My bad, dan is het de ventilatie.NAmst schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:41:
[...]
Stoelmassage heb je op zowel de Privilege als de Wolf Edition. Het is dezelfde auto, maar ze hebben een aantal Mist Grey Privilege aangemerkt als andere editie zodat deze binnen de SEPP subsidie zou vallen.
Sepp subsidie gaat ook bij private lease naar de berijder, niet naar Zeekr of Anwb/ayvens.BPi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:23:
[...]
Misschien heeft het te maken met de SEPP-korting die Zeekr op de auto geeft (nog bovenop de genoemde prijs?) die ANWB niet krijgt of in eigen zak steekt?
En via Zeekr lease? (Arval)
Klopt, maar ik doel op de Sepp garantie die Zeekr benoemd. Het lijkt mij een extra korting op de auto die ze aanbieden, in verband met het vervallen van de Sepp. En misschien doen ze dat alleen aan particulieren.MXdar2 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:28:
[...]
Sepp subsidie gaat ook bij private lease naar de berijder, niet naar Zeekr of Anwb/ayvens.
Bovag schrijft bijvoorbeeld:
Vanaf 1 januari 2025 is de SEPP-subsidieregeling daarom verdwenen. Dat betekent dat je bij de aanschaf of private lease van een elektrische auto geen directe financiële steun meer ontvangt. Daarnaast zijn elektrische auto's in 2025 iets duurder door veranderingen in de wegenbelasting-regeling (bpm).
Na de 1.2 update heb ik regelmatig last van uitgeschakelde regeneratie. Dan staat er een melding op het bestuurders display dat de regeneratie tijdelijk verminderd is.
(Ik voeg hem toe aan mn lijstje met irritante dingen die na de 1.2 update zijn ontstaan)
(Ik voeg hem toe aan mn lijstje met irritante dingen die na de 1.2 update zijn ontstaan)
Aha oke, ik dacht dat je de overheidssubsidie bedoelde. Dan zou het kunnen inderdaad.BPi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:47:
[...]
Klopt, maar ik doel op de Sepp garantie die Zeekr benoemd. Het lijkt mij een extra korting op de auto die ze aanbieden, in verband met het vervallen van de Sepp. En misschien doen ze dat alleen aan particulieren.
Bovag schrijft bijvoorbeeld:
Vanaf 1 januari 2025 is de SEPP-subsidieregeling daarom verdwenen. Dat betekent dat je bij de aanschaf of private lease van een elektrische auto geen directe financiële steun meer ontvangt. Daarnaast zijn elektrische auto's in 2025 iets duurder door veranderingen in de wegenbelasting-regeling (bpm).
Bij mij is afgelopen maandag de update pas binnen gekomen.MXdar2 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:08:
Na de 1.2 update heb ik regelmatig last van uitgeschakelde regeneratie. Dan staat er een melding op het bestuurders display dat de regeneratie tijdelijk verminderd is.
De regeneratie die tijdelijk verminderd is had ik bij 1.1 ook al.
Bij 100% vanzelfsprekend, maar ook al bij veel lagere laadwaarden.
Deze staat vast ook al op het lijstje:
:strip_exif()/f/image/rajI83J0hcaUO9akvK7FEfvH.jpg?f=fotoalbum_large)
Een hoop rare meldingen na 1.2 tijdens LFAS
Vooral naast vrachtwagen rijden
Vooral naast vrachtwagen rijden
Zeekr X Long range Mist Grey
Het is weer tijd om de batterij uit de Key-fob te vervangen, welke gebruiken jullie en bevallen goed?
Wat is het voordeel van inloggen in de auto, zag dat ik nu niet ingelogd was maar merkte qua instellingen/rijden niets van? Als je inlogt moet dit dan iedere keer of zou dit in principe maar 1x moeten bij 1 bestuurder?
Wat is het voordeel van inloggen in de auto, zag dat ik nu niet ingelogd was maar merkte qua instellingen/rijden niets van? Als je inlogt moet dit dan iedere keer of zou dit in principe maar 1x moeten bij 1 bestuurder?
Ik heb de indruk dat merk batterij niet veel uitmaakt.ramrodwillem schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:34:
Het is weer tijd om de batterij uit de Key-fob te vervangen, welke gebruiken jullie en bevallen goed?
Heb zelf wat Verbatim batterijen liggen, zo'n €5,50 voor 4 stuks op Amazon, dat is tenminste redelijk te betalen.
Maar tja, week of 10 zijn ze weer leeg.
Toevallig auto dicht bij huis staan?
Volgens mij blijft sleutel namelijk actief als die te dicht bij de auto blijft.
Inloggen is vrij nutteloos volgens mij.
Om de zoveel tijd moet je weer inloggen en volgens mij veranderd er dan niet veel.
Ok , thx gelijk maar besteld. Auto staan altijd wel minimaal 50m van mn keyfob.
Tav inloggen, dat idee had ik ook al, onzinnige optie.
Is het inloggen niet voor het opslaan van gebruikerS profielen?ramrodwillem schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:46:
Ok , thx gelijk maar besteld. Auto staan altijd wel minimaal 50m van mn keyfob.
If so, dan is het geen onzin, als je de enige bestuurder bent is dat natuurlijk anders...
Ventilatiebigkevx2 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:38:
[...]
...en vergeet het gebrek aan stoelmassage niet
[ Voor 11% gewijzigd door Meubelmakert op 08-01-2025 16:45 ]
Dikke tip:brambo123 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Ik heb de indruk dat merk batterij niet veel uitmaakt.
Heb zelf wat Verbatim batterijen liggen, zo'n €5,50 voor 4 stuks op Amazon, dat is tenminste redelijk te betalen.
Maar tja, week of 10 zijn ze weer leeg.
Toevallig auto dicht bij huis staan?
Volgens mij blijft sleutel namelijk actief als die te dicht bij de auto blijft.
Inloggen is vrij nutteloos volgens mij.
