Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SbK
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12:14

SbK

Wij rijden nu ruim een week in de LR. Het niet-doorsnee ontwerp spreekt me erg aan, ook de mooie afwerking van binnen en buiten. De wat weke vering valt me eigenlijk best mee, maar ik rij wel wat rustiger over drempels. De achterwielaandrijving i.c.m. met het hoge vermogen vind ik erg prettig. In onze E-Niro voelde je de aandrijflijn echt via het stuur bij wat sneller optrekken en dat maakte het onrustig. Verder reageert het grote en heldere scherm snel, werkt de app bij mij goed en ben ik blij met de HUD. Op de snelweg houdt de LCC de auto prima en zonder te abrupte stuurbewegingen mooi in het midden van de rijbaan.

Wat me wat tegenvalt is toch de opbergruimte, de wat korte voorstoelen en de onvoorspelbaarheid van de software. De ene keer werkt het perfect, ben ik ingelogd en heeft de auto verbinding met internet en de andere keer ben ik gewoon een gast in eigen auto. Wel mooi dat bepaalde instellingen qua drive mode, regeneratie en zwaarte van het sturen bewaard blijven, maar toch. De stoelverwarming voor de bijrijder doet het niet, ook niet als er iemand zit. Ik merkte dit weekend dat als ik Google Maps gebruik voor navigatie via CarPlay en mijn telefoon in de draadloze oplader heb liggen, de navigatie op een gegeven moment vastloopt. Haal ik de telefoon uit de lader, is het probleem opgelost.

Zoals meerdere mensen al aangaven, een deel van de issues worden hopelijk opgelost via een update. Al met al wat mij betreft een mooie, onderscheidende auto met wat plussen en minnen. Maar heeft niet elke auto dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:13
BPi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:10:
[...]

Jammer, staat in de auto op de dashcam, maar die neemt ook nu op dus schrijft alles over...
Had het gisteravond willen doen, maar was een erg lange dag. :F
Rij je zoveel? Ik heb ruimte zat om flinke ritten vast te leggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:52
SbK schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:00:
Wij rijden nu ruim een week in de LR. Het niet-doorsnee ontwerp spreekt me erg aan, ook de mooie afwerking van binnen en buiten. De wat weke vering valt me eigenlijk best mee, maar ik rij wel wat rustiger over drempels. De achterwielaandrijving i.c.m. met het hoge vermogen vind ik erg prettig. In onze E-Niro voelde je de aandrijflijn echt via het stuur bij wat sneller optrekken en dat maakte het onrustig. Verder reageert het grote en heldere scherm snel, werkt de app bij mij goed en ben ik blij met de HUD. Op de snelweg houdt de LCC de auto prima en zonder te abrupte stuurbewegingen mooi in het midden van de rijbaan.

Wat me wat tegenvalt is toch de opbergruimte, de wat korte voorstoelen en de onvoorspelbaarheid van de software. De ene keer werkt het perfect, ben ik ingelogd en heeft de auto verbinding met internet en de andere keer ben ik gewoon een gast in eigen auto. Wel mooi dat bepaalde instellingen qua drive mode, regeneratie en zwaarte van het sturen bewaard blijven, maar toch. De stoelverwarming voor de bijrijder doet het niet, ook niet als er iemand zit. Ik merkte dit weekend dat als ik Google Maps gebruik voor navigatie via CarPlay en mijn telefoon in de draadloze oplader heb liggen, de navigatie op een gegeven moment vastloopt. Haal ik de telefoon uit de lader, is het probleem opgelost.

Zoals meerdere mensen al aangaven, een deel van de issues worden hopelijk opgelost via een update. Al met al wat mij betreft een mooie, onderscheidende auto met wat plussen en minnen. Maar heeft niet elke auto dat?
Bedankt voor je feedback! Ik krijg eind van de maand de auto. Het opbergruimte maak ik me ook wel wat zorgen over. Daarom een trekhaak laten monteren en tzt een towbox. Waar loop jij tegenaan, en hoe is je gezinssamenstelling?

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SbK

SbK

marvel27 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:33:
[...]

Bedankt voor je feedback! Ik krijg eind van de maand de auto. Het opbergruimte maak ik me ook wel wat zorgen over. Daarom een trekhaak laten monteren en tzt een towbox. Waar loop jij tegenaan, en hoe is je gezinssamenstelling?
Wij hebben 2 kinderen van 14 en 12 jaar. Achterin hebben ze voldoende ruimte in elk geval. We maken in de meivakantie een stedentripje, dat is een mooie test om te kijken wat we mee kunnen krijgen aan bagage. Ik heb voor mijzelf bedacht dat ik hiervan laat afhangen of ik een dakkoffer ga aanschaffen voor de zomervakantie, maar zo'n towbox is ook geen gek idee. Verder qua opbergruimte vind ik dat de ruimte onder de middenarmsteun nogal klein is, geen dashboardkastje en de kofferruimte is wat smal en ondiep. Voor dagelijks gebruik helemaal prima, maar ik maak mij ook wel wat zorgen over de zomervakantie richting Italië. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:56
Goedenavond allemaal,

Ben sinds vandaag in het bezit van een longe range RWD, 1 July komt mij Privilige AWD :)

Ik zie alleen echt helemaal nergens in de shortcuts een mogelijkheid om die snelheidswaarschuwing uit te zetten. Zie ik iets over het hoofd ? zoek mij rot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

djkorpo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:30:
Goedenavond allemaal,

Ben sinds vandaag in het bezit van een longe range RWD, 1 July komt mij Privilige AWD :)

Ik zie alleen echt helemaal nergens in de shortcuts een mogelijkheid om die snelheidswaarschuwing uit te zetten. Zie ik iets over het hoofd ? zoek mij rot :)
Die zit niet in de shortcuts. Die zet je uit in het Zeekr AD menu onder de knop naast de homeknop op je scherm en dan bijna helemaal onderaan.

Ik gebruik de shortcuts om die reden eigenlijk niet meer. De bovenste twee en de onderste twee opties uit in het Zeekr AD menu werkt voor mij prima.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 08-04-2025 20:34 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45

BPi

bigkevx2 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:30:
[...]

Rij je zoveel? Ik heb ruimte zat om flinke ritten vast te leggen.....
hij filmt ook nog een tijd door als hij stilstaat en gaat uiteindelijk weer overschrijven

aanvul:
dit staat er niet meer op. De laatst 30 minuten van die rit niet, wel een paar clips van 3 minute na het thuis parkeren. En van de dag er na. Lijkt een beetje willekeurig te gaan :?

[ Voor 26% gewijzigd door BPi op 09-04-2025 21:12 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SbK

SbK

djkorpo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:30:
Goedenavond allemaal,

Deze zit bij mij gewoon in de shortcuts als je op het scherm naar beneden swipet. Zo niet, dan kun je het zelf toevoegen. Even zoeken op ‘Shortcut’ in dit forum. Zie foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgNMLmbuavq9WxnAKuxtzZ8Q_nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHlczPvHid26KzwSq8o0AgDf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door SbK op 09-04-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

SbK schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:02:
[...]

Deze zit bij mij gewoon in de shortcuts als je op het scherm naar beneden swipet. Zo niet, dan kun je het zelf toevoegen. Even zoeken op ‘Shortcut’ in dit forum. Zie foto: [Afbeelding]
Die dien je wel eerst als shortcut aan te maken in dit scherm.
En een paar anderen er uit te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SbK schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:02:
[...]

Deze zit bij mij gewoon in de shortcuts als je op het scherm naar beneden swipet. Zo niet, dan kun je het zelf toevoegen. Even zoeken op ‘Shortcut’ in dit forum. Zie foto: [Afbeelding]
Wat ik soms heb met dit scherm is dat niet alle opties te (de)selecteren zijn. Dan moet je alsnog naar het Zeekr AD menu.
Ik had blijkbaar over het hoofd gezien dat die snelheidswaarschuwing hier ook aan toegevoegd kon worden. Weer wat geleerd van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Dag allemaal ik heb een vraag over de kleur Palace beige, ik had een bestelling geplaatst voor de mist grey versie en toen ik het contract had getekend zag ik ineens Grid grey op de aflevering bon staan. Maar nu komt het als ik naar de bestelling online kijkt op de Zeeker site staat er ineens Palace Beige?

Nu heb ik gebeld en gevraagd welke kleur ik nou hebt en het blijkt dat alleen de Palace Beige beschikbaar is.
Naar mijn gevoel geeft dit een beetje smet op de aflevering omdat niet de gekozen kleur is wie ik graag zou willen.

Iemand die de kleur Palace Beige heeft en hoe bevalt de kleur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illesyack
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-05 11:50
d1zzje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:00:
Dag allemaal ik heb een vraag over de kleur Palace beige, ik had een bestelling geplaatst voor de mist grey versie en toen ik het contract had getekend zag ik ineens Grid grey op de aflevering bon staan. Maar nu komt het als ik naar de bestelling online kijkt op de Zeeker site staat er ineens Palace Beige?

Nu heb ik gebeld en gevraagd welke kleur ik nou hebt en het blijkt dat alleen de Palace Beige beschikbaar is.
Naar mijn gevoel geeft dit een beetje smet op de aflevering omdat niet de gekozen kleur is wie ik graag zou willen.

Ik heb zelf de Palace Beige gekozen en bevalt mij echt heel goed. Ziet er veel strakker uit in het echt. Een eyecatcher. Krijg je absoluut geen spijt van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KbKO8oDqsLqcE_C2eKyfxPB4TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJKIMHRTzuaMLt1WGmv3W3OI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GktvCz9iRJLe60oGpBA2RdGzwIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkXLkwaZmnZdwx8IpI0MuCEz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Illesyack op 10-04-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Nu online
Bedankt voor jou reactie en ik moet zeggen zo ziet het er wel erg goed uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Ik vond elke kleur beter dan chantagegrijs, maar het was mij de meerprijs niet waard.
Ik betaal de gehele meerprijs zelf extra over de leaseprijs en aan het eind van de rit heeft de leasemaatschappij een beter verkoopbare auto. Chantagegrijs it is. :/

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjvdh
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-05 22:05
Ik ben erg benieuwd of er al signalen zijn dat er een nieuwe software update (OTA) aanstaande is. Heeft iemand hier een idee van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:52
Jjvdh schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:00:
Ik ben erg benieuwd of er al signalen zijn dat er een nieuwe software update (OTA) aanstaande is. Heeft iemand hier een idee van?
Het lijkt erop dat er (eind) Q2 iets komt en hopelijk kondigen ze dan ook aan dat ze frequenter gaan updaten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uouyxqgFRVkuf-mMlUxZCYbMlwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VZi8kB8aNWre6uAETFZWiqja.png?f=fotoalbum_large
In het Builders forum via de Zeekr app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManusK
  • Laatst online: 05-05 19:10
d1zzje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:00:

Ik ben een maand in het bezit van een X in palace beige met een wit interieur. Over smaak valt niet te twisten maar ik vind het de mooiste combinatie voor de X. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:36
Ik lees hier regelmatig dat anderen via de Zeekr store de nieuwe (beta)navigatie app hebben gedownload. Doe ik iets niet goed, want ik zie deze nergens staan? Hoe hebben jullie deze binnengehaald?

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je hebt Navigatie (de oude en ontzettend brak stuk software), en Zeekr Navigatie. Die laatste is de nieuwe, en ja, is behoorlijk goed bruikbaar te noemen. Heb gisteren 550km gereden, met een door het systeem aangeraden logische laadstop. Kaartmateriaal is verreweg het mooiste wat ik ben tegen gekomen in navi-land.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

EntonoX

Team leider

Iemand dit wel eens gehad in de app? Ook na in- en uitloggen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFWg9c2e5Ln6D36v4Z21UiCoKwg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AyGM9GV395asywH7y6Jkfjms.png?f=fotoalbum_large

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 21:32
Kreeg net een mail van Zeekr over Vehicle Entertainment Certification
Vanaf nu is er een app-update beschikbaar waarin je een nieuwe optie vindt: de Vehicle Entertainment Certification.

We staan aan de vooravond van nieuwe, uitgebreide "connected" functies. Voor sommige van deze functies is een geverifieerde identiteit nodig. Door nu je verificatie te voltooien, ben je klaar voor wat binnenkort beschikbaar komt – en bescherm je tegelijkertijd jouw gegevens.
Dit houdt in dat je een account aanmaakt voor Vodafone Internet In Your Car, welke de databundle voor je auto bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
EntonoX schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:07:
Volgens mij heb ik dit 1/2 keer gehad en was de auto offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

@sliepie kon je dit zelf fixen? reset al gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
EntonoX schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:09:
@sliepie kon je dit zelf fixen? reset al gedaan...
Auto stond toen in parkeergarage en had geen bereik, anders kun je het modem resetten dmv SOS knop. Exacte procedure weet ik niet zo uit mijn hoofd, staat wel ergens in de topic benoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 22:25
sliepie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:07:
Kreeg net een mail van Zeekr over Vehicle Entertainment Certification

[...]

Dit houdt in dat je een account aanmaakt voor Vodafone Internet In Your Car, welke de databundle voor je auto bevat.
Hier ook gehad en geactiveerd. Hopelijk is Netflix e.d. eindelijk aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Nog geen update in de Appstore

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:00:
Je hebt Navigatie (de oude en ontzettend brak stuk software), en Zeekr Navigatie. Die laatste is de nieuwe, en ja, is behoorlijk goed bruikbaar te noemen. Heb gisteren 550km gereden, met een door het systeem aangeraden logische laadstop. Kaartmateriaal is verreweg het mooiste wat ik ben tegen gekomen in navi-land.
Hier ook blij met de nieuwe navigatie.
Hij kan zo veel meer en is zo veel beter. En gaat alleen maar meer kunnen. Als de zaken die in de versie van de navigatie in de 7X zitten komen zou het mooi zijn. Ook informatie over aanwezigheid en beschikbaarheid van het aantal laadpalen is dan bijvoorbeeld aanwezig.

Overigens is de software van het entertainment systeem een stuk sneller en beter verfijnd. Zelfs in beta. Zou mooi zijn als wij die ook krijgen.

(X7 is mooi, maar wel een flink formaatje meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:36
Is gelukt met de nieuwe navigatie en die is inderdaad een heel stuk beter op het zicht. Morgen maar eens proberen!

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:27:
[...]

Hier ook blij met de nieuwe navigatie.
Hij kan zo veel meer en is zo veel beter. En gaat alleen maar meer kunnen. Als de zaken die in de versie van de navigatie in de 7X zitten komen zou het mooi zijn. Ook informatie over aanwezigheid en beschikbaarheid van het aantal laadpalen is dan bijvoorbeeld aanwezig.

Overigens is de software van het entertainment systeem een stuk sneller en beter verfijnd. Zelfs in beta. Zou mooi zijn als wij die ook krijgen.

(X7 is mooi, maar wel een flink formaatje meer)
De 7X is zeker mooi, maar ik word echt blij van de 7 GT die ook naar Europa komt dit jaar. Die zou dan nog net onder de 001 moeten vallen, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat die compacter is als ik de foto's bekijk. De GT lijkt ook een fatsoenlijke kofferruimte te krijgen, dat vind ik erg belangrijk in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
EntonoX schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:07:

[Afbeelding]
De app verwijderen en opnieuw installeren loste het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Na 3 wekennop vakantie te zijn geweest nu weer in de Zeekr gereden.

Heb van af het begin afaan nu weer onderstaande melding, ook als ik niet rij komt direct in beeld en verdwijnt ook niet meer, meer mensen last van en hoe krijg ik dit weg ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDmuZJQmj9AfRbwJ_ohXdpi-5wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SPIp2ofh4kdzEdtMIE1OALo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
ramrodwillem schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:10:
Na 3 wekennop vakantie te zijn geweest nu weer in de Zeekr gereden.

Heb van af het begin afaan nu weer onderstaande melding, ook als ik niet rij komt direct in beeld en verdwijnt ook niet meer, meer mensen last van en hoe krijg ik dit weg ?

[Afbeelding]
Reset met knopjes op stuur

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Terwijl je stil staat. Als je dit rijdend doet, krijg je deze melding.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:52:
Terwijl je stil staat. Als je dit rijdend doet, krijg je deze melding.
Klopt, been there, done that. Wat dat betreft hoop ik dat de volgende update al dat dunglish corrigeert en de meldingen weer begrijpelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:47:
[...]

Klopt, been there, done that. Wat dat betreft hoop ik dat de volgende update al dat dunglish corrigeert en de meldingen weer begrijpelijk worden.
Ik zou deze melding graag niet krijgen. Los van wat er zou moeten staan of wat er mee bedoeld wordt hoort dit niet overal overheen geprojecteerd te worden.
Volgens mij is hij bij mij verdwenen zonder reset, maar ook ineens weer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:04:
[...]

Ik zou deze melding graag niet krijgen. Los van wat er zou moeten staan of wat er mee bedoeld wordt hoort dit niet overal overheen geprojecteerd te worden.
Volgens mij is hij bij mij verdwenen zonder reset, maar ook ineens weer terug gekomen.
Een X om de melding te laten verdwijnen was inderdaad wel fijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kunnen we even speculeren wat de volgende update precies gaat zijn? Wat die mail van Zeekr onlangs zei;
We staan aan de vooravond van nieuwe, uitgebreide "connected" functies. Voor sommige van deze functies is een geverifieerde identiteit nodig. Door nu je verificatie te voltooien, ben je klaar voor wat binnenkort beschikbaar komt – en bescherm je tegelijkertijd jouw gegevens.
Waar ik op zit te wachten:
- Youtube music
- een app/api om de SOC op afstand uit te lezen ivm home assistant

Wat ik verwacht, maar niet perse nodig heb:
- youtube
- netflix

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 10:42
Elmar1982 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:28:
[...]

De Zeekr word geproduceerd in china ontworpen in zweden maar het hele systeem (software) hier in europa is anders dan in china. Die in china is nog uitgebreider maar ze moeten natuurlijk aan strenge eisen voldoen als ze hier de weg op mogen. Dus dat word echt wel gecontroleerd. Het software team zit volgens mij ook gewoon in europa
Die eisen gaan inderdaad over de opties die thans aangeboden mogen worden in Europa. Zoals veiligheidsopties, verlichting, autopilot, lengte/breedte, de mogelijkheid om rondjes te draaien met de auto, noem het maar op. De RDW/Europa controleert niet de gebruikte chips of de “deep” codes die zijn aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Even een praktische vraag; gisteren wilde ik de stoelventilatie aanhebben maar ondanks dat ik de ventilator hoorde draaien voelde ik er weinig van in tegenstelling tot vorige zomer. Nu keek ik even onder de stoel om te kijken of er iets los zat maar daar voelde ik dus een flinke luchtstroom blazen richting de pedalen. Lijkt dus alsof de lucht wordt weggezogen uit de zitting ipv geblazen. Nu weet ik niet of dat zo hoort, zou iemand eens kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
rant

[ Voor 145% gewijzigd door We Are Borg op 13-04-2025 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
Ik ben eindelijk verlost van die batterij slurpende, slechts op korte afstand werkende, onhandig hanteerbare keyfob. Zeekr heeft na een update de ondersteuning van mijn telefoon (OnePlus 12) toegevoegd aan de digitale sleutel optie.

Wat een verademing zeg! Gewoon rijden met alleen je telefoon mee, helemaal top.
Nu zowel mijn Android auto verbindingsproblemen en m'n keyfob problemen zijn opgelost, kan ik eindelijk echt genieten van deze mooie auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Dit topic gaat over de auto zelf. Wil je discussiëren over de eigenaar van het merk: Welke auto kun je nog politiek correct kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Zijn er al mensen die een obd2 reader op hun Zeekr aan hebben weten te sluiten?
Eentje die werkt met CarScanner bij voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:00
MXdar2 schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:44:
Ik ben eindelijk verlost van die batterij slurpende, slechts op korte afstand werkende, onhandig hanteerbare keyfob. Zeekr heeft na een update de ondersteuning van mijn telefoon (OnePlus 12) toegevoegd aan de digitale sleutel optie.

Wat een verademing zeg! Gewoon rijden met alleen je telefoon mee, helemaal top.
Nu zowel mijn Android auto verbindingsproblemen en m'n keyfob problemen zijn opgelost, kan ik eindelijk echt genieten van deze mooie auto.
Ik had telkens problemen met de digitale sleutel dat ie niet herkend werd (Iphone 15 pro), maar nu lijk ik de oplossing gevonden te hebben. Ik rij al tijden met de keycard en die moet je bij de telefoonoplader houden, maar het lijkt erop dat je de telefoon net onder het entertainment scherm moet houden om te connecten. Als ik deze namelijk ook maar 15 cm er vanaf hou werkt het niet, net eronder wel, klinkt dit herkenbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
Frostb1te1992 schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:21:
[...]

Ik had telkens problemen met de digitale sleutel dat ie niet herkend werd (Iphone 15 pro), maar nu lijk ik de oplossing gevonden te hebben. Ik rij al tijden met de keycard en die moet je bij de telefoonoplader houden, maar het lijkt erop dat je de telefoon net onder het entertainment scherm moet houden om te connecten. Als ik deze namelijk ook maar 15 cm er vanaf hou werkt het niet, net eronder wel, klinkt dit herkenbaar?
Nee, ik dacht altijd telefoon in de lader en af en toe een paar keer proberen hem in D of R te zetten. De ene keer meteen raak de andere keer een paar keer proberen.
Ook heb ik al een paar keer gehad dat ik kon starten zonder de telefoon in de lader te hebben.

Maar ik ga het testen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sliepie
bigkevx2 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:30:
[...]

Nee, ik dacht altijd telefoon in de lader en af en toe een paar keer proberen hem in D of R te zetten. De ene keer meteen raak de andere keer een paar keer proberen.
Ook heb ik al een paar keer gehad dat ik kon starten zonder de telefoon in de lader te hebben.

Maar ik ga het testen!
Ik ben weer gestopt met telefoon als key gebruiken, te vaak gehad dat ie zegt geen sleutel gedetecteerd. Een keer gehad dat, na het boodschappen halen, hij de telefoon niet meer als sleutel detecteerde, keycard ook niet meer pakte bij oplader. Kon de keycard wel gebruiken voor openen/sluiten van de auto. Paar keer de reset gedaan van het systeem, wat ook niet hielp. Als laatste door de instellingen gegaan en ergens knop gevonden voor uitschakelen van hele systeem. Daarna uitgestapt auto afgesloten en weer ingestapt, en zag de auto de keycard weer als sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
Frostb1te1992 schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:21:
[...]

Nee niet herkenbaar. Waar de keycard weleens niet direct herkend werd op de lader, wordt mijn telefoon (tot nu toe) direct herkend op de lader. De lader zelf gebruik ik overigens niet dus die staat uit. Openen van de deuren doe ik met de app (of widget) en de keycard bewaar ik voor de zekerheid tussen de achterkant van mn telefoon en de telefooncover. Maar heb ik gelukkig niet meer hoeven te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Nu al een keer of vijf op deze manier geprobeerd en 100% score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
bigkevx2 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:04:
[...]

Nu al een keer of vijf op deze manier geprobeerd en 100% score.
Goed om te horen! Wel gek dat ze dit nergens vermelden wat de exacte locatie is om de telefoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ik sta net vanuit mn raam op 4 hoog naar buiten te kijken, de X staat mooi in het zicht op zo,n 50/60 meter afstand.

Zie ik dat de achterlichten in eens aan gaan en na zo,n 15 seconder weer uit.... niet in de App bezig geweest en ook de KF niet aangeraakt , WTF is er nu weer aan de hand ? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
ramrodwillem schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:03:
Ik sta net vanuit mn raam op 4 hoog naar buiten te kijken, de X staat mooi in het zicht op zo,n 50/60 meter afstand.

Zie ik dat de achterlichten in eens aan gaan en na zo,n 15 seconder weer uit.... niet in de App bezig geweest en ook de KF niet aangeraakt , WTF is er nu weer aan de hand ? Iemand een idee?
Hij wil gewoon uitgelaten worden, instappen en rijden jij 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Frostb1te1992 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:42:
[...]

Goed om te horen! Wel gek dat ze dit nergens vermelden wat de exacte locatie is om de telefoon te houden.
Het is ook een beetje een Houdine truuk om dit te doen, dit i.v.m. de locatie van de hendel.
Ik ga het ook eens proberen vanuit de lader maar voordat ik hem er helemaal inschuif.
Vanuit de lader was het 50/50 dus misschien zijn die enkele cm's net voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
bigkevx2 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:06:
[...]

Hij wil gewoon uitgelaten worden, instappen en rijden jij 🤣
Dat gaat ook zo gebeuren maar iemand misschien met een zinnig antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 23:41
Dat gaat ook zo gebeuren maar iemand misschien met een zinnig antwoord?
[/quote]

Misschien detectie stand aan? Dvr etc etc
Had ergens wat gelezen dat het volgens mij ook iets kon zijn met aproaching van andere voertuigen. Dat die zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-04 18:41
Frostb1te1992 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:42:
[...]

Bij staat in de app rechtsboven soms al "connected" als ik 5 meter van de auto sta en met de app ontgrendeld heb. Daarna kan ik gewoon instappen en wegrijden.
Soms werkt het niet en moet ik in de app op connect drukken.
Het werkt dacht ik gewoon op bluetooth verbinding, dus je hoeft de telefoon niet op een specifieke plek te houden. Soms werkt het verbinding maken alleen niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Ernstjan89 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:18:
[...]

Bij staat in de app rechtsboven soms al "connected" als ik 5 meter van de auto sta en met de app ontgrendeld heb. Daarna kan ik gewoon instappen en wegrijden.
Soms werkt het niet en moet ik in de app op connect drukken.
Het werkt dacht ik gewoon op bluetooth verbinding, dus je hoeft de telefoon niet op een specifieke plek te houden. Soms werkt het verbinding maken alleen niet zo goed.
Hmm misschien ligt het dan aan de telefoon, ik heb inderdaad ook connectie al ruim weg van de auto, echter om weg te rijden is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie

Als ik naar buiten loop met telefoon op zak, zonder de sleutel, wordt ie af en toe wakker merk ik. Gok dat ie via bluetooth de telefoon ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bigkevx2
Zie deze ‘tip’ op het Zeekr 001 forum.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82210018
Het werkt dus ook bij de X en met een beetje werk kun je je eigen favoriete url’s met een aardige maar werkbare omweg toevoegen.
Met je eigen geplaatste YouTube upload (van je Zeekr bijvoorbeeld) kun je een beschrijving toevoegen en daarin url’s.
Zoek je eigen filmpje en TADA!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KztWM6nfbXjB29__Y01OoCrZsP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnpr9LhqGxXEwyDNxVlNy9M8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
sliepie schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:35:
[...]

Als ik naar buiten loop met telefoon op zak, zonder de sleutel, wordt ie af en toe wakker merk ik. Gok dat ie via bluetooth de telefoon ziet.
Ok thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online

Achterlichten heb ik nog niet meegemaakt. Wel meegemaakt dat de richtingaanwijzers knipperen als Sentry modus aan staat en iemand komt te dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Ik ben voor de grap de laatste dagen constant aan het rijden met driver awareness aan.
Snelweg en stadsverkeer met rotondes.
Nog geen enkele melding gehad!
Scheelt weer een knopje bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManusK
  • Laatst online: 05-05 19:10
Ik ben behoorlijk tevreden over mijn X Long Range.
Toch begin ik me meer en meer te ergeren aan het feit dat de software van de auto een volledig eigen leven lijkt te leiden.
Wat heb ik tot op heden ( 1 maand in bezit, 4000 km. ) voorbij zien komen:

# het ineens missen van diverse tegels voor de bediening van de veiligheidssystemen. Niet te herstellen zonder reset.
# het ritmisch knipperen van de dagrijverlichting tijdens het opladen. Auto openen en opnieuw afsluiten stopt dit.
# als gebruiker vaak uitgelogd zijn
# geen 4 of 5 G verbinding
# continu de melding controleer de knipperlichten
# zeer slechte radio ontvangst zowel op FM als DAB
# navigatie ( ook de geupdate ) die volledig de weg kwijt is
# rijdend op LCC en bij gas bij geven de melding “ op het punt om links af te slaan”
# rijdend op LCC bij inhalen vrachtwagen of bus de melding “ neem het stuur over, stoplichten verder”
Vannacht de buurman aan de deur, de X stond te laden en had uit zichzelf het ventilatiesysteem geactiveerd op de hoogste stand ! De X was afgesloten, donker, geen scherm activiteit en geen sleutel in de buurt.

Binnenkort een afspraak maken in Huis ter Heide, ben benieuwd of er een oplossing is voor deze onvoorspelbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Sorry maar dat antwoord kan ik je nu al geven, "we zijn er mee bezig"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ManusK schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:26:
Ik ben behoorlijk tevreden over mijn X Long Range.
Toch begin ik me meer en meer te ergeren aan het feit dat de software van de auto een volledig eigen leven lijkt te leiden.
Wat heb ik tot op heden ( 1 maand in bezit, 4000 km. ) voorbij zien komen:

# het ineens missen van diverse tegels voor de bediening van de veiligheidssystemen. Niet te herstellen zonder reset.
# het ritmisch knipperen van de dagrijverlichting tijdens het opladen. Auto openen en opnieuw afsluiten stopt dit.
# als gebruiker vaak uitgelogd zijn
# geen 4 of 5 G verbinding
# continu de melding controleer de knipperlichten
# zeer slechte radio ontvangst zowel op FM als DAB
# navigatie ( ook de geupdate ) die volledig de weg kwijt is
# rijdend op LCC en bij gas bij geven de melding “ op het punt om links af te slaan”
# rijdend op LCC bij inhalen vrachtwagen of bus de melding “ neem het stuur over, stoplichten verder”
Vannacht de buurman aan de deur, de X stond te laden en had uit zichzelf het ventilatiesysteem geactiveerd op de hoogste stand ! De X was afgesloten, donker, geen scherm activiteit en geen sleutel in de buurt.

Binnenkort een afspraak maken in Huis ter Heide, ben benieuwd of er een oplossing is voor deze onvoorspelbaarheid.
Veel van deze bugs komen de meeste X rijders wel bekend voor. Alleen die van de knipperlichten heb ik nog nooit gehad. Het doet inderdaad afbreuk aan de kwaliteitservaring van de auto, maar het zou oplosbaar moeten zijn.

Laten we hopen dat er snel wat updates komen die deze gekkigheid oplost. Maar met markttoetredingen in België, Frankrijk en Duitsland in het verschiet zie ik het Zeekr team drukker bezig zijn met voor die talen en landen de boel aanpassen dan de huidige vertaalfouten er voor ons uit te halen.

En alles bij elkaar is het echt een prima karretje waar op de door jou genoemde gebreken weinig aan mis is. Van mij zou de vering wat stugger mogen zijn en de cameraprojecties tijdens bijvoorbeeld achteruit rijden wat intuïtiever (ik kan met onze Volvo camera perfect de auto plaatsen waar ik wil, dat is met de X voor mij toch lastiger), maar verder doet de X toch heel veel wel goed.

En helemaal als je soms verhalen leest van andere EV's die bijvoorbeeld midden op de snelweg besluiten te stoppen. Daar heb ik de X nog niet op kunnen betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ach ik ga er al vanuit dat men het nooit helemaal 100% krijgt, deze week weer 3x zwarte schermen uitzich zelf ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Mijn vermoeden is dat veel issues te maken hebben met de soft- of hardware van het netwerk.
Zwarte schermen moet je zien als een dump die optreed in de software met als enige manier om eruit te komen een reboot is. Misschien ergens een geheugen lek.

Gisteren heb ik een vlekkeloze rit naar het werk gehad om daar aan te komen bij de parkeergarage waar mijn muziek spelend via CarPlay ineens zwaar begon te stotteren. Hetzelfde als een wegvallende FM uitzending.
Nu vielen mij twee zaken op:
Er werd geschakeld van 4/5G naar wifi door de auto en bij het verlaten van de auto zag dat mijn personal hotspot van mijn telefoon verbonden was. Deze had ik toevallig de avond ervoor aan gezet en gebruikt en niet meer uit gezet.
Ik ben al velen malen deze garage ingereden op identieke manier maar dan zonder personal hotspot aan en dat ging feilloos.
Ik ga weer wat experimenteren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-05 20:03
sliepie schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:48:
[...]

Ik ben weer gestopt met telefoon als key gebruiken, te vaak gehad dat ie zegt geen sleutel gedetecteerd. Een keer gehad dat, na het boodschappen halen, hij de telefoon niet meer als sleutel detecteerde, keycard ook niet meer pakte bij oplader. Kon de keycard wel gebruiken voor openen/sluiten van de auto. Paar keer de reset gedaan van het systeem, wat ook niet hielp. Als laatste door de instellingen gegaan en ergens knop gevonden voor uitschakelen van hele systeem. Daarna uitgestapt auto afgesloten en weer ingestapt, en zag de auto de keycard weer als sleutel.
Gaat al maanden vlekkeloos hier met iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Nu online
Ik heb een vraag over de Zeekr charge oplaadpas. Die werkt bij mij niet en ook niet via de app. Is het nou zo dat de oplaadpas alleen via een creditcard als betaalmiddel kan of zit er een verschil in de app bijv. Daar had ik de keuze voor ApplePay maar dat werkt ook niet.

Ik heb namelijk geen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14:15
De meeste laadpassen gaan via creditcard.
Anwb kun je wel via automatische incasso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:36:
[...]

Veel van deze bugs komen de meeste X rijders wel bekend voor. Alleen die van de knipperlichten heb ik nog nooit gehad. Het doet inderdaad afbreuk aan de kwaliteitservaring van de auto, maar het zou oplosbaar moeten zijn.

Laten we hopen dat er snel wat updates komen die deze gekkigheid oplost. Maar met markttoetredingen in België, Frankrijk en Duitsland in het verschiet zie ik het Zeekr team drukker bezig zijn met voor die talen en landen de boel aanpassen dan de huidige vertaalfouten er voor ons uit te halen.

En alles bij elkaar is het echt een prima karretje waar op de door jou genoemde gebreken weinig aan mis is. Van mij zou de vering wat stugger mogen zijn en de cameraprojecties tijdens bijvoorbeeld achteruit rijden wat intuïtiever (ik kan met onze Volvo camera perfect de auto plaatsen waar ik wil, dat is met de X voor mij toch lastiger), maar verder doet de X toch heel veel wel goed.

En helemaal als je soms verhalen leest van andere EV's die bijvoorbeeld midden op de snelweg besluiten te stoppen. Daar heb ik de X nog niet op kunnen betrappen.
Yup... afgelopen 2 dage ruim 2000 km, veelal snelweg. Een van de zaken die veelal voorkwam is de nieuwe Zeekr nav die crashte, maar ook de oude Zeekr nav die spontaan opstarte was bijzonder en irritant. Daarnaast een vaak crashende of stoppend met radio streamen Android auto. Vaak gebeurde dit bij een bliebje van een snelheidsmelding, remmen op LCC en nog wat momenten waarbij leek alsof Android Auto ditt als een que zag om te stoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vraag mij ook wel af in hoeverreAndroid15 /OneUI7 / de laatse AA versie hier schuldig aan is. Mijn andere auto met aftermarket AA vinet mijn S24U met OneUI7 ook niet meer zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
niekvanprooijen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:00:
De officiële Zeekr X dakdragers. 300 euro bij Zeekr zelf. Een beetje gedoe om de klemmen onder het glas te krijgen. Ben er nog niet van overtuigd dat het zo hoort, want de klemmetjes geven nare krassen. Maar als het zit, zit het lekker stevig.

[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor je verslag, super nuttig! Maar dit lijkt mij toch niet de bedoeling? Zijn er ook andere mensen met deze ervaring?

Ik denk dat het bijna beter is om een Treefrog of Seasucker dakdragers te kopen die dmv vacuum bevestigd worden aan het (panorama)dak.

[ Voor 6% gewijzigd door marvel27 op 20-04-2025 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 20:33
marvel27 schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:52:
[...]

Bedankt voor je verslag, super nuttig! Maar dit lijkt mij toch niet de bedoeling? Zijn er ook andere mensen met deze ervaring?

Ik denk dat het bijna beter is om een Treefrog of Seasucker dakdragers te kopen die dmv vacuum bevestigd worden aan het (panorama)dak.
Het leek me bij die foto dat hij verkeerd geplaatst is. Want dat pijltje is een rubbertje en die kan je omhoog doen. Lijkt er op dat het verkeerd geplaatst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck x
  • Laatst online: 15:57
Heeft iemand al ervaring met een aanhanger achter de Zeekr x?
Of de ACC het dan doet.
Wel zo fijn met de vakantie.
Ik kan het nm nu nog niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Franck x schreef op maandag 21 april 2025 @ 05:16:
Heeft iemand al ervaring met een aanhanger achter de Zeekr x?
Of de ACC het dan doet.
Wel zo fijn met de vakantie.
Ik kan het nm nu nog niet uitproberen.
Nee, die doet het dan niet. Zeekr zegt er mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck x
  • Laatst online: 15:57
Nou lekker dan
Tot nu toe deed dit het bij alle auto’s die ik gehad heb.
Balen juist met de vakantie wil je dit graag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
PaT schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:20:
Ik vraag mij ook wel af in hoeverreAndroid15 /OneUI7 / de laatse AA versie hier schuldig aan is. Mijn andere auto met aftermarket AA vinet mijn S24U met OneUI7 ook niet meer zo leuk
Hier nog steeds 14 en 6.1. Momenteel weer eens geen verbinding. Auto al twee keer reboot, foon 1x.
Lauw Sjoege!
Ik kan overigens niet eens een geldige QR code genereren in de auto. Invalid token zegt hij dan. Dan houdt het vrij snel op.

[ Voor 13% gewijzigd door Opa op 22-04-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

zegt de app invalid token? Even uit- en weer inloggen fixt dat.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Als ik LCC gebruik op de snelweg dan krijg ik om de paar minuten de melding dat ik mijn handen aan het stuur moet houden, terwijl die gewoon op het stuur zijn. Ik laat dan even mijn handen zien aan de camera tussen het stuur en dan is de melding weer weg. Bloedirritant! Iemand een tip om hiermee te dealen? Camera afplakken? Nep vingers aan het stuur? 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mmaaikel
ThijsWTF schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:58:
Als ik LCC gebruik op de snelweg dan krijg ik om de paar minuten de melding dat ik mijn handen aan het stuur moet houden, terwijl die gewoon op het stuur zijn. Ik laat dan even mijn handen zien aan de camera tussen het stuur en dan is de melding weer weg. Bloedirritant! Iemand een tip om hiermee te dealen? Camera afplakken? Nep vingers aan het stuur? 8)7 8)7
het gaat om de tegendruk die je geeft aan je stuur. Dus als je je stuur een beetje tegenstuurt steeds dan krijg je de melding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Mmaaikel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:59:
[...]

het gaat om de tegendruk die je geeft aan je stuur. Dus als je je stuur een beetje tegenstuurt steeds dan krijg je de melding niet.
Zal dat eens proberen, thanks voor de tip. Wel debiel natuurlijk; LCC probeert je recht te houden en dan moet je aan het stuur sjorren om die melding niet te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Eens.. Maar dit is de reden dat ik LCC bijna nooit gebruik. Wat een beetje helpt tegen die meldingen op een kaasrechte weg, is plaatsen van één hand op het stuur, maar dan aan een zijkant (voor mij is dat logischerwijs links). Maar doordat ik die hand/arm laat rusten, creeër ik een continue tegendruk op het stuur, waardoor ik de melding niet krijg.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Nu online
https://www.geelyevs.com/...on?variant=45594477822109

Iemand toevallig deze accessoires gezien voor je Zeekr :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Outdoor reizen essentiële juridische zelfverdediging wapen, een stok multi-purpose, intrekbare zelfverdediging stick.
Juridisch is wel waar je mee te maken gaat krijgen als je dit als wapen gaat inzetten. :P
Geselecteerd materiaal van gelegeerd luchtvaartstaal, gehard en gesmeed, intrekbaar. Bestand tegen oxidatie, taaiheid, slijtage, langdurig gebruik zonder te buigen.
Ik heb liever chirurgisch aluminium. :+
De hamer van de het materiaalruitbreker van het verhoudingslegeringstaal, onbevreesde autocrisis. Scherp gebroken vensterwapen, redt het crisismoment.
Altijd al een onbevreesde autocrisis willen hebben. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Nu online
Geweldig toch, ik denk dat ik het ga bestellen 30 euro vind ik het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Weet iemand of je in de auto een ODB dongle kunt plaatsen, zodat je de resterende capaciteit van de batterij kan communiceren aan Google Maps of ABRP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ThijsWTF schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:00:
[...]

Zal dat eens proberen, thanks voor de tip. Wel debiel natuurlijk; LCC probeert je recht te houden en dan moet je aan het stuur sjorren om die melding niet te krijgen...
Klopt. Ik draai vaak heel lichtjes aan het stuur, zodanig dat de auto zelf nog niet stuurt, maar LCC weet dat ik nog met mijn handen aan het stuur zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
marvel27 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:49:
Weet iemand of je in de auto een ODB dongle kunt plaatsen, zodat je de resterende capaciteit van de batterij kan communiceren aan Google Maps of ABRP?
Kan gewoon. Onder het stuur zit de OBD poort, hij wijst naar beneden.
Ik heb de VGate VLinker mc+, maar ik heb niet de betaalde ABRP dus ik weet niet hoe dat er uit ziet. Je kan er iig Carscanner mee draaien, dan krijg je die grafiekjes die Teslabjørn op zijn telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05 08:38
Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die de volgende problemen ervaren?

Na drie weken rijden krijg ik continu pop-ups met meldingen in beeld (zie foto). Deze blijven tijdens het rijden terugkomen en zorgen echt voor afleiding. Vandaag heb ik via de instellingen de software teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft helaas niets opgelost. We draaien momenteel versie 1.2.

Heeft iemand een idee hoe dit zelf op te lossen is?

Ik overweeg serieus om de auto terug te brengen. Eerder stond ik ook al stil omdat de auto de sleutelkaart niet herkende. We hebben een Samsung-telefoon, dus rijden met de telefoon is geen optie. Android Auto werkt ook zelden—misschien in 1 op de 10 gevallen automatisch. En ook het internet in de auto valt regelmatig weg; alleen op dag 2 hebben we even verbinding gehad met de auto via de app.

Bovendien krijg ik op mijn telefoon vaak de melding: “Zeekr niet verbonden.”

In de app staat wel een nummer van de servicelijn, maar dat werkt niet. Dus dan maar de algemene klantenservice gebeld—die verwijzen vervolgens naar de app om een afspraak te maken. Dat betekent dus: geen directe ondersteuning. Voor elke vraag moet ik een afspraak plannen in Zeist. Maar nergens is te vinden wat de procedure dan is. Kan ik een vervangende auto krijgen? Of moet ik dan met het OV terug?

Zeekr wordt gepositioneerd als een premium merk, zelfs boven Volvo, maar dit voelt allesbehalve premium. Ik ben echt zwaar teleurgesteld. Na eerdere ervaringen met Lynk & Co en Aiways dacht ik: derde keer scheepsrecht. Maar nee—het zijn steeds dezelfde problemen: slechte service en matige software.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmXnvKM6rTdyByYqXu3l7uQuPv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8U7csK1uwMwFOmbcDaDMLxN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door dexterd83 op 25-04-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
dexterd83 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:24:
Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die de volgende problemen ervaren?

Na drie weken rijden krijg ik continu pop-ups met meldingen in beeld (zie foto). Deze blijven tijdens het rijden terugkomen en zorgen echt voor afleiding. Vandaag heb ik via de instellingen de software teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft helaas niets opgelost. We draaien momenteel versie 1.2.

Heeft iemand een idee hoe dit zelf op te lossen is?

Ik overweeg serieus om de auto terug te brengen. Eerder stond ik ook al stil omdat de auto de sleutelkaart niet herkende. We hebben een Samsung-telefoon, dus rijden met de telefoon is geen optie. Android Auto werkt ook zelden—misschien in 1 op de 10 gevallen automatisch. En ook het internet in de auto valt regelmatig weg; alleen op dag 2 hebben we even verbinding gehad met de auto via de app.

Bovendien krijg ik op mijn telefoon vaak de melding: “Zeekr niet verbonden.”

In de app staat wel een nummer van de servicelijn, maar dat werkt niet. Dus dan maar de algemene klantenservice gebeld—die verwijzen vervolgens naar de app om een afspraak te maken. Dat betekent dus: geen directe ondersteuning. Voor elke vraag moet ik een afspraak plannen in Zeist. Maar nergens is te vinden wat de procedure dan is. Kan ik een vervangende auto krijgen? Of moet ik dan met het OV terug?

Zeekr wordt gepositioneerd als een premium merk, zelfs boven Volvo, maar dit voelt allesbehalve premium. Ik ben echt zwaar teleurgesteld. Na eerdere ervaringen met Lynk & Co en Aiways dacht ik: derde keer scheepsrecht. Maar nee—het zijn steeds dezelfde problemen: slechte service en matige software.[Afbeelding]
Lijkt me dat er gewoon iets mis is met de auto. Wellicht water in de achterlichten oid?

Ik heb overigens ook een Samsung telefoon (S22) en dat werkt prima. Android Auto heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Gewoon via bluetooth verbonden en dan de Android Auto app starten via het scherm van de auto. Let er wel op dat je bij instelling > connecties het Android Auto logootje kiest en dus niet het muziek icoontje.

Ik zou even langs Zeist gaan om de auto te laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
PaT schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:43:
[...]

Klopt. Ik draai vaak heel lichtjes aan het stuur, zodanig dat de auto zelf nog niet stuurt, maar LCC weet dat ik nog met mijn handen aan het stuur zit.
Dit werkt inderdaad goed! Het is niet ideaal maar beter dan steeds die meldingen. Hopelijk verbeteren ze dit in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ThijsWTF schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:29:
[...]

Dit werkt inderdaad goed! Het is niet ideaal maar beter dan steeds die meldingen. Hopelijk verbeteren ze dit in een update.
Dit is al veel beter dan met de eerste software.
Vervelend vind ik nog steeds de tegencorrectie die de auto uitvoert als je zelf iets corrigeert in zowel sturing als 'gas'. Ook dat was in de eerste software extreem, maar leidt ook nu nog wel eens tot vreemde/nare stuurcorrecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
BPi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:39:
[...]

Dit is al veel beter dan met de eerste software.
Vervelend vind ik nog steeds de tegencorrectie die de auto uitvoert als je zelf iets corrigeert in zowel sturing als 'gas'. Ook dat was in de eerste software extreem, maar leidt ook nu nog wel eens tot vreemde/nare stuurcorrecties.
Helemaal mee eens. Met veel van die systemen is het zo dat het voor 90% goed werkt, maar die resterende 10% zorgt er voor dat het eigenlijk helemaal niet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Over de vaak gehoorde problemen met automatisch verbinden met AA of Carplay ben ik nu voorzichtig tot de conclusie gekomen dat de netwerk kaart(en) (WIFI, BT en 3/4/5G) snel in de war raak bij meerdere kanalen.
Lees, als ik thuis of op het werk onder WIFI bereik kom heb ik 'ineens' ellende met de BT verbinding.
Bij wegrijden thuis vaak problemen om te verbinden en bij aankomst werk in de parkeergarage (binnen WIFI bereik) gaat deze stotteren of valt helemaal weg.

Nu heb ik de WIFI uitgezet, want ja, alleen nodig bij updates en tot op heden zie ik een significante verbetering. Het is nog te vroeg om conclusies hieruit te trekken maar ik stel voor dat iedereen dit eens gaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-05 20:03
Mmaaikel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:59:
[...]

Voor zover ik weet zitten er sensoren in het stuur. Door licht te knijpen weet ie dat je hem vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik heb nu inmiddels al 2 weken geen app functionaliteit meer :'(

De app toont alleen maar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFWg9c2e5Ln6D36v4Z21UiCoKwg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AyGM9GV395asywH7y6Jkfjms.png?f=fotoalbum_large

Van alles geprobeerd:
- entertainment reset
- connectiviteit reset
- App uit- inloggen
- App opnieuw geinstalleerd

Uiteindelijk Zeekr gebeld, waar een vrij flauwe reactie uit kwam; support ticket gemaakt. Na een 3 dagen nogmaals gebeld en toen bleek dat ze het verkkeerd begrepen hadden en dat het aan de auto lag. Dus nogmaals uitgelegd en de medewerker wilde een service bezoek in Zeist inplannen. Ook nog een reactie terug gestuurd op de mail met meer informatie maar tot op heden geen reactie.
Zo denk je er toch bijna over om het komend lease bedrag weer te laten terugboeken?

De IPhone app maakt ook log bestanden aan zag ik, en daarin kom ik tegen:

"The vehicle corresponding to the VIN does not exist" hoe duidelijker wil je het hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Heb je een X of een 001? In het screenshot staat 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Een X, en dat klopt inderdaad, random staat daar 001 of X. Je kunt niets wisselen, als je dat probeert zie je wel de juiste auto staan maar je kunt nergens iets aanklikken of veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 23:41
Vandaag de auto opgehaald. Rijdt fantastisch. Heb alleen een paar dingetjes die gefixt moeten worden.

1 ervan is dat de NFC kaart het voertuig niet open krijgt.
Klopt het dat je met de kaart op het NFC logo van de B stijl het het voertuig moet open krijgen?
Heb hem wel in de app geactiveerd. Kan dus wel als ik hem in de middenconsole leg weg rijden.
Maar open of dicht gaan doet die niet.

Lijkt er ook op als ik de batterij uit de Key fob haal dat die dan ook niet open gaat als ik hem op het NFC logo houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
Meubelmakert schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:02:
[...]

Voor zover ik weet zitten er sensoren in het stuur. Door licht te knijpen weet ie dat je hem vast hebt.
Kan knijpen wat ik wil, maar bij mij werkt dat helaas niet. Klein beetje aan het stuur leunen werkt altijd.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste