[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 252 Laatste
Acties:
  • 1.131.003 views

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-01 21:52
PHPResource schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:49:
Echt zo balen dat er juist nu een black swan event is. De bitcoin raket (pun intended) was juist vertrokken met alles wat op 1 plek leek te vallen; halving, etf en rate cuts... Balen!!
Dit is toch nog geen black swan event?

ik hoop dat het er nog niet komt, dat is weer een recovery van 2 jaar.
Election year is het, verwacht eerder dat het een rustig jaartje wordt en pas volgend jaar weer iets

nothing stops this train

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:08
Stukfruit schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:07:
[...]

Welk black swan event hebben we het hier over?

Met covid schoot het inderdaad omlaag. Dat van gisteren is een deukje.
ja covid was wel prachtig van 10k naar 3.8k in 3 weken. Prachtige dip. Vooral dat laatste stukkie was epic

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:16
PHPResource schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:49:
Echt zo balen dat er juist nu een black swan event is. De bitcoin raket (pun intended) was juist vertrokken met alles wat op 1 plek leek te vallen; halving, etf en rate cuts... Balen!!
Een black swan event is iets dat niemand zag aankomen en ook onmogelijk te voorspellen is. Iedereen weet dat in het Midden-Oosten de poep om de zoveel tijd de ventilator raakt. Vaak zijn de effecten hiervan op de koers ook maar van korte duur. Want ja, what's new.

We staan nu ook op een koers niet meer gezien sinds *controleert aantekeningen* eind maart voor BTC. Zet het even in perspectief.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 07:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9GqzMflwlur9_SiHa0q2fg4Psk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/LDxqu90CZl3CkJuCtwcWa5JU.gif?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:02
anti elppa schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:05:
[...]

Achja, heb hier ook begin 2020 aardig tasje fysiek goud gekocht. En kijk er niet naar om verder. Maar nu heb ik toch best leuke rendamenten
Wat was bij jou de reden?
Hier vanaf 2018 omdat ik nog met een crypto trauma zat en iets anders zocht voor rendament.

Had misschien beter Bitcoin gekocht maar een beetje spreiding is nooit verkeerd.

Vanaf 2020 (Corona) nog meer om dat het toen wel duidelijk was welke kant het op ging de komende jaren.

Inmiddels gestopt met kopen trouwens.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Op de 15m chart die ik de laatste tijd gebruik is nog steeds de top voor de daling, de daling zelf incl. wick en de sideways actie daarna zichtbaar. Daar zie je de afgelopen uren nauwelijks iets gebeuren. Ga je naar de 1-5 minute charts, dan ineens zie je dat er >1500 USD prijsactie is geweest. Ruis op het geheel, de 15 minute chart roeleert.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:08
Alpina schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:15:
[...]

Wat was bij jou de reden?
Hier vanaf 2018 omdat ik nog met een crypto trauma zat en iets anders zocht voor rendament.

Had misschien beter Bitcoin gekocht maar een beetje spreiding is nooit verkeerd.

Vanaf 2020 (Corona) nog meer om dat het toen wel duidelijk was welke kant het op ging de komende jaren.

Inmiddels gestopt met kopen trouwens.
Ja iemand in de familie was al jaar bezig met inkopen van fysiek goud. En vond het wel geinig spul. Soort van hebbedingetje. Was dus al begonnen voor corona, en tijdens uiteraard nog meer gekocht. Heb het soort van 5 maanden geDCA't . Meeste heb ik tussen de 1500$ en 1600$ per ounce gekocht

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
jvel92 schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:11:
[...]

Een black swan event is iets dat niemand zag aankomen en ook onmogelijk te voorspellen is. Iedereen weet dat in het Midden-Oosten de poep om de zoveel tijd de ventilator raakt. Vaak zijn de effecten hiervan op de koers ook maar van korte duur. Want ja, what's new.

We staan nu ook op een koers niet meer gezien sinds *controleert aantekeningen* eind maart voor BTC. Zet het even in perspectief.
Militaire escalatie in het Midden Oosten is dus net zoveel een black swan als inkopen op willekeurige momenten een DCA is?

Jaapio leert weer dingen.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
jvel92 schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:11:
[...]

Het is lullig om te zeggen voor de gene die er nu middenin zitten, maar dit wordt voor de beurzen waarschijnlijk net zo iets als de annexatie van de Krim jaren terug. Het gaat er even over en weer verder.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Numbers schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:52:
[...]
Het is lullig om te zeggen voor de gene die er nu middenin zitten, maar dit wordt voor de beurzen waarschijnlijk net zo iets als de annexatie van de Krim jaren terug. Het gaat er even over en weer verder.
Tegenwoordig is het misschien wel slim om wat fiat achter de hand te houden voor als er ergens een nuke wordt gedropt.

Een soort nood potje om de dip te kopen.

Ook al valt de eerste misschien in het Midden-Oosten, kan toch wel 15% tot 30% opleveren.

Wat helemaal big brain zou zijn is inkopen in stappen van 10% per nuke, voor als het mad gaat en er over en weer wordt gesmeten.

Mega big brain is 2 noodpotjes; 1 voor nukes in het Midden-Oosten en 1 voor nukes in het Westen.

Om niet al je financiële hoop in 1 mandje te leggen zou je hetzelfde kunnen doen voor genocide situaties.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-01 22:46
Taro schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:24:
Op de 15m chart die ik de laatste tijd gebruik is nog steeds de top voor de daling, de daling zelf incl. wick en de sideways actie daarna zichtbaar. Daar zie je de afgelopen uren nauwelijks iets gebeuren. Ga je naar de 1-5 minute charts, dan ineens zie je dat er >1500 USD prijsactie is geweest. Ruis op het geheel, de 15 minute chart roeleert.
Bij mij staat hij ook op 15min. Ik zat ook al te kijken why the fuzz.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Alpina
FrambozenTaart schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:01:
[...]

Tegenwoordig is het misschien wel slim om wat fiat achter de hand te houden voor als er ergens een nuke wordt gedropt.

Ook al valt de eerste misschien in het Midden-Oosten, kan toch wel 15% tot 30% opleveren.

Wat helemaal big brain zou zijn is inkopen in stappen van 10% per nuke, voor als het mad gaat en er over en weer wordt gesmeten.

Mega big brain is 2 noodpotjes; 1 voor nukes in het Midden-Oosten en 1 voor nukes in het Westen.

Om niet al je financiële hoop in 1 mandje te leggen zou je hetzelfde kunnen doen voor genocide situaties.
Not sure if bullish

:')

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

[...]

Ik kan je aanraden om alvast een dikke bag Jodium in te slaan voor als het escaleert.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Alpina
Numbers schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:52:
[...]
Nee dat was de aanloop naar iets groters en dat hadden we eigenlijk moeten weten maar na de Minsk akkoorden leek het allemaal wel weer prima.

We weten sinds 2022 waar dit op uitdraaide. Mijn persoonlijke mening is dat de Westerse arrogantie of in ieder geval de luxe en verwendheid nu als een boomerang terugkomt.

De actie van Iran gisteren was tot voor kort gewoon ondenkbaar. Blijkbaar is er iets verschoven dat ze dit nu wel aandurven.

Dit hoeft niet meteen tot een grotere oorlog te leiden maar de machtsblokken zijn aan het verschuiven en de wereld wordt eens goed wakker geschud.

Verder zijn de presidentsverkiezingen in de US, wat China van plan is en hoelang of tot waar Oekraïne stand houdt dingen om wel in de gaten te houden.

Oja en de Bitcoin halving natuurlijk!

When moon?

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKnqL09pdHc2a3jvMlI5ohKelhM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QS5pFIcho7fabxayFNGN8Mtr.png?f=user_large

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
[...]

Ik ga meer voor de offensieve methode. 6 ak-47's in huis. De kinderen oefenen elke vrijdagmiddag op een veldje hier in de buurt. Waarom de AK? De ammunitie is goed uitwisselbaar over de hele wereld. Tevens liggen er nog een stel claymore mijnen net achter elke deur.

We lopen de hele dag met bodyarmor, want je weet natuurlijk nooit waneer de bom valt.

Voor dat de kinderen naar bed gaan oefenen we de drill als er een bom zou vallen, na die procedure schminken we ons in in leger kleuren om niet te veel op te vallen.

Op school van de kinderen vinden ze dit allemaal wat onzin, maar wij weten wel beter.
Toen de juf op huisbezoek kwam hier schrok ze in eerste instantie wel, snap ik ook wel, maar de wereld bestaat uit meer dan alleen leren lezen en rekenen, wij zorgen er voor dat onze kiddos kunnen rekenen op zichzelf.

Lang verhaal kort, koop Bitcoin.

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 14-04-2024 18:34 ]

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-01 13:26
Dacuuu schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:30:
[...]

Ik ga meer voor de offensieve methode. 6 ak-47's in huis. De kinderen oefenen elke vrijdagmiddag op een veldje hier in de buurt. Waarom de AK? De ammunitie is goed uitwisselbaar over de hele wereld. Tevens liggen er nog een stel claymore mijnen net achter elke deur.

We lopen de hele dag met bodyarmor, want je weet natuurlijk nooit waneer de bom valt.

Voor dat de kinderen naar bed gaan oefenen we de drill als er een bom zou vallen, na die procedure schminken we ons in in leger kleuren om niet te veel op te vallen.

Op school van de kinderen vinden ze dit allemaal wat onzin, maar wij weten wel beter.
Toen de juf op huisbezoek kwam hier schrok ze in eerste instantie wel, snap ik ook wel, maar de wereld bestaat uit meer dan alleen leren lezen en rekenen, wij zorgen er voor dat onze kiddos kunnen rekenen op zichzelf.

Lang verhaal kort, koop Bitcoin.
Goed verhaal, kijk er niet van op, schrik vaak veel meer als @Pelox zijn kinderen naar bed brengt..

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 09:42
Dump it!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Don Guacamole schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:53:
[...]

Goed verhaal, kijk er niet van op, schrik vaak veel meer als @Pelox zijn kinderen naar bed brengt..
Het is weer zover....

• Kol Nedra
Het is wel bedtijd idd, ik moet de kinderen naar bed brengen deze avond, maar gelukkig rond 21:00 weer lekker gamen 🔥

nothing stops this train

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zet die chart nou eens op bijv. 15 minuten ipv 1s/1m/5m, dat geeft rust.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:04
Zet die chart nou eens op bijv. 1440 minuten ipv 1s/1m/5m, dat geeft rust.

Stack Sats

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:52
Stovirpi schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:40:
30 dagen is ontspannen kijken

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Stovirpi schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:40:
Nog beter :)

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Alpina schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:26:
[...]

Nee dat was de aanloop naar iets groters en dat hadden we eigenlijk moeten weten maar na de Minsk akkoorden leek het allemaal wel weer prima.

We weten sinds 2022 waar dit op uitdraaide. Mijn persoonlijke mening is dat de Westerse arrogantie of in ieder geval de luxe en verwendheid nu als een boomerang terugkomt.

De actie van Iran gisteren was tot voor kort gewoon ondenkbaar. Blijkbaar is er iets verschoven dat ze dit nu wel aandurven.

Dit hoeft niet meteen tot een grotere oorlog te leiden maar de machtsblokken zijn aan het verschuiven en de wereld wordt eens goed wakker geschud.

Verder zijn de presidentsverkiezingen in de US, wat China van plan is en hoelang of tot waar Oekraïne stand houdt dingen om wel in de gaten te houden.

Oja en de Bitcoin halving natuurlijk!

When moon?
En ondertussen staan de beurzen praktisch ATH. Rusland, Oekraïne, Iran, Israël zijn niet de grote economieën waardoor we daar als wereld economie veel last van hebben. Tuurlijk zorgt het voor spanningen en de olieprijs zal stijgen, daarmee wellicht weer de energieprijzen en dan de inflatie, maar over paar weken gaat het nieuws weer over iets anders. Al het menselijk leed ten spijt.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 17:21
Wen moon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzfy04D4d1U9Cj7uWH2_y4fsIU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imPvbh9WSBxWg1jcz4d19PGG.jpg?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Kol Nedra
zo kinderen op bed en tijd om een beetje te traden, gisteren een positie geopend op ZEUS en nu 31% winst.
positie zojuist gesloten.
https://birdeye.so/token/...MNGo8YoQm3Gq?chain=solana

nothing stops this train

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-01 00:11
I see your moonlander and raise you with…
My mining machinery.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BC29Jb3EIkfzHhMz_nJM6LBZxtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6kgZSXn7UB3wtmROwqBD8kM.jpg?f=fotoalbum_large

Maktub

• Alpina
ScuL schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:21:
[...]

Het is niet de eerste keer dus ik voel niet zo veel omdat ik weet hoe eenvoudig het was om het op te bouwen, en ik tevens ook weet dat deze bull nog lang niet klaar is. Doe het nu dusdanig lang dat het "cijfertjes op het scherm" zijn geworden en ik redelijk afgestompt ben op de emoties.
Heb een minimaal hodl potje in allerlei alts maar dat is niet super veel.

Ik ben inderdaad qua traden iemand die graag het gaspedaal vol in trapt (bouwt ook heel erg snel op, ik ging van 100k naar 300k in een week en daarna van 300k naar 500k de week erop). Mijn probleem is behoudend zijn zodra de markt euforisch is, daar moet ik echt van leren.
Had deze gisteren even gemist…
No offence maar dit begint op zelfkastijding te lijken. Wel zwaar respect dat je ook de verliezen hier nog wil neerpennen.

Mbt de halving. Dat is toch altijd een non event? Wat later in het jaar een run zou prima zijn inderdaad. Hoop oprecht dat je dan weer een mooie trade kunt maken. Ik zal het NK dan ook even in de gaten houden, zodra je gains gaat posten zal ik reageren met verkopen.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:28

knakworst

Get more sats!

Nog 777 blokken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DefKHfainnw_B9PM7JpckyW-UY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XG2RZDFlBY1boFtXyYgjatnn.jpg?f=fotoalbum_large

• Richh
MrMrq schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:29:
[...]

My mining machinery.

[Afbeelding]
Very nice _/-\o_

Er is maar 1 crypto-gerelateerde build die daar aan kan tippen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6Z7dGK0PI_9oafApqJoo3uAVk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgTuCEb3qP9KVDqBk3QVA7KS.jpg?f=fotoalbum_large

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Richh schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:56:
[...]

Very nice _/-\o_

Er is maar 1 crypto-gerelateerde build die daar aan kan tippen...

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avie3lQFi2DwLT9Rv_Ti30jR500=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMK9g90hJM5Eeo8Gr5yg40w2.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

• Alpina
Had zelf deze nog liggen uit de tijd dat ik 15k in 1 mail kwijt was met een Binance bot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE2Koyr3KSpw9yEM6QGfjJQwmU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQeFzwE5f2ZgMOUV8yuh384h.jpg?f=fotoalbum_large

(De set heb ik niet, de mail was wel echt :') )

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soy49BmdDt6tT5smReeiU4xRv_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tml3RVYWIxArpVux2IgnFfor.png?f=user_large

HFSP!!

nothing stops this train

• Richh
Jullie zijn toch wel wat beter met AI instructies dan ik :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpkG4WGXxntCphE1yZvvbfZwYVg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIwyChtGhjM4qKo1CY3kGqiH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVg1I6vbeUVmYLUfUQZZY3ZySEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15CkmKNS7uej3CP133IzYQDy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz90NdcbPMB9OVbTmmwh5_s95bE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7HxNnsVCQ1JHNFUzYptwsOa.jpg?f=fotoalbum_tile

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:03
MrMrq schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:29:
[...]

My mining machinery.

[Afbeelding]
Vroeger: Ongeveer 28 jaar geleden had een vriend van mijn vader zo’n LEGO Technic vrachtwagen met hijskraan. Met allemaal hendeltjes erop om de actuators te bedienen, man wat vond ik daar ding gaaf.
Wanneer ik meeging vroeg ik altijd of ik ermee mocht spelen :9
Met die vrachtwagen dan hè ;)

Verwijderd

elektriekert schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:35:
[...]

Vroeger: Ongeveer 28 jaar geleden had een vriend van mijn vader zo’n LEGO Technic vrachtwagen met hijskraan. Met allemaal hendeltjes erop om de actuators te bedienen, man wat vond ik daar ding gaaf.
Wanneer ik meeging vroeg ik altijd of ik ermee mocht spelen :9
Met die vrachtwagen dan hè ;)
en bedankt, ik had destijds deze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ufXCI9Q.jpeg

ik ga meteen eentje kopen op ebay :+

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:15
Dit heeft allemaal helemaal niks met crypto te maken. Alhoewel lego rules natuurlijk

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Exact 24 uur na de dip zie je altijd mooie percentages:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aM36rbZOlnkLXWOjmfwa2EnnIFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YosseSPUgAfIjVfIAORtsre7.png?f=fotoalbum_large

Edit: Paar minuten later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0_wEUqZ3E1AO_ym4cbP-P8aw-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/14ncHS54PKQQ1Kenq8aOoGZi.png?f=fotoalbum_large

Wat een shitzooi is het gisteren toch geweest...

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 14-04-2024 22:24 ]

• Richh
Taro schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:23:
Exact 24 uur na de dip zie je altijd mooie percentages:
[Afbeelding]
WIF +31%...

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Klinkt idd prachtig, maar staat in de praktijk waarschijnlijk maar iets hoger dan vanochtend :)

Zo ziet mijn shitcoin pf er nu uit, je zou denken dat dit een mega lucratieve dag is geweest. De waarheid is echter dat deze pf maar iets meer waard is dan vanochtend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apJ8Ietc_IBptaRTPxmailA_19w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R8wkOFlu1ADyPhkbbx82F1i7.png?f=fotoalbum_large

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:37
Taro schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:35:
[...]

Klinkt idd prachtig, maar staat in de praktijk waarschijnlijk maar iets hoger dan vanochtend :)

Zo ziet mijn shitcoin pf er nu uit, je zou denken dat dit een mega lucratieve dag is geweest. De waarheid is echter dat deze pf maar iets meer waard is dan vanochtend.
[Afbeelding]
Als ik de kleine icoontjes bij de logo's moet geloven dan zijn ze allemaal eth altcoins, toevallig of bewust zo gekozen?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 19:53
ScuL schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:21:
[...]

Het is niet de eerste keer dus ik voel niet zo veel omdat ik weet hoe eenvoudig het was om het op te bouwen, en ik tevens ook weet dat deze bull nog lang niet klaar is. Doe het nu dusdanig lang dat het "cijfertjes op het scherm" zijn geworden en ik redelijk afgestompt ben op de emoties.
Heb een minimaal hodl potje in allerlei alts maar dat is niet super veel. .
Eerder dit jaar was ik een van de weinigen die vraagtekens had bij je x50 leverage handelswijze. Met name doordat de koers regelmatig veel dieper gaat dan je met TA kunt voorspellen. Daarom is het vanuit risicomanagement eerder gokken te noemen. Toen kreeg ik een reactie die neerkwam op “ik weet wat ik doe” en dat je op de rem kunt trappen als de koers verder zakt dan verwacht. Ik heb toen niet meer gereageerd omdat ik niet het idee had dat het binnenkwam.

Fast forward een aantal weken en je bent alles kwijt (voor de 3e keer?). En dan zeg je dat het je niets doet en je gewoon weer hetzelfde gaat doen. Dat klinkt niet helemaal in orde eerlijk gezegd. We hebben een bizarre uptrend gehad de laatste maanden. Dan kom je wat langer weg met x50 longs. Ook is het dan leuk om hier te posten en veel ontzag te oogsten. Maar zodra dat stokt, wat een zekerheid is, dan ga je gewoon rekt omdat je 0 risicomanagement toepast. In plaats van weer hetzelfde gaan doen, zou je ook risk/reward beter kunnen balanceren.

Zoals ik toen ook al zei, wil ik niet veroordelend klinken, maar een beetje tegengeluid in plaats van voornamelijk duimpjes zet je misschien aan het denken en voorkomt hopelijk PF nuke nr.4 :)

• Kol Nedra
Taro schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:35:
[...]

[Afbeelding]
hier helaas niet veel bijgekocht (alleen ZEUS) tegenover van gisteren, maar had dus flink hoger kunnen staan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtFFndRaE3Ve4IqIScVz7kNEFko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E1H50QqVIWH4kFLdJelE8Zo2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqKW7QZvk4GWFmEcQo7giERAq1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FxQD1DebnnqR8sPNMimpo4mO.jpg?f=user_large

nothing stops this train

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gondor schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:42:
[...]

Als ik de kleine icoontjes bij de logo's moet geloven dan zijn ze allemaal eth altcoins, toevallig of bewust zo gekozen?
Dit is Metamask Shitcoin PF #1, bestaat idd alleen uit ERC-20 coins net als #2. Heb ook nog een #3 met wat oude BSC drek en een ICO erin, verder bijv. ook nog een Phantom Solana wallet.

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-01 21:15
Antifon schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:46:
[...]

Eerder dit jaar was ik een van de weinigen die vraagtekens had bij je x50 leverage handelswijze. Met name doordat de koers regelmatig veel dieper gaat dan je met TA kunt voorspellen. Daarom is het vanuit risicomanagement eerder gokken te noemen. Toen kreeg ik een reactie die neerkwam op “ik weet wat ik doe” en dat je op de rem kunt trappen als de koers verder zakt dan verwacht. Ik heb toen niet meer gereageerd omdat ik niet het idee had dat het binnenkwam.

Fast forward een aantal weken en je bent alles kwijt (voor de 3e keer?). En dan zeg je dat het je niets doet en je gewoon weer hetzelfde gaat doen. Dat klinkt niet helemaal in orde eerlijk gezegd. We hebben een bizarre uptrend gehad de laatste maanden. Dan kom je wat langer weg met x50 longs. Ook is het dan leuk om hier te posten en veel ontzag te oogsten. Maar zodra dat stokt, wat een zekerheid is, dan ga je gewoon rekt omdat je 0 risicomanagement toepast. In plaats van weer hetzelfde gaan doen, zou je ook risk/reward beter kunnen balanceren.

Zoals ik toen ook al zei, wil ik niet veroordelend klinken, maar een beetje tegengeluid in plaats van voornamelijk duimpjes zet je misschien aan het denken en voorkomt hopelijk PF nuke nr.4 :)
Als je eenmaal een bitcoin long positie hebt die ver van je entry zit kun je leverage best opvoeren tot 50 of 100. Zo had ik op Bybit (toen dat nog mocht) o.a. een langdurige entry op ongeveer 50k terwijl we tegen de 70k zaten toen ik hem verplicht moest sluiten. Zelfde situatie ook met ETH.

De extra leverage kun je dan weer gebruiken voor andere troep zolang de markt maar gestaag in een uptrend blijft. O.a Avax, Inj en nog wat troep zien pumpen.

Maar het blijft altijd riskant, dat is zeker zo en ben het eens dat het natuurlijk een soort gokken is. En intussen het meeste ook weer laten verdampen laatste weken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zojuist "maar" 8 USD betaald voor een ETH token swap. Gisteravond zag ik nog 298 USD transactiekosten langskomen. We gaan weer de goede kant op.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 14-04-2024 23:12 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Als jullie nou óók eens een beetje BTC zouden (bij)kopen...dan zou dat erg helpen!
Ik kan -verdorie- niet àlles in mijn eentje!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:01
JHMvP schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:37:
Als jullie nou óók eens een beetje BTC zouden (bij)kopen...dan zou dat erg helpen!
Heb ik zojuist gedaan, sorry dat ik deze groene candle heb veroorzaakt.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Aeronaut
  • Laatst online: 23-01 22:28

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Het is al maan aan de andere kant van de wereld

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Aeronaut
  • Laatst online: 23-01 22:28

Aeronaut

PF sinds TOP '24

En trouwens… percentueel als je 50% verliest heb je een 100% nodig om terug op oude niveau te komen. Men vergeet dat wel eens na zo n grote dip

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Bushalte
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:39:
[...]

en bedankt, ik had destijds deze

[Afbeelding]

ik ga meteen eentje kopen op ebay :+
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit was mijn eerste kennismaking met Technisch Lego en ik was meteen hooked. Schoolmaatje kreeg deze voor zijn verjaardag. Daar wezen logeren en avonden bouwen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Vandaag worden, als het goed is, de ETF’s in Hong Kong goedgekeurd.

moon.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Wispe schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:19:
Vandaag worden, als het goed is, de ETF’s in Hong Kong goedgekeurd.

moon.
Done deal :)

[ Voor 20% gewijzigd door keanu_ op 15-04-2024 08:33 ]

• tomtom901
  • Laatst online: 23-01 20:10

tomtom901

Moderator General Chat
Monthly is nog steeds bullish (uptrend) en de lower timeframes beginnen ook higher highs te zetten. :)

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UbhHvy0qKZZHVZOUt7JAp4fNYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6QIPBCEhu3bNhKOZjJRmhM0.jpg?f=fotoalbum_large

• Don Guacamole
tomtom901 schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:32:
Monthly is nog steeds bullish (uptrend) en de lower timeframes beginnen ook higher highs te zetten. :)
Mooi, hoop dat @ScuL zn halve miljoen weer terug heeft met een moddervette long.
Ik kijk ook veel liever tegen dit soort koersen aan dan die rooie.

(Die rooie is gek jonguh)

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

Btc zit nog maar weer 10 procentjes verwijderd van ath.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:16
Nice, haal het niet zo uit het bericht, maar ook al bekend wanneer ze gaan beginnen met traden?

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Don Guacamole schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:48:
[...]

Mooi, hoop dat @ScuL zn halve miljoen weer terug heeft met een moddervette long.

Hoop vooral voor hem dat hij nu niet FOMO'd maar ik schat hem hoger in dan dat :)

• Wispe
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:57:
[...]

Nice, haal het niet zo uit het bericht, maar ook al bekend wanneer ze gaan beginnen met traden?
Over 2 weken dacht ik.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
ScuL schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:32:
[...]

Als de markt in de stront zakt komt er altijd weer een opleving. Zal de boel even een tijd links laten liggen en opnieuw beginnen met opkrabbelen zodra het stabiliseert. Persoonlijk denk ik op basis van deze crash dat de havling een non-event gaat worden en de echte run pas na de noordelijke zomer begint (September).
Mijn liquidatieniveau lag rond de 63k, dat was sowieso onverwacht maar daarna gingen de alts ook gigantisch door het putje dus ik werd wakker met 10 mailtjes. Nu niets dan broodkruimels op m'n account.
To be fair, in die move naar 60k kwam ik ook langzaam op mijn maintenance margin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zRokLvDtf9US8FmWtVGnb0lnoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLGMs0oU15LsFCelzc6e0fAg.png?f=fotoalbum_large

Ik had gelukkig nog wat dingen in flexible staking die ik als collateral kon bijvoegen, maar ik snap wel waarom je geliquideerd bent.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

knakworst schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:56:
Btc zit nog maar weer 10 procentjes verwijderd van ath.
Het voelt alsof we compleet REKT waren. Helemaal niets aan de hand eigenlijk.

Opgeblazen leverage trades, shitcoins die rekt gaan. Niets nieuws, gewoon de oude vertrouwde BTC moves!

[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 15-04-2024 09:08 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Kol Nedra
edit: spuit 11 :+

[ Voor 88% gewijzigd door Kol Nedra op 15-04-2024 09:12 ]

nothing stops this train

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
Don Guacamole schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:48:
[...]

Hehe daar gaat nog wel even overheen. Mijn inleg was ongeveer 30k in november tot aan 500k in maart. Dus dat moet voor herhaling vatbaar zijn maar voor nu houd ik even pauze. Mei is meestal een belabberde maand voor de markt. Sowieso de zomer.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Coldcat schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:06:
Het voelt alsof we compleet REKT waren. Helemaal niets aan de hand eigenlijk.
Opgeblazen leverage trades, shitcoins die rekt gaan. Niets nieuws, gewoon de oude vertrouwde BTC moves!
Blijft toch volatiele rommel, die BTC. Helemaal geen self fulfilling prophecy door retail paper hands die gaan panic sellen bij het minste, of erin FOMO'en wanneer iedereen hier net klaar staat om naar de Lambo dealer te gaan. No, sir.

Ik moet bekennen: toen mijn woonkamer zaterdagavond in het rood baadde, jeukte het toch ook wel erg om mee te dumpen. WO3 in het verschiet kan weinig goeds betekenen. Gelukkig ben ik ook heel erg lui en eigenlijk compleet onvoorbereid in het geval van een échte black swan, ik was er veel te laat bij om BTC van mijn HW naar een CEX te sturen. Ter compensatie van mijn gemiste panic sell ben ik er lekker weer in gefomo'd @ 62k met wat 'overschot' die ik nog op Nexo had staan. +6%. Conclusie: luiheid is (voorlopig) een goede zaak.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Antifon schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:46:
Toen kreeg ik een reactie die neerkwam op “ik weet wat ik doe” en dat je op de rem kunt trappen als de koers verder zakt dan verwacht. Ik heb toen niet meer gereageerd omdat ik niet het idee had dat het binnenkwam.
Ik volg je post deels wel, maar je kan toch "weten wat je doet" én het risico op een PF nuke aanvaarden? :P
Ik zie'm ook niet klagen, jammeren of erin FOMO'en. Is gewoon een crypto/leverage dingetje, dat neem je erbij :+

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:03
ScuL schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:04:
[...]

Hehe daar gaat nog wel even overheen. Mijn inleg was ongeveer 30k in november tot aan 500k in maart. Dus dat moet voor herhaling vatbaar zijn maar voor nu houd ik even pauze. Mei is meestal een belabberde maand voor de markt. Sowieso de zomer.
Ik weet niet waar je zit in Oz maar ik heb een jaar of 10 terug een half jaar in Cairns gezeten van Feb tot Jul en daaf heb ik geen winter gemerkt.
Dus altijd zomer :+

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-01 17:22
Taro schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:12:
Zojuist "maar" 8 USD betaald voor een ETH token swap. Gisteravond zag ik nog 298 USD transactiekosten langskomen. We gaan weer de goede kant op.
Het is pas echt goed, als het consistent is, en laag. Eigenlijk is 8 usd nog steeds bizar.

Maargoed, de toekomst is goeie layer 2 en layer 3s en dan liefst een beetje gebruiksvriendelijk. zolang ik het mn moeder nog niet goed kan uitleggen is er een lange weg te gaan.

• Leoneoardus
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-01 12:28
DarkShadow schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:15:
[...]

Het is pas echt goed, als het consistent is, en laag. Eigenlijk is 8 usd nog steeds bizar.

Maargoed, de toekomst is goeie layer 2 en layer 3s en dan liefst een beetje gebruiksvriendelijk. zolang ik het mn moeder nog niet goed kan uitleggen is er een lange weg te gaan.
Als het goed is kun je dit jaar met de nieuwe NEO X evm goedkope ETH transacties uitvoeren https://cointelegraph.com...s-to-annihilate-toxic-mev

PS. NEO door de Chinese ETF goedkeuring vandaag weer 30%+

• DoeEensGek
  • Laatst online: 21-01 11:37
JHMvP schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:37:
Ja heb keurig alvast mijn vakantiegeld gedoneerd! Eerst uitgegeven dan pas vangen.

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBMj17kW0281nD9ygDo0ogHNXGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/od9tGprBhjWemNxrXcUNMPjm.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• Bushalte

• AlterBridge
  • Laatst online: 23-01 15:40
Mijn vriendin weet dat ik beleg/crypto heb, maar heeft geen idee van de bedragen. Ik was ook niet zo enthousiast om het te vertellen toen ik op -19k stond ;) … Deze run up heb ik me voorgenomen om het als een soort verrassing te bewaren voor als ik eenmaal uitcash (op de top uiteraard). Dan wil in namelijk onze lasten verlagen! Het is op dit moment toch allemaal maar virtuele winst.

Maar wat als we voor die tijd trouwen? Komen bezittingen als beleggingen dan 100% op tafel? Of hoeft dat niet eens aangetoond of genoemd te worden als je privé vermogen/beleggingen uitsluit in huwelijkse voorwaarden? Heeft iemand daar ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door AlterBridge op 15-04-2024 14:26 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
AlterBridge schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:24:
Mijn vriendin weet dat ik beleg/crypto heb, maar heeft geen idee van de bedragen. Ik was ook niet zo enthousiast om het te vertellen toen ik op -19k stond ;) … Deze run up heb ik me voorgenomen om het als een soort verrassing te bewaren voor als ik eenmaal uitcash (op de top uiteraard). Dan wil in namelijk onze lasten verlagen! Het is op dit moment toch allemaal maar virtuele winst.

Maar wat als we voor die tijd trouwen? Komen bezittingen als beleggingen dan 100% op tafel? Of hoeft dat niet eens aangetoond of genoemd te worden als je privé vermogen/beleggingen uitsluit in huwelijkse voorwaarden? Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn advies: Niet trouwen en die centen in crypto steken.

En anders:

Sinds begin 2018 trouwt iedereen standaard onder huwelijkse voorwaarden. Dat betekent dat je niet meer automatisch alles met elkaar deelt, want dat betekent trouwen in gemeenschap van goederen: je deelt alles wat je bezit met elkaar en na een echtscheiding wordt al het bezit eerlijk verdeeld tussen de partner.

Zero.

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:18

In principe hoef je dat niet te melden als je trouwt onder huwelijkse voorwaarden. In dat geval worden gewoon over het algemeen de gemeenschappelijke vermogensbestanddelen benoemt en alles wat niet benoemd wordt, valt dan onder je privé vermogen. Wanneer je het er met elkaar over hebt en die zaken bewust niet benoemd is het misschien gevoelsmatig wat minder prettig. Maar niet over bedragen praten en wel aangeven dat je de crypto's graag als privé vermogen beschouwd lijkt me helemaal goed. Je hoeft in ieder geval geen inzicht te geven in de huidige stand van je vermogen bij een notaris.

• Don Guacamole

Kleine tip, trouw op een donderdag. Dat is de laagste koers van de week dus hoef je als je zou gaan scheiden minder te delen!

• AlterBridge
Oepsje schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:31:
[...]

In principe hoef je dat niet te melden als je trouwt onder huwelijkse voorwaarden. In dat geval worden gewoon over het algemeen de gemeenschappelijke vermogensbestanddelen benoemt en alles wat niet benoemd wordt, valt dan onder je privé vermogen. Wanneer je het er met elkaar over hebt en die zaken bewust niet benoemd is het misschien gevoelsmatig wat minder prettig. Maar niet over bedragen praten en wel aangeven dat je de crypto's graag als privé vermogen beschouwd lijkt me helemaal goed. Je hoeft in ieder geval geen inzicht te geven in de huidige stand van je vermogen bij een notaris.
Oké dat wilde ik graag weten, dankjewel =)!

Het voelt helemaal niet zo prettig momenteel. Maar wil haar ook niet per se lastigvallen met daily swings van maandsalarissen. Dat zou ze echt niet begrijpen.

We geven graag gewoon ons eigen geld uit en gooien een deel van het inkomen op een hoop. Verder ben ik heel verstandig met geld (als je even de algemene opinie over crypto beschouwd als een risico) en breng ik het meeste in voor het huis/rondkomen/toekomstplannen. Ze maakt zich daarom helemaal geen zorgen over mijn financiële huishouding en dat hoeft ook niet (geen leverage of leningen voor Crypto bijvoorbeeld).

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

Over het algemeen geldt:
trouwen = rekt

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:18
iVibes schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:39:
[...]

Over het algemeen geldt:
trouwen = rekt
Haha volgens mij is het eerder
vriendin = rekt

Of je nu getrouwd bent of niet maakt niet zoveel meer uit toch.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-01 09:05
Oepsje schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:40:
[...]

Haha volgens mij is het eerder
vriendin = rekt

Of je nu getrouwd bent of niet maakt niet zoveel meer uit toch.
Trouwen is ok, maar kinderen = rekt.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04-2025

iVibes

We Were Meant to Fly

Je kan nog beter in shitcoins investeren dan je creditcard meegeven aan je vrouw...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Wispe
  • Niet online
AlterBridge schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:38:
[...]

Het voelt helemaal niet zo prettig momenteel. Maar wil haar ook niet per se lastigvallen met daily swings van maandsalarissen. Dat zou ze echt niet begrijpen.

We geven graag gewoon ons eigen geld uit en gooien een deel van het inkomen op een hoop. Verder ben ik heel verstandig met geld (als je even de algemene opinie over crypto beschouwd als een risico) en breng ik het meeste in voor het huis/rondkomen/toekomstplannen. Ze maakt zich daarom helemaal geen zorgen over mijn financiële huishouding en dat hoeft ook niet (geen leverage of leningen voor Crypto bijvoorbeeld).
Heb je samenlevingsovereenkomst en/of een en/of-rekening waaruit die crypto-beleggingen komen?

• AlterBridge
Wispe schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:04:
[...]

Heb je samenlevingsovereenkomst en/of een en/of-rekening waaruit die crypto-beleggingen komen?
Nee en nee =)

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 10:17

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Sta te kijken hoe snel BTC weer is opgekrabbeld, weer klaar om de ATH aan te vallen.

Iedere dip wordt subiet opgekocht.

Voorgaande jaren zou BTC nu soms dagenlang nabij de wick aanmodderen totdat weer richting werd gekozen.

Alts volgen en velen staan 30/40% boven de wick.

De Capo di Crypto in mij zegt dat we nog minstens één keer fors moeten zakken om onder andere de alts definitief te resetten.

• Bushalte
BTC100K2021 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:13:
De Capo di Crypto in mij zegt dat we nog minstens één keer fors moeten zakken om onder andere de alts definitief te resetten.
Meh, ik ben genoeg ge-reset hoor :)

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-01 13:46

resusaapje

h less

Wees er nog maar niet zeau gerust op:
Bij huwelijken/samenlevingen gesloten na 1 januari 2018 valt alleen alles wat per datum huwelijk/samenleving is verkregen in de huwelijksgemeenschap.

Nogal een klus om precies te bepalen wat vóór of ná die datum is verkregen, maar het feit alleen al dat dit onduidelijk is, geeft mij al jeuk.

Voor het opstellen van huwelijkse voorwaarden zijn een aantal hoofdredenen te onderscheiden:
- Bescherming van het eigen vermogen (of bepaalde goederen) tegen aanspraken van de partner bij echtscheiding.
- Voorkomen van deling van inkomen, schenkingen, makingen of erfenissen.
- Voorkomen van aantasting van het eigen vermogen door gedragingen van de partner.

Toch maar even naar kijken? ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• RJEN90
  • Laatst online: 28-06-2024
Bericht van Newsbit van gisteren: https://newsbit.nl/bitcoi...42-000-na-de-btc-halving/

Hoe waarschijnlijk achten jullie zo'n koersdaling? Terug naar 42k kan ik me bijna niet voorstellen en zeker niet direct na de halving.

[ Voor 7% gewijzigd door RJEN90 op 15-04-2024 15:19 ]

• Wispe
  • Niet online
Dan is het gewoon van jou. Zou alleen wel iets regelen als je wilt dat het van jou blijft als je het gaat gebruiken om gezamenlijke lasten te verlagen (vergoedingsrecht in saleco).

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56
BTC100K2021 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:13:
De echte Crypto Capo di tutti Crappy is het met je eens :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujrw0E4dk1-96AZ5CfEcLI-BMh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zS6eWwjuAjpTbggbTG2Mi5ju.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOzbvUI5dQ8Uek1OhOXqm4fhp0U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pCmekL0PgZbSdciOcvr2Z7Za.png?f=user_large

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:23
RJEN90 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:18:
Bericht van Newsbit van gisteren: https://newsbit.nl/bitcoi...42-000-na-de-btc-halving/

Hoe waarschijnlijk achten jullie zo'n koersdaling? Terug naar 42k kan ik me bijna niet voorstellen en zeker niet direct na de halving.
My fiat is ready, kom maar op!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:28
AlterBridge schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:38:
[...]

Als je persé wil trouwen dan is dat waarschijnlijk om voor de buitenwereld nog wat extra toewijding te tonen of om dingen voor belasting, erfrecht, eventuele kinderen, bepaalde buitenlandse reizen simpel te willen regelen.
Maar vooraleerst zou ik denken dat je met je partner bij elkaar bent om je leven op een goede manier te delen. En daarvoor goede, eerlijke afspraken maakt over wat je aan elkaar hebt.

Denk je niet dat je dan al 0-1 achter staat als je zo'n grote bedragen achterhoudt*? Je kan best een beetje verrassing bewaren maar ook vooraf al delen dat bestaande of bepaalde bezittingen, inclusief aanzienlijke investeringen en eventuele waardestijging, van ieder afzonderlijk blijven?
Ik weet zeker dat het 'een puntje' wordt, zeker als het tijdstip van 'partnerchanging cryptogains' en 'changing partners' ongeveer gelijk valt.

* tenzij 'maandsalarissen' op jullie totalen niet zoveel zijn, dat kan ik niet beoordelen

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Kol Nedra
trouwen heeft voordelen maar ook nadelen, zeker voor de man.

nothing stops this train

• Wispe
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:29:
trouwen heeft voordelen maar ook nadelen, zeker voor de man.
De alimentatie ophoesten en uitgeknepen worden bij scheiding.

• Don Guacamole
Jongens wat zuur. Financieel is trouwen soms niet de beste optie, maar wat is er mooier dan je leven doorbrengen met de vrouw waar je van houdt en dit te bevestigen met een ring?

F*ck it, jullie hebben gelijk.. DOE HET NIET!!!

• Wispe
  • Niet online
Don Guacamole schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:35:
Jongens wat zuur. Financieel is trouwen soms niet de beste optie, maar wat is er mooier dan je leven doorbrengen met de vrouw waar je van houdt en dit te bevestigen met een ring?

F*ck it, jullie hebben gelijk.. DOE HET NIET!!!
Waarom moet je dat bevestigen met een ring?

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01 11:02
Wispe schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:35:
[...]

Waarom moet je dat bevestigen met een ring?
Ball and chain kan je beter zeggen

• BoulaMouzer
  • Laatst online: 23:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLbWqgy8nw2JT2wdecOPE3Nrnn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bv48jdxJP1zETC3qkBgOZiWu.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 112 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!