• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-12 18:53
Eddie_ schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:01:
@Dennis 1 Zo'n 200 km tot aan de Efteling. Ik heb ooit één keer een huisbezoekje gedaan bij een voormalige Tweaker, die een ban heeft en we niet meer zullen zien. Dat was zo'n 20 km vanaf mijn huis. Was niet echt een succes maar dat is een verhaal op zich. Maar hoe graag ik je zou willen helpen dit is mij net wat te ver weg ;)

Dat je nu geen data meer hebt van voor de CT's is natuurlijk wel raar. Die gegevens moeten er wel zijn. Ik zou zeggen: neem contact op met Enphase. Dat moet toch te herstellen zijn lijkt mij.
@Eddie_ Het is opgelost! :) Ik heb gebeld en de goede man kwam er niet uit en heeft een ticket aangemaakt. Ik kijk net in de app en ik zie wat ik wil zien 8)

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:12
In mijn Enphase app krijg ik zo'n 15x per dag de melding "your battery charge is below the reserve capacity of 5%", maar dat is in feite nooit het geval (minimum is 10% in de "Energie"grafieken). Waardoor kunnen die foute meldingen komen?

Ook de gateway reboot zo'n beetje 1 à 2 keer per dag. Is dat normaal?

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:16
Update: Werkt inmiddels weer.

Even ter controle. Krijg op zowel de site als app een 502 bad gateway melding. Meer hier last van of iets lokaal bij mij?

[ Voor 12% gewijzigd door [Mad Max] op 15-12-2025 09:21 . Reden: Update ]

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Hier hetzelfde probleem. Lijkt vooral in de verbinding te zitten, het systeem werkt verder wel
Update 10:30 Inmiddels werkt het hier ook weer

[ Voor 22% gewijzigd door skaaf op 15-12-2025 10:31 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:12
Daar heb ik dan weer géén last van...

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:16
Echt. Waarom.
Nooit eerder last van gehad, maar ineens poef. IQ EV Charger 2 offline. HomeWizard meld geen PV productie meer (zonnetje schijnt echt).

Zoek zoek zoek, alle LEDs op de gateway rood knipperend.
Verder zoek. senthilnathan-GW-upgd_UPGD-11879_gwreboot
Waarom kan dit niet gewoon in de nacht? Waarom moet zoiets overdag.

/rant

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Even een sanity check hier: ik ga vandaag of morgen mijn CT spoelen vervangen door de kleine modellen. Ik heb al een tijdje een nieuwe meterkast en die kan nu niet dicht vanwege de grote spoelen en ik wil niet mijn gateway frituren :+

Volgens mij is dit het correcte stappenplan (waarvan 2 t/m 5 natuurlijk per spoel moeten):
- Stroom van het PV circuit afsluiten zodat de gateway + micro's spanningsloos zijn
- CT spoel openen
- Draden van de gateway losschroeven
- Draden van de nieuwe spoel aansluiten
- Spoel om de te meten draad klikken (uiteraard met de pijl in de juiste richting)

Als ik echt op safe zou willen spelen kan ik natuurlijk het hele huis spanningsloos maken maar dat wordt niet zo gewaardeerd door de vrouw des huizes :) Klopt het dat ik zo mijn gateway niet frituur?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Glashelder schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:28:
Even een sanity check hier: ik ga vandaag of morgen mijn CT spoelen vervangen door de kleine modellen. Ik heb al een tijdje een nieuwe meterkast en die kan nu niet dicht vanwege de grote spoelen en ik wil niet mijn gateway frituren :+

Volgens mij is dit het correcte stappenplan (waarvan 2 t/m 5 natuurlijk per spoel moeten):
- Stroom van het PV circuit afsluiten zodat de gateway + micro's spanningsloos zijn
- CT spoel openen
- Draden van de gateway losschroeven
- Draden van de nieuwe spoel aansluiten
- Spoel om de te meten draad klikken (uiteraard met de pijl in de juiste richting)

Als ik echt op safe zou willen spelen kan ik natuurlijk het hele huis spanningsloos maken maar dat wordt niet zo gewaardeerd door de vrouw des huizes :) Klopt het dat ik zo mijn gateway niet frituur?
Lijkt me prima zo. Spanning van de micros afhalen kan, maar heb ik nog nooit gedaan. Als je ze maar eerst aansluit met adereindhulsjes, zodat er niet net zo draadje tegen een ander contact komt, en dan de CT's dichtklikt.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hmm goeie @WillemP22. Welke maat is het eigenlijk? De kleinste die ik heb zijn 2,5mm volgens mij.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Glashelder schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:10:
Hmm goeie @WillemP22. Welke maat is het eigenlijk? De kleinste die ik heb zijn 2,5mm volgens mij.
Uit mn hoofd 0.75 mm2. Maar het zal ook op de draad staan...misschien dan in ...AWG.

[ Voor 39% gewijzigd door WillemP22 op 15-12-2025 14:06 ]

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
WillemP22 schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:01:
[...]

Uit mn hoofd 0.75 mm2. Maar het zal ook op de draad staan...misschien dan in ...AWG.
Hebben we het over de draden van de kleine klemmen? Die zijn 18 AWG

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is gelukt met 0,75mm adereindhulzen :). Wat blijven die kleine CT spoelen fragiel btw.. heb er al eens eentje gesloopt. Dit keer ging het gelukkig goed.

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste