Kreeg van Polestar te horen dat er wat problemen zijn met 4.1.10 en dat het prima is om nog even op 4.1.9 te blijven. Via OTA zal de verbeterde versie van 4.1.10 beschikbaar komen.
Mag toch aannemen dat ze net als bij de Polestar 2 de preconditioning hebben geïmplementeerd ? Dus laadpaal minsters 30 min vantevoren in google maps en snelladen maar..Cpt. Peacock schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:21:
[...]
Laadstation als stop ingegeven in de navigatie?
Kleine update.Frits S. schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:49:
[...]
Mijn Polestar is vorige week geleverd incl. 4.1.10
Jarenlang een V90 gereden. Nooit 1 probleem met Autopilot en ACC. Een auto van bijna 90k, €1500 voor APP/ACC, mag je verwachten dat een en ander werkt. Daarnaast ook nog wat andere software problemen. Lijkt wel of ze met MVP softwareproduct zijn gestart.
Zie op andere buitenlandse fora dezelfde berichten. Ook met de laatste SW versie is het nog geen feest.
Geef mijn wagen nu maar mee aan mijn vriendin totdat de problemen zijn opgelost. Scherlt een hoop gevloek in de auto. Ik rij wel in haar V40. Daar doet de ACC het wel.
Vandaag uitgebreid met Polestar gesproken. Mijn vriendin had de auto mee en ze had ook nog ACC. Totdat ik haar belde. Op het moment dat ze opnam geen ACC meer.
‘s-middags was ze wederom in staat om AP/ACC in te schakelen. Ging spontaan uit op de snelweg, alle symbolen oranje en zelfs dode hoek bewaking op rood.
Zowel via de chat als later telefonisch werd aangegeven dat versie 4.1.10 alleen in Nederland fout was gegaan. Voor mij vreemd omdat sw geen rekening houdt met landsgrenzen of gekozen taal.
Ook aangegeven dat een auto waarbij alle veiligheidssystemen tijdens het rijden uitvallen resulteert in een onveilige auto waar niet op vertrouwd kan worden.
Uiteindelijk ook nog een totale reset van de auto gedaan. Wat je zou verwachten dat een volledige initialisatie zou gaan plaatsvinden. Dode hoek alarm was verdwenen, maar AP/ACC oranje symbooltjes bleven staan.
Al met al vertrouw ik de auto niet meer en heb dat ook zo uitgesproken. Je kunt niet prat gaan op je veiligheidssytemen en meeliften op de Volvo-geschiedenis en dan een auto uitleveren die omvoorspelbaar mank gaat op de veiligheidssytemen.
Uiteindelijk bood men aan om de auto te vervangen van dezelfde klasse van een ander merk. Dan ga ik weer terug naar mijn vorige auto, een V90.
Daarnaast ook nog een etentje aangeboden gekregen. We hoeven alleen het bonnetje in te sturen Polestar weet niet dat wij foodies zijn en de wereld afreizen om restaurants te bezoeken. Ik heb numasr een twee sterrentent gereserveerd.
Algemene vraag: er zijn 132 PS4 geregistreerd en ter naam gesteld. Hoeveel mensen hebben last van de laatste versie SW en zijn er ook exemplaren die op versie 4.1.10 wel goed functioneren m.b.t. AP/ACC?
Nog een punt. Verwarming.
Hebben mensen een probleem dat ondanks dat de klimaatcontrole automatisch staat altijd aan de onderkant koude (voeten) koude lucht wordt geblazen. Ook de stoelverwarming. Ben Volvo gewend, maar standje 3 levert maar een lauwe stoel op. Iemand ervaringe hiermee?
Ik heb wel enkele keer de melding gehad dat voorverwarming van de accu gestart was tijdens het rijden omdat ik een snellader als bestemming had opgegeven.JTHZZ schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:21:
[...]
Mag toch aannemen dat ze net als bij de Polestar 2 de preconditioning hebben geïmplementeerd ? Dus laadpaal minsters 30 min vantevoren in google maps en snelladen maar..
Heb alleen online gelezen dat dit nog niet stabiel is en niet altijd volledig werkt.
Nou dat is een aanbod dat men bij Zeekr niet doet, ik rij zon ding en herken veel van wat je bij de PS4 hebt ervaren. Hoef zelf ook geen Volvo trouwensFrits S. schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:22:
[...]
Kleine update.
Vandaag uitgebreid met Polestar gesproken. Mijn vriendin had de auto mee en ze had ook nog ACC. Totdat ik haar belde. Op het moment dat ze opnam geen ACC meer.
‘s-middags was ze wederom in staat om AP/ACC in te schakelen. Ging spontaan uit op de snelweg, alle symbolen oranje en zelfs dode hoek bewaking op rood.
Zowel via de chat als later telefonisch werd aangegeven dat versie 4.1.10 alleen in Nederland fout was gegaan. Voor mij vreemd omdat sw geen rekening houdt met landsgrenzen of gekozen taal.
Ook aangegeven dat een auto waarbij alle veiligheidssystemen tijdens het rijden uitvallen resulteert in een onveilige auto waar niet op vertrouwd kan worden.
Uiteindelijk ook nog een totale reset van de auto gedaan. Wat je zou verwachten dat een volledige initialisatie zou gaan plaatsvinden. Dode hoek alarm was verdwenen, maar AP/ACC oranje symbooltjes bleven staan.
Al met al vertrouw ik de auto niet meer en heb dat ook zo uitgesproken. Je kunt niet prat gaan op je veiligheidssytemen en meeliften op de Volvo-geschiedenis en dan een auto uitleveren die omvoorspelbaar mank gaat op de veiligheidssytemen.
Uiteindelijk bood men aan om de auto te vervangen van dezelfde klasse van een ander merk. Dan ga ik weer terug naar mijn vorige auto, een V90.
Daarnaast ook nog een etentje aangeboden gekregen. We hoeven alleen het bonnetje in te sturen Polestar weet niet dat wij foodies zijn en de wereld afreizen om restaurants te bezoeken. Ik heb numasr een twee sterrentent gereserveerd.
Algemene vraag: er zijn 132 PS4 geregistreerd en ter naam gesteld. Hoeveel mensen hebben last van de laatste versie SW en zijn er ook exemplaren die op versie 4.1.10 wel goed functioneren m.b.t. AP/ACC?
Hebben mensen een probleem dat ondanks dat de klimaatcontrole automatisch staat altijd aan de onderkant koude (voeten) koude lucht wordt geblazen. Ook de stoelverwarming. Ben Volvo gewend, maar standje 3 levert maar een lauwe stoel op. Iemand ervaringe hiermee?
Hier ook versie 4.1.10 in België en de acc doet het hier ook regelmatig niet.Frits S. schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:22:
[...]
Kleine update.
Het is de wagen van mijn zus, ik moest haar afgelopen weekend afzetten in duitsland, onderweg deed de cc het dus niet, ik kon klikken op de knop, ik voelde ook feedback maar ik kreeg geen reactie.
Gestop aan het tankstation wagen op slot gedaan dan terug ingestapt in de hoop dat het dan wel zou gaan maar nee, de volgende dag werkte het wel.
Hier ook al het probleem gehad dat de spiegelcamera het 4 uur lang heeft begeven, gebeld naar polestar goor een afspraak en daarna is die van zelf terug beginnen werken.
Het is dat het niet mijn auto is en mijn zus die funties nauwelijks gebruikt omdat haar vorige auto's het ook niet hadden, persoonlijk had ik anders ook serieus mijn ongenoegen geuit.
De wagen is nie al een paar maanden op de markt, dan mag je toch verwachten dat de cc het tenminste doet...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
De EU software is wel pas een paar maanden op de markt. Neemt niet weg dat dit eigenlijk niet mag gebeuren. Maar ja, komt ook wel weer goed!
Het blijft wel een beetje vreemd allemaal. Kijk, dat ze voor de P4 niet de software van de P2 over kunnen nemen, kan ik nog inkomen. Maar de kinderziektes die de P2 bij introductie had, die zou je toch graag willen voorkomen als je een nieuw model op de markt brengt. De kennis heb je.. Daarnaast snap ik dat er nu veel meer gebruikers zijn (dan test rijders destijds), aar vrij basale zaken zouden m.i. toch wel goed getest moeten zijn en gewoon vanaf dag 1 werken.
Trouwens wel een mooie oplossing voor Frits S, al had dit niet mogen gebeuren.
Ik was enkele maanden terug aan het twijfelen om de P4 te nemen als nieuwe leaseauto, nu toch blij dat ik de P8 nog een jaartje doorrijd en de kinderziekte er straks uit zijn (al wacht ik voor de P8 ook nog steeds op functionaliteiten die in jaar 1 waren toegezegd)
Trouwens wel een mooie oplossing voor Frits S, al had dit niet mogen gebeuren.
Ik was enkele maanden terug aan het twijfelen om de P4 te nemen als nieuwe leaseauto, nu toch blij dat ik de P8 nog een jaartje doorrijd en de kinderziekte er straks uit zijn (al wacht ik voor de P8 ook nog steeds op functionaliteiten die in jaar 1 waren toegezegd)
Beste PS4 bezitters,
Is er al iemand met een Base Sound System die hier iets meer over kan zeggen? Ook na de laatste update?
🙏
Is er al iemand met een Base Sound System die hier iets meer over kan zeggen? Ook na de laatste update?
🙏
Dazedevious schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:48:
Wat zijn jullie ervaringen met het standaard geluidssysteem, met name in combinatie met Spotify? Is het geluid van goede kwaliteit? Kan het systeem op een hoog volume afspelen zonder vervorming? Heeft het, net als de Polestar 2, een basbox voorin het dashboard? Ik kan hier online weinig informatie over vinden, behalve één review die het systeem als erg slecht beoordeelt. Alvast bedankt voor jullie reactie. Ter referentie: ik gebruik momenteel het standaard audiosysteem van de Polestar 2, dat naar mijn mening prima voldoet.
Polestar is nu een update van de SW aan het testen en zal waarschijnlijk deze week via OTA worden gedeployed. We zijn benieuwd.izzet3838 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:06:
[...]
Hier ook versie 4.1.10 in België en de acc doet het hier ook regelmatig niet.
Het is de wagen van mijn zus, ik moest haar afgelopen weekend afzetten in duitsland, onderweg deed de cc het dus niet, ik kon klikken op de knop, ik voelde ook feedback maar ik kreeg geen reactie.
Gestop aan het tankstation wagen op slot gedaan dan terug ingestapt in de hoop dat het dan wel zou gaan maar nee, de volgende dag werkte het wel.
Hier ook al het probleem gehad dat de spiegelcamera het 4 uur lang heeft begeven, gebeld naar polestar goor een afspraak en daarna is die van zelf terug beginnen werken.
Het is dat het niet mijn auto is en mijn zus die funties nauwelijks gebruikt omdat haar vorige auto's het ook niet hadden, persoonlijk had ik anders ook serieus mijn ongenoegen geuit.
De wagen is nie al een paar maanden op de markt, dan mag je toch verwachten dat de cc het tenminste doet...
Knoppen van het stuur zijn vanochtend vervangen. Ze voelen veel responsiever en werkten, dus dat is fijn. Hopelijk met de SW update binnenkort, is ook de ACC een stuk reactiever.
Dan was jij vast en zeker bij een andere garage dan ik … voor de tweede keer waren er geen knoppen binnengekomen 🥹BartWNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:28:
Knoppen van het stuur zijn vanochtend vervangen. Ze voelen veel responsiever en werkten, dus dat is fijn. Hopelijk met de SW update binnenkort, is ook de ACC een stuk reactiever.
En gisteren zouden er winterbanden onder komen en heeft de leasemaatschappij 20” besteld en dat past nou eenmaal niet op een performance velg van 22”. De betreffende Hyundai dealer vond het allemaal heel vervelend (dat ze nu 4 banden op voorraad hebben liggen).
Hopelijk worden beide ‘miskleunen’ snel rechtgezet 🤞
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Hedin in Haarlem. Zou inderdaad verwachten dat ze je afbellen als er geen knoppen zijn binnen gekomen of pas een afspraak maken als ze er daadwerkelijk zijn (wat ze bij mij deden)P2Hattem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:50:
[...]
Dan was jij vast en zeker bij een andere garage dan ik … voor de tweede keer waren er geen knoppen binnengekomen 🥹
En gisteren zouden er winterbanden onder komen en heeft de leasemaatschappij 20” besteld en dat past nou eenmaal niet op een performance velg van 22”. De betreffende Hyundai dealer vond het allemaal heel vervelend (dat ze nu 4 banden op voorraad hebben liggen).
Hopelijk worden beide ‘miskleunen’ snel rechtgezet 🤞
[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 19-11-2024 19:33 ]
Dat gaan ze nu ook doen … zowel voor de knoppen als de banden.BartWNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:33:
[...]
Hedin in Haarlem. Zou inderdaad verwachten dat ze je afbellen als er geen knoppen zijn binnen gekomen of pas een afspraak maken als ze er daadwerkelijk zijn (wat ze bij mij deden)
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Heeft iemand al keer informatie gevonden over de laadcurve bij snelladen van de PS4?
Ik kwam op internet ergens grafiek tegen die tot 220Kw ging maar hele korte piek en snel onder 100Kw. Volgens mij is max 200 Kw dus twijfel aan accuraatheid.
Iemand laadcurve gezien of real world info over snelladen. Is 10 tot 80% in 30 min mogelijk?
Ik kwam op internet ergens grafiek tegen die tot 220Kw ging maar hele korte piek en snel onder 100Kw. Volgens mij is max 200 Kw dus twijfel aan accuraatheid.
Iemand laadcurve gezien of real world info over snelladen. Is 10 tot 80% in 30 min mogelijk?
Heeft er iemand anders ook problemen met opladen bij publieke oplaadpalen? Bij specifieke oplaadpalen krijg ik de melding dat er geen stroomvoorziening zou zijn. De communicatie lijkt goed te gaan en de paal lijkt gewoon te activeren. Ik weet zeker dat er geen storing is bij deze palen, want met een andere EV en dezelfde laadpas kan ik wel gewoon opladen. Het is ook niet 1 specifieke aanbieder, aangezien sommige palen van dezelfde aanbieder wel gewoon werken. Ik heb dit nu bij een paar palen in de buurt meegemaakt. Ik heb van alles geprobeerd, inclusief de kabel ondersteunen tijdens het activeren etc. Iemand anders hier ervaring mee?
Wij hebben nu bij enkele palen in de buurt dat ze een soort slim laden doorvoeren, dat wanneer er veel "verkeer" is op het stroomnet rondom etenstijd met koken etc er minder of niet wordt geladen en wanneer de vraag naar elektriciteit lager ligt de auto's dan laden.jappienator schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:08:
Heeft er iemand anders ook problemen met opladen bij publieke oplaadpalen? Bij specifieke oplaadpalen krijg ik de melding dat er geen stroomvoorziening zou zijn. De communicatie lijkt goed te gaan en de paal lijkt gewoon te activeren. Ik weet zeker dat er geen storing is bij deze palen, want met een andere EV en dezelfde laadpas kan ik wel gewoon opladen. Het is ook niet 1 specifieke aanbieder, aangezien sommige palen van dezelfde aanbieder wel gewoon werken. Ik heb dit nu bij een paar palen in de buurt meegemaakt. Ik heb van alles geprobeerd, inclusief de kabel ondersteunen tijdens het activeren etc. Iemand anders hier ervaring mee?
Wellicht is dit een oorzaak?
Over het algemeen nog nergens klachten gelezen over publiekelijk laden met de P4
Nee dat is het niet, zelfs als ik hem meer dan 24u aan de paal hang gebeurt er niks. App geeft ook aan laden onderbroken.BartWNL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:34:
Wij hebben nu bij enkele palen in de buurt dat ze een soort slim laden doorvoeren, dat wanneer er veel "verkeer" is op het stroomnet rondom etenstijd met koken etc er minder of niet wordt geladen en wanneer de vraag naar elektriciteit lager ligt de auto's dan laden.
Wellicht is dit een oorzaak?
In dat geval aangeven bij Polestar of ze dit herkennen en er naar kunnen kijken.jappienator schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:28:
[...]
Nee dat is het niet, zelfs als ik hem meer dan 24u aan de paal hang gebeurt er niks. App geeft ook aan laden onderbroken.
Wat vervelend voor de mannen met knoppengate. Ik zou toch ook je leasemaatschappij vragen hoor. Want die stuurt je naar Hyundai met een polestar. Ik ging naar Volvo en ging meteen goed. Ze kennen daar de P4 ook al goed in de werkplaats.
Openbaar laden: ik doe dit altijd aan verschillende palen en het werkt eigenlijk altijd, geen beperkingen.
Over de laadcurve. Met dit koude weer ga je niet snel 200 halen. Ik was in Duitsland en laadde bij tesla fastned, Ionity. De laatste is altijd snelste (en duurste). Steevast 120-130. Dan kun je na 20 minuten weer 2.5u over de snelweg rijden tot je volgende stop. 55kwh laden in 20 minuten. Het zou nog sneller worden in de toekomst als het voorverwarmen verbetert in de software zegt Polestar.
Openbaar laden: ik doe dit altijd aan verschillende palen en het werkt eigenlijk altijd, geen beperkingen.
Over de laadcurve. Met dit koude weer ga je niet snel 200 halen. Ik was in Duitsland en laadde bij tesla fastned, Ionity. De laatste is altijd snelste (en duurste). Steevast 120-130. Dan kun je na 20 minuten weer 2.5u over de snelweg rijden tot je volgende stop. 55kwh laden in 20 minuten. Het zou nog sneller worden in de toekomst als het voorverwarmen verbetert in de software zegt Polestar.
Zelf gevonden. Fastned heeft al charging curve gepubliceerd voor PS4. Beste vlakke curve. Valt mee tot 80%.jappienator schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:08:
https://www.fastnedchargi...overview/polestar?model=4
Sprak vandaag support van polestar. Bevestigd dat batterij voorverwarming voor snelladen nog niet werkt. In volgende software update komt een eerste fix en in software versie voor eind van jaar zou alles helemaal moeten werken.
Mensen die hier ook problemen hebben met ramen die beslaan?
Ja behoorlijk. Moet soms 15-20 min ontwasemen vol aan houden om het weg te krijgen, soms paar dagen achter elkaar.izzet3838 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:44:
Van 't weekend de ramen maar eens even goed schoonmaken, wellicht doet dat al wat.
Wat me ook opviel en wat de dealer nog niet kon bevestigen is dat de stoelverwarming in het uitschuifbare deel van de zitting niet werkt (of het zit er niet?). Beide voorstoelen. Betreft lederen bekleding. In de P2 (en zelfs in m'n mini) zit daar wel gewoon verwarming. Ze gaan er volgende week naar kijken als de knoppen ook meteen worden vervangen.
Meer mensen die dit mogelijk hebben?
Dit komt vaker voor bij nieuwe auto's door het uitdampen van de weekmakers van het dashboard. Dit zou dus wel minder moeten worden. Je ruit schoonmaken met een beetje ammonia zal goed helpen.izzet3838 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:44:
Wind, Waves and Snow
Werken hier ook niet, denk dat er geen verwarming in zit.dnns85 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:48:
Wat me ook opviel en wat de dealer nog niet kon bevestigen is dat de stoelverwarming in het uitschuifbare deel van de zitting niet werkt (of het zit er niet?). Beide voorstoelen. Betreft lederen bekleding. In de P2 (en zelfs in m'n mini) zit daar wel gewoon verwarming. Ze gaan er volgende week naar kijken als de knoppen ook meteen worden vervangen.
Ivm mijn ev6 worden ze ook veel minder warm, gevoelsmatig zou ik zeggen dat stand 2 in de ev6 gelijk is aan stand 3 van de polestar.
Maar goed de zetelverwarming is het minste probleem
Zijn er meer mensen die een P4 kochten met Financial Lease (0% rente!) en een rare factuur kregen? Namelijk een factuur ter hoogte van het BTW-bedrag, maar op de factuur staat een te betalen bedrag waarover dan BTW wordt betaald (en dat bedrag + de BTW is samen gelijk aan de te betalen BTW). Als je vervolgens het totaal bedrag als BTW opvoert, vindt de boekhouder/accountant/fiscus dat niet leuk, denk ik.
Voorbeeldje: auto kost (bijv.) 60.000 ex BTW. De koper moet dan de BTW (12.600) direct aan Polestar betalen, de rest loopt via de financiering. Vervolgens stuurt Polestar een factuur voor 10.413 te vermeerderen met 2.187 BTW, in totaal 12.600. Met zo'n factuur kan je niet 12.600 terugvorderen.
Voorbeeldje: auto kost (bijv.) 60.000 ex BTW. De koper moet dan de BTW (12.600) direct aan Polestar betalen, de rest loopt via de financiering. Vervolgens stuurt Polestar een factuur voor 10.413 te vermeerderen met 2.187 BTW, in totaal 12.600. Met zo'n factuur kan je niet 12.600 terugvorderen.
[ Voor 26% gewijzigd door samka op 23-11-2024 20:33 ]
Dat zou ik voor zo'n auto wel echt raar vinden. Zeker met koud leer voelt het een beetje raar. Ik wacht berichtgeving wel af. 🤞🏼izzet3838 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:25:
[...]
Werken hier ook niet, denk dat er geen verwarming in zit.
Vind ze inderdaad ook minder warm aanvoelen dan in andere auto's. Misschien deels software en komt het ooit nog.
[ Voor 15% gewijzigd door dnns85 op 24-11-2024 00:23 ]
Ja hier ook. En daarna heb ik er contact over gehad en toen kreeg ik twee facturen, het deel van de aanbetaling + BTW (daarover) en het gefinancierde deel met het restant aan BTW. De som klopt wel maar de facturen kloppen eigenlijk niet... Ik heb wel de volledige BTW teruggevorderd, want ook betaald, en de facturen naar de accountant gestuurd. Wacht zijn reactie af.samka schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:28:
Zijn er meer mensen die een P4 kochten met Financial Lease (0% rente!) en een rare factuur kregen? Namelijk een factuur ter hoogte van het BTW-bedrag, maar op de factuur staat een te betalen bedrag waarover dan BTW wordt betaald (en dat bedrag + de BTW is samen gelijk aan de te betalen BTW). Als je vervolgens het totaal bedrag als BTW opvoert, vindt de boekhouder/accountant/fiscus dat niet leuk, denk ik.
Ja ik ook, vind de wagen echt dubbel, sommige dingen zijn een klasse hoger maar software afstelling en uitvoering van andere dingen zijn dam weer ondermaats.dnns85 schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:17:
[...]
Dat zou ik voor zo'n auto wel echt raar vinden. Zeker met koud leer voelt het een beetje raar. Ik wacht berichtgeving wel af. 🤞🏼
Vind ze inderdaad ook minder warm aanvoelen dan in andere auto's. Misschien deels software en komt het ooit nog.
Bij bmw warmen de armsteunen en deuren bv ook mee op, dat is hier bv sowieso niet het geval, dus het is nog maar afwachten of de seat extenders wel opwarmen, het lijkt me raar dat ze dat via software zouden locken...
Beste allemaal,
Los van alle uitdagingen die ik ervaar met de Polestar 4, wil ik met het gezin ook op wintersportvakantie. In voorgaande jaren ging ik altijd met de V60, dus lekker veel ruimte en ik had daarvoor sneeuwkettingen.
Vraag aan jullie:
Los van alle uitdagingen die ik ervaar met de Polestar 4, wil ik met het gezin ook op wintersportvakantie. In voorgaande jaren ging ik altijd met de V60, dus lekker veel ruimte en ik had daarvoor sneeuwkettingen.
Vraag aan jullie:
- Welke sneeuwkettingen adviseren jullie? Een rondje googlen levert veel verschillende smaken op, qua prijs ook varierend van 100 euro per set tot 900 euro. Ik kom ook varianten tegen speciaal voor SUV, maar geen idee wat het verschil is tussen kettingen met of zonder die aanduiding. Ik zat nu aan de Pewag Servo SUV RSV 81A te denken.
- Hoe nemen jullie extra bagage mee? Zo'n trekhaakkoffer of een dakkoffer? Ik kan niet goed vinden welke dakdragers er op de Polestar 4 passen met dat glasdak.
- Enig idee wat de actieradius is met een volle auto in de kou?
[ Voor 8% gewijzigd door gapp op 24-11-2024 14:26 ]
Het laatste weet ik, want ik heb de hele week in Duitsland gereden met de auto met 4 volwassenen met bagage.
Onder de 5 graden en nat wegdek ga je met 150km/u richting de 30 verbruik. Met 110 km/u iets onder de 25. Met dakkoffer ga je de mist in. Heb ik 2 dagen getest. Verbruik 20-30% hoger. Ik heb de koffer verkocht aan een petrolhead. Met trekhaakkoffer is zelfs een artikel over door polestar zelf dat het verbruik daalt. Dus ik zou je dat zeker aanraden. Ook qua geluid, wind balans in de auto.
Onder de 5 graden en nat wegdek ga je met 150km/u richting de 30 verbruik. Met 110 km/u iets onder de 25. Met dakkoffer ga je de mist in. Heb ik 2 dagen getest. Verbruik 20-30% hoger. Ik heb de koffer verkocht aan een petrolhead. Met trekhaakkoffer is zelfs een artikel over door polestar zelf dat het verbruik daalt. Dus ik zou je dat zeker aanraden. Ook qua geluid, wind balans in de auto.
gapp schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:03:
Beste allemaal,
Vraag aan jullie:Ik ben benieuwd naar jullie inzichten.
- Welke sneeuwkettingen adviseren jullie? Een rondje googlen levert veel verschillende smaken op, qua prijs ook varierend van 100 euro per set tot 900 euro. Ik kom ook varianten tegen speciaal voor SUV, maar geen idee wat het verschil is tussen kettingen met of zonder die aanduiding. Ik zat nu aan de Pewag Servo SUV RSV 81A te denken.
- Hoe nemen jullie extra bagage mee? Zo'n trekhaakkoffer of een dakkoffer? Ik kan niet goed vinden welke dakdragers er op de Polestar 4 passen met dat glasdak.
Het ging bij mij net zo, maar het klopt zeker niet. Die tweede factuur is aan Poolstar Finance gericht en er staat het BTW-nummer van Poolstar Finance op. Ik heb Polestar aangegeven hoe het wel zou moeten, maar heb daarop nog geen reactie ontvangen.dnns85 schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:20:
[...]
Ja hier ook. En daarna heb ik er contact over gehad en toen kreeg ik twee facturen, het deel van de aanbetaling + BTW (daarover) en het gefinancierde deel met het restant aan BTW. De som klopt wel maar de facturen kloppen eigenlijk niet... Ik heb wel de volledige BTW teruggevorderd, want ook betaald, en de facturen naar de accountant gestuurd. Wacht zijn reactie af.
Ik was in de veronderstelling dat je alleen loopvlakkettingen kon gebruiken bij deze maten, maar met jouw link zie ik dat dat niet het geval is.gapp schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:03:
Beste allemaal,
Vraag aan jullie:Ik ben benieuwd naar jullie inzichten.
Voor de P2 had ik de officiele loopvlakkettingen van Polestar/Volvo zelf. Was van plan deze weer aan te schaffen voor de P4 maar twijfel nu wel een beetje. Die van Polestar zijn goed, maar wel 200 euro duurder.
Ik heb indertijd voor 6 jaar Tesla (4WD) de allergoedkoopste kettingen gekocht om te voldoen aan de verplichting om ze bij je te hebben. Wel winterbanden natuurlijk. Ik heb de kettingen nooit nodig gehad. Zou dat bij de P4 4WD anders zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door samka op 25-11-2024 09:52 ]
Ik heb zelf de 2WD momenteel, dus daar is het wellicht noodzakelijker.samka schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:51:
Ik heb indertijd voor 6 jaar Tesla (4WD) de allergoedkoopste kettingen gekocht om te voldoen aan de verplichting om ze bij je te hebben. Wel winterbanden natuurlijk. Ik heb de kettingen nooit nodig gehad. Zou dat bij de P4 4WD anders zijn?
Toen in feb 2021 alles volledig ondergesneeuwd was in NL, stond iedereen langs de kant en kon je met de P2 (4WD) overal makkelijk doorheen ploegen. Verwacht dat dat met de P4 niet anders is (al is het verschil tussen NL en wintersport landen natuurlijk wel het hellingspercentage...)
Inmiddels is 4.1.11 via OTA beschikbaar gesteld.
Updates in softwareversie 4.1.11:
- Kalibratie van regeneratief remmen.
- Algemene stabiliteitsverbeteringen.
Deze vandaag geïnstalleerd én de nieuwe knoppen op het stuur gekregen … waar kan ik nog meer om vragen 😂?!ewdevries schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:49:
Inmiddels is 4.1.11 via OTA beschikbaar gesteld.
Over de Pilot Assist functie wel tevreden. Blijft netjes tussen de lijnen, alleen bij inhalen van een.auto gaat de auto iets naar links en dan weer terug. Beetje vreemd en onnodig, maar ook niet hinderlijk.
Lane change assist werkte 3, 4 keer naar behoren en daarna gaf het wisselen alleen maar foutmeldingen. Maar weer uitgezet, want deze functie voegt voor mij op dit moment weinig tot niets toe zeker zolang het de richtingaanwijzer ook niet zelf uitzet.
Kortom, de auto heeft voor zover ik nu heb kunnen ontdekken een forse sprong voorwaarts gemaakt mbt het rijplezier 👍!
Klinkt mooi.
Maar over the air is er nog niks sinds 4.1.09 toch? Of heeft iemand wel zelf thuis OTA deze versie 11
Maar over the air is er nog niks sinds 4.1.09 toch? Of heeft iemand wel zelf thuis OTA deze versie 11
P2Hattem schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:08:
[...]
Deze vandaag geïnstalleerd én de nieuwe knoppen op het stuur gekregen … waar kan ik nog meer om vragen 😂?!
Over de Pilot Assist functie wel tevreden. Blijft netjes tussen de lijnen, alleen bij inhalen van een.auto gaat de auto iets naar links en dan weer terug. Beetje vreemd en onnodig, maar ook niet hinderlijk.
Lane change assist werkte 3, 4 keer naar behoren en daarna gaf het wisselen alleen maar foutmeldingen. Maar weer uitgezet, want deze functie voegt voor mij op dit moment weinig tot niets toe zeker zolang het de richtingaanwijzer ook niet zelf uitzet.
Kortom, de auto heeft voor zover ik nu heb kunnen ontdekken een forse sprong voorwaarts gemaakt mbt het rijplezier 👍!
De installatie was OTA!Marcosotthewes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:46:
Klinkt mooi.
[...]
Toen ik 5 minuten na vertrek bij de Volvo dealer weer op m’n werk was kwam de vraag of ik de software wilde installeren.
[ Voor 18% gewijzigd door P2Hattem op 28-11-2024 20:07 ]
Afgelopen donderdag heb ik mijn PS4 opgehaald. Overall erg tevreden, maar ook behoorlijk wat issues.
Zo is de kwaliteit van de carkit belabberd. De andere kant van de lijn beschrijft het als een windtunnel. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen en nog beter een oplossing?
Zo is de kwaliteit van de carkit belabberd. De andere kant van de lijn beschrijft het als een windtunnel. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen en nog beter een oplossing?
Ik heb hem gisteren opgehaald. Bij mij lijkt het alsof mijn gesprekspartner 10 mondkapjes op heeft terwijl er tegen mij gepraat wordt, zo dof klinkt het.
Het viel me direct op en voelde alsof ik 25 jaar terug in de tijd ging. @JOJOJO
Het viel me direct op en voelde alsof ik 25 jaar terug in de tijd ging. @JOJOJO
:strip_exif()/f/image/MXpOuRAauLkUxWjjgl2V4Ty1.jpg?f=fotoalbum_large)
Electron is een lastige kleur om goed vast te leggen. Het oogt vaak te flets of juist te blauw. Op deze foto komt mijn exemplaar redelijk kleurecht over.
Mijn ervaring tot nu toe
Gisteren heb ik de auto opgehaald en wat een verschil met de Polestar 2! Een fijne wagen, al is het even wennen aan de breedte. De binnenspiegel went verrassend snel, maar de buitenspiegels vragen gek genoeg wat meer tijd. In het donker lijkt er een waasje op de binnenspiegel te komen als een auto achter je rijdt met verlichting.
Telefoongesprekken klinken inderdaad opvallend dof, zoals anderen ook al meldden. Mijn softwareversie is 4.1.11.
De knoppen zijn vooraf vervangen en werken goed, maar ik moet nog wennen aan hoe ze aanvoelen. Helaas is mijn telefoon al door de cabine gelanceerd; een antislipmatje of een andere oplossing zou welkom zijn.
Rijden en functies
Tijdens een regenbui gaf ik denk ik tien keer de rechter hendel een slinger, haha.
De auto reageert tot nu toe goed als ik hem nader: de verlichting gaat aan en de deurgrepen komen altijd op tijd naar buiten. ACC en Pilot Assist heb ik nog niet goed kunnen testen. Ik vond het lastig om snel de juiste snelheid en afstand in te stellen, waardoor de auto steeds remde. Uiteindelijk heb ik het uitgezet.
De stoelen zijn geweldig: steviger dan in de Polestar 2 en zonder voelbare ‘anti submarine’-balken in de zitting. De hoofdsteunen zijn ook beter; bij de P2 stonden die te ver naar voren, waardoor ik voorover moest zitten.
De automatische stuurverwarming heb ik uitgeschakeld. Hij lijkt standaard op stand 2 of 3 te staan, wat mij te heet is. Stand 1 lijkt mij voldoende.
De in- en uitstaphulp is leuk, maar ik ben te ongeduldig om erop te wachten. Na een paar keer heb ik het uitgezet, want zonder die hulp gaat instappen ook prima.
Interieur en comfort
De vloermatjes zijn typisch Polestar: prima, maar die vastgenaaide labels voor hesjes vind ik vreemd. Waarschijnlijk verplicht in sommige landen.
De auto is opvallend stil, comfortabel en rijdt goed op de 22” velgen. De P Zero-banden zijn echter minder prettig. Bij koud weer kraken en stuiteren ze op lage snelheid tijdens krappe manoeuvres.
Infotainment en camera's
Het infotainmentsysteem is lekker snel, een verademing vergeleken met de P2, die door de oude Intel-processor net te traag was. Wel vind ik het splitscreen onhandig ingedeeld: rechts staan de app-blokken en links de navigatie. Hierdoor zie ik door mijn stuur en hand het linker deel niet goed, waar belangrijke informatie van Maps staat.
De camera’s zijn een grote verbetering. Ze schakelen sneller en slimmer en in het donker is het zicht veel beter. Mijn oprit is vrij donker, maar nu zie ik eindelijk goed wat er gebeurt.
Geluid en verlichting
De audio is prima. Sommige mensen klagen over een gebrek aan bas, maar dat herken ik niet. Wel moet ik de instellingen nog finetunen; bij sommige nummers klinkt het wat minder gebalanceerd dan in de P2. Toch ben ik nu al erg tevreden met de kwaliteit.
Het lichtbeeld, inclusief grootlicht, is uitstekend. Al kon ik niet meteen vinden hoe ik de grootlichtassistent moest inschakelen.
Al met al een geweldige auto, met nog wat kleine aanpassingen die gewenst zijn. Erg tevreden! 😊
Gefeliciteerd met je aanwinst! Prachtige spec!GuiltyNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:23:
[Afbeelding]
Electron is een lastige kleur om goed vast te leggen. Het oogt vaak te flets of juist te blauw. Op deze foto komt mijn exemplaar redelijk kleurecht over.
Mijn ervaring tot nu toe
Gisteren heb ik de auto opgehaald en wat een verschil met de Polestar 2! Een fijne wagen, al is het even wennen aan de breedte. De binnenspiegel went verrassend snel, maar de buitenspiegels vragen gek genoeg wat meer tijd. In het donker lijkt er een waasje op de binnenspiegel te komen als een auto achter je rijdt met verlichting.
Telefoongesprekken klinken inderdaad opvallend dof, zoals anderen ook al meldden. Mijn softwareversie is 4.1.11.
De knoppen zijn vooraf vervangen en werken goed, maar ik moet nog wennen aan hoe ze aanvoelen. Helaas is mijn telefoon al door de cabine gelanceerd; een antislipmatje of een andere oplossing zou welkom zijn.
Rijden en functies
Tijdens een regenbui gaf ik denk ik tien keer de rechter hendel een slinger, haha.
De auto reageert tot nu toe goed als ik hem nader: de verlichting gaat aan en de deurgrepen komen altijd op tijd naar buiten. ACC en Pilot Assist heb ik nog niet goed kunnen testen. Ik vond het lastig om snel de juiste snelheid en afstand in te stellen, waardoor de auto steeds remde. Uiteindelijk heb ik het uitgezet.
De stoelen zijn geweldig: steviger dan in de Polestar 2 en zonder voelbare ‘anti submarine’-balken in de zitting. De hoofdsteunen zijn ook beter; bij de P2 stonden die te ver naar voren, waardoor ik voorover moest zitten.
De automatische stuurverwarming heb ik uitgeschakeld. Hij lijkt standaard op stand 2 of 3 te staan, wat mij te heet is. Stand 1 lijkt mij voldoende.
De in- en uitstaphulp is leuk, maar ik ben te ongeduldig om erop te wachten. Na een paar keer heb ik het uitgezet, want zonder die hulp gaat instappen ook prima.
Interieur en comfort
De vloermatjes zijn typisch Polestar: prima, maar die vastgenaaide labels voor hesjes vind ik vreemd. Waarschijnlijk verplicht in sommige landen.
De auto is opvallend stil, comfortabel en rijdt goed op de 22” velgen. De P Zero-banden zijn echter minder prettig. Bij koud weer kraken en stuiteren ze op lage snelheid tijdens krappe manoeuvres.
Infotainment en camera's
Het infotainmentsysteem is lekker snel, een verademing vergeleken met de P2, die door de oude Intel-processor net te traag was. Wel vind ik het splitscreen onhandig ingedeeld: rechts staan de app-blokken en links de navigatie. Hierdoor zie ik door mijn stuur en hand het linker deel niet goed, waar belangrijke informatie van Maps staat.
De camera’s zijn een grote verbetering. Ze schakelen sneller en slimmer en in het donker is het zicht veel beter. Mijn oprit is vrij donker, maar nu zie ik eindelijk goed wat er gebeurt.
Geluid en verlichting
De audio is prima. Sommige mensen klagen over een gebrek aan bas, maar dat herken ik niet. Wel moet ik de instellingen nog finetunen; bij sommige nummers klinkt het wat minder gebalanceerd dan in de P2. Toch ben ik nu al erg tevreden met de kwaliteit.
Het lichtbeeld, inclusief grootlicht, is uitstekend. Al kon ik niet meteen vinden hoe ik de grootlichtassistent moest inschakelen.
Al met al een geweldige auto, met nog wat kleine aanpassingen die gewenst zijn. Erg tevreden! 😊
Hoe ervaar je het vermogen en de accelaratie tov de P2?
@BartWNL Mijn P2 had de performance upgrade, dus 476pk was dat. Het verschil is merkbaar, maar niet schokkend groot. Ik vind wel dat de P4 daar op een volwassenere manier mee omspringt. Mijn telefoon in het vakje was het daar alleen duidelijk niet mee eens.
Ik vind het gaspedaalrespons van de P4 ook fijner trouwens. Net even iets levendiger, dat was bij de P2 soms wel erg dood.
Die 22kWh lader aan boord is ook wel fijn. Hier op kantoor 3 fasen 50A aansluiting, dus dat gaat ondanks de load balancers regelmatig gewoon naar de maximale snelheid.
Ik vind het gaspedaalrespons van de P4 ook fijner trouwens. Net even iets levendiger, dat was bij de P2 soms wel erg dood.
Die 22kWh lader aan boord is ook wel fijn. Hier op kantoor 3 fasen 50A aansluiting, dus dat gaat ondanks de load balancers regelmatig gewoon naar de maximale snelheid.
[ Voor 18% gewijzigd door GuiltyNL op 02-12-2024 17:52 ]
Lijkt erop dat de prijzen opeens flink gedaald zijn, LRSM is er nu vanaf € 59.800 en de Plus Pack lijkt ook in prijs verlaagd.
Iemand anders dit ook opgevallen?
Gelukkig nog niet besteld, morgen eerst nieuwe offerte naar de leasemaatschappij!
Gelukkig nog niet besteld, morgen eerst nieuwe offerte naar de leasemaatschappij!
Ik zie het, mijn exemplaar is nu € 7.000 goedkoper met snelle levering voor januari. Dat is wel een heel dure maand zo.
Ja typisch wel weer. Dure bèta waar we in rijden 🙈
Ik had voor hetzelfde geld een DM kunnen rijden, dit is wel weer jammer inderdaad
MH-B schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:49:
Lijkt erop dat de prijzen opeens flink gedaald zijn, LRSM is er nu vanaf € 59.800 en de Plus Pack lijkt ook in prijs verlaagd.
Bedankt voor het doorgeven! Ik stond op het punt om het daadwerkelijke koopcontract te tekenen. Zie dat mijn configuratie nu 7300 euro goedkoper is. Hang as we speak aan de lijn met polestar support om te kijken of de prijs aangepast kan worden naar het actuele bedrag.GuiltyNL schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:16:
Ik zie het, mijn exemplaar is nu € 7.000 goedkoper met snelle levering voor januari. Dat is wel een heel dure maand zo.
Update:
Het bedrag is niet aan te passen. Enige optie is annuleren en opnieuw bestellen. Als ik dat zou doen dan is:
1. De auto 7300 euro goedkoper.
2. De rente van polestar finance 2.99% ipv 5,99%
3. Moet ik hopen dat ik de auto krijg die nu op de boot staat, maar worst case komt die 4 maanden later.
(4. Hopelijk zijn alle kinderziektes dan weg.)
Dit lijkt me alles wel waard. Zal de auto annuleren en opnieuw bestellen.
[ Voor 34% gewijzigd door Rtolboom op 03-12-2024 12:05 . Reden: Antwoord van polestar ]
Met de laatste update van Google Maps kan je nu ook op je telefoon aangeven dat je een P3/P4 hebt en dan houdt maps al automatisch rekening met laadstops onderweg.
https://www.polestar.com/nl/news/google-maps-guide/
Tevens kan je nu in realtime vanaf je telefoon routes naar je auto sturen, inclusief tussenstops. Dit werkt bij mij vlekkeloos. Makkelijk als je van een website of appje een locatie opent en daar naartoe wilt navigeren.
https://www.polestar.com/nl/news/google-maps-guide/
Tevens kan je nu in realtime vanaf je telefoon routes naar je auto sturen, inclusief tussenstops. Dit werkt bij mij vlekkeloos. Makkelijk als je van een website of appje een locatie opent en daar naartoe wilt navigeren.
Geweldige kleurkeuze, ik heb tevens de P4 besteld in de kleur Electron! Gezien de huidige levertijd duurt het echter nog wel even voor ik daar sta waar jij stond.GuiltyNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:23:
[Afbeelding]
Mijn ervaring tot nu toe
Rijden en functies
Interieur en comfort
Infotainment en camera's
Geluid en verlichting
Begreep vandaag van de leasemaatschappij dat de fiscale waarde wordt bepaald op het moment van tenaamstelling dus dat ik wel profiteer van de prijsverlaging die net is doorgevoerd.
Gisteren op de snelweg Pilot Assist uit kunnen vlooien. De P4 heeft een beetje de kuren die de P2 in het begin had. De mijne reed strak langs de lijnen aan de rechterkant, zo strak dat ik bang was dat mijn spiegel eraf gereden zou worden.
Bij een tweede poging reed de auto wel redelijk in het midden, maar ik werd er letterlijk misselijk van. Mijn auto lijkt al golvend en corrigerend te rijden; heel licht van links naar rechts aan het dwalen. Wachten op de volgende update, komt ook wel weer goed.
Verder is ook mijn stoelverwarming heel mild, waar het stuur je vingers wil opwarmen als knakworstjes in de pan, zo minimaal verwarmt de stoel bij mij.
En met het natte weer beslaat hij mij de boel binnenin vrij snel. Soms alles, soms alleen de zijruiten. Herkent iemand dat?
De auto rijdt echt een een klasse hoger dan de P2. Heerlijk. Veel rijplezier heb ik erin. Erg gelukkig met de keuze!
Bij een tweede poging reed de auto wel redelijk in het midden, maar ik werd er letterlijk misselijk van. Mijn auto lijkt al golvend en corrigerend te rijden; heel licht van links naar rechts aan het dwalen. Wachten op de volgende update, komt ook wel weer goed.
Verder is ook mijn stoelverwarming heel mild, waar het stuur je vingers wil opwarmen als knakworstjes in de pan, zo minimaal verwarmt de stoel bij mij.
En met het natte weer beslaat hij mij de boel binnenin vrij snel. Soms alles, soms alleen de zijruiten. Herkent iemand dat?
De auto rijdt echt een een klasse hoger dan de P2. Heerlijk. Veel rijplezier heb ik erin. Erg gelukkig met de keuze!
Ik herken alles in deze reactie.GuiltyNL schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:36:
Gisteren op de snelweg Pilot Assist uit kunnen vlooien. De P4 heeft een beetje de kuren die de P2 in het begin had. De mijne reed strak langs de lijnen aan de rechterkant, zo strak dat ik bang was dat mijn spiegel eraf gereden zou worden.
Bij polestar ook geklaagd dat ik het niet kon vinden dat de 2de sleutel een kaart is en dat phone key nog steeds niet beschikbaar is.
Hun antwoord was "u kan een 2de sleutel bestellen" hoor je graag bij een wagen van 75k...
Ik vind dat ze tot de phone key er is toch gewoon 2 normale sleutels mochten meeleveren...
Weet iemand of je op de Polestar 4 originele sneeuwkettingen kunt gebruiken, of ook algemene varianten die vaak een stuk interessanter geprijsd zijn, Dit is namelijk niet altijd mogelijk vanwege oa ruimte in de wielkas, heb ik me laten vertellen.
https://www.polestar.com/...-4/2025/software-updates/JOJOJO schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:58:
Welke zaken zijn geüpdatet tussen versie 4.1.9 en 4.1.11. Vandaag heb ik deze update gedraaid en ben benieuwd welke verbeteringen dit behelst.
Updates in softwareversie 4.1.11
- Kalibratie van regeneratief remmen
Updates in softwareversie 4.1.10
- Verbeteringen aan het infotainmentsysteem.
- Stabiliteitsverbeteringen voor navigatie.
- Bugfix voor afslag-voor-afslag informatietekst op bestuurdersdisplay wanneer bestemming is ingesteld in navigatie
- Stabiliteitsverbeteringen voor Car Wash-modus.
- Stabiliteitsverbeteringen voor Head-updisplay (HUD).
- Optie voor Lane Change Assist inschakelen in Pilot Assist-menu.
- Verbeteringen aan adaptieve cruisecontrol.
:strip_exif()/f/image/VJwGfW6fakusmcxCnbsQ6HUm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YhpauuMglBZ4lz9RALI52UGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Gister mijn PS4 in volledige basis specificatie ontvangen op een trekhaak na. Mijn lease budget liet het helaas niet toe om nog andere opties toe te voegen. Maar tot zover erg blij mee met alles wat er standaard al op zit.
Het rijd heerlijk en het is knappe verschijning op de weg.
Heel misschien dat ik nog ga onderzoeken of er aftermarket nog iets aan het geluidssysteem kan worden gedaan, dit is niet slecht maar mist eigenlijk wat meer afstel mogelijkheden.
Wind, Waves and Snow
Ik las net dat de P4 geen sensor zou hebben om een leeg reservoir van de ruitensproeiervloeistof te detecteren. 1990 belt, ze willen hun reservoir terug. 🫣
Vorige week vrijdag ook mijn Polestar 4 ontvangen! 💛
Inmiddels de eerste ervaringen met de Polestar 4. Maar komend weekend een mooie lange rit voor de boeg, dus dan echt wat meer testen. Punten waar ik tegen aanloop zal ik met Polestar gaan delen. Hij rijdt en stuurt heerlijk, zitpositie is voor mij perfect en het infotainment center is een echte verbetering tov de Polestar 2. Zou graag wat meer keuze willen in snelkoppelingen voor sneller toegang tot een aantal functies. Tot nu toe geen enkele bug, meer dingen die ik mis of soms wat onlogisch vind of nog niet optimaal werken.
Oja de binnenspiegel heb ik met mijn varifocus bril totaal geen last van. In de avond een heel ander beeld tov de normale spiegel wel de stand naar maximale lichtsterkte gezet, zodat achteropkomende auto's voldoende zichtbaar zijn, want het felle licht van de koplampen filtert hij goed weg.
:strip_exif()/f/image/tvfiuZgjlsJNrK78zRajIHOK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pjDwVBGvQLWcYZlyeBiNflAM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gdFRTFQBknXgMOIsWh9ykKAN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IVYvhLtQQzzftcImKdGtjqAg.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels de eerste ervaringen met de Polestar 4. Maar komend weekend een mooie lange rit voor de boeg, dus dan echt wat meer testen. Punten waar ik tegen aanloop zal ik met Polestar gaan delen. Hij rijdt en stuurt heerlijk, zitpositie is voor mij perfect en het infotainment center is een echte verbetering tov de Polestar 2. Zou graag wat meer keuze willen in snelkoppelingen voor sneller toegang tot een aantal functies. Tot nu toe geen enkele bug, meer dingen die ik mis of soms wat onlogisch vind of nog niet optimaal werken.
Oja de binnenspiegel heb ik met mijn varifocus bril totaal geen last van. In de avond een heel ander beeld tov de normale spiegel wel de stand naar maximale lichtsterkte gezet, zodat achteropkomende auto's voldoende zichtbaar zijn, want het felle licht van de koplampen filtert hij goed weg.
:strip_exif()/f/image/tvfiuZgjlsJNrK78zRajIHOK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pjDwVBGvQLWcYZlyeBiNflAM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gdFRTFQBknXgMOIsWh9ykKAN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IVYvhLtQQzzftcImKdGtjqAg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4ER9xgasoMD2uuzX6rZODwa2.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel gaaf in het goud, moet hem nog in het echt tegen komen zo. Blij mee?
Zeker blij mee! Geen seconde spijt! 💛BartWNL schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:48:
Heel gaaf in het goud, moet hem nog in het echt tegen komen zo. Blij mee?
Er zijn er nog niet veel. Ik heb de eerste Swedish Gold klantenauto in Nederland. In andere landen zijn er wel al meer afgeleverd. De andere gouden die nu in NL rijdt is ook een Performance en is in gebruik door Polestar voor de media voor rijtesten. Binnenkort in de bladen!
Hier nog een nieuwe bug gehad trouwens, het infotainment scherm was plots met het instrumentarium van plaats geswitched 
Reboot via de stuurknoppen heeft dit opgelost.
Reboot via de stuurknoppen heeft dit opgelost.
Zeer leuke kleur idd, veel plezier ermee.ewdevries schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:09:
Vorige week vrijdag ook mijn Polestar 4 ontvangen! 💛
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook de kleur die ik trouwens zou nemen moest ik kunnen kiezen, vind het jammer dat Polestar niet meer gekke kleuren heeft, groen zou de p4 ook heel mooi staan denk ik.
Maar ja zoals je zelf ook aangeeft helpt het feit dat iedereen het leuk vindt maar niemand het besteld niet...
@ewdevries Gefeliciteerd! Veel mooie kilometers toegewenst. Dat wordt een blikkentrekker hoor zo met die geweldige kleur!
Zou wel bijzonder zijn, volgens mij kan je namelijk een boete krijgen voor het niet hebben van ruitenwisservloeistof.GuiltyNL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:44:
Ik las net dat de P4 geen sensor zou hebben om een leeg reservoir van de ruitensproeiervloeistof te detecteren. 1990 belt, ze willen hun reservoir terug. 🫣
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ja, ik vind het een gekke keuze voor een auto die vol met techniek zit, om dat te laten schieten. Misschien wilden ze het inderdaad doen aan de hand van de sproeiknop en is dat (nog) niet gelukt?
Dat inderdaad, lijkt me niet dat ze leeg lopen op zoiets of dat het een hele unieke feature is.GuiltyNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:46:
Ja, ik vind het een gekke keuze voor een auto die vol met techniek zit, om dat te laten schieten. Misschien wilden ze het inderdaad doen aan de hand van de sproeiknop en is dat (nog) niet gelukt?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dank je Tim! Gaat zeker lukken.GuiltyNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:28:
@ewdevries Gefeliciteerd! Veel mooie kilometers toegewenst. Dat wordt een blikkentrekker hoor zo met die geweldige kleur!
Eigenlijk nog best logisch om het zo te doen, maar als er een lek is of je hebt hem niet volledig gevuld dan gaat dat niet goed werken.GuiltyNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:46:
Daarnaast moet je dan iedere keer dat je hem vult dit aangeven...
Lijkt me meer iets wat tesla zou doen
Hallo Polestar 4-forum,
Blij dat ik jullie ontdekte!
Ik haalde dinsdag laatst mijn exemplaar op.
Na de lange uitleg ondervond ik op de weg naar huis toch één en ander:
- de interne internet-verbinding werkte niet ( geen Google-maps, geen spraaksturing,... ) en tot op vandaag nog niet. Alles via Car Play te doen ipv het standaardsysteem.
- de werking Autopilot en ACC is idd. verwarrend en de Lane Changing Assist geeft gevaarlijke manieren: breekt werking af en remt bruusk af. Dit geeft op de snelweg gevaarlijke situaties. Zoals velen lijkt enkel gebruik van ACC aangewezen!
- bediening van knipperlichten keerde bij beperkt uitwijken niet naar neutrale stand terug
- de stuurverwarming ging plots en zeer hevig aan, zonder dat dit maar gevraagd werd
- bij plaatsen van Iphone in het laadstation komt telkens weer een terugkerende melding midden op het middenscherm die enkel verwijderd kan worden door "sluiten" aan te klikken. Erg storend.
- de binnenspiegel werkt idd goed, maar de opmerkingen ivm het wazig zicht in het donker kloppen wel. Ik verhoogde de helderheid en hoop dat dit nu beter is.
Gelukkig blijft het een mooie wagen zowel qua design als afwerking binnenin!
Blij dat ik jullie ontdekte!
Ik haalde dinsdag laatst mijn exemplaar op.
Na de lange uitleg ondervond ik op de weg naar huis toch één en ander:
- de interne internet-verbinding werkte niet ( geen Google-maps, geen spraaksturing,... ) en tot op vandaag nog niet. Alles via Car Play te doen ipv het standaardsysteem.
- de werking Autopilot en ACC is idd. verwarrend en de Lane Changing Assist geeft gevaarlijke manieren: breekt werking af en remt bruusk af. Dit geeft op de snelweg gevaarlijke situaties. Zoals velen lijkt enkel gebruik van ACC aangewezen!
- bediening van knipperlichten keerde bij beperkt uitwijken niet naar neutrale stand terug
- de stuurverwarming ging plots en zeer hevig aan, zonder dat dit maar gevraagd werd
- bij plaatsen van Iphone in het laadstation komt telkens weer een terugkerende melding midden op het middenscherm die enkel verwijderd kan worden door "sluiten" aan te klikken. Erg storend.
- de binnenspiegel werkt idd goed, maar de opmerkingen ivm het wazig zicht in het donker kloppen wel. Ik verhoogde de helderheid en hoop dat dit nu beter is.
Gelukkig blijft het een mooie wagen zowel qua design als afwerking binnenin!
@steffel Welke vertaaltool heb je gebruikt? Dan weet ik dat ik die nooit moet gaan gebruiken. 🤐
Bestelling is inmiddels de deur uit!MH-B schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:49:
Het is een Magnesium grijze LRSM geworden met;
- Pilot
- Plus
- Pro
- Privacyglas achter
- trekhaak
Verwacht hem midden februari op te kunnen halen uit de 'snel te leveren voorraad'.
Nu al zin an!
Ik heb al een P4 sinds september en het verbaasd me dat niemand het ooit lijkt te hebben over de collision avoidance systemen.
Misschien heb ik een kapotte auto maar daar zit echt niets in dat degelijk werkt op dit moment.
Het enige wat ik af en toe krijg is die "opgelet botsing" melding die volledig willekeurig lijkt te zijn. Sinds de laatste update stuurt hij soms tegen als je te dicht bij een muur rijdt.
Die stopt niet als er iemand voor de auto springt, die stopt niet als ik achteruit rij en er komt een auto van de zijkant.
Ik had hiervoor een Audi Q5 en die nam zelfs de controle over in nood.
Idem voor het alarm.
Dat gaat zelfs af als je in de koffer bezig bent en je kinderen zitten op de achterbank.
Hatelijk.
Misschien heb ik een kapotte auto maar daar zit echt niets in dat degelijk werkt op dit moment.
Het enige wat ik af en toe krijg is die "opgelet botsing" melding die volledig willekeurig lijkt te zijn. Sinds de laatste update stuurt hij soms tegen als je te dicht bij een muur rijdt.
Die stopt niet als er iemand voor de auto springt, die stopt niet als ik achteruit rij en er komt een auto van de zijkant.
Idem voor het alarm.
Dat gaat zelfs af als je in de koffer bezig bent en je kinderen zitten op de achterbank.
Hatelijk.
Dir herken ik niet, misschien goed om altijd even het SW level aan te geven want dat maakt nogal wat uit.dee2me schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:33:
Ik heb al een P4 sinds september en het verbaasd me dat niemand het ooit lijkt te hebben over de collision avoidance systemen.
Idem voor het alarm.
Hatelijk.
Ik rij met 4.1.11
SW altijd al.DJR schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:41:
[...]
Dir herken ik niet, misschien goed om altijd even het SW level aan te geven want dat maakt nogal wat uit.
Ik rij met 4.1.11
Ik weet al zeker van 1 iemand die een ongeluk heeft gehad door achteruit van zijn oprit te rijden in een andere auto.
Mijn P4 heeft nog nooit geremd voor een voorligger die stopte of een zij/achterligger bij het achteruit rijden terwijl mijn Q5 dat wel zou doen in die situaties.
[ Voor 3% gewijzigd door dee2me op 13-12-2024 17:23 ]
De P2 had dit wel regelmatig, soms best overdreven (iemand loopt op de auto af tijdens het achteruit rijden = ingreep), maar heeft ook wel eens geholpen.
In de P4 nog niet gehad. Het viel me laatst al op dat deze niet ingreep waar ik het wel had verwacht.
Wel heb ik laatst geen voorrang gekregen terwijl ik van rechts kwam en dat zag en meldde de auto wel vrij snel, met een melding in de trend van "auto van zijweg". Had het idee dat alles toen wat meer op scherp stond, al remde ik zelf al af.
In de P4 nog niet gehad. Het viel me laatst al op dat deze niet ingreep waar ik het wel had verwacht.
Wel heb ik laatst geen voorrang gekregen terwijl ik van rechts kwam en dat zag en meldde de auto wel vrij snel, met een melding in de trend van "auto van zijweg". Had het idee dat alles toen wat meer op scherp stond, al remde ik zelf al af.
Er is weer een nieuwe app: Polestar Energy.
Als je een slimme lader hebt, dan kun je deze koppelen aan de app en dan laadt de auto op de meest geschikte tijd op. Ook wordt daarbij het stroomnet maximaal ontlast.
Dit is de Jedlix app in een Polestar jasje, maar in Jedlix kun je de SoC niet uitlezen en in de PE app dus wel. Als je dynamische tarieven hebt is dit natuurlijk een mooie toevoeging om tijdens de daluren te kunnen laden.
Ondersteunde laders zijn Easee, Wallbox en Zaptec. Helaas geen van deze drie hier aan de muur hangen, dus kan niet testen of dit allemaal goed werkt.
Als je een slimme lader hebt, dan kun je deze koppelen aan de app en dan laadt de auto op de meest geschikte tijd op. Ook wordt daarbij het stroomnet maximaal ontlast.
Dit is de Jedlix app in een Polestar jasje, maar in Jedlix kun je de SoC niet uitlezen en in de PE app dus wel. Als je dynamische tarieven hebt is dit natuurlijk een mooie toevoeging om tijdens de daluren te kunnen laden.
Ondersteunde laders zijn Easee, Wallbox en Zaptec. Helaas geen van deze drie hier aan de muur hangen, dus kan niet testen of dit allemaal goed werkt.
Ik heb een Wallbox, maar die is al gekoppeld aan Tibber en dat werkt perfect.
Afgelopen weekend een leuke roadtrip gemaakt door Nederland met de Polestar 4. In 2 dagen door alle provincies heen gereden en ruim 1100 kilometer gemaakt. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Onderweg levert het met de Swedish Gold kleur de nodige bekijks op. Ik deed de rit om te kunnen genieten van de Polestar 4, maar ook om de functies te testen en te zien hoe alles reageert. Samen met mijn vrouw een rondje vanaf Almere, Lelystad, Zwolle, Assen, Groningen, Leeuwarden, (via de afsluitdijk naar) Haarlem, Den Haag, Middelburg en overnacht in Renesse. Dag erna langs ’s-Hertogenbosch naar Maastricht en dan via Arnhem en Utrecht weer terug naar Almere. Daarmee dus een rondje provincie hoofdsteden.
De ervaring met de Polestar 4 was top. Uitstekende reisauto, zeer comfortabel, maar toch ook lekker snel. De stoelen zaten uitstekend en we kwamen steeds uitgerust aan en zonder klachten. Geluid in de Plus-uitvoering vind ik mooi klinken. Ik heb geen leer-pakket, zou het geluid nog mooier maken, maar ik ben hier heel blij mee. Sfeer lichtjes zijn leuk, maar uiteindelijk heb je er maar een nodig. Die staat bij ons vooralsnog gewoon op Zon, omdat die het beste past bij de Swedish Gold. De binnenspiegel was voor mij geen enkel issue meer. Ook mijn vrouw wende al heel snel aan de spiegel en dat terwijl we allebei varifocus hebben. Binnen spiegel is dus geen enkel issue. De omvang van de auto is wel iets waar je op moet letten. Parkeervakken zijn soms wat krap of een toerrit van een parkeergarage kan een uitdaging zijn. De camera’s helpen je daar prima bij. Heel veel beter beeld t.o.v. de Polestar 2.
De verschillende standen Performance (zaterdag) en Range (zondag) om het verschil in verbruik te zien. Omstandigheden zijn niet helemaal gelijk, maar je ziet wel dat je met Range in ieder geval 1 a 1,5 kWh kan besparen. Ik denk nog wel meer als je je voet niet te vaak naar beneden duwt. Totaal verbruik van 25,5 kWh viel mij wat tegen, had wel gedacht dat hij onder mijn cijfers van de ex-PS2 zou duiken, maar dat gebeurde (nog) niet. Verder meerdere keren geladen bij een Tesla laadstation en eigenlijk nooit boven de 127 kW uitgekomen. Je ziet dat de voorverwarming nog niet werkt en dat gaat ten koste van de laadtijd. Hij blijft wel lang boven de 100 kW laden. Dat is dan wel weer fijn.
Pilot Assist is het voor mij voorlopig ook nog niet. Veel te veel sturen en reagerend op borden. ACC reageert niet op de borden, dus dat rijdt lekkerder zolang de functie van bordherkenning daarvoor nog niet goed functioneert. Helaas wel moeilijk (in versie 4.1.11) om met twee keer klikken om in ACC te komen. Dat moet echt handiger kunnen, want zo is het steeds lastig als je deze functie aanzet. Je wilt graag switchen tussen Pilot Assist met een knop. Dat kan wel van ACC naar Pilot Assist, maar niet terug. Daarnaast mis ik de Limiter (zelf de maximaal te rijden snelheid instellen en zelf wel gaspedaal bedienen tot maximaal die snelheid). Gebruikte ik zelf gedurende mijn 4,5 jaar rijden met de Polestar 2 eigenlijk het meeste.
Even wat punten waar ik tegen aanliep (in versie 4.1.11):
• Pilot Assist (in Nederlands verkeer) nog niet robuust genoeg en eerder storend => voorkeur voor ACC
• Activeren van ACC lukt niet altijd om goed 2x cruise control button in te drukken. Dan springt hij op Pilot en moet je daar eerst weer uit om het opnieuw te proberen
• Ontbreken Limiter
• Verbruik nog wat hoog
• Laadsnelheid nog niet maximaal 200 kW, maar haalde slechts 127 kW
• Geen actueel verbruik in rijdersscherm. Hiervoor moet je de app Odo/trip activeren en kan je dan aflezen in het middenscherm
• Tijdens laden geen normale laadsnelheid in het scherm Ampere/Volt ipv kW zoals we bekend zijn
• Enkele scherm onhebbelijkheden (functies die soms wat ver weg zitten); meer/andere favorieten gewenst (bijv. shortcut voor spiegels verwarmen)
• Onnodige meldingen in het meldingen scherm van aan/uit zetten van cruisecontrole etc.
• Ruitenwisser start altijd op auto en kan je niet uitzetten
• Knipperlicht bedienen blijft wennen (veel lichter raken om deze aan te zetten)
• Stuurwiel knoppen blijven ook nog wennen om te bepalen wanneer je deze goed raakt/indrukt
• Bekende bug met de stuurwiel verwarming, die bij automatisch inschakelen gelijk op stand 3 begint en de stoel die je niet kan voorverwarmen
• Geen USB-C in de cabine om de kabel voor mijn magsafe lader makkelijk in te kunnen aansluiten (wel in de grote centrale box onder de armsteun)
Maar eigenlijk allemaal issues waar je uiteindelijk wel mee kan rijden en kan leven, maar er is zeker ruimte voor verbetering. En die gaat er komen ook, want er zijn al enkele verbeteringen aangekondigd. De Polestar 4 wordt dus alleen maar leuker en fijner om in te rijden. Ik blijf dus echt genieten van de auto!
Trouwens op de hele rit nog geen andere Polestar 4 tegengekomen. Hopelijk binnenkort wel meer op de weg en dan wordt de kans groter natuurlijk! Hand opsteken mag 😉!
:strip_exif()/f/image/lZMHa0SoEjDNHEWAaQ7351uR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q0PPDwZKYQ7m1rR6rqjLp3bs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TVEZdTjrwOVTtXvptB5WIAP8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BPa7fQqdlksvLxvr3Jp8E4vO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vNhK9WWX4FopcluOZ70XppTD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHz5DEkYhn5cXojxfl5kHynC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EBREETFeIKPj7F67BPo1ssRh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zpOiH6rHTy7xkAY3fuIyl4Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hHgjc5UVo58tRzeeZzHMMJ3t.jpg?f=fotoalbum_large)
De ervaring met de Polestar 4 was top. Uitstekende reisauto, zeer comfortabel, maar toch ook lekker snel. De stoelen zaten uitstekend en we kwamen steeds uitgerust aan en zonder klachten. Geluid in de Plus-uitvoering vind ik mooi klinken. Ik heb geen leer-pakket, zou het geluid nog mooier maken, maar ik ben hier heel blij mee. Sfeer lichtjes zijn leuk, maar uiteindelijk heb je er maar een nodig. Die staat bij ons vooralsnog gewoon op Zon, omdat die het beste past bij de Swedish Gold. De binnenspiegel was voor mij geen enkel issue meer. Ook mijn vrouw wende al heel snel aan de spiegel en dat terwijl we allebei varifocus hebben. Binnen spiegel is dus geen enkel issue. De omvang van de auto is wel iets waar je op moet letten. Parkeervakken zijn soms wat krap of een toerrit van een parkeergarage kan een uitdaging zijn. De camera’s helpen je daar prima bij. Heel veel beter beeld t.o.v. de Polestar 2.
De verschillende standen Performance (zaterdag) en Range (zondag) om het verschil in verbruik te zien. Omstandigheden zijn niet helemaal gelijk, maar je ziet wel dat je met Range in ieder geval 1 a 1,5 kWh kan besparen. Ik denk nog wel meer als je je voet niet te vaak naar beneden duwt. Totaal verbruik van 25,5 kWh viel mij wat tegen, had wel gedacht dat hij onder mijn cijfers van de ex-PS2 zou duiken, maar dat gebeurde (nog) niet. Verder meerdere keren geladen bij een Tesla laadstation en eigenlijk nooit boven de 127 kW uitgekomen. Je ziet dat de voorverwarming nog niet werkt en dat gaat ten koste van de laadtijd. Hij blijft wel lang boven de 100 kW laden. Dat is dan wel weer fijn.
Pilot Assist is het voor mij voorlopig ook nog niet. Veel te veel sturen en reagerend op borden. ACC reageert niet op de borden, dus dat rijdt lekkerder zolang de functie van bordherkenning daarvoor nog niet goed functioneert. Helaas wel moeilijk (in versie 4.1.11) om met twee keer klikken om in ACC te komen. Dat moet echt handiger kunnen, want zo is het steeds lastig als je deze functie aanzet. Je wilt graag switchen tussen Pilot Assist met een knop. Dat kan wel van ACC naar Pilot Assist, maar niet terug. Daarnaast mis ik de Limiter (zelf de maximaal te rijden snelheid instellen en zelf wel gaspedaal bedienen tot maximaal die snelheid). Gebruikte ik zelf gedurende mijn 4,5 jaar rijden met de Polestar 2 eigenlijk het meeste.
• Pilot Assist (in Nederlands verkeer) nog niet robuust genoeg en eerder storend => voorkeur voor ACC
• Activeren van ACC lukt niet altijd om goed 2x cruise control button in te drukken. Dan springt hij op Pilot en moet je daar eerst weer uit om het opnieuw te proberen
• Ontbreken Limiter
• Verbruik nog wat hoog
• Geen actueel verbruik in rijdersscherm. Hiervoor moet je de app Odo/trip activeren en kan je dan aflezen in het middenscherm
• Tijdens laden geen normale laadsnelheid in het scherm Ampere/Volt ipv kW zoals we bekend zijn
• Enkele scherm onhebbelijkheden (functies die soms wat ver weg zitten); meer/andere favorieten gewenst (bijv. shortcut voor spiegels verwarmen)
• Onnodige meldingen in het meldingen scherm van aan/uit zetten van cruisecontrole etc.
• Knipperlicht bedienen blijft wennen (veel lichter raken om deze aan te zetten)
• Stuurwiel knoppen blijven ook nog wennen om te bepalen wanneer je deze goed raakt/indrukt
• Bekende bug met de stuurwiel verwarming, die bij automatisch inschakelen gelijk op stand 3 begint en de stoel die je niet kan voorverwarmen
• Geen USB-C in de cabine om de kabel voor mijn magsafe lader makkelijk in te kunnen aansluiten (wel in de grote centrale box onder de armsteun)
Maar eigenlijk allemaal issues waar je uiteindelijk wel mee kan rijden en kan leven, maar er is zeker ruimte voor verbetering. En die gaat er komen ook, want er zijn al enkele verbeteringen aangekondigd. De Polestar 4 wordt dus alleen maar leuker en fijner om in te rijden. Ik blijf dus echt genieten van de auto!
Trouwens op de hele rit nog geen andere Polestar 4 tegengekomen. Hopelijk binnenkort wel meer op de weg en dan wordt de kans groter natuurlijk! Hand opsteken mag 😉!
:strip_exif()/f/image/lZMHa0SoEjDNHEWAaQ7351uR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q0PPDwZKYQ7m1rR6rqjLp3bs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TVEZdTjrwOVTtXvptB5WIAP8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BPa7fQqdlksvLxvr3Jp8E4vO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vNhK9WWX4FopcluOZ70XppTD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHz5DEkYhn5cXojxfl5kHynC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EBREETFeIKPj7F67BPo1ssRh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zpOiH6rHTy7xkAY3fuIyl4Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hHgjc5UVo58tRzeeZzHMMJ3t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H5fBj9mbxS7Za39GlgbtfJJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
Het reageren op verkeersborden voor de pilot Assist kan je geloof ik ook ergens uitzetten in de settings, dat scheelt weer een ergernis.
Zijn er hier meer mensen die last hebben van de draadloos oplaad functie? Met allebei mijn telefoons (iPhone/galaxy ultra) krijg je elke +-5 minuten een geluid + melding die het hele scherm overneemt dat er behalve de telefoon niets in het vak moet liggen.
Ben het nog niet vaak tegengekomen op de fora's, dus ben even benieuwd of het een software dingetje is of dat ik een keer langs de garage moet.
Zijn er hier meer mensen die last hebben van de draadloos oplaad functie? Met allebei mijn telefoons (iPhone/galaxy ultra) krijg je elke +-5 minuten een geluid + melding die het hele scherm overneemt dat er behalve de telefoon niets in het vak moet liggen.
Ben het nog niet vaak tegengekomen op de fora's, dus ben even benieuwd of het een software dingetje is of dat ik een keer langs de garage moet.
Mooi bericht en mooie foto's!ewdevries schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:22:
Afgelopen weekend een leuke roadtrip gemaakt door Nederland met de Polestar 4. In 2 dagen door alle provincies heen gereden en ruim 1100 kilometer gemaakt. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Onderweg levert het met de Swedish Gold kleur de nodige bekijks op. Ik deed de rit om te kunnen genieten van de Polestar 4, maar ook om de functies te testen en te zien hoe alles reageert. Samen met mijn vrouw een rondje vanaf Almere, Lelystad, Zwolle, Assen, Groningen, Leeuwarden, (via de afsluitdijk naar) Haarlem, Den Haag, Middelburg en overnacht in Renesse. Dag erna langs ’s-Hertogenbosch naar Maastricht en dan via Arnhem en Utrecht weer terug naar Almere. Daarmee dus een rondje provincie hoofdsteden.
• Ontbreken Limiter
• Verbruik nog wat hoog
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind je verbruik ook aan de hoge kant, maar merk zelf ook dat het bij mij veel hoger is dan tijdens aug/sept. Wellicht dat de P4 daar meer door geraakt wordt dan de P2 dat voorheen had? In de zomer haalde ik makkelijk onder de 20.
In bijna al je punten kan ik me vinden, er is nog werk aan de winkel.
Mooie update @ewdevries mijn verbruik is ook hoger, ik had in mijn geval ook verwacht dat het lager zou zijn dan mijn P2, maar ook bij mij is het hoger. Ik had heb mede verwacht omdat in de rangemode maar één motor gebruikt wordt en omdat de P4 een warmtepomp heeft en die ontbrak in de P2 bij mij. Desondanks is mijn ervaring dat het verbruik van de P4 ongeveer 10 a 15% hoger ligt dan de P2.
Dat zal deels ook te maken hebben met die 22" hoepels (die overigens prachtig zijn).
Dat zal deels ook te maken hebben met die 22" hoepels (die overigens prachtig zijn).
Ik herken je probleem met de oplader. Mijn tweede telefoon met magsafe achterop veroorzaakt dit mogelijk ook. Mijn andere telefoon heb ik in een magsafe houder staan. Daar mis ik weer een handige USB-C poort voor.gaurdian schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:48:
Het reageren op verkeersborden voor de pilot Assist kan je geloof ik ook ergens uitzetten in de settings, dat scheelt weer een ergernis.
:strip_exif()/f/image/fN6hJcpO2PQbFjC0R8CKUVuB.jpg?f=fotoalbum_large)
Mogelijk dat ik ook nog iets met de bandenspanning kan spelen. Normaal is 2.6 geadviseerd, maar max load is 3.0. Scheelt 0.4 bar. Zal eens kijken waar die van mij opstaat en wat het doet als ik die ga aanpassen.BartWNL schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:58:
[...]
Mooi bericht en mooie foto's!
Vind je verbruik ook aan de hoge kant, maar merk zelf ook dat het bij mij veel hoger is dan tijdens aug/sept. Wellicht dat de P4 daar meer door geraakt wordt dan de P2 dat voorheen had? In de zomer haalde ik makkelijk onder de 20.
In bijna al je punten kan ik me vinden, er is nog werk aan de winkel.
Zat ook met die verwachting, maar inderdaad de 22" wielen helpen niet mee. Denk dat er software matig nog wat te halen valt om het beter te krijgen. Bij de PS2 had ik ook door de software update op een gegeven moment een beter verbruik. Afwachten dus even hoe dat gaat uitpakken de komende tijd/software updates.GuiltyNL schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:27:
Mooie update @ewdevries mijn verbruik is ook hoger, ik had in mijn geval ook verwacht dat het lager zou zijn dan mijn P2, maar ook bij mij is het hoger. Ik had heb mede verwacht omdat in de rangemode maar één motor gebruikt wordt en omdat de P4 een warmtepomp heeft en die ontbrak in de P2 bij mij. Desondanks is mijn ervaring dat het verbruik van de P4 ongeveer 10 a 15% hoger ligt dan de P2.
We zien het wel, eerlijk gezegd maakt mij dat verbruik inmiddels niet zoveel uit. Ik heb er met de P2 veel over geklaagd, maar uiteindelijk heb ik er nooit problemen mee gehad in de praktijk en reed ik fluitend Italië mee op en neer.ewdevries schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:45:
[...]
Zat ook met die verwachting, maar inderdaad de 22" wielen helpen niet mee. Denk dat er software matig nog wat te halen valt om het beter te krijgen. Bij de PS2 had ik ook door de software update op een gegeven moment een beter verbruik. Afwachten dus even hoe dat gaat uitpakken de komende tijd/software updates.
Dat zal met de P4 ook zo zijn. Het is echt een fijne auto.
De bestelstatus van mijn polestar is inmiddels gewijzigd naar Transport. Ik neem aan dat dat betekent dat hij onderweg is naar beesd vanuit zeebrugge. Iemand een idee hoe lang het dan nog duurt totdat hij wordt afgeleverd?
Week of 2-3 krijg je een bericht om een afspraak te maken voor levering.Karstenm schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:19:
De bestelstatus van mijn polestar is inmiddels gewijzigd naar Transport. Ik neem aan dat dat betekent dat hij onderweg is naar beesd vanuit zeebrugge. Iemand een idee hoe lang het dan nog duurt totdat hij wordt afgeleverd?
Enige waar je bij de P4 over kunt klagen is de software Pilot Assist en veiligheidssystemen.GuiltyNL schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:34:
[...]
We zien het wel, eerlijk gezegd maakt mij dat verbruik inmiddels niet zoveel uit. Ik heb er met de P2 veel over geklaagd, maar uiteindelijk heb ik er nooit problemen mee gehad in de praktijk en reed ik fluitend Italië mee op en neer.
Dat zal met de P4 ook zo zijn. Het is echt een fijne auto.
Het bereik, verbruik en het rijden is subliem.
Wat me steeds meer verbaast. Ik rijd de auto als 1 van de eersten eind augustus. 16.000km verder … en ik heb er nog nooit 1 andere gezien op de weg.
Same, snap er niets van. Inmiddels 11k op de teller, enige die ik geregeld zie staan is bij een klant maar rijdend nog geen enkele gezien.Marcosotthewes schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:47:
[...]
Enige waar je bij de P4 over kunt klagen is de software Pilot Assist en veiligheidssystemen.
Het bereik, verbruik en het rijden is subliem.
Wat me steeds meer verbaast. Ik rijd de auto als 1 van de eersten eind augustus. 16.000km verder … en ik heb er nog nooit 1 andere gezien op de weg.
Er staan er inmiddels toch al 276 op kenteken
Alleen twee witte tegengekomen tot nu toe. Omgeving Doetinchem en Amersfoort 😉
Rij zelf een Storm. Als ik die gouden hier op de foto's zie vind ik die wel echt gaaf trouwens.
Rij zelf een Storm. Als ik die gouden hier op de foto's zie vind ik die wel echt gaaf trouwens.
Ik twee keer op de, op de A12 tussen Ede en Utrecht. En afgelopen zondagochtend stond er opeens nog een Magnesium naast ons voor het stoplicht in Den Haag
Wind, Waves and Snow
Meesten kennen mij als een actieve deelnemer van het eerste uur. Ik was nummer 2 in Nederland met de Polestar 4. Door omstandigheden ben ik nu aan het kijken of ik mijn Polestar 4 alweer kan verkopen vanuit het bedrijf. Dus, wil je nog dit jaar in een Polestar 4 rijden? (10k op de teller, single motor, zwart met pilot, plus, trekhaak, BTW verrekenbaar), stuur me dan een bericht.
Ik heb met mijn voetenmatje steeds ruzie, als ik uitstap glijdt hij mee met mijn voet. Hij krult dan dus een beetje op. Herkent iemand dat?
En, ik heb soms dat de auto de sleutel niet herkent en dan krijg ik de auto dus niet open. Ik krijg de auto dan wel open door de sleutel op de raamstijl te houden bij de NFC lezer, maar als ik dan instap word ik opgevouwen, omdat hij mij als Gast instelt. Ik moet dan met de hand mijn eigen profiel selecteren. Die gebeurt dus iedere keer als ik mijn sleutel tegen de NFC lezer houd. Gebeurt dat bij jullie ook?
En, ik heb soms dat de auto de sleutel niet herkent en dan krijg ik de auto dus niet open. Ik krijg de auto dan wel open door de sleutel op de raamstijl te houden bij de NFC lezer, maar als ik dan instap word ik opgevouwen, omdat hij mij als Gast instelt. Ik moet dan met de hand mijn eigen profiel selecteren. Die gebeurt dus iedere keer als ik mijn sleutel tegen de NFC lezer houd. Gebeurt dat bij jullie ook?
Ja dit gebeurt mij ook regelmatig, ik heb zelfs de batterij in de afstandsbediening vervangen. Dit lijkt al iets te verbeteren. Op de Polestar community las ik dat als de sleutel zich binnen 20m bevind wanneer de auto geparkeerd staat dat de uwb functie uitgaat en dan alleen geopend kan worden als je sleutel bij de nfc lezer houd. Snap dan alleen nog niet waarom die dan het gast profiel laad.GuiltyNL schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:15:
Ik heb met mijn voetenmatje steeds ruzie, als ik uitstap glijdt hij mee met mijn voet. Hij krult dan dus een beetje op. Herkent iemand dat?
Wind, Waves and Snow
Heeft het met de auto zelf te maken of andere omstandigheden?Marcosotthewes schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:49:
Meesten kennen mij als een actieve deelnemer van het eerste uur. Ik was nummer 2 in Nederland met de Polestar 4. Door omstandigheden ben ik nu aan het kijken of ik mijn Polestar 4 alweer kan verkopen vanuit het bedrijf. Dus, wil je nog dit jaar in een Polestar 4 rijden? (10k op de teller, single motor, zwart met pilot, plus, trekhaak, BTW verrekenbaar), stuur me dan een bericht.
Al een andere auto op het oog?