Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07 15:05
PaT schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:46:
[...]

Ik kan inderdaad alleen de verplichting van een paar adas systemen terug vinden sinds 2022. Maar de verplichting dat dat met 2 handelingen uit te zetten moet zijn kan ik nergens vinden.
Gewoon een interpretatie van Zeekr/Geely, niets meer, niets minder.
Sinds 2022 moeten nieuw uitgebrachte auto's dit hebben, pas sinds 7-7-2024 geldt dit voor elke nieuw verkochte auto.

De wetgeving is echt mega ingewikkeld, elk onderdeel deel heeft weer eigen regelgeving.
Maar je hebt bijvoorbeeld dit:
https://eur-lex.europa.eu...TML/?uri=CELEX:32019R2144
4. Geavanceerde noodremsystemen en systemen voor rijstrookassistentie in noodsituaties moeten in het bijzonder voldoen aan de volgende minimumvoorschriften:
a) dergelijke systemen kunnen uitsluitend een voor een worden uitgeschakeld door middel van een reeks handelingen die door de bestuurder moeten worden verricht;
b) als de hoofdbesturingsschakelaar van het voertuig wordt geactiveerd, moeten de systemen zich altijd in normale werkmodus bevinden;
Een reeks handelingen betekend dus dat 1 handeling niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-07 19:48
brambo123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:42:
[...]

Sinds 2022 moeten nieuw uitgebrachte auto's dit hebben, pas sinds 7-7-2024 geldt dit voor elke nieuw verkochte auto.

De wetgeving is echt mega ingewikkeld, elk onderdeel deel heeft weer eigen regelgeving.
Maar je hebt bijvoorbeeld dit:
https://eur-lex.europa.eu...TML/?uri=CELEX:32019R2144

[...]

Een reeks handelingen betekend dus dat 1 handeling niet voldoende is.
Ja maar dat soort systemen waar dat artikel op doelt zijn dus niet zaken als mate van regen remmen, piep bij 1 km snelheidsovertreding etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Renoo op 18-06-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Renoo schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Ja maar dat soort systemen waar dat artikel op doelt zijn dus niet zaken als mate van regen remmen, piep bij 1 km snelheidsovertreding etc.
Zoals ik al aangaf zijn het allemaal losse regels.
ISA (Intelligent Speed Assistance) is weer een losse document met waslijst aan eisen.
En ja, daar staat de 1km/h regel in.
Alleen waar dat regeneratief remmen (en meer van die voorkeuren) staan ben ik nog niet achter, dat valt niet onder ADAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
brambo123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Alleen waar dat regeneratief remmen (en meer van die voorkeuren) staan ben ik nog niet achter, dat valt niet onder ADAS.
Dat is dan ook een bug die bij de laatste of voorlaatste update is ontstaan.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-07 21:16
Ik heb al een langere tijd last van Android Auto connecties. Nu probeerde ik een dongle aan te sluiten van AAWireless en zag ik dat er stond dat Zeekr niet officieel werkt met Android Auto. Heb even de merken opgezocht die compatibel zijn en inderdaad Zeekr staat er niet bij...

https://www.android.com/auto/compatibility/vehicles/

Zouden ze een neppe (niet gesupporte) head unit gebruiken voor Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:17
Opa schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Dat is dan ook een bug die bij de laatste of voorlaatste update is ontstaan.
In het zeekr feedback systeem hebben ze aangegeven dat het geen bug is, maar een wetgeving. Alleen niemand kan die wetgeving vinden en daar reageren ze ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mmaaikel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
[...]

In het zeekr feedback systeem hebben ze aangegeven dat het geen bug is, maar een wetgeving. Alleen niemand kan die wetgeving vinden en daar reageren ze ook niet op.
Ik gooi soms mijn was niet in de wasmand. Dat is ook wetgeving. Ik weet alleen ff niet welke wet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Opa schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Ik gooi soms mijn was niet in de wasmand. Dat is ook wetgeving. Ik weet alleen ff niet welke wet. :+
Hiervoor wordt je waarschijnlijk zwaar gestraft door je partner, geen wetgeving nodig. Luisteren zul je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
DontDealWithIt schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
Ik heb al een langere tijd last van Android Auto connecties. Nu probeerde ik een dongle aan te sluiten van AAWireless en zag ik dat er stond dat Zeekr niet officieel werkt met Android Auto. Heb even de merken opgezocht die compatibel zijn en inderdaad Zeekr staat er niet bij...

https://www.android.com/auto/compatibility/vehicles/

Zouden ze een neppe (niet gesupporte) head unit gebruiken voor Android Auto?
Denk dat het gewoon oude of incomplete lijst is.
Zelfs Volkswagen staat er niet tussen.
Edit: beter kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
DontDealWithIt schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
Ik heb al een langere tijd last van Android Auto connecties.
Ik weet dat de verbinding vaak niet in 1 keer lukt dus als ik het AA symbool niet zie, ga ik naar Connect. 9 van de 10 keer staat dan AA op grijs en is hij terug als ik er op tik. De tiende keer staat hij daar wel aan en zet ik hem uit en weer aan.
Anders een systeem reset maar ja, dat doet hij zelf al elke week... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
  • Laatst online: 07-07 22:04
Ik heb de nieuwe navigatie-app kunnen installeren, maar ik kan de oude niet verwijderen. Ik zie hem niet in de lijst met verwijderbare apps. Hoe heb je dat gedaan?
brambo123 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:56:
[...]

In de Zeekr store kun je de app verwijderen en opnieuw instelleren, dan werkt die waarschijnlijk weer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:22:
Ik heb de nieuwe navigatie-app kunnen installeren, maar ik kan de oude niet verwijderen. Ik zie hem niet in de lijst met verwijderbare apps. Hoe heb je dat gedaan?

[...]
Niet.
De oude app kun je niet verwijderen.
Als de nieuwe helemaal af is wordt de oude in een update vervangen door de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Bedankt! Ik hoop dat ze dat snel doen.
brambo123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Niet.
De oude app kun je niet verwijderen.
Als de nieuwe helemaal af is wordt de oude in een update vervangen door de nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door viso op 18-06-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Ik verwacht geen volledige integratie, ik wil alleen dat de stoel- en spiegelinstellingen behouden blijven. Als ik mijn telefoon als sleutel kan gebruiken, net als Tesla, is dat de kers op de taart. Anders maakt mijn vrouw me af, want ik ben gedefinieerd als de eigenaar van de auto, herkent alleen mij, en elke keer dat ze hem gebruikt, moet ze vervelende instellingen aanpassen.
Renoo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:50:
Afgaande op wat ik lees op de 001 sub is de nieuwe update niet wat ik ervan gehoopt had. Bijvoorbeeld nog steeds geen link tussen profielen en instellingen rijhulp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:47:
Ik verwacht geen volledige integratie, ik wil alleen dat de stoel- en spiegelinstellingen behouden blijven. Als ik mijn telefoon als sleutel kan gebruiken, net als Tesla, is dat de kers op de taart. Anders maakt mijn vrouw me af, want ik ben gedefinieerd als de eigenaar van de auto, herkent alleen mij, en elke keer dat ze hem gebruikt, moet ze vervelende instellingen aanpassen.

[...]
Waarom maak je onder jouw eigenaarschap dan niet een rijdersprofiel voor haar aan?
Klik op je naam boven in de menubalk en je hebt nog twee vrije slots. Works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Daar is toch gewoon optie voor auto delen in de app voor?
Vrouwlief download even de Zeekr app, maakt eigen account.
En dan deel jij de auto met haar.
Krijgt ze eigen profiel, kan ze haar eigen stoel en spiegel instellingen opslaan, zelfs kleurtje van interieurverlichting wordt opgeslagen.
Zijn alleen wat instellingen die inderdaad nog niet per gebruiker zijn, meende met name dingen als bluetooth en muziek.
En ze moeten even fixen dat gezichtsherkenning ook voor andere gebruikers werkt.
Beetje nutteloos dat dat nu alleen voor hoofdgebruiker is.
En ze moeten natuurlijk wat meer telefoons gaan ondersteunen voor de digitale key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Natuurlijk hebben we dat gedaan, maar als we de telefoon als sleutel gebruiken, moeten we hem met de app openen. Het is niet zoals keyless entry.
Als we de sleutel bij ons hebben, is keyless entry oké, maar als we de gebruiker willen wijzigen, moeten we de barcode scannen en vervolgens handmatig het profiel selecteren, de Bluetooth-verbinding herstellen, snelkoppelingen, enz. zijn verdwenen. Het zou beter zijn als de auto die ik haar aanbood gebruiksvriendelijker was :) Vooral omdat ze al vanaf het begin een vooroordeel heeft: "waar komt die Zeekr vandaan?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:52:
Natuurlijk hebben we dat gedaan, maar als we de telefoon als sleutel gebruiken, moeten we hem met de app openen. Het is niet zoals keyless entry.
Als we de sleutel bij ons hebben, is keyless entry oké, maar als we de gebruiker willen wijzigen, moeten we de barcode scannen en vervolgens handmatig het profiel selecteren, de Bluetooth-verbinding herstellen, snelkoppelingen, enz. zijn verdwenen. Het zou beter zijn als de auto die ik haar aanbood gebruiksvriendelijker was :) Vooral omdat ze al vanaf het begin een vooroordeel heeft: "waar komt die Zeekr vandaan?" :)
Daarom ook mijn tip om onder één eigenaar twee profielen te maken.
Niets inloggen, instappen klik op profiel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
viso schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:52:
Je weet dat er onder aanmeldinstellingen nog paar vinkjes staan?
Hoe je in ieder geval barcode niet steeds te scannen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXkpQmlcoMVacTR4y-BUKLLaCoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0zxRaCyWQqPJ609dr76aWfN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Dat gaan we zeker doen, bedankt!
We hebben de ideale Zeekr-wereld opgezet, maar we moeten nog wachten tot die perfect is.
bigkevx2 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:46:
[...]

Daarom ook mijn tip om onder één eigenaar twee profielen te maken.
Niets inloggen, instappen klik op profiel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
Dat wist ik niet, bedankt. Het personeel van Zeekr zou deze trucjes moeten leren om klanten weg te houden.
brambo123 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:43:
[...]

Je weet dat er onder aanmeldinstellingen nog paar vinkjes staan?
Hoe je in ieder geval barcode niet steeds te scannen ;)
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vroeg mij zojuist af, zou hier geen zenderlogo oid moeten staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oINO7IrLh-hzmIV3pAUsJiqDUkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxswpf6K6ais3ECKOWie1LJC.jpg?f=fotoalbum_large

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
PaT schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:28:
Ik vroeg mij zojuist af, zou hier geen zenderlogo oid moeten staan?
[Afbeelding]
Zou je wel zeggen, maar die ontbreken inderdaad.
Volgens mij is er ooit al eens een bug melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 14:20

BPi

Zo ook de zenderinformatie. Bij veel zenders staat er een (kanaal?) code onder.
Is al ruim 1,5 jaar zo... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:17
Voor wie het interessant vindt: https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-3 release notes van Zeekr 001 OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oef, dat is marginaal qua aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

BPi schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:00:
[...]

oef, dat is marginaal qua aanpassingen.
nou, dat is nog bijna een understatement

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:39:
[...]

nou, dat is nog bijna een understatement
Echt een teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-07 22:20
Vandaag in Zeist geweest. In tegenstelling tot de ervaringen van anderen kan ik niet anders zeggen dan dat ik echt heel goed geholpen ben. Ik heb aangegeven dat de bereikbaarheid soms te wensen overlaat; dat werd erkend. Ze zijn ermee bezig, maar het kost tijd. Het succes van de 7x draagt bovendien bij aan de drukte.

Er werd ook verteld dat ze net bericht hebben gehad dat de update over ongeveer een week wordt verwacht. De eerste signalen bij de 001 zijn positief. Ik mocht hem er niet op vastpinnen, maar hopelijk weten we over een week meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hopelijk zit er veel verwerkt onder "Algemene stabiliteits- en prestatie-verbeteringen".

Maar dus nog steeds geen acc met iets aan de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-07 18:55
Ben nu met de caravan aan het Gardameer. Ik kan je vertellen dat het heel vermoeiend rijden is. Je bent de hele tijd op de snelheidsmeter aan het loeren. Doe je dat een paar seconden niet, rij je zo 10km/h langzamer of sneller. Jammer van een auto met zoveel potentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sqoda schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:51:
Ben nu met de caravan aan het Gardameer. Ik kan je vertellen dat het heel vermoeiend rijden is. Je bent de hele tijd op de snelheidsmeter aan het loeren. Doe je dat een paar seconden niet, rij je zo 10km/h langzamer of sneller. Jammer van een auto met zoveel potentie.
Ja, dat kan ik mij goed voorstellen. Ik rij sowieso als het maar even kan op de acc, dus om zulke afstanden af te leggen zonder lijkt mij best een beproeving.

Natuurlijk helemaal krankjorum als je slechts met een fietsendrager rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
PaT schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:26:
[...]

Ja, dat kan ik mij goed voorstellen. Ik rij sowieso als het maar even kan op de acc, dus om zulke afstanden af te leggen zonder lijkt mij best een beproeving.

Natuurlijk helemaal krankjorum als je slechts met een fietsendrager rijdt.
Ik ben voor ACC en gebruik dit echt altijd.
Dus ja, ik mis het ook bij een fietsendrager.
Maar we moeten nog even zonder en dan is de comfort stand echt een mooie keuze. Stoplicht sprintjes met fietsen achterop is toch al niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Zijn er hier gebruikers van de Journey log?
Mij viel op dat ik ineens geen registraties meer erbij kreeg.
Vandaag even alles deleted, waarbij ik zag dat er een Fifo principe werd toegepast, wat prima is.
Maar tot op heden geen nieuwe registraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:05:
Zijn er hier gebruikers van de Journey log?
Mij viel op dat ik ineens geen registraties meer erbij kreeg.
Vandaag even alles deleted, waarbij ik zag dat er een Fifo principe werd toegepast, wat prima is.
Maar tot op heden geen nieuwe registraties.
Kijk er niet vaak in, maar werkt prima bij mij.
Check even de privacy instellingen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
brambo123 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Kijk er niet vaak in, maar werkt prima bij mij.
Check even de privacy instellingen in de auto.
Niets aan gewijzigd sinds de eerste ronde vaste instellingen. Maar…ik zal het toch maar even controleren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Net even gecontroleerd maar Peking heeft full access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:25:
[...]

Maar we moeten nog even zonder en dan is de comfort stand echt een mooie keuze.
Wat bedoel je precies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
BPi schreef op zondag 22 juni 2025 @ 01:06:
[...]

Wat bedoel je precies? :?
De aandrijflijn zetten op comfort ipv standaard of sport.
Stroompedaal wordt dan een stuk rustiger waardoor tempo houden ook makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Even confused. Als ik de verbruiksgemidelde aanneem wat de auto zegt heb ik een gemiddeld verbruik van 28,5/100 gehad (van Heerlen naar het Gardameer mét caravan). Echter als ik het totaal geladen kWh deel door de gereden km’s deel, kom ik op 32/100 uit. (Wat ik nog steeds een meer dan net verbruik vind.

Zit dat verschil nou in laadverliezen? Of fantaseert de auto mooie resultaten bij elkaar? 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Stroompedaal wordt dan een stuk rustiger waardoor tempo houden ook makkelijker wordt.
Ah ok. Die heb ik volgens mij ooit in begin wel eens op andere stand gezet, maar al lange tijd niet meer aangeraakt.
---

Zijn er meer mensen die last hebben van een noodstop bij achteruitrijden met erg zonnig weer?
De sensoren of camera registreren dan potentieel gevaar en je wordt met een klap stilgezet. Erg oncomfortabel en schrikken. Zowel voor bestuurder, passagiers als voor omstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sqoda schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:18:
Even confused. Als ik de verbruiksgemidelde aanneem wat de auto zegt heb ik een gemiddeld verbruik van 28,5/100 gehad (van Heerlen naar het Gardameer mét caravan). Echter als ik het totaal geladen kWh deel door de gereden km’s deel, kom ik op 32/100 uit. (Wat ik nog steeds een meer dan net verbruik vind.

Zit dat verschil nou in laadverliezen? Of fantaseert de auto mooie resultaten bij elkaar? 🤷🏼‍♂️
Nadraaien, voorkoelen, koelen tijdens laden...
Misschien dat die in de waarde van het gemiddelde verbruik niet mee worden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
bigkevx2 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Precies,dat doe ik ook altijd. Comfort en regeneratie op laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Eerder waren er mensen met krassen op het zwarte scherm naast achterruit (C-stijl). Ik ontdekte vorige week na wassen deze plek op de achterklep. Ook geen idee wanneer/hoe dit is ontstaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyodbarg05uf97K_h8rsG0g3MWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28oxcZJNFCtts5XhTKkYQ55B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:05
BPi schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:27:
Eerder waren er mensen met krassen op het zwarte scherm naast achterruit (C-stijl). Ik ontdekte vorige week na wassen deze plek op de achterklep. Ook geen idee wanneer/hoe dit is ontstaan

[Afbeelding]
Ja zwart krast snel ik ben altijd heul voorzichtig en zuinig. Alleen handwas en heb ze ook. Heb idee hoe of wat. Zijn wel te polijsten. Maar helemaal weg lukt niet

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 01:09:
[...]

Ja zwart krast snel ik ben altijd heul voorzichtig en zuinig. Alleen handwas en heb ze ook. Heb idee hoe of wat. Zijn wel te polijsten. Maar helemaal weg lukt niet
Zou bijna denken dat deze krassen er al zaten en afgedekt waren door een laagje was die in de loop van de tijd weggespoeld is.
Dit lijkt van poetsen van een vlekje zonder water en dat doe ik nooit. Of handwas professioneel, of machinaal maar geen basic wasstraat en ook thuis met foam en twee emmers :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
BPi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:32:
[...]

Zou bijna denken dat deze krassen er al zaten en afgedekt waren door een laagje was die in de loop van de tijd weggespoeld is.
Dit lijkt van poetsen van een vlekje zonder water en dat doe ik nooit. Of handwas professioneel, of machinaal maar geen basic wasstraat en ook thuis met foam en twee emmers :|
Ja ik ook nooit wasstraat altijd foam en 2 emmers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illesyack
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-07 13:55
BPi schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:27:

[Afbeelding]
Ja zelfde probleem zoals ik al eerder in de chat een foto heb gedeeld. Ik heb het met polijst creme niet gefixt gekregen en verder ook niets meer mee gedaan eerlijk gezegd. Geen idee wat ik er mee zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Viel mij trouwens op dat in het 2025 model de armsteun/middenconsole is doorgetrokken. Er is nu bijna geen lege vloerruimte in het midden voorin. Het viel mij in ieder geval op bij de twee Core modellen die in Zeist staan. Verkoper zei dat dit ook was in de Long Range en Privilege.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KOc3cGzpecoElkA_vIXhCaQLv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1eV4fvHdY4pbN19ajhlzMCfY.png?f=fotoalbum_large

Je ziet het ook goed op de armsteun: er zijn nu meerdere naden zichtbaar, waar dat voorheen één naad was.

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 24-06-2025 22:45 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Yellowneck schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:42:
Viel mij trouwens op dat in het 2025 model de armsteun/middenconsole is doorgetrokken. Er is nu bijna geen lege vloerruimte in het midden voorin. Het viel mij in ieder geval op bij de twee Core modellen die in Zeist staan. Verkoper zei dat dit ook was in de Long Range en Privilege.

[Afbeelding]

Je ziet het ook goed op de armsteun: er zijn nu meerdere naden zichtbaar, waar dat voorheen één naad was.
Is inderdaad net alsof er een verlengstukje tussen is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-07 12:51
Yellowneck schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:42:

[Afbeelding]

Het ligt dus niet aan mij ik heb het nieuwe model long range en ik meende me al te herinneren dat het voorin veel ruimtelijker was. Maar omdat de proefrit die ik had gedaan ergens herfst vorig jaar was dacht ik dat ik me dat verkeerd had herinnerd .
Het zit me trouwens niet in de weg want ik zat met mijn Kona altijd tegen de middenconsole aan en dat is in de Zeekr X gelukkig niet het geval. Maar wel fijn om te weten dat het niet mijn verbeelding was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-07 22:23

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Een korte vakantie naar Nordstrand (D) in juni 2025.
Met een vol geladen accu zijn we over de Duitse snelweg gereden naar het waddeneiland Nordstrand. Met tussenstop bij de Tesla laadstations Stuhr en Busdorf. Beide voorzien van 15 laadpalen. Met een snelheid van 110 tot 115 km/h en bij mooi zonnig weer was het comfortabel in de Zeekr X. We hadden twee tussenstops op de terugweg, met wat regen maar ditmaal ook een lagere buitentemperatuur die in de Zeekr X niet merkbaar was. Eenmaal thuis werd de accu weer volgeladen tot 100%.
Totaal gereden 1216 km met 203 kWh voor een bedrag van €87,10. Verbruik 16,7 kWh per 100 km. De laadprijzen en de kilometers staan in de tabel aangegeven. Mocht je ooit in de buurt komen dan kunnen we de Hamburger Hallig aanbevelen voor een feestelijk hapje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHG9ozahoGC0X66EDAHMD0O4ciI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/73MkHWyW76wXTlvhJHCe80tw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unfe6wIWvc5IXUhQdYl528kv8SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GtBMV2K0wgtFhlYAPMXNf9tG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DontDealWithIt
  • Laatst online: 13-07 21:16
Voor de geïnteresseerden: https://www.zeekr.eu/en-se/ota/software-update-zeekrx-1-3
Deze pagina is nog in het engels, ik verwacht de nederlandse versie enigzins binnenkort :)

edit: Nederlandse pagina hier (is overigens wel duidelijker vind ik): https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/software-update-zeekrx-1-3

[ Voor 27% gewijzigd door DontDealWithIt op 28-06-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
ACC when towing schittert door afwezigheid.
Regen status werd ook behouden voor v 1.2, dit is een bugfix.
Ik hoop dat die sensitiviteit voor insecten inderdaad minder is. Ik heb al een aantal valse alarmen gehad.
Iets minder bruusk remmen voor een bocht is ook wel fijn.
Geen woord over vaak rebooten van de software. Was vandaag ook weer. Ik kwam er achter dat ook de resolutie van filmpjes naar 720p terug springt na elke reboot. Komt ook bij de preflight check.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManusK
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08:08
Pffff wat een flut update. Hebben we daar al die maanden op moeten wachten?

Ik hoop toch echt dat er achter de schermen meer gedaan is dan dit.
Mijn X is volledig onvoorspelbaar in gedrag van de software. Er is eigenlijk altijd wel wat. Vaak kleine irritaties. Ik moet wel zeggen dat die bij mij leiden tot steeds vaker één grote irritatie.
Vanmorgen nog in de wasbox ( wasstraat doe ik niet meer ivm spontaan openen ramen en deuren ) wéér uit het niets alle ramen en deuren open. X drijfnat van binnen. Gek wordt ik ervan!
Het wordt tijd om m in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Na één eerdere OTA update al geleerd dat changelog maar beperkt is tot grote of belangerijke wijzigingen.
Valt me al op dat hele "Vehicle Entertainment Certificate" deel ontbreekt.
Misschien hebben ze dat even uitgesteld vanwege problemen bij overgang bij de 001, of het zit wel in de update maar staat niet in changelog.
Ben benieuwd wat er dus echt allemaal gewijzigd is.
ManusK schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:24:
[...]
Vanmorgen nog in de wasbox ( wasstraat doe ik niet meer ivm spontaan openen ramen en deuren ) wéér uit het niets alle ramen en deuren open. X drijfnat van binnen. Gek wordt ik ervan!
Het wordt tijd om m in te leveren.
Wasmodes wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManusK
brambo123 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:37:
Na één eerdere OTA update al geleerd dat changelog maar beperkt is tot grote of belangerijke wijzigingen.
Misschien hebben ze dat even uitgesteld vanwege problemen bij overgang bij de 001, of het zit wel in de update maar staat niet in changelog.

[...]

Wasmodes wel aan?
Ja, wasmodus aan. Maakt allemaal geen verschil. De X leeft volledig zijn eigen leven. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:41
ManusK schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:24:
Mijn X is volledig onvoorspelbaar in gedrag van de software. Er is eigenlijk altijd wel wat.
Ik herken dit dus helemaal niet. Ik heb heel af en toe dat de auto opnieuw opgestart is als ik instap. En soms even een handmatige reset als hij zijn netwerkverbinding kwijt is. Maar verder rijdt hij als een zonnetje en ben ik er heel blij mee. Toch bijzonder hoe dat klaarblijkelijk per auto verschilt.

Overigens ben ik het wel eens dat het maar een karige changelog is. Mag toch hopen dat ze ook even opnieuw naar de vertalingen gekeken hebben, met in het bijzonder de meldingen op je dashboard als je ACC/LCC aan hebt staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:37:

Hoe bedoel ja dat dat deel ontbreekt? Wat zou het in de software opleveren/betekenen?
Certificaat is door mij geactiveerd bij Vodafone en nu afwachten totdat dat bij Zeelr op kantoor is verwerkt, waarna wij een rekening (kunnen) gaan krijgen.

Ja, ik hoop dat er meer nieuws in de update zit dan dit lijstje. Dit is al weer minder dan aangekondigd is voor de 001. En dat was al mager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
BPi schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Hoe bedoel ja dat dat deel ontbreekt? Wat zou het in de software opleveren/betekenen?
Certificaat is door mij geactiveerd bij Vodafone en nu afwachten totdat er bij Zeelr op kantoor die zaken verwerkt, waarna wij een rekening (kunnen) gaan krijgen.

[...]
Ze moeten waarschijnlijk software aanpassing doen om het werkend te krijgen in de auto.
Zonder abbonement zouden dingen als navigatie en bediening/meldingen op afstand nog gewoon moeten werken.
De auto moet dus data opsplitsen of op juiste moment Spotify/hotspot moeten uitschakelen.
Bij de 001 stond er wil iets over in changelog, maar dus niet voor de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
Ik begrijp niet dat ze die snelheidsoverschrijding standaard aan hebben staan. Volgens mij geeft de laatste OTA voor de 001 die pas na 20km overschrijding (zie changelog). Waarom heeft de X dat niet? Sowieso een stomme feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 22:49
Waarschuwing snelheidsoverschrijding moet van de EU na elke start weer actief zijn.
De marge mag maximaal 3% boven de geldende maximum snelheid zijn.

Die 20km overschrijding is dan niet volgens die EU regels. Oudere auto van voor de invoer van die regels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:26
Renoo schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:22:
Ik begrijp niet dat ze die snelheidsoverschrijding standaard aan hebben staan. Volgens mij geeft de laatste OTA voor de 001 die pas na 20km overschrijding (zie changelog). Waarom heeft de X dat niet? Sowieso een stomme feature.
Volgens mij lees je de changelog anders dan ik hem lees.
Ik denk dat bedoeld wordt dat tot een toegestane snelheid 20 km/u geen waarschuwing wordt gegeven, dus niet pas bij een overschrijding met 20 km/u.
Volgens de regeltjes moet je al bij een minimale overschrijding die waarschuwing krijgen.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:23
Zo, na een lange wachttijd eindelijk de Zeekr X (long range) kunnen ophalen in Zeist.

Mijn vorige private lease wagen was een Nissan Leaf, dus al 5 jaar een blije EV-er, maar het bereik van de Leaf (~200km) is eigenlijk te weinig. Vaak voor lange ritten naar een FastNed om op te laden. En de laatste tijd is het ook steeds lastiger om een lader met ChaDeMo aansluiting te vinden.

Toen ik iets nieuws mocht uitzoeken wilde ik dus vooral meer bereik, en een stapje omhoog t.o.v. de Leaf qua comfort, luxe en looks. Daarbij was 'one pedal driving' ook een must, want dat bevalt me enorm. De Zeekr X kwam al snel naar voren, uitgebreid recenties gekeken en ik houd wel van nieuwe dingen proberen dus dat moest hem zijn. De prijs/kwaliteit verhouding was erg goed, en de mogelijkheid om een aanhanger te trekken (of meer) is een flinke pre.

Mijn ervaringen na de 1e week:
  • Wat een luxe! De Nissan Leaf had alle opties en was al een hele fijne auto met veel comfort, maar dit is twee klassen beter. De 'voice assistant' reageert heel vlot, de ingebouwde navigatie werkt verbazingwekkend goed, de afwerking en de materialen zijn top.
  • De HUD is super - de maximum snelheid en huidige snelheid kunnen zien zweven voor de auto maakt het rijden zoveel rustiger. Ook met navigatie informatie - je hoeft eigenlijk niet meer naar het dashboard te kijken.
  • Het 'gaspedaal' is.. onrustig, te gevoelig? Misschien omdat ik wil one-pedal-driven heb ik regeneratie op max staan en stoppen bij loslaten van het pedaal? Maar bijv 50km/u willen rijden is een uitdaging, een millimeter te ver indrukken en je gaat naar de 55, een millimeter te weinig en je zakt naar de 45. Dat kan beter.
  • Gelukkig is de cruise control wel makkelijk in te stellen. Automatisch de maximum snelheid overnemen voor de cruise control is een instelling die ik even heb geprobeerd maar is niet altijd even handig. Vaak gaat hij onterecht naar een te lage snelheid en dan zit je te hannessen op 30km/u waar je 80 zou mogen.
  • De reflex om met mijn rechterhand naar de middenconsole te gaan voor het schakelen is nog niet helemaal weg. Het blijft even opletten dat ik de rechterhendel gebruik. Of niet, als ik de ruitenwisser wil gebruiken...
  • Piepjes :) Ik wist het van de recenties maar vooral het piepje dat de maximum snelheid wijzigt is irritant. Ook omdat dat vaak gebeurt, en omdat je een piepje hoort en in de stress schiet (wat wil de auto mij vertellen dat belangrijk is) omdat niet erg duidelijk is waarom hij piept.
  • Vergrendel- en ontgrendelmuziek. Dat is leuk voor een paar keer maar daarna is het te luid om de buren dagelijks mee te vervelen. Jammer dat het alleen uit kan worden gezet als je de vergrendel- en ontgrendelverlichting uit zet. Die mag van mij wel aan blijven...
  • Buggy: De reset keycombo had ik op de 2e dag al nodig omdat de GPS niet meer werkte. Ook met Android Auto en Waze lijkt de auto de auto-GPS te gebruiken dus die deed het ook niet. Na een reset was het opgelost.
  • Buggy: Al op de eerste rit naar huis hoorde ik fracties van de luide stem van de navigatie (die ik op stil had staan). Gelukkig maar een paar keer, en later viel het me niet meer op (misschien omdat het geluid wel aan stond?)
  • De Nederlandse vertaling van het infotainment center is voor verbetering vatbaar... Sleep-modus heet Slaap-modus. Stilstand (voor one-pedal drive) is ook iets heel anders, weet al niet meer wat.
  • Van de zachte vering heb ik eigenlijk niet zo veel last. Dat is iets wat in elke review naar voren kwam, maar in de praktijk is het niet zo opvallend - terwijl ik toch genoeg drempels in de buurt heb.
Tot nu toe ben ik erg tevreden! Hopelijk worden de kleine minpuntjes vanzelf opgelost via software updates...

[ Voor 1% gewijzigd door Cruz op 30-06-2025 09:44 . Reden: Bullets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Cruz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:42:
...Piepjes :) Ik wist het van de recenties maar vooral het piepje dat de maximum snelheid wijzigt is irritant. Ook omdat dat vaak gebeurt, en omdat je een piepje hoort en in de stress schiet (wat wil de auto mij vertellen dat belangrijk is) omdat niet erg duidelijk is waarom hij piept.
Deze snel uitzetten dan, ZeekrAD menu, helemaal naar beneden en daar staat hij ergens in het midden van het scherm.
Ik zit nu nog op versie 1.2 maar dadelijk op versie 1.3 heb ik nog maar effectief 1 knop voor iedere rit die ik uit wens te zetten, de overspeed warning (Wie bedenkt dit in hemelsnaam??).
Voor de rest voor mij als ex-Leaf rijder een heel herkenbaar verhaal.
Als je je gaspedaal te gevoelig vindt, probeer de comfort mode anders even, die is veel minder itchy.
Als je 5 jaar met de Leaf OnePedal hebt gereden dan is het wel even wennen, maar dat gevoel heb ik echt bij heel veel andere merken ervaren. Er was er niet één die vergelijkbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Cruz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:42:

Het 'gaspedaal' is.. onrustig, te gevoelig? Misschien omdat ik wil one-pedal-driven heb ik regeneratie op max staan en stoppen bij loslaten van het pedaal? Maar bijv 50km/u willen rijden is een uitdaging, een millimeter te ver indrukken en je gaat naar de 55, een millimeter te weinig en je zakt naar de 45. Dat kan beter.
Het zou moeten helpen als je de acceleratie (boven regeneratie) op Comfort zet om hem rustiger te krijgen.
Gelukkig is de cruise control wel makkelijk in te stellen.
Hier heb ik juist veel frustraties bij: Onlogische ophoging van 5 of 1 km/h, geen begrenzer, uitzetten werkt niet als je te hard die hendel naar boven gooit. Kortom veel minder verfijnd dan van mijn eerdere ioniq.
Piepjes :) Ik wist het van de recenties maar vooral het piepje dat de maximum snelheid wijzigt is irritant.
Die kan je uitzetten (helemaal onderaan in menu ADAS) maar die moet na elke reset/crash weer opnieuw uit gezet worden, net als regen naar max, camera resolutie naar 1080p, Audio naar Radio, Radio van station list naar voorkeuzes.....
Buggy: De reset keycombo had ik op de 2e dag al nodig omdat de GPS niet meer werkte. Ook met Android Auto en Waze lijkt de auto de auto-GPS te gebruiken dus die deed het ook niet. Na een reset was het opgelost.
De mijne herstart spontaan 1 à 2 keer per week.
De Nederlandse vertaling van het infotainment center is voor verbetering vatbaar...
Ik heb de auto -net als AliExpress- om deze reden op Engels ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:25
Al eerder aangegeven dat ik mn twijfels had tav de airco en het glazendak, het koel wil het niet worden in mn Zeekr of dit nu komt door dat de temperatuur van de koude lucht niet laag genoeg is (staat op Lo) of dat ook het glazendak hier debet aan is, gisteren in een vrij nieuwe Subaru gereden maar daar werd het een koelkast van binnen, wat een verschil.

Hoe kan ik zelf testen of de koude lucht die er uit komt ook echt voldoende koud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001

EntonoX

Team leider

ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:58:
Al eerder aangegeven dat ik mn twijfels had tav de airco en het glazendak, het koel wil het niet worden in mn Zeekr of dit nu komt door dat de temperatuur van de koude lucht niet laag genoeg is (staat op Lo) of dat ook het glazendak hier debet aan is, gisteren in een vrij nieuwe Subaru gereden maar daar werd het een koelkast van binnen, wat een verschil.

Hoe kan ik zelf testen of de koude lucht die er uit komt ook echt voldoende koud is?
Dan zou je de lucht aanvoer temperatuur moeten meten, die moet dan significant lager zijn als de omgevingstemperatuur. Kan natuurlijk ook zijn dat je condensor lek is geraakt en dan doet je airco niets meer. (Steentje of iets dergelijks) Het is in feite een warmtepomp en daar zit niet veel verschil tussen een van een elektrische of verbrandingsmotor.
Elke gerenommeerde garage kan dit ook wel voor je checken denk ik. Zeker als ze ook airco’s vullen.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Er zit ook wel een behoorlijk verschil in maar wat is dan koud qua temperatuur die er uit moet komen,zal morgen eens langs een airco garage gaan.

Is jullie ervaring dan niet dat het glazen dak behoorlijk wat hitte naar binnen afgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:38:
Er zit ook wel een behoorlijk verschil in maar wat is dan koud qua temperatuur die er uit moet komen,zal morgen eens langs een airco garage gaan.

Is jullie ervaring dan niet dat het glazen dak behoorlijk wat hitte naar binnen afgeeft?
Als ik het vergelijk met een vorige auto, met zwart dak, vind ik de Zeekr meevallen qua warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:38:

Net terug van een langer rit door Frankrijk en Spanje met een Lynk&co 02, zeer vergelijkbaar met de Zeekr dus, en geen problemen ondervonden mbt het glazen dak. De airco (warmtepomp) kan het makkelijk bijbenen >35° buiten en 20° binnen.
Ik zou even maar de warmtepomp laten kijken, dit lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

KrlGl schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:03:
[...]

Net terug van een langer rit door Frankrijk en Spanje met een Lynk&co 02, zeer vergelijkbaar met de Zeekr dus, en geen problemen ondervonden mbt het glazen dak. De airco (warmtepomp) kan het makkelijk bijbenen >35° buiten en 20° binnen.
Ik zou even maar de warmtepomp laten kijken, dit lijkt me niet goed.
Bij die temperaturen staat hij bij mij op 23. En dat heeft hij vorige.jaar bij 40 graden ook gered. 20 is echt te koud 🥶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

De aangepaste app staat online (Android) waarop je morgen de premium services aan kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Hoe lang duurt het dan +/- voor dat de airco echt koud gaat blazen, zal niet direct bij rijden zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:24:
Hoe lang duurt het dan +/- voor dat de airco echt koud gaat blazen, zal niet direct bij rijden zijn toch?
Jawel, er komt vrijwel direct koude lucht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
Heeft hier iemand al de nieuwe update binnen? Changelog is er dus maar niet echt duidelijk wanneer de auto hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Renoo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:07:
Heeft hier iemand al de nieuwe update binnen? Changelog is er dus maar niet echt duidelijk wanneer de auto hem krijgt.
Nee. Bij de update in december kreeg je op de dag dat deze uitgerold werd ook een e-mail met een aankondiging. Dus dat verwacht ik nu weer. Hopelijk komt ie snel, zodat ik volgende week met een geüpdatet auto op vakantie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Masterkev schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Nee. Bij de update in december kreeg je op de dag dat deze uitgerold werd ook een e-mail met een aankondiging. Dus dat verwacht ik nu weer. Hopelijk komt ie snel, zodat ik volgende week met een geüpdatet auto op vakantie kan.
De OTA updates tot nu toe kreeg ik net na een vakantie. Zal nu ook wel weer zo zijn
Laatste in de rij met een van de eerste auto's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManusK
Renoo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:07:
Vandaag in Zeist geweest. Daar was ie nog niet beschikbaar….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Changelog is weer offline :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Dan hebben ze hem net weer online gezet.
Was net nog een blanke pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Heb ook het idee dat dit erbij gekomen is:
Het geheugen van de automatische rijstrookwisselassistent (ALCA) wordt nu bij elke rijcyclus opgeslagen.
Dus misschien is de changelog nog work in progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb de melding in de Zeekr gehad voor de up date maar na vorige keer wacht ik nog even de reacties af, bij Zeeker hoeft een up date geen verbetering te zijn helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door ramrodwillem op 02-07-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
ik zit nog op 1.1 en had altijd melding in de app dat er een update klaar staat. die is nu weg en check op updates zegt dat de auto uptodate is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:56
Ik heb een melding in de app dat er nieuwe software beschikbaar is. Dus vanavond eens proberen te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Mag toch hopen dat wat er in de changelog staat niet het enige is wat er is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
ramrodwillem schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:49:
Ik heb de melding in de Zeekr gehad voor de up date maar na vorige keer wacht ik nog even de reacties af, bij Zeeker hoeft een up date geen verbetering te zijn helaas
Update loop NU.
Ik lees dat re-gen weer wordt onthouden, dat houd voor mij effectief in dat ik alleen de speed warning uit hoef te zetten.
Hopen op een iets stabieler gebruik met betrekking tot het netwerk (4/5G) die ervoor zorgt dat je moet re-booten en ik ben al helemaal blij. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik echt niet de issues ervaar die ik hier regelmatig voorbij hoor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Net mailtje gekregen met het voorbarige onderwerp "Jouw Zeekr X heeft zojuist een upgrade gekregen".
Maar auto heeft natuurlijk nog geen update ontvangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Ik ben op vakantie, met de caravan, dus heb vorige week voor de zekerheid de automatische update uitgezet. Stel je voor………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-07 10:40
brambo123 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:48:
Net mailtje gekregen met het voorbarige onderwerp "Jouw Zeekr X heeft zojuist een upgrade gekregen".
Maar auto heeft natuurlijk nog geen update ontvangen :+
De ota word snachts om 2:00 uitgevoerd, dus logisch dat je hem dan nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck x
  • Laatst online: 13-07 11:17
Ik lees dat je met de caravan op vakantie bent.
Ik ben benieuwd om de hoeveel kilometer je moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Maddox schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:16:
[...]

De ota word snachts om 2:00 uitgevoerd, dus logisch dat je hem dan nog niet hebt.
Bij mij was mijn Zeekr met zijn staart aan het kwispelen om te melden dat zijn update binnen was na ontgrendelen auto. Je kunt dan manueel kiezen voor directe update.
Je krijgt 2 minuten om de auto te verlaten (goed advies met dit weer) en af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Update ready!
Knop om de laad disco te stoppen zit niet bij laden maar bij verlichting, dat ter info.
Rijden doe ik straks pas dus ik hou jullie op de hoogte als er wat te melden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Franck x schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:18:
Ik lees dat je met de caravan op vakantie bent.
Ik ben benieuwd om de hoeveel kilometer je moet laden.
Moet na 150km ( 10-80 aanhoudend) maar ga meestal eerder omwille van voorkeur laadlocaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat betreft de pre-flight check;

ik kom er net achter dat als je parkeercomfort hebt gebruikt (dus auto lekker koel houden terwijl je bijvoorbeeld een boodschapje aan het doen bent), dat al je rij-instellingen onthouden worden. Dus geen pre-flight check nodig.
Dat zal er wel uit gesloopt worden met v1.3 ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:19:

ik kom er net achter dat als je parkeercomfort hebt gebruikt (dus auto lekker koel houden terwijl je bijvoorbeeld een boodschapje aan het doen bent), dat al je rij-instellingen onthouden worden. Dus geen pre-flight check nodig.
Hoeveel energie kost dat?

Het aanzetten van de rijinstellingen is toch altijd een roulette geweest. Soms alles na een korte stop weer ingeschakeld. Soms 1, Soms 2 functies....

Hier is de update nu aan het draaien.🤞🏻😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Klaar met installeren.
Dit is de log uit de app:

Added support for 'Know Your Customer' (KYC) /IITC, allowing users to add services and subscriptions more conveniently.

Soft switch introduced to control the exterior lights during charging

Brake regeneration setting is now saved between drive cycles, enhancing personalized driving experience.

Optimized odometer calibration according to the wheel.

Resolved GPS and connectivity issues, ensuring stable 4G/5G positioning.

Emergency Lane Keeping Aid (ELKA) optimized for narrow roads.

Adaptive Cruise Control (ACC) now adapts speed better before curves.

Blind Spot Detection (BSD) alert changed to two audio cycles (less intrusive).

Interior Movement Sensor (IMS) sensitivity adjusted to reduce false alarms from small movements (e.g., flies).

Fixed 360° camera activation issue after extended vehicle power-on time.

Improved accuracy of State of Charge (SOC) calculations (only for 49kWh battery pack)

Steering Angle Sensor (SAS) robustness enhanced, protecting against invalid data transmission.

Resolved issue preventing driver's door from opening when powered externally and the key is disabled after battery depletion.

Auto Lane Change Assist (ALCA) function memory is now saved with each drive cycle.

---
Dit komt niet helemaal overeen met de releasenotes als ik zo snel kijk.

En nu valt mij op dat de lichtshow bij laden uitgeschakeld kan worden. Maar elke rit weer aan staat.
Snap ik het?🤷🏼‍♂️

[ Voor 14% gewijzigd door BPi op 02-07-2025 17:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:19:

Had ik ook gezien, maar ook geen inklappende spiegels en ik heb nog nooit een Sentry Mode melding gekregen tijdens deze modus. Ben bijna zeker dat die er zeker wel eens bij had moeten zitten maar zeker ben ik niet.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste