Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 10:12
Xisuthros333 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Hoe lang zat er bij jullie tussen invullen aanvraagformulier welke bij de offerte zat, en het ontvangen van het daadwerkelijke contract?
Hooguit een paar dagen, ik vond dat de hele procedure erg soepel verliep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illesyack
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 10:27
bullseye1977 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:19:
Vandaag contract binnen gekregen. Standaard zit er geen " schadeverzekering inzittenden" bij heeft iemand die wel aangeboden gekregen op de optie daarop?
Bellen en vragen dat je die erbij wilt, krijg je nieuw contract toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:18
Collega bestuurders,
Ik heb zojuist een post aangemaakt in het builders forum met de titel: ‘Turn the turn signal linkage’.
Lees het even en beter, laat weten of je dit ook een welkome aanvulling vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:25
bigkevx2 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:58:
Collega bestuurders,
Ik heb zojuist een post aangemaakt in het builders forum met de titel: ‘Turn the turn signal linkage’.
Lees het even en beter, laat weten of je dit ook een welkome aanvulling vindt.
Link naar het topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
De app geeft geen optie (althans, ik zie hem niet) om de link te delen.
Ook zie ik dat mijn post gemerged is met eentje die een net wat andere titel definitie gebruikt, deze heeft al 67 upvotes.
Zoek op: blind Spot Camera / Change default camera direction when using indicators.
Ook interessant zijn de comments eronder.
@brambo123 heeft hier ook al wat gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:49

BPi

bigkevx2 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:51:
De app geeft geen optie (althans, ik zie hem niet) om de link te delen.
Ook zie ik dat mijn post gemerged is met eentje die een net wat andere titel definitie gebruikt, deze heeft al 67 upvotes.
Zoek op: blind Spot Camera / Change default camera direction when using indicators.
Ook interessant zijn de comments eronder.
@brambo123 heeft hier ook al wat gemeld.
Jouw bericht zie ik niet. Wel de comments van Brambo123 :|

Tip om ook even te upvoten en reageren/aan te vullen:
"Some small requests for the X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Vandaag een proefrit gehad en had al een X van nde voorraad gereserveerd. Leuke auto om te rijden, toch weer heel anders dan de MG4 die in nu rijd. Natuurlijk ook een heel ander type auto.

Wat me opviel was dat m'n Android auto steeds crashte, hebben meer daar last van?Kan natuurlijk ook aan m'n telefoon liggen. Daarnaast was de standaard navigatie nogal vervelend met alles aankodigen, zoals aankomende stoplichten, snelheidsovertredingen etc. De verkoper gaf aan dat er in de Zeekr store een alternatieve betere navigatie te downloaden is, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
deathmonkey schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:32:
Vandaag een proefrit gehad en had al een X van nde voorraad gereserveerd. Leuke auto om te rijden, toch weer heel anders dan de MG4 die in nu rijd. Natuurlijk ook een heel ander type auto.

Wat me opviel was dat m'n Android auto steeds crashte, hebben meer daar last van?Kan natuurlijk ook aan m'n telefoon liggen. Daarnaast was de standaard navigatie nogal vervelend met alles aankodigen, zoals aankomende stoplichten, snelheidsovertredingen etc. De verkoper gaf aan dat er in de Zeekr store een alternatieve betere navigatie te downloaden is, iemand hier ervaring mee?
En of!!
Die standaard navigatie snel vergeten, die uit de Zeekr store is fantastisch.
Beste ui die ik tot op heden gezien heb. Goeie file meldingen, dynamische reistijd, accurate voorspelling van je accu bij aankomst etc.
AA geen ervaring mee, CarPlay werkt vlekkeloos, wel ooit connectie problemen en vooral bij het wisselen van de gekoppelde telefoon. Maar niets wat ik bij andere auto’s ook niet gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
bigkevx2 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:43:
[...]

En of!!
Die standaard navigatie snel vergeten, die uit de Zeekr store is fantastisch.
Beste ui die ik tot op heden gezien heb. Goeie file meldingen, dynamische reistijd, accurate voorspelling van je accu bij aankomst etc.
AA geen ervaring mee, CarPlay werkt vlekkeloos, wel ooit connectie problemen en vooral bij het wisselen van de gekoppelde telefoon. Maar niets wat ik bij andere auto’s ook niet gezien heb.
Dank voor je antwoord! Weet je toevallig welke apps er nog meer in de store staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
deathmonkey schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:11:
[...]

Dank voor je antwoord! Weet je toevallig welke apps er nog meer in de store staan?
Nog niet bijster veel, wat zoek je?
Ik kan prima vooruit met CarPlay en de store Navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
bigkevx2 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:37:
[...]

Iets van youtube, car mirror, netflix, prime of etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
kx22 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:33:
[...]

Iets van youtube, car mirror, netflix, prime of etc?
Oh ja, ik gebruik de auto voornamelijk om mee te rijden dus ik mis dit allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 20:47
bigkevx2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:40:
[...]

Oh ja, ik gebruik de auto voornamelijk om mee te rijden dus ik mis dit allemaal niet.
Ja denk dat iedereen dat doet, maar zijn deze apps beschikbaar in de Zeekr Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
kx22 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:43:
[...]

Ja denk dat iedereen dat doet, maar zijn deze apps beschikbaar in de Zeekr Store?
Op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
bigkevx2 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:37:
[...]

Pocketcast bijvoorbeeld, Google Maps, Waze, Flitsmeister. Kan allemaal via CarPlay/Android auto maar zou makkelijk zijn als dat er standaard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-09 15:45
Zitten wel wat andere apps op, zoals ABRP, maar verder niet heel veel inderdaad. Moet zeggen dat ik het zelf totaal niet mis. Ook wel mensen in de Zeekr FB groep gezien die een soort kastje hebben gekocht uit China, voor een paar tientjes, en dan kan je het gewoon met USB-C draadje koppelen en heb je er alles op. Van Netflix tot ik weet niet allemaal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 21:23
Wel erg jammer. Ik ben altijd een beetje jaloers als ik die Tesla eigenaren naast mij zie staan bij de laadpaal. Die kijken lekker een half uurtje youtube op het grote scherm. Kan toch niet zo moeilijk zijn om ff Youtube of iets toe te voegen en deze alleen beschikbaar te stellen als de auto in bijvoorbeeld laadstand staat.
deathmonkey schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:16:
[...]

Pocketcast bijvoorbeeld, Google Maps, Waze, Flitsmeister. Kan allemaal via CarPlay/Android auto maar zou makkelijk zijn als dat er standaard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
dexterd83 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:56:
Wel erg jammer. Ik ben altijd een beetje jaloers als ik die Tesla eigenaren naast mij zie staan bij de laadpaal. Die kijken lekker een half uurtje youtube op het grote scherm. Kan toch niet zo moeilijk zijn om ff Youtube of iets toe te voegen en deze alleen beschikbaar te stellen als de auto in bijvoorbeeld laadstand staat.

[...]
De verkoper zei dat YT en Netflix wel op de planning staan, maar weet natuurlijk niet of dit meer verkooppraatjes zijn of dat het daadwerkelijk snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

deathmonkey schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:00:
[...]

De verkoper zei dat YT en Netflix wel op de planning staan, maar weet natuurlijk niet of dit meer verkooppraatjes zijn of dat het daadwerkelijk snel komt.
Vreemd genoeg is er wel (vanaf het begin?) een app van de Duitse tv beschikbaar. Misschien dat daarvoor minder issues zijn mbt rechten.

Ik heb zelf wel eens gedacht een film functie te missen. Ik laad echter overwegend thuis, op een korte laadbeurt na bjj ritten van 350+ km retour.

Op vakantie zijn het vaak vele legs achter elkaar met steeds een laadsessie er tussen. Dan is de laadtijd nodig om te lunchen, boodschappen te doen, wandelingetje maken, balletje trappen... pas als er niets bij de lader is en slecht weer, dan mis ik de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
BPi schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:13:
[...]

Vreemd genoeg is er wel (vanaf het begin?) een app van de Duitse tv beschikbaar. Misschien dat daarvoor minder issues zijn mbt rechten.

Ik heb zelf wel eens gedacht een film functie te missen. Ik laad echter overwegend thuis, op een korte laadbeurt na bjj ritten van 350+ km retour.

Op vakantie zijn het vaak vele legs achter elkaar met steeds een laadsessie er tussen. Dan is de laadtijd nodig om te lunchen, boodschappen te doen, wandelingetje maken, balletje trappen... pas als er niets bij de lader is en slecht weer, dan mis ik de functie.
Mee eens hoor, ik heb zelf meer behoefte aan muziekapps, podcast apps en wellicht iets voor audieboeken. Kan natuurlijk met Spotify, maar ik gebruik daar liever andere apps voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
deathmonkey schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:16:
[...]

Deze begrijp ik niet, je noemt apps die probleemloos via AA of CarPlay worden aangeboden, waarom zou je die standaard in het systeem of store van je auto wensen?
Even de andere hoek bekijken, stel hij staat in de Zeekr store, het kost je dan in het meest gunstige geval 1 tap op een app, maar die tray heeft maar 4 plekken waarvan er 1 niet bruikbaar is, dus max 3 favoriete apps.
Via AA of Carplay is het in 2 taps geregeld, vanuit elke hoek van je systeem. Dit natuurlijk afhankelijk van hoe je het beginscherm van deze systemen hebt ingedeeld maar die kunnen veel meer apps kwijt.

Dan het volgende, alle genoemde apps worden in beiden OS'en ondersteund en vooral zeer regelmatig geüpdatet.
Stel, je wenst deze in de store van Zeekr, dan moet Zeekr hier een port van maken, dan loop je tegen allerlei licentie zaken aan en ook nog incompatibiliteits zaken tussen de OS'en.
Verder ga je 'nat' met updaten, je buurman met CarPlay heeft the latest en greatest en jij wacht....en wacht totdat Zeekr deze wijzigingen doorvoert.
Zou je hem default in het systeem van Zeekr willen dan kun je hier een factor x bij plaatsen want dan moet het hele OS van de auto worden geüpdatet voor een 'simpele' versie bump van een app.

Het hele idee achter AA en CarPlay is juist om deze apps uit de auto te halen en in een door vrijwel iedereen gebruikte projectie van je grootste vriend, je telefoon.
Heb je het over Netflix en YouTube, daar wordt het lastiger, daar loop je tegen Apple en Google aan en de wetgeving die het gebruik van dit soort apps (terecht) verbied voor deze systemen omdat ze niet gebruikt mogen worden tijdens het rijden. Vinden ze daar nog wat op, wat mij zeker mogelijk lijkt, dan is het hele 'probleem' opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
bigkevx2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:19:
[...]

Deze begrijp ik niet, je noemt apps die probleemloos via AA of CarPlay worden aangeboden, waarom zou je die standaard in het systeem of store van je auto wensen?
Even de andere hoek bekijken, stel hij staat in de Zeekr store, het kost je dan in het meest gunstige geval 1 tap op een app, maar die tray heeft maar 4 plekken waarvan er 1 niet bruikbaar is, dus max 3 favoriete apps.
Via AA of Carplay is het in 2 taps geregeld, vanuit elke hoek van je systeem. Dit natuurlijk afhankelijk van hoe je het beginscherm van deze systemen hebt ingedeeld maar die kunnen veel meer apps kwijt.

Dan het volgende, alle genoemde apps worden in beiden OS'en ondersteund en vooral zeer regelmatig geüpdatet.
Stel, je wenst deze in de store van Zeekr, dan moet Zeekr hier een port van maken, dan loop je tegen allerlei licentie zaken aan en ook nog incompatibiliteits zaken tussen de OS'en.
Verder ga je 'nat' met updaten, je buurman met CarPlay heeft the latest en greatest en jij wacht....en wacht totdat Zeekr deze wijzigingen doorvoert.
Zou je hem default in het systeem van Zeekr willen dan kun je hier een factor x bij plaatsen want dan moet het hele OS van de auto worden geüpdatet voor een 'simpele' versie bump van een app.

Het hele idee achter AA en CarPlay is juist om deze apps uit de auto te halen en in een door vrijwel iedereen gebruikte projectie van je grootste vriend, je telefoon.
Heb je het over Netflix en YouTube, daar wordt het lastiger, daar loop je tegen Apple en Google aan en de wetgeving die het gebruik van dit soort apps (terecht) verbied voor deze systemen omdat ze niet gebruikt mogen worden tijdens het rijden. Vinden ze daar nog wat op, wat mij zeker mogelijk lijkt, dan is het hele 'probleem' opgelost.
Ik zou het makkelijk vinden, omdat je dan minder afhankelijk bent van je telefoon. Tuurlijk kan dat, maar tijdens mn proefrit bleef bijvoorbeeld AA telkens crashen. YT en Netflix zijn uiteraard ook niet voor tijdens het rijden, maar voor tijdens het laden. Nogmaals, allemaal geen dealbreakers maar zou leuk zijn als het erin zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:05
Het systeem van Zeekr draait op Android, dus een port maken van apps lijkt me niet nodig. Ze moeten het waarschijnlijk 'gewoon' toevoegen aan hun eigen store. Het lijkt me namelijk ook niet dat ze zelf een port hebben gemaakt van Pocket Casts en Spotify en de andere apps die in de store staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:03
Heeft iemand dit al meegemaakt via ANWB begin November besteld de grijze met het grijze interieur.
De geplande datum stond op eind maart afgelopen week nog gebeld en toen kreeg ik de melding dat hij al in het land is. Gisteren gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze alleen nog maar de grijze met het wit blauwe interieur kunnen leveren. Take it or leave it. Blijkbaar kan dat gewoon maar dat is toch niet normaal? Ik zit nu met mijn Sepp aanvraag want als ik de Site goed begrijp dan kan je dat niet zomaar even overzetten. Ben echt niet blij ben nog wel contact aan het zoeken met zowel de Ayvens als Zeekr want gewoon niet leveren vind ik echt niet normaal. Als iemand nog tips heeft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

EntonoX

Team leider

@Sergiovdh dat is wel heel brutaal en daar zou ik zeker niet akkoord mee gaan. Wat staat er in het contract hierover? Ik denk dat Zeekr zelf hier niet zoveel in kan doen is puur een contract issue tussen jou en de ANWB

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Mmaaikel schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:21:
Het systeem van Zeekr draait op Android, dus een port maken van apps lijkt me niet nodig. Ze moeten het waarschijnlijk 'gewoon' toevoegen aan hun eigen store. Het lijkt me namelijk ook niet dat ze zelf een port hebben gemaakt van Pocket Casts en Spotify en de andere apps die in de store staan.
Dat weet ik nog niet zo zeker…
Ja het draait op Android maar welke versie?
En ik moet haast met enige zekerheid aannemen dat dit dan een Zeekr versie is op basis van een uitgeklede Android. Niet alle packages zullen erin zitten omdat een auto nu eenmaal anders is dan een mobile device. En daar loop je dan precies aan tegen de zaken die ik eerder benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sergiovdh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 05:44:
Heeft iemand dit al meegemaakt via ANWB begin November besteld de grijze met het grijze interieur.
De geplande datum stond op eind maart afgelopen week nog gebeld en toen kreeg ik de melding dat hij al in het land is. Gisteren gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze alleen nog maar de grijze met het wit blauwe interieur kunnen leveren. Take it or leave it. Blijkbaar kan dat gewoon maar dat is toch niet normaal? Ik zit nu met mijn Sepp aanvraag want als ik de Site goed begrijp dan kan je dat niet zomaar even overzetten. Ben echt niet blij ben nog wel contact aan het zoeken met zowel de Ayvens als Zeekr want gewoon niet leveren vind ik echt niet normaal. Als iemand nog tips heeft... :(
Dat kan dus wel, see the fine print.
Via de ANWB route krijg je gewoon een voorraad auto. Ze nemen er x aantal af en daar maak je een keuze op. Dat dan tegen die tijd van jouw levering die auto er niet meer is…
Netjes? Verre van, maar het is dus hoe het werkt.
Dit is ook de reden waarom de tarieven zo scherp zijn.
Deze modellen zijn ze nu weg aan het zetten voordat je de New modellen krijgt die ook nog een stukje kaler zijn en meer optie pakketten die het allemaal weer duurder maken. Dit met dank aan de EU en de tarieven, populair onderwerp momenteel in heel de wereld.
Ik heb een ‘normale’ bestelling gehad en mijn auto heeft voor levering ruim een jaar op een parkeerplaats gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik ga straks voor 3 weken op vakantie, heb de serenity mode aangezet, je weet nooit, iemand enig idee hoeveel stroom dit vraagt. Zit nu 65% in de batterij, zou dit voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
bigkevx2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Dat kan dus wel, see the fine print.
Via de ANWB route krijg je gewoon een voorraad auto. Ze nemen er x aantal af en daar maak je een keuze op. Dat dan tegen die tijd van jouw levering die auto er niet meer is…
Netjes? Verre van, maar het is dus hoe het werkt.
Dit is ook de reden waarom de tarieven zo scherp zijn.
Deze modellen zijn ze nu weg aan het zetten voordat je de New modellen krijgt die ook nog een stukje kaler zijn en meer optie pakketten die het allemaal weer duurder maken. Dit met dank aan de EU en de tarieven, populair onderwerp momenteel in heel de wereld.
Ik heb een ‘normale’ bestelling gehad en mijn auto heeft voor levering ruim een jaar op een parkeerplaats gestaan.
Ja Ayvens heeft echt in het gedeelte waar je tekent staan dat de kleur niet kan worden gegarandeerd dus dat ben ik met je eens. Ik ga wel nog kijken of het dan op zijn minst kan worden omgezet naar de nieuwe en dan tijdelijk een andere auto. Neem aan dat als het contract niet verandert verder dat dit voor de subsidue niet uit zou moeten maken. Vind het slordig overigens vraag ik me wel af of het verhaal met de pool van auto's echt klopt als dat zo is dan zijn ze bij Ayvens echt aan het BS-en want 2 weken geleden hadden ze het er nog over dat hij net binnen was gekomen. De dame destijds bij Zeekr bij wie ik de proefrit deed deed het ook overkomen alsof daar geen verschil in zat tussen hun eigen leasemaatschapij (Arval) of de ANWB (Ayvens). Als er niets te regelen is dan ben ik er ook wel klaar mee ik heb er 4 maanden naar uit zitten kijken om dan nu zonder auto te zitten en de toekomst van de auto is heel onZeekr sorry kon het niert laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
  • Laatst online: 19:59
Sergiovdh schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 05:44:
Je kunt de sep subsidie wel omzetten hoor, want als je na 1 jaar een andere auto koopt kun je de subsidie ook meenemen.
Dus stel je neemt een zeekr x bij zeekr zelf, dan moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
Maar ik ben verder benieuwd of ze mij ook gaan bellen, ik heb de mijne in december besteld ook via anwb en levering staat gepland over 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
Maddox schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:53:
Maar ik ben verder benieuwd of ze mij ook gaan bellen, ik heb de mijne in december besteld ook via anwb en levering staat gepland over 3 weken.
Dan ben ik inderdaad heel nieuwsgierig en jij hebt dan dus ook niet het wit blauwe interieur gekozen ? Ben heel benieuwd.
Ik ga morgen kijken of Ayvens nog iets te melden heeft en anders checken via Zeekr kijken wat er mogelijk is. Er zal in geen geval een auto op tijd voor me klaar zijn want ik wil pertinent niet het wit blauwe interieur.
Als ik hem dan toch opnieuw moet bestellen dan hoop ik dat ze via Zeekr in ieder geval me wel het interieur kunnen garanderen de kleur van de auto maakt me verder niet echt uit.
Zal dan wel waarschijnlijk de nieuwe versie met de 11KW laden worden maar goed daar kan ik me bij neerleggen en dan maar proberen of ik die Sepp daar dan op kan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sergiovdh schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:48:
[...]

Dan ben ik inderdaad heel nieuwsgierig en jij hebt dan dus ook niet het wit blauwe interieur gekozen ? Ben heel benieuwd.
Ik ga morgen kijken of Ayvens nog iets te melden heeft en anders checken via Zeekr kijken wat er mogelijk is. Er zal in geen geval een auto op tijd voor me klaar zijn want ik wil pertinent niet het wit blauwe interieur.
Als ik hem dan toch opnieuw moet bestellen dan hoop ik dat ze via Zeekr in ieder geval me wel het interieur kunnen garanderen de kleur van de auto maakt me verder niet echt uit.
Zal dan wel waarschijnlijk de nieuwe versie met de 11KW laden worden maar goed daar kan ik me bij neerleggen en dan maar proberen of ik die Sepp daar dan op kan overzetten.
Ik vraag me af, ‘neerleggen’ bij 11kWh?
Er zijn zo weinig plaatsen waar je 22kWh kunt laden waar ook al niet gewoon een snellader staat. En 11kWh laden is thuis al meer dan voldoende om niet je stoppen te laten doorslaan. Zelf heb ik denk ik 1x op 11kWh thuis geladen. De rest doe ik netjes via mijn zonnepanelen op 3.7kWh.
Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gisteren was het na het voor mijn gevoel een behoorlijke tijd goed wad gegaan weer zover met de X. Het infotainment systeem liep weer helemaal vast. Mijn toestel ontkoppelen en die van haar koppelen leverde ook niets op.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat (o.a.) te maken heeft dat op dat moment zowel de mobiel van mijn vrouw als die van mij in de auto waren. Mijn toestel was gekoppeld, maar bijvoorbeeld AA wilde niet opstarten en de Zeekr navigatie liep enorm achter met het tonen van de juiste locatie.

Ik heb nu gewoon rijdend een reset gedaan en dat gaat eigenlijk prima. Het irritante was echter dat daarna een melding in beeld bleef staan dat 'gewoontes niet aangepast kunnen worden als het voertuig rijdt' of iets in die trant.
Uiteraard zal dat te maken hebben gehad met dat ik al rijdend wat ADAS meuk wilde uitzetten

De melding bleef echter staan toen we later die dag weer met de auto wilden gaan rijden. Toen hebben we nog maar even een reset gedaan en alles was weer zoals het hoort.

Ik ben benieuwd of Zeekr dit nog ooit eens gefikst krijgt, want dit is bij far wel het meest irritante aan deze auto.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 23-03-2025 12:03 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
PaT schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:02:
Gisteren was het na het voor mijn gevoel een behoorlijke tijd goed wad gegaan weer zover met de X. Het infotainment systeem liep weer helemaal vast. Mijn toestel ontkoppelen en die van haar koppelen leverde ook niets op.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat (o.a.) te maken heeft dat op dat moment zowel de mobiel van mijn vrouw als die van mij in de auto waren. Mijn toestel was gekoppeld, maar bijvoorbeeld AA wilde niet opstarten en de Zeekr navigatie liep enorm achter met het tonen van de juiste locatie.

Ik heb nu gewoon rijdend een reset gedaan en dat gaat eigenlijk prima. Het irritante was echter dat daarna een melding in beeld bleef staan dat 'gewoontes niet aangepast kunnen worden als het voertuig rijdt' of iets in die trant.
Uiteraard zal dat te maken hebben gehad met dat ik al rijdend wat ADAS meuk wilde uitzetten

De melding bleef echter staan toen we later die dag weer met de auto wilden gaan rijden. Toen hebben we nog maar even een reset gedaan en alles was weer zoals het hoort.

Ik ben benieuwd of Zeekr dit nog ooit eens gefikst krijgt, want dit is bij far wel het meest irritante aan deze auto.
Ik had gisteren ook locatie problemen op alle apps. Zeekr store N.a.v. was nog thuis en mijn CarPlay spul zat er flink langs. Reset en alles was weer gefixt
Ik kan al rijdend wel mijn ADAS zaken uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Ik had gisteren ook locatie problemen op alle apps. Zeekr store N.a.v. was nog thuis en mijn CarPlay spul zat er flink langs. Reset en alles was weer gefixt
Ja, dat laatste kan ik ook wel, maar ik kreeg gisteren waarschijnlijk daardoor wel die melding. Die had ik nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
Sergiovdh schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:48:
[...]

Ik heb ook de grijze met grijs interieur gekozen.
Ik vind de witte met blauwe interieur niet lelijk , maar het is gewoon een meer praktische keuze, ben bang dat die witte minder lang mooi blijft.
Verder wil ik ook niet de nieuwe versie ook ivm de 22kw en mindere specs.
Zoals ik al zei kun je de sepp subsidie gewoon overzetten, google maar eventjes, staat gewoon op de site van rvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Ja, dat laatste kan ik ook wel, maar ik kreeg gisteren waarschijnlijk daardoor wel die melding. Die had ik nog nooit eerder gezien.
De meldingen over niet kunnen aanpassen had ik een paar weken geleden.
Vanmorgen dacht de navigatie dat ik bij huis stond en wilde van huis naar 100 meter verderop navigeren, terwijl ik 4 km van huis was. Ik moest de hele tijd na 40 meter rechtsaf. Dat was bij huis....
Ook had ik gisteren dat de klok op het bestuurdersdisplay niet juist was. Op centrale scherm wel.
En het getoonde weerbericht/temperatuur was van een paar dagen eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:19:
[...]

De meldingen over niet kunnen aanpassen had ik een paar weken geleden.
Vanmorgen dacht de navigatie dat ik bij huis stond en wilde van huis naar 100 meter verderop navigeren, terwijl ik 4 km van huis was. Ik moest de hele tijd na 40 meter rechtsaf. Dat was bij huis....
Ook had ik gisteren dat de klok op het bestuurdersdisplay niet juist was. Op centrale scherm wel.
En het getoonde weerbericht/temperatuur was van een paar dagen eerder
Deze bugs lijken mij allemaal server gerelateerd te zijn. Misschien zijn ze heb aan het voorbereiden op en die update…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Het zomerseizoen komt er weer aan.
Gisteren mijn eerste vlieg gehad in het interieur. Drie keer het alarm afgegaan voordat ik hem vond.
Ik ben toch benieuwd wanneer hij de auto in is gevlogen want ik kwam zaterdag om een uur of 22 thuis aan.
Ik hoop niet dat hij via het HVAC systeem binnen is gekomen, anders gaat het nog een luidruchtige zomer worden...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Opa schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:10:
Het zomerseizoen komt er weer aan.
Gisteren mijn eerste vlieg gehad in het interieur. Drie keer het alarm afgegaan voordat ik hem vond.
Ik ben toch benieuwd wanneer hij de auto in is gevlogen want ik kwam zaterdag om een uur of 22 thuis aan.
Ik hoop niet dat hij via het HVAC systeem binnen is gekomen, anders gaat het nog een luidruchtige zomer worden...
Als die vlieg daardoor binnen is gekomen dan zou ik hem Tom Cruise noemen. Mission impossible.
Daar zit een filer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Voor de mensen met AA verbindingsproblemen. Bij mij was het een drama, elke keer weer een Russisch roulette of hij verbinding zou gaan maken. Daarom een usb dongle van CarMe aangeschaft en wat een verademing zeg, gewoon elke keer verbinding (zoals je eigenlijk ook zou verwachten in de auto zonder hulpmiddel).

( https://www.bol.com/nl/p/...to-zwart/9300000192998357)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergiovdh
Maddox schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:22:
[...]

Ik heb ook de grijze met grijs interieur gekozen.
Ik vind de witte met blauwe interieur niet lelijk , maar het is gewoon een meer praktische keuze, ben bang dat die witte minder lang mooi blijft.
Verder wil ik ook niet de nieuwe versie ook ivm de 22kw en mindere specs.
Zoals ik al zei kun je de sepp subsidie gewoon overzetten, google maar eventjes, staat gewoon op de site van rvo.
Dat wordt dan spannend want als ik al zie hoe het nu bij mij gaat dat is echt een verschrikking het plot gaat nog verder. Nadat mij vrijdag werd verteld dat de auto niet leverbaar was met een grijs interieur werd gemeld dat ik die dag of maandag zou worden gebeld om te kijken hoe nu verder. Vrijdag uiteraard niet gebeld dus ik ben maandag toen de middag net was aangebroken maar zelf gaan bellen. Toen kreeg ik weer een meneer aan de lijn die zei dat hij niet wist wie dat tegen mij had gezegd maar dat hij er niets van geloofd dat ik dat te horen heb gekregen en dat hij eerst nog wel even zelf contact zou gaan zoeken met de Zeekr om dat te valideren. Ik was al best wel minder vrolijk dus ik zeg kan je dat dan wel vandaag laten weten want ik zit anders einde van de week zonder auto. Nou dat bepaalde ik niet volgens hem en hij kon mij niet garanderen dat hij maandag iets terug zou kunnen melden. Ik heb ondertussen al contact gehad met Zeekr en die hebben mij al gemeld dat de grijze auto met grijs interieur niet meer geleverd gaat worden. Maar ik zit nu dus in afwachting van dat Ayvens dat ook echt officieel gaat bevestigen. Ga morgen weer bellen want ook vandaag niet gebeld ik ben echt zo klaar met Ayvens.
Voor jou ben ik dan dus wel benieuwd hoe dat dan gaat lopen want de meneer van Zeekr die ik aan de lijn had vertelde mij dat de auto niet meer in grijs met grijs interieur geleverd gaat worden. Sterker nog als je nu de nieuwe Zeekr X kiest kan je hem niet eens meer in die kleur krijgen want ook al doen de foto's anders geloven is de nieuwe grijze de kleur Grid Grey die wat donkerder grijs is. En die kan ook pas medio Mei worden geleverd mits er een productieslot word gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
Sergiovdh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Dat wordt dan spannend want als ik al zie hoe het nu bij mij gaat dat is echt een verschrikking het plot gaat nog verder. Nadat mij vrijdag werd verteld dat de auto niet leverbaar was met een grijs interieur werd gemeld dat ik die dag of maandag zou worden gebeld om te kijken hoe nu verder. Vrijdag uiteraard niet gebeld dus ik ben maandag toen de middag net was aangebroken maar zelf gaan bellen. Toen kreeg ik weer een meneer aan de lijn die zei dat hij niet wist wie dat tegen mij had gezegd maar dat hij er niets van geloofd dat ik dat te horen heb gekregen en dat hij eerst nog wel even zelf contact zou gaan zoeken met de Zeekr om dat te valideren. Ik was al best wel minder vrolijk dus ik zeg kan je dat dan wel vandaag laten weten want ik zit anders einde van de week zonder auto. Nou dat bepaalde ik niet volgens hem en hij kon mij niet garanderen dat hij maandag iets terug zou kunnen melden. Ik heb ondertussen al contact gehad met Zeekr en die hebben mij al gemeld dat de grijze auto met grijs interieur niet meer geleverd gaat worden. Maar ik zit nu dus in afwachting van dat Ayvens dat ook echt officieel gaat bevestigen. Ga morgen weer bellen want ook vandaag niet gebeld ik ben echt zo klaar met Ayvens.
Voor jou ben ik dan dus wel benieuwd hoe dat dan gaat lopen want de meneer van Zeekr die ik aan de lijn had vertelde mij dat de auto niet meer in grijs met grijs interieur geleverd gaat worden. Sterker nog als je nu de nieuwe Zeekr X kiest kan je hem niet eens meer in die kleur krijgen want ook al doen de foto's anders geloven is de nieuwe grijze de kleur Grid Grey die wat donkerder grijs is. En die kan ook pas medio Mei worden geleverd mits er een productieslot word gereserveerd.
Heb toevallig vandaag ook met Ayvens gebeld en die wist van niets, ik moest zeekr zelf maar bellen van hem, ze konden geen info geven over de leverdatum en zijn afhankelijk van de dealer.

Ik heb in ieder geval nog wel mijn huidige auto tot eind april en kan hem gelukkig nog eventueel per maand verlengen, maar het geeft weinig vertrouwen over de service die Ayvens geeft.

Van de week maar ff zeekr bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik lease al een tijdje via Ayvens en het is 1 groot drama daar. Klantenservice ho maar. Ik wacht al anderhalve maand op een reactie op een van hun kant eenzijdig aangepast factuurbedrag.

Ze hebben zonder aankondiging vooraf het basis leasebedrag aangepast. Daarnaast klopt het per 1 januari in rekening gebrachte motorrijtuigenbelasting bedrag volgens mij niet, maar geen inhoudelijke reactie tot nog toe. Als je ontzorgd wil worden zou ik er lekker weg blijven, want je hebt er alleen maar werk van.
Maddox schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:39:
[...]

Heb toevallig vandaag ook met Ayvens gebeld en die wist van niets, ik moest zeekr zelf maar bellen van hem, ze konden geen info geven over de leverdatum en zijn afhankelijk van de dealer.

Ik heb in ieder geval nog wel mijn huidige auto tot eind april en kan hem gelukkig nog eventueel per maand verlengen, maar het geeft weinig vertrouwen over de service die Ayvens geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 16:14
bigkevx2 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Das frappant, ik had het maandagavond.. alles liep compleet vast, systeem echt megatraag en moest uiteindelijk totale reset uitvoeren.. tijdens het rijden een wit scherm.. wat niet meer wegging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergiovdh
Maddox schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:39:
[...]

Voor mij is vandaag de kogel door de kerk ik heb wederom bevestigd gekregen dat de Zeekr niet geleverd kan worden en mijn order is dan ook geannuleerd.
Ik ben er eerlijk gezegd niet rouwig om want ik vond de manier waarop het bij Ayvens (ANWB) ging echt niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb de order voor de nieuwe Zeekr X in Grid Grey geplaatst via Zeekr zelf lees (Arval) en in principe zou die ergens in mei hopelijk worden geleverd.. Heb mijn huidgige leaseauto ook kunnen verlengen nog dus alles loopt met een sisser af.
Het is dus wel de nieuwe kleur Grid Grey die een stukje donkerder is. De foto's op de site kloppen niet met de nieuwe kleur maar met Google kan je hem wel vinden. De lichtere grijs die we besteld hadden kan niet meer besteld worden in Nederland.

Nog wat langer naar mijn auto uitkijken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-09 07:25
Sergiovdh schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:16:
[...]

Voor mij is vandaag de kogel door de kerk ik heb wederom bevestigd gekregen dat de Zeekr niet geleverd kan worden en mijn order is dan ook geannuleerd.
Ik ben er eerlijk gezegd niet rouwig om want ik vond de manier waarop het bij Ayvens (ANWB) ging echt niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb de order voor de nieuwe Zeekr X in Grid Grey geplaatst via Zeekr zelf lees (Arval) en in principe zou die ergens in mei hopelijk worden geleverd.. Heb mijn huidgige leaseauto ook kunnen verlengen nog dus alles loopt met een sisser af.
Het is dus wel de nieuwe kleur Grid Grey die een stukje donkerder is. De foto's op de site kloppen niet met de nieuwe kleur maar met Google kan je hem wel vinden. De lichtere grijs die we besteld hadden kan niet meer besteld worden in Nederland.

Toch nog goed gekomen! Grid grey is echt de mooiste kleur tot nu toe. Anderzijds wordt de licht grijze dus weer wat exclusiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Gisteren niet alleen een persoonlijke feedback ontvangen van één van de devs bij Zeekr over de melding die ik krijg bij het inschakelen van de ACC/LCC maar ook geluisterd naar mijn tips.
Daarbij gisteren ook iets ontdekt waar ze verder mee kunnen.
Zoals velen van ons moeten we eens in de zoveel tijd even resetten om alles weer te laten werken, en als het werkt is het een fantastische auto!

Wat mij opviel is dat mijn vrouw klaagde over CarPlay, geen connectie. De telefoon zelf was wel via BT verbonden en dat liet het systeem ook zien, alleen CarPlay bleef connecten, dus geen CarPlay.
Toen viel mijn oog op de netwerk verbinding, dus de 4G, die was ook down.
Toevallig keek ik daarna in de video collectie om even alles te wissen, geen video's.
Navigatie dacht dat ik nog steeds thuis was en niet bewoog, dat deed ik wel en ik was niet thuis.

Na een reset was alles weer up.
Mijn gedachte hierbij is dat er misschien 1 bug is die dit allemaal veroorzaakt, het heeft dan alles te maken met 'extern' gelinkte systemen via een netwerk, dit is dan zeg maar het hoofdsysteem van Zeekr, het OS, dat niet meer kan communiceren met de netwerk module voor 4G, de SD kaart voor de video's en de GPS module.

Just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
[...]

Vind het ook geen fijne partij. Eerst waren ze m'n geuploade documenten kwijt, toen wilde ze geen financiele toetsing doen voordat ik een wergeversverklaring aanleverde. Hoop niet dat dit de toon zet voor verder contact...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maddox
[...]

Hier goed opgelost door zeekr.
Werd vandaag terug gebeld door zeekr met inderdaad de mededeling dat de grijze met grijs interieur niet meer leverbaar is.
Ze konden mij niet eerder bellen omdat schijnbaar mijn hele bestelling van de auto kwijt was geraakt of niet goed was doorgekomen.
Nu krijg ik een witte , zonder extra kosten. ben er zeer blij mee want deze had ook eigenlijk onze voorkeur, maar ik vertik het om altijd extra te betalen voor een bepaalde kleur.
Dus win win ;)
Levering over 3 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergiovdh
Maddox schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:03:
[...]

Hier goed opgelost door zeekr.
Werd vandaag terug gebeld door zeekr met inderdaad de mededeling dat de grijze met grijs interieur niet meer leverbaar is.
Ze konden mij niet eerder bellen omdat schijnbaar mijn hele bestelling van de auto kwijt was geraakt of niet goed was doorgekomen.
Nu krijg ik een witte , zonder extra kosten. ben er zeer blij mee want deze had ook eigenlijk onze voorkeur, maar ik vertik het om altijd extra te betalen voor een bepaalde kleur.
Dus win win ;)
Levering over 3 weken.
O dat is lekker dan ben je dus wel nog op tijd voorzien van eigenlijk de auto die je ook had gewild dat is top. En dan dus ook het grijze interieur super. Ik heb nu via Zeekr private lease alles rond voor de Grid Grey dus ik kan ergens in Mei als het goed is in mijn nieuwe X gaan rijden moet dus nog wel wat langer wachten. Nu moet ik alleen nog even de boer op om die Sepp overgezet te krijgen ben benieuwd.. Succes alvast met je nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik zat eens te struinen op het Builders feedback deel in de app. Nu zag ik een aardig idee, maar met weinig votes nog. Het idee; om de navigatiekaart op het display achter je stuur te tonen, zoals je in sommige audi's ook kunt doen. Ook omdat de mede passagier soms wat anders wilt doen of kijken op het hoofddisplay. Wat denken jullie? Te vinden onder "Navigator map in screen infront if driver" binnen builders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Sorry onzin, je ziet in HUD al info van de route, en dat scherm is veel te klein je moet je echt goed er op focussen, dus let je niet op de weg, voegt niets toe naar mij mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik zie net onder changelog in builders dat er op 25 maart een app versie 2.7.0 is gereleased.
De mijne is versie 2.7.2 op 30 maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

EntonoX schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:24:
Ik zat eens te struinen op het Builders feedback deel in de app. Nu zag ik een aardig idee, maar met weinig votes nog. Het idee; om de navigatiekaart op het display achter je stuur te tonen, zoals je in sommige audi's ook kunt doen. Ook omdat de mede passagier soms wat anders wilt doen of kijken op het hoofddisplay. Wat denken jullie? Te vinden onder "Navigator map in screen infront if driver" binnen builders.
En stem dan meteen op 'Give the buttons on the back of the steering wheel multiple personal functions'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
BPi schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:43:
[...]

En stem dan meteen op 'Give the buttons on the back of the steering wheel multiple personal functions'
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Laatst online: 20:19
Vraag voor de X rijders. Tijdens daglicht branden de achterlichten tijdens het rijden?

Of te wel de stadsverlichting aan de voorzijde, (Dus niet de dimlichten aan.) samen met de achterlichten,

Valt mij op dat er maar weinig merken zijn die dit standaard voeren. Vind het zelf echt een meerwaarde als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
carcept2009 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:30:
Vraag voor de X rijders. Tijdens daglicht branden de achterlichten tijdens het rijden?

Of te wel de stadsverlichting aan de voorzijde, (Dus niet de dimlichten aan.) samen met de achterlichten,

Valt mij op dat er maar weinig merken zijn die dit standaard voeren. Vind het zelf echt een meerwaarde als dat het geval is.
Alle auto’s in de EU hebben dit standaard al jaren. Dagrijverlichting is altijd aan en achterlichten uit. Bij dimlicht aan gaan de achterlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 23:44
Wij hebben de X nu sinds afgelopen vrijdag in ons bezit. Helaas is hij geleverd zonder werkende connectivity - rechtsboven aan het dashboard staat dat er geen verbinding is en de auto denkt qua weer dat hij nog in Huis ter Heide is.

Meer mensen die dit probleem hebben (gehad)? Reset d.m.v. SOS knop 10 seconden indrukken al een aantal keer gedaan zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 08:30
Xisuthros333 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:19:
Wij hebben de X nu sinds afgelopen vrijdag in ons bezit. Helaas is hij geleverd zonder werkende connectivity - rechtsboven aan het dashboard staat dat er geen verbinding is en de auto denkt qua weer dat hij nog in Huis ter Heide is.

Meer mensen die dit probleem hebben (gehad)? Reset d.m.v. SOS knop 10 seconden indrukken al een aantal keer gedaan zonder succes.
Zie je die auto ook in de app? Zo niet dan moet deze nog gekoppeld worden aan je Zeekr account, hierna zal de auto online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
sliepie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Zie je die auto ook in de app? Zo niet dan moet deze nog gekoppeld worden aan je Zeekr account, hierna zal de auto online komen.
Nope. Kan ook niet koppelen omdat de auto geen connectivity heeft en er dus geen QR code gegenereerd kan worden in de auto.

In de back-office van Zeekr is de boel wel gekoppeld aan mijn email, maar hij bleef op 'verwerken' staan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Verrek. Ik herstart de app voor de 100e keer en nu staat hij er in eens in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Vraagje. Is de optie Sentry Mode ook beschikbaar in Nederland? Wij wonen in een drukke straat waar veel auto's naast onze parkeren gedurende de dag. Onze huidige auto heef meerdere kleine deuken aan de zijkant.

Als het in Nederland werkt. Is dit dan vergelijkbaar met de Tesla? Dus dat hij gaat opnemen als er iemand dicht langs de auto komt of probeerd de auto open te maken?

Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dexterd83 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:55:
Vraagje. Is de optie Sentry Mode ook beschikbaar in Nederland? Wij wonen in een drukke straat waar veel auto's naast onze parkeren gedurende de dag. Onze huidige auto heef meerdere kleine deuken aan de zijkant.

Als het in Nederland werkt. Is dit dan vergelijkbaar met de Tesla? Dus dat hij gaat opnemen als er iemand dicht langs de auto komt of probeerd de auto open te maken?

Bedank!
Yup, die werkt als het goed is gewoon. Schijnt wel wat van je accu te vergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
PaT schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Yup, die werkt als het goed is gewoon. Schijnt wel wat van je accu te vergen.
5% per werkdag ongeveer afhankelijk van het aantal events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Inderdaad vreet stroom , nu ivm vakantie ook aangezet, begonnen op 66%, na een week op 20%🙄, lager gaat ie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
bigkevx2 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:55:
[...]

Alle auto’s in de EU hebben dit standaard al jaren. Dagrijverlichting is altijd aan en achterlichten uit. Bij dimlicht aan gaan de achterlichten aan.
Wat @carcept2009 bedoelt, is dat bij de dagrijverlichting op de Zeekr X de achterlichten ook branden. Dit is inderdaad niet algemeen verspreid. Steeds meer auto's hebben LED achterlichten zodat het meerverbruik een stuk lager ligt dan bij filamentlampen en je ziet het nu ook steeds meer.
Ik kwam er ook achter toen ik overstapte van mijn Hyundai ioniq (alleen voor DRL) en sindsdien rijd ik niet langer met dimlicht overdag maar met DRL. Wèl schakel ik handmatig bij als het erg slecht weer wordt want de automatische regeling is rijkelijk laat met deze beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
ramrodwillem schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:39:
Inderdaad vreet stroom , nu ivm vakantie ook aangezet, begonnen op 66%, na een week op 20%🙄, lager gaat ie niet.
Van 66% naar 20% is zo'n 32kWh
Bij exact 7 dagen is dat ongeveer 180W, klinkt mij niet heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Smaken verschillen, ik vindt het belachelijk veel, 3 weken op vakantie gaat een volle accu bij lange na niet volhouden, 2 ook niet eens,ik vind raaaaarrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Xisuthros333 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:37:
Verrek. Ik herstart de app voor de 100e keer en nu staat hij er in eens in :+
Te vroeg gejuicht. De auto staat in de app, maar data update alleen via Bluetooth. De auto heeft nog steeds geen 4G/5G verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Opa schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Wat @carcept2009 bedoelt, is dat bij de dagrijverlichting op de Zeekr X de achterlichten ook branden. Dit is inderdaad niet algemeen verspreid. Steeds meer auto's hebben LED achterlichten zodat het meerverbruik een stuk lager ligt dan bij filamentlampen en je ziet het nu ook steeds meer.
Ik kwam er ook achter toen ik overstapte van mijn Hyundai ioniq (alleen voor DRL) en sindsdien rijd ik niet langer met dimlicht overdag maar met DRL. Wèl schakel ik handmatig bij als het erg slecht weer wordt want de automatische regeling is rijkelijk laat met deze beoordeling.
Is dit nu wel of niet het geval bij de Zeekr?
Vond het bij de Citroën altijd wel fijn. Extra zichtbaar bij minder weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
carcept2009 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Is dit nu wel of niet het geval bij de Zeekr?
Ja. Op Auto laten staan en voor en achter brandt je DRL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Iemand vandaag tussen 8-9 uur van Helmond n naar Eindhoven met een identieke Zeekr?
Sorry! Ik zag je te laat anders had ik wel even gezwaaid 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Opa schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:41:
[...]

Ja. Op Auto laten staan en voor en achter brandt je DRL.
En bij slecht weer (regen/mist) of erg somber weer kun je eenvoudig je dimlicht aanzetten voor die rit.
Centrale scherm naar beneden swipen, en dan op bovenste regel dimlicht aanzetten. Je kunt deze gelukkig niet vergeten weer uit te zetten...
Hier vind je dus ook bediening van het mistachterlicht.

Ze gaan vanzelf uit en moet je bij een volgende rit weer opnieuw aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
BPi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:56:
[...]

En bij slecht weer (regen/mist) of erg somber weer kun je eenvoudig je dimlicht aanzetten voor die rit.
Centrale scherm naar beneden swipen, en dan op bovenste regel dimlicht aanzetten. Je kunt deze gelukkig niet vergeten weer uit te zetten...
Hier vind je dus ook bediening van het mistachterlicht.

Ze gaan vanzelf uit en moet je bij een volgende rit weer opnieuw aanzetten.
Ik vind het woord "eenvoudig" er wel met de haren bij gesleept.

Dit is eenvoudig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIxViR481F7Pda4VLQ9BU3lrZTk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qKu6wWUgkexbyLoMOwXdtf51.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Opa schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:50:
[...]

Ik vind het woord "eenvoudig" er wel met de haren bij gesleept.

Dit is eenvoudig:

[Afbeelding]
De vraag is wie deze blind kan vinden en ook in de correcte stand kan zetten.
Het is immers een knop die redelijk achter het stuur zit en meerdere standen heeft.

Ja, ook dat was wennen en gaat bij veel mensen nog steeds niet goed. Mistlampen die in de avondspits aanstaan vanwege mist in de ochtend, of verlichting in de stand "stadslicht"/DLR in plaats van dimlicht in de avond in schemer of donker. Ik noem maar wat.

Ik zie niet alleen nadelen aan bediening via een menu. Ja, die zijn er zeker wel... Ook in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Sinds gisteren hebben wij de Zeekr X auto. Wij komen er alleen maar niet achter hoe we het geluid uit kunnen zetten van de buiten luidspreker wanneer de auto open of op slot gaat. Wij wonen in een aardig smal en rustig straatje en kunnen het niet maken om zoveel lawaai te maken met de auto. Hopelijk weet iemand hoe je dit zachter (of helemaal) uit kunt zetten 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:25
dexterd83 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:11:
Sinds gisteren hebben wij de Zeekr X auto. Wij komen er alleen maar niet achter hoe we het geluid uit kunnen zetten van de buiten luidspreker wanneer de auto open of op slot gaat. Wij wonen in een aardig smal en rustig straatje en kunnen het niet maken om zoveel lawaai te maken met de auto. Hopelijk weet iemand hoe je dit zachter (of helemaal) uit kunt zetten 🙏
Volgens mij heet de setting iets van "Welcome Lights" en rept het niet over audio maar speelt het dus wel geluid af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 14:45
Soms als ik mijn X oplaad 's avonds dan gaan tijdens het laden constant de koplampen aan en uit (soort puls). Ziet er leuk uit maar is natuurlijk onzin voor de stroom. Hij doet het ook niet altijd gek genoeg. Heeft iemand anders dit? Kan het uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Renoo op 04-04-2025 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, kan niet uit. Is als het goed is maar 1 minuutje.
Ik las ergens dat als je de auto eerst volledig afsluit en dan pas de laadkabel eraan hangt dat hij het niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Als ik eerst de kabel in de auto doe en daarna in het laadstation dan doet hij dat niet, andersom krijg ik ook het pulseren van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Met de fob opnieuw afsluiten (of openen en afsluiten) doet het bij mij stoppen.
Ik zat laatst 's avonds in de auto bij de snellader met de lampen op OFF, en daar begon hij ook met zijn lichtshow. Was wel langer dan een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Weten jullie of je de logos kan verwijderen?

Ik hou altijd wel van een clean look. Haal meestal de logos weg.
In dit geval de X en het Zeekr logo aan de voorzijde.
Soms heb je wel is te maken dat er gaatjes overblijven bij het verwijderen. Dan doe k het uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Ik heb begrepen dat een nylon draadje meestal wel werkt om de lijm weg te snijden. Dan merk je ook gauw genoeg of er pennetjes en dus ook gaten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Zoals @Opa zegt maar mijn vraag is waarom??
Je koopt een Zeekr en dat is niet te missen met de 3D tekst achterop naar voor de rest is dit de enige EV die niet ‘schreeuwt’ dat het en EV is die blauwe accenten voert of moet laten zien dat je en bepaalde uitvoering hebt. Gewoon merk en model that’s it. Het aantal pk’s is alleen voor de echte kenners te zien aan de velgen.
Welke auto kun je kopen zonder logo’s, uitvoering of model uitvoeringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Is goed te doen ,draadje,eventueel met een föhn wat verwarmen er zitten geen pinnetjes

Ik heb ze verwijderd toen m'n wagen werd gewrapt en toen de logo,s zwart gemaakt dus wel weer terug geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:26:
Zoals @Opa zegt maar mijn vraag is waarom??
Je koopt een Zeekr en dat is niet te missen met de 3D tekst achterop naar voor de rest is dit de enige EV die niet ‘schreeuwt’ dat het en EV is die blauwe accenten voert of moet laten zien dat je en bepaalde uitvoering hebt. Gewoon merk en model that’s it. Het aantal pk’s is alleen voor de echte kenners te zien aan de velgen.
Welke auto kun je kopen zonder logo’s, uitvoering of model uitvoeringen?
Bij genoeg merken is dat laatste vaak een gratis optie. Kwam het onlangs nog tegen in de configurator van Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Vind de clean look altijd mooi.
Zelfs met een AMG zou ik het denk doen.

Thanks voor de update.

Zag op ome Ali goede kwaliteit zwarte met oranje accenten.
Misschien is dat ook nog een optie.

Eigenlijk wil ik dat die altijd net ff anders is 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
De man van de vragen. Helaas nog 2 1/2 week wachten eerder wij ook rond mogen rijden met de X.

Kan je nou met de keyfob de auto uit een parkeerplek rijden?
Totaal overbodig maar wel leuk ich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
carcept2009 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:16:
De man van de vragen. Helaas nog 2 1/2 week wachten eerder wij ook rond mogen rijden met de X.

Kan je nou met de keyfob de auto uit een parkeerplek rijden?
Totaal overbodig maar wel leuk ich.
Nope, nog niet.
Zou een keer met een update komen maar dat duurt en duurt....
2 1/2 week?
Troost je, ik heb 14 maanden gewacht maar het was het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
bigkevx2 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:41:
[...]

Nope, nog niet.
Zou een keer met een update komen maar dat duurt en duurt....
2 1/2 week?
Troost je, ik heb 14 maanden gewacht maar het was het waard.
Ahh zo. Ja agh, het is een gimmick en zal het denk alleen gebruiken om te laten zien dat het kan🤣

Totaal was het 4 weken. Mooie aanbieding vanuit de voorraad.
Wel besteld zonder gereden te hebben. Kom van een Kia ev6 af. Dat was echt een bakbeest, maar niet zo futuristisch. Vond hem zelf veelste breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
carcept2009 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:15:
[...]

Ahh zo. Ja agh, het is een gimmick en zal het denk alleen gebruiken om te laten zien dat het kan🤣

Totaal was het 4 weken. Mooie aanbieding vanuit de voorraad.
Wel besteld zonder gereden te hebben. Kom van een Kia ev6 af. Dat was echt een bakbeest, maar niet zo futuristisch. Vond hem zelf veelste breed.
Kopen zonder rijden, ik hoor een nieuw programma concept aankomen.
Jouw keuze, ik zou dat echt nooit doen.
Maar goed, ik heb een proefrit gehad met de EV6 omdat deze op een shortlist stond en die was daar heel snel ook weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 11:58
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een Zeekr X. 21 april is de aflevering en vind het onwijs leuk en spannend. En ook weer fijjn dat Tweakers een topic heeft, helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Er is wel weer een nieuw voorraadje auto's. Eerder vanavond reed er een truck vol X en over de A27 vanuit zuiden richting Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
In de configurator kun je nu ook een Core versie zien, deze heeft een kleinere accu met een bereik van 330KM.
Andere verschillen zijn aero velgen, max 130kW snelladen en 0.3 sec trager naar de 100. Verwarmd stuur is 250,- extra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpPKhTpKo5K1eUqhYRQ6WI-X-TM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8rgIqc53tHrbsJzKgGFUaWPj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
En blijkbaar rekenen ze nu 1000,- kosten rijklaar maken. Kan mij niet herinneren dat ze voorheen hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
BPi schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:22:
Er is wel weer een nieuw voorraadje auto's. Eerder vanavond reed er een truck vol X en over de A27 vanuit zuiden richting Utrecht.
Geen foto’s van?

Gok dat onze mist grey al in Zeist staat 😬
Maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
sliepie schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:43:
In de configurator kun je nu ook een Core versie zien, deze heeft een kleinere accu met een bereik van 330KM.
Andere verschillen zijn aero velgen, max 130kW snelladen en 0.3 sec trager naar de 100. Verwarmd stuur is 250,- extra
Tsja, ik zit met mijn LR de facto op 330 km en regelmatig niet hoger dan 130kW. Ben benieuwd wat de WERKELIJKE cijfers van die Core gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

carcept2009 schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:04:
[...]

Geen foto’s van?

Gok dat onze mist grey al in Zeist staat 😬
Maar toch
Jammer, staat in de auto op de dashcam, maar die neemt ook nu op dus schrijft alles over...
Had het gisteravond willen doen, maar was een erg lange dag. :F
Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste