Ik dacht 2-3 jaar geleden al dat de markt zijn top had bereikt. De huizenmarkt dreigde even in te storten en staat nu nog hoger. Gisteren was op het nieuws dat mensen wat goud begonnen te verkopen.Stovirpi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:53:
[...]
Die buy high bij aandelen voel ik ook. Het lijkt alsof we met een enorme blow off top bezig zijn op veel, voornamelijk, tech stocks. Dit terwijl er ook veel aandelen op een yearly low staan.
Daarnaast staan goud en zilver op of tegen een ATH.
Allemaal signalen dat we mogelijk een flinke correctie gaan zien op de markt. Wat doet Bitcoin? Neemt die het voortouw met de recente correctie? Gaat Bitcoin straks toch ons wapen in een wereldwijde correctie zijn?
Ik vind het eerlijk gezegd maar lastig. Doe mij wat dat betreft maar 2022/ 2023 waarin ik zonder na te denken mijn DCA op aandelen en BTC kon doen. Wat een rust!
Uiteraard doe ik die DCA nog steeds, maar het gevoel van extra cash aanhouden wordt steeds sterker.
Aan de andere kant zie ik steeds meer (jonge) mensen om mij heen investeren en DCA'en in aandelen, goud en crypto. De spaarrekening is stoffig, investeren is the way to go.
Recent hebben wij met een omweg een "beleggings iets" voor mijn oudste zoon geopend, hij heeft zijn eerste Dividend Aristocrats ETF's gekocht met zijn spaargeld. Time in the market beats timing the market, toch goed om daar al op je 15e mee te beginnen. Vanaf nu gaat hij iedere maand inleggen. En hij is denk ik niet de enige, want hij zou niet weten hoe hij anders over een aantal jaar een huis zal kunnen kopen. Mogelijk helpen zulke zaken de aandelenmarkten, men begint vroeg met investeren omdat ze het als enige optie zien om later zelf een huis te kunnen bezitten.
Daarnaast is het bijv. een optie om bij het overlijden van ouders het huis niet meer te verkopen, maar aan te houden en later door te geven aan je kids (al dan niet omwisselen voor een hipper iets
Ik weet het op dit moment ook echt niet waar ik goed aan doe. Even de kat uit de boom kijken, all-in, of een gulden middenweg kiezen?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
/f/image/Kvjhl8Nkxd6vi4fRjU4Rgs3s.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/POITzm68GsVgWczNBlGMsXlv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FKaJvyPHZ6nS01dHxixe5vbU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tf2MAqSPSxdELj89F19TeeWv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9NYWEIoL60Emy8CqNrbMcTXu.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AafDUXI7IKyd4KDKb7z1Swe3.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wMUu7eEhFzDBm6CBOKqoK8IE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3g7qcDZqkZXprbXEecWagiDb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/h5KF2RnKqSypxp3i6YWkgXJN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J1QliuBbJodjfLJR9vhDuC2R.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Um8Ox73RWvMh9CZ9mqYQVH8o.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xH1QB0SsGqYpAG88kqplqssW.jpg?f=fotoalbum_large)