Goedenavond!
Ik ben op zoektocht naar een nieuwe laptop. Ik heb hiervoor
dit topic geopend, omdat ik twijfel tussen de Matebook en Macbook. Wellicht kunnen jullie mij wel vast helpen met een ander iets, specifiek op MacOS gericht.
Echter, ik twijfel nog wat teveel over MacOS. Niet dat het me tegen zal vallen; heb in mijn schooltijd veel met Mac gewerkt, maar dat is alweer lang geleden. Wat ik veel doe, is fotobewerking en ook foto's uitzoeken. Ik heb een iPhone. Al aardig wat rondgezocht, zie wel wat handige features in combinatie met de iPhone. Wat vinden jullie nou écht handig die combinatie?
Voor het uitzoeken van foto's gebruik ik nu op Windows nog een hele oude versie van Google Picasa 3.9. Nu zullen daar voor Mac vast wel handige tools voor te vinden zijn. Maar ik fotografeer graag met mijn Sony-systeemcamera. Hoe zit het met het uitzoeken van foto's? Gaan alle foto's die ik uitzoek daarvan direct de iCloud in? Of kun je mappen uitsluiten? Ik wil namelijk niet alle foto's direct in mijn galerij op mijn iPhone hebben. Misschien hier en daar een keer een foto, maar weet niet hoe Apple daarmee omgaat?