Het grote Polestar 3 Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

Welkom in het Polestar 3 topic!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs2tS4YVQJebIFq90AorUav-8Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3l2dckeAr6ulqETLQ1HB1D77.jpg?f=fotoalbum_large

Na het Polestar 2, en Polestar 4 topic, is het nu de Polestar 3 uitgeleverd wordt tijd voor ook een Polestar 3 topic. Zeker omdat de Polestar 3 en 4 deels dicht bij elkaar liggen, maar ook weer flink van elkaar afstaan, waardoor vragen, problemen en andere discussies niet bij elkaar passen.

De Polestar 3 is het derde model in lijn van het merk. En zal in verkoopaantallen in Nederland zeker niet de meeste verkopen voor rekening nemen, maar zal zeker een schare liefhebbers krijgen.

De Polestar 3 is de SUV voor het elektrische tijdperk. Gelanceerd eind 2022 en wordt nu twee jaar later in 2024 geleverd aan klanten, is het een elektrische SUV in het E-segment met vijf zitplaatsen, gebouwd op de nieuwe SPA2-technologiebasis ontwikkeld door Volvo Cars, met kerncomputing van NVIDIA. Het is de eerste Polestar die optioneel beschikbaar is met LiDAR van Luminar. Belangrijke concurrenten zijn onder andere de Porsche Cayenne, BMW iX en Audi Q8 e-tron.

De Polestar 3 voor de Europeesche markt wordt gebouwd in het Amerikaanse South Carolina. Daarnaast is er een fabriek in China. De Polestar 3 is het zusje van de Volvo EX90 en deelt alle techniek en veel van het interieur. De Polestar 3 is een 5-zitter, waar de EX90 een 6- of 7-zitter is.
Polestar 3 introductie (12 Oktober 2022)
Polestar 3 eigenschappen
Exterieur
  • Aerodynamisch Ontwerp: Voor- en achtervleugels, achterste aero-blades voor verbeterde efficiëntie en uniek design.
  • Lage Daklijn: Combineert een sportieve uitstraling met de traditionele SUV-houding.
  • Breed Stance: Zorgt voor een krachtige en stabiele uitstraling.
  • Adaptieve Luchtvering: Dual-chamber luchtvering voor comfort en dynamische rijprestaties, inclusief off-road mogelijkheden.
Laden en Efficiëntie
  • Snel Laden: Ondersteunt hoge laadsnelheden voor kortere oplaadtijden. Tot 250kW/u bij Tesla Superchargers (die gaan verder aan de CCE standaard met 400v architectuur auto's)
  • Efficiëntie: Aero-elementen dragen bij aan een grotere actieradius en lagere energieconsumptie.
Interieur
  • Duurzame Materialen: Gebruik van gerecycled plastic, aluminium en bio-gebaseerd MicroTech.
  • Luxe en Comfort: Hoogwaardige afwerking en comfortabele zitplaatsen, met een focus op een premium ervaring.
  • Ruim Design: Praktisch interieur met voldoende ruimte voor vijf personen.
Infotainment
  • Geavanceerd Systeem: Kerncomputing van NVIDIA voor snelle en responsieve bediening.
  • Connectiviteit: Ondersteuning voor de nieuwste digitale functies en connectiviteit, inclusief updates op afstand (OTA).
  • Groot Scherm: Centraal geplaatst touchscreen voor alle belangrijke functies.
Polestar 3 Prijzen en opties
Long range Single motor€ 79.950,-
Long range Dual motor€ 86.950,-
Long range Dual motor met Performance pack€ 93.550,-
Opties
Pilot pack (+ € 2800,-)
  • Pilot Assist
  • Lane Change Assist
  • 360º camera met 3D-weergave
Pilot pack met LiDAR (+ € 5000,-)
  • LiDAR van Luminar
  • Extra centrale NVIDIA-computer
  • Extra camera's (1x 8MP camera voor grote afstanden in de SmartZone, 2x 8MP achteruitkijkcamera's in de buitenspiegelsteunen)
  • Camerareiniging
  • Verwarmde voorruitwisserbladen
Plus pack (+ € 6000,-) - Alleen beschikbaar met Pilot pack
  • Bowers & Wilkins for Polestar (25 speakers die 1.610 watt leveren, met Dolby Atmos)
  • Actieve onderdrukking van weggeluiden
  • Speakers in de hoofdsteunen
  • Head-up display (9x3-inch)
  • Geluidwerende onderste achterruit
  • Opklapbare laadvloer
  • Verwarmde stoelen, stuurwiel en ruitenwissers
  • Luchtkwaliteit (PM 2.5 sensor en luchtfilter)
  • Elektrisch bediende stuurkolom
  • Soft-close portieren
Pro Pack (+ € 2200,-)
  • 21-inch Pro wielen
  • Zwarte veiligheidsgordel met streep in Swedish Gold
  • Ventieldoppen in Swedish Gold
  • Lasergeëtste lichtlijn in Swedish Gold
Performance Pack (+ € 2200,-) - Alleen beschikbaar met Long range Dual motor
  • Upgrade van de performance software (100 km/u in 4,7 seconden, een vermogen van 380 kW (517 pk) en een koppel van 910 Nm)
  • 22-inch Performance wielen
  • Pirelli P Zero-banden
  • Polestar Engineered dynamisch onderstel
  • Brembo performance-remmen met Swedish Gold remklauwen
  • Lasergeëtste lichtlijn in het interieur, Swedish Gold
  • Swedish Gold ventieldoppen
  • Swedish Gold veiligheidsgordels
Bekleding
  • Bio-attributed WeaveTech in Charcoal met Tectonic deco
  • Bio-attributed MicroTech in Charcoal met aluminium accenten (€ 500,-)
  • Diervriendelijke wol in Charcoal met aluminium accenten (€ 1200,-)
Nappa upgrade
  • Geperforeerd nappaleer
  • Stoelventilatie
  • Massagefunctie en elektrische zijsteunen
  • Black ash decoratie
  • Diervriendelijk geproduceerd Nappaleer in Charcoal met Black ash deco (€ 6000,- alleen met pilot en plus packs)
  • Diervriendelijk geproduceerd Nappaleer in Zinc met Black ash accenten (€ 6000,- alleen met pilot en plus packs)
  • Diervriendelijk geproduceerd Nappa leer in Jupiter met Black ash accenten (€ 6000,- alleen met pilot en plus packs)
Velgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ONkEe3jB3LFBq2Lrjj8IXQTCMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GPUtXW6Yo2Jb3RXh6i2Od0Va.png?f=fotoalbum_large
  • 20-inch Aero
  • 21-inch Plus (+ € 1300,-)
  • 21-inch Pro (alleen met Pro pakket)
  • 21-inch Sport (€ 1200,- - alleen beschikbaar met Pro pakket)
  • 22-inch Performance (alleen met Performance pakket)
Kleuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lbk2PS-ONfAsdWuug-ukW48yJso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oCyth5YKbusYpWmEAv4AHgG.jpg?f=fotoalbum_large
  • Magnesium
  • Snow (+ € 1600,-)
  • Thunder (+ € 1300,-)
  • Jupiter (+ € 1300,-)
  • Midnight (+ € 1300,-)
  • Space (+ € 1300,-)
Losse upgrades
  • 1.3 Megapixel HD LED-koplampen (€ 1900,-)
  • Achterste ruiten uitgevoerd in privacyglas (€ 500,-)
  • Volledig elektrische trekhaak (€ 1400,-)
  • AC-laadkabel voor openbare/thuislader (€ 200,-)
De Polestar 3 handleiding is online beschikbaar, hier kan je meer informatie vinden over alle functionaliteiten van de auto en hoe zaken precies werken: Polestar 3 Handleiding
Nederlandse rij-impressie Reviews
Autoweek: https://www.youtube.com/watch?v=dZV_ntkjhGk
Autovisie: https://www.youtube.com/watch?v=r8NR6dM0npI
Werner Budding: https://www.youtube.com/watch?v=hTHuPOa9hks
Andere Polestar topics
Naast de Polestar 3 zijn er de Polestar 2 (hatchback) en de Polestar 4 (suv-coupe) momenteel te koop:

Mocht je daarover willen discussieren zijn er hier op Tweakers de volgende topics:
Het grote Polestar 2 topic
Het grote Polestar 4 Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:40

HSL

Dank je wel voor het aanmaken!

Ik heb hem besteld op 14-10-2022 en als alles goed gaat kan ik hem volgende week vrijdag ophalen.
- Midnight, Performance, Wool, 1.3MP LED, trekhaak

• Arnold
Ik sta voor weekje later, de 27e op de planning. Precies 4 jaar (en 1 dag) na mijn Polestar 2.

Thunder, Dual Motor (non performance), Wool, 1.3 MP LED, trekhaak.
Ben vooral benieuwd naar de Wool, heb dat nog niet zelf kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ze hebben de software geupdate naar 1.1.8 En de accu is volgeladen,..
Vandaag hebben ze er 10km mee gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35IGftegKITnlpKeg4yfM2_g63M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9eYbjGW6GqnodHUUblDhz4Hn.png?f=fotoalbum_large

Kan niet wachten tot vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
Vandaag een Polestar 3 gespot. Moet zeggen hij lijkt in het echt veel kleiner dan op de foto's (ik had meer formaat EX90 verwacht) maar desalniettemin een prachtige auto om te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HSL

HSL

Wat een bak! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0n5Kk4PagOGsjpPfyRWFRYffBog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5pUMjAZ57iF5yUuLif5HvoA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Bobo221 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:21:
Vandaag een Polestar 3 gespot. Moet zeggen hij lijkt in het echt veel kleiner dan op de foto's (ik had meer formaat EX90 verwacht) maar desalniettemin een prachtige auto om te zien.
Waar zag je hem?

Hij is ook zo goed als net zo lang als de ex90, alleen de daklijn is veel lager, daardoor lijkt hij kleiner en daardoor lijkt het ook meer een station dan een SUV.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
HSL schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:34:
[...]

Waar zag je hem?

Hij is ook zo goed als net zo lang als de ex90, alleen de daklijn is veel lager, daardoor lijkt hij kleiner en daardoor lijkt het ook meer een station dan een SUV.
Regio Noord-Limburg. Volgens de kentekencheck stond de auto pas 1 dag op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APM
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-09-2024

APM

Hi P3 vrienden
Ik heb mijn Polestar 3 op 27/9 gekregen en nu al melding dat camera tijdelijk niet beschikbaar is: herkennen jullie dit?
Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Soms werkt het afsluiten en openen, maar je kan ook de play/pause knop 45 seconden indrukken om het systeem te resetten.

Volgende week komt er een nieuwe update, hopelijk fixed die een hoop van de kleine eigenaardigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APM

APM

Dank!
Reset helpt niet :(
Voor update hoef ik niet terug naar garage, neem ik aan?
Ik ben Tesla gewend (X, 3 en Y)
Dit is mijn eerste Polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Update is gewoon een over the air update ja.

Ik heb al een paar keer gehad dat 1 of beide schermen zwart bleven. Reset hielp daar wel tegen.

Heeft de camera het nooit gedaan of werkte hij eerst wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APM

APM

Ja, de hele vrijdag heeft de camera perfect gewerkt
Ook autopilot was perfect: beter dan Tesla vond ik zelfs
Die doet nu ook niets meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
APM schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:11:
Ja, de hele vrijdag heeft de camera perfect gewerkt
Ook autopilot was perfect: beter dan Tesla vond ik zelfs
Die doet nu ook niets meer
Ik heb mijne ook afgelopen vrijdag de 27e in ontvangst genomen..

Je kan eventueel een HPA reset doen, dit kan maar 1x per 24 uur en in principe is dit niet publiek, maar willen ze het allen dat je het doet terwijl je met Polestar support belt en zij dit voorstellen... dus dat even doen dan :)

Als dit dan nog steeds niet werkt, moet er helaas bij de garage een 12V reset gedaan worden, die kan je niet zelf...

[ Voor 28% gewijzigd door Arnold op 01-10-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL

HSL

Nice, dat is handig om te weten!

1.1.11 is beschikbaar voor het 2025 model, later vandaag of morgen ook voor het 2024 model.
https://www.polestar.com/...-3/2024/software-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
HSL schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:07:
Nice, dat is handig om te weten!

1.1.11 is beschikbaar voor het 2025 model, later vandaag of morgen ook voor het 2024 model.
https://www.polestar.com/...-3/2024/software-updates/
Super fijn zo'n uitgebreide changelog... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ja,.. en helemaal stom dat je ook niet de auto kan forceren de update op te halen.
Je moet echt wachten tot zij hem aanbieden aan de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
HSL schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:49:
Ja,.. en helemaal stom dat je ook niet de auto kan forceren de update op te halen.
Je moet echt wachten tot zij hem aanbieden aan de auto.
Dat was bij de P2 natuurlijk ook altijd al zo. Dat is opzich ok, dat ze het in batches doen.
Bij P2 werd niets alles OTA uitgerold alleen, hoop toch bij de P3 dat dit wel zo is.

Aan andere kant ben ik ook benieuwd hoe de OTA verlopen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arnold
Ook even mijne showen trouwens hier natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qvvjU6GbrWs112P1-AOeakiLMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gX8Sd9FXifYJeNQP6o3e1Cqi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLfFTGmff0io785STiPU27KF5yU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuEMYHx1Rb0NhS7L64Nungmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCUJo74swE7Vow7NQLrocu0wFvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lhik7ICqZ53Q9YFae8U0hzq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Zo jammer dat de Polestar 4 niet in Thunder te krijgen is, want die kleur zou 'm ook geweldig staan. Op deze 3 vind ik het ook fantastisch mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Mijn lane assist deed vanmorgen een ingreep terwijl hij en uit stond en ingrepen uit staan,hij zou als hij aan staat alleen een trilling moeten geven. De P3 dacht dat ik verkeerd reed, maar er was alleen maar een vluchtheuveltje in 't midden van de weg die hij niet snapte. Dus een mailtje gestuurd met de zoveelste busmelding.

En vanmiddag werd ik gebeld dat ik een afspraak moest maken voor de update naar 1.1.14. Die staat nu voor dinsdag, ben benieuwd wat daar allemaal in gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
HSL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:27:
Mijn lane assist deed vanmorgen een ingreep terwijl hij en uit stond en ingrepen uit staan,hij zou als hij aan staat alleen een trilling moeten geven. De P3 dacht dat ik verkeerd reed, maar er was alleen maar een vluchtheuveltje in 't midden van de weg die hij niet snapte. Dus een mailtje gestuurd met de zoveelste busmelding.

En vanmiddag werd ik gebeld dat ik een afspraak moest maken voor de update naar 1.1.14. Die staat nu voor dinsdag, ben benieuwd wat daar allemaal in gefixed wordt.
Ik heb gesuggereerd of ze niet een lijst kunnen maken met bekende bugs, snap dat je dat liever niet wil publiekelijk, maar dat is in software wereld heel gebruikelijk... Maar dan hoef je niet van iedereen maar telkens meldingen te krijgen.

Ik wil ook wel die update, maar gezien er de 'grote' update eind deze maand zou uitkomen, twijfel ik of ik daar op wacht... Al begrijp ik dat het maar een uurtje duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik wil ook wel die update, maar gezien er de 'grote' update eind deze maand zou uitkomen, twijfel ik of ik daar op wacht... Al begrijp ik dat het maar een uurtje duurt...
Ze zeiden gisteren dat ze niets weten van een grotere update aan het einde van de maand. Dit is de update waar ze vorige week over gemaild hadden en waar de VS ook op gewacht heeft met uitleveren.

Ik zet mijn P3 er gewoon 's ochtends neer en dan haal ik hem eind van de middag weer op. Het kost maar een uurtje, maar vorige keer naar 1.1.11 duurde het ook langer dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Update vanmorgen ging vrij snel, in minder dan 30 minuten klaar, maar nog steeds meer dan genoeg issues.
- auto ging 1x niet van 't slot
- beeldscherm dimt heel snel automatisch
- internet verbinding nog steeds bizar slecht (vooral voor Tidal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Ik heb ook de 1.1.14 update gehad vandaag. Ging niet heel soepel (van 1.1.8), maar auto voor einde dag weer terug dus vind het goed.

Heb al 1x de auto kunnen afsluiten zonder dat passagier-detectie afging, maar begreep al van anderen dat het zeker niet compleet opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Nee bij mij is die al een paar keer afgegaan, vanmiddag zelfs één keer pas 30s na het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Polestar Drive-in themadag: Wintereditie
Er is zaterdag (26 oktober) een Drive-in Themadag: Wintereditie bij Polestar, bij zowel locaties Beesd als nieuwe locatie in Zwolle.

Je kan hier inschrijven:

Beesd: https://www.polestar.com/...n-wintereditie-2024-beesd
Zwolle: https://www.polestar.com/...-wintereditie-2024-zwolle

Ik ben gevraagd om in Beesd aanwezig te zijn namens de Polestar NL/B Club (https://www.facebook.com/groups/polestarnlbclub) en verwacht er daarom zelf van 09:00 tot 12:00 te zijn met mijn Polestar 3. Mocht je zin en tijd hebben om over onze Polestar 3's te praten (of andere modellen..) kom dan zeker even langs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-08 15:42
Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum. Na bijna 4 jaar een Volvo XC40 P8 gereden te hebben (nu 215d km) mag ik overmorgen mijn Polestar 3 uit Beesd komen ophalen. Enorm veel zin in!
Na veel auto's bekeken te hebben (BMW iX, Audi's, chinezen, Kia enz) stak de Polestar 3 er met kop en schouders ver bovenuit wat mij betreft. Dus besteld! 😎

Polestar 3, Thunder, Nappa zinc, Long range dual motor, 22" sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Nu lees ik in de Polestar Community dat er nog wel wat software issues zijn, ook in 1.1.14 en 1.1.18. Onder andere:
- deuren die niet op/van slot willen
- park assist dat niet werkt
- alarm dat afgaat
- schermen op zwart zo nu en dan

Wat is jullie ervaring tot nu toe en moet ik nog specifieke vragen stellen tijdens aflevering in Beesd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Gaaf, ga je een hoop plezier van hebben!
AS P8 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:21:
Nu lees ik in de Polestar Community dat er nog wel wat software issues zijn, ook in 1.1.14 en 1.1.18. Onder andere:
- deuren die niet op/van slot willen
- park assist dat niet werkt
- alarm dat afgaat
- schermen op zwart zo nu en dan

Wat is jullie ervaring tot nu toe en moet ik nog specifieke vragen stellen tijdens aflevering in Beesd?
1.1.18 is nog niet uit, maar 1.1.14 is inderdaad nog niet foutloos, zitten genoeg bugjes en eigenaardigheden in, onder andere de lijst die je noemt. Ik vind het heel vervelend dat lane assist niet 100% uit kan, en af en toe remt de ODP uit zichzelf op een moment dat je het niet verwacht, ik hoop dat ze dat snel opgelost krijgen.

Het uitzetten van de snelheids melding en lane assist kan ook niet via een shortcut zoals op de P4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG1975
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-08 02:12
Ook nieuw op dit forum. Sinds kort eigenaar van een Polestar3 (GPF-23-P).

Lees "gelukkig" veel dezelfde ervaringen en van sommige is het goed deze te delen

Bijvoorbeeld: nadat ik de optie "auto openen bij benaderen" tgv de key-tag had uitgevinkt (vond het irritant dat deze telkens open sprong maar niet meer sloot nadat ik er met de hond langs was gelopen), kwam de issue naar boven dat sluiten met aanraken deurhendels uberhaupt niet meer ging, enkel via de app. Tja, dat is dan ook weer onhandig. Kortom; dan maar langslopen en even de handen op de portiergrepen zodat ze sluiten ipv dat niks meer werkt.

Hopelijk maken ze een goede update maar ik ben gereserveerd. Basaliteiten als openen / sluiten vind ik van andere orde dan bijv het wegvallen van de head up display of shortcut tegels onder de navigatie.

Maar all in all levert Polestar op software gebied iets dramatisch af wat eigenlijk niet kan (imho) en al helemaal niet als je ziet welke tijd al genomen tav de marktintroductie. Idem voor de Volvo EX90 overigens. Het is dat de auto verder zalig is dat ik het voorlopig accepteer. Want rijden doet ie wel en op veel fronten prettiger dan alle duitse merken en Tesla's die ik heb gereden de afgelopen jaren. Ze zijn er bijna zou ik zeggen...!

Als nu plug&charge ook eens zal gaan werken, ben ik meer happy mee... anderen ook problemen mee?

[ Voor 8% gewijzigd door DG1975 op 31-10-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
DG1975 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:15:
Bijvoorbeeld: nadat ik de optie "auto openen bij benaderen" tgv de key-tag had uitgevinkt (vond het irritant dat deze telkens open sprong maar niet meer sloot nadat ik er met de hond langs was gelopen)
Dat dacht ik ook. Maar nadat ik er was langsgelopen en de auto zijn verlichting aan doet en deuren van het slot haalt, én jij de deuren niet opent, gaat ie na 2 minuten ook zelf weer op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door AS P8 op 04-11-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

AS P8 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:05:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar nadat ik er was langsgelopen en de auto zijn verlichting aan doet en deuren van het slot haalt, én jij de deuren niet opent, gaat ie na 2 minuten ook zelf weer op slot.
Dat is in 1.1.14 weer stuk geloof ik, bij mij blijft hij echt open. Maar als ik bij benaderen openen uitzet dan krijg ik hem 9 van de 10x alleen via de achterklep van het slot af, en dat is wel heel irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door HSL op 04-11-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
HSL schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:35:
[...]

Dat is in 1.1.14 weer stuk geloof ik, bij mij blijft hij echt open. Maar als ik bij benaderen openen uitzet dan krijg ik hem 9 van de 10x alleen via de achterklep van het slot af, en dat is wel heel irritant.
Raar dan. Ik zit ook op 1.1.14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
Ik heb mijn auto mogen halen op 1 november uit Beesd. Fantastisch om hem zo te zien!! Ik had dus een Volvo XC40 P8 en dat reed ook al fantastisch. Maar deze P3 is weer van een andere orde hoor. Héle vette velgen (22"sport), mooie kleur (Thunder, ziet er steeds anders uit bij ander licht), en fijne lederen zetels, Nappa.
Ben er erg content mee, inmiddels heb ik ook al wat commentaar gehad ("vette bak hoor") :)

Ook zijn er nog zeker een aantal bugs en rariteiten. Dit had ik het eerste half jaar / jaar in de Volvo ook, maar de laatste 2 jaar zeer weinig gedoe gehad. Zal met de Polestar ook wel zo gaan hoop ik, komend half jaar vast een aantal updates.

Nu valt me vooral het volgende op:
- zo nu en dan resetten lost wat rariteiten op
- ben lang op zoek geweest (ook online) hoe je de cruisecontrol moet resetten naar de vorig gereden snelheid, die was wel grijs in beeld na remmen bijvoorbeeld, maar ik kreeg het niet weer aan op die snelheid. Blijkt dat je de schakel-hendel wel 1 à 2 sec. omlaag gedrukt moet houden, dan werkt het wel
- Parkeersensoren vóór werken af en toe niet
- Head up display valt zo nu en dan weg, bij volgende rit (zonder reset) deed ie het weer
- Draadloos opladen werkt goed, ook bij verschillende ritten op 1 dag. Maar elke nieuwe dag is ie weer uitgeschakeld. Vét irritant.
- Vandaag een rare gezien: het lampje onder de passagiersdeur is aan terwijl de deur is gesloten en knippert wit/oranje. Heel raar. Ook na afsluiten van de auto blijft ie knipperen. Na nogmaals openen en op slot was ie uit
- Waarschuwing dat ik mijn handen aan het stuur moet houden. Zelfs na meerdere keren aan het stuur rukken (slingerend over de weg) bleef de waarschuwing aan. Na een paar tellen zegt ie: Auto gaat afremmen" en de alarmliocht en werden ingeschakeld (!!!). Best vervelend op de ring van Groningen in spitsuur.

Conclusie: Best wat rare zaken die vast binnenkort worden opgelost. Maar ook heel veel werkt wél, en wát is het een vette bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEqiEgjZ_a7UkRub1qBNEmACrsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5Anm5eyVAdPhs3MyML5LEAo.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie presentatie in Beesd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaF2qKTgNXC-4CfGHI4IQ3MkoYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bp2jqaBaq4vOcLGEM4SxpSeu.jpg?f=fotoalbum_large
Oud en nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Mooi in Thunder, zag er gisteren één in Thunder rijden op de A28 bij Zwolle.
Ik krijg de 22" sport velgen voor de wintersloffen, ben hele benieuwd hoe die er in 't echt onder mijn midnight uitzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Welke heb je voor de zomerbanden dan? Ook 22"?
De 22"sport laten wel uitstekend de gele remklauwen zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpLUXeYFvwj61rEJm1dMrqEUAhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHepo5F5PcidJ71xVSWqn2iZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door AS P8 op 04-11-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL

HSL

AS P8 schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:06:
Welke heb je voor de zomerbanden dan? Ook 22"?
Ja, 22" Performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Leuk,

Alle reacties en ervaring. Ik kan maar niet uitvogelen hoe ik kan reageren op een deel van een topic dus doe ik het maar zo:

- Tav bij auto benaderen en na weglopen weer sluiten na 2 min: dat klopt, doet die van mij ook. Zou nu nog mooier zijn als deze sluit nadat je de auto hebt gebruikt en wegloopt.

- Tav nieuwe topic Thunder Polestar 3. Mooie bak natuurlijk. Jouw ervaringen in Groningen hoop ik zelf wel te vermijden / niet te hebben. Dat is ronduit vervelend en als je niet uitkijkt ook gevaarlijk. Ik kom er nog steeds met mn pet niet bij dat ze dit niet onder de knie hebben. Kan echt gezien tijd introductie en software anno 2025 (bijna....). Als je het niet kàn, dan moeten ze het niet aanbieden. Mijn Tesla model X uit 2016 had minder software matige issues en dar zegt heel wat (inmiddels bijna 9 jaar geleden!).

- Ik ben langs Volvo dealer gegaan voor tweede extra key-tag want die kaarten vind ik driedubbel niets. Zoals verwacht: alsof ze water zagen branden. Geloof me: doe resets of wat dan ook lekker zelf en blijf erbij. De gemiddelde werknemer bij Volvo heeft al helemaal geen idee!

- Iemand enig idee wanneer je met je telefoon de auto kan openen? Moet mogelijk gaan worden.

- Ik heb de foute aanname gedaan dat de optie "park-assist" ook in zou houden dat de auto zelf kan parkeren zoals ik met al mn andere auto's de afgelopen 10 jaar wel heb gehad. Nope. Erg jammer en een gemis voor deze prijs. Of zou dit ook software matig zijn idem aan dat enorm vertekenende beeld bij de 360graden camera?

- Als laatste: plug&charge werkt niet bij mij. Alles ingesteld maar auto geeft geen sjoege bij welk laadstation dan ook. Iemand dezelfde ervaring? Ook bij thuisladen springt de auto er vaak vanaf en staat er "auto aangesloten, geen voeding" dat terwijl die er 5 minuten daarvoor nog wel was en er nog een heel stuk geladen dient te worden. Kan ook aan mijn thuisstation liggen, nu mee bezig.

Afijn, het geeft wel wet gedoe zo'n bezit. De auto maakt veel zo niet alles goed met zn looks en vooral het rijden. Maar na paar maanden moet die software wel stabiel zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

DG1975 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:59:
- Tav bij auto benaderen en na weglopen weer sluiten na 2 min: dat klopt, doet die van mij ook. Zou nu nog mooier zijn als deze sluit nadat je de auto hebt gebruikt en wegloopt.
Dat komt met een update in december
- Iemand enig idee wanneer je met je telefoon de auto kan openen? Moet mogelijk gaan worden.
Dat komt ook met de update in december
- Ik heb de foute aanname gedaan dat de optie "park-assist" ook in zou houden dat de auto zelf kan parkeren zoals ik met al mn andere auto's de afgelopen 10 jaar wel heb gehad. Nope. Erg jammer en een gemis voor deze prijs. Of zou dit ook software matig zijn idem aan dat enorm vertekenende beeld bij de 360graden camera?
Park assist is wel degelijk zelf parkeren, maar ook dat komt met de software update in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Polestar is echt goed bezig, samen met Volvo maken ze de mooiste (reguliere, niet supercar achtige) auto's van dit moment.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
HSL schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:17:
Dat komt met een update in december
Is er al bekend welke issues worden opgelost of opgeleverd in de nieuwe update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

AS P8 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:05:
[...]
Is er al bekend welke issues worden opgelost of opgeleverd in de nieuwe update dan?
Niet exact, maar de december update zal het grootste gedeelte van de missende settings en features toevoegen volgens mij.

Ik las net op het polestar-forum dat 1.1.20 volgende week OTA beschikbaar komt, maar dat zal weer een kleine bugfix release zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arnold
Eerste lange trip met mijn Polestar 3 naar Denemarken – wat een ervaring! 🚗💨
Sinds de aflevering op 27 september heb ik nu al 3.914 km afgelegd met mijn Polestar 3. Afgelopen week ging ik naar ons kantoor in Odense, Denemarken, een reis die ik minimaal vier keer per jaar maak. Voor het eerst met de Polestar 3, en hoewel ik gewend was aan de Polestar 2, vond ik deze trip met de P3 toch wat spannend... Met een collega die ook delen van de reis heeft gereden, hebben we een mooie roadtrip gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pa9k0UjNQJ5p58V8B0y2pmJv2Vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eL7KI9tDGXrL6xP7F0fvXh9E.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe software-update voor zekerheid
Voor vertrek had ik de software laten updaten naar versie 1.1.14, zodat ik wat zekerder was over de mogelijke bugfixes in vergelijking met versie 1.1.8 die er sinds aflevering op zat. Met een volle accu vertrokken, en na slechts twee stops kwamen we probleemloos aan in Denemarken 💪.

Topprestaties en laadsnelheid
Het laden gaat razendsnel, zelfs tot 100%. Bij de lunchstop arriveerden we met 8% resterend, en binnen 45 minuten zat de batterij alweer vol. De nieuwe Tesla-laders haalden zelfs even 254 kW/h – indrukwekkend! Over de 800 km enkele-reis hoef je echt niet sneller te laden, want het ging soepel.
Onderweg heb ik meermaals de topsnelheid van 215 km/u op de teller gehad. De auto rijdt heerlijk stil en biedt precies de snelheid en stabiliteit die je wilt op de autobahn! Natuurlijk boven de 140 km/u meer windgeluid dan daaronder, maar zeker niet storend en zeker stukken minder dan de Polestar 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjgcE6dsFTyowRrmC7pMSgjMlJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uInhEwlE9RPUHHJtiqcn400b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NiAt1HfWujrFLD-E36OhdFE3B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7J9xDVD0ZFzELr5MRPc81Nr.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine bugs en verbeterpunten
Er zijn nog wat bugs die aandacht nodig hebben. Zo geeft de auto onterecht aan dat de bandenspanning niet klopt, en bij hoge snelheden op de autobahn verscheen meermaals de melding "Geen bandensp.sensoren gevonden. Installeer sensoren of verwissel wielen." Dat gaf niet echt een gerust gevoel bij 150+ km/u...
Ook blijft het interieur-alarm soms afgaan na het afsluiten van de auto, en af en toe knippert de verlichting onverwachts. Verder was er tijdens de heenreis geen mobiele data in Duitsland door een roamingprobleem, maar op de terugweg werkte dit gelukkig prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYUlYrIVYc1JGE8ArpNquRTFafI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzFdbmsRFkn5UxeRa10Rvaxg.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik en rijervaring
Gemiddeld verbruikte ik 24,6 kWh/100 km, wat prima is met ruim 1.600 km stevig doorrijden. Op een deel van de rit haalde ik een gemiddelde snelheid van 119,93 km/u, inclusief stukken van 215 km/u, wat resulteerde in een verbruik van 36,5 kWh/100 km – hoger dan verwacht, maar een lagere (top) snelheid zou het verbruik ongetwijfeld drukken. Het weer was verder op de heenweg ook behoorlijk slecht, met koude temperaturen en regen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXT113IOAbdvXHaB4JJ-vPQEWK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSbETIxVGrfE4qMGSL5UALvu.jpg?f=fotoalbum_large

Samenvatting
Deze trip naar Odense, Denemarken was een geweldige ervaring. De Polestar 3 rijdt heerlijk, is snel en stil, en de laadsnelheid is echt indrukwekkend. Ondanks een paar bugs heb ik veel vertrouwen in de auto gekregen en weet ik zeker dat deze problemen in toekomstige updates worden opgelost 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYzNRLfOP3jFHhEN_6REem7fNXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxusvrL3y32Iv0TK2Ln4X8Kg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
Arnold schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:08:
Eerste lange trip met mijn Polestar 3 naar Denemarken – wat een ervaring! 🚗💨
Mooi verslag! En ook een mooie kleur auto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
De teller staat na 1 week op 1540 km. Het was een fantastische week, wat een genot om in deze auto te rijden!

Toch kom ik ook wel weer wat punten tegen, ben benieuwd of die bij jullie ook zijn opgevallen:
- Bij het achteruit rijden komt de camera in top-view en onderin beeld de achtercamera op het beeldscherm. Dat is ook de meest duidelijke variant.
Wanneer je even moet steken, dus een paar meter vooruit, verandert het beeld in volledig top-view. Dit blijft ook zo wanneer je weer opnieuw achteruit rijdt. Dan ben je dus de achter-camera kwijt, dit kan je dan handmatig wel weer aan zetten.
- Ik ervaar windgeruis bij de bestuurdersdeur. In andere fora lees ik ook dat dit vaker is gemeld
- De parkeersensoren, vooral voor, zijn vaker niet dan wel in functie. Laatst zat ik al bijna tegen een muurtje aan omdat ik wachtte tot de sensoren zouden gaan roepen, maar die bleven stil.
- Ik heb een grote hoeveelheid spullen mee moeten nemen, en dus de beide rugleuningen achter naar beneden gevouwen. Eén voor één gingen de gordelalarmen af. Elk alarm houdt wel op na een paar minuten, maar toen kwam 1 van de 3 anderen weer op. Dit ging zo 100km door, vet irritant.

Ik kijk al uit naar de beloofde update volgende week, als die komt. Nogmaals, hele fijne auto, puntjes zoals hierboven zijn hooguit irritant, maar voor een auto van dit kaliber en prijs zou dit niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

AS P8 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:36:
De teller staat na 1 week op 1540 km. Het was een fantastische week, wat een genot om in deze auto te rijden!
Dat doe je snel, ik zit nog net onder de 2000km :)
AS P8 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:36:
- Ik ervaar windgeruis bij de bestuurdersdeur. In andere fora lees ik ook dat dit vaker is gemeld
Ik had ergens de tip gelezen om het bestuurders raam 1mm naar beneden te doen door 't knopje heel kort aan te tikken. Dan zou het een wereld van verschil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
HSL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:46:
Ik had ergens de tip gelezen om het bestuurders raam 1mm naar beneden te doen door 't knopje heel kort aan te tikken. Dan zou het een wereld van verschil moeten zijn.
Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Bij het kort aantikken van het knopje ging het raam geheel naar beneden. Ik zal het nog een paar keer proberen.
Uiteindelijk zal het wel anders opgelost moeten worden dan, want bij elke parkeergarage enz. is het raam weer ontsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Ik heb bij Polestar aangegeven dat de front-parkeersensoren vaker niet dan wel werken. Volgens Polestar is dit geen bekend euvel, en hebben zie hier slechts 2 meldingen van gehad.
Volgende week staat ie bij de Volvo dealer voor een controle hierop.

Ook wordt volgende week software versie 1.1.21 gereleased, normaal gesproken OTA, maar in mijn geval dus misschien bij de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik heb vandaag een boze mail gestuurd naar Polestar, ben er een beetje klaar mee dat lane assist in blijft grijpen terwijl ik hem expliciet hebt uitgezet.

Als je op een spitsstrook rijdt en een baan wil opschuiven grijpt hij in. Als je op een spitsstrook rijdt en er is net een afrit geweest, dan grijpt hij in omdat er schuine lijnen lopen terwijl je daar gewoon mag rijden, heb al een aantal keer gehad dat hij me een baan naar links wilde duwen terwijl daar een auto reed.

Als lane assist uit staat, dan moet hij echt helemaal uitstaan, ronduit gevaarlijk zo. 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Mee eens.
Ook op 60km wegen met een versmalde rijstrook in het midden en onderbroken lijnen aan de zijkant. Als dan een tegenligger komt moet je over de lijntjes heen en begint ie te piepen en alarmen te geven.
Ik heb Pilot assist uit (die is nog irritanter), maar lane assist werkt buiten de uitzonderingen zoals genoemd toch merendeels wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG1975
Heen en weer gereden naar Zuid Frankrijk. Ik vond het een genot.

Zeer stil, superbetrouwbare wegligging / stabiliteit, goede actieradius en supersnel lader (253 kwh bij Tesla aangetikt). Merendeel werkt naar behoren.

Probleem: dashboardkastje gaat niet meer open. Lastig omdat ik daar een kastje voor de tolwegen in had liggen....dan maar met de creditcard.

Tip: zet spotify op "normale" kwaliteit ipv uitstekend. Verschil nagenoeg niet te horen, maar bij slecht ontvangst (frankrijk / belgie!!!) minder bufferen dan.

Hoop dat andere software matige puntjes opgelost gaan worden bij update....lane assist en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Ik heb in een ander forum gelezen dat het dashboardkastje ook bij anderen wel eens hapert. Het schijnt te liggen aan het te voorzichtig sluiten van het dashboardkastje. Even extra dicht duwen zou misschien werken.

Weet iemand hier trouwens wanneer de verlichting in de deuren wit is en wanneer oranje/gold? Ik probeer het uit te vogelen maar het lijkt volledig willekeurig te zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
AS P8 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:59:
Ik heb in een ander forum gelezen dat het dashboardkastje ook bij anderen wel eens hapert. Het schijnt te liggen aan het te voorzichtig sluiten van het dashboardkastje. Even extra dicht duwen zou misschien werken.

Weet iemand hier trouwens wanneer de verlichting in de deuren wit is en wanneer oranje/gold? Ik probeer het uit te vogelen maar het lijkt volledig willekeurig te zijn. 8)7
De verlichting is een bug.
Bij de non-performance hoor je alleen wit licht te hebben, bij de Performance kan je kiezen tussen wit of goud licht.

Software 1.1.21 nu sinds een paar dagen:
  • Enabling digital key for Apple devices (Requires activation email).
  • Stability improvements for occupant presence detection.
  • Stability improvements for key recognition.
  • Sensitivity improvements for hands-on detection.
  • Auto calibration for TPMS functionality.
  • Improvements for cabin climate timer.
Passagiersdetectiealarm ging hele weekeind goed, maar juist vandaag bij winkelcentrum ging het natuurlijk weer wel af...

Auto calibration for TPMS werkte wel goed (winterbanden zitten er nu sinds zaterdag onder). De garage had probleem met uitlezen TPMS sensoren (dachten dat ze stuk waren op de nieuwe set), maar meldingen gingen gewoon weg, en de auto-calibratie zal dus zijn ding gedaan hebben... Mocht de garage dus niet de sensoren kunnen uitlezen, ze gewoon even wat (2km denk ik) stuk laten rijden en alles regelt de auto zelf ipv hun apparatuur lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Arnold schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:17:
De verlichting is een bug.
Bij de non-performance hoor je alleen wit licht te hebben, bij de Performance kan je kiezen tussen wit of goud licht.
Jammer. Ik was al druk aan het nadenken welke regelmaat er in zou zitten, avond, weekend, oneven dagen enz. Goud is ook wel mooi. Heb niet de Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Arnold schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:17:
(winterbanden zitten er nu sinds zaterdag onder)
Moet ik ook nog. Welk merk en type heb je gekozen? Ik heb de 22" sportvelgen, en wil hier ook de winterbanden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Hier gaan de winterbanden en de software pas op 4 december over,.. ben benieuwd of de software dan al OTA langsgekomen is.

Ik heb voor de zomerwielen de performance velgen, de Michelin winterbanden liggen op 22" sportwielen.

[ Voor 30% gewijzigd door HSL op 18-11-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
AS P8 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:22:
[...]

Moet ik ook nog. Welk merk en type heb je gekozen? Ik heb de 22" sportvelgen, en wil hier ook de winterbanden op.
Ik heb de 20" velgen van Polestar. Kleinere velgmaat, dichtere velg, dus iets compensatie voor minder range in de winter. Ik zou met deze bandenmaten toch eerder kiezen voor losse velgenset met band dan wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jz0uD4GLa0RDdk-FJc9ADDUWBJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDyLjX97GGm0s2cyu3lL9GaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5ot6coj9nNN3vPGkex5DRivZKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44WtocbPsapaejDn2w1lKRVy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq8VJCmQl7Ki-YTOyMXc-w-TZyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKTKpVu0NpcjrIcIoyF0cvQA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Arnold schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:58:
[...]
Ik heb de 20" velgen van Polestar. Kleinere velgmaat, dichtere velg, dus iets compensatie voor minder range in de winter.
Toen ik dat een tijd geleden aan Polestar vroeg zeiden ze dat het niet zoveel zou uitmaken in range.
Ik heb zelf gekozen voor de 22" velgen omdat die lichter zouden moeten zijn dan de 20" en 21" wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Software update wacht ik dan nog even op, zelf geen idee van.

Wel veel vocht in de voor en achterlamp units. Zou niet mogen imho.

Idem ontwaseming in interieur -> moet te vaak de fan oo maximaal laten draaien om ramen niet te laten beslaan, zelfs als ik er alleen in zit.

Verwarming / airco staat op Auto en 22 graden in stand "middel". Ook in stand "krachtig" komt dit voor helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
Bij mij wordt de software vanmiddag bij de Volvo dealer geinstalleerd. Ik heb daar een afspraak omdat mijn voorste parkeersensoren vaker niet dan wel werken. Dit is volgens Polestar geen software issue, dus afspraak met dealer.

De ontwaseming zie ik ook bij mij gebeuren, echter heel af en toe. Het is net alsof de kachel het dan ineens even niet doet, en een minuut later wel weer. Zelfde instellingen, 22gr, Auto, standje middel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
Voor als je op 1.1.21 zit en Apple gebruiker bent, je kan vanaf nu de digital key activeren en gebruiken!
Vanochtend deze mail gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1vnmLWkGZBXgotyn7Dsn-_Ifac=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pIdq4M3kuFqAksoeBRf99JnU.png?f=user_large

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Ben benieuwd hoe het werkt @Arnold , is het puur alleen de functionaliteit ter vervanging van de pas, of werkt het ook echt al direct via de UWB verbinding en hoef je je telefoon niet eens in de hand te nemen.

• Arnold
BartWNL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:42:
Ben benieuwd hoe het werkt @Arnold , is het puur alleen de functionaliteit ter vervanging van de pas, of werkt het ook echt al direct via de UWB verbinding en hoef je je telefoon niet eens in de hand te nemen.
Dat laatste! Werk ook op je Apple Watch.

En als je telefoon leeg is werkt het zelfs nog als je 'modernere' Apple iPhone/Watch hebt, maar dan moet je je telefoon wel, net als je pasje, tegen handvat aanhouden om auto te openen (daarna kan je natuurlijk wel je telfoon weer opladen in de auto...): https://support.apple.com/nl-nl/105123#powerreserve

• BartWNL
Arnold schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:58:
[...]

Dat laatste! Werk ook op je Apple Watch.

En als je telefoon leeg is werkt het zelfs nog als je 'modernere' Apple iPhone/Watch hebt, maar dan moet je je telefoon wel, net als je pasje, tegen handvat aanhouden om auto te openen (daarna kan je natuurlijk wel je telfoon weer opladen in de auto...): https://support.apple.com/nl-nl/105123#powerreserve
Gaaf, hopelijk ook snel beschikbaar voor de P4.
Is het vooralsnog betrouwbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
BartWNL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:09:
[...]

Gaaf, hopelijk ook snel beschikbaar voor de P4.
Is het vooralsnog betrouwbaar?
Ik zal het morgen laten weten, dan neem ik mijn keyfob niet meer mee, die had ik nu op zak, dus durf het nog niet met zekerheid te zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Arnold schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:19:
[...]

Ik zal het morgen laten weten, dan neem ik mijn keyfob niet meer mee, die had ik nu op zak, dus durf het nog niet met zekerheid te zeggen...
Of zoals back in the days bij de P2, alu folie'tje om de sleutel heen om te testen of het goed werkt :+

• DG1975
Nu naar hopen op snel de email dat ik de wallet-key kan activeren.

Ik vind de key-fob (geen echte vind ik, te licht en onbruikbaar gezien de opening voor sleutelhanger oid. Past er niet doorheen) en de key-card onmetelijke ondingen.

• Gelinck
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-08 18:53
Vraagje, gisteren P3 afgehaald en nu al wat problemen mee.
Zoals parkeerhulp probleem.
Na chat met Polestar raden ze een reset aan. Maar na een reset, ben je dan alle (profiel) instellingen kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
Gelinck schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:51:
Vraagje, gisteren P3 afgehaald en nu al wat problemen mee.
Zoals parkeerhulp probleem.
Na chat met Polestar raden ze een reset aan. Maar na een reset, ben je dan alle (profiel) instellingen kwijt?
Nee, de resets die support aanraad behouden alle instellingen.

• HSL

HSL

Vandaag de Volvo service gebeld en ze konden hem vanmiddag nog updaten.

Ik kreeg de sleutel terug en loop naar de auto, stond 't alarm weer te loeien met passagiers detectie alarm.
Hadden ze nog niet eerder meegemaakt,.. moest het aan Polestar doorgeven.

Ik denk dat je ook echt op die email moet wachten, ik probeerde net een digitale sleutel aan te maken en hij geeft steeds aan dat het is mislukt.

• Gelinck
Hoe lang duurt die reset van het display? Die zit precies al minuten lang in een loop?

• HSL

HSL

Gelinck schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:20:
Hoe lang duurt die reset van het display? Die zit precies al minuten lang in een loop?
Zou na die 45 seconden ingedrukt houden van de play/pause knop in een minuut klaar moeten zijn ofzo.

• Gelinck
Display bleef in loop zitten, zeker 15 min. laten lopen. Opnieuw en opnieuw en opnieuw geprobeerd de reset uit voeren zonder resultaat. Wagen is dus onbruikbaar geworden door gewoon een reset van het display te doen. Let dus op!
Via Connect-knop hulp in geroepen, die komen de wagen nu bekijken (3u wachten) en heel waarschijnlijk wegslepen. Na 1 dag in bezit mag de wagen alweer de garage in.

• Arnold
Gelinck schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:29:
Display bleef in loop zitten, zeker 15 min. laten lopen. Opnieuw en opnieuw en opnieuw geprobeerd de reset uit voeren zonder resultaat. Wagen is dus onbruikbaar geworden door gewoon een reset van het display te doen. Let dus op!
Via Connect-knop hulp in geroepen, die komen de wagen nu bekijken (3u wachten) en heel waarschijnlijk wegslepen. Na 1 dag in bezit mag de wagen alweer de garage in.
Wagen afsluiten, goed uit de buurt gaan (zodat sleutels geen contact met auto maken), minimaal 10 tot 15 minuten wachten, dan weer auto openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 21-11-2024 19:33 ]

• Gelinck
Wagen afsluiten, goed uit de buurt gaan (zodat sleutels geen contact met auto maken), minimaal 10 tot 15 minuten wachten, dan weer auto openen.
Nope, display (middenconsole) start op maar blijft in loop zitten. Bij het in Drive zetten, zie je op stuurdisplay (dat wel werkt) allemaal waarschuwingssymbolen. Wagen kan rijden, maar met beperkt scherm.

{edit} na lang wachten en nogmaals resetten kreeg ik eindelijk een ‘opstartscherm’. Bleef vast zitten, maar nu gemerkt dat ik toch in staat was om een nieuw profiel aan te maken. Morgen proberen hoofdprofiel te wissen en alles terug één voor één in te stellen en op te starten. Hoop zo dat ik functionaliteit van de middenconsole terug krijg.

[ Voor 41% gewijzigd door Gelinck op 22-11-2024 00:07 . Reden: aanvulling ]

• tony1985
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 14:58
Nou… ik zou er morgen 1 gaan bestellen. Maar als ik dit lees! Bizar veel bugs nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
tony1985 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:45:
Nou… ik zou er morgen 1 gaan bestellen. Maar als ik dit lees! Bizar veel bugs nog
In principe is de auto nog niet 'af' en soms moet je wat geduld hebben.
Maar overall moet ik zeggen dat, zeker sinds 1.1.21 meeste wel opgelost is voor mij.

Nu ook met digital key werkend (heb alleen telefoon en watch bij me.. niets anders meer vandaag, werkt echt top)

Vaak bij 'grotere' problemen is een reset van de auto nodig en alle werkt weer. Of een tijdje (nachtje...) de auto met rust laten... Niet helemaal wat je wil, maar het is nieuwe auto, op nieuw platform met andere opzet dan alles wat ze (=Volvo) voorheen deden, met nieuwe programmeertaal... Auto rijd echt geweldig, voelt geweldig aan, en elke 3 weken eigenlijk wel een update die weer dingen oplost. Begreep dat rond 9 december volgende update op de planning staat.. Elke update duidelijk minder bugs, en ook dingen nu als digital key, werken wel gelijk goed.

Heb zeker nodige frustratie en vloekmometjes gehad afgelopen 2 maanden, maar geniet ook echt wel enorm van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
Dank voor je terugkoppeling Arnold. Toch behoorlijke commitment, zowel lease als kopen. Na de lange ontwikkeltijd van deze wagen en de forse (premium) prijs zou ik dit soort bugs wellicht toch niet geaccepteerd hebben.

Als die van mij komt in Maart is alles hopelijk gefixed dan haah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
Ik vind die van jou trouwens nog erg fraai met 20 inch velgen! Mss neem ik dat dan toch, zou ook meer comfort moeten geven, ervaar je dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ja, ik zit er heel dubbel in, als de auto het doet rijdt hij geweldig, maar ik heb inmiddels als zoveel echt gevaarlijke dingen meegemaakt door de bugs dat ik achteraf gezien had willen wachten en wat anders had willen kopen.

Tuurlijk wordt er veel gefixed met updates, ik heb gisteren de update laten uitvoeren, maar heb nu alweer dit lijstje:
- Toen ik de auto ophaalde stond het alarm te loeien omdat hij dacht er nog iemand in zat.
- De gevoeligheid van de bijrijder stoel is nog steeds niet ok, ik moest vanmorgen alweer de gordel inprikken.
- Ik krijg nu een koplamp error die maar niet weg gaat.
- Bij het instappen krijg ik steeds een hulpsystemen error

Ze hadden bij een auto uit dit segment gewoon de basics op orde moeten hebben. En een duidelijk tijdpad.

Tegen de ene zegt polestar dat de volgende update in december komt, tegen anderen zeggen ze week 4 of 5 2025. De communicatie is gewoon niet op een niveau dat past bij een auto van €100K

En mijn wederhelft heeft er ook helemaal geen vertrouwen meer in, dat helpt ook niet. Ik wilde een Taycan kopen, maar zij wilde geen Porsche voor de deur. Inmiddels is ze helemaal om en zou ze heel graag hem willen terugbrengen en omruilen voor een Porsche,.. Komt ze nu mee,.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
HSL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:07:
Ja, ik zit er heel dubbel in, als de auto het doet rijdt hij geweldig, maar ik heb inmiddels als zoveel echt gevaarlijke dingen meegemaakt door de bugs dat ik achteraf gezien had willen wachten en wat anders had willen kopen.

Tuurlijk wordt er veel gefixed met updates, ik heb gisteren de update laten uitvoeren, maar heb nu alweer dit lijstje:
- Toen ik de auto ophaalde stond het alarm te loeien omdat hij dacht er nog iemand in zat.
- De gevoeligheid van de bijrijder stoel is nog steeds niet ok, ik moest vanmorgen alweer de gordel inprikken.
- Ik krijg nu een koplamp error die maar niet weg gaat.
- Bij het instappen krijg ik steeds een hulpsystemen error

Ze hadden bij een auto uit dit segment gewoon de basics op orde moeten hebben. En een duidelijk tijdpad.

Tegen de ene zegt polestar dat de volgende update in december komt, tegen anderen zeggen ze week 4 of 5 2025. De communicatie is gewoon niet op een niveau dat past bij een auto van €100K

En mijn wederhelft heeft er ook helemaal geen vertrouwen meer in, dat helpt ook niet. Ik wilde een Taycan kopen, maar zij wilde geen Porsche voor de deur. Inmiddels is ze helemaal om en zou ze heel graag hem willen terugbrengen en omruilen voor een Porsche,.. Komt ze nu mee,.. :P
Ik herken alle verhalen. Zit er zelf ook dubbel in.
Maar maak je geen illusies met een Taycan...sotware technisch ook nog steeds niet stabiel en heel veel gezeur met accupakker waarvan je mag hopen dat deze in garantie vervangen worden. Alles daarna en vervangen kan je net zo goed de auto afschrijven.

Hier spreekt ervaring. Ik hoop dat ze het net zo goed onder de knie krijgen als Tesla al meer dan 10 jaar doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelinck
Update: wagen is in garage gebleven. Middenconsole (display) niet meer herop te starten. In garage probeerden ze te resetten en laatste update te geven, maar die konden ze niet uitvoeren. Update bleef steeds steken op 40%. Met gevolg, vervangwagen. Zal zeker een week duren. Met 35km op de teller is dit geen goed begin van een wagen die bijna 100K kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Balen!

Ik krijg hier de digitale sleutel niet aan de praat en ze hebben geen oplossing,.. de witte tag is inmiddels niet meer dan een nfc card,. Erg knullig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
Matig heren. Ik kreeg dit door van Polestar, doen ik het grote aantal storingen aankaarten:

"
De eerste geleverde Polestar 3 modellen (modeljaar 2024) waren storingsgevoelig(er). Jij zou het 2025 modeljaar krijgen. In de tijd zijn er reeds 3 a 4 updates geweest. klanten moesten/moesten deze wel uit laten voeren bij de dealer i.v.m. de grootte van de update. Voor zowel het modeljaar 2024 als voor 2025 staat er een grote update gepland voor eind december en nog 1 voor februari 2025. Als we toch doorgaan met de Polestar 3 voor jou (die voor nu nog gereserveerd staat) dan krijg jij deze dus als modeljaar 2025 en in de tussentijd nog met 2 extra grote updates. Meer zekerheid c.q. geruststelling kunnen wij je niet geven"

ergo jullie hebben een model 2024 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

MY2025 klinkt leuk en aardig, maar is niets anders dan de MY2024 met een paar andere interieur opties en active noisecancelling, voor de rest is het precies dezelfde auto, met precies dezelfde software issues. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Even over de actieve noisecancelling.
Het zou al een hele hoop schelen wanneer het windgeruis bij de bestuurdersdeur zou worden aangepakt. Dit is namelijk hele actieve noise!
Vandaag even een stukje door Duitsland gereden, met weinig moeite (en heel stabiel) zo naar de 205 km/h gesprint. De auto heeft, op vele kleine puntjes na, toch echt wel mooie kanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik heb echt helemaal geen last van windgeruis bij de bestuurdersdeur, 't schijnt iets met het raam of de seal van de deur/raam te zijn.

Zit je al op 1.1.21? Daar is waarschijnlijk ook iets met de calibratie van de ramen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
1.1.22 wordt momenteel OTA uitegerold. Geen verschil met 1.1.21, alleen dat deze compatible is gemaakt met OTA.

Mocht je nog niet op 1.1.21 zitten, je krijgt hem dus zsm aangeboden. Dat gaat in batches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

't schijnt dat de sleutel issues ook in 1.1.22 zijn opgelost, veel users kunnen de digital key niet activeren in 1.1.21

• AS P8
Ik zit nog op 1.1.14. A.s. dinsdag bij de dealer zal de verse software worden geïnstalleerd. Misschien eerder met OTA, we zullen zien.

• HSL

HSL

Ik kreeg net de OTA update in beeld, die is nu aan het installeren

• AS P8
Heb de auto morgen precies 4 weken. Tellerstand 5.500km. Gaat dus lekker! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
HSL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:57:
Ik kreeg net de OTA update in beeld, die is nu aan het installeren
Hoe is dat gegaan?
Ik kreeg m gisteren binnen, en 's avonds geinstalleerd zonder problemen. Vanochtend, bij de 2e rit van de dag ineens allerlei foutmeldingen: Driver Support, gordels voor (2 personen, allebei gordel aan) gaven gordelalarm, lampen, cruisecontrol enz. Wat een kerstboom!
Na ca. 20 min. rijden verdwenen alle meldingen 1 voor 1, en uiteindelijk geen enkele melding meer en ook CC deed het weer. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ja, bij de eerste rit kreeg ik ook allemaal foutmeldingen, gingen 1 voor 1 vrij snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Gelinck schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:44:
Update: wagen is in garage gebleven. Middenconsole (display) niet meer herop te starten. In garage probeerden ze te resetten en laatste update te geven, maar die konden ze niet uitvoeren. Update bleef steeds steken op 40%. Met gevolg, vervangwagen. Zal zeker een week duren. Met 35km op de teller is dit geen goed begin van een wagen die bijna 100K kost!
Owh jee....en dan ook nog bij garage waar je mag hopen dat ze dit snappen.....succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Software update voor mijn modeljaar 2025 gedaan (naar .22) via OTA.

Daarna met grote verwachtingen geprobeerd digital key te installeren. Natuurlijk "koppeling mislukt". Inmiddels paar uur gewacht, nog steeds dezelfde melding.

Ik ga het morgenvroeg weer eens proberen. Service en support geeft dat als advies.

Wel vreemd: inmiddels 3 keer een mail vanuit Polestar gehad met 2 verschillende koppelcodes.....gaat lekker!

Eerst maar eens een nachtje slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik heb wel 50 mails gehad voor t werkte, maar als je een nieuwe code krijgt zou ik 24 uur wachten voor je heb probeert te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
HSL schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:43:
Ik heb wel 50 mails gehad voor t werkte, maar als je een nieuwe code krijgt zou ik 24 uur wachten voor je heb probeert te koppelen.
Dank. Ga ik doen.
Pagina: 1 2 3 Laatste