Denk je wel aan de warning in je eigen topic?
Deze opmerking vind ik niet helemaal op zn plaats. Dit topic is voor de terugroepactie op Babboe bakfietsen. Voor alle fietsen die in deze terugroepactie vallen.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Ik snap eigenlijk ook niet waarom de gedupeerden met een oudere bakfiets hier nog komen. Voor hen is er geen nieuws, komt er voorlopig geen nieuws..... Ik zal het nogmaals herhalen: die kunnen zich echt beter bij een claimstichting aansluiten en eventueel op zoek gaan naar een lasser die de klus aandurft. Maarja, dan moeten de probleempunten natuurlijk wel eerst gedetailleerd prijsgegeven worden en vooralsnog is dat het best bewaarde geheim van Nederland.
Je stoort je blijkbaar aan de berichten van de mensen met een bakfiets 5 jaar en ouder? In de trant van: we moeten niet zeuren en laat je berichtje dus hier dan maar achterwege?
Ik zou juist oproepen aan iedereen met een bakfiets van +5 jaar zodat we juist hier kunnen inventariseren om hoeveel mensen dit gaat en de eventuele vervolgstappen zijn vanuit Babboe of mensen die wel een proef-proces aandurven tegen Babboe.
Dus ik zou zeggen tegen die groep gedupeerden, laat je juist wel horen.
Het is aan topic starter @Jasphur om eventueel dit topic af te splitsen op specifiek <5 jaar oude Babboe bakfietsen.
PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Denk je wel aan de warning in je eigen topic?
Volgens mij was deze vraag nog niet gesteld en/of beantwoord. Dus vond dat het wel kon.
Ik heb overigens de topic warning zelf niet opgemaakt, hij stond er ineens.
@Bart_Denon Wat mij betreft blijft het gesprek over de ouder dan januari 2019 groep in dit topic. Het is precies wat je zegt, gewoon onderdeel van de terugroepactie. Enig afsplitsing die tot nu toe is gemaakt is het ervaringen topic voor de Winora: Het grote Winora bakfiets topic
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Had een tijdje terug dit topic op een duits forum al eens gelinkt, staan behoorlijk wat foto's in en wat fixes die gedaan zijn.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:46:
[...]
... eventueel op zoek gaan naar een lasser die de klus aandurft. Maarja, dan moeten de probleempunten natuurlijk wel eerst gedetailleerd prijsgegeven worden en vooralsnog is dat het best bewaarde geheim van Nederland.
Dit zijn natuurlijk praktijkvoorbeelden zonder berekeningen e.d., maar misschien dat een lasser/constructeur met wat verstand van zaken hier iets mee kan?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Die met de spanband
Anoniem: 39993
Nee, ik stoor me daar helemaal niet aan. Sterker nog, ik vind het heel vervelend voor ze hoe het nu allemaal loopt. In mijn ogen vallen die mensen echt volledig buiten de boot. Die zitten met een "economisch" bijna afgeschreven fiets, die in veel gevallen "technisch" nog helemaal niet afgeschreven is en - wel met onderhoud natuurlijk - nog best even mee zou kunnen. Economische afschrijving van een fiets is ongeveer 10% van de aanschafprijs per jaar (zie de gemiddelde fietsverzekering). Dat betekent dat een 6 jaar oude fiets nu nog een boekwaarde heeft van maximaal 40% van de aanschafprijs. De fietsen zijn nu veel duurder dan 6 jaar geleden, dus die mensen lopen tegen een enorme kostenpost aan en na maanden wachten hebben ze nog niet veel meer dan een vage net-niet-toezegging.Bart_Denon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:57:
[...]
Deze opmerking vind ik niet helemaal op zn plaats. Dit topic is voor de terugroepactie op Babboe bakfietsen. Voor alle fietsen die in deze terugroepactie vallen.
Je stoort je blijkbaar aan de berichten van de mensen met een bakfiets 5 jaar en ouder? In de trant van: we moeten niet zeuren en laat je berichtje dus hier dan maar achterwege?
Ik zou juist oproepen aan iedereen met een bakfiets van +5 jaar zodat we juist hier kunnen inventariseren om hoeveel mensen dit gaat en de eventuele vervolgstappen zijn vanuit Babboe of mensen die wel een proef-proces aandurven tegen Babboe.
Dus ik zou zeggen tegen die groep gedupeerden, laat je juist wel horen.
Het is aan topic starter @Jasphur om eventueel dit topic af te splitsen op specifiek <5 jaar oude Babboe bakfietsen.
Komt nog eens bij dat de fietsen in de terugroepactie veel duurder zijn dan "op de markt". Iemand met een volledig afgeschreven Babboe kan beter zijn dagwaarde laten schieten en ergens anders een nieuwe fiets kopen. Sneller en niet echt duurder. Ach, dan bestel je van die dagwaarde een gewone Winora fiets in de terugroepactie en gooi je die gewoon op MP.
Ik denk dat het uiteindelijk meer in hun belang is om druk te zetten op de Babboe-keten via een claimstichting dan braaf nog maanden te wachten op wat waarschijnlijk een aalmoes gaat zijn.
Verder ben ik vooral blij, dat wij in 2015 vanwege onze wensen en eisen voor een bakfiets (3 wieler) niet bij Babboe zijn uitgekomen. We hebben een showroommodel met 30 km erop gekocht van een ander merk bij een mobility provider die ging stoppen met bakfietsen. Die is nu 10 jaar oud. Natuurlijk hebben we daar kosten aan gehad.... maar ik gooi er zo 100 kilo ophoogzand (4 zakjes) in en hij breekt niet. Heb de tegels voor het nieuwe vloertje van de badkamer er ook mee opgehaald. Was de eerste die zijn bestelling bij de keuken- en sanitairboer met een bakfiets op kwam halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 23-05-2024 09:52 ]
Ik heb deze voorbeelden ook gezien, maar wat er volgens mij vooral ontbreekt is een technische specificatie van de gebreken op basis waarvan de NVWA heeft geoordeeld dat de verkoop gestaakt moest worden. Dat is namelijk wat we willen weten. En het zou dan ook heel fijn zijn om te weten wat Babboe gedaan heeft om die gebreken te verhelpen in hun "volledig nieuw ontworpen frames", die er in de praktijk waarschijnlijk ongeveer hetzelfde uit zullen zien.ps4mm schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:24:
[...]
Had een tijdje terug dit topic op een duits forum al eens gelinkt, staan behoorlijk wat foto's in en wat fixes die gedaan zijn.
Dit zijn natuurlijk praktijkvoorbeelden zonder berekeningen e.d., maar misschien dat een lasser/constructeur met wat verstand van zaken hier iets mee kan?
Je wil niet 3000 lassers hetzelfde wiel uit laten vinden.
Ik denk dat het compleet onrealistisch is om te verwachten dat Babboe instructies of berekeningen vrijgeeft waarmee eigenaren de problemen zelf kunnen oplossen mbv een lasser.
Dan kan je beter proberen dit bij de NVWA los te peuteren, ik weet niet of zij moeten voldoen aan een WOO verzoek?
Dan kan je beter proberen dit bij de NVWA los te peuteren, ik weet niet of zij moeten voldoen aan een WOO verzoek?
De inspectie wil die fietsen van de straat hebben omdat ze in alle redelijkheid niet te repareren zijn. Snap wel dat ze eigenaren (nog niet) willen verleiden door op eigen initiatief te gaan knutselen, hoe goed bedoeld dan ook.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Hmm.... De Babboe's in prijs verlaagd en ongeveer gelijktijdig de Winora "niet bestelbaar". Hier zit duidelijk iemand te sturen. Ze willen van de Babboe's af en ik vermoed dat die niet echt "hard lopen" momenteel. Ik lees hier ook eigenlijk alleen maar mensen die een Winora (Batavus) bestellen.
Oja, en vooral heel veel posts over wanneer mensen zich aangemeld hebben, op welke dag hun fiets is opgehaald, hoelang het duurde voor ze hun code ontvingen.... en dat ze direct een Winora besteld hebben.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom de gedupeerden met een oudere bakfiets hier nog komen. Voor hen is er geen nieuws, komt er voorlopig geen nieuws..... Ik zal het nogmaals herhalen: die kunnen zich echt beter bij een claimstichting aansluiten en eventueel op zoek gaan naar een lasser die de klus aandurft. Maarja, dan moeten de probleempunten natuurlijk wel eerst gedetailleerd prijsgegeven worden en vooralsnog is dat het best bewaarde geheim van Nederland.
Hier ook een fiets ouder dan 5 jaar en vind dit topic juist enorm waardevol. Zover ik weet is er namelijk massaclaim actief, rechtsbijstand is wel ingeschakeld. Zelf vraag ik mij juist af wat de meerwaarde is van dit topic van de eigenaren van een Babboe tot 5 jaar. Kies een nieuwe fiets uit en wacht. Lekker belangrijk welke merk het is, komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek.
Waarom zou dat onrealistisch zijn? Ze hebben mensen spulletjes verkocht die volgens de NVWA gewoon onveilig zouden zijn en eigenlijk nooit de weg op hadden gemogen in deze vorm. Waarom zou het nou onrealistisch zijn om die mensen van de informatie te voorzien die ze nodig hebben om mogelijk een andere partij een reparatie te laten doen en de constructie te verbeteren?Wolly schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:10:
Ik denk dat het compleet onrealistisch is om te verwachten dat Babboe instructies of berekeningen vrijgeeft waarmee eigenaren de problemen zelf kunnen oplossen mbv een lasser.
We hebben het hier niet over incidenten van frames die breken door extreem gebruik.... ze breken soms "gewoon". En dat lijkt mij toch aardig non-conform.
Omdat je niet wil dat mensen zonder enige vorm van controle een ingewikkeld veiligheidsprobleem oplossen terwijl jouw naam op de fiets staat.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:34:
[...]
Waarom zou dat onrealistisch zijn? Ze hebben mensen spulletjes verkocht die volgens de NVWA gewoon onveilig zouden zijn en eigenlijk nooit de weg op hadden gemogen in deze vorm. Waarom zou het nou onrealistisch zijn om die mensen van de informatie te voorzien die ze nodig hebben om mogelijk een andere partij een reparatie te laten doen en de constructie te verbeteren?
We hebben het hier niet over incidenten van frames die breken door extreem gebruik.... ze breken soms "gewoon". En dat lijkt mij toch aardig non-conform.
Die naam is verantwoordelijk voor het ontwerpen, produceren, verkopen EN onder de pet houden van datzelfde veiligheidsprobleem.Wolly schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:42:
[...]
Omdat je niet wil dat mensen zonder enige vorm van controle een ingewikkeld veiligheidsprobleem oplossen terwijl jouw naam op de fiets staat.
En wat als zo'n 'verbetering' dan niet goed wordt uitgevoerd? Wie wordt er dan op aangekeken? Babboe? NVWA? De lasser?Anoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Die naam is verantwoordelijk voor het ontwerpen, produceren, verkopen EN onder de pet houden van datzelfde veiligheidsprobleem.
Daarmee open je de weg naar heel wat andere mogelijke problemen.
If it aint fixed, it's broken.
Alsmede voor het oplossen ervanAnoniem: 39993 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Die naam is verantwoordelijk voor het ontwerpen, produceren, verkopen EN onder de pet houden van datzelfde veiligheidsprobleem.
Bevalt prima! Echt een verademing ten opzichten van de Babboe. De Carqon heeft zelfs vering, fiets echt super smooth.xscyther schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:13:
[...]
Hoe bevalt die? Ik vond hem zelf nogal tegenvallen, met name hoe laag hij bij de grond zit waardoor ik niet diep door de bochten kan.
Arval > Hellorider
[ Voor 18% gewijzigd door Radjesh op 23-05-2024 11:49 ]
Niet
We hebben het hier wel steeds over de lopende massaclaim maar ik heb op verschillende manieren contact gezocht met advocatenkantoor Birkway achter de massaclaim maar geen reactie ontvangen...
Iemand die ik ken met juridische kennis zegt dat het lastig wordt om één claim namens alle gedupeerden te doen, omdat een deel nu ruimhartig wordt gecompenseerd. Daarom is een massaclaim steeds minder rendabel en kan het ook zijn dat Birkway er niet meer door gaat.
Edit: ik heb 2 lassers gevraagd maar durven beide geen verbetering te doen. Mijn laatste hoop is nu dat ik op basis van een ingebreke stelling de bakfiets retour verkoper (Babboe webshop) kan doen en mijn aankoopbedrag terugkrijg.
Iemand die ik ken met juridische kennis zegt dat het lastig wordt om één claim namens alle gedupeerden te doen, omdat een deel nu ruimhartig wordt gecompenseerd. Daarom is een massaclaim steeds minder rendabel en kan het ook zijn dat Birkway er niet meer door gaat.
Edit: ik heb 2 lassers gevraagd maar durven beide geen verbetering te doen. Mijn laatste hoop is nu dat ik op basis van een ingebreke stelling de bakfiets retour verkoper (Babboe webshop) kan doen en mijn aankoopbedrag terugkrijg.
[ Voor 20% gewijzigd door wheeler op 23-05-2024 11:52 ]
Kreeg net een mailtje.
Beste {voornaam|Babboe eigenaar},
Je hebt je enkele weken geleden aangemeld voor de terugroepactie.
We houden je graag op de hoogte van het proces achter de schermen.
We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het verloop van de terugroepactie. Het gaat om een gigantische operatie die veel tijd kost. We zijn volop bezig met het ophalen van bakfietsen en we zijn inmiddels gestart met het uitleveren van de eerste nieuwe (bak)fietsen*.
Bekijk hier een persoonlijke boodschap van onze directeur Gerard Feenema en een kijkje achter de schermen.
https://e.babboe.nl/ct/m1...NnXECwnOA/4AsZZuhr5jSKJ68
We willen je nogmaals bedanken voor je geduld.
Babboe
* Alle eigenaren van een Babboe-bakfiets van vijf jaar of jonger die binnen de terugroepactie valt, krijgen na het ophalen van hun huidige bakfiets een nieuwe bakfiets. Voor alle eigenaren van een Babboe-bakfiets die ouder is dan vijf jaar, geldt dat rekening wordt gehouden met de dagwaarde. Deze dagwaarde kan worden gebruikt bij de aanschaf van een nieuwe (bak)fiets.
We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het verloop van de terugroepactie. Het gaat om een gigantische operatie die veel tijd kost. We zijn volop bezig met het ophalen van bakfietsen en we zijn inmiddels gestart met het uitleveren van de eerste nieuwe (bak)fietsen*.
Bekijk hier een persoonlijke boodschap van onze directeur Gerard Feenema en een kijkje achter de schermen.
Babboe
* Alle eigenaren van een Babboe-bakfiets van vijf jaar of jonger die binnen de terugroepactie valt, krijgen na het ophalen van hun huidige bakfiets een nieuwe bakfiets. Voor alle eigenaren van een Babboe-bakfiets die ouder is dan vijf jaar, geldt dat rekening wordt gehouden met de dagwaarde. Deze dagwaarde kan worden gebruikt bij de aanschaf van een nieuwe (bak)fiets.
Prachtig die placeholder
Ik heb deze mail helemaal niet gehad?
Ook na bekijken van dit (verborgen) filmpje krijg ik steeds meer gevoel dat het een grote PR actie voor Babboe begint te worden met een gelikt filmpje met Gerard in de hoofdrol. En waar is de vorige directrice eigenlijk gebleven? Zit die bij Justitie in afwachting op het strafrechtelijk onderzoek?
Ook na bekijken van dit (verborgen) filmpje krijg ik steeds meer gevoel dat het een grote PR actie voor Babboe begint te worden met een gelikt filmpje met Gerard in de hoofdrol. En waar is de vorige directrice eigenlijk gebleven? Zit die bij Justitie in afwachting op het strafrechtelijk onderzoek?
Hoi Voornaam, een persoonlijke boodschap.
Alle tickets onbeantwoord, sinds weken
Terugroepactie onbeantwoord, al weken.
Wat gaat er veel mis bij Babboe.
Dan bel je Babboe op 05133 78 81 36 (klantenservice) om te vragen naar de status van de terugroepactie, omdat je al 6 weken niets hoort ... en dan hangen ze gewoon op.
Alle tickets onbeantwoord, sinds weken
Terugroepactie onbeantwoord, al weken.
Wat gaat er veel mis bij Babboe.
Dan bel je Babboe op 05133 78 81 36 (klantenservice) om te vragen naar de status van de terugroepactie, omdat je al 6 weken niets hoort ... en dan hangen ze gewoon op.
[ Voor 34% gewijzigd door Stewie! op 23-05-2024 16:42 ]
Wel mooi dat ze het commentaar (nog) niet uitgeschakeld hebben bij die video. Staan al een paar mooie tussenMorto schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:54:
Kreeg net een mailtje.
Babboe
Een link naar dit topic zou mooi zijn
Staat er inmiddelsWolly schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Wel mooi dat ze het commentaar (nog) niet uitgeschakeld hebben bij die video. Staan al een paar mooie tussen
Een link naar dit topic zou mooi zijn
EDIT 18:36u: ...en hij is weer verwijderd door Babboe.
[ Voor 19% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 23-05-2024 18:36 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Heerlijk die persoonlijke boodschap waarin ze nog geeneens in staat zijn je naam in de aanhef te stoppen. Even lekker in de bek pissen van de mensjes die we al maanden lang categorisch doodnegeren.Morto schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:54:
Kreeg net een mailtje.
Babboe
Precies wat mijn vrouw zei. Ze vroeg zich ook echt af of er een gezin was dat zich hiervoor had laten lenen of dat ze acteurs hebben ingezet.wheeler schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:24:
Ik heb deze mail helemaal niet gehad?
Heel eerlijk, daar geloof ik voor de gedupeerden met een oudere Babboe dus vooralsnog geen woord van. Voor hen komt er geen oplossing, maar een aalmoes. Daar durf ik bijna een wedje op te leggen.
Voor die mensen komt er geen oplossing, dus die worden gedwongen "om dan zelf maar wat te gaan rommelen" of de portemonnee open te trekken, om te keren en dan tot de conclusie te komen dat er deze zomer geen geld meer is voor een vakantie of een paar uitstapjes.
De Accell groep heeft gewoon een vervanger klaarstaan voor Babboe: Winora. Ze dumpen nu de Babboe voorraad. Let maar op, zodra de "dagwaarde-gedupeerden" aan de beurt zijn gaan die prijzen nog verder omlaag. Dat zijn namelijk mensen die daadwerkelijk de portemonnee zullen moeten gaan trekken en aan hen willen ze dan proberen om de "besmette Babboes" tegen een zacht prijsje te slijten. Daarna is het einde Babboe. Daarom staat de Winora ook tegen een idioot hoge prijs op de "acite-site". Voor de mensen die "gewoon een nieuwe bakfiets krijgen" zijn die prijzen namelijk helemaal niet relevant. Die zijn gericht op de mensen die straks de portemonnee moeten gaan trekken.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-05-2024 08:12 ]
Persoonlijk van de directeur, niet persoonlijk naar de klant. Gelukkig benoemd hij wel dat het moederbedrijf garant staat, ben benieuwd hoe ver die garantie gaat. Wanneer fietsen ouder dan 5 jaar onder nonconform volledig terugbetaald moeten worden. Het zal mij niet verbazen als klanten die de compensatie niet accepteren straks in de failliete boedel achterblijven.xscyther schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:48:
[...]
Heerlijk die persoonlijke boodschap waarin ze nog geeneens in staat zijn je naam in de aanhef te stoppen. Even lekker in de bek pissen van de mensjes die we al maanden lang categorisch doodnegeren.![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd of dit het bericht was dat eind mei gedeeld zou worden waar iemand het over het in dit topic
Het gros van de >5jr populatie weet niet dat ze kunnen ontbinden op basis van non-conformiteit, dus die gaan mee met het verhaal van Babboe en slikken het verlies (vooral als de fiets tussen de 5 en 7 jaar oud is en de vervangende Babboe's voor een relatief zachte prijs in de shop staan).Deveon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Persoonlijk van de directeur, niet persoonlijk naar de klant. Gelukkig benoemd hij wel dat het moederbedrijf garant staat, ben benieuwd hoe ver die garantie gaat. Wanneer fietsen ouder dan 5 jaar onder nonconform volledig terugbetaald moeten worden. Het zal mij niet verbazen als klanten die de compensatie niet accepteren straks in de failliete boedel achterblijven.
De relatief kleine groep die het wel weet, zal een kostenpost zijn voor Accell maar dat is niets in verhouding tot de totale kosten van deze operatie.
Bovenstaande verandert als de massaclaimgroepen veel mensen aan zich weten te binden. De vraag is dan wat Accell gaat doen: over de brug komen of Babboe laten klappen. Ik ben bang dat @Anoniem: 39993 met zijn redenering op het juiste pad zit qua voorraad van de Babboe-modellen, en ik denk dat dit ook een onderdeel van de exitstrategie kan zijn (laten klappen dus).
Op papier zijn Accell en Babboe gescheiden - je hebt als klant feitelijk niets te maken met Accell. Als Babboe klapt, kun je daardoor niet zonder meer bij Accell terecht (evenmin dat je bij aandeelhouders terecht kunt als een bedrijf op de fles gaat).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Mijn rechtsbijstand ziet er helemaal geen heil in. Ik heb wel de indruk dat ze geen zin hebben om de strijd aan te gaan en een tikkie makkelijk zijn
Dus stel dat je helemaal gelijk hebt @Heroic_Nonsense: wat zou het kosten om een rechtzaak te starten? Hoeveel tweakers met een 5+ bakfiets zouden we moeten verenigen voor een investering in recht? Anderen kundige reacties ook welkom!
Ik ben er spuugziek van dat die stomme bakfiets nog steeds in mn garage in de weg staat en dat ik m niet kan verkopen...
Dus stel dat je helemaal gelijk hebt @Heroic_Nonsense: wat zou het kosten om een rechtzaak te starten? Hoeveel tweakers met een 5+ bakfiets zouden we moeten verenigen voor een investering in recht? Anderen kundige reacties ook welkom!
Ik ben er spuugziek van dat die stomme bakfiets nog steeds in mn garage in de weg staat en dat ik m niet kan verkopen...
Ze gaan Babboe laten klappen, TENZIJ..... dingen zich heel erg positief gaan ontwikkelen. Maar ik vrees - je weet het nooit zeker natuurlijk - dat dat laatse wel heel erg wishful thinking is.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:08:
[...]
Het gros van de >5jr populatie weet niet dat ze kunnen ontbinden op basis van non-conformiteit, dus die gaan mee met het verhaal van Babboe en slikken het verlies (vooral als de fiets tussen de 5 en 7 jaar oud is en de vervangende Babboe's voor een relatief zachte prijs in de shop staan).
De relatief kleine groep die het wel weet, zal een kostenpost zijn voor Accell maar dat is niets in verhouding tot de totale kosten van deze operatie.
Bovenstaande verandert als de massaclaimgroepen veel mensen aan zich weten te binden. De vraag is dan wat Accell gaat doen: over de brug komen of Babboe laten klappen. Ik ben bang dat @Anoniem: 39993 met zijn redenering op het juiste pad zit qua voorraad van de Babboe-modellen, en ik denk dat dit ook een onderdeel van de exitstrategie kan zijn (laten klappen dus).
Op papier zijn Accell en Babboe gescheiden - je hebt als klant feitelijk niets te maken met Accell. Als Babboe klapt, kun je daardoor niet zonder meer bij Accell terecht (evenmin dat je bij aandeelhouders terecht kunt als een bedrijf op de fles gaat).
Winora heeft nu in ieder geval een - welliswaar ongeplande - flinke stijging in marktaandeel gerealiseerd. Voor Babboem had bijna niemand van dat merk gehoord.
Laat ik vooropstellen dat lid worden van een massaclaimgroep het goedkoopst is.sunib schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:19:
Mijn rechtsbijstand ziet er helemaal geen heil in. Ik heb wel de indruk dat ze geen zin hebben om de strijd aan te gaan en een tikkie makkelijk zijn
Als je zelf een rechtsgang wil maken, dan kost dat geld en ook veel tijd. Je betaalt griffiekosten en kosten voor het laten betekenen van de dagvaarding,
De griffiekosten zijn afhankelijk van het bedrag waarover je rechtzaak gaat. Hier kun je een staffel vinden - kijk welk bedrag je wil vorderen van Babboe en zoek het juiste griffierecht erbij. Voor de meeste Babboe-fietsen zal het griffierecht dus 248 euro zijn als je als natuurlijk persoon optreedt.
Het betekenen van een dagvaarding (door een deurwaarder) kost ongeveer 113 euro, maar veel deurwaarders bieden pakketten aan waar meer dan alleen het betekenen in zit. Dat kan interessant zijn, maar is ook duurder. Als je echt alleen wil laten betekenen (en dus onder andere zelf de tekst van de dagvaarding opstelt) moet je dat expliciet aangeven om niet hoger dan die +/- 113 euro uit te komen.
Tijd is een grote factor - reken op minimaal een vrije dag, misschien wel meer dan één.
Je kunt de rechter vragen om deze kosten (middels een "kostenveroordeling") in ieder geval deels door Babboe te laten betalen (als je wint).
Omgekeerd zal Babboe dat ook vragen, dus als je verliest betaal je (een deel van) de kosten die Babboe heeft moeten maken door jouw rechtzaak. Aangezien Babboe ongetwijfeld een advocaat inschakelt, en die kosten ook deels verhaald mogen worden op de verliezende partij, kan dat in de papieren lopen.
Dat is ook precies het vieze spelletje wat ze spelen. De risico's voor een zaak m.b.t. non-conformiteit voor de dagwaarde-gedupeerden zijn werkelijk enorm. Zelfs als je zou winnen, dan ben je een hele tijd verder. Bij Accell weten ze precies welke zaken er tegen hen gestart worden en wanneer die zullen gaan dienen.... kwestie van op tijd de stekker eruit trekken en dan heb je dus een vonnis tegen een kale kip die gewoon failliet gaat, of je mag direct aansluiten bij de curator. En ik denk dat ze daar bij Accell niet eens echt iets voor hoeven te doen, zou me niets verbazen als dat gewoon qua tijd het "natuurlijk verloop" van het proces zal zijn. Babboe overleeft het niet tot de vonnissen er zijn.Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:40:
[...]
Laat ik vooropstellen dat lid worden van een massaclaimgroep het goedkoopst is.
Als je zelf een rechtsgang wil maken, dan kost dat geld en ook veel tijd. Je betaalt griffiekosten en kosten voor het laten betekenen van de dagvaarding,
De griffiekosten zijn afhankelijk van het bedrag waarover je rechtzaak gaat. Hier kun je een staffel vinden - kijk welk bedrag je wil vorderen van Babboe en zoek het juiste griffierecht erbij. Voor de meeste Babboe-fietsen zal het griffierecht dus 248 euro zijn als je als natuurlijk persoon optreedt.
Het betekenen van een dagvaarding (door een deurwaarder) kost ongeveer 113 euro, maar veel deurwaarders bieden pakketten aan waar meer dan alleen het betekenen in zit. Dat kan interessant zijn, maar is ook duurder. Als je echt alleen wil laten betekenen (en dus onder andere zelf de tekst van de dagvaarding opstelt) moet je dat expliciet aangeven om niet hoger dan die +/- 113 euro uit te komen.
Tijd is een grote factor - reken op minimaal een vrije dag, misschien wel meer dan één.
Je kunt de rechter vragen om deze kosten (middels een "kostenveroordeling") in ieder geval deels door Babboe te laten betalen (als je wint).
Omgekeerd zal Babboe dat ook vragen, dus als je verliest betaal je (een deel van) de kosten die Babboe heeft moeten maken door jouw rechtzaak. Aangezien Babboe ongetwijfeld een advocaat inschakelt, en die kosten ook deels verhaald mogen worden op de verliezende partij, kan dat in de papieren lopen.
Dit is de beste uitkomst voor Accell. Ze kopen hiermee 2 dingen:
- marktaandeel en naamsbekendheid voor de Babboe vervanger
- goodwill bij ten minste nog een deel van de Babboe klanten
De rest krijgt straks gewoon de spreekwoordelijke middelvinger.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-05-2024 09:56 ]
Vraag mij wel af hoe ver de garantie van de Accell groep strekt. Ik denk namelijk dat ze zeker niet vrij van aansprakelijkheid zijn en daarom garant staan voor de terugroepactie. Uiteindelijk waren ze wel onderdeel van de directie van een bedrijf wat actief de inspectie misleid heeft.
Van je verplichtingen af proberen te komen door de boel te laten klappen werkt niet bij een holding als Accell.Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:48:
[...]
Dat is ook precies het vieze spelletje wat ze spelen. De risico's voor een zaak m.b.t. non-conformiteit voor de dagwaarde-gedupeerden zijn werkelijk enorm. Zelfs als je zou winnen, dan ben je een hele tijd verder. Bij Accell weten ze precies welke zaken er tegen hen gestart worden en wanneer die zullen gaan dienen.... kwestie van op tijd de stekker eruit trekken en dan heb je dus een vonnis tegen een kale kip die gewoon failliet gaat, of je mag direct aansluiten bij de curator. En ik denk dat ze daar bij Accell niet eens echt iets voor hoeven te doen, zou me niets verbazen als dat gewoon qua tijd het "natuurlijk verloop" van het proces zal zijn. Babboe overleeft het niet tot de vonnissen er zijn.
Dit is de beste uitkomst voor Accell. Ze kopen hiermee 2 dingen:
- marktaandeel en naamsbekendheid voor de Babboe vervanger
- goodwill bij ten minste nog een deel van de Babboe klanten
De rest krijgt straks gewoon de spreekwoordelijke middelvinger.
Helemaal mee eens hoor! Wij prijzen ons gelukkig dat we niet in die situatie zitten. Maar een waardepaling is vrijwel altijd minder dan wat iets waard is voor de eigenaar. Al helemaal wanneer je voor het geld dat je krijgt niet terug kan kopen wat je had.Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:01:
[...]
Heel eerlijk, daar geloof ik voor de gedupeerden met een oudere Babboe dus vooralsnog geen woord van. Voor hen komt er geen oplossing, maar een aalmoes. Daar durf ik bijna een wedje op te leggen.
Voor die mensen komt er geen oplossing, dus die worden gedwongen "om dan zelf maar wat te gaan rommelen" of de portemonnee open te trekken, om te keren en dan tot de conclusie te komen dat er deze zomer geen geld meer is voor een vakantie of een paar uitstapjes.
De Accell groep heeft gewoon een vervanger klaarstaan voor Babboe: Winora. Ze dumpen nu de Babboe voorraad. Let maar op, zodra de "dagwaarde-gedupeerden" aan de beurt zijn gaan die prijzen nog verder omlaag. Dat zijn namelijk mensen die daadwerkelijk de portemonnee zullen moeten gaan trekken en aan hen willen ze dan proberen om de "besmette Babboes" tegen een zacht prijsje te slijten. Daarna is het einde Babboe. Daarom staat de Winora ook tegen een idioot hoge prijs op de "acite-site". Voor de mensen die "gewoon een nieuwe bakfiets krijgen" zijn die prijzen namelijk helemaal niet relevant. Die zijn gericht op de mensen die straks de portemonnee moeten gaan trekken.
Bestuursaansprakelijkheid misschien, of een "schuld" van moeder bij dochter. Maar in principe gaan verplichtingen van dochter niet over op moeder, tenzij.... een uitzondering van toepassing zou zijn. Maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden verder.Deveon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:06:
Vraag mij wel af hoe ver de garantie van de Accell groep strekt. Ik denk namelijk dat ze zeker niet vrij van aansprakelijkheid zijn en daarom garant staan voor de terugroepactie. Uiteindelijk waren ze wel onderdeel van de directie van een bedrijf wat actief de inspectie misleid heeft.
Als men na uitkering van een waardebepaling niet kan terugkopen wat mijn kwijt raakt kun je je afvragen of de waardebepaling juist is gedaan
Waardebepaling van het ondeugdelijk product of die van het nieuwe product? En wat betekend 'niet kan terugkopen'? Iemand die niet het verschil wat overblijft kan betalen of bedoel je dat de dagwaardevoucher de waarde van het vervangende product zou moeten hebben? Zoals bij de jonger dan januari 2019 bakfietsen die zijn teruggeroepen en gratis een vervangend product mochten uitzoeken?MJdaBOMB schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:09:
Als men na uitkering van een waardebepaling niet kan terugkopen wat mijn kwijt raakt kun je je afvragen of de waardebepaling juist is gedaan
Stel dat dagwaarde 400 euro is voor een 7 jaar oude city E. Kan je dan voor dat geld op Marktplaats een elektrische bakfiets kopen die vergelijkbaar is voor hetzelfde geld. Los van dat je een voucher krijgt en geen cash.
Indien je verlicht moet winkel nemen via een voucher verwacht je tenminste een aanbod dat passend is bij het budget en marktconforme prijzen
Indien je verlicht moet winkel nemen via een voucher verwacht je tenminste een aanbod dat passend is bij het budget en marktconforme prijzen
Wellicht gaat dat nog gebeuren? Wellicht zakt de prijs van een City Mountain wel enorm op de website en kun je die ineens kopen voor 400 euro. Tot nu toe kunnen we echt helemaal niks over zeggen en is het wachten.
De webwinkel is al meerdere keren aangepast, verschillende modellen zijn uit en in voorraad gegaan en zelfs de bedragen van de producten zijn een keer aangepast. De toekomst kan worden voorspeld als het is gebeurd.
De webwinkel is al meerdere keren aangepast, verschillende modellen zijn uit en in voorraad gegaan en zelfs de bedragen van de producten zijn een keer aangepast. De toekomst kan worden voorspeld als het is gebeurd.
Dagwaarde staat niet gelijk aan vervangingswaarde. Bij autoverzekering is dit vaak een aanvullende module.MJdaBOMB schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:06:
Stel dat dagwaarde 400 euro is voor een 7 jaar oude city E. Kan je dan voor dat geld op Marktplaats een elektrische bakfiets kopen die vergelijkbaar is voor hetzelfde geld. Los van dat je een voucher krijgt en geen cash.
Onze staal-houten ros is na 5 jaar en 27 duizend km vandaag opgehaald. Chauffeur heeft nog geeneens gevraagd naar de accu noch de lader.
Nu wachten tot de Winora weer beschikbaar komt.
Nu wachten tot de Winora weer beschikbaar komt.
Voor de mensen die hiervoor een City Mountain hadden en die een Winora hebben besteld :
( wij hebben bijna 5 jaar op een City Mountain gefietst, ongeveer 10.xxx km )
1. Hij fiets hetzelfde.
2. De bak is iets kleiner.
3. Koppel van 85nm is dik in orde.
4. Bosch motor is alleen vele malen sterker dan die Yamaha. Dik pluspunt !!
5. Frame is 100% hetzelfde als de City Mountain.
6. Rubber onder standaard voorkomt knal. ( standaard haak knalt ook niet tegen de bak )
7. Bak is veel minder gevoelig voor schimmel.
8. Display Bosch is stuk beter dan die Yamaha. Display Yamaha A gaat binnen een half jaar kapot ! ( blauwe verlichting ) ( andere ebike heeft ook dat Bosch display ) ( purion )
9. Verlichting is voor vele malen beter dan City Mountain.
Kan nog wel even doorgaan, als je een City Mountain hebt besteld zou ik hem snel veranderen in een Winora.
( wij hebben bijna 5 jaar op een City Mountain gefietst, ongeveer 10.xxx km )
1. Hij fiets hetzelfde.
2. De bak is iets kleiner.
3. Koppel van 85nm is dik in orde.
4. Bosch motor is alleen vele malen sterker dan die Yamaha. Dik pluspunt !!
5. Frame is 100% hetzelfde als de City Mountain.
6. Rubber onder standaard voorkomt knal. ( standaard haak knalt ook niet tegen de bak )
7. Bak is veel minder gevoelig voor schimmel.
8. Display Bosch is stuk beter dan die Yamaha. Display Yamaha A gaat binnen een half jaar kapot ! ( blauwe verlichting ) ( andere ebike heeft ook dat Bosch display ) ( purion )
9. Verlichting is voor vele malen beter dan City Mountain.
Kan nog wel even doorgaan, als je een City Mountain hebt besteld zou ik hem snel veranderen in een Winora.
[ Voor 10% gewijzigd door londemanmp op 24-05-2024 17:53 ]
Ongetwijfeld is de Winora beter dan de City Mountain, maar de bak voldoet niet aan mijn wensen. Dus ik ga toch gewoon weer verder met Babboe
We zien wel hoe het gaat.
Mocht er iemand een oplader en zo'n koppelstuk over hebben dan hoor ik dit graag, toevallig is mijn oplader er vandaag ook nog eens mee opgehouden. Net nu ik heb besloten toch weer (zonder kinderen) te gaan fietsen met mijn 7 jaar oude bakfiets. Babboe vraagt erg hoge bedragen hiervoor
Wij leasen een babboe big e, vandaag mail van het lease maatschappij gehad dat er nog steeds niks bekend is over controles
Wij krijgen 3 opties
1. Controle afwachten
2. Nieuwe bakfiets, de carqon cruise
Dan krijgen we een nieuw 3 jarig contract, het maandbedrag blijft hetzelfde als met babboe (evt accesoires moeten wel nog extra berekend worden)
3. Ons huidig contract afmaken met de carqon cruise, dit is dan zonder accesoires.
Wij krijgen 3 opties
1. Controle afwachten
Dan krijgen we een nieuw 3 jarig contract, het maandbedrag blijft hetzelfde als met babboe (evt accesoires moeten wel nog extra berekend worden)
3. Ons huidig contract afmaken met de carqon cruise, dit is dan zonder accesoires.
Voor welke bakfiets en welk koppelstuk bedoel je?BrammG schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:25:
Mocht er iemand een oplader en zo'n koppelstuk over hebben dan hoor ik dit graag, toevallig is mijn oplader er vandaag ook nog eens mee opgehouden. Net nu ik heb besloten toch weer (zonder kinderen) te gaan fietsen met mijn 7 jaar oude bakfiets. Babboe vraagt erg hoge bedragen hiervoor
Die van ons is 19 April opgehaald. Maandag (27 mei) krijgen we onze nieuwe.TinusXIII schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:11:
Zojuist eindelijk bericht gehad dat ze de Babboe volgende week komen ophalen.![]()
Hopelijk kunnen we dan snel een nieuwe bestellen en is die nog op tijd binnen zodat we die in de zomer nog kunnen gebruiken
We hadden een City-E, hebben nu gekozen voor de Winora FUB2W.
(dan weet je waar je een beetje aan toe bent
Ik heb de oplader en het koppelstuk nog liggen.BrammG schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:25:
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Welke maatschappij?Ambermaralinde schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:14:
Wij leasen een babboe big e, vandaag mail van het lease maatschappij gehad dat er nog steeds niks bekend is over controles
Wij krijgen 3 opties
1. Controle afwachten
Niet
Als dat het geval was, dan hadden ze toch al lang de boel laten klappen. Hadden ze de terugroepactie ook niet meer hoeven uitvoeren.Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:00:
[...]
Bestuursaansprakelijkheid misschien, of een "schuld" van moeder bij dochter. Maar in principe gaan verplichtingen van dochter niet over op moeder, tenzij.... een uitzondering van toepassing zou zijn. Maar daar ga ik mijn vingers niet aan branden verder.
Dagwaarde is een keuze van Babboe. Normaliter mag je verwachten een vervangende product te krijgenDeveon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:27:
[...]
Dagwaarde staat niet gelijk aan vervangingswaarde. Bij autoverzekering is dit vaak een aanvullende module.
Nee, dit is voor "wat er overblijft na Babboem" verreweg de beste route. Zo maken ze de assets van het zinkend schip toch nog van waarde voor de groep / holding.prammers schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:49:
[...]
Als dat het geval was, dan hadden ze toch al lang de boel laten klappen. Hadden ze de terugroepactie ook niet meer hoeven uitvoeren.
Ze doen dit niet uit liefde voor de klant. Ze doen dit om er zelf zo goed mogelijk uit te komen. De holding heeft eigenlijk op hoog niveau al min of meer afscheid genomen van Babboe.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-05-2024 08:06 ]
Zullen we de complottheorie laten voor wat het is?Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:04:
[...]
Nee, dit is voor "wat er overblijft na Babboem" verreweg de beste route. Zo maken ze de assets van het zinkend schip toch nog van waarde voor de groep / holding.
Ze doen dit niet uit liefde voor de klant. Ze doen dit om er zelf zo goed mogelijk uit te komen. De holding heeft eigenlijk op hoog niveau al min of meer afscheid genomen van Babboe.
Ik snap pessimisme en het is te makkelijk om er op dit moment blindelings op te vertrouwen. Echter kan dit dan ook echt weer niet zo makkelijk. De boel nu nog zomaar te gaan laten klappen komen ze echt niet zomaar mee weg lijkt me. Eerder werd gesuggereerd dat Accell geen enkele verantwoordelijkheid heeft, ondanks dat er zeker voorbeelden zijn, is het in deze echt niet zo makkelijk.Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:04:
[...]
Nee, dit is voor "wat er overblijft na Babboem" verreweg de beste route. Zo maken ze de assets van het zinkend schip toch nog van waarde voor de groep / holding.
We gaan het iig merken tussen nu en een paar jaar, maar laten we oppassen met te extreme stemming- en bangmakkerij?
Misschien heb ik het mis, ik zie graag goed onderbouwde bewijzen voor je claims.
Nou dan nu de echte laatste week van mei. Benieuwd of er iets te melden valt vanuit Babboe... of dat het weer een week gissen wordt.
En mijn bakfiets is net opgehaald. Hij was goed op tijd. Over een paar uurtjes ligt ie in de shredder.
Nu wachten op het certificaat.
Nu wachten op het certificaat.
De Winora en de Curve Mountain staan momenteel niet op voorraad. Dus als je 1 van die twee bakfietsen wil hebben wacht dan even en check de webshop regelmatig. Al vaak genoeg gezien dat ze na een paar dagen/weken wel weer op voorraad zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 27-05-2024 08:37 ]
Ik zal het in de gaten houden mocht er weer voorraad zijn.Jasphur schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:37:
De Winora en de Curve Mountain staan momenteel niet op voorraad. Dus als je 1 van die twee bakfietsen wil hebben wacht dan even en check de webshop regelmatig. Al vaak genoeg gezien dat ze na een paar dagen/weken wel weer op voorraad zijn.
Hier in Rdam verhuurt BAQME ook Babboe City Mountain modellen. Deze waren een tijdje van de weg, maar nu weer terug én beschikbaar.
Website geeft aan: De BAQME’s in Rotterdam komen nu geleidelijk weer allemaal beschikbaar. De huurbare fietsen zijn goedgekeurd, deze kun je vinden via de Q iconen op de kaart. Hartelijk dank voor je geduld
Ik heb snel gekeken of ik extra laswerk of versteviging zag, maar kon zo snel niets zien. Aangezien we nog steeds niet weten wat gecontroleerd moet worden en bericht of planning uitblijft blijf ik hier wel benieuwd naar.
Website geeft aan: De BAQME’s in Rotterdam komen nu geleidelijk weer allemaal beschikbaar. De huurbare fietsen zijn goedgekeurd, deze kun je vinden via de Q iconen op de kaart. Hartelijk dank voor je geduld
Ik heb snel gekeken of ik extra laswerk of versteviging zag, maar kon zo snel niets zien. Aangezien we nog steeds niet weten wat gecontroleerd moet worden en bericht of planning uitblijft blijf ik hier wel benieuwd naar.
Nog even een kleine update over wel of niet de accu. Onze bakfiets is vrijdag opgehaald, zonder accu en zonder lader. Chauffeur heeft er niet naar gevraagd en gisteren hebben onze inruilcertificaat gekregen.
Ik heb het even na gevraagd via de chat:realidolownor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:27:
Hier in Rdam verhuurt BAQME ook Babboe City Mountain modellen. Deze waren een tijdje van de weg, maar nu weer terug én beschikbaar.
Onze bakfietsen die weer beschikbaar zijn door Babboe volgens de veiligheidsnormen van NVWA goedgekeurd.
Wanneer ze 'nog' niet goedgekeurd zijn, zijn ze ook niet beschikbaar voor verhuur
Gecontroleerd en indien nodig, volgens de eisen van NVWA gerepareerd
Over de reparaties kun je het beste contact opnemen met Babboe of de NVWA. NVWA heeft de technische documentatie voor de reparaties dat Babboe moet doen goedgekeurd en Babboe heeft deze reparaties uitgevoerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Morto op 27-05-2024 09:52 ]
Wie loopt er door Rotterdam of Den Haag vandaag en heeft tijd?
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 27-05-2024 10:18 ]
De Winora staat inmiddels weer op voorraad.Morto schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Ik zal het in de gaten houden mocht er weer voorraad zijn.
Gelijk besteld!Morto schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:15:
Winora Fub is weer op voorraad.
https://shop.controleerje...etsen/winora-fub-52-cargo
Tja.... 🤨
Ahh kom op met dat certificaatMorto schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:15:
Winora Fub is weer op voorraad.
https://shop.controleerje...etsen/winora-fub-52-cargo
Dat zou betekenen dat zakelijke klanten voorrang hebben en dat daar dus wel al controles op de technische staat worden uitgevoerd.Morto schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:49:
[...]
Ik heb het even na gevraagd via de chat:
[...]
[...]
[...]
[...]
Afgelopen weekend was ik met mijn gezin bij een vakantiepark in Twente en daar verbaasde ik mij ook over het feit dat daar gewoon Babboe Curves verhuurd werden, die blijkbaar dus al gekeurd zijn. Wat mij betreft weer een teken dat Babboe het allemaal niet erg netjes doet richting de andere (particuliere) klanten die al zo lang aan het wachten zijn.Wolly schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Dat zou betekenen dat zakelijke klanten voorrang hebben en dat daar dus wel al controles op de technische staat worden uitgevoerd.
Ik kan wel begrijpen dat bedrijven die in hun voortbestaan bedreigd worden (want geen verhuurbare fietsen) als eerste op de lijst staan. Het is ook een stuk gemakkelijker om in één keer 10,20 of meer fietsen van dezelfde eigenaar te 'keuren' dan individuele eigenaren.arnova schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
[...]
Afgelopen weekend was ik met mijn gezin bij een vakantiepark in Twente en daar verbaasde ik mij ook over het feit dat daar gewoon Babboe Curves verhuurd werden, die blijkbaar dus al gekeurd zijn. Wat mij betreft weer een teken dat Babboe het allemaal niet erg netjes doet richting de andere (particuliere) klanten die al zo lang aan het wachten zijn.
Kijk alleen al naar sommigen in dit topic die meerdere keren per dag bellen
Ik snap dat grote partijen voorang hebben. Het is immers makkelijker/sneller om tientallen fietsen op één locatie te controleren en te kijken of je toch niet iets geks/onverwachts tegenkomt. Plus het is een mooie gelegenheid om monteurs te trainen (met elkaar mee te laten kijken).
Echter vindt ik het wel gek dat ik na bijna twee maanden, met een Curve-E, nog helemaal niks gehoord heb. Niet eens dat de reparatie etc. goed is gekeurd door de NVWA. Terwijl er in dezelfde tijd dezelfde fiets al is gekeurd voor grote klanten.
Ik heb direct zodra het kon op 10 april netjes de formulieren ingevuld, ik heb de helpdesk nog niet gebeld, geen rechtsbijstand ingeschakeld, etc. Ik doe netjes wat Babboe van mij vraagt. Maar dit vindt ik toch wel irritant worden. Laat op zijn minst iets van je horen.
Echter vindt ik het wel gek dat ik na bijna twee maanden, met een Curve-E, nog helemaal niks gehoord heb. Niet eens dat de reparatie etc. goed is gekeurd door de NVWA. Terwijl er in dezelfde tijd dezelfde fiets al is gekeurd voor grote klanten.
Ik heb direct zodra het kon op 10 april netjes de formulieren ingevuld, ik heb de helpdesk nog niet gebeld, geen rechtsbijstand ingeschakeld, etc. Ik doe netjes wat Babboe van mij vraagt. Maar dit vindt ik toch wel irritant worden. Laat op zijn minst iets van je horen.
Zo moeilijk is het toch niet. Een gevoel van voortgang helpt een heleboel.Beste <naam klant>,
Ondertussen wij zijn begonnen met het controleren en repareren van de eerste <fiets hier>. Wij verwachten binnen* X weken contact op te nemen voor het maken van een afspraak om ook jouw fiets te controleren en indien nodig te repareren. Zodat ook jij weer snel de weg op kan met jouw <fiets hier>.
<handtekening>
*Tijdsindicatie kan wijzigen, we brengen je zo spoedig mogelijk op de hoogte.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 27-05-2024 12:14 ]
Nou dat ging snel
Vanmorgen om 08:30 is de fiets opgehaald, net het certificaat binnen en gelijk de Winora besteld.
Dat kunnen ze ook zelf gedaan hebben natuurlijk.arnova schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
[...]
Afgelopen weekend was ik met mijn gezin bij een vakantiepark in Twente en daar verbaasde ik mij ook over het feit dat daar gewoon Babboe Curves verhuurd werden, die blijkbaar dus al gekeurd zijn. Wat mij betreft weer een teken dat Babboe het allemaal niet erg netjes doet richting de andere (particuliere) klanten die al zo lang aan het wachten zijn.
De reparatie zelf gedaan? Kan, maar ik zou als bedrijf mijn vingers daar niet aan durven branden. Als er dan iets gebeurd dan kun je Babboe niet verantwoordelijk houden en komt alle schuld op jouw bedrijf... dat moet je niet willen.xscyther schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:42:
[...]
Dat kunnen ze ook zelf gedaan hebben natuurlijk.
Bij ons is vorige week de bakfiets opgehaald en omruilcertificaat ontvangen. Maar deze werkt niet!
Als we het hele bestelproces doorlopen, krijg ik op het laatste de melding dat de couponcode 'niet geldig of niet te herkennen' is.
Meer mensen met dit probleem? Ik heb het op dit forum nog niet gezien..
De helpdesk geeft aan dat het wellicht een technische storing is, en gaat er naar kijken.. zucht
Als we het hele bestelproces doorlopen, krijg ik op het laatste de melding dat de couponcode 'niet geldig of niet te herkennen' is.
De helpdesk geeft aan dat het wellicht een technische storing is, en gaat er naar kijken.. zucht
op Facebook las ik dit ook vaker terug. Een andere browser hielp daar in de meeste gevallen. Maar wellicht kopieer je de code inclusief afsluitende spatie ofzo? De telefonische helpdesk weet niks en moet het ook altijd doorzetten.Wiewa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:02:
Bij ons is vorige week de bakfiets opgehaald en omruilcertificaat ontvangen. Maar deze werkt niet!
Dank. Drie verschillende browsers, maar niets werkt. Zal het nog eens in Firefox proberen. En hopelijk komt de helpdesk gauw met advies.wheeler schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:37:
[...]
op Facebook las ik dit ook vaker terug. Een andere browser hielp daar in de meeste gevallen. Maar wellicht kopieer je de code inclusief afsluitende spatie ofzo? De telefonische helpdesk weet niks en moet het ook altijd doorzetten.
Ik vermoed dat je het volgende al wel geprobeerd hebt, maar lukt het wel indien je de vouchercode overtypt. Dus niet kopieert. Of eerst in notepad plakt zodat de formatting verdwijnt en dan plekt in de browser? Of zet tijdelijk even je extenties uit.Wiewa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:05:
[...]
Dank. Drie verschillende browsers, maar niets werkt. Zal het nog eens in Firefox proberen. En hopelijk komt de helpdesk gauw met advies.
Wat ik me trouwens nog afvroeg, nu mijn bakfiets is opgehaald, moet je zelf de verzekering stopzetten of stopt deze nu automatisch via Babboe?
Zelf stopzetten. Je sluit de verzekering af via Babboe maar Babboe beheert de verzekering niet.TinusXIII schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:40:
Wat ik me trouwens nog afvroeg, nu mijn bakfiets is opgehaald, moet je zelf de verzekering stopzetten of stopt deze nu automatisch via Babboe?
Thanks! Ga ik zo even opzoeken waar 
Opgezegd.
Opgezegd.
[ Voor 20% gewijzigd door TinusXIII op 28-05-2024 14:04 ]
Welke fiets probeer je te bestellen? Daar is in het verleden wel eens een issue mee geweest, dat je wel de ene maar niet de andere bakfiets kon bestellen met een code. En ik moest voor de bestelling hetzelfde mailadres gebruiken als waar ik de code op ontving, anders werkte niet (wilde de bestelling op mailadres van mijn vrouw hebben omdat die vaker thuis is voor de bezorging)Wiewa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:02:
Dit had ik gisteren ook, probleem was opgelost toen ik hetzelfde email adres invulde wat bij babboe bekend is. (Een ander werkte dus niet)Wiewa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:02:
Als iemand nog een A36 accu van een City-E over heeft (die nog goed is) dan zou ik die wel willen overnemen. Stuur me dan maar een PM. Onze accu heeft z`n beste tijd wel gehad en waarschijnlijk gaat onze fiets nooit gerepareerd worden (9 jaar oud). Dus ik ga de scheurtjes waarschijnlijk laten lassen en versterken.
Het gaat dus om deze:
https://www.babboe.nl/gwa-accu-a36-375-wh
Het gaat dus om deze:
https://www.babboe.nl/gwa-accu-a36-375-wh
[ Voor 13% gewijzigd door Rempage0611 op 28-05-2024 22:47 ]
Ik heb nog wel een accu voor de City-E. Het lukt me alleen niet om een PM te sturen (omdat ik een nieuw account heb blijkbaar). Zou je mij een PM willen sturen?Rempage0611 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:01:
Als iemand nog een accu van een City-E over heeft (die nog goed is) dan zou ik die wel willen overnemen. Stuur me dan maar een PM. Onze accu heeft z`n beste tijd wel gehad en waarschijnlijk gaat onze fiets nooit gerepareerd worden (9 jaar oud). Dus ik ga de scheurtjes waarschijnlijk laten lassen en versterken.
(helaas bleek dit niet de juiste accu te zijn)
[ Voor 5% gewijzigd door Snickerbikker op 29-05-2024 03:31 ]
Nog mensen die hun display eraf halen? Is in de webshop niet leverbaar, en ze gaan vrij vaak kapot door vocht.
Aangezien de ophalers blijkbaar toch nergens om geven
Wij hebben eind vorig jaar drie maanden na bestellen een nieuw display ontvangen. Bij het inleveren hebben wij de oude (die niet meer werkte) er weer op gemonteerd en de nieuwe hebben we gehouden.ps4mm schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:32:
Nog mensen die hun display eraf halen? Is in de webshop niet leverbaar, en ze gaan vrij vaak kapot door vocht.
Waar lease je?Ambermaralinde schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:14:
Wij krijgen 3 opties
1. Controle afwachten
Wat een kansloze kwaliteit is dat ding inderdaad zeg. Onze city-e nieuw gekocht en na 1 regenbui van misschien een kwartier zat het ding al vol vocht.ps4mm schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:32:
Wij hadden die er sowieso vanaf gehaald. Nog voordat dit hele verhaal liep was die van ons kapot terwijl wij deze vorig jaar mei hadden aangeschaft ter vervanging. Maar Babboe reageert vrijwel nergens op dus daar zitten we al maanden over in afwachten. Enorm veel spijt dat we die vorig jaar niet elders hebben gekocht.ps4mm schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:32:
Volgens mij zijn er toch lassers die er wel brood in zien. Ik zie de laatste 2 weken ineens weer Babboes op de weg hier. De afgelopen maanden zag je eigenlijk nauwelijks nog Babboes op de weg, maar "ze zijn er ineens weer". Vorige week viel er me 1 op. Deze week is avondvierdaagse en vandaag en gisteren heb ik er alweer een paar zien rijden en ik zag er ook 2 gestald staan waar ik onze non-Babboe had gestald.
Nou hebben we hier natuurlijk ook wel lassers die die Babboe onder water nog zouden kunnen repareren. Die scheepvaart- en booreiland lui zeuren niet zo snel.
Nou hebben we hier natuurlijk ook wel lassers die die Babboe onder water nog zouden kunnen repareren. Die scheepvaart- en booreiland lui zeuren niet zo snel.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-05-2024 07:28 ]
Kun je zien dat er iets gedaan is aan die Babboes? Ik deel je waarneming, maar denk eerder dat personen gewoon weer de bakfiets gebruiken in afwachting van vervolgstappen.
Nee, maar ik ben ook absoluut geen metaalbewerker en heb zelf een fiets op een heel ander (stevigerJasphur schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:28:
Kun je zien dat er iets gedaan is aan die Babboes? Ik deel je waarneming, maar denk eerder dat personen gewoon weer de bakfiets gebruiken in afwachting van vervolgstappen.
Maar je kunt hier met je bakfiets best bij een lasser terecht hoor. Heb een poosje geleden nog contact gehad met een lasser, omdat ik dacht dat er een paar puntlassen stuk waren in de bak van onze driewieler (stalen bak). Maar dat bleek niet te kloppen. Waren rotte popnagels.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-05-2024 07:42 ]
Hier in de buurt wordt er ook weer volop mee gereden, maar ik heb nog geen enkele gemodificeerde fiets gezien.Jasphur schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:28:
Het blijft natuurlijk ook verbijsterend dat je van duizenden mensen verlangt de, met een reden aangekochte, bakfiets niet meer te gebruiken zonder daarbij aan enige vorm van verwachtingsmanagement te doen. Dan gaan mensen het zelf invullen en klaarblijkelijk zijn de verwachtingen op een snelle en passende oplossing bij heel veel mensen heel erg laag. Ik begrijp dat het niet de taak van de NVWA is, maar tegelijkertijd blijven er nu risico's bestaan waar ze juist vanaf wilden.
Maar goed dat zal geen unieke mening zijn
Overigens heb ik ook nog geen Winora in het wild gespot.
[ Voor 3% gewijzigd door Sber op 29-05-2024 08:02 ]
Ik heb de afgelopen maanden genoeg Babboes zien rijden, ook in dit topic waren mensen die gewoon bleven rijden.Anoniem: 39993 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:25:
Volgens mij zijn er toch lassers die er wel brood in zien. Ik zie de laatste 2 weken ineens weer Babboes op de weg hier. De afgelopen maanden zag je eigenlijk nauwelijks nog Babboes op de weg, maar "ze zijn er ineens weer". Vorige week viel er me 1 op. Deze week is avondvierdaagse en vandaag en gisteren heb ik er alweer een paar zien rijden en ik zag er ook 2 gestald staan waar ik onze non-Babboe had gestald.
Denk niet dat er massaal gelast wordt.
Dat stel ik ook nergens. Ik constateer alleen dat meer mensen de Babboe weer pakken, waar ik eerder echt zo goed als niemand meer op een Babboe zag. Ik vermoed, dat er hier wel lassers zijn, die met een ondertekende "waver" gewoon gaan verstevigen. En als er 1 die lasser gevonden heeft, volgen er vanzelf meer.Wolly schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:07:
[...]
Ik heb de afgelopen maanden genoeg Babboes zien rijden, ook in dit topic waren mensen die gewoon bleven rijden.
Denk niet dat er massaL gelast wordt.
Vanavond weer avondvierdaagse. Gok erop dat de Babboes weer van stal gehaald zullen worden. Ik ken hier lokaal overigens niemand met een Babboe. Heb wel kennissen met een wat oudere Babboe verder weg in het land, maar die hebben na 2 maanden veel praten en niets doen de fiets gewoon weer in gebruik genomen. Ze verwachten ook geen baat te gaan hebben van Babboes "actie", aangezien ze nog geen enkele actie gezien hebben, alleen maar een lijntje waar ze tot nu toe aan gehouden worden met wat blabla.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-05-2024 08:26 ]
Ah dan is je post op meerdere manieren te lezen, vermoed ik
Ik las ook dat je weer meer Babboes in gebruik ziet omdat er een lasser aan het werk is gegaan
Nee, dat vermoed ik. Want mensen die eerder hun Babboe niet gebruikten, doen dat nu wel weer en gewoon met meerdere kinderen erin ook (ja, valt nu extra op, avondvierdaagse).Jasphur schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Ah dan is je post op meerdere manieren te lezen, vermoed ik
Ik las ook dat je weer meer Babboes in gebruik ziet omdat er een lasser aan het werk is gegaan
Of er lassers zijn die dat doen..... geen idee. Ik heb geen Babboe en zoek er dus ook geen voor dat doel.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-05-2024 08:38 ]
Ik vermoed dus van nietAnoniem: 39993 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:37:
[...]
Nee, dat vermoed ik. Want mensen die eerder hun Babboe niet gebruikten, doen dat nu wel weer en gewoon met meerdere kinderen erin ook (ja, valt nu extra op, avondvierdaagse).
Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.