Hier ook gedupeerde met een meer dan 5 jaar oude City-E. Direct op 10 april gegevens ingevoerd, maar nog geen enkel bericht gehad of ik de dagwaarde ga krijgen of dat iemand voor controle en reparatie langs gaat komen.
Klantenservice is echt een drama; herhaaldelijk gebeld met vragen en toegezegd gekregen dat ze binnen 1 dag, binnen 3 tot 5 dagen of binnen een week terugkoppeling zouden geven, maar afspraken worden niet nagekomen en het blijft helemaal stil.
Inmiddels na behoorlijk aandringen te horen gekregen dat uiterlijk 2 maanden na invoeren van het framenummer en aanvullende gegevens een reactie gegeven wordt op wat de vervolgprocedure gaat zijn. Niet dat ik daar vertrouwen in heb na alle eerdere ervaringen, maar het was al een hele klus om hier überhaupt een antwoord op te krijgen.
Ik wil graag de dagwaarde weten vóórdat de fiets opgehaald wordt zodat ik weet wat mijn opties zijn en ik nog een keuze kan maken wat met de bakfiets te doen, in plaats van dat het al een voldongen feit is.
Daarbij heb ik overigens ook te horen gekregen dat eventuele accessoires die
niet direct bij aankoop van de bakfiets gedaan zijn op geen enkele wijze gecompenseerd gaan worden.
Vorig jaar hebben we nog bij een derde partij onze batterij laten reviseren, dat gaat ook op geen enkele wijze meewegen in de dagwaarde. Maar zo ik begrijp kan ik de batterij wellicht nog los verkopen aan iemand die er nog mee doorrijdt

.
Nog één ding om goed op te letten mbt de voucher. In de voorwaarden staat te lezen:
"Het is na inwisseling van een Inruilcertificaat, of bij gebreke van inwisseling na afloop van voornoemde termijn van één jaar, al naar gelang welke van deze twee momenten zich eerder voordoet, niet meer mogelijk Babboe of de verkoper van de Inruilfiets nog op enigerlei grond aan te spreken in verband met de kwaliteit van de Inruilfiets. Door het Inruilcertificaat in te wisselen geeft de Houder aan dat hij of zij de Vervangfiets en de hierna in artikel 8 bedoelde compensatie beschouwt als een passende tegemoetkoming in de door hem of haar geleden schade, mits Babboe daadwerkelijk een Vervangfiets en de in artikel 8 bedoelde compensatie ter beschikking stelt, zulks onverlet de mogelijkheid voor de in artikel 5 bedoelde Houders om het herroepingsrecht in te roepen."
Oftewel, gebruik je je certificaat of is er één jaar verstreken na uitgifte van het certificaat kun je op geen enkele wijze meer aanspraak maken op verdere compensatie. Voor degenen die zich gemeld hebben bij Bakfietsclaim wel een relevante voorwaarde. Zoals ik het lees kun je hiermee dus fluiten naar enige compensatie van immateriëke schade of gevolgschade die je hebt geleden danwel meerkosten die je hebt moeten maken voor het vervoer van je kinderen in de periode dat je bakfiets gebruik ontraden werd.