Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Iets anders, achteruit rijden…ik ben gewend dat mijn vorige auto een piepje liet horen voor voetgangers en fietsers dat er iets gebeurde.
Ik zie op het scherm wel een geluid icoon aan staan maar hoor niets.
Vandaag op mijn camera van het huis even gekeken naar miezelden daar is ook niets geregistreerd.

Is dit bij de rest ook zo, dus normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:17
Ik heb er toch maar eentje aangevraagd. Mijn lease contract voor mijn EC4 loopt in juni af en deze aanbieding is maar iets meer, maar je krijgt bij deze X zoveel meer extras. Bovendien kan ik het nieuwe lease contract in juni laten in gaan wat mooi aansluit op het oude leasecontract van mijn EC4.

Er was maar 1 kleur meer beschikbaar, de grijze met beige interieur, maar laat ik dat nou net een van de mooiere combi's vinden.

Zaterdag ga ik nog even een proefrit maken in Zeist en dan wellicht definitief de knoop doorhakken.

Hoe zit het eigenlijk met de locaties waar onderhoud kan worden verricht? Ik woon namelijk in Noord Oost Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:22
Alleen in Zeist, men is bezig met meer locaties zegt men maar dat riedeltje horen we al 8 maanden, zit totaal geen schot in ,hou er maar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-04 18:41
Ik heb de auto al een keer in Groningen bij hun service partner gehad. Ze hebben een opgeleide monteur, dus dat ging prima! Vakgarage Veldman Jansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 19:19
ramrodwillem schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:00:
Alleen in Zeist, men is bezig met meer locaties zegt men maar dat riedeltje horen we al 8 maanden, zit totaal geen schot in ,hou er maar rekening mee.
Naar aanleiding van jouw bericht maar weer eens gaan kijken of er hier inmiddels ook iets in de buurt zit. En warempel; er zit nu een partner op 20 min rijden in Breda. Ze zijn dus daadwerkelijk het partner netwerk aan het uitbreiden, zij het wat langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Masterkev schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:47:
[...]

Naar aanleiding van jouw bericht maar weer eens gaan kijken of er hier inmiddels ook iets in de buurt zit. En warempel; er zit nu een partner op 20 min rijden in Breda. Ze zijn dus daadwerkelijk het partner netwerk aan het uitbreiden, zij het wat langzaam.
Waar en wie dan, ik moet gewoon naar Zeist, woon in de buurt van Breda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ernstjan89 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:19:
Ik heb de auto al een keer in Groningen bij hun service partner gehad. Ze hebben een opgeleide monteur, dus dat ging prima! Vakgarage Veldman Jansen.
Misschien vergis ik mij, maar ik had gelezen dat ze er onlangs mee gestopt waren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 19:19
ramrodwillem schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Waar en wie dan, ik moet gewoon naar Zeist, woon in de buurt van Breda.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-e9MmxAHmwU5EuYptr9CjDHbIqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/owSnpC1N3GrgDm2mD87lDyff.png?f=fotoalbum_large

Deze Honda garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:09
PaT schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:03:
[...]

Misschien vergis ik mij, maar ik had gelezen dat ze er onlangs mee gestopt waren.
Klopt, is nu overgenomen door Boekhorst.
Zitten in Zwolle en Groningen

ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:17
Zwolle is nog redelijk te doen voor mij. Is er ergens een overzicht met Zeekr service partners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

codegro schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:37:
Zwolle is nog redelijk te doen voor mij. Is er ergens een overzicht met Zeekr service partners?
https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus

Filter "Onderhoudsbeurt" en zoom in op Nederland

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:33
codegro schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:37:
In zwolle zit alleen een schade hersteller, als je in noord of oost nederland woont. Is Zeist het dichst bij. Waar je onderhoud laat plegen maakt niet direct wat uit. Het is meer dat de service partnes van Zeekr betalen om toegang te krijgen tot informatie van Zeekr. Als voorbeeld kun je zien dat VW dealers toegang hebben tot VW systemen en onderdelen, alleen kan een universele garage ook je VW servicen. Alleen moeten die (sommige) VW onderdelen via een VW dealer bestellen.

Daarnaast zijn er nog weinig universele garages (service-dealers uitgezonderd) waarvan de meeste monteurs al met hoog voltage systemen (EV, PHEV) mogen werken. Monteurs moeten hiervoor namelijk een aparte cursus/opleiding volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SbK
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17:08

SbK

Yellowneck schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:22:
[...]

https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus

Filter "Onderhoudsbeurt" en zoom in op Nederland
Ik denk dat deze kaart niet helemaal klopt. Net als wat Sliepie zegt, doet Zwolle alleen schade-herstel. Ik kreeg namelijk deze reactie van Boekhorst:

Onze diensten omvatten inderdaad alleen het schadeherstel aan uw wagen, voor onderhoud en garantie zou ik zeker uw wagen aanbieden bij de dealer!

Van Zeekr zelf hoorde ik laatst dat bij private lease het reguliere onderhoud - en ik neem aan storingen e.d. - in Zeist plaatsvindt, maar als je tussendoor bijvoorbeeld toe bent aan nieuwe banden dat je dan wel naar een lokale vakgarage of KwikFit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

SbK schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat deze kaart niet helemaal klopt. Net als wat Sliepie zegt, doet Zwolle alleen schade-herstel. Ik kreeg namelijk deze reactie van Boekhorst:

Onze diensten omvatten inderdaad alleen het schadeherstel aan uw wagen, voor onderhoud en garantie zou ik zeker uw wagen aanbieden bij de dealer!

Van Zeekr zelf hoorde ik laatst dat bij private lease het reguliere onderhoud - en ik neem aan storingen e.d. - in Zeist plaatsvindt, maar als je tussendoor bijvoorbeeld toe bent aan nieuwe banden dat je dan wel naar een lokale vakgarage of KwikFit mag.
Klopt, de kaart heeft de verkeerde tags. Je kan beter niet de ingebouwde filterfunctie gebruiken van die tool.
In plaats daarvan kan je beter naar de symbooltjes kijken.

(Moer)sleutel symbool = bodyshop
Zeekr logo = HTSC (High Tech Service Center) = onderhoudspunt

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Maar dan had degene die ik sprak in Zeist tijdens de proefrit het ook mis. Hij vertelde mij dat ik in Zwolle terecht zou kunnen voor onderhoud.
Niet best, als je zo slecht wordt voorgelicht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-05 20:40
bigkevx2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:08:
Iets anders, achteruit rijden…ik ben gewend dat mijn vorige auto een piepje liet horen voor voetgangers en fietsers dat er iets gebeurde.
Ik zie op het scherm wel een geluid icoon aan staan maar hoor niets.
Vandaag op mijn camera van het huis even gekeken naar miezelden daar is ook niets geregistreerd.

Is dit bij de rest ook zo, dus normaal?
Check even de 360 graden camera interface. Daar kun je geluid in en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Meubelmakert schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:32:
[...]

Check even de 360 graden camera interface. Daar kun je geluid in en uitschakelen.
Punt van orde: staat aan, geen geluid. Mijn vraag: zijn er bestuurders die ooit achteruit rijden en geluid waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:04

EntonoX

Team leider

Bedoel je buiten de auto of binnen (dus de afstand piepjes)?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
EntonoX schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:04:
Bedoel je buiten de auto of binnen (dus de afstand piepjes)?
Binnen en buiten, en niet de afstands piepjes maar echt een niet irritant maar wel goed waarneembaar geluid dat omstanders laat horen dat je achteruit gaat. Net als bij vele vrachtwagens. Binnen kan me niet zo boeien maar voor de veiligheid vind ik buiten wel aantrekkelijk. Sterker, ooit is het gewoon een beetje nodig om duidelijk te maken dat je gaat manoeuvreren. En meteen op de klaxon rammen geeft in de regel, in dit land, een averechts effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:52:
[...]

Punt van orde: staat aan, geen geluid. Mijn vraag: zijn er bestuurders die ooit achteruit rijden en geluid waarnemen?
Dat doet hij niet, net zoals 95% van de andere auto's. Je bent toch geen Daf of Scania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
PaT schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Dat doet hij niet, net zoals 95% van de andere auto's. Je bent toch geen Daf of Scania.
Beide met plezier gereden overigens hoor 😁.
Ik ben het gewend van mijn voormalige Nissan Leaf. Maar als het er niet opzit dan is het ook prima.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ramrodwillem
Vandaag de velgen zijde-zwart gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rD5iD4jrdFcGg9dyQBy_g8CBaMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SVTYAytwnCa3mryECq2yOx5Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SbK

SbK

Yellowneck schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Klopt, de kaart heeft de verkeerde tags. Je kan beter niet de ingebouwde filterfunctie gebruiken van die tool.
In plaats daarvan kan je beter naar de symbooltjes kijken.

(Moer)sleutel symbool = bodyshop
Zeekr logo = HTSC (High Tech Service Center) = onderhoudspunt
Goede tip (y) . Ik zag dat er op de kaart in Velp een HTSC werd weergegeven, dit is Kien Automotive. Ik heb contact met hen gehad en ze geven aan inderdaad een aangesloten service partner van Zeekr te zijn waar je voor onderhoud terecht kunt. Die info klopt gelukkig dus wel en voor de mensen uit Oost-Nederland wellicht iets beter bereikbaar dan Zeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19
Iemand ervaring met aanvraag PL via site van Zeekr? Ik word geacht 300,- aan te betalen zonder een daadwerkelijke offerte met concreet maandbedrag. Voelt een beetje gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13:24
Xisuthros333 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:52:
Iemand ervaring met aanvraag PL via site van Zeekr? Ik word geacht 300,- aan te betalen zonder een daadwerkelijke offerte met concreet maandbedrag. Voelt een beetje gek..
ja, had hetzelfde. Maar wel goede ervaring mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SbK

SbK

NAmst schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:56:
[...]

ja, had hetzelfde. Maar wel goede ervaring mee gehad.
Ik werd na de proefrit gebeld en in contact gebracht met de accountmanager van Zeekr lease voor een offerte. Je kunt volgens mij gewoon mailen naar zeekr@arval.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:37
Xisuthros333 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:52:
Klopt maar je kunt het verwachte maandbedrag wel al zien in de configurator, dit wijkt hoogtens een paar tientjes af in mijn geval. Contact daarna verloopt via Zeekr Lease bij Arval, ik werd altijd snel en netjes geholpen door het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-05 20:40
ramrodwillem schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:00:
Wat Willem bedoelt is dat men er mee bezig is om het aantal locaties uit te breiden, dat het gestaag gaat en het fijn is dat de meesten van ons niet persee meer naar Zeist op en neer hoeven. Het komt er gewoon wat rot uit, das alles. 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Niet voor mij ingaan vullen, het is precies zo bedoeld zoals ik het aangeef ;-)

Maar uh,

Het valt mij nu op dat na het laden ik altijd weer moet inloggen in de wagen, is dit bij jullie ook of blijven jullie gewoon ingelogd? Ik heb volgende week een afspraak in Zeist en wil dan mijn lijst met klachten zo volledig mogelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
ramrodwillem schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:38:

Maar uh,

Het valt mij nu op dat na het laden ik altijd weer moet inloggen in de wagen, is dit bij jullie ook of blijven jullie gewoon ingelogd? Ik heb volgende week een afspraak in Zeist en wil dan mijn lijst met klachten zo volledig mogelijk hebben.
Dit is interssant, mijn eerste reactie is nee…niet altijd…maar eentje om specifiek in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Gisteren mijn eerste batterij van de sleutel vervangen (sinds Augustus). Het viel me weer op hoe slecht de "verf" op dat ding gehecht is. Heeft iemand al een garantieclaim ingediend omdat je de verf er met je nagel afkrast?

Voor het lijstje van @ramrodwillem
De auto zelf start regelmatig uit zichzelf opnieuw op, dan open ik de deur op het "welcome Zeekr owner" riedeltje. Ik moet nog steeds regelmatig de ping voor wijziging borden max snelheid uit zetten, de regen op max en de rijrespons op eco/comfort, naast natuurlijk de ADAS meuk. Valt me mee dat de stuurbekrachtiging op sportief blijft staan.

De Android Auto verbinding heb ik nu onder controle. Het volstaat nu om naar Connect > mijn telefoon te gaan en dan op het AA pictogram te tappen. Dan maakt hij zomaar verbinding, bedraad of BT.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

@Opa ik heb een keyfob hoesje dus die van ons is nog als nieuw. De reset en setting changes klinken bekend, laatste tijd wel veel rare issues zoals gps die afwijkt, geen internet verbinding, storende radio, stoelkoeling die af en toe werkt, etc. Hopen op een nieuwe update dan maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
EntonoX schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:55:
@Opa ik heb een keyfob hoesje dus die van ons is nog als nieuw. De reset en setting changes klinken bekend, laatste tijd wel veel rare issues zoals gps die afwijkt, geen internet verbinding, storende radio, stoelkoeling die af en toe werkt, etc. Hopen op een nieuwe update dan maar…
Stoelkoeling?
Warme kont?

Ik heb alleen nog maar de verwarming aan gehad :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hele goede prijzen nu voor de X in de private lease
https://nl.pepper.com/aan...ctie-private-lease-348460

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illesyack
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-05 11:50
Grappig dat dit zelfs hier wordt geplaatst, dit is mijn advertentie. Voor de huidige prijzen leek het mij wel een goeie om te plaatsen op Pepper. Is toch nog redelijk goed ontvangen tot mijn verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Nu online
Voor dit geld krijg je echt geen betere auto
Ik heb nu een BMW i3
Deze kost mij momenteel:

€14 per maand wegenbelasting
€58 per maand WA verzekering
€110 per maand aan onderhoud (gemiddelde van kosten afgelopen 3 jaar)
€300 per maand aan afschrijving (gekocht voor 20k en nu 10k waard)
=€482

En dan heb ik eentje gekocht die al 6 jaar oud was (dus grootste afschrijving is al weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:27

BPi

kx22 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:37:
Voor dit geld krijg je echt geen betere auto
Ik heb nu een BMW i3
Deze kost mij momenteel:

€14 per maand wegenbelasting
€58 per maand WA verzekering
€110 per maand aan onderhoud (gemiddelde van kosten afgelopen 3 jaar)
€300 per maand aan afschrijving (gekocht voor 20k en nu 10k waard)
=€482

En dan heb ik eentje gekocht die al 6 jaar oud was (dus grootste afschrijving is al weg)
Ik betaal wel flink meer voor 48 maand en 25.000 km, aanvullende verzekeringen , trekhaak, all-weatherbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Nu online
BPi schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Ik betaal wel flink meer voor 48 maand en 25.000 km, aanvullende verzekeringen , trekhaak, all-weatherbanden
Is dat een stockauto?
Volgens mij zijn die alleen in de "aanbieding"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

bigkevx2 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Stoelkoeling?
Warme kont?

Ik heb alleen nog maar de verwarming aan gehad :-)
Ik heb zo'n heet achterwerk, wrijving door de snelle acceleratie denk ik :+

on-topic: in de zomer wel gebruikt ja. Heb de X nu sinds mei vorig jaar, dus de koeling is al wel vaak gebruikt en heeft dus z'n kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
kx22 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Is dat een stockauto?
Kan aan mij liggen maar volgens mij is alles een stockauto.
Ik rij er eentje zonder enige aanbiedingen, februari opgehaald en er lagen banden onder van productie zomer 2023. Ook de kenmerkende nieuwe geur die auto's normaal hebben (af fabriek) was volledig niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

kx22 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Is dat een stockauto?
Nee, deze is van de eerste lichting. Begin januari 2024 op de vrachtwagen uit Zweden naar Nederland.
Heb hem al 15 maanden. Alles wordt tegenwoordig duurder behalve deze auto :-(

Dat Stockauto sloeg waarschijnlijk niet op mij O-)

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 13-03-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
De Zeekr X lijkt een top-auto in mijn situatie. Ik heb nu een MG ZS 2021. Enige punt waar ik twijfels bij heb is de inhoud van de bagageruimte. De MG ZS heeft best een grote bagageruimte (448l), waar we met passen en meten alle spullen om bv op vakantie in kwijt kunnen. De Zeekr X heeft maar een bagageruimte van 362l, wat een kwart minder is. De kleine bagageruimte wordt ook systematisch genoemd in alle reviews, en de banana box test van Bjorn Nyland voorspelt ook al niet veel goeds, de helft van de MG ZS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEG9Dfeaaxog6Gg0RZvnjqj10wc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hHQh7nTDYlttrCjq1EnlVWM4.png?f=fotoalbum_large

Wat is jullie ervaring met de Zeekr X als familie-auto met twee kleine kinderen? Is het qua bagage te doen om ermee naar bv Zuid-Frankrijk te rijden, of moet je eigenlijk uitkijken naar een dakkoffer of trekhaakkoffer?

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
marvel27 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:29:
De Zeekr X lijkt een top-auto in mijn situatie. Ik heb nu een MG ZS 2021. Enige punt waar ik twijfels bij heb is de inhoud van de bagageruimte. De MG ZS heeft best een grote bagageruimte (448l), waar we met passen en meten alle spullen om bv op vakantie in kwijt kunnen. De Zeekr X heeft maar een bagageruimte van 362l, wat een kwart minder is. De kleine bagageruimte wordt ook systematisch genoemd in alle reviews, en de banana box test van Bjorn Nyland voorspelt ook al niet veel goeds, de helft van de MG ZS:

[Afbeelding]

Wat is jullie ervaring met de Zeekr X als familie-auto met twee kleine kinderen? Is het qua bagage te doen om ermee naar bv Zuid-Frankrijk te rijden, of moet je eigenlijk uitkijken naar een dakkoffer of trekhaakkoffer?
Met jouw situatie; Neen.
Maar vlak dakkoffers, trekhaken en trekhaak bagage koffers niet uit.
Niet zoeken naar problemen maar naar oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
bigkevx2 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:57:
[...]
Met jouw situatie; Neen.
Maar vlak dakkoffers, trekhaken en trekhaak bagage koffers niet uit.
Niet zoeken naar problemen maar naar oplossingen.
Hoe bedoel je, die dingen niet uitvlakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:59

[Afbeelding]

Ik heb 3 kids en als we op vakantie gaan dan nemen we een trekhaak koffer bijv een TowBox

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:16
Ik heb continu deze storingen, iemand een idee waar het vandaan komt en of het ernstig is ? richtingaanwijzers doen het prima etc.. als ik ze wis staan ze direct na de rit weer in de melding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dptw5Xmi9RWNZWZZy3R70A6T9C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfR2RG9311KuyqyyOAJNystv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

araknis schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:49:
Ik heb continu deze storingen, iemand een idee waar het vandaan komt en of het ernstig is ? richtingaanwijzers doen het prima etc.. als ik ze wis staan ze direct na de rit weer in de melding.
[Afbeelding]
Afwijking naar links of rechts (meestal als geparkeerd met gedraaid stuur) als melding.

Time-out van uw afstandsbediening. Probeer het later opnieuw.

:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik ga 'm waarschijnlijk ook bestellen. Kan makkelijk onder mn huidige leasecontract af (MG4) en de Zeekr is nu slechts €50 meer, voor een hele hoop extra auto. Ben er alleen nog niet uit welke kleur het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19

-tom-562

Oliesjeik

deathmonkey schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:53:
Ik ga 'm waarschijnlijk ook bestellen. Kan makkelijk onder mn huidige leasecontract af (MG4) en de Zeekr is nu slechts €50 meer, voor een hele hoop extra auto. Ben er alleen nog niet uit welke kleur het gaat worden.
Ik ben nu ook aan het rekenen.. Voor een paar tientjes meer krijg je een hoop extra auto. Alleen de toekomstige MRB houd mij eigenlijk wel tegen :X
Edit:
Hm, volle MRB is pas vanaf 2030 natuurlijk. T/m 2029 25% korting

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 13-03-2025 15:30 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

[Afbeelding]

Onlangs als reactie op een dm van een medewerker tweaker mbt :
Hoi, inderdaad kom ik van een 01. Daarvoor twee keer V70 en daarvoor 850 estate. De auto is wel steeds kleiner van binnen en dan met name de bagelmruimt.
We zijn met z'n vieren (2 kindere 10 en 12) en gebruiken deze auto grotendeels als enige auto. Dus ook voor vakanties. We zijn er met vliegbagage mee naar Schiphol geweest: 1 grote koffer en een paar kleine onder de stoel tasjes mee. Drie keer met 4 personen en bagage naar Spanje. De bagage die we meenemen is meer gebaseerd op wat er mee kan dan wat er mee moet. Het is ons dus nog steeds gelukt voor 2 tot 4 weken verblijf in een appartement de spullen te pakken. Dan gaan er dus geen handoeken, lakens etc mee. Afgelopen kerstvakantie gingen we via Andorra naar Spanje om kort te skiën. Daarvoor moesten skikleding mee, helmen voor de kinderen, 4 paar snowboots en dat lukte. Hiervoor heb ik de hoedenplank thuisgelaten en de plaat van de vloer. Met wat spullen bij de kinderen in het midden voor de bank en iets laags tussen ze in lukt het zelfs om de ruimte tussen de hoofdsteunen door open te houden voor wat zicht naar achteren. We hadden eerder overwogen om een koffer op de trekhaak te doen maar uiteindelijk nog niet nodig gehad . Kamperen met 4 personen gaat niet lukken.
Ik hoop dat dit je opweg helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Illesyack schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Grappig dat dit zelfs hier wordt geplaatst, dit is mijn advertentie. Voor de huidige prijzen leek het mij wel een goeie om te plaatsen op Pepper. Is toch nog redelijk goed ontvangen tot mijn verbazing.
Op je post op Pepper.nl heb je het over de MRB dat die inbegrepen is, maar ik kan dat niet echt terug vinden op de site van Zeekr?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
-tom-562 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:35:
Op je post op Pepper.nl heb je het over de MRB dat die inbegrepen is, maar ik kan dat niet echt terug vinden op de site van Zeekr?
De MRB kent nu nog een korting voor EV's maar die zal worden afgebouwd. Dat betekent dat de maandtermijn verhoogd zal worden (aldus de voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Timmy schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:43:
[...]

De MRB kent nu nog een korting voor EV's maar die zal worden afgebouwd. Dat betekent dat de maandtermijn verhoogd zal worden (aldus de voorwaarden).
Ja, dat snap ik. Maar ik zie nergens dat de huidige MRB al bij het maandbedrag zit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar ik zie nergens dat de huidige MRB al bij het maandbedrag zit.
Scherp, op de site staat dat inderdaad niet vermeld
Private Lease

Met Zeekr Private Lease kun je voor een afgesproken periode tegen vaste maandelijkse termijnen zorgeloos van uw Zeekr genieten.

Zeekr Private Lease is lid van het Keurmerk Private Lease, waardoor je geniet van de vijf zekerheden van het keurmerk. Meer informatie kun je hier vinden.

De maandelijkse termijnen zijn inclusief:

Onderhoud, service en reparatie

Slijtage en schade aan banden

Vervangend vervoer

Verzekering

Afschrijving en rente

BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
deathmonkey schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:53:
Van de week mijn aanvraag ingediend. Vandaag contact gehad en keuze qua kleuren is er niet meer. Ik kon slechts kiezen uit één enkel model vanochtend (grijs met blauw/wit interieur) wat me doet denken dat de voorraad erg klein of nu zelfs op is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Xisuthros333 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Van de week mijn aanvraag ingediend. Vandaag contact gehad en keuze qua kleuren is er niet meer. Ik kon slechts kiezen uit één enkel model vanochtend (grijs met blauw/wit interieur) wat me doet denken dat de voorraad erg klein of nu zelfs op is..
Ik wil het net gaan doen en de prijzen zijn weer het oude nivea. Lijkt dus op te zijn inderdaad. Had een half uur daarvoor nog iemand gesproken hierover van Zeekr die aangaf dat er nog 27 waren, gaat dus snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illesyack
-tom-562 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Staat misschien niet op de website, maar is inclusief MRB. Dit staat op de offerte zodra je die aanvraagt en ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Vanmiddag een proefrit gedaan in de Zeekr X Long Range en dat is me echt heel erg goed bevallen. Ik zou overstappen van een zakelijke Tesla Model Y naar de private lease aanbieding, maar die is nu dus verlopen. Hopelijk komt die terug, want met de HUD en 3D-cameraviews voelt de Zeekr futuristischer dan de Tesla :P
Hele aardige mensen in Zeist trouwens, ik zou nog gebeld worden voor de offerte maar het was inderdaad een erg lage voorraad dus hopelijk is er nog wat mogelijk...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Illesyack schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Staat misschien niet op de website, maar is inclusief MRB. Dit staat op de offerte zodra je die aanvraagt en ontvangt.
Ik zie het inderdaad. Ook inclusief de verhoging komend jaar? Dan is het al helemaal een no-brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
marvel27 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Hoe bedoel je, die dingen niet uitvlakken?
Ik probeer aan te geven dat een statisch gegeven als kofferbak ruimte geen lijdend voorwerp hoeft te zijn als je ook open durft te staan voor andere oplossingen.
Dus bijvoorbeeld een dakkoffer of trekhaak koffer.

Ik ken hele volksstammen die blind beredeneren dat bigger is better maar afhaken als ik de concrete vraag stel hoe vaak ze met een volle kofferbak rijden.
Deze denkwijze valt onder omdenken, net als range.
Mijn sales pitch naar mijn vrouw ruim vijf jaar geleden om EV te gaan rijden en de angst in haar ogen stond getekend qua range en laden was opgelost toen ik de vraag stelde hoe vaak rijden wij per jaar naar Groningen (vanuit zuid oost Brabant)?

Het antwoord was 1x…in die vijf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
BPi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Afwijking naar links of rechts (meestal als geparkeerd met gedraaid stuur) als melding.

Time-out van uw afstandsbediening. Probeer het later opnieuw.

:|
Huh?!?
Kijken we naar dezelfde meldingen?
Ja dus, zie onder…iets met vertalingen…

[ Voor 6% gewijzigd door bigkevx2 op 13-03-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
araknis schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:49:
[Afbeelding]
De bovenste melding is echt de reden waarom ik alles in het Engels heb staan. Dit is een barre vertaling van: je wielen staan scheef, dus als je wegrijdt dan ga je niet rechtdoor.

De tweede melding heb ik laatst onder de aandacht gebracht en daar heb ik amper inhoudelijke feedback op ontvangen.
Mijn conclusie na verloop van tijd is: de melding komt direct na het inschakelen van ACC en wil je vertellen dat de re-gen modus via het pedaal niet meer werkt.
Buiten weer een waardeloze vertaling is de melding ook zinloos. NATUURLIJK werkt die re-gen niet meer! Ik zet die ACC niet voor niets aan, voetje aan de kant en doe je ding Zeekr. Re-gen werkt fantastisch maar niet ik, maar de software en camera’s zorgen voor de actie.

In het Engels is hij nog steeds vreemd maar als je de betekenis snapt wel logisch.
One pedal stop mode deactivated for a high priority setting. Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illesyack
deathmonkey schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:03:
[...]

Ik zie het inderdaad. Ook inclusief de verhoging komend jaar? Dan is het al helemaal een no-brainer.
Dat niet, verhoging volgend jaar komt er nog bij. Krijg je bericht van in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Elmar1982 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:34:
[...]
Ik heb 3 kids en als we op vakantie gaan dan nemen we een trekhaak koffer bijv een TowBox
Thanks! Klopt het dat de ACC (en wat andere systemen) het niet meer doen als je een trekhaak koffer gebruikt? Dat zou wel best onhandig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
marvel27 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:01:
[...]

Thanks! Klopt het dat de ACC (en wat andere systemen) het niet meer doen als je een trekhaak koffer gebruikt? Dat zou wel best onhandig zijn.
Yup!
Staat hoog op de wensenlijst om daar iets mee te doen.
Probleem is hier om de auto te laten snappen wanneer hij een ongeremde aanhanger er achter heeft hangen of iets onschuldigs als een fiets of koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-05 12:07
Heeft iemand al een schatting van de extra kosten die gaan komen vanaf januari vanwege de wegenbelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
dexterd83 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:39:
Heeft iemand al een schatting van de extra kosten die gaan komen vanaf januari vanwege de wegenbelasting?
2000 kg, google is je vriend.
Maar ik denk wel dat je naar de verkeerde parameters kijkt, alle auto, en iedereen krijgt hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
dexterd83 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:39:
Kwestie van het huidige tarief opzoeken op basis van gewicht van de Zeekr en je gemeente, en vervolgens x3 doen. Nu nog 75% korting en vanaf 2026 25% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xisuthros333 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Kwestie van het huidige tarief opzoeken op basis van gewicht van de Zeekr en je gemeente, en vervolgens x3 doen. Nu nog 75% korting en vanaf 2026 25% korting.
Gewicht van een benzineauto neem ik aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
PaT schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Gewicht van een benzineauto neem ik aan toch?
Ja, mooi geregeld weer in Apeldoorn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Ja, mooi geregeld weer in Apeldoorn.
Euh... Centraal Beheer? Politie academie?

Bedoel je niet Den Haag? (politiek)
Of Veendam? (RDW)
Anyway, die afschaffing van het voordeeltarief is een slechte keus en draagt niet bij aan een geloofwaardige overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Of Veendam? (RDW)
Anyway, die afschaffing van het voordeeltarief is een slechte keus en draagt niet bij aan een geloofwaardige overheid.
Hij bedoelde Gelderland aangezien de wegenbelasting per provincie verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:59
Vraagje aan de berijders met het witte/blauwe interieur. Hoe besmettelijk is dit en wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
BPi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:22:
[...]

Of Veendam? (RDW)
ehh, dit is jouw grootste crediteur en je weet niet wie??
Stationsplein 50, 7311 NZ Apeldoorn. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningTenaLady
  • Laatst online: 00:16
Goedenavond iedereen,

Ik heb een vraagje voor de mensen die een private lease hebben afgesloten. Wij hebben de aanbetaling van €300 gedaan en inmiddels de offerte ontvangen.

Bij het invullen van het aanvraagformulier valt ons op dat de lease maar op één naam kan worden aangevraagd. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, maar zij konden me daar geen duidelijk antwoord op geven (best gek, toch?). Daarnaast mis ik de uitgebreide voorwaarden en overige informatie.

Heeft iemand ervaring met de aanvraag? Ik kan me namelijk voorstellen dat je met een hypotheek en twee inkomens die meetellen beter uitkomt dan met één.

Iets anders:

Ik heb de klantenservice ook gevraagd waarom wij wél €300 moesten betalen en anderen niet. Het antwoord vond ik nogal apart: mensen die rechtstreeks contact opnemen en een offerte aanvragen, hebben geen garantie dat de auto nog beschikbaar is tegen de tijd dat ze akkoord geven. De auto kan in de tussentijd uitverkocht zijn.

Persoonlijk lijkt het me dus slimmer om direct contact op te nemen voor een offerte, want die krijg je blijkbaar dezelfde dag nog. Zelf heb ik vijf dagen moeten wachten.

Wat betreft die €300: volgens de klantenservice ben ik dat bedrag kwijt, tenzij ik word afgekeurd.

We krijgen een beetje het 'Lynk&Co' gevoel van een aantal jaar terug. Dat was één groot drama met die partij. Het is en blijft Chinees, maar dan ben je wel spekkoper :p

Duimen dat dit beter gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
KoningTenaLady schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:31:
Goedenavond iedereen,

Ik heb een vraagje voor de mensen die een private lease hebben afgesloten. Wij hebben de aanbetaling van €300 gedaan en inmiddels de offerte ontvangen.

Bij het invullen van het aanvraagformulier valt ons op dat de lease maar op één naam kan worden aangevraagd. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, maar zij konden me daar geen duidelijk antwoord op geven (best gek, toch?). Daarnaast mis ik de uitgebreide voorwaarden en overige informatie.

Heeft iemand ervaring met de aanvraag? Ik kan me namelijk voorstellen dat je met een hypotheek en twee inkomens die meetellen beter uitkomt dan met één.

Iets anders:

Ik heb de klantenservice ook gevraagd waarom wij wél €300 moesten betalen en anderen niet. Het antwoord vond ik nogal apart: mensen die rechtstreeks contact opnemen en een offerte aanvragen, hebben geen garantie dat de auto nog beschikbaar is tegen de tijd dat ze akkoord geven. De auto kan in de tussentijd uitverkocht zijn.

Persoonlijk lijkt het me dus slimmer om direct contact op te nemen voor een offerte, want die krijg je blijkbaar dezelfde dag nog. Zelf heb ik vijf dagen moeten wachten.

Wat betreft die €300: volgens de klantenservice ben ik dat bedrag kwijt, tenzij ik word afgekeurd.

We krijgen een beetje het 'Lynk&Co' gevoel van een aantal jaar terug. Dat was één groot drama met die partij. Het is en blijft Chinees, maar dan ben je wel spekkoper :p

Ik zie nog geen probleem in het verhaal. Die 300,- ben je niet kwijt hoor, die ben je kwijt als je zelf afbesteld na goedkeuring, zoals overal.
Iedere auto staat op één naam, hier ook niets vreemds tijdens het proces krijg je een mogelijkheid een tweede financier op te geven, ook hier niets vreemds.
In mijn situatie had ik eerst een PL op één salaris aangevraagd en toen kwam vrij snel de vraag of er een tweede aanvrager bij kon, het zou anders passen en meten worden.
Het hele proces ging ook vrij snel vergeleken met een eerdere ervaring bij Ayens.
Ik spreek overigens over Zeekr Lease (Arval) bij andere maatschappijen zal het in de details wel weer een beetje verschillen.

Alle kleine lettertjes krijg je geleverd samen met het contract en de (ik dacht) 2 weken bedenktijd.
Ik ben die dokus die dat dan ook allemaal gelezen heeft en ik kan melden dat het niets geks is.
Private Lease keurmerk halleluja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Vandaag getekend! Ze hebben nog een twintigtal grijze exemplaren staan met blauw-wit interieur, verder geen andere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningTenaLady
Bedankt voor je reactie!

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar als ik akkoord ga met het contract, krijg ik die €300 dan terug? Volgens de klantenservice niet, en in dat geval ben ik het bedrag dus gewoon kwijt.
Mijn achterbuurman kreeg zijn contract zonder te betalen, alleen door ernaar te vragen. Dat voelt toch een beetje vreemd?

Bij eerdere leasecontracten die wij hebben gehad, konden we altijd direct een tweede inkomen/bestuurder toevoegen. Begrijp ik het goed dat je hier eerst een ‘soort’ van afkeuring nodig hebt voordat die optie beschikbaar komt?

Misschien is het allemaal normaal, maar ik blijf het apart vinden dat je eerst een volledige financiële check moet ondergaan en €300 moet betalen voordat je überhaupt de voorwaarden kunt inzien. 8)7
bigkevx2 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Ik zie nog geen probleem in het verhaal. Die 300,- ben je niet kwijt hoor, die ben je kwijt als je zelf afbesteld na goedkeuring, zoals overal.
Iedere auto staat op één naam, hier ook niets vreemds tijdens het proces krijg je een mogelijkheid een tweede financier op te geven, ook hier niets vreemds.
In mijn situatie had ik eerst een PL op één salaris aangevraagd en toen kwam vrij snel de vraag of er een tweede aanvrager bij kon, het zou anders passen en meten worden.
Het hele proces ging ook vrij snel vergeleken met een eerdere ervaring bij Ayens.
Ik spreek overigens over Zeekr Lease (Arval) bij andere maatschappijen zal het in de details wel weer een beetje verschillen.

Alle kleine lettertjes krijg je geleverd samen met het contract en de (ik dacht) 2 weken bedenktijd.
Ik ben die dokus die dat dan ook allemaal gelezen heeft en ik kan melden dat het niets geks is.
Private Lease keurmerk halleluja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningTenaLady
marvel27 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:02:
Vandaag getekend! Ze hebben nog een twintigtal grijze exemplaren staan met blauw-wit interieur, verder geen andere types.
Gaaf, gefeliciteerd! :D Welke kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Vandaag hier in de omgeving Zeist een hele trailer vol X’en zien rijden. Allemaal in de licht grijze kleur, dus er worden binnenkort weer een paar mensen blij gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
KoningTenaLady schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:41:
Bedankt voor je reactie!

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar als ik akkoord ga met het contract, krijg ik die €300 dan terug? Volgens de klantenservice niet, en in dat geval ben ik het bedrag dus gewoon kwijt.
Mijn achterbuurman kreeg zijn contract zonder te betalen, alleen door ernaar te vragen. Dat voelt toch een beetje vreemd?

Bij eerdere leasecontracten die wij hebben gehad, konden we altijd direct een tweede inkomen/bestuurder toevoegen. Begrijp ik het goed dat je hier eerst een ‘soort’ van afkeuring nodig hebt voordat die optie beschikbaar komt?

Misschien is het allemaal normaal, maar ik blijf het apart vinden dat je eerst een volledige financiële check moet ondergaan en €300 moet betalen voordat je überhaupt de voorwaarden kunt inzien. 8)7

[...]
Je gaat die niet ‘fysiek’ terug krijgen maar gaat mee in de eerste verrekening.
Anders zou ik persoonlijk en gespecificeerde factuur eisen waarin verklaard wordt waarvoor die 300 dan zijn. En de noemer ‘diensten’ is dan uit den boze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Ik vroeg ook naar het verschil tussen de stock/oude versie (waarvan nu dus de laatste exemplaren aan de man/vrouw worden gebracht) en de 'new' versie die er aan zit te komen. Meestal is een nieuwe versie een upgrade, maar in dit geval is het eigenlijk een downgrade. Door de Europese heffingen konden ze kiezen tussen prijzen verhogen, of kosten verlagen, en ze hebben voor de tweede optie gekozen. Het verschil zit 'm met name in lagere laadsnelheid (11kw ipv 22kw) en simpeler en minder luxe interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
KoningTenaLady schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:31:
Goedenavond iedereen,

Iets anders:

Mij vielen exact dezelfde punten op.

- Volledige hypotheeklast moeten opgeven en maar een enkel inkomen. De contactpersoon bij Arval wist het verder ook niet toen ik vroeg of ik de gevevens van mijn partner ook niet moest/kon opgeven.
- Wij hebben zelfs twee-maal aanbetaald omdat de eerste aanbetaling voor een kleur was die niet meer op voorraad was. Mij is toen geadviseerd om nog een bestelling en bijhorende aanbetaling te doen voor de voorraad configuratie zodat we niet naast het net zouden vissen. De verkoper heeft daarna op de achtergrond een specifieke auto aan onze bestelling gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
marvel27 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:02:
Hoe lang zat er bij jou tussen het invullen van het aanvraagformulier die je bij de offerte kreeg, en het ontvangen van het daadwerkelijke contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:54
Wij hebben ook getekend voor een groene versie met het blauw/witte interieur, 30 maanden met 20.000 km voor 511 euro per maand. Prima deal wat mij betreft en als we de Sepp subsidie van onze huidige E-C4 overzetten wordt de deal nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

marvel27 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:26:
Ik vroeg ook naar het verschil tussen de stock/oude versie (waarvan nu dus de laatste exemplaren aan de man/vrouw worden gebracht) en de 'new' versie die er aan zit te komen. Meestal is een nieuwe versie een upgrade, maar in dit geval is het eigenlijk een downgrade. Door de Europese heffingen konden ze kiezen tussen prijzen verhogen, of kosten verlagen, en ze hebben voor de tweede optie gekozen. Het verschil zit 'm met name in lagere laadsnelheid (11kw ipv 22kw) en simpeler en minder luxe interieur.
Eerder begreep ik dat de basisversie kariger wordt. De luxe die nu standaard is wordt dan deels optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Iemand dit al gezien?
YouTube: Zeekr's Self Driving Tech vs Chengdu's Crazy Traffic!

Deze Chinese versie heeft naast self driving tech (niet duidelijk of ze dit daar al leveren) ook heel wat extra informatie van de diverse camera's en sensoren op het scherm. Hoop dat onze auto ook wat van die slimmigheden meekrijgt. Vast nog niet in de komende update.

Mogelijk is er na het weekend meer duidelijk over de aankomende update 🤞🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
BPi schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:53:
Iemand dit al gezien?
YouTube: Zeekr's Self Driving Tech vs Chengdu's Crazy Traffic!

Deze Chinese versie heeft naast self driving tech (niet duidelijk of ze dit daar al leveren) ook heel wat extra informatie van de diverse camera's en sensoren op het scherm. Hoop dat onze auto ook wat van die slimmigheden meekrijgt. Vast nog niet in de komende update.

Mogelijk is er na het weekend meer duidelijk over de aankomende update 🤞🏽
Zeer kleine kans, het is mijn aannamen natuurlijk maar dit is per definitie en nieuwe versie van wat het lijkt een X maar duidelijk met een ander scherm achter het stuur. Dan is de volgende aanname dat de camera’s een 2.0 versie zijn.
Last but not least, en nu geen aanname, Europesche regelgeving…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-05 12:36
Goedemorgen allemaal.

Sinds een jaar de (zakelijke lease) eigenaar van een BYD Seal AWD. Vanaf aanstaande mei krijg ik een nieuwe baan zonder leaseauto. Om die reden zijn we ons afgelopen tijd opnieuw gaan orienteren op een nieuwe (private lease) auto. Zodoende kwamen we op de ongelooflijk scherpe deal van de Zeekr X stock modellen en hebben gisteren maar meteen onze krabbel gezet :-)

De testrit was erg kort, maar desalniettemin engizins een indruk kunnen krijgen van de auto. Zo zullen er vast nog een aantal bugs en eigenaardigheden van de auto opdoemen als we hem in bezit hebben, maar over het algemeen was m'n eerste indruk eigenlijk een stuk volwassener dan de Seal die ik zelf rijd. Het rijden zal misschien wat minder dynamisch zijn, maar de knoppen en software deden tot nu toe alles wat ik ervan verwachtte.

Afijn, ik zal de komende tijd nog wel vaker meelezen met het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

bigkevx2 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:43:
[...]

Zeer kleine kans, het is mijn aannamen natuurlijk maar dit is per definitie en nieuwe versie van wat het lijkt een X maar duidelijk met een ander scherm achter het stuur. Dan is de volgende aanname dat de camera’s een 2.0 versie zijn.
Last but not least, en nu geen aanname, Europesche regelgeving…
Interessante aannames :P , maar dat is een Zeekr 7X in het filmpje en geen nieuwere versie van de X (helaas).

Overigens heeft de 7X in de thuismarkt LiDAR en mede daardoor ook uitgebreidere ADAS, de Europese versie heeft deze niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 16-03-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Yellowneck schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:16:
[...]

Interessante aannames :P , maar dat is een Zeekr 7X in het filmpje en geen nieuwere versie van de X (helaas).

Overigens heeft de 7X in de thuismarkt LiDAR en mede daardoor ook uitgebreidere ADAS, de Europese versie heeft deze niet.
Waaruit maak je op dat het een 7X is?
Het is inderdaad een iets afwijkend dashboard, maar zou dan ook een next gen X kunnen zijn.

@bigkevx2 Europese regelgeving mbt autonoom rijden is mij bekend. Daarom gaf ik ook aan dat ik hoop dat onze auto ook wat van deze slimmigheden meekrijgt.
Denk aan meer detectiemogijkheden met weergave op het scherm. En niet alleen maar elke auto als TeslaY afbeelden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

BPi schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Waaruit maak je op dat het een 7X is?
Het is inderdaad een iets afwijkend dashboard, maar zou dan ook een next gen X kunnen zijn.

@bigkevx2 Europese regelgeving mbt autonoom rijden is mij bekend. Daarom gaf ik ook aan dat ik hoop dat onze auto ook wat van deze slimmigheden meekrijgt.
Denk aan meer detectiemogijkheden met weergave op het scherm. En niet alleen maar elke auto als TeslaY afbeelden. ;w
Heb je het interieur gezien van de 7X en van de onlangs aangekondigde refresh van de X? Dan heb je gelijk je antwoord :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
Yellowneck schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Heb je het interieur gezien van de 7X en van de onlangs aangekondigde refresh van de X? Dan heb je gelijk je antwoord :P
Het zou natuurlijk ook de Zeekr 007 kunnen zijn….
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

KrlGl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:46:
[...]

Het zou natuurlijk ook de Zeekr 007 kunnen zijn….
8)
offtopic:
Verrek, volgens mij heb je gelijk. De lijnen van het interieur bij de portieren komen overeen met de 007, die lijnen zijn bij de 7X zijn minder schuin/horizontaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQbszjEZI4ym7-RSOUjqWbkipDw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/17e6EtIuSFeyrqxG2HqOFXas.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Zo jammer dat ze die niet naar Nederland hebben gehaald in plaats van de 7x.
Ik heb zo genoeg van die grote SUV gekte hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
KrlGl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:56:
Zo jammer dat ze die niet naar Nederland hebben gehaald in plaats van de 7x.
Ik heb zo genoeg van die grote SUV gekte hier.
Fiat verkoopt ook een elektrische 500 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
bigkevx2 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Tuurlijk joh, maak het maar belachelijk ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
FrictionNL schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:04:
Wij hebben ook getekend voor een groene versie met het blauw/witte interieur, 30 maanden met 20.000 km voor 511 euro per maand. Prima deal wat mij betreft en als we de Sepp subsidie van onze huidige E-C4 overzetten wordt de deal nog beter.
Hoe lang zat er bij jullie tussen invullen aanvraagformulier welke bij de offerte zat, en het ontvangen van het daadwerkelijke contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:59
Vandaag contract binnen gekregen. Standaard zit er geen " schadeverzekering inzittenden" bij heeft iemand die wel aangeboden gekregen op de optie daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
bigkevx2 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:44:
[...]

:*) :*)
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste