Het viel mij van de week ik op dat de kaart regelmatig van donker naar licht vv wisselde terwijl mijn koplampen dat niet deden. Ik was er vanuit gegaan dat deze aan elkaar gekoppeld zouden zijn. Bij en wissel moet hij i.i.g. even weer alles laden. Naar goed voor en app met de status ‘work in progress’ ben ik er al heel tevreden mee.BPi schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:57:
[...]
Ja, allemaal veel belovend. Ik hoop dat ze hier wel op doorpakken. Naast dat er nog maar een beperkt aantal functies beschikbaar is, zitten er ook wel een paar buggs in.
De zenuwachtige aanwijzing
[Afbeelding]
(80 begint pas verderop)
En een wegvallende kaart, route, kleur en oriëntatie (kaart draait rond), bij het onder een viaduct of onder bomen doorrijden (automatische lichtinschakeling?)
Waarom is iedereen hier zo enthousiast over de zeekr navigatie. Ik heb nog niets gelezen/gezien dat beter is dan de Google maps navigatie.
Klopt, ik gebruik die alleen maar ,werkt perfect ook op hud.
Let wel: de nieuwe/bèta.MXdar2 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:28:
Waarom is iedereen hier zo enthousiast over de zeekr navigatie. Ik heb nog niets gelezen/gezien dat beter is dan de Google maps navigatie.
Deze leest ook je verbruik en acculevel dus kan je beter adviseren bij langere routes. Zeker als je meer laadpaal aanbieders kan selecteren en prioriteren (richting ABRP).
Een groot gemis is de bestemming ingeven, alleen via toetsenbord.
Zelf gebruik ik meestal nog Googlemaps of Waze omdat ik die nog fijner vind voor dagelijks gebruik. Maar aangezien mijn Android Auto verbinding vaak wegvalt of niet totstandkomt wil ik een fallback optie hebben die met een druk op de knop beschikbaar is (tijdens rijden)
Belangrijkste key-feature vind ik de integratie met het systeem van de auto waardoor je een batterij percentage bij aankomst kunt zien. Dat krijg je bij externe apps niet.MXdar2 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:28:
Is dus niet altijd nodig maar wel reuze handig.
Adres invoeren is idd wat onhandig net als de favorieten. Krijg je en lijstje die gezien het schermecht veld te klein is. Ook alleen het adres en geen namen die je favoriet kunt maken. Maar de basis staat en werkt voor mij nu al naar tevredenheid.BPi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:04:
[...]
Let wel: de nieuwe/bèta.
Deze leest ook je verbruik en acculevel dus kan je beter adviseren bij langere routes. Zeker als je meer laadpaal aanbieders kan selecteren en prioriteren (richting ABRP).
Zelf gebruik ik meestal nog Googlemaps of Waze omdat ik die nog fijner vind voor dagelijks gebruik. Maar aangezien mijn Android Auto verbinding vaak wegvalt of niet totstandkomt wil ik een fallback optie hebben die met een druk op de knop beschikbaar is (tijdens rijden)
Gisteren in Zeist een proefrit gehad in de Zeekr X Privilege en dat is positief bevallen!
Heads-up display is een genot en dat werkte erg goed met Android Auto / Google Maps. Ook het rijgedrag erg prettig.
Gelijk nog even geinformeerd naar de nieuwe 2025 modellen en de 11 kW AC laden op de RWD Long Range lijkt toch wel juist te zijn, ook verdwijnt het displaytje in de B-pillar. Al met al flink wat kostenbesparingen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Zeekr X in Pine Green met beige (lichte) interieur
en die was nog leverbaar / op voorraad. Anders de Wolf Edition, maar opzich hecht ik meer waarde aan een auto in een kleur dat ik mooi vindt, dan de extra's die de Wolf Edition met zich meebrengt (AWD, massage, lendensteun passagiersstoel en 20" velgen).
Zeekr toch het meest complete pakketje. Andere auto's die op mijn shortlist stonden waren de Skoda Elroq en Kia EV3, maar om die een beetje met dezelfde features te hebben moet je al flink wat pakketten erbij nemen.
Iemand hier in dit topic toevallig met een Pine Green en beige interieur? Zie voornamelijk de groene met grijze interieur. Daarvan stonden er ook twee op in Zeist, maar geen met beige interieur.
Heads-up display is een genot en dat werkte erg goed met Android Auto / Google Maps. Ook het rijgedrag erg prettig.
Gelijk nog even geinformeerd naar de nieuwe 2025 modellen en de 11 kW AC laden op de RWD Long Range lijkt toch wel juist te zijn, ook verdwijnt het displaytje in de B-pillar. Al met al flink wat kostenbesparingen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Zeekr X in Pine Green met beige (lichte) interieur
Zeekr toch het meest complete pakketje. Andere auto's die op mijn shortlist stonden waren de Skoda Elroq en Kia EV3, maar om die een beetje met dezelfde features te hebben moet je al flink wat pakketten erbij nemen.
Iemand hier in dit topic toevallig met een Pine Green en beige interieur? Zie voornamelijk de groene met grijze interieur. Daarvan stonden er ook twee op in Zeist, maar geen met beige interieur.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Vandaag ook gereden in Zeist. Nog een opvallende verandering in het nieuwe modeljaar is dat de long range met stoffen bekleding wordt geleverd. Alle veranderingen doorgevoerd om de prijs niet te hoeven verhogen, aldus een jongeman daar.
Daarna ook gereden in een Lynk & co 02 en die bevalt me toch beter en die gaat het worden. (De ‘more’ variant)
Het enige wat ik inlever tov de Zeekr is de HUD, maar daar krijg ik een dashboardkastje voor terug. (En een mooie rode kleur)…
Daarna ook gereden in een Lynk & co 02 en die bevalt me toch beter en die gaat het worden. (De ‘more’ variant)
Het enige wat ik inlever tov de Zeekr is de HUD, maar daar krijg ik een dashboardkastje voor terug. (En een mooie rode kleur)…
Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Oh ja, een dashboardkastje…dat ding dat ik nog niet eens gemist had en bij mijn vorige auto alleen gebruikte om de handleiding in op te bergen. Vroeger had je die nog wel eens nodig voor en krabber, maar ja die gaan langzaam maar zeker ook richting museum.KrlGl schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:23:
Vandaag ook gereden in Zeist. Nog een opvallende verandering in het nieuwe modeljaar is dat de long range met stoffen bekleding wordt geleverd. Alle veranderingen doorgevoerd om de prijs niet te hoeven verhogen, aldus een jongeman daar.
Zonnebril, EHBO tasje, aanrijdingsformulieren en alles wat de wederhelft onder handbereik wenst te hebben.bigkevx2 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Oh ja, een dashboardkastje…dat ding dat ik nog niet eens gemist had en bij mijn vorige auto alleen gebruikte om de handleiding in op te bergen.
Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Een ouderwetse pen of potlood. Pilletjes tegen wagenziekte, (Compacte) verrekijker...KrlGl schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:48:
[...]
Zonnebril, EHBO tasje, aanrijdingsformulieren en alles wat de wederhelft onder handbereik wenst te hebben.
En nog wat andere dingen die in de kofferbak zwerven in een tasje, omdat de middenconsole ook erg klein is.
Wij missen vooral in vakanties wat extra ruimte om wat uit het zicht weg te leggen.
[ Voor 9% gewijzigd door BPi op 16-02-2025 14:56 ]
Herkenbaar hoewel ik het idee heb dat het de laatste tijd beter gaat en bijvoorbeeld de radioapp op zijn plek blijft staan.BPi schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:17:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met aanpassen van de shortcuts in het "pull up menu" op het homescreen?
Ik heb al heel wat keren de radio toegevoegd. Hij verdwijnt steeds weer na een paar dagen. Ik wordt/ben in de auto altijd ingelogd op mijn account. [Afbeelding]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Bij mij juist de laatste tijd niet.PaT schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:26:
[...]
Herkenbaar hoewel ik het idee heb dat het de laatste tijd beter gaat en bijvoorbeeld de radioapp op zijn plek blijft staan.
En natuurlijk super irritant dat AA app er alleen maar bij kan staan als je verbinding hebt met AA

Het lijkt dus een locatiegebonden melding? Bijzonder.bigkevx2 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:37:
Iemand enig idee wat deze melding nu exact inhoud en wat het triggert. Ik heb het vanaf km 1 vanaf Zeist en de laatste paar ritten valt het met op dat one pedal driving uitrolt dan dat hij hem stilzet.
Alle instellingen voor one pedal driving staan goed. [Afbeelding]
Ik heb een punt op de A12 waar ik het idee heb dat de auto daar afgelopen week ergens ineens inhield/korte remactie waar dat een paar dagen eerder ook gebeurde. Dat ga ik ook in de gaten houden. Die actie geeft echter geen zichtbare melding.
Locatie gebonden?BPi schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:45:
[...]
Het lijkt dus een locatiegebonden melding? Bijzonder.
Ik heb een punt op de A12 waar ik het idee heb dat de auto daar afgelopen week ergens ineens inhield/korte remactie waar dat een paar dagen eerder ook gebeurde. Dat ga ik ook in de gaten houden. Die actie geeft echter geen zichtbare melding.
Als je mijn woorden ‘1 km vanaf Zeist’ hiermee bedoelt dan moet ik dit even rechtzetten. Ik bedoel hiermee dat ik het al had toen ik de showroom uitreed.
bigkevx2 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 23:03:
[...]
Locatie gebonden?
Als je mijn woorden ‘1 km vanaf Zeist’ hiermee bedoelt dan moet ik dit even rechtzetten. Ik bedoel hiermee dat ik het al had toen ik de showroom uitreed.
Idd heb ik het dan verkeerd begrepen.
Maar blijft vreemd.
Heb je het al gemeld?
Bellen met Zeist is momenteel niet mogelijk.
Ik heb ze gemaild naar support@
Ik hoop dat dit goed aankomt.
Ook melden als bugg via "Builders - your feedback".bigkevx2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:29:
[...]
Bellen met Zeist is momenteel niet mogelijk.
Ik heb ze gemaild naar support@
Ik hoop dat dit goed aankomt.
Eerst even checken of het een bug is en geen hardware issue.BPi schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:34:
[...]
Ook melden als bugg via "Builders - your feedback".
Heb je in principe gelijk. Maar dat kun je niet altijd zelf determineren. En mocht het uiteindelijk iets anders zijn dan is dat maar zo. Dan is het signaal in ieder geval binnengekomen. Wie weet zijn er meer personen die dit hebben gehad en dan aanhaken.bigkevx2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:54:
[...]
Eerst even checken of het een bug is en geen hardware issue.
Als fallback... Kijk daar trigger je mij mee, ik ga er eens naar kijken voor als mijn AA weer eens niet opstart. Top bedankt!BPi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:04:
[...]
Let wel: de nieuwe/bèta.
Ik lees zoals hierboven wel geregeld berichtjes over vastlopende of wegvallende Android Auto verbindingen. Nou kan dit een vertekend beeld geven omdat men alleen maar bugs plaatst natuurlijk; dus mijn vraag is eigenlijk aan de bezitters: hoe vaak komt dit in praktijk voor, is dit elke (lange) rit of maar eens per maanden dat het weer eens een keer wegvalt?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Update: de melding toont als de accu te vol is voor het terugladen via re-gen.bigkevx2 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:37:
Iemand enig idee wat deze melding nu exact inhoud...[Afbeelding]
Dit verklaart veel, zoals bij het wegrijden in Zeist al na ontvangstname, maar ik heb het vanmorgen weer gezien terwijl ik bewust met 50% ben gaan rijden (en ik marge wil overhouden om de rest van de week mijn zonnestroom op te slaan
Ik heb goed contact gehad met Zeekr Zeist, Ruben bedankt, en heb voorgesteld dat dit misschien ook nog met de bedrijfstemperatuur te maken kan hebben.
Ik kan nu gericht zaken in de gaten gaan houden, mocht het na dit weekend (t-shirt aan) nog steeds aan de orde zijn dan moet ik een afspraak maken om het na te laten kijken, lees: bug.
Hier toch wel bijna elke week, waarbij ik de auto moet resetten (knoppen op het stuur) om het weer werkend te krijgen. Ik probeer dan ook minstens een keer per week de auto te resetten bij het uitstappen.Yellowneck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:45:
Ik lees zoals hierboven wel geregeld berichtjes over vastlopende of wegvallende Android Auto verbindingen. Nou kan dit een vertekend beeld geven omdat men alleen maar bugs plaatst natuurlijk; dus mijn vraag is eigenlijk aan de bezitters: hoe vaak komt dit in praktijk voor, is dit elke (lange) rit of maar eens per maanden dat het weer eens een keer wegvalt?
In combinatie met een S23FE met de nieuwste Android en updates.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Weinig problemen met AA, weet niet of dat standaard zou moeten maar automatisch verbinden doet hij 8/10 niet maar handmatig altijd wel.Yellowneck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:45:
Wel de laatste dagen dat het systeem uit zich zelf opstart(zwarte schermen) 3x gebeurd in 5 dagen waarom dat nu weer is ... hiervoor slechts 1x in 4 maanden tijd....
Ik heb nog geen vastloper meegemaakt en de gemiddeld 2 keer in de maand dat AA wegvalt maakt hij bij mij altijd zelf weer verbinding.Yellowneck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:45:
Wel moet ik bij aanvang van m'n rit bijna dagelijks op het icoontje drukken om de verbinding tot stand proberen te brengen. De ene keer lukt dat bij de eerste poging. Soms na een aantal keer proberen, maar het gebeurt ook dat ik het bluetooth schuifje uit en aan moet zetten om tot verbinding te komen. Het gaat ook dagelijks wel goed hoor (ik maak meerdere ritjes per dag). Ik denk dat het bij mij op zo'n 50/50 zit, qua direct verbonden en zelf actie moeten ondernemen om verbinding te krijgen.
Ik gebruik een OnePlus 12 telefoon met Android 15 en ben ingelogd in de auto op m'n Zeekr account.
Naar aanleiding van positieve berichten hier heb ik ook de nieuwe Zeekr navi app geïnstalleerd.
Qua navigeren begrijp ik het enthousiasme wel, maar die kaartweergave...wat is die grof! Het lijkt wel of enkel hoofdwegen, ook na verder inzoomen, getoond worden. Ik reed net een industrieterrein op. Google Maps heeft daar zelfs een 3D view van het gebied, maar deze Zeekr navi zag niet eens de wegen....
Mis ik ergens een instelling, want dit is veel te grof om te gebruiken.
Qua navigeren begrijp ik het enthousiasme wel, maar die kaartweergave...wat is die grof! Het lijkt wel of enkel hoofdwegen, ook na verder inzoomen, getoond worden. Ik reed net een industrieterrein op. Google Maps heeft daar zelfs een 3D view van het gebied, maar deze Zeekr navi zag niet eens de wegen....
Mis ik ergens een instelling, want dit is veel te grof om te gebruiken.
@PaT huh, je beschrijft juist de oude versie eerlijk gezegd. Grafisch kan Google Maps (en geen enkele andere navi wat mij betreft) op tegen de visuele pracht en praal van de nieuwe navi. De oude versie moest je ver inzoomen om andere wegen naast hoofdwegen in beeld te krijgen.
Mocht het toch echt over de nieuwe gaan; weet je zeker dat de internetverbinding van de auto het deed op het moment van die 'grove kaart'?
Mocht het toch echt over de nieuwe gaan; weet je zeker dat de internetverbinding van de auto het deed op het moment van die 'grove kaart'?
Hier staat tekst
Hmm, ik twijfel nu ook. Ik ga eens kijken of ik niet per ongeluk de oude navi gestart heb.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:17:
@PaT huh, je beschrijft juist de oude versie eerlijk gezegd. Grafisch kan Google Maps (en geen enkele andere navi wat mij betreft) op tegen de visuele pracht en praal van de nieuwe navi. De oude versie moest je ver inzoomen om andere wegen naast hoofdwegen in beeld te krijgen.
Hierbij even in de gaten houden dat de app icoontjes bijna identiek zijn en je hem vanuit de apps sectie moet starten, of je zet hem net als ik als shortcut neer.PaT schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:19:
[...]
Hmm, ik twijfel nu ook. Ik ga eens kijken of ik niet per ongeluk de oude navi gestart heb.
Opa schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:35:
[...]
Hier toch wel bijna elke week, waarbij ik de auto moet resetten (knoppen op het stuur) om het weer werkend te krijgen. Ik probeer dan ook minstens een keer per week de auto te resetten bij het uitstappen.
In combinatie met een S23FE met de nieuwste Android en updates.
ramrodwillem schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:32:
[...]
Weinig problemen met AA, weet niet of dat standaard zou moeten maar automatisch verbinden doet hij 8/10 niet maar handmatig altijd wel.
Wel de laatste dagen dat het systeem uit zich zelf opstart(zwarte schermen) 3x gebeurd in 5 dagen waarom dat nu weer is ... hiervoor slechts 1x in 4 maanden tijd....
Dank voor de reacties. Duidelijk dat iedereen toch wel in zekere mate serieus last heeft van de matige software. Hmmm is wel iets waar ik me ontzettend aan kan ergeren. Hoewel het in theorie op te lossen is dmv OTA updates, is t maar de vraag wanneer en of dit gebeurt. Jammer van deze smet op deze anders perfecte auto, maar gezien de erg scherpe voorraad aanbiedingen, zal t waarschijnlijk nog steeds de Zeekr X worden. Geen andere auto met dezelfde features voor dit geld (operational lease in mijn geval)MXdar2 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:57:
[...]
Ik heb nog geen vastloper meegemaakt en de gemiddeld 2 keer in de maand dat AA wegvalt maakt hij bij mij altijd zelf weer verbinding.
Wel moet ik bij aanvang van m'n rit bijna dagelijks op het icoontje drukken om de verbinding tot stand proberen te brengen. De ene keer lukt dat bij de eerste poging. Soms na een aantal keer proberen, maar het gebeurt ook dat ik het bluetooth schuifje uit en aan moet zetten om tot verbinding te komen. Het gaat ook dagelijks wel goed hoor (ik maak meerdere ritjes per dag). Ik denk dat het bij mij op zo'n 50/50 zit, qua direct verbonden en zelf actie moeten ondernemen om verbinding te krijgen.
Ik gebruik een OnePlus 12 telefoon met Android 15 en ben ingelogd in de auto op m'n Zeekr account.
Deze besluitvorming komt nee heel bekend voor 😁.Yellowneck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:29:
Dank voor de reacties. Duidelijk dat iedereen toch wel in zekere mate serieus last heeft van de matige software. Hmmm is wel iets waar ik me ontzettend aan kan ergeren. Hoewel het in theorie op te lossen is dmv OTA updates, is t maar de vraag wanneer en of dit gebeurt. Jammer van deze smet op deze anders perfecte auto, maar gezien de erg scherpe voorraad aanbiedingen, zal t waarschijnlijk nog steeds de Zeekr X worden. Geen andere auto met dezelfde features voor dit geld (operational lease in mijn geval)
Software is ik bij mij en belangrijke factor maar dat is altijd op te lossen.
De hardware die je krijgt maakt heel erg veel goed.
Ik denk nog steeds dat het een broodje aap verhaal is, maar ik heb na mijn laatste reset het volgende gedaan:
Reset van systeem, weer volledig op laten starten
Auto verlaten en twee keer op sluiten knop drukken op de keyfob
1 minuut wachten tot de auto geen enkel geluid meer maakt.
Twee keer op auto openen knop op keyfob drukken.
Iemand zou deze routine eens gezien hebben bij Zeekr Zeist voor een "echte" reset. Het klinkt mij nog steeds ongelooflijk ongeloofwaardig in de oren, maar feit is wel dat de X zich sindsdien voorbeeldig gedragen heeft op het softwarevlak. Misschien stom toeval, misschien zit er toch wat meer achter?
Iemand zou deze routine eens gezien hebben bij Zeekr Zeist voor een "echte" reset. Het klinkt mij nog steeds ongelooflijk ongeloofwaardig in de oren, maar feit is wel dat de X zich sindsdien voorbeeldig gedragen heeft op het softwarevlak. Misschien stom toeval, misschien zit er toch wat meer achter?
Shortcut die vaak weer verdwijnt...bigkevx2 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:46:
[...]
Hierbij even in de gaten houden dat de app icoontjes bijna identiek zijn en je hem vanuit de apps sectie moet starten, of je zet hem net als ik als shortcut neer.

Let inderdaad op dat je niet de "ingebakken" navigatie opent, omdat dat icoontje iets prominenter in beeld komt.
Je hebt de reset via de knoppen op het stuur (voicecontrol en menu) 10 seconden ingedrukt houden. Je beeldschermen worden dan gereset.PaT schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:31:
Ik denk nog steeds dat het een broodje aap verhaal is, maar ik heb na mijn laatste reset het volgende gedaan:
Of via de SOS-knop, door deze meer dan 10 seconden in te drukken. (oa.?) De connectivity wordt dan gereset en de knop gaat dan even groen knipperen.
Via de knoppen op het stuurBPi schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:36:
[...]
Je hebt de reset via de knoppen op het stuur (voicecontrol en menu) 10 seconden ingedrukt houden. Je beeldschermen worden dan gereset.
Of via de SOS-knop, door deze meer dan 10 seconden in te drukken. (oa.?) De connectivity wordt dan gereset en de knop gaat dan even groen knipperen.
Kan weer eens niet inloggen in de Zeekr, slechte/geen verbinding in het scherm,"probeer het nog een keer" na 5x nog een poging te hebben gedaan er maar weer mee gestopt, SOS knop truc nog geprobeerd ook geen verbetering.
Is dit alleen bij mijn wagen of is een algehele Zeekr storing?
Update 2:bigkevx2 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:37:
Iemand enig idee wat deze melding nu exact inhoud en wat het triggert. Ik heb het vanaf km 1 vanaf Zeist en de laatste paar ritten valt het met op dat one pedal driving uitrolt dan dat hij hem stilzet.
Alle instellingen voor one pedal driving staan goed. [Afbeelding]
Ik heb nu vast kunnen stellen dat de melding verschijnt op het exacte moment dat ik de ACC inschakelt.
De vraag is dan of dit een ‘ter info’ melding is die mij vertelt dat de bediening is overgenomen door ACC en dat daardoor de one-pedal niet meer functioneert of dat er toch een bugje zit?
Kunnen jullie hier specifiek iets over vertellen of jullie een melding krijgen op het moment dat je de ACC inschakelt?
Ok, zojuist het volgende gedaan:PaT schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:31:
[..]
feit is wel dat de X zich sindsdien voorbeeldig gedragen heeft op het softwarevlak.
1. Verbindingen reset met SOS knop 10 seconden.
2. Ingelogd.
3. Regen, melding bij wijziging max snelheid op hoog en uit gezet
4. Bovenstaande "Zeist reset" uitgevoerd. Na het afsluiten ben ik een eindje weggelopen van de auto.
We gaan het vrijdag zien, want morgen gebruik ik de auto niet.
@PaT hoe lang gedraagt de auto zich nu al? Regen reset?
Een week of twee a drie gok ikOpa schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:16:
[...]
Ok, zojuist het volgende gedaan:
2. Ingelogd.
4. Bovenstaande "Zeist reset" uitgevoerd. Na het afsluiten ben ik een eindje weggelopen van de auto.
Heb hier ook al paar dagen last van, beetje jammer dat dit soort onnodige software problemen regelmatig voorkomen…ramrodwillem schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:58:
Kan weer eens niet inloggen in de Zeekr, slechte/geen verbinding in het scherm,"probeer het nog een keer" na 5x nog een poging te hebben gedaan er maar weer mee gestopt, SOS knop truc nog geprobeerd ook geen verbetering.
Vanuit mijn werkgever heb ik de keuze uit een flexpool van leaseauto's welke dagelijks veranderd in beschikbaar. Niet gebruikt budget kan later worden ingezet, je kan een aantal keer wisselen van auto.
Ik ga de auto alleen zakelijk rijden, geen vereiste dus obv inhoud oid. Rij circa 20k km p/j en qua wensen sportief/zakelijk.
Budget €975 incl. brandstof, ev verplicht.
Huidig aanbod met mijn interesse;
- zeekr x (nieuw, Long Range RWD 5D 200kW, €800 pm)
- Polestar 2 (Standard Range Single Motor 5D 170kw, 20.000km gereden, €950 pm)
Wat zijn hier de ervaringen met de Zeekrx
Ik ga de auto alleen zakelijk rijden, geen vereiste dus obv inhoud oid. Rij circa 20k km p/j en qua wensen sportief/zakelijk.
Herkenbaar verhaal, als je voor sportief / zakelijk wenst te gaan en de vraag hier post dan kan ik met vergelijkbare requirements bevestigen dat de Zeekr X een hele fijne auto is.Quito schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:53:
Vanuit mijn werkgever heb ik de keuze uit een flexpool van leaseauto's welke dagelijks veranderd in beschikbaar. Niet gebruikt budget kan later worden ingezet, je kan een aantal keer wisselen van auto.
Ja, er zijn nog dingetjes met de software maar de lat is heel hoog gelegd door Tesla natuurlijk. Vele andere EV's hebben ook software maar die kan en mag je niet vergelijken met Polestar of Zeekr. Vooral bij ALLE Europese merken zie je echt achterstand op dat vlak. Koop je een auto van 80k + en dan zit er nog lag in de navigatie bij in/uit zoomen etc.etc.
Ik heb zelf aardig wat proefritten gedaan en geen auto kon mij van een Tesla afpraten tot die ene zaterdag in Zeist.
Sinds een kleine twee weken ben ik onderweg en tevreden.
Oh, btw, ik heb de privelege....bij mij was de requirement SPORTIEF/zakelijk 🤣.
File: spot-onPaT schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:12:
Ik zat van de week inderdaad verkeerd met de navigatie app. Vanmorgen de Zeekr navigatie opgestart en nu snap ik het enthousiasme.
Ik heb hem nog niet echt in navigatiemodus gehad. Hoe doet deze app het qua filemeldingen en omleidingsroutes?
[Afbeelding]
Omleiding: (gelukkig) nog niet nodig gehad, daarbij meteen mijn uiterst kritische side note dat dit op snelweg knooppunten vaak totaal zinloos is. Het re-calculate route, als ik anders rijd dan dat wat voorgesteld wordt was wat trager maar is op basis van gevoel.
AutoWeek: Polestar 3: gratis nieuwe processor naast software-update
Zeekr heeft tijdens CES ook aangekondigd Nvidia's Drive AGX te gaan gebruiken.
Zou me niet verbazen dat Zeekr dan ook hardware upgrade krijgt.
Ik zou voor een wat vollediger beeld, me eens verdiepen in de topics van BYD, Ford explorer enz. Je weet niet wat je leest. Met name de Explorer rijders zijn mijns inziens fucked met 2 jaar garantie en 1e generatie Volkswagen meuk.Yellowneck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:29:
[...]
[...]
[...]
Dank voor de reacties. Duidelijk dat iedereen toch wel in zekere mate serieus last heeft van de matige software. Hmmm is wel iets waar ik me ontzettend aan kan ergeren. Hoewel het in theorie op te lossen is dmv OTA updates, is t maar de vraag wanneer en of dit gebeurt. Jammer van deze smet op deze anders perfecte auto, maar gezien de erg scherpe voorraad aanbiedingen, zal t waarschijnlijk nog steeds de Zeekr X worden. Geen andere auto met dezelfde features voor dit geld (operational lease in mijn geval)
Dat zou leuk zijn maar de goedkoopste versie van de Polestar 3 kost 2x zoveel als een Zeekr X. Dus het zou leuk zijn maar niet iets om op te rekenen.brambo123 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:55:
AutoWeek: Polestar 3: gratis nieuwe processor naast software-update
Nog een tip mijnerzijds: Bij de aansluiting tussen de voor- en achterprotieren zit een aardig geluidslek. Deze units besteld: https://tinyurl.com/ye2852pj Maakt behoorlijk verschil wanneer je langs objecten rijdt. Het kaatsende geluid gaf een behoorlijk scherpe ruis.
Alles op Ali voor de X kun je beter laten voor wat het is. Heb bijna alles geprobeerd en retour gestuurd.
Wat wel goed werkt is deze diffuser van Temu met sensor die detecteert wanneer je rijdt. Enigszins aan de prijs maar werkt perfect. Klemmetje voor de vetilatie kun je eraf halen en vervangen voor een magneetplakker. Ik heb hem aan de achterzijde van het scherm zitten, uit het zicht. Als ie leeg is bijvullen met Rituals oid: https://tinyurl.com/mwnh7xfh
Alles op Ali voor de X kun je beter laten voor wat het is. Heb bijna alles geprobeerd en retour gestuurd.
Wat wel goed werkt is deze diffuser van Temu met sensor die detecteert wanneer je rijdt. Enigszins aan de prijs maar werkt perfect. Klemmetje voor de vetilatie kun je eraf halen en vervangen voor een magneetplakker. Ik heb hem aan de achterzijde van het scherm zitten, uit het zicht. Als ie leeg is bijvullen met Rituals oid: https://tinyurl.com/mwnh7xfh
[ Voor 39% gewijzigd door Meubelmakert op 21-02-2025 14:32 ]
Meeste wat ik op Ali heb gekocht voor de X is anders prima.Meubelmakert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:17:
Nog een tip mijnerzijds: Bij de aansluiting tussen de voor- en achterprotieren zit een aardig geluidslek. Deze units besteld: https://tinyurl.com/ye2852pj Maakt behoorlijk verschil wanneer je langs objecten rijdt. Het kaatsende geluid gaf een behoorlijk scherpe ruis.
Je moet er alleen om denken dat de Chinese versie iets anders is dan onze Europese versie.
En universele rommeltjes waar een Zeekr logo op geplakt is moet je sowieso van uit de buurt blijven.
Ik zit in een zelfde Flexpool en ben toevallig deze week net geswitcht van een Polestar 2 (uit 2022) naar een Zeekr X.Quito schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:53:
Voornaamste reden om te wisselen was de actieradius. Mijn polestar kwam op een volle accu 250 (winter) - 320km (zomer). De Zeekr komt ogenschijnlijk een stuk verder, 330 in de winter en de zomer gaan we binnenkort meemaken :-)
Wat betreft rijgedrag is het wat je zelf fijner vindt, de Zeekr is wat mij betreft wat vlotter, de Polestar wat robuuster en stabieler. De Zeekr ligt wat hoger op de weg en pakt drempels wat makkelijker. Beide rijden overigens erg fijn.
Qua software is het systeem van de Polestar stabieler. Weinig issues gehad in de afgelopen 8 maanden, behalve een aantal vastlopers. De Zeekr heeft zo links en rechts nog wel wat kinderziektes zoals je hier ook kan lezen; of ik moet m’n weg er nog in vinden.
Ik rij nu een weekje Zeekr en heb (nog) geen spijt van de wissel.
Sorry maar ik wil deze even een bump geven. De laatste regels vooral.bigkevx2 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:00:
[...]
Update 2:
Ik heb nu vast kunnen stellen dat de melding verschijnt op het exacte moment dat ik de ACC inschakelt.
De vraag is dan of dit een ‘ter info’ melding is die mij vertelt dat de bediening is overgenomen door ACC en dat daardoor de one-pedal niet meer functioneert of dat er toch een bugje zit?
Kunnen jullie hier specifiek iets over vertellen of jullie een melding krijgen op het moment dat je de ACC inschakelt?
Zou iemand dit in zijn Zeekr willen controleren?
Thnx!
Ja bij inschakelen krijg ik een melding,bij uitschakelen ook.
Hebben we het hier over fezelde melding?ramrodwillem schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:30:
Ja bij inschakelen krijg ik een melding,bij uitschakelen ook.
Ik krijg bij uitschakelen van ACC geen melding, wel krijg ik een gong geluid bij uitschakelen van LCC.
Dat zal ook wel weer moeten aangezien bijv. een Tesla’s dat ook doet.
Specifiek de notificatie op het centrale display met dat bel icoontje en de rode punt.
Heel erg broodje aap. Hep op Feesboek gestaan zeker?PaT schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:31:
Ik krijg alleen een melding dat de ACC is ingeschakeld. Het belletje is met de meest recente update gelukkig weggehaald want dat was vrij vervelend in de vorige versie.bigkevx2 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:07:
[...]
Sorry maar ik wil deze even een bump geven. De laatste regels vooral.
Zou iemand dit in zijn Zeekr willen controleren?
Thnx!
Na een 2 weken geen vebinding met Zeekr en de auto nu weer verbinding maar inloggen gaat toch weer niet, krijg nu na poging via QR code in te loggen " The acces token is invalid" waarom is dit , wat te doen ????
uitloggen uit de app, en weer inloggen.
Hier staat tekst
Ja gelukt, thxSjaak_Afhaak schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:12:
uitloggen uit de app, en weer inloggen.
Ik heb vorige week een service aanvraag gedaan en een nummer gekregen, hoelang duurt het meestal voordat je daar inhoudelijk iets van hoort?
Effe mezelf kwoten.Opa schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:16:
[...]
Ok, zojuist het volgende gedaan:
2. Ingelogd.
Dat was dus een spectaculaire teleurstelling.

Vrijdag open ik de auto, word ik begroet door de opstartriedel van Zeekr.
- Niet ingelogd.
- Regen stond weer laag, radio stond weer uit (op andere bron) en even later was ook de biep bij wijziging aangegeven snelheid terug.
- Android Auto werkte ook niet. Die werkte vandaag zo maar ineens -zeker dinsdag?
Dit had ik volgens mij vrijdag ookOpa schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:57:
[...]
Effe mezelf kwoten.
Dat was dus een spectaculaire teleurstelling.![]()
Vrijdag open ik de auto, word ik begroet door de opstartriedel van Zeekr.
- Niet ingelogd.
- Regen stond weer laag, radio stond weer uit (op andere bron) en even later was ook de biep bij wijziging aangegeven snelheid terug.
- Android Auto werkte ook niet. Die werkte vandaag zo maar ineens -zeker dinsdag?- weer wel.

Zaterdag en zondag volgens mij weer ok.
Maandag en dinsdag heeft de auto een keertje rust.
Gisteren een lange rit gehad van Amsterdam naar Hoogeveen (en weer terug). Gemiddeld verbruik 16.0kwh per 100 kilometer (190.0km, 81.0 km/u gemiddeld). Met dit weer zeker niet slecht.
Voor het eerst ook ABRP gebruikt in de auto. Wel even puzzelen, maar geeft wel handig aan welke snellader wordt aangeraden.
Fastned snellader gebruikt. in 8 minuten 16.82kw geladen (12.44 euro aan kosten). Laadcurve begon op 153kwhm per uur. Ook zeker niet ontevreden mee.
Voor het eerst ook ABRP gebruikt in de auto. Wel even puzzelen, maar geeft wel handig aan welke snellader wordt aangeraden.
Fastned snellader gebruikt. in 8 minuten 16.82kw geladen (12.44 euro aan kosten). Laadcurve begon op 153kwhm per uur. Ook zeker niet ontevreden mee.
Afgelopen weekend vanuit Breda naar Twente en via Utrecht terug. Niet te doen zonder laden.NAmst schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:47:
Gisteren een lange rit gehad van Amsterdam naar Hoogeveen (en weer terug). Gemiddeld verbruik 16.0kwh per 100 kilometer (190.0km, 81.0 km/u gemiddeld). Met dit weer zeker niet slecht.
Tussen Utrecht en Breda werd de weg dichtgezet vanwege een autobrand. Auto stond op 4% lading en daarmee werd het was spannend, omdat de auto niet helemaal uit kon. Dus licht uit, airco en ventilatie uit, raam op een kier. Uiteindelijk met 3% bij een Tesla lader aangekomen. Meteen richting de 150 kW...
Dit zijn serieuze prijzen.(73 cent kw/u)NAmst schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:47:
Fastned snellader gebruikt. in 8 minuten 16.82kw geladen (12.44 euro aan kosten). Laadcurve begon op 153kwhm per uur. Ook zeker niet
ontevreden mee.
Tot nu toe (bijna een jaar) altijd bij een Tesla supercharger geladen onderweg. Dit ook in Duitsland, België en Luxemburg. Nooit op vrije paal moeten wachten. Mooie en schone plekken met vaak nog mogelijkheden voor koffie oid. En dit alles voor prima prijs. In Nederland 0.27 tot 0.34 cent. Buitenland wel wat duurder...0.45 tot 0.60 cent.
Ja, deze keer voor gemak gegaan. Maar inderdaad, laden via het supercharger network is inderdaad veel goedkoper.Marcel-62 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:45:
[...]
Dit zijn serieuze prijzen.(73 cent kw/u)
Tot nu toe (bijna een jaar) altijd bij een Tesla supercharger geladen onderweg. Dit ook in Duitsland, België en Luxemburg. Nooit op vrije paal moeten wachten. Mooie en schone plekken met vaak nog mogelijkheden voor koffie oid. En dit alles voor prima prijs. In Nederland 0.27 tot 0.34 cent. Buitenland wel wat duurder...0.45 tot 0.60 cent.
Hier vandaag ook kogel door de kerk en de Zeekr X mogen bestellen (operational lease). Door de huidige voorraad aanbiedingen was het eigenlijk een no-brainer.
Alleen nog de keuze tussen Wolf of een normale Long Range RWD. Uiteindelijk de normale Long Range RWD editie genomen, omdat ik em dan in een kleurstelling heb naar wens. Hoewel de Wolf editie wel leuke(re) specs heeft, vind ik persoonlijk al het grijze exterieur en interieur niet zo mooi/spannend.
Besteld in Pine Green met de lichte interieur
Nog een paar maanden wachten tot het huidige leasecontract afloopt, hopelijk rolt Zeekr in de tussentijds wat (grote) software updates uit die het systeem wat stabieler maakt.
Alleen nog de keuze tussen Wolf of een normale Long Range RWD. Uiteindelijk de normale Long Range RWD editie genomen, omdat ik em dan in een kleurstelling heb naar wens. Hoewel de Wolf editie wel leuke(re) specs heeft, vind ik persoonlijk al het grijze exterieur en interieur niet zo mooi/spannend.
Besteld in Pine Green met de lichte interieur
Nog een paar maanden wachten tot het huidige leasecontract afloopt, hopelijk rolt Zeekr in de tussentijds wat (grote) software updates uit die het systeem wat stabieler maakt.
Ik heb vorige week een service aanvraag gedaan, ivm vocht in mn gehele achter unit,regelmatig inlog problemen, slecht geplaatste klepje voor de stekker, heb een service nummer gekregen maar daarna blijft het stil, hoe lang duurt het gemiddeld uit jullie ervaring voor dat dat men contact op neemt?
Handigste is gewoon de telefoon te pakken en ze bellen.
Heb je alleen een servicemelding gedaan of daadwerkelijk een afspraak ingepland in Zeist? Tot nu toe 2 keer en afspraak ingepland in Zeist met issue in omschrijving en werd beide keren vooraf gebeld.ramrodwillem schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:21:
Ik heb vorige week een service aanvraag gedaan, ivm vocht in mn gehele achter unit,regelmatig inlog problemen, slecht geplaatste klepje voor de stekker, heb een service nummer gekregen maar daarna blijft het stil, hoe lang duurt het gemiddeld uit jullie ervaring voor dat dat men contact op neemt?
Vanmiddag gebeld voor het maken van een afspraak, over 2 weken aan de beurt.
Vraag, zijn er al mensen die actief gebruikmaken van hun telefoon als sleutel?
Ik vraag dit omdat ik als app account houder (mijn telefoon) regelmatig merkte dat het openen bij aankomst in de buurt en sluiten bij vertrek uit de buurt van de auto niet consequent werkte met de keyfob.
Mijn vrouw in tegenstelling (zegt) hier geen last van te hebben. Consequent openen en sluiten van de auto.
Toen dacht ik dat de telefoon in combinatie met de keyfob wel eens voor een storing zou kunnen zorgen.
Dus gisteren wat lopen testen en ik kan tot nu toe (4 ritten) de auto netjes en zonder problemen rijden met alleen de telefoon (credit keycard altijd bij de hand).
Voor zover ik nu weet is het enige nadeel dat ik dus de app moet gebruiken voor het openen en sluiten, maar goed, dat moest ik dan vooral bij het sluiten altijd achteraf ook nog controleren.
Wat ik wil weten is of er andere of extra ervaringen zijn die ik nog mis, zoals het openen van de auto door op de deurhendel te drukken als de telefoon in BT bereik is want dat is me nog niet gelukt.
Ik ben benieuwd naar jullie input.
Ik vraag dit omdat ik als app account houder (mijn telefoon) regelmatig merkte dat het openen bij aankomst in de buurt en sluiten bij vertrek uit de buurt van de auto niet consequent werkte met de keyfob.
Mijn vrouw in tegenstelling (zegt) hier geen last van te hebben. Consequent openen en sluiten van de auto.
Toen dacht ik dat de telefoon in combinatie met de keyfob wel eens voor een storing zou kunnen zorgen.
Dus gisteren wat lopen testen en ik kan tot nu toe (4 ritten) de auto netjes en zonder problemen rijden met alleen de telefoon (credit keycard altijd bij de hand).
Voor zover ik nu weet is het enige nadeel dat ik dus de app moet gebruiken voor het openen en sluiten, maar goed, dat moest ik dan vooral bij het sluiten altijd achteraf ook nog controleren.
Wat ik wil weten is of er andere of extra ervaringen zijn die ik nog mis, zoals het openen van de auto door op de deurhendel te drukken als de telefoon in BT bereik is want dat is me nog niet gelukt.
Dit laatste lukte mij vanmiddag tijdens het wassen van onze 'Pingpong'. De auto stond afgesloten, ik had alleen de keyfob bij mij in mijn broekzak, maar als ik met de hogedrukreiniger op de deurgrepen spoot ontgrendelde de auto zich. De X zal wel gedacht hebben dat er een klam handje op zat.bigkevx2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:05:
Dus met keyfob…PaT schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:37:
[...]
De auto stond afgesloten, ik had alleen de keyfob bij mij in mijn broekzak…
Ik rij nu al drie dagen zonder problemen alleen met mijn telefoon als sleutel. Openen en sluiten via de app, dat kan in mijn ogen nog net wat beter maar ik kan er nu goed mee leven.
Keyfob om te openen, mobiel om te sluiten. Works like a charm.bigkevx2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:05:
Als mijn telefoon (OnePlus 12) eindelijk ondersteund zou worden, dan zou ik hem direct gaan gebruiken en de keyfob thuis laten. Scheelt een hoop batterijen vervangen.bigkevx2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:05:
Haha, dat had ik de eerste keer ook. Toen de handleiding gelezen en bleek dat er een wasstand op de X zit. Als je die activeert heb je hier geen last meer van.PaT schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:37:
[...]
Dit laatste lukte mij vanmiddag tijdens het wassen van onze 'Pingpong'. De auto stond afgesloten, ik had alleen de keyfob bij mij in mijn broekzak, maar als ik met de hogedrukreiniger op de deurgrepen spoot ontgrendelde de auto zich. De X zal wel gedacht hebben dat er een klam handje op zat.
…en dat werkt bij mij dus niet consequent.Meubelmakert schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:17:
[...]
Keyfob om te openen, mobiel om te sluiten. Works like a charm.
Ik wil met keyfob aan komen lopen en de auto in kunnen. En bij weglopen niet hoeven te twijfelen of hij sluit. En dat is bij mij dus niet consequent.
En ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken wat de oorzaak kan zijn. Dus beton, muren, obstakels etc. Ook in een rechte lijn situatie zonder obstakels. Bij alleen de app is het consequent dat ik moet openen en moet sluiten en de app heeft mij in tegenstelling tot mijn vorige auto nog nooit in de steek gelaten.
Het blijft een vreemde wereld 😊
Dan natuurlijk de design fail van dat ding. Dat had echt wat subtieler gemogen.
[ Voor 5% gewijzigd door bigkevx2 op 02-03-2025 01:56 ]
Met dat laatste ben ik het helemaal met je eens. Het design is echt ruk van die Fob.
Ja is klote ontworpen. Wel zijn er prima hoesjes te krijgen waar je hem zo inschuift.bigkevx2 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 01:55:
[...]
…en dat werkt bij mij dus niet consequent.
Ik wil met keyfob aan komen lopen en de auto in kunnen. En bij weglopen niet hoeven te twijfelen of hij sluit. En dat is bij mij dus niet consequent.
En ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken wat de oorzaak kan zijn. Dus beton, muren, obstakels etc. Ook in een rechte lijn situatie zonder obstakels. Bij alleen de app is het consequent dat ik moet openen en moet sluiten en de app heeft mij in tegenstelling tot mijn vorige auto nog nooit in de steek gelaten.
Het blijft een vreemde wereld 😊
Dan natuurlijk de design fail van dat ding. Dat had echt wat subtieler gemogen.
Maybe a long shot, maar wellicht reset ie als je de batterij er een half uur uit laat. En dan een verse erin stopt.
Wasmodes wel aangezet? Dan hoort die daar namelijk niet op te reageren.PaT schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:37:
[...]
Dit laatste lukte mij vanmiddag tijdens het wassen van onze 'Pingpong'. De auto stond afgesloten, ik had alleen de keyfob bij mij in mijn broekzak, maar als ik met de hogedrukreiniger op de deurgrepen spoot ontgrendelde de auto zich. De X zal wel gedacht hebben dat er een klam handje op zat.
Nee, uiteraard niet, want ik ben lui.brambo123 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:12:
[...]
Wasmodes wel aangezet? Dan hoort die daar namelijk niet op te reageren.
Ik klaag ook niet en had het bij de vorige wasbeurt ook niet aan de hand.
Ander dingetje van de X dat mij opvalt. Ik vind de voorbumper wel erg gevoelig voor steenslag. Herkennen anderen dat? Ik heb nu al twee plekken op de bumper waar de lak wat beschadigd is.
Is dit een idee?PaT schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:38:
Ander dingetje van de X dat mij opvalt. Ik vind de voorbumper wel erg gevoelig voor steenslag. Herkennen anderen dat? Ik heb nu al twee plekken op de bumper waar de lak wat beschadigd is.
:strip_exif()/f/image/jDriMib9CU4SD43P5AHASy12.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Meubelmakert op 02-03-2025 17:41 ]
Ik gebruik bijna altijd de keycard om te rijden want bij mij werkt de digital key vaker niet dan wel.bigkevx2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:05:
Sinds een tijdje heb ik ook dat de knop van de achterklep steeds vast zit als je die indrukt, moet ik weer met m'n nagels pielen dat ie terug schiet.
Die achterklepknop is een bekend issue. Jij krijgt hem nog los, ik heb bij anderen al gelezen dat hij helemaal niet meer omhoog komt. Lossen ze in Zeist voor je op.Frostb1te1992 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:33:
[...]
Ik gebruik bijna altijd de keycard om te rijden want bij mij werkt de digital key vaker niet dan wel.
Sinds een tijdje heb ik ook dat de knop van de achterklep steeds vast zit als je die indrukt, moet ik weer met m'n nagels pielen dat ie terug schiet.
Goed om te horen, ik gebruik nu voortaan maar de app of intern het scherm.PaT schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Die achterklepknop is een bekend issue. Jij krijgt hem nog los, ik heb bij anderen al gelezen dat hij helemaal niet meer omhoog komt. Lossen ze in Zeist voor je op.
Hier zou ik een service beurt voor laten plannen. Dat hoort gewoon te werken zonder je nagels te vijlen.Frostb1te1992 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:33:
[...]
Ik gebruik bijna altijd de keycard om te rijden want bij mij werkt de digital key vaker niet dan wel.
Is het weer niet eens tijd voor een OTA update
Zeekr X Long range Mist Grey
Ik volg dit topic al een tijdje en kan nu eindelijk zeggen dat ik binnenkort ook een Zeekr X rijder zal worden (eerste auto). Vandaag is mijn bestelling geplaatst, wachten op een exacte ophaaldatum. Ik moet zeggen dat de ervaring bij Zeist ook heel fijn was. Ook gebruik kunnen maken van een scherpe deal voor de prive lease. Prijzen zijn nu ondertussen weer verhoogd op de site. Al met al een goede eerste indruk, nu maar wachten.
Ja, zeker tijd, Er is wel weer wat te verbeterenElmar1982 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:52:
Is het weer niet eens tijd voor een OTA update
Ik heb sinds december 2024 een data verbruik van mn Zeekr App op mijn Samsung S24 ultra van 16Gb, dit lijkt me krankzinnig hoog.
Ik ben zelden tot nooit in de Zeekr op de wagen ingelogd, wat kan dan de oorzaak zijn van dit hoge verbruik?
Ik ben zelden tot nooit in de Zeekr op de wagen ingelogd, wat kan dan de oorzaak zijn van dit hoge verbruik?
Ben vandaag ook wezen kijken en enthousiast over de Zeekr X. Kan je meer info delen over de private lease deal die je gemaakt hebt?Illesyack schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:30:
Ik volg dit topic al een tijdje en kan nu eindelijk zeggen dat ik binnenkort ook een Zeekr X rijder zal worden (eerste auto). Vandaag is mijn bestelling geplaatst, wachten op een exacte ophaaldatum. Ik moet zeggen dat de ervaring bij Zeist ook heel fijn was. Ook gebruik kunnen maken van een scherpe deal voor de prive lease. Prijzen zijn nu ondertussen weer verhoogd op de site. Al met al een goede eerste indruk, nu maar wachten.
@FrictionNL
Bij het samenstellen van de auto op de website zie ik geen geschatte prijzen meer voor de private lease, maar ik heb gebruik gemaakt van de "vanaf 399 euro" deal die je terug kan vinden onder "aanbiedingen" op de Zeekr website. Met 10k km en 48 maanden is mijn maandbedrag 430 euro inclusief POI verzekering en verzekering inzittenden (deze twee zijn aanvullende verzekeringen dus dien je erbij te nemen indien gewenst). In vergelijking tot de andere aanbieders (Justlease, ANWB) toch wel meer dan 100 euro voordeliger op maandbasis. Bij overschrijding van de kilometers betaal ik een bedrag van 11 cent per kilometer. Lijkt mij ook best wel scherp.
Bij het samenstellen van de auto op de website zie ik geen geschatte prijzen meer voor de private lease, maar ik heb gebruik gemaakt van de "vanaf 399 euro" deal die je terug kan vinden onder "aanbiedingen" op de Zeekr website. Met 10k km en 48 maanden is mijn maandbedrag 430 euro inclusief POI verzekering en verzekering inzittenden (deze twee zijn aanvullende verzekeringen dus dien je erbij te nemen indien gewenst). In vergelijking tot de andere aanbieders (Justlease, ANWB) toch wel meer dan 100 euro voordeliger op maandbasis. Bij overschrijding van de kilometers betaal ik een bedrag van 11 cent per kilometer. Lijkt mij ook best wel scherp.
[ Voor 19% gewijzigd door Illesyack op 06-03-2025 10:34 ]
....bij 48 maanden? Dat is een interessante prijs.
Ik had een aanbieding voor 72 maanden:
10.000 km -> €426 p/m
15.000 km -> €471 p/m
20.000 km -> €515 p/m
Dit is zonder POI en schade inzittenden verzekering.
Ik had een aanbieding voor 72 maanden:
10.000 km -> €426 p/m
15.000 km -> €471 p/m
20.000 km -> €515 p/m
Dit is zonder POI en schade inzittenden verzekering.
Ik volg dit topic ook al even en kan eind deze maand mijn X Long Range ophalen. Ik kreeg een (voorraad) aanbieding voor 60 maanden en 15.000 km voor ongeveer € 466,- per maand, daar komen de POI en SVI dan nog bij. Wel opvallend dat de prijzen kennelijk zo verschillen. Kan me voorstellen dat er wat kleine verschillen zijn regionaal qua wegenbelastingtarief?
Als je kijkt naar wat je aan auto krijgt met de X en hoe duur vergelijkbare auto's per maand zijn in private lease, dan kun je haast niet om deze aanbieding heen. Helaas hadden ze in Zeist geen Long Range beschikbaar voor een proefrit, dus ik heb alleen in een Privilege gereden. Heeft iemand ze beide gereden en maakt het veel verschil in rijgedrag?
Als je kijkt naar wat je aan auto krijgt met de X en hoe duur vergelijkbare auto's per maand zijn in private lease, dan kun je haast niet om deze aanbieding heen. Helaas hadden ze in Zeist geen Long Range beschikbaar voor een proefrit, dus ik heb alleen in een Privilege gereden. Heeft iemand ze beide gereden en maakt het veel verschil in rijgedrag?
Qua rijgedrag zit er niet veel verschil in zolang je rustig op het pedaal drukt. Als je Privilege op eco zet, zou deze hetzelfde moeten rijden als een Long Range, omdat de motor op de vooras wordt uitgeschakeld.SbK schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:52:
Helaas hadden ze in Zeist geen Long Range beschikbaar voor een proefrit, dus ik heb alleen in een Privilege gereden. Heeft iemand ze beide gereden en maakt het veel verschil in rijgedrag?
Comfort is al voldoende, de vooras wordt er pas bij getrokken als je hem vloert…en dat verschil merk je dan wel 😍sliepie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:57:
[...]
Qua rijgedrag zit er niet veel verschil in zolang je rustig op het pedaal drukt. Als je Privilege op eco zet, zou deze hetzelfde moeten rijden als een Long Range, omdat de motor op de vooras wordt uitgeschakeld.