Ja ik kan me helemaal vinden in wat je zegt en daar zit ik best wel mee. Het is zover gekomen omdat ik echt die lange bear aan het uitzitten was en pas break-even ging bij 32k.Wiley99 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:25:
[...]
Als je persé wil trouwen dan is dat waarschijnlijk om voor de buitenwereld nog wat extra toewijding te tonen of om dingen voor belasting, erfrecht, eventuele kinderen, bepaalde buitenlandse reizen simpel te willen regelen.
Maar vooraleerst zou ik denken dat je met je partner bij elkaar bent om je leven op een goede manier te delen. En daarvoor goede, eerlijke afspraken maakt over wat je aan elkaar hebt.
Denk je niet dat je dan al 0-1 achter staat als je zo'n grote bedragen achterhoudt*? Je kan best een beetje verrassing bewaren maar ook vooraf al delen dat bestaande of bepaalde bezittingen, inclusief aanzienlijke investeringen en eventuele waardestijging, van ieder afzonderlijk blijven?
Ik weet zeker dat het 'een puntje' wordt, zeker als het tijdstip van 'partnerchanging cryptogains' en 'changing partners' ongeveer gelijk valt.
* tenzij 'maandsalarissen' op jullie totalen niet zoveel zijn, dat kan ik niet beoordelen
Volgend jaar krijgen we een huis opgeleverd (financiering rond) met vrij hoge lasten en het idee om bijvoorbeeld twee jaren maximaal af te kunnen lossen is wel een leuke verrassing. Ik leg al drie keer meer in vanwege flinke overwaarde op mijn huidige appartement, dus mijn vriendin is nu al dik tevreden.
Maar alles van elkaar weten is veel fijner en ik denk erover na om het toch al kenbaar te maken, maar dan neem ik haar wel mee in een rollercoaster tot misschien wel eind 2025. Met dalingen die erger zijn dan afgelopen vrijdag. Zij heeft geen duizenden uren Tweakers slowchat bitcoinstudie gehad hè