Heb een ritje Rotterdam Drenthe achter de rug. Met fietsendrager achterop voor twee kinderfietsen. Heenweg 28,5kWh en terugweg 33,5kWh. Daarbij heb ik steeds tussen de 105 en 120 km/h gereden. Ik heb een DM Performance. Mijn Polestar 2 Performance deed dat in dezelfde periode en met fietsen wat beter. Daar zat ik onder de 25 voor diezelfde rit met dezelfde omstandigheden. Ik vind het niet heel erg, maar had eigenlijk door de ontwikkeling en de manier waarop de P4 ontworpen is een vooruitgang hierin verwacht. Bandenspanning staat op 2.7 trouwens.
Ik heb die Driver Alert op een gegeven moment uitgeschakeld. Want om de haverklap vond hij dat ik vermoeid was. Wat jammer was, was dat de ACC vanwege de fietsendrager niet ingeschakeld kon worden. Pilot Assist snap ik wel, maar ACC zou toch gewoon moeten kunnen werken, die kijkt vooral vooruit. Ook Lane Assist werkte niet meer. Ik weet het niet meer zeker, maar ik kan me herinneren dat in de P2 alleen de Pilot Assist uitgeschakeld werd, maar de rest bleef functioneren.
Op de heenweg ook ruzie met de temperatuur en het beslaan van de ramen gehad. Lange tijd was 20 graden prima, maar op een gegeven moment werd het gewoon koud in de auto. Op 21 gezet, nog steeds koud. Op 23 gezet, nog steeds koud, maar binnen 2 minuten waren mijn ramen overal volledig beslagen. Ik moest 5 minuten met de ontwasemer rijden om het zicht terug te krijgen. Op de terugweg ging het beter met de temperatuur, maar ook toen besloegen de ramen op willekeurige momenten heel erg.
Weet iemand trouwens een lijst van spraakcommando's te vinden? Ik kan de ontwasemer inschakelen door te zeggen 'Hey Google, zet de ontdooier aan', maar de spiegelverwarming lukt mij niet, ook kan ik de stoelmassage niet in- of uitschakelen met spraak.
Wat mij ook nog opvalt, is dat het touchscreen niet heel erg gevoelig ingesteld staat bij mij. Regelmatig registreert hij niet dat ik iets aantik en tijdens het rijden is dat soms wel lastig. Herkent iemand dat?
De digitale achteruitkijkspiegel werkte trouwens goed, ondanks dat er fietsen in beeld waren.
[
Voor 63% gewijzigd door
GuiltyNL op 31-12-2024 11:13
]