Terwijl het gewoon op je huidige machine kan zonder dat die overkookt? Daar ging mn vraag over.. en die is beantwoord. Dit alles is off topic en niet gerelateerd aan mijn vraag. Geen idee waarom je hierop doorgaat.
Ik vind je manier van denken gewoon vermakelijk, negeer me gerustJazco2nd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:44:
[...]
Terwijl het gewoon op je huidige machine kan zonder dat die overkookt? Daar ging mn vraag over.. en die is beantwoord. Dit alles is off topic en niet gerelateerd aan mijn vraag. Geen idee waarom je hierop doorgaat.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Het is wel interessant hoe jij een discussie ingaat. Ik heb meerdere reacties aan je gegeven. Dat bestempel je vervolgens met negeren.
OK, ik ga erin mee. Kan je uitleggen wat je precies vermakelijk vind aan mijn vraag?
[quote]
Wat valt er nog te discussieren? Ik heb een M3 Air, daar ga ik een oude collectie eenmalig op omzetten. Klaar. Vervolgens verbaas jij je (correct me if Im wrong) waarom ik niet meer power in huis haal, een andere machine koop.. terwijl ik al flink wat power in huis heb. En vervolgens ga je vrij narcistisch reageren.
Ik vind het interessant, maar das meer ivm mijn werk achtergrond. Ben erg benieuwd.
OK, ik ga erin mee. Kan je uitleggen wat je precies vermakelijk vind aan mijn vraag?
[quote]
Ik heb daar netjes antwoord op gehad.Jazco2nd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:43:
Ik overweeg een paar 100 GB aan oude filmpjes (met GoPro3/Sony/Fujifilm/Olympus digitale cameras geschoten) om te zetten naar x.265 via Handbrake met mijn Macbook Air M3. Nu begrijp ik dat het handig is als je hem dan op een soort externe koelerplaat zet, zoals dit sjieke ding. Ik vroeg mij af of mensen met iets vergelijkbaars (en betaalbaars) ervaring hebben? https://svalt.com/
Wat valt er nog te discussieren? Ik heb een M3 Air, daar ga ik een oude collectie eenmalig op omzetten. Klaar. Vervolgens verbaas jij je (correct me if Im wrong) waarom ik niet meer power in huis haal, een andere machine koop.. terwijl ik al flink wat power in huis heb. En vervolgens ga je vrij narcistisch reageren.
Ik vind het interessant, maar das meer ivm mijn werk achtergrond. Ben erg benieuwd.
Heb een 14 inch Pro, maar de laatste tijd is het scherm me wat te klein. Ook moet ik alles een beetje groter zetten wil ik alles comfortabel kunnen lezen. Ben al een paar maanden nieuwsgierig naar een 15 inch Air, ben al gaan kijken in de winkels en wat uitgeprobeerd maar nog altijd in dubio.
Heb wat schrik voor het scherm & geluid maar meestal kijk ik Youtube, uitzonderlijk een aflevering van een serie of film.
Was aan het twijfelen om een M4 15 16/256 op te pikken voor €1379, maar had nu een nieuwe M3 gezien met dezelfde specs aan €1099. Heb de gok gewaagd, deze zou vrijdag binnenkomen.
Ben nu gewoon aan het twijfelen of die prijs de moeite waard is voor een "oude generatie" M3 of indien de M4 voor die meerwaarde zijn geld waard is en ik beter zou annuleren.
Heb hem alleszins niet goedkoper gevonden in de configuratie die ik wil (nieuw, zilver, azerty, 16GB). Mijn budget is hoe lager hoe beter
Heb wat schrik voor het scherm & geluid maar meestal kijk ik Youtube, uitzonderlijk een aflevering van een serie of film.
Was aan het twijfelen om een M4 15 16/256 op te pikken voor €1379, maar had nu een nieuwe M3 gezien met dezelfde specs aan €1099. Heb de gok gewaagd, deze zou vrijdag binnenkomen.
Ben nu gewoon aan het twijfelen of die prijs de moeite waard is voor een "oude generatie" M3 of indien de M4 voor die meerwaarde zijn geld waard is en ik beter zou annuleren.
Heb hem alleszins niet goedkoper gevonden in de configuratie die ik wil (nieuw, zilver, azerty, 16GB). Mijn budget is hoe lager hoe beter
Als je het scherm van de 14" Pro te klein vind, is de 15" Air een downgrade. De 14" Pro heeft namelijk een resolutie van 3024x1964, de 15" Air slechts 2880x1864.glycerine00 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:49:
Heb een 14 inch Pro, maar de laatste tijd is het scherm me wat te klein. Ook moet ik alles een beetje groter zetten wil ik alles comfortabel kunnen lezen. Ben al een paar maanden nieuwsgierig naar een 15 inch Air, ben al gaan kijken in de winkels en wat uitgeprobeerd maar nog altijd in dubio.
Ik heb mezelf slecht uitgedrukt, ik vind het scherm wat klein maar ook de weergave, ik heb nu alles zo ingesteld dat er minder ruimte wordt getoond zodat de tekst er groter uitziet. Standaard is de pro 1512x982, en ik heb het nu op 1352x878 staan dus ik dacht dat het grotere scherm van de Air hiervoor beter zou zijn.ThomasG schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:45:
[...]
Als je het scherm van de 14" Pro te klein vind, is de 15" Air een downgrade. De 14" Pro heeft namelijk een resolutie van 3024x1964, de 15" Air slechts 2880x1864.
Of ben ik dan totaal verkeerd en is dit nog erger op de Air?
Misschien eerst voor €2,50 eens een leesbril van de Action proberen ?
Ben al bij oogartsen geweest hoor, maar bril lukt mij doordat mijn brein zich heeft aangepast aan mijn ogen sinds mijn kindertijd.WiLLoW_TieN schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:18:
Misschien eerst voor €2,50 eens een leesbril van de Action proberen ?
Nu, mijn vraag ging gewoon over de M3 vs M4, en moest iemand tips hebben of het scherm van de 15 nu ok zou zijn voor mij of niet..
Ik heb begin dit jaar mijn oude windows laptop (16”) vaarwel gezegd en een macbook air 15” M3 aangeschaft.
En tot nu toe geen spijt van. Mooi beeld en alles goed leesbaar.
Zoals veel is het wel erg subjectief. Wat voor de een geweldig is, kan voor de ander minder bruikbaar zijn.
Als ik jou was zou ik eens een MM of CoolB instappen en het met eigen ogen bekijken.
En tot nu toe geen spijt van. Mooi beeld en alles goed leesbaar.
Zoals veel is het wel erg subjectief. Wat voor de een geweldig is, kan voor de ander minder bruikbaar zijn.
Als ik jou was zou ik eens een MM of CoolB instappen en het met eigen ogen bekijken.
@glycerine00 Je gaat ongeveer hetzelfde zien maar dan op een groter scherm.. Als je nu de verhouding goed vindt, als in, ik zie genoeg op het scherm, maar zo te lezen eigenlijk niet?
1440x932 is dan setting die je waarschijnlijk gaat gebruiken.. (ook het scherpste omdat er geen scaling toegepast wordt, en ook hetzelfde als oudere Pro’s van 10 jaar geleden.)
1440x932 is dan setting die je waarschijnlijk gaat gebruiken.. (ook het scherpste omdat er geen scaling toegepast wordt, en ook hetzelfde als oudere Pro’s van 10 jaar geleden.)
Ik teken nergens meer voor
Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
Ik was ook naar de M4 Air aan het kijken, heb uiteindelijk de 15 inch M3 16/512 gekocht voor 1140 euro, geweldige prijs en de verschillen tussen M3 en M4 ga ik niet merken..... ook de kleur was voor mij belangrijk en space grey is er helaas niet meer in M4, toegegeven een beetje fomo heb ik nu wel want ik koop normaal nooit "oude" modellenglycerine00 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:49:
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 29-05-2025 10:23 ]
Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9
Het MacBook Hoesjes, Sleeves, Cases, Tassen en Sticker topic
USB-C en Thunderbolt 3 accessoires
Kijk eerst of je post niet beter past in:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9
Het MacBook Hoesjes, Sleeves, Cases, Tassen en Sticker topic
USB-C en Thunderbolt 3 accessoires