Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-07 10:54
Opa schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:06:
[...]

Dit is een screenshot van een filmpje, afgespeeld op mijn PC, opgeslagen op die µ-SDXC kaart na een incident zoals fors remmen. Ik meen dat ik dat toen in die tunnel getest had toen er niemand achter of voor me zat.
Ik heb ook wel eens gekeken, best grappig om te zien wanneer de auto dacht dat ik gevaarlijk reed.
Bij mij is het bijna altijd als ik een rotonde nader en er komt een fietser aan, die zie ik dan wel maar dan laat ik de auto nog beetje uitrollen maar dan denkt de auto waarschijnlijk dat ik de fietser niet zie. Wellicht een goede hint van de auto dat ik nog wat eerder moet remmen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

BPi

NAmst schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:25:
[...]

Ik heb ook wel eens gekeken, best grappig om te zien wanneer de auto dacht dat ik gevaarlijk reed.
Bij mij is het bijna altijd als ik een rotonde nader en er komt een fietser aan, die zie ik dan wel maar dan laat ik de auto nog beetje uitrollen maar dan denkt de auto waarschijnlijk dat ik de fietser niet zie. Wellicht een goede hint van de auto dat ik nog wat eerder moet remmen, haha.
Inderdaad zou het in kader van defensief rijden wel wenselijk zijn om eerder te remmen (snelheid minderen) om ook de fietser niet onnodig te laten schrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
BPi schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:25:
[...]

Inderdaad zou het in kader van defensief rijden wel wenselijk zijn om eerder te remmen (snelheid minderen) om ook de fietser niet onnodig te laten schrikken
altijd is misschien een groot woord, haha. Maar 5 filmpjes gehad in 1 jaar. En vind zelf altijd dat ik vrij langzaam rijd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

NAmst schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:51:
[...]

altijd is misschien een groot woord, haha. Maar 5 filmpjes gehad in 1 jaar. En vind zelf altijd dat ik vrij langzaam rijd dan.
Ik herken het ook hoor: dat je de fietser aan ziet komen, al niet veel snelheid meer hebt en de auto laat doorrollen. Daar vindt de X soms wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
BPi schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:52:
[...]

Ik herken het ook hoor: dat je de fietser aan ziet komen, al niet veel snelheid meer hebt en de auto laat doorrollen. Daar vindt de X soms wat van.
Als ik uitstap en links langs mijn auto met lege bestuurdersstoel loop, gaat ook het waarschuwingslampje in de buitenspiegel aan.
Vind ik dan ook weer raar, want als ik 's winters de ventilatie aan zet en dàn opsta om de ruit te gaan krabben, weet hij plotseling dondersgoed dat er niemand in de bestuurdersstoel zit en gooit hij DUS alle HVAC en stuur/stoelverwarming weer uit. 8)7 (niet geprobeerd of het, indien via de app aangezet, ook uit gaat wanneer de deur open gaat)

Dat los ik dan maar op door bij kou overdekt te parkeren aan de andere kant van het winkelcentrum...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Opa schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:06:
[...]

Als ik uitstap en links langs mijn auto met lege bestuurdersstoel loop, gaat ook het waarschuwingslampje in de buitenspiegel aan.
Vind ik dan ook weer raar, want als ik 's winters de ventilatie aan zet en dàn opsta om de ruit te gaan krabben, weet hij plotseling dondersgoed dat er niemand in de bestuurdersstoel zit en gooit hij DUS alle HVAC en stuur/stoelverwarming weer uit. 8)7 (niet geprobeerd of het, indien via de app aangezet, ook uit gaat wanneer de deur open gaat)

Dat los ik dan maar op door bij kou overdekt te parkeren aan de andere kant van het winkelcentrum...
Ruiten krabben? Je kunt toch voorontdooien, en vooraf verwarmen en stoelverwarming aanzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:56
Ik heb net een zeer uitgebreide video gezien over het infotainment systeem van de grote broer 001.
Natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar Zeekr vergelijkbaar.
YouTube: Discover The Incredible Zeekr 001 Infotainment System!
Een vraag die mij te binnen schoot: ik weet het verschil tussen standaard en dynamic range maar wat ik me afvraag; leert dynamic van je rijstijl?
Stel je rijdt en snelweg route en je dagelijkse rit is veel gemixter, houdt de navigatie dan aan de hand van het betekenen van de route rekening met het geleerde gedrag op zo’n route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-07 20:44
iOS app is een enorme verbetering terwijl de app al best prima was. Passive entry key is er aan toegevoegd. Menu-structuur veel overzichtelijker en logischer. Blij mee! Nu de software-upgrade voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:57:
Passive entry key is er aan toegevoegd.
Als in; u loopt naar de auto en deze gaat open als de phone in de nabijheid is?
If so: JIPPIE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:22
bigkevx2 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:26:
[...]

Als in; u loopt naar de auto en deze gaat open als de phone in de nabijheid is?
If so: JIPPIE!!
Gisteren nog neit gemerkt, wel dat digital key stuk beter werkt dan voorheen. Waar het vroeger soms ff duurde voordat auto digital key herkende, met sleutel niet herkend meldingen, gaat het nu 1 keer goed.

N = 5 oid atm, maar beter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:24
Vandaag een issue gehad met de remmen. Het was net alsof een rem bleef vasthangen. Het begon met een hele hoge schurende toon, die opeens overging naar een harde schurende toon, alsof er een stuk ijzer onder de auto vasthing. Zo hard dat de mensen op straat omkeken. Gelukkig gebeurde het bij een lage snelheid. Na een paar maal flink remmen werd het harde geluid minder en bleef de hoge toon over. Ik heb dat een aantal weken geleden, net voor een lange rit, ook al een keer gehad. Het is toen vanzelf overgegaan. Zijn er forumleden, die een soortgelijk issue met de remmen hebben gehad en wat is er aan gedaan of kan er aan gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
sliepie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:11:
[...]

Gisteren nog neit gemerkt, wel dat digital key stuk beter werkt dan voorheen. Waar het vroeger soms ff duurde voordat auto digital key herkende, met sleutel niet herkend meldingen, gaat het nu 1 keer goed.

N = 5 oid atm, maar beter dan voorheen.
correctie, sleutel detectie is niet beter en passive entry is nog niet actief

• BPi
  • Nu online

BPi

Wisl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:57:
Vandaag een issue gehad met de remmen. Het was net alsof een rem bleef vasthangen. Het begon met een hele hoge schurende toon, die opeens overging naar een harde schurende toon, alsof er een stuk ijzer onder de auto vasthing. Zo hard dat de mensen op straat omkeken. Gelukkig gebeurde het bij een lage snelheid. Na een paar maal flink remmen werd het harde geluid minder en bleef de hoge toon over. Ik heb dat een aantal weken geleden, net voor een lange rit, ook al een keer gehad. Het is toen vanzelf overgegaan. Zijn er forumleden, die een soortgelijk issue met de remmen hebben gehad en wat is er aan gedaan of kan er aan gedaan worden?
Ja herkenbaar:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80306170

De eerste keer dat het gebeurde was de avond voordat we voor een paar weken naar Spanje vertrokken. Mooi weer dus een buur op straat en een die uit het raam hing, omdat het een enorme bon was was alsof de ophanging op straat lag. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:02
Net terug uit Zeist, lekker hoor 1 filiaal in het land, volop in de file gestaan.

Afspraak ivm verwijderen account vorige eigenaar en mijn account toevoegen, plus nog een aantal software issues stoelverwarming bijrijder, zwarte schermen, klimaat/temperatuur, ver/ontgrendelen bij benaderen/verwijderen voertuig en regelmatig gebeurt het dat de deuren vergrendeld zijn en dat ik de volgende morgen een bericht heb gehad dat de deuren ontgrendeld zijn.

Om kort te gaan account aanpassing is gelukt de rest merk ik geen verandering, men heeft iets met de software gedaan maar er kwamen geen fouten naar voren tijdens het uitlezen.....
Al met al een teleurstellend bezoek , personeel is vriendelijk en willen je graag helpen maar helaas geen resultaat, men verwacht dat een aantal issues met de te verwachte update zullen worden verholpen(verwarming bijrijders stoel) , ook kon men niet aangeven wanneer de update er aan kwam, erg jammer dat die software zou instabiel is, wagen rijdt verder prima ook de ACC in de file werkte erg goed.

Beetje dubbel gevoel dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:37
brambo123 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:09:
Wat is jullie ervaring met verschillende merken batterijen voor de sleutel?
Heb zelf nu ruim een week Verbatim er in zitten.
Werdt geleverd met Panasonic welke het 2 maanden heeft volgehouden.
Mijn sleutel doet weer moeilijk, zo'n 8 weken met batterij :X
Zijn as-we-speak mijn deurgreep aan het fixen en doen er meteen even nieuwe batterij in de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-07 22:44
Ik ben tot nu toe erg tevreden met de auto, toch zijn er een paar dingen waar ik nog vragen over heb:
- Stel ik rij achteruit en ik dreig iets te gaan raken, remt de auto dan vanzelf?
- Werkt de NFC kaart alleen met ontgrendelen, niet om weg te rijden?
- Gisteren weer gehad met de app digital key, dat ik niet kon rijden, telkens sleutel niet herkend, ook niet na auto locken, telefoon opnieuw opstarten etc… binnen maar de fob gepakt maar dat betekent dat ik dit gewoon niet kan vertrouwen, moet ik de sleutel misschien opnieuw koppelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Frostb1te1992 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:46:
Ik ben tot nu toe erg tevreden met de auto, toch zijn er een paar dingen waar ik nog vragen over heb:
- Stel ik rij achteruit en ik dreig iets te gaan raken, remt de auto dan vanzelf?
- Gisteren weer gehad met de app digital key, dat ik niet kon rijden, telkens sleutel niet herkend, ook niet na auto locken, telefoon opnieuw opstarten etc… binnen maar de fob gepakt maar dat betekent dat ik dit gewoon niet kan vertrouwen, moet ik de sleutel misschien opnieuw koppelen?

Alvast bedankt!
Ga er maar vanuit de de auto niet remt, dan zit je altijd goed.
Wil je echt antwoord dan moet je het waarschijnlijk zelf gaan testen, paar lege dozen kan de bumper vast wel hebben :+

NFC kaart werkt ook voor rijden.
Daarvoor moet je de kaart even in de draadloze telefoon lader houden.
In de key fob zit ook een NFC tag in voor geval dat batterij leeg is.
Zit aan de kant van de knoppen, niet de batterij kant.

Nieuwe app versie heeft meerdere bugs.
O.a. digitale sleutel die niet meer werkt, reisgeschiedenis die niet laad.
Dus tja, de app moet je voorlopig niet op vertrouwen.
Gewoon zorgen dat je altijd kaart of key bij je hebt.
Ook wel zo handig als telefoon een keer leeg of stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
brambo123 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:18:
[...]

Ga er maar vanuit de de auto niet remt, dan zit je altijd goed.
Wil je echt antwoord dan moet je het waarschijnlijk zelf gaan testen, paar lege dozen kan de bumper vast wel hebben :+

NFC kaart werkt ook voor rijden.
Daarvoor moet je de kaart even in de draadloze telefoon lader houden.
In de key fob zit ook een NFC tag in voor geval dat batterij leeg is.
Zit aan de kant van de knoppen, niet de batterij kant.

Nieuwe app versie heeft meerdere bugs.
O.a. digitale sleutel die niet meer werkt, reisgeschiedenis die niet laad.
Dus tja, de app moet je voorlopig niet op vertrouwen.
Gewoon zorgen dat je altijd kaart of key bij je hebt.
Ook wel zo handig als telefoon een keer leeg of stuk is.
Bedankt voor alle antwoorden! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

ramrodwillem schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:29:
ook de ACC in de file werkte erg goed.
Ben nieuwsgierig... hoe gebruik jij de ACC in
de file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Uuuh als de ACC ingesteld staat er er dient zich een file aan de ACC gewoon zn werk laten doen, hij past de snelheid prima aan of komt geheel tot stilstand, na stilstand bij het weer rijden van de file even het pedaal aanraken en hij volgt de voorganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Alvast bedankt!
Met achteruitrijden zou hij volgens mij moeten stoppen bij belemmering. Er is een instelling voor. Ik heb aan begin van de zomer gehad dat de auto steeds te snel al remde bij achteruitrijden. Niet rustig maar remmen met een klap meteen naar stilstand. De instelling heb ik toen uitgezet, maar weet niet precies wat/waar het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

ramrodwillem schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:25:
Uuuh als de ACC ingesteld staat er er dient zich een file aan de ACC gewoon zn werk laten doen, hij past de snelheid prima aan of komt geheel tot stilstand, na stilstand bij het weer rijden van de file even het pedaal aanraken en hij volgt de voorganger.
Ik ben bij het afremmen door file een beetje bang dat de auto te hard afremt. Ook voor achteropkomend, dus neem het stuur over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
BPi schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:30:
[...]

Ik ben bij het afremmen door file een beetje bang dat de auto te hard afremt. Ook voor achteropkomend, dus neem het stuur over 8)7
Linker paddestoel naar rechts tikken, dan gaat hij meer afstand houden. Dat is op snelwegen wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
BPi schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:30:
[...]

Bij gebruik van de ACC hou ik mijn handen altijd aan het stuur, trouwens, hou altijd m'n handen aan het stuur, waarom zou je dat niet doen?

Bij bochten zou de ACC zich ook aan moeten passen maar dat wisselt nog al sterk,soms werkt dat wel soms matig en soms niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ramrodwillem op 14-12-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
ramrodwillem schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:55:
[...]

Bij gebruik van de ACC hou ik mijn handen altijd aan het stuur, trouwens, hou altijd m'n handen aan het stuur, waarom zou je dat niet doen?

Bij bochten zou de ACC zich ook aan moeten passen maar dat wisselt nog al sterk,soms werkt dat wel soms matig en soms niet.
Zelfs met LCC moet je het stuur nog vasthouden, anders gaat die zeuren.
Al kun je best even snel je jas uitdoen.
Met alleen ACC lijkt me stuur vasthouden wel zo handig.

Overigens raakt auto ook redelijk in paniek als je het stuur te veel zijn eigen ding laat doen op hobbelwegen.
Denkt die dat je stuur niet meer vast hebt en dat laat die duidelijk merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

ramrodwillem schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:55:
[...]

Met stuur overnemen bedoel ik dat ik de controle weer overneem ipv de auto laat kiezen wanneer hij (/zij/hen) remt.
Handen blijven zeker bij file aan stuur.
Het gaat mij erom dat ik onvoldoende vertrouwen heb om de auto in file zelf (rustig) tot stilstand te laten komen. Met daarbij natuurlijk ook andere weggebruikers die geregeld voor je schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
BPi schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:56:
[...]

Met stuur overnemen bedoel ik dat ik de controle weer overneem ipv de auto laat kiezen wanneer hij (/zij/hen) remt.
Handen blijven zeker bij file aan stuur.
Het gaat mij erom dat ik onvoldoende vertrouwen heb om de auto in file zelf (rustig) tot stilstand te laten komen. Met daarbij natuurlijk ook andere weggebruikers die geregeld voor je schuiven.
File rijden met ACC is echt heel erg fijn in vergelijking met zonder. Auto geeft netjes een pingeltje als je weer verder kunt. Je tikt het pedaal aan en dan volgt ie keurig je voorganger totdat je weer stilstaat. Echt de moeite waard om dit te oefenen gezien de rust die het geeft aangezien je relaxt kunt zitten terwijl de ACC z’n werk doet.

Daarentegen heb ik die rust niet bij LCC. Dat is echt een systeem wat pas goed zal functioneren icm met Lidar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
Meubelmakert schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:16:
[...]

File rijden met ACC is echt heel erg fijn in vergelijking met zonder. Auto geeft netjes een pingeltje als je weer verder kunt. Je tikt het pedaal aan en dan volgt ie keurig je voorganger totdat je weer stilstaat. Echt de moeite waard om dit te oefenen gezien de rust die het geeft aangezien je relaxt kunt zitten terwijl de ACC z’n werk doet.

Daarentegen heb ik die rust niet bij LCC. Dat is echt een systeem wat pas goed zal functioneren icm met Lidar.
Er is ook nog een andere optie dan het gaspedaal indrukken, namelijk het linker vierkante indrukken en dan gaat hij ook weer vooruit. Dat vind ik nog fijner.

Duurde sowieso even bij mij voordat ik doorhad dat als je cruise conrol uit is gegaan omdat je bijvoorbeeld hebt geremd, en je dan het linker vierkantje indrukt, hij weer op de oude snelheid de cruise control aandoet. Eerst deed ik het via de rechter hendel, maar dan begon hij weer op de huidige snelheid en moest ik weer paar keer naar boven klikken voor ik op de 100 zat. Weet niet of je dat ook toevallig al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
NAmst schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:27:
[...]

Goeie tip! Thanks.

Er is ook nog een andere optie dan het gaspedaal indrukken, namelijk het linker vierkante indrukken en dan gaat hij ook weer vooruit. Dat vind ik nog fijner.

Duurde sowieso even bij mij voordat ik doorhad dat als je cruise conrol uit is gegaan omdat je bijvoorbeeld hebt geremd, en je dan het linker vierkantje indrukt, hij weer op de oude snelheid de cruise control aandoet. Eerst deed ik het via de rechter hendel, maar dan begon hij weer op de huidige snelheid en moest ik weer paar keer naar boven klikken voor ik op de 100 zat. Weet niet of je dat ook toevallig al wist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15

Alvast bedankt!
Bij het achteruit parkeren in een parkeervak is de auto wel eens keihard op de rem gegaan met het idee dat je iets hebt geraakt, maar er hing een takje van een struik.. Dus hij remt wel automatisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter

Alvast bedankt!
Standaard staat de "noodstop" functie aan. Zie punt 10.18 in de handleiding in je app. Op je scherm is dat te bereiken via <auto> >> ZEEKR AD en dan een stukje naar beneden scrollen.

Ga er maar van uit dat je je keyfob altijd bij je moet hebben, dat werkt het best. Haal bij de Ali een hoesje want de verf op dat ding is ontzettend kwetsbaar. Sommige gebruikers melden enorme batterijverbruiken van hun fob, ik doe sinds eind augustus met de eerste batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Bedankt voor jullie antwoorden! :) Ik rij nu met de NFC-pas en dat werkt gelukkig perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-07 21:17

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Bij de laatste update van de Zeekr App viel mij op dat het reisverslag niet meer werkt. Navraag bij Zeekr leert dat dit inderdaad zo is en bij de volgende update wordt hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Tunnelplan schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:39:
Bij de laatste update van de Zeekr App viel mij op dat het reisverslag niet meer werkt. Navraag bij Zeekr leert dat dit inderdaad zo is en bij de volgende update wordt hersteld.
Er is wel meer mis na die App update, ik krijg iedere keer bij openen App de melding "digitale sleutel niet verbonden, maak er 1 aan om te activeren" Als ik op "nu aanmaken" druk dan gebeurt er niets. Kan dus niet verder om aan te maken.
De geselecteerde icoontjes van afstandbediening wisselen uit zich zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 10:32

Alvast bedankt!
Uit ervaring kan ik je melden dat ie serieus in de ankers gaat (gelukkig) op een donkere mistige ochtend zag ik een geparkeerde auto over het hoofd en de zeekr gelukkig niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Tunnelplan schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:39:
ramrodwillem schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:54:
[...]

Er is wel meer mis na die App update, ik krijg iedere keer bij openen App de melding "digitale sleutel niet verbonden, maak er 1 aan om te activeren" Als ik op "nu aanmaken" druk dan gebeurt er niets. Kan dus niet verder om aan te maken.
De geselecteerde icoontjes van afstandbediening wisselen uit zich zelf.
Mijn telefoon heeft zojuist een nieuwe app update opgehaald.
Reisgeschiedenis weer te werken en maakt ook weer bluetooth verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
brambo123 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:43:
[...]

[...]

Mijn telefoon heeft zojuist een nieuwe app update opgehaald.
Reisgeschiedenis weer te werken en maakt ook weer bluetooth verbinding.
Apple of Android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Android, nu versie 2.4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertjanf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:49
En ook op Apple IOS

Versie 2.4.1

[ Voor 29% gewijzigd door geertjanf op 16-12-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Meubelmakert schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:16:
[...]

Jammer dat dit soort dingen door Zeekr (nog) niet worden uitgelegd. Ze staan bijvoorbeeld niet in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
BPi schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:17:
[...]

Jammer dat dit soort dingen door Zeekr (nog) niet worden uitgelegd. Ze staan bijvoorbeeld niet in de gebruiksaanwijzing.
Handleiding goed gelezen?
Stop-and-go: als de voorligger stopt, stopt uw auto ook. Als de voorligger binnen 3 minuten weer gaat rijden, gaat uw auto ook rijden en wordt de adaptieve cruisecontrol hervat. Opmerking:Als de functie de auto tot stilstand brengt en er een voetganger of een object tussen de auto en de voorligger komt, moet de bestuurder weer gaan rijden door het gaspedaal in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 22:18
-Muncky- schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:45:
Poh, ik ben echt heel benieuwd naar de Zeekr 7X! Hoop dat deze snel naar Europa komt, ziet er echt goed uit.
Hij is gelanceerd. Het is dat ik een Xpeng G9 besteld heb inmiddels, anders was het zeker de 7X geworden. Wat een prachtbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Sjaak_Afhaak

Bleh!

brambo123 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:06:
[...]

[...]
En eigenlijk klopt dat stuk uit de handleiding niet eens. De ACC/LCC wordt alleen automatisch geresumed als je je ogen op de weg hebt. Is je aandacht ergens anders, hoor je een chime, en moet je of het stroompedaal indrukken, of de linkerknop op het stuur.

Een handige tip voor de mensen die 'ouderwetse' cruisecontrol gewend zijn;
- de linker knop op het stuur is het equivalent van "RESUME" (of dat nou ACC of LCC is)
- de versnellingspook naar beneden (1x voor ACC, 2x voor LCC) is het equivalent van SET.
- linker knop op het stuur omhoog (kort) = +5km
- linker knop op het stuur omhoog (ingehouden) = +1km in stapjes.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

getriggerd door een recent filmpje van Autoweek (technisch broertje van de X)

YouTube: Volvo EX30 - Afscheid duurtest

één van de downsides van de EX30 is volgens het filmpje de keyfob. Is hier betreffende de X ook al vaker genoemd. En dan heb ik het niet over de batterij. Die doet het bij mij al 5 maanden prima.
Wat voor mij enorm ergerlijk is, is dat de werking van het ding totaal onvoorspelbaar en inconsequent is. 3 van de 10 keer gaat het goed. 3 van de tien keer reageert de auto niet (automatisch ontgrendelen). Dan druk ik op de ontgrendelknop op de keyfob (ik sta naast de auto), en duurt het vaak circa 10 seconden voordat er leven in de brouwerij komt. inmiddels heb ik 2-3 gedrukt, denkend dat het aan mij ligt.
Tenslotte: 1 op de 10 keer stap ik in, doe m'n pre-flight-check (swipe down op het scherm, 4x AD zaken uit), wil de auto in D zetten, wat vervolgens niet lukt, want; geen sleutel gedetecteerd. De auto gaat weer automatisch in P stand.

Nu heeft de auto zelf een ingebouwde app om de sleutel updaten.. Doet het niet. VIN nummer check, en dan gebeurt er niks. Ik hoop echt dat Zeekr hier middels software iets aan kan doen, maar vrees dat het probleem deels door verkeerde hardware keuzes wordt veroorzaakt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:50:
getriggerd door een recent filmpje van Autoweek (technisch broertje van de X)

YouTube: Volvo EX30 - Afscheid duurtest

één van de downsides van de EX30 is volgens het filmpje de keyfob. Is hier betreffende de X ook al vaker genoemd. En dan heb ik het niet over de batterij. Die doet het bij mij al 5 maanden prima.
Wat voor mij enorm ergerlijk is, is dat de werking van het ding totaal onvoorspelbaar en inconsequent is. 3 van de 10 keer gaat het goed. 3 van de tien keer reageert de auto niet (automatisch ontgrendelen). Dan druk ik op de ontgrendelknop op de keyfob (ik sta naast de auto), en duurt het vaak circa 10 seconden voordat er leven in de brouwerij komt. inmiddels heb ik 2-3 gedrukt, denkend dat het aan mij ligt.
Tenslotte: 1 op de 10 keer stap ik in, doe m'n pre-flight-check (swipe down op het scherm, 4x AD zaken uit), wil de auto in D zetten, wat vervolgens niet lukt, want; geen sleutel gedetecteerd. De auto gaat weer automatisch in P stand.

Nu heeft de auto zelf een ingebouwde app om de sleutel updaten.. Doet het niet. VIN nummer check, en dan gebeurt er niks. Ik hoop echt dat Zeekr hier middels software iets aan kan doen, maar vrees dat het probleem deels door verkeerde hardware keuzes wordt veroorzaakt.
Die sleutel punten klinken mij toch wel een beetje als een batterij die leeg aan het raken is.
Dan krijg je dingen als automatisch ontgrendelen die niet goed werkt, gevolgd door knoppen die niet reageren en sleutel die niet herkend wordt.
En als je dan een nieuwe batterij er in heb werkt het in ene een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
-Muncky- schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:30:
[...]

Hij is gelanceerd. Het is dat ik een Xpeng G9 besteld heb inmiddels, anders was het zeker de 7X geworden. Wat een prachtbak.
Je kan altijd annuleren, iets met consumentenrecht. Ik heb ook de G6 en G9 proefgereden, maar op papier is de 7X ook mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:16
Jammer dat de 7x in europa weer zoveel word uitgekleed en veel toffe features niet meekomen. En alsnog het dubbele betaald hier

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 22:18
NAmst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:05:
[...]

Je kan altijd annuleren, iets met consumentenrecht. Ik heb ook de G6 en G9 proefgereden, maar op papier is de 7X ook mijn favoriet.
Al besteld, via lease, 30 december uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2133284

vraag en aanbod

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 17-12-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 17-12-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
Kreeg net mail dat er nieuwe update voor de X aankomt en dat deze in batches uitgerold gaat worden.
Release notes in mail zijn niet zo heel duidelijk, dus linkje naar uigebreide https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/2024-3

zaken die erin zitten:
- De verwarming van de passagiersstoel wordt na twee minuten niet langer automatisch uitgeschakeld, waardoor een probleem wordt verholpen dat aanwezig was bij de Long Range RWD-uitvoering.
- Factory Reset-functie is toegevoegd (alleen het Eigenaar-profiel kan dit uitvoeren).
- Er zijn nieuwe standaardwaarden voor Drive Mode en Regen Mode.
- aantal piepjes is verminderd

[ Voor 47% gewijzigd door sliepie op 17-12-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Mail ook gehad, geen melding van aanpak hoog batterij gebruik keyfob ,zou jammer zijn als dat niet wordt aangepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Iemand was ook niet aan het opletten bij Zeekr.
In release notes zitten linkjes naar handleiding van de 001 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

brambo123 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:06:
[...]

[...]
Ja, ik heb de auto al 11 maanden en zoek wel eens iets op in de manual. Dit ook. Echter stond het er toen niet in. En niet alle functies staan er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

brambo123 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:19:
Iemand was ook niet aan het opletten bij Zeekr.
In release notes zitten linkjes naar handleiding van de 001 :X
Ja, ik zag ook knopjes van het verkeerde stuur bij uitleg ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Vanmorgen stond er in de playstore (android) weer een update voor de Zeekr app klaar. Reisgeschiedenis en Bluetooth werkt weer in de X 👍 fijne dag Zeekr's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Update 1.2 heb ik zojuist kunnen starten vanuit de app! Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15
Ik krijg een foutmelding als ik controleer op updates. Ben benieuwd wanneer ik 'm kan updaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
KevinT schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:19:
Update 1.2 heb ik zojuist kunnen starten vanuit de app! Ben benieuwd
Ik ook! Is nu al bijna een uur bezig en nog steeds niet klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
Hier staat de update erop in iets meer dan een kwartier. Auto stond hier wel voor het huis en dus verbonden met wifi, wellicht dat dat nog een verschil maakt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Masterkev schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:09:
Hier staat de update erop in iets meer dan een kwartier. Auto stond hier wel voor het huis en dus verbonden met wifi, wellicht dat dat nog een verschil maakt?!
Ik vermoed inderdaad dat ik er straks even heen moet lopen, staat nu al een tijdje vast op 13 streepjes voor het rondje vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
Bij mij duurde het ongeveer 40 minuten voordat het erop stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Net naar de auto gelopen en het staat erop, maar in de app blijft updaten staan zelfs na het opnieuw installeren van de app, ik kan daarop nu niets bedienen… hopelijk lost het zichzelf op straks.

Edit: Na 3x cellulair reset is ineens alles hersteld en maakt de auto weer verbinding, gelukkig maar!

[ Voor 21% gewijzigd door Frostb1te1992 op 18-12-2024 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Frostb1te1992 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:59:
[...]

Ik ook! Is nu al bijna een uur bezig en nog steeds niet klaar..
Ik heb het anders gedaan. Ik kreeg een melding in mijn display maar ik heb hem uitgesteld naar 2 uur vannacht.
Net na het parkeren de auto gereset, hij is er helemaal klaar voor.
Morgen koppel ik toevallig een fietsendrager aan. Kan ik meteen kijken of ze misschien stiekem iets aan de (A)CC hebben gedaan.
One can only hope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Opa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:08:
[...]

Ik heb het anders gedaan. Ik kreeg een melding in mijn display maar ik heb hem uitgesteld naar 2 uur vannacht.
Net na het parkeren de auto gereset, hij is er helemaal klaar voor.
Morgen koppel ik toevallig een fietsendrager aan. Kan ik meteen kijken of ze misschien stiekem iets aan de (A)CC hebben gedaan.
One can only hope...
kan je rekenen.....? :) (ik hoop oprecht voor je dat ik het mis heb)

Hier is de update nog niet geïnstalleerd, maar de auto gedraagt zich al een paar ritten voorbeeldig. En op die momenten is het toch wel een verdomd fijne auto hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 18-12-2024 22:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
Vanmorgen een klein stukje gereden in de stad en een paar dingen vielen op in OS 1.2:
  • Animatie bij het openen van de auto in het B-stijl display. Hopelijk kan dit in de toekomst uit, want vrij kinderachtig.
  • Ik kan de Zeekr store nergens meer vinden, evenals het menu waar je in detail het rijbereik ziet.
  • De grootste ergernis is toch wel dat het erop lijkt dat hij de regeneratie stand niet onthoudt en deze telkens terugzet naar Normaal. Ik moest vanmorgen flink in de ankers omdat de auto minder hard op de motor remde dan ik gewend was. Hopelijk fixen ze dat snel weer
Nog geen snelweg kilometers gemaakt dus kan nog niets zeggen over de aanpassingen qua ACC en dergelijke.

• Frostb1te1992
Masterkev schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:59:
Vanmorgen een klein stukje gereden in de stad en een paar dingen vielen op in OS 1.2:
  • Animatie bij het openen van de auto in het B-stijl display. Hopelijk kan dit in de toekomst uit, want vrij kinderachtig.
  • Ik kan de Zeekr store nergens meer vinden, evenals het menu waar je in detail het rijbereik ziet.
  • De grootste ergernis is toch wel dat het erop lijkt dat hij de regeneratie stand niet onthoudt en deze telkens terugzet naar Normaal. Ik moest vanmorgen flink in de ankers omdat de auto minder hard op de motor remde dan ik gewend was. Hopelijk fixen ze dat snel weer
Nog geen snelweg kilometers gemaakt dus kan nog niets zeggen over de aanpassingen qua ACC en dergelijke.
Hier ook, het regeneratief remmen wordt telkens gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Dus vanaf nu in de Pre-flight check:
1. Hulpsystemen uit (x4)
2. Koplampen op dimlicht
3. regeneratie op max
4. Navigatie instellen
5. Stoelverwarming aan
6. Stuurverwarming aan.
7. Radio weer opnieuw instellen (ipv Favourites geeft hij regelmatig Station List aan of is hij stil cq op andere bron)
8. ?
9. Wegrijden
10. Je afvragen waarvoor de auto nu weer piept (twee keer piepen voor wijziging max snelheid op één rotonde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wernervp
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hier ook de update. Leuk dat ze tijd besteden aan een nieuwe welkomst animatie.. ik had liever gehad dat je die welkomst en vaarwel muziek kunt uitzetten/ vervangen.. (als het kan hoor ik graag hoe, heb het nog niet kunnen vinden).

Verder ben ik in het algemeen teleurgesteld in de Zeekr X.. vooral de software problemen zijn erg storend, wel goed te zien dat ze er aan werken.

Morgen mag ik weer wisselen van auto in de Athlon Flex, ik had al min- of meer besloten te wisselen, misschien dat ik het nu na de update nog een kans geef. Helaas lees ik dan weer dat snelheidswaarschuwing het volume van de muziek gaan verlagen, dus het wordt nog irritanter :S. In ieder geval heeft de bijrijder voortaan een warme zetel :D

Mijn grootste ergernissen:
- DAB radio: waar dat bij de Tesla Model 3 en de Toyota van partner nauwelijkseen probleem is is het bij de Zeekr X onbruikbaar.
- Het regeneratief remmen op de hogere stand maakt het rijden heel onrustig, de auto grijpt te hard in en het is moeilijk te doseren vind ik.
- Te veel klikken voor stoel en stuur verwarming
- Scherm springt willekeurig terug naar Home en dus uit de navigatie.
- Navigatie waarschuwingen steeds weer opnieuw moeten uitzetten.
- Afgelopen week hadden we ineens geen volume controle meer (op geen enkele source).. bij de terugrit was dit weer hersteld.
- CarPlay reageert traag op commando's
- Inschakelen Cruise Control reageert traag.. 2 - 3 seconden
- Uitschakelen Cruise Control reageert traag, als het al werkt.. meestal werkt het niet en moet je de rempedaal aantikken
- LUID knipperlicht signaal
- Regelmatig is de auto uitgelogt bij het instappen
- Rijdt je op Cruise Control en ben je even wat extra gas aan het geven om in te halen dan werken sommige commandos' niet meer, zoals volume..

Niet alles is een enorm probleem natuurlijk, maar er zitten zoveel slordigheden in het systeem dat het voor mij teveel invloed heeft op het rijplezxier.

• Frostb1te1992
wernervp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:16:
Hier ook de update. Leuk dat ze tijd besteden aan een nieuwe welkomst animatie.. ik had liever gehad dat je die welkomst en vaarwel muziek kunt uitzetten/ vervangen.. (als het kan hoor ik graag hoe, heb het nog niet kunnen vinden).
Even uit mijn hoofd bij instellingen -> verlichting -> welkomstverlichting -> uit.

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:24
Vanmorgen bleek de voor afgelopen nacht 02:00 h geplande update niet te hebben plaatsgevonden. Ik kreeg de melding dat de update vertraagd is omdat niet voldaan was aan de upgradevoorwaarden. Vandaag nog herhaalde malen geprobeerd te updaten, doch kreeg iedere keer dezelfde melding (zie foto's)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_SU8Sjh2nAUPVZuj8QQCsV8qjQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q2yciadfxWlD6zytESse1dBt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Czo8GVRXv1LTFmKaULTu-8wfnQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CH7hysneIjRk7hdsw76ipI74.png?f=fotoalbum_large. Weet iemand raad?

• ramrodwillem
En ik maar wachten op de up date....

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Wisl schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:52:
Vanmorgen bleek de voor afgelopen nacht 02:00 h geplande update niet te hebben plaatsgevonden. Ik kreeg de melding dat de update vertraagd is omdat niet voldaan was aan de upgradevoorwaarden. Vandaag nog herhaalde malen geprobeerd te updaten, doch kreeg iedere keer dezelfde melding (zie foto's).

Weet iemand raad?
Ik zou in de auto gaan zitten en kijken of er wat op het scherm verschijnt als je het nog eens probeert.
Daarvóór nog (heb ik uit voorzorg gedaan) even de auto resetten met de twee platte knoppen op het stuur naast de paddenstoelen. 10 sec lang indrukken en hij reset. Daarna updaten.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:21

EntonoX

Team leider

Waar ik vooral benieuwd naar ben; is er nog iets veranderd aan de UI? In de releasenotes zie ik daar weinig van terug en als ik de builders lijst ranking zie komt daar geen 'animatie op de b stijl' in terug... -O-

Dus ik ben bang dat ze niet heel veel van de builders feedback meenemen...

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Elmar1982
EntonoX schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:08:
Waar ik vooral benieuwd naar ben; is er nog iets veranderd aan de UI? In de releasenotes zie ik daar weinig van terug en als ik de builders lijst ranking zie komt daar geen 'animatie op de b stijl' in terug... -O-

Dus ik ben bang dat ze niet heel veel van de builders feedback meenemen...
Een leuk welkoms animatie in de b style haha maar meer kon ik niet vinden. Maar belangrijker vind ik de stoelverwarming passagier en doorspelen van spotify. Dat lijkt opgelost. Verder nog niet mee gereden. Builders leek in het begin nog goed gecoördineerd maar laatste tijd lijkt het wel of er overal maar een autoreply op word gegooid.

• Elmar1982
Bij het wegrijden drukte ik per ongeluk op de P knop ipv wissers toen stond hij gewoon ineens stil dus hoop niet als je hard rijd en per ongeluk op de p knop drukt dat hij ineens noodstop maakt

En nog steeds engelse datum 😒

En regeneren gaat steeds terug naar normaal ipv hoog als dat is ingesteld

Gelijk wat tickets ingeschoten bij builders

[ Voor 29% gewijzigd door Elmar1982 op 19-12-2024 19:10 ]

• BPi
  • Nu online

BPi

H
Heb ik ook op builders gezet. https://zeekr.featurebase...teeringwheel-in-two-menus
please upvote! _/-\o_

Op het ene scherm stoelverwarming en -koeling. Op andere scherm staat rest van de verwarming en stuur. Zorg dan op zijn minst dat stuur ook bij de stoelen staat.
En de bediening van de stuurverwarming staat overigens ook best ver naar rechts.

[ Voor 13% gewijzigd door BPi op 19-12-2024 21:46 ]

• BPi
  • Nu online

BPi

Overigens...
Ze zijn vergeten te programmeren dat er een waarschuwing komt als de ruitenwisservloeistof leeg begint te raken. Laatst had ik op de snelweg slecht weer met opspattende druppels en ineens was het reservoir leeg.
Erg vervelend omdat het nogal slecht uitkwam.

https://zeekr.featurebase...ow-level-windscreenwasher
please upvote! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door BPi op 19-12-2024 21:45 ]

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Positief:
- De teksten op de bestuurders display is ietsjes vergroot, en is beter leesbaar.
- onboard Spotify doet het nu beter. Heeft nog niet verzaakt.
- chime bij gebruik van ACC is weg. Heeeerlijk :)

Negatief:
- regeneratie remstand wordt niet meer onthouden, en springt automatisch terug naar standje normaal.
- waar er in de acc en lcc stand af en toe eerst nog wat steenkolen Engels werd gebruikt (gevalletje Google Translate), worden nu compleet de verkeerde meldingen weergegeven. Voorbeeld; als je met LCC een vrachtwagen op de snelweg inhaalt, gaat de auto iets links van de centerlijn rijden en meldt "neem de auto over, want je nadert een verkeerslicht".
Da's 1 van de meldingen, maar er zijn er nog 2 of 3 die simpelweg niet kloppen. Dus geen vertaalfoutje meer, maar simpelweg de verkeerde teksten.

Heb vandaag voor het eerst de interne navi maar eens geprobeerd, met de laadstop optie. En die slaat werkelijk nergens op. Laat me terugrijden via dezelfde snelweg, omdat er aan de andere rijrichting wel een laadstation is volgens de kaart. Niet 1-2 kilometer, maar 17 kilometer. Terwijl er verderop op de route nog 3 fastned stations staan, alle makkelijk binnen bereik van de SOC, en gewoon op de route.

Ik vind het gewoon jammer dat er een paar problemen worden opgelost, om vervolgens door prutswerk en niet testen, weer nieuwe problemen erbij te krijgen. Ik hoe geen product, waar de klant het proefkonijn is.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:21:
Positief:
- De teksten op de bestuurders display is ietsjes vergroot, en is beter leesbaar.
- onboard Spotify doet het nu beter. Heeft nog niet verzaakt.
- chime bij gebruik van ACC is weg. Heeeerlijk :)

Negatief:
- regeneratie remstand wordt niet meer onthouden, en springt automatisch terug naar standje normaal.
- waar er in de acc en lcc stand af en toe eerst nog wat steenkolen Engels werd gebruikt (gevalletje Google Translate), worden nu compleet de verkeerde meldingen weergegeven. Voorbeeld; als je met LCC een vrachtwagen op de snelweg inhaalt, gaat de auto iets links van de centerlijn rijden en meldt "neem de auto over, want je nadert een verkeerslicht".
Da's 1 van de meldingen, maar er zijn er nog 2 of 3 die simpelweg niet kloppen. Dus geen vertaalfoutje meer, maar simpelweg de verkeerde teksten.

Heb vandaag voor het eerst de interne navi maar eens geprobeerd, met de laadstop optie. En die slaat werkelijk nergens op. Laat me terugrijden via dezelfde snelweg, omdat er aan de andere rijrichting wel een laadstation is volgens de kaart. Niet 1-2 kilometer, maar 17 kilometer. Terwijl er verderop op de route nog 3 fastned stations staan, alle makkelijk binnen bereik van de SOC, en gewoon op de route.

Ik vind het gewoon jammer dat er een paar problemen worden opgelost, om vervolgens door prutswerk en niet testen, weer nieuwe problemen erbij te krijgen. Ik hoe geen product, waar de klant het proefkonijn is.
Ja wel eens! Laat dat ook gewoon blijken aan zeekr. Maak er aub tickets van op het builders platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
BPi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:38:
Overigens...
Ze zijn vergeten te programmeren dat er een waarschuwing komt als de ruitenwisservloeistof leeg begint te raken. Laatst had ik op de snelweg slecht weer met opspattende druppels en ineens was het reservoir leeg.
Erg vervelend omdat het nogal slecht uitkwam.

https://zeekr.featurebase...ow-level-windscreenwasher
please upvote! _/-\o_
Dit vereist de aanwezigheid van een sensor. Ik ga er vanuit dat die er niet in zit anders hadden ze die wel gebruikt voor een dergelijke melding. Dus ik vul hem iedere 2 weken even bij. Kost 30 seconden tot 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:25:
[...]
Dus ik vul hem iedere 2 weken even bij. Kost 30 seconden tot 1 minuut.
Gewoon uit nieuwsgierigheid; zijn jullie verslaafd aan de geur van die vloeistof of is het reservoir zo klein?
Ik heb in 65.000 km nog nooit bij hoeven te vullen behalve dan (waarschijnlijk) bij de jaarlijkse beurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
bigkevx2 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:00:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid; zijn jullie verslaafd aan de geur van die vloeistof of is het reservoir zo klein?
Ik heb in 65.000 km nog nooit bij hoeven te vullen behalve dan (waarschijnlijk) bij de jaarlijkse beurt....
Tja, die offroad ritjes hè. En die geur is echt fijn sinds ik hem vul met rituals ruitenwisservloeistof. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Rituals ruitenvloeistof? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernervp
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Frostb1te1992 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:25:
[...]

Even uit mijn hoofd bij instellingen -> verlichting -> welkomstverlichting -> uit.
Thanks, ik ga het checken.. ik had hem daar niet gezocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

bigkevx2 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:00:
[...]

Stoffige ritten in droog en heet zuid Europa... geen idee of hij tussendoor gevuld is. Moet haast wel. Leeg bij 27.000km.
Reservoir is niet zo groot als ik gewend was van Volvo's met koplampsproeiers. Daar gingen vele liters in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 20:36

Verder ben ik in het algemeen teleurgesteld in de Zeekr X.. vooral de software problemen zijn erg storend, wel goed te zien dat ze er aan werken.

Morgen mag ik weer wisselen van auto in de Athlon Flex, ik had al min- of meer besloten te wisselen, misschien dat ik het nu na de update nog een kans geef. Helaas lees ik dan weer dat snelheidswaarschuwing het volume van de muziek gaan verlagen, dus het wordt nog irritanter :S. In ieder geval heeft de bijrijder voortaan een warme zetel :D

Mijn grootste ergernissen:
- DAB radio: waar dat bij de Tesla Model 3 en de Toyota van partner nauwelijkseen probleem is is het bij de Zeekr X onbruikbaar.
- Het regeneratief remmen op de hogere stand maakt het rijden heel onrustig, de auto grijpt te hard in en het is moeilijk te doseren vind ik.
- Scherm springt willekeurig terug naar Home en dus uit de navigatie.
- Navigatie waarschuwingen steeds weer opnieuw moeten uitzetten.
- Afgelopen week hadden we ineens geen volume controle meer (op geen enkele source).. bij de terugrit was dit weer hersteld.
- CarPlay reageert traag op commando's
- Inschakelen Cruise Control reageert traag.. 2 - 3 seconden
- Uitschakelen Cruise Control reageert traag, als het al werkt.. meestal werkt het niet en moet je de rempedaal aantikken
- LUID knipperlicht signaal
- Regelmatig is de auto uitgelogt bij het instappen
- Rijdt je op Cruise Control en ben je even wat extra gas aan het geven om in te halen dan werken sommige commandos' niet meer, zoals volume..

Niet alles is een enorm probleem natuurlijk, maar er zitten zoveel slordigheden in het systeem dat het voor mij teveel invloed heeft op het rijplezxier.
Verstandig dat je de flex lease had gekozen. Als ik het bij de 001 geweten had medio 2023 van de software dan had ik ook zoiets genomen ipv een 3 jarig contract. Nu na een jaar begint de software langzamerhand op een bruikbaar niveau te komen, even afgezien van bv navigatie, apps, UX etc maar in ieder geval nu redelijk bruikbaar en enigszins stabiel. Dat is al heel wat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
V1.2... fix one thing, break another...... Wees gewaarschuwd dat iedere keer als je de auto in gaat regeneratief remmen niet staat op "hoog" staat als je dit wel prefereerd!

Mogelijk dat jullie allemaal even een upvote kunnen geven aan onderstaande post zodat het echt onder de aandacht komt. Dit is mijn inziens de eerste echt "gevaarlijke" bug, wat overtrokken in de post maar om eerlijk te zijn best klaar mee....

https://zeekr.featurebase.app/p/regeneration-default-normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

@ultimasnake ik denk dat ze je daar verkeerd begrijpen (of niet goed lezen) OF wij begrijpen het verkeerd... In de release notes staat 'There are new default values for Drive Mode and Regen Mode' maar jullie zeggen dat deze waarde telkens terug springt en dus elke rit ingesteld moet worden als je anders als de default wil?

Ik denk dat hun het lezen als 'na de update staat het op de default setting'

Of het moet in te stellen zijn op het profiel ergens? Heb verder niet gekeken nog na de update, gisteren gehad en de vrouw heeft de auto vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
ultimasnake schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:22:
V1.2... fix one thing, break another...... Wees gewaarschuwd dat iedere keer als je de auto in gaat regeneratief remmen niet staat op "hoog" staat als je dit wel prefereerd!

Mogelijk dat jullie allemaal even een upvote kunnen geven aan onderstaande post zodat het echt onder de aandacht komt. Dit is mijn inziens de eerste echt "gevaarlijke" bug, wat overtrokken in de post maar om eerlijk te zijn best klaar mee....

https://zeekr.featurebase.app/p/regeneration-default-normal
Het is niet gevaarlijk maar wel vervelend ik heb ook een ticket gemaakt en ze zijn samengevoegd. Het gaat ten koste van de radius want als je het vergeet minder regeneratie en minder bereik. Dus ik vind dat dit echt snel opgelost moet worden. Idd tot nu toe altijd fix 1 thing break another (or 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Net de auto weer thuis, en even gekeken (vrouw klaagde dat z de radio niet kon vinden) en na een reset van het systeem was de radio weer te vinden net als vele andere apps. De instelling voor regeneratief remmen stond nog op 'hoog' dus morgen even kijken of hij daar ook op blijft staan.

Verder zag ik in de app store een Zeekr navigation app staan, zag er een stuk completer uit als onze standaard navigatie. Na downloaden en openen wel de melding dat het nu alleen nog voor bèta gebruikers is en in januari beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik krijg net op mn mobiel de melding dat de update ook op mijn Zeekr staat, na installatie resten, dat is met die 2 buitenste knoppen op het stuur, 10 sec in gedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Elmar1982 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:19:
[...]

Het is niet gevaarlijk maar wel vervelend ik heb ook een ticket gemaakt en ze zijn samengevoegd. Het gaat ten koste van de radius want als je het vergeet minder regeneratie en minder bereik. Dus ik vind dat dit echt snel opgelost moet worden. Idd tot nu toe altijd fix 1 thing break another (or 2)
Waarom zou je minder bereik hebben? Omdat je de rem aanraakt?
Als je rustig de rem aantikt gaat eerst regeneratie flink omhoog.
En veel EVs activeren remmen dan ook niet meteen, geen idee hoe Zeekr dat heeft.

Ik ben bang dat het juist een bug was dat die instelling wel onthouden werdt.
Iets met EU regels die bepalen dat rijstand altijd naar default moet }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
ramrodwillem schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:49:
Ik krijg net op mn mobiel de melding dat de update ook op mijn Zeekr staat, na installatie resten, dat is met die 2 buitenste knoppen op het stuur, 10 sec in gedrukt houden?
Resetten doet die volgens mij gewoon zelf.
Kunt voor zekerheid nog reset geven met inderdaad die 2 knoppen, gewoon totdat scherm zwart wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Ik het idee dat ze ook iets met temperatuurmeting gedaan hebben in de update.
Had de verwarming nog op 25 graden staan om het een beetje behaaglijk te krijgen.
Na update heel even in auto gezeten en werdt het in ene een sauna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
brambo123 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:44:
Ik het idee dat ze ook iets met temperatuurmeting gedaan hebben in de update.
Had de verwarming nog op 25 graden staan om het een beetje behaaglijk te krijgen.
Na update heel even in auto gezeten en werdt het in ene een sauna.
Thx , hopenlijk klopt het van die temperatuurmeting. Strak eens rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Net met de nieuwe updated gereden, regenereren blijft voor nu gewoon op de hoogte stand staan, temperatuur nog niet veel van gemerkt.

Helaas te vroeg gejuicht, regenereren stond bij de volgende rit ook op normaal, grrrrrrr.

[ Voor 26% gewijzigd door ramrodwillem op 21-12-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwus0vaIfQtpAxmmVnrf1FGycxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AE2eb4hGs6aT5yMyKQwh5wP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUbixxjrTL_aUnO5Kxw4eY9VJ-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZajMoGYvNoBHHeNSlY7onmSS.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er veelbelovend uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ben vanmiddag eens door heel menu heen gegaan om foutjes te zoeken.
Volgens release notes zouden vertaling aangepakt zijn, maar kom nog genoeg tegen.
Kwam ook een hele mooi fout tegen: passagiersstoel heeft in ene ook ventilatie 8)7
Morgen of zo maar eens wat puntjes in featurebase zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Thanks voor de heads-up!
Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste