:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qkUS9PdqPvhSqigTOrE8Qsaw.jpg?f=user_large)
Tesla blijft goedkoop......de andere aanbieders hebben belachelijke prijzen (een soort oplichting?)
[ Voor 13% gewijzigd door Tunnelplan op 05-11-2024 21:10 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Tunnelplan op 05-11-2024 21:10 ]
Ik snap wel dat rood en groen op relatieve prijshoogte slaat, maar BP, Total en Allego hadden wat mij betreft in zijn geheel diep donkerrood mogen zijn.Tunnelplan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:46:
Tesla blijft goedkoop......de andere aanbieders hebben belachelijke prijzen (een soort oplichting?)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Hier staat tekst
Thuisladen gaat een beetje moeilijk als je twee hoog boven een winkelcentrum woont (ik heb wèl 20 zonnepanelen waar ik dus autogewijs niets mee kan) maar op kantoor is er nog precies 1 paal zonder tarief en die deel ik dan met de andere elektrische rijders die geen echt leasecontract maar een vervoersbudget hebben en de energie zelluf betalen. Helaas gaat die paal naar 4G gemoderniseerd worden en dat betekent dat ze er meteeen een tarief aan gaan hangen. De nieuwere palen op het terrein zijn al €0,54.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:58:
Nothing beats thuisladen, maar een supercharger op 5 minuten rijden (hier ook eentje in Venray) is prima. Nog beter; de baas betaalt![]()
Maar die is heel bij met m'n thuisladen, scheelt hem ook veel geld.
Dat ligt dan aan jouramrodwillem schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:10:
Ik snap dit soort klachten niet, ik neem toch aan dat mensen die vinden dat hij te zacht is afgeveerd ook een behoorlijke proefrit hebben gemaakt. Dan merk je dat toch? Ik vind hem juist erg prettig geveerd , beetje Frans. Heb juist een Tesla niet genomen omdat ik deze veel te hard vond afgeveerd.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Klopt, dat kan niet tegelijkertijd.thijskk87 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:39:
Weer een "dat is vreemd", benieuwd of dit normaal is of iets wat een bug is:
We hadden al langere tijd dat de draadloze carplay niet helemaal lekker werkte, soms wel, soms niet. Nu zijn we erachter gekomen dat als de telefoon verbonden is met de Wifi van de auto de carplay niet werkt en er ook geen verbinding gemaakt kan worden. Uitschakelen van wifi (in de auto) en alles is opgelost...
Zeekr X Long range Mist Grey
Deze zijn voor de EX30 en Smart. Ga er van uit dat ze ook onder de Zeekr passen. Ben er ook wel benieuwd naar, maar denk dat de leasemaatschappij het niet zo'n goed idee vindt.de-don schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:00:
Ik heb mijn X afgelopen vrijdag opgehaald.
Lekker mee bezig.
Alles een beetje ontdekken.
Ook al een hoop gehad aan alle informatie van dit topic, waarvoor dank!
1 ding vind ik persoonlijk wel een smet op verder een mooie en leuke auto:
Ik vind de ophanging achter echt niet oké.
Veel te week, deint te veel.
En in snelle bochten zelfs gevaarlijk.
Dus ik wil zeker gaan kijken of ik bijvoorbeeld andere schokdempers kan vinden.
Ik heb in dit topic al wel soortgelijke klachten voorbij zien komen, maar volgens mij nog niemand die er ook werk van gemaakt heeft?
Met een paar veren ben je er nog niet.Ernstjan89 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 05:56:
[...]
Deze zijn voor de EX30 en Smart. Ga er van uit dat ze ook onder de Zeekr passen. Ben er ook wel benieuwd naar, maar denk dat de leasemaatschappij het niet zo'n goed idee vindt.
https://www.carpardoo.nl/...8786822-189?ktypnr=154762
Ja, precies dat.PaT schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:41:
[...]
Dat ligt dan aan jou
Ik heb toch best een aardig rondje gemaakt vanaf Zeekr Zeist met snelweg, 80km wegen en een stukje door bebouwde kom. Maar als je net een grotendeels vlakke weg heb, geen bochten met hoge snelheid of plotselinge richtingwisselingen merk je weinig van die vering.
Pas toen we hem hadden nam je wel eens een drempel iets te hard, of kom je wel die snelle snelwegbocht met een hobbeltje tegen.
Sterker nog, het gaat vooral om de schokbrekers.brambo123 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:33:
[...]
Met een paar veren ben je er nog niet.
Gaat om hele combinatie schokbrekers + veren.
Gisteravond bij thuiskomst maar weer even de two-fingered salute gedaan (reset knoppen indrukken) want mijn AndroidAuto scherm was zwart op zwart.ramrodwillem schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:31:
Net Zeekr support gemaild tav van koppelen auto aan de App en gevraagd wanneer er een SF update staat gepland, antwoord; "op korte termijn nog niet" , nou daar kunnen we het mee doen dan ....
De 001 is echt een andere auto met compleet andere release tijden voor software. Daar kan je niets uit afleiden voor de X.KevinT schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:20:
In het Zeekr 001 topic en FB groepen wordt wel degelijk gesproken over update 1.2 die aanstaande is. Bright, het review kanaal heeft zelfs al de auto getest met daarop 1.2
Iets met appels en peren ....KevinT schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:20:
In het Zeekr 001 topic en FB groepen wordt wel degelijk gesproken over update 1.2 die aanstaande is. Bright, het review kanaal heeft zelfs al de auto getest met daarop 1.2
[ Voor 24% gewijzigd door EntonoX op 08-11-2024 12:26 ]
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Tja, die lopen ook wel een jaartje of 10 voor en dat gaat nog wel even duren voordat de echte serieuze concurrent op softwaregebied hier aan kan tippen.EntonoX schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:25:
Als ik kijk naar Tesla....
Haha, ja precies. Maar toch vind ik dat er verschil zit in een auto ontwikkelen en een bepaalde software strategie aannemen. Maar goed we gaan het zienbigkevx2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:20:
[...]
Tja, die lopen ook wel een jaartje of 10 voor en dat gaat nog wel even duren voordat de echte serieuze concurrent op softwaregebied hier aan kan tippen.
Ik ben in ieder geval heel blij dat mijn keuze uiteindelijk niet op de Tesla gevallen is, ik zou echt hartezeer krijgen met de kennis dat ik bepaalde politieke ontwikkelingen mede financier.
Daar hebben we bij Zeekr in ieder geval geen last van.....
Het werkt bij mij in binnen en buitenland zonder problemen. Enige wat ik mij voorstellen is een defecte laadpaal. Dan zou de paal ernaast moeten werken. En doordat je het laden activeert via de Tesla app op paal nummer zou het eigenlijk niet fout kunnen gaan. Ook kun je dan niet bij het verkeerde Tesla laadstation staan (in principe.... in Frankrijk wel de fout gemaakt door naar verkeerde station te navigerenramrodwillem schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:09:
Net weer gereden met de wagen, piepjes zijn nu met nieuwe instellingen veel minder.
Echter opladen bij Telsa 3x geprobeerd, niet gelukt werd na 1 minuut afgebroken, met vorige wagen nooit problemen gehad. Oplaadlimiet in de Zeekr staat op 100%. Aan welke voorwaarden moet er verder worden voldaan, wellicht dat er ergens iets niet goed staat?
Ok,doet de volgorde er nog toe ,eerst de stekker er in en dan via de Tesla App of eerst de App dan de stekker?BPi schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:52:
[...]
Het werkt bij mij in binnen en buitenland zonder problemen. Enige wat ik mij voorstellen is een defecte laadpaal. Dan zou de paal ernaast moeten werken. En doordat je het laden activeert via de Tesla app op paal nummer zou het eigenlijk niet fout kunnen gaan. Ook kun je dan niet bij het verkeerde Tesla laadstation staan (in principe.... in Frankrijk wel de fout gemaakt door naar verkeerde station te navigeren).
Hier staat tekst
Ik stop altijd eerst de stekker in de auto en geef dan het laadstation nummer in. Werkt altijd.ramrodwillem schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:57:
[...]
Ok,doet de volgorde er nog toe ,eerst de stekker er in en dan via de Tesla App of eerst de App dan de stekker?
Ok, ik heb mij eerst via de App aangemeld en toen de stekker er in , zal het van de week eens op jou manier doen.Sjaak_Afhaak schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:58:
Ik stekker 'm eerst, dan de app. Is nog nooit mislukt hier.
Mijne is ondertussen piepjes-loos.ramrodwillem schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:09:
Net weer gereden met de wagen, piepjes zijn nu met nieuwe instellingen veel minder.
Ja, veel donkerder en ik vind dat matte wat je nu bij andere merken ziet erg fraai, de kleuren van Zeekr vond ik niet zo eerlijk gezegd. Foto's komen woensdag of donderdag.de-don schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:23:
Is dat veel anders dan de standaard kleur?
Ik ben zeker ook benieuwd naar het eindresultaat. Ik hoop dat je een foto deelt als het klaar is.
Kost dat?ramrodwillem schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:02:
Inderdaad met de juiste instellingen nu na 2x een rit van een uur geen piepjes meer, hij staat nu de komende 2 dagen in de garage om gewrapt te worden,mat grijs ,benieuwd naar het resultaat straks😃
dit lijkt alleen van toepassing te zijn voor de 001, die gaat 1.2 krijgen. Redacteur van bright.nl heeft update getest namelijk.BPi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:13:
Is er al iemand die een signaal heeft van een klaarstaande sw-update?
Oktober is al bijna twee weken voorbij en zo hadden aangegeven in oktober te komen.
Mogelijk heeft iemand Zeekr hier al over gesproken?
Ik las gisteren in een Facebook groep dat die waarschijnlijk in december gaat komen:BPi schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:13:
Is er al iemand die een signaal heeft van een klaarstaande sw-update?
Oktober is al bijna twee weken voorbij en zo hadden aangegeven in oktober te komen.
Mogelijk heeft iemand Zeekr hier al over gesproken?
Vandaag een prettig gesprek gehad met de Guys van Zeekr.
Dit vanwege allerlei problemen met software van de auto…even opgesomd en met elkaar besproken:
Stoelverwarming passagier gaat steeds uit
Scherm die uitvalt tijdens rijden
Sleutel batterij steeds weer leeg
Huisdieren detectie vals alarm
Auto vergrendeld vaak niet automatisch
Deurgrepen die soms blijven hangen
Vaak wordt de auto uitgelogd
De app die zichzelf vaak uitlogt
In het gesprek verontschuldigde de medewerker Harro zich en wist dat deze problemen zich voordoen.
Helaas is het nog niet op te lossen en zijn ze druk bezig met een update die dit alles weer moet oplossen.
In december komt er als alles volgens plan verloopt weer een grote update.
Tot die tijd is het resetten van tijd tot tijd wel een goede tijdelijke oplossing
Ik hoop vooral dat spotify en online media apps het weer doen bij opstarten. Moet elke keer switchen en weer terug en dan werkt het las weer.de-don schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:49:
[...]
Ik las gisteren in een Facebook groep dat die waarschijnlijk in december gaat komen:
[...]
Had ik vanochtend ook met de radio, maar ik hoefde alleen maar op de rechter-joystick te drukken.Elmar1982 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:11:
[...]
Ik hoop vooral dat spotify en online media apps het weer doen bij opstarten. Moet elke keer switchen en weer terug en dan werkt het las weer.
Dat is iets anders 😉de-don schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:29:
[...]
Had ik vanochtend ook met de radio, maar ik hoefde alleen maar op de rechter-joystick te drukken.
Hij stond, soort van, op pauze.
Hoofdsteun verwijderen staat zelfs in de handleiding.ramrodwillem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:14:
Gisteren bij Zeekr in Zeist geweest, beetje dubbel gevoel aan overgehouden, ik kwam daar voor een verlate instructie, aanpassing van het gebruikersaccount in de wagen en vragen die ik zelf had.
aanpassing van het gebruikersaccount is niet gedaan omdat men nummers nodig had, men wist dat ik kwam, dus vreemd dat men die nummers al niet had, gevraagd aan de medewerker of dit op een later tijdstip kon via internet en in de wagen, ja dat kon. Thuis aangekomen een mail of ik een afspraak wilde maken ivm aanpassing van het gebruikersaccount, uitgelegd wat ik hier voor net heb beschreven maar dat klopte dus niet moet weer naar Zeist hiervoor, slecht dit .
Op div vragen wist men geen antwoord , oa op hoe lang en op welke waarde moet de batterij worden voorverwarmd bij snellading, ik heb vocht in de achterlicht unit, dit was een bekend probleem maar omdat het een open systeem was.... kan dit gebeuren. Gevraagd naar eventuele updates kreeg ik als antwoord "deze week ,zijn er al mee bezig" , ik vroeg op ze niet in de war was met de 001 ,"oja dat zou ook wel kunnen".
Personeel is wel erg enthousiast maar weinig kundig wat ik heb mee gemaakt.
Nog gevraagd of de hoofdsteunen van de achterbank kunnen worden verwijderd,zit bij mij nooit iemand en ontneemt zo, 40% van het zicht , kon waarschijnlijk wel maar moet dan een werkplaats afspraak voor worden gemaakt.
Iemand een idee of dit zelf te doen is ?
Ik heb mijn Zeekr laten wrappen en zal zo wat foto,s plaatsen.
Toen ik 2 weken terug mijn X ophaalde, had ik iemand van het delivery team die ik wel erg kundig vond, alles goed uitlegde, en me ook goed kon helpen met koppelen, en ook met het aanpassen van m'n e-mail-adres.ramrodwillem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:14:
Gisteren bij Zeekr in Zeist geweest, beetje dubbel gevoel aan overgehouden, ik kwam daar voor een verlate instructie, aanpassing van het gebruikersaccount in de wagen en vragen die ik zelf had.
aanpassing van het gebruikersaccount is niet gedaan omdat men nummers nodig had, men wist dat ik kwam, dus vreemd dat men die nummers al niet had, gevraagd aan de medewerker of dit op een later tijdstip kon via internet en in de wagen, ja dat kon. Thuis aangekomen een mail of ik een afspraak wilde maken ivm aanpassing van het gebruikersaccount, uitgelegd wat ik hier voor net heb beschreven maar dat klopte dus niet moet weer naar Zeist hiervoor, slecht dit .
Op div vragen wist men geen antwoord , oa op hoe lang en op welke waarde moet de batterij worden voorverwarmd bij snellading, ik heb vocht in de achterlicht unit, dit was een bekend probleem maar omdat het een open systeem was.... kan dit gebeuren. Gevraagd naar eventuele updates kreeg ik als antwoord "deze week ,zijn er al mee bezig" , ik vroeg op ze niet in de war was met de 001 ,"oja dat zou ook wel kunnen".
Personeel is wel erg enthousiast maar weinig kundig wat ik heb mee gemaakt.
Nog gevraagd of de hoofdsteunen van de achterbank kunnen worden verwijderd,zit bij mij nooit iemand en ontneemt zo, 40% van het zicht , kon waarschijnlijk wel maar moet dan een werkplaats afspraak voor worden gemaakt.
Iemand een idee of dit zelf te doen is ?
Ik heb mijn Zeekr laten wrappen en zal zo wat foto,s plaatsen.
Thx ,hoofdsteunen nu verwijderd, een goede verbetering tav het zicht.brambo123 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:43:
[...]
Hoofdsteun verwijderen staat zelfs in de handleiding.
Blijkbaar zit er gaatje waar je even een pinnetje in moet drukken.
Zou toch zeggen dat ze bij Zeekr de handleiding toch ook wel een keer gelezen hebben
Ziet er heel goed uit!
Ik vind die bodykit best ok. Die 001 velgen vind ik dan weer wat minder.Meubelmakert schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:35:
Gezien in Kazachstan!
X met 001 velgen en bodykit. Doen ze niet moeilijk over.
https://kolesa.kz/a/show/163581760
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[ Voor 92% gewijzigd door ramrodwillem op 18-11-2024 08:08 ]
Die wisser is geheel volgens de mode. Wisser op de ruit monteren zodat je wisserblad minimaal is want dat is mooi.ramrodwillem schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:48:
De bediening van de achterruit wisser zit niet handig en wisser is wel erg klein.
Opbergruimte wel erg karig.
Klimaat/airco vindt ik erg wisselend werken, om het behagelijk in de auto te krijgen moet de temperatuur op 24/25 graden staan😏 en je merkt dat de temperatuur niet stabiel blijft, soms weer te koud dan weer te warm, ervaren meer mensen dit?
Ok goed om te weten, wie weet eens, als ik meer zaken heb waarvoor ik naar Zeist zou moeten, naar laten kijken.NAmst schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:56:
Bij mij is 20 graden wel gewoon 20 graden en zijn er geen temperatuur schommelingen
Ik heb inderdaad ook dat hij bij koud weer soms opeens voor een korte tijd best koude lucht begint te blazen.ramrodwillem schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:03:
[...]
Ok goed om te weten, wie weet eens, als ik meer zaken heb waarvoor ik naar Zeist zou moeten, naar laten kijken.
Iedereen heeft dat. Is een bug, en zal via een update gefixed moeten worden.NAmst schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:26:
Heeft iemand anders ook al meegemaakt dat de stoelverwarming van de bijrijder steeds na 15 minuten uitgaat? Iemand die een oplossing heeft hiervoor?
Hier staat tekst
Ja maar bij mij eerder dan die 15min.NAmst schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:26:
Heeft iemand anders ook al meegemaakt dat de stoelverwarming van de bijrijder steeds na 15 minuten uitgaat? Iemand die een oplossing heeft hiervoor?
Tja wat is snel ik rij er nu bijna 2 weken in en ervaar geen vuil.bigkevx2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:05:
twee vragen over mijn aanstaande Zeekr x:
- HUD, wordt die snel stoffig / vuil? zo ja, waar ik vanuit ga, hoe maken jullie die schoon?
- Wasstraat, kwestie van in N zetten en alle alarmmeldingen en zeker de auto break gaat er dan vanaf?
Net nog even gecontroleerd, 4 minuten en hij ging uit, zat nu niemand op weet niet of dat nog van invloed zou kunnen zijn.ramrodwillem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:26:
[...]
Ja maar bij mij eerder dan die 15min.
Lijkt mij een hele bewuste en economische keuze om geen stroom te stoppen in een stoel die niet gebruikt wordt.Net nog even gecontroleerd, 4 minuten en hij ging uit, zat nu niemand op weet niet of dat nog van invloed zou kunnen zijn.
Even naar boven vegen bij “klimaat”. Daar kun je de duur aanpassen.NAmst schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:26:
Op een aantal storingen die ik had kreeg ik het volgende advies:Mr.X schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:04:
Helaas weer diverse problemen met de Zeekr x
- handgrepen sluiten niet goed
- stoelverwamering gaat na 2 min uit
- Scherm valt uit en reset dan vervolgens
- geen connectie meer mogelijk met de app
Heeft iemand een tip om het app probleem te verhelpen? Ik heb de normale procedure gevolgt
Eerste heeft een paar dingen opgelost, waaronder een melding die op ieder scherm stond die nu is verdwenen.Ten eerste wil ik u vragen twee resets te doen. Een DHU reset en een connectiviteit reset.
DHU:
Please hold the voice control button and the menu button on the steering wheel for at least 10 seconds.
Hierna zullen de schermen uit gaan en weer opnieuw opstarten.
Connectiviteit:
Press the SOS button for no less than 10 seconds to re-establish Connectivity with the vehicle. The button will be flashing green. After this, please drive for 15-20 minutes, and park the car, lock it and leave it like this for an hour.
De DHU staat diverse keren in de openingspost als "de reset" en dat doe ik zelf ook eens in de twee weken als ik thuiskom na een rit, als voorzorg.BPi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:51:
[...]
Op een aantal storingen die ik had kreeg ik het volgende advies:
[...]
Eerste heeft een paar dingen opgelost, waaronder een melding die op ieder scherm stond die nu is verdwenen.
Tweede nog niet geprobeerd omdat het even in de activiteiten moet passen.
Klopt dit, zou een hoop "klachten" dan onterecht maken.Meubelmakert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:40:
[...]
Even naar boven vegen bij “klimaat”. Daar kun je de duur aanpassen.
Dit vergt wat meer uitleg, ik zit nu in de wagen maar zie nergens klimaat en dan een veeg optie om de duur bij te stellen.Meubelmakert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:40:
[...]
Even naar boven vegen bij “klimaat”. Daar kun je de duur aanpassen.
Bestel zo vaak op Ali, eigenlijk nooit problemen.Wisl schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:19:
Goedendag,
Ik heb bij AliExpress tot twee maal toe een sleutelhanger en een gordelclip extender voor de Zeekr X besteld en deze nooit geleverd gekregen. Heb inmiddels na wat weken met wat moeite het geld terug. Heeft iemand dit al eens bij AliExpress besteld en deze wel ontvangen?
Don't order in China!!Wisl schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:19:
Goedendag,
Ik heb bij AliExpress tot twee maal toe een sleutelhanger en een gordelclip extender voor de Zeekr X besteld en deze nooit geleverd gekregen. Heb inmiddels na wat weken met wat moeite het geld terug. Heeft iemand dit al eens bij AliExpress besteld en deze wel ontvangen?
[ Voor 7% gewijzigd door ramrodwillem op 20-11-2024 12:57 ]
In de app.ramrodwillem schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:37:
[...]
Dit vergt wat meer uitleg, ik zit nu in de wagen maar zie nergens klimaat en dan een veeg optie om de duur bij te stellen.
Geelyevs.com is betrouwbaar.ramrodwillem schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:03:
Ik heb de laatste 2x ook iets besteld bij Ali en nooit geleverd.
Nu bij niceevs besteld,afwachten of dit wel wordt geleverd
https://niceevs.com/
Ja gevonden maar dat gaat alleen over het voorverwarmen lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door Bobbert45 op 20-11-2024 16:43 ]
Ik maak me meer zorgen over de deurgrepen als het echt hard gaat vriezen. Dat was vanmorgen al een dingetje 😆Bobbert45 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:28:
Weet iemand of de ruitenwisser vloeistof die in de Zeekr X zit vanuit de fabriek vorstvrij is ?
Bij mij met mijn Nissan Private Leaf ook, deze heeft normale handgrepen.Masterkev schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:32:
[...]
Ik maak me meer zorgen over de deurgrepen als het echt hard gaat vriezen. Dat was vanmorgen al een dingetje 😆
Stond er niets in changelog van de 001 daarover?Masterkev schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:21:
Weet iemand hoe je het warmtelint bij de camera achter de voorruit aan zet?
De hele voorruit is ontwasemd behalve bij de camera. Dat zorgt ervoor dat ik bijna iedere minuut een waarschuwing krijg dat verschillende rijhulpsystemen niet werken.
Kan in de handleiding niet vinden of die op de voor- of achterruitverwarming zit. Overigens staat in de handleiding dat het ontwasemen van de buitenspiegels via de knop van de voorruit gaat, maar volgens mij gaan die gewoon met de achterruit mee aan.
Geen problemen vanochtend, auto onder een laagje ijzige sneeuw, 10min op de ontdooi stand portieren gingen probleemloos open, ramen goed ontdooid en helder.Masterkev schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:32:
[...]
Ik maak me meer zorgen over de deurgrepen als het echt hard gaat vriezen. Dat was vanmorgen al een dingetje 😆
ja, hier ook lekker warm weggereden... wat zo jammer is dat je meteen al merkt dat de auto snel weer kouder wordt.ramrodwillem schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:46:
[...]
Geen problemen vanochtend, auto onder een laagje ijzige sneeuw, 10min op de ontdooi stand portieren gingen probleemloos open, ramen goed ontdooid en helder.
Ik heb hem niet warm gereden hoor maar 10min laten ontdooien, daarna in de auto, geen probleem met de handgrepen, wie weet zijn die bij ontdooien wel verwarmt. Klimaat beheersing blijft wel een ding, op 25gr wordt het met moeite rond de 20gr en je merkt dat het af en toe kouder wordt, ook beslaat de wagen vrij snel.BPi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:25:
[...]
ja, hier ook lekker warm weggereden... wat zo jammer is dat je meteen al merkt dat de auto snel weer kouder wordt.
En de handgrepen is inderdaad wel een beetje spannend. Bij mij bleef er vanmorgen even iets langer hangen.
Vorige winter ook weinig problemen mee gehad. Sneeuw en ijzel kan een keer een ding zijn, maar dat kan ook bij externe handgrepen voorkomen. Voorverwarmen van de auto heeft ook effect op de buitenkant van de deuren, hoewel dat wellicht wat langer duurt.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq