Ik krijg nu een melding dat er een OTA update beschikbaar is. Zal dan denk ik wel 1.1.23 zijn.
Weet iemand wat de release notes zijn?
Weet iemand wat de release notes zijn?
Updates in softwareversie P1.1.23
- Stabiliteitsverbeteringen voor aanwezigheidsdetectie van inzittenden.
- Algemene stabiliteitsverbeteringen.
Carplay (of Apple music, is mij niet helemaal duidelijk) zou eind '24 beschikbaar zijn, maar tot nu toe blijft het stil. Iemand die er meer van weet?HSL schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:39:
De audio is inderdaad top, alleen is het jammer dat je er geen optimaal gebruik van kan maken.
Tidal werkt hier vaak heel slecht, alleen maar aan het bufferen en zonder CarPlay heb ik nog geen mogelijkheid om hoge kwaliteit audio af te spelen
Jammer dat tidal niet lokaal kan opslaan, dat was in de tussentijd een prima oplossing geweest.
Wordt begin 2025. Met alle andere issues die er zijn en gefixt moesten worden, meer dan verwacht, is dit iets naar achter. Zou volgende update in januari kunnen worden.. Ze wilden ook geen grotere update uitrollen voor de kerst als Zweden zo’n beetje twee weken dicht zit…kalse schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:27:
[...]
Carplay (of Apple music, is mij niet helemaal duidelijk) zou eind '24 beschikbaar zijn, maar tot nu toe blijft het stil. Iemand die er meer van weet?
Klinkt goed. Ben benieuwd!Arnold schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:47:
[...]
Wordt begin 2025. Met alle andere issues die er zijn en gefixt moesten worden, meer dan verwacht, is dit iets naar achter. Zou volgende update in januari kunnen worden.. Ze wilden ook geen grotere update uitrollen voor de kerst als Zweden zo’n beetje twee weken dicht zit…
/f/image/zLZFfuR9zr20SurTRDxLYa5q.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door AS P8 op 02-01-2025 11:31 ]
Ik heb de 21" velgen op mijn zomerbanden en de 20" voor mijn winterset.Union schreef op maandag 20 januari 2025 @ 02:08:
Hallo allemaal.
Binnenkort ga ik een nieuwe wagen bestellen, maar twijfel nog tussen de Polestar 3 of 4.
Gisteren heb ik een testrit kunnen maken met een Polestar 3 + performance pack.
Wagen rijdt op zich zeer goed, maar wat mij vanaf de eerste meters opviel (en eigenlijk de ganse rit bleef storen) waren de rolgeluiden van (voornamelijk) de achterste banden.
Terug bij de dealer hier even op doorgepraat met de verkoper en die zei dat dit voornamelijk komt door de Pirelli banden die rond de Performance-velgen zitten en ook deels door de koude temperaturen.
Voorheen had ik al een Polestar 4 gereden met de 21inch PRO velgen (en michelin sports banden) en die wagen was werkelijk superstil vanbinnen.
Ik had gevraagd of er een testrit mogelijk was met een Polestar 3 zonder performance pack, maar helaas hebben ze deze niet beschikbaar als testwagen.
Graag pols ik even naar jullie reacties en dan voornamelijk de Polestar 3 rijders met 20 of 21 inch.
Hoe ervaren jullie het bandengeluid ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat verbruik is niet hoog met 0 graden. Het is ook echt wel grote zware auto.Union schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:23:
Bedankt voor jullie reacties
Ik heb ondertussen heel wat gelezen (en op youtube bekeken) over de P3 en inderdaad, overal spreekt men vol lof over de rust en stilte binnenin.
Er moet dan misschien toch iets gescheeld hebben met de banden op de testwagen, want ook het verbruik vond ik 'akelig' hoog. Na een uurtje te hebben gereden (enkel in range mode, max 70 km/h, geen autostrade, geen kickdowns want men kleine meid reed mee) stond die op 27 kW/h. Ok, het was wel 0°C, maar vond dit toch vrij hoog.
@Arnold Hartelijk dank alvast voor het aanbod, echter 2 februari moet ik werken tot 14u. Ik ga me zeker wel aanmelden via Facebook (wel via de account van de vrouw, want zelf heb ik geen FB)
Komende 3 weken komt de nieuwe software die een boel oplost en stuk groter is dan alles tot nu toe...DG1975 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:13:
Tav rolgeluiden: dat is nu juist het meest positieve ding (icm wegligging) van mijn polestar 3 performance! Superstil.
Iemand nog iets over de software....dat blijf ik een draak vinden. Er zou allang stabiliteit moeten zijn!
[ Voor 9% gewijzigd door Arnold op 28-01-2025 10:58 ]
Mogelijk nu al beschikbaar bij de dealer (misschien vanaf maandag) week 7 zou OTA komen.HSL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:38:
Hebben ze al een datum aangegeven?
Kijk! Daar zitten behoorlijk wat gewenste dingen tussen!Arnold schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:28:
Updates in softwareversie P1.2.6
- Wegloopvergrendeling geïntroduceerd
- Draadloze Apple CarPlay geïntroduceerd
- Digitale sleutel voor Android-apparaten geïntroduceerd (controleer de compatibiliteit van je apparaat op de website van de telefoonfabrikant):
- Het is nu mogelijk om je Samsung- of Google Pixel-apparaat te activeren als Primaire digitale sleutel, door de activeringsmail met de koppelcode te volgen of door de QR-code te scannen die je vindt onder het menu Autosleutels in het gebruikersprofiel.
- Je kunt je sleutel cross-platform delen (van een Apple apparaat naar een Samsung/Google Pixel apparaat, en andersom).
- Automatische activering van de wisser bij het kiezen van de versnelling (vooruit of achteruit)
- Gedrag draadloze telefoonoplader verbeterd (geheugeninstelling aan/uit tussen rijcycli geïntroduceerd)
- Automatisch dimmen achteruitkijkspiegel ingeschakeld (binnen en buiten)
- Stabiliteitsverbeteringen audio
- Algemene stabiliteitsverbeteringen voor interieurverlichting (wit/goud nu voor alle auto's)
- Verbeteringen lichtintensiteit middendisplay
- Schermreinigingsmodus geïntroduceerd voor infotainmentsysteem
- Algemene stabiliteitsverbeteringen voor infotainmentsysteem
- Verbeteringen functionaliteit stoelen en stuurwiel
- Verbeteringen hands-off-detectie
- Verbeteringen elektrisch bediende soft close achterklep met voetsensorgevoeligheid
- Stabiliteitsverbeteringen Bluetooth-verbinding
- Algemene stabiliteitsverbeteringen
[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 07-02-2025 14:30 ]
Die lijkt nog niet geimplementeerd. Maar met algemen auto-locking aan is dat iets minder belangrijk nu (voor mij persoonlijk).AS P8 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:07:
Waar ik ook stiekem op had gehoopt is dat de knop van de achterklep (klep sluiten en auto op slot) het nu gaat doen.
Bij mij sluit ie de achterklep wel, maar auto gaat niet op slot. Is dit een instelling, bug of nog niet geprogrammeerd?
In het kader daarvan... Wanneer ik achterin zit, merk ik dat de speakers boven de deur niets doen. Onderin wel. Zijn die bovenste onderdeel van het Dolby Atmos verhaal en doen ze dus regulier niets?Arnold schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:26:
[...]
Merkte ook dat Apple Music via Carplay wel hi-res speelt, maar de auto nog niet als compatible 'dolby atmos' ziet... denk dat Apple dat moet bepalen... zal wel even duren dan....
[ Voor 27% gewijzigd door AS P8 op 13-02-2025 10:54 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 26-03-2025 11:35 ]
[ Voor 3% gewijzigd door HSL op 21-04-2025 15:06 ]
:strip_exif()/f/image/YaSCwnPtvfuIR0ZHLtZnI7H7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zbvBsEGCf25HjPLEBTSBQIBh.jpg?f=fotoalbum_large)
Herkenbaar allemaal!CTwiest schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:43:
Kleine review voor kopers:
Rij nu ruim een maand een P3 Performance. Hiervoor model 3 tesla 5 jaar gereden.
Pro’s:
- auto rijd heerlijk, snel, goed geveerd en koning op de weg
- het geluid (stereo) is absurd goed
- zeer veel ruimte binnen in ook achterin
- wireless carplay
- telefoon sleutel werkt bijna altijd zeer goed (Apple)
- Pilot Assist wisselt van rijbaan (bij tesla is dit niet in standard auto pilot)
Con’s:
- software issues:
Meerdere malen gehad dat de lane assist sensoren stopte met werken en kreeg sensor notificatie. Als dit gebeurt werkt verkeersbord herkenningen en pilot assist niet.
De enigste bediening knop in de auto (play pauze) stopte met werken hier door kon ik hem ook niet resetten. Dit had een hard reset nodig.
1 keer de sloten en sleutels moeten resetten.
Stoelen wisselen soms niet mee met profiel wisseling
Scherm en geluid instellingen zijn soms gereset uit niets.
Andere minpunten:
- profiel wisselt niet automatisch tussen bestuurder terwijl sleutels en telefoons wel zijn gekoppeld aan elkaar
- van binnen vind ik persoonlijk de Bower en Wilkson branding too much. Er is 1 polestar logo en 9 BW logo’s zelfs in de sfeer verlichting van de deur. Rij ik in een polestar of BW auto???
Ben er echt blij mee en hoop gewoon dat de software beter wordt. Maar besef met kiezen van deze auto dat je een beetje in een Beta test rond rijd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels zijn "we" erachter dat de data verbinding van de auto het niet meer doet. Polestar klantenservice aan de lijn gehad (een paar keer inmiddels) en nu de auto helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Da's wel matig natuurlijk en loste het probleem ook niet op helaas. Er wordt nu door Polestar gebeld met Zweden en T-Mobile. Ik weet niet of de data hier in Nederland niet gewoon via inmiddels Odido loopt, maar werken doet het in ieder geval niet. Nu maar via Carplay de navigatie...kalse schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:04:
Sinds vandaag is de app helemaal de weg kwijt. Geeft aan dat de auto voor 56% geladen is, terwijl dat 100% is. Alle commando's via de app worden ook genegeerd door de auto... 🤬
Die zou ik echt niet willen missen.360º camera met 3D-weergave
Die speakers zijn echt geweldig! En in de winter is een warm stuur heel erg fijnPlus pack
Bowers & Wilkins for Polestar (25 speakers die 1.610 watt leveren, met Dolby Atmos)
Head-up display (9x3-inch)
Verwarmde stoelen, stuurwiel en ruitenwissers
Luchtkwaliteit (PM 2.5 sensor en luchtfilter)
[ Voor 21% gewijzigd door HSL op 15-05-2025 23:07 ]
De dealer komt er niet uit. Auto is nagekeken, maar ze kunnen het euvel nog steeds niet vinden. Nu wordt er verder gecommuniceerd met Zweden. Suggestie zou nog zijn dat het 5G modem defect zou zijn, maar dat werd niet bevestigd...kalse schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:49:
[...]
Inmiddels zijn "we" erachter dat de data verbinding van de auto het niet meer doet. Polestar klantenservice aan de lijn gehad (een paar keer inmiddels) en nu de auto helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Da's wel matig natuurlijk en loste het probleem ook niet op helaas. Er wordt nu door Polestar gebeld met Zweden en T-Mobile. Ik weet niet of de data hier in Nederland niet gewoon via inmiddels Odido loopt, maar werken doet het in ieder geval niet. Nu maar via Carplay de navigatie...
OK. Na 3 weken zijn we zover dat de dealer de telematica module heeft vervangen. De monteur zat behoorlijk te klagen over alle software problemen die er zijn met de 3, de EX30 en de EX90. Begin juli wordt er weer een update verwacht, onbekend wat de inhoud daarvan zal zijn.kalse schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:15:
[...]
De dealer komt er niet uit. Auto is nagekeken, maar ze kunnen het euvel nog steeds niet vinden. Nu wordt er verder gecommuniceerd met Zweden. Suggestie zou nog zijn dat het 5G modem defect zou zijn, maar dat werd niet bevestigd...
[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 13-06-2025 10:27 ]
En nu precies een week later is het probleem net zo hard weer terug. Weer geen verbinding...kalse schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:51:
[...]
OK. Na 3 weken zijn we zover dat de dealer de telematica module heeft vervangen. De monteur zat behoorlijk te klagen over alle software problemen die er zijn met de 3, de EX30 en de EX90. Begin juli wordt er weer een update verwacht, onbekend wat de inhoud daarvan zal zijn.
Maar ik zit inmiddels op het niveau dat ik zelf de reset niet meer kan doen omdat die optie in de auto niet beschikbaar is. Vorige keer nog wel, maar nu uitgegrijst...HSL schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:45:
Ik heb de laatste 1,5 maand ook best wat connectivity problemen gehad, ik denk dat het vooral aan odido ligt,.. als er één maal geen verbinding is dan kan hij daarna tot een reset geen verbinding meer maken. super irritant. Zou graag de sim vervangen voor één van KPN, Odido is buiten de randstad echt dramatisch.
Uhm.... Hoe dan?HSL schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:28:
Je kan toch gewoon een hard reset doen? Dat is niet een optie die zichtbaar is
Helaas geen verschil. Systeem gaat met die handeling wel in de veilige modus, maar na reboot nog steeds geen verbinding. Dinsdag terug naar de dealer....HSL schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:43:
Uit mijn hoofd,.. rem intrappen en knopjes naar onder op het stuur (aan beide kanten) indrukken en ingedrukt houden tot je een bericht over safe boot/veilige modus ziet en dan op cancel klikken op het beeldscherm.
Nee nog niet,.. vandaag flink wat km's gemaakt,.. (gemiddeld gezien 🤣) dus had verwacht dat hij wel binnen zou komen, maar niets,..Castus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:56:
Iemand hier al de update binnen gekregen?
[ Voor 4% gewijzigd door HSL op 17-06-2025 22:01 ]
Ja sameHSL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:00:
[...]
Nee nog niet,.. vandaag flink wat km's gemaakt,.. (gemiddeld gezien 🤣) dus had verwacht dat hij wel binnen zou komen, maar niets,..
[ Voor 14% gewijzigd door HSL op 19-06-2025 08:43 ]
[ Voor 13% gewijzigd door kalse op 22-06-2025 14:30 ]
MBP 2.4/2GB/160GB@7.2k/15.4mat :: iPod 5.5G 80Gb :: Nokia N73 ME :: Nokia N800 :: SE K800i :: iPod Nano 4Gb
Nee, wanneer ik parkeer op werk of thuis heb ik bijna volle 5G ontvangst (ook op telefoon) en dan na een paar uur is verbinding weg en staat er zo'n !. Na reset zonder te rijden daarna weer gewoon vol 5G.HSL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:00:
Woon je toevallig ergens waar de dekking van Odido slecht is?
Ik heb het vermoeden dat soms als de auto de verbinding niet kan maken, dat hij er helemaal mee stopt om het opnieuw te proberen.
MBP 2.4/2GB/160GB@7.2k/15.4mat :: iPod 5.5G 80Gb :: Nokia N73 ME :: Nokia N800 :: SE K800i :: iPod Nano 4Gb
Niet een handige timing zo vlak voor de zomervakanties, maar fijn dat dit opgepakt wordt!Melding belangrijke veiligheidsterugroepactie
Geachte klant, Polestar heeft besloten een veiligheidsterugroepactie uit te voeren voor een beperkt aantal Polestar 3 voertuigen. Dit houdt verband met een probleem bij de stekker die de bumperkabelboom met de motorruimtekabelboom verbindt. De bumperkabelboom is gekoppeld aan verschillende voertuigsystemen en -functies, zoals parkeerhulp en Pilot Assist.
Uit onderzoek is gebleken dat er een risico bestaat op het binnendringen van vloeistof in de stekkerbehuizing, wat kan leiden tot corrosie van de connectorpennen. Dit kan, afhankelijk van de betreffende pen, leiden tot diverse elektrische problemen, zoals een vastzittende parkeerrem, startproblemen, meerdere foutmeldingen of verlies van stuurbekrachtiging.
Hoewel alle gemelde storingen optraden tijdens het starten van de auto en er geen gewonden of ongevallen zijn gemeld, kan Polestar de mogelijkheid niet uitsluiten dat dergelijke gebeurtenissen zich tijdens het rijden voordoen. Op basis van technisch inzicht en de mogelijke impact op kritieke functies, wordt het probleem beschouwd als een veiligheidsrisico.
Terugroepactienummer: RP1063
Om het probleem bij de betrokken voertuigen te verhelpen, vervangt Polestar de bumperkabelboom en de stekkerverbinding met de motorruimtekabelboom. De procedure wordt kosteloos uitgevoerd en neemt ongeveer een halve dag in beslag. Vanwege de planning kan het zijn dat de Polestar servicelocatie uw auto langer nodig heeft.
U kunt contact opnemen met uw Polestar servicelocatie voor het maken van een werkplaatsafspraak. Vermeld hierbij het nummer van de terugroepactie: RP1063. Neem gerust contact op met Polestar support indien u vragen heeft: 0345-744048.
Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.
Met vriendelijke groet,
Polestar Support
Voor mij is het 2 september. Maar gezien Polestar Zweden ook zo'n beetje 6 weken 'dicht' is deze zomer vind ik het niet heel erg... Wel handig als die standy staan...HSL schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:27:
Ik heb op 1 sept een afspraak voor de recall,.. ze hadden niet eerder tijd.
Ik heb niet het gevoeld dat het zo extreem is om het slingeren te noemen, maar sinds laatste update is er wel wat negatief veranderd inderdaad.kalse schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:59:
Ik word helemaal zot van die stuur hulp wanneer de rijhulp aan staat. Auto slingert over de weg en ik ben constant aan het corrigeren. Meer mensen deze ervaring?
Het is jammer dat iets dat het comfort zou moeten verhogen niet dat doet wat het zou moeten doen. Hopelijk wat finetuning in de volgende update...Arnold schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:35:
[...]
Ik heb niet het gevoeld dat het zo extreem is om het slingeren te noemen, maar sinds laatste update is er wel wat negatief veranderd inderdaad.
Zou mogelijk te maken kunnen hebben omdat ze dit toen toegevoegd hebben:
"Bochtsnelheidsassistent geïntroduceerd CSA vermindert de snelheid in bochten om de rijervaring te verbeteren bij gebruik van Pilot Assist. De functie is toegevoegd aan het menu Assist in de auto met AAN/UIT-instellingen."
Als je dingen aan support doorgeeft dan geven ze dat wel door aan Zweden, maar moet hoe alles momenteel nog is, is het de vraag of ze daar in enige realistische tijd aantoe komen.kalse schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:39:
Is er eigenlijk een plek waar je verzoeken kunt indienen voor future updates? Ik heb wel wat suggesties namelijk.
🎉Arnold schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:33:
- De stoelpositiegeheugenfunctie is verbeterd en volgt nu het geselecteerde bestuurdersprofiel in de auto.
P2, Zappi V2
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq