[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 252 Laatste
Acties:
  • 1.130.648 views

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Stovirpi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:53:
[...]

Die buy high bij aandelen voel ik ook. Het lijkt alsof we met een enorme blow off top bezig zijn op veel, voornamelijk, tech stocks. Dit terwijl er ook veel aandelen op een yearly low staan.

Daarnaast staan goud en zilver op of tegen een ATH.

Allemaal signalen dat we mogelijk een flinke correctie gaan zien op de markt. Wat doet Bitcoin? Neemt die het voortouw met de recente correctie? Gaat Bitcoin straks toch ons wapen in een wereldwijde correctie zijn?

Ik vind het eerlijk gezegd maar lastig. Doe mij wat dat betreft maar 2022/ 2023 waarin ik zonder na te denken mijn DCA op aandelen en BTC kon doen. Wat een rust!

Uiteraard doe ik die DCA nog steeds, maar het gevoel van extra cash aanhouden wordt steeds sterker.
Ik dacht 2-3 jaar geleden al dat de markt zijn top had bereikt. De huizenmarkt dreigde even in te storten en staat nu nog hoger. Gisteren was op het nieuws dat mensen wat goud begonnen te verkopen.

Aan de andere kant zie ik steeds meer (jonge) mensen om mij heen investeren en DCA'en in aandelen, goud en crypto. De spaarrekening is stoffig, investeren is the way to go.

Recent hebben wij met een omweg een "beleggings iets" voor mijn oudste zoon geopend, hij heeft zijn eerste Dividend Aristocrats ETF's gekocht met zijn spaargeld. Time in the market beats timing the market, toch goed om daar al op je 15e mee te beginnen. Vanaf nu gaat hij iedere maand inleggen. En hij is denk ik niet de enige, want hij zou niet weten hoe hij anders over een aantal jaar een huis zal kunnen kopen. Mogelijk helpen zulke zaken de aandelenmarkten, men begint vroeg met investeren omdat ze het als enige optie zien om later zelf een huis te kunnen bezitten.

Daarnaast is het bijv. een optie om bij het overlijden van ouders het huis niet meer te verkopen, maar aan te houden en later door te geven aan je kids (al dan niet omwisselen voor een hipper iets ;) ), ipv het op de markt te verkopen. De mensen die iets bezitten houden het vast en geven het door ipv het aan anderen te geven, waardoor een en ander nog lastiger wordt en je de boot kunt missen.

Ik weet het op dit moment ook echt niet waar ik goed aan doe. Even de kat uit de boom kijken, all-in, of een gulden middenweg kiezen?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Is een optie, hier hou ik wel van: Invesco QQQ price will hit $500 by the end of 2024 and then $600 by the end of 2025. Invesco QQQ will rise to $700 within the year of 2026, $800 in 2028, $900 in 2029, $1000 in 2030, $1100 in 2031, $1200 in 2033, $1300 in 2035 and $1400 in 2036.

Zit je er zelf ook in?
Yep, gewoon periodiek geld in dumpen en niet teveel naar omkijken.

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:05:
[...]

Recent hebben wij met een omweg een "beleggings iets" voor mijn oudste zoon geopend, hij heeft zijn eerste Dividend Aristocrats ETF's gekocht met zijn spaargeld. Time in the market beats timing the market, toch goed om daar al op je 15e mee te beginnen. Vanaf nu gaat hij iedere maand inleggen. En hij is denk ik niet de enige, want hij zou niet weten hoe hij anders over een aantal jaar een huis zal kunnen kopen. Mogelijk helpen zulke zaken de aandelenmarkten, men begint vroeg met investeren omdat ze het als enige optie zien om later zelf een huis te kunnen bezitten.
Precies de reden waarom onze zoon de dag na zijn BSN al een ledger en een Meesman rekening had. Ik stort daar jaarlijks de maximale schenkingsvrijstelling in af en blijf dat doen tot zijn 18e, ook als er meer kids komen. Ooms en tante, Opa’s en (super)oma’s hebben ook instructie gehad met zo min mogelijk meuk aan te komen zetten en in plaats daarvan op die rekening af te storten :)

Leuk detail, ik heb mijn broertje ook al jaren aan de aandelen gekregen, vanaf zijn 18e en hij heeft zijn eerste storting voor onze zoon dus ook al gedaan.

Net als jij denk ik ook dat dit nodig gaat zijn om over 20 ish jaren nog een kans te hebben in de wereld. Geeft me nog een jaar of 15 om hem financieel verantwoordelijk te maken.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
[...]

Ik dacht 2-3 jaar geleden al dat de markt zijn top had bereikt. De huizenmarkt dreigde even in te storten en staat nu nog hoger. Gisteren was op het nieuws dat mensen wat goud begonnen te verkopen.

Aan de andere kant zie ik steeds meer (jonge) mensen om mij heen investeren en DCA'en in aandelen, goud en crypto. De spaarrekening is stoffig, investeren is the way to go.

Daarnaast is het bijv. een optie om bij het overlijden van ouders het huis niet meer te verkopen, maar aan te houden en later door te geven aan je kids (al dan niet omwisselen voor een hipper iets ;) ), ipv het op de markt te verkopen. De mensen die iets bezitten houden het vast en geven het door ipv het aan anderen te geven, waardoor een en ander nog lastiger wordt en je de boot kunt missen.

Ik weet het op dit moment ook echt niet waar ik goed aan doe. Even de kat uit de boom kijken, all-in, of een gulden middenweg kiezen?
Mijn kinderen zijn nog onder de 10, maar als ze 18 jaar worden dan ga ik ze iets moois bieden, iets in de trend van dat als ze een belegging portfolio openen op hun eigen naam een mooie schenking en natuurlijk aansporen dat ze elke maand een deel van hun inkomen dit doorsturen naar de beleggings account.

Mijn zoontje is al een beetje aware met wat ik doe, die ziet dagelijks op mijn pc een BTC-chart openstaan en hij vind de groene en rode staven wel interessant :)

nothing stops this train

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:22:
[...]
hij vind de groene en rode staven wel interessant :)
Ik zeg niks :+. Nee serieus, goed bezig.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heerlijk weer even zo'n groen dagje *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCV0cm0GsgN5uOw2PwrBSb5ZcTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kvjhl8Nkxd6vi4fRjU4Rgs3s.png?f=fotoalbum_large

Wie het kleine niet eert...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:24
Blijf Eth lastig vinden; zelfs met de etf approval lukt het mij niet om gains te maken...

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:14
ja las het vorige week idd. Die heeft nu nog een ton over gok ik......met zun shieeet coins

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Wel cool, bij ons op het werk loopt een schoonmaker in de vroege dienst. Volgens mij Turks van afkomst en die zal zeker niet de sterren van de hemel verdienen, maar hij doet ook wat crypto, genoeg om een leuke auto van te rijden, stukje huis te betalen en wat leuke dingen te doen (dus zeker geen tonnen) maar voor zo'n inkomen maakt dat natuurlijk gigantisch uit. Zo iemand gun ik die big gains eigenlijk gewoon enorm. :*)

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:56:
[...]

ja las het vorige week idd. Die heeft nu nog een ton over gok ik......met zun shieeet coins
_O- Lichtpuntje.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
60 shitcoins in je pf hebben. :D

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Dat is gewoon Roellie die zichzelf nu even Sandeep noemt (name changes is hem niet vreemd) om maar niet boormachines over de vloer te krijgen. Van de televaag naar de metro. Je moet toch wat in de bear market.

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12-2025
GioStyle schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:02:
60 shitcoins in je pf hebben. :D
Ik heb er nu 23. Voorlopig allemaal in de plus. Maar blijft riskant... :p

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Gisteren wel gewoon een leuke ETF inflow van 143 miljoen usd.

Boomers buyen de dip.

• Kol Nedra
Hoeveel staat er op je spaarrekening?
„Zo’n 4200 euro.”

This is the way!

nothing stops this train

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

anti elppa schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:56:
[...]

* knakworst kijkt naar WIF. Nu is het weer twee ton...

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:35
[...]

Als ik het mag samenvatten geef je aan dat assets waardevoller zijn dan fiat. Waarbij het in the end niet uitmaakt of dit vastgoed, aandelen of edelmetalen zijn. Op korte termijn kan het in je nadeel werken, maar helemaal eens: time in the market beats timing the market!

Zo lang je niet hoeft te leven van je assets door bijvoorbeeld maandelijks een percentage te moeten verkopen voor inkomen, kun je de rit prima uitzingen. Het zijn enkel winsten die je tijdelijk ziet verdampen.

Dus vanuit een rationeel perspectief is het een no brainer om te blijven investeren. Voor jezelf en/ of voor je kids. Echter vanuit emotioneel perspectief maak ik mij zeker zorgen. Rentes, inflatie, blow off toppen en geopolitieke onrust.

De Fear & Greed Index is inmiddels gezakt naar 26. Wat dat betreft komt het volledig overeen met mijn sentiment. Alleen moet ik toegeven dat ik hetzelfde voelde dan toen we op extreem greed stonden :). Om mijn onderschrift eer aan te doen. Fuck it and stack sats.

Stack Sats

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:20
Kol Nedra schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:25:
Hoeveel staat er op je spaarrekening?
„Zo’n 4200 euro.”

This is the way!
Welke spaarrekening? ;w
Mijn beleggingsrekening is ook mijn spaarrekening.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:37

Vis

knakworst schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Dat is gewoon Roellie die zichzelf nu even Sandeep noemt (name changes is hem niet vreemd) om maar niet boormachines over de vloer te krijgen. Van de televaag naar de metro. Je moet toch wat in de bear market.
Als erin geschreven stond dat hij ook altijd goedkope vliegtickets boekt ook al kost hem dat beenruimte was het 100% Roellie idd

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Kol Nedra
Vaevictis_ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Welke spaarrekening? ;w
Mijn beleggingsrekening is ook mijn spaarrekening.
€4200 is voor nood zodat mocht er iets kapot gaan dat je niet aan je aandelen of bitcoin etc hoeft te komen

nothing stops this train

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
[...]

Die omweg is omdat je onder de 18 geen beleggingsrekening kunt openen neem ik aan? Hoe heb je het dan gedaan als ik vragen mag?

Heb het voor onze kinderen bij de DeGiro geprobeerd en ook via de huisbank, maar het mag dus niet. Voor de Belastingdienst maakt het niet uit in welk potje het zit, ze tellen al hun vermogen zolang ze <18jaar zijn bij dat van de ouders op. Daarom heb ik namens hun alles in crypto geïnvesteerd. Ze staan nu op +108%, daar is niet tegenop te sparen :) Enige aandachtspunt is heel goed bijhouden wanneer je welke aankoop voor ze hebt gedaan voor als er ooit vragen komen.

En ja, mocht het compleet fout gaan zullen ze daar niks van merken, want dan is het mijn risico.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:51
Veel mensen stoppen wat in BTC in plaats van een staatslot en hopen dat het Moon gaat zodat ze eindelijk een huis kunnen kopen.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:20
Numbers schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:43:
[...]
Die omweg is omdat je onder de 18 geen beleggingsrekening kunt openen neem ik aan? Hoe heb je het dan gedaan als ik vragen mag?

Heb het voor onze kinderen bij de DeGiro geprobeerd en ook via de huisbank, maar het mag dus niet. Voor de Belastingdienst maakt het niet uit in welk potje het zit, ze tellen al hun vermogen zolang ze <18jaar zijn bij dat van de ouders op. Daarom heb ik namens hun alles in crypto geïnvesteerd. Ze staan nu op +108%, daar is niet tegenop te sparen :) Enige aandachtspunt is heel goed bijhouden wanneer je welke aankoop voor ze hebt gedaan voor als er ooit vragen komen.

En ja, mocht het compleet fout gaan zullen ze daar niks van merken, want dan is het mijn risico.
Heb op mijn legder een extra asset (blockchain adres) aangemaakt voor de kinderen dus dat zie je als een extra account en een crypto asset heen gestuurd. Zo kun je het makkelijk uit elkaar houden.

• Numbers
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p2wngKShY-Ab-Mnh7xqIrmR2jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POITzm68GsVgWczNBlGMsXlv.jpg?f=fotoalbum_large

Grote adressen blijven goed stacken :)

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:20
Vaevictis_ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Heb op mijn legder een extra asset (blockchain adres) aangemaakt voor de kinderen dus dat zie je als een extra account en een crypto asset heen gestuurd. Zo kun je het makkelijk uit elkaar houden.
Hier ook. Die sats gaan voorlopig nergens heen.
Ik denk dat als je nu bv 0.1 BTC (ik noem maar iets) apart kunt zetten per kind dit een prima long term investering kan zijn. Geen garantie uiteraard maar wat wel?

Heb dat voorbeeld van mijn collega al eens aangehaald volgens mij, zijn opa kocht een kilo goud per kind/kleinkind in de jaren 60:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAaaOlFAMlW3wr2DBBf-yGUZa7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKaJvyPHZ6nS01dHxixe5vbU.jpg?f=fotoalbum_large

Prima rendament. Gaat wel 1 generatie overheen dus hopelijk kan BTC dit sneller :')

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Numbers schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Klopt en ik wilde de middelen niet mixen op DeGiro, dus heb bij onze huisbank een beleggingsrekening aangevraagd op naam van mij en mijn vrouw en daar staan zijn aandelen in. Tot hun 18e wordt sowieso een en ander op een grote hoop gegooid en het gaat om peanuts, dus wat mij betreft leuk om zo te beginnen.

Op de Ledger heb ik een apart Bitcoin account per kind, zodat het daar ook niet gedeeld wordt.

• resusaapje

resusaapje

h less

knakworst schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:45:
[...]

* knakworst kijkt naar WIF. Nu is het weer twee ton...
Doet me hieraan denken :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXAcQ4oOG5KzxfyEU-vwgAkyew4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf2MAqSPSxdELj89F19TeeWv.jpg?f=fotoalbum_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1JANU5MbToR-7u3NZ-9w3SdcrM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9NYWEIoL60Emy8CqNrbMcTXu.png?f=fotoalbum_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• BTC100K2021
  • Laatst online: 12-01 12:18

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Heb ik weer, heb ik al die tijd grapjes zitten maken tegenover de grootste shitcoin whale van het forum.

Ballen van staal heb je dan nodig en eigenlijk een ook klein beetje een hersenafwijking.

Tenzij je al multimiljonair was voor die tijd, is het vrij krankzinnig om geen winst te nemen zodra je met 6 of 7 cijfers voor de komma in één shitcoin zit.

Een ton of 7 slim wegzetten geeft niet direct volledige financiële onafhankelijkheid, maar wel de rest van je leven een mooie stroom aan dividend en rente.

• MrFX
  • Laatst online: 13-01 14:47
BTC100K2021 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Heb ik weer, heb ik al die tijd grapjes zitten maken tegenover de grootste shitcoin whale van het forum.

Ballen van staal heb je dan nodig en eigenlijk een ook klein beetje een hersenafwijking.

Tenzij je al multimiljonair was voor die tijd, is het vrij krankzinnig om geen winst te nemen zodra je met 6 of 7 cijfers voor de komma in één shitcoin zit.

Een ton of 7 slim wegzetten geeft niet direct financiële onafhankelijkheid, maar wel de rest van je leven een geweldig mooie stroom aan dividend en rente.
Rekenende met een gemiddeld historisch rendement (op aandelen bv) van zo'n 8% kom je al een heel eind.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• BTC100K2021

BTC100K2021

MrFX schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Rekenende met een gemiddeld historisch rendement (op aandelen bv) van zo'n 8% kom je al een heel eind.
Ja zat net ook te denken dat je met zo'n bedrag inderdaad al een heel eind komt.

• resusaapje

resusaapje

h less

Alpina schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Hier ook. Die sats gaan voorlopig nergens heen.
Ik denk dat als je nu bv 0.1 BTC (ik noem maar iets) apart kunt zetten per kind dit een prima long term investering kan zijn. Geen garantie uiteraard maar wat wel?

Heb dat voorbeeld van mijn collega al eens aangehaald volgens mij, zijn opa kocht een kilo goud per kind/kleinkind in de jaren 60:

[Afbeelding]

Prima rendament. Gaat wel 1 generatie overheen dus hopelijk kan BTC dit sneller :')
Met inflatiecorrectie een x10. Niet slecht als pensioenpotje

• MrFX
BTC100K2021 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Ja zat net ook te denken dat je met zo'n bedrag inderdaad al een heel eind komt.
Als je nog een shitload aan hypotheekleningen hebt is het weer een ander verhaal

• mayhem
  • Laatst online: 09:44

mayhem

Vaevictis_ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Ik heb er nog een schepje bovenop gedaan. Kinderen een eigen ledger en crtyptotag. En uiteraard wat BTC.

• Alpina
Zag m net nog staan volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9_6Z2FW3YonD6KW7oKtw1iQH6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BB2I3S36hhdBi77rJcgy2rCE.png?f=user_large

• MrFX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNZ3L1KoBPK31PcWuDBs9HprCSU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/55PPcHFGqmDErsdFr2dDTkXo.png?f=user_large

• resusaapje

resusaapje

h less

Bron: santiment. Tsk, dat moet natuurijk sentament zijn!

• BTC100K2021

BTC100K2021

Zolang de weekly candle zondag maar boven de 200SMA sluit (58.400) is er nog helemaal niks aan de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door BTC100K2021 op 06-07-2024 13:36 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:34:
Zolang de weekly candle zondag maar boven de 200SMA sluit (58.400) is er nog helemaal niks aan de hand.
Dan is deze week nothing but a wick. Maar eerst die 58.4k maar reclaimen.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 15:33

NeoflexNL

Forever young

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• FrambozenTaart
  • Niet online
Allemaal heel interessant die verhalen over rendament op aandelen, compound interest, flinke vermogens in shitcoins, organische financiële groei van goud etc. etc.

Ondertussen is er maar 1 ding wat echt telt; bij iedere dip onder de 69k is de kans aanwezig dat we weer de 69k gaan hitten.

Prachtig.

De emotie in crypto is dan wel afgestompt, de 69k blijft toch een sentimentele meme waarde van jewelste.

Overigens ben ik wel benieuwd wat er met financiële levensdoelen gaat gebeuren wanneer deze ponzi clown wereld in chaos vervalt nadat de democratie in 'Merica systematisch is afgebroken.

Hebben jullie deze mogelijkheid wel meegenomen in je FIRE? Hoeveel zorgen gaat dat wel niet geven voor mensen die alle liquide middelen in een systeem hebben zitten afhankelijk van door overheid getoetste instituten?

Ik denk dan ook dat ieder solide portfolio toch wel een procentje fysieke automagische vuurwapen posities moet bevatten.

Niets geeft meer rust dan een XM250 met thermisch zicht, doorgeladen op je zoldertrap. Don't trust, insure with firepower.

Wat dat betreft zit ik verder wel goed; van een kale kip kun je niet plukken *O*

Ben wel benieuwd of Bitcoin deze stresstest zal doorstaan, misschien overleef ik en de toegang tot mijn satjes het zelf niet maar dat geeft verder niets. We zijn tenslotte maar een klompje moleculen vastgeklampt aan een tijdlijn, al is dat laatste slechts relatief.

Wellicht kijken ze over 500 jaar terug op deze gebeurtenissen als de creatie van de grote Bitcoin schaarste, waar vele ledgers en trezors verloren gingen in de interne uitroeiing van het Westen.

Decimeren kun je leren. _/-\o_

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Alpina
FrambozenTaart schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:57:
Allemaal heel interessant die verhalen over rendament op aandelen, compound interest, flinke vermogens in shitcoins, organische financiële groei van goud etc. etc.

Ondertussen is er maar 1 ding wat echt telt; bij iedere dip onder de 69k is de kans aanwezig dat we weer de 69k gaan hitten.

Prachtig.

De emotie in crypto is dan wel afgestompt, de 69k blijft toch een sentimentele meme waarde van jewelste.

Overigens ben ik wel benieuwd wat er met financiële levensdoelen gaat gebeuren wanneer deze ponzi clown wereld in chaos vervalt nadat de democratie in 'Merica systematisch is afgebroken.

Hebben jullie deze mogelijkheid wel meegenomen in je FIRE? Hoeveel zorgen gaat dat wel niet geven voor mensen die alle liquide middelen in een systeem hebben zitten afhankelijk van door overheid getoetste instituten?

Ik denk dan ook dat ieder solide portfolio toch wel een procentje fysieke automagische vuurwapen posities moet bevatten.

Niets geeft meer rust dan een XM250 met thermisch zicht, doorgeladen op je zoldertrap. Don't trust, insure with firepower.

Wat dat betreft zit ik verder wel goed; van een kale kip kun je niet plukken *O*

Ben wel benieuwd of Bitcoin deze stresstest zal doorstaan, misschien overleef ik en de toegang tot mijn satjes het zelf niet maar dat geeft verder niets. We zijn tenslotte maar een klompje moleculen vastgeklampt aan een tijdlijn, al is dat laatste slechts relatief.

Wellicht kijken ze over 500 jaar terug op deze gebeurtenissen als de creatie van de grote Bitcoin schaarste, waar vele ledgers en trezors verloren gingen in de interne uitroeiing van het Westen.

Decimeren kun je leren. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuCnHGNPurCCOo9brWpPfRlwM7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AafDUXI7IKyd4KDKb7z1Swe3.jpg?f=fotoalbum_large

Not sure if bullish?

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-01 21:33
Middag vele bekende namen,

Ik ben een lezer in dit topic en niet een reageerder maar nu ik toch even met een vraagje zit doe ik hier een gok.

Ik zie regelmatig men benoemen dat ze een cryptocard hebben of een andere variant hiervan.

Wat is hierin nou de beste keuze?

Ik heb een ledger en wil graad de seed code ergens veiliger bewaren en niet perongeluk weggooien e.d. of dat als er wel wat gebeurd het onmogelijk is om de send terug te krijgen :)

Google heeft vele antwoorden met 10q variaties hierop :)

• Numbers
  • Niet online
jeppekroezen schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:00:

Ik ben een lezer in dit topic en niet een reageerder maar nu ik toch even met een vraagje zit doe ik hier een gok.

Ik zie regelmatig men benoemen dat ze een cryptocard hebben of een andere variant hiervan.

Ik heb een ledger en wil graad de seed code ergens veiliger bewaren en niet perongeluk weggooien e.d. of dat als er wel wat gebeurd het onmogelijk is om de send terug te krijgen :)

Er zijn hele fancy en mooie varianten, maar een set slagletters van Hornbach en een stuk metaal uit dezelfde winkel doen dezelfde truc :)

• mayhem
  • Laatst online: 09:44

mayhem

Ik heb een paar Cryptotags in bezit. Mooi spul. (https://cryptotag.io/experience/zeus/)

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:38

M.b.t. cryptocard zou ik zeggen Plutus Knip, zie de topicwaarschuwing maar uit de rest van je post begrijp ik dat je dat waarschijnlijk niet bedoeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 06-07-2024 15:40 ]

• jeppekroezen
Numbers schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:04:
[...]
Er zijn hele fancy en mooie varianten, maar een set slagletters van Hornbach en een stuk metaal uit dezelfde winkel doen dezelfde truc :)
Aah oke dat vermoeden had ik al dankjewel!

• jeppekroezen
mayhem schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb een paar Cryptotags in bezit. Mooi spul. (https://cryptotag.io/experience/zeus/)
Die kwam ik tegen inderdaad.
Dankjewel!

• jeppekroezen
Nopheros schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:12:
[...]

M.b.t. cryptocard zou ik zeggen Plutus Knip maar uit de rest van je post begrijp ik dat je dat waarschijnlijk niet bedoeld.
Klopt inderdaad dat is niet de card die ik bedoel.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 06-07-2024 15:41 ]

• MrFX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ub34Q2gaI9IrkSTjujuZ4pXNhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lKpOiGaOAIxgml6DlLuPsedo.png?f=user_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Blijft een horde, benieuwd of deze poging slaagt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8dXMGu_odMlZcWw3uaTxCVxCG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wMUu7eEhFzDBm6CBOKqoK8IE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRlqi2pcAkAXWuhqTb10zCNEDKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3g7qcDZqkZXprbXEecWagiDb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 06-07-2024 16:03 ]

• Aeronaut
  • Laatst online: 13-01 16:47

Aeronaut

PF sinds TOP '24

BTC100K2021 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:24:
[...]

:w 100k btc komt dit jaar ook wel

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Long omgezet naar short, hopelijk een goede keuze :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yP1l7L90X5Teg1yMQBfvPUaiXic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h5KF2RnKqSypxp3i6YWkgXJN.png?f=fotoalbum_large

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:30
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:01:
[Afbeelding]
persoonlijk heb ik liever dat je daar dan dik verlies op draait, wil nu wel weer terug naar de 70k + range 8)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
brothermaynard schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:13:
[...]

persoonlijk heb ik liever dat je daar dan dik verlies op draait, wil nu wel weer terug naar de 70k + range 8)
Mag ook wel zonder "dik" toch? Inmiddels gesloten met 80 cent verlies :( ;)

• brothermaynard
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:21:
[...]

Mag ook wel zonder "dik" toch? Inmiddels gesloten met 80 cent verlies :( ;)
\dik was niet zo aardig nee, mae culpa ... Maar hoop eigenlijk voor massive gains voor longs op dit moment

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:08
58k incoming

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-01 12:09
Zo dan, ik kan jullie ook geen weekje alleen laten zeg. When 48k?

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:01:
[Afbeelding]
Weer “Some” gekocht, sorry Taro.

[ Voor 52% gewijzigd door tomtom901 op 06-07-2024 19:00 ]

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:13
Haha, op deze manier mag Taro van mij vaker een short openen _O-

Dit was er eentje uit het CryptoCapo playbook...

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:35
technisch gezien een valide short naar mijn mening.

Stack Sats

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Guere schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:05:
Haha, op deze manier mag Taro van mij vaker een short openen _O-

Dit was er eentje uit het CryptoCapo playbook...
De long ervoor met mooie winst gesloten en er loopt inmiddels weer een short met SL in profit, dus ik vind het ook allemaal prima :)

Weet ook eigenlijk niet waarom ik ze hier zo af en toe deel, kan gewoon beter mijn mond houden en dom meelachen.

Edit: Short ook gesloten met prima resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 06-07-2024 19:16 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:54
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:09:
[...]
Weet ook eigenlijk niet waarom ik ze hier zo af en toe deel, kan gewoon beter mijn mond houden en dom meelachen.
Dan lezen we hier tenminste een keer wat nuttigs :+

Lichtpuntje...

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyzymggrcXiWYuTYECmjJmbxd2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1QliuBbJodjfLJR9vhDuC2R.jpg?f=fotoalbum_large

• Alpina
Deman23 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:51:
Zo dan, ik kan jullie ook geen weekje alleen laten zeg. When 48k?
84k

• Guere
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:09:
Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon blijven delen! Want meestal - zeker als het goed gaat - zijn er toch ook gewoon supportive reacties en duimpjes? :)

Als het een keer qua timing iets komischer uitpakt (zoals net), kun je hier in de SC ook wel wat flauwe, grappige of zelfs leedvermaak opmerkingen verwachten. Zou in ieder geval niet op basis van mijn ene opmerking net besluiten om geen posities meer te delen...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Guere schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon blijven delen! Want meestal - zeker als het goed gaat - zijn er toch ook gewoon supportive reacties en duimpjes? :)

Als het een keer qua timing iets komischer uitpakt (zoals net), kun je hier in de SC ook wel wat flauwe, grappige of zelfs leedvermaak opmerkingen verwachten. Zou in ieder geval niet op basis van mijn ene opmerking net besluiten om geen posities meer te delen...
Gaat niet om jouw reactie, het komt vaker voor. Daarnaast zit ik al een week met de griep en wat andere gezondheidsshit thuis en kan dus sowieso even wat minder hebben dan anders.

Deelde hier jaren geleden >75% van mijn trades en durf wel te stellen dat ze een enorm hoog slagingspercentage hadden. Totdat het publiek hier veranderde en humor de boventoon ging voeren. Ik geniet net zo hard mee met die humor, maar als je een serieus bericht plaatst heb je geen zin in grappige reacties van mensen die nooit een serieuze bijdrage leveren. Toekijken en grappig zijn is nou eenmaal veilig en makkelijk, je kop boven het maaiveld uitsteken doe ik graag, maar niet op deze manier. Daarom eigenlijk geen zin meer gehad in het delen van trades en alleen charts zonder duidelijke eigen visie in NK gaan posten. Iedere keer dat ik onbewust weer een trade in SC deel en die niet lekker uitpakt wordt er grappig op gereageerd en dan besef ik mij weer dat ik dat hier niet moet doen.

De combinatie serieus bericht en grappige reactie gaat niet samen. Note to self: Ook gewoon niet meer doen.

En door...

• Kol Nedra
facts 💯

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FcCzi45ZsCb8sv7KnO_eZGXqlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Um8Ox73RWvMh9CZ9mqYQVH8o.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
minimoon, wie het kleine niet eert..

• Vis
  • Laatst online: 19:37

Vis

keanu_ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:38:
minimoon, wie het kleine niet eert..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5W_MQ2Hw1hGY5EYpmpOtg0xj8K4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xH1QB0SsGqYpAG88kqplqssW.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:53
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Gaat niet om jouw reactie, het komt vaker voor. Daarnaast zit ik al een week met de griep en wat andere gezondheidsshit thuis en kan dus sowieso even wat minder hebben dan anders.

Deelde hier jaren geleden >75% van mijn trades en durf wel te stellen dat ze een enorm hoog slagingspercentage hadden. Totdat het publiek hier veranderde en humor de boventoon ging voeren. Ik geniet net zo hard mee met die humor, maar als je een serieus bericht plaatst heb je geen zin in grappige reacties van mensen die nooit een serieuze bijdrage leveren. Toekijken en grappig zijn is nou eenmaal veilig en makkelijk, je kop boven het maaiveld uitsteken doe ik graag, maar niet op deze manier. Daarom eigenlijk geen zin meer gehad in het delen van trades en alleen charts zonder duidelijke eigen visie in NK gaan posten. Iedere keer dat ik onbewust weer een trade in SC deel en die niet lekker uitpakt wordt er grappig op gereageerd en dan besef ik mij weer dat ik dat hier niet moet doen.

De combinatie serieus bericht en grappige reactie gaat niet samen. Note to self: Ook gewoon niet meer doen.

En door...
Gewoon negeren.
Je weet ook dat jouw bijdragen/aanwezigheid hier super gewaardeerd worden :Y :Y :Y

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dat is makkelijk gezegd, maar ik handel op basis van een aantal normen & waarden, respect en rechtvaardigheid. Ik zal nooit iemand een dik verlies toewensen of lachen als iets fout gaat bij iemand die het voortouw neemt. Dat een ander dat wel doet moet hij/zij zelf weten, maar ik kan daar slecht tegen.

Ik spreek mijn omgeving altijd op dergelijke zaken aan en op mijn werk word ik er ook altijd om gewaardeerd. Als ik iets niet ok vind, of het niet ok voelt, of ik zie dat iemand hulp nodig heeft, dan spreek ik dat uit, negeren kan ik dat niet.
Je weet ook dat jouw bijdragen/aanwezigheid hier super gewaardeerd worden :Y :Y :Y
Jawel, zoals gezegd zit ik op dit moment ook even niet lekker in mijn vel dus valt het gewoon extra verkeerd. Maar hoop ook dat mensen inzien dat een ander verlies toewensen icm het al hebben verloren van een enorm bedrag in de afgelopen maanden niet zo tof is. Je ziet bijv. ook aan Zwembroek zijn berichten dat hij er last van heeft, ik weet dan dat je daar niet nog even zout in moet gaan zitten wrijven.

Humor is leuk, maar heb wel respect voor elkaar, af en toe schiet men hier een beetje door en wat mij betreft mogen we daar wel iets bewuster mee omgaan.

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-01 22:56
Taro schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:04:
[...]

Dat is makkelijk gezegd, maar ik handel op basis van een aantal normen & waarden, respect en rechtvaardigheid. Ik zal nooit iemand een dik verlies toewensen of lachen als iets fout gaat bij iemand die het voortouw neemt. Dat een ander dat wel doet moet hij/zij zelf weten, maar ik kan daar slecht tegen.

Ik spreek mijn omgeving altijd op dergelijke zaken aan en op mijn werk word ik er ook altijd om gewaardeerd. Als ik iets niet ok vind, of het niet ok voelt, of ik zie dat iemand hulp nodig heeft, dan spreek ik dat uit, negeren kan ik dat niet.

[...]

Jawel, zoals gezegd zit ik op dit moment ook even niet lekker in mijn vel dus valt het gewoon extra verkeerd. Maar hoop ook dat mensen inzien dat een ander verlies toewensen icm het al hebben verloren van een enorm bedrag in de afgelopen maanden niet zo tof is. Je ziet bijv. ook aan Zwembroek zijn berichten dat hij er last van heeft, ik weet dan dat je daar niet nog even zout in moet gaan zitten wrijven.

Humor is leuk, maar heb wel respect voor elkaar, af en toe schiet men hier een beetje door en wat mij betreft mogen we daar wel iets bewuster mee omgaan.
🙌🙌🙏🙏

[ Voor 0% gewijzigd door Taro op 06-07-2024 20:12 . Reden: Opmaak quoteblock gefixxed ]

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:39
Respect is waar alles om draait mensen, dat moeten we hier zeker hoog houden.
Als je iets deelt moeten we daar met respect mee omgaan, en iedereen maakt goede en slechte trades.
Niemand heeft hier genoten van de liquidaties van visca en scul bijvoorbeeld, dat gun je niemand. En zwembroeks verlies voel ik ook zowat, aangezien mijn pf een vergelijkbaar procentueel verlies laat zien.
Laten we hopen dat al deze pijn het waard is als we eind van het jaar op 100K staan.
Geloof me, eerste rondje is dan van mij.
Respect Guys, en succes straks tegen Turkije!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:08
Tja, dat is toch de eeuwige strijd tussen bulls en bears. De ene opent een short voor zijn gewin, de ander een long. Hoeft niet allemaal zo persoonlijk opgevat te worden. Uiteindelijk zitten we allemaal voor de gains en een beetje voor de tech.

• Alpina
Don Guacamole schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:14:
Respect is waar alles om draait mensen, dat moeten we hier zeker hoog houden.
Als je iets deelt moeten we daar met respect mee omgaan, en iedereen maakt goede en slechte trades.
Niemand heeft hier genoten van de liquidaties van visca en scul bijvoorbeeld, dat gun je niemand. En zwembroeks verlies voel ik ook zowat, aangezien mijn pf een vergelijkbaar procentueel verlies laat zien.
Laten we hopen dat al deze pijn het waard is als we eind van het jaar op 100K staan.
Geloof me, eerste rondje is dan van mij.
Respect Guys, en succes straks tegen Turkije!
Zo is dat Don.

We can’t grow without pain ofzo iets.

En 100k is geen meme. Fijne avond SC

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

[...]

[...]

Allemaal waar maar het is ook wel een beetje zout in open wonden strooien door openlijk short te gaan als iedereen zn pf net al door het putje heeft zien gaan.

Dan is het ook wel een beetje opluchting als het kwartje dan de andere kant opvalt.

(En beterschap!)

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:49
Als dit geen mooie bodem is om naar de 420k69 te vliegen weet ik het ook niet meer!

• Guere
Maar hoop ook dat mensen inzien dat een ander verlies toewensen icm het al hebben verloren van een enorm bedrag in de afgelopen maanden niet zo tof is. Je ziet bijv. ook aan Zwembroek zijn berichten dat hij er last van heeft, ik weet dan dat je daar niet nog even zout in moet gaan zitten wrijven.

Point taken - persoonlijk zal ik in ieder geval proberen om daar wat meer op te letten. Ik ben niet te beroerd om te leren wanneer mensen oprecht aangeven dat een bepaalde opmerking ongewenst was. We zitten hier niet om mensen bewust een naar gevoel te geven, dus goed dat je dit aangeeft.

Dat gezegd hebbende: ik hoop wel dat je in dit specifieke geval wil geloven dat ik je uiteraard niet finaal heb willen uitlachen wegens het verliezen van een bepaald bedrag. Dat is zeker niet mijn intentie: mijn excuus als ik de verkeerde woorden heb gebruikt.

Ik besef mij goed dat sommige opmerkingen en memes hier soms wat edgy zijn / uit de hoek komen. Ook in tijden dat het wat slechter gaat met de markt. Maar vooralsnog lijkt men het hier vaak wel erg te waarderen dat we tijdens periodes met forse koersdalingen met z'n allen de pijn met wat (harde) humor verzachten. Vanzelfsprekend heb je gelijk dat het te ver kan gaan, dus zoals ik al zei zal ik daar proberen wat meer op te letten.

Ik zou het echter jammer vinden als we de scherpe en soms harde humor zouden laten vallen. Zelfs een klein beetje leedvermaak kan grappig zijn - zolang het uiteraard maar niet te persoonlijk wordt.*

* Nou ja... misschien niet bij de trëmäman met z'n all-in-on-alts move. Die vraagt er toch wel echt om...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Darrell schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Allemaal waar maar het is ook wel een beetje zout in open wonden strooien door openlijk short te gaan als iedereen zn pf net al door het putje heeft zien gaan.
Het doel daarvan is enkel het vergaren van meer Bitcoin, niet om Bitcoin verder naar beneden te drukken of een daling te vieren en ik had daarvoor zoals aangegeven al een long lopen.
Dan is het ook wel een beetje opluchting als het kwartje dan de andere kant opvalt.
Dat begrijp ik, ik zie Bitcoin ook liever stijgen dan dalen.
(En beterschap!)
Merci.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Guere schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Point taken - persoonlijk zal ik in ieder geval proberen om daar wat meer op te letten. Ik ben niet te beroerd om te leren wanneer mensen oprecht aangeven dat een bepaalde opmerking ongewenst was. We zitten hier niet om mensen bewust een naar gevoel te geven, dus goed dat je dit aangeeft.

Dat gezegd hebbende: ik hoop wel dat je in dit specifieke geval wil geloven dat ik je uiteraard niet finaal heb willen uitlachen wegens het verliezen van een bepaald bedrag. Dat is zeker niet mijn intentie: mijn excuus als ik de verkeerde woorden heb gebruikt.

Ik besef mij goed dat sommige opmerkingen en memes hier soms wat edgy zijn / uit de hoek komen. Ook in tijden dat het wat slechter gaat met de markt. Maar vooralsnog lijkt men het hier vaak wel erg te waarderen dat we tijdens periodes met forse koersdalingen met z'n allen de pijn met wat (harde) humor verzachten. Vanzelfsprekend heb je gelijk dat het te ver kan gaan, dus zoals ik al zei zal ik daar proberen wat meer op te letten.

Ik zou het echter jammer vinden als we de scherpe en soms harde humor zouden laten vallen. Zelfs een klein beetje leedvermaak kan grappig zijn - zolang het uiteraard maar niet te persoonlijk wordt.*

* Nou ja... misschien niet bij de trëmäman met z'n all-in-on-alts move. Die vraagt er toch wel echt om...
Ik geloof je 100%, dit kwam niet per se door jouw reactie en ik (en vele anderen) vinden je bijdrages dmv prachtige plaatjes echt heel erg tof. Ook als ik er zelf een onderwerp in was ;)

Blijf dat dus ook vooral doen d:)b

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:38
Ik lees nu al heel veel jaren mee in de slowchat, als ik naar degene kijk die al die jaren een hodl strategie verkondigen zijn deze die er het meest relaxt bijlopen, en de traders jaar na jaar paniekeriger en stressiger worden en die wel al eens een burnout hebben meegemaakt.

Die traders zijn dan ook degene die veel plaatjes posten en lijntjes trekken en de afgelopen jaren bij elke kleine koersscheet weer een verhaal vertellen over waarom nu de bull wel eens van start kan gaan, om dan weer verslagen te zijn wanneer ze zien dat macro toch meer effect heeft op de koers dan ze hadden gehoopt.

Dit ondanks de cycle tot nu toe zich iedere keer herhaalt, of toch heel fel rijmt. Voor één keer hebben we een nieuwe ATH gehad voor de halving, door macro toestanden, en omdat we dan terug dalen naar normalere niveau's voor deze cycle zijn deze mensen dan helemaal in paniek en stellen ze alles terug in twijfel. We zijn momenteel nog steeds hoger dan hoe hoog we zouden moeten staan op dit moment van de cycle. Alles wijst ook op dat dit net het beste en gezondste is voor BTC en onze koersdoelen.

Het zijn dan ook nog eens dezelfde mensen die doorheen de jaren wel eens vaker met tegenstrijdige conclusies afkomen. "ik heb te vroeg mijn mooncoins verkocht", 2 jaar later: "had ik eerder verkocht dan had ik nu...."

Persoonlijk denk ik: als het zoveel effect begint te hebben op je gerustheid, gemoedstoestand, en strategie, dan is het tijd om een stapje terug te nemen. Dan heb je er te veel emotie in zitten en vooral te veel geld, het risico dat je kiest te nemen is dan duidelijk te hoog voor je beleggersprofiel.

Neem een stap terug, overweeg opnieuw waarom je overtuigd bent van je gekozen strategie, kijk wat bob loukas, neem wat geld van de tafel, en ga voor een berekend levenspad waar je tevreden mee bent i.p.v. je gevoel en mogelijkheid van geluk te koppelen aan een m00n te bereiken en die op tijd te verkopen.

Ten slotte iets wat ik mij al vaker afvroeg: als de traders hier eens zouden backtesten wat ze hadden verdiend als ze alles gewoon in btc/eth hadden gestoken en gelaten, aangevuld met een DCA, wat zou dan de conclusie zijn?

En zelfs al is de eindsom groter dan met hodlen+DCA, is dat de je de tijd & stress waard geweest?

Ik denk als vele hier de helft van de tijd dat ze spenderen aan crypto, in de plaats zouden steken in een bijbaantje bij de mcdonalds en het loon daarvan in BTC hadden gestoken, dat ze ondertussen een veel dikkere PF zouden hebben en veel relaxtere jaren achter de rug.

Uiteraard iedereen zijn eigen ding, dit is op niemand specifiek gericht, maar misschien heeft iemand er toch iets aan.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Skalders schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:05:

Ten slotte iets wat ik mij al vaker afvroeg: als de traders hier eens zouden backtesten wat ze hadden verdiend als ze alles gewoon in btc/eth hadden gestoken en gelaten, aangevuld met een DCA, wat zou dan de conclusie zijn?
Ooit een keer berekend. Gaat puur om mn fiat inlegs sinds 2016.
6.49 btc.

Waarvan 1.5 afgelopen dip

Vroeger bij lage stand geen geld (vrijgemaakt)voor lump sums.
En nu wel maar hoeveelheid btc wat je ervoor krijgt is minder.

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:49
Ik lees nu al heel veel jaren mee in de slowchat, als ik naar degene kijk die al die jaren een hodl strategie verkondigen zijn deze die er het meest relaxt bijlopen, en de traders jaar na jaar paniekeriger en stressiger worden en die wel al eens een burnout hebben meegemaakt.

Die traders zijn dan ook degene die veel plaatjes posten en lijntjes trekken en de afgelopen jaren bij elke kleine koersscheet weer een verhaal vertellen over waarom nu de bull wel eens van start kan gaan, om dan weer verslagen te zijn wanneer ze zien dat macro toch meer effect heeft op de koers dan ze hadden gehoopt.

Dit ondanks de cycle tot nu toe zich iedere keer herhaalt, of toch heel fel rijmt. Voor één keer hebben we een nieuwe ATH gehad voor de halving, door macro toestanden, en omdat we dan terug dalen naar normalere niveau's voor deze cycle zijn deze mensen dan helemaal in paniek en stellen ze alles terug in twijfel. We zijn momenteel nog steeds hoger dan hoe hoog we zouden moeten staan op dit moment van de cycle. Alles wijst ook op dat dit net het beste en gezondste is voor BTC en onze koersdoelen.

Het zijn dan ook nog eens dezelfde mensen die doorheen de jaren wel eens vaker met tegenstrijdige conclusies afkomen. "ik heb te vroeg mijn mooncoins verkocht", 2 jaar later: "had ik eerder verkocht dan had ik nu...."

Persoonlijk denk ik: als het zoveel effect begint te hebben op je gerustheid, gemoedstoestand, en strategie, dan is het tijd om een stapje terug te nemen. Dan heb je er te veel emotie in zitten en vooral te veel geld, het risico dat je kiest te nemen is dan duidelijk te hoog voor je beleggersprofiel.

Neem een stap terug, overweeg opnieuw waarom je overtuigd bent van je gekozen strategie, kijk wat bob loukas, neem wat geld van de tafel, en ga voor een berekend levenspad waar je tevreden mee bent i.p.v. je gevoel en mogelijkheid van geluk te koppelen aan een m00n te bereiken en die op tijd te verkopen.

En zelfs al is de eindsom groter dan met hodlen+DCA, is dat de je de tijd & stress waard geweest?

Ik denk als vele hier de helft van de tijd dat ze spenderen aan crypto, in de plaats zouden steken in een bijbaantje bij de mcdonalds en het loon daarvan in BTC hadden gestoken, dat ze ondertussen een veel dikkere PF zouden hebben en veel relaxtere jaren achter de rug.

Uiteraard iedereen zijn eigen ding, dit is op niemand specifiek gericht, maar misschien heeft iemand er toch iets aan.
Als ik in 2017 nou gewoon alleen BTc had gekocht in plaats van altcoins had ik er nu een stuk beter bij gezeten :+

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Meerdere BTC's extra.
Zeker, want ik heb een nieuwe skillset geleerd die ook van toepassing is op andere assets en daarnaast is het ook gewoon een beetje een dopamine rush als een trade goed uitpakt. Een slechtere trade dekken we af qua risico en dan is het gewoon part of the game. Niemand heeft een 100% winrate. Sowieso zie je bij traders die al langer meelopen dat het voor hen ook gewoon meer gaat om de juiste calls dan het perse oppikken van veel geld.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De enige nieuwe skillset die ik heb geleerd is het in bedwang houden van mijn emoties.

Er zijn simpelere en minder stressvolle wegen om af te leggen richting zo'n resultaat.

Dat zit wel Schnorr.

• anti elppa
Wat een lappen tekst hier. Dat trek ik allemaal niet. Morgen nuchter nog maar eens een poging wagen.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

anti elppa schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:12:
Wat een lappen tekst hier. Dat trek ik allemaal niet. Morgen nuchter nog maar eens een poging wagen.
Je hoeft je nog niet helemaal lam te zuipen. Wedstrijd is nog in volle gang. Memphis kan nog scoren

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 16:08
Aeronaut schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Je hoeft je nog niet helemaal lam te zuipen. Wedstrijd is nog in volle gang. Memphis kan nog scoren
Haha de kans dat BTC morgen op 100k staat acht ik groter dan dat Memphis scoort :D

• anti elppa
Aeronaut schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Ik ben niet van de voetbal. Ik ben nu al de overwinning van collin veijer voor morgen aan het vieren na zijn geniale poll vandaag. Is toevallig ook in Duitsland.

• Ray_
  • Laatst online: 16:12
anti elppa schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Ik ben niet van de voetbal. Ik ben nu al de overwinning van collin veijer voor morgen aan het vieren na zijn geniale poll vandaag. Is toevallig ook in Duitsland.
Ik was er vorige week nog bij in Assen. Man, wat was dat klote. Heel even gesproken na de race (ik had een best leuke functie bij de MotoGP) maar hij was gelukkig minder teleurgesteld dan de gemiddelde toeschouwer :)

• Numbers
  • Niet online
Wil nog wel wat toevoegen aan de discussie. We hadden de afspraak om in kratjes, USD en % te praten zodat de ervaring voor iedereen hetzelfde blijft.

Het maakt namelijk niet uit of persoon A 2 kratjes inzet, dat kan zijn of haar hele vermogen zijn, terwijl persoon B 100 kratjes inzet en daarmee 10% van zijn vermogen in crypto investeerd.

Laten we ons hier aan houden, dat houd het voor iedereen leuk :)

• Numbers
  • Niet online
Ray_ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:39:
[...]

Ik was er vorige week nog bij in Assen. Man, wat was dat klote. Heel even gesproken na de race (ik had een best leuke functie bij de MotoGP) maar hij was gelukkig minder teleurgesteld dan de gemiddelde toeschouwer :)
Pitspoes?

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grote blij

• brothermaynard
PHPResource schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:17:
[...]

Haha de kans dat BTC morgen op 100k staat acht ik groter dan dat Memphis scoort :D
Helaas werkt het niet omgekeerd… Memphis scoren is niet gelukt. Maar vrees de 100k ook niet😳

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

brothermaynard schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Helaas werkt het niet omgekeerd… Memphis scoren is niet gelukt. Maar vrees de 100k ook niet😳
Nog maar 42 te gaan.

• brothermaynard
Anderhalf k/ uur… het herstel vandaag valt me aardig mee. Moet zeggen dat als ‘rookie’ ik het na de drop van de afgelopen dagen niet meer snor zag. En had verwachting dat het weekend met matig volume geen actie zou brengen. Valt dus alleszins mee
Pagina: 1 ... 213 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!