Het grote Polestar 3 Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 11:39
Het is nu 3x gebeurd dat ik na het afsluiten van de auto, hij een geluid maakt alsof er een mobiele telefoon af gaat.
Auto op slot doen en weglopen. 9 van de 10x dus stil, maar nu al een paar keer begint ie te zingen. Geen luid geluid zoals een alarm,, geen knipperende lampen e.d., alleen een nokia-achtig riedeltje.
Bij het openen van een portier is ie weer stil.

Hebben jullie dit ook al eens gezien/gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:39

HSL

Ja, dan denkt de auto dat er nog iemand in zit. Er staat een melding op het scherm als het gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Helaas, mijn P3 mag een weekje overnachten bij de Volvo dealer.
Sinds een paar dagen werkt het schermpje boven het stuur niet meer. Elke keer dat ik nu in de auto stap start het middendisplay op, alsof het na een reset is. En nog een aantal onverklaarbare rare zaken zoals ledstrip interieur is nu strak oranje (ipv. wit) en binnenverlichting staat op maximaal, achterruitenwisser sproeit wel, maar wist niet.
Ik denk dat de software in een of ander opstart-loop is blijven hangen. Reset via play/pause knop werkt niet.

Polestar-support heeft het goed opgepakt, stuurt een vervangende auto en gaat dit hopelijk snel oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door AS P8 op 06-12-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Die van mij wilde vanmorgen niet open,.. op geen enkele manier.
De app zei dat de auto geen internet verbinding had en geen enkele sleutel werkte, de knop van de achterklep werkte ook niet.
Denk dat hij ook op één of andere manier uitgezet is vannacht.

Uiteindelijk lukte het na 2 uur wel, maar had vanmorgen een belangrijke afspraak die ik af heb moeten zeggen,.. waardeloze auto, hele dure waardeloze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Wat ongelofelijk klote. Daar koop je zo'n auto niet voor.
Vorige week ook al de auto bij Volvo neer moeten zetten. Ze hadden een EX30 demo als leenauto, helaas wilde die ook niet open. Met grote verbaasde ogen zeiden ze "dat hebben we nog niet eerder gezien...".

[ Voor 11% gewijzigd door AS P8 op 06-12-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:46
Pluspunten so far na 5.000 kmer:
- Rijden
- Bouwkwaliteit
- Comfort

Nadelen:
- Software
- Software
- Software
- vocht in kop en achterlampen
- Software
- Software
En
- Software

Hierdoor auto rete onbetrouwbaar. Je zou denken ze hebben al goed kunnen oefenen met de Polestar 2 en bijv de EX30...Service en Support zal al wel helemaal moe van mij zijn. Maar ja, nadat je ruim 100K aftikt wil je minimaal een basaal werkend product. En je mag een goed werkend product verwachten.

Beide niet. Als ze me mn aankoop bedrag terug zouden geven -> I'll take it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

DG1975 schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:51:
Ja same, maar wat dan wel?

Misschien dat het nu wat harder gaat met de bugfixes, in de VS worden de eerste EX90's afgeleverd en die zitten ook vol met dezelfde issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
DG1975 schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:51:
De alternatieven heb ik voor aanschaf van mijn P3 goed bekeken, helaas vond ik geen vergelijkbare auto (toen ik nog niet wist van de software).
BMW iX -> grote (lelijke) bak met verrassend weinig kofferbakruimte en géén frunk. Dealer wist het ook niet, "daar zal wel electronica in zitten dan".
Audi Q6 of Q8 -> Wat uiterlijk betreft niet vergelijkbaar met P3, maar ook daar voldoende issues mee
Volvo EX90 -> groot, en dezelfde issues. Het taxi-bord op dak (voor lidar geloof ik) maakt hem niet mooier
Chinezen (Xpeng, Lync&co) -> durf ik niet aan
Kia EV9 -> kijk zelf maar even...

Ik had 4 jaar geleden als één van de eersten de Volvo XC40 P8. Ook daar het eerste half jaar best wel wat issues mee gehad, hij heeft me ook wel een paar keer laten staan (ineens 0% batterij, of deuren die niet open willen, veel foutmeldingen enz). Toch heb ik daar de laatste 3 jaar prima mee gereden zonder een enkele foutmelding of rare zaken. Nooit meer problemen mee gehad.

Dus, voor mij (nog) geen geld terug, maar ik vertrouw er nog steeds op dat alle issues binnenkort worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Die van mij werkt niet meer naar behoren,.. zit vast in limp home mode,.. Dus hij kan niet harder dan 50.
Heb de auto van mijn buren moeten lenen vanmorgen om naar mijn afspraak te kunnen,..

Polestar belt me vandaag terug met een concreet plan, maar geen idee hoe en wat.

Ik ben ondertussen vanmorgen na mijn afspraak bij de Porsche dealer langsgeweest, zit toch wel erg goed zo'n Taycan,.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Arnold schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:59:
Je kan eventueel een HPA reset doen, dit kan maar 1x per 24 uur en in principe is dit niet publiek, maar willen ze het allen dat je het doet terwijl je met Polestar support belt en zij dit voorstellen.
Moest je de procedure weghalen van Polestar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
AS P8 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:31:
[...]

De alternatieven heb ik voor aanschaf van mijn P3 goed bekeken, helaas vond ik geen vergelijkbare auto (toen ik nog niet wist van de software).
BMW iX -> grote (lelijke) bak met verrassend weinig kofferbakruimte en géén frunk. Dealer wist het ook niet, "daar zal wel electronica in zitten dan".
Audi Q6 of Q8 -> Wat uiterlijk betreft niet vergelijkbaar met P3, maar ook daar voldoende issues mee
Volvo EX90 -> groot, en dezelfde issues. Het taxi-bord op dak (voor lidar geloof ik) maakt hem niet mooier
Chinezen (Xpeng, Lync&co) -> durf ik niet aan
Kia EV9 -> kijk zelf maar even...

Ik had 4 jaar geleden als één van de eersten de Volvo XC40 P8. Ook daar het eerste half jaar best wel wat issues mee gehad, hij heeft me ook wel een paar keer laten staan (ineens 0% batterij, of deuren die niet open willen, veel foutmeldingen enz). Toch heb ik daar de laatste 3 jaar prima mee gereden zonder een enkele foutmelding of rare zaken. Nooit meer problemen mee gehad.

Dus, voor mij (nog) geen geld terug, maar ik vertrouw er nog steeds op dat alle issues binnenkort worden opgelost.
Een Tesla Model S of een Model X is toch echt een volwaardig alternatief imho. Modellen bestaan al wel lang maar alle shit is er inmiddels wel uit-gemasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Qua software misschien, maar qua hardware is Tesla natuurlijk wel een enorm C merk, ongetwijfeld zal
T iets beter zijn dan vroeger, maar een Dacia zit beter inelkaar.

En daarnaast zou ik persoonlijk nooit iets kopen wat ook maar iets met Musk te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
De polestar 3 staat / stond op mijn shortlist voor mijn nieuwe lease. Volgens mij erg mooie auto en top audio begreep ik.

Kwam even hier lezen qua ervaringen en lees niet veel goeds qua betrouwbaarheid en software.

Is die december update inmiddels geweest en heeft dat de betrouwbaarheid verbeterd :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Sinds the HPA reset gaat het hier verassend goed.

Had alleen net dat de auto vond dat de banden te zacht waren, maar zijn winterbanden die er net een week onder zitten en zien er niet zacht uit dus denk dat er ergens iets mis gaat.

December update staat wel al online, maar OTA zal volgende week wel komen.

[ Voor 14% gewijzigd door HSL op 14-12-2024 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb vandaag m’n P3 mogen ontvangen…. Rijdt goed maar zit nu vast in een guest profile.. software is wel echt bagger zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Castus schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:20:
Ik heb vandaag m’n P3 mogen ontvangen…. Rijdt goed maar zit nu vast in een guest profile.. software is wel echt bagger zo
Welkom tot de club. Ik zit nu op 1.1.23 en werkelijks niets is verbetert.

- nog steeds toont auto keyfob als niet aanwezig
- helaas de keyfob want de digital key via iphone krijgen we / ze maar niet aan het werk op mijn auto

En ik stop hier, want ik word moedeloos van het opsommen. Wat mij het meeste zorgen baart: het is willekeur wat de software wel of niet doet PER AUTO. Niemand die het dus weet. Best eng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26
We Are Borg schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:27:
De polestar 3 staat / stond op mijn shortlist voor mijn nieuwe lease. Volgens mij erg mooie auto en top audio begreep ik.

Kwam even hier lezen qua ervaringen en lees niet veel goeds qua betrouwbaarheid en software.

Is die december update inmiddels geweest en heeft dat de betrouwbaarheid verbeterd :) ?
Er komen regelmatig (kleine) verbeteringen, maar denk dat de auto zeker nog wel paar maanden software updates nodig heeft om echt goed te zijn. Die gaan er ook zeker wel komen, maar als je nu in een auto stapt zijn er wel veel irritaties. Auto zelf is echt top, rijden top, audio inderdaad top...

maar er is en blijft grote willekeur aan rare meldingen waarvan je niet weet of ze waar zijn of 'phantom'. En dingen die werken (zoals keyfobs/digital key) die opeens niet meer werken. Het geeft vooral ongemak wat best wat wegneemt van plezier met deze heerlijke auto.

Wat @DG1975 ook schrijft, het lijkt per auto wisselend, maar ik heb het idee dat het vooral te maken heeft dat de software/computer vastloopt, overflows krijgt ofzo en dan random sensoren etc niet kan uitlezen.
Bijzonder gezien ze samenwerken met Nvidia hiervoor en alles behoorlijk snel is. Lijkt me dus vooral programmeer fouten die zeker op te lossen zijn, maar wat gezien huidige tempo toch wel wat tijd gaat kosten.

Maar ik rijd er nu bijna 6000km alweer mee, en stap er nog elke dag graag in. Alleen je instelling moet wel zijn 'wat moet ik nu vandaag weer resetten/accepteren'... helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL

HSL

De audio is inderdaad top, alleen is het jammer dat je er geen optimaal gebruik van kan maken.

Tidal werkt hier vaak heel slecht, alleen maar aan het bufferen en zonder CarPlay heb ik nog geen mogelijkheid om hoge kwaliteit audio af te spelen :/

Jammer dat tidal niet lokaal kan opslaan, dat was in de tussentijd een prima oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

HSL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:49:
Had alleen net dat de auto vond dat de banden te zacht waren, maar zijn winterbanden die er net een week onder zitten en zien er niet zacht uit dus denk dat er ergens iets mis gaat.
Er ging inderdaad wat mis, maar geen software, er zat een schroef in mijn achterband, nog geen 100km mee gereden. :/ Nu gerepareerd, maar toch maar een nieuwe band besteld,.. €535 incl btw en montage :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
DG1975 schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:08:
[...]

Welkom tot de club. Ik zit nu op 1.1.23 en werkelijks niets is verbetert.

- nog steeds toont auto keyfob als niet aanwezig
- helaas de keyfob want de digital key via iphone krijgen we / ze maar niet aan het werk op mijn auto

En ik stop hier, want ik word moedeloos van het opsommen. Wat mij het meeste zorgen baart: het is willekeur wat de software wel of niet doet PER AUTO. Niemand die het dus weet. Best eng.
Ja... de auto heeft nu een nachtje 'geslapen' en in 1x kan ik weer profiel wisselen en werkt m'n app (auto stond hele tijd op offline). Het blijft ook bijzonder dat soms even een nacht rust dingen oplost.

nu de profielen weer werken en de app werkt, zit ik even nergens meer aan, want bijna alles gaat nu goed.. (telefoon als sleutel werkt alleen nog niet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
HSL schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:36:
[...]

Er ging inderdaad wat mis, maar geen software, er zat een schroef in mijn achterband, nog geen 100km mee gereden. :/ Nu gerepareerd, maar toch maar een nieuwe band besteld,.. €535 incl btw en montage :?
ik had dit bij de zomerbanden... super onduidelijke melding... omdat ie per band zou moeten aangeven, maar het op alle banden toepast... en banden die erop zitten blijven goed in vorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
Ik lees hele herkenbare ervaringen hier. Sinds september rijd ik de Polestar 3 en eigenlijk zijn de software problemen de grootste zorg op dit moment. Dat loopt voor mij nu zo ver op dat ik aangegeven heb de auto terug te doen totdat ze betere software hebben. Ze lossen dat voor nu op met een leenauto en een servicecenter die al mijn storingen gaat onderzoeken.

De auto heeft sinds september 3 updates gehad. Sommige kleine problemen zijn wel verholpen, maar de grootste problemen zijn er nog steeds niet uit. En elke update brengt ook nieuwe problemen. Zo gaat het inzittenden-alarm structureel af als ik de auto op slot doe, valt de GPS soms uit en werkt de reset knop niet. Sinds de laatste update start hij regelmatig op met een kermis aan foutmeldingen, waarvan je geen idee hebt of je nu wel of geen parkeersensoren en airbags actief hebt in je auto. Een paar weken geleden heb ik zelfs de auto moeten laten staan omdat alle schermen zwart bleven.

Als software engineer snap ik dat software fouten kan bevatten, maar je zou verwachten dat elke update een paar fouten minder heeft. Maar in mijn geval brengt een update geen verbetering en alleen maar meer random problemen. Dat geeft weinig vertrouwen. Ik ben benieuwd wat het servicecenter gaat vinden.

• AS P8
Ik krijg nu een melding dat er een OTA update beschikbaar is. Zal dan denk ik wel 1.1.23 zijn.
Weet iemand wat de release notes zijn?

• HSL

HSL

https://www.polestar.com/...-3/2024/software-updates/

Updates in softwareversie P1.1.23

• Stabiliteitsverbeteringen voor aanwezigheidsdetectie van inzittenden.
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:15
HSL schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:39:
De audio is inderdaad top, alleen is het jammer dat je er geen optimaal gebruik van kan maken.

Tidal werkt hier vaak heel slecht, alleen maar aan het bufferen en zonder CarPlay heb ik nog geen mogelijkheid om hoge kwaliteit audio af te spelen :/

Jammer dat tidal niet lokaal kan opslaan, dat was in de tussentijd een prima oplossing geweest.
Carplay (of Apple music, is mij niet helemaal duidelijk) zou eind '24 beschikbaar zijn, maar tot nu toe blijft het stil. Iemand die er meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

't laatste wat ik gehoord heb is ook eind '24, heb Polestar erom gevraagd, maar ze reageren helemaal niet op die vraag. Enorm slechte service voor een auto van ruim €100K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
kalse schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:27:
[...]

Carplay (of Apple music, is mij niet helemaal duidelijk) zou eind '24 beschikbaar zijn, maar tot nu toe blijft het stil. Iemand die er meer van weet?
Wordt begin 2025. Met alle andere issues die er zijn en gefixt moesten worden, meer dan verwacht, is dit iets naar achter. Zou volgende update in januari kunnen worden.. Ze wilden ook geen grotere update uitrollen voor de kerst als Zweden zo’n beetje twee weken dicht zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
Arnold schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:47:
[...]

Wordt begin 2025. Met alle andere issues die er zijn en gefixt moesten worden, meer dan verwacht, is dit iets naar achter. Zou volgende update in januari kunnen worden.. Ze wilden ook geen grotere update uitrollen voor de kerst als Zweden zo’n beetje twee weken dicht zit…
Klinkt goed. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Hallo @Arnold, je lijkt goed op de hoogte te zijn.
Weet je ook wat er allemaal in de komende updates te verwachten valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Zolang ik nog niet met mijn Samsung telefoon de auto kan openen gebruik ik nog de FOB. Deze werkt in mijn geval prima, veruit de meeste keren dat ik de auto benader gaat ie netjes open.
Het is echter een crime om deze aan je sleutelbos te hangen, het gaatje is veel te klein en is bij mij al beschadigd. Ik heb daarom een leren case gekocht: https://www.amazon.co.uk/...ar%2Caps%2C68&sr=8-3&th=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lhtZUUso_XR0WKogRWbwqD7nLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zLZFfuR9zr20SurTRDxLYa5q.png?f=fotoalbum_large

Pas bij het uitpakken zag ik dat er een Volvo logo ingedrukt is. Verder past ie perfect, ook laden gaat goed terwijl de fob in het leren hoesje zit.

[ Voor 34% gewijzigd door AS P8 op 02-01-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
Sinds vandaag van ook het andere achterportier de hendel “kapot”. Opent en sluit wel, maar gaat echt dicht met een klap. De dealer maar gevraagd er eentje extra te bestellen. Levertijd onvekend. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

ik merkte het vanmorgen met de kou ook links en rechts achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Ik heb er met de kou ook last van. Lijkt design issue, meld het vooral bij Polestar, maar weer niet of vervangen zin heeft als er geen nieuw design/materiaal is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Union
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-04 20:51
Hallo allemaal.

Binnenkort ga ik een nieuwe wagen bestellen, maar twijfel nog tussen de Polestar 3 of 4.

Gisteren heb ik een testrit kunnen maken met een Polestar 3 + performance pack.

Wagen rijdt op zich zeer goed, maar wat mij vanaf de eerste meters opviel (en eigenlijk de ganse rit bleef storen) waren de rolgeluiden van (voornamelijk) de achterste banden.

Terug bij de dealer hier even op doorgepraat met de verkoper en die zei dat dit voornamelijk komt door de Pirelli banden die rond de Performance-velgen zitten en ook deels door de koude temperaturen.

Voorheen had ik al een Polestar 4 gereden met de 21inch PRO velgen (en michelin sports banden) en die wagen was werkelijk superstil vanbinnen.

Ik had gevraagd of er een testrit mogelijk was met een Polestar 3 zonder performance pack, maar helaas hebben ze deze niet beschikbaar als testwagen.

Graag pols ik even naar jullie reacties en dan voornamelijk de Polestar 3 rijders met 20 of 21 inch.
Hoe ervaren jullie het bandengeluid ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik heb de PPP versie, maar herken het totaal niet, auto is heel stil.
Zowel op de zomerwielen (pirelli op de 22" performance velgen) en op de winterwielen (michelin op de 22" sport velgen) geen last van rolgeluid.

Je zou bijna denken dat er iets met de banden was van waar jij in gereden hebt, misschien iets in de groeven, verkeerde druk of niet helemaal goed gebalanceerd uitgelijnd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
Union schreef op maandag 20 januari 2025 @ 02:08:
Hallo allemaal.

Binnenkort ga ik een nieuwe wagen bestellen, maar twijfel nog tussen de Polestar 3 of 4.

Gisteren heb ik een testrit kunnen maken met een Polestar 3 + performance pack.

Wagen rijdt op zich zeer goed, maar wat mij vanaf de eerste meters opviel (en eigenlijk de ganse rit bleef storen) waren de rolgeluiden van (voornamelijk) de achterste banden.

Terug bij de dealer hier even op doorgepraat met de verkoper en die zei dat dit voornamelijk komt door de Pirelli banden die rond de Performance-velgen zitten en ook deels door de koude temperaturen.

Voorheen had ik al een Polestar 4 gereden met de 21inch PRO velgen (en michelin sports banden) en die wagen was werkelijk superstil vanbinnen.

Ik had gevraagd of er een testrit mogelijk was met een Polestar 3 zonder performance pack, maar helaas hebben ze deze niet beschikbaar als testwagen.

Graag pols ik even naar jullie reacties en dan voornamelijk de Polestar 3 rijders met 20 of 21 inch.
Hoe ervaren jullie het bandengeluid ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de 21" velgen op mijn zomerbanden en de 20" voor mijn winterset.
De Polestar 3 is echt indrukwekkend stil.

Als je op Facebook zit, hebben we een best grote Polestar Community, met een algemene groep en een groep per auto. Op Zondag 2 februari van 12:00 tot 13:00 hebben we een kleine get-together in Den Hoorn. Geen probleem als je even rondje in mijn P3 wil doen om te kijken wat het geluid is met 20" velgen en winterbanden.

Info en aanmelden (moet je even lid worden van de groep) hier: https://fb.me/e/5U0kCPJVp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Union
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb ondertussen heel wat gelezen (en op youtube bekeken) over de P3 en inderdaad, overal spreekt men vol lof over de rust en stilte binnenin.

Er moet dan misschien toch iets gescheeld hebben met de banden op de testwagen, want ook het verbruik vond ik 'akelig' hoog. Na een uurtje te hebben gereden (enkel in range mode, max 70 km/h, geen autostrade, geen kickdowns want men kleine meid reed mee) stond die op 27 kW/h. Ok, het was wel 0°C, maar vond dit toch vrij hoog.

@Arnold Hartelijk dank alvast voor het aanbod, echter 2 februari moet ik werken tot 14u. Ik ga me zeker wel aanmelden via Facebook (wel via de account van de vrouw, want zelf heb ik geen FB :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Union schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:23:
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb ondertussen heel wat gelezen (en op youtube bekeken) over de P3 en inderdaad, overal spreekt men vol lof over de rust en stilte binnenin.

Er moet dan misschien toch iets gescheeld hebben met de banden op de testwagen, want ook het verbruik vond ik 'akelig' hoog. Na een uurtje te hebben gereden (enkel in range mode, max 70 km/h, geen autostrade, geen kickdowns want men kleine meid reed mee) stond die op 27 kW/h. Ok, het was wel 0°C, maar vond dit toch vrij hoog.

@Arnold Hartelijk dank alvast voor het aanbod, echter 2 februari moet ik werken tot 14u. Ik ga me zeker wel aanmelden via Facebook (wel via de account van de vrouw, want zelf heb ik geen FB :) )
Dat verbruik is niet hoog met 0 graden. Het is ook echt wel grote zware auto.

Ik heb nu 8678km gereden sinds eind september, met een gemiddelde van 26.1 kWh/100km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Union
Even een update

Gisteren een 2e proefrit gemaakt. Ook in een P3 met de 22 inch en performance pack, maar door omstandigheden een ander dan de P3 van vorige week.
Ik moet zeggen dat de rolgeluiden hier merkelijk minder aanwezig waren.

Het verbruik over hetzelfde parcours (5°C ) bedroeg 24 kWh/100km ( vorige week (0°C) 27 kWh/100km)

De knoop werd doorgehakt en de P3 wordt eerstdaags besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Tav rolgeluiden: dat is nu juist het meest positieve ding (icm wegligging) van mijn polestar 3 performance! Superstil.

Iemand nog iets over de software....dat blijf ik een draak vinden. Er zou allang stabiliteit moeten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
DG1975 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:13:
Tav rolgeluiden: dat is nu juist het meest positieve ding (icm wegligging) van mijn polestar 3 performance! Superstil.

Iemand nog iets over de software....dat blijf ik een draak vinden. Er zou allang stabiliteit moeten zijn!
Komende 3 weken komt de nieuwe software die een boel oplost en stuk groter is dan alles tot nu toe...
Eerst via werkplaats en daarna ook OTA als het goed is. Afhankelijk van resultaten in werkplaats updates, ik denk juist omdat deze update zo groot is... Als het goed is zit er Carplay in, en begreep dat iOS 18.3 eerst uit moest zijn voor dat uitgebracht kon worden. Die is gisteren uitgekomen...

"stabiel" is bij geen enkel merk meer tegenwoordig helaas... Het is allemaal flink complexer dan ooit, zeker met EV.

[ Voor 9% gewijzigd door Arnold op 28-01-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Nee, geen enkele auto is helemaal stabiel Arnold, helemaal waar.

Maar echt, Polestar scheert met de introductie van een softwarematige onvolwassen systeem langs het randje wat fatsoenlijk is.

De fundamenten voor goede werking zijn er (goede hard- en software capaciteit) maar de beheersing en benutting daarvan door Polestar is tot en met vandaag gewoon een onvoldoende. De rest maakt heel veel goed (kwaliteit, rij eigenschappen, zo u wenst ook de looks) en maakt dat de auto voldoende scoort.

De auto heeft dus alles in zich om een 9 overall te scoren, maar de software matige instabiliteit maakt dat dit niet haalbaar is en helaas de eigenaar frustreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Vandaag was er een Polestar NL/B club meetup met ongeveer 15 Polestars, waaronder 4x een Polestar 3: https://www.instagram.com...L7/?igsh=cXNod2xwMTc3dmR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnold
Updates in softwareversie P1.2.6
  • Wegloopvergrendeling geïntroduceerd
  • Draadloze Apple CarPlay geïntroduceerd
  • Digitale sleutel voor Android-apparaten geïntroduceerd (controleer de compatibiliteit van je apparaat op de website van de telefoonfabrikant):
  • Het is nu mogelijk om je Samsung- of Google Pixel-apparaat te activeren als Primaire digitale sleutel, door de activeringsmail met de koppelcode te volgen of door de QR-code te scannen die je vindt onder het menu Autosleutels in het gebruikersprofiel.
  • Je kunt je sleutel cross-platform delen (van een Apple apparaat naar een Samsung/Google Pixel apparaat, en andersom).
  • Automatische activering van de wisser bij het kiezen van de versnelling (vooruit of achteruit)
  • Gedrag draadloze telefoonoplader verbeterd (geheugeninstelling aan/uit tussen rijcycli geïntroduceerd)
  • Automatisch dimmen achteruitkijkspiegel ingeschakeld (binnen en buiten)
  • Stabiliteitsverbeteringen audio
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen voor interieurverlichting (wit/goud nu voor alle auto's)
  • Verbeteringen lichtintensiteit middendisplay
  • Schermreinigingsmodus geïntroduceerd voor infotainmentsysteem
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen voor infotainmentsysteem
  • Verbeteringen functionaliteit stoelen en stuurwiel
  • Verbeteringen hands-off-detectie
  • Verbeteringen elektrisch bediende soft close achterklep met voetsensorgevoeligheid
  • Stabiliteitsverbeteringen Bluetooth-verbinding
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Hebben ze al een datum aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
HSL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:38:
Hebben ze al een datum aangegeven?
Mogelijk nu al beschikbaar bij de dealer (misschien vanaf maandag) week 7 zou OTA komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Dealer gebeld, heeft pas in maart tijd,.. 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
Arnold schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:28:
Updates in softwareversie P1.2.6
  • Wegloopvergrendeling geïntroduceerd
  • Draadloze Apple CarPlay geïntroduceerd
  • Digitale sleutel voor Android-apparaten geïntroduceerd (controleer de compatibiliteit van je apparaat op de website van de telefoonfabrikant):
  • Het is nu mogelijk om je Samsung- of Google Pixel-apparaat te activeren als Primaire digitale sleutel, door de activeringsmail met de koppelcode te volgen of door de QR-code te scannen die je vindt onder het menu Autosleutels in het gebruikersprofiel.
  • Je kunt je sleutel cross-platform delen (van een Apple apparaat naar een Samsung/Google Pixel apparaat, en andersom).
  • Automatische activering van de wisser bij het kiezen van de versnelling (vooruit of achteruit)
  • Gedrag draadloze telefoonoplader verbeterd (geheugeninstelling aan/uit tussen rijcycli geïntroduceerd)
  • Automatisch dimmen achteruitkijkspiegel ingeschakeld (binnen en buiten)
  • Stabiliteitsverbeteringen audio
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen voor interieurverlichting (wit/goud nu voor alle auto's)
  • Verbeteringen lichtintensiteit middendisplay
  • Schermreinigingsmodus geïntroduceerd voor infotainmentsysteem
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen voor infotainmentsysteem
  • Verbeteringen functionaliteit stoelen en stuurwiel
  • Verbeteringen hands-off-detectie
  • Verbeteringen elektrisch bediende soft close achterklep met voetsensorgevoeligheid
  • Stabiliteitsverbeteringen Bluetooth-verbinding
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen
Kijk! Daar zitten behoorlijk wat gewenste dingen tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Veel van mn punten zijn hiermee wel gedekt. Als het ook een verbetering is tav de algehele software STABILITEIT dan zijn we er bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Dit begint er goed uit te zien. Veel rare zaken zullen te maken hebben met stabiliteit.
Heel fijn dat die telefoonoplader nu aan blijft als je dat wilt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL

HSL

Het lijkt erop dat hij vandaag al OTA beschikbaar komt,.. alleen moet je 1,5 uur rijden om hem binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Hij wordt idd vandaag al OTA uitgerold, kan zijn dat er je even stuk voor moet rijden om te downloaden (anderhalf uur lijkt me overdreven), maar je hoeft niet op de garage te wachten/afspraak te maken. Het lijkt erop dat ze deze zo snel mogelijk bij iedereen willen krijgen... Niet heel gek gezien wat dit allemaal oplost ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 07-02-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ben vanmiddag een extra rondje gaan rijden, maar nog niets van een update beschikbaar. Toch jammer dat je hem niet geforceerd kan downloaden.

Moet morgen en overmorgen flink wat km's maken en zou heel blij worden als ik carplay kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Ik had de OTA gisteren binnen en meteen een update uitgevoerd.
Stabiliteit kan ik nog niks over zeggen, dat moet blijken de komende tijd.
Wel een keuzeknop voor de ledkleur, wit of goud, ik heb geen performancepack. En het werkt.
Op slot gaan bij weglopen werkt nu ook. Nog geen sleutel voor Andriod kunnen testen, mijn S20 is te oud... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kalse
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qO2CM_w62xR2BZmI15qiDFQlBV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xho25NKOWu579HJwORSHHHli.jpg?f=fotoalbum_large

Ja daar is 'ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Is er nog iets dat de updates zou kunnen tegenhouden? Hier nog steeds niets zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG1975
Download gisteren geïnstalleerd. En inderdaad zijn alle benoemde punten aangepakt wat gaat leiden tot veel fijnere ervaring.

Nu al fijn: vergrendelen bij weglopen, stoelgeheugen ook voor primaire bestuurder, LED strip blijft nu oranje, lader blijft aan en HEEL FIJN -> een schoonmaakmodus voor je scherm! Jawel, eindelijk!

Wellicht ga ik andere punten nog ervaren. Ben wel benieuwd welke verbeteringen in/aan stuur dan zouden zijn. Nog niet gevonden, had kleine hoop dat er wat meer functies in knoppen op stuurwiel zouden komen, "ruimte" te over zou ik zeggen.

Maar voor nu ben ik blij met de auto zoals deze software matig bij de introductie minimaal had moeten zijn.

Alles vanaf nu zal als bonus gaan gelden, beetje zoals Tesla dat deed -> Verrassende software updates, zowel nuttig als gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Wel jammer, nog steeds niet opgelost dat bestuurdersstoel terugkeert in positie nadat ander profiel is gekozen en weer terug is gekomen naar hoofdprofiel.

Jammer want onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
Waar ik ook stiekem op had gehoopt is dat de knop van de achterklep (klep sluiten en auto op slot) het nu gaat doen.
Bij mij sluit ie de achterklep wel, maar auto gaat niet op slot. Is dit een instelling, bug of nog niet geprogrammeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
AS P8 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:07:
Waar ik ook stiekem op had gehoopt is dat de knop van de achterklep (klep sluiten en auto op slot) het nu gaat doen.
Bij mij sluit ie de achterklep wel, maar auto gaat niet op slot. Is dit een instelling, bug of nog niet geprogrammeerd?
Die lijkt nog niet geimplementeerd. Maar met algemen auto-locking aan is dat iets minder belangrijk nu (voor mij persoonlijk).

Merkte ook dat Apple Music via Carplay wel hi-res speelt, maar de auto nog niet als compatible 'dolby atmos' ziet... denk dat Apple dat moet bepalen... zal wel even duren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
Arnold schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:26:
[...]
Merkte ook dat Apple Music via Carplay wel hi-res speelt, maar de auto nog niet als compatible 'dolby atmos' ziet... denk dat Apple dat moet bepalen... zal wel even duren dan....
In het kader daarvan... Wanneer ik achterin zit, merk ik dat de speakers boven de deur niets doen. Onderin wel. Zijn die bovenste onderdeel van het Dolby Atmos verhaal en doen ze dus regulier niets?

• AS P8
Het is me na de update (1.2.6) nu al 5x overkomen dat de auto niet van het slot gaat bij benaderen. Ik gebruik niet de Wallet, maar gewoon de FOB. Hier had ik voor de update bijna nooit last van.
Gelukkig heb ik de telefoon (openen via de app) en ook nog een keycard bij me. Maar als ik gisteravond (even een brief in de postbus gooien, sleutels in mijn broekzak) mijn telefoon in de auto had laten liggen was ik wel de sigaar geweest...
Ook bij trekken aan de deurhendels, waar de auto voor de update wel op reageerde door open te gaan, doet nu niets.

Zijn er meer die dit herkennen? Ik heb de melding al gemaakt bij Polestar support.

[ Voor 27% gewijzigd door AS P8 op 13-02-2025 10:54 ]

• HSL

HSL

Hier gaat dat eigenlijk wel altijd goed,… maar krijg weer heel vaak een alarm als ik hem op slot doe. En t gordel alarm van de bijrijder gaat ook vaak af sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Kom er nu achter, bijzonder tov polestar 4 die het wèl heeft:

Ik heb een trekhaakkoffer en wil weten of verlichting het doet. Bij de Polestar4 is daar een functie voor om testen. Bij de Polestar 3......succes als je in je eentje bent.

Hoe dan ook: alarm en remlichten doen het. Gewonen verlichting en knipperlichten niet. Verrasssend......, op andere auto geprobeerd: lichten werken naar behoren. Maar niet op de aansluiting van de Polestar 3. AAAAARRRGGGHHHHH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik heb de aanhanger hier nog niet aan de P3 gehad,.. maar wel irritant als het niet werkt en dat er geen manier om te testen is, die zit zelfs op de V60 van mijn vrouw. Denk bijna dat jouw trekhaak voor de oplevering niet goed is aangesloten. Zal de mijne niet van de week even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Union
Helaas minder goed nieuws gekregen van de leasemaatschappij...

In onze calculator op het bedrijf zat een fout waardoor de door mij geconfigureerde P3 single motor boven mijn budget uitkomt... Het wordt dus snoeien in de opties of overschakelen naar een P4.

In tegenstelling tot de P4 is het pilot-pack verplicht als je ook het plus-pack neemt, dus daarop kan ik al niet besparen.

Ik had initieel het nappa leder aangevinkt (voornamelijk voor de stoelventilatie), maar dat is een stevige optie van € 6.000.

Heeft er iemand van jullie de standaard weavetech stoelen en wat is jullie ervaring qua zitcomfort en qua warmteontwikkeling bij hogere temperaturen ? De dealer heeft helaas geen wagen staan met de standaardstoelen.
De microtech is geen optie want daar voelde ik na een tijdje rijden al een heel warme onderrug, dus in de zomer zal dat zweten zijn. (ligt vooral aan mezelf :) )

nog een 2e vraagje misschien stom, maar in tegenstelling tot de P4 heeft de P3 nog een extra functie op de volume/pauze knop, namelijk het terug of verderscrollen.
Aangezien ik een die-hard zapper >:) ben, wou ik vragen of je altijd door de ganse lijst van radiozenders scrolt, of kan je ook scrollen enkel door je favorieten? en werkt dit ook bij andere media (zoals youtubemusic)

Alvast hartelijk dank voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Updates in softwareversie P1.2.15

Wordt vanaf vandaag (26 maart) OTA (Over-The-Air) uitgerold in batches. Je hoeft niet naar een service center.
  • Elektrisch bediende achterklep met soft close en verbeterde voetsensor, zodat de achterklep na de eerste druk op de knop of na een voetschop wordt geactiveerd.
  • De logica van de alarmsensor is veranderd zodat de alarmsensor niet knippert tijdens het rijden.
  • Verbeteringen in de lichtintensiteit van het middendisplay die voorkomen dat het scherm flikkert bij het schakelen tussen dag- en nachtmodus.
  • Prestatie-app ingeschakeld. De Performance-app kan worden gedownload uit de Google Play Store en is een leuke manier om prestaties om te zetten in cijfers wanneer het veilig is om dat te doen. Polestar-bestuurders kunnen hun acceleratietijden registreren, de gecreëerde G-krachten bekijken en hun lanceringstechniek perfectioneren.
Extra verbeteringen:
  • AC-opladen op 1 fase is verbeterd om onderbroken opladen te voorkomen.
  • Stabiliteitsverbeteringen aan valse veiligheidsgordelherinneringen
  • Verbeteringen in de gevoeligheid van valse herinneringen voor de aanwezigheid van inzittenden
  • Verbeteringen aan de stabiliteit van het oplaadscherm, waarbij voorheen het middendisplay tijdens een rijcyclus veranderde in het oplaadscherm.
  • De instelling van de gevoeligheid van de automatische wisser wordt nu opgeslagen tussen rijcycli.
  • De auto zal altijd standaard de automatische modus kiezen tussen rijcycli. Deze wijziging maakt het echter mogelijk om de gevoeligheid van de regensensor die in de automatische modus wordt gebruikt te selecteren en te wijzigen.
  • Verbindingsverbeteringen digitale sleutel en profiel transpondersleutel
https://www.polestar.com/...r-3/2025/software-updates

[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 26-03-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Allemaal kleine dingetjes. Maar bijvoorbeeld nog steeds niet het "vastspijkeren" van de stoelpositie voor de hoofdbestuurder. Als een andere berijder / account de auto heeft gebruikt en ik stap weer in met mijn teledoon / account: Gaat de stoel niet terug in mijn positie....AAArrrggghhhh.

Ook wil de auto af en toe door acceleren als je net in de auto zit en licht het gaspedaal. toucheert. Gevaarlijk.

Checken (rem) lichten etc etc met aanhanger: een ramp en niet te doen in je eentje helaas. Veel merken gehad en allemaal hadden ze een soort en met onboard check.

Laatste issue: 5g valt met enige regelmaat weg dit terwijl er inbetreffende regios dan 5g prima beschikbaar is (aan mijn telefoon te zien). Niet stabiel dus.

Automatisch uitklapbare spiegels als je ze heb ingeklapt em de auto weer in Drive of Reverse zet?

Voordat ik wegrij wil / moet ik aantal handelingen doen: automatische lampen uitschakelen en in menu met rijdersondersteuning paar zaken uitvinken.

Ronduit annoying:
- met cruisecontrol kan je afstand tot voorligger nog steed niet verkorten of verlengen. De huidige default afstand is wel veilig maar te groot!
- Eens om de zoveel tijd beslaat opeens je vooruit in de auto. Niks aangepast aan klimaat en bekenden issue
- Camera werk rondom auto nog steeds matig vind ik. Veel is totaal uit verhouding.

Auto rijdt als een trein. Dat zeker. Maar bovenstaande issues zijn zaken die gewoon moeten functioneren naar behoren. Zeker als je ziet dat het hoofdconcern van Polestar deze know how moet hebben.

Ik begrijp dat gewoon niet, dit zijn geen spectaculaire zaken en al zeker een decennia goed werkend bij veel andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 10:43
Hoe staat het er mee? Zijn er alweer wat bugs? Of iig een belofte om het te fixen?

Er is nu enorm scherpe aanbieding voor operational lease (780 pm). Dus begin toch weer te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

storend, maar op de lijst om te fixen:
- nog geen seat memory

storend en nog niet op de lijst om te fixen:
- lane aid assist kan niet helemaal 100% uit,.. als je hem uitzet en hij vind dat je onveilig een lijn overgaat krijg je een stuuringreep. Die lane aid assist is veel te gevoelig. Op de snelweg gaat het goed tenzij je bij een op/afrit op de spitsstrook rijdt. Door de lijnen raakt hij in de war.
- geen dolby atmos in carplay

Voor de rest is hij geweldig.

[ Voor 3% gewijzigd door HSL op 21-04-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony1985
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 10:43
Dank!

Wel bijzonder. De 780PM full operational lease aanbieding was enkel voor de Belgische mark.

Wacht al meer dan 2 dagen nu op een offerte voor full operational lease van Polestar, via de website werkt de berekening niet meer.. Zo gaan ze nooit auto's verkopen natuurlijk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 18:11
Kleine review voor kopers:

Rij nu ruim een maand een P3 Performance. Hiervoor model 3 tesla 5 jaar gereden.

Pro’s:
- auto rijd heerlijk, snel, goed geveerd en koning op de weg
- het geluid (stereo) is absurd goed
- zeer veel ruimte binnen in ook achterin
- wireless carplay
- telefoon sleutel werkt bijna altijd zeer goed (Apple)
- Pilot Assist wisselt van rijbaan (bij tesla is dit niet in standard auto pilot)

Con’s:
- software issues:
Meerdere malen gehad dat de lane assist sensoren stopte met werken en kreeg sensor notificatie. Als dit gebeurt werkt verkeersbord herkenningen en pilot assist niet.

De enigste bediening knop in de auto (play pauze) stopte met werken hier door kon ik hem ook niet resetten. Dit had een hard reset nodig.

1 keer de sloten en sleutels moeten resetten.

Stoelen wisselen soms niet mee met profiel wisseling

Scherm en geluid instellingen zijn soms gereset uit niets.

Andere minpunten:
- profiel wisselt niet automatisch tussen bestuurder terwijl sleutels en telefoons wel zijn gekoppeld aan elkaar
- van binnen vind ik persoonlijk de Bower en Wilkson branding too much. Er is 1 polestar logo en 9 BW logo’s zelfs in de sfeer verlichting van de deur. Rij ik in een polestar of BW auto???

Ben er echt blij mee en hoop gewoon dat de software beter wordt. Maar besef met kiezen van deze auto dat je een beetje in een Beta test rond rijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGIHAfe6JvvmwwDpK9Crp8EGxtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaSCwnPtvfuIR0ZHLtZnI7H7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1T93d-8M5YlNIvaIa3a-NXBGvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbvBsEGCf25HjPLEBTSBQIBh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z85dT5dJ0Skc41083UHqV9rf2qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2saOD9VQoqAIk2OspPaxU2Kg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
Sinds vandaag is de app helemaal de weg kwijt. Geeft aan dat de auto voor 56% geladen is, terwijl dat 100% is. Alle commando's via de app worden ook genegeerd door de auto... 🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalse
CTwiest schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:43:
Kleine review voor kopers:

Rij nu ruim een maand een P3 Performance. Hiervoor model 3 tesla 5 jaar gereden.

Pro’s:
- auto rijd heerlijk, snel, goed geveerd en koning op de weg
- het geluid (stereo) is absurd goed
- zeer veel ruimte binnen in ook achterin
- wireless carplay
- telefoon sleutel werkt bijna altijd zeer goed (Apple)
- Pilot Assist wisselt van rijbaan (bij tesla is dit niet in standard auto pilot)

Con’s:
- software issues:
Meerdere malen gehad dat de lane assist sensoren stopte met werken en kreeg sensor notificatie. Als dit gebeurt werkt verkeersbord herkenningen en pilot assist niet.

De enigste bediening knop in de auto (play pauze) stopte met werken hier door kon ik hem ook niet resetten. Dit had een hard reset nodig.

1 keer de sloten en sleutels moeten resetten.

Stoelen wisselen soms niet mee met profiel wisseling

Scherm en geluid instellingen zijn soms gereset uit niets.

Andere minpunten:
- profiel wisselt niet automatisch tussen bestuurder terwijl sleutels en telefoons wel zijn gekoppeld aan elkaar
- van binnen vind ik persoonlijk de Bower en Wilkson branding too much. Er is 1 polestar logo en 9 BW logo’s zelfs in de sfeer verlichting van de deur. Rij ik in een polestar of BW auto???

Ben er echt blij mee en hoop gewoon dat de software beter wordt. Maar besef met kiezen van deze auto dat je een beetje in een Beta test rond rijd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Herkenbaar allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
kalse schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:04:
Sinds vandaag is de app helemaal de weg kwijt. Geeft aan dat de auto voor 56% geladen is, terwijl dat 100% is. Alle commando's via de app worden ook genegeerd door de auto... 🤬
Inmiddels zijn "we" erachter dat de data verbinding van de auto het niet meer doet. Polestar klantenservice aan de lijn gehad (een paar keer inmiddels) en nu de auto helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Da's wel matig natuurlijk en loste het probleem ook niet op helaas. Er wordt nu door Polestar gebeld met Zweden en T-Mobile. Ik weet niet of de data hier in Nederland niet gewoon via inmiddels Odido loopt, maar werken doet het in ieder geval niet. Nu maar via Carplay de navigatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG1975
Al het voorgaands gelezen en een feest van herkenning. Op zowel de positieve als de negatieve punten. Ondanks elke keer de belofte dat software update "stabiliteit zal verbeteren" is dit in de praktijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiele
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-05 16:02
Hey allen,

Ik ga binnenkort een nieuwe leasewagen bestellen via het werk, en dat wordt de Polestar 3. Hopelijk raken de bugs wat opgelost.

Ik heb wel een vraagje over pilot en plus pack. Ik kan deze enkel samen bestellen als optie, en zou hiervoor moeten een 2000€ bijleggen bij het leasebudget. Vinden jullie dit de prijs waard?

Pilot pack
Pilot Assist
Lane Change Assist
360º camera met 3D-weergave

Plus pack
Bowers & Wilkins for Polestar (25 speakers die 1.610 watt leveren, met Dolby Atmos)
Actieve onderdrukking van weggeluiden
Speakers in de hoofdsteunen
Head-up display (9x3-inch)
Geluidwerende onderste achterruit
Opklapbare laadvloer
Verwarmde stoelen, stuurwiel en ruitenwissers
Luchtkwaliteit (PM 2.5 sensor en luchtfilter)
Elektrisch bediende stuurkolom
Soft-close portieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

360º camera met 3D-weergave
Die zou ik echt niet willen missen.

En deze lijst zou ik ook niet willen missen:
Plus pack
Bowers & Wilkins for Polestar (25 speakers die 1.610 watt leveren, met Dolby Atmos)
Head-up display (9x3-inch)
Verwarmde stoelen, stuurwiel en ruitenwissers
Luchtkwaliteit (PM 2.5 sensor en luchtfilter)
Die speakers zijn echt geweldig! En in de winter is een warm stuur heel erg fijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door HSL op 15-05-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiele
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-05 16:02
Bedankt voor je feedback 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
kalse schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:49:
[...]

Inmiddels zijn "we" erachter dat de data verbinding van de auto het niet meer doet. Polestar klantenservice aan de lijn gehad (een paar keer inmiddels) en nu de auto helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen. Da's wel matig natuurlijk en loste het probleem ook niet op helaas. Er wordt nu door Polestar gebeld met Zweden en T-Mobile. Ik weet niet of de data hier in Nederland niet gewoon via inmiddels Odido loopt, maar werken doet het in ieder geval niet. Nu maar via Carplay de navigatie...
De dealer komt er niet uit. Auto is nagekeken, maar ze kunnen het euvel nog steeds niet vinden. Nu wordt er verder gecommuniceerd met Zweden. Suggestie zou nog zijn dat het 5G modem defect zou zijn, maar dat werd niet bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
kalse schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:15:
[...]

De dealer komt er niet uit. Auto is nagekeken, maar ze kunnen het euvel nog steeds niet vinden. Nu wordt er verder gecommuniceerd met Zweden. Suggestie zou nog zijn dat het 5G modem defect zou zijn, maar dat werd niet bevestigd...
OK. Na 3 weken zijn we zover dat de dealer de telematica module heeft vervangen. De monteur zat behoorlijk te klagen over alle software problemen die er zijn met de 3, de EX30 en de EX90. Begin juli wordt er weer een update verwacht, onbekend wat de inhoud daarvan zal zijn.
Pagina: 1 2 Laatste