Hoe hoog schat jij de kans op een ETH ETF in @jvel92? Ik lees eigenlijk dagelijks tegenstrijdige berichten. Heb voor de zekerheid wel een beetje lopen husselen in de PF. Wat AI gekkigheid voor iets meer ETH.
https://newsbit.nl/twee-i...ersdalingen-voor-bitcoin/Alarmbellen voor Bitcoin: Twee indicatoren voorspellen koersdaling
https://www.crypto-inside...andaag-dit-moet-je-weten/Ethereum oplossing ‘Starknet’ lanceert vandaag: dit moet je weten
De Schrijvers zijn weer on the loose
Sinds 1 januari di 2024 is mijn PF met mijn jaarsalaris van vorig jaar gestegen.
De verkoopdruk is hoog, maar ik HODL Bitcoin en speel met wat shitcoins voor three digit profits die dan weer in Bitcoin gestopt worden. Gratis bitcoin, wie wil dat nou niet?
De verkoopdruk is hoog, maar ik HODL Bitcoin en speel met wat shitcoins voor three digit profits die dan weer in Bitcoin gestopt worden. Gratis bitcoin, wie wil dat nou niet?
Pas goed op jezelf vriend. Het is onbeschrijfelijk wat voor ellende er op jouw bord terecht komt.Skrunsies schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:55:
Herinneren jullie deze foto nog ?
[Afbeelding]
Paar jaar terug hier al eens geplaatst, mijn kast moest een nieuwe inrichting krijgen. En dan moest dat volgens mijn dochter zijn met dingen die bij je horen…
Rechts op de foto.. 69k! Zoals verwacht is deze behaald. Dus leek mij afgelopen week het een prachtig idee om de inrichting wat aan te passen…
[Afbeelding]
Super om dan voor het weekend bovenstaande foto hier te plaatsen. Want jongens het is gehaald.
De 420k staat echter nog in de kast. En kan dus ook niet wachten deze er uit te halen voor jullie![]()
Waarom dan die foto niet op het forum Skrunsies?
Tsja…
Afgelopen week wat lichamelijke klachten gehad, wat last van de borst en wat steken her en der. Ouderdom en stress. Dat zou het wel zijn![]()
Toch?
Helaas werden de klachten erger en ik heb gewacht tot mijn kids weer bij mijn ex waren.. Terug in de auto begon ik te zweten en voelde mij verre van oké. Dacht maar naar huis en op bed.
Mijn bed heb ik die nacht niet gezien. De steken creëerden angsten en ben in mijn auto naar de Dokterswacht gegaan.
Daar aan gekomen ging het allemaal best snel, voor ik het wist lag ik aan wat meters e.d.
Nou ja verhaal kort. Ik ben inmiddels geDOTterd. En zit while we speak weer op de bank. Dochters weten nog van niks en dat wil ik graag zo houden.
Positieve is dat ik er nog ben. En nu alle tijd heb om door onnoemelijk veel comments heen te scrollen
Wel godverdomme deze zie ik nu pas voorbij komen.. wat schrikken joh! Hebben ze nog iets gezegd over een oorzaak? Ik kan me niet anders voorstellen dan dat alle stress en dergelijke die jij doormaakt hierin een rol speelt.Skrunsies schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:55:
Herinneren jullie deze foto nog ?
[Afbeelding]
Paar jaar terug hier al eens geplaatst, mijn kast moest een nieuwe inrichting krijgen. En dan moest dat volgens mijn dochter zijn met dingen die bij je horen…
Rechts op de foto.. 69k! Zoals verwacht is deze behaald. Dus leek mij afgelopen week het een prachtig idee om de inrichting wat aan te passen…
[Afbeelding]
Super om dan voor het weekend bovenstaande foto hier te plaatsen. Want jongens het is gehaald.
De 420k staat echter nog in de kast. En kan dus ook niet wachten deze er uit te halen voor jullie![]()
Waarom dan die foto niet op het forum Skrunsies?
Tsja…
Afgelopen week wat lichamelijke klachten gehad, wat last van de borst en wat steken her en der. Ouderdom en stress. Dat zou het wel zijn![]()
Toch?
Helaas werden de klachten erger en ik heb gewacht tot mijn kids weer bij mijn ex waren.. Terug in de auto begon ik te zweten en voelde mij verre van oké. Dacht maar naar huis en op bed.
Mijn bed heb ik die nacht niet gezien. De steken creëerden angsten en ben in mijn auto naar de Dokterswacht gegaan.
Daar aan gekomen ging het allemaal best snel, voor ik het wist lag ik aan wat meters e.d.
Nou ja verhaal kort. Ik ben inmiddels geDOTterd. En zit while we speak weer op de bank. Dochters weten nog van niks en dat wil ik graag zo houden.
Positieve is dat ik er nog ben. En nu alle tijd heb om door onnoemelijk veel comments heen te scrollen
Dat je dan geDOTterd wordt is wel weer mooi zwarte humor. En vast ook bullish. Net als deze + die ik je net geef, het is me een ware eer:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4WMH0HGw4olwPzTwfOa4fw5o.jpg?f=user_large)
Maar ff serieus, hang in there kerel.. Pas goed op jezelf!

De aziaten front runnen de US of A omdat ze goedkoper willen sats inslaan.Wispe schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:58:
Bijzonder dat we al 2 dagen achterelkaar rond 7:30-8:00 uur omhoog gaan.
[Afbeelding]
Heb echt een bizarre stijging inmiddels, en we zijn nog niet eens bij de halving aangekomen.
Hebben jullie al een payout strategie om crypto om te zetten in euro? Vraag me af wat er gebeurd als je 500k van Kraken naar de bank (ABN of Bunq) zal sturen. Gaan dan alle alarmbellen af? Of beter om het in plukjes te doen? Iemand ervaring hiermee?
Hebben jullie al een payout strategie om crypto om te zetten in euro? Vraag me af wat er gebeurd als je 500k van Kraken naar de bank (ABN of Bunq) zal sturen. Gaan dan alle alarmbellen af? Of beter om het in plukjes te doen? Iemand ervaring hiermee?
Tering, ik lees hier bedragen, what the hell ook.bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Heb echt een bizarre stijging inmiddels, en we zijn nog niet eens bij de halving aangekomen.
Ik ben al blij als m'n PF met 200 euro groeit.
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik heb nog geen exit strategie.bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Opties zijn:
- PF net zo groot als openstaande hypotheek -> sell all, aflossen
- PF net zo groot als kosten van nieuw huis van rond de 9 ton -> sell all, verhuizen
- PF nog veel groter -> PANIEK

En die alarmbellen, sja, je kan aantonen dat het uit crypto komt toch?
Ik begin me door deze stijging wel steeds meer af te vragen of het niet een frontrun wordt en gaat zorgen voor een sell the news op de dag van de halving. Het is nog ruim een maand waarin BTC met dit tempo ruim over de 100K zal staan. Maar wat is er daarna? De prijs is grotendeels gebaseerd op toekomstige verwachting maar die worden op die dag geincasseerd.
Ik denk dat als je 500k in één klap overmaakt naar je rekening, ze wel even bellen. Maar ik denk dat als je 500k in plukjes doet het kwartje daar op gegeven moment ook wel valt en ze je alsnog even om opheldering vragen.bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Als er ook veel vanaf diezelfde rekening naar Kraken of een ander crypto inkoop platform verstuurd is, kan je het wellicht wel uitleggen. Nog nooit met dat bijltje gehakt en ik ga ervan uit dat dergelijke bedragen ook nooit de realiteit gaan worden voor mij
Het is nog geen donderdag toch?Wispe schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:44:
Niet te vroeg juichen jongens, we gaan vandaag gewoon rekt.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
you are my exit liquidity!
nothing stops this train
Vermoed dat je wel een belletje kan verwachten dan ja.. Ik zou het belletje voor zijn en zelf even contact opnemen hoe je dat moet aanpakken. Je kan het natuurlijk ook nog over meerdere banken spreiden, ook in het kader van depositogarantie.bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Wel netjes elk jaar opgegeven bij de belasting?
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
wat een bedragenbones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
je zal zeker op de radar komen dus ze zullen vast vragen stellen.
doe het gewoon in flufjes, en eventueel offrampen met een debet kaart. zelf geen ervaring want heb nog nooit winst genomen.
nothing stops this train
Ja zo was ik vroeger ook bezig met crypto, al blij met 50 euro winst haha. Had in 2021 flink kunnen cashen al maar was toen te gierig en wilde meer, en daarna zakte alles in elkaar. Nu weer paar jaar verder en alles is enorm gestegen. Nu wil ik niet te gierig zijn en bij tijds exit gaan. Bitcoin houd ik wel nog aan maar wil van alle altcoins af.NeFoRcE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:41:
[...]
Tering, ik lees hier bedragen, what the hell ook.
Ik ben al blij als m'n PF met 200 euro groeit.
Ja heb alleen geen afschriften van al mijn aankopen, volgens mij gaat dat maar 2 jaar terug. Kan wel mijn ledger wallet laten zien en het koersverloop maar of ze daar genoegen mee nemen. Ben een beetje bang dat ze het geld straks blokkeren o.i.d.YES schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat als je 500k in één klap overmaakt naar je rekening, ze wel even bellen. Maar ik denk dat als je 500k in plukjes doet het kwartje daar op gegeven moment ook wel valt en ze je alsnog even om opheldering vragen.
Als er ook veel vanaf diezelfde rekening naar Kraken of een ander crypto inkoop platform verstuurd is, kan je het wellicht wel uitleggen. Nog nooit met dat bijltje gehakt en ik ga ervan uit dat dergelijke bedragen ook nooit de realiteit gaan worden voor mij
Pas sinds aangifte 2021 opgegeven bij de belasting. Maar das wel een goede, heb exports gemaakt voor mijn boekhouder destijds dus die kan ik ook overhandigen.NeoflexNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:53:
[...]
Vermoed dat je wel een belletje kan verwachten dan ja.. Ik zou het belletje voor zijn en zelf even contact opnemen hoe je dat moet aanpakken. Je kan het natuurlijk ook nog over meerdere banken spreiden, ook in het kader van depositogarantie.
Wel netjes elk jaar opgegeven bij de belasting?
[ Voor 16% gewijzigd door bones op 12-03-2024 10:02 ]
Geen idee welke bank jij bij zit, maar ik zit net ff te kijken bij internetbankieren van mijn Rabobank rekening en ik kan in ieder geval terug tot 2016..bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:57:
[...]
Ja heb alleen geen afschriften van al mijn aankopen, volgens mij gaat dat maar 2 jaar terug. Kan wel mijn ledger wallet laten zien en het koersverloop maar of ze daar genoegen mee nemen. Ben een beetje bang dat ze het geld straks blokkeren o.i.d.
En daarnaast heb je, hoop ik, wel mails met bevestigingen van stortingen vanuit de exchange?
Wachten op 12k gaat als volgt
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Voor mij veel kleinere bedragen maar ik ben allang begonnen met wat winst nemen. Noem mij maar conservatief, maar ik heb al te vaak rendement zien verdampen om zonder winst achter te blijven. Winst is pas winst als het op de bank staat.bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Bij 50% winst sloot ik 10% van mijn positie
Bij 75% winst sloot ik 10% van mijn positie
Bij 100% winst sluit ik straks weer 10% van mijn positie.
Lekker weekje Veluwe geboekt met het gezin van de winstneming, als ik straks op 100% winst sta heb ik al een leuk bedrag in de tas ten koste van 1,1% gemist rendement. Als de boel in elkaar dondert pakken ze me dat weekje weg niet meer af
En ik ben pas grotendeels ingestapt in januari/februari van dit jaar met een gemiddelde aankoopkoers van 30k in BTC.
Of je het nu in 1 overboeking terug naar je rekening overmaakt of in plukjes: je krijgt er sowieso vragen over. Zeker als je in 2022 of nog eerder 1x hebt ingelegd en nu van 10k inleg 500k tevoorschijn tovert. Ben je meer van dca / vca ipv lumpsum dan zien ze vaker overboekingen naar cex en zijn zulke uitgaande transacties dus gewoon voor jouw eigen klantprofiel.
Dan nog kunnen ze vragen hoe de f heb je het bij elkaar verdiend, toon maar aan hoe je die inkomende betaling hebt kunnen fixen. Je inleg mag dan wel herleidbaar zijn, maar je nieuwe verdiensten niet voor de bank. Die monitoren niet je trading portfolio. En de ene bank is daar in minder chill (Rabobank heb ik langs horen komen) dan de andere. Maar ze gaan allemaal nieuwsgierig zijn hoe je in 2/3 jaar tijd meer rendament hebt kunnen fixen dan op de beurs.
Kun je lame vinden, gaat je geen snars aan. Maar de banken zijn er scherper op door al die opgelegde boetes/schikkingen met de Nederlandse bank. Het is juist omdat ze er te weinig naar vroegen tussen 2000 - 2010, dat ze er nu als haviken op duiken. Het hoort bij het voortdurend klantonderzoek die ze moeten uitvoeren op basis van de wwft / AML bepalingen.
Dan nog kunnen ze vragen hoe de f heb je het bij elkaar verdiend, toon maar aan hoe je die inkomende betaling hebt kunnen fixen. Je inleg mag dan wel herleidbaar zijn, maar je nieuwe verdiensten niet voor de bank. Die monitoren niet je trading portfolio. En de ene bank is daar in minder chill (Rabobank heb ik langs horen komen) dan de andere. Maar ze gaan allemaal nieuwsgierig zijn hoe je in 2/3 jaar tijd meer rendament hebt kunnen fixen dan op de beurs.
Kun je lame vinden, gaat je geen snars aan. Maar de banken zijn er scherper op door al die opgelegde boetes/schikkingen met de Nederlandse bank. Het is juist omdat ze er te weinig naar vroegen tussen 2000 - 2010, dat ze er nu als haviken op duiken. Het hoort bij het voortdurend klantonderzoek die ze moeten uitvoeren op basis van de wwft / AML bepalingen.
Je ben geswitched van bank. Maar ik heb net de email gechecked en heb daar alle aankopen van coinbase zo te zien. Vanaf november 2017, bitcoin gekocht voor 8227,96 en eth voor 404,02. en de rest in 2019 (btc rond 3k en eth onder de 100 euro!).YES schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:03:
[...]
Geen idee welke bank jij bij zit, maar ik zit net ff te kijken bij internetbankieren van mijn Rabobank rekening en ik kan in ieder geval terug tot 2016..
En daarnaast heb je, hoop ik, wel mails met bevestigingen van stortingen vanuit de exchange?
Moet je in het geval van een bank PDF's aaleveren of zijn CSV / Excel exports ook voldoende? Ik heb gelukkig nog nooit vragen gekregen. Enkel een keer van Revolut en toen was het na 3 x heen en weer mailen voldoende.Joosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:10:
Of je het nu in 1 overboeking terug naar je rekening overmaakt of in plukjes: je krijgt er sowieso vragen over. Zeker als je in 2022 of nog eerder 1x hebt ingelegd en nu van 10k inleg 500k tevoorschijn tovert. Ben je meer van dca / vca ipv lumpsum dan zien ze vaker overboekingen naar cex en zijn zulke uitgaande transacties dus gewoon voor jouw eigen klantprofiel.
Door de veelheid aan transacties en het feit dat alles weer moet optellen tot de totalen is het bijna onmogelijk te frauderen met transacties. Het zou wel kunnen, maar dan moet je er wel enorm veel tijd in stoppen.
Echter is een PDF 100% niet aanpasbaar.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Gaat de goede kant op.. ook al door VWAP.tomtom901 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:57:
[Afbeelding]
Moeten even door de POC op 71.8 voor verdere upside naar 72.5 en hoger.
/f/image/xMQXmCcn2rw0w5CtlLxbSk0G.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik me bij 'vragen van de bank' altijd afvraag; Is het vervolgens gewoon oke als je kunt aantonen dat je ooit een paar bitcoins heb gekocht? Laten ze je dan met rust? Want dan is er geen enkele reden om je te blokkeren mag ik aannemen.
Ja hoor, 99 van de 100 keer is het gewoon hobbymatige investeerder en dan is het oke. Gaat er meer om dat bijvoorbeeld de Rabobank flink op de vingers getikt is dat ze te luchtig met dat beleid omgingen. Allemaal om witwassen te voorkomen, wat met crypto natuurlijk wel super easy is. Zeker als iemand niet snapt hoe de blockchain werkt.Luuk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:18:
Wat ik me bij 'vragen van de bank' altijd afvraag; Is het vervolgens gewoon oke als je kunt aantonen dat je ooit een paar bitcoins heb gekocht? Laten ze je dan met rust? Want dan is er geen enkele reden om je te blokkeren mag ik aannemen.
Ik ben zelf destijds gebeld door de Rabo nadat ze mijn rekening hadden geblokeerd. Er ging via -ik meen- Binance een zooi euro's die kant op. Ze gaven aan dat ze 't niet zo erg vonden, maar misschien was ik wel onder druk gezet door iemand om geld op z'n exchange te dumpen.Luuk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:18:

Verder even doorgevraagd wat ze er van vinden als ik er straks een ton uittrek, omdat het misschien wel eens explodeert. Ook dat was helemaal prima, zolang ik maar netjes alles aangeef bij de belastingdienst..
Ja. Maar blokkeren doen ze wel als je flinke bedragen laat storten omdat ze dit eerst met je willen controleren. Dus doe dat niet op vrijdagmiddag om 16:00u als je in het weekend nog je rekening wilt gebruiken.Luuk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:18:
De belastingdienst was jaren geleden ook niet heel moeilijk. Ik had nog een flufje btc uit een ver verleden, nooit opgegeven omdat het toch geen waarde had. Daarna een keer gebeld met de belastingdienst omdat het toch wat waarde begon te krijgen en toen was het antwoord: geen probleem, gewoon in je volgende aangifte erbij zetten.
Y'24
Ja tuurlijk. Tenzij je de boel hebt lopen flessen.Luuk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:18:
Banken worden op hun vingers gemept als ze vies geld doorlaten. Daar zijn in het verleden hoge boetes voor geweest. De frustratie bij veel mensen komt voort uit dat ze veel vragen, en erop terugkomen. Dat is precies gedaan om de gevallen eruit te pikken waarvoor die regelingen juist opgezet zijn.
De belastingdienst heeft iets als: "eenvoud telt". Kleine fouten mag je gewoon in een volgende opgave herstellen.De belastingdienst was jaren geleden ook niet heel moeilijk. Ik had nog een flufje btc uit een ver verleden, nooit opgegeven omdat het toch geen waarde had. Daarna een keer gebeld met de belastingdienst omdat het toch wat waarde begon te krijgen en toen was het antwoord: geen probleem, gewoon in je volgende aangifte erbij zetten.
[ Voor 25% gewijzigd door Coldcat op 12-03-2024 10:24 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Wat er dan gebeurt?bones schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Ik denk dat de d dan in een t verandert.
Hey bedankt, goed om te weten!DVDL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:21:
[...]
Ik ben zelf destijds gebeld door de Rabo nadat ze mijn rekening hadden geblokeerd. Er ging via -ik meen- Binance een zooi euro's die kant op. Ze gaven aan dat ze 't niet zo erg vonden, maar misschien was ik wel onder druk gezet door iemand om geld op z'n exchange te dumpen.![]()
Verder even doorgevraagd wat ze er van vinden als ik er straks een ton uittrek, omdat het misschien wel eens explodeert. Ook dat was helemaal prima, zolang ik maar netjes alles aangeef bij de belastingdienst..
Denk dat je collega's denken dat je klaar bent voor opname in een kliniek.Guere schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:23:
Goedemorgen! Voor iedereen die vandaag op kantoor zit en vanwege de nieuwsartikelen van afgelopen week zichzelf weer mag verantwoorden bij de koffieautomaat:
[Afbeelding]
Dunno wat elke bank acceptabel acht qua bestandstype. Denk dat een csv wel voldoende reconstrueerbaar is als export uit je cex profiel. Ben geen trader dus heb zelf nog geen vragen gehad. Ook nog geen dikke winst genomen en teruggestuurd. Het is gewoon meer in het nieuws als ze zelfs nieuwsgierig zijn waarom je zoveel boodschappen doet bij de Appie.Coldcat schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Moet je in het geval van een bank PDF's aaleveren of zijn CSV / Excel exports ook voldoende?
Geen probleem, is al wel 3 jaar geleden overigens. Ik weet niet zo heel goed hoe de banken er nu tegenover staan eerlijk gezegd, maar 't kan me ook weinig rotten. Zolang het niet illegaal is, zie ik geen issues zolang we netjes aangifte doen elk jaar naar waarheid.
Bollinger bands, fibboniaci retracements, rsi snap ik wel. Macd, support en resistance lijnen dito. Maar daar houd het voor mij ook wel op.tomtom901 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Kut, ik herken mezelf hierin na @Joosie200 zijn bericht
Ik wilde precies hetzelfde melden, maar dan via deze tweet:
De komende #Bitcoin-prijsexplosie uitgelegd.
— Martin Vrijland (@MartinVrijland) 11 maart 2024
U zult zich wellicht afvragen: waarom is de prijs niet erg snel gestegen sinds de ETF-goedkeuringen op 11 januari van dit jaar? Lees dan dit even goed:
Grayscale (GBTC) was een investeringsfonds dat Bitcoin begon te kopen lang… pic.twitter.com/gzoCCejTTT
Ik verwacht niet echt dat de bank mij gaat bellen. Ik zit er al sinds 2013 in. Alle aankopen zijn van mijn ing naar bitonic gegaan en terugweg hetzelfde. Door de jaren heen best wel wat grote bedragen heen en weer gestuurd.
Laatste echt grote was voor een hypotheek aanvraag 2 jaar terug. Ging om 50k. Paar excelletjes naar de verstrekker gestuurd en was binnen 1 tel duidelijk. Mijn eigen bank stelde ook geen vragen.
Nu gaat het straks wel zo zijn dat mochten we naar 420k gaan dat er getrapt aardige bedragen binnen gaan komen op mijn rekening. Dat gaat niet met 100k tegelijk, maar zijn wel telkens transacties van 5 getallen. Eens zien of ze daar van wakker gaan worden.
Laatste echt grote was voor een hypotheek aanvraag 2 jaar terug. Ging om 50k. Paar excelletjes naar de verstrekker gestuurd en was binnen 1 tel duidelijk. Mijn eigen bank stelde ook geen vragen.
Nu gaat het straks wel zo zijn dat mochten we naar 420k gaan dat er getrapt aardige bedragen binnen gaan komen op mijn rekening. Dat gaat niet met 100k tegelijk, maar zijn wel telkens transacties van 5 getallen. Eens zien of ze daar van wakker gaan worden.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik verwacht dat we consolideren rond dit niveau net zoals we dat deden rond de 42k tussen december en februari. Daarna kort consolideren rond 52k. Nog korter rond 62k. Laat je ook maar weer beseffen hoe super organisch het is verlopen nu we in maart even op adem komen met 70-72k opeens saai is. We stonden 4 weken terug nog op 52k en de moonboys vinden 72k al saaaaaaai. Is toch vermakelijk.
Ik stuurde laatst 3k naar kraken (zoals ik al 10-15 keer heb gedaan) en weer een nieuwe blokkade bij de ABNanti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:43:
Ik verwacht niet echt dat de bank mij gaat bellen. Ik zit er al sinds 2013 in. Alle aankopen zijn van mijn ing naar bitonic gegaan en terugweg hetzelfde. Door de jaren heen best wel wat grote bedragen heen en weer gestuurd.

@mayhem Ben het niet helemaal eens met z'n uitleg maar in grote lijnen klopt het
hahahah is de abn de nieuwe rabobank?Nopheros schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
[...]
Ik stuurde laatst 3k naar kraken (zoals ik al 10-15 keer heb gedaan) en weer een nieuwe blokkade bij de ABN![]()
@mayhem Ben het niet helemaal eens met z'n uitleg maar in grote lijnen klopt het
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qRIB49MD2fqi8Bo114LVyc8g.gif?f=user_large)
Dat voortkabbelen met een klein beetje per week is ook veel prettiger dan zo even flinke percentages erbij, daar word je ontzettend onrustig van en geeft altijd een gevoel dat het op korte termijn gaat inklappenJoosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
Ik verwacht dat we consolideren rond dit niveau net zoals we dat deden rond de 42k tussen december en februari. Daarna kort consolideren rond 52k. Nog korter rond 62k. Laat je ook maar weer beseffen hoe super organisch het is verlopen nu we in maart even op adem komen met 70-72k opeens saai is. We stonden 4 weken terug nog op 52k en de moonboys vinden 72k al saaaaaaai. Is toch vermakelijk.
Joosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gTHaYx7TGBQftmtlS3Njb3Np.gif?f=user_large)
ja ik zie het liefst ff 2 maanden horizontaal of gewoon ff 15k klap naar beneden. Dit is idd niet goed voor de gezondheid zoProsac schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:55:
[...]
Dat voortkabbelen met een klein beetje per week is ook veel prettiger dan zo even flinke percentages erbij, daar word je ontzettend onrustig van en geeft altijd een gevoel dat het op korte termijn gaat inklappen
Eens met deze stelling, binnenkort zal er hoe dan ook een terugtest komen vraag is op welk niveau, vind het wel steeds moelijker om een exit plan te gaan bedenken omdat de cycle zich dus niet herhaald zoals in het verleden… Die ETF’s pompen BTC naar ongekende hoogte maar zorgen tevens voor een hoop onrust, verder moet ik lachen om die moonboys die hebben echt geen geduld en willen elke dag een nieuwe ATH zien, dat BTC deze koers nu al laat zien is al iets speciaals opzich, het zou goed zijn als ze eens vuistdiep het rood in gingen om te ervaren hoe dat voelt.Joosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
Vraag is ook nog wanneer nemen de alts het over, voor mij lijkt nu mijn exit plan gericht op nov/dec 2024, heb een bepaald doel in mijn hoofd komt de koers daarop verkoop ik de boel.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/FBPX4gFV4lpELZzeb15FchLF.gif?f=user_large)
Als @FrambozenTaart weer eens de kluis niet gekraakt heeft of het pakje niet heeft gevonden met zijn Spartamet.
2013 al, very nice! een echte Pioneer dus, had ik maar......anti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:43:
:strip_exif()/f/image/e3Q7XbjiyCAOEnllUOzT4hhE.jpg?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
mijn antwoord staat er niet tussen. Begin 2012 al genoeg over gelezen. Ergens 2e helft 2012 poging ondernomen om te kopen, maar redelijk snel weer opgegeven. Pas in de loop van 2013 gekocht en gaan minen........Kol Nedra schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:59:
[...]
2013 al, very nice! een echte Pioneer dus, had ik maar......
[Afbeelding]
Dus volgende week 100k?mayhem schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:41:
[...]
Ik wilde precies hetzelfde melden, maar dan via deze tweet:
[Twitter]
Als ex circuitrijder heb je toch wel wat spannenders meegemaaktanti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:57:
[...]
ja ik zie het liefst ff 2 maanden horizontaal of gewoon ff 15k klap naar beneden. Dit is idd niet goed voor de gezondheid zo
(het zijn maar cijfertjes
Rapapa...
Wanneer komt Bart weer eens langs op de chart?
zeker, maar ik ben in 1 ding niet goed, en dat is sellen van bitcoin. Na 11 jaar BTC heb ik leverage, van shitcoins afblijven, DCA, Hodl allemaal dik onder controle........maar sellen....LosGieros schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:09:
[...]
Als ex circuitrijder heb je toch wel wat spannenders meegemaakt
(het zijn maar cijfertjes)
Vorige bullrun dus ook amper wat verkocht (ja flufje op 50k...) en dat vind ik erg jammer. Heb mijn sell schema dus ook stuk strakker gezet dan vorige run.
Ik krijg nu alleen stress omdat het anders loopt dan normaal. En zoals je wel gezien heb gaat het bij mij niet om flufjes wat ik in btc heb zitten. Ik zou een aardig end klaar kunnen zijn voor de rest van mijn leven als ik deze keer wel goed weet aan te pakken. Maar again, het loopt nu echt anders dan vorige cycles. Stukje onzekerheid, en dat vind mijn hoofd nu niet fijn.
11 jaar in BTC zitten en dan stress hebben.
First world problem.
First world problem.
You're not alone.anti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:15:
[...]
zeker, maar ik ben in 1 ding niet goed, en dat is sellen van bitcoin. Na 11 jaar BTC heb ik leverage, van shitcoins afblijven, DCA, Hodl allemaal dik onder controle........maar sellen....
Vorige bullrun dus ook amper wat verkocht (ja flufje op 50k...) en dat vind ik erg jammer. Heb mijn sell schema dus ook stuk strakker gezet dan vorige run.
Ik krijg nu alleen stress omdat het anders loopt dan normaal. En zoals je wel gezien heb gaat het bij mij niet om flufjes wat ik in btc heb zitten. Ik zou een aardig end klaar kunnen zijn voor de rest van mijn leven als ik deze keer wel goed weet aan te pakken. Maar again, het loopt nu echt anders dan vorige cycles. Stukje onzekerheid, en dat vind mijn hoofd nu niet fijn.
Hah fantastisch deze!Guere schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:23:
Goedemorgen! Voor iedereen die vandaag op kantoor zit en vanwege de nieuwsartikelen van afgelopen week zichzelf weer mag verantwoorden bij de koffieautomaat:
[Afbeelding]
Gistermiddag z`n surreal momentje bij de automaat. Collega komt naar me toe en vroeg waarom ik nog niet met mijn lambo naar werk kwam. Compleet flabbergasted en afvragend waarom hij dat vroeg vertelde hij dat ik 4 jaar geleden eens verteld heb dat ik met crypto bezig was. Blijkbaar heeft ie dat onthouden en daaruit opgemaakt dat ik inmiddels miljonair moest zijn.
Zijn volgende vraag was of ik hem aan zou raden om nog in te stappen..
Ik ben toch echt te laat op die bitcointrein gestapt als ik dit zo lees. m'n portfolio is in een paar uur tijd 30 euro gezakt. En dan denk ik al; gvd... stijgen hadden we afgesproken!
Maar als ik jullie zo lees, maken jullie je pas druk als ie 3k zakt
Maar als ik jullie zo lees, maken jullie je pas druk als ie 3k zakt

Professioneel Heftruck Syndroom
Komt goed man. Gewoon de belangrijkste levels op de charts zetten en bij verlies daarvan op gaan letten en dan kan je alsnog verkopen.anti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:15:
[...]
nouja laten we het dan gezonde spanning noemen. Vergeet niet dat ik in mijn hoofd volledig vast zit in een 4 jaar cycle met alle normale milestones. Als je er dan zo dik inzit en BTC doet "raar" dan geeft dat wat gezonde spanningGioStyle schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:18:
11 jaar in BTC zitten en dan stress hebben.
First world problem.
Ik weet niet wat je target(s) is/zijn, maar stel dat je je targets deze bullrun niet haalt. Een cycle later is toch geen probleem? Geeft dat geen rust? Mij wel.anti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:25:
[...]
nouja laten we het dan gezonde spanning noemen. Vergeet niet dat ik in mijn hoofd volledig vast zit in een 4 jaar cycle met alle normale milestones. Als je er dan zo dik inzit en BTC doet "raar" dan geeft dat wat gezonde spanning
Zeker welColdcat schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:14:
Echter is een PDF 100% niet aanpasbaar.
Maar als je document signed is kan je wel zien wat er na de signing nog mee gebeurd is.
Je leeft weeranti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:25:
[...]
nouja laten we het dan gezonde spanning noemen. Vergeet niet dat ik in mijn hoofd volledig vast zit in een 4 jaar cycle met alle normale milestones. Als je er dan zo dik inzit en BTC doet "raar" dan geeft dat wat gezonde spanning
[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 12-03-2024 11:30 ]
Consolideren is goed. Dan krijgen we even een kort altseason.
Ff een dipje zou ook goed zijn, al vind ik only up ook erg fijn.
Continue wil de greed het overnemen merk ik. Maar stick to the plan, this time it's not different, we krijgen echt hierna weer een diepe bear. Sowieso. Altcoins die nu x20 gaan, zullen 95-97% van hun waarde weer verliezen.
Alsof iemand het volgende run nog over GPU, Hemule, Astar, GLMR of wat voor nieuwe coin dan ook gaat hebben.
Ff een dipje zou ook goed zijn, al vind ik only up ook erg fijn.
Continue wil de greed het overnemen merk ik. Maar stick to the plan, this time it's not different, we krijgen echt hierna weer een diepe bear. Sowieso. Altcoins die nu x20 gaan, zullen 95-97% van hun waarde weer verliezen.
Alsof iemand het volgende run nog over GPU, Hemule, Astar, GLMR of wat voor nieuwe coin dan ook gaat hebben.
Gelukkig is het dit keer anders, wie had er nu weer 4 jaar willen wachten op de volgende cycle. Deze cycle gaat 'm worden, schaarste gaat eindelijk een echte rol spelen en de prijs zal de lucht in schietenanti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:25:
[...]
Mijn dochters vroegen laatst, wat is bitcoin dan?
Ik probeerde het uit te leggen op kind niveau.. echter verdwaalde ik al snel in allerlei termen zoals, maximum supply, blockchain technologie en DCA.
die van 5 haakte na 30 seconde al af en die van 8 stopte met luisteren en riep "saaai" nadat mijn vrouw ingreep en zei dat ik het veel te moeilijk uitlegde..
Ik probeerde het uit te leggen op kind niveau.. echter verdwaalde ik al snel in allerlei termen zoals, maximum supply, blockchain technologie en DCA.
die van 5 haakte na 30 seconde al af en die van 8 stopte met luisteren en riep "saaai" nadat mijn vrouw ingreep en zei dat ik het veel te moeilijk uitlegde..

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Be your own bank. Ga monopoly spelen en leg uit dat de bank altijd wintKhaelos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:31:
die van 5 haakte na 30 seconde al af en die van 8 stopte met luisteren en riep "saaai" nadat mijn vroeg ingreep en zei dat ik het veel te moeilijk uitlegde..
[ Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 12-03-2024 11:32 ]
Mijn 1e target is bij 85k. Daarna 98, daarna 125k enz enz Ik verkoop nooit meer dan 50-55% van btc PF.GioStyle schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:27:
[...]
Ik weet niet wat je target(s) is/zijn, maar stel dat je je targets deze bullrun niet haalt. Een cycle later is toch geen probleem? Geeft dat geen rust? Mij wel.
Als ik die 1e 3 targets haal ben ik al helemaal tevreden, ondanks dat dat pas 12% van mijn pf is wat ik dan gesoddeld heb.
Ik wil vooral niet weer maar 1 sell opdracht completed hebben.
Wat wel rust geeft zijn die ETF's Die zorgen er iig voor de beleidsmakers niet in 1x btc gaan verbieden in de westerse wereld waardoor we naar 6 cent gaan. En dat dan nog afgezien van de enorme inflows natuurlijk.
Gewoon Toy Story opzetten: to the moon / infinty and beyond!Khaelos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:31:
die van 5 haakte na 30 seconde al af en die van 8 stopte met luisteren en riep "saaai" nadat mijn vroeg ingreep en zei dat ik het veel te moeilijk uitlegde..
Het is wel steeds moeilijker om je munten kwijt te raken. Er verdwijnen steeds meer exchanges uit Nederland en ook het belastingstelsel gaat op de schop in de toekomst. Ik geef alles netjes op bij de Belastingsdienst en Ik hoop alles te kunnen cashen deze bull. Ik wil niet op gure niet KYC exchanges handelen i.v.m. de toekomst. Dan maar even in het vieze FIAT.anti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:32:
[...]
Mijn 1e target is bij 85k. Daarna 98, daarna 125k enz enz Ik verkoop nooit meer dan 50-55% van btc PF.
Als ik die 1e 3 targets haal ben ik al helemaal tevreden, ondanks dat dat pas 12% van mijn pf is wat ik dan gesoddeld heb.
Ik wil vooral niet weer maar 1 sell opdracht completed hebben.
Wat wel rust geeft zijn die ETF's Die zorgen er iig voor de beleidsmakers niet 1x btc gaan verbieden in de westerse wereld waardoor we naar 6 cent gaan. En dat dan nog overgezien van de enorme inflows natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 12-03-2024 11:38 ]
Virtu leek rugged toen ik de prijs zag. Ff snel op twitter kijkend lijkt het een reactie op FUD te zijn. Had er zelf maar een klein tasje van gelukkig, dus de schade valt mee. Hopelijk was je bag niet al te grootzwembroek schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:55:
[...]
Vermoeiend. Ik heb een shuffle in de shitcoin PF gedaan. ROSNET verkocht voor een x2. De TAOx van vrijdag verkocht voor een x2. Alles in VIRTU Virtu Cloud geswapped. En Ethereum daarmee zeldzamer gemaakt door de fees. LFG.

Oké, stel je voor dat je een onzichtbaar soort geld hebt dat je kunt gebruiken om speelgoed, snoepjes of games te kopen, maar in plaats van het in je spaarpot of portemonnee te bewaren, houd je het op een computer of telefoon. Dat onzichtbare geld heet Bitcoin.Khaelos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:31:
Je weet hoe je met speelgoedblokken torens en huizen kunt bouwen? Bitcoin werkt een beetje zoals die blokken, maar dan voor computers. Elke keer als iemand Bitcoin gebruikt om iets te kopen of te ruilen, wordt er een nieuw blokje op een hele lange ketting van blokjes gezet. Deze ketting heet de blockchain en helpt iedereen om eerlijk te blijven, zodat niemand vals speelt.
Het speciale aan Bitcoin is dat er geen banken of winkels nodig zijn om het te gebruiken. Dus als je Bitcoin zou willen geven aan een vriend aan de andere kant van de wereld, kun je dat gewoon doen zonder te moeten wachten of extra zakgeld te moeten betalen voor de overdracht.
En net zoals je een sleutel nodig hebt om je geheime dagboek te openen, hebben mensen een speciale digitale sleutel nodig om hun Bitcoin te gebruiken. Zo blijft hun Bitcoin veilig en kunnen alleen zij het uitgeven.
Maar onthoud, net zoals je spaargeld, moet je goed op je Bitcoin letten, want net als echt geld, kun je het uitgeven maar ook verliezen als je niet voorzichtig bent.
Wat is laat?NeFoRcE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:20:
Ik ben toch echt te laat op die bitcointrein gestapt als ik dit zo lees. m'n portfolio is in een paar uur tijd 30 euro gezakt. En dan denk ik al; gvd... stijgen hadden we afgesproken!
Maar als ik jullie zo lees, maken jullie je pas druk als ie 3k zakt![]()
![]()
ETFs blijven gewoon doorgaan met kopen, weer netto 7.000 BTC opgekocht gisteren. Blackrock en Fidelity hebben samen bijna 11k BTC opgekocht (de andere ETFs ongeveer 3k BTC). Blackrock komt daarmee weer in de buurt van microstrategy qua aantal BTC. Ik denk dat na morgen ze Microstrategy weer gaan overnemen voor altijd en eeuwig.
GBTC is er weer bijna 7.000 kwijtgeraakt gisteren en heeft er nog 388k over.
[2/4] Same data in BTC terms pic.twitter.com/fTQZCC0QVl
— BitMEX Research (@BitMEXResearch) 12 maart 2024
[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 12-03-2024 11:43 ]
Is het dan niet haasje over: 7k ETF outflow bij de een en 7k inflow bij de ander. Dan verdelen ze de koek anders maar de volume aan totale ETF veranderd dan toch niet?Blik1984 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:39:
ETFs blijven gewoon doorgaan met kopen, weer netto 7.000 BTC opgekocht gisteren.
NeFoRcE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:20:
![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n3PHiYaf6Y59e61VNich0gG7.jpg?f=user_large)
Ow, wilde hier een ander plaatje posten. Ach ja. Dit plaatje was heel erg toepasselijk 2 jaar geleden.
[ Voor 7% gewijzigd door Moiety op 12-03-2024 11:44 ]
Nee, netto inflow van 7k.Joosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:41:
[...]
Is het dan niet haasje over: 7k ETF outflow bij de een en 7k inflow bij de ander. Dan verdelen ze de koek anders maar de volume aan totale ETF veranderd dan toch niet?
Dus GBTC heeft -7k BTC, de nieuwe ETFs hebben 14k inflow. Zie ook de edit met linkje naar X met het overzicht per ETF
[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 12-03-2024 11:43 ]
Nee, er zijn verschillende charts online te vinden, waarin je kan zien dat er significant meer BTC in de ETF's gaan sinds de start, dan uitflows van Grayscale. Kijk maar eens bij Invest Answers op youtube en dan BTC etfsJoosie200 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:41:
[...]
Is het dan niet haasje over: 7k ETF outflow bij de een en 7k inflow bij de ander. Dan verdelen ze de koek anders maar de volume aan totale ETF veranderd dan toch niet?
Ah zo. Nevermind then. Las het als +7k en -7k. Gaat bij de ene eruit bij de ander erin.Blik1984 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:42:
[...]
Nee, netto inflow van 7k.
Dus GBTC heeft -7k BTC, de nieuwe ETFs hebben 14k inflow.
Investeer voor de lange termijn:NeFoRcE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:20:
![]()
YouTube: Michael Saylor Interview: Why You NEED At Least 0.1 Bitcoin (2024)
[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 12-03-2024 11:44 ]
Heb voor de duidelijkheid even een linkje erbij gezet naar X met daarin een overzicht per dag/ETFPureLOOD schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:43:
[...]
Nee, er zijn verschillende charts online te vinden, waarin je kan zien dat er significant meer BTC in de ETF's gaan sinds de start, dan uitflows van Grayscale. Kijk maar eens bij Invest Answers op youtube en dan BTC etfs
Niet zo snel over het overkoepelende plaatje beginnen joh. Laat ze eerst een keer een block met de hand uitrekenen, daarna komt het grote idee erachter wel!Moiety schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:35:
[...]
Oké, stel je voor dat je een onzichtbaar soort geld hebt dat je kunt gebruiken om speelgoed, snoepjes of games te kopen, maar in plaats van het in je spaarpot of portemonnee te bewaren, houd je het op een computer of telefoon. Dat onzichtbare geld heet Bitcoin.
Je weet hoe je met speelgoedblokken torens en huizen kunt bouwen? Bitcoin werkt een beetje zoals die blokken, maar dan voor computers. Elke keer als iemand Bitcoin gebruikt om iets te kopen of te ruilen, wordt er een nieuw blokje op een hele lange ketting van blokjes gezet. Deze ketting heet de blockchain en helpt iedereen om eerlijk te blijven, zodat niemand vals speelt.
Het speciale aan Bitcoin is dat er geen banken of winkels nodig zijn om het te gebruiken. Dus als je Bitcoin zou willen geven aan een vriend aan de andere kant van de wereld, kun je dat gewoon doen zonder te moeten wachten of extra zakgeld te moeten betalen voor de overdracht.
En net zoals je een sleutel nodig hebt om je geheime dagboek te openen, hebben mensen een speciale digitale sleutel nodig om hun Bitcoin te gebruiken. Zo blijft hun Bitcoin veilig en kunnen alleen zij het uitgeven.
Maar onthoud, net zoals je spaargeld, moet je goed op je Bitcoin letten, want net als echt geld, kun je het uitgeven maar ook verliezen als je niet voorzichtig bent.
https://www.righto.com/20...ith-pencil-and-paper.htmlWhySoSerious schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:47:
[...]
Niet zo snel over het overkoepelende plaatje beginnen joh. Laat ze eerst een keer een block met de hand uitrekenen, daarna komt het grote idee erachter wel!
I decided to see how practical it would be to mine Bitcoin with pencil and paper. It turns out that the SHA-256 algorithm used for mining is pretty simple and can in fact be done by hand. Not surprisingly, the process is extremely slow compared to hardware mining and is entirely impractical. But performing the algorithm manually is a good way to understand exactly how it works.
[ Voor 36% gewijzigd door souljah1h op 12-03-2024 11:49 ]
Lees hier te veel over exit strategieën... het plan hier is om eind december te herbalanceren naar 10% van mijn belegd vermogen. Dat gaat zeker gebeuren als het percentage lager dan 10% is. Lastiger vind ik het als het percentage op zeg 20% staat (nu bijna 14%).
Ik merk namelijk dat ik ga omrekenen in aantallen sats/BTC (ondanks dat ik beleg in de ishares ETF). En dat ik dit aantal niet wil meer wil verlagen. Alsof alle beleggingen (zeker aandelen financiële sector, schuldpapier en de spaarrekening) met notering in fiat risicovol zijn (met uitzondering van keiharde assets zoals vastgoed). En daarmee dat winst nemen risicovol is en ik op termijn alleen iets uit Bitcoin haal voor de dagelijkse boodschappen. Niet alles gaat in Bitcoin hoor, maar ik heb wel steeds meer het gevoel dat mijn positie in sats verlagen geen goed idee is.
Zo gaat mijn inleg pensioen dit jaar in een bitcoin ETF, helpt de belastingdienst ook een beetje mee. En los ik niks extra af op hypotheek, omdat ik verwacht dat deze in Bitcoin alleen maar verder daalt. Als er meer mensen op deze manier gaan denken is het hek van de dam... ik lijk steeds meer maxi neigingen te krijgen, ai.
Ik merk namelijk dat ik ga omrekenen in aantallen sats/BTC (ondanks dat ik beleg in de ishares ETF). En dat ik dit aantal niet wil meer wil verlagen. Alsof alle beleggingen (zeker aandelen financiële sector, schuldpapier en de spaarrekening) met notering in fiat risicovol zijn (met uitzondering van keiharde assets zoals vastgoed). En daarmee dat winst nemen risicovol is en ik op termijn alleen iets uit Bitcoin haal voor de dagelijkse boodschappen. Niet alles gaat in Bitcoin hoor, maar ik heb wel steeds meer het gevoel dat mijn positie in sats verlagen geen goed idee is.
Zo gaat mijn inleg pensioen dit jaar in een bitcoin ETF, helpt de belastingdienst ook een beetje mee. En los ik niks extra af op hypotheek, omdat ik verwacht dat deze in Bitcoin alleen maar verder daalt. Als er meer mensen op deze manier gaan denken is het hek van de dam... ik lijk steeds meer maxi neigingen te krijgen, ai.
https://podclips.com/ct/v1OyYumayhem schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:49:
Valt me nu pas op dat dat antieke zeilschip achter Michael Saylor een Nederlands schip is. Maar welke?
[Afbeelding]
Okay. All right. You are you have a not everyone's gonna be able to see this, but you have a ship behind you. Right like a huge. What is that? It's an antique handmade Model A 19th century model of a 17th century galleon. Oh my (expletive), I think I model the Amsterdam. I Galleon that sailed out of Amsterdam in the 17th century and it was it was made in the 19th century. So it's a very interesting piece.
[ Voor 31% gewijzigd door BeyondThunder op 12-03-2024 11:50 ]
Die ETF komt er wel. Als het niet in mei is, dan komt het wel binnen een jaar. Hopelijk wel voor einde van de bull.Alpina schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:56:
[...]
Hoe hoog schat jij de kans op een ETH ETF in @jvel92? Ik lees eigenlijk dagelijks tegenstrijdige berichten. Heb voor de zekerheid wel een beetje lopen husselen in de PF. Wat AI gekkigheid voor iets meer ETH.
Berichten zijn tegenstrijdig. Spelen natuurlijk vele belangen: politiek, financieel (Blackrock etc). Politiek wil laten zien dat ze niet zomaar overstag gaan. Uiteindelijk moeten ze wel, anders wordt het een rechtszaak.
Beste manier om te hedgen tegen mogelijke afwijzing in mei is BTC. Verwacht namelijk dat alt’s dan wel klappen krijgen. Waar BTC dan juist gaat stijgen.
Tegelijkertijd lijkt de consensus te zijn dat de ETF wordt afgewezen, maar ondanks dat stijgt ETH behoorlijk. Dat is wel bullish.
Herkenbaar:Magpie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:49:
Lees hier te veel over exit strategieën... het plan hier is om eind december te herbalanceren naar 10% van mijn belegd vermogen. Dat gaat zeker gebeuren als het percentage lager dan 10% is. Lastiger vind ik het als het percentage op zeg 20% staat (nu bijna 14%).
- ik wil mijn bitcoin eigenlijk niet verkopen, omdat ik bang ben dat we nooit meer gaan dippen
- ik wil mijn alts eigenlijk alleen inruilen naar sats, niet naar fiat
- ik wil mijn alts eigenlijk alleen verhandelen als ze in sats recent zijn gestegen, niet in fiat
Ik begin ook een bitcoin maxi te worden.
Ik heb alleen dus wel echt "problemen" met uitcashen, de balans tussen
1. nu genieten van crypto-winsten in fiat geld
vs
2. hodl en later nog meer fiat eruit kunnen halen
vs.
3. de ultieme maxi zijn en zeggen dat ik bitcoin nooit meer verkoop
vind ik nog erg moeilijk. Bitcoin maxi's gaan er vanuit dat ze op termijn bank kunnen spelen, en hun bitcoin aan het werk kunnen zetten om op die manier passief geld te kunnen verdienen. Alleen vind ik dat nog een ver van mijn bed show op dit moment
Waar koop je deze? Is toch niet mogelijk vanuit nl?Magpie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:49:
maxi zijn is prima. Maar met maar 14% van je hele PF heb je nog een lange weg te gaan.Magpie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:49:
Ik ben meer een soort sailor, de rest is allemaal troep. Heb dus ook gewoon zo min mogelijk andere assets. Met de huidige btc koers zit mijn PF voor 90% in btc
#humblebrag (grapje maat)anti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:00:
[...]
maxi zijn is prima. Maar met maar 14% van je hele PF heb je nog een lange weg te gaan.
Ik ben meer een soort sailor, de rest is allemaal troep. Heb dus ook gewoon zo min mogelijk anders assets. Met de huidige btc koers zit mijn PF voor 90% in btc
Mijn dochter liep laatst jankend naar haar moeder.Khaelos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:31:
Nu hoort daar natuurlijk een ankedote bij:
"Papa, wat zijn die gekleurde lijntjes op de computer?"
"Dat is de koers van bitcoin lieverd"
"Papa, daar kun je toch snel rijk mee worden?"
Na een corrigerende tik en een relaas van een kwartier over bitcoin, shitcoin (lelijk woord papa!) en de waarde van geld, liep ze dus huilend naar haar moeder.
TL/DR. Opvoeden is moeilijk.
Via Interactive Brokers, maar moet je wel speciaal account hebben. Inderdaad anders niet mogelijk, dan zou je deze in ECN of Zweedse ETF (XBT) moeten aankopen tegen (veel) hogere fees.PureLOOD schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:58:
[...]
Waar koop je deze? Is toch niet mogelijk vanuit nl?
nee hoor ook niet, ik ga mij pas zorgen maken als we 15% zakken dan vervolgens in die range blijven en dan nogmaals 15% zakken.NeFoRcE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:20:
![]()
nothing stops this train
Maxi neigingen noem ik het ook heanti elppa schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:00:
[...]
maxi zijn is prima. Maar met maar 14% van je hele PF heb je nog een lange weg te gaan.
Ik ben meer een soort sailor, de rest is allemaal troep. Heb dus ook gewoon zo min mogelijk anders assets. Met de huidige btc koers zit mijn PF voor 90% in btc
oke oke, fair enough
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!