Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:30
ollieeew schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:11:
Rij al een tijdje met plezier een Zeekr X, nu heb ik altijd geladen bij openbare laadpalen en wil ik overschakelen naar een laadpaal thuis. Via Coolblue een advies aangevraagd en die bellen me nu zowat elke dag. Daarom even benieuwd of iemand hier advies kan geven over een betaalbare laadpaal.
Vooral niet bij Coolblue halen, genoeg ervaringen daarover te lezen in het topic over thuisladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

EntonoX

Team leider

Ik heb hier een Easee Light laadpaal zelf gemonteerd. Zeker in combinatie met Tibber heel handig en ook betrouwbaar.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52
Check even het thuis laden topic.

Ik vind laadpalen erg duur voor wat ze doen, kosten vaak 1500-2000€. Ik heb zelf gewoon een stopcontact laten plaatsen met een Schuko en een rode CEE aansluiting, 500€ voor materialen en aansluiting.

Ik laad met een tweedehandse mobiele lader, een NRGKick. Die kan driefase laden en slim aangestuurd worden via bv Home Assistant of hun eigen app. Die kost nieuw boven de duizend euro, maar regelmatig voor veel minder tweedehands te vinden (full disclosure: ik heb er nog 1 op overschot).

[ Voor 11% gewijzigd door marvel27 op 18-05-2025 18:08 ]

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6Di-_CwOPbtspaDfxwl0sdB3fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toqxb70OBdmTRorX59lS40Us.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een shuko buiten stopcontact. Ik stel de app in om elke dag te laden tussen 10 en 17 uur. Nu kan ik er een kratje bier op inzetten dat hij het overmorgen zeker niet doet. Morgen is er nog een kans dat hij het doet, maar vaker niet dan wel. Vaak kom ik er na 10en achter dat hij niet aan het laden is. Dan haal ik de stekker uit het stopcontact, stop hem er direct weer in en dan gaat ie wel laden. Ook stopt hij vaker niet dan wel om 17 uur.

Doe ik iets niet goed of is het gewoon inferieure software en werkt het niet?

Ik zou het graag gebruiken, dat scheelt mij weer een wifi tijdschakelaar in het stopcontact steken, want die dingen gaan om de haverklap kapot (vanwege de piekspanning van 4000watt die er door de tijdschakelaar komt bij het starten van het laden, aldus de verkoper van de tijdschakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illesyack
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-06 21:26
Ik zag vandaag bij het instappen van deze krassen op de zijkant van het dak. Geen idee hoe deze erop zijn gekomen maar het gaat in dit geval om een lease auto. Ik heb contact gehad met Arval en zij geven aan dat ik dit sowieso moet melden en zelf de keuze kan maken of ik het laat herstellen. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat is handig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6f7hFa9Yqsow4_LUSRoRFpFDwTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KWMzYeCwDY0b3ebLyAlgKJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Illesyack schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:13:
Ik zag vandaag bij het instappen van deze krassen op de zijkant van het dak. Geen idee hoe deze erop zijn gekomen maar het gaat in dit geval om een lease auto. Ik heb contact gehad met Arval en zij geven aan dat ik dit sowieso moet melden en zelf de keuze kan maken of ik het laat herstellen. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat is handig?

[Afbeelding]
Zie deze post van mij over een vergelijkbaar probleem, kun je mogelijk proberen.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:02
Illesyack schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:13:

[Afbeelding]
Had het ook op al die zwarte delen, echt geen idee hoe. Ik ben altijd super zuinig en was alleen met de hand

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:31
ollieeew schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:11:
Rij al een tijdje met plezier een Zeekr X, nu heb ik altijd geladen bij openbare laadpalen en wil ik overschakelen naar een laadpaal thuis. Via Coolblue een advies aangevraagd en die bellen me nu zowat elke dag. Daarom even benieuwd of iemand hier advies kan geven over een betaalbare laadpaal.
Heb een ratio io6 hangen, werkt perfect. Toen was deze 800 euro (nu zie ik m goedkoper). Heb deze laten aansluiten, maar had het achteraf gezien eenvoudig zelf kunnen doen. Werkt perfect, kan ook laden op puur zonnepanelen. Dus lever dan geen stroom terug.
Kan ook via de paal de laadtijden instellen, dus niet de software van de Zeekr hiervoor nodig die niet altijd goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:03
Over een tijdje met mijn X naar Corsica, dit via Frankrijk en terug via Italië, Oostenrijk en Duitsland.
Ik heb een Shell recharge, Shuttle pas en Tesla app. Wat ik nu zo lees zou dit voldoende moeten zijn.
Ik vraag specifiek naar mensen die in een van deze landen aanvullende tips heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:01
bigkevx2 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:56:
Over een tijdje met mijn X naar Corsica, dit via Frankrijk en terug via Italië, Oostenrijk en Duitsland.
Ik heb een Shell recharge, Shuttle pas en Tesla app. Wat ik nu zo lees zou dit voldoende moeten zijn.
Ik vraag specifiek naar mensen die in een van deze landen aanvullende tips heeft.
In maart met collega's op wintersport geweest in Oostenrijk, daarbij hebben we veel Shell Rechargers gepakt. Deze staan niet aan snelweg zelf, maar vlakbij een afrit met max 1/2 km extra rijden. Het scheelde 15-20 cent per kwh tov Ionity aan de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
DE, CH, IT heb ik allemaal met Tesla kunnen doen. FR en Corsica weet ik niet, ik zou over Corsica in het Laden in het Buitenland topic buurten.
Terugreis CH heb ik problemen gehad in Melide, wat me een goede uitgangspositie voor de Gotthard heeft gekost.
In het vervolg prop ik hem in Italië vol tot aan zijn kieuwen en rijd ik door naar Prattln.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ah Corsica, leuk :) Alleen is de spoeling erg dun met chargers. Wij hebben vorig jaar een fly-drive gehad daar met een fiat 500e. Was prima te doen maar je moet wel even goed de laders checken waar ze staan. Wij hadden een kaart aangeschaft van e-motum daarmee kon je voor 10 dagen ongelimiteerd gebruik maken van laadstations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Ik heb net op mijn gemak eens de problemen met de verbinding met CarPlay (en waarschijnlijk dus ook Android Auto) lopen analyseren.
Ik denk ook een stappenplan te hebben dat werkt.
Wat ik zie is dat mijn auto twee Bluetooth verbindingen heeft met mijn iPhone, eentje met de naam van mijn auto en eentje die Zeekr123 (random nummer) heet.
De naam van mijn auto heeft ook een i symbool wat inhoudt dat deze verwijdert kan worden de Zeekr123 heeft dat niet, die is gewoon verbonden.

Mijn vermoeden is dat één van de twee verbindingen alleen gebruikt wordt voor CarOlay en dat deze verbinding corrupt kan raken de hoe en waarom weet ik niet en is misschien voor ons niet eens zo interessant.
Wel interessant is de vraag hoe dit effectief op te lossen is.

1. Controleer altijd eerst of er een 4/5G verbinding is, is dit een kruis dan herstart de Zeekr, netwerk kaart staat al in error dus eerst oplossen.
2. Als een normale verbinding niet mogelijk is verwijder dan je iPhone uit de auto (Connect menu, dus niet fysiek).
3. Maak opnieuw verbinding
4. Lukt dit niet, nog steeds geen CarPlay, verwijder opnieuw de telefoon maar verwijder nu ook de naam van je auto Bluetooth verbinding uit je telefoon.
5. Verbind opnieuw

Bij mij is dit tot op heden iedere keer succesvol geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:04
Heeft er iemand inmiddels al wat vernomen over een software update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

KevinT schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:21:
Heeft er iemand inmiddels al wat vernomen over een software update?
Dit kwartaal nog is de verwachting. Dus voor eind juni? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzpQBFGyf-SNR-YGZJi3oCxGilo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOWalbW0BJ56EDGqGxdvjub1.png?f=fotoalbum_large

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:53
Tijdens mijn bezoek aan Zeis werd vertelt 3e kwartaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-06 22:15
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig te klagen heb over de Zeekr. Apps zijn nog een beetje Glitchy hier en daar maar dat zal met updates veholpen worden. App logt soms uit maar doet het verder ook naar behoren. 2 keer gehad dat carplay niet verbond maar dat was met mn voorlaatse auto schering en inslag.

Kortom, fijne bak. Heb er enorm veel plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:38:
Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig te klagen heb over de Zeekr. Apps zijn nog een beetje Glitchy hier en daar maar dat zal met updates veholpen worden. App logt soms uit maar doet het verder ook naar behoren. 2 keer gehad dat carplay niet verbond maar dat was met mn voorlaatse auto schering en inslag.

Kortom, fijne bak. Heb er enorm veel plezier van.
Ik sluit hierbij aan, er wordt natuurlijk altijd makkelijk geklaagd en mensen komen niet om hun tevredenheid te tonen.
Prima auto, prima kwaliteit en prima prijs.
Ja, de software is ooit wat glitchy maar niets wat ik niet aankan of niet opgelost kan worden.
Bij mijn vorige auto in 5 jaar 1 update gehad en tot op de dag van vandaag heb ik niet kunnen ontdekken wat ze nu gewijzigd hadden. Zaken als auto via app pre-heaten/coolen werkte alleen als de auto niet in slaap stand ging en dat was binnen het uur, dus useless na een dagje strand bijvoorbeeld en in de winter eerst naar buiten om hem aan en uit te zetten om vervolgens via de app de kachel aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Qua software is wat mij betreft het enige waar ik mij echt aan stoor de draadloze verbinding met Apple Carplay. die werkt 80% van de keren wel, maar vaak genoeg niet om irritant te worden. En bij mijn vrouw werkt het vaker niet dan wel heb ik de indruk. Dat hebben we voorlopig opgelost door een kabeltje te gebruiken. Maar ik zal even het stappenplan van @bigkevx2 gebruiken, kijken of dat werkt.

Daarnaast is het automatisch ont/vergrendelen bij het naderen of weggaan van de auto wat onbetrouwbaar vind ik, werkt in mijn ervaring ook zo'n 4 van de vijf keer goed, maar te vaak niet, waardoor je er actief aan hoeft te denken.

Het pulseren van de lichten bij het laden heb ik ook al een aantal keer meegemaakt, niet handig voor de buren, dus ik zou wensen dat dat snel opgelost wordt.

En hopelijk komt nog voor de zomervakantie een update uit waardoor je cruise control kan blijven gebruiken als je iets trekt.

Verder erg tevreden over de auto na een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 16:30
Hier ook bijna geen problemen gehad. Ik ben uitermate tevreden eigenlijk, ik had wel problemen een aantal dagen met de verbinding maar daar heb ik geen last meer van, is alles functioneel dat niet maar dat wist ik van te voren en is ook een kwestie van wennen.

Ik vind het tot nu toe een hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3liot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:20
Dag allemaal, ik heb mijn X LR nu twee weken in gebruik en moet zeggen dat ik grotendeels tevreden ben over het verbruik en het comfort van de auto.

Velen noemen de problemen met Apple Carplay al maar de genoemde connectiviteitsproblemen ervaar ik niet. Ik heb met de zoekfunctie gezocht of iemand hetzelfde probleem ervaart maar kon het niet zo snel vinden.

Ik ervaar een probleem wanneer ik via DAB radio aan het luisteren ben en gebeld wordt. Het systeem schakelt naar Apple Carplay om de oproep te beantwoorden maar wanneer je de oproep beëindigt zit het systeem vast in Carplay. Een andere audio bron selecteren werkt niet meer en het systeem reageert niet meer op input. Pas als je de auto uitzet en weer aanzet is het probleem verholpen. Als je vele kilometers rijdt en veel onderweg bent, is dit heel irritant.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wellicht een manier hebben hier uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
D3liot schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:56:
Dag allemaal, ik heb mijn X LR nu twee weken in gebruik en moet zeggen dat ik grotendeels tevreden ben over het verbruik en het comfort van de auto.

Velen noemen de problemen met Apple Carplay al maar de genoemde connectiviteitsproblemen ervaar ik niet. Ik heb met de zoekfunctie gezocht of iemand hetzelfde probleem ervaart maar kon het niet zo snel vinden.

Ik ervaar een probleem wanneer ik via DAB radio aan het luisteren ben en gebeld wordt. Het systeem schakelt naar Apple Carplay om de oproep te beantwoorden maar wanneer je de oproep beëindigt zit het systeem vast in Carplay. Een andere audio bron selecteren werkt niet meer en het systeem reageert niet meer op input. Pas als je de auto uitzet en weer aanzet is het probleem verholpen. Als je vele kilometers rijdt en veel onderweg bent, is dit heel irritant.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wellicht een manier hebben hier uit te komen?
Ik herken het deels maar het is zeker niet vergelijkbaar maar probeer als dit gebeurd eens om de voice assistance aan en weer uit te zetten. Knop links naast de linker joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35
Wanneer gaat de auto echt in slaapstand?

Heb niet echt een verbruik als die dat niet doet.
Meer dat als ik soms na een dag meestal meerdere dagen instap, krijg ik het welkom bij ZEEKR scherm.
Duurt ff 10 sec en dan werkt alles zoals je mag verwachten.

Doet die niet op dezelfde dag lijkt het. Dan is het deur open en hij is klaar om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManusK
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 03-06 15:53
Tsja, en dan heb je de zoveelste software gekkigheid.

Midden in de nacht de buurman aan de deur, waarom mijn auto zoveel herrie maakt…

Staat de X, niet aan de lading, sleutel buiten bereik, volledig donker en zwart, aanwezigheidsdetectie uitgeschakeld, op de hoogste stand van de ventilatie te draaien?!!
De auto openen en sluiten doet dit weer stoppen maar WTF! 🤬
Samen met een waslijst aan software shit ben ik het plezier de auto behoorlijk aan het verliezen.
Premium op z’n Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Huh, zie net dat ze de site volgens mij geupdate hebben. De nieuwe Zeekr X (2025) heeft een vernieuwd stuurwiel en heeft nu shortcuts voor verschillende functies (touch knoppen).

Dit was mij niet eerder bekend en was ook niet op de site eerder, of ik ben gek 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hY2gTktTCqx_ylAGniEWjfiEqw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/460e8qNWBkkbvjHNfpGyi1hU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdcz9PWQa2g1Fj2nfhWOu3qbtAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbO9VuGA9SOjxohdt1KganNz.jpg?f=fotoalbum_large

Voorruitontwaseming
Centrale vergrendeling
360 graden camera
Kofferbak klep
Achterruitverwarming

YouTube: Добавляем кнопки на руль Zeekr X

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 24-05-2025 11:54 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:36:
Huh, zie net dat ze de site volgens mij geupdate hebben. De nieuwe Zeekr X (2025) heeft een vernieuwd stuurwiel en heeft nu shortcuts voor verschillende functies (touch knoppen).

Dit was mij niet eerder bekend en was ook niet op de site eerder, of ik ben gek 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voorruitontwaseming
Centrale vergrendeling
360 graden camera
Kofferbak klep
Achterruitverwarming

YouTube: Добавляем кнопки на руль Zeekr X
China version my friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zou niet verklaren waarom ze het ook op de zeekr.eu site hebben gezet. Ook op de Nederlandse paginas zijn de fotos geupdate met dit nieuwe stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Yellowneck schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:32:
[...]

Zou niet verklaren waarom ze het ook op de zeekr.eu site hebben gezet. Ook op de Nederlandse paginas zijn de fotos geupdate met dit nieuwe stuurwiel.
Zie Chinese tekens in de linker bovenhoek van het infotainmentscherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergiovdh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:36
Morgen krijg ik mijn nieuwe Zeekr X wat het nieuwe model zou moeten zijn want hij is Grid Grey die voorheen niet geleverd werd. Mochten ze er inderdaad op zitten kan ik daar morgen uitsluitsel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPI
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 27-05 09:56

RPI

Sergiovdh schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:26:
Morgen krijg ik mijn nieuwe Zeekr X wat het nieuwe model zou moeten zijn want hij is Grid Grey die voorheen niet geleverd werd. Mochten ze er inderdaad op zitten kan ik daar morgen uitsluitsel over geven.
Hoe lang was de levertijd voor dit nieuwe model? Ben ik wel benieuwd naar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergiovdh
Ik weet natuurlijk niet hoe het momenteel zit maar heb de mijne 24 Maart geconfigureerd dus 2 maanden. Wellicht dat hij eerder ook geleverd had kunnen worden ik had zelf de laatste week van Mei gevraagd omdat mijn huidige Auto dan ook afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik hoor verschillende geluiden over de maximale kogeldruk van de trekhaak. Ik zie hier in het topic 75kg genoemd, maar ook 110kg. Ik sprak met met de customer service van Zeekr, en zij gaven 100kg aan. Maar ze konden me niet aangeven waar dit vandaan kwam.

Heeft iemand een officiële bron gevonden hierover?

Edit: toevallig net reactie gehad: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JFUmfgHTYOyddGjTBUovFTUTYg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MiGVATXAeHAkUXLzzcyAMf93.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door marvel27 op 26-05-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58
marvel27 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:34:
Ik hoor verschillende geluiden over de maximale kogeldruk van de trekhaak. Ik zie hier in het topic 75kg genoemd, maar ook 110kg. Ik sprak met met de customer service van Zeekr, en zij gaven 100kg aan. Maar ze konden me niet aangeven waar dit vandaan kwam.

Heeft iemand een officiële bron gevonden hierover?

Edit: toevallig net reactie gehad: [Afbeelding]
Is inderdaad 75kg, staat netjes in de handleiding.
Staat ook iets over dat je auto dan 100kg zwaarder mag zijn of zoiets, misschien dat ze daardoor in de war zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Yellowneck schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:32:
[...]

De configurator heeft ook afbeelding van de 4 zits uitvoering i.p.v. de 5 zits die in Nederland verkocht wordt.
Dus fotos die ze gebruiken moet je niet op vertrouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sergiovdh
Mijn nieuwe Zeekr heeft geen knoppen aan de onderzijde dus het blijft helaas bij alleen de foto. Hij ziet er trouwens wel heel strak uit in de Grid Grey kleur ik ben er blij mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyqMZD9I_DM5kga49j4vB-aHIcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sojA5zt2fBoedwf63573uHsV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Gefeliciteerd! Jammer dat het er niet op zit. Apart dat ze die oude (correcte) foto's geüpdate hebben met foto's van blijkbaar het Chinese model dan. Heeft me een beetje op de verkeerde been gezet en valse hoop doen geven :P

@Sergiovdh Heb jij het textielen interieur of kunstleder? Mocht je textiel (Bermuda Sloop) hebben gekozen, dan ben ik wel benieuwd naar hoe dat er eigenlijk uit ziet. Daar zijn volgens mij nog helemaal geen foto's van!
En op welke software versie zit jij? 1.2.1a of worden stiekem de 2025 modellen al met nieuwe(re) versie uitgeleverd

[ Voor 43% gewijzigd door Yellowneck op 26-05-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Er lijkt een alternatief te zijn voor de officiële V2L plug van Zeekr: https://www.geelyevs.com/...e-adapter-type2-for-zeekr. Kost maar 33€ plus 7€ verzendkosten, 40€ in totaal. Wie test'm uit? >:)

[ Voor 18% gewijzigd door marvel27 op 26-05-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergiovdh
Ik heb wel gekozen voor de kunstlederen bekleding want die vond ik wel zo mooi. Wellicht had ik de textiel ook wel mooi gevonden maar van de kunstlederen wist ik dat ik die sowieso mooi vond.Software is de 1.2.1a inderdaad dus geen nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35
marvel27 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:36:
Er lijkt een alternatief te zijn voor de officiële V2L plug van Zeekr: https://www.geelyevs.com/...e-adapter-type2-for-zeekr. Kost maar 33€ plus 7€ verzendkosten, 40€ in totaal. Wie test'm uit? >:)
Ik had deze besteld.
Functioneert perfect en ziet er degelijk uit.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Zal prima werken, hoef je niet over in te zitten.
Zelfde soort staat ook wel op Ali, scheelt meer dan de helft:
https://a.aliexpress.com/_EvsOou6
Belangrijkste is de juiste weerstand, 2700ohm.
Hoop andere merken hebben 2000ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Al een tijdje in bezit. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:39

BPi

Yellowneck schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:14:
Gefeliciteerd! Jammer dat het er niet op zit. Apart dat ze die oude (correcte) foto's geüpdate hebben met foto's van blijkbaar het Chinese model dan. Heeft me een beetje op de verkeerde been gezet en valse hoop doen geven :P
Voor de lancering van de eerste X maar volgens mij nog lang daarna stonden er ook foto's op de site van de 4 zits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Ik heb hem momenteel in gebruik voor mijn Lynk&co 02. Werkt voortreffelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmqHLfFx-cG0OJ0b6azWjkZFdTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZtizywa8TKDbj0NPW9lIIJC.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:31
Vandaag door een flinke regenbui gereden. De LCC en ACC wordt daar flink nerveus van! Eigenlijk niet bruikbaar, helaas :/.

Bij het wegrijden kreeg ik ook de melding dat high regenerative braking niet beschikbaar was. Je krijgt daar eenmalig een melding van en nergens is het meer te zien op welke braking stand je staat. Je kan het uiteraard wel voelen tijdens het rijden maar dat is alles behalve ideaal... Komt het door de regenbui dat regenative braking op high niet beschikbaar was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ThijsWTF schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:07:
Vandaag door een flinke regenbui gereden. De LCC en ACC wordt daar flink nerveus van! Eigenlijk niet bruikbaar, helaas :/.

Bij het wegrijden kreeg ik ook de melding dat high regenerative braking niet beschikbaar was. Je krijgt daar eenmalig een melding van en nergens is het meer te zien op welke braking stand je staat. Je kan het uiteraard wel voelen tijdens het rijden maar dat is alles behalve ideaal... Komt het door de regenbui dat regenative braking op high niet beschikbaar was?
Of was je accu (bijna) helemaal vol?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsWTF
PaT schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Of was je accu (bijna) helemaal vol?
Oh shit, je hebt gelijk! Ik had hem tot 100% opgeladen (eenmalig). Nooit aan gedacht maar een logisch verhaal natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
ThijsWTF schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:31:
[...]

Oh shit, je hebt gelijk! Ik had hem tot 100% opgeladen (eenmalig). Nooit aan gedacht maar een logisch verhaal natuurlijk!
🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:39

BPi

ThijsWTF schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:31:
[...]

ja, zou je denken dat dit het logische verhaal is. Ik heb het ook wel eens gehad terwijl de accu op 80% stond. Misschien had het toen met bepaalde weersomstandigheden te maken, waardoor hij voorzichtiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
BPi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:13:
[...]

ja, zou je denken dat dit het logische verhaal is. Ik heb het ook wel eens gehad terwijl de accu op 80% stond. Misschien had het toen met bepaalde weersomstandigheden te maken, waardoor hij voorzichtiger is?
Na een stuk rijden ging het regeneratieve remmen wel weer op hoog terwijl het nog net zo hard regende, dus denk wel dat het probleem is. Ik gebruik de hoge stand vooral voor one-pedal-driving dus had niet gedacht aan de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
Heeft iemand enig idee hoe ik de digital key kan acitveren of wat er mis kan zijn want ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg continu een melding dat hij geen verbindig kan maken. Heb ook al een keer een reset gedaan (mijn navigatie was ook helemaal de weg kwijt dus moest gebeuren). Heb een Galaxy Flip 5 die ook netjes tussen de ondersteunde telefoons staat dus dat zou het ook niet moeten zijn. Zou het heel fijn vinden om dat toch achter de hand te hebben.Dus mocht iemand nog iets hebben wat ik zou kunnen proberen dan heel graag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxBFueDaVhBgRnwEfy2HJUq5QWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeJrCNPfxo3iTqaS3wI83x71.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:21
Sergiovdh schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:49:
Heeft iemand enig idee hoe ik de digital key kan acitveren of wat er mis kan zijn want ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg continu een melding dat hij geen verbindig kan maken. Heb ook al een keer een reset gedaan (mijn navigatie was ook helemaal de weg kwijt dus moest gebeuren). Heb een Galaxy Flip 5 die ook netjes tussen de ondersteunde telefoons staat dus dat zou het ook niet moeten zijn. Zou het heel fijn vinden om dat toch achter de hand te hebben.Dus mocht iemand nog iets hebben wat ik zou kunnen proberen dan heel graag.
[Afbeelding]
Waar zie je de lijst van ondersteunde telefoons? Ik heb een Fold 5 maar die lijkt dan weer niet te worden ondersteund (gek want tegelijk uitgebracht). Je moet voor jouw probleem denk ik even kijken of de zeekr app wel permissie heeft om bluetooth te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
https://www.zeekr.eu/connected
Moet je helemaal naar beneden scrollen naar de faq en dan functions kiezen.
Daar vind je dat wich phones are approved.
De Fold 4 staat er wel tussen maar de 5 nog niet dit zijn wel de "approved" toestellen ik weet niet of dat dan ook betekend dat andere niet zouden werken. De machtgingen heb ik gecheckt trouwens maar alles wat ik daar kan aanvinken heb ik aangevinkt dus waarschijnlijk weten ze nu ook echt alles van me. Nog geen succes hrlaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 20:17
Ik heb een klein scheurtje in mn pasje waardoor deze niet meer goed werkt, iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe (via de dealer neem ik aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck x
  • Laatst online: 13:09
Wanneer komt nú eindelijk de nieuwe update.
Ik ga op vakantie met een vouwwagen en de ACC doet het niet met iets er achter.
Knudde juist met lange ritten kan ik niet zonder ACC. Nog nooit een auto gehad die dit probleem had. Ik zie hier al klachten over vanaf begin 2024. 😥😡🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:02
Franck x schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:41:
Knudde juist met lange ritten kan ik niet zonder ACC. Nog nooit een auto gehad die dit probleem had. Ik zie hier al klachten over vanaf begin 2024. 😥😡🤬
Ja dit mogen ze wel fixen. Ze doen te lang over al die updates of het word maar steeds uitgesteld

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjanf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24
Quito schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:07:
Ik heb een klein scheurtje in mn pasje waardoor deze niet meer goed werkt, iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe (via de dealer neem ik aan)?
Ik ben hiervoor naar Zeist gereden omdat ze de auto nodig hadden om een nieuwe pas te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Er zou eind van dit kwartaal een grote update komen voor de Zeekr X. Maar niets wijst er ovlgens mij op dat er ook een update komt voor de ACC bij gebruik van de trekhaak. Zou wel super handig zijn zo voor de zomervakantie.

We zijn zeker niet de enige auto met het probleem, verschillende Tweakers melden issues in bv. mijn topic over trekhaakkoffers.

[ Voor 5% gewijzigd door marvel27 op 02-06-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 18:41
Naast de Android Auto problemen die hier al vaker aangehaald worden, gaat bij ons ook de sleutel echt belachelijk snel leeg. Ik moet elke maand de batterij van dat ding vervangen.
Hebben meer mensen daar last van? En is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Swaytje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:47:
Naast de Android Auto problemen die hier al vaker aangehaald worden, gaat bij ons ook de sleutel echt belachelijk snel leeg. Ik moet elke maand de batterij van dat ding vervangen.
Verder weg van je auto leggen of een Faraday cage leggen. Het probleem is dat de sleutel steeds contact probeert te maken met de auto als de auto op een bepaalde afstand van de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjanf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24
Dit probleem is eenvoudig op te lossen door de Keyfob (sleutel) te bewaren in een metalen, afgesloten blik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqWZHF0XDnpINlnd3ov992ITjCM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3C9jcSaUyvYZCGL7nNvODAo0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Ik gebruik naar volle tevredenheid mijn telefoon hiervoor. Gebruik de don nooit. Ligt er voor mijn vrouw die gewoon een ‘sleutel’ wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Zeker iets wat ze snel mogen fixen al moet ik hem wel sterk nuanceren.
Ik rijd een Privelege en normaal rijd ik in standard mode. Vandaag een flinke rit gehad voor het eerst met een fietsdrager en geschakeld naar comfort mode aangezien ik met fietsen de power niet nodig heb.
Totaal relaxte rit gehad zonder al te veel snelheidsfluctuatie, ik was daar juist bang voor.
Ja, fix this please omdat ik echt een diehard ACC rijder ben maar ik heb het vandaag stiekem niet echt gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-06 18:30
Bij de garage in Zeist vroeg ik waarom mijn autosleutel na een paar weken al leeg was, en waar dat door kwam. Ze legden me uit dat het geen “probleem” is, maar een “feature” lol. Als je de sleutel in je broekzak draagt, blijft hij namelijk actief zoeken naar de auto omdat hij constant beweegt. Ze adviseerden om de sleutel beter in je jas te doen, zodat hij minder beweegt. Ik zei dat ik in de zomer vaak geen jas draag. Toen zeiden ze: “Dan gebruik je in de zomer toch gewoon het pasje?” Yeah right 8)7

Gewoon een fout ontwerp die te duur is om voor iedereen te gerstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-06 18:30
Ervaring met reparatie:

Ik was laatst bij de garage, omdat na een week (!) m’n remlichten het al niet meer deden. Ook m'n knipperlicht had een eigen leven. Die deed het soms wel, soms niet of ging spontaan aan. Ook die LED-strip achter op de auto begon moeilijk te doen. Veel lampjes warem uit. Zelfs bij het stoplicht kwam er iemand uit z’n auto naar me toe om te vragen waar ik naartoe wilde – hij zei: “Je achterlichten doen maar wat en je lichtstrip is een rommeltje!” (Tja, Chinese hè?).

Ik had de ANWB erbij gehaald, maar die konden helaas niks voor me doen. Ze vertelde dat ik de auto moest laten ophalen. Dit is te gevaarlijk om mee door te rijden. Daarna ben ik zelf twee weken bezig geweest met Zeekr om de auto te laten repareren. Eerst vertelde iemand, we laten iemand de auto ophalen. Dit moest alleen even overlegd worden met de afdelingshoofd. Daarna belde ze terug en zeiden dat ik toch prima kon doorrijden. "Gewoon iets beter uitkijken". Bij de dealer in Hengelo kon ik dan een afspraak maken.
Dus ik netjes via hun app een afspraak ingepland. Na twee dagen had ik nog steeds geen bevestiging, dus ik besloot maar te bellen naar de garage in Hengelo. Bleek dat die garage/dealer helemaal nog geen contract met Zeekr had! Echt vaag dat Zeekr me daar naartoe stuurde.

Een vervangende auto zat er trouwens ook niet in, want de auto kon technisch gezien nog rijden. Maar ik heb de auto elke dag nodig voor het werk. Met de bus of fiets is het gewoon geen optie. Dus ik ben soms voor kleine stukjes toch maar blijven rijden, al voelde dat natuurlijk niet fijn. Lijkt me ook geen fijne reclame voor de Zeekr X. Gloednieuwe auto en nu al de achterlichten en knipperlichten kapot.

Uiteindelijk moest ik dus helemaal naar Zeist rijden, want daar konden ze me pas na een paar weken helpen. Toen ik m’n telefoon erbij pakte om terug te kijken, zag ik dat ik in die twee weken in totaal 2 uur en 34 minuten in de wacht had gestaan – zowel bij Zeekr zelf als bij hun leasemaatschappij. En al dat gedoe via de app werkte ook niet lekker: telefoonnummers klopten niet, en je kon alleen een belknop gebruiken, maar die werkte dus niet. Voordat ik naar Zeist ging, wilde ik namelijk nog even checken of ik moest wachten of dat ik met de trein terug moest. Gelukkig een aantal dagen voordat ik naar Zeist ging heb ik via via kunnen spreken met iemand die vertelde dat de auto binnen een uur weer klaar zou zijn.

Ik zit nu te denken om toch de km's die ik heb moeten maken terug te laten zetten bij de leasemaatschappij. Ook lijkt mij een vergoeding meer dan terecht. Ik betaal voor de hele maand maar kan geen gebruik maken van de auto en krijg geen leenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 18:41
dexterd83 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:15:
[...]

Bij de garage in Zeist vroeg ik waarom mijn autosleutel na een paar weken al leeg was, en waar dat door kwam. Ze legden me uit dat het geen “probleem” is, maar een “feature” lol. Als je de sleutel in je broekzak draagt, blijft hij namelijk actief zoeken naar de auto omdat hij constant beweegt. Ze adviseerden om de sleutel beter in je jas te doen, zodat hij minder beweegt. Ik zei dat ik in de zomer vaak geen jas draag. Toen zeiden ze: “Dan gebruik je in de zomer toch gewoon het pasje?” Yeah right 8)7

Gewoon een fout ontwerp die te duur is om voor iedereen te gerstellen.
Goede feature inderdaad!
Maargoed, thanks voor de info. Weet ik in ieder geval hoe het komt. Kan ik kiezen wat ik irritanter vind, constant een lege sleutel of constant de sleutel wegleggen en vergeten mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33
Swaytje schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:41:
[...]

Goede feature inderdaad!
Maargoed, thanks voor de info. Weet ik in ieder geval hoe het komt. Kan ik kiezen wat ik irritanter vind, constant een lege sleutel of constant de sleutel wegleggen en vergeten mee te nemen...
lachwekkend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:55

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Ik mis nog de Zeekr X in het lijstje. https://www.evrijders.nl/...em_9MmbB-u5-6RdiBJkb7q4ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-06 22:56
In het kader van lompe sleutel heb ik deze laatst gekocht bij Ali. Ik had die metalen die je dicht moest schroeven. Die was lomp en zwaar. Deze nieuwe is van plastic en heeft veel dunnere randen. Hij is nu een stuk lichter en ook kleiner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3mvkXq2jpLrUE0Y6jflSpBxZVE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yVafe2inGpTTlLzbYHsttBbF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ihoefje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:27:
In het kader van lompe sleutel heb ik deze laatst gekocht bij Ali. Ik had die metalen die je dicht moest schroeven. Die was lomp en zwaar. Deze nieuwe is van plastic en heeft veel dunnere randen. Hij is nu een stuk lichter en ook kleiner.

[Afbeelding]
Is dit nu alleen een rand om de keyfob of dekt dit ook de bovenkant en onderkant af?
Wij hebben nu een alcantara achtig hoesje voor die fob. Ziet er prima uit, maar ik zit altijd te hanesen wat open en dicht is, aangezien dat op dat hoesje niet zo goed te zien is.

Afgelopen weekend weer een reset uit mogen voeren en toen heb ik ook maar eens 10 seconden die sos knop ingehouden. Wat opvallend is, is dat ik nu ineens wel het accu percentage in de app zie. Ik heb niet het hoofdaccount en zag daar altijd 0% staan. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het een met het ander te maken heeft, maar het werkt nu ineens wel. Blijft een wonderlijk ding, die X.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 09-06-2025 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihoefje
PaT schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:36:
[...]

Is dit nu alleen een rand om de keyfob of dekt dit ook de bovenkant en onderkant af?
Wij hebben nu een alcantara achtig hoesje voor die fob. Ziet er prima uit, maar ik zit altijd te hanesen wat open en dicht is, aangezien dat op dat hoesje niet zo goed te zien is.

Afgelopen weekend weer een reset uit mogen voeren en toen heb ik ook maar eens 10 seconden die sos knop ingehouden. Wat opvallend is, is dat ik nu ineens wel het accu percentage in de app zie. Ik heb niet het hoofdaccount en zag daar altijd 0% staan. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het een met het ander te maken heeft, maar het werkt nu ineens wel. Blijft een wonderlijk ding, die X.
De sleutel is aan beide kanten afgedekt. Een kant is vast en de andere kant een soort afdek plaatje die je er indrukt als de keyfob erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Misschien een link voor het juiste product, er staat zoveel troep op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihoefje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Een gevalletje "oh. Kost dat zo veel?" -O-
Mijn spiegelkap was beschadigd door een busje uit de buurt. Gegevens bekend, geen probleem. Ik vraag een prijsopgave in Zeist, bij een schadehersteller.
Eerst hebben ze ruim 2,5 maand nodig gehad om überhaupt een offerte te bekomen maar eind mei is die dan toch opgemaakt en naar het verkeerde emailadres verzonden.
Vandaag heb ik hem dan eindelijk gehad.
Ik dacht dat ik gewoon een hoogglans spiegelkap kon krijgen met 10 minuten montagetijd.
Nee.

TOTAALBEDRAG O N D E R D E L E N 588.86

TOTAALBEDRAG A R B E I D S L O O N 411.16

TOTAALBEDRAG S P U I T W E R K 299.71

TOTAALBEDRAG M I L I E U T O E S L A G 11.96

R E P A R A T I E K O S T E N EXCL. BTW 1 311.69
BTW 21.00 % 275.45
R E P A R A T I E K O S T E N INCL. BTW 1 587.14

Ik geloof dat ze de hele deur gaan demonteren en dan een spiegel in onderdelen weer opbouwen en dan de hele auto in de spuitcabine rijden om hem te spuiten. 8)7
Sorry voor de opmaak, het was een tekstbestandje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zPBlHO8XVJVE8gWKsX4-aGP9ew=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l8L72EBSbMpMGI9Jg5ZU3GLn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Bizar, maar goed misschien rekenen ze ook de camera mee en het instellen/ calibreren. Maar dan nog… zo te zien is het alleen het kapje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
EntonoX schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:38:
Bizar, maar goed misschien rekenen ze ook de camera mee en het instellen/ calibreren. Maar dan nog… zo te zien is het alleen het kapje..
Alles werkt nog gewoon. Ik rijd al 3 maanden met ducttape om de helften op elkaar te houden. Er zijn wat clips gebroken en er is een stuk uit de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33
Opa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Alles werkt nog gewoon. Ik rijd al 3 maanden met ducttape om de helften op elkaar te houden. Er zijn wat clips gebroken en er is een stuk uit de onderkant.
Laat ze ergens ve spiegel ff kapje eraf halen, 3d scannen en dan 3d laten printen. Ff spuiten, geheid goedkoper dan deze gekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Lijkt erop dat ik van een koude kermis thuiskom.
Heb eind februari jl. gebruik gemaakt van de Stock aanbiedingen van de 2024 modellen (via Zeekr Lease, operational lease). Een RWD Long Range in Pine Green / Midnight Blue Polar White. Ook 300 euro moeten aanbetalen.

In verband met huidige lease auto, afleverdatum in samenspraak op eind juli gezet. Alles akkoord en in orde. 1 april nog gebeld met Zeekr om te controleren of er nog wat moest gebeuren. Alles was in orde werd mij medegedeeld.

Vorige week contact opgenomen om de definitieve afleverdatum af te stemmen. Krijg ik een dag later een telefoontje terug dat de auto er niet (meer) is. Een fout van hen werd mij medegedeeld. Op de vraag wat er met de auto gebeurd is, had die geen duidelijk antwoord, volgens mij is er nooit een gereserveerd.

Omdat de in mijn bestelde kleurstelling als 2025 model alleen nog maar in de Privilege variant te verkrijgen is, zijn ze aan het 'rekenen' of ze die voor dezelfde prijs kunnen leveren. Dit kost mij persoonlijk wel bijna 50 euro extra bijtelling per maand ivm de hogere fiscale waarde.
Ik denk niet dat ze dat kunnen. Weet niet of ik stiekem blij moet zijn hiermee, want de communicatie (kastje naar de muur) gaat nu al slecht en beloftes komen ze niet na (wordt niet teruggebeld, deadlines worden niet nageleefd).
Desbetreffende verkoper (L.) werkt ook niet meer bij Zeekr, wordt nu geholpen door iemand anders, die steeds weer alles moet vragen/neerleggen bij zijn manager.

Samen met de vele software issues, misschien maar beter vaarwel nemen van Zeekr.
3.5 maand aan het lijntje gehouden en moet nu binnen 6 weken een andere auto zien te regelen...

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 10-06-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had net een withete vrouw aan de lijn. De X heeft een nieuw dieptepunt bereikt door tijdens het rijden 3 keer spontaan opnieuw op te starten waarna het vervolgens nog voor geen meter werkte.
Ze heeft dus zelf nog maar eens een reset gedaan en toen functioneerde alles weer zoals het hoort.
We gaan maar weer eens contact opnemen met Zeist, maar ik denk dat ik het antwoord wel kan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Yellowneck schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:42:

Samen met de vele software issues, misschien maar beter vaarwel nemen van Zeekr.
3.5 maand aan het lijntje gehouden en moet nu binnen 6 weken een andere auto zien te regelen...
Kijk eens naar een Lynk&Co 02.
Erg vergelijkbare auto met een aantal voordelen tov de Zeekr.

Waarschijnlijk snel leverbaar via een Volvo-dealer in de buurt.

Ik heb hem verkozen boven de Zeekr en heb er nog geen seconde spijt van gehad (zit nu met de caravan in Spanje)

:)

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

KrlGl schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Kijk eens naar een Lynk&Co 02.
Erg vergelijkbare auto met een aantal voordelen tov de Zeekr.

Waarschijnlijk snel leverbaar via een Volvo-dealer in de buurt.

Ik heb hem verkozen boven de Zeekr en heb er nog geen seconde spijt van gehad (zit nu met de caravan in Spanje)

:)
Thanks voor de tip. Had ik inderdaad begin dit jaar naar gekeken. Inderdaad erg mooie auto en erg vergelijkbaar met de Zeekr X, mist alleen de HUD.
Qua design spreekt die mij toch niet helemaal aan, maar ik houd em nog wel in t achterhoofd.

Bovenaan mn lijst staat nu de Xpeng G6 of de BYD Seal (sedan). Een dezer dagen de knoop doorhakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik lees dat er voor de 001 weer een update uitgerold wordt. Volgens mij is tot nu toe altijd eerst de 001 aan de beurt geweest en dan de X. Hopelijk zit voor ons dus ook een update in het verschiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Tja, vorig up date was ook niet zo,n succes, een aantal klachten werden verholpen maar er kwamen er net zoveel andere klachten voor terug, Zeekr en software blijft een drama, deze week weer 3x zwart scherm, 3 dagen geen verbinding.

Ben ook bang dat het glazen dak als de zon flink staat te schijnen zoals afgelopen donderdag voor problemen tav de koeling gaat zorgen, er komt een behoorlijke hitte van dat dak af in de auto. Dat gaat de airco nooit trekken denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
ramrodwillem schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:28:
Tja, vorig up date was ook niet zo,n succes, een aantal klachten werden verholpen maar er kwamen er net zoveel andere klachten voor terug, Zeekr en software blijft een drama, deze week weer 3x zwart scherm, 3 dagen geen verbinding.

Ben ook bang dat het glazen dak als de zon flink staat te schijnen zoals afgelopen donderdag voor problemen tav de koeling gaat zorgen, er komt een behoorlijke hitte van dat dak af in de auto. Dat gaat de airco nooit trekken denk ik .
Geen probleem mee gehad de afgelopen dagen. Stoel ventilatie aan, airco op 19, blazer op 3 en heerlijk gereden. Pre coolen voor aanvang rit maakte de ervaring compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
ramrodwillem schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:28:

Trekt het gemakkelijk. Ik denk dat, zoals bij iedere auto, het vanaf 40 graden lastiger wordt. Maar met auto standje 1 op 19 graden heeft ie het gister heerlijk koel gehouden ondanks de blèrende hitte.

Nu moet ik zeggen dat ie bij mij daar jaar rond op staat. Bij koelen of verwarmen met de stoel. Geen condens en met pre-cooling of verwarmen echt heel aangenaam binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
PaT schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:47:
Ik lees dat er voor de 001 weer een update uitgerold wordt. Volgens mij is tot nu toe altijd eerst de 001 aan de beurt geweest en dan de X. Hopelijk zit voor ons dus ook een update in het verschiet.
Klopt. Even geduld nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Net 100 km gereden. Auto stond niet heel lang in de zon. 10 minuten voorkoelen, airco op 22 en gaan met die banaan.
Gelukkig had hij zich gisteren al gereset dus ik hoefde maar een halve pre flight check te doen. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjvdh
  • Laatst online: 15:09
PaT schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:47:
Heb je een inschatting van hoeveel tijd er de vorige keer tussen de update voor de 001, en die voor de X zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jjvdh schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:40:
[...]

Heb je een inschatting van hoeveel tijd er de vorige keer tussen de update voor de 001, en die voor de X zat?
Volgens mij een maand oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viso
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15:56
Iemand heeft versie 1.3.1 op zijn 001 geflasht, het zal waarschijnlijk binnenkort OTA zijn, hopelijk doen ze het ook voor X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
Afgaande op wat ik lees op de 001 sub is de nieuwe update niet wat ik ervan gehoopt had. Bijvoorbeeld nog steeds geen link tussen profielen en instellingen rijhulp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Renoo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:50:
Afgaande op wat ik lees op de 001 sub is de nieuwe update niet wat ik ervan gehoopt had. Bijvoorbeeld nog steeds geen link tussen profielen en instellingen rijhulp etc.
Wat voor koppeling tussen profielen en instellingen rijhulp verwacht je?
Vervelende Europese regeltjes zorgen er voor dat de ADAS instellingen aan moeten staan.
En ook voorkeur voor regeneratief remmen wordt beperkt door regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bij mij doet de nieuwe ingebouwde navi het de laatste week niet meer. start op, en crasht zonder melding naar het hoofdscherm. Heb uiteraard al een reset gedaan, maar bracht geen soelaas.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:48:
Bij mij doet de nieuwe ingebouwde navi het de laatste week niet meer. start op, en crasht zonder melding naar het hoofdscherm. Heb uiteraard al een reset gedaan, maar bracht geen soelaas.
In de Zeekr store kun je de app verwijderen en opnieuw instelleren, dan werkt die waarschijnlijk weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

brambo123 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:56:
[...]

In de Zeekr store kun je de app verwijderen en opnieuw instelleren, dan werkt die waarschijnlijk weer ;)
thanks, that did the trick :)
(wel m'n geprogrammeerde adressen kwijt)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
brambo123 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:09:
[...]

Wat voor koppeling tussen profielen en instellingen rijhulp verwacht je?
Vervelende Europese regeltjes zorgen er voor dat de ADAS instellingen aan moeten staan.
En ook voorkeur voor regeneratief remmen wordt beperkt door regeltjes.
Dat zeg jij maar waarom is dit dan geen issue bij andere fabrikanten? Ik heb ook een tesla die alles gewoon onthoudt per profiel. Laatst ook in een Renault gereden waar je met 1 knop alles kunt zetten zoals je het wil. Ik weet dat wat jij zegt hetgeen is dat Zeekr zegt maar dat lijkt gewoonweg te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Renoo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:23:
[...]

Dat zeg jij maar waarom is dit dan geen issue bij andere fabrikanten? Ik heb ook een tesla die alles gewoon onthoudt per profiel. Laatst ook in een Renault gereden waar je met 1 knop alles kunt zetten zoals je het wil. Ik weet dat wat jij zegt hetgeen is dat Zeekr zegt maar dat lijkt gewoonweg te kort door de bocht.
Bouwjaar van de auto wellicht? Is pas vanaf bepaalde datum.
Je moet verplicht 2 handelingen uitvoeren om ADAS uit te zetten, dat is enige waar fabrikant mee mag spelen.
Slide down menu openen is 1 handeling, knop aanklikken een 2de.
Zouden dus wel knop kunnen maken om je eigen voorkeur in te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:59
Maandje een X long range gereden.
Matig tevreden geweest over de X. Nu omgeruild (Flexlease) voor wat anders.

Plus:
- motorvermogen dik in orde.
- range + laden: ook met niet bepaald zuinig rijden nog steeds ~400km haalbaar.
- bouwkwaliteit is goed.
- hoeveelheid aan standaard functionaliteit.

Min:
- het slappe onderstel. Vooral de demping is te zacht naar mijn idee. Was al bekend voordat ik de X uitkoos, maar ik kan het dus beamen.
- afstandelijk gevoel bij het rijden.
- software niet stabiel. Met name instellingen die willekeurig wel of niet terug gaan naar default.
- hoeveelheid instellingen die aangepast moet worden om normaal te kunnen rijden (deels afhankelijk van persoonlijke voorkeur natuurlijk).
- onhandige sleutel.

Regelmatig een korte storing gehad van de stuurbekrachtiging. Die werkte dan pas een paar seconden NA het wegrijden. Heel vervelend.
1x de knipperende koplampen bij het laden gehad.
Dashboardkastje niet gemist, wel een hoedenplank die met de klep mee omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Krijgen anderen deze melding ook als je via de app naar de Vodafone website gaat?
In de Zeekr app zelf staat dat de multimediaconnectiviteit actief is, maar de Vodafine website blijft dit maar weergeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg2qWEBohTn9WLkMxSSvDFdm2t4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSWf02Nq6QsQ4pRtUEasKa8n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
brambo123 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Bouwjaar van de auto wellicht? Is pas vanaf bepaalde datum.
Je moet verplicht 2 handelingen uitvoeren om ADAS uit te zetten, dat is enige waar fabrikant mee mag spelen.
Slide down menu openen is 1 handeling, knop aanklikken een 2de.
Zouden dus wel knop kunnen maken om je eigen voorkeur in te laden.
Die Renault is uit 2024. Het is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Renoo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:50:
[...]

Die Renault is uit 2024. Het is gewoon onzin.
Ik kan inderdaad alleen de verplichting van een paar adas systemen terug vinden sinds 2022. Maar de verplichting dat dat met 2 handelingen uit te zetten moet zijn kan ik nergens vinden.
Gewoon een interpretatie van Zeekr/Geely, niets meer, niets minder.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste