Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 18:28
Elmar1982 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:05:
Bij het wegrijden drukte ik per ongeluk op de P knop ipv wissers toen stond hij gewoon ineens stil dus hoop niet als je hard rijd en per ongeluk op de p knop drukt dat hij ineens noodstop maakt.
[...]
Net even getest, bij iets hoger snelheid doet die het niet.
Reageert alleen al wel als je nog net niet stilstaat.
Overigens zou die ook moeten reageren als je hem ingedrukt houd, voor geval je been er af valt tijdens het rijden of zo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik vindt de plaatsing van de bediening van het achterruiten wissertje.. niet echt prettig, er zit volgens mij geen andere optie?
Zou het mogelijk zijn om die bediening via een toewijzing aan de knoppen achter op het stuur te laten lopen? Vindt de meerwaarde van de instel mogelijkheden van die achterste 2 knoppen nu niet al te groot.

[ Voor 16% gewijzigd door ramrodwillem op 22-12-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
Elmar1982 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:19:
[...]

Het is niet gevaarlijk maar wel vervelend ik heb ook een ticket gemaakt en ze zijn samengevoegd. Het gaat ten koste van de radius want als je het vergeet minder regeneratie en minder bereik. Dus ik vind dat dit echt snel opgelost moet worden. Idd tot nu toe altijd fix 1 thing break another (or 2)
Ik vind ‘t best wel gevaarlijk als de rijeigenschappen van je auto niet consistent is. Je rijd/anticipeert in het verkeer op muscle memory en het remgedrag van de auto is totaal anders. Als de auto uitrolt ipv remt merk je dat pas na een seconde en ga je daarna pas actief remmen. Niet heel veilig toch?

Zie je het voor je dat er zometeen een optie komt waarmee het gaspedaal 2x zo gevoelig is en deze optie keer op keer zo is bij het instappen… succes.

Alle bugs tot heden waren storend, dit is de eerste die naar weten invloed heeft op het rijgedrag. Hopelijk fixen ze dit sneller dan alles wat hiervoor kan want ik kan niet nog eens 6 maanden bij het instappen eerst met de instellingen kloten voor ik ‘t echt zat ben. In 1.0 was het de eu-meldingen die veel werk koste, 1.1 was het spotify die je moest ‘switchen’ voor je muziek kon luisteren, en nu dit… ooit hoop je dat het zitten en vertrekken wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
ramrodwillem schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:32:
Ik vindt de plaatsing van de bediening van het achterruiten wissertje.. niet echt prettig, er zit volgens mij geen andere optie?
Zou het mogelijk zijn om die bediening via een toewijzing aan de knoppen achter op het stuur te laten lopen? Vindt de meerwaarde van de instel mogelijkheden van die achterste 2 knoppen nu niet al te groot.
Nee, is geen andere optie voor.
Enige moment dat ik hem gebruik is een enkele keer bij achteruit rijden.
Daarom heb ik ook al een klein verzoek gedaan: Activate rear window wiper when reversing
Maar blijkbaar zijn er weinig mensen in zo'n functie geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
ultimasnake schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:19:
[...]

Ik vind ‘t best wel gevaarlijk als de rijeigenschappen van je auto niet consistent is. Je rijd/anticipeert in het verkeer op muscle memory en het remgedrag van de auto is totaal anders. Als de auto uitrolt ipv remt merk je dat pas na een seconde en ga je daarna pas actief remmen. Niet heel veilig toch?

[...]
Aan de andere kant heb je de gedachte van de EU.
Als een vreemde in de auto stapt en niet weet dat regeneratie zo zwaar is krijg je gevaarlijke situaties als je het gas loslaat.
Het is gewoon een beetje dubbel allemaal, beide situaties is wat van te zeggen.

Naar mijn idee is dit de beste oplossing: 1 shorcut button to enable driver settings
Gewoon 1 knop om jouw eigen voorkeuren in te laden.
Dus alle niveaus van regeneratie, versnelling, stuurbekrachtiging en natuurlijk de ADAS systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
brambo123 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:13:
[...]

Aan de andere kant heb je de gedachte van de EU.
Als een vreemde in de auto stapt en niet weet dat regeneratie zo zwaar is krijg je gevaarlijke situaties als je het gas loslaat.
Het is gewoon een beetje dubbel allemaal, beide situaties is wat van te zeggen.

Naar mijn idee is dit de beste oplossing: 1 shorcut button to enable driver settings
Gewoon 1 knop om jouw eigen voorkeuren in te laden.
Dus alle niveaus van regeneratie, versnelling, stuurbekrachtiging en natuurlijk de ADAS systemen.
Ik zou niet weten waarom mijn auto rekening moet houden met een vreemde die instapt.. beetje alsof iedere elektrische auto zich moet gedragen als een bezine/diesel met handbak want dat is men gewend.. ;-)

Nee de instelling moet gewoon onthouden worden en is ook een gewoon weer een bug, ze wilde hem eenmalig resetten (vermoed dat een van de 2 remmodi is aangepast in de basis). Mijn auto mijn instellingen, een auto moet rijden naar de gebruiker die er het gros van de tijd in rijdt toch?

Daarnaast de zeekr heeft gezichtsherkenning en past de stoel aan, dus de rest kan ook ;-)… niet nog eens verstoppen achter een knop die ik iedere rit moet aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 22:13

EntonoX

Team leider

Iemand het nummer van Zeekr assistance? Het nummer op de site en in de app is afgesloten -O-

Heb een spijker in de band, dacht laat ik eens de Zeekr assistance bellen...

Ah nu wel als ik handmatig het nummer invoer, ben benieuwd... :)

[ Voor 17% gewijzigd door EntonoX op 22-12-2024 17:10 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
ultimasnake schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:43:
[...]

Daarnaast de zeekr heeft gezichtsherkenning en past de stoel aan, dus de rest kan ook ;-)… niet nog eens verstoppen achter een knop die ik iedere rit moet aanklikken
Voor uitschakelen van ADAS onderdelen moet je verplicht 2 handelingen doen, daar mag gezichtsherkenning niet voor gebruikt.
Zou je 1 knop in slide down menu hebben die al je voorkeur inlaad dan zou je dus minder handelingen hoeven doen dan wat nu nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Band weer gerepareerd, op het niet werken van het Zeekr Assistance telefoonnummer na heel goed geholpen door de ingeschakelde ANWB en Zeekr medewerker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
brambo123 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:16:
[...]

Voor uitschakelen van ADAS onderdelen moet je verplicht 2 handelingen doen, daar mag gezichtsherkenning niet voor gebruikt.
Zou je 1 knop in slide down menu hebben die al je voorkeur inlaad dan zou je dus minder handelingen hoeven doen dan wat nu nodig is.
Dat weet ik, ging erom dat de suggestie werd gewekt om regeneratief remmen een knop te maken in het slide down menu omdat de instelling sinds 1.2 dus iedere rit reset…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Tav de radio, ik heb een lijst met favoriete zenders gemaakt maar iedere keer bij starten staat hij op alle zenders, hij houdt dus de keuze voor favoriete zenders niet vast,is dit nog ergens in te stellen dat dat wel gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
ramrodwillem schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:13:
Tav de radio, ik heb een lijst met favoriete zenders gemaakt maar iedere keer bij starten staat hij op alle zenders, hij houdt dus de keuze voor favoriete zenders niet vast,is dit nog ergens in te stellen dat dat wel gebeurt?
Nee, is ook een bug.
De ene keer blijft hij wel bij favorieten, de andere keer geeft hij weer de hele lijst.

Ik merk overigens iets dat van ADAS niet zou moeten mogen:
al een paar keer na instappen (dus een nieuwe rit) staat vermoeidheidsdetectite UIT bij de knoppen van het pull down menu. Ik moet er dus nog maar drie uitschakelen. (was vier maar die overspeed warning is nu zo keihard aan het bongen dat ik die ook uit zet sinds 1.2 8)7 )
Overigens ben ik er 99% zeker van dat een andere keer diezelfde detectie na het uitzetten stiekem weer aan stond. Ik zing nog wel es mee met de radio, nou DAT mag dus niet van vermoeidheidsdetectie. :N

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Opa schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:12:
[...]
Ik merk overigens iets dat van ADAS niet zou moeten mogen:
al een paar keer na instappen (dus een nieuwe rit) staat vermoeidheidsdetectite UIT bij de knoppen van het pull down menu. Ik moet er dus nog maar drie uitschakelen. (was vier maar die overspeed warning is nu zo keihard aan het bongen dat ik die ook uit zet sinds 1.2 8)7 )
Overigens ben ik er 99% zeker van dat een andere keer diezelfde detectie na het uitzetten stiekem weer aan stond. Ik zing nog wel es mee met de radio, nou DAT mag dus niet van vermoeidheidsdetectie. :N
Dat staat dan weer netjes in de release notes:
De instelling voor afleiding van de bestuurder wordt tussen de rijcycli door onthouden

[ Voor 6% gewijzigd door brambo123 op 23-12-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:16
Is er al iemand met 1.2 update geweest die factory reset heeft gedaan, om te kijken of vage bugs oplost?
Ben wel benieuwd of dat ervoor zorgt dat regeneration mode dan wel bijft staan op de zelf ingestelde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

sliepie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:34:
Is er al iemand met 1.2 update geweest die factory reset heeft gedaan, om te kijken of vage bugs oplost?
Ben wel benieuwd of dat ervoor zorgt dat regeneration mode dan wel bijft staan op de zelf ingestelde waarde.
Ja gedaan en nee lost het niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Al weer twee resets sindsdien. Een keer omdat Android Auto gewoon NIET wilde verbinden. Zwart scherm. Bedraad, onbedraad, maakt niet uit.
Regen blijft standaard laag.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:46
Opa schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:45:
[...]

Al weer twee resets sindsdien. Een keer omdat Android Auto gewoon NIET wilde verbinden. Zwart scherm. Bedraad, onbedraad, maakt niet uit.
Regen blijft standaard laag.
Factory reset is niet gelijk aan reset.
Bij factory gaat hij terug naar…af fabriek instellingen. Nieuwe feature in 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brambo123 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:43:
Ben vanmiddag eens door heel menu heen gegaan om foutjes te zoeken.
Volgens release notes zouden vertaling aangepakt zijn, maar kom nog genoeg tegen.
Kwam ook een hele mooi fout tegen: passagiersstoel heeft in ene ook ventilatie 8)7
Morgen of zo maar eens wat puntjes in featurebase zetten.
Ook hier moeten we de 1.2 update nog goed gaan ervaren. Ik moest een reset doen, want ik miste een hele lading apps na de.update.
Wat mij opvalt is dat in het pre-flight check menu (swipe van boven naar beneden op het scherm) sommige rijassistenten soms wel en soms niet zichtbaar zijn. En laatst bleef de vermoeidheidsherkenning ineens uit staan. Dat is an sich fijn, maar vraag mij af of dat een feature is.
Die animatie op de B-stijl hadden ze wat mij betreft achterwege kunnen laten. Zelfs de kinderen boeit het niets meer na twee keer gezien te hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-06 16:22
Doe geen moeite. Blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Lullige vraag, hoe zet ik de Zeekr in N, ik zet hem eigenlijk altijd in P

ACC onderbreken gaat via remmen,nog op een andere manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
ramrodwillem schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:43:
Lullige vraag, hoe zet ik de Zeekr in N, ik zet hem eigenlijk altijd in P

ACC onderbreken gaat via remmen,nog op een andere manier?
Hier een niet lullig bedoeld antwoord 😜
1. Raadpleeg altijd de gebruiksaanwijzing om verrassingen tijdens het gebruik van een product te voorkomen.
2. Tips en instructies in de handleiding zorgen ervoor dat je optimaal profiteert van alle functies.
3. Fouten kunnen worden voorkomen door aandachtig de veiligheidsinstructies te lezen.
4. Met de juiste informatie uit de gebruiksaanwijzing wordt elk apparaat makkelijker te begrijpen.

😂
N: pagina 134
ACC: 165

[ Voor 3% gewijzigd door bigkevx2 op 24-12-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
bigkevx2 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:10:
[...]

1. Raadpleeg altijd de gebruiksaanwijzing om verrassingen tijdens het gebruik van een product te voorkomen.
2. Tips en instructies in de handleiding zorgen ervoor dat je optimaal profiteert van alle functies.
3. Fouten kunnen worden voorkomen door aandachtig de veiligheidsinstructies te lezen.
4. Met de juiste informatie uit de gebruiksaanwijzing wordt elk apparaat makkelijker te begrijpen.

😂
Hear hear!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:10:
[...]

😂
Ik vind het wel serieus maf dat je de handleiding verstopt in de app onder het kopje 'neem contact met ons op'. Maak daar dan een eigen tabblaadje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 16:30

BPi

Hier nog geen update binnen. Wel een record aantal crashes van AA. Soms 3x achterelkaar. Soms bleef de navigatie doorlopen op het bestuurders scherm en soms crashte die bij opnieuw verbinden van AA. Af en toe was het nodig om de telefoon opnieuw te verbinden en soms ging alles vanzelf. Ik ben blij dat ik niet alleen reed...
Het was een flinke afstand in een paar etappes.

Mocht iemand naar Andorra gaan. Daar heb je geen connectiviteit en ook de navigatie van de auto kent het niet. De app dacht zelfs dat ik de auto aan de grens had laten staan. 8)7

Fijne dagen allemaal 🎄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bH-l9xE-mI8ccUf_if3h1RYljm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shqwpUKbg5AtlrFXSMMm3d5V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfCa0AIo6aYp0eW6Z0Z8w-mn8ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/246AjkDoqu6dzwZAuKpEnKhF.jpg?f=fotoalbum_large

• Meubelmakert
PaT schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:36:
[...]

Ik vind het wel serieus maf dat je de handleiding verstopt in de app onder het kopje 'neem contact met ons op'. Maak daar dan een eigen tabblaadje van.
Zo ziet het er bij Apple uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Llr8HSYVndOXkMJ1Ifz-eEGTA8Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K16aSCzoV7jRC3i0Jgz2N9Cn.png?f=fotoalbum_large

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is op Android dus compleet anders.

• Meubelmakert
BPi schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:00:
Hier nog geen update binnen. Wel een record aantal crashes van AA. Soms 3x achterelkaar. Soms bleef de navigatie doorlopen op het bestuurders scherm en soms crashte die bij opnieuw verbinden van AA. Af en toe was het nodig om de telefoon opnieuw te verbinden en soms ging alles vanzelf. Ik ben blij dat ik niet alleen reed...
Het was een flinke afstand in een paar etappes.

Mocht iemand naar Andorra gaan. Daar heb je geen connectiviteit en ook de navigatie van de auto kent het niet. De app dacht zelfs dat ik de auto aan de grens had laten staan. 8)7

Fijne dagen allemaal 🎄
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wifi hotspot uitzetten?

• Meubelmakert
PaT schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:17:
[...]

Dat is op Android dus compleet anders.
Nu is de app recent geupdate. Wellicht volgt Android nog?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gisteren van ellende de auto langs de kant van de weg gezet omdat het hele systeem weer vast liep. Na de 1.2 update had ik al een reset moeten geven omdat heel wat apps niet meer getoond werden, maar na vertrek ging er van alles mis. GPS wist niet waar ik zat, met als gevolg dat de maximum snelheid verkeerd weergegeven werd. Scherm zo traag als dikke stront en toen hij uit het niets begon te remmen op de snelweg was het welletjes.

Wederom een reset, opnieuw inloggen en weer draaien als een zonnetje...echt hoor, je voelt je op dat soort momenten echt een beta tester.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:21:
[...]

Nu is de app recent geupdate. Wellicht volgt Android nog?
Die update heeft de Android app ook gehad.

• ramrodwillem
  • Nu online
Zie ziet Android er uit ,wat is het verschil met Apple dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYIIC52rG5a28P46HHpA6HXwg7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPUzNx2P6O9d4LRwBNnSod7e.jpg?f=fotoalbum_large

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ramrodwillem schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:26:
Zie ziet Android er uit ,wat is het verschil met Apple dan
[Afbeelding]
Huh, dat ziet er bij mij zo uit. Nu heb ik wel een 'bijrijder account' of hoe dat ook heet. Wellicht zit het daar in?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUsdMVn0wpw7wCx2YWqVXA5B1WM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9bHKP4EirMcpi2U6RbbU9FJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:46:
[...]

Huh, dat ziet er bij mij zo uit. Nu heb ik wel een 'bijrijder account' of hoe dat ook heet. Wellicht zit het daar in?
[Afbeelding]
Mijn vrouw heeft ook minder functionaliteit in de app zoals jij.

• BPi

BPi

Wat zou dat voor verschil (kunnen) maken?

Ik kan het ook niet meer proberen omdat ik al weer 650 km verderop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:19
Iemand meer informatie over de Wolf Edition? Kan hier niet zoveel over vinden en/of wat de verschillen nu zijn met de andere (Pivilege) modellen? Komt enkel in Mist Grey, 20" wielen en AWD

[ Voor 12% gewijzigd door bluecupra op 27-12-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
bluecupra schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:19:
Iemand meer informatie over de Wolf Edition? Kan hier niet zoveel over vinden en/of wat de verschillen nu zijn met de andere (Pivilege) modellen? Komt enkel in Mist Grey, 20" wielen en AWD
Een mist grey Privilege. That’s all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Meubelmakert schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:09:
[...]

Een mist grey Privilege. That’s all.
Precies.
Ik denk dat ze daar wat teveel voorraad van hadden ;)
Maar prijs net onder subsidie grens heeft niet zoveel effect meer nu de pot leeg is.
Dus denk dat Wolf Edition snel weer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Na inschakelen van ACC/LCC krijg ik regelmatig 2 meldingen.
Eerste is gewoon ACC of LCC is ingeschakeld, logisch natuurlijk.
Maar daarna komt nog een mega lang melding, volgens mij alleen bij eerste keer inschakelen?
Toevallig hier iemand die snel genoeg kan lezen en de melding snapt?
Om nou onder het rijden met telefoon een foto te gaan zitten te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:04:
Na inschakelen van ACC/LCC krijg ik regelmatig 2 meldingen.
Eerste is gewoon ACC of LCC is ingeschakeld, logisch natuurlijk.
Maar daarna komt nog een mega lang melding, volgens mij alleen bij eerste keer inschakelen?
Toevallig hier iemand die snel genoeg kan lezen en de melding snapt?
Om nou onder het rijden met telefoon een foto te gaan zitten te maken :X
Is dat mogelijk omdat je je voet op het pedaal blijft houden en aangegeven wordt dat als je power blijft geven je niet vertraagd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:05:
[...]

Is dat mogelijk omdat je je voet op het pedaal blijft houden en aangegeven wordt dat als je power blijft geven je niet vertraagd kan worden?
Gisteren zijn diversen Europesche nieuwe regels ingegaan. Wie weet, disclaimer voor het gebruik van de ‘nieuwe’ functies. Pas op burgers, weet wat je aanzet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
[...]

Die melding ken ik, krijg je ook als je later gas bij geeft.
Volgens mij blijft die in het scherm staan, dus die kun je ook prima lezen.
Heb hem zelf op Nederlands staan, en is iets met een hold-modus of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Sinds de 1.2 update heb ik nu bijna elke ochtend als ik de auto wil open via de knop op de deur dat er niks gebeurt. Keyfob (vorige maand nieuwe batterij erin gedaan) tegen de deurpost opent de auto. Ik stap in en de schermen zwart en aan het opstarten alsof ik een reboot heb gedaan. Auto start niet (want geen sleutel aanwezig in de auto). Keyfob in de telefoonhouder en hij start wel. Ik ga rijden en aangekomen op de bestemming loop ik weg bij de auto en hij vergrendeld automatisch zoals het hoort. Als ik na bijvoorbeeld een boodschapje terugkom bij de auto werkt de knop op de deur wel gewoon en ook openen met keyfob werkt gewoon. Ook start de auto direct zonder melding dat er geen sleutel aanwezig is, dus de keyfob kan ik gewoon in mijn broekzak laten zitten.

Hebben meer mensen hier last van of nog beter, heeft er iemand een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Ben vandaag een slechte ervaring rijker geworden met de Zeekr werkplaats.
Aantal weken na afleveren kwam ik er achter dat er heel klein deukje in achterklep zit.
Niet heel spannend, vooral te zien onder bepaalde hoek, maar netjes is het natuurlijk anders.
Toen prive veel te druk, niet aan toegekomen om achteraan te gaan.
Begin deze maand bij werkplaats geweest voor deurgreep.
Bij afspraak maken al deukje aangegeven met foto er bij, bij reparatie greep nogmaals aangegeven en door monteur foto gemaakt.
Nu ging ik er maar weer eens achteraan.... En kreeg alleen maar gezeur.
Stond niet op afleverbon, was te laat met aangeven, hadden geen foto, toch wel foto maar niet duidelijk genoeg, kan ook iets tegenaan gekomen zijn, wie gaat het betalen, enz...
Had al aangegeven dat ik niet overgespoten wil hebben, risico op kleurverschil is mij te groot, dan liever klein deukje die bijna niemand ziet.
Dus waar praten we dan over? Volgens Google is uitdeuken zonder spuiten vanaf 40 euro, speciale deukendag is vast tarief van 60 euro.
Blijkbaar gaat het daar zo slecht dat ze daar discussies over moeten voeren met de klant.
Gewoon even op vriendelijke manier vertellen dat het eigenlijk te laat is en dat zoiets waarschijnlijk heel goedkoop opgelost kan is blijkbaar teveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:11:
Ben vandaag een slechte ervaring rijker geworden met de Zeekr werkplaats.
Aantal weken na afleveren kwam ik er achter dat er heel klein deukje in achterklep zit.
Niet heel spannend, vooral te zien onder bepaalde hoek, maar netjes is het natuurlijk anders.
Toen prive veel te druk, niet aan toegekomen om achteraan te gaan.
Begin deze maand bij werkplaats geweest voor deurgreep.
Bij afspraak maken al deukje aangegeven met foto er bij, bij reparatie greep nogmaals aangegeven en door monteur foto gemaakt.
Nu ging ik er maar weer eens achteraan.... En kreeg alleen maar gezeur.
Stond niet op afleverbon, was te laat met aangeven, hadden geen foto, toch wel foto maar niet duidelijk genoeg, kan ook iets tegenaan gekomen zijn, wie gaat het betalen, enz...
Had al aangegeven dat ik niet overgespoten wil hebben, risico op kleurverschil is mij te groot, dan liever klein deukje die bijna niemand ziet.
Dus waar praten we dan over? Volgens Google is uitdeuken zonder spuiten vanaf 40 euro, speciale deukendag is vast tarief van 60 euro.
Blijkbaar gaat het daar zo slecht dat ze daar discussies over moeten voeren met de klant.
Gewoon even op vriendelijke manier vertellen dat het eigenlijk te laat is en dat zoiets waarschijnlijk heel goedkoop opgelost kan is blijkbaar teveel moeite.
Tja…verplaats je in dit geval eens in de garage.
Hoe zou je zelf hier mee omgaan?
Ik twijfel niet over je verhaal maar je geeft zelf al aan dat je er wat laks mee om bent gegaan.
Service kent overal zijn grenzen, die grens ligt overal anders maar in deze kan ik me persoonlijk vinden in de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:32:
[...]

Tja…verplaats je in dit geval eens in de garage.
Hoe zou je zelf hier mee omgaan?
Ik twijfel niet over je verhaal maar je geeft zelf al aan dat je er wat laks mee om bent gegaan.
Service kent overal zijn grenzen, die grens ligt overal anders maar in deze kan ik me persoonlijk vinden in de reactie.
Moment van ontstaan en wie betaald kun je over discussiëren, maar daar doe ik ook helemaal niet moeilijk over.
Als je het na een paar weken pas ziet ben je sowieso al te laat.
Maar eerst een maand laten liggen, en dan pas moeilijk gaan doen naar de klant?
Discussiëren of iets op een afleverbon staat? Nee, tuurlijk staat het er niet op als je het niet direct ziet.
Geen foto's? Beter in systeem kijken...
Foto's niet duidelijk genoeg? Waarom zeggen ze dat na een maand? En ze hebben zelf ook nog eentje gemaakt.
I.p.v. alleen problemen zoeken en klant de deur te wijzen kun je natuurlijk ook een beetje meedenken.
Nu moet ik dus volledig buiten Zeekr om het zelf maar gaan regelen, vind ik toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brambo123 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:18:
[...]

Moment van ontstaan en wie betaald kun je over discussiëren, maar daar doe ik ook helemaal niet moeilijk over.
Discussiëren of iets op een afleverbon staat? Nee, tuurlijk staat het er niet op als je het niet direct ziet.
Foto's niet duidelijk genoeg? Waarom zeggen ze dat na een maand? En ze hebben zelf ook nog eentje gemaakt.
I.p.v. alleen problemen zoeken en klant de deur te wijzen kun je natuurlijk ook een beetje meedenken.
Nu moet ik dus volledig buiten Zeekr om het zelf maar gaan regelen, vind ik toch raar.
Misschien raar, misschien zijn je verwachtingen te hoog bij deze jonge organisatie.

Dat ze überhaupt er al iets mee gingen doen door foto's te maken is al apart. Die persoon had gewoon moeten zeggen 'dat had u bij aflevering moeten melden, dit had ook na aflevering gebeurd kunnen zijn'. En als ze nog een paar jaartjes oefenen voegen ze daar 'maar we hebben in ons netwerk een hersteller die dat zonder te spuiten voor u kan oplossen, hier zijn de contactgegevens'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:18:
[...]

True, neem nog een keer contact op en leg het ze voor. Met je hier getoonde open houding kan ik me niet voorstellen dat er niets mee gedaan wordt.
Wordt nooit boos want dan krijg je actie reactie en bij de huidige lichting klanten services een voor geprogrammeerde niets zeggende reactie.
Je hebt een puntje, je deuk, en je wil die opgelost hebben. Meet halfway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 02:16:
[...]

True, neem nog een keer contact op en leg het ze voor. Met je hier getoonde open houding kan ik me niet voorstellen dat er niets mee gedaan wordt.
Wordt nooit boos want dan krijg je actie reactie en bij de huidige lichting klanten services een voor geprogrammeerde niets zeggende reactie.
Je hebt een puntje, je deuk, en je wil die opgelost hebben. Meet halfway?
Precies.
Ik was al open in het gesprek, ik ben niet het type die moeilijk doet.
Luisteren naar de klant is wel handig om te kunnen helpen.

Heb hier wel eens eerder een ervaring gelezen over minder prettig ervaring en ongehoord voelen door de werkplaats.
Denk dat er gewoon iemand bij de werkplaats zit die misschien niet helemaal het juiste persoon is om klanten te woord te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
[...]

Even illegaal foto's gemaakt.
Accelereren met ACC aan zorgt voor deze melden (niet gaan lachen :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38X4wrrlzBXOKawDUQhTGq8cmuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kh13jeE5aTukz22XtJ5bb7Lk.jpg?f=fotoalbum_large

Melding die ik bedoel, na inschakelen ACC (is blijkbaar al wel iets ingekort met update):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGJQD8yPSZDp-wkkBBojd_XeTh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbMhxhAnZyrZUyerUqW0TvXt.jpg?f=fotoalbum_large
Maar wat betekend dit :?

Misschien vanmiddag maar eens op Engels zetten om te kijken of dat iets begrijpbaars oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brambo123 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]

Melding die ik bedoel, na inschakelen ACC (is blijkbaar al wel iets ingekort met update):
[Afbeelding]

Misschien vanmiddag maar eens op Engels zetten om te kijken of dat iets begrijpbaars oplevert.
Hold-modus is dat niet de 'parkeerrem'. Dus als je stil staat en nog een keer op de rem drukt, dan verschijnt er een groene p dacht ik in je scherm. Die voorkomt dat je auto gaat rollen/kruipen voor bijvoorbeeld een stoplicht.

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 31-12-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ik rij erg vaak met ACC aan en accelereer dan ook regelmatig maar die meldingen heb ik nog nooit gezien, 1 van de dingen die bij op zich wel goed werken, het kan misschien wat verfijnder maar wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bijzondere meldingen. Ik heb ze nog niet gezien. Nog steeds op v1.1.

Wel wat andere dingen meegemaakt. Zo stond gisterenochtend de klok op het kleine display op andere datum en tijd dan op centrale display. Paar uur later weer terug gereden en ij thuiskomst zagen de passagiers dat onze auto een andere kleur had gekregen. Een reset leverde een gesynchroniseerde tijd op en weer onze eigen kleur auto _/-\o_

Eerder was de stoelinstelling nadat mijn vrouw had gereden wel automatisch naar mijne gegaan maar niet ingelogd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sFjVlyNiac8oegf2ngrhjegwyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rs3tsxE07tnT4OBWSVl5VuwU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edXvtVDDLz3GdLGU7VXB_KS3LkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBX1OKpjGBxMGyjHbc32bwH8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LljJIYIeHRg2btPMFyhFFWKJT7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmNnwoFyMxgXA08XsQDwBu7m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 31-12-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
brambo123 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Engelse versies:
Accelerator paddle pressed
Assisted driving can't slow down
Hoe hebben ze dat nou zo raar kunnen vertalen 8)7

En de ACC melding, na de "ACC activated" melding.
Hold mode exit
Prio function start
Ook Engels snap ik hem nog niet.
Hold zou inderdaad de auto hold kunnen zijn.
Maar Prio?
Zijn we misschien voorrangsvoertuigen die met prio mogen rijden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn er meer mensen die nog op v1.1 rijden of mogelijk is dit bij v1.2 ook het geval.

Gisteravond is mijn auto tot 100% opgeladen en terwijl we naar huis reden kwam na ongeveer 5 minuten (99%) de melding dat de accu de optimale laadtemperatuur had bereikt.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:47:
Zijn er meer mensen die nog op v1.1 rijden of mogelijk is dit bij v1.2 ook het geval.

Gisteravond is mijn auto tot 100% opgeladen en terwijl we naar huis reden kwam na ongeveer 5 minuten (99%) de melding dat de accu de optimale laadtemperatuur had bereikt.
Waarom?
Just guessing: optimale laad temperatuur zit volgens mij in dezelfde range als optimale bedrijfs temperatuur.
Dus dat, ik zie bijvoorbeeld in mijn huidige, niet Zeekr, EV dat mijn re-gen bij 80% of minder toch niet 100% is bij een koude accu. Eenmaal op temperatuur zie je dat wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
BPi schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:47:

Waarom?
Ik zou me er niet te veel mee bezig zijn, heb ik ook een keer gehad, sloeg nergens op die melding, software blijft erg instabiel.

Gisteren 40min gereden, kachel op 27gr, fan bijna op max, niet lekker warm te krijgen, vorige week ook op 25 gr fan op middenstand toen werd het wel goed warm binnen, wat me ook logisch kijkt, denk dat we voorlopig niet af zijn van die onbetrouwbare software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01:15
Het is gewoon jammer als ze wat fixes opleveren dat er dan weer bugs bijkomen

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27
Hoe is het verbruik bij jullie? Ik rij nu ritjes met een verbruik van 28kwh/100km. Dat is echt niet best. Met een gelijke rijstijl bij mijn Kia Niro Electric had ik worst case 22kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat soort waardes haal ik alleen met 140+ en heater aan. Mijn huidige gemiddelde zit op 21kw/100km. 60 procent 60/80 wegen, 20 procent snelweg @105, 20 procent @130 . Met verwarming op auto, 21 graden.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:05:
Dat soort waardes haal ik alleen met 140+ en heater aan. Mijn huidige gemiddelde zit op 21kw/100km. 60 procent 60/80 wegen, 20 procent snelweg @105, 20 procent @130 . Met verwarming op auto, 21 graden.
Zo rond de 20-21 zitten wij nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Zo rond de 20-21 zitten wij nu ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOYggBfL2y1RCoB7eypUB3nzIfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRBSqxMXyABllGgJWfXRHJft.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zal na de vakantie eens kijken waar het op uit is gekomen. Dit is niet maatgevend voor alle dagen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01:15
BPi schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]
Ik zal na de vakantie eens kijken waar het op uit is gekomen. Dit is niet maatgevend voor alle dagen ;w
Zeker niet dymamisch?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik ben heel dynamisch en mijn reis ook.
Volgens mij staat de auto al sinds tijden op dynamisch.
Dit was het bereik na het verlaten (afdalen) van Andorra, laden, vervolgens 180 km rijden over 80-wegen en nog verder dalen tot aan de kust. Geladen tot 99% door iets te lange lunchpauze🙈
Rond de 320km bereik op het scherm is gebruikelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-06 16:58
Autoweek van vandaag: Zeekr X vs Volvo EX30:
https://www.autoweek.nl/a...ntent=&utm_term=a_129480#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Conclusie lijkt me duidelijk ;)

Ben wel benieuwd wat men in de geschreven variant vind van de cupra born. Een veeeeel dynamischere auto, maar op uitrustingsniveau vermoedelijk een stuk kariger.

En weer weet een autojournalist de knopjes niet te vinden om de vervelende pipetjes uit te zetten |:(
Tenslotte een andere terechte conclusie: Zeekr, fix je software eens!

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 03-01-2025 19:51 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Conclusie lijkt me duidelijk ;)

Ben wel benieuwd wat men in de geschreven variant vind van de cupra born. Een veeeeel dynamischere auto, maar op uitrustingsniveau vermoedelijk een stuk kariger.

En weer weet een autojournalist de knopjes niet te vinden om de vervelende pipetjes uit te zetten |:(
Tenslotte een andere terechte conclusie: Zeekr, fix je software eens!
En weer een journalist die ik alleen maar ‘ik’ hoor zeggen.
Boeit me niet dat JIJ knoppen wil IK wil ze juist niet, zo simpel kan het zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-06 15:57
Dag allen! Ik lurk hier al een tijdje omdat ik deze auto misschien wil kopen. Ik zoek nog antwoorden op de onderstaande vragen omdat ik dat niet zo snel kan vinden. Wellicht kunnnen eigenaren hier me helpen? Dank!

- Kun je de stoel en spiegelinstellingen opslaan op een profiel?
- Hoe wissel je van profiel? Kan dat makkelijk via een knop? Zag iets van dat je een qr code nodig hebt?
- Onthoudt de auto je profiel per sleutel of per telefoon (als je die gebruikt als sleutel)? Past hij dan automatisch de stoel aan als je instapt? Mijn tesla model x doet dat bijvoorbeeld wel.
- Is de stoelverwarming en stuurverwarming ook toe te voegen als shortcut? In het swipe down menu of het andere shortcut menu op het hoofdscherm? Nu lijken deze twee functies onhandig op verschillende schermen te leven.
- Heeft iemand hier de Privilige awd? Wat is je normale verbruik per kwh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
Renoo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:16:
Dag allen! Ik lurk hier al een tijdje omdat ik deze auto misschien wil kopen. Ik zoek nog antwoorden op de onderstaande vragen omdat ik dat niet zo snel kan vinden. Wellicht kunnnen eigenaren hier me helpen? Dank!

- Kun je de stoel en spiegelinstellingen opslaan op een profiel?
- Hoe wissel je van profiel? Kan dat makkelijk via een knop? Zag iets van dat je een qr code nodig hebt?
- Onthoudt de auto je profiel per sleutel of per telefoon (als je die gebruikt als sleutel)? Past hij dan automatisch de stoel aan als je instapt? Mijn tesla model x doet dat bijvoorbeeld wel.
- Is de stoelverwarming en stuurverwarming ook toe te voegen als shortcut? In het swipe down menu of het andere shortcut menu op het hoofdscherm? Nu lijken deze twee functies onhandig op verschillende schermen te leven.
- Heeft iemand hier de Privilige awd? Wat is je normale verbruik per kwh?
Ja
Kan via profielknop op hoofdscherm
Is in de maak
Eveneens in de maak
AWD doet gemiddeld 20kwh/100 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:25
Inmiddels 1235km gereden met de AWD Wolf edition, tijd voor een korte review.

Het is echt een ontzettend fijne auto, zeer comfortabel en met 428pk wel echt sportwagen prestaties die menig bijrijder met verbazing laat meerijden. De materialen vind ik ook erg mooi en overall werkt het gebruik van de auto ook fijn.

Ik haal nu in de winter 325km op een volle accu, niet uitzonderlijk veel maar toch wel genoeg. Ik laad meestal op bij Tesla omdat dit qua kosten veel scheelt met op straat laden hier.

Systemen als de 360-camera, de app en heads up display zijn ook echt heel prettig. Ik heb wel een hele pre flight check inmiddels:
- Regeneratief remmen op hoog
- Alle assist systemen uit
- Detecteer leven in de auto uit
- Melding update snelheidslimiet uit
- Rijden

Er kunnen ook dingen nog beter:
- Digital key werkt zowat nooit, ik gebruik altijd de nfc pas
- Achterklep knop zit soms vast door vuil, komt dan niet terug omhoog
- Soms beslaat de auto snel

Al met al super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-06 15:57
Meubelmakert schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Ja
Kan via profielknop op hoofdscherm
Is in de maak
Eveneens in de maak
AWD doet gemiddeld 20kwh/100 km
Geweldig, veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
Frostb1te1992 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:43:

Het is echt een ontzettend fijne auto, zeer comfortabel en met 428pk wel echt sportwagen prestaties die menig bijrijder met verbazing laat meerijden. De materialen vind ik ook erg mooi en overall werkt het gebruik van de auto ook fijn.

Ik haal nu in de winter 325km op een volle accu, niet uitzonderlijk veel maar toch wel genoeg. Ik laad meestal op bij Tesla omdat dit qua kosten veel scheelt met op straat laden hier.

Systemen als de 360-camera, de app en heads up display zijn ook echt heel prettig. Ik heb wel een hele pre flight check inmiddels:
- Rijden

Ik stap er iedere dag met plezier in! Qua rijervaring echt een puike auto.

En als ik de Volvo, Kia en BYD fora mag geloven zijn er eigenlijk opvallend weinig problemen met deze EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online

- Rijden

Sinds de 1.2 update moet ik ook iedere keer de 'Melding update snelheidslimiet' uitzetten, omdat deze automatisch weer aan gaat.
Is er een manier om deze ook als snelkoppeling te krijgen naast de andere assist systeem snelkoppelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-06 23:03
Inmiddels 1235km gereden met de AWD Wolf edition, tijd voor een korte review………….

Betreffende het beslaan van de auto:
Kijk eens in het verwarmingsmenu. Daar staat links onder een autosymbool, daar regel je de luchttoevoer. Die heeft 3 standen, frisse lucht van buiten, recirculatie van de binnen lucht en automatisch.
Als de ruiten beslaan staat geheid de recirculatiestand aan. Ik verdenk de auto er van dat deze bij voorverwarmen (via de app) deze stand gebruikt maar niet terug gaat naar de verse lucht stand.

Dat is dus ook iets wat ik vaak check, en zeker zodra de ruiten beslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
Sqoda schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Betreffende het beslaan van de auto:
Kijk eens in het verwarmingsmenu. Daar staat links onder een autosymbool, daar regel je de luchttoevoer. Die heeft 3 standen, frisse lucht van buiten, recirculatie van de binnen lucht en automatisch.
Als de ruiten beslaan staat geheid de recirculatiestand aan. Ik verdenk de auto er van dat deze bij voorverwarmen (via de app) deze stand gebruikt maar niet terug gaat naar de verse lucht stand.

Dat is dus ook iets wat ik vaak check, en zeker zodra de ruiten beslaan. Stoelverwarming er bij aan. Ontwasemingsstand werkt overigens ook prima merkte ik na wandeling in de regen.
Ik heb hem op auto staan. Zelfs met dit weer geen beslagen ruiten na voorverwarmen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfCDjJ3ftLnm4nRtBNZT1naoAGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cq9AGUk33ligXTDyoRx9bkex.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Meubelmakert op 05-01-2025 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Klimaat/temperatuur is erg wisselend qua werking, op auto te veel verschil in warme koude lucht blazen ik zet hem op hand 26 graden dan wordt het soms goed warm, soms ok en zoals vandaag gewoon niet warm, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ramrodwillem schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:14:
Klimaat/temperatuur is erg wisselend qua werking, op auto te veel verschil in warme koude lucht blazen ik zet hem op hand 26 graden dan wordt het soms goed warm, soms ok en zoals vandaag gewoon niet warm, erg jammer.
Afgelopen 2 weken met volle wagen (4 personen en zoveel bagage met nog een klein beetje beeld naar achteren) rondgereden. Buitentemperatuur tussen de -2 en +20 graden en geen probleem met de verwarming. Instelling op 23 graden was prima bij lage(re) temperaturen en 21 graden bij warmte. Normaal gesproken is 23 alleen de eerste enkele tientallen kilometers prettig (met voorverwarmen) als ik naar werk rijd. Daarna vaak toch te fris. Maakt dus wel uit hoe erg gevuld de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Ik heb hem op auto staan. Zelfs met dit weer geen beslagen ruiten na voorverwarmen. [Afbeelding]
Waarom ben je niet ingelogd? …just asking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:05:
[...]

En geen airco (nodig)?
En 19 graden? Dan raak ik onderkoeld :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zojuist even de rekensom gemaakt voor de afgelopen (ruim) 2 weken vanuit Brabant via Andorra naar de Costa Blanca en retour.

Afstand afgelegd 4.480 km
Geladen 966 kWh
Dit komt neer op een verbruik van 21,6 kWh/ 100 km.

Mijn rijstijl? Ik ben geen truttige rijder maar altijd als een speer wegrijden doe ik ook niet. Ik respecteer de snelheidslimieten en rijd zo'n 2 km boven de tellersnelheid (92, 102, 122) en op de Franse wegen met 130 blijf ik ook op 122 km/h hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16

- Rijden

Even voor de (luie) leek : wat zijn de verschillen tussen de Wolf en Privilege editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:09:
[...]

Even voor de (luie) leek : wat zijn de verschillen tussen de Wolf en Privilege editie?
Wolf is volgens mij de AWD versie voor een tot eind februari verlaagde prijs onder de SEPP-grens.
Dus meer auto voor hetzelfde geld.

Wel zwaarder en hoger verbruik wsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

De kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Had iemand dit al gezien?
/zeekr-partners-mapbox-elevate-smart-driving-experience
en zeekr-announces-strategic-partnership-intellias
Ik hoop dat dit soort ontwikkelingen ook (snel) effect gaan hebben in bestaande voertuigen.

Bij zeekrtech moeten die 900 mensen toch nog even flink aan de slag voor ons.

[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 06-01-2025 12:54 . Reden: type o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:46:
Had iemand dit al gezien?
/zeekr-partners-mapbox-elevate-smart-driving-experience
en zeekr-announces-strategic-partnership-intellias
Ik hoop dat dit soort ontwikkelingen ook (snel) effect gaan hebben in bestaande voertuigen.

Bij zeekrtech moeten die 900 mensen toch nog even flink aan de slag voor ons.
Naar mijn mening kunnen ze beter al die kosten besparen en gewoon android auto in alle autos zetten, dat werkt perfect en scheelt heel veel werk en frustraties. Als het systeemnook maar enigzins lijkt op dat van de lynk is het weggegooid geld. Ik ken niemand die het navigatiedeel van lynk gebruikt óf de assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
De huidige kaarten+navigatie haalt Zeekr bij Here vandaan dacht ik. Zouden ze deze nu gaan vervangen door Mapbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
Volgens website van mapbox, gebrukt Toyota het ook als auto navigatie. Moet zeggen dat ik liever heb dat Zeekr zoiets "kant-en-klaar" afneemt ipv zelf wat probeert te bouwen. Laat zeekr zich lekker laten focussen op core auto spul en bugs hierin pletten ipv alles zelf proberen te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
bigkevx2 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:05:
[...]

Waarschijnlijk omdat ie m’n knar niet heeft kunnen zien. En je weet, een Chinees hou je niet voor de gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:51:
[...]

En geen airco (nodig)?
En 19 graden? Dan raak ik onderkoeld :Y
Nee joh, gewoon stuur- en stoelverwarming aan. Scheelt behoorlijk in het verbruik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
[...]

Die zijn er niet op de prijs en de keuze uit kleur lak en interieur na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Die zijn er niet op de prijs en de keuze uit kleur lak en interieur na.
...en vergeet het gebrek aan stoelmassage niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:46
bigkevx2 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:38:
[...]

...en vergeet het gebrek aan stoelmassage niet :P
Stoelmassage heb je op zowel de Privilege als de Wolf Edition. Het is dezelfde auto, maar ze hebben een aantal Mist Grey Privilege aangemerkt als andere editie zodat deze binnen de SEPP subsidie zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
NAmst schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Stoelmassage heb je op zowel de Privilege als de Wolf Edition. Het is dezelfde auto, maar ze hebben een aantal Mist Grey Privilege aangemerkt als andere editie zodat deze binnen de SEPP subsidie zou vallen.
Ik zie dat de wolf bij anwb (ayvens) juist 15 euro pmnd duurder is..
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:58:
[...]

Ik zie dat de wolf bij anwb (ayvens) juist 15 euro pmnd duurder is..
7(8)7
Zwaarder dus hogere MRB? (die is er immers vanaf 1 januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Zwaarder dus hogere MRB? (die is er immers vanaf 1 januari)
...dan de privilege.. zal hetzelfde wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:44:
[...]

...dan de privilege.. zal hetzelfde wegen..
hmm ja....

meer bandenslijtage verwacht?
hogere verzekeringspremie ivm extra pk en koppel?

nee ook gelijk :F

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 06-01-2025 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:45:
[...]

hmm ja....

meer bandenslijtage verwacht?
hogere verzekeringspremie ivm extra pk en koppel?
...beide gelijk... alleen andere kleur, maar net de wolf is nu goedkoper bij zeekr... vandaar mijn eerdere vraag: wat zijn exact de verschillen (behalve de kleur).. ik neem aan dat de wolf niet voor niets ooit duurder was (en nu goedkoper ?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:47:
[...]

...beide gelijk... alleen andere kleur, maar net de wolf is nu goedkoper bij zeekr... vandaar mijn eerdere vraag: wat zijn exact de verschillen (behalve de kleur).. ik neem aan dat de wolf niet voor niets ooit duurder was (en nu goedkoper ?!)
De Wolf is een volgens mij niet ineens goedkoper geworden, maar een label op een geselecteerde serie Privilege AWD wagens. Hierbij is er waarschijnlijk geen of minder keuze qua buiten en binnen kleur. Voorraadmodellen met een beetje (extra) voordeel.
Ik vermoed dat de AWD iets minder goed loopt en ze hiermee wat extra kwijt kunnen raken. Door een serie met label te verkopen verlagen ze niet de reguliere prijs, om deze later weer te verhogen. Het zal wel een marketingtactiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:55:
[...]

De Wolf is een volgens mij niet ineens goedkoper geworden, maar een label op een geselecteerde serie Privilege AWD wagens. Hierbij is er waarschijnlijk geen of minder keuze qua buiten en binnen kleur. Voorraadmodellen met een beetje (extra) voordeel.
Ik vermoed dat de AWD iets minder goed loopt en ze hiermee wat extra kwijt kunnen raken. Door een serie met label te verkopen verlagen ze niet de reguliere prijs, om deze later weer te verhogen. Het zal wel een marketingtactiek zijn.
Daarom ben ik erg benieuwd wat nu exact het verschil is:
Huidige prijzen volgens AW en Zeekr site:
X Wolf Edition AWD € 43.990
X Privilege AWD € 47.490

Echter in Private lease is de Wolf duurder dan de Privilege, dus vandaar de vraag.
Ik kan echter ook enkel vinden dat de Wolf een 'goedkopere' Privelige is ivm de SEPP... maar dan snap ik de leaseprijs weer niet :) ..rare constructie bij de anwb :X

Ik ga maar eens ene proefritje plannen, dan zien we het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Daarom ben ik erg benieuwd wat nu exact het verschil is:
Huidige prijzen volgens AW en Zeekr site:
X Wolf Edition AWD € 43.990
X Privilege AWD € 47.490

Echter in Private lease is de Wolf duurder dan de Privilege, dus vandaar de vraag.
Ik kan echter ook enkel vinden dat de Wolf een 'goedkopere' Privelige is ivm de SEPP... maar dan snap ik de leaseprijs weer niet :) ..rare constructie bij de anwb :X

Ik ga maar eens ene proefritje plannen, dan zien we het wel....
Misschien heeft het te maken met de SEPP-korting die Zeekr op de auto geeft (nog bovenop de genoemde prijs?) die ANWB niet krijgt of in eigen zak steekt?

En via Zeekr lease? (Arval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Misschien heeft het te maken met de SEPP-korting die Zeekr op de auto geeft (nog bovenop de genoemde prijs?) die ANWB niet krijgt of in eigen zak steekt?

En via Zeekr lease? (Arval)
Vrees dat het een foutje was, hij is ineens van de anwb lijst af :-( :-( .... jammer, was een goeie prijs. ;w

Lekkere prijsstijging trouwens :? :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8mfnKqltbGKLe2_jEBBQeNNgYw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JsykWpHwEUBe5AkUWejXlAbt.png?f=fotoalbum_large

een privilige zat op net boven de 600 mét trekhaak, dat wordt nu zo'n 130 euro meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Rmaxx op 06-01-2025 23:27 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste