam boven in de menubalk en je hebt nog twee vrije slots. Works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Daar is toch gewoon optie voor auto delen in de app voor?
Vrouwlief download even de Zeekr app, maakt eigen account.
En dan deel jij de auto met haar.
Krijgt ze eigen profiel, kan ze haar eigen stoel en spiegel instellingen opslaan, zelfs kleurtje van interieurverlichting wordt opgeslagen.
Zijn alleen wat instellingen die inderdaad nog niet per gebruiker zijn, meende met name dingen als bluetooth en muziek.
En ze moeten even fixen dat gezichtsherkenning ook voor andere gebruikers werkt.
Beetje nutteloos dat dat nu alleen voor hoofdgebruiker is.
En ze moeten natuurlijk wat meer telefoons gaan ondersteunen voor de digitale key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Natuurlijk hebben we dat gedaan, maar als we de telefoon als sleutel gebruiken, moeten we hem met de app openen. Het is niet zoals keyless entry.
Als we de sleutel bij ons hebben, is keyless entry oké, maar als we de gebruiker willen wijzigen, moeten we de barcode scannen en vervolgens handmatig het profiel selecteren, de Bluetooth-verbinding herstellen, snelkoppelingen, enz. zijn verdwenen. Het zou beter zijn als de auto die ik haar aanbood gebruiksvriendelijker was :) Vooral omdat ze al vanaf het begin een vooroordeel heeft: "waar komt die Zeekr vandaan?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:52:
Natuurlijk hebben we dat gedaan, maar als we de telefoon als sleutel gebruiken, moeten we hem met de app openen. Het is niet zoals keyless entry.
Als we de sleutel bij ons hebben, is keyless entry oké, maar als we de gebruiker willen wijzigen, moeten we de barcode scannen en vervolgens handmatig het profiel selecteren, de Bluetooth-verbinding herstellen, snelkoppelingen, enz. zijn verdwenen. Het zou beter zijn als de auto die ik haar aanbood gebruiksvriendelijker was :) Vooral omdat ze al vanaf het begin een vooroordeel heeft: "waar komt die Zeekr vandaan?" :)
Daarom ook mijn tip om onder één eigenaar twee profielen te maken.
Niets inloggen, instappen klik op profiel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:52:
Je weet dat er onder aanmeldinstellingen nog paar vinkjes staan?
Hoe je in ieder geval barcode niet steeds te scannen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXkpQmlcoMVacTR4y-BUKLLaCoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0zxRaCyWQqPJ609dr76aWfN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Dat gaan we zeker doen, bedankt!
We hebben de ideale Zeekr-wereld opgezet, maar we moeten nog wachten tot die perfect is.
bigkevx2 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:46:
[...]

Daarom ook mijn tip om onder één eigenaar twee profielen te maken.
Niets inloggen, instappen klik op profiel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Dat wist ik niet, bedankt. Het personeel van Zeekr zou deze trucjes moeten leren om klanten weg te houden.
brambo123 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:43:
[...]

Je weet dat er onder aanmeldinstellingen nog paar vinkjes staan?
Hoe je in ieder geval barcode niet steeds te scannen ;)
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vroeg mij zojuist af, zou hier geen zenderlogo oid moeten staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oINO7IrLh-hzmIV3pAUsJiqDUkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxswpf6K6ais3ECKOWie1LJC.jpg?f=fotoalbum_large

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
PaT schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:28:
Ik vroeg mij zojuist af, zou hier geen zenderlogo oid moeten staan?
[Afbeelding]
Zou je wel zeggen, maar die ontbreken inderdaad.
Volgens mij is er ooit al eens een bug melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:06

BPi

Zo ook de zenderinformatie. Bij veel zenders staat er een (kanaal?) code onder.
Is al ruim 1,5 jaar zo... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 15:47
Voor wie het interessant vindt: https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-3 release notes van Zeekr 001 OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oef, dat is marginaal qua aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

BPi schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:00:
[...]

oef, dat is marginaal qua aanpassingen.
nou, dat is nog bijna een understatement

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:56
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:39:
[...]

nou, dat is nog bijna een understatement
Echt een teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:53
Vandaag in Zeist geweest. In tegenstelling tot de ervaringen van anderen kan ik niet anders zeggen dan dat ik echt heel goed geholpen ben. Ik heb aangegeven dat de bereikbaarheid soms te wensen overlaat; dat werd erkend. Ze zijn ermee bezig, maar het kost tijd. Het succes van de 7x draagt bovendien bij aan de drukte.

Er werd ook verteld dat ze net bericht hebben gehad dat de update over ongeveer een week wordt verwacht. De eerste signalen bij de 001 zijn positief. Ik mocht hem er niet op vastpinnen, maar hopelijk weten we over een week meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hopelijk zit er veel verwerkt onder "Algemene stabiliteits- en prestatie-verbeteringen".

Maar dus nog steeds geen acc met iets aan de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-06 23:53
Ben nu met de caravan aan het Gardameer. Ik kan je vertellen dat het heel vermoeiend rijden is. Je bent de hele tijd op de snelheidsmeter aan het loeren. Doe je dat een paar seconden niet, rij je zo 10km/h langzamer of sneller. Jammer van een auto met zoveel potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sqoda schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:51:
Ben nu met de caravan aan het Gardameer. Ik kan je vertellen dat het heel vermoeiend rijden is. Je bent de hele tijd op de snelheidsmeter aan het loeren. Doe je dat een paar seconden niet, rij je zo 10km/h langzamer of sneller. Jammer van een auto met zoveel potentie.
Ja, dat kan ik mij goed voorstellen. Ik rij sowieso als het maar even kan op de acc, dus om zulke afstanden af te leggen zonder lijkt mij best een beproeving.

Natuurlijk helemaal krankjorum als je slechts met een fietsendrager rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
PaT schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:26:
[...]

Ja, dat kan ik mij goed voorstellen. Ik rij sowieso als het maar even kan op de acc, dus om zulke afstanden af te leggen zonder lijkt mij best een beproeving.

Natuurlijk helemaal krankjorum als je slechts met een fietsendrager rijdt.
Ik ben voor ACC en gebruik dit echt altijd.
Dus ja, ik mis het ook bij een fietsendrager.
Maar we moeten nog even zonder en dan is de comfort stand echt een mooie keuze. Stoplicht sprintjes met fietsen achterop is toch al niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Zijn er hier gebruikers van de Journey log?
Mij viel op dat ik ineens geen registraties meer erbij kreeg.
Vandaag even alles deleted, waarbij ik zag dat er een Fifo principe werd toegepast, wat prima is.
Maar tot op heden geen nieuwe registraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:05:
Zijn er hier gebruikers van de Journey log?
Mij viel op dat ik ineens geen registraties meer erbij kreeg.
Vandaag even alles deleted, waarbij ik zag dat er een Fifo principe werd toegepast, wat prima is.
Maar tot op heden geen nieuwe registraties.
Kijk er niet vaak in, maar werkt prima bij mij.
Check even de privacy instellingen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Kijk er niet vaak in, maar werkt prima bij mij.
Check even de privacy instellingen in de auto.
Niets aan gewijzigd sinds de eerste ronde vaste instellingen. Maar…ik zal het toch maar even controleren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Net even gecontroleerd maar Peking heeft full access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:25:
[...]

Maar we moeten nog even zonder en dan is de comfort stand echt een mooie keuze.
Wat bedoel je precies? :?
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste