Ik heb drie jaar geleden Macbook Air M1 gekocht voor m'n bedrijf, prettige laptop, wordt nu vooral privé gebruikt nadat mijn vrouw haar oudere macbook wel op was (uit 2010).
Nu ben ik voor de Macbook Air M3 13 Inch in het donker blauw gegaan, super mooie kleur. Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof het scherm groter is, optisch bedrog denk ik.. Ook vindt ik de uitstraling van de laptop wat stoerder qua vormgeving dan de wat rondervormige M1 Macbook Air.
Waar ik nog het meest van stond te kijken is de terugkomst van de Lightning kabel, heel erg fijn. Koppelt toch gewoon echt prettiger af en aan, vooral als je zoals ik, veelal moet verkassen voor verschillende meetings. De laptop is vrij licht en dat maakt hem een praktische reisgenoot.
Wat ik storend vindt aan de oplader: de kabel is donkerblauw, soort coating van katoen eromheen wat denk ik bedoelt is om kabelbreuken tegen te gaan, rolt gemakkelijk op namelijk en lijkt wel een soort versteviging in de kabel te zijn aangebracht. De meegeleverde adapter (30Watt, bij de Macbook Air M1 werd een 60+Watt adapter meegebracht) is wit, terwijl de kabel donkerblauw is, dat ziet er mijn inziens niet mooi uit en had ik beter verwacht van een fabrikant als Apple, gezien het feit ze altijd erg van de details zijn, enfin, het is niet anders.
Batterijduur is ook echt fijn en volstaat, gaat gemakkelijk een werkdag mee waarin je godgans in MS Teams meetings hebt gezeten met camera en microfoon aan.
Prijs kwaliteit vindt ik gewoon erg goed, als je naar vergelijkbare modellen Windhoos computers kijkt, ervaar ik toch wel dat Mac veel stabieler is qua OS en heeft het ook een hogere waarde als je het product wilt doorverkopen.
Koppeling met de nieuwe Earpods werkt ook goed, switchen tussen telefoon en laptop is wel eens mis gegaan maar dat kan ook simpelweg door mijn eigen onkunde zijn gebeurd.
Verlichting op toetsenbord is toereikend, toetsen typen lekker, eigenlijk niet heel erg veel anders dan de Macbook M1 Air.
Kortom, ben er blij mee. Heb hem nu 3 maandjes.