Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 14:47
2FeO2 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:21:
[...]

Polestar Support heeft een oplossing, Hij doet het 8) .
Uit zichzelf? Of moest je wat stappen doorlopen?

Edit:
Inmiddels ook belletje gehad, schijnt inderdaad opgelost te zijn en zou direct merkbaar moeten zijn id auto zonder extra stappen

[ Voor 23% gewijzigd door BartWNL op 04-09-2024 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-06 09:33
Vandaag de proefrit gehad (LRDM, pilot, plus en sportvelgen in Electron) en het was voornamelijk even wennen aan de automatische Pilot Assist bij inschakelen ACC. Dit komt door de onrustige PA die af en toe schokkerig reageert op eigenlijk niets. Ook een hoop gebliep en getrek aan het stuur als je van baan wisselt met kort de richtingaanwijzer aan.

Stuurgevoel was erg fijn en OPD ook.

De HUD deed het niet en was ook niet te activeren. Jammer, want die had ik graag even in werking gezien.

De stilte viel me erg mee (dus tegen?!) …. Het bandengeluid is best wel aanwezig en niet overduidelijk minder dan de P2. Nu heb ik daar laatst Pirelli PZero’s onder laten leggen en die zijn stiller dan de standaard Conti’s. Ik had er meer van verwacht maar het is zeker niet storend te noemen.

Uiteindelijk de ACC zonder PA aan het werk gekregen en dat reed veel fijner. En de binnenspiegel is niets anders van te maken en na een tijdje zal dat wel wennen … nu dus de tijd uitzitten tot de levering en dan lekker rijden want het algemene gevoel is zeker wel goed!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• P2Hattem
Oja … vandaag wordt er in Zwolle ook een witte Performance afgeleverd. Is de eerste P4 die afgeleverd wordt daar.

Als het iemand van hier is, dan vele veilige en prettige kilometers gewenst!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Kreeg vandaag de mail dat de Audi A6 e-tron te bestellen is en als je dan een Avant S6 kiest i.v.m. vergelijkbaar vermogen als een LRDM, dan schrik je wel even …vanaf 99 k€ excl opties … dat is al hééél veel meer dan een full-ops P4. Maak je dat vergelijkbaar met leer e.d., dan kom je op 106 k€ uit en dan ben je nog steeds langzamer weg bij het stoplicht 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-06 21:15
P2Hattem schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:53:
Oja … vandaag wordt er in Zwolle ook een witte Performance afgeleverd. Is de eerste P4 die afgeleverd wordt daar.

Als het iemand van hier is, dan vele veilige en prettige kilometers gewenst!
Klopt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faI8hYQE-FOuB7Q4QnOmt-YiAUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRzUdTAzylozD5L0vFnTTBYq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Haha … deze was niet die ik gezien heb, want die klaarstond voor de handover had geen meegespoten panelen onderlangs. Die in de showroom staat dan weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door P2Hattem op 06-09-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 15:40
YouTube: Polestar 4 LR SM | 120KPH (75MPH) Range Test

Range test van de LR SM Polestar 4. Conclusies zijn niet heel goed maar de omstandigheden waren dan ook slecht (regen, wind, etc).
  • Gemiddeld verbruik van 24 kwh/100km aan een constante snelheid van om en bij de 120kph
  • Oplaadsnelheid gaat niet over de 100kwh (startend bij 35%)
  • Adaptive cruise / Pilot assist is nog te buggy
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door Cirolf op 06-09-2024 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Cirolf schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:11:

Range test van de LR SM Polestar 4. Conclusies zijn niet heel goed maar de omstandigheden waren dan ook slecht (regen, wind, etc).
  • Gemiddeld verbruik van 24 kwh/100km aan een constante snelheid van om en bij de 120kph
Dat laden gaat bij mij echt prima, zie hier een foto als bewijs (164 kW pu bij 44%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQC2Q7ySfz70T87njPMqnIVWERU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9s7NsMkjQuOSvmkPdrSNAFCu.jpg?f=fotoalbum_large

Gemiddeld verbruik ligt bij mij stuk lager dan bij mijn P2 launch, kwam niet eens aan de 24 kWh/100 km bij 130 km/u. Recent over een dag rijden met 340 km en gemiddelde snelheid over de gehele trip van 102 km/u had ik een verbruik van 19,4 kWh/100 km

Pilot is laggy, traag en werkt nog niet lekker inderdaad. Ik gebruik vooralsnog alleen ACC zonder assistentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcosotthewes
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-02 12:32
Hier herken ik niets van!!!
Laden heb ik 2x bij snellader gedaan. 2x naar 160-170 (nog geen 200).
Gemiddeld verbruik eerste 1.000km zit onder 17.5. Als je 130 reed met het weer van afgelopen tijd 18-19 verbruik. Dus in de winter misschien rond de 20 Max. Maar niemand in NL rijdt met deze auto 500km snelweg met 120.
Als je overdag 100-110 rijdt, afrit binnenweg stad. Dan blijf je echt rond de 16-18 hoor. Winter misschien 18-20 Max
Cirolf schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:11:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartWNL
Mag gezegd worden, echt een heerlijke auto om mee te reizen. Rijdt zeer soepel, goede range en toch nog veel bekijks hier het buitenland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFgkBMSQ49ZQWdm0eW8bYcmdqcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FZyZ9JGldGlmn7EvDaqQrPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:46
Ik ga half oktober proefrijden in de 3 en 4 in de Performance uitvoeringen.

Ik ben eind 40 en heb mijn eerste multifocale bril. 🥹

De 4 heeft mijn voorkeur, maar die achteruitkijkspiegel, ik lig er wakker van. 😜

Zijn er al rijders die een multifocale bril of leesbril hebben die goed kunnen focussen op die spiegel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcosotthewes
GuiltyNL schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:24:

De 4 heeft mijn voorkeur, maar die achteruitkijkspiegel, ik lig er wakker van. 😜

Zijn er al rijders die een multifocale bril of leesbril hebben die goed kunnen focussen op die spiegel?
Ja, ideaal is het niet, je moet 'overdreven' met je hoofd bewegen en door je leesgedeelte in de spiegel kijken als je kentekens wilt lezen of de kleur haar van je achterligger wilt zien. Een snelle blik om afstand in te schatten, lukt aardig hoor. ik heb er niet van wakker gelegen.
Succes en veel wijsheid met je keuze.

• GuiltyNL
@Marcosotthewes Dankjewel! Ik ga het volgende maand meemaken. Ik ken mezelf en ik weet niet of ik hier aan ga of wil wennen, maar misschien valt het mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2FeO2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
GuiltyNL schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:24:

Ik heb een multifocale bril voor achter mijn bureau (papier lees afstand / beeldscherm lees afstand). In de auto heb ik nooit een bril op. Ik moet zeggen dat ik iedereen wel wat overdreven negatief vind praten over de spiegel. Ik heb echt nergens last van. Sterker nog ik vind de spiegel geweldig omdat ik alles goed kan zien zonder last te hebben van passagiers op de achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Ik heb nu een afspraak bij de lokale dealer om de binnenspiegel na te laten kijken, waarvan het beeld scheef staat. Afgezien van de scheefheid zeker niet ontevreden, soms het idee dat ik zelfs meer zie dan normaal. Ook een volledig volgepakte auto heeft geen impact op het zicht (logischerwijs), maar is wel fijn.
Voor mij is nu enige mindere dat je beetje interactie mist met de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Vandaag kon ik mijn volume vd muziek niet meer wijzigen. Schuifbalk kwam wel in beeld en verschoof ook, maar het werkelijke geluid veranderde niet.
Tevens deden de touch knoppen rechts op het stuur het gewoon niet.

Meer mensen dit gehad?
Is er een manier, om net zoals bij de P2, het infotainment te resetten?

• Marcosotthewes
BartWNL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:32:
Vandaag kon ik mijn volume vd muziek niet meer wijzigen. Schuifbalk kwam wel in beeld en verschoof ook, maar het werkelijke geluid veranderde niet.
Tevens deden de touch knoppen rechts op het stuur het gewoon niet.

Meer mensen dit gehad?
Is er een manier, om net zoals bij de P2, het infotainment te resetten?
Ja helaas heb ik ook vergelijkbare dingen wel gehad dat de knoppen op het stuur het niet deden.
Uitstappen auto afsluiten en opnieuw. Dat loste het wel op. Maar het is wel ergerlijk dat Google de auto beleving zo bepaalt (en dus de bugs)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:57
Korte review van mijn proefrit op vrijdag met een dual motor.
  • Rijd erg “smooth”
  • Stukje luxer ervaring als de 2
  • Lekker ruim van binnen (en van buiten ;-)
  • Horizontaal scherm met vele instel mogelijkheden en zelf te configureren sneltoetsen is een goede verbetering tov van de 2
  • Er zit best wel weer een stuk meer power in de 4 t.o.v. de 2
  • De auto is erg stil muv het windgeruis bij de spiegels, dat viel wat tegen.
  • De Microtech bekleding is best goed op het eerste gezicht, ik zou beginnen te twijfelen of ik wel de nappa leather upgrade zou nemen
  • De achteruitkijk “spiegel”: ik heb een leesbril (+2.5), die ik dus niet op kan tijdens het autorijden en zag in eerste instantie alleen een heel wazig beeld. Wilde na 2 minuten eigenlijk gelijk omdraaien en terugrijden naar de space omdat ik dacht “dit wordt ‘m niet”. Toch nog maar ff doorgereden en ik merkte wel dat de gewenning van mijn ogen steeds wat sneller ging, na een half uurtje duurde het nog ca 1 seconde voordat ik redelijk goed zicht had.
Ik ben er nog niet uit of de achteruitkijkspiegel een blocking issue is om voor de 4 te gaan. Ik ga binnenkort nog wel een keer een langere proefrit maken met een single motor en kijken hoe het gaat met wat meer tijd om te wennen.

Ga verder ook nog wel wat concurrenten bekijken (zeekr 001, bmw i4, mercedes eqe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Vanochtend reageerde de linkerkant van het stuur niet, 300 km rijden zonder ACC is geen pretje.

Laden gaat wel top

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJW-kwqpWMHeB7VZwKx9OkDbk7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNlLJW3MhoiCi6T2qzBrRRwg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01:38
Nog niet bekend hoe infotainment te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
dnns85 schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:05:
Nog niet bekend hoe infotainment te resetten?
kan niet als je rijdt wat bij de P2 wel kon. En het helpt niet met de functies op het stuur zoals de ACC.
Dus je moet stoppen, auto uit, auto op slot en weer erin. wat niet handig is als je op de snelweg zit.
en wat ook niet zou moeten met zo'n auto.

Al had ik met de P2 ook toch vaak een vastlopend scherm, of dat de radio het niet deed of google maps o.i.d.

Dus soms pak ik de 130i ... sleutel omdraaien, koppeling indrukken, schakelen en rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Nog niet want ik zou 'm pas dinsdag op kunnen halen. Helaas alleen afgezegd afgelopen vrijdag omdat de auto nog niet Zwolle is. Dus even afwachten op nieuw voorstel zodra de auto terecht is.

Maar dank 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Marcosotthewes schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:09:
[...]

kan niet als je rijdt wat bij de P2 wel kon. En het helpt niet met de functies op het stuur zoals de ACC.
Dus je moet stoppen, auto uit, auto op slot en weer erin. wat niet handig is als je op de snelweg zit.
en wat ook niet zou moeten met zo'n auto.

Al had ik met de P2 ook toch vaak een vastlopend scherm, of dat de radio het niet deed of google maps o.i.d.

Dus soms pak ik de 130i ... sleutel omdraaien, koppeling indrukken, schakelen en rijden ;-)
Wel jammer. Ik gebruik het in de P2 ook nog best vaak onder het rijden als iets vast loopt. Maar misschien in de P4 minder vaak nodig straks 🤞🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Ik zie nu dat in de extra's shop zowel de flessenhouder als de tissuehouder nu beschikbaar zijn voor de P4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zr-zVi3bQGVrLdBFh4gP0nw5PbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dh62BOtw27wQhpHucEtYSwgs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
Gisteren besteld, vandaag al binnen.

Erg mooi mechanisme, had alleen de opening onderin voor de bekers/flessen iets groter verwacht. Deze zijn iets kleiner dan de reguliere bekerhouders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-Mt0SV2lLOnE3boVbJ1rOcQEWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKPufePWrzK18XTOYB5QW4ao.jpg?f=fotoalbum_large

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 10:12
BartWNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:25:

Erg mooi mechanisme, had alleen de opening onderin voor de bekers/flessen iets groter verwacht. Deze zijn iets kleiner dan de reguliere bekerhouders.

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!

Vraag uit intresse, waar laat je je zonnebril? In al mijn auto's hiervoor had ik een klepje bij de binnenspiegel.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
bigfooter schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:49:
[...]

Ziet er netjes uit!

Vraag uit intresse, waar laat je je zonnebril? In al mijn auto's hiervoor had ik een klepje bij de binnenspiegel.
Ik had die eerst liggen op de plek waar nu die flessenhouder zit.
Dus leg hem misschien onderin de middenconsole, of onder de armsteun.
In de P2 kon je nog de handgreep aan het dak vervangen voor een zonnebril houder, dat was ideaal. Maar de P4 heeft geen handgrepen meer...

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 08:15
BartWNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:25:

[Afbeelding]
Zien er netjes uit en ook bij de auto besteld. Lijkt er wel op dat ze de flessen/bekers niet echt vasthouden. Denk je dat een Dopper of de officiele Polestar flessen blijven staan als je met een beetje snelheid wegrijdt? Of krijgt het dezelfde vliegles als je mobiel vanaf de lader?

• BartWNL
ewdevries schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:59:
[...]

Zien er netjes uit en ook bij de auto besteld. Lijkt er wel op dat ze de flessen/bekers niet echt vasthouden. Denk je dat een Dopper of de officiele Polestar flessen blijven staan als je met een beetje snelheid wegrijdt? Of krijgt het dezelfde vliegles als je mobiel vanaf de lader?
Nog niet geprobeerd, zal binnenkort eens testen hoe goed ze tegen acceleratie bestand zijn

• ewdevries
BartWNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:36:
[...]

Nog niet geprobeerd, zal binnenkort eens testen hoe goed ze tegen acceleratie bestand zijn
Ik ben benieuwd!

• Dazedevious
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03 21:32
Wat zijn jullie ervaringen met het standaard geluidssysteem, met name in combinatie met Spotify? Is het geluid van goede kwaliteit? Kan het systeem op een hoog volume afspelen zonder vervorming? Heeft het, net als de Polestar 2, een basbox voorin het dashboard? Ik kan hier online weinig informatie over vinden, behalve één review die het systeem als erg slecht beoordeelt. Alvast bedankt voor jullie reactie. Ter referentie: ik gebruik momenteel het standaard audiosysteem van de Polestar 2, dat naar mijn mening prima voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcosotthewes
Dazedevious schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:48:
Wat zijn jullie ervaringen met het standaard geluidssysteem, met name in combinatie met Spotify? Is het geluid van goede kwaliteit? Kan het systeem op een hoog volume afspelen zonder vervorming? Heeft het, net als de Polestar 2, een basbox voorin het dashboard? Ik kan hier online weinig informatie over vinden, behalve één review die het systeem als erg slecht beoordeelt. Alvast bedankt voor jullie reactie. Ter referentie: ik gebruik momenteel het standaard audiosysteem van de Polestar 2, dat naar mijn mening prima voldoet.
Hoi. Ik heb de harmann kardon in de P4 en had dat ook in de P2. Ik weet niet wat de standaard is van iemand die dat beoordeelt als erg slecht? Die kwalificatie zou ik hangen aan het geluid in een Citroën C1 uit 2008.
Ik ben behoorlijk audiofiel. Het geluid in de P2 was gewoon goed en in de P4 echt nog beter. Meer open, minder vervorming bij hoog volume (denk ook omdat volume in de auto groter is).
Dus echt: het is erg goed als je de P2 al goed vindt, geen zorgen maken en juist naar uit kijken. Het is genieten in de P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Nou, qua hoogte valt het eigenlijk beetje tegen wat je er in kunt plaatsen.
Een normale dopper past er in zonder dop, een thermo dopper zonder bovenkant.
Het bleef wel prima staan tijdens acceleratie (single motor), maar het is dus bedoeld voor kleinere flesjes of echt bekers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Itpsefp4ckBPmcJ4cKSzzPMl3BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EP4L5svGtHK4eWo74A15aZv5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9fIsHeldpY0Yy_Hr6vv4zbZJwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Th1AcnOdYgVgEBxBfVKZ7nAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
BartWNL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:42:
[...]

Nou, qua hoogte valt het eigenlijk beetje tegen wat je er in kunt plaatsen.
Een normale dopper past er in zonder dop, een thermo dopper zonder bovenkant.
Het bleef wel prima staan tijdens acceleratie (single motor), maar het is dus bedoeld voor kleinere flesjes of echt bekers.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je Bart voor je eerste tests! Heb je ze bewust met open dop erin gezet of past het niet als deze open zijn? De thermofles lijkt op het randje te staan. Die dus net te dik voor de plek? Benieuwd hoe de Polestar flessen zelf hier in gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
ewdevries schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:15:
[...]

Dank je Bart voor je eerste tests! Heb je ze bewust met open dop erin gezet of past het niet als deze open zijn? De thermofles lijkt op het randje te staan. Die dus net te dik voor de plek? Benieuwd hoe de Polestar flessen zelf hier in gaan staan.
Nee het past dus niet met de dop erop. Die thermo is inderdaad iets te dik, maar die bleef wel goed staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron schut
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,
nog iemand iets vernomen van de typhoon in shanghai?
omdat de haven ook dicht is geweest.

is dat waar ze op transpoort gaan? cq hopelijk geen schade op de wacht P plek ...
mijne zou daar ergens moeten staan (zucht)

ben benieuwd of iemand wat details kan geven over welke haven/schip er normaal gebruikt wordt voor de Polestar 4 transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazedevious
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03 21:32
Marcosotthewes schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:20:
[...]

Hoi. Ik heb de harmann kardon in de P4 en had dat ook in de P2. Ik weet niet wat de standaard is van iemand die dat beoordeelt als erg slecht? Die kwalificatie zou ik hangen aan het geluid in een Citroën C1 uit 2008.
Ik ben behoorlijk audiofiel. Het geluid in de P2 was gewoon goed en in de P4 echt nog beter. Meer open, minder vervorming bij hoog volume (denk ook omdat volume in de auto groter is).
Dus echt: het is erg goed als je de P2 al goed vindt, geen zorgen maken en juist naar uit kijken. Het is genieten in de P4
Bedankt voor je reactie. :) Ik doel echter op de basis fabrieksinstallatie met 8 luidsprekers. In mijn P2-uitvoering heb ik geen Harman Kardon systeem. Van de opties in het pluspakket is voor mij alleen de geluidsupgrade interessant, maar niet voor €5500. Daarom ben ik benieuwd hoe het standaard audiosysteem presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Hebben jullie in de app dat de locatie van de P4 wel netjes bijgewerkt wordt? Die van mij staat sinds de aflevering nog altijd op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
BartWNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:26:
Hebben jullie in de app dat de locatie van de P4 wel netjes bijgewerkt wordt? Die van mij staat sinds de aflevering nog altijd op dezelfde plek.
Dat heb ik ook gehad. Dan moet je in de instelling in je P4 op het scherm ‘locatiedelen’ ook activeren. Ik weet niet meer precies waar het zat. Ergens bij de internet/wifi instelling geloof ik.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 15:41
BartWNL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:59:
[...]

Dat laden gaat bij mij echt prima, zie hier een foto als bewijs (164 kW pu bij 44%)

[Afbeelding]

Gemiddeld verbruik ligt bij mij stuk lager dan bij mijn P2 launch, kwam niet eens aan de 24 kWh/100 km bij 130 km/u. Recent over een dag rijden met 340 km en gemiddelde snelheid over de gehele trip van 102 km/u had ik een verbruik van 19,4 kWh/100 km

Pilot is laggy, traag en werkt nog niet lekker inderdaad. Ik gebruik vooralsnog alleen ACC zonder assistentie.
Hoe zet jij de assistentie uit? Ik wil ook heel graag alleen ACC, maar krijg het niet voor elkaar. Polestar gaf aan te moeten wachten op een update.

gewoon nee.

• BartWNL
Bloemstukje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:18:
[...]

Hoe zet jij de assistentie uit? Ik wil ook heel graag alleen ACC, maar krijg het niet voor elkaar. Polestar gaf aan te moeten wachten op een update.
Het staat niet echt duidelijk aangegeven en duurde zelf ook even voor ik er achter was.
Maar twee keer achter elkaar drukken op het klokje, geeft je ACC zonder pilot assist

https://www.polestar.com/...77a7e089c0a8296870d1a409/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Volgende week vrijdag is het dan zover: de auto wordt geleverd _/-\o_ !

Zijn er nog tips om op te letten tijdens de handover (in de space in Zwolle)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Vandaag de auto opgehaald in Zwolle! Niet het beste weer, maar erg blij dat ie er is. Wat een upgrade t.o.v. de P2 is dit zeg.

Erg veel in te stellen en te ontdekken, dat ga je bij de aflevering niet allemaal kunnen doen. Vooral genoeg te weten zien te komen om goed weg te kunnen komen en daarna op je gemak alles proberen en instellen.

Erg blij na de eerste rit. Voelt allemaal erg luxe aan, maar zit ook alles op (dual motor en nappa met massage en ventilatie). Dat laatste vooral tegen het geplak in de zomer. We gaan het volgend jaar meemaken 😉

Foto's volgen bij beter weer 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
dnns85 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:50:
Vandaag de auto opgehaald in Zwolle! Niet het beste weer, maar erg blij dat ie er is. Wat een upgrade t.o.v. de P2 is dit zeg.

Erg veel in te stellen en te ontdekken, dat ga je bij de aflevering niet allemaal kunnen doen. Vooral genoeg te weten zien te komen om goed weg te kunnen komen en daarna op je gemak alles proberen en instellen.

Erg blij na de eerste rit. Voelt allemaal erg luxe aan, maar zit ook alles op (dual motor en nappa met massage en ventilatie). Dat laatste vooral tegen het geplak in de zomer. We gaan het volgend jaar meemaken 😉

Foto's volgen bij beter weer 🤞🏼
Vanwege het mogelijk slechte weer ook gekozen voor de space i.p.v. thuislevering ;)

• P2Hattem
Zij er al gelijkgestemden met een Performance Pack variant? Zo ja, zijn de ventieldoppen idd goud bij aflevering?

Ik las namelijk op een ander forum dat deze dus gewoon zwart waren terwijl de PS website zegt dat ze Swedish Gold zijn.

• dnns85
Hier geen Performance maar Plus en daar zijn ze wel goud, zoals beloofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFGv7UV8thmgt14bev271at_TIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXJWShZ3XCLqopBW8awCJeKQ.jpg?f=fotoalbum_large

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:16

HSL

Op de P3 performance zijn ze ook gewoon goud, dus neem aan dat dat bij de P4 ook gewoon zo is.

[ Voor 36% gewijzigd door HSL op 28-09-2024 17:22 ]

• P2Hattem
P2Hattem schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:46:
Zij er al gelijkgestemden met een Performance Pack variant? Zo ja, zijn de ventieldoppen idd goud bij aflevering?

Ik las namelijk op een ander forum dat deze dus gewoon zwart waren terwijl de PS website zegt dat ze Swedish Gold zijn.
Bij de betreffende persoon was er ook een velg beschadigd toen de auto thuis afgeleverd werd (in het VK) én dus zwarte dopjes. Kan dus ook een eenmalig foutje geweest zijn met die dopjes.

• P2Hattem
En dan nog een vraagje: is al iemand aan het kijken geweest om de voorste zijruiten een tint donkerder te maken aangezien de achterste ruiten behoorlijk donker zijn en het contrast groot is als je van de zijkant kijkt?
Is folie überhaupt een optie met deze deuren zonder frame?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-06 08:32
Ik mag deze maand een nieuwe leaseauto bestellen na bijna vier jaar te hebben genoten van mijn P2 Launch. Vanwege gezinsuitbreiding wil ik graag een wat grotere kofferbak, en overweeg daarom de P4, maar bijv. ook de XPeng G9. Is de kofferbak ruimte van de P4 noemenswaardig groter dan de P2? Het zal absoluut niet zo groot zijn als de G9, maar naast ruimte wil ik ook nog een beetje kunnen sturen, en verwacht dat dat bij de P4 een stuk beter te doen is dan in de G9.

Toevallig nog personen hier die ook een G9 hebben (proef)gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
wgoos schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:09:
Ik mag deze maand een nieuwe leaseauto bestellen na bijna vier jaar te hebben genoten van mijn P2 Launch. Vanwege gezinsuitbreiding wil ik graag een wat grotere kofferbak, en overweeg daarom de P4, maar bijv. ook de XPeng G9. Is de kofferbak ruimte van de P4 noemenswaardig groter dan de P2? Het zal absoluut niet zo groot zijn als de G9, maar naast ruimte wil ik ook nog een beetje kunnen sturen, en verwacht dat dat bij de P4 een stuk beter te doen is dan in de G9.

Toevallig nog personen hier die ook een G9 hebben (proef)gereden?
De P4 heeft een kleine 100 liter meer tov de P2, 500 vs 407. Dat merk je wel degelijk, maar het is niet wereldschokkend. Voordeel is wel dat je hem makkelijk kan volladen zonder je zicht naar achteren te belemmeren (want camera).
De G9 heeft 660 liter, dat is wel weer echt een stap meer. Maar zelf nooit in gereden of in gezeten dus kan daar geen oordeel over vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 06-06 13:12
Als ik video's probeer af te spelen via de vivaldi of chrome browser pauzeert die constant(in park) iemand ervaring mee.
Hij lijkt dit op alle sites te doen, ik klik op play 1 seconden playback en dan gaat die weer op pauze.

Overigens stom dat er (nog) geen digital key is en je maar 1 sleutel krijgt...

Moet je het laden altijd via de app of het scherm stoppen, op mijn Polestar 2 was er een aparte knop in de laadpoort, is wel omslachtig om iedere keer de app te moeten openen, iemand een betere manier?

[ Voor 24% gewijzigd door izzet3838 op 01-10-2024 15:33 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Update aan de app voor iOS, heeft voor alle Polestar eigenaren de widget optie toegevoegd. Specifiek voor de P4 is het nu ook mogelijk om de laadlimiet te wijzigen en om een laadschema in te stelllen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbezTIwcIry8c8Bya7_KlcrwUYY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hPAzjJKYIAv9C4kwiYoEV5Xi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLtOE9MbMpbaJaswbydAx2BrorA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IGWX0z68NUU2Ed6Pz0g0ntz9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-06 08:32
Onze zakelijke Leasetarieven voor de P*4 vallen me helaas tegen bij Ayvens, sterker nog; komende vanaf een P2 Performance, is de enige mogelijke keuze nog of ik de LRSM ik een ander kleurtje dan Magnesium wil, of het Pilot Pack zou willen. Ik vind de Pilot Assist op de P2 erg fijn werken, wat is de ervaring met Pilot Assist op P*4? Wat zou jullie keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
De software is duidelijk nog niet klaar, de achteruitkijk spiegel/camera heeft het vandaag plots laten afweten, reboot van het systeem heeft dit niet opgelost.

Paar uur later is die beginnen te werken maar nu plots de foutmelding dat de achterste camera vuil is(is ie niet), dus constant rijden met een rood waarschuwingslampje :(

Als iemand een manier vindt om de laadsessie te stoppen zonder in het scherm te gaan gelieve dit te delen, de knop die de p2 had in de laadklep is verdwenen (geen idee waarom) een optie in de app ontbreekt, en het openen van de deuren doet ook niks.
Volgens de garage moet je de sessie dus stoppen via het scherm of via de paal, wat dus heel omslachtig is (zeker gezien we thuis met rfid pas laden).

Het is dus hopen dat ze alles snel fiksen, de tocuh knoppen aan het stuur vallen ook tegen, voor de rest wel tevreden, kwaliteit van het interieur is echt geweldig, en de wagen rijdt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
izzet3838 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:31:
De software is duidelijk nog niet klaar, de achteruitkijk spiegel/camera heeft het vandaag plots laten afweten, reboot van het systeem heeft dit niet opgelost.

Paar uur later is die beginnen te werken maar nu plots de foutmelding dat de achterste camera vuil is(is ie niet), dus constant rijden met een rood waarschuwingslampje :(

Als iemand een manier vindt om de laadsessie te stoppen zonder in het scherm te gaan gelieve dit te delen, de knop die de p2 had in de laadklep is verdwenen (geen idee waarom) een optie in de app ontbreekt, en het openen van de deuren doet ook niks.
Volgens de garage moet je de sessie dus stoppen via het scherm of via de paal, wat dus heel omslachtig is (zeker gezien we thuis met rfid pas laden).

Het is dus hopen dat ze alles snel fiksen, de tocuh knoppen aan het stuur vallen ook tegen, voor de rest wel tevreden, kwaliteit van het interieur is echt geweldig, en de wagen rijdt top.
In theorie kan je thuis dan toch met de pas de lader stoppen en dan direct de kabel loskoppelen?
Mee eens dat die knop bij de P2 heel fijn was, maar denk dat dit voor nu de snelste oplossing is.

Ja de bugs zijn zeker aanwezig en veel mensen rapporteren hetzelfde. Hopelijk komt er spoedig een software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
BartWNL schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

In theorie kan je thuis dan toch met de pas de lader stoppen en dan direct de kabel loskoppelen?
Mee eens dat die knop bij de P2 heel fijn was, maar denk dat dit voor nu de snelste oplossing is.

Ja de bugs zijn zeker aanwezig en veel mensen rapporteren hetzelfde. Hopelijk komt er spoedig een software update
En als je dan autocharge gebruikt thuis. Dan kan het dus alleen maar door eerst in te stappen, de auto aan te doen en via het infotainment het laden te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
_--[]--__ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

En als je dan autocharge gebruikt thuis. Dan kan het dus alleen maar door eerst in te stappen, de auto aan te doen en via het infotainment het laden te stoppen?
Tenzij die vol is? Of kan je hem dan ook niet loskoppelen als de auto ontgrendeld is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
BartWNL schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Tenzij die vol is? Of kan je hem dan ook niet loskoppelen als de auto ontgrendeld is?
Dat weet ik dus niet, ik overweeg om mijn P2 (LE) in te ruilen voor een P4 en vroeg me af hoe dat zou werken met thuis laden. Ik gebruik thuis geen pas en kan dus alleen ontkoppelen met de knop bij de laadpoort (of ik zou de app van de laadpaal moeten gebruiken).

Als dat echt zo is dan wordt dat denk ik wel een irritante factor…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Ik kwam vanochtend bij de auto, hij was vol (90%) en ik kon de stekker er gewoon uit halen na het ontgrendelen van de auto zonder iets extra's te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Als de wagen vol is kan die er idd gewoon uit.

Probleem is vooral dat als de wagen niet vol is, maar dat is bij ons meestal het geval(solar charging) waardoor we dus iedere keer de poort via het scherm moeten ontgrendelen of de pas moeten scannen...

Ook vind ik het niet kunnen dat ze 1 sleutel meeleveren zo lang dat de app nog niet geupdate is maar goed die komt hopelijk snel...

Als ze dan ook een knop "stop charging toevoegen in de app (of nog beter via een widget)" dan gaan we tevreden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
izzet3838 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:46:
Als de wagen vol is kan die er idd gewoon uit.

Probleem is vooral dat als de wagen niet vol is, maar dat is bij ons meestal het geval(solar charging) waardoor we dus iedere keer de poort via het scherm moeten ontgrendelen of de pas moeten scannen...

Ook vind ik het niet kunnen dat ze 1 sleutel meeleveren zo lang dat de app nog niet geupdate is maar goed die komt hopelijk snel...

Als ze dan ook een knop "stop charging toevoegen in de app (of nog beter via een widget)" dan gaan we tevreden zijn...
Ik heb 1 sleutel (kastje) en 1 pasje wat je tegen de deurpost kunt houden. dus 2 ... jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Marcosotthewes schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Ik heb 1 sleutel (kastje) en 1 pasje wat je tegen de deurpost kunt houden. dus 2 ... jullie niet?
Jawel, maar dat pasje valt hier tegen omdat je die iedere keer in de oplader moet leggen, de wagen wordt bij ons door 2 gebruikt, dus de persoon met het pasje is wat benadeeld, first world problems natuurlijk, maar het kon beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dee2me
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 11:37
I feel your pain.
Ik heb ook een P4 en die software is zo brak dat het schandalig is.
In het begin was de dagelijkse reset van alle settings nog iets kleins maar ondertussen zijn er dagen dat ik na een parkeersessie ineens een gloeiend warm stuur krijg voorgeschoteld. Inclusief het verbruik dat er mee gepaard gaat.
De instelling om de camera te openen als je iets nadert gaat ook altijd op uit. Vergeet dit voor je begint te rijden en je kan dat niet meer aanpassen.
Pilot assist is eerder zelfmoord assist.
Bordenlezen is het grootste probleem, hoe ze dat ooit goed gaan krijgen is mij een raadsel. Dan moeten ze alles herprogrammeren om ook de kaartsnelheden mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ach, die software... Dat was destijds met de P2 ook zo. Het duurt even, maar uiteindelijk komt het wel goed. 🙂

Vandaag heb ik in zowel de Polestar 3 als de Polestar 4 gereden, en wat zijn die auto's verschillend! De Polestar 3 reed prima, maar ik voelde er niet zoveel bij. Dat veranderde toen ik in de Polestar 4 stapte. Voor mij is het prijsverschil echt niet de moeite waard. Gek genoeg vond ik de software van de Polestar 3 ook minder uitgebreid en minder doordacht dan die van de Polestar 4. De audio in de Polestar 3 was wel fantastisch, maar de stoelen waren veel te ingewikkeld. Daarnaast vond ik de achterbank qua zitoppervlak te kort, en het interieur had vervelende keuzes, zoals het glanzende middenconsole dat bomen boven je reflecteert, en rare plastic kleppen voor opslag met elastiek.

De achteruitkijkspiegel werkte prima, al is het wel even wennen. Mijn ogen deden er zelfs pijn van, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen (goed voor die luie ogen, haha!).

Het rijgedrag was heerlijk. Ik reed in de Dual Motor Performance-versie en die was geweldig! De bediening op het stuur vond ik nog niet helemaal intuïtief, maar de stoelen zaten fantastisch. Veel beter dan in de P2 — eindelijk kan ik mijn hoofd weer een beetje naar achteren leunen. Ook het onderstel en de remmen waren in deze versie top. Achterin en in de kofferbak was er meer dan genoeg ruimte. Ik ben fan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
GuiltyNL schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:26:
Ach, die software... Dat was destijds met de P2 ook zo. Het duurt even, maar uiteindelijk komt het wel goed. 🙂

Vandaag heb ik in zowel de Polestar 3 als de Polestar 4 gereden, en wat zijn die auto's verschillend! De Polestar 3 reed prima, maar ik voelde er niet zoveel bij. Dat veranderde toen ik in de Polestar 4 stapte. Voor mij is het prijsverschil echt niet de moeite waard. Gek genoeg vond ik de software van de Polestar 3 ook minder uitgebreid en minder doordacht dan die van de Polestar 4. De audio in de Polestar 3 was wel fantastisch, maar de stoelen waren veel te ingewikkeld. Daarnaast vond ik de achterbank qua zitoppervlak te kort, en het interieur had vervelende keuzes, zoals het glanzende middenconsole dat bomen boven je reflecteert, en rare plastic kleppen voor opslag met elastiek.

De achteruitkijkspiegel werkte prima, al is het wel even wennen. Mijn ogen deden er zelfs pijn van, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen (goed voor die luie ogen, haha!).

Het rijgedrag was heerlijk. Ik reed in de Dual Motor Performance-versie en die was geweldig! De bediening op het stuur vond ik nog niet helemaal intuïtief, maar de stoelen zaten fantastisch. Veel beter dan in de P2 — eindelijk kan ik mijn hoofd weer een beetje naar achteren leunen. Ook het onderstel en de remmen waren in deze versie top. Achterin en in de kofferbak was er meer dan genoeg ruimte. Ik ben fan!
De 3 is meer volvo terwijl de 4 meer zeekr is, dat verklaart voor een heel groot deel de verschillen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja en de 3 is een stuk eerder ontwikkeld en dus links en rechts 'verouderd' t.o.v. de 4 heb ik begrepen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Ik ben blij met mijn P4 LRSM (versie zonder pluspakket oid).
Weet iemand of onder deze versie ook de performance 22" velgen passen?

[ Voor 82% gewijzigd door 2FeO2 op 07-10-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Ik heb het nu elke dag ervaren: in de ochtend wil Pilot Assist / ACC niet aan en in de middag wel. Hebben meer mensen hier last van? Is dat een vochtige radar door de ochtenddauw of zo?!

Ik ga morgenvroeg eerst dat vlakje onderin de voorbumper droog vegen voordat ik de auto start. Eens kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcosotthewes
P2Hattem schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:35:
Ik heb het nu elke dag ervaren: in de ochtend wil Pilot Assist / ACC niet aan en in de middag wel. Hebben meer mensen hier last van? Is dat een vochtige radar door de ochtenddauw of zo?!

Ik ga morgenvroeg eerst dat vlakje onderin de voorbumper droog vegen voordat ik de auto start. Eens kijken of dat wat uitmaakt.
Absoluut. Sensoren uit 4 waarschuwingen in je dashboard en na een kwartier is het weg. Ik heb ook het idee dat het beslagen sensoren zijn.

Ik moet eerlijk zeggen. Geweldige auto. Maar software en overdreven veiligheid gepiep vind ik echt dramatisch en ontneemt me veel rust tijdens het rijden.
De meerwaarde van pilot assist is er helaas niet. Wat een onveilig systeem. ACC wel goed, beter dan P2 vind ik. Maar ook daar weer gepiep en waarschuwingen in het scherm als je remt.
Passagiers schrikken iedere paar minuten van het gepiep en reageren dan op mijn rijgedrag. Erg storend en ik hoop een beetje dat software updates verbeteringen brengen.
Heeft iemand zich er al in verdiept of een of andere tuner of bedrijf al die sensoren onklaar kan maken met dat gepiep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Marcosotthewes schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:04:
[...]

Absoluut. Sensoren uit 4 waarschuwingen in je dashboard en na een kwartier is het weg. Ik heb ook het idee dat het beslagen sensoren zijn.

Ik moet eerlijk zeggen. Geweldige auto. Maar software en overdreven veiligheid gepiep vind ik echt dramatisch en ontneemt me veel rust tijdens het rijden.
De meerwaarde van pilot assist is er helaas niet. Wat een onveilig systeem. ACC wel goed, beter dan P2 vind ik. Maar ook daar weer gepiep en waarschuwingen in het scherm als je remt.
Passagiers schrikken iedere paar minuten van het gepiep en reageren dan op mijn rijgedrag. Erg storend en ik hoop een beetje dat software updates verbeteringen brengen.
Heeft iemand zich er al in verdiept of een of andere tuner of bedrijf al die sensoren onklaar kan maken met dat gepiep?
Kun je het piepje als je ACC uitzet ook stil krijgen door het volume van de Meldingen onder audio op 0 te zetten? Vanavond ingesteld maar nog niet kunnen testen wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-02 12:32
Iemand ook deze melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmZfHsml_Q1Po-YvTGzNdukBI3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nnvsv9DXFTbLtKtxqT8NCqXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Ja hier ook, lijkt me een bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Hattem schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:48:
[...]

Kun je het piepje als je ACC uitzet ook stil krijgen door het volume van de Meldingen onder audio op 0 te zetten? Vanavond ingesteld maar nog niet kunnen testen wat het effect is.
Nee dus 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Hattem schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:35:

Of het het schoonvegen van het vlakje is geweest of iets anders weet ik niet, maar PA deed het vanochtend. Daarentegen wilde de HUD niet inschakelen. Vanmiddag allebei wel weer bruikbaar?!
Morgenvroeg 170 km voor de boeg, dus hopelijk werkt PA 🤞 Wel dus even doekje over de radar 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
Verbaas mij wel over de hoeveelheid software issues. HUD niet aan te krijgen, Bluetooth ineens uit, sleutel die ineens niet meer werkt, camera support werkt soms wel soms niet in bochten, motorstoring ineens aan dan weer uit. Hoop dat er straks een serieuze OTA aankomt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Wellicht een domme vraag, maar hoe zet je de gevarenlichten aan? Ik zie nergens een knop en de handleiding biedt ook geen oplossing.

Vanochtend meerdere malen fors af moeten remmen op de snelweg en dan is het wel fijn als je achteropkomend verkeer kunt waarschuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wharf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
P2Hattem schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:51:
Wellicht een domme vraag, maar hoe zet je de gevarenlichten aan? Ik zie nergens een knop en de handleiding biedt ook geen oplossing.

Vanochtend meerdere malen fors af moeten remmen op de snelweg en dan is het wel fijn als je achteropkomend verkeer kunt waarschuwen.
De alarmlichtknop bevindt zich in de plafondconsole.

zie https://www.polestar.com/...a77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Thanks! Daar had ik dus niet gekeken ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2FeO2
Een paar bugs waar ik tegenaan loop:
  • ACC onbruikbaar, levensgevaarlijk! al meerdere gevaarlijke ingrepen gedaan waar andere weggebruikers van schrokken
  • 5G soms doet ie het wel soms niet.
  • Wifi punt in auto werkt helemaal niet.
  • Soms werken de knoppen op het stuur niet
  • Zakelijke google accounts worden niet ondersteund...
  • De (standaard) audio heeft geen voor en achter balans (sinds de jaren 90 is dit standaard in auto's)
  • Achteruitkijkspiegel staat het beeld van scheef
  • Lenzen van camera's beslaan bij ochtenddauw... hier had natuurlijk verwarming in moeten zitten (een kind kan dit bedenken)
  • Deuren gaan heel vaak niet open, de sleutel maakt geen goed contact. Soms sta je een halve minuut bij je auto te wachten tot de deuren een keer open gaan
  • Via de app auto voorverwarmen moet beter instelbaar zijn, zoals temp. of ruiten en spiegels ontdooien (kijk dit af bij Tesla)!!!
Al met al, Tesla heeft zijn zaken beter voor elkaar, zeker qua verbruik als software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:33
Eerste deel review van Bjorn is er:
YouTube: Polestar 4 LR DM range test part 1

Beetje vreemd dat nadat je al zoveel ervaring hebt met de P2 je geen beter kwaliteit kan afleveren voor een 60K wagen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcosotthewes
2FeO2 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:02:
Een paar bugs waar ik tegenaan loop:
  • ACC onbruikbaar, levensgevaarlijk! al meerdere gevaarlijke ingrepen gedaan waar andere weggebruikers van schrokken
  • 5G soms doet ie het wel soms niet.
  • Wifi punt in auto werkt helemaal niet.
  • Soms werken de knoppen op het stuur niet
  • Zakelijke google accounts worden niet ondersteund...
  • De (standaard) audio heeft geen voor en achter balans (sinds de jaren 90 is dit standaard in auto's)
  • Achteruitkijkspiegel staat het beeld van scheef
  • Lenzen van camera's beslaan bij ochtenddauw... hier had natuurlijk verwarming in moeten zitten (een kind kan dit bedenken)
  • Deuren gaan heel vaak niet open, de sleutel maakt geen goed contact. Soms sta je een halve minuut bij je auto te wachten tot de deuren een keer open gaan
  • Via de app auto voorverwarmen moet beter instelbaar zijn, zoals temp. of ruiten en spiegels ontdooien (kijk dit af bij Tesla)!!!
Al met al, Tesla heeft zijn zaken beter voor elkaar, zeker qua verbruik als software
helaas ook allemaal wel een keer meegemaakt. software heeft zeker enkele upgrades nodig.
Maar om de P4 hier op dit heilige forum te vergelijken met een Tesla gaat echt te ver :*)
Heb je je P4 wel eens naast een Tesla gezet? _/-\o_

Dan krijg je toch een glimlach en de blikken van de gemiddelde Model Y rijder als je ze inhaalt zijn ook smakelijk. Daar heb ik wel wat piepjes en reset van software voor over ... and day O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
Mijn Polestar app kan überhaupt niet communiceren met de P4, de auto wel met de app dus eenrichtingsverkeer. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Marcosotthewes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

helaas ook allemaal wel een keer meegemaakt. software heeft zeker enkele upgrades nodig.
Maar om de P4 hier op dit heilige forum te vergelijken met een Tesla gaat echt te ver :*)

Dan krijg je toch een glimlach en de blikken van de gemiddelde Model Y rijder als je ze inhaalt zijn ook smakelijk. Daar heb ik wel wat piepjes en reset van software voor over ... and day O-)
Ik heb zelf een ev6, mijn zus de p4, maar als ik al die software problemen lees hou ik toch graag mijn ev6😂

De p4 heeft hier trouwens ook nog een bug die ik eerder niet heb gehoord gehad.

Ne achteruitkijkspiegel heeft het een halve dag begeven, na te bellen met polestar en het antwoord te hebben gekregen een service afspraak te maken is die het plots weer beginnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Carman1971 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:59:
Eerste deel review van Bjorn is er:
YouTube: Polestar 4 LR DM range test part 1

Beetje vreemd dat nadat je al zoveel ervaring hebt met de P2 je geen beter kwaliteit kan afleveren voor een 60K wagen :(
Aan de P4 rijders hier: ervaren jullie de knoppen aan het stuur ook als lastig te bedienen? Björn zit er aardig mee te stuntelen.

En het slingeren in de baan met ACC aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
GuiltyNL schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Aan de P4 rijders hier: ervaren jullie de knoppen aan het stuur ook als lastig te bedienen? Björn zit er aardig mee te stuntelen.

Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Ja absoluut. Vind de auto geweldig rijden maar de knoppen op het stuur echt een drama. Pilot assist nu nog onbruikbaar. Begint enorm te pingpongen en gaat dan zelf piepen omdat je uit de baan raakt. Maar ook met volume harder/zachter en volgend nummer vaak iets anders dan bedoeld.

Ik denk dat een hoop met software updates gefixt kan worden en heb daar ook wel vertrouwen in, zo ging het bij de P2 ook in het begin, maar die knoppen moeten in de toekomst echt vervangen worden door normale knoppen. Onbegrijpelijk dit.

Overigens heeft de Zeekr 001 dezelfde knoppen maar zijn die in en modelupdate in China alweer vervangen door normale knoppen. Misschien is er hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Dank voor de feedback @dnns85 . Wat zijn jouw ervaringen @BartWNL ?

Ik twijfel of je die knoppen met software beter kunt laten functioneren? En / of je dan die nieuwe Zeekr 001 knoppen er op een gegeven moment op kunt zetten.

En heeft iemand de Harman Kardon speakers? Ik las ergens dat de punch van de subwoofer een beetje lijkt te ontbreken. Ben de Harman Kardon speakers van de P2 gewend en hoewel dat systeem niet perfect is, vind ik de subwoofer daar wel voldoende.

Ik zit momenteel echt in dubio of ik een P4 moet bestellen. Eentje naar mijn wensen is eind november te leveren. Ik heb al proefgereden natuurlijk, maar ik twijfel nog vanwege de tekortkomingen en ik vind die knoppen ook echt niet ideaal. Ze zijn trouwens wel beter dan in de P3, die knoppen slaan daar helemaal nergens op (die zijn helemaal zwart, zonder enige indicatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
GuiltyNL schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:50:
Dank voor de feedback @dnns85 . Wat zijn jouw ervaringen @BartWNL ?

Ik twijfel of je die knoppen met software beter kunt laten functioneren? En / of je dan die nieuwe Zeekr 001 knoppen er op een gegeven moment op kunt zetten.

En heeft iemand de Harman Kardon speakers? Ik las ergens dat de punch van de subwoofer een beetje lijkt te ontbreken. Ben de Harman Kardon speakers van de P2 gewend en hoewel dat systeem niet perfect is, vind ik de subwoofer daar wel voldoende.

Ik zit momenteel echt in dubio of ik een P4 moet bestellen. Eentje naar mijn wensen is eind november te leveren. Ik heb al proefgereden natuurlijk, maar ik twijfel nog vanwege de tekortkomingen en ik vind die knoppen ook echt niet ideaal. Ze zijn trouwens wel beter dan in de P3, die knoppen slaan daar helemaal nergens op (die zijn helemaal zwart, zonder enige indicatie).
Zelde als de Tweakers hier boven.
Het is momenteel een verrassing als de ACC het wel doet en muziek bedien ik met de draaiknop en het scherm. Zonder HUD kan ik leven, omdat het nu voor mij een nieuwe functie was en ik het nog niet echt mis. Maar hoop dat het allemaal spoedig wordt opgelost met een software update.
Kom zelf van de P2 launch en weet dat bugs in het begin soort van "het nieuwe normaal" is, maar dit kan ook veel mensen afschrikken. Dat is het natuurlijk niet en eigenlijk mogen dit soort dingen gewoon niet gebeuren. Die vertraging in de ACC is ook zeer ergelijk en gevaarlijk.
Ondanks dat al wel weer 6k km erop zitten en het blijft wel echt een heerlijke auto. Mensen die meerijden kijken ook vol verwondering naar het interieur (en de verlichting) en achterin zitten ze prinsheerlijk.

Muziek ben ik tevreden over en heb het idee dat het beter is dan in de P2 maar ik ben zeker geen audiofiel. Las ook ergens dat het tussenschot (het kleine schot boven de achterste stoelen) weggehaald kan worden om de ervaring van de bass te verbeteren.

Morgen ga ik naar de dealer om een nieuwe camera voor de achteruitkijkspiegel te laten installeren, hopelijk staat die hierna wel recht.

[ Voor 8% gewijzigd door BartWNL op 10-10-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Thanks! Maar, poah wat een moeilijke keuze. Ik vind het model geweldig, rijdt ook fantastisch en het interieur is helemaal mijn smaak. De exterieurkleuren vind ik matig, geen van de kleuren word ik echt heel gelukkig van. Electron is denk ik dan nog voor mij de mooiste kleur.

De software heb ik nog wel vertrouwen in dat het beter wordt, al is het na 4 jaar Polestar 2 Performance Launch Edition ook daar nooit helemaal goed gekomen. Zo rijd ik nu al maanden zonder digitale sleutel, omdat ik simpelweg niet kan koppelen.

En die knoppen op het stuur, dat is toch ook iets waar ik me wel aan kan gaan irriteren. Ik snap jouw workaround om de knop in het midden of het scherm te gebruiken, maar ergens is het te gek natuurlijk.

En het gekke is dat ik me vooraf het meeste zorgen maakte over die achteruitkijkspiegel, maar dat dat me juist erg meegevallen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
De tablet en software an sich werken wel heel fijn. Het zijn nu vooral de bugs die het minder plezierig maken maar ik denk dat als die getackeld zijn het wel echt een hele goede package is. Het scherm is mooi groot, de landscape is voor mij erg prettig en het werkt erg snel.

Wat betreft digitale sleutel, deze zal gaan werken via UWB wat een andere manier van communicatie is dan bij de P2. Dit gaat ook de gebruikservaring vele malen beter en het geheel ook veel stabieler maken.

Zelf ben ik nog erg content met de keuze, maar ik snap de spagaat waar je in zit. Heb je haast met de keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 10-10-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Haast is niet het goede woord. Maar voor nu een keuze maken vanwege het aanbod van Polestar (o.a. aantrekkelijke financiering) maakt het wel lastiger.

Ik ben nu vooral bang dat ze niet alles op kunnen lossen (knoppen op het stuur) en de ACC / Pilot Assist. Ook bepaalde lags duurde ontzettend lang bij de P2 voordat ze dat een beetje redelijk op orde hadden.

Uiteindelijk werkt de Pilot Assist op de Polestar 2 best goed, maar ACC op de Polestar 2 is bij mij altijd onvoldoende gebleven (ghost braking, te snel vaart minderen, onrustig enzovoort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Geluid vind ik mooier dan de P2. De sub is inderdaad iets verder weg, maar voor mij kom ik niets tekort. Het zijn vooral de knoppen. Ik ben verder echt heel blij met de P4 en zeker de financiering nu (1,99%/0%) maakt hem wel extra interessant denk ik. Voor mezelf zou ik geen andere auto weten, ook komende van een P2. Het is echt een enorme upgrade. Ik zou 'm zo weer kopen. Heb meer vertrouwen in Polestar dan bijvoorbeeld Zeekr en dat is waarom ik wel de P4 durfde te kopen maar niet de Zeekr 001, ookal was die bijna 20k goedkoper in de huidige config (dual motor en alle pakketten + leer).

De spiegel is hier ook echt geen probleem, al vrij snel aan gewend. Het zit 'm met name op software, nog niet helemaal af zoals bij de P2 maar je merkt wel dat de app al verder is dan bij de P2 in het begin. Werkt hier wel goed. Ook bijvoorbeeld de twee verschillende rijstanden (bij dual motor) vind ik echt geweldig. Een hele mooie vermogensopbouw in de normale stand en een echte kick als je 'm op performance hebt staan. En zo zijn er nog wel wat zaken waardoor ik wel echt onder de indruk ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2FeO2
Marcosotthewes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

Meestal zit ik in mijn auto (ook toen ik Tesla reed). De ergernissen die ik nu heb, worden nu nog weggenomen telkens als ik bij mijn auto aan kom lopen (daarin heb je dus gelijk). Maar als er niet snel een oplossing komt zijn de looks niet meer genoeg om mijn negatieve gevoelens te onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:33
Deel 2 is er ook vandaag
YouTube: Polestar 4 LR DM range test part 2
Brengt helaas niet veel beterschap.
Hopen dat de 1000km challenge beter nieuws brengt, anders schrap ik hem van men lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Ze moesten de release gewoon uitsteen tot de software toch iets beter op punt was.

De eerste reviews zijn vaak degene die tellen en die zijn dus niet positief.

Kijk maar naar de id reeks van vw, die eerste slechte reviews hebben hun imago zodanig geschaad dat ze er niet meer vanaf komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
izzet3838 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:58:
Ze moesten de release gewoon uitsteen tot de software toch iets beter op punt was.

De eerste reviews zijn vaak degene die tellen en die zijn dus niet positief.

Kijk maar naar de id reeks van vw, die eerste slechte reviews hebben hun imago zodanig geschaad dat ze er niet meer vanaf komen...
Dat uitstellen hebben ze bij de EX90 en de P3 ook gedaan en dan schuift de levering een jaar naar achteren wat ook niet best is voor het vertrouwen. En of het dan 90-100% goed is, is ook nog maar de vraag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Carman1971 Vind je? Ik heb hem net bekeken en hij is in deel 2 toch wel positiever dan in deel 1.

Maar jij vindt de range belangrijk begrijp ik? Dat interesseert mij dan weer erg weinig. Ik heb nu een verbruikgrage P2 Performance die een gemiddeld verbruik van 26 kWh/100km heeft. Dus die komt in praktijk bij mij niet verder dan 285 kilometer op een hele lading, maar ik heb er werkelijk in de praktijk nooit problemen mee gehad. Fluitend Italië mee op en neer.

@P2Hattem Juist en de P3 hebben ze zo lang uitgesteld, dat de software beperkt en gedateerd toont tegenover de P4, om het over het interieur maar niet te hebben.

Maar, ik moet wel zeggen dat ik wel twijfel over de aanschaf momenteel vanwege de problemen en die vreemde keuze van knoppen op het stuur. Ook vind ik de keuze van de hendels achter het stuur een beetje typisch. Ik moest daar ook even aan wennen tijdens de proefrit. Ze zien er ook ontzettend kwetsbaar en goedkoop uit. :|

[ Voor 20% gewijzigd door GuiltyNL op 10-10-2024 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
GuiltyNL schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:09:
@Carman1971 Vind je? Ik heb hem net bekeken en hij is in deel 2 toch wel positiever dan in deel 1.

Maar jij vindt de range belangrijk begrijp ik? Dat interesseert mij dan weer erg weinig. Ik heb nu een verbruikgrage P2 Performance die een gemiddeld verbruik van 26 kWh/100km heeft. Dus die komt in praktijk bij mij niet verder dan 285 kilometer op een hele lading, maar ik heb er werkelijk in de praktijk nooit problemen mee gehad. Fluitend Italië mee op en neer.

@P2Hattem Juist en de P3 hebben ze zo lang uitgesteld, dat de software beperkt en gedateerd toont tegenover de P4, om het over het interieur maar niet te hebben.

Maar, ik moet wel zeggen dat ik wel twijfel over de aanschaf momenteel vanwege de problemen en die vreemde keuze van knoppen op het stuur. Ook vind ik de keuze van de hendels achter het stuur een beetje typisch. Ik moest daar ook even aan wennen tijdens de proefrit. Ze zien er ook ontzettend kwetsbaar en goedkoop uit. :|
Persoonlijk vind ik de knoppen wel meevallen in het gebruik. Enige minpunt is de trage reactie. Vier keer snel drukken om de snelheid aan te passen bij ACC resulteert in 2 of 3 clicks.
En door die vertraging is in- en uitschakelen van PA/ACC dus niet wat je verwacht. Je zou denken dat de vertraging een software issue is en simpel aan te passen is … fingers crossed 🤞

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste