Geen vraag jammergenoeg, mijn P3 heeft ook meer dan genoeg software issues en missende features. In heel veel landen wachten ze met de levering tot de volgende software update. En Polestar heeft gisteren een excuus mail naar alle klanten gestuurd met de aankondiging van een flinke update die deze maand komt.[b]P2Hattem schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:05:Dat uitstellen hebben ze bij de EX90 en de P3 ook gedaan en dan schuift de levering een jaar naar achteren wat ook niet best is voor het vertrouwen. En of het dan 90-100% goed is, is ook nog maar de vraag?!
Begin volgend jaar loopt het lease contract van mijn Mercedes CLA shooting brake af en volg daarom dit forum en de eerste ervaringen van de PS4 met veel interesse.
Ik heb echter nog geen berichten gelezen over de (eventuele) impact van de EU import heffingen op in China geproduceerde EV's. De extra heffing van 18,8% die Geely boven het hoofd lijkt te hangen heeft toch flinke impact op de bijtelling wanneer deze volgend jaar bij levering op kenteken wordt gezet.
Wat is jullie verwachting hoe Geely hier mee om zal gaan? Productie van PS4 in Zuid Korea (waarmee de extra heffing omzeild wordt) wordt pas 2e helft van 2025 verwacht.
Zijn de extra EU heffingen voor jullie reden om een eventuele bestelling uit te stellen totdat hier meer duidelijkheid over is?
Ik heb echter nog geen berichten gelezen over de (eventuele) impact van de EU import heffingen op in China geproduceerde EV's. De extra heffing van 18,8% die Geely boven het hoofd lijkt te hangen heeft toch flinke impact op de bijtelling wanneer deze volgend jaar bij levering op kenteken wordt gezet.
Wat is jullie verwachting hoe Geely hier mee om zal gaan? Productie van PS4 in Zuid Korea (waarmee de extra heffing omzeild wordt) wordt pas 2e helft van 2025 verwacht.
Zijn de extra EU heffingen voor jullie reden om een eventuele bestelling uit te stellen totdat hier meer duidelijkheid over is?
De nieuwswebsites doen het erger voor dan het is...MH-B schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:58:
Begin volgend jaar loopt het lease contract van mijn Mercedes CLA shooting brake af en volg daarom dit forum en de eerste ervaringen van de PS4 met veel interesse.
Er is geen heffing van 20% het is een verhoging van de bestaande heffingen.
Bij een tesla model 3 steeg de prijs ca. 1k
Pak dat het hier 2 hooguit 3k zal schelen...
Ik verwacht persoonlijk ook wel dat polestar dat eerder (grotendeels) zal compenseren via hun marge, aangezien het er niet op lijkt dat ze een prijsverhoging kunnen rechtvaardigen(gezien de competitie en hun verkoopcijfers).
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
De kogel is door de kerk. Het besluit is genomen en ik kon het niet laten. 🤐
Eind november staat er ook voor mij een Polestar 4 klaar. Eentje in Electron met Performance, Pilot, Plus en leder. Interieur in zwart. Iemand nog een Polestar 2 kopen? 😁
Hopen dat er voor die tijd een nuttige OTA voorbij komt.
Eind november staat er ook voor mij een Polestar 4 klaar. Eentje in Electron met Performance, Pilot, Plus en leder. Interieur in zwart. Iemand nog een Polestar 2 kopen? 😁
Hopen dat er voor die tijd een nuttige OTA voorbij komt.
[ Voor 10% gewijzigd door GuiltyNL op 11-10-2024 16:47 ]
Gefeliciteerd! Goede keus! Let wel op dat een snel leverbare versie bij mij van begin augustus naar begin oktober doorschoof. Uiteindelijk geen probleem omdat ik alsnog de 0% rente kreeg 😇
We zullen je tot die tijd op de hoogte houden 😉
We zullen je tot die tijd op de hoogte houden 😉
Vandaag bij de Volvo dealer in Zwolle geweest om de niet-inklappende trekhaak te repareren. Was iets met een kabeltje dat niet goed zat. Nu dus een werkende, volledig automatische trekhaak. Ik vond het al mooi bij de P2 dat je niet zelf onder de auto hoefde te kruipen, maar dit is dan weer next level 👍😂. Wel goed geholpen, ook met een rammeltje in de bijrijderdeur. Het paneel waar de lampjes achter zitten trilde en dat was het geluid. Propje isolatiemateriaal erachter en opgelost. Nu is ‘ie dus op elke weg lekker stil.
Reed daarna langs de Space en stond de jongeman buiten die de aflevering deed en die vroeg hoe de auto bevalt en op mijn opmerkingen over pilot assist gaf hij aan dat er een update aankomt waarbij ook de lane change functie uitgezet kan worden. Dat zou wel een mooie update zijn, want die functie begrijp ik echt niet als je toch geen autonome auto bent.
Nu dus allemaal wachten op het wolkje rechtsboven in het scherm ☁️
Reed daarna langs de Space en stond de jongeman buiten die de aflevering deed en die vroeg hoe de auto bevalt en op mijn opmerkingen over pilot assist gaf hij aan dat er een update aankomt waarbij ook de lane change functie uitgezet kan worden. Dat zou wel een mooie update zijn, want die functie begrijp ik echt niet als je toch geen autonome auto bent.
Nu dus allemaal wachten op het wolkje rechtsboven in het scherm ☁️
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Vandaag ook bij de Volvo dealer geweest om de camera voor de achteruitkijkspiegel te vervangen, het beeld stond scheef. Het vervangen heeft het verholpen, erg blij mee. Nu idd hopen dat die OTA snel komt
Ik heb persoonlijk ook geen issue met de knoppen of de hendels die werken goed. De cruise Control is misschien wat minder intuïtief maar ja. Ik vind het wel mooi dat allemaal wat gedurfd en vernieuwend is. Anders had ik wel een Audi A6 of bmw I4 gekozen.P2Hattem schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:50:
[...]
Persoonlijk vind ik de knoppen wel meevallen in het gebruik. Enige minpunt is de trage reactie. Vier keer snel drukken om de snelheid aan te passen bij ACC resulteert in 2 of 3 clicks.
En door die vertraging is in- en uitschakelen van PA/ACC dus niet wat je verwacht. Je zou denken dat de vertraging een software issue is en simpel aan te passen is … fingers crossed 🤞
Het is zeker jammer dat de software wat rammeling is. Maar ik zou deze auto er nooit voor laten staan!! Ik ben echt blij ermee. De range is geen enkel issue voor mij. 450km met mijn werk door heel Nederland is nooit een issue. Even bij de snellader als je een broodje haalt en je kunt makkelijk je bestemming halen. Naar Duitsland ook gedaan. Ik rijd geen 3,5u zonder stoppen, dus nog nooit issue gehad met bereik of laadsnelheid
YouTube: Polestar 4 LR DM 1000 km challenge
Hopelijk lukt het snel om hun softwareproblemen op te lossen.
Ook het snelladen loopt niet vlot.
Nog veel werk aan de winkel.
Gelukkig nog tijd om te beslissen tot volgende zomer.
op 8 maand kan er veel gebeuren ook bij de concurrentie.
Snelladen is echt geen issue als je de gebruikers hier volgt. Over 8 maanden misschien ook andere auto’s te koop ja. Als je meer zoekt naar de traditionele auto die je gewend was, dan zou ik ook eerder een A6 of I5 kiezen. Al zit je dan snel tegen de 90k aan als je alle opties aanklikt die de P4 heeft.Carman1971 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:09:
YouTube: Polestar 4 LR DM 1000 km challenge
Ik heb mijn P4 gisteren ontvangen. ACC activeert inderdaad (te) traag, Pilot Assist nog niet uitgeprobeerd. De knoppen op het stuur zijn niet geweldig, maar eerlijk gezegd irriteren ze me lang niet zoveel zoals blijkbaar veel anderen hier.
Andere software issue die ik hier nog niet voorbij heb zien komen (al heb ik niet het hele thread doorgelezen):
Los van de software issues vind ik het overigens een geweldige auto.
Andere software issue die ik hier nog niet voorbij heb zien komen (al heb ik niet het hele thread doorgelezen):
- als ik mijn telefoon in de draadloze lader leg zegt ie om de zoveel tijd (tijdens het rijden) dat de auto aan het opladen is en ik telefoons en sleutels uit de auto moet verwijderen.
- radio/audio is steeds weer uit bij een nieuwe rit, moet elke keer de radio opnieuw aanzetten.
- performance mode wordt ook steeds gereset. Ik weet niet of dat de bedoeling is net zoals het steeds resetten van snelheidswaarschuwingen.
Los van de software issues vind ik het overigens een geweldige auto.
[ Voor 15% gewijzigd door jappienator op 12-10-2024 22:21 ]
Die oplaadmelding had ik tijdens mijn proefrit ook. Radio uit bij een nieuwe rit, dat is bij mijn Polestar 2 ook nog steeds. Styling, die is best ok toch? Op die rare gele icoontjes na. 🤐
Ik vind de Polestar styling prima, alleen is die van Google maps zelf zodanig anders dat ik ze niet bijelkaar vind passen als het naast elkaar op het scherm staat. Niet super belangrijk en weet ook niet of de Google maps styling in Android automotive überhaupt wel aan te passen is door Polestar.GuiltyNL schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:23:
Styling, die is best ok toch? Op die rare gele icoontjes na. 🤐
Nee, de styling van apps is niet aan te passen door Polestar, dan zouden ze deze moeten forken en dat gaat Google zeker niet goed vinden en moet je ook niet willen.
Het voordeel van Tesla is dat alles 'Tesla' is. Bij Polestar is het Google met een sausje Polestar erover.
Het voordeel van Tesla is dat alles 'Tesla' is. Bij Polestar is het Google met een sausje Polestar erover.
Wellicht doen de knoppen het bij mij dan minder goed. Ze zijn tot nu toe in meer dan de helft van de ritten (deels) uitgevallen. Met als gevolg dat ik spiegels niet meer kan verstellen, extra vervelend omdat die ook niet onthouden worden op mijn profiel dus bij elke rit verkeerd staan. Ik kan ook vaak geluid wel zachter zetten maar niet harder, omdat bovenste deel knop niet meer reageert.jappienator schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:57:
Ik heb mijn P4 gisteren ontvangen. ACC activeert inderdaad (te) traag, Pilot Assist nog niet uitgeprobeerd. De knoppen op het stuur zijn niet geweldig, maar eerlijk gezegd irriteren ze me lang niet zoveel zoals blijkbaar veel anderen hier.
Ik verwonder me er gewoon over waarom ze zulke knoppen gebruiken als je veiligheid zo hoog in het vaandel zegt te hebben staan. Het harde gepiep bij het uitzetten van ACC/Pilot Assist werd door Polestar ook uitgelegd als een veiligheidsmaatregel. Dan vind ik trage en niet trefzekere knoppen daar niet helemaal bij passen. Maar wellicht went het nog en is er met aanpassingen aan de software een betere ervaring van te maken.
Verder vooral veel bugs, niet allemaal even belangrijk maar heb ze maar gedeeld met Polestar:
- Instellingen zoals spiegels en wel/geen surround sound worden niet opgeslagen op profiel, stoel wel
- Soms gaan stuur en stoel al naar rij-positie bij het ontgrendelen/openen van de deur ipv sluiten
- HUD is regelmatig uit bij vertrek, moet dan aangezet worden via stuur (als de knoppen werken)
- Geluid richtingaanwijzers is vrij subtiel, op zich fijn maar kan de pijltjes in mijn zitpositie niet op scherm zien, zou fijn zijn als ze ook in HUD staan
- ACC/Pilot Assist zijn bijna niet te gebruiken, los van trage bediening is de auto erg aan het pingpongen
- Windruis links, lijkt in driehoekje/raamrubber te zitten en niet in spiegel, is met vinger tijdens rijden goed te horen/verhelpen
- Bij gebruik knopje stuur voor aan/uitzetten one pedal drive kan alleen geschakeld worden tussen uit en vol, niet middelste (wat ik graag wil)
- Spotify doet het vaak niet, geen internetverbinding lijkt het, terwijl Google wel verbinding heeft, gelukkig uit te wijken naar Carplay
- Bij gebruik Siri in Carplay blijft spraak-volume gekoppeld aan volumeknoppen waardoor audio-volume niet meer te bedienen is
- Bij stoelverwarming lijkt voorste deel (uitschuifbaar deel) niet warm te worden
- Draadloos laden van telefoon geeft regelmatig melding "voertuig wordt geladen, ..."
- Sowieso wel relatief veel onnodige meldingen zoals bij het uitzetten van verplichte snelheidswaarschuwing, als ik iets zelf doe hoeft dat niet perse in berichtencentrum
- Bestuurdersdisplay beetje rommelig, icoontjes niet netjes (zwarte randen om icoontjes op weergave met kaart) en soms krijg ik picture in picture Google maps in het vierkantje van de bediening knoppen
- Al een aantal keer met handen in deurgreep "klem"gezeten omdat auto afsluit als je per ongeluk knopje op deurgreep aanraakt bij vastpakken hendel
- Auto reageert niet altijd als je komt aanlopen, duurt even voordat deuren handmatig reageren op sleutel
- Grootlicht assistent maakt er een complete kermis van met seinende tegenliggers tot gevolg, uitzetten lukt me niet zonder te 'flitsen'
- Soms gaan ruitenwissers in andere stand bij gebruik richtingaanwijzer doordat ring-knop op hendel te makkelijk rolt, zou eigenlijk kort de input moeten negeren als je richting aangeeft
- Laadkabel niet te ontgrendelen via buitenzijde auto als accu nog niet vol is, waarom niet knopje voor openen/sluiten klep daarvoor gebruiken of altijd kabel ontgrendelen bij ontgrendelen auto
En er zullen nog wel een paar dingen zijn die ik mis of nog gaan opvallen. Denk allemaal wel te verhelpen, maar vind het best slordig dat een auto van bijna 90k zo afgeleverd wordt. Nog wel een hoop werk aan de winkel, kijk uit naar de volgende update.
Verder rijdt de auto echt heerlijk en is het vooral bedoeld als opbouwende kritiek
Onacceptabel als ik dat mag zeggen.
Hoe lang zijn ze al bezig met dat model?
Hoe lang zijn ze al bezig met dat model?
Paar weken terug in de P4 kunnen rijden. Het reed an sich best prima (nu een XC40 P8). De spiegel is, denk ik, een kwestie van wennen. Idem het schakelen met het de hendel. Met de knoppen op het stuur niet zoveel gespeeld, maar ik vond het ook niet snel / intuïtief.
Vond het geluid van de standaard boxen wat tegenvallen: voor mijn gevoel zat het geluid meer op voeten/stoel hoogte dan ter hoogte van je hoofd. Beetje vage omschrijving… wellicht kwestie van een update of andere speakers.
Richtingaanwijzer vond ik zelf een beetje goedkoop klinken. Al begreep ik dat dit het geluid zou moeten zijn van “een eikeltje dat op een steen valt”
Even los van dit alles. Als je zo de reacties/terugkoppeling leest, dan zou je toch zeggen (verwachten) dat ze met de P2 voldoende ervaring hebben opgebouwd om dit tijdens de launch gelijk geregeld te hebben. Of is dat te veel gevraagd..?!
Vond het geluid van de standaard boxen wat tegenvallen: voor mijn gevoel zat het geluid meer op voeten/stoel hoogte dan ter hoogte van je hoofd. Beetje vage omschrijving… wellicht kwestie van een update of andere speakers.
Richtingaanwijzer vond ik zelf een beetje goedkoop klinken. Al begreep ik dat dit het geluid zou moeten zijn van “een eikeltje dat op een steen valt”

Even los van dit alles. Als je zo de reacties/terugkoppeling leest, dan zou je toch zeggen (verwachten) dat ze met de P2 voldoende ervaring hebben opgebouwd om dit tijdens de launch gelijk geregeld te hebben. Of is dat te veel gevraagd..?!
[ Voor 15% gewijzigd door TheRebell op 13-10-2024 14:20 ]
Dat ze inmiddels zouden moeten weten wat Polestar bestuurders wensen mag je wel verwachten. Die wensen implementeren met alle nieuwe technologie die aan boord is, is weer een ander verhaal natuurlijk. De software van de P2 kun je natuurlijk niet 1-op-1 kopiëren en als dat wel kon, dan wordt er wel weer ‘geklaagd’ dat er geen vooruitgang is gemaakt 🤪.TheRebell schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:18:
Paar weken terug in de P4 kunnen rijden. Het reed an sich best prima (nu een XC40 P8). De spiegel is, denk ik, een kwestie van wennen. Idem het schakelen met het de hendel. Met de knoppen op het stuur niet zoveel gespeeld, maar ik vond het ook niet snel / intuïtief.
Bij de P2 heeft het m.i. ruim een jaar geduurd voordat alles een beetje normaal werkte en zeker Pilot Assist heeft voor mij persoonlijk lang niet naar wens gewerkt, maar uiteindelijk was ik er zeer tevreden over.
Ik heb vertrouwen dat de meeste intro-missers wel hersteld zullen worden en de auto beter en beter wordt de komende maanden.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Phone as key zit er hopelijk spoedig aan te komen voor de P3 en P4
https://www.macrumors.com...star-audi-apple-car-keys/
Das volgens mij nog iets anders, hierbij gebruik je je telefoon als nfc kaart, Polestar zou normaal voor het einde van het jaar UWB moeten toevoegen, zodat je je telefoon niet uit je zak zou moeten halen.BartWNL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:33:
Phone as key zit er hopelijk spoedig aan te komen voor de P3 en P4
Dat is precies wat dit is,.. Apple CarKey is UWB. De sleutel van de P4 en P3 zit dan in de wallet app van Apple, daarmee kan je wat basic dingen bedienen en je kan hem exact hetzelfde gebruiken als de keyfob.izzet3838 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Das volgens mij nog iets anders, hierbij gebruik je je telefoon als nfc kaart, Polestar zou normaal voor het einde van het jaar UWB moeten toevoegen, zodat je je telefoon niet uit je zak zou moeten halen.
Aha duidelijk, ik hoop wel dat Polestar het niet volledig overlaat aan apple en zoals Tesla ook een eigen implementatie heeft(voor Android dan).HSL schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:34:
[...]
Dat is precies wat dit is,.. Apple CarKey is UWB. De sleutel van de P4 en P3 zit dan in de wallet app van Apple, daarmee kan je wat basic dingen bedienen en je kan hem exact hetzelfde gebruiken als de keyfob.
Apple en Android kennende denk ik dat Polestar de Android versie al klaar heeft en wacht op de Apple goedkeuring/toegang om het gelijktijdig te releasen.izzet3838 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:50:
[...]
Aha duidelijk, ik hoop wel dat Polestar het niet volledig overlaat aan apple en zoals Tesla ook een eigen implementatie heeft(voor Android dan).
Mijn Polestar 4 blijkt op 8 augustus te zijn geproduceerd. Staat al in de haven ergens en wordt over twee weken naar Beesd gebracht. Dan afleverklaar maken en handover inplannen. Bij elkaar naar verwachting over een maandje rijden, mits er geen vertragingen optreden.
Dat is lekker snel tussen moment van order en kunnen rijden!GuiltyNL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:55:
Mijn Polestar 4 blijkt op 8 augustus te zijn geproduceerd. Staat al in de haven ergens en wordt over twee weken naar Beesd gebracht. Dan afleverklaar maken en handover inplannen. Bij elkaar naar verwachting over een maandje rijden, mits er geen vertragingen optreden.
Zeker @ewdevries Heb jij je Polestar 2 nog? Of heb je ook de Polestar 4 in het vizier?
Vandaag vroeg polestar om wat feedback ervaring. Ze zijn bezig met een flink betere update van software nog dit jaar. Daarin worden deze dingen in ieder geval aangepakt.
- Cruise control en Pilot Assist verbeteren
- werking knoppen op het stuur stabieler maken dat ze niet uitvallen.
- De piepjes van de (echt vele) veiligheidswaarschuwingen gewoon uit kunnen zetten zoveel mogelijk (dat je alleen meldingen krijgt bijvoorbeeld). En deze instelling ook kunnen bewaren ipv voor iedere rit opnieuw uit moeten zetten
- digital key toevoegen.
- Cruise control en Pilot Assist verbeteren
- werking knoppen op het stuur stabieler maken dat ze niet uitvallen.
- De piepjes van de (echt vele) veiligheidswaarschuwingen gewoon uit kunnen zetten zoveel mogelijk (dat je alleen meldingen krijgt bijvoorbeeld). En deze instelling ook kunnen bewaren ipv voor iedere rit opnieuw uit moeten zetten
- digital key toevoegen.
Ik ben in afwachting van mijn P4. Die van mij dobbert momenteel aan de westelijke kant van Afrika, dus nog even wachten. Hopelijk ook eind november (in de app staat begin december) afleveren, maar dan in Zwolle.GuiltyNL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:27:
Zeker @ewdevries Heb jij je Polestar 2 nog? Of heb je ook de Polestar 4 in het vizier?
:strip_exif()/f/image/96V5LnHn5oMbGZ7fWcNc9rXZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag overigens je P2 (herkenbaar aan je achterlichten ;-) ) staan toen je aan het proefrijden was. Ik had toen ook nog een proefrit in Performance versie.
@ewdevries Heel mooi! JIj hebt dus gewoon de gouden aangedurfd, tof!
Ik zag jouw proefrit op je pagina voorbij komen, maar ik wist niet dat dat op dezelfde dag was. Heb ik je niet herkend, of heb ik je misgelopen? Mijn P2 is inderdaad wel makkelijk te herkennen zo
Ik zag jouw proefrit op je pagina voorbij komen, maar ik wist niet dat dat op dezelfde dag was. Heb ik je niet herkend, of heb ik je misgelopen? Mijn P2 is inderdaad wel makkelijk te herkennen zo
@GuiltyNL ja ik durf het aan! Twee keer bekeken in België (Antwerpen) en toen de knoop doorgehakt.
Ja ik denk dat we elkaar inderdaad misgelopen hebben. Ik zag je niet bij het handover center toen ik even binnen was. Jij had meerdere proefritten toen toch? Ik was er alleen voor de P4 Performance en ben direct daarna weer weggegaan. Daarnaast is mijn P2 inmiddels weer terug naar origineel, dus geen BST streep meer over de auto. Dus niet meer makkelijk herkenbaar.
Ja ik denk dat we elkaar inderdaad misgelopen hebben. Ik zag je niet bij het handover center toen ik even binnen was. Jij had meerdere proefritten toen toch? Ik was er alleen voor de P4 Performance en ben direct daarna weer weggegaan. Daarnaast is mijn P2 inmiddels weer terug naar origineel, dus geen BST streep meer over de auto. Dus niet meer makkelijk herkenbaar.
Ik vind de gouden erg gaaf met het zwarte contrast aan de buitenzijde. Ben heel benieuwd als je 'm hebt. We zien de foto's wel verschijnen! 💪🏼
Hoe ontgrendelen de mensen hier hun laadpoort als de wagen niet volgeladen is eigenlijk?
Wij laden zoveel mogelijk om zonnestroom waardoor de accu vaak gewoon op 80% staat bijvoorbeeld.
Nu moeten we iedere keer via bet display de poort ontgrendelen, is hier een snellere manier voor?
Wij laden zoveel mogelijk om zonnestroom waardoor de accu vaak gewoon op 80% staat bijvoorbeeld.
Nu moeten we iedere keer via bet display de poort ontgrendelen, is hier een snellere manier voor?
Wat gebeurt er als je in de app de laadlimiet even omlaag zet? Dan zou ‘ie moeten ontkoppelen toch?izzet3838 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:52:
Hoe ontgrendelen de mensen hier hun laadpoort als de wagen niet volgeladen is eigenlijk?
@GuiltyNL foto's gaan zeker volgen hier en op mijn Insta account @NorthStar_Edwin 😉
Maar je Electron mag er ook zijn! Zeker geen verkeerde keuze 👌🏼
Maar je Electron mag er ook zijn! Zeker geen verkeerde keuze 👌🏼
Ik denk het, maar dat 2x per dag doen is ook niet echt bruikbaar...P2Hattem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:03:
[...]
Wat gebeurt er als je in de app de laadlimiet even omlaag zet? Dan zou ‘ie moeten ontkoppelen toch?
Lijkt mij dat ontgrendelen als je erheen loopt toch mogelijk moet zijn?
HoeGuiltyNL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:19:
Goed dat je het zegt @ewdevries , wat meer foto's in dit topic mag wel om de boel wat op te fleuren.
Hierbij nog wat uit het archief.
:strip_exif()/f/image/KpcVuFVGy23sy7xvjwg9SCIj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FQcVSfpQOsVu8XhtLriMo4mS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIv2nsPgiCEpSL0kpwI1eTzX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KpcVuFVGy23sy7xvjwg9SCIj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FQcVSfpQOsVu8XhtLriMo4mS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIv2nsPgiCEpSL0kpwI1eTzX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9nrgFfv8I5bgm7Bzc9rLH5wd.jpg?f=fotoalbum_large)
😂Daar kan ik wel mee leven, maar ik hoop dat het wel komt met een update...GuiltyNL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:54:
Na een software update. 😜
Het is gelukkig de wagen van mijn zus dus ik rij er niet zo vaak mee, maar die komt dus bij mij zeuren omdat ik heb gezegd dat ze de p4 moest nemen(eigenlijk heb ik gewoon gezegd dat ze GEEN ix1 moest nemen😂)
BartWNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:53:
Goed dat je het zegt @ewdevries , wat meer foto's in dit topic mag wel om de boel wat op te fleuren.
[Afbeelding]
Mooi spul gewoon kopen en rijden allemaal en niet piepen. Hahaha
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als de kabel ontgrendeld wordt, dan stopt het laden. Dus al kom je maar in de buurt, dan is je laadsessie voorbij wat ook niet wenselijk is.GuiltyNL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:19:
Maar de close knop kan toch een dubbele functie krijgen?! Kabel aangesloten en close drukken? kabel ontgrendelen! En als de kabel niet aangesloten is, dan deurtje dicht.
Hoe moeilijk kan het zijn?!
Dat die de sessie stop is ook niet erg hoor, hij wordt namelijk gepauzeerd.P2Hattem schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:02:
[...]
Als de kabel ontgrendeld wordt, dan stopt het laden. Dus al kom je maar in de buurt, dan is je laadsessie voorbij wat ook niet wenselijk is.
Maar de close knop kan toch een dubbele functie krijgen?! Kabel aangesloten en close drukken? kabel ontgrendelen! En als de kabel niet aangesloten is, dan deurtje dicht.
Hoe moeilijk kan het zijn?!
Als ik bij mijn ev6 voorbijwandel gaan de deuren open en stop het laden, maar na 15-20 seconden vergrendeld die de kabel terug en gaat die door met laden...
Maar odd de close knop kan een dubbele functie hebben(ingedrukt houden of 2x klikken om te stoppen bv).
Los daarvan is die close knop onnodig aangezien de poort vanzelf dichtgaat als je de wagen in versnelling zet of op slot doet...
Mijn Polestar 4 is van de week besteld. Een magnesium LSM met pilot en het pro pakket.
Nu zie ik op de polestar website staan dat digital key ondersteuning (zo te lezen geen ios of android?) en allerlei andere verbeteringen zijn toegevoegd bij de software update: OS 4.1.7. Heeft iemand deze update al ervaren?
Hopelijk zijn de meeste bugfixes incl. Digital key voor februari toegevoegd, dan staat de levering gepland.
Nu zie ik op de polestar website staan dat digital key ondersteuning (zo te lezen geen ios of android?) en allerlei andere verbeteringen zijn toegevoegd bij de software update: OS 4.1.7. Heeft iemand deze update al ervaren?
Hopelijk zijn de meeste bugfixes incl. Digital key voor februari toegevoegd, dan staat de levering gepland.
@Karstenm 4.1.7 is de oude software. De software waar momenteel iedereen mee rondrijdt is 4.1.9.
Heeft iemand al ervaring met extra set velgen en winterbanden? Van Polestar of andere merken?
Er gaat toch wat gebeuren, ben benieuwd!Vervanging van stuurwielknoppen
Hallo Dennis,
We willen je informeren over een belangrijke serviceactie voor je Polestar 4 met chassisnummer YSM4ZPAA4SF4XXXX.
Op basis van de eerste gebruikerservaringen en recente kwaliteitscontroles hebben we ontdekt dat de knoppen op het stuur mogelijk niet goed werken. We willen deze knoppen graag kosteloos voor je vervangen.
We vragen je vriendelijk om een afspraak te maken bij de Polestar-servicelocatie van je voorkeur, bijvoorbeeld via je persoonlijke Polestar-omgeving. Als je meer hulp nodig hebt, neem dan contact op met Polestar support.
Onze excuses voor het ongemak.
Yup, mocht ook wel. Wel fijn dat ze actie ondernemen.
Ik ben dan benieuwd of ze deze vervangen voor 'normale' exemplaren. Houd ons op de hoogte!
Dat zou helemaal geweldig zijn. En hopelijk is de lag dan ook weg tussen (de)activeren van ACCGuiltyNL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:15:
Ik ben dan benieuwd of ze deze vervangen voor 'normale' exemplaren. Houd ons op de hoogte!
Ik realiseerde me pas na het gesprek met Polestar over mijn ervaringen met de PS4 dat PA/ACC niet werkt als de knoppen ook niet werken wat ook niet meer dan logisch is: zonder knoppen is PA/ACC gewoonweg niet te bedienen en dan moet je het dus ook niet in kunnen schakelen.
Hopelijk wordt dat dus opgelost 4-11 a.s. 🤞
De knoppen zullen hetzelfde blijven. De software in de knoppen is aangepast en daarom moest de hardware vervangen worden. De lag voor ACC is vermoedelijk nog niet opgelost, dat probleem wordt nog wel onderzocht. Sowieso is een software update nabij
Overigens voor de eventuele Polestar 3 rijders onder ons. Er is inmiddels een Polestar 3 Tweakers forum: Het grote Polestar 3 Topic
Onmiddellijk al stevige korting op de nieuwe P4
https://www.polestar.com/nl-be/offers/ps4-business-edition/
tot 9K korting op leverbare modellen
WTF?! Voor mij is het de bijtelling die aanzienlijk gunstiger was geweest, maar in 2 maanden 9 k€ (10%!) afschrijven zal niet gewaardeerd worden door kopers van het allereerste uur.Carman1971 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:27:
Onmiddellijk al stevige korting op de nieuwe P4
[ Voor 89% gewijzigd door P2Hattem op 24-10-2024 23:08 ]
Deze actie wordt georganiseerd door Polestar Automotive Belgium BV 🤨P2Hattem schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:36:
[...]
WTF?! Voor mij is het de bijtelling die aanzienlijk gunstiger was geweest, maar in 2 maanden 9 k€ (10%!) afschrijven zal niet gewaardeerd worden door kopers van het allereerste uur.
Tsja, dat voelt niet helemaal fijn op deze manier.
Het is nog even kijken of deze actie ook naar NL komt, lijkt momenteel alleen BE te zijn. In Nederland maakt tijdelijke korting trouwens niet uit voor de bijtelling, maar voor de mensen die hem aanschaffen is het idd een behoorlijk verschil.
Idem in BE, voor de voordeel alle aard kijken ze naar de reguliere verkoopprijs, jammer want ik had 12K korting op mijn ev6Gtoniser schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:14:
Het is nog even kijken of deze actie ook naar NL komt, lijkt momenteel alleen BE te zijn. In Nederland maakt tijdelijke korting trouwens niet uit voor de bijtelling, maar voor de mensen die hem aanschaffen is het idd een behoorlijk verschil.
Navraag gedaan bij Polestar: ‘heb contact gehad met de sales coordinator en hij geeft aan dat de acties per markt verschillen en wij (lees NLD) op korte termijn niet een vergelijkbare actie zullen krijgen. Meestal worden de acties per kwartaal bekeken en er is nog niks bekend voor het komende jaar.’ Aldus. Ik blijf blij met aanschaf PS4, Storm, Pilot, Plus 🥳
Je weet dat acties erbij horen. We lijken hier allemaal volwassen mannen die op een moment een beslissing hebben gemaakt of gaan nemen.
Dan moet je niet maanden later je rot voelen als er iets nieuws voorbij komt.
Zo was ik een van de eersten die bestelde en de auto reed. Dan weet je dat er bugs zijn.
En einde van het jaar de voorraad doordraaien en verkoop oppoetsen, dat gebeurt in autoland.
Ik hoop dat er hier een paar mensen een mooie nieuwe kunnen kopen hierdoor en de actie je over de streep trekt.
Dan moet je niet maanden later je rot voelen als er iets nieuws voorbij komt.
Zo was ik een van de eersten die bestelde en de auto reed. Dan weet je dat er bugs zijn.
En einde van het jaar de voorraad doordraaien en verkoop oppoetsen, dat gebeurt in autoland.
Ik hoop dat er hier een paar mensen een mooie nieuwe kunnen kopen hierdoor en de actie je over de streep trekt.
Heeft iemand een oplossing voor het volgende ‘raadsel’:
Wanneer ik in mijn profiel een bestemming selecteer in GM, dan krijg ik keurig op het grote scherm de route te zien ingezoomd op een meter of 100 en die dus meebeweegt obv waar ik op dat moment ben.
Als mijn vrouw in haar profiel een bestemming kiest en bevestigt, dan blijft alleen de totale route in beeld. Dus de routekaart van a naar b en dus niet ingezoomd/gecentreerd. In het kleine scherm werk het wel en de route aanwijzingen doen het ook.
In Maps is niet zoveel in te stellen, dus daar was ik snel klaar met zoeken.
Enige verschil is dat zij niet ingelogd is in de auto op haar Google account.
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?
Met dank aan @Rtolboom niet meer nodig
Soms staart de oplossing je gewoon aan, maar zie je het niet!
Wanneer ik in mijn profiel een bestemming selecteer in GM, dan krijg ik keurig op het grote scherm de route te zien ingezoomd op een meter of 100 en die dus meebeweegt obv waar ik op dat moment ben.
Als mijn vrouw in haar profiel een bestemming kiest en bevestigt, dan blijft alleen de totale route in beeld. Dus de routekaart van a naar b en dus niet ingezoomd/gecentreerd. In het kleine scherm werk het wel en de route aanwijzingen doen het ook.
In Maps is niet zoveel in te stellen, dus daar was ik snel klaar met zoeken.
Enige verschil is dat zij niet ingelogd is in de auto op haar Google account.
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?
Met dank aan @Rtolboom niet meer nodig
Soms staart de oplossing je gewoon aan, maar zie je het niet!
[ Voor 7% gewijzigd door P2Hattem op 27-10-2024 18:22 ]
In de P2 is op het grote scherm links in beeld een klein rond knopje met het icoon van een kompas/route. Als je daarop drukt kan je wisselen tussen:
1. Overzicht route
2. Navigatie zoals in het kleine scherm
3. Navigatie waarbij noorden boven is
Heb nog geen P4, maar lijkt me dat Google maps gelijk is. Je zou dit kunnen proberen?
1. Overzicht route
Heb nog geen P4, maar lijkt me dat Google maps gelijk is. Je zou dit kunnen proberen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tpPbyTPyrEQqoJt0Th7GneWN.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Rtolboom op 27-10-2024 14:34 ]
Thanks! Probleem opgelost met de 2e optieRtolboom schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:31:
In de P2 is op het grote scherm links in beeld een klein rond knopje met het icoon van een kompas/route. Als je daarop drukt kan je wisselen tussen:
1. Overzicht route
[Afbeelding]
Mijn bestelde Polestar heeft inmiddels de status: pre-productie. De geschatte levertijd van mijn bestelling was bij zowel de leasemaatschappij en polestar 13-21 februari. Maar na de status update is dit in de app van de leasemaatschappij geüpdatet naar eind maart. En de polestar app geeft mei aan. Dat is toch een flinke wijziging. Iemand ervaring met de levertijden?
Bij mij was destijds Polestar indicatiever dan de levertijd aangegeven bij de LM.Karstenm schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:45:
Mijn bestelde Polestar heeft inmiddels de status: pre-productie. De geschatte levertijd van mijn bestelling was bij zowel de leasemaatschappij en polestar 13-21 februari. Maar na de status update is dit in de app van de leasemaatschappij geüpdatet naar eind maart. En de polestar app geeft mei aan. Dat is toch een flinke wijziging. Iemand ervaring met de levertijden?
Heb je een elektrochromatisch dak besteld? Dat kan ook nog impact hebben op de levertijd omdat ze daar problemen mee hebben/hadden.
Heb er eentje besteld met elektrochromatisch dak, die is nu nog een maand vertraagd naar februari 2025.
Ik zag dat 4.1.10 beschikbaar is in de werkplaats met o.a. cruisecontrol verbeteringen.
Updates in softwareversie 4.1.10:
Updates in softwareversie 4.1.10:
- Verbeteringen aan het infotainmentsysteem.
- Stabiliteitsverbeteringen voor navigatie.
- Bugfix voor afslag-voor-afslag informatietekst op bestuurdersdisplay wanneer bestemming is ingesteld in navigatie.
- Stabiliteitsverbeteringen voor Car Wash-modus.
- Stabiliteitsverbeteringen voor Head-updisplay (HUD).
- Optie voor Lane Change Assist inschakelen in Pilot Assist-menu.
- Verbeteringen aan adaptieve cruisecontrol.
[ Voor 57% gewijzigd door P2Hattem op 31-10-2024 18:51 ]
Ik ben heel benieuwd hoe dit toont in het echt. Maar ik kon het niet opbrengen om erop te wachten haha.Rtolboom schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:45:
Heb er eentje besteld met elektrochromatisch dak, die is nu nog een maand vertraagd naar februari 2025.
Ik kreeg vandaag de nieuwe knoppen. Was binnen 45min weer buiten. Keurig gedaan.
Het zijn dezelfde knoppen natuurlijk. Maar ik merk meteen verschil. Hoef minder hard te drukken. Del meer respons en sneller. Ook de dubbelklik voor ACC bijvoorbeeld.
Eerste ervaring positief.
Niks gehoord over software overigens (ook niet gevraagd)
Het zijn dezelfde knoppen natuurlijk. Maar ik merk meteen verschil. Hoef minder hard te drukken. Del meer respons en sneller. Ook de dubbelklik voor ACC bijvoorbeeld.
Op een ander forum gaf iemand aan dat Pilot Assist beter werkte en de foutmeldingen bij een rijbaanwissel er ook niet meer waren. De sw van de auto zelf was niet geüpgraded.Marcosotthewes schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:38:
Ik kreeg vandaag de nieuwe knoppen. Was binnen 45min weer buiten. Keurig gedaan.
Is dat ook jouw ervaring?
Ik gebruik de pilot assist niet. Vind het echt levensgevaarlijk. ACC is mijn favoriet.P2Hattem schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:54:
[...]
Op een ander forum gaf iemand aan dat Pilot Assist beter werkte en de foutmeldingen bij een rijbaanwissel er ook niet meer waren. De sw van de auto zelf was niet geüpgraded.
Is dat ook jouw ervaring?
Dus ik kan daar niks over zeggen.
Alleen dat de knoppen fysiek betere feedback geven, sneller reageren en dat is verbeterd.
Ik ga voor mijn 4 (die donderdag wordt afgeleverd) niet voor de Polestar winterwielen, maar koop vier Pilot Alpin 5 SUV 255/50R20 109V XL SUV. Kosten van banden verwisselen zijn zo laag dat ik ongeveer 2 mille bespaar in vergelijking met de velgen met winterbanden van Polestar.Marcosotthewes schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:08:
Heeft iemand al ervaring met extra set velgen en winterbanden? Van Polestar of andere merken?
Waar verzekeren jullie een 4? Ik zit (met een Y) nog bij Centraal Beheer, maar die vereisen een alarmsysteem KIWA SCM klasse 2 en een voertuigvolgsysteem minimaal klasse 4. Geen idee of de 4 dat heeft. Ben ik aangewezen op Polestar Insurance?
Helaas waren de knoppen niet binnengekomen. Nieuwe afspraak over 2 weken met upgrade naar 4.1.10 als die dan nog niet OTA is.P2Hattem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:48:
Ik zag dat 4.1.10 beschikbaar is in de werkplaats met o.a. cruisecontrol verbeteringen.
Updates in softwareversie 4.1.10:Maandag worden de stuurknoppen vervangen en dan ook maar vriendelijk vragen of de nieuwe sw geïnstalleerd kan worden 🤞
- Verbeteringen aan het infotainmentsysteem.
- Stabiliteitsverbeteringen voor navigatie.
- Bugfix voor afslag-voor-afslag informatietekst op bestuurdersdisplay wanneer bestemming is ingesteld in navigatie.
- Stabiliteitsverbeteringen voor Car Wash-modus.
- Stabiliteitsverbeteringen voor Head-updisplay (HUD).
- Optie voor Lane Change Assist inschakelen in Pilot Assist-menu.
- Verbeteringen aan adaptieve cruisecontrol.
Ik zit bij Allianz, die accepteren het Polestar alarm ook. De P4 heeft vooralsnog geen gecertificeerde SCM klasse dus je kan nergens terecht waar dat gevraagd wordt.samka schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:44:
Waar verzekeren jullie een 4? Ik zit (met een Y) nog bij Centraal Beheer, maar die vereisen een alarmsysteem KIWA SCM klasse 2 en een voertuigvolgsysteem minimaal klasse 4. Geen idee of de 4 dat heeft. Ben ik aangewezen op Polestar Insurance?
Ik heb hem verzekerd bij NH1816.jappienator schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:06:
[...]
Ik zit bij Allianz, die accepteren het Polestar alarm ook. De P4 heeft vooralsnog geen gecertificeerde SCM klasse dus je kan nergens terecht waar dat gevraagd wordt.
Ik heb mijn huidige P2 bij Univé verzekerd, maar ik weet niet of ze nu ook nog van die soepele eisen hebben?
Vandaag nieuwe knoppen en meteen de sw update laten doen. Kost wel 2 1/2 uur maar eerste indruk is positief. Minder slingerend in de p.a. Modus. En minder paniekerig.
Ik moet de laatste weken een paar keer superchargen bij tesla of fastned. Het valt me op dat de Max snelheid niet boven de 130 komt en soms zelfs bij 80 blijft steken.
Terwijl de capaciteit 150 of 250 is en andere auto’s wel sneller laden.
Wat is jullie ervaring? Iemand die wel de max haalt? Moet 190 kunnen toch?
Edit: ik heb me van topic vergistMarcosotthewes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:09:
Ik moet de laatste weken een paar keer superchargen bij tesla of fastned. Het valt me op dat de Max snelheid niet boven de 130 komt en soms zelfs bij 80 blijft steken.
[ Voor 11% gewijzigd door izzet3838 op 07-11-2024 13:37 ]
Het is afhankelijk van de temperatuur van je batterij en hoeveel energie er nog in zit. Een vollere batterij zal minder vlot laden. Een koude batterij evenzo.Marcosotthewes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:09:
Yes, paar keer de 200 aangetikt. Wel met lager percentage inderdaad en dan aardig lang gereden zodat de accu op temperatuur is.Marcosotthewes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:09:
(deze had ik hier al keer gepost)
:strip_exif()/f/image/mNlLJW3MhoiCi6T2qzBrRRwg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door BartWNL op 07-11-2024 13:45 ]
De update naar 4.1.10 is onderweg OTA.
Ben benieuwd wanneer ‘het wolkje’ verschijnt in het scherm.
Ben benieuwd wanneer ‘het wolkje’ verschijnt in het scherm.
Met deze buitentemperatuur kwam ik niet boven de 95-120 op meerdere beurten na minstens half uur rijden snelweg. Viel me heel erg tegen. Maar jouw cijfers die je eerder al postte zijn hoopvol.BartWNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:45:
[...]
Yes, paar keer de 200 aangetikt. Wel met lager percentage inderdaad en dan aardig lang gereden zodat de accu op temperatuur is.
(deze had ik hier al keer gepost)
[Afbeelding]
Laadstation als stop ingegeven in de navigatie?Marcosotthewes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:56:
[...]
Met deze buitentemperatuur kwam ik niet boven de 95-120 op meerdere beurten na minstens half uur rijden snelweg. Viel me heel erg tegen. Maar jouw cijfers die je eerder al postte zijn hoopvol.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Zien mensen met 4.1.10 dat ook echt staan id auto en de app?
Ben net bij de dealer geweest en die zeggen dat ze de update gedaan hebben echter zie ik in de auto en app nog steeds 4.1.9.
Ben net bij de dealer geweest en die zeggen dat ze de update gedaan hebben echter zie ik in de auto en app nog steeds 4.1.9.
Ja heb ik ook.BartWNL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:28:
Zien mensen met 4.1.10 dat ook echt staan id auto en de app?
Maar ik heb in het laatste tabblad ook nog steeds staan “geschatte levering 27 augustus” terwijl ik de auto al een poosje rijd.
Inmiddels ook de auto mogen ophalen.
tot nu toe geen rare dingen gemerkt.
Tijdens mijn bezoek aan de space voor de bestelling. Had ik nog vragen gesteld over dashcam opties etc.
er zou een sd slot zijn en een APP.
nu heb ik het sd slot al gevonden echter de app "dashcam" oid kan ik niet terug vinden.
heeft iemand hier al iets met de Dashcam optie gedaan?
tot nu toe geen rare dingen gemerkt.
Tijdens mijn bezoek aan de space voor de bestelling. Had ik nog vragen gesteld over dashcam opties etc.
er zou een sd slot zijn en een APP.
nu heb ik het sd slot al gevonden echter de app "dashcam" oid kan ik niet terug vinden.
heeft iemand hier al iets met de Dashcam optie gedaan?
Ik heb in een van de eerdere videoreviews vanuit Duitsland wel iemand gezien die toen de dashcamfunctie toonde. Dus in de persauto's zat het.
Maar volgens mij is het nu nog iets met de regelgeving hiervoor waardoor het nog niet beschikbaar is?
Zie het wel in de docs staan:
https://www.polestar.com/...77a7e089c0a8296870d1a409/
Maar volgens mij is het nu nog iets met de regelgeving hiervoor waardoor het nog niet beschikbaar is?
[ Voor 27% gewijzigd door GuiltyNL op 09-11-2024 11:25 ]
Regelgeving lijkt me vreemd aangezien Tesla dit al jaren heeft, of ze moeten het laten goedkeuren ofzo...GuiltyNL schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:24:
Ik heb in een van de eerdere videoreviews vanuit Duitsland wel iemand gezien die toen de dashcamfunctie toonde. Dus in de persauto's zat het.
Ja, ik weet het ook niet precies. Het is volgens mij alleen de camera aan de voorzijde en niet de achterzijde. Ik hoop dat dat ook nog komt.
en hoe is de kwaliteit van de cam(s) ?
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb vandaag een uurtje gestoeid met een Tesla Supercharger laadpaal, maar zonder succes. Hij leek verbinding te maken, maar de Tesla app zei dat er geen auto verbonden was. Ik wil nu mijn instellingen checken, maar er wordt gevraagd naar een lang Polestar laadpas nummer en ik zou een charging key moeten hebben. Waar kan ik die nummers vinden?
Het nummer op de kaart is idd niet bruikbaar. In de Polestar Charge app kun je een kaartnummer aanmaken wat wel bruikbaar is als ik het goed heb.samka schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:44:
Ik heb vandaag een uurtje gestoeid met een Tesla Supercharger laadpaal, maar zonder succes. Hij leek verbinding te maken, maar de Tesla app zei dat er geen auto verbonden was. Ik wil nu mijn instellingen checken, maar er wordt gevraagd naar een lang Polestar laadpas nummer en ik zou een charging key moeten hebben. Waar kan ik die nummers vinden?
Zie https://support.plugsurfi...gers-with-Polestar-Chargesamka schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:44:
Mijn Polestar is vorige week geleverd incl. 4.1.10P2Hattem schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:28:
[...]
Helaas waren de knoppen niet binnengekomen. Nieuwe afspraak over 2 weken met upgrade naar 4.1.10 als die dan nog niet OTA is.
Jarenlang een V90 gereden. Nooit 1 probleem met Autopilot en ACC. Een auto van bijna 90k, €1500 voor APP/ACC, mag je verwachten dat een en ander werkt. Daarnaast ook nog wat andere software problemen. Lijkt wel of ze met MVP softwareproduct zijn gestart.
Zie op andere buitenlandse fora dezelfde berichten. Ook met de laatste SW versie is het nog geen feest.
Geef mijn wagen nu maar mee aan mijn vriendin totdat de problemen zijn opgelost. Scherlt een hoop gevloek in de auto. Ik rij wel in haar V40. Daar doet de ACC het wel.
...
[ Voor 98% gewijzigd door GuiltyNL op 12-11-2024 16:10 ]