Om de zoveel tijd moet je weer inloggen en volgens mij veranderd er dan niet veel.
https://www.knoopcelgigan...CnYfBt8zoulYaAh8qEALw_wcB
Getriggerd door deze post ben ik ook verwarmingsloos aan het rijden (behalve vanochtend even kort de voorruit met lucht ontdooien). Dikke trui aan, en rijden maar. Ik heb het trouwens niet snel koud.Meubelmakert schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:08:
[...]
Nee joh, gewoon stuur- en stoelverwarming aan. Scheelt behoorlijk in het verbruik ook.
M'n verbruik in de winter is van 21,2kWh/100km naar 17,9kWh/100km gedaald. Dan mis je een ICE wel om de boel te verwarmen
Hier staat tekst
Heb wel eens naar oplaadbaar gekeken, maar.....
Ga je datasheet van CR2450 opzoeken dan kom je op 580 tot 620 mAh.
Zo'n oplaadbare versie heeft maar 120mAh.
Heb wel iets beters te doen dan elke week batterij opladen.
👊🏽👊🏽👊🏽Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:49:
[...]
Getriggerd door deze post ben ik ook verwarmingsloos aan het rijden (behalve vanochtend even kort de voorruit met lucht ontdooien). Dikke trui aan, en rijden maar. Ik heb het trouwens niet snel koud.
M'n verbruik in de winter is van 21,2kWh/100km naar 17,9kWh/100km gedaald. Dan mis je een ICE wel om de boel te verwarmen
Ik doe dan wel ff de cabine voorverwarmen als de buitentemperatuur onder de 10 graden is.
Daar heb je een punt.brambo123 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:49:
[...]
Heb wel eens naar oplaadbaar gekeken, maar.....
Ga je datasheet van CR2450 opzoeken dan kom je op 580 tot 620 mAh.
Zo'n oplaadbare versie heeft maar 120mAh.
Heb wel iets beters te doen dan elke week batterij opladen.
Dat verbruik van 17,9 is op de terugweg gedaald naar 16,4. Maar nu op stoel en stuur na helemaal geen verwarming gebruikt. Dan heeft die snelle ontdooi actie vanochtend (max 3 minuten ofzo) enorm veel energie gekost.
Hier staat tekst
Ik las elders dat de nieuwe navigatie app uit de Zeekr store te downloaden en te gebruiken valt.
Iemand er al mee aan de slag geweest?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik altijd AA gebruik, maar ben wel nieuwsgierig of deze app beter is dan Google Maps.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik altijd AA gebruik, maar ben wel nieuwsgierig of deze app beter is dan Google Maps.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nee, nog niet gebruikt. Maar zag het ook op FB voorbij komen en gelijk gedownload. De interface ziet er wel goed uit, nog niet mee gereden, dus kan niet zeggen of het beter/slechter is.
Ja, voorverwarmen en ontdooien kost flink wat KWh. Maar dan is het daarna prima uit te houden met stoel en stuurverwarming wat weer aanzienlijk scheelt. Wel denk ik dat er bijverwarmd moet worden als de buitentemperatuur tot onder het vriespunt daalt.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:18:
Dat verbruik van 17,9 is op de terugweg gedaald naar 16,4. Maar nu op stoel en stuur na helemaal geen verwarming gebruikt. Dan heeft die snelle ontdooi actie vanochtend (max 3 minuten ofzo) enorm veel energie gekost.
Moet straks nog een ritje maken en ga het dan ff uitproberen. Gebruik normaal gesproken zelf carplay icm wazePaT schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:41:
Ik las elders dat de nieuwe navigatie app uit de Zeekr store te downloaden en te gebruiken valt.
Map weergave is zeer goed, afrit snelweg wordt netjes aangegeven en HUD aanwijzingen kloppen ook. Route berekenen is nog wel brak en lijkt altijd de kortste weg te kiezen. Ding wou mijn een zandweg insturen omdat dat korter was, iig positief verrast. btw satelliet weergave is er ook
Nieuwe Nav?
Is dat na de v1.2 update geïmplementeerd?
Maandag zat ik even bij de kaarten te kijken, kaartdata Sept 2023, waarbij ik er achter kwam dat er niet voldoende ruimte is om heel Europa te installeren, er erg onwaarschijnlijke bestemmingen al geïnstalleerd staan en het mij niet duidelijk was hoe ik kaarten kon verwijderen....
Weet iemand al wat er gebeurt met de premium connectivity na 1 jaar rijden? Ben je dan de hotspot en andere dataopties kwijt?? Krijg je een rekening?
Of wordt het betaald maken van de dienst zoals bij Lynk&co steeds naar voren geschoven?
Maandag zat ik even bij de kaarten te kijken, kaartdata Sept 2023, waarbij ik er achter kwam dat er niet voldoende ruimte is om heel Europa te installeren, er erg onwaarschijnlijke bestemmingen al geïnstalleerd staan en het mij niet duidelijk was hoe ik kaarten kon verwijderen....
Weet iemand al wat er gebeurt met de premium connectivity na 1 jaar rijden? Ben je dan de hotspot en andere dataopties kwijt?? Krijg je een rekening?
Of wordt het betaald maken van de dienst zoals bij Lynk&co steeds naar voren geschoven?
Ziet er goed uit. Zag dat ze hiervoor samenwerken met MAPBOX. Daar kunnen allerlei API’s aan gekoppeld worden en MAPBOX kan diepe integratie aan met het OS en ADAS. Dus ik ben benieuwd wat Zeekr gaat presenteren op de CES. Die overlays van MAPBOX zijn in ieder geval erg fraai.sliepie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:32:
Map weergave is zeer goed, afrit snelweg wordt netjes aangegeven en HUD aanwijzingen kloppen ook. Route berekenen is nog wel brak en lijkt altijd de kortste weg te kiezen. Ding wou mijn een zandweg insturen omdat dat korter was, iig positief verrast. btw satelliet weergave is er ook
Naar alle waarschijnlijkheid ben je je dataverbinding kwijt als je niet bereid bent die 8,25 per maand te betalen. Instellingen blijven behouden alleen is er geen doorgifte meer.BPi schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:22:
Nieuwe Nav?
Nieuwe nav is app "Zeekr Navigation" en deze kan geinstalleerd worden vanuit de zeekr store. Deze bestaat dus naast de huidige kaarten app. Deze is ook te installeren op 1.1, aangezien ik de 1.2 update ga skippen zolang de re-gen gereset wordt.BPi schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:22:
Nieuwe Nav?
[ Voor 7% gewijzigd door sliepie op 09-01-2025 13:53 ]
Hoorde gisteren van iemand die ook een X heeft, dat als hij z'n richtingaanwijzer aandoet naar links of naar rechts, dat hij dan ook beeld van de camera op zijn scherm ziet. Dus bijvoorbeeld als hij naar links gaat, ziet hij het beeld van de linker camera. Lijkt me ook handig in verband met fietsers die bijvoorbeeld aankomen en dat je die dan goed ziet. Weet iemand van jullie hoe je dat kan aanzetten?
Bij mij staat dit automatisch al aan, maar alleen wanneer je onder de 30 km/u aan het rijden bent. Daarboven wordt er niks weergegeven.NAmst schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:56:
Hoorde gisteren van iemand die ook een X heeft, dat als hij z'n richtingaanwijzer aandoet naar links of naar rechts, dat hij dan ook beeld van de camera op zijn scherm ziet. Dus bijvoorbeeld als hij naar links gaat, ziet hij het beeld van de linker camera. Lijkt me ook handig in verband met fietsers die bijvoorbeeld aankomen en dat je die dan goed ziet. Weet iemand van jullie hoe je dat kan aanzetten?
dit zet je aan door in stilstand even je 360 graden camera te openen, en daar op settings of iets dergelijks te drukken. Daar vind je enkele settings die het gedrag van de 360 graden camera bepalen.
Hier staat tekst
Precies.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:05:
dit zet je aan door in stilstand even je 360 graden camera te openen, en daar op settings of iets dergelijks te drukken. Daar vind je enkele settings die het gedrag van de 360 graden camera bepalen.
En daar zitten meer fijne functies die standaard uit staan, zoals de stuur lijntjes voor inparkeren.
Vanmorgen had ik geen toegang tot de Zeekr X. Over de deurgrepen was vanacht water gelopen die bevroren was. Bij het naderen van de auto gingen de deurgrepen niet naar binnen. Na het opwarmen van het interieur met de app sprongen de deurgrepen naar binnen en had ik weer toegang.
Gisteren had ik hetzelfde. Auto ging wel van slot af toen ik eraan kwam lopen, alleen deur grepen bleven gesloten. Kleine tik op de deur greep gegeven en deze klapte naar binnenTunnelplan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:58:
Vanmorgen had ik geen toegang tot de Zeekr X. Over de deurgrepen was vanacht water gelopen die bevroren was. Bij het naderen van de auto gingen de deurgrepen niet naar binnen. Na het opwarmen van het interieur met de app sprongen de deurgrepen naar binnen en had ik weer toegang.
Punt is meer of je de hele tijd echt ingelogd moet blijven.bigkevx2 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:58:
[...]
Is het inloggen niet voor het opslaan van gebruikerS profielen?
If so, dan is het geen onzin, als je de enige bestuurder bent is dat natuurlijk anders...
Na een bepaalde tijd (14 dagen of zo?) wordt je half uitgelogd.
In bovenbalk staat dan dat je moet inloggen.
Maar je account staat er nog steeds in, kunt nog steeds je rij profiel kiezen, maar er zijn wat functies die geblokkeerd worden.
Of je van gebruiker kan wisselen weet ik dan weer niet, ben zelf enige bestuurder.
Staat me iets van bij dat digitale sleutel je automatisch inlogt, dus dan heb je dat misschien niet.
Kwam afgelopen week 1 ding tegen dat niet werkt zonder ingelogd te zijn: de Zeekr app store.
Dus om de nieuwe navigatie te installeren of te updaten moet je wel even inloggen.
Start nu de test met de MapBox. HUD weergave ziet er goed uit.
Helaas alleen engels, een aparte app en als je gaat zoeken gaat je toetsenbord over de zoekresultaten. Soms denk ik echt is er dan niemand die test daarTunnelplan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:57:
Ik kwam er net achter dat de telefoon in de draadloze lader gekoeld wordt. Dit had ik nog niet eerder ontdekt
Heb ik het afgelopen jaar zitten slapen
Ik hoorde het vanmiddag toen ik in de file stond. En dit was niet mijn eerste file ooit.
Afgelopen zomer had ik vaak last van een oververhitte telefoon in de lader. Zeker als er wat zon op scheen en dat dan icm AA draaien.
Ik heb niet het idee dat er toen koeling was.
Heb ik het afgelopen jaar zitten slapen
Ik hoorde het vanmiddag toen ik in de file stond. En dit was niet mijn eerste file ooit.
Afgelopen zomer had ik vaak last van een oververhitte telefoon in de lader. Zeker als er wat zon op scheen en dat dan icm AA draaien.
Ik wist wel dat het er was, maar had het idee dat het niet werkte. Voor mijn gevoel koelt hij sinds de laatste update veel beter inderdaad, je kunt het ook echt voelen.BPi schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:02:
Ik kwam er net achter dat de telefoon in de draadloze lader gekoeld wordt. Dit had ik nog niet eerder ontdekt
Heb ik het afgelopen jaar zitten slapen![]()
Maakt alleen hoop lawaai 😇
Ik weet zeker dat het hier ergens op het forum staat maar ik zoek verkeerd of ben even de weg kwijt. In de manual kan ik het iig niet vinden.
De vraag: volgens mijn stellige overtuiging is het mogelijk om op het middenscherm iets in te stellen wat betreft laadvermogen, dus het aantal kW dat de auto maximaal mag pakken uitgaande van een situatie ladend op AC (dus thuis).
Klopt dit of heb ik dit gedroomd?
En als het klopt....wat zijn de mogelijke instellingen? Ik kan me iets herinneren dat dit via diverse amperages gaat?
Ik ben bezig om mijn huidige laadpaal op max 11 kW en drie fasen wat slimmer te maken door er wat contactors tussen te zetten en die aan te sturen via HomeWizard smart plugs.
Zonne opbrengst maar nog niet bijster veel? schakel 1 fase in.
Zonne opbrengst en ik moet het echt kwijt? schakel 3 fasen in, dus max 11. maar ik wil dit dus wat meer kunnen sturen.
Net even getest en dat gaat op zich prima, de auto en de laadpaal accepteren 1 of 3 fasen voeding. Voor de zekerheid schakel ik wel eerst helemaal af voordat ik overga op een ander vermogen zodat de laadpaal de kans krijgt dit ook te communiceren met de auto.
De vraag: volgens mijn stellige overtuiging is het mogelijk om op het middenscherm iets in te stellen wat betreft laadvermogen, dus het aantal kW dat de auto maximaal mag pakken uitgaande van een situatie ladend op AC (dus thuis).
En als het klopt....wat zijn de mogelijke instellingen? Ik kan me iets herinneren dat dit via diverse amperages gaat?
Ik ben bezig om mijn huidige laadpaal op max 11 kW en drie fasen wat slimmer te maken door er wat contactors tussen te zetten en die aan te sturen via HomeWizard smart plugs.
Zonne opbrengst en ik moet het echt kwijt? schakel 3 fasen in, dus max 11. maar ik wil dit dus wat meer kunnen sturen.
Net even getest en dat gaat op zich prima, de auto en de laadpaal accepteren 1 of 3 fasen voeding. Voor de zekerheid schakel ik wel eerst helemaal af voordat ik overga op een ander vermogen zodat de laadpaal de kans krijgt dit ook te communiceren met de auto.
Alleen Amperage waarmee je dan ook het aantal Kw verlaagt.bigkevx2 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:35:
Ik weet zeker dat het hier ergens op het forum staat maar ik zoek verkeerd of ben even de weg kwijt. In de manual kan ik het iig niet vinden.
Nice!!Meubelmakert schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:52:
[...]
Alleen Amperage waarmee je dan ook het aantal Kw verlaagt.
Maar wat zijn de opties dan?
1, 2, 3 of 10, 12, 14?
Daar ben ik naar op zoek, de rekensommen en de software schrijf ik zelf dan wel.
Oh, en is dit ook via de app mogelijk?
[ Voor 5% gewijzigd door bigkevx2 op 14-01-2025 17:25 ]
Via de app nog niet. Even het wieltje rechtsboven aantikken.bigkevx2 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:12:
[...]
Nice!!
1, 2, 3 of 10, 12, 14?
Daar ben ik naar op zoek, de rekensommen en de software schrijf ik zelf dan wel.
:strip_exif()/f/image/HCPRT75VxScJxl3yhzmK2x8p.jpg?f=fotoalbum_large)
Minimum is 5A, stapjes van 1A.bigkevx2 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:12:
[...]
Nice!!
1, 2, 3 of 10, 12, 14?
Zoals al vermeld helaas niet in de app.
Maar heeft heeft je laadpaal zelf geen optie om vermogen te regelen?
Jumper, knopje, of een app.
Of heeft de paal misschien zelfs OCPP?
Laadpaal is namelijk degene die aan auto verteld wat maximum laadsnelheid is, laagst daarbij is 6A.
De weergave van de route is goed. Laadstations langs de route geeft hij niet aan. Ik kan bv niet de laadstations van Tesla aangeven. Heeft iemand de gebruiksaanwijzing van deze app of waar ik die kan vinden?Tunnelplan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:57:
[ Voor 3% gewijzigd door Tunnelplan op 14-01-2025 18:54 ]
Nee, ik heb echt een laadpaal die geeft wat hij krijgt waarbij het enige ‘slimme’ component de communicatie met de auto is.brambo123 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:19:
[...]
Minimum is 5A, stapjes van 1A.
Zoals al vermeld helaas niet in de app.
Maar heeft heeft je laadpaal zelf geen optie om vermogen te regelen?
Jumper, knopje, of een app.
Of heeft de paal misschien zelfs OCPP?
Laadpaal is namelijk degene die aan auto verteld wat maximum laadsnelheid is, laagst daarbij is 6A.
Dus 1 fase voeding, hé auto, ik heb hier 1 fase tegen 16A, auto: thnx!
Bij 3 fasen, zelfde verhaal alleen zegt de auto (huidige auto) Nice! Maar ik kan maar 1 fase kwijt maar toch bedankt!
In de nieuwe situatie is dadelijk het verschil dat de Zeekr zegt: bedankt voor die 16A maar ik pak er voor nu eventjes maar 6 op.
De laadpaal is en kastje van LS24 die waarvan de hardware componenten ook in de EV hub zitten.
Zet een SmartEVSE in het kastje van LS24. Dan ben jij altijd in charge. Werkt hier uitstekend.bigkevx2 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Nee, ik heb echt een laadpaal die geeft wat hij krijgt waarbij het enige ‘slimme’ component de communicatie met de auto is.
Dus 1 fase voeding, hé auto, ik heb hier 1 fase tegen 16A, auto: thnx!
Bij 3 fasen, zelfde verhaal alleen zegt de auto (huidige auto) Nice! Maar ik kan maar 1 fase kwijt maar toch bedankt!
In de nieuwe situatie is dadelijk het verschil dat de Zeekr zegt: bedankt voor die 16A maar ik pak er voor nu eventjes maar 6 op.
De laadpaal is en kastje van LS24 die waarvan de hardware componenten ook in de EV hub zitten.
Vraagje over iets wat basaal is maar waar ik nog niet veel over kan vinden:
Laden, maar dan meer het stoppen daarmee.
Mijn huidige auto heeft een sleutel, daar druk ik op een knop en de laadstekker wordt vrijgegeven.
Dit onafhankelijk van de paal die leverd.
Hoe gaat dit bij de Zeekr X?
Waarom? omdat mijn thuis voorziening in principe altijd stroom geeft en ik geen pasjes systeem heb om die te stoppen.
Mijn huidige auto heeft een sleutel, daar druk ik op een knop en de laadstekker wordt vrijgegeven.
Waarom? omdat mijn thuis voorziening in principe altijd stroom geeft en ik geen pasjes systeem heb om die te stoppen.
Je kan het via de app stoppen of via het menu in de auto.bigkevx2 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:50:
Al opnieuw ingelogd in de app?ramrodwillem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:39:
Wilde de wagen voorverwarmen, App werkt niet
In de auto zwart scherm begint uit zich zelf op te starten.
Inloggen in de auto lukt ook niet , resten via de s.o.s knop geprobeerd, geen resultaat .
Er is wel normaal met de auto te rijden.
Iemand een idee wat er aan de hand is?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerder was het wel eens dat hele auto verdween in de app, maar nu krijg je dit soort meldingen.
Thx , dat was het, werkt weer ok, op naar de volgende bug😇
Stoppen moet op scherm of in de app.bigkevx2 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:50:
Maar als de auto al klaar is met laden ontgrendelt die de kabel vanzelf als je auto van het slot haalt.
Wij hadden dit vorige week vrijdag. Mijn vrouw dacht de auto voorverwarmd te hebben maar bij vertrek was er nog niets gebeurd. Toen gaf de app zowel bij haar als bij mij dezelfde melding en waarden. Zeekr gesproken en dit kenden ze nog niet. Rijden kon gewoon, krabben van de ruiten en te laat komen ook. Bij mijn vrouw was opnieuw inloggen voldoende. De app opnieuw installeren (onnodig?) en opnieuw inloggen hielp bij mij.ramrodwillem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:31:
Thx , dat was het, werkt weer ok, op naar de volgende bug😇
Ik had meteen relatie gelegd met verlopen premium data service na 12 maand. Maar die stop gelukkig voorlopig nog niet begreep ik.
In de auto kun je een begin- en eindtijd instellen. In de app kun je op stop drukken bij vermogensregelaars.bigkevx2 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:50:
Vermogensregelaars?Meubelmakert schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:26:
[...]
In de auto kun je een tijdsduur aangeven. In de app kun je op stop drukken bij vermogensregelaars.
Dus de amps? Dat zou helemaal mooi zijn!
Helaas dat kan vooralsnog alleen in de auto. 😩bigkevx2 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:11:
[...]
Vermogensregelaars?
Dus de amps? Dat zou helemaal mooi zijn!
In november zijn er al eens vragen gesteld over de beschikbaarheid van dakdragers, maar zijn er geen antwoorden gegeven. Wel heb ik al eens een plaatje gedeeld van de aanwezige inhammen op het glazen dak :strip_exif()/f/image/HSehyYuxox5abYHiHSPy5jx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu verscheen dit online:
:strip_exif()/f/image/fBDKt9gLEaWjcYG3QUhlEJlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Er (b)lijkt nu dus wel iets beschikbaar te zijn. Ziet er wel lekker eigenwijs uit, als je maar goede model bak kiest.
Ik denk wel dat het killing zal zijn voor het bereik en leiden tot elke 200 km laden
:strip_exif()/f/image/HSehyYuxox5abYHiHSPy5jx1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fBDKt9gLEaWjcYG3QUhlEJlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Er (b)lijkt nu dus wel iets beschikbaar te zijn. Ziet er wel lekker eigenwijs uit, als je maar goede model bak kiest.
Ik denk wel dat het killing zal zijn voor het bereik en leiden tot elke 200 km laden

De koffer is van Thule: https://dakdragerland.nl/...le-thu-639200-hoes-782384BPi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:35:
In november zijn er al eens vragen gesteld over de beschikbaarheid van dakdragers, maar zijn er geen antwoorden gegeven. Wel heb ik al eens een plaatje gedeeld van de aanwezige inhammen op het glazen dak [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er strak uit.
Goed dat het hier nu benoemd isNAmst schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:46:
In Zeist is het mogelijk om dakdragers te kopen.
Ik had voor mijn vorige auto meteen dragers gekocht, maar toen de auto na ruim 2 jaar wegging had ik ze nog niet gebruikt. Kopen doe ik voorlopig niet
Bedankt voor de tip! Heb ze zojuist besteld.NAmst schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:46:
In Zeist is het mogelijk om dakdragers te kopen.
€299 incl btw. Zou volgende week binnen moeten zijn want ze waren net door de voorraad heen.
Zojuist het volgende gelezen in een email van Zeekr:
Uitbreiding service netwerk
Sinds kort werken we samen met Vakgarage. Hierdoor hebben ons service netwerk kunnen uitbreiden met zeven nieuwe servicepunten. De nieuwe locaties bevinden zich in Groningen, Nederweert, Velp, Nuth, Zaandam, Hengelo en Den Haag.
Door de opening van deze nieuwe servicepunten is het voor klanten eenvoudiger en efficiënter om toegang te krijgen tot onderhoud en ondersteuning, ongeacht waar ze zich bevinden. Een fantastische nieuwe stap in onze toewijding aan klantgerichtheid en toegankelijkheid.
Uitbreiding service netwerk
Sinds kort werken we samen met Vakgarage. Hierdoor hebben ons service netwerk kunnen uitbreiden met zeven nieuwe servicepunten. De nieuwe locaties bevinden zich in Groningen, Nederweert, Velp, Nuth, Zaandam, Hengelo en Den Haag.
Door de opening van deze nieuwe servicepunten is het voor klanten eenvoudiger en efficiënter om toegang te krijgen tot onderhoud en ondersteuning, ongeacht waar ze zich bevinden. Een fantastische nieuwe stap in onze toewijding aan klantgerichtheid en toegankelijkheid.
Voor de liefhebber een uitgebreide review uit Australië. Overigens is de RWD daar, niet zo uitgerust als hier. Je kunt voor 4000 AUD een optiepakket toevoegen voor stuur -en stoelverwarming en elektrisch verstelbare stoelen.
YouTube: ZEEKR X AWD Proper performance review of an excellent driver's EV. R...
YouTube: ZEEKR X AWD Proper performance review of an excellent driver's EV. R...
:strip_exif()/f/image/BMP1aIBlg8HNVtNcxmErQL0y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Meubelmakert op 23-01-2025 08:17 ]
WOW!!! er zijn dus nog wel reviewers te vinden die gewoon eerlijk zijn.Meubelmakert schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:15:
Voor de liefhebber een uitgebreide review uit Australië. Overigens is de RWD daar, niet zo uitgerust als hier. Je kunt voor 4000 AUD een optiepakket toevoegen voor stuur -en stoelverwarming en elektrisch verstelbare stoelen.
[Afbeelding]
Ik zie grote overeenkomsten in hun commentaar op wat ik zelf heb ervaren.
Laat je er Nederlandse reviewers op los dan krijg je altijd die hopeloze vergelijking tussen appels en peren.
Genoten van dit filmpje.
Nog twee weken.....
Hier ook, sinds vandaag. App opnieuw installeren biedt geen oplossing, al zou het kunnen dat ze die gps bug aan het oplossen zijn.Elmar1982 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:22:
Bij jullie in de app ook dat er steeds bij navigatie staat “onbekend adres”?
Volgens mij sinds update
[Afbeelding]
Vreemd. Als je doorklikt zie je wel je eigen locatie en die van de auto op kaart.Meubelmakert schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:08:
[...]
Hier ook, sinds vandaag. App opnieuw installeren biedt geen oplossing, al zou het kunnen dat ze die gps bug aan het oplossen zijn.
:strip_exif()/f/image/iDznjhni6ga2hXn1Mgaj1LvS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, ze hebben de boel goed gesloopt.Elmar1982 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:22:
Bij jullie in de app ook dat er steeds bij navigatie staat “onbekend adres”?
Volgens mij sinds update
[Afbeelding]
Bekijk ook de reisgeschiedenis eens
nee, ze hebben het avg proof gemaaktbrambo123 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:34:
[...]
Ja, ze hebben de boel goed gesloopt.
Anoniem: 2133284
Vraag:
Kan je de lichtshow van de koplampen ook uitzetten terwijl de auto aan de lader hangt en je de auto hebt vergrendeld?
Ik vraag het overigens niet voor mezelf, maar op verzoek van de overburen..
En..batterij van mijn keyfob is bijna leeg. Kan wel de deuren nog ontgrendelen, maar wegrijden..ho maar.
Komt de melding dat er geen sleutel aanwezig is. Goddank had ik de reserve sleutel bij me en kon ik alsnog mijn terugreis vervolgen. Anders had ik er mooi gestaan vrees ik..
Kan je de lichtshow van de koplampen ook uitzetten terwijl de auto aan de lader hangt en je de auto hebt vergrendeld?
En..batterij van mijn keyfob is bijna leeg. Kan wel de deuren nog ontgrendelen, maar wegrijden..ho maar.
Komt de melding dat er geen sleutel aanwezig is. Goddank had ik de reserve sleutel bij me en kon ik alsnog mijn terugreis vervolgen. Anders had ik er mooi gestaan vrees ik..
Als je de sleutel in de houder doet van de auto,dan kan je ook wegrijden met de sleutel als de batterij leeg is.Anoniem: 2133284 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:57:
Vraag:
Hoeveel fobs hebben jullie bij de auto gekregen? Ik 1 (en een pas) maar heb het idee dat sommigen er meer hebben?
Bij mij gaat hij uit als ik nogmaals op sluiten druk op de fob. Een of twee keer, weet ik even niet, maar uiteindelijk gaat het uit. Of ik drukte eerst weer op open en dan op sluit.Anoniem: 2133284 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:57:
Vraag:
[ Voor 5% gewijzigd door Opa op 24-01-2025 13:03 ]
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
1 stuks standaard.Renoo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:25:
Hoeveel fobs hebben jullie bij de auto gekregen? Ik 1 (en een pas) maar heb het idee dat sommigen er meer hebben?
Ah dank je. Ik zie wel replacement fobs op Ali maar is volgens mij niet zo 123 in te stellen. Iemand ervaring? Ik zou wel graag een 2e willen.
Anoniem: 2133284
Hmm..zelfs dat doet ie niet bij mij..want dat dacht ik inderdaad ook dat dat zou moeten werken..NAmst schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Als je de sleutel in de houder doet van de auto,dan kan je ook wegrijden met de sleutel als de batterij leeg is.
Er ligt een (geaccepteerd) verzoek bij de ontwikkelaars van de software om de app geschikt te maken voor passive entry. Misschien dat even afwachten?Renoo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:37:
Ah dank je. Ik zie wel replacement fobs op Ali maar is volgens mij niet zo 123 in te stellen. Iemand ervaring? Ik zou wel graag een 2e willen.
Dat de auto de hele tijd de instelling van de regeneratie terugzet is een bug toch? Is er al zicht op wanneer de volgende OTA komt?
Ook jammer dat de 2 knoppen achter het stuur niet beter te customisen zijn. Eigenlijk zijn alle functies die je nu kunt kiezen zinloos. Remgeneratie opties zou bijvoorbeeld echt een nobrainer zijn nu je dat ook in veel andere autos al hebt.
Ook jammer dat de 2 knoppen achter het stuur niet beter te customisen zijn. Eigenlijk zijn alle functies die je nu kunt kiezen zinloos. Remgeneratie opties zou bijvoorbeeld echt een nobrainer zijn nu je dat ook in veel andere autos al hebt.
3 weken geleden de batterij van de keyfob vervangen en nu alweer de deur niet open kunnen maken met de keyfob. 'Sleutel niet aanwezig in de auto' melding ook al ligt de keyfob op de goede plek met de opdruk naar beneden gericht en dan pas na 3 of 4 keer proberen start ie. Ik bewaar de sleutel thuis in een Faraday box, openen bij aan komen lopen staat uit, maar sluiten bij weglopen staat wel aan (en werkt altijd) en werkt nu ook nog. Moe wordt ik ervan! Helaas wordt mijn telefoon (OnePlus 12) nog niet ondersteund voor het starten van de auto, maar dat zou echt een verademing zijn als dat werkt, zodat ik niet meer afhankelijk ben van de dramatische keyfob.
Zag gisteren dat de configuratie tool op de Nederlandse site van Zeekr is geüpdate. De Wolf Editie is weg en de Zeekr X staat nu als Zeekr X New vermeld met ineens levertijden in mei 2025.
Ook is er een two tone optie beschikbaar nu en kan je de X helemaal in het zwart bestellen.
:strip_exif()/f/image/JzusL4POdU3gjfGKjq0fNTse.png?f=user_large)
/f/image/tjNQExtfEQcE5lrDcqPMHAaX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1tuOyxVeTlQOvgypjX2a2onY.png?f=fotoalbum_large)
Op technisch vlak niet echt zo snel iets kunnen vinden. Als je de AWD versie aankiest is er nu wel een pakket voor stuur verwarming en stoelverwarming (weliswaar standaard inbegrepen). Zou de Long Range versie dat dan niet meer hebben?
De Long Range versie heeft qua interieur opties ook maar één optie nu: "Recycled Textile - Bermuda Sloop"
Ook is er een two tone optie beschikbaar nu en kan je de X helemaal in het zwart bestellen.
:strip_exif()/f/image/JzusL4POdU3gjfGKjq0fNTse.png?f=user_large)
/f/image/tjNQExtfEQcE5lrDcqPMHAaX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1tuOyxVeTlQOvgypjX2a2onY.png?f=fotoalbum_large)
Op technisch vlak niet echt zo snel iets kunnen vinden. Als je de AWD versie aankiest is er nu wel een pakket voor stuur verwarming en stoelverwarming (weliswaar standaard inbegrepen). Zou de Long Range versie dat dan niet meer hebben?
De Long Range versie heeft qua interieur opties ook maar één optie nu: "Recycled Textile - Bermuda Sloop"
[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 25-01-2025 11:53 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Nee is geen bug. Moment volgende OTA is nog niet aangekondigd. Op het buildersforum zijn diverse verzoeken gepost om aan de knoppen achter op het stuur meer functies te kunnen toewijzen. Ik vind overigens de Mute functie en het kunnen wisselen tussen media wel erg prettig werken.Renoo schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:44:
Dat de auto de hele tijd de instelling van de regeneratie terugzet is een bug toch? Is er al zicht op wanneer de volgende OTA komt?
Voor voorraad autos moet je blijkbaar ander knop aanklikken: https://shop.zeekr.eu/nl-NL/configuration/?linkCode=3Yellowneck schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:52:toon volledige bericht
Zag gisteren dat de configuratie tool op de Nederlandse site van Zeekr is geüpdate. De Wolf Editie is weg en de Zeekr X staat nu als Zeekr X New vermeld met ineens levertijden in mei 2025.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb de indruk dat nieuwe pagina nog niet helemaal af is, kunt modellen niet vergelijken en veel is ook nog niet vertaald.
Zie dat ze accessoires ook geupdate hebben.
249 euro voor een V2L kabel van 2 meter

Type 2 stekker is zo'n 25 euro, 5 euro aan kabel en 10 euro voor een contrastekker.
Daar maken ze wel winst op.
Ik zie nu ook andere velgen. Bijzonder om te zien hoe anders de configuraties zijn per continent. De RWD is hier het meest ruim voorzien qua opties.Yellowneck schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:52:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de loop van het weekend was alles weer normaal...brambo123 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:34:
[...]
Ja, ze hebben de boel goed gesloopt.
Ook in Nederland wordt de basis uitvoering van de RWD iets kariger, met de mogelijkheid om een optiepakket bij te bestellen.Meubelmakert schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:15:
[Afbeelding]
Sinds de laatste update werd ik zowaar wat positiever over de X. Na de update hebben we twee keer de boel moeten resetten maar daarna draaide alles werkelijk als een zonnetje. Tot afgelopen zondag. De heenrit nog niets aan de hand, op de terugreis begon de navigatiekaart ineens als een malle te schakelen tussen thuis en (waarschijnlijk) mijn echte licatie. Ook de waarneming van de maximale snelheid was weer van slag.
De volgende dag bleef de X dat doen en moest er maar weer een reset aan te pas komen. Daarna wederom alles helemaal prima.
Er is echt geen peil op te trekken waarom en wanneer dit gebeurt. Hopelijk krijgen ze dit nog eens onder controle met een volgende update.
De volgende dag bleef de X dat doen en moest er maar weer een reset aan te pas komen. Daarna wederom alles helemaal prima.
Er is echt geen peil op te trekken waarom en wanneer dit gebeurt. Hopelijk krijgen ze dit nog eens onder controle met een volgende update.
Ik had vorige woensdag dit issue met Google Maps via AndroidAuto. Mijn auto bleef ijzerenheinig thuis staan terwijl ik al lang op de A1 zat. Ik weet niet of er een GPS module in de auto zit en of Android Auto dan die gebruikt of die van de telefoon, maar er kon niet mee genavigeerd worden. Mijn bijrijder heeft toen kaart gelezen via de kaart zonder de navigatie te starten.PaT schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:53:
De heenrit nog niets aan de hand, op de terugreis begon de navigatiekaart ineens als een malle te schakelen tussen thuis en (waarschijnlijk) mijn echte licatie. Ook de waarneming van de maximale snelheid was weer van slag.
Er is echt geen pijl op te trekken waarom en wanneer dit gebeurt. Hopelijk krijgen ze dit nog eens onder controle met een volgende update.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Bij mij werd het in eerste instantie ook zichtbaar via AA. Maar ik heb toen de ingebouwde navi eens ingeschakeld om te kijken of dat verschil maakte. Die had echter exact hetzelfde euvel, waardoor ik de conclusie trok dat het aan de X en niet aan AA of mijn smartphone lag.Opa schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:12:
[...]
Ik had vorige woensdag dit issue met Google Maps via AndroidAuto. Mijn auto bleef ijzerenheinig thuis staan terwijl ik al lang op de A1 zat. Ik weet niet of er een GPS module in de auto zit en of Android Auto dan die gebruikt of die van de telefoon, maar er kon niet mee genavigeerd worden. Mijn bijrijder heeft toen kaart gelezen via de kaart zonder de navigatie te starten.
Ik heb al langere tijd ruzie met AA icm mijn privé telefoon. Verbindingen die wegvallen en niet automatisch worden hersteld (maar soms wel). Soms is het nodig om meermaals de AA app van de auto opnieuw op te starten en soms werkt dat ook niet. Dan eerst de verbinding met de telefoon volledig herstellen of de AA verbinding weer activeren en soms werkt dat ook niet. Dan eerst de telefoon eruit knikkeren en opnieuw aanmelden en soms werk dat ook niet.PaT schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:20:
[...]
Bij mij werd het in eerste instantie ook zichtbaar via AA. Maar ik heb toen de ingebouwde navi eens ingeschakeld om te kijken of dat verschil maakte. Die had echter exact hetzelfde euvel, waardoor ik de conclusie trok dat het aan de X en niet aan AA of mijn smartphone lag.
En of dit allemaal aan een snoer wel werk? Soms werkt dat ook niet.
Heeft iemand tips?
Toestel betreft een Samsung S21 5G, voorzien van Android 14, One UI 6.1
(Nieuw aangeschaft in augustus)
Dit heb ik ook... OnePlus 12, Android 15.BPi schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:08:
[...]
Ik heb al langere tijd ruzie met AA icm mijn privé telefoon. Verbindingen die wegvallen en niet automatisch worden hersteld (maar soms wel). Soms is het nodig om meermaals de AA app van de auto opnieuw op te starten en soms werkt dat ook niet. Dan eerst de verbinding met de telefoon volledig herstellen of de AA verbinding weer activeren en soms werkt dat ook niet. Dan eerst de telefoon eruit knikkeren en opnieuw aanmelden en soms werk dat ook niet.
En of dit allemaal aan een snoer wel werk? Soms werkt dat ook niet.
Heeft iemand tips?
Toestel betreft een Samsung S21 5G, voorzien van Android 14, One UI 6.1
(Nieuw aangeschaft in augustus)
Gewoon er op tikken.mile.tomulevski schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:47:
[Afbeelding]
Hoe zet ik het batterij procentteken aan?
Hij wisseld dan tussen de weergaven.
🤯 Bedankt, het werkt!BPi schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:49:
[...]
Gewoon er op tikken.
Hij wisseld dan tussen de weergaven.
Heeft iemand anders ook wel eens de wat cryptische melding (ik weet hem niet meer exact) van 'voornemen om links af te slaan bij afrit" in zijn display. Ik heb die melding nu een paar keer gezien, altijd op de snelweg, dus linksaf slaan is dan meestal geen goed idee.
Het zal ongetwijfeld een vertaalfout zijn, maar wat had er moeten staan?
Ja met enige regelmaat verschijnt deze, geen idee wat men er mee bedoelt, beïnvloed verder niets tijdens het rijden, ook deze software afwijking hoort bij de Zeekr.....PaT schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:15:
Heeft iemand anders ook wel eens de wat cryptische melding (ik weet hem niet meer exact) van 'voornemen om links af te slaan bij afrit" in zijn display. Ik heb die melding nu een paar keer gezien, altijd op de snelweg, dus linksaf slaan is dan meestal geen goed idee.
Tijdens LCC rijden komt deze melding naar voren. D'r zijn er twee die nergens op slaan, maar het is simpelweg de verkeerde tekst aan de verkeerde melding gekoppeld. D'r zijn er twee (voor zover ik weet), ik weet zo 123 ff niet welke tekst bij welke omstandigheid hoort.PaT schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:15:
- bij het inhalen van een vrachtauto met LCC gaat de auto iets meer links in het wegvak rijden --> foute melding
- bij het indrukken van het stroompedaal tijdens LCC en ACC, terwijl je al op de minimale tussenafstand rijdt --> foute melding.
foute meldingen zijn iets in de trant van:
- neem het sturen over, we naderen verkeerslichten.
- brainfreeze, ik kom er ff niet op.
Hier staat tekst
Tnx, ik zal er eens op letten. Die melding van het verkeerslicht heb ik ook wel eens gezien, maar toen reed ik de Ketheltunnel in. Daar hangen daadwerkelijk verkeerslichten boven de weg, dus dan snap ik wel dat ik die melding krijg.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:23:
[...]
Tijdens LCC rijden komt deze melding naar voren. D'r zijn er twee die nergens op slaan, maar het is simpelweg de verkeerde tekst aan de verkeerde melding gekoppeld. D'r zijn er twee (voor zover ik weet), ik weet zo 123 ff niet welke tekst bij welke omstandigheid hoort.
- bij het inhalen van een vrachtauto met LCC gaat de auto iets meer links in het wegvak rijden --> foute melding
- bij het indrukken van het stroompedaal tijdens LCC en ACC, terwijl je al op de minimale tussenafstand rijdt --> foute melding.
foute meldingen zijn iets in de trant van:
- neem het sturen over, we naderen verkeerslichten.
- brainfreeze, ik kom er ff niet op.
Als die 'linkaf' melding inderdaad voor het uitwijken/afwijken van de as van de rijbaan is ivm vrachtwagens die gepasseerd worden, dan is Zeekr wel heel dom bezig geweest. Die melding was voorheen namelijk wel gewoon goed.
Klopt vorige week ook 2 daagjes gehad. Verder heb ik niets ondernomen en daarna geen last meer gehad.Opa schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:12:
[...]
Ik had vorige woensdag dit issue met Google Maps via AndroidAuto. Mijn auto bleef ijzerenheinig thuis staan terwijl ik al lang op de A1 zat. Ik weet niet of er een GPS module in de auto zit en of Android Auto dan die gebruikt of die van de telefoon, maar er kon niet mee genavigeerd worden. Mijn bijrijder heeft toen kaart gelezen via de kaart zonder de navigatie te starten.