Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:49

nelizmastr

Goed wies kapot

R.G schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:44:
[...]

Zodra MacBook dual boot ondersteund Dan was het makkelijk
Gaat niet komen. Apple heeft geen interesse in het aanbieden van die mogelijkheid. Zelfs dual booten met een Linux variant is al best ingewikkeld omdat de bootloader aardig dicht zit.

Zolang je workload niet volledig in macOS kan zonder kunst- en vliegwerk lekker een Windows laptop nemen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

R.G

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:24:
[...]

We gaan hier een beetje off-topic, dus mocht je n.a.v. onderstaande informatie nog vragen hebben, open dan even een apart topic.

Verhaal blijft inderdaad staan. @nelizmastr vertelt eigenlijk alles al. Je hebt in ieder geval iets meer kans dat de emulatie gaat werken, want het is allebei Windows.

Maar bekijk het eens wat breder dan die laptop. Het is een middel om je werk uit te voeren en dat moet gewoon werken. Dat zal je baas ook wel vinden.

Straks ben jij die ene medewerker met een mooi ogende laptop, maar zit je stil of loop je bij de IT-servicedesk.

Zij raden een HP/Dell aan (lees: x64-chip en Windows). Kies dan iets leuks uit in die hoek. Een mooie Dell XPS of zo.
Duidelijk , XPS raadt bedrijf af en hebben ze liever niet i.v.m. lastig repareren en onderdelen. Ik moet rekening houden met reparatie die van het budget afgaan ofzoiets.

Oke duidelijk heb een topic aangemaakt:
aanschaffen werk laptop all in 1 apparaat, wat te doen?
voor men die interesse heeft, weet niet of ik het mag linken dus heb de titel van het topic hierneergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 19:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Goedenavond!

Ik ben op zoektocht naar een nieuwe laptop. Ik heb hiervoor dit topic geopend, omdat ik twijfel tussen de Matebook en Macbook. Wellicht kunnen jullie mij wel vast helpen met een ander iets, specifiek op MacOS gericht.

Echter, ik twijfel nog wat teveel over MacOS. Niet dat het me tegen zal vallen; heb in mijn schooltijd veel met Mac gewerkt, maar dat is alweer lang geleden. Wat ik veel doe, is fotobewerking en ook foto's uitzoeken. Ik heb een iPhone. Al aardig wat rondgezocht, zie wel wat handige features in combinatie met de iPhone. Wat vinden jullie nou écht handig die combinatie?

Voor het uitzoeken van foto's gebruik ik nu op Windows nog een hele oude versie van Google Picasa 3.9. Nu zullen daar voor Mac vast wel handige tools voor te vinden zijn. Maar ik fotografeer graag met mijn Sony-systeemcamera. Hoe zit het met het uitzoeken van foto's? Gaan alle foto's die ik uitzoek daarvan direct de iCloud in? Of kun je mappen uitsluiten? Ik wil namelijk niet alle foto's direct in mijn galerij op mijn iPhone hebben. Misschien hier en daar een keer een foto, maar weet niet hoe Apple daarmee omgaat?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Steeffoon De foto's app van Apple is leuk voor simpel gebruik maar daar houdt het ook op.

Als je echt serieus met fotografie bent zoals ik lees, zou ik in jou geval iets als Capture One (for sony) adviseren of Lightroom.

Gewoon een aparte foto bibliotheek dus op je Mac. Na bewerking zou je natuurlijk wel een export kunnen uitdraaien in JPEG format, om die vervolgens weer te importeren in je Apple foto's app en iCloud.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2024 20:16 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Greatsword schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:13:
@Steeffoon De foto's app van Apple is leuk voor simpel gebruik maar daar houdt het ook op.

Als je echt serieus met fotografie bent zoals ik lees, zou ik in jou geval iets als Capture One (for sony) adviseren of Lightroom.

Gewoon een aparte foto bibliotheek dus op je Mac. Na bewerking zou je natuurlijk wel een export kunnen uitdraaien in JPEG format, om die vervolgens weer te importeren in je Apple foto's app en iCloud.
Top, dankjewel!

En die fotobibliotheek die ik apart maak, kan dus wel op de Macbook worden opgeslagen, maar hoeft niet gesynchroniseerd te worden met de iCloud, begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Steeffoon schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:24:
[...]

Top, dankjewel!

En die fotobibliotheek die ik apart maak, kan dus wel op de Macbook worden opgeslagen, maar hoeft niet gesynchroniseerd te worden met de iCloud, begrijp ik?
De foto's app van Apple maakt gewoon standaard een bibliotheek aan op je Mac. Standaard is deze gekoppeld aan iCloud met 5GB aan gratis opslag. Je kan een abonnement nemen op iCloud+ mocht je meer opslag willen , voor een euro heb je bijvoorbeeld al 50GB.

https://www.apple.com/nl/icloud/#compare-plans

Maar puur en alleen de Foto's app van Apple zou ik niet adviseren i.v.m. file management.
Al je bestanden zitten dan namelijk in je bibliotheek maar niet op een logische wijze.

Beter is dus gewoon een aparte map aanmaken met bijvoorbeeld:

Fotos > 2024 > Spanje > Datum
Fotos > 2025 > Frankrijk > Datum etc

Vervolgens gebruik je dan een programma als Capture One of Lightroom om bovenstaande mappen te indexeren en dan kan je later altijd nog makkelijk verplaatsen, backup maken etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Greatsword schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:02:
[...]

De foto's app van Apple maakt gewoon standaard een bibliotheek aan op je Mac. Standaard is deze gekoppeld aan iCloud met 5GB aan gratis opslag. Je kan een abonnement nemen op iCloud+ mocht je meer opslag willen , voor een euro heb je bijvoorbeeld al 50GB.

https://www.apple.com/nl/icloud/#compare-plans
Yes, heb samen met mijn partner een 2TB opslag iCloud-abonnement. Punt is echter, dat ik juist niet wil dat mijn camera-foto's ook in de galerij-app op mijn iPhone komen. En het is me niet helemaal duidelijk of je dit uit kunt zetten, zodat de mappen (bijv. Vakantie 2024, weekendje weg 2023, vakantie Timboektoe 2022 etc) uit kunt zetten, zodat dat niet allemaal op de iPhone komt te staan. En dus enkel op de pc opgeslagen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:33
Ik ga vanavond eens met mijn vriendin kijken naar een Macbook. Zij heeft er 1 gehad (12 jaar mee gedaan) maar deze heeft laatst de geest gegeven.
Dit was echter een macbook pro, maar tegenwoordig heb je ook de air.
Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in de macbooks en mijn vriendin op het fijne gebruik na ook niet.
Zelf neigt ze nu te zeggen ik wil weer een pro, omdat mijn oude zo fijn was.
Voor werk gebruikt ze veel grafische programma’s en dat werkt allemaal top op die apple producten.
Ook wil ze graag dr laptop straks op een extern scherm aan kunnen sluiten. Nu zie ik dat de air juist heel weinig connectie poorten heeft, is het daarop wel mogelijk een extern scherm aan te sluiten?
Ook vind ik de keuze voor welke processor, ram etc super onoverzichtelijk bij apple, plus de vraag wat heb je echt nodig?!
Vanavond maar eens in een winkel kijken en vragen wat de verschillen zijn.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Denk vooral ook aan het scherm van de air tov de pro 60 vs 120 hz.
Er schijnen binnenkort ook nieuwe pro,s te worden aangekondigd , misschien zakken de huidige pro,s dan iets in prijs.

[ Voor 0% gewijzigd door jejeh op 04-10-2024 16:14 . Reden: typefout ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:22
Korkss schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:15:
Ik ga vanavond eens met mijn vriendin kijken naar een Macbook. Zij heeft er 1 gehad (12 jaar mee gedaan) maar deze heeft laatst de geest gegeven.
Dit was echter een macbook pro, maar tegenwoordig heb je ook de air.
Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in de macbooks en mijn vriendin op het fijne gebruik na ook niet.
Zelf neigt ze nu te zeggen ik wil weer een pro, omdat mijn oude zo fijn was.
Voor werk gebruikt ze veel grafische programma’s en dat werkt allemaal top op die apple producten.
Ook wil ze graag dr laptop straks op een extern scherm aan kunnen sluiten. Nu zie ik dat de air juist heel weinig connectie poorten heeft, is het daarop wel mogelijk een extern scherm aan te sluiten?
Ook vind ik de keuze voor welke processor, ram etc super onoverzichtelijk bij apple, plus de vraag wat heb je echt nodig?!
Vanavond maar eens in een winkel kijken en vragen wat de verschillen zijn.
Als haar huidige Pro 12 jaar oud was, dan zal een Air meer dan voldoende zijn. Let dus vooral op verschil in gewicht en dikte en het scherm (refresh rate zoals hierboven). In de basis zou ik zeggen dat het beide goede schermen zijn, zeker ook weer tov een 12 jaar oud scherm. De Air kan naast het ingebouwde scherm 1 extern scherm aansturen en in bepaalde gevallen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
iemand ook benieuwd naar de M4 aankondiging (hopelijk binnenkort)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

tweakino schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:55:
Ja, ik. Net even met de MacBook Pro gespeeld in de MM. Mooi spul, maar wacht nog even de op de M4-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

tweakino schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:55:
Die voorlopig jaarlijkse / marginale updates vind ik eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder. Wordt steeds zo’n 10-15% beter/sneller.

Als je nog een Intel Mac hebt snap ik het, maar als je inmiddels Apple Silicon hebt zit je voor de komende jaren gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo92
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 14:28
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn 2019 MacBook Pro 13” i5. De opties die ik in beeld heb zijn als volgt:

- MacBook Air 13” M3 16GB + 512GB (€1650)
- MacBook Pro 14” M3 16GB + 512GB (€2260)

De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor fotobewerking (Capture One en DXO). Het komt op mij over alsof de verschillen tussen de Air en Pro kleiner zijn dan vroeger. Wat is jullie ervaring met de Air voor bovenstaande doeleinden?

Met name benieuwd naar de verschillen in snelheid & het beeldscherm. Begreep dat de Air een minder beeldscherm heeft dan de huidige Pro, maar is deze nog altijd wel van het niveau van de 2019 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 21:40

Quakie

quakelen

Ja. De air heeft ook p3 en True Tone ondersteuning. Je mist dus 120hz en mini led.

Als je dus HDR belangrijk vindt voor je photos en video’s bewerking is de pro een betere keuze. Heb je nu geen problemen met je scherm is de air ook goed.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben overgestapt op de Macbook Air 13 M3. Ik gebruikte op Windows altijd Lightroom en Photoshop. Ben op zoek naar een goed alternatief hiervoor, dat minder duur is en het liefst niet maandelijks terugkomende kosten.
Ik ben geen hele gevorderde fotograaf, in Lightroom gebruik ik doorgaans alleen de kleurtemperatuur om die op Adobe Landschap te zetten, en vervolgens automatisch de instellingen toe te passen voor het beste resultaat.

Weet iemand een programma die vergelijkbaar is, en sowieso deze functies biedt?
Mocht iemand een goed, gebruiksvriendelijk zoals PS alternatief hebben voor Photoshop, dan ben ik ook erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Steeffoon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:20:
Ik ben overgestapt op de Macbook Air 13 M3. Ik gebruikte op Windows altijd Lightroom en Photoshop. Ben op zoek naar een goed alternatief hiervoor, dat minder duur is en het liefst niet maandelijks terugkomende kosten.
Ik ben geen hele gevorderde fotograaf, in Lightroom gebruik ik doorgaans alleen de kleurtemperatuur om die op Adobe Landschap te zetten, en vervolgens automatisch de instellingen toe te passen voor het beste resultaat.

Mocht iemand een goed, gebruiksvriendelijk zoals PS alternatief hebben voor Photoshop, dan ben ik ook erg benieuwd.
Misschien https://www.gimp.org ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Steeffoon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:20:

Photomator voor lightroom pixelmator pro voor Photoshop. Uit mijn hoofd twee x per jaar diepe promo korting.
Volledig gebouwd voor Mac en werkt nauw samen met photos app

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 07-10-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Quakie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Photomator voor lightroom pixelmator pro voor Photoshop. Uit mijn hoofd twee x per jaar diepe promo korting.
Volledig gebouwd voor Mac en werkt nauw samen met photos app
Dank voor je toevoeging. Ga het gelijk even downloaden.
Heb Photomator even geprobeerd; maar vind de automatische functie vooralsnog erg matig werken. Gooit er een bak licht overheen, maar niet zo geavanceerd als Lightroom doet... nog even verder mee stoeien; mocht er iemand nog een idee hebben voor een alternatief die dit beter doet, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:44:
[...]

Die voorlopig jaarlijkse / marginale updates vind ik eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder. Wordt steeds zo’n 10-15% beter/sneller.

Als je nog een Intel Mac hebt snap ik het, maar als je inmiddels Apple Silicon hebt zit je voor de komende jaren gebakken.
Zijn idd echt incrementele updates, maar toch leuk om te hebben imo.

Ik ben wel benieuwd hoelang Apple de M-chip macs van nieuwe OS updates zal blijven voorzien. Hopelijk langer dan bij Intel macs. Al moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb in hoeverre de chip daarin een rol speelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
Limbo92 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:07:
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn 2019 MacBook Pro 13” i5. De opties die ik in beeld heb zijn als volgt:

- MacBook Air 13” M3 16GB + 512GB (€1650)
- MacBook Pro 14” M3 16GB + 512GB (€2260)

De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor fotobewerking (Capture One en DXO). Het komt op mij over alsof de verschillen tussen de Air en Pro kleiner zijn dan vroeger. Wat is jullie ervaring met de Air voor bovenstaande doeleinden?

Met name benieuwd naar de verschillen in snelheid & het beeldscherm. Begreep dat de Air een minder beeldscherm heeft dan de huidige Pro, maar is deze nog altijd wel van het niveau van de 2019 Pro?
Qua prijs loont het zich wel om te vergelijken en/of te wachten tot black friday. De genoemde air was de afgelopen weken voor €1499 verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo92
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 14:28
JimmyJoness schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Qua prijs loont het zich wel om te vergelijken en/of te wachten tot black friday. De genoemde air was de afgelopen weken voor €1499 verkrijgbaar.
Was dit zonder studentenkorting?

Momenteel staan ze ook voor een goede prijs maar dat is enkel als je aanspraak kan maken op studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Limbo92 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:03:
[...]

Was dit zonder studentenkorting?

Momenteel staan ze ook voor een goede prijs maar dat is enkel als je aanspraak kan maken op studentenkorting.
Yes, o.a bij Amazon en amac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-04 12:02
Goedemorgen allen,

Klein vraagje (hopelijk in juiste topic).

Sinds 1 jaar hebben wij een mooie LG tv hangen. De C3 serie. Voorheen kon ik ook altijd zonder problemen mijn Macbook casten met de TV.
Echter, sinds deze week lukt mij dat niet meer. Als ik de optie synchrone weergave kies, vindt hij de macbook de LG niet en gebeurt er ook niets.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Saaslijer1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:59:
Goedemorgen allen,

Klein vraagje (hopelijk in juiste topic).

Sinds 1 jaar hebben wij een mooie LG tv hangen. De C3 serie. Voorheen kon ik ook altijd zonder problemen mijn Macbook casten met de TV.
Echter, sinds deze week lukt mij dat niet meer. Als ik de optie synchrone weergave kies, vindt hij de macbook de LG niet en gebeurt er ook niets.

Iemand een oplossing?
Toevallig recent geupdate naar MacOS sequoia of juist niet? Laptop al een keer opnieuw opgestart? Beide apparaten wel verbonden met hezelfde netwerk? TV al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-04 12:02
Greatsword schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

Toevallig recent geupdate naar MacOS sequoia of juist niet? Laptop al een keer opnieuw opgestart? Beide apparaten wel verbonden met hezelfde netwerk? TV al geupdate?
Die update heb ik recent gedaan inderdaad.
Laptop zeker opnieuw opgestart, en beide apparaten hangen aan hetzelfde netwerk. TV toevallig onlangs ook nog een update gegeven inderdaad. Dus snap niet zo goed wat er fout kan gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 14:06
Misschien is het al mosterd na de maaltijd, maar ik kan Nitro aanraden. Het gebruikt de RAW-engine van Apple Photos maar heeft veel uitgebreidere bewerkingsmogelijkheden en kost eenmalig USD 99. Net als de Adobe-pakketten bewaart het je (non-destructieve) bewerkingen als .xmp sidecar-bestanden in de map waar de foto's ook staan, al zijn die niet compatibel met Adobe-xmp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

WvdV schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:11:
[...]

Misschien is het al mosterd na de maaltijd, maar ik kan Nitro aanraden. Het gebruikt de RAW-engine van Apple Photos maar heeft veel uitgebreidere bewerkingsmogelijkheden en kost eenmalig USD 99. Net als de Adobe-pakketten bewaart het je (non-destructieve) bewerkingen als .xmp sidecar-bestanden in de map waar de foto's ook staan, al zijn die niet compatibel met Adobe-xmp's
Dank voor de tip, ik ga er eens naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:55
Heb nu ook al enige tijd de Air M3, nog niet heel veel gebruikt. Mooi en licht, maar eigenlijk iets te licht imo.
Elke keer als ik het scherm wil openen, til ik eigenlijk de voorkant van de laptop volledig op, omdat er te weinig gewicht is om de laptop stabiel op het bureaublad/tafel te houden (of het schermscharnier is te zwaar/stroef).

Ook nog niet helemaal gewend aan de grootte van 13". Komt waarschijnlijk omdat ik de hele dag door op werk op 2x 24" (1080p) werk. Op mijn (oude) iPad heb ik nooit problemen met de grootte/resolutie, maar zodra ik dan even naar de Air switch voor wat browsen / licht admin werk, oogt het me niet iets te klein. Misschien eens kijken of ik wat qua resolutie / scaling kan instellen. Als ik aan tafel zit, is het geen probleem, maar als ik op de bank hang, is oog/scherm afstand even wat groter en dan is het voor het fijne net te klein (ook omdat ik er nog niet aan gewend ben).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:08
De MB Air begint nu ook op 16GB volgens dit bericht: https://www.apple.com/new...s-and-apple-intelligence/
MacBook Air: The World’s Most Popular Laptop Now Starts at 16GB
MacBook Air is the world’s most popular laptop, and with Apple Intelligence, it’s even better. Now, models with M2 and M3 double the starting memory to 16GB, while keeping the starting price at just $999 — a terrific value for the world’s best-selling laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
Mooie upgrade. Denk dat ik nu vanaf de 13" M1 naar een 15" M3 ga... vinden mijn ogen wat fijner denk ik. Twijfel ook nog een beetje tussen de 14" macbook pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Daftz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:24:
[...]

Mooie upgrade. Denk dat ik nu vanaf de 13" M1 naar een 15" M3 ga... vinden mijn ogen wat fijner denk ik. Twijfel ook nog een beetje tussen de 14" macbook pro...
Opzich wel bijzonder dat Apple.nl nu goedkoper is dan de retailers voor de 16gb/512gb🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Enig idee wanneer de Air met M4-chip komt?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1885112 op 30-10-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Maart ‘25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:27
Ik hoor net dat ik nog een €1000 duurzaamheidsbudget mag uitgeven welke ik 100% netto vergoed krijg.
Werk bij Defensie. Ik overweeg om deze M3 te bestellen. Moet aankopen en declareren voor 18 Dec.
Dit ; https://www.amac.nl/macbo...pu-8gb-256gb-30w-midnight 8GB/256GB @ €1149
Of zou er met Black Friday nog wat gestunt gaan worden ?
Dezelfde als M2 kost tegenwoordig zelfs maar €999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:23:
Ik hoor net dat ik nog een €1000 duurzaamheidsbudget mag uitgeven welke ik 100% netto vergoed krijg.
Werk bij Defensie. Ik overweeg om deze M3 te bestellen. Moet aankopen en declareren voor 18 Dec.
Dit ; https://www.amac.nl/macbo...pu-8gb-256gb-30w-midnight 8GB/256GB @ €1149
Of zou er met Black Friday nog wat gestunt gaan worden ?
Dezelfde als M2 kost tegenwoordig zelfs maar €999
De air M2 en M3 hebben nu standaard 16GB RAM ipv 8. Ik zou daarom bij Apple zelf bestellen, kost wel iets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
tweakino schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

De air M2 en M3 hebben nu standaard 16GB RAM ipv 8. Ik zou daarom bij Apple zelf bestellen, kost wel iets meer
Ik begrijp wat je zegt. Heb wat zitten zoeken als 256GB SSD en 13,6" de vaste waardes zijn dan vind ik het volgende bij diverse grote websites ; M2/16GB @ €1199 en/of M3/16GB @ €1299

Het wordt een unit voor 'erbij' in de trein...op reis ( thailand b.v ). Dus zal voornamelijk gebruikt worden voor surfen, mail, Youtube kijken, Netflix etc etc. Geen zware applicaties. Ik doe niks in/met de Cloud. Dan nog eerder via een USB stick of externe SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Ik begrijp wat je zegt. Heb wat zitten zoeken als 256GB SSD en 13,6" de vaste waardes zijn dan vind ik het volgende bij diverse grote websites ; M2/16GB @ €1199 en/of M3/16GB @ €1299

Het wordt een unit voor 'erbij' in de trein...op reis ( thailand b.v ). Dus zal voornamelijk gebruikt worden voor surfen, mail, Youtube kijken, Netflix etc etc. Geen zware applicaties. Ik doe niks in/met de Cloud. Dan nog eerder via een USB stick of externe SSD.
Als de baas volledig betaalt m3, anders vol staat de m2 met 16gb ram meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

WouterL schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:50:
[...]

Als de baas volledig betaalt m3, anders vol staat de m2 met 16gb ram meer dan prima.
Voor zijn taken volstaat het echter is de M2 alweer verouderd, komt volgend jaar alweer de M4 dus qua restwaarde bij eventueel verkoop zou ik dan toch voor de M3 gaan. Ook heeft die als pluspunt dat je 2 externe schermen kan aansluiten ;) @WiLLoW_TieN

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 31-10-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Voor zijn taken volstaat het echter is de M2 alweer verouderd, komt volgend jaar alweer de M4 dus qua restwaarde bij eventueel verkoop zou ik dan toch voor de M3 gaan. Ook heeft die als pluspunt dat je 2 externe schermen kan aansluiten ;) @WiLLoW_TieN
Ik kocht een splinternieuwe MacBook Air M2 een maand of drie geleden voor nog geen 800 euro bij MediaMarkt Outlet. Dus dat zou nog een prima optie zijn. Als je er dan een jaar of 3 mee doet, is dat prima betaalbaar in mijn optiek. Ik kreeg nog 550 euro terug voor de MacBook Air M1, dus was een prima deal.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Thanks! Begin van de maand bij Coolblue een M3 16GB gekocht die nu 110 euro goedkoper is geworden... Gelukkig gaan ze het verschil terugstorten :)

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

LAD93 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Thanks! Begin van de maand bij Coolblue een M3 16GB gekocht die nu 110 euro goedkoper is geworden... Gelukkig gaan ze het verschil terugstorten :)
Goeie service, betaal jij volgende keer ook bij als er een inflatiecorrectie aankomt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:23:
[...]

Goeie service, betaal jij volgende keer ook bij als er een inflatiecorrectie aankomt :+
Zeker goeie service, zonder de 30 dagen 'tevredenheidsgarantie' die Coolblue geeft had het ook niet gekund. Ik ben iig blij dat ik nog binnen die termijn zat.

offtopic:
Overigens verdienen ze al genoeg aan mij, die inflatiecorrectie mogen ze houden :+

[ Voor 12% gewijzigd door LAD93 op 31-10-2024 16:25 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De MediaMarkt heeft mijn post gelezen denk ik de 'basic' M3 Air kost nu €949 ;)
Dit ; https://www.mediamarkt.nl...-8-gb-256-gb-1806737.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl9-bn4PF2WAs0b7qjXt9bz14IE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wECN9qcRjVMfdxB5AZpSxfUN.png?f=fotoalbum_large
Persoonlijk denk ik dat deze prima zal voldoen.

[ Voor 38% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-11-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:32:
De MediaMarkt heeft mijn post gelezen denk ik de 'basic' M3 Air kost nu €949 ;)
Dit ; https://www.mediamarkt.nl...-8-gb-256-gb-1806737.html
[Afbeelding]
Persoonlijk denk ik dat deze prima zal voldoen.
goeie deal. dit was volgens mij ook de prijs van de air rond 2015 als ik het me goed herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
tweakino schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:45:
[...]

goeie deal. dit was volgens mij ook de prijs van de air rond 2015 als ik het me goed herinner
Ik ga straks in Alkmaar even kijken naar ze een 13,6" M3 basic unit. Twijfel nog over de kleur. Dat starlight lijkt mooi maar wellicht is dat wat te 'vrouwelijk' ? Na het bezoek bestel ik hem wellicht online met de CC dit zodat de aankoop ook gelijk 180 dagen 'verzekerd' is. Mocht hij ergens met BF toch goedkoper zijn dan kan ik hem evt. nog 'ongeopend' retourneren ( onder WKOA ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:55:
[...]

Ik ga straks in Alkmaar even kijken naar ze een 13,6" M3 basic unit. Twijfel nog over de kleur. Dat starlight lijkt mooi maar wellicht is dat wat te 'vrouwelijk' ? Na het bezoek bestel ik hem wellicht online met de CC dit zodat de aankoop ook gelijk 180 dagen 'verzekerd' is. Mocht hij ergens met BF toch goedkoper zijn dan kan ik hem evt. nog 'ongeopend' retourneren ( onder WKOA ).
haha ja begrijp wat je bedoeld met starlight, maar gewoon kiezen wat je mooi vindt. ben zelf wel fan van de 3 andere kleuren. vormen samen wel een mooier geheel imo.

denk idd overigens dat je 'm met BF wss wel iets goedkoper kan halen. retailers moeten toch af van die units met 8GB ram nu de standaard 16 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
tweakino schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:08:
[...]

haha ja begrijp wat je bedoeld met starlight, maar gewoon kiezen wat je mooi vindt. ben zelf wel fan van de 3 andere kleuren. vormen samen wel een mooier geheel imo.

denk idd overigens dat je 'm met BF wss wel iets goedkoper kan halen. retailers moeten toch af van die units met 8GB ram nu de standaard 16 is
Denk jij serieus dat de M3 base version nog lager zal gaan dan €949 voor 1 Dec ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:24:
[...]

Denk jij serieus dat de M3 base version nog lager zal gaan dan €949 voor 1 Dec ?
Misschien met black friday? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:55:
[...]

Qua kleur alleen even rekening houden met de fingerprints etc bij de “midnight”. Verder idd kwestie van smaak😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
JimmyJoness schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:34:
[...]

Qua kleur alleen even rekening houden met de fingerprints etc bij de “midnight”. Verder idd kwestie van smaak😜
Ben in Alkmaar geweest bij de MM. De kleur starlight valt af en dat midnight blue ook.
Welke van de 2 overgebleven kleuren ( Space Grey en Silver ) zijn het beste v.w.b fingerprint resistance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:52:
[...]

Ben in Alkmaar geweest bij de MM. De kleur starlight valt af en dat midnight blue ook.
Welke van de 2 overgebleven kleuren ( Space Grey en Silver ) zijn het beste v.w.b fingerprint resistance?
Voor zover ik begreep de silver, dat is de “originele” MacBook kleur.
Hier ga ik zelf voor met black friday.

Uit interesse, waarom viel de starlight af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Laatst online: 17:07
Mijn dochter heeft haar M3 Air in Starlight. Ziet er echt heel chique uit! Maar ja, niet iedereen hoeft dat mooi te vinden natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door pporrio op 02-11-2024 09:38 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb net met deze club gemaild. Het gaat idd om een hagelnieuwe ongeopende doos.

15" Air M2 base version @ €1119 ; https://www.upgreatest.nl...pu-8gb-256gb-sterrenlicht

Opsich ook een nette prijs en de M2 met 10core-GPU en meer speakers...en 26% groter scherm :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk6P_kgyqNsqL-9-MjFKVvtP6Qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oEdQcJPaEJiALMpsmfniOava.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:26
Ik heb met mijn air M3 15" een probleem met de Touch ID. zodra hij uit slaapstand komt werkt dit niet, als ik vervolgens inlog met wachtwoord en naar Touch ID ga om een nieuwe vinger in te stellen registreert hij geen vinger. Als ik vervolgend de MacBook herstart, moet ik natuurlijk met ww inloggen, maar dan werkt de Touch ID wel als ik uitlog of als ik een extra vinger wil instellen. Daarna de Mac in slaap laten gaan en daarna weer niet werken.

dus lang verhaal kort, Touch ID werkt niet als de Mac uit slaapstand komt, na restart weer wel. iemand hier ook last van? doe ik iets fout?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Weet iemand of het mogelijk is om bij de MacBook Air de TouchID standaard in te stellen? Zonder dat je na het opnieuw opstarten eerst een wachtwoord hoeft in te voeren,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Steeffoon schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:32:
Weet iemand of het mogelijk is om bij de MacBook Air de TouchID standaard in te stellen? Zonder dat je na het opnieuw opstarten eerst een wachtwoord hoeft in te voeren,.
Kan niet na opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Greatsword schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:42:
[...]

Kan niet na opnieuw opstarten.
Jammer, dank voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakino
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:24:
[...]

slechts een speculatie haha wie weet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb net wat besteld ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66jllj7Niwct9II8evPPC27gsj0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GHuhGX3NzIDBBkOaFSeIfFIc.png?f=user_large

Komt als het goed is morgen binnen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pporrio
  • Laatst online: 17:07
@WiLLoW_TieN Mooie aankoop! 8) Mijn dochter heeft dezelfde configuratie maar dan in Sterrenlicht. Ik sta er iedere keer weer versteld van hoe productief ze er al mee is. Ze is 13 en maakt voor school presentaties, monteert video's die ze met haar iPhone heeft gemaakt en typt verslagen. En dat ding is ook nog eens hartstikke snel! :)

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pporrio schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:55:
@WiLLoW_TieN Mooie aankoop! 8) Mijn dochter heeft dezelfde maar dan in Sterrenlicht. Ik sta er iedere keer weer versteld van hoe productief ze er al mee is. Ze is 13 en maakt voor school presentaties, monteert video's die ze met haar iPhone heeft gemaakt en typt verslagen. En dat ding is ook nog eens hartstikke snel! :)
Sinds Apple over is naar de M Chips zijn deze machines inderdaad echt niet normaal hoe goed. Vooral de combinatie van gewicht, prestaties, temperatuur en stilte zijn een genot om dagelijks mee te werken. Ook is de restwaarde bij verkoop van de instapmodellen echt hartstikke netjes waardoor je echt jaren kan genieten van zo’n aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwerfkei
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-04 17:29
Is het nog waard om voor de 15" m3 16/512 air te gaan? Ik vind een groter scherm toch wel prettig. De macbook pro m4 16/512 is maar 14", maar de speakers, het scherm en de betere prestaties maken het wel aantrekkelijk

Ik ben niet iemand die veel zware taken doet. Voornamelijk browsen en office programma's. Ik heb vaak wel aardig wat chrome tabs en programma's openstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
zwerfkei schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:22:
Is het nog waard om voor de 15" m3 16/512 air te gaan? Ik vind een groter scherm toch wel prettig. De macbook pro m4 16/512 is maar 14", maar de speakers, het scherm en de betere prestaties maken het wel aantrekkelijk

Ik ben niet iemand die veel zware taken doet. Voornamelijk browsen en office programma's. Ik heb vaak wel aardig wat chrome tabs en programma's openstaan
Hangt van de prijs af. Bij gelijke prijs zou ik voor de base 14 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Ik heb uiteindelijk gisteren voor de 13,6" Air gekozen vanwege gewicht en specs.
Zie hierboven. Had ook de base MacBook Pro in overweging maar o.a de 8GB hield mij tegen.
Dit ; WiLLoW_TieN in "MacBook Pro (M3) 14-en 16-inch - Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwerfkei
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-04 17:29
WouterL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:23:
[...]

Hangt van de prijs af. Bij gelijke prijs zou ik voor de base 14 gaan.
De m4 pro is circa 100 euro duurder. Dat vind ik wel te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Welke 'gratis' versie van Office is beter voor MacOs 15.2 ;

Libre Office of Open Office of toch Pages/Numbers ?

Ik heb het alleen nodig voor licht prive gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-11-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-04 23:47
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:32:

Ik kan uitstekend uit de voeten met Pages

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:16

Ik zou toch even kijken of je niet ergens een 15” en 13/14” naast elkaar kan zien, want het verschil is best wel groot. Ik snap dat de Pro 14” met de prijsverlaging ook aantrekkelijk is, maar het is toch ook wel een heel ander beestje. Of je moet heroverwegen wat je echt zoekt: een groter scherm of betere speakers en een beter scherm.

En het scherm van de Air krijgt waarschijnlijk met een paar maanden een update, dus als je geen haast hebt zou je ook nog even de kat uit de boom kunnen kijken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ample Energy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:42:
[...]

En het scherm van de Air krijgt waarschijnlijk met een paar maanden een update, dus als je geen haast hebt zou je ook nog even de kat uit de boom kunnen kijken.
Bron ? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness

Heb je ze al een keer in een winkel bekeken/naast elkaar gezien?
Zoals Ample Energy aangeeft zijn het 2 verschillende beestjes en het zou zonde zijn als je specs op papier kiest en dadelijk de voor jou “verkeerde” keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:16
MacRumors: Apple ordering 240 Hz displays, possibly for the M4 Air

Zoals met vrijwel alle Apple-geruchten is er geen te herleiden bron.

[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 09-11-2024 10:32 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34
Serieus, Rickroll? :/

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 09-11-2024 11:57 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb net maar Libre Office geïnstalleerd 🤔

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-11-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavemees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:02
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:32:

Office van Softmaker. Gratis https://www.freeoffice.com/nl/ of betaalt https://www.softmaker.com/nl/producten/softmaker-office

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Ik was aan het kijken of ergens een mooie BF deal op een M3 Air is, toen ik op apple.nl zag staan dat er op 29 november een €200 giftcard bij een M3 Air komt.
Aangezien ik niet heel vaak direct bij Apple koop heb ik hier weinig aan, echter zag ik onderaan de pagina het volgende staan: " Bij In Aanmerking Komende Aankopen kan je een korting ontvangen op de prijs van het In Aanmerking Komende Product gelijk aan de waarde van de in aanmerking komende Apple Gift Card"

Lees ik hier goed dat de €200 ook in mindering kan worden gebracht op de Air zelf? (en/of heeft iemand hier ervaring mee?).

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JimmyJoness Nee, gift card krijg je pas na bestelling en is bedoeld voor toekomstige aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 14:08
M’n 13 inch laptop uit 2015 is aan vervanging toe en ik wil overstappen naar de MacBook. Ik twijfel wel tussen de 13 vs 15 inch.

Mijn use case is vooral Office zaken en in de woonkamer zaken lezen/video’s kijken, veel uitzoeken en lezen, maar ook op de bank zitten met de laptop. De 13 inch voldeed erg goed, maar ik ga bijna nooit meer buitenshuis met de laptop.

Meer mensen die zo de laptop gebruiken en is de 15 inch dan veel onhandiger qua grootte en gewicht? Bijv op de bank zitten met de laptop open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Belecthor Zelf heb ik een 14” MBP en ik vind dat groot genoeg voor op schoot, de 13” MBP die ik hiervoor had vond ik ook al groot genoeg. Wel vind ik hem redelijk zwaar op schoot, maar de 13” MBA is een stuk lichter. Wat mijns inziens weer een voordeel is.

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 24-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Belecthor ik vind het juist een voordeel omdat de 15inch net wat breder is waardoor je minder krampachtig hoeft te zitten.. Gewicht verschil vind ik ook wel meevallen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@JimmyJoness €1294 ( via Amac ) voor de 13,6" M3 / 16GB / 512GB veel mooier gaat het niet worden.

Dit ; uitvoering: Apple MacBook Air 2024 13" M3 8-core, 16GB ram, 10-core GPU, 512G...

mbv coupon WELKOM

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Of deze met ook de M2 en 16GB maar de kleinere 256GB SSD voor €979

Dit ; https://www.mediamarkt.nl...u-16gb-256gb-1875665.html

[ Voor 34% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-11-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
WiLLoW_TieN schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:35:
@JimmyJoness €1294 ( via Amac ) voor de 13,6" M3 / 16GB / 512GB veel mooier gaat het niet worden.

Dit ; uitvoering: Apple MacBook Air 2024 13" M3 8-core, 16GB ram, 10-core GPU, 512G...

mbv coupon WELKOM

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Of deze met ook de M3 en 16GB maar de kleinere 256GB SSD voor €1099

Dit ; https://www.amazon.nl/App...verlichting/dp/B0DLHYK5WV
Dat is nog eens een top prijs🤗 thx voor de tip!

Besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Voor 1274 een air 15 16gb met 512gb gekocht bij de mediamarkt 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:32
WouterL schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:42:
Voor 1274 een air 15 16gb met 512gb gekocht bij de mediamarkt 🥳
Dat is een goede deal! Hoe en waar heb je dat voorelkaar gekregen?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Redondo1982 schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:54:
[...]

Dat is een goede deal! Hoe en waar heb je dat voorelkaar gekregen?
Open Box,
Mediamarkt outlet
M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
WouterL schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:56:
[...]

Open Box,
Mediamarkt outlet
M3
Ahhh, duidelijk. Lekker man, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik heb een Macbook Air M3 15" 16/256 gekocht voor 1349 tijdens black friday, maar ik twijfel nog steeds wel een beetje of ik niet de 13" had moeten doen.

Ik liep vastberaden de winkel in om de 15" te kopen, maar toen ik de 13" en 15" naast elkaar zag staan, vond ik de 13" mooier; het lijkt wel alsof de 15" een beetje uitgerekt is en het toetsenbord hangt er een beetje verloren bij. De 13" is wat meer in verhouding. Pas als je echt goed achter het scherm zit zie je hoeveel meer scherm je hebt op de 15", dat is erg prettig.

Wat mij in negatieve zin opvalt is dat je eigenlijk bij browsen alleen verticaal wat meer ruimte hebt als je een artikel leest; horizontaal is dit standaard gelijk bij de 13 en 15, tenzij je de scaling omhoog gooit op de 15.

Mijn usecase is puur voor persoonlijk gebruik (naar mijn mening geschikt voor de Air); browsen, krant lezen, videos kijken en zaken uitzoeken. Voorheen had ik een Dell XPS 13 en die was expres handzaam bedoeld om mee te nemen naar colleges en dergelijk, maar het scherm daarvan was met momenten wel wat klein, dus daarom dacht ik dat een grotere laptop prettig zou zijn. Even snel op de bank de laptop pakken is net even wat minder handzaam allemaal met de 15". Het is niet alsof je snel een iPad pakt, terwijl ik die Dell XPS 13 door de kleine grootte wel regelmatig zo gebruikte.

Misschien is het gewoon even wennen, maar ik sluit niet uit dat ik 'm terugstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Belecthor schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:44:
Ik heb een Macbook Air M3 15" 16/256 gekocht voor 1349 tijdens black friday, maar ik twijfel nog steeds wel een beetje of ik niet de 13" had moeten doen.

Ik liep vastberaden de winkel in om de 15" te kopen, maar toen ik de 13" en 15" naast elkaar zag staan, vond ik de 13" mooier; het lijkt wel alsof de 15" een beetje uitgerekt is en het toetsenbord hangt er een beetje verloren bij. De 13" is wat meer in verhouding. Pas als je echt goed achter het scherm zit zie je hoeveel meer scherm je hebt op de 15", dat is erg prettig.

Wat mij in negatieve zin opvalt is dat je eigenlijk bij browsen alleen verticaal wat meer ruimte hebt als je een artikel leest; horizontaal is dit standaard gelijk bij de 13 en 15, tenzij je de scaling omhoog gooit op de 15.

Mijn usecase is puur voor persoonlijk gebruik (naar mijn mening geschikt voor de Air); browsen, krant lezen, videos kijken en zaken uitzoeken. Voorheen had ik een Dell XPS 13 en die was expres handzaam bedoeld om mee te nemen naar colleges en dergelijk, maar het scherm daarvan was met momenten wel wat klein, dus daarom dacht ik dat een grotere laptop prettig zou zijn. Even snel op de bank de laptop pakken is net even wat minder handzaam allemaal met de 15". Het is niet alsof je snel een iPad pakt, terwijl ik die Dell XPS 13 door de kleine grootte wel regelmatig zo gebruikte.

Misschien is het gewoon even wennen, maar ik sluit niet uit dat ik 'm terugstuur.
Dat had ik met de Pro 14 en 16. Die laatste niet genomen, omdat het zo enorm uit proportie was. Ik vond het er niet echt lekker uitzien dus wat jij nu hebt met de Air. En het is geen 13”, maar neigt eerder naar 14”. Dat is voor mij de sweetspot.

Maarja, het gaat om het scherm. Wat heb je nodig of vind je fijn. Ik zou zelf dus persoonlijk gaan voor de 13,6”. Ik werk het liefst met een lappie aan een grote ultrawide monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Redondo1982 schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:54:
[...]

Dat had ik met de Pro 14 en 16. Die laatste niet genomen, omdat het zo enorm uit proportie was. Ik vond het er niet echt lekker uitzien dus wat jij nu hebt met de Air. En het is geen 13”, maar neigt eerder naar 14”. Dat is voor mij de sweetspot.

Maarja, het gaat om het scherm. Wat heb je nodig of vind je fijn. Ik zou zelf dus persoonlijk gaan voor de 13,6”. Ik werk het liefst met een lappie aan een grote ultrawide monitor.
Ja, ik heb zo'n standaard Dell 15,6 Windows hok voor m'n werk en die is qua grootte weer een stukje groter dan de 15" Air, om maar over de dikte van de laptop te zwijgen. De Mac is dan ook wel weer een factor 2 duurder ;).

Ik heb ook een monitor, maar ik zit liever niet achter m'n bureau als ik niet aan het werk ben, vandaar dat de 15" mij logischer leek en ik ga er ook vrijwel niet mee de deur uit. Ik merk gewoon dat ik het wel een heel groot apparaat vind en niet zo super handzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik had precies hetzelfde in de winkel. De 13,6" is veel meer in verhouding.
En zelfs onderweg te gebruiken.
bv trein vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-04 00:44

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Air 13 met 16gb/512 voor 1299,- gekocht bij Amazon. Levering is van de week uitgesteld en vraag me af of hij überhaupt nog gaat komen. Zie dat hij bij meerdere winkels niet meer leverbaar is op het moment. Beetje gek, de opvolger wordt toch pas over een maand of 3 a 4 verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:59
Tweakriez schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 01:03:
Air 13 met 16gb/512 voor 1299,- gekocht bij Amazon. Levering is van de week uitgesteld en vraag me af of hij überhaupt nog gaat komen. Zie dat hij bij meerdere winkels niet meer leverbaar is op het moment. Beetje gek, de opvolger wordt toch pas over een maand of 3 a 4 verwacht?
Het is afgelopen vrijdag Black Friday geweest he? :+ Kan me niet voorstellen dat Apple voor de kerst nog een nieuw model aankondigt en uitlevert. Dat redden ze nooit.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Helemaal met je eens.. Ik vind hem nu 18 maanden later nog steeds niet mooi :+ . Het is wel een heerlijke machine… Na mijn idee gaat dat handzame wel wennen. Ik zit juist makkelijker omdat je gewoon natuurlijker kan zitten met je benen. Kans dat ie er door glipt is gewoon stuk kleiner..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 06:47:
[...]

Het is afgelopen vrijdag Black Friday geweest he? :+ Kan me niet voorstellen dat Apple voor de kerst nog een nieuw model aankondigt en uitlevert. Dat redden ze nooit.
Nee, dat leek mij zelf ook niet. Valt me gewoon op dat ze bijna overal niet meer te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik kan mijn niet herinneren dat vorig jaar het zo makkelijk was om een goede deal te scoren.. Ik denk dat het deels ook komt omdat de 16GB een standaard configuratie was (dus voordat apple 16GB als standaard in gebruik nam) waardoor 3rd parties er makkelijker aan komen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Quakie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:23:
Ik kan mijn niet herinneren dat vorig jaar het zo makkelijk was om een goede deal te scoren.. Ik denk dat het deels ook komt omdat de 16GB een standaard configuratie was (dus voordat apple 16GB als standaard in gebruik nam) waardoor 3rd parties er makkelijker aan komen….
Toch zag ik alsnog aardig wat 8gb gedumpt worden. Ik hoop dat hij wel geleverd gaat worden vandaag, heb er een hard hoofd in.

Ben ook benieuwd hoe een air gaat bevallen. Ben verder android gebruiker en heb nu een Chromebook waarbij vooral de accuduur mij zwaar tegen valt.

* Zojuist contact gehad met de klantenservice van Amazon... gaat pas in januari geleverd worden. Direct geannuleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakriez op 03-12-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Quakie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:12:
[...]

Helemaal met je eens.. Ik vind hem nu 18 maanden later nog steeds niet mooi :+ . Het is wel een heerlijke machine… Na mijn idee gaat dat handzame wel wennen. Ik zit juist makkelijker omdat je gewoon natuurlijker kan zitten met je benen. Kans dat ie er door glipt is gewoon stuk kleiner..
Haha ja, ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen met de 15" M4 Air. Misschien dat ze het design iets gaan aanpassen, want qua design voelt het wat gedateerd. Eigenlijk heeft de 15" Air het meeste gemeen met de Macbook Pro 15" Pro uit 2015 als je die naast elkaar ziet.

Het viel me ook op dat de 15" wel de bestverkochte Macbook Air grootte is. Ik had niet verwacht dat ie populairder zou zijn dan de 13", dus het is wel een gewilde grootte.

Weet ook niet of nu terug kan naar 13"; ik had vandaag even de 13" van mijn vrouw vast en dan is het toch een soort iPad. Dat 15" scherm maakt wel echt een groot verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door Belecthor op 03-12-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Belecthor schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:30:
[...]

Haha ja, ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen met de 15" M4 Air. Misschien dat ze het design iets gaan aanpassen, want qua design voelt het wat gedateerd. Eigenlijk heeft de 15" Air het meeste gemeen met de Macbook Pro 15" Pro uit 2015 als je die naast elkaar ziet.

Het viel me ook op dat de 15" wel de bestverkochte Macbook Air grootte is. Ik had niet verwacht dat ie populairder zou zijn dan de 13", dus het is wel een gewilde grootte.

Weet ook niet of nu terug kan naar 13"; ik had vandaag even de 13" van mijn vrouw vast en dan is het toch een soort iPad. Dat 15" scherm maakt wel echt een groot verschil.
Vergelijk je het met een oude 13” of de huidige 13,6”? Daar zit best wel verschil in namelijk. Echter 15,3 is aanmerkelijk groter. Voor mij blijft de sweetspot 14”. Je ziet ook dat Apple dat doet met de Pro en Dell met de XPS. Blijkbaar is dat een populair maatje. Logisch ook, prima af te lezen en toch nog handzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Redondo1982 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:03:
[...]

Vergelijk je het met een oude 13” of de huidige 13,6”? Daar zit best wel verschil in namelijk. Echter 15,3 is aanmerkelijk groter. Voor mij blijft de sweetspot 14”. Je ziet ook dat Apple dat doet met de Pro en Dell met de XPS. Blijkbaar is dat een populair maatje. Logisch ook, prima af te lezen en toch nog handzaam.
Ik vergelijk ‘m met de 13.3 m1 air. Ik weet niet of die 0.3inch zoveel verschil maakt. De 15.3 inch is echt wel een flink dienblad, maar ik vind m nog relatief handzaam. Het is alleen dat ik 13.3 gewend ben en die toch nog wel een stuk handzamer is.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste