Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste
Acties:

• Jasu
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-11-2024
Goedemiddag,

Ik ben sinds begin juli in het bezit van een Zeekr X RWD. Volgens de specificaties zou deze van 0 tot 100 km/h in 5,6 seconden moeten accelereren, maar ik heb dit meerdere malen met een nauwkeurige meting uitgevoerd, en ik kom echt niet onder de 7 seconden uit. Ook niet met een volledig opgeladen accu en in de sportstand. Ik heb Zeekr hierover geïnformeerd, maar zij gaven aan dat hun meting gekoppeld is aan de 100 km/h weergave op de digitale snelheidsmeter van de auto zelf. Ook dat heb ik geprobeerd, maar dan is het resultaat nog steeds 7 seconden. Er is dus een verschil van ruim 1,4 seconden. Dit is voor mij onacceptabel.
Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Jasu op 28-09-2024 14:21 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is het verschil in opgave onacceptabel voor je of de daadwerkelijke tijd naar 100km/u?

Ik heb dat uiteraard niet geklokt, maar persoonlijk zal het aan mijn kont roesten of het 5,6 of 7 seconden is. Beide is snel zat voor mij.
Ooit een testrit gemaakt in een EX30 dual motor. Die doet het in 3, nogwat seconden volgens Volvo. Krankjorum snel, maar zou het zelden echt gebruiken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:55

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Jasu schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:12:
Goedemiddag,

Ik ben sinds begin juli in het bezit van een Zeekr X RWD. Volgens de specificaties zou deze van 0 tot 100 km/h in 5,6 seconden moeten accelereren, maar ik heb dit meerdere malen met een nauwkeurige meting uitgevoerd, en ik kom echt niet onder de 7 seconden uit. Ook niet met een volledig opgeladen accu en in de sportstand. Ik heb Zeekr hierover geïnformeerd, maar zij gaven aan dat hun meting gekoppeld is aan de 100 km/h weergave op de digitale snelheidsmeter van de auto zelf. Ook dat heb ik geprobeerd, maar dan is het resultaat nog steeds 7 seconden. Er is dus een verschil van ruim 1,4 seconden. Dit is voor mij onacceptabel.
Ze zijn "hill down" vergeten te vermelden. _/-\o_

• Jasu
Heb jij dat probleem dan niet?

• Jasu
Je mag er toch wel vanuit gaan dat de specificaties kloppen??

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:44
Vandaag voor de fun mijn vierde testrit gehad bij de EV experience in Zandvoort.
Uiteindelijk met 4 auto’s van mijn voormalige shortlist gereden (Ariya, EQA, G6 en natuurlijk de Zeekr).
Ik kan je garanderen dat ik na mijn eerste testrit bij de dealer zo had kunnen tekenen voor de Ariya, nu kwam hij helemaal onderaan te staan en zou ik hem nog niet kiezen. Wat een verschil als je kort achter elkaar 4 performance modellen kunt rijden (EQA uitgezonderd, dat was een instap model).
Met trots kan ik zeggen; ik ben zo blij dat ik dec. 2023 al de Zeekr besteld heb! Nu nog even wachten tot feb. 2025 zodat ik mijn huidige auto in mag leveren.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Sta op het punt om deze week ook voor een Zeekr te gaan. Laden bij Tesla gaat probleemloos? lees dat bij andere merken soms nog wel eens problematisch kan zijn.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Laden bij Tesla werkt voor mij tot nu al altijd vlekkeloos, zowel in NL als in DE. Accountje aanmaken bij Tesla, betalingswijze toevoegen, en de laadsessie via de app starten.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:52:
Laden bij Tesla werkt voor mij tot nu al altijd vlekkeloos, zowel in NL als in DE. Accountje aanmaken bij Tesla, betalingswijze toevoegen, en de laadsessie via de app starten.
Thx,

meer mensen last dat de stoelverwarming van de bijrijder het wel/niet /wel/niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Jasu schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:44:
Je valt in herhaling, als niemand reageert zal men men erg geen last van hebben of het interesseert ze niet.

Ik denk dat je gewoon loopt te te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Jasu schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:44:
Waarom stel je dezelfde vraag nog en keer? Zie zaterdag 28 september 14:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasu
Ik heb dit maar 1x geplaatst en het lukt mij niet om dit te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Jasu schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:11:
Ik heb dit maar 1x geplaatst en het lukt mij niet om dit te verwijderen.
Eigen bericht->wijzig->tekst weghalen->opslaan.
Als hij dat niet accepteert dan een een hartjes emoji plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:41
Zat wat met mijn laadpaal te rommelen.
Snapte niet waarom auto nou minder stroom vraagt dan ik zou willen.
Blijkt de auto er consequent 1A naast te zitten 8)7
Auto geeft 16A aan, energiemeter in laadpaal 15A.
Maakt niet uit of je nou enkelfase of driefase laad, 6A of 16A, verschil is altijd 1A.
En zo ook vermogen, auto geeft hoger vermogen aan dan laadpaal.
Bij 3 fase zo'n 690W (3x1Ax230V) verschil.

Heb al bug gemeld in de Builders/featurebase.
Wellicht zijn hier nog wat rijders die ook een kunnen checken hoeveel verschil er zit tussen wat auto en laadpaal aangeeft.
Al geeft lang niet elke laadpaal dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:30:
Zat wat met mijn laadpaal te rommelen.
Snapte niet waarom auto nou minder stroom vraagt dan ik zou willen.
Blijkt de auto er consequent 1A naast te zitten 8)7
Auto geeft 16A aan, energiemeter in laadpaal 15A.
Maakt niet uit of je nou enkelfase of driefase laad, 6A of 16A, verschil is altijd 1A.
En zo ook vermogen, auto geeft hoger vermogen aan dan laadpaal.
Bij 3 fase zo'n 690W (3x1Ax230V) verschil.

Heb al bug gemeld in de Builders/featurebase.
Wellicht zijn hier nog wat rijders die ook een kunnen checken hoeveel verschil er zit tussen wat auto en laadpaal aangeeft.
Al geeft lang niet elke laadpaal dat aan.
Beetje off topic maar is het in de Zeekr X mogelijk om het vermogen te sturen?
Ik vraag dit omdat ik nadenk over wat zaken (0 op meter) en ik misschien wel eens niet het volle vermogen (11 KWh) nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 20:50

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:52:
Ook in België, Frankrijk en Spanje zonder problemen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ramrodwillem schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:48:
[...]

Thx,

meer mensen last dat de stoelverwarming van de bijrijder het wel/niet /wel/niet doet?
Wel een stuurverwarming die steeds weer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:37:
[...]

Beetje off topic maar is het in de Zeekr X mogelijk om het vermogen te sturen?
Ik vraag dit omdat ik nadenk over wat zaken (0 op meter) en ik misschien wel eens niet het volle vermogen (11 KWh) nodig acht.
Is kW hé, geen kWh 😉

Kunt nu alleen handmatig amperes instellen in de auto, niet eens in de app.
Maar er zijn alleen meer gevraagd om iets van API om het te sturen.
Dus hopelijk komt de ondersteuning nog.
Daarnaast heb je nog de laadpaal, die kan ook vermogen sturen.

Ik heb zelf laadpaal gemaakt, die kan ook nog wisselen tussen 1 of 3 fase laden.
Dan kun je heel traag met 1380W maar ook door tot 11kW.
Want lager als 6A kun je niet sturen, dat is bij 3 fase al iets meer als 4kW.
Dat is toch best veel voor 0 op de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:18:
[...]

Hier ook, rond 3.2/3.3 bar.

[...]

Niet gezien.
Maar als ik dat zo lees wordt de X en 001 ook wel eens wat door elkaar gehaald kwa software.
Zitten toch wat kleine verschillen in de software.
V2L stond volgens mij in changelog van 001, niet in die van de X.
En ja, V2L werkt gewoon, nog voordat het in changelog van de 001 stond.

Heb overigens nog V2L adapters op voorraad.
Dus als er liefhebbers zijn, even DM sturen of op marktplaats kijken.

Heb ondertussen nog wat accessoires ontvangen.
Bescherming voor rand van de kofferbak:
[Afbeelding]
https://a.aliexpress.com/_EIrRkTB
Past perfect.
Alleen deel binnen valt wat tegen met vastplakken.
Orginele plastic is waarschijnlijk van een soort waar tape niet geweldig op hecht.
Buiten deel zit wel echt goed vast.

En heb andere behuizing gemaakt voor de trekhaak module.
Altijd handig als je iemand kent met een 3D printer.
I.p.v. plat op de bodem staat die nu rechtop.
Scheelt ruim de helft aan ruimte, en trekhaak zelf kan dan mooi plat op de bodem liggen.
Zal binnenkort eens fototje maken en ontwerp delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-1XyvzVTM0sKW0o_beIa71gt7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQyynkDgESfFpXqa1mwBciOt.jpg?f=fotoalbum_large
En dan daar onder nog de V2L inplementatie...
En dan bovenaan nog preheating bij navigatie naar fast chargers.
dit is de update naar 1.1 uit de app van de X!

Die afdekking van de trekhaak elektronica ben ik erg benieuwd naar. De handigheid van het diepe vak onder de vloer is teniet gedaan door installatie van de trekhaak met bijbehorende elektronica en afdekking :X

[ Voor 1% gewijzigd door BPi op 30-09-2024 19:59 . Reden: Bovenste regel stond niet in screenshot ipv onderste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:06:
[...]

Is kW hé, geen kWh 😉

Kunt nu alleen handmatig amperes instellen in de auto, niet eens in de app.
Maar er zijn alleen meer gevraagd om iets van API om het te sturen.
Dus hopelijk komt de ondersteuning nog.
Daarnaast heb je nog de laadpaal, die kan ook vermogen sturen.

Ik heb zelf laadpaal gemaakt, die kan ook nog wisselen tussen 1 of 3 fase laden.
Dan kun je heel traag met 1380W maar ook door tot 11kW.
Want lager als 6A kun je niet sturen, dat is bij 3 fase al iets meer als 4kW.
Dat is toch best veel voor 0 op de meter.
Als we maar begrijpen wat we bedoelen 😁.
6A is prima voor nul op de meter in mijn situatie, ik heb dus controle over wat er in gaat.
Mijn paal is niets anders dan en kastje waar en laad kabel aan hangt, raw power dus zover sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQICfBXGUboJ9v99v3L5907x2IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PgMrSnlUyz0apCAq1MxUxWG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDjqqBon2EqnkngwxctwaKxUv3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1m7K04pG1s3hzzoody4dj7lN.jpg?f=fotoalbum_large
Herkenbaar? :? Alarm en kennisgeving. Niemand in de auto en toch dit soort vage meldingen. En geen huisdiermodus ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
bigkevx2 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:46:
[...]

Als we maar begrijpen wat we bedoelen 😁.
6A is prima voor nul op de meter in mijn situatie, ik heb dus controle over wat er in gaat.
Mijn paal is niets anders dan en kastje waar en laad kabel aan hangt, raw power dus zover sturing.
In de auto kun je zelfs 5A instellen, signaal van een laadpaal kan helaas nooit lager dan 6A.
Maar door de bug laad auto op 4A als je hem op 5A zet.

Ik zou overigens nog snappen dat auto iets onder het vermogen gaat zitten dan wat laadpaal aangeeft, beter iets te laag als iets te hoog.
Maar auto is nu gewoon niet eerlijk over wat die aan het doen is.
BPi schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Herkenbaar? :? Alarm en kennisgeving. Niemand in de auto en toch dit soort vage meldingen. En geen huisdiermodus ingeschakeld
Jazeker.
Was ook al gemeld, maar moest wel even zoeken:
https://zeekr.featurebase...ms-for-life-in-the-cabine
Bij mij elke keer als auto stopt met laden.
Lekker handig als je dynamisch laad wat dus regelmatig start/stopt :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:00
BPi schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:46:
[...]

Is een een feature dat je uit kan zetten via het tandwieltje in het klimaat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Ligt het aan mij of kunnen we beter allemaal onze lease contracten verscheuren en weer gewoon diesel gaan rijden?
Als je leest welk eenvoudig en makkelijk verkrijgbaar detail men gemist heeft, echt schandalig!
Als ik dit foutje bij mijn werkgever maak dan weet ik wat de consequenties zijn.
https://nos.nl/artikel/25...bouwd-vanwege-misrekening
Dit is serieus na de salderingsregeling en de teruglever straf boete de volgende nagel aan de doodskist van mensen die een beetje mee wensen te denken.

[ Voor 18% gewijzigd door bigkevx2 op 30-09-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
En wat houdt dit financieel voor de Zeekr X in, ik kan nog van mijn contract af....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
ramrodwillem schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:17:
En wat houdt dit financieel voor de Zeekr X in, ik kan nog van mijn contract af....
Als ik even willekeurig Utrecht pak zou voltarief €324 per kwartaal zijn.
Dus volgend jaar €81 per kwartaal, tot 2030 €243 per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Wie weet komen ze volgend jaar nog tot inkeer of zit Groen Links in de regering ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Masterkev schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:44:
[...]

Is een een feature dat je uit kan zetten via het tandwieltje in het klimaat scherm.
Oja, maar wanneer is het koud en gaat hij aan?
De auto lijkt nu te bepalen wanneer het koud is.
En ik zou graag kiezen voor een lage stand om mee te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Ik vind de stuur verwarming behoorlijk tam. Om hoogste stand word hij alsnog lauw. Eigenlijk zelfde met stoelverwarming. Ben gewend van kia dat her dan best heet kan worden

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Poh, ik ben echt heel benieuwd naar de Zeekr 7X! Hoop dat deze snel naar Europa komt, ziet er echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:55
Elmar1982 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:12:
Zie ik vandaag ineens dit. De knop is verzakt of blijft ingedrukt.

[Afbeelding]
Ik heb hier sinds vandaag ook last van.

Is het bij jou inmiddels opgelost? En hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
KevinT schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Inschieten in zeist 😇

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 08:30
KevinT schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad, zijn 1,5 uur mee bezig in Zeist. Ze gaven aan dat ze een verbeterde versie v/d knop op voorraad hebben liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Het is al vaker besproken: de remmen.
Enkele weken hebben ze mijn achterremmen los gehaald omdat ze vast bleven grijpen. Een flinke #KLONK# bij wegrijden en een schurend geluid bij (langzaam) rijden. Nu merkte ik weer dat de remmen best strak aangrijpen bij fileachtig rijden en continu gebruikt worden.
Is dat normaal voor een EV of herkenbaar?

Ik heb best smerige wielen na 4 weken (LA, RA) en weer een melding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDNUM37N-lNKL0oAOx19OAn3hCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umdTP7N9JeK7FVpvxwFVGfTS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYXAaiY23ofbnMVV57nKFhq8l6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Io4rey8rcjgRpEFFYxKbjto7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT6Az4URDVq5d0mmJtHgEhvGDRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nx9fKik8ZbSiiha174uTP6y7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjeraketje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-03 16:18
ramrodwillem schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:57:
Dit soort oplossingen https://nl.aliexpress.com...wM9B&gatewayAdapt=glo2nld

Wellicht niet de meest elegantste oplossing maar voldoet erg goed zeer goede ondersteuning, vele uitvoeringen mogelijk, wellicht dat er iets voor je tussen zit.
bedankt voor de tip, mooie oplossing , iemand iets gevonden in het wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Edjeraketje schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

bedankt voor de tip, mooie oplossing , iemand iets gevonden in het wit?
Een ontvangen en geplaatst in beige. Ga die nu testen op een langere rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:22:
Het is al vaker besproken: de remmen.
Enkele weken hebben ze mijn achterremmen los gehaald omdat ze vast bleven grijpen. Een flinke #KLONK# bij wegrijden en een schurend geluid bij (langzaam) rijden. Nu merkte ik weer dat de remmen best strak aangrijpen bij fileachtig rijden en continu gebruikt worden.
Is dat normaal voor een EV of herkenbaar?

Ik heb best smerige wielen na 4 weken (LA, RA) en weer een melding.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nope, dit is niet typisch EV.
Typisch EV is juist dat er roest om komt te staan omdat de remmen amper worden gebruikt en natuurlijk hangt dit bijzonde veel van je rijstijl af. Uitgaande van de aanname dat je een normale chauffeur bent die alleen echt remt omdat je ertoe gedwongen wordt door een stoplicht of medeweggebruiker zijn deze remmen echt bijzonder smerig.
Juist het remmen op de snelweg in de file op ACC zou optimaal gebruik moeten maken van je re-gen, mits je deze niet hebt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Jasu schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:12:
Goedemiddag,

Heb het gisteren ook maar eens geklokt met een stopwatch-app op schoot. En inderdaad, 7 seconden. Voor mij op zich snel zat, maar vreemd vind ik het wel. Dat verschil van 1,4 sec is behoorlijk significant. Maar onacceptabel ga ik het persoonlijk niet noemen. Want een (aso)ritje met continu de pedal to the metal is voor mij met een acceleratie van 7 sec naar de 100 al misselijk makend :o

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 08:30
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Heb het gisteren ook maar eens geklokt met een stopwatch-app op schoot. En inderdaad, 7 seconden. Voor mij op zich snel zat, maar vreemd vind ik het wel. Dat verschil van 1,4 sec is behoorlijk significant. Maar onacceptabel ga ik het persoonlijk niet noemen. Want een (aso)ritje met continu de pedal to the metal is voor mij met een acceleratie van 7 sec naar de 100 al misselijk makend :o
Weet je nog wat het accu percentage was? Meeste EV's zijn zo afgesteld, dat het volledige vermogen alleen geleverd wordt als accu minimaal 80-90% vol zit. Daarnaast speelt accu temperatuur ook een rol, als deze (te) koud is zal niet het volledige vermogen beschikbaar zijn.

tldr; EV's leveren alleen volledige vermogen als accu 90-100% vol zit en op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Nope, dit is niet typisch EV.
Typisch EV is juist dat er roest om komt te staan omdat de remmen amper worden gebruikt en natuurlijk hangt dit bijzonde veel van je rijstijl af. Uitgaande van de aanname dat je een normale chauffeur bent die alleen echt remt omdat je ertoe gedwongen wordt door een stoplicht of medeweggebruiker zijn deze remmen echt bijzonder smerig.
Juist het remmen op de snelweg in de file op ACC zou optimaal gebruik moeten maken van je re-gen, mits je deze niet hebt uitgeschakeld.
Hij staat op beperkt regeneren dus niet tot stilstand (dus niet one pedal). Ik heb het ook weer bij Zeekr gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

sliepie schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Weet je nog wat het accu percentage was? Meeste EV's zijn zo afgesteld, dat het volledige vermogen alleen geleverd wordt als accu minimaal 80-90% vol zit. Daarnaast speelt accu temperatuur ook een rol, als deze (te) koud is zal niet het volledige vermogen beschikbaar zijn.

tldr; EV's leveren alleen volledige vermogen als accu 90-100% vol zit en op temperatuur is.
en zojuist het weer even geprobeerd met een volle accu, en die even op temperatuur laten komen via preconditioning. Ik ben tot een tijd onder de 6 seconden gekomen. Maar heel nauwkeurig is een stopwatch-app op je schoot niet ;) .

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:46:
[...]

En vanmorgen voor de bijrijder een verwarming die steeds weer uit ging na paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Vanmorgen begon mijn auto bij wegrijden (4 a 5 graden buitentemperatuur) te piepen voor een te lage bandenspanning.
Linksachter... die was ook rood. De melding bleef na een paar 100 meter terwijl de weergegeven spanning al wel hoger was. Ondanks dat LA zelfde waarde had als RV bleef LA rood. Alle waarden zijn 4 km verderop ca .2 bar hoger dan ze waren.

Nu kom ik er weer thuis aangekomen achter dat ze allemaal rond de 2.0 en 2.1 waren en de voorgeschreven spanning 2.3 tot 2.9 bij volle belading. Even de compressor erbij en alles op 2.55 gezet.

Heeft overigens iemand de compressor van de auto al eens gebruikt? Die hebben we natuurlijk ook onder de kap liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Huh? Compressor? Mis ik iets?

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Dat ding wat in de frunk ligt, voornamelijk bedoelt voor pechgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

brambo123 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Dat ding wat in de frunk ligt, voornamelijk bedoelt voor pechgevallen.
Ahhhh, onder de bodem zit nog een verrassing verstopt. Weer wat geleerd ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNmaDNILRZ8yLLMRXphjVkKyifXrG2lNXF6SA5W2CucYz7deqc_PKWbpn66qjBCFxR62PhNUkoU5jd18DsKxUY-LjdZVucBh7qJK3mFzTRTKmQWTxpj=w800

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Ahhhh, onder de bodem zit nog een verrassing verstopt. Weer wat geleerd ;)

[Afbeelding]
Niet gebruikt dus :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
...en toen was mijn auto weggesleept. :o
Terwijl hij aan de lader stond. :?
...Volgens de app... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXKD6DIxmvG_8khZXSohRcOvibU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lW5iNpzyTUX6LXqcxV99qHyp.jpg?f=user_large

Dat bleef hij volhouden, ook toen ik al in de auto zat om te constateren dat hij er gewoon nog stond. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyi-1ukO7owWSfGJsw4CgliyQg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0sJ8wbu5sAKg2CEt9idaf8O.jpg?f=fotoalbum_large

Foutje bij de server? Het begon om 9 uur en een paar seconden.
Gelukkig stopte het na 25 meldingen / 10 minuten want ik werd redelijk gestoord van die gongen op mijn telefoon.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Gelukkig stopte het na 25 meldingen / 10 minuten want ik werd redelijk gestoord van die gongen op mijn telefoon.
[/quote]
Ik krijg nog steeds deze melding. (9:45 uur) Batterij van mobiel loopt langzaam leeg. Wat doet Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Ook bij mij wordt de auto weggesleept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
LOL, heb ik laatst bij Shell Recharge gehad, die dumpte ongeveer 150 betaal herinneringen van een factuur die al 1,5 jaar daarvoor gewoon netjes betaald was.
Niet even de stekker eruit trekken maar alleen een bericht dat je het kunt negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:00
Hier exact dezelfde melding, auto weggesleept terwijl mijn garagedeur toch echt dicht was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 08:28
BPi schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jazeker herkenbaar, ook wij hebben deze melding nu een keer of 50 gehad de afgelopen 3 weken. En er zit echt geen huisdier in, tenzij je vliegen mee mag rekenen...

Iemand enig idee hoe je dit weer kan tackelen??

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-11-2024
Wie heeft dit ook geprobeerd bij de Zeekr X
Ik kwam dit tegen zie foto, bij de zeekr 001 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6GcwB9uTjeTbyS_U2bOzcqM2ww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCwcd16OpDtcZm1Hsigl2dmv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:45:
[/quote]
Ik krijg nog steeds deze melding. (9:45 uur) Batterij van mobiel loopt langzaam leeg. Wat doet Zeekr?
Ook bij Zweedse auto's, zag ik op featurebase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getupah
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17-11-2024
Zou een van de eigenaren van de x kunnen inschatten of opmeten hoe hoog de gsm oplader in de armsteun is?
Ik heb nl een samsung fold5 en ben benieuwd of deze wel past, ik krijg mijn x pas 14 november geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matisse
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-09 17:16
Ik was recent met de Zeekr naar Berlijn en begaf mij op de autobahn even op de linkerbaan. Ik schrok enigszins van een jankerig windgeruis wat zich voordeed bij ongeveer 140 km/h. Het geluid leek bij de voorste dakrand vandaan te komen. Heeft iemand dit ook wel eens ervaren? Lijkt mij weinig aan te doen als dit te maken heeft met constructie / vorm van het koetswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
getupah schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:47:
Zou een van de eigenaren van de x kunnen inschatten of opmeten hoe hoog de gsm oplader in de armsteun is?
Ik heb nl een samsung fold5 en ben benieuwd of deze wel past, ik krijg mijn x pas 14 november geleverd.
Mijn vrouw heeft de Fold 5 en dat gaat helaas niet passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

getupah schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:47:
Geen Fold 5 hier, wel een S24U. Die past maar wordt zo ongelooflijk warm in die lader dat ik hem niet meer gebruik. Ik hang hem nu gewoon bedraad aan de lader en zet hem vaak in het vak onder de draadloze lader. Werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:37:
[...]

Geen Fold 5 hier, wel een S24U. Die past maar wordt zo ongelooflijk warm in die lader dat ik hem niet meer gebruik. Ik hang hem nu gewoon bedraad aan de lader en zet hem vaak in het vak onder de draadloze lader. Werkt net zo goed.
AA zorgt gewoon voor veel warmte. Dat gaat helaas niet zo goed samen met deze mooie ingebouwde laad oplossing. Hij zit helaas ook niet in een koele luchtstroom en in de zomer kan hij ook nog wat zon vangen door de voorruit. Geen goed recept.
Dus korte ritten gaat het in de lader goed. Anders wordt er bij ons ook vaak overgeschakeld naar een draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Matisse schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:46:
Ik was recent met de Zeekr naar Berlijn en begaf mij op de autobahn even op de linkerbaan. Ik schrok enigszins van een jankerig windgeruis wat zich voordeed bij ongeveer 140 km/h. Het geluid leek bij de voorste dakrand vandaan te komen. Heeft iemand dit ook wel eens ervaren? Lijkt mij weinig aan te doen als dit te maken heeft met constructie / vorm van het koetswerk.
Geen last van, ook niet bij kortstondig 189 (top). Gaat je raam wel goed dicht na het sluiten van de deur?
Bij omlijste ramen wilde een garagemedewerker nog wel eens de ruit omlaag draaien, de omlijsting naar binnen buigen en de ruit weer omhoog draaien, maar dat is hier niet uitvoerbaar. Ik zou vanavond nog eens proberen en zonodig Zeekr service inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfpVN8KWHnJCf4ghHZ0ptEo3Gmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRMHgnRVN7O9PQem9Wa3onx1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkPA5obbmymBCfiPgIv9VQFZifs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29ZGed5wzOMWFsHp6y4KfJE4.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen een neefje ontmoet. Ik kwam er pas achter toen ik hem omgekeerd ernaast had gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7ctJoORzQcnyNCLsUPwRZ8reW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2KpfiEj4XjIW2e7Hr1QWygW.jpg?f=fotoalbum_large
En vanmiddag even de motor weggebracht voor service. En de trekhaak elektronica werkte zoals het hoort, zonder ADAS ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
BPi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:28:
En vanmiddag even de motor weggebracht voor service. En de trekhaak elektronica werkte zoals het hoort, zonder ADAS ;(
Idem met mijn "motor". :+
Geen ACC en uitgegrijsde LKA in het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ut37BSyYkTZfxlkEdV4T0NtNsUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDhpTBPLKCqUsD2XIVDNiwMU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:18:
[...]
En heb andere behuizing gemaakt voor de trekhaak module.
Altijd handig als je iemand kent met een 3D printer.
I.p.v. plat op de bodem staat die nu rechtop.
Scheelt ruim de helft aan ruimte, en trekhaak zelf kan dan mooi plat op de bodem liggen.
Zal binnenkort eens fototje maken en ontwerp delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ActlxGLt6WzOWbSBv_nR-VGfnpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbEpz6bY8sqUijGFrnF3ihBx.jpg?f=fotoalbum_large
Heb jij de TRM-unit van de trekhaak ook zo plat op de bodem liggen met de snoeren bovenop?
Deze kap (van Smart :X) is lomp groot, dus ben erg benieuwd naar jouw print.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
BPi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

[Afbeelding]
Heb jij de TRM-unit van de trekhaak ook zo plat op de bodem liggen met de snoeren bovenop?
Deze kap (van Smart :X) is lomp groot, dus ben erg benieuwd naar jouw print.
Ja, ook bij mij lag die op de bodem met snoeren er bovenop.

Dit is mijn oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwrhGPa4wglH5RoTxFgjkaa10MI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yz0ZSGn0YwiomGNtQzIqOIWO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tW_dqMPMOPONZ103qFmg71wZSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kn4xU0ZYXERNsrSHeKzhq9TZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxJF83dJEhxgiXRvdGZMKS33xzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X92o4Shg1ESyyttviNN1DFL5.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier te bekijken/downloaden
Vereist wel andere (of geen) isolatie om kabels heen, standaard gebruiken ze te stugge kabelslang.
Onderste randje wat klittenband op zat die op de bodem van de kofferbak vast kan.
De 2 lippen bovenop komen achter het plastic zodat die nergens meer heen kan.
Mijn versie had nog montagepunten voor de module, maar is eigenlijk nutteloos en niet sterk genoeg in het dunne plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Opa schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Idem met mijn "motor". :+
Geen ACC en uitgegrijsde LKA in het scherm.

[Afbeelding]
offtopic:
Kleine tip: als je kenteken wilt verbergen moet je het wel helemaal doen.
Kunt nu met gemak in de opendata van RDW het hele kenteken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

brambo123 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:13:
[...]

Ja, ook bij mij lag die op de bodem met snoeren er bovenop.

Dit is mijn oplossing:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Hier te bekijken/downloaden
Vereist wel andere (of geen) isolatie om kabels heen, standaard gebruiken ze te stugge kabelslang.
Onderste randje wat klittenband op zat die op de bodem van de kofferbak vast kan.
De 2 lippen bovenop komen achter het plastic zodat die nergens meer heen kan.
Mijn versie had nog montagepunten voor de module, maar is eigenlijk nutteloos en niet sterk genoeg in het dunne plastic.
Heb je een STL file hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Tunnelplan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Heb je een STL file hiervan?
In onshape even item aanklikken > rechtermuisknop > export

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanmorgen een neefje ontmoet. Ik kwam er pas achter toen ik hem omgekeerd ernaast had gezet.
Oja, vanmiddag is een ander neefje aan de wereld gepresenteerd. De Lynk&co 02:
https://www.lynkco.com/nl-nl/02
Zoek de overeenkomsten en verschillen.

Edit:
Meer over...Dashboard lijkt gekopieerd:
https://www.ad.nl/auto/ly...-dan-volvo-ex30~ab31810e/

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 13-10-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zeekr meets Toyota?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is er iemand die voor de 19 inch wielen sneeuwsokken heeft maar deze de komende kerstperiode niet nodig heeft? Ik zou ze graag lenen tegen een kleine vergoeding.

[ Voor 24% gewijzigd door BPi op 13-10-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:26
Vervalt

[ Voor 98% gewijzigd door mokat op 13-10-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
BPi schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:14:
Is er iemand die voor de 19 inch wielen sneeuwsokken heeft maar deze de komende kerstperiode niet nodig heeft? Ik zou ze graag lenen tegen een kleine vergoeding.
Ik zat er ook al naar te kijken. Heb ze nodig voor een ID4 255/50//R19 i.v.m. weinig ruimte beschikbaar voor kettingen.

Weet niet of iemand je die wilt 'lenen' omdat zover ik lees, de sneeuwsok maar een beperkte levensduur <18KM> heeft bij gebruik ervan. Daar kom je niet de pas net mee op ' en' af om ze daarna weer in dezelfde staat in te leveren.

Het is dus niet te vergelijken met een sneeuwketting. Ben zelf nog in dubio omdat ik deze auto waarschijnlijk nog maar 1x ga gebruiken voor wintersport. Loopvlak kettingen zijn duur.

https://www.anwb.nl/auto/...autosock-high-performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
mokat schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Ik zat er ook al naar te kijken. Heb ze nodig voor een ID4 255/50//R19 i.v.m. weinig ruimte beschikbaar voor kettingen.

Weet niet of iemand je die wilt 'lenen' omdat zover ik lees, de sneeuwsok maar een beperkte levensduur <18KM> heeft bij gebruik ervan. Daar kom je niet de pas net mee op ' en' af om ze daarna weer in dezelfde staat in te leveren.

Het is dus niet te vergelijken met een sneeuwketting. Ben zelf nog in dubio omdat ik deze auto waarschijnlijk nog maar 1x ga gebruiken voor wintersport. Loopvlak kettingen zijn duur.

Minpunten:
Zeer hoge en snelle slijtage op droog wegdek
Lijkt mij toch handiger om het in de sneeuw te testen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

[...]

Lijkt mij toch handiger om het in de sneeuw te testen :X
7(8)7 gekkies bij de ANWB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

mokat schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Ik snap jouw punt. Mij gaat het er om dat ik ze vergoed als ik ze nodig heb. Ik heb eerder eens kettingen gekocht voor een auto, maar ongebruikt voor een prikkie weer verkocht.
Op zich kunnen ze als ik ze nu nieuw koop misschien weer ongebruikt door... ik wil ze ook niet laten liggen voor een eventuele volgende keer.
En ook gewicht en omvang spelen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door BPi op 13-10-2024 22:11 . Reden: Quote ipv edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
BPi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:27:
[...]

Oja, vanmiddag is een ander neefje aan de wereld gepresenteerd. De Lynk&co 02:
https://www.lynkco.com/nl-nl/02
Zoek de overeenkomsten en verschillen.

Edit:
Meer over...Dashboard lijkt gekopieerd:
https://www.ad.nl/auto/ly...-dan-volvo-ex30~ab31810e/
Tsja. Heeft meer bagageruimte dan de X, zal iets goedkoper worden (je moet de X Long Range wel met de "More" vergelijken) maar heeft weer die belachelijk grote 20" wielen.
Een Rode 02 More met 18 inch velgen zou mijn ideale uitvoering zijn.

Maar ik kar vrolijk verder met mijn chantagegrijze X. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
BPi schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:56:
[...]

7(8)7 gekkies bij de ANWB...
Niet echt gek van ze want ik heb zelf ook op berghellingen gereden waar aan de zonnezijde de sneeuw zo goed als weg was maar maar de schaduwzijde was het zo ijzig dat je niet zonder sneeuwkettingen weg kwam. Het is dus zeker niet uitgesloten dat je met de sok / sneeuwkettingen over een stuk over asfalt gaat.

Met de sneeuwketting vond ik dat ook irritant maar je gaat ze er niet af en weer omleggen. Bij de sneeuwsok is de impact van het er niet afhalen dus veel groter.

Ik kan geen testen vinden die de kwaliteit tussen de verschillende sneeuwsokken beschrijft. De middelde prijs lijkt rond de 60 euro te liggen maar je kan ze ook voor 40 en 120 euro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Heel vervelend dat dit nog steeds niet is opgelost. Ook overdag gebeurt dit bij mij. Stopt na precies 2 minuten, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand hier blij van wordt. Hopelijk komt er nu snel en update (ik noem het liever bugfix) voor. Had ik dit geweten, dan had ik deze auto niet genomen.
Marcel-62 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:29:
[...]

Dat is een issue na de laatste update. Dit knipperen gaat vanzelf uit na 1.5 a 2 minuten. Vannacht de auto geparkeerd zonder te laden en dan doet de zeekr x dat niet. Er is dus een connectie met of je laad of niet.
Maar idd erg vervelend als je overburen in de koplampen kijken in hun kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
MXdar2 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 00:29:
Heel vervelend dat dit nog steeds niet is opgelost. Ook overdag gebeurt dit bij mij. Stopt na precies 2 minuten, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand hier blij van wordt. Hopelijk komt er nu snel en update (ik noem het liever bugfix) voor. Had ik dit geweten, dan had ik deze auto niet genomen.

[...]
Vreemde is dat blijkbaar niet iedereen hier last van heeft, mij is het tenminste nog nooit opgevallen.
Zal vast wel ergens met een instelling te maken hebben.
Wat gebeurt er als je eerst de auto op slot doet en dan pas de kabel er in steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

MXdar2 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 00:29:

[...]
Ik zie het niet als een bug, maar als een totaal onnodige feature. Het gaat me te ver om te zeggen dat ik de auto hiervoor niet genomen zou hebben als ik het wist. Nee, totaal niet aan de orde.

Een feature die ik wel mis aan deze auto is buitenspiegelverwarming. Zijn ze als 'zweeds' merk vergeten :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:32:
[...]

Vreemde is dat blijkbaar niet iedereen hier last van heeft, mij is het tenminste nog nooit opgevallen.
Wat gebeurt er als je eerst de auto op slot doet en dan pas de kabel er in steekt?
Ik kan het nu niet testen maar ik weet niet of dit gaat werken.
Ik weet wel dat ik de kabel pas kan verwijderen als ik niet alleen uitgetagd ben maar ook de auto heb ontgrendeld. Anders blijft de kabel muurvast zitten. Het kan zomaar zijn dat je er dus ook geen kabel meer in krijgt als hij op slot is. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Een feature die ik wel mis aan deze auto is buitenspiegelverwarming. Zijn ze als 'zweeds' merk vergeten :?
Gaat die niet mee met de achterruitverwarming? Lijkt me slordig. Ik zit lekker binnen dus had geen last vandaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KevinT
Buitenspiegelverwarming is er wel degelijk. Die zit gekoppeld aan de achterrruitverwarming. Zoals de meeste autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

|:(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Natuurlijk knippert die bij mij nu ook toen ik hem vanochtend op het werk aan de lader zette :F
Opa schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Ik kan het nu niet testen maar ik weet niet of dit gaat werken.
Ik weet wel dat ik de kabel pas kan verwijderen als ik niet alleen uitgetagd ben maar ook de auto heb ontgrendeld. Anders blijft de kabel muurvast zitten. Het kan zomaar zijn dat je er dus ook geen kabel meer in krijgt als hij op slot is. :?
Ik ga er vanuit dat je de kabel er gewoon in kan doen.
Slot is alleen om te voorkomen dat je kabel er uit trekt tijdens het laden en/of dat kabel gestolen wordt.
Enige wat je met tag doet is stoppen met laden.
Als accu al vol is of en stopt het laden (in app of via scherm), dan kan je kabel er ook zo uit trekken als auto is ontgrendeld.
Alleen sommige laadpalen moet je tag scannen voordat je kabel weer mee mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:36:

Ik ga er vanuit dat je de kabel er gewoon in kan doen.
Slot is alleen om te voorkomen dat je kabel er uit trekt tijdens het laden en/of dat kabel gestolen wordt.
Enige wat je met tag doet is stoppen met laden.
Als accu al vol is of en stopt het laden (in app of via scherm), dan kan je kabel er ook zo uit trekken als auto is ontgrendeld.
Alleen sommige laadpalen moet je tag scannen voordat je kabel weer mee mag.
Vorige auto (ioniq Electric) had die extra vergrendeling niet, maar ik ben in vier jaar geen enkele paal tegengekomen die zomaar de kabel vrij geeft als hij vol is. Dan zou iedereen zomaar je kabel mee kunnen nemen. Vrijgeven gebeurt altijd pas na uittaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Opa schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

Vorige auto (ioniq Electric) had die extra vergrendeling niet, maar ik ben in vier jaar geen enkele paal tegengekomen die zomaar de kabel vrij geeft als hij vol is. Dan zou iedereen zomaar je kabel mee kunnen nemen. Vrijgeven gebeurt altijd pas na uittaggen.
Kabel wordt bij mijn eigen laadpaal vrijgegeven als kabel uit de auto is gehaald.
Is dan wel zelfbouw laadpaal, maar zit wel in OCPP specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Kabel wordt bij mijn eigen laadpaal vrijgegeven als kabel uit de auto is gehaald.
Is dan wel zelfbouw laadpaal, maar zit wel in OCPP specificaties.
offtopic:
We gaan nu offtopic maar het punt is dus dat de kabel niet uit de auto verwijderd mag worden zonder user input. Zeekr lost dat blijkbaar op met de CV, Hyundai met een lockpin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Zojuist uitgeprobeerd nu het donker is, en dan blijft de 2 minuut durende lichtshow uit.
Heel erg bedankt voor de suggestie, want ik had daar zelf niet aan gedacht. Uit gewoonte deed ik altijd eerst de schuko stekker erin en dan pas de kabel in de auto.

_/-\o_
brambo123 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een X via Athlon Flex. Mij overal ervaring tot op heden is dat de software nog erg slordig is.

Vandaag kwam ik dit tegen bij gebruik van Apple maps in combinatie met CarPlay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sW2_fuaSyTxnitv8xAGYxgXjjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fbJua3CM1A1NyDgr69Vb0Xi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DE60YC6b8YOXykCcSf3P2iuTUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHB8LMjLY6mTjarfyfWlhcaI.jpg?f=fotoalbum_large

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat doet hij bij waze ook. Alleen bij Google maps gaat tot nu toe goed. Bovendien geeft die extra voorsorteer info in je HUD.
Dat symbool op het linkerscherm is meer om aan te geven dat er een rotonde is, en niet zozeer welke afslag je moet nemen.

Neemt niet weg dat ik 100% met je eens ben dat de software van de auto ondermaats is.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 16-10-2024 20:45 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:43:
Dat doet hij bij waze ook. Alleen bij Google maps gaat tot nu toe goed. Bovendien geeft die extra voorsorteer info in je HUD.
Dat symbool op het linkerscherm is meer om aan te geven dat er een rotonde is, en niet zozeer welke afslag je moet nemen.

Neemt niet weg dat ik 100% met je eens ben dat de software van de auto ondermaats is.
Met Google maps krijg ik geen info op linkerscherm en HUD.

Hebben jullie ook dat one pedal driving niet consistent is. Meestal doet ie het goed, alleen merkte ik vandaag bij achteruit parkeren dat de auto accelereerde toen ik de rem pedaal los liet.

Ik heb best wel wat EV’s gereden, deze is by far de slechtste rijervaring. Op een of andere manier wordt ik als bestuurder misselijk in deze auto.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Eastman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:54:
[...]

Hebben jullie ook dat one pedal driving niet consistent is. Meestal doet ie het goed, alleen merkte ik vandaag bij achteruit parkeren dat de auto accelereerde toen ik de rem pedaal los liet.

Ik heb best wel wat EV’s gereden, deze is by far de slechtste rijervaring. Op een of andere manier wordt ik als bestuurder misselijk in deze auto.
Dat is een kwestie van gewenning. Dat had ik in het begin ook een beetje.

Met de 'kleine' 19 inch velgen deint de wagen meer dan met de grotere 20 inch heb ik gelezen. Je merkt gewoon dat de auto over de wang van de band beweegt. Ik vind dat bloediritant.

En ook niet zo fraai. Vandaag startte het hoofdscherm tijdens het rijden vrolijk een paar keer opnieuw op. Heb je ineens een zwart scherm dat je begroet met 'hello Zeekr'.

HUD en scherm achter het stuur bleven functioneren, maar je vraagt je wel direct af 'wat blijft werken, wat valt er uit'....
Ben blij dat we de wagen leasen, je zal dit maar van je spaargeld gekocht hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Eastman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:54:
[...]

Gaat goed bij Google Maps via Android Auto.
Apple CarPlay zal daar anders in zijn.

Dat niet consequente one padel drive vind ik juist fijn, misschien hebben ze dat wel met opzet gedaan.
Rustig wegrijden/inparkeren met enkel rempedaal, eenmaal echt onderweg het gemak van one padel driving.

Normaal ben ik ook iemand die makkelijk misselijk wordt, moet ook absoluut niet in zo'n slap geveerde touringbus gaan zitten.
Maar ik heb met de X nergens (meer) last van.
Het regeneratief remmen van de auto is best pittig, moest echt wennen om dat gecontroleerd te gebruiken.
Wat ook handig kan zijn:
Banden niet te slap, rij zelf met +- 2,6 bar. (In begin zelfs > 3 bar, foutje bij aflevering)
En stuurbekrachtiging op sport modes vind ik prettiger rijden, stuurt die iets zwaarder waardoor je meer controle hebt als je een beetje armspieren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

"Met alle respect..."

Dit klinkt altijd net zo minachtend als: "Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar..." of "ik wil niet vervelend zijn, maar...".
We zetten nog maar even een aantal van de logische concurrenten voor je op een rijtje. Want met alle respect. De Zeekr en de Smart zullen voor velen niet eens op de shortlist komen
Aldus een "auto journalist" op autoblog.
https://www.autoblog.nl/n...een-verkooptopper-6960388.

Mening hebben, ok. Maar ik mis de fundering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
BPi schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:34:
"Met alle respect..."

Dit klinkt altijd net zo minachtend als: "Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar..." of "ik wil niet vervelend zijn, maar...".

[...]

Aldus een "auto journalist" op autoblog.
https://www.autoblog.nl/n...een-verkooptopper-6960388.

Mening hebben, ok. Maar ik mis de fundering.
Komt waarschijnlijk hierdoor:
de shortlist voor de zakelijke rijder die niet duurder mag rijden dan € 40.000
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste