Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Onze City-e uit 2021 is zojuist opgehaald. Een uur eerder dan de planning via e-mail aangaf maar we waren gelukkig thuis. De chaffeur vroeg nog naar de accu die we eruit hadden gehaald. Ik zei "Oh, die mogen wij toch houden?". Hij gaf aan dat als we dat hadden afgesproken met babboe dat dit akkoord was... Ik heb niets afgesproken maar wellicht is de accu nog fijn voor mijn zusje die een Curve-E heeft.
Wij gaan iig voor de Winora

Edit > fiets om 12:30 opgehaald en certificaat om 17:06 binnen

[ Voor 7% gewijzigd door sbmuc op 29-05-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Vandaag is het precies 4 weken geleden dat de Winora is besteld. Nog niets ontvangen of gehoord. Is het de moeite waard om te bellen?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Dannydekr schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:41:
Vandaag is het precies 4 weken geleden dat de Winora is besteld. Nog niets ontvangen of gehoord. Is het de moeite waard om te bellen?
Je kan het proberen. Maar de levertijd is ‘langer dan vier weken’. Kans is aannemelijk dat je dat te horen krijgt en gewoon langer moet wachten.

De Winora is momenteel weer ‘niet op voorraad’ trouwens.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:45
Dannydekr schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:41:
Blijf ook kijken in mijn Babboe, uiteindelijk zelfde als bellen.

Wij hebben 5 week moeten wachten

[ Voor 5% gewijzigd door londemanmp op 29-05-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onze rechtsbijstand geeft aan dat onze 8 jarige City niet als non-conform kan worden beschouwd op basis van de terugroepacties. Onze fiets viel namelijk buiten de terugroepactie van 2019 en in die van dit jaar kunnen ze wellicht niet voldoende aantonen dat er geen veiligheidsrisico is, maar toont dit andersom ook niet voldoende aan dat de fiets onveilig c.q. non-conform is.

Waarschijnlijk fietsen wij er gewoon rustig mee door en zullen zelf maar periodiek inspecties uitvoeren, voor die paar honderd euro korting gaan wij hem niet inleveren. Hopelijk is Babboe nog bereid om, net als bij de andere modellen, een inspectie en gratis servicebeurt uit te voeren voor het ongemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:44
Jasphur schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:56:
[...]

Je kan het proberen. Maar de levertijd is ‘langer dan vier weken’. Kans is aannemelijk dat je dat te horen krijgt en gewoon langer moet wachten.

De Winora is momenteel weer ‘niet op voorraad’ trouwens.
Hier morgen exact 6 weken geleden de Winora besteld. Tot op heden nog geen bericht… al een aantal keer gebeld maar kunnen niets zeggen, waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheffe Dos
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 23:55
Hallo!
Ik lees hier vaak over een “mijn Babboe”-account.
Ik heb hiervoor nooit gegevens gehad of zelf aangemaakt. Als ik het nu probeer krijg ik een foutmelding.
Hadden jullie al een account of hebben jullie deze gekregen n.a.v. de terugroepactie?

Mijn City-E is in september 2019 afgeleverd en het framenummer wordt niet herkend. Sinds 10 april in het bezit van een casenummer, maar (je raadt het al) helaas nog geen concrete reactie van Babboe…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Deveon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:07:
Onze rechtsbijstand geeft aan dat onze 8 jarige City niet als non-conform kan worden beschouwd op basis van de terugroepacties. Onze fiets viel namelijk buiten de terugroepactie van 2019 en in die van dit jaar kunnen ze wellicht niet voldoende aantonen dat er geen veiligheidsrisico is, maar toont dit andersom ook niet voldoende aan dat de fiets onveilig c.q. non-conform is.

Waarschijnlijk fietsen wij er gewoon rustig mee door en zullen zelf maar periodiek inspecties uitvoeren, voor die paar honderd euro korting gaan wij hem niet inleveren. Hopelijk is Babboe nog bereid om, net als bij de andere modellen, een inspectie en gratis servicebeurt uit te voeren voor het ongemak.
Onder die aannames kan er dan gesteld worden zou die van jullie veilig moeten zijn en niet teruggeroepen hoeven horen. Die conclusie vind ik wat vreemd dus ik vermoed dat je rechtsbijstand hier gewoon geen zin in heeft. Het moet ze natuurlijk niet onnodig geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
xscyther schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:51:
[...]

Onder die aannames kan er dan gesteld worden zou die van jullie veilig moeten zijn en niet teruggeroepen hoeven horen. Die conclusie vind ik wat vreemd dus ik vermoed dat je rechtsbijstand hier gewoon geen zin in heeft. Het moet ze natuurlijk niet onnodig geld kosten.
Eenvoudig gezegd betekent dat ze niet kunnen aantonen dat er géén veiligheidsrisico is niet dat wel een risico zou zijn. De inspectie neemt daar echter geen genoegen mee en dwingt een terugroepactie af.

Verder kan ik mij ook niet voorstellen dat het legal team van Babboe en het moederbedrijf onbekwaam zijn en waarschijnlijk prima weten waar hun aansprakelijkheid stopt.

Voor nu kiezen wij met de rechtsbijstand een ander pad. Als daar reactie van Babboe uit komt zal ik dat delen en tot die tijd lees ik graag van andere waar Babboe wel mee gaat in de claim “non-conform”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
  • Laatst online: 15-09 20:55
De Winora is weer op voorraad. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallie
  • Laatst online: 01-08 09:32
Morto schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:39:
De Winora is weer op voorraad. :D
als ze echt op voorraad zouden zijn dan hadden we er nu al lang 1 moeten hebben. we wachten nu inmiddels exact 4 weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-09 20:11
Fictief weer op vrd. Ik denk dat ze de boel aan het reguleren zijn (en hopen dat er mensen voor een Babboe kiezen)

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rallie schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:01:
[...]

als ze echt op voorraad zouden zijn dan hadden we er nu al lang 1 moeten hebben. we wachten nu inmiddels exact 4 weken.
Ik denk dat ze niet willen dat iedereen de Winora kiest en door deze af en toe dicht zetten een soort loadbalancing doen. Een argeloze gebruiker kiest dan wellicht sneller voor een beschikbaar Babboe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:41
Maar die Babboe’s worden ook nog steeds niet uitgeleverd dus daar kan je ook heel lang op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
  • Laatst online: 15-09 20:55
[...]

Don't shoot the messenger.

[ Voor 37% gewijzigd door Morto op 30-05-2024 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
[...]

Staat ook dat het meer dan 4 weken op de website. Dus om op de dag van week 4 gelijk te gaan zitten stressen help je jezelf niet mee.

Ik krijg verder toch wel echt het idee dat ze (iig bij Westerman) zo snel gaan als dat ze kunnen en dat ze bijna dag in dag uit aan het rijden zijn. Verder snap ik je ongeduld, die van ons is nog geen week geleden opgehaald en zit nu al met smart te wachten, maar tenzij de 8 weken in de buurt komen zie ik nog geen reden om vol ongeduld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ps4mm schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:24:
[...]
Had een tijdje terug dit topic op een duits forum al eens gelinkt, staan behoorlijk wat foto's in en wat fixes die gedaan zijn.
Dit zijn natuurlijk praktijkvoorbeelden zonder berekeningen e.d., maar misschien dat een lasser/constructeur met wat verstand van zaken hier iets mee kan?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
ook ik heb een oudere babboe. Zeker ouder dan 5 jaar, maar waarschijnlijk zelfs 10 a 11 jaar oud. 2e hands gekocht. Ik geloof niet dat ik iets van Babboe hoef te verwachten. Blijkbaar is mijn fiets veilig genoeg om op straat te blijven.
Toch heb ik wel mijn twijfels.
Misschien moet ik zelf maar iets gaan knutselen.
Als ik die foto's zie, dan lijkt me die extra gelaste buis hier functioneel. Die voorkomt met extra steun dat de fiets doorzakt. Maar die spanband doet toch precies het tegenovergestelde?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unoruqcx8iKlrmiHW-I8pA_i7Lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4w7wW83QBKEoQ9lE8f77131q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esDCuvTR5Krc7eebjkWVuFixTmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MQq485Zn1FrpRT2GpX49pIWj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-09 11:21
Hi,

Ik lees al een ruime tijd mee (en deze post voegt helaas niet veel toe behalve een +1).
Wij hebben een Tweedehands City-E, incl. originele factuur en werkbonnen.

Bakfiets is van November 2018, en dus 5+ jaar oud.
Framenummer elke keer op dag 1van elke bekendmaking/aankondiging ingevuld. Dus de eerste keer, en later nog na het bericht dat je nogmaals je framenummer moest invoeren als deze niet herkend werd. Maar heb nog steeds geen enkel idee wat mij te wachten staat. Nul terugkoppeling.

Over de 5 jaar-beredenering ben ik het, net als anderen, niet mee eens. Aangezien dit geen garantie betreft, maar een fout in het ontwerp, waar het bedrijf al eerder van op de hoogte was, maar bewust in de doofpot heeft gestopt. Die grens van 1 jan 2019 is in mijn ogen zeer arbitrair.

Een oplossing aanbieden waarbij je wat 'wisselgeld' krijgt voor een bakfiets die voorheen nog 1.900 euro op marktplaats deed, om vervolgens geen cash te bieden maar een voucher waarmee je voor de adviesprijs (?) bij hetzelfde bedrijf een nieuwe fiets mag kopen is ook absurt, en laat geen enkele goodwill naar de consument zien. Als ze tegen kostprijs worden weggegeven minus de 'dagwaarde', dan kan ik nog wat meer begrip hebben voor de situatie, en snap ik dat het bedrijf overeind moet blijven staan, al is het alleen maar om elk slachttoffer nog te kunnen helpen. Maar nu verwacht ik dat ze gewoon winst draaien over deze operatie (duizenden extra fietsen omzet van klanten die ze anders niet hadden gehad omdat die al voorzien waren, plus dat ze de hele tweedehandsmarkt hebben weggenomen waardoor die potentiele klanten ook nog een nieuwe bakfiets moeten kopen).

Ik lees graag verder mee, en mocht ik inhoudelijk nog iets kunnen toevoegen zal ik dat de volgende keer proberen (naast mijn frustratie delen).

Succes iedereen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 14:29
ahbart schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:38:
[...]
Als ik die foto's zie, dan lijkt me die extra gelaste buis hier functioneel. Die voorkomt met extra steun dat de fiets doorzakt. Maar die spanband doet toch precies het tegenovergestelde?
Ergens anders dit ook gelezen (denk Facebook) en daar was ook de conclusie dat de spanband weliswaar de dreigende scheur klein kan houden maar dat het niet stressverlagend is op de draagbuis.

Members only: meelezers uitsluiten
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door wheeler op 30-05-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ahbart schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:38:
[...]

ook ik heb een oudere babboe. Zeker ouder dan 5 jaar, maar waarschijnlijk zelfs 10 a 11 jaar oud. 2e hands gekocht. Ik geloof niet dat ik iets van Babboe hoef te verwachten. Blijkbaar is mijn fiets veilig genoeg om op straat te blijven.
Toch heb ik wel mijn twijfels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beide opties lijken mij eigenlijk niet goed. Optie 1 met die diagonale buis maakt het frame denk ik nog veel stijver en gevoeliger voor harde klappen. Ik zou bijna zeggen plaats daar iets van een schokdemper ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik vroeg ook weer om een update bij Babboe, maar kreeg een standaard reactie, met een opvallende toelichting:

Ten aanzien van een aantal andere modellen van Babboe waaronder uw bakfiets – Babboe City Mountain – vindt geen terugroepactie plaats. Voor deze bakfietsen zal zoals inderdaad eerder bericht een controlebeurt plaatsvinden, zo nodig gecombineerd met een reparatie.

Dat is toch gewoon een terugroepactie?! Of is het feitelijk geen terugroepactie omdat ze langskomen en deze niet ophalen en controleren/repareren. Ik zou zeggen ze vallen pas niet onder de hele terugroepactie als er überhaupt geen probleem zou zijn. Ik werd ook weer geadviseerd de fiets niet te gebruiken, dus het mag wel maar toch maar beter van niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 14:20
Uncle84 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:45:
Hi,

Ik lees al een ruime tijd mee (en deze post voegt helaas niet veel toe behalve een +1).
Wij hebben een Tweedehands City-E, incl. originele factuur en werkbonnen.

Bakfiets is van November 2018, en dus 5+ jaar oud.
Framenummer elke keer op dag 1van elke bekendmaking/aankondiging ingevuld. Dus de eerste keer, en later nog na het bericht dat je nogmaals je framenummer moest invoeren als deze niet herkend werd. Maar heb nog steeds geen enkel idee wat mij te wachten staat. Nul terugkoppeling.

Over de 5 jaar-beredenering ben ik het, net als anderen, niet mee eens. Aangezien dit geen garantie betreft, maar een fout in het ontwerp, waar het bedrijf al eerder van op de hoogte was, maar bewust in de doofpot heeft gestopt. Die grens van 1 jan 2019 is in mijn ogen zeer arbitrair.

Een oplossing aanbieden waarbij je wat 'wisselgeld' krijgt voor een bakfiets die voorheen nog 1.900 euro op marktplaats deed, om vervolgens geen cash te bieden maar een voucher waarmee je voor de adviesprijs (?) bij hetzelfde bedrijf een nieuwe fiets mag kopen is ook absurt, en laat geen enkele goodwill naar de consument zien. Als ze tegen kostprijs worden weggegeven minus de 'dagwaarde', dan kan ik nog wat meer begrip hebben voor de situatie, en snap ik dat het bedrijf overeind moet blijven staan, al is het alleen maar om elk slachttoffer nog te kunnen helpen. Maar nu verwacht ik dat ze gewoon winst draaien over deze operatie (duizenden extra fietsen omzet van klanten die ze anders niet hadden gehad omdat die al voorzien waren, plus dat ze de hele tweedehandsmarkt hebben weggenomen waardoor die potentiele klanten ook nog een nieuwe bakfiets moeten kopen).

Ik lees graag verder mee, en mocht ik inhoudelijk nog iets kunnen toevoegen zal ik dat de volgende keer proberen (naast mijn frustratie delen).

Succes iedereen!
Waar baseer je dat wisselgeld op dan? Weet je al hoeveel het wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
realidolownor schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:59:
Ik vroeg ook weer om een update bij Babboe, maar kreeg een standaard reactie, met een opvallende toelichting:

Ten aanzien van een aantal andere modellen van Babboe waaronder uw bakfiets – Babboe City Mountain – vindt geen terugroepactie plaats. Voor deze bakfietsen zal zoals inderdaad eerder bericht een controlebeurt plaatsvinden, zo nodig gecombineerd met een reparatie.

Dat is toch gewoon een terugroepactie?! Of is het feitelijk geen terugroepactie omdat ze langskomen en deze niet ophalen en controleren/repareren. Ik zou zeggen ze vallen pas niet onder de hele terugroepactie als er überhaupt geen probleem zou zijn. Ik werd ook weer geadviseerd de fiets niet te gebruiken, dus het mag wel maar toch maar beter van niet ;-)
Volgens mij vallen de Babboe mountains van na 2020 onder de controle/reparatie en niet onder de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Snuurtje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Waar baseer je dat wisselgeld op dan? Weet je al hoeveel het wordt?
Daar heb je een punt.
Mijn interpretatie was een afschrijving over 10 jaar met een positieve restwaarde, waarin ik uit ga van een liniaire afschrijving en een restwaarde van 1 euro. Dat zou in mijn geval ongeveer 900 euro ('dagwaarde') zijn voor een bakfiets die 2.500 euro nieuw was, waarbij onderdelen later nog vervangen zijn of geupgrade, en die paar maanden geleden nog 1.900 euro op marktplaats werd verkocht in vergelijkbare staat.

Daarmee is mijn verlies zo'n 1.000 euro.
En zit er daarnaast nog met het probleem dat ik die 'dagwaarde' alleen kan verzilveren door bij Babboe iets te kopen wat ondertussen veel duurder is geworden, en waar ik geen jaren meer gebruik van zal maken.

Verkoop ik vervolgens die vervangende bakfiets tweedehands, zal ik hier ook nog verlies op moeten nemen, en gaat mijn verlies richting de totale waarde van mijn huidige bakfiets.

In feite nemen ze dus eigenlijk bijna mijn hele bakfiets in, als ik hier afstand van zou doen, en word ik dus niet gecompenseerd. Om die reden zie ik het als wisselgeld, en niet als een eerlijke compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
realidolownor schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:59:

Dat is heel bijzonder ja!
xscyther schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Volgens mij vallen de Babboe mountains van na 2020 onder de controle/reparatie en niet onder de terugroepactie.
Een terugroepactie kan ook reparatie zijn. Soms heeft een auto een 'terugroepactie' en dan kom je daar pas achter wanneer je toch voor een beurt komt en het op het formulier staat. Niet elke terugroepactie is voor accuut risico en het gros van de terugroepacties betreft geen terugname door de fabrikant. Ze roepen het product terug en doen er wat mee, dat is wat de term betekent. Dus dit is wel degelijk een 'terugroepactie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
xscyther schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Inderdaad, dit lijkt me een definitie-kwestie van het begrip "terugroep".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Bakfietsje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:45:

[...]

Een terugroepactie kan ook reparatie zijn. Soms heeft een auto een 'terugroepactie' en dan kom je daar pas achter wanneer je toch voor een beurt komt en het op het formulier staat. Niet elke terugroepactie is voor accuut risico en het gros van de terugroepacties betreft geen terugname door de fabrikant. Ze roepen het product terug en doen er wat mee, dat is wat de term betekent. Dus dit is wel degelijk een 'terugroepactie'.
Mijn inziens heeft Babboe van begin af aan gecommuniceerd dat de monteurs daarvoor langs zouden komen. Dan kunnen we verder gaan discussiëren of het feitelijk wel of niet nog steeds een terugroepactie genoemd zou moeten worden....echter.

Het is ondertussen wel duidelijk dat de communicatie van Babboe slechter is dan die tussen een Franse en een Britse baby en de resultaten daarvan worden zeer goed duidelijk bij de klanten(afweer)service.

Vanuit dat licht acht ik de kans groot dat zij een onderscheid maken tussen daadwerkelijk terug halen van bakfietsen en de bakfietsen die een bezoekje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithion
  • Laatst online: 11-02 14:33
Hier ook gedupeerde met een meer dan 5 jaar oude City-E. Direct op 10 april gegevens ingevoerd, maar nog geen enkel bericht gehad of ik de dagwaarde ga krijgen of dat iemand voor controle en reparatie langs gaat komen.

Klantenservice is echt een drama; herhaaldelijk gebeld met vragen en toegezegd gekregen dat ze binnen 1 dag, binnen 3 tot 5 dagen of binnen een week terugkoppeling zouden geven, maar afspraken worden niet nagekomen en het blijft helemaal stil.
Inmiddels na behoorlijk aandringen te horen gekregen dat uiterlijk 2 maanden na invoeren van het framenummer en aanvullende gegevens een reactie gegeven wordt op wat de vervolgprocedure gaat zijn. Niet dat ik daar vertrouwen in heb na alle eerdere ervaringen, maar het was al een hele klus om hier überhaupt een antwoord op te krijgen.

Ik wil graag de dagwaarde weten vóórdat de fiets opgehaald wordt zodat ik weet wat mijn opties zijn en ik nog een keuze kan maken wat met de bakfiets te doen, in plaats van dat het al een voldongen feit is.
Daarbij heb ik overigens ook te horen gekregen dat eventuele accessoires die niet direct bij aankoop van de bakfiets gedaan zijn op geen enkele wijze gecompenseerd gaan worden.
Vorig jaar hebben we nog bij een derde partij onze batterij laten reviseren, dat gaat ook op geen enkele wijze meewegen in de dagwaarde. Maar zo ik begrijp kan ik de batterij wellicht nog los verkopen aan iemand die er nog mee doorrijdt :/.

Nog één ding om goed op te letten mbt de voucher. In de voorwaarden staat te lezen:
"Het is na inwisseling van een Inruilcertificaat, of bij gebreke van inwisseling na afloop van voornoemde termijn van één jaar, al naar gelang welke van deze twee momenten zich eerder voordoet, niet meer mogelijk Babboe of de verkoper van de Inruilfiets nog op enigerlei grond aan te spreken in verband met de kwaliteit van de Inruilfiets. Door het Inruilcertificaat in te wisselen geeft de Houder aan dat hij of zij de Vervangfiets en de hierna in artikel 8 bedoelde compensatie beschouwt als een passende tegemoetkoming in de door hem of haar geleden schade, mits Babboe daadwerkelijk een Vervangfiets en de in artikel 8 bedoelde compensatie ter beschikking stelt, zulks onverlet de mogelijkheid voor de in artikel 5 bedoelde Houders om het herroepingsrecht in te roepen."
Oftewel, gebruik je je certificaat of is er één jaar verstreken na uitgifte van het certificaat kun je op geen enkele wijze meer aanspraak maken op verdere compensatie. Voor degenen die zich gemeld hebben bij Bakfietsclaim wel een relevante voorwaarde. Zoals ik het lees kun je hiermee dus fluiten naar enige compensatie van immateriëke schade of gevolgschade die je hebt geleden danwel meerkosten die je hebt moeten maken voor het vervoer van je kinderen in de periode dat je bakfiets gebruik ontraden werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
xscyther schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:58:
[...]

Mijn inziens heeft Babboe van begin af aan gecommuniceerd dat de monteurs daarvoor langs zouden komen. Dan kunnen we verder gaan discussiëren of het feitelijk wel of niet nog steeds een terugroepactie genoemd zou moeten worden....echter.

Het is ondertussen wel duidelijk dat de communicatie van Babboe slechter is dan die tussen een Franse en een Britse baby en de resultaten daarvan worden zeer goed duidelijk bij de klanten(afweer)service.

Vanuit dat licht acht ik de kans groot dat zij een onderscheid maken tussen daadwerkelijk terug halen van bakfietsen en de bakfietsen die een bezoekje krijgen.
Oja, dat beaam ik helemaal! Ik ging alleen even in op die reactie, dat ze het zelf geen terugroepactie noemen maar het dat volgens de definitie gewoon is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 14:20
Uncle84 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Daar heb je een punt.
Mijn interpretatie was een afschrijving over 10 jaar met een positieve restwaarde, waarin ik uit ga van een liniaire afschrijving en een restwaarde van 1 euro. Dat zou in mijn geval ongeveer 900 euro ('dagwaarde') zijn voor een bakfiets die 2.500 euro nieuw was, waarbij onderdelen later nog vervangen zijn of geupgrade, en die paar maanden geleden nog 1.900 euro op marktplaats werd verkocht in vergelijkbare staat.

Daarmee is mijn verlies zo'n 1.000 euro.
En zit er daarnaast nog met het probleem dat ik die 'dagwaarde' alleen kan verzilveren door bij Babboe iets te kopen wat ondertussen veel duurder is geworden, en waar ik geen jaren meer gebruik van zal maken.

Verkoop ik vervolgens die vervangende bakfiets tweedehands, zal ik hier ook nog verlies op moeten nemen, en gaat mijn verlies richting de totale waarde van mijn huidige bakfiets.

In feite nemen ze dus eigenlijk bijna mijn hele bakfiets in, als ik hier afstand van zou doen, en word ik dus niet gecompenseerd. Om die reden zie ik het als wisselgeld, en niet als een eerlijke compensatie.
Volgens mij elders in dit topic merkte iemand al op dat uit de bewoordingen van babboe op valt te merken dat er na 10 jaar afschrijven niet 0 overblijft. Zie hier: https://controleerjebakfiets.nl/algemene-voorwaarden/
In alle gevallen een positieve restwaarde, daarmee gaan ze je echt niet met een kluitje in het riet sturen met 1 euro hoor. Moet zeggen dat ik de compensatie voor 5 jaar en nieuwer aardig riant vind dus ik denk dat we kunnen verwachten dat voor de oudere fietsen er ook wel een ruimhartige regeling zal komen. Gewoon maar afwachten helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Morgen is het de 31e en dan zouden de >5 jaar oude fietsbezitters volgens de helpdesk van Babboe bericht krijgen. Ik geloof er oprecht niets van, maar misschien verbaast Babboe ons morgen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:12
PaT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:49:
Morgen is het de 31e en dan zouden de >5 jaar oude fietsbezitters volgens de helpdesk van Babboe bericht krijgen. Ik geloof er oprecht niets van, maar misschien verbaast Babboe ons morgen.
Wellicht een persoonlijke boodschap van de CEO in een video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Lithion schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:28:

Oftewel, gebruik je je certificaat of is er één jaar verstreken na uitgifte van het certificaat kun je op geen enkele wijze meer aanspraak maken op verdere compensatie. Voor degenen die zich gemeld hebben bij Bakfietsclaim wel een relevante voorwaarde. Zoals ik het lees kun je hiermee dus fluiten naar enige compensatie van immateriëke schade of gevolgschade die je hebt geleden danwel meerkosten die je hebt moeten maken voor het vervoer van je kinderen in de periode dat je bakfiets gebruik ontraden werd.
Dit houdt geen enkele stand als het erop aankomt daar je als bakfietsklant momenteel eigenlijk geen keuze heb. Je mag niet doorfietsen. Als je niet meedoet aan de actie mag je daarna niet meer zeuren en als je wel meedoet aan de actie mag je daarna niet meer zeuren.
Dat gezegd hebbende lijkt die bakfietsclaim op geen enkele manier van de grond te komen en zullen de meeste mensen er niet het geld ingieten voor wat er overblijft aan mogelijke compensatie. Voor hen die twijfelen schrijven ze voorgaande om hen af te schrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die nog een nieuwe bakfiets voor relatief weinig zoekt: Er schijnt een enorm aanbod van nieuwe Winora's (dat Duitse merk wat volgens het Algemeen Dagblad WEL een goede naam heeft) op MP te staan en er worden er nog veel meer verwacht.

Maar dit gaat de bakfietsmarkt uiteindelijk wel ernstig verstoren. Er komt nu zoveel particulier aanbod van "nieuwe bakfietsen voor weinig", dat je voorlopig wel gek bent als je "gewoon een nieuwe koopt in de winkel". En een gebruikte wordt nu direct minder waard, want er is een heel groot aanbod in ongebruikte Winora's.

Voor de eigenaren van "oude Babboes": als je nog wat spaargeld hebt, probeer zo'n Winora vanaf MP voor weinig te scoren. Dan laat je Accell gewoon een "normale fiets" leveren van het fooitje wat je nog voor je oude Babboe gaat krijgen. Het zou me niets verbazen als de bakfiets-markt voorlopig aardig verzadigd gaat zijn en al die nieuwe Winora's op MP niet heel hard zullen gaan lopen.

En voor alle mensen die nu nog zeggen "maar je weet niet wat je voor je oude Babboe gaat krijgen, want dat is na 3,5 maand nog steeds niet bekend": als het een heel goed verhaal was geweest, hadden we het al geweten. Het feit dat er nog NIETS over losgelaten is, zegt eigenlijk al genoeg.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:26:
..

Voor de eigenaren van "oude Babboes": als je nog wat spaargeld hebt, probeer zo'n Winora vanaf MP voor weinig te scoren. Dan laat je Accell gewoon een "normale fiets" leveren van het fooitje wat je nog voor je oude Babboe gaat krijgen. Het zou me niets verbazen als de bakfiets-markt voorlopig aardig verzadigd gaat zijn en al die nieuwe Winora's op MP niet heel hard zullen gaan lopen.

En voor alle mensen die nu nog zeggen "maar je weet niet wat je voor je oude Babboe gaat krijgen, want dat is na 3,5 maand nog steeds niet bekend": als het een heel goed verhaal was geweest, hadden we het al geweten. Het feit dat er nog NIETS over losgelaten is, zegt eigenlijk al genoeg.
Maar voor zowel jouw oplossing als die van Babboe gaat het hoe dan ook best wat geld kosten voor de personen met een fiets ouder dan januari 2019. En dat is volgens mij het grote probleem, naast het wachten op wat nou het plan is met die groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:53:
[...]

Maar voor zowel jouw oplossing als die van Babboe gaat hoe dan ook best wat geld kosten voor de personen met een fiets ouder dan januari 2019. En dat is volgens mij het grote probleem, naast het wachten op wat nou het plan is met die groep.
Ja, klopt. Maar zo gaat het in ieder geval een stuk minder kosten. Volgens mij kost een nieuwe Winora nu vraagprijs rond de 3500 euro. Zodra blijkt dat er in NL helemaal geen markt is voor 5.000+ nieuwe bakfietsen via MP... zou het me niets verbazen als dat nog voor minder kan. Een "gewone nieuwe fiets" kun je altijd nog wel verpatsen aan een familielid of kennis met schoolgaande kinderen ofzo.

Met een "marktprijs" van 3500 euro, ben je natuurlijk helemaal knetter als je een Babboe voucher zou gebruiken op dezelfde bakfiets maar dan tegen de adviesprijs van 5100 euro. Dan kun je namelijk elke voucher tot 1600 euro gewoon beter verbranden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja klopt inderdaad, maar het was iemand in dit topic al opgevallen dat Babboe de prijzen op de webshop wijzigt. Dus het kan zomaar zijn dat als de dagwaardevouchers worden uitgedeeld de Winora ineens minder kost in de webshop. Ik weet het, dit is speculeren in zijn meest pure vorm, maar zolang het niet bekend is wat de dagwaarde gaat zijn per jaar is het mogelijk nog helemaal geen goed idee om nu al een bakfiets op MP te kopen als je het niet zo breed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 21:56
Is er iemand in dit forum die al een nieuwe bakfiets heeft ontvangen? Ik zie op MP alleen advertenties met stock foto's. Ook kom ik hier weinig berichten tegen van mensen die een nieuwe bakfiets geleverd hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
martijn_van_eck schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:07:
Is er iemand in dit forum die al een nieuwe bakfiets heeft ontvangen? Ik zie op MP alleen advertenties met stock foto's. Ook kom ik hier weinig berichten tegen van mensen die een nieuwe bakfiets geleverd hebben gekregen.
Zie Het grote Winora bakfiets topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_van_eck schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:07:
Ik verwacht eigenlijk ook dat de verkopers alvast gaan adverteren als ze een aankondiging voor de levering hebben ontvangen. Die willen er waarschijnlijk niet te lang mee zitten, want veel van hen zullen al een vervanger hebben voor de Babboe (of helemaal geen bakfiets meer willen). En 2 bakfietsen stallen is voor veel mensen toch wat onpraktisch.)

Dus, dan adverteren ze inderdaad met een "internet-pic" en dan kom je snel bij de productfoto's van de fabrikant of importeur uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:06:
Ja klopt inderdaad, maar het was iemand in dit topic al opgevallen dat Babboe de prijzen op de webshop wijzigt. Dus het kan zomaar zijn dat als de dagwaardevouchers worden uitgedeeld de Winora ineens minder kost in de webshop. Ik weet het, dit is speculeren in zijn meest pure vorm, maar zolang het niet bekend is wat de dagwaarde gaat zijn per jaar is het mogelijk nog helemaal geen goed idee om nu al een bakfiets op MP te kopen als je het niet zo breed hebt.
Dat zou mij heel fors verbazen. Ik ga er nog steeds vanuit dat de dagwaarde-slachtoffers de Babboes "met compleet opnieuw ontworpen frame wat er nagenoeg hetzelfde uitziet" mogen kopen "voor weinig", omdat ze die toch met geen mogelijkheid meer gaan verpatsen voor een redelijke prijs.

Je wil op een verjaardag echt niet zeggen dat je net een nieuwe Babboe gekocht hebt. Dat trekt rare gezichten waarschijnlijk. We drinken immers ook al lang geen Buckler meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleesje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:14
Iets positiever gedacht; we rijden ook allemaal nog Ford’s, Tesla’s, Toyota’s, Volkswagens en volgens mij eigenlijk alle merken wel :7 en vertellen er allemaal ook nog steeds trots over op iedere verjaardag. Het is denk ik vooral het beeld van de 20.000-60.000 eigenaren die (nogal) gekleurd is, ik betwijfel hoeveel de rest van Nederland hier over x jaar nog wat van weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

bleesje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:38:
Iets positiever gedacht; we rijden ook allemaal nog Ford’s, Tesla’s, Toyota’s, Volkswagens en volgens mij eigenlijk alle merken wel :7 en vertellen er allemaal ook nog steeds trots over op iedere verjaardag. Het is denk ik vooral het beeld van de 20.000-60.000 eigenaren die (nogal) gekleurd is, ik betwijfel hoeveel de rest van Nederland hier over x jaar nog wat van weet.
Ik heb nog nooit van iemand gehoord, dat zijn 6 jaar oude auto met weinig kilometers vanwege een ontwerpfout niet meer bruikbaar was, dat hij na 3.5 maand nog niets concreets had gehoord over wat het merk daaraan zou gaan doen en dat hij waarschijnlijk een voucher zou krijgen met een onbekend bedrag welke hij verplicht zou moeten besteden aan een nieuwe auto tegen adviesprijs van hetzelfde merk....

Ik denk ook, dat dat de reden gaat zijn waarom die merker ermee wegkwamen. :) Die deden waarschijnlijk iets meer dan "niet communiceren en de schouders ophalen".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleesje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:14
Die verhalen zijn er denk ik zat, maar zijn inderdaad niet in het Babboe topic te vinden. Maar we zijn het eens dat dit waardeloos geregeld is hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Wij hebben onze Babboe Curve-E ooit met Black Friday in 2019 gekocht en hebben hem nu dus ook al een tijdje aan de kant staan (feb dit jaar). Af en toe rijden we er nog op naar de dansles of maken een rondje in de straat om er wat beweging in te houden, maar inmiddels werkt de trapondersteuning ook vaker niet dan wel, terwijl de accu 100% vol is. Hopelijk kan dat ook worden meegenomen in de reparatie, want onderhoud wordt er nu in principe ook niet gedaan.

Vandaag Babboe nog gebeld en ze kunnen nog geen indicatie geven voor het inplannen van de inspectie, omdat de documentatie ter inzage en goedkeuring ligt bij de NVWA. Vervolgens de NVWA gebeld en die konden ook geen indicatie geven anders dan dat het een ernstig defect is en er zorgvuldig gekeken moet worden.

Misschien ongegrond, maar met de week dat het langer duurt zijn we altijd bang dat Babboe straks failliet gaat en we met lege handen staan. Lekker ook zo met de zomer voor de deur en drie kids. :(

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik krijg het niet meer gevonden, maar er is al een keer gedeeld in dit topic dat terugroepactie-reparaties alleen gaan over het frame en dat andere defecten met een andere (waarschijnlijk betaalde) reparatiebeurt moeten worden afgehandeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 31-05-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Jasphur schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:05:
Ik krijg het niet meer gevonden, maar er is al een keer gedeeld in dit topic dat terugroepactie-reparaties alleen gaan over het frame en dat andere defecten met een andere (waarschijnlijk betaalde) reparatiebeurt moeten worden afgehandeld.
Dankjewel voor dit inzicht. Moeten tegen die tijd maar even kijken hoe we dat gaan aanvliegen, het is natuurlijk lastig aantonen dat het komt door stilstand/achterstallig onderhoud. |:( 8)7

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jasphur schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:05:
Volgens mij stond dat in 1 van de Facebook groepen. Ik heb het idd ook ergens gelezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 22:39
Fr0zenFlame schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:47:
inmiddels werkt de trapondersteuning ook vaker niet dan wel, terwijl de accu 100% vol is.
Klinkt als de trapsensor, heb hetzelfde probleem gehad. Als je tools hebt om de trapper los te halen is dat vrij eenvoudig zelf op te lossen.
Als je niet bij babboe kunt bestellen kun je m ook hier halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Fr0zenFlame schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:47:
Wij hebben onze Babboe Curve-E ooit met Black Friday in 2019 gekocht en hebben hem nu dus ook al een tijdje aan de kant staan (feb dit jaar). Af en toe rijden we er nog op naar de dansles of maken een rondje in de straat om er wat beweging in te houden, maar inmiddels werkt de trapondersteuning ook vaker niet dan wel, terwijl de accu 100% vol is. Hopelijk kan dat ook worden meegenomen in de reparatie, want onderhoud wordt er nu in principe ook niet gedaan.

Vandaag Babboe nog gebeld en ze kunnen nog geen indicatie geven voor het inplannen van de inspectie, omdat de documentatie ter inzage en goedkeuring ligt bij de NVWA. Vervolgens de NVWA gebeld en die konden ook geen indicatie geven anders dan dat het een ernstig defect is en er zorgvuldig gekeken moet worden.

Misschien ongegrond, maar met de week dat het langer duurt zijn we altijd bang dat Babboe straks failliet gaat en we met lege handen staan. Lekker ook zo met de zomer voor de deur en drie kids. :(
Accu op 100% opslaan is geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

ps4mm schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:26:
[...]

Klinkt als de trapsensor, heb hetzelfde probleem gehad. Als je tools hebt om de trapper los te halen is dat vrij eenvoudig zelf op te lossen.
Als je niet bij babboe kunt bestellen kun je m ook hier halen.
Ah top goed om te weten bedankt voor de tip!
Ik zal er eens naar gaan kijken :)

Update:
@ps4mm

Ik zag dat Babboe ze ook op de website heeft staan https://www.babboe.nl/gwa-trapsensor-r37 maar natuurlijk niet leverbaar.... verrassend! Ik ben even naar de Bakfiets toegelopen om te kijken hoe het zit bij onze Curve-E maar het lijkt er op dat wij dus geen ronde sensor bij de pendale hebben maar een vlierkant blokje dat naar de draaiende as/schijf kijkt.

Volgens mij geen trapsensor tussen de cranks en de as, er achter zit volgens mij de kabel die naar de sensor gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53mjXkNW-SmGymMZW8Mp_2BEQtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGfoIEww8BQWvWMkCKBiZEvQ.jpg?f=fotoalbum_large
* Ja, we moeten hem idd even schoonspuiten.... wie weet is de sensor gewoon vies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92kFN8vZpKDEPjEkEpEBaVX-5Kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNsTAR1YCBmVPBj7HTTzHrua.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenaanzicht rechter zijde (kettingkast kant);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmHszYInP_uhC_2IWsFI85wJu-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpYVVMoBx8Ja3d06BNW8vul4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Fr0zenFlame op 01-06-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 22:39
Fr0zenFlame schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:24:
[...]
Bovenaanzicht rechter zijde (kettingkast kant);
[Afbeelding]
Hier kijk je van bovenaf op de trapsensor, de pijl wijst ernaar. De magneetjes in die ronde zwarte schijf passeren de sensor en zo ziet ie dat de trapper draait, en gaat de trapondersteuning werken.
Ik zou de sensor even loshalen om te kijken of het exact dezelfde is als in de webshop, het lijkt alsof de sensor bij jou 'verzonken' zit ten opzichte van de montage ring.

Edit: is gewoon dezelfde als op onze city e, hier het bovenaanzicht bij ons met de sensor van die belgische website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPWnsk51j-6Id036T-SOl5O-Zgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RasHE9zpDli8w3IfOmVOy12W.jpg?f=fotoalbum_large

Als je niet alles helemaal loskrijgt kun je die ring ook inknippen dat het een C wordt, dan kun je m vanaf de zijkant erop schuiven, over de as.
Maar we gaan nu een beetje offtopic :)

[ Voor 30% gewijzigd door ps4mm op 01-06-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
PaT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:49:
Nou, deze week dan maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
Jasphur schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Het is toch eigenlijk te gênant voor woorden hoe het meerendeel van de gedupeerden wordt behandeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jasphur schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Ik gok voorlopig maar op 'dit jaar'.

Ergens ben ik blij dat we toch al aan het afbouwen waren met het vervoeren van de kinderen in de bakfiets en dat hij nu eigenlijk alleen maar in de weg staat.

Ik zie zat trieste gevallen voorbij komen dat gastouders hun bedrijfsvoering niet meer kunnen uitvoeren door dit gek#t van Babboe. En even een andere fiets kopen zit er vaak niet in, ligt je bedrijfje en je boterham ineens behoorlijk op zijn gat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
PaT schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Ergens ben ik blij dat we toch al aan het afbouwen waren met het vervoeren van de kinderen in de bakfiets en dat hij nu eigenlijk alleen maar in de weg staat.

Ik zie zat trieste gevallen voorbij komen dat gastouders hun bedrijfsvoering niet meer kunnen uitvoeren door dit gek#t van Babboe. En even een andere fiets kopen zit er vaak niet in, ligt je bedrijfje en je boterham ineens behoorlijk op zijn gat.
Jup. Het is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
PaT schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Daar zeg je wel wat, hebben ze er wel een jaartal bij gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
De persoonlijke boodschap video van Gerard is offline gehaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Dat is jammer... de reacties onder de video waren vorige week ook wel een klankbord voor hoe veel Babboe eigenaren de terugroepactie ervaren.

Dat was natuurlijk helemaal niet de bedoeling want Gerard is vooral bezig om aandeelhouders tevreden te houden. Daarom ook mooie artikel in het FD van paar weken geleden. Als ik zijn Linkedin bekijk staat daar ook niet op dat hij operationeel directeur van Babboe is maar vooral financiele achtergrond heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-QXSuOQ1cBYSIer6C9Vh-K1EsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qdXFxou10C845ZonUCI5z9RG.png?f=fotoalbum_large

edit: de buitenlandse versie staat nog wel online. Je hebt gelijk, oude versie.

[ Voor 8% gewijzigd door wheeler op 03-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@wheeler Die buitenlandse versie is het eerste filmpje wat ze hebben gemaakt. Ik doelde op de video die twee weken geleden is verspreid in een email gericht aan "Beste {voornaam|Babboe eigenaar},"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik las de reacties nog even terug over management wissel bij Babboe en Carqon eind vorig jaar maar volgens mij verlieten de ratten toen al het schip. Is het niet heel toevallig dat Gerard de tent moest runnen op moment dat NVWA het onderzoek openbaarde?

[ Voor 50% gewijzigd door wheeler op 03-06-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Hoe langer het duurt, hoe groter de shit show. Gelukkig heb ik 4.5 week geleden de Winora kunnen bestellen. Ik hoop echt dat ik nog bij de batch zit die uitgeleverd zal worden, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet lang zal duren voordat ze de stekker uit alles trekken.

Ik begrijp dat veel mensen nog positief blijven, maar als je realistisch bent is het echt uitzonderlijk dat er uberhaupt een omruilactie is en mensen zo'n gloednieuwe fiets afgeleverd krijgen. Babboe heeft niks te winnen, want het merk zal hoe dan ook opgeheven worden. Geen idee wat voor afspraken ze hebben gemaakt met de NVWA, wellicht dat dit ook meespeelt m.b.t. een juridische vervolging? Dat zou nog kunnen verklaren waarom ze het nu netjes op willen lossen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbmuc
  • Nu online
Tja, lekker paniek zaaien! Of gewoon geduld hebben. Welke is makkelijker :+

Ik heb er vertrouwen in, en als het niet goed gaat... Dan moet die 3 jarige van ons maar snel leren fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
sbmuc schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:02:

Ik heb er vertrouwen in, en als het niet goed gaat... Dan moet die 3 jarige van ons maar snel leren fietsen ;)
Als je het bij eentje laat dan is dat wellicht het beste. Ik heb de bakfiets ook voor veel goederenvervoer gebruikt. Heeft mij veel autokm's bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr

Alsof ik met mijn vrouw praat :) Ik ben de cynische van ons twee, zij is de ras-optimist in deze kwestie. Ik heb het niet vaak, maar in dit geval hoop ik dat ze in ieder geval gelijk krijgt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Dannydekr schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:33:
Hoe langer het duurt, hoe groter de shit show. Gelukkig heb ik 4.5 week geleden de Winora kunnen bestellen. Ik hoop echt dat ik nog bij de batch zit die uitgeleverd zal worden, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet lang zal duren voordat ze de stekker uit alles trekken.

Ik begrijp dat veel mensen nog positief blijven, maar als je realistisch bent is het echt uitzonderlijk dat er uberhaupt een omruilactie is en mensen zo'n gloednieuwe fiets afgeleverd krijgen. Babboe heeft niks te winnen, want het merk zal hoe dan ook opgeheven worden. Geen idee wat voor afspraken ze hebben gemaakt met de NVWA, wellicht dat dit ook meespeelt m.b.t. een juridische vervolging? Dat zou nog kunnen verklaren waarom ze het nu netjes op willen lossen.
Wat ze te winnen hebben? Dat het geen of amper impact zal hebben op Accell waar meerdere sterkte merken in zitten. Natuurlijk is in beginsel Accell niet verantwoordelijk, maar zeker op dit punt is het te makkelijk om te denken dat ze zomaar met een faillissement weg zouden komen. Als dat het geval was geweest, hadden ze dat allang gedaan. Daarmee zeg ik niet dat het niet kan gebeuren, maar wel dat het niet zo logisch is als dat jij in je dramatiek doet overkomen.
Verder lijkt er toch een duidelijke overlap in leidinggevende te zitten tussen Accell en Babboe en de mensen die bij Babboe in de leiding gezeten hebben kunnen wel degelijk persoonlijk nog gevolgen gaan ondervinden. Gelukkig hebben we die voorbeelden in het recente verleden wel gezien. Zij zijn dus wel degelijk ook gebaat bij een goede afloop.

Niemand is gebaat bij je pessimisme, houdt die stemmingmakerij lekker voor je. Verder hoop ik ook dat je (net als wij zelf en ieder ander) zijn nieuwe bakfiets uitgeleverd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther

Oeh dit is dé leeftijd om met een follow-me te beginnen. Die hadden wij afwisselend achter de fiets of de bakfiets. Vonden onze mannen zo mooi! Heerlijk de stad uit en op geschikte wegen kunnen ze lekker oefenen met fietsen om op moeilijkere stukken weer in de follow-me te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
wheeler schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Als je het bij eentje laat dan is dat wellicht het beste. Ik heb de bakfiets ook voor veel goederenvervoer gebruikt. Heeft mij veel autokm's bespaard.
Onze bakfiets van net 5 jaar oud werd anderhalve week geleden met 27 duizend km (minimaal) opgehaald. We gebruiken dat ding voor alles. Ook nu nog met 8 en 9 jaar gerust naar een wedstrijd 20km verderop. Er staan nu veel Winora's te koop, maar ondanks dat gaan wij die van ons gewoon gebruiken als/wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
xscyther schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Onze bakfiets van net 5 jaar oud werd anderhalve week geleden met 27 duizend km (minimaal) opgehaald. We gebruiken dat ding voor alles. Ook nu nog met 8 en 9 jaar gerust naar een wedstrijd 20km verderop. Er staan nu veel Winora's te koop, maar ondanks dat gaan wij die van ons gewoon gebruiken als/wanneer die komt.
Het is jullie enorm gegund, en hoop dat jullie net zo veel plezier van de nieuwe fiets gaan hebben als dat julile van de oude hebben gehad.

Echter is dit een mooi voorbeeld waarmee de afhandeling van de terugroepactie zo scheef is.
Onze fiets is van November 2018 (dus >5 jaar oud) en heeft 7k op de teller en altijd binnengestaan. Ik neem aan dat mijn fiets niet in mindere staat zal zijn als die van u, en die 2(?) maanden verschil maken dat ik nog steeds op een reactie zit te wachten wat ik uberhaubt terug kan verwachten, maar zal zeker geen nieuwe vervangende bakfiets worden, schat ik zo in...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Abel Comp
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-08 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb nog nooit van iemand gehoord, dat zijn 6 jaar oude auto met weinig kilometers vanwege een ontwerpfout niet meer bruikbaar was, dat hij na 3.5 maand nog niets concreets had gehoord over wat het merk daaraan zou gaan doen en dat hij waarschijnlijk een voucher zou krijgen met een onbekend bedrag welke hij verplicht zou moeten besteden aan een nieuwe auto tegen adviesprijs van hetzelfde merk....

Ik denk ook, dat dat de reden gaat zijn waarom die merker ermee wegkwamen. :) Die deden waarschijnlijk iets meer dan "niet communiceren en de schouders ophalen".
Mooi Auto vergelijk;
Vanuit elke hoek / vergelijk is/blijft het handelen van Babboe (of beter gezegd: gebrek aan) belachelijk...
Eigenaren van < 2019 bakfietsen die onder re-call vallen worden compleet doodgezwegen en genegeerd...

Denk dat bij auto's de diverse instanties er veel meer bovenop zitten;
Blijft me verbazen dat Babboe hier zo ver mee wegkomt en dat een partij als NVWA hier ook niets aan doet... (had contact met NVWA en die sturen je ook van kast naar muur, met enkel oplezen van info van eigen site...)

Mijn inschatting is dat Babboe strategisch vol inzit op 'schone schijn' van goede sier maken met 'compleet nieuwe bakfiets' voor >2019 eigenaren' ("kijk eens hoe goed wij voor onze klanten zijn").
En de vergeten groep van < 2019 bakfietsen bewust op de achtergrond houden in de hoop dat die groep het t.z.t. gaat opgeven. Zo ver lukt dat aardig, met ook amper aandacht meer in de media;
=> RTL, waar blijft de opvolging?
=> Bakfietsclaim.nl, waarom is het al weken angstvallig stil??
:-(

Ik zal i.i.g. niet opgeven of genoegen nemen met waardeloos 'tegoed' bonnetje...
En blijven vechten voor een correcte oplossing.
Rechtsbijstand is vorige week ingeschakeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Abel Comp schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:47:
[...]

En blijven vechten voor een correcte oplossing.
Rechtsbijstand is vorige week ingeschakeld...
Helaas is er geen enkele rechtsbijstand die heil ziet in een (massa)proces. Daarom nu ook de stilte rond de massaclaim. Ik heb 2 verzekeringsmaatschappijen gesproken en ook een jurist en door de gefragmenteerde aanpak is het alleen op individuele basis aan te pakken. Daarvoor moet je veel geduld en tijd hebben. Daarnaast is er dan ook nog de kans dat je het proces verliest en wordt de rekening hoger dan de aanschaf van een nieuwe bakfiets. Eerder in dit topic is dit ook al uiteen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Uncle84 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Het is jullie enorm gegund, en hoop dat jullie net zo veel plezier van de nieuwe fiets gaan hebben als dat julile van de oude hebben gehad.

Echter is dit een mooi voorbeeld waarmee de afhandeling van de terugroepactie zo scheef is.
Onze fiets is van November 2018 (dus >5 jaar oud) en heeft 7k op de teller en altijd binnengestaan. Ik neem aan dat mijn fiets niet in mindere staat zal zijn als die van u, en die 2(?) maanden verschil maken dat ik nog steeds op een reactie zit te wachten wat ik uberhaubt terug kan verwachten, maar zal zeker geen nieuwe vervangende bakfiets worden, schat ik zo in...
Het is meer dan 2 maanden, die van ons was van april 2019. Echter is dat niet zo belangrijk, ik ben het geheel met je eens. Wij prijzen ons gelukkig, maar heel veel mensen worden kei en keihard genaaid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 16:28
Zojuist een e-mail gehad over mijn Babboe Big (waarvan het framenummer niet werd herkend). Er wordt aangegeven dat de inspectie door Guidion wordt uitgevoerd. Nu is het afwachten wanneer ik aan de beurt ben om een afspraak in te plannen. Hier volgt weer een mail over. Maar er lijkt dus schot in de zaak te komen qua inspecties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-09 20:11
Ik heb net ook een e-mail ontvangen dat ze ‘mijn’ e-city waarvan ze het framenummer niet herkende binnenkort op komen halen.

Grappige is alleen dat ik de e-city met 2 framenummers had aangemeld (framenummer zoals beschreven in mijn Babboe) en het framenummer zoals gegraveerd op de fiets. (Dit alles was op advies van de klantenservice en ook na het aanmelden meerdere keren over gebeld dat dit speelde en bleven bevestigen dat dit zo de beste weg was).

De fiets is ook al opgehaald 3 weken geleden onder de noemer van het framenummer zoals die op de website (mijn Babboe). En nu komen ze een niet bestaande bakfiets ophalen… morgen weer maar eens bellen.

Tja.... 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 08:40
Ook ik kreeg vandaag bericht dat mijn City Mountain uit 2021 met niet herkend framenummer, die overigens prima herkend werd bij de productregistratie, omgeruild gaat worden. Blijkbaar gaat de inspectie niet door en wordt het alsnog omruilen. Kind in tranen, maar de portemonnee niet. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Okay dus een CM uit 2021 wordt opgehaald en ingeruild. Is de reparatie dan toch niet goedgekeurd of zou het goedkoper zijn de ‘volledig opnieuw’ ontworpen modellen in te zetten ipv de reparatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:34
Vandaag ook email ontvangen.
Dat het onbekende framenummer is geïdentificeerd en het fiets uit 2019 is. Bakfiets wordt omgeruild voor nieuwe(bak)fiets. Hiervoor ontvangen wij dan een inruilcertficaat met max waarde van 5199.

Dit betekent dus tot dit bedrag of is het daadwerkelijke certificaat later van bedrag afhankelijk van leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

headhunter1985 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:
Dat het onbekende framenummer is geïdentificeerd en het fiets uit 2019 is. Bakfiets wordt omgeruild voor nieuwe(bak)fiets. Hiervoor ontvangen wij dan een inruilcertficaat met max waarde van 5199.

Dit betekent dus tot dit bedrag of is het daadwerkelijke certificaat later van bedrag afhankelijk van leeftijd?
Je kan gewoon gaan shoppen voor maximaal 5199 euro. Je fiets valt binnen de categorie <5 jaar en dan zit je heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:34
PaT schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Je kan gewoon gaan shoppen voor maximaal 5199 euro. Je fiets valt binnen de categorie <5 jaar en dan zit je heel goed.
Dat is mooi om te horen! Had dit namelijk niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheffe Dos
  • Laatst online: 15-09 23:55
headhunter1985 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:

Het zelfde geldt voor ons. Het framenummer van onze City-E geleverd in september 2019 werd niet herkend, vanavond eindelijk een bericht van Babboe dat onze fiets binnen de terugroepactie valt.
Nu maar hopen dat Westerman snel acteert en de Winora’s weer op voorraad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraP
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft iemand daadwerkelijk ook al een nieuwe bakfiets geleverd gekregen? Ik kreeg bericht dat de onze ook wordt opgehaald en ik omruil certificaat krijg...maar niet zoveel vertrouwen dat we ook een nieuw exemplaar gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LauraP schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:13:
Heeft iemand daadwerkelijk ook al een nieuwe bakfiets geleverd gekregen? Ik kreeg bericht dat de onze ook wordt opgehaald en ik omruil certificaat krijg...maar niet zoveel vertrouwen dat we ook een nieuw exemplaar gaan ontvangen.
Ja, lees dit topic maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LauraP schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:13:
Yes, Het grote Winora bakfiets topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:41
Ja volgens mij alleen Winora’s. Ik heb nog weinig gelezen over Babboe’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rustae
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2024
Hier ook een ophaalbevestiging gehad bij een eerder niet herkend framenr. Ik ben wel benieuwd hoe dit nu allemaal verder gaat.

Rustae

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
rustae schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:51:
Hier ook een ophaalbevestiging gehad bij een eerder niet herkend framenr. Ik ben wel benieuwd hoe dit nu allemaal verder gaat.
Ook een bakfiets jonger dan januari 2019, en welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lorenz0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:18:
Zojuist een e-mail gehad over mijn Babboe Big (waarvan het framenummer niet werd herkend). Er wordt aangegeven dat de inspectie door Guidion wordt uitgevoerd. Nu is het afwachten wanneer ik aan de beurt ben om een afspraak in te plannen. Hier volgt weer een mail over. Maar er lijkt dus schot in de zaak te komen qua inspecties!
Bedankt voor het delen. Dit is de eerste keer dat ik lees dat er werkelijk een inspectie/controle afspraak ingepland gaat worden.

Goed nieuws :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 16:28
Caayn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:25:
[...]
Bedankt voor het delen. Dit is de eerste keer dat ik lees dat er werkelijk een inspectie/controle afspraak ingepland gaat worden.

Goed nieuws :)
De daadwerkelijke afspraak heb ik nog niet staan. Maar wel een vooraankondiging dat Guidion ermee aan de slag gaat en ik in de volgende wachtrij sta ;) Maar het is zeker positief nieuws!

Dit is de mail die ik erover kreeg. Jaartal van de bakfiets ontbreekt in deze mail (waarschijnlijk onbekend) en framenummer heb ik zelf even aangepast:
Je hebt je framenummer ingevoerd op controleerjebakfiets.nl. Bedankt daarvoor. We hebben inmiddels jouw bakfiets kunnen identificeren.

Jouw Babboe Big uit het jaartal met framenummer GMXXXXXXX heeft een inspectie nodig.

Hoe gaat het verder?
Een inspecteur komt kosteloos bij je thuis om jouw bakfiets te inspecteren. Vanwege de grote omvang van de inspectiebeurten zullen de inspecties in verschillende fasen plaatsvinden en werkt Babboe samen met de inspecteurs van Guidion om de inspecties uit te voeren. Zodra je aan de beurt bent, zal er per e-mail contact met je opgenomen worden om een kosteloze inspectieafspraak in te plannen.

Na de inspectie ontvang je een inspectierapport. De inspecteur komt enkel de inspectie uitvoeren en zal geen verder onderhoud doen. Zo kunnen we in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk mensen helpen en uitsluitsel geven over of je weer op pad kan met je Babboe.

Alle veelgestelde vragen, kan je hier hier vinden.

Babboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Ik ben benieuwd of je eigenlijk paar maanden zou kunnen smokkelen. Als het framenummer niet bekend is en je fiets komt uit November 2018, kan je hem dan niet registreren als bakfiets uit jan 2019? Dan is het toch ook aan Babboe om aan te tonen dat de fiets ouder is of niet. (gewoon nieuwsgierig, verder niets ;) )
xscyther schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Het is meer dan 2 maanden, die van ons was van april 2019. Echter is dat niet zo belangrijk, ik ben het geheel met je eens. Wij prijzen ons gelukkig, maar heel veel mensen worden kei en keihard genaaid.
Ik doelde op onze eigen bakfiets uit November 2018, die net 2 maanden buiten de (door Babboe gestelde) grens valt van 1 jan 2019.

..en elke keer als ik er over nadenk blijf ik mij verbazen hoe Babboe zich kan verschuilen achter een grens van 5 jaar, terwijl daar gaan basis voor is, want dit is geen garantie-verhaal, maar een ondeugelijk product. En daar bovenop nog eens iets waarvan ze zelf al langer van op de hoogte waren, dus als ze willen tellen met 5 jaar, dan moet dat vanaf het moment dat ze dit zelf in de doofpot gingen stoppen, en niet vanaf het moment dat RTL met een nieuwsartikel kwam en NVWA ze dwong tot maatregelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xscyther
Uncle84 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:34:

..en elke keer als ik er over nadenk blijf ik mij verbazen hoe Babboe zich kan verschuilen achter een grens van 5 jaar, terwijl daar gaan basis voor is, want dit is geen garantie-verhaal, maar een ondeugelijk product. En daar bovenop nog eens iets waarvan ze zelf al langer van op de hoogte waren, dus als ze willen tellen met 5 jaar, dan moet dat vanaf het moment dat ze dit zelf in de doofpot gingen stoppen, en niet vanaf het moment dat RTL met een nieuwsartikel kwam en NVWA ze dwong tot maatregelen.
Snap ik, zeker in jullie geval aangezien ze in hun eerste communicatie "tot en met 5 jaar" en vanaf 6 jaar hebben gezegd. Dit zou betekenen dat toen zij communiceerden in Februari 2024(?) dat fietsen van 5 jaar oud vanaf feb 2018 zou moeten gelden wanneer ze 6 jaar oud worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Net een mail ontvangen:

Beste Babboe-eigenaar,

We willen je graag een update geven over de inspectie en eventuele reparatie van je Babboe bakfiets, die onderdeel is van de terugroepactie.

We begrijpen hoe belangrijk het is om je fiets snel te laten inspecteren. We zijn in gesprek met de autoriteiten en werken hard samen met onze leveranciers om een startdatum te kunnen bepalen. De productie van onderdelen is in volle gang en deze worden zo snel als mogelijk aangeleverd. Zodra we een definitieve datum hebben, zullen we die direct communiceren. Tot die tijd raden we je aan om je Babboe bakfiets niet te gebruiken.

We begrijpen dat dit heel vervelend is en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Bedankt voor je geduld en begrip terwijl we dit proces doorlopen. Jouw veiligheid is onze hoogste prioriteit en we doen ons best om de inspecties zo snel mogelijk te starten.

Dank je wel voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,
Team Babboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

Stewie!

Keen must die!

alwind schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:59:
Net een mail ontvangen:

Beste Babboe-eigenaar,

We willen je graag een update geven over de inspectie en eventuele reparatie van je Babboe bakfiets, die onderdeel is van de terugroepactie.

We begrijpen hoe belangrijk het is om je fiets snel te laten inspecteren. We zijn in gesprek met de autoriteiten en werken hard samen met onze leveranciers om een startdatum te kunnen bepalen. De productie van onderdelen is in volle gang en deze worden zo snel als mogelijk aangeleverd. Zodra we een definitieve datum hebben, zullen we die direct communiceren. Tot die tijd raden we je aan om je Babboe bakfiets niet te gebruiken.

We begrijpen dat dit heel vervelend is en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Bedankt voor je geduld en begrip terwijl we dit proces doorlopen. Jouw veiligheid is onze hoogste prioriteit en we doen ons best om de inspecties zo snel mogelijk te starten.

Dank je wel voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,
Team Babboe
Ik kreeg vandaag deze generieke auto-reply op de aanmelding voor reparatie/garantie die 8 weken geleden is ingestuurd:
Bedankt voor de aanvullende informatie over jouw Babboe bakfiets.

Wij hebben de informatie goed ontvangen. Met de door jou opgegeven informatie gaan we vaststellen wat voor bakfiets je hebt.

We streven ernaar binnen enkele weken contact met je op te nemen zodra er meer duidelijkheid is over jouw bakfiets. Dan geven we je meer informatie over de vervolgstappen.

In de tussentijd adviseren we om jouw Babboe bakfiets tot nader order niet te gebruiken.

Babboe
Toch mooi dat je na 8 weken een reactie krijgt dat je over enkele maanden misschien een antwoord gaat krijgen.

PS: Tot die tijd raden we je aan om je Babboe bakfiets niet te gebruiken. :w

Ondertussen blijft Babboe dramatisch:
- bellen: hangen ze op
- tickets: onbeantwoord
- garantie verzoek via de site: na 8 weken een auto reply.

[ Voor 17% gewijzigd door Stewie! op 05-06-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Stewie! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:19:
[...]

Ik kreeg vandaag deze generieke auto-reply op de aanmelding voor reparatie/garantie die 8 weken geleden is ingestuurd:

[...]

Toch mooi dat je na 8 weken een reactie krijgt dat je over enkele maanden misschien een antwoord gaat krijgen.

PS: Tot die tijd raden we je aan om je Babboe bakfiets niet te gebruiken. :w

Ondertussen blijft Babboe dramatisch:
- bellen: hangen ze op
- tickets: onbeantwoord
- garantie verzoek via de site: na 8 weken een auto reply.
Het is in ieder geval een teken van leven. Ze hadden ook niks kunnen sturen totdat ze de afspraak voor reparatie echt konden plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Jasphur schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:04:
[...]

Het is in ieder geval een teken van leven. Ze hadden ook niks kunnen sturen totdat ze de afspraak voor reparatie echt konden plannen.
Dat was denk ik ook de bedoeling maar het duurde langer dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
  • Laatst online: 22-06 14:47
Ik kreeg vanmiddag exact dezelfde bevestiging van ontvangst gegevens die ik op 10 april ook al ontvangen heb. Top! 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Kamphuis
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-01 10:02
Bij mij is de bakfiets op 22 april opgehaald en nooit een certificaat gekregen. Gebeld op 16 mei en er zou een fout in het systeem zijn die ze zouden onderzoeken. Niks meer gehoord en als ik nu bel is het telefoonnummer niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik maak me nu meer zorgen omdat ik helemaal geen emails van Babboe heb ontvangen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Ik geef het de mensen die bij Babboe werken en nu de troep van diegene die dit hebben veroorzaakt moeten opruimen te doen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
  • Laatst online: 22-06 14:47
Janne85 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:08:
Ik kreeg vanmiddag exact dezelfde bevestiging van ontvangst gegevens die ik op 10 april ook al ontvangen heb. Top! 🙄
Oh een paar uur later alsnog de mail ontvangen dat mijn bakfiets nu geïdentificeerd is en ze samenwerken met Guidion voor de inspectie.

We sluiten gezellig aan in de volgende wachtrij 😉
Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.