Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:06

BPi

ramrodwillem schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:32:
[...]

Ik heb hem niet warm gereden hoor maar 10min laten ontdooien, daarna in de auto, geen probleem met de handgrepen, wie weet zijn die bij ontdooien wel verwarmt. Klimaat beheersing blijft wel een ding, op 25gr wordt het met moeite rond de 20gr en je merkt dat het af en toe kouder wordt, ook beslaat de wagen vrij snel.

Iemand een idee hoe te handelen met het handmatig voorverwarmen, bij het snelladen bij een Tesla of zo, hoe lang van te voren en met welke instelbare waarde?
Ik heb hem ook niet warmgereden, ik ben warm weggerreden. En dan merkt je een snel dalende temperatuur,
En wat betreft voorverwarmen voor snelladen kijg ik die melding vaak al dat de accu op temperatuur is als ik helemaal niet wil gaan laden (bijv bij nog 92% lading). Ik denk dat een minuut of 10 voor het laden je de knop om moet zetten. En die knop zit op het scherm bij je accu status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-06 18:37
BPi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:37:
[...]

Ik heb hem ook niet warmgereden, ik ben warm weggerreden. En dan merkt je een snel dalende temperatuur,
En wat betreft voorverwarmen voor snelladen kijg ik die melding vaak al dat de accu op temperatuur is als ik helemaal niet wil gaan laden (bijv bij nog 92% lading). Ik denk dat een minuut of 10 voor het laden je de knop om moet zetten. En die knop zit op het scherm bij je accu status.
Ik heb de vraag gesteld in het Buildersforum om een indicator te maken hiervoor, evenals een indicator voor de binnentemperatuur.

Hoe meer likes, des te meer kans dat ie in een komende update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:09
BPi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:37:
[...]

Jij bedoelt de knop "aanpassing van de batterijtemperatuur" , dan slimme aanpassing van de batterijtemperatuur schuifje naar rechts?

Maar hoe lang van te voren dan en van 5 tot 32 amp hoe hoog zet je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Meubelmakert schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:53:
[...]

Ik heb de vraag gesteld in het Buildersforum om een indicator te maken hiervoor, evenals een indicator voor de binnentemperatuur.

Hoe meer likes, des te meer kans dat ie in een komende update zit.
Hoe vindt ik die post , ik zit op mijn App in Builders- Your feedback maar hoe zie/zoek ik jou post? Of is er nog een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
ramrodwillem schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:44:
[...]

Hoe vindt ik die post , ik zit op mijn App in Builders- Your feedback maar hoe zie/zoek ik jou post? Of is er nog een ander
Bij filter op nieuwste drukken. Staat ie ergens bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ramrodwillem schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:39:
[...]

Jij bedoelt de knop "aanpassing van de batterijtemperatuur" , dan slimme aanpassing van de batterijtemperatuur schuifje naar rechts?

Maar hoe lang van te voren dan en van 5 tot 32 amp hoe hoog zet je hem?
Hoe lang tevoren geen idee. Nog niet gebruikt. Ik krijg juist spontaan af en toe de melding dat de batterij op de juiste temperatuur is om te laden. :?
Die 5-32A is om in te stellen met welk vermogen de auto gaat laden, om de gebruikte aansluiting niet onnodig zwaar te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajdSPvVgCB2jsfs4y2JN1jsKZ8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eLOr887wVLV9H0MC8N67g63.jpg?f=fotoalbum_large
Bron NRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Vraag aan de meer ervaren gebruikert; Dakdragers. Heeft iemand die al op de kop getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanmiddag tijdens een rit ineens druk gepiep in de auto, 1 van de bandenspanningmeters kreeg geen waarde meer door. Toevallig vlak voor een tankstation, dus gelijk die spanning gemeten. Met 2,5 bar niet schokkend laag en na een klein beetje extra lucht en herstarten van de auto was de melding ook weer weg. Vrijwel aan het einde van de rit de melding dat de sensor van het tpms echt overleden was.

Dat gaat dus onze eerste kennismaking worden met de service van Zeekr.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 24-11-2024 21:52 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
PaT schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:52:
Vanmiddag tijdens een rit ineens druk gepiep in de auto, 1 van de bandenspanningmeters kreeg geen waarde meer door. Toevallig vlak voor een tankstation, dus gelijk die spanning gemeten. Met 2,5 bar niet schokkend laag en na een klein beetje extra lucht en herstarten van de auto was de melding ook weer weg. Vrijwel aan het einde van de rit de melding dat de sensor van het tpms echt overleden was.

Dat gaat dus onze eerste kennismaking worden met de service van Zeekr.
Niet schokkend laag, het is te hoog, moet 2.3 volgens Zeekr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ramrodwillem schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:59:
[...]

Niet schokkend laag, het is te hoog, moet 2.3 volgens Zeekr.
Alle banden staan op 2,5/2,6 bar. Ik heb hier nog veel hogere waardes voorbij zien komen na aflevering. En ik ga die wiebelbanden niet nog minder lucht geven. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Voor vorige auto (Lynk&Co) na een maand dragers gekocht en na 28 maanden niet gebruikt. Nu ben ik wat terughoudender met de aanschaf. :*) Nu al 10,5 maand verder er geen dragers

Ik denk dat deze auto wel een speciale drager nodig heeft. Er zit een een klein inhammetje met rubber afdekking in het glas op 4 plekken op het dak. Maten en bevestiging lijkt niet universeel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
BPi schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:54:
Voor vorige auto (Lynk&Co) na een maand dragers gekocht en na 28 maanden niet gebruikt. Nu ben ik wat terughoudender met de aanschaf. :*) Nu al 10,5 maand verder er geen dragers

Ik denk dat deze auto wel een speciale drager nodig heeft. Er zit een een klein inhammetje met rubber afdekking in het glas op 4 plekken op het dak. Maten en bevestiging lijkt niet universeel te zijn.
Ik heb een daktent, vandaar. En aangezien we tegenwoordig een rijdend stopcontact hebben kunnen we lekker remote kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Al sinds ik de auto heb beslaan de autoruiten enorm snel aan de binnenzijde. Vaak als ik deze dagen in de auto stap, de piepjes uit zet en wegrij zijn de ramen al redelijk beslagen. Ik moet dan de voorruit blower op max zetten om het raam weer te ontwasemen. Dit is overigens binnen een tiental seconden gebeurt.

Nu kwam ik erachter dat de ventilatie op binnen circulatie stond. Ik heb dit verandert naar dat de lucht van buiten naar binnen komt en nu geen problemen meer met beslagen ramen. Blijkbaar stond hij standaard op binnenlucht circuleren (of ik heb hem er een keer per ongeluk op gezet, wat ik niet denk).
Misschien is dit voor anderen met snel beslagen ramen ook de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door MXdar2 op 26-11-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik vond ook dat de ruiten snel besloegen, dat de temperatuur hoog moest staan en wisselde qua stabiele warme lucht.

Ik heb hem nu niet meer op auto staan maar alle lucht uitlaten staan open, handmatig snelheid van de fan standaard op 4. Temperatuur standaard op 24gr. Wel de wagen even een paar minuten voorverwarmen, qua beslaan gaat het nu erg goed ook lijkt de aanvoer van warme lucht nu stabieler heb geen last meer van schommelende warme/koude luchtstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
MXdar2 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:00:
Al sinds ik de auto heb beslaan de autoruiten enorm snel aan de binnenzijde. Vaak als ik deze dagen in de auto stap, de piepjes uit zet en wegrij zijn de ramen al redelijk beslagen. Ik moet dan de voorruit blower op max zetten om het raam weer te ontwasemen. Dit is overigens binnen een tiental seconden gebeurt.

Nu kwam ik erachter dat de ventilatie op binnen circulatie stond. Ik heb dit verandert naar dat de lucht van buiten naar binnen komt en nu geen problemen meer met beslagen ramen. Blijkbaar stond hij standaard op binnenlucht circuleren (of ik heb hem er een keer per ongeluk op gezet, wat ik niet denk).
Misschien is dit voor anderen met snel beslagen ramen ook de oplossing.
Waarom gebruik je de ontwasemingsstand niet? Mijn ervaring is dat die het klusje snel klaart, sterker nog, die ontvochtigt zo hard dat zelf m’n natgeregende hond redelijk droog uit de auto stapt. Na ontwasemen gaat ie bij mij op 19 graden, airco uit, snelheid 2-3, ventilatiestand op Automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:13
Wanneer OTA?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:35
Ik ben thuis e.e.a. aan het inrichten om slimmer met mijn zonnepanelen opbrengst om te gaan.
Vraag die ik hierbij geen is wat het minimum vermogen is wat de Zeekr X toestaat in in te stellen?
Het zal waarschijnlijk in Annie zijn wat in te stellen is en dat kan ik dan uitrekenen.
Is er al iemand geweest die dit gemeten heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
bigkevx2 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:28:
Ik ben thuis e.e.a. aan het inrichten om slimmer met mijn zonnepanelen opbrengst om te gaan.
Vraag die ik hierbij geen is wat het minimum vermogen is wat de Zeekr X toestaat in in te stellen?
Het zal waarschijnlijk in Annie zijn wat in te stellen is en dat kan ik dan uitrekenen.
Is er al iemand geweest die dit gemeten heeft?
Als de laadpaal het regelt is het minimum vermogen altijd 6A per fase, wat voor auto je ook hebt.
Dat is simpelweg het minimum signaal wat kan volgens de standaard.
In de auto zelf kun je naar 5A.
Echter zit er een kleine bug in de X, auto gebruikt altijd 1A minder dan wat die aangeeft.
Dus kan momenteel met 4A laden, maar kan met update weer 5A zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 16:32
Gisteren aangehouden door de politie met de Zeekr X en boot erachter. Ik dacht dat ze niet hadden gedacht dat de auto de boot mocht trekken, maar helaas kwam er een boete voor rijden zonder extra zijspiegels. 300 euro. Slik. Ondanks mijn betoog dat ik prima achter de boot kon kijken (ik kijk er overheen) werd de boete toch uitgeschreven.
Maar heeft iemand een setje spiegels gevonden die goed passen op de X. De Milenco spiegels passen helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
niekvanprooijen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:01:
Gisteren aangehouden door de politie met de Zeekr X en boot erachter. Ik dacht dat ze niet hadden gedacht dat de auto de boot mocht trekken, maar helaas kwam er een boete voor rijden zonder extra zijspiegels. 300 euro. Slik. Ondanks mijn betoog dat ik prima achter de boot kon kijken (ik kijk er overheen) werd de boete toch uitgeschreven.
Maar heeft iemand een setje spiegels gevonden die goed passen op de X. De Milenco spiegels passen helaas niet.
Wat een Zeekers.
Het is pas en boete waard als aantoonbaar is dat je niet voldoende ziet.
Eroverheen kunnen kijken is niet gelijk als ernaast, ernaast is vaak belangrijker dan eroverheen.
Maar als je denkt in je recht te staan…protest aanschrijven, ben je 1,5 tot 2 jaar zoet mee maar ik heb er nu 3 op 3 gewonnen de afgelopen jaren. De aanhouder wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:57:
[...]

Als de laadpaal het regelt is het minimum vermogen altijd 6A per fase, wat voor auto je ook hebt.
Dat is simpelweg het minimum signaal wat kan volgens de standaard.
In de auto zelf kun je naar 5A.
Echter zit er een kleine bug in de X, auto gebruikt altijd 1A minder dan wat die aangeeft.
Dus kan momenteel met 4A laden, maar kan met update weer 5A zijn.
Interessant, nu heb ik geen ‘normale’ laadpaal maar en systeem kast met drie fasen.
Op mijn Leaf (1 fase) krijg ik max 3,7 (16 A). ID3 van vrienden pakt 11 dus die som is te maken.
Vraag die voor mij overblijft is of ik ‘gewoon’ 1, 2 of 3 fasen kan schakelen. Dus stel ik zet er een relais per fase tussen en schakel deze naar behoefte, werkt dat dan of ga ik hier scheef in mijn beredenering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:14:
[...]

Interessant, nu heb ik geen ‘normale’ laadpaal maar en systeem kast met drie fasen.
Op mijn Leaf (1 fase) krijg ik max 3,7 (16 A). ID3 van vrienden pakt 11 dus die som is te maken.
Vraag die voor mij overblijft is of ik ‘gewoon’ 1, 2 of 3 fasen kan schakelen. Dus stel ik zet er een relais per fase tussen en schakel deze naar behoefte, werkt dat dan of ga ik hier scheef in mijn beredenering?
Ja, dat kan, alleen 2 fase is een beetje raar en niet echt nodig naar mijn idee.
1 fase kan tot 3,68kW, 3 fase begint bij 4,14kW, lijkt mij prima overgang.
En of de auto 2 fase kan is maar de vraag.
Ik heb zelf een laadpaal gemaakt met 2 relays met elk 2 contacten.
Eerste relay schakelt 1 fase en nul, tweede schakelt andere 2 fases.
Tijdens schakelen moet je natuurlijk wel eerst stoppen met laden, dus je wil ook niet onnodig willen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:23:
[...]

Ja, dat kan, alleen 2 fase is een beetje raar en niet echt nodig naar mijn idee.
1 fase kan tot 3,68kW, 3 fase begint bij 4,14kW, lijkt mij prima overgang.
En of de auto 2 fase kan is maar de vraag.
Ik heb zelf een laadpaal gemaakt met 2 relays met elk 2 contacten.
Eerste relay schakelt 1 fase en nul, tweede schakelt andere 2 fases.
Tijdens schakelen moet je natuurlijk wel eerst stoppen met laden, dus je wil ook niet onnodig willen wisselen.
Dit zocht ik!
Dan zou ik op papier met 1 of 3 fasen kunnen laden en de brug ertussen kunnen regelen via het vermogen van de auto.
Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 15:15
Vandaag hebben we proefgereden in de Zeekr X, RWD. We zijn in de Golf E niet gewend om one pedal drive te rijden. Zelfs in de lichtste stand vonden we de auto erg zenuwachtig rijden. In de Volvo EX30 en de Smart #3 kan je one pedal uitzetten. In de Zeekr X niet (in de 001 trouwens wel).

Wat is jullie ervaring? Kan je de rechtervoet 'trainen', zodat de medepassagiers niet misselijk worden? Of komt er een software-update om one-pedal in de X uit te kinnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:13
barbuitenhuis schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:52:
Vandaag hebben we proefgereden in de Zeekr X, RWD. We zijn in de Golf E niet gewend om one pedal drive te rijden. Zelfs in de lichtste stand vonden we de auto erg zenuwachtig rijden. In de Volvo EX30 en de Smart #3 kan je one pedal uitzetten. In de Zeekr X niet (in de 001 trouwens wel).

Wat is jullie ervaring? Kan je de rechtervoet 'trainen', zodat de medepassagiers niet misselijk worden? Of komt er een software-update om one-pedal in de X uit te kinnen zetten?
Kan je wel uitzetten, vind het zelf ook vervelend

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2

Sinds ik met mijn Leaf one pedaal drive ben gaan rijden staat deze bovenaan mijn shortlist van must haves.
Ik omarm nieuwe technieken gemiddeld sneller dan de gemiddelde mens maar deze is echt geniaal. Mijn rempedaal gebruik ik eigenlijk alleen nog maar om het gebrek aan ‘kwaliteit’ van mijn medeweggebruikers te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 09:19

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Ik kan het stroompedaal aardig doseren, staat altijd in de max regen bij mij.
Heb je voldoende steun voor je rechtervoet? Ik gebruik de hak als scharnierpunt zodat ik met een kleine kanteling kan regelen. werkt prima voor mij.
In de zomer zou ik adviseren om eens met blote voeten te rijden voor nog meer feedback naar je voetzool.

Overigens werkt de AAC nog beter, dan regelt de auto het voor je. Werkt alleen minder bij een bocht zodat de auto voor je plotseling "verdwenen" is.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Opa schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:32:
[...]

Ik kan het stroompedaal aardig doseren, staat altijd in de max regen bij mij.
Heb je voldoende steun voor je rechtervoet? Ik gebruik de hak als scharnierpunt zodat ik met een kleine kanteling kan regelen. werkt prima voor mij.
In de zomer zou ik adviseren om eens met blote voeten te rijden voor nog meer feedback naar je voetzool.

Overigens werkt de AAC nog beter, dan regelt de auto het voor je. Werkt alleen minder bij een bocht zodat de auto voor je plotseling "verdwenen" is.
Rijd wel fijn ja, maar kijk er mee uit omdat het in sommige landen verboden is :?
Net als slippers (en dat snap ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJFwbKzqKIS-H8f2nPWgtHAi_4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQWWmxjGQ6NjADrLB04DH6NP.jpg?f=fotoalbum_large
Hi 👍🏼😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert

Ik denk van alle EV’s die ik gereden heb, de Zeekr toch wel het verfijndste one pedal drive systeem heeft van allemaal. Perfect doseerbaar en als je er aan gewend bent gebruik je je remmen bijna niet meer. Kwestie van het pedaal niet meer loslaten tijdens het rijden en daarmee regeneratie doseren.

Kan je tot een ⅓ aan energie weer terug winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

EntonoX

Team leider

Nou... Remmen worden nog steeds gebruikt (check remstof achterwielen) maar buiten dat rijdt ik zelf ook alleen maar 1 pedal.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
EntonoX schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:02:
Nou... Remmen worden nog steeds gebruikt (check remstof achterwielen) maar buiten dat rijdt ik zelf ook alleen maar 1 pedal.
Dat is nu precies de hele grap, jij als bestuurder merkt hier niets van, je accu wel.
Haal je het niet op de dynamo dan wordt er mechanisch bij geremd zonder dat je dat dus merkt of jezelf er druk over hoeft te maken.
Persoonlijk ervaar ik hierdoor ook en minder haastige rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Hebben anderen ook een software dramatisch weekend met Zeekr achter de rug?

2x tijdens wegrijden zwarte schermen, div meldingen "regenereren werkt niet goed", App werkt niet meer melding "Auto Abnormaal" , Android Auto div keren geen verbinding uit zichzelf, banden druk niet afleesbaar, temperatuur in de wagen weer erg wisselend. Div onterechte meldingen/waarschuwingen.

Rijden doet ie verder wel prima.

-Kan je tot een ⅓ aan energie weer terug winnen.

Erg overdreven hoor, ik rij niet anders dan met one pedaal drive en merk er eigenlijk erg weinig van

[ Voor 16% gewijzigd door ramrodwillem op 01-12-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ramrodwillem schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:45:
Hebben anderen ook een software dramatisch weekend met Zeekr achter de rug?

2x tijdens wegrijden zwarte schermen, div meldingen "regenereren werkt niet goed", App werkt niet meer melding "Auto Abnormaal" , Android Auto div keren geen verbinding uit zichzelf, banden druk niet afleesbaar, temperatuur in de wagen weer erg wisselend. Div onterechte meldingen/waarschuwingen.

Rijden doet ie verder wel prima.

-Kan je tot een ⅓ aan energie weer terug winnen.

Erg overdreven hoor, ik rij niet anders dan met one pedaal drive en merk er eigenlijk erg weinig van
Hey, dat probleem met regenereren had ik vandaag ook. Ondanks tot slechts 95% geladen :|
Auto abnormaal zag ik afgelopen week ook in mn app. Weer eens de app opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:52:
[...]

Hey, dat probleem met regenereren had ik vandaag ook. Ondanks tot slechts 95% geladen :|
Auto abnormaal zag ik afgelopen week ook in mn app. Weer eens de app opnieuw moeten installeren.
Ik heb nog steeds alleen en Leaf (nog 2 maanden) maar die regen treed pas volledig op bij de magische grens van 80% of lager. Boven dit percentage is de regen beperkt.
Of je 1/3 haalt vraag ik me af en dat hangt bijzonder veel af van het gebruik, de omstandigheden en etc.etc.etc.
Simpel voorbeeld, pak en rit over de snelweg van Eindhoven naar Amsterdam in de spits en rij na 19h terug. En wereld van verschil waar de spits in deze vergelijking en stuk economischer is, en dit niet alleen omdat de gemiddelde snelheid lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bobbert45 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:28:
Weet iemand of de ruitenwisser vloeistof die in de Zeekr X zit vanuit de fabriek vorstvrij is ?
Weet iemand of er een melding zou moeten komen bij laag vloestofpeil?
Zo ja waar? Ik heb de melding gemist en was onderweg zonder de ruiten schoon te kunnen maken. Niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskk87
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-06 21:59
bigkevx2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:45:
[...]

Ik heb nog steeds alleen en Leaf (nog 2 maanden) maar die regen treed pas volledig op bij de magische grens van 80% of lager. Boven dit percentage is de regen beperkt.
Of je 1/3 haalt vraag ik me af en dat hangt bijzonder veel af van het gebruik, de omstandigheden en etc.etc.etc.
Simpel voorbeeld, pak en rit over de snelweg van Eindhoven naar Amsterdam in de spits en rij na 19h terug. En wereld van verschil waar de spits in deze vergelijking en stuk economischer is, en dit niet alleen omdat de gemiddelde snelheid lager ligt.
Er moet inderdaad wel wat terug te winnen zijn 😉 met name binnen de bebouwde kom heb je het grootste profijt, tweede wet van Newton 😉 versnellen kost energie dus als je die energie kan terugwinnen… mijn oude auto was een elektrische Niro, in de begin tijd had mijn vrouw wat moeite met het werken met de flippers, dat zag je echt in het bereik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVMars
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-06 08:52
Vorig weekend een testrit gemaakt met een AWD Zeekr X en ik moet zeggen dat ik het een zeer mooie en fijn rijdende auto vind.
Het viel mij wel op dat de zij ruiten "kraken" in de deur rubbers.
Ik vroeg me ook af of de koplampen een goed zicht geven dit kon ik niet testen overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-06 22:50
EVMars schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:59:
Vorig weekend een testrit gemaakt met een AWD Zeekr X en ik moet zeggen dat ik het een zeer mooie en fijne rijdende auto vind.
Ik vroeg me ook af of de koplampen een goed zicht geven dit kon ik niet testen overdag.
Misschien lag het aan de rubbers, want zelf nooit problemen gehad met kraken.
Koplampen geven ook goed zicht wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
EVMars schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:59:
Vorig weekend een testrit gemaakt met een AWD Zeekr X en ik moet zeggen dat ik het een zeer mooie en fijne rijdende auto vind.
Prima zicht, goed afgebakend aan de bovenkant. Ik heb de lampen een tikje lager dan de hoogste stand staan want ik vond het lichtbeeld net iets te hoog, bovendien wil ik niet verblindend bezig zijn.
De automatische grootlicht functie werkt prima. Lampen op "auto" zetten, dan de grootlichthendel twee keer naar achteren tikken en hij zet automagisch groot licht aan wanneer hij geen lampjes meer voor zich ziet. Dan geeft hij twee lampsymbooltjes in het display, een met een A er in.
Wat ik dan wèl weer eeuwig zonde vind is dat de auto ijzerenheinig elke keer weer in automatisch start en elke keer weer zet hij véél te laat zijn dimlicht aan. Zeker met mijn chantagegrijze uitvoering wil ik uiterlijk bij zware bewolking of als de schemering in valt de lampen aan hebben. Ik zet ze dus overdag telkens handmatig op dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag heeft mijn vrouw toch een wat mindere ervaring met Zeekr Zeist. Onze X heeft sowieso wat eigenaardigheden zoals compleet uitvallende displays, beroerde koppelingen met telefoons/Android Auto en onlangs een (valse?) melding dat het TPMS eerst een band niet kon meten en kort daarna de melding dat het TPMS compleet uitgeschakeld was.
Van dat laatste kregen we ook meldingen in het scherm en deze stonden opgeslagen bij het alarmbelletje.

Vandaag had ze dus een afspraak in Zeist om hier naar te laten kijken (op advies van Zeekr zelf) en tot haar stomme verbazing kreeg ze te horen dat ze de melding niet uit konden lezen. Er ging dus helemaal niets gedaan worden behalve de bandenspanning controleren. Ik kan er oprecht niet bij dat deze melding niet opgeslagen is in het systeem en je voelt je als klant niet serieus genomen.

Bij vertrek liep ze iemand tegen het lijf die mogelijk wat hoger in de boom bij Zeekr zit (hij was iig niet van sales gaf hij aan). Die vroeg hoe tevreden ze was. Daar heeft ze eerlijk op geantwoord dat ze de wagen softwarematig eigenlijk gewoon ruk vindt en dat het met de laatste update erger is geworden. Mijn vrouw zit nogal snel hoog in de emotie, dus daar rolde de nodige tranen bij.
Deze persoon heeft haar naam genoteerd en haar kenteken gefotografeerd en zou het "intern" gaan bespreken. Ik ben benieuwd of ze daar ooit nog wat van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:50
Apart dingetje wat ik heb, maar nog niet tegengekomen ben in dit Topic:
Mijn stuurverwarming gaat af en toe automatisch aan.
En dit dan vaak als ik al een stuk gereden heb, en ook wel vaak, als ik net de snelweg af ga.
Dit wil ik helemaal niet, dus zet hem dan weer snel uit.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 16:32
de-don schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:08:
Apart dingetje wat ik heb, maar nog niet tegengekomen ben in dit Topic:
Mijn stuurverwarming gaat af en toe automatisch aan.
En dit dan vaak als ik al een stuk gereden heb, en ook wel vaak, als ik net de snelweg af ga.
Dit wil ik helemaal niet, dus zet hem dan weer snel uit.
Iemand een idee?
Die draait automatisch mee op je climate control. Als ik mij niet vergis gaat hij aan bij <=10°C
Ik vind het persoonlijk eerder een feature. Lekker warm aan de handjes.

[ Voor 6% gewijzigd door niekvanprooijen op 04-12-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
PaT schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:42:
Vandaag heeft mijn vrouw toch een wat mindere ervaring met Zeekr Zeist. Onze X heeft sowieso wat eigenaardigheden zoals compleet uitvallende displays, beroerde koppelingen met telefoons/Android Auto en onlangs een (valse?) melding dat het TPMS eerst een band niet kon meten en kort daarna de melding dat het TPMS compleet uitgeschakeld was.
Van dat laatste kregen we ook meldingen in het scherm en deze stonden opgeslagen bij het alarmbelletje.

Vandaag had ze dus een afspraak in Zeist om hier naar te laten kijken (op advies van Zeekr zelf) en tot haar stomme verbazing kreeg ze te horen dat ze de melding niet uit konden lezen. Er ging dus helemaal niets gedaan worden behalve de bandenspanning controleren. Ik kan er oprecht niet bij dat deze melding niet opgeslagen is in het systeem en je voelt je als klant niet serieus genomen.

Bij vertrek liep ze iemand tegen het lijf die mogelijk wat hoger in de boom bij Zeekr zit (hij was iig niet van sales gaf hij aan). Die vroeg hoe tevreden ze was. Daar heeft ze eerlijk op geantwoord dat ze de wagen softwarematig eigenlijk gewoon ruk vindt en dat het met de laatste update erger is geworden. Mijn vrouw zit nogal snel hoog in de emotie, dus daar rolde de nodige tranen bij.
Deze persoon heeft haar naam genoteerd en haar kenteken gefotografeerd en zou het "intern" gaan bespreken. Ik ben benieuwd of ze daar ooit nog wat van hoort.
Inderdaad, dat was geen beste beurt van Zeekr.
Aan Zeekr de taak om alsnog de klacht serieus te nemen en jullie te contacten over de issues die jullie ervaren en daar wat mee te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Marcel-62 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:06:
[...]

Inderdaad, dat was geen beste beurt van Zeekr.
Aan Zeekr de taak om alsnog de klacht serieus te nemen en jullie te contacten over de issues die jullie ervaren en daar wat mee te gaan doen.
We gaan het zien.

Dit is wel exact de reden waarom we voor een leaseconstructie gekozen hebben. Zou ik deze auto van mijn spaargeld betaald hebben, dan zou ik mij echt bekocht gevoeld hebben.

En dat is echt zo zonde. In de basis is het echt een heel fijne auto waar ik eigenlijk alleen moeite heb met de weke vering. Verder echt mooi afgewerkt, rijdt verder prima, lekker vlot, redelijk spaarzaam met de kilowattuurtjes, ruim van binnen, alles wat we zochten...

Maar die software... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb hem juist vanwege zn zachte vering gekocht :-)

Die software is tot nu toe het grootste minpunt maar er is niet 1 elektrische wagen die vrij is van software klachten, ik kom van een Peugeot 2008e laatste model, ook div klachten en lees op div fora van andere E wagens maar de klachten zijn niet veel anders als bij een Zeekr, zelf Tesla heeft nog wel issues van alle E wagens misschien wel de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
niekvanprooijen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:53:
[...]

Die draait automatisch mee op je climate control. Als ik mij niet vergis gaat hij aan bij <=10°C
Ik ben nogal warmbloedig, dus gebruik dat allemaal niet.
Stoel-koeling ga ik waarschijnlijk wel gebruiken.
Maar bedankt, ik ga het in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
PaT schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:23:
[...]

We gaan het zien.

Dit is wel exact de reden waarom we voor een leaseconstructie gekozen hebben. Zou ik deze auto van mijn spaargeld betaald hebben, dan zou ik mij echt bekocht gevoeld hebben.

En dat is echt zo zonde. In de basis is het echt een heel fijne auto waar ik eigenlijk alleen moeite heb met de weke vering. Verder echt mooi afgewerkt, rijdt verder prima, lekker vlot, redelijk spaarzaam met de kilowattuurtjes, ruim van binnen, alles wat we zochten...

Maar die software... :(
Ik snap het geklaag over de software niet zo. Het zijn minor problems als je bedenkt dat ALLES in deze auto om software draait. Heb wat geduld en de bugs worden vanzelf opgelost. Ik vind het een hele prestatie van Zeekr om te starten met een auto van deze bouwkwaliteit. Kijk waar merken als Volkswagen mee kwamen. De eerste generatie ID’s trapte je na een week vloekend in elkaar vanwege de halfgare software. Een maat van mij heeft z’n e-tron weer ingeleverd omdat ie stil kwam te staan vanwege een totale software black-out op de van Brienenoordbrug. Ik kan me niet herinneren dat ik hem hoorde klagen over de sensor van de bandenspanning dus wellicht is Audi dan de betere keus voor sommigen. Ze hebben het met de 2e generatie een beetje op orde en blijven nóg achter bij Zeekr. En die staan nog maar aan het begin.

Zeekr krijgt van mij in ieder geval alle vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:21:
[...]

Ik snap het geklaag over de software niet zo. Het zijn minor problems als je bedenkt dat ALLES in deze auto om software draait. Heb wat geduld en de bugs worden vanzelf opgelost. Ik vind het een hele prestatie van Zeekr om te starten een auto van deze bouwkwaliteit. Kijk waar merken als Volkswagen mee kwamen. De eerste generatie ID’s trapte je na een week vloekend in elkaar vanwege de halfgare software. Een maat van mij heeft z’n e-tron weer ingeleverd omdat ie stil kwam te staan vanwege een totale software black-out op de van Brienenoordbrug. Ik kan me niet herinneren dat ik hem hoorde klagen over de sensor van de bandenspanning dus wellicht is Audi dan de betere keus voor sommigen. Ze hebben het met de 2e generatie een beetje op orde en blijven nóg achter bij Zeekr. En die staan nog maar aan het begin.

Zeekr krijgt van mij in ieder geval alle vertrouwen.
Jij vindt compleet uitvallende displays tijdens het rijden een minor problem? Wow... Zeekr zal blij met je zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
PaT schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:13:
[...]

Jij vindt compleet uitvallende displays tijdens het rijden een minor problem? Wow... Zeekr zal blij met je zijn.
Ik vind het een geruststellend idee dat niet de hele auto uitvalt op zo’n moment. Mijn scherm is tot nu toe 1 maal uitgevallen tijdens het rijden en de auto reed zonder enig probleem gewoon door, hulpsystemen bleven actief, lichten bleven aan, etc.

Kortom, het is maar hoe je er naar kijkt. Ik verheug me alvast op de komende updates waarmee de rijervaring nog beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Meubelmakert schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:21:
[...]

Ik snap het geklaag over de software niet zo. Het zijn minor problems als je bedenkt dat ALLES in deze auto om software draait.
Dàt vind ik na de bugs de grootste fout van de auto. Alles wordt afhankelijk van software, zijn bugs en zijn programmering.

- Lichtknop? Nope. Drie handelingen op het centrale scherm. Heb ik elke rit weer nodig om de lampen AAN te zetten om op die stralend grijze dagen zichtbaar te zijn in mijn chantagegrijze X.
- Knoppen voor klimaatregeling? Nah. Kijk maar op je scherm.
- Aparte schakelpook/knop? Nee hoor, die voegen we gewoon samen met de ACC. Ik heb hem al eens tijdens het rijden in zijn vrij gezet hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijskk87
ramrodwillem schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:31:
Ik heb hem juist vanwege zn zachte vering gekocht :-)

Die software is tot nu toe het grootste minpunt maar er is niet 1 elektrische wagen die vrij is van software klachten, ik kom van een Peugeot 2008e laatste model, ook div klachten en lees op div fora van andere E wagens maar de klachten zijn niet veel anders als bij een Zeekr, zelf Tesla heeft nog wel issues van alle E wagens misschien wel de minste.
Kia Niro. Nooit 1 probleem met de software gehad, vrijwel overal een fysieke knop voor en wel slimme handigheidjes, de adaptive cruise control was minder geraffineerd maar kon je zo eenvoudig bedienen met het stuur dat de uiteindelijk User Experience beter is dan de constante plingeltjes zoals nu het geval is en de lane assist was tenminste een hulpmiddel, niet een dwang neurotische verplichting.

Afgelopen week heb ik al 2x een nood remming meegemaakt zonder reden, 1 keer op de snelweg, niemand in de buurt, en vandaag een fietser die het fietspad op reed. Beide keren auto in de ankers en een boze chauffeur achter me…

Fun fact: als je de dashcam 1 maal handmatig aan zet blijft hij opnemen als een echte dashcam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Opa schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
[...]

Dàt vind ik na de bugs de grootste fout van de auto. Alles wordt afhankelijk van software, zijn bugs en zijn programmering.

- Lichtknop? Nope. Drie handelingen op het centrale scherm. Heb ik elke rit weer nodig om de lampen AAN te zetten om op die stralend grijze dagen zichtbaar te zijn in mijn chantagegrijze X.
- Aparte schakelpook/knop? Nee hoor, die voegen we gewoon samen met de ACC. Ik heb hem al eens tijdens het rijden in zijn vrij gezet hierdoor.
Sorry Opa maar dan heb je echt de verkeerde auto gekozen.
Als je knoppen wenst dan zijn er plenty automerken die je die geven maar iig niet de Zeekr X en de Tesla familie.
Als je echt van piano spelen houdt, ga eens kijken naar een EQA, meer knoppen dan er in een handleiding passen.

Laat duidelijk zijn dat dit natuurlijk bijzonder persoonlijk is, kwestie van smaak en een stukje aanpassingsvermogen denk ik.
Ik persoonlijk heb juist de Zeekr boven een Tesla gekozen voor
1. de HUD
2. het spannende design
3. net wat meer standaard dan een Tesla (bij gelijkwaardige prijzen)

[ Voor 13% gewijzigd door bigkevx2 op 05-12-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
Opa schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
[...]

Het is een schande dat ze je dat niet even eerder hebben laten weten. Overigens, achter ieder fysiek knoppie zit ook gewoon software hoor. 1980 is alweer ff geleden. Hoop gebeurt in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YForPbwqLzUVSB4Y8u1pIWnXBJk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t9KnAEN2RxTNphfGn2RjPT4k.jpg?f=user_large
Iemand van hier?
Tussen Rhenen en de A15 tegen 16u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
BPi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:51:
Iemand van hier?
Tussen Rhenen en de A15 tegen 16u.
Nope. Ik ben van de week waarschijnlijk @Ihoefje weer tegengekomen, A28 rond Soesterberg/Zeist.
Vorige keer nog in mijn ioniq, nu ook in mijn grijze X. Heb mijn dubbele knippers ff aangezet toen ik er langs reed.
En een paar weken terug kwam ik een X tegen die vanuit Ommen richting Dalfsen/Zwolle reed. Gezwaaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
niekvanprooijen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:53:
[...]

Ja, ik kan het nu bevestigen.
Net weer automatisch aan op de A6... En het was inderdaad 10 graden.
Vervolgens in de settings van de Clima dit uitgezet.
Ook weer opgelost. ;) :)

Mocht iemand zich (Net zoals ik net) nog afvragen waar de gevaren-knipperlichten zitten.... Boven je hoofd in het midden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
de-don schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:28:
[...]

Mocht iemand zich (Net zoals ik net) nog afvragen waar de gevaren-knipperlichten zitten.... Boven je hoofd in het midden. ;)
Yep. !!!!VLAK!!! naast de 112 knop. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:53
Opa schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:32:
[...]

Nope. Ik ben van de week waarschijnlijk @Ihoefje weer tegengekomen, A28 rond Soesterberg/Zeist.
Vorige keer nog in mijn ioniq, nu ook in mijn grijze X. Heb mijn dubbele knippers ff aangezet toen ik er langs reed.
En een paar weken terug kwam ik een X tegen die vanuit Ommen richting Dalfsen/Zwolle reed. Gezwaaid. :)
Ah dat was jij 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
Opa schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:42:
[...]

Yep. !!!!VLAK!!! naast de 112 knop. :F
Knip

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 07-12-2024 12:19 . Reden: Mag ook iets minder op de man ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:13
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een Zeekr X. Nu heb ik gisteren heel de dag rond gereden met mijn telefoon als sleutel.

Vandaag krijg ik constant de melding, biedt sleutel aan op de juiste locatie. In de app staat alles op groen en verbonden, wat doe ik verkeerd?

Edit: ik zie dat je ook een kaartsleutel kan aanmaken in de app, is dat een nfc wallet kaart waarmee je ook kan starten?

[ Voor 18% gewijzigd door Frostb1te1992 op 07-12-2024 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Frostb1te1992 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:58:
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een Zeekr X. Nu heb ik gisteren heel de dag rond gereden met mijn telefoon als sleutel.

Vandaag krijg ik constant de melding, biedt sleutel aan op de juiste locatie. In de app staat alles op groen en verbonden, wat doe ik verkeerd?

Edit: ik zie dat je ook een kaartsleutel kan aanmaken in de app, is dat een nfc wallet kaart waarmee je ook kan starten?
Heb ik ook wel eens gehad, al gebruik ik meestal de key fob.
Op een of andere manier herkend die de telefoon dan niet.
App een keer helemaal sluiten of auto keer op/van slot doen wil wel eens helpen.

Kaartsleutel functie in de app is voor als je nieuwe nfc kaart wil inleren in de auto.
Heeft niets te maken met ontgrendelen via telefoon.

Mijn auto heeft op moment wat moeite met sluiten van portier greep links achter.
Gaat vaak in 1x helemaal dicht i.p.v. met de tussenstop.
En soms blijft die op een kiertje staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brambo123
Afgelopen week V2L kabel mogen maken (meende voor een 001 rijder).
Dat kan tenminste echt tegen een flinke regenbui.
Heb zelf ook zoiets in de auto liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzrevpstl5ISvxhqrmy1QTcPy-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYV1FcFQAdGQ48G4Q3eL7ekn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Achter het stuur zitten twee knoppen. Ik zie deze eigenlijk nergens terugkomen in reviews en hier wordt er minimaal over gesproken.
Mijn vraag: wie gebruikt ze en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Zit ergens in het menu verstop, je kan ze daarin aan iets koppelen, oa die geluiden die de wagen buiten kan maken en ik heb er 1 dat ik kan switchen tussen radio en andere geluidsbron maar weet niet meer waar het verstopt zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
brambo123 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:07:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad, al gebruik ik meestal de key fob.
Op een of andere manier herkend die de telefoon dan niet.
App een keer helemaal sluiten of auto keer op/van slot doen wil wel eens helpen.

Kaartsleutel functie in de app is voor als je nieuwe nfc kaart wil inleren in de auto.
Heeft niets te maken met ontgrendelen via telefoon.

Mijn auto heeft op moment wat moeite met sluiten van portier greep links achter.
Gaat vaak in 1x helemaal dicht i.p.v. met de tussenstop.
En soms blijft die op een kiertje staan.
Bedankt voor je antwoord, binnenkort nog maar eens proberen zonder fob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:30:
Achter het stuur zitten twee knoppen. Ik zie deze eigenlijk nergens terugkomen in reviews en hier wordt er minimaal over gesproken.
Activeer je niet met een van die knoppen de camera? (ik gebruik ze eigenlijk ook nooit)

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 09-12-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 14:31
Met de rechter knop kan je standaard de camera activeren tijdens het rijden, soort van dashcam idee. Als je de knop eenmaal hebt aangepast kan je deze niet meer terugzetten naar deze actie, wel andere acties, maar niet meer de camera.

Links was bij mij standaard de geluidsfunctie dat je een kat kan laten miauwen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Als ik de achterklep met de Keyfob wil openen, moet dit altijd kunnen of moet er in het menu eerst iets worden aangevinkt, bij mij werkt die knop op de KF namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Mmaaikel schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:55:
Met de rechter knop kan je standaard de camera activeren tijdens het rijden, soort van dashcam idee. Als je de knop eenmaal hebt aangepast kan je deze niet meer terugzetten naar deze actie, wel andere acties, maar niet meer de camera.

Links was bij mij standaard de geluidsfunctie dat je een kat kan laten miauwen ofzo.
Dat is heel vreemd dat je tijdens het 'spelen' met de instellingen dus ineens een imo belangrijke functie gewoon kwijt bent....
Speaking of....één van de hele mooie features van een Tesla is de continue meelopende dashcam af fabriek.
De hardware zit in de Zeekr X, het lijkt mij ook een functie die via software zo is in te schakelen.
Zijn er mensen die met de huidige werking een dashcam zouden kunnen missen of is het op dit moment een 'net niet' feature?
Ik vraag dit omdat ik in mijn huidige contract gewoon 3x een 'stop de discussie, hier zijn de beelden' moment heb gehad die ik anders glansrijk verloren zou hebben. Want ja, tegenwoordig neemt niemand meer zijn verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 14:31
bigkevx2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:10:
[...]

Dat is heel vreemd dat je tijdens het 'spelen' met de instellingen dus ineens een imo belangrijke functie gewoon kwijt bent....
Speaking of....één van de hele mooie features van een Tesla is de continue meelopende dashcam af fabriek.
De hardware zit in de Zeekr X, het lijkt mij ook een functie die via software zo is in te schakelen.
Zijn er mensen die met de huidige werking een dashcam zouden kunnen missen of is het op dit moment een 'net niet' feature?
Ik vraag dit omdat ik in mijn huidige contract gewoon 3x een 'stop de discussie, hier zijn de beelden' moment heb gehad die ik anders glansrijk verloren zou hebben. Want ja, tegenwoordig neemt niemand meer zijn verantwoordelijkheid.
De auto neemt wel continu de beelden op. Ik had laatst dat de auto ingreep (om niks trouwens) en daar zijn beelden van bewaard. Daarop zijn alle camera beelden beschikbaar, locatie, snelheid en nog veel meer informatie. De knop is als je tijdens het rijden de beelden echt op wilt slaan ipv alleen bij een ingreep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mmaaikel schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:26:
[...]

De auto neemt wel continu de beelden op. Ik had laatst dat de auto ingreep (om niks trouwens) en daar zijn beelden van bewaard. Daarop zijn alle camera beelden beschikbaar, locatie, snelheid en nog veel meer informatie. De knop is als je tijdens het rijden de beelden echt op wilt slaan ipv alleen bij een ingreep.
Klopt.
Hij neemt standaard in een soort cache geheugen op en bij plots vertragen of andere sleutelacties bewaart hij 20 sec voor dat moment tot 90 seconden er na op je SD card.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuHvWi8cRWKQcwfbfyT2lCgDbxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3cCf8XFIcIt5OvuCViRkNyl.jpg?f=fotoalbum_large

Op de beelden is van alles meegebrand:
Datum, tijd, snelheid, kmstand, chassisnr linksboven.
Daarnaast van links naar rechts:
1. onbekend.
2. Handrem aangetrokken of niet (voor "sentry" bij parkeren)
3. Ik meen percentage van elektropedaal
4. Misschien wel of niet cruisecontrol (?)
5. Motor aan? (zie 2)
6. Gekozen versnelling
7. Onbekend (ACC met auto-remmen?)
8. Werd er actief geremd?
9 en 10 wie hadden er gordels om? 1 bestuurder en 2 passagiers in dit geval.
11. Werd er richting aangegeven?
12 t/m17 welke verlichting werd gevoerd?
18. Stonden er hulpmiddelen aan? (Gokje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 11:12
ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Ik ben ook aan het orienteren naar een nieuwe EV en lees dus ook dit topic door
- Dashboard is zo goed als knoppenloos. Ik vind dat je primaire functie via dedicated knoppen op de tast moet kunnen bedienen (en dus niet 'interactief dashboard' zoals ze dat noemen. Zo kun je elke banaan recht lullen)
- wat een waanzinnige hoeveel bugs zit er in de software
- slecht zicht naar achteren

geheel subjectief natuurlijk: Wat is het een lelijke auto. Er is geen enkele samenhangende lijn te ontdekken. Ik sla hem over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
107mb schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:22:
ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. Ik ben ook aan het orienteren naar een nieuwe EV en lees dus ook dit topic door
- Dashboard is zo goed als knoppenloos. Ik vind dat je primaire functie via dedicated knoppen op de tast moet kunnen bedienen (en dus niet 'interactief dashboard' zoals ze dat noemen. Zo kun je elke banaan recht lullen)

geheel subjectief natuurlijk: Wat is het een lelijke auto. Er is geen enkele samenhangende lijn te ontdekken. Ik sla hem over!
Natuurlijk lees je altijd de klachten op zo'n topic. Ik heb de auto nu 10 maanden en ben er erg tevreden over. Eigenlijk nooit klachten gehad. De auto heeft ontzettend veel functie's, duurt even voordat je doorhebt wat de auto allemaal kan. De hardware, hij rijdt echt heel lekker, trekt goed snel op, voelt luxe aan van binnen. Dus heel tevreden mee. Software nooit problemen mee gehad en lijkt me dat dit alleen maar beter wordt in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:15

Je vind hem in beginsel al lelijk, waarom zoek je uberhaupt nog verder in dit topic mbt deze auto ?

Ik heb hem inmiddels al ruim 4 maanden, op wat software issues na, hij rijdt heeeeeeeeeerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-03 09:03

Tis ook tweakers he. Meerendeel van de opmerkingen over een auto komen hier eerder aan het licht.
Ik rij inmiddels zo'n 6 maanden, en ben zeer tevreden over de auto. Aanzienlijke verbetering tov mijn vorige stellantis EV. Meermaals luxe rijders als bijrijder in de auto gehad die zeer verrast waren.

A fijn, ieder zo zijn ding. Wetende dat Zeekr proactief werkt aan verbeteringen zal enkele bugs nog wel oplossen. De laatste tijd verlopen bijna alle ritten bij mij allemaal probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-06 06:38

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijskk87
bigkevx2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:10:
[...]

Paar berichten hierboven heb ik deze uitgelegd: als je hem 1 keer handmatig op opnemen drukt dan blijft hij opnemen. Er staat dan een rood balletje op de camera. Hou er wel rekening mee dat standaard er maar voor een paar blokken opnamen kan worden opgeslagen, je kan een extra SD kaart toevoegen, heb ik of niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

EntonoX

Team leider

Zojuist nieuwe app update?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
Heb je een Samsung? Want bij Apple zie ik nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Als je bedoelt of er iemand uitgelogd is uit de app, ja ik.
Android, versie 2.4.1 zit ik nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meubelmakert

Ik vind “we nemen dit voor kennisgeving aan” de mooiste manier om aan te duiden dat iets een voltrekt nutteloze toevoeging is en daarmee overbodig en irrelevant.

Maar das geheel subjectief natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
bigkevx2 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:30:
Ik gebruik hem als muteknop en om van audiobron te wisselen.

In het buildersforum heb ik verzocht om zoveel mogelijk functies toe te voegen zoals rijmodus en dergelijke. Daarnaast de functie 2 en 3 keer klikken of lang ingedrukt houden. Dan zijn ze breder programmeerbaar en te personaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Software up date in de Android app, enkele toevoegingen tav voor verwarmen en koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
ramrodwillem schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:38:
Software up date in de Android app, enkele toe voegingen tav voor verwarmen en koelen.
Nieuwe app ging bij mij wel heel raar doen.
Hele bediening van auto was weg.
Heb maar even alle opslag gewist en opnieuw ingelogd, toen verscheen de boel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Lijkt of mijn reis geschiedenis helemaal niet wil laden in de nieuwe app :?
Meer die dat hebben? Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
thijskk87 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:29:
[...]

Paar berichten hierboven heb ik deze uitgelegd: als je hem 1 keer handmatig op opnemen drukt dan blijft hij opnemen. Er staat dan een rood balletje op de camera. Hou er wel rekening mee dat standaard er maar voor een paar blokken opnamen kan worden opgeslagen, je kan een extra SD kaart toevoegen, heb ik of niet gedaan.
Hier verder op ingaand, ik kan me herinneren dat er wegens bij/onder de passagiersstoel een usb drive per zit om camera beelden nee vast te leggen. Klopt dit? En kan dit ook via de usb poorten in het midden?
Ik zit er aan te denken in hier en ssd op usb C aan te hangen, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:51:
[...]

Hier verder op ingaand, ik kan me herinneren dat er wegens bij/onder de passagiersstoel een usb drive per zit om camera beelden nee vast te leggen. Klopt dit? En kan dit ook via de usb poorten in het midden?
Nee, onder stoel zit plek voor de SD kaart, geen USB.
USB stick moet in de rechter USB-C poort.
Goed in het zicht en zodat je niet ook bedrade Android Auto / CarPlay kan gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Goeie tekst ook: '338 exemplaren op kenteken gezet. 821 daarvan kregen in de eerste elf maanden van dit jaar een kenteken.' 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bigkevx2 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:21:
[...]

Goeie tekst ook: '338 exemplaren op kenteken gezet. 821 daarvan kregen in de eerste elf maanden van dit jaar een kenteken.' 8)7
Mooi, dan ben ik niet de enige die dit stukje niet begrijpt 7(8)7

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
bigkevx2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:51:
[...]

Onder de passagierstoel zit een slot voor een µ-SDXC van standaard 32 GB. Ik heb hem vervangen door een grotere, volgens mij 128 maar dit weet ik niet zeker. Daar komen idd de beelden op te staan.
Let HEUL goed op bij het priegelen om dat kaartje te verwijderen, leg er een papiertje onder om te voorkomen dat hij onder de mat terecht komt als je hem los laat.
Het helpt als je de stoel helemaal naar achteren schuift.

[ Voor 3% gewijzigd door Opa op 10-12-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:31:
[...]

Mooi, dan ben ik niet de enige die dit stukje niet begrijpt 7(8)7
Ik vermoed in totaal 338 exemplaren op kenteken waarvan 321 in 2024.
De mijne is een van de eersten in 2024 en toen stonden er inderdaad een stuk of 15 al op kenteken van eind 2023. (oa demo etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Opa schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:32:
[...]

Onder de passagierstoel zit een slot voor een µ-SDXC van standaard 32 GB. Ik heb hem vervangen door een grotere, volgens mij 128 maar dit weet ik niet zeker. Daar komen idd de beelden op te staan.
Let HEUL goed op bij het priegelen om dat kaartje te verwijderen, leg er een papiertje onder om te voorkomen dat hij onder de mat terecht komt als je hem los laat.
Het helpt als je de stoel helemaal naar achteren schuift.
Ik zit hier echt net een niet gebruikte ssd van 256GB te wissen.
Lijkt me een mooie toevoeging om alle beelden op te slaan.
Ik ben nu eenmaal verslaafd geraakt aan het opnemen van alles, rijdt een stuk rustiger wetende dat het niet mijn verhaal tegen die van de ander is maar gewoon 'hier zijn de beelden, judge yourself'.
Komen die µ-SDXC en de externe schijf nog met elkaar in conflict of kun je kiezen als er een externe schijf is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Opa schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:02:
[...]

Klopt.
Hij neemt standaard in een soort cache geheugen op en bij plots vertragen of andere sleutelacties bewaart hij 20 sec voor dat moment tot 90 seconden er na op je SD card.

[Afbeelding]

Op de beelden is van alles meegebrand:
Datum, tijd, snelheid, kmstand, chassisnr linksboven.
Daarnaast van links naar rechts:
1. onbekend.
2. Handrem aangetrokken of niet (voor "sentry" bij parkeren)
3. Ik meen percentage van elektropedaal
4. Misschien wel of niet cruisecontrol (?)
5. Motor aan? (zie 2)
6. Gekozen versnelling
7. Onbekend (ACC met auto-remmen?)
8. Werd er actief geremd?
9 en 10 wie hadden er gordels om? 1 bestuurder en 2 passagiers in dit geval.
11. Werd er richting aangegeven?
12 t/m17 welke verlichting werd gevoerd?
18. Stonden er hulpmiddelen aan? (Gokje)
@Opa komen deze beelden van de app, is dit een foto van je infotainment of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
iOS nu ook de update, ziet er allemaal wat netter uit in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ramrodwillem schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:38:
Software up date in de Android app, enkele toevoegingen tav voor verwarmen en koelen.
Is dat de normale versie? Ik heb mij aangemeld voor béta, dus weet niet of die geheel hetzelfde is (wel net geupdate)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
bigkevx2 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:52:
[...]

@Opa komen deze beelden van de app, is dit een foto van je infotainment of anders?
Dit is een screenshot van een filmpje, afgespeeld op mijn PC, opgeslagen op die µ-SDXC kaart na een incident zoals fors remmen. Ik meen dat ik dat toen in die tunnel getest had toen er niemand achter of voor me zat.

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste