Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 15:06
Het gaat niet om een toetsenbord dat vervangen moet worden, maar om een bakfiets. Dit is een gigantische operatie die ook nog eens "uit het niets" komt. Je hebt een bedrijf als Babboe, met een bepaald aantal medewerkers, waarbij normaal gesproken een specifiek aantal fietsen per dag geleverd wordt. En nu moeten er per dag veel meer fietsen geleverd worden, en dat ook nog eens "gratis" uit eigen zak. Dus je kunt ook niet zomaar zeggen: "jongens, we nemen gelijk 100 mensen extra aan om dit geregeld te krijgen!" Ze gaan geen extra fabrieken bouwen om de nieuwe fietsen te maken; het zal hetzelfde proces en dezelfde fabriek blijven.

Geduld is inderdaad het toverwoord, en dat is moeilijk. Mijn vrouw zegt ook geregeld: "ik mis onze bakfiets", en ik mis hem ook... Het vervelende is dat Babboe slecht/onhandig is in communiceren. Je geeft eerst je eigen bakfiets weg en hoort vervolgens 4-8 weken niets totdat de nieuwe er staat. Dat is niet fijn, vooral omdat je altijd in je achterhoofd hebt: "straks zijn ze failliet, mijn oude bakfiets is weg, en mijn nieuwe heb ik nooit ontvangen". Ook ik heb dat stemmetje, maar ik probeer het gewoon te negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-09 11:21
sbmuc schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:08:
Het gaat niet om een toetsenbord dat vervangen moet worden, maar om een bakfiets. Dit is een gigantische operatie die ook nog eens "uit het niets" komt. Je hebt een bedrijf als Babboe, met een bepaald aantal medewerkers, waarbij normaal gesproken een specifiek aantal fietsen per dag geleverd wordt. En nu moeten er per dag veel meer fietsen geleverd worden, en dat ook nog eens "gratis" uit eigen zak. Dus je kunt ook niet zomaar zeggen: "jongens, we nemen gelijk 100 mensen extra aan om dit geregeld te krijgen!" Ze gaan geen extra fabrieken bouwen om de nieuwe fietsen te maken; het zal hetzelfde proces en dezelfde fabriek blijven.

Geduld is inderdaad het toverwoord, en dat is moeilijk. Mijn vrouw zegt ook geregeld: "ik mis onze bakfiets", en ik mis hem ook... Het vervelende is dat Babboe slecht/onhandig is in communiceren. Je geeft eerst je eigen bakfiets weg en hoort vervolgens 4-8 weken niets totdat de nieuwe er staat. Dat is niet fijn, vooral omdat je altijd in je achterhoofd hebt: "straks zijn ze failliet, mijn oude bakfiets is weg, en mijn nieuwe heb ik nooit ontvangen". Ook ik heb dat stemmetje, maar ik probeer het gewoon te negeren.
Waarom nemen ze de oude bakfiets niet in als de nieuwe wordt geleverd. Dit scheelt de transporteur een extra rit, en is veel meer klantgericht. De verantwoordelijkheid en het risico komt dan ook meer bij het bedrijf te liggen dan bij de klant, wat in mijn ogen gepast is, aangezien daar de oorzaak van het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:29
sbmuc schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:08:
Babboe is in 2018 overgenomen door Accell Group. Dat is een enorm groot bedrijf dat een beurswaarde had (?) van 1.56miljard. Het sympatieke en kleinschalige dat Babboe ooit had met hun startup toen ik de fiets er kocht, zijn ze inmiddels helemaal kwijt. Sterker nog; niemand van Babboe sinds de overname werkt daar meer.
Uncle84 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:35:
[...]

Waarom nemen ze de oude bakfiets niet in als de nieuwe wordt geleverd. Dit scheelt de transporteur een extra rit, en is veel meer klantgericht. De verantwoordelijkheid en het risico komt dan ook meer bij het bedrijf te liggen dan bij de klant, wat in mijn ogen gepast is, aangezien daar de oorzaak van het probleem ligt.
Dat is dus ook het scheve in deze "operatie". Weet je wat de transporteur per dag krijgt voor al die ritjes? Door het op deze wijze te doen, houden ze de controle over de snelheid en lopen ze bij Accell het minste risico maar wel een hoge rekening van Westra.

[ Voor 24% gewijzigd door wheeler op 06-06-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:33
alwind schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:59:
Jouw veiligheid is onze hoogste prioriteit en we doen ons best om de inspecties zo snel mogelijk te starten.
Wat een grap, eerst het proberen de gebreken te verbloemen en nu ineens zeggen dat de consument hoogste prioriteit qua veiligheid is. https://www.rtl.nl/nieuws...dde-nvwa-jarenlang-bewust

om te kotsen zoiets...

@wheeler verwacht dat Babboe wel een aparte BV is, en als Accell er geen heil meer in ziet gewoon de stekker eruit rukt ?

[ Voor 11% gewijzigd door flaskk op 06-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Guidion is een installatiebedriif. Hoe kunnen die nou 'inspecteurs' leveren?
Klinkt toch een beetje als de bakker bellen als je vrouw bevalt. Afijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:22
Oebie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:42:
je kent ze misschien als installatiebedrijf voor internetverbindingen, maar ze doen wel meer klussen in en om het huis, https://www.guidion.com/over-ons .
zo hebben ze ook een afdeling die CV's repareert, en schijnbaar dus ook fietsen, als je bij de vacatures kijkt zie je dat ze zelfs verpleegkundigen zoeken, dus een bevalling kunnen ze je misschien ook wel bij helpen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door J-roenn op 06-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
J-roenn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:46:
[...]

je kent ze misschien als installatiebedrijf voor internetverbindingen, maar ze doen wel meer klussen in en om het huis, https://www.guidion.com/over-ons .
zo hebben ze ook een afdeling die CV's repareert, en schijnbaar dus ook fietsen, als je bij de vacatures kijkt zie je dat ze zelfs verpleegkundigen zoeken, dus een bevalling kunnen ze je misschien ook wel bij helpen ;)
Haha, dat klinkt al iets beter 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Onderschat ook niet de materiaalkennis van installateurs mbt metaal :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Guidion is inderdaad ook bekend van de installatie van modems voor glasvezel. Zo heb ik er ook 2 over de vloer gehad; een vader en zoon. Had alles al zelf aangelegd dus ze hoefden alleen maar de boel te activeren. Beiden roken nog naar sigarettenrook en hadden een Android tablet mee. Ze waren blij dat ze na 7 minuten weer klaar waren maar wel half uur mochten schrijven. Ik was blij dat ze mijn huis uit waren.

Heb dan ook geen enkele hoop dat de medewerkersfreelancers van Guidion een gedegen rapportage gaan opmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door wheeler op 06-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn framenummer wordt niet herkend. Waarschijnlijk bakfiets ouder dan 5 jaar. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
vurnen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:11:
Mijn framenummer wordt niet herkend. Waarschijnlijk bakfiets ouder dan 5 jaar. Iemand ervaring hiermee?
Ik persoonlijk niet, maar als je in dit topic zoekt naar 'niet herkend' dan krijg je genoeg posts die je als startpunt kunt gebruiken om vanuit daar verder te lezen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vurnen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:11:
Volgens mij heeft nog niemand met een fiets ouder dan 5 jaar dat het framenummer herkend werd. Waarschijnlijk gooien ze hun administratie net zo snel weg als de gebroken frames… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 16:28
wheeler schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:09:
Guidion is inderdaad ook bekend van de installatie van modems voor glasvezel. Zo heb ik er ook 2 over de vloer gehad; een vader en zoon. Had alles al zelf aangelegd dus ze hoefden alleen maar de boel te activeren. Beiden roken nog naar sigarettenrook en hadden een Android tablet mee. Ze waren blij dat ze na 7 minuten weer klaar waren maar wel half uur mochten schrijven. Ik was blij dat ze mijn huis uit waren.

Heb dan ook geen enkele hoop dat de medewerkersfreelancers van Guidion een gedegen rapportage gaan opmaken.
Dat hoeft toch ook niet? Ik verwacht dat het gewoon een kwestie van een checklist afwerken wordt en daarna is je bakfiets weer "goedgekeurd" en krijg je een certificaat.

Waarschijnlijk wat tests/controles op scheuren in het frame en nog wat zaken waar de NVWA twijfels over heeft.

Ik denk dat we juist blij moeten zijn dat dit bedrijf deze controles doet, want die hebben natuurlijk veel meer mensen hiervoor in dienst dan Babboe. En dan kunnen we hopelijk weer spoedig de weg op met de bakfiets :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp dat Guidion eenmalig langskomt? Stel dat zij de fiets goedkeuren op dat moment.

Dat is toch niet voldoende? Er kan later toch alsnog een breuk komen? Of zijn de fietsen af fabriek met breuk geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 10:18
Wolly schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:04:
Ik begrijp dat Guidion eenmalig langskomt? Stel dat zij de fiets goedkeuren op dat moment.

Dat is toch niet voldoende? Er kan later toch alsnog een breuk komen? Of zijn de fietsen af fabriek met breuk geleverd?
Volgens mij gaat de controle meer over de driewielers waar nauwelijks problemen mee bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:33
wheeler schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:09:
.

Wellicht is dat ook de insteek van Baddoe? als het dan mis gaat met een opnieuw gekeurde fiets kun je de freelancer de schuld geven die waarschijnlijk toch niks meer doet voor Guidion :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Oebie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:42:
Iedereen met een android app die een foto kan maken is een 'inspecteur' toch? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Lorenz0 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Dat hoeft toch ook niet? Ik verwacht dat het gewoon een kwestie van een checklist afwerken wordt en daarna is je bakfiets weer "goedgekeurd" en krijg je een certificaat.

Waarschijnlijk wat tests/controles op scheuren in het frame en nog wat zaken waar de NVWA twijfels over heeft.

Ik denk dat we juist blij moeten zijn dat dit bedrijf deze controles doet, want die hebben natuurlijk veel meer mensen hiervoor in dienst dan Babboe. En dan kunnen we hopelijk weer spoedig de weg op met de bakfiets :)
Mee eens, maar ik heb 100x meer vertrouwen in iemand die vaker met fietsen/voertuigen/metaaltechniek werkt dat die jongens en meisjes van Guidion. Dan kan je net zo goed de collecteurs van KWF de inspectie laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wheeler schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Mee eens, maar ik heb 100x meer vertrouwen in iemand die vaker met fietsen/voertuigen/metaaltechniek werkt dat die jongens en meisjes van Guidion. Dan kan je net zo goed de collecteurs van KWF de inspectie laten doen.
Doe maar KNGF. De hond kan toch in de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
wheeler schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Waarom dan? Ze moeten op een aantal vooraf bekende framebreuken controleren en krijgen daar ongetwijfeld de juiste tools voor. Tis niet alsof ze je hele fiets moeten onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Iedereen met een android app die een foto kan maken is een 'inspecteur' toch? ;)
Kwam de inspectie niet met een gratis servicebeurt als tegemoetkoming van de overlast/onzekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Als je ook maar op een of andere manier met Guidion te maken hebt gehad (ik bij aansluiten van modem op glasvezel) dan weet je dat het niet de scherpste messen uit de keukenla betreft.

Maar ik snap het sentiment: eerst maar weer afwachten. Welke types nu een keuring kunnen verwachten, wat de methode van keuren wordt en hoe deze Babboe-eigenaren naast het certificaat ook compensatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2024
Jasphur schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:08:
[...]

Ook een bakfiets jonger dan januari 2019, en welk model?
City. Overigens heb ik mijn twijfels, mijn frame is in 2019 vervangen en heeft daarom een gb19 nr. Ze herkende het frame niet en nu krijg ik de mail. Heel benieuwd hoe het gaat lopen.

Rustae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

arnova

weet veel, maar niet alles

Deveon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Kwam de inspectie niet met een gratis servicebeurt als tegemoetkoming van de overlast/onzekerheid?
Ook zoiets vreemds: de "compensatie" in de vorm van een gratis servicebeurt en/of accesoires daar horen we ook niets meer van. Voor mijn Mini-Mountain met onbekend framenummer ook nog niets vernomen over de inspectie. Inmiddels 3 maanden aan het wachten en bijna 2 maanden sinds het laatste bericht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rustae schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:15:
[...]

City. Overigens heb ik mijn twijfels, mijn frame is in 2019 vervangen en heeft daarom een gb19 nr. Ze herkende het frame niet en nu krijg ik de mail. Heel benieuwd hoe het gaat lopen.
Echt heel fijn voor jou, maar dit is toch wel serieus maf naar de overige bezitters van een oudere fiets. Ik neig er bijna naar om een 9 in dat frame te rammen in plaats van de 4 en dan heb ik ook "ineens" recht op een nieuwe fiets.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
arnova schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Ook zoiets vreemds: de "compensatie" in de vorm van een gratis servicebeurt en/of accesoires daar horen we ook niets meer van. Voor mijn Mini-Mountain met onbekend framenummer ook nog niets vernomen over de inspectie. Inmiddels 3 maanden aan het wachten en bijna 2 maanden sinds het laatste bericht....
Vanaf het moment dat we dat lazen zeiden wij al tegen elkaar dat je dus een beurt opgedrongen gaat krijgen want ze zeggen of. Ze zeggen er nl niet bij dat jij mag kiezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelder
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-04 16:52
Het is niet alleen Babboe waarbij het frame breekt:
Deze kwam ik vandaag onderweg tegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZDSMYm2H2d-roJz3MJ9BIT-p6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kg6Uf1PhfvsXrxFH68pdm0ED.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGz0Mfq3VSCaCgh53kERnVqhv1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLEKE40tTavMARnHFPaexQqh.jpg?f=fotoalbum_large

PV 5400wp OZO | EV Ioniq 28kwh Smart EVSE | WP Fujitsu waterstage duo | Gasvrij sinds 2016

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:27
Vandaag met de jurist gesproken. Advies van hem is om bij een fiets jonger dan 5 jaar de regeling te accepteren, echter onze valt daar buiten. Dus dan zijn er twee opties, ofwel afwachten wat babboe gaat doen en daarmee akkoord gaan. Ofwel juridisch traject opstarten. Zijn ervaring is dat babboe tot op heden op niks reageert.

Wij gaan voor het opstarten van het juridisch traject. We hebben al een nieuwe fiets aangeschaft voor mijn vrouw, we zitten inmiddels al zo lang zonder fiets dat het niet meer gaat. Kan niet alles maar met de auto gaan doen. Ik ga er maar vanuit dat Babboe failliet gaat en de fiets afgeschreven is. Zo lang die hier staat heb ik minimaal nog de oud ijzer prijs. Er zal dus een ingebrekenstelling opgestuurd gaan worden, daar zal geen reactie op gaan komen. Dan de koop ontbinden, ook daar zal geen reactie op komen en dan een gangetje naar de rechter met risico dat we de deksel op ons neus krijgen. Maar dan zijn we iig weer een ervaring rijker ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Ophidian schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:08:
Er zal dus een ingebrekenstelling opgestuurd gaan worden, daar zal geen reactie op gaan komen. Dan de koop ontbinden, ook daar zal geen reactie op komen en dan een gangetje naar de rechter met risico dat we de deksel op ons neus krijgen. Maar dan zijn we iig weer een ervaring rijker ;)
Ik heb hetzelfde advies gekregen. Ondanks dat de kans reëel is dat je wint, durf ik het niet aan om het tot rechtzaak te laten komen. Als je toch verliest omdat ze betere advocaten hebben, ben je het veelvoud aan aanschafkosten kwijt.

Dan rij ik de Babboe wel met brandbare inhoud bij het Accellhoofdkantoor naar binnen. :+ Ben ik ook een ervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:27
@wheeler, maar dat valt onder de dekking van de verzekering. Dus het kost mij alleen de premie.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Gelder schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:06:
Het is niet alleen Babboe waarbij het frame breekt:
Deze kwam ik vandaag onderweg tegen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit voelt wel als zo'n gevalletje mee willen doen en dan meedoen terwijl het eigenlijk alweer uit de mode is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-09 23:45
Ik weet niet of deze gedachte eerder gedeeld is:
Over het eerst ophalen en later nieuw leveren vond ik ook stom. Maar toen ik las over controle en juist frame nummer snapte ik het wel.
Babboe houd (waarschijnlijk) rekening de mogelijkheid dat mensen een andere fiets met ander frame nummer aanbieden aan de chauffeur dan ze hebben geregistreerd en dus recht hebben om om te ruilen. De controle en discussie die je dan krijgt heb je dan met de chauffeur, dat lijkt me geen pretje.
Als je de check dan elders doet, dan heeft de chauffeur gewoon een normale dag en mensen die verkeerde fietsen meegeven hebben een ander probleem ipv een nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 13:09
_NvS_ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:11:
Babboe houd (waarschijnlijk) rekening de mogelijkheid dat mensen een andere fiets met ander frame nummer aanbieden aan de chauffeur dan ze hebben geregistreerd en dus recht hebben om om te ruilen.
Hoe zie je dat praktisch precies voor je? Ik zie namelijk niet helemaal voor me op welke manier of met welk doel iemand dit zou (willen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Is het niet gewoon zo dat 1: op deze manier Babboe aan de NVWA laat zien dat ze meehelpen om ondeugelijke producten zo snel mogelijk van de weg te halen en 2: beetje een cashflow houden met inkomsten uit schroot?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 07-06-2024 12:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lithion
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-02 14:33
Is er ondertussen al iemand met een fiets ouder dan 5 jaar die al iets te horen heeft gekregen over de dagwaarde van hun fiets en hoe die berekening tot stand is gekomen?

Het klantcontactcentrum schermt steeds met een tabel op basis waarvan het berekend zou moeten worden. Ondertussen heb ik vanuit verschillende medewerkers al te horen gekregen dat daarbij gekeken wordt naar de leeftijd van de fiets (andere variabelen worden niet genoemd).
Dan denk ik: daarmee moet je binnen 5 werkdagen iedereen duidelijkheid kunnen verschaffen over de dagwaarde van hun fiets, als het zo'n makkelijke tabel is. Of maak het openbaar en laat mensen zelf de inschatting maken.

Ik hang op dit moment, as I type, in de wacht voor de interne afdeling (ook na fiks aandringen), dus ben benieuwd wat ik van hen ga horen. Als ik er ooit doorheen kom.

-EDIT-
Zojuist erdoorheen gekomen na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan en in gesprek al een wereld van verschil. Wel wederom de toezegging dat het doorgezet wordt (ditmaal naar de financiële afdeling) en binnen ongeveer een week terugkoppeling volgt, maar het wekte al veel meer vertrouwen dan alle eerdere gesprekken. Nu maar hopen dat er ook echt werk van gemaakt wordt.

Update volgt zodra ik iets hoor.
Nog steeds benieuwd of er anderen zijn die al iets over een dagwaarde te horen hebben gekregen.

[ Voor 23% gewijzigd door Lithion op 07-06-2024 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Lithion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:09:
-EDIT-
Zojuist erdoorheen gekomen na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan en in gesprek al een wereld van verschil. Wel wederom de toezegging dat het doorgezet wordt (ditmaal naar de financiële afdeling) en binnen ongeveer een week terugkoppeling volgt, maar het wekte al veel meer vertrouwen dan alle eerdere gesprekken. Nu maar hopen dat er ook echt werk van gemaakt wordt.

Nog steeds benieuwd of er anderen zijn die al iets over een dagwaarde te horen hebben gekregen.
Ben benieuwd! Ik ben ooit ook een stap verder gekomen met bellen, ook toen de toezegging dat ik eerder iets zou horen. Dat omdat ik wil weten wat het minimale bedrag is waar je op kan rekenen. Maar tot op heden is het volledig stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
wheeler schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Ben benieuwd! Ik ben ooit ook een stap verder gekomen met bellen, ook toen de toezegging dat ik eerder iets zou horen. Dat omdat ik wil weten wat het minimale bedrag is waar je op kan rekenen. Maar tot op heden is het volledig stil.
Het minimale bedrag is toch de waarde van een nieuwe normale fiets? Want ze hebben eerder aangegeven dat je er tenminste een nieuwe normale fiets van kunt uitzoeken.
Of is dat alweer veranderd?

Edit: dat zou dus 419 euro moeten zijn als ik in de webwinkel kijk naar de goedkoopste normale fiets

[ Voor 8% gewijzigd door MJdaBOMB op 07-06-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
_NvS_ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:11:
Ik weet niet of deze gedachte eerder gedeeld is:
Over het eerst ophalen en later nieuw leveren vond ik ook stom. Maar toen ik las over controle en juist frame nummer snapte ik het wel.
Babboe houd (waarschijnlijk) rekening de mogelijkheid dat mensen een andere fiets met ander frame nummer aanbieden aan de chauffeur dan ze hebben geregistreerd en dus recht hebben om om te ruilen. De controle en discussie die je dan krijgt heb je dan met de chauffeur, dat lijkt me geen pretje.
Als je de check dan elders doet, dan heeft de chauffeur gewoon een normale dag en mensen die verkeerde fietsen meegeven hebben een ander probleem ipv een nieuwe fiets.
Ik vind dit nogal ver gezocht. Maakt dit het verlies op transport goed? Als je bedenkt dat een Westerman vrachtwagen per dag kost en hoeveel ze ophalen dan zijn dat hele dure ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
MJdaBOMB schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Het minimale bedrag is toch de waarde van een nieuwe normale fiets? Want ze hebben eerder aangegeven dat je er tenminste een nieuwe normale fiets van kunt uitzoeken.
Of is dat alweer veranderd?
Dat vermoeden had ik ook, net als de telefoniste maar heb nog nooit de harde toezegging gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Lithion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:09:
Is er ondertussen al iemand met een fiets ouder dan 5 jaar die al iets te horen heeft gekregen over de dagwaarde van hun fiets en hoe die berekening tot stand is gekomen?

Het klantcontactcentrum schermt steeds met een tabel op basis waarvan het berekend zou moeten worden. Ondertussen heb ik vanuit verschillende medewerkers al te horen gekregen dat daarbij gekeken wordt naar de leeftijd van de fiets (andere variabelen worden niet genoemd).
Dan denk ik: daarmee moet je binnen 5 werkdagen iedereen duidelijkheid kunnen verschaffen over de dagwaarde van hun fiets, als het zo'n makkelijke tabel is. Of maak het openbaar en laat mensen zelf de inschatting maken.

Ik hang op dit moment, as I type, in de wacht voor de interne afdeling (ook na fiks aandringen), dus ben benieuwd wat ik van hen ga horen. Als ik er ooit doorheen kom.

-EDIT-

dit staat toch gewoon in hun FAQ?

https://controleerjebakfiets.nl/faq/
Hoe wordt de dagwaarde van mijn bakfiets berekend?
We baseren de compensatie ten opzichte van de prijs waarvoor de fiets gekocht is, als ons dat bekend is. Als we niet weten voor welke prijs de fiets is gekocht, dan houden we de gemiddelde consumentenadviesprijs uit het jaar van aankoop aan als basis voor de berekening.
Klopt onze berekening niet? Dan kun je altijd bewijs aanleveren dat je de fiets na 2015 hebt gekocht.
2019 en jonger: vervangende fiets
2018: 50% compensatie
2017: 40% compensatie*
2016: 30% compensatie*
2015 en ouder: 20% compensatie*
*Altijd met een minimum van 419 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
Zelf ben ik het eens met de reacties dat het vergezocht is over het omruilen met fietsen.
Wat nu als je net buiten de boot valt, ouder dan 5 jaar. Je kan het maar proberen.
Maar uiteindelijk zouden we dat op security gebied hier op het forum zelf ook denken. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
https://www.ad.nl/binnenl...anten-moedeloos~a967def3/

Media pakt het nu ook op. Verwacht niet veel verbetering maar slechter kon het toch al niet worden, dus wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kremers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 07:20:
https://www.ad.nl/binnenl...anten-moedeloos~a967def3/

Media pakt het nu ook op. Verwacht niet veel verbetering maar slechter kon het toch al niet worden, dus wie weet.
LOL. Pas 3000 bakfietsen opgehaald, 500 nieuwe geleverd ... En dat was het dan.

Mijn gevoel was vanaf het begin al, dat mensen met een oudere bakfiets niet op deze drol moesten gaan wachten, maar zelf moesten gaan claimen.

Voorjaar en zomer kun je wel vergeten. Dit komt dit jaar niet meer goed op dit tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 07:33:
[...]

LOL. Pas 3000 bakfietsen opgehaald, 500 nieuwe geleverd ... En dat was het dan.
500 nieuwe geleverd. In de "persoonlijke video" die ze enkele weken geleden rondstuurden, stonden honderden bakfietsen mooi op de achtergrond te pronken. Goed voor de beeldvorming. Onbegrijpelijk dat ze nog steeds niet de organisatie hebben opgeschaald om dit pijndossier binnen een relatief kort tijdbestek af te ronden. Hoe langer dit duurt, hoe vervelender het wordt, en hoe moeilijker ze klanten weer terug weten te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe wil je dit opschalen dan? Zonder zoveel kosten te maken dat je gegarandeerd failliet gaat en er nóg veel grotere uitdagen naar voren komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:49:
Hoe wil je dit opschalen dan zonder zoveel kosten te maken dat je gegarandeerd failliet gaat en er nóg veel grotere uitdagen naar voren komen
Even voor de beeldvorming:

100 pakketjes bezorgen kost even veel als 100 pakketjes bezorgen, dan maakt het niet uit of je ze 1 voor 1 naar de Bruna brengt, of alle 100 tegelijk.

Sterker nog, over het algemeen is bulk een besparing, geen heleboel extra kosten waardoor je failliet gaat. Dat ze failliet gaan, heeft een heel andere reden. Deze hele voorstelling is puur zakelijk.... mensen worden met een mooi verhaaltje heel lang aan het lijntje gehouden om de juridische angel uit de kwestie te halen en straks door dat nieuwe merk alsnog relevant te blijven in de markt.

Hou er ook rekening mee, dat die "500 geleverd" best eens 50% in Duitsland kan behelzen. Ze hebben namelijk 6000 fietsen opgehaald, maar daarvan is vermeld dat de helft Duitsland betreft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Even voor de beeldvorming:

100 pakketjes bezorgen kost even veel als 100 pakketjes bezorgen, dan maakt het niet uit of je ze 1 voor 1 naar de Bruna brengt, of alle 100 tegelijk.

Sterker nog, over het algemeen is bulk een besparing, geen heleboel extra kosten waardoor je failliet gaat. Dat ze failliet gaan, heeft een heel andere reden. Deze hele voorstelling is puur zakelijk.... mensen worden met een mooi verhaaltje heel lang aan het lijntje gehouden om de juridische angel uit de kwestie te halen en straks door dat nieuwe merk alsnog relevant te blijven in de markt.
Alleen heb je het hier niet over een gemiddeld pakketje wat je bij de boekhandel langs brengt maar over grote bakfietsen waarvan er maar een zeer beperkt aantal tegelijkertijd in een busje/vrachtwagen passen.

Dat tijdelijk opschroeven kost vooral mankracht en schaarse ruimte in een vrachtwagen die er wel moet zijn bij de transportpartijen en dat zal heel duur zijn op zo'n korte termijn. En ook bij de productie die niet ingericht zal zijn op zulke aantallen wat enorm kostbaar zal zijn om aan te passen voor een korte periode.

Iedere maand dat er geen nieuwe bakfietsen verkocht kunnen worden is een maand verlies. De vaste lasten lopen gewoon door terwijl er geen inkomsten zijn. Dat zal ook geen pretje zijn voor Babboe/Accell.

Betekend dit dat Babboe het perfect doet? Zeker niet. Genoeg verbeter punten zoals de communicatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 10-06-2024 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Maar om alle ruimte in een vrachtwagen te benutten moet je eigen wagens hebben. Want Westerman rijdt niet alleen voor Babbo/Accell. Dus moet je een extra koeriersdienst inschakelijken, deze zal denk ik wel duurder zijn dan de afspraken met Westerman.

Ik ben het met jullie eens verder hoor. 3000 sinds 10 april is echt heel weinig, maar ik probeer mij te verplaatsen in de schoenen van Babboe. Als ze unlimited funds hadden gehad dan was het getal hoger geweest. Maar dat hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:08:
[...]
Alleen heb je het hier niet over een gemiddeld pakketje was je bij de boekhandel langs brengt maar over grote bakfietsen waarvan er maar een zeer beperkt aantal tegelijkertijd in een busje/vrachtwagen passen.

Dat tijdelijk opschroeven kost vooral mankracht die er wel moet zijn bij de transportpartijen en dat zal heel duur zijn op zo'n korte termijn.

Iedere maand dat er geen nieuwe bakfietsen verkocht kunnen worden is een maand verlies. De vaste lasten lopen gewoon door terwijl er geen inkomsten zijn. Dat zal ook geen pretje voor Babboe/Accel zijn.
Als je dat wil geloven prima, maar daar trap ik dus niet in. Je zult verbaasd zijn over hoe goed doordacht een dergelijke operatie is. De timeline is daar gewoon onderdeel van. En intern is die timeline uitgebreider dan wat de voorkant van de organisatie aan informatie gevoerd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Als je dat wil geloven prima, maar daar trap ik dus niet in. Je zult verbaasd zijn over hoe goed doordacht een dergelijke operatie is. De timeline is daar gewoon onderdeel van. En intern is die timeline uitgebreider dan wat de voorkant van de organisatie aan informatie gevoerd krijgt.
Zeker! 100% mee eens. En ik verwacht ook niet anders dan dat ze hier goed over nagedacht hebben. Deze operatie, ontstaan door een grote fuck up van het (vorige) mangement, heeft gigantische impact voor Babboe en Accell. Maar wij krijgen die tijdlijn niet te zien. Dus is het voor ons erg lastig om te weten te komen waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan. Om daarom te denken dat ze niet het goede voor hebben met de consument is een vrij natuurlijke reactie. Zeker ook omdat ze de consument genaaid hebben door bewust ondeugdelijke producten te verkopen.

Let wel: ik probeer de gang van zalen niet goed te praten en ik ook vind dat het veel sneller mag. Zeker voor de ouder dan januari 2019 cases. Maar meteen op de Evil Corp tour gaan vind ik niet passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Zeker! 100% mee eens. En ik verwacht ook niet anders dan dat ze hier goed over nagedacht hebben. Deze operatie, ontstaan door een grote fuck up van het (vorige) mangement, heeft gigantische impact voor Babboe en Accell. Maar wij krijgen die tijdlijn niet te zien. Dus is het voor ons erg lastig om te weten te komen waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan. Om daarom te denken dat ze niet het goede voor hebben met de consument is een vrij natuurlijke reactie. Zeker ook omdat ze de consument genaaid hebben door bewust ondeugdelijke producten te verkopen.

Let wel: ik probeer de gang van zalen niet goed te praten en ik ook vind dat het veel sneller mag. Zeker voor de ouder dan januari 2019 cases. Maar meteen op de Evil Corp tour gaan vind ik niet passend.
Nogmaals.... als je dat zo wil zien dan mag dat natuurlijk. Maar ik blijf liever realistisch en ga er blind vanuit dat men bij Acell al lang afscheid genomen heeft van Babboe en eigenlijk maar met de belangen van 1 partij bezig zijn.... en dat is niet de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:28:
[...]

Nogmaals.... als je dat zo wil zien dan mag dat natuurlijk. Maar ik blijf liever realistisch en ga er blind vanuit dat men bij Acell al lang afscheid genomen heeft van Babboe en eigenlijk maar met de belangen van 1 partij bezig zijn.... en dat is niet de consument.
Absoluut maar de NVWA in Nederland is blijkbaar ook strenger dan in het buitenland:
In Nederland is zelfs nog geen enkele inspectie uitgevoerd. In het buitenland, waaronder België, Denemarken en het VK, zijn wel al duizend inspecties geweest. Babboe wijst naar toezichthouder NVWA. Pas als die groen licht geeft kunnen de inspecties starten. ,,De aanpak is nog onderwerp van gesprek met de NVWA. We hopen hier snel duidelijkheid over te krijgen, zodat we verdere vertragingen kunnen beperken.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:28:

Maar ik blijf liever realistisch en ga er blind vanuit dat men bij Acell al lang afscheid genomen heeft van Babboe.
En dat is prima. Dikke kans dat ik te optimisitsch ben hierin, maar Babboe laten klappen heeft best wel wat gevolgen voor Accel en haar andere dochterbedrijven. Bewust een bedrijf failliet laten gaan om zo aan de verplichtingen te ontkomen is faillissementsfraude. Nu Babboe onder een vergrootglas ligt hoop ik dat ze eerst de terugroepactie afronden, alvorens ze Babboe laten gaan.
eigenlijk maar met de belangen van 1 partij bezig zijn.... en dat is niet de consument.
Dit is volstrekt logisch en begrijpelijk. Dit is gewoon een zakelijke executie. Weinig emotie, heel normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Jasphur schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Maar meteen op de Evil Corp tour gaan vind ik niet passend.
Vraag eens oud-Babboe of oud-Batavus medewerkers eens naar hun mening sinds KKR de eigenaar is geworden van Accell. Als je ziet hoe ze alleen al omgaan met ontslag van helft Batavus personeel dan zit deze investeerder niet ver af van "evil corp". KKR is er alleen maar voor aandeelhouders, onder de streep doen ze niks voor personeel of klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wheeler schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:41:
[...]

Vraag eens oud-Babboe of oud-Batavus medewerkers eens naar hun mening sinds KKR de eigenaar is geworden van Accell. Als je ziet hoe ze alleen al omgaan met ontslag van helft Batavus personeel dan zit deze investeerder niet ver af van "evil corp". KKR is er alleen maar voor aandeelhouders, onder de streep doen ze niks voor personeel of klanten.
Dat is private equity..... die zien een bedrijf met onder de maat management / bedrijfsvoering, kopen dat voor weinig want "presteert slecht ondanks potentie (dat laatste zeggen ze er natuurlijk niet bij)". Ze hebben meestal wel hele mooie praatjes over hoe anders ze wel niet zijn als die andere "evil private equity clubs". Allemaal gelogen natuurlijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Hoe wil je dit opschalen dan? Zonder zoveel kosten te maken dat je gegarandeerd failliet gaat en er nóg veel grotere uitdagen naar voren komen
Ze zijn nu 4 maanden bezig? Sinds de Mountainaankondiging volgens mij. Als de cijfers kloppen dan zou dat neerkomen op 25 bakfietsen per dag (inclusief weekenden) ophalen en 4 per dag leveren. Dat zouden wel trieste statistieken zijn zelfs als je ze verdubbelt.

Westerman heeft vacatures open staan dus die proberen van hun kant iig op die manier op te schalen. Een vraag die Babboe zich zou kunnen stellen is of er een optie is om mensen zelf hun bakfietsen op te laten halen. Dat zou een hoop logistiek schelen, weliswaar een andere opleveren, maar dat zou te doen moeten zijn. Ik vermoed dat een hoop mensen dat wel willen doen om hun bakfiets sneller te hebben en dat zou voor hen volgens mij een hoop kosten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xscyther schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Ze zijn nu 4 maanden bezig? Sinds de Mountainaankondiging volgens mij. Als de cijfers kloppen dan zou dat neerkomen op 25 bakfietsen per dag (inclusief weekenden) ophalen en 4 per dag leveren. Dat zouden wel trieste statistieken zijn zelfs als je ze verdubbelt.

Westerman heeft vacatures open staan dus die proberen van hun kant iig op die manier op te schalen. Een vraag die Babboe zich zou kunnen stellen is of er een optie is om mensen zelf hun bakfietsen op te laten halen. Dat zou een hoop logistiek schelen, weliswaar een andere opleveren, maar dat zou te doen moeten zijn. Ik vermoed dat een hoop mensen dat wel willen doen om hun bakfiets sneller te hebben en dat zou voor hen volgens mij een hoop kosten schelen.
Zo controleer je het zelf. Je kunt nu gewoon zeggen "tsja, transport kan niet sneller". Als je mensen zelf iets laat regelen, dan raakt Accell de controle over de vastgestelde timeline kwijt en moeten ze mensen weer met een ander verhaal aan het lijntje houden. Als je nu aangeeft dat mensen zelf hun fiets kunnen komen omruilen, dan willen er direct 7.500 mensen een afspraak maken voor morgen of overmorgen.

Ze WILLEN dit niet sneller doen. :) En er begint nu ook wel een tweede risico te ontstaan natuurlijk. Als de cijfers kloppen, is er tot nu toe nog maar 1 nieuwe fiets uitgeleverd per 10 opgehaalde fietsen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
De nuance in de ‘1 nieuwe fiets voor elke 10 retour’ is natuurlijk wel welke nieuwe fiets is er besteld. In dit topic zijn er maar weinig, misschien ben ik wel de enige, die weer voor een Babboe zijn gegaan. Als de massa ook voor een Babboe heeft gekozen (denk van niet maar stel) dan wachten ze allemaal totdat de NVWA het ‘volledig nieuw’ ontworpen City Mountain model heeft gekeurd en geleverd kan worden. Dat maakt 1 tegen 10 al heel anders dan wanneer 100% van de nieuwe fietsen ‘direct’ leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:03:
[...]

Zo controleer je het zelf. Je kunt nu gewoon zeggen "tsja, transport kan niet sneller". Als je mensen zelf iets laat regelen, dan raakt Accell de controle over de vastgestelde timeline kwijt en moeten ze mensen weer met een ander verhaal aan het lijntje houden. Als je nu aangeeft dat mensen zelf hun fiets kunnen komen omruilen, dan willen er direct 7.500 mensen een afspraak maken voor morgen of overmorgen.

Ze WILLEN dit niet sneller doen. :) En er begint nu ook wel een tweede risico te ontstaan natuurlijk. Als de cijfers kloppen, is er tot nu toe nog maar 1 nieuwe fiets uitgeleverd per 10 opgehaalde fietsen....
Ik denk dat het eea wel meevalt. Natuurlijk zouden misschien wel zelfs 25 duizend mensen dit morgen nog willen. Dat hadden ze natuurlijk op een eerder punt kunnen doen. Als ze het nu zouden doen dan zouden ze dat in golven uit moeten rollen. Ook dan houden ze controle en ik vermoed dat het best aardig in de kosten zou drukken.
Ik denk eerder dat ze bij Babboe vooral als een stel kleine kinderen met hun kont in het krib zitten "Ik doe alleen wat ik moet doen."

Zoals Jasphur eerder ook al opmerkte kunnen ze nu echt niet zo makkelijk terug zonder een fraude onderzoek achter zich aan te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32

Stewie!

Keen must die!

Er zijn zoveel mogelijkheden om bedrijven, externen of personeel direct in te huren en dit op te lossen. Maar je moet wel willen doorpakken. Blijkbaar is het bij Babboe prima om klanten 12 maanden zonder vervoersmiddel te laten zitten.
Pendora schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Absoluut maar de NVWA in Nederland is blijkbaar ook strenger dan in het buitenland:

[...]
Misschien omdat Babboe de NVWA zo voor de gek heeft gehouden bij inspecties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb het AD artikel ook gelezen en samen met een post op hun eigen pagina kom ik tot de voorlopige conclusie dat mijn bakfiets nog 419 euro waard is vokgens Babboe.

Nou kan Babboe dat vinden, maar ik heb toch een andere mening gezien de fiets op zo'n beetje het frame na vernieuwd is de afgelopen jaren. Ik hoop dus oprecht dat Babboe een beetje opschiet met het vaststellen van wat de ouder dan 5 jaar fietsen echt gaan krijgen, want dan ga ik er werk van proberen te maken bij de rechtsbijstand. Een fiets van 1100 euro uit 2019 is goed voor een bon twv 5199 euro en 1 uit 2018 van 3000 euro krijgt aanzienlijk minder. Die methode rammelt aan alle kanten wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:55

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PaT schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:19:
Ik heb het AD artikel ook gelezen en samen met een post op hun eigen pagina kom ik tot de voorlopige conclusie dat mijn bakfiets nog 419 euro waard is vokgens Babboe.

Nou kan Babboe dat vinden, maar ik heb toch een andere mening gezien de fiets op zo'n beetje het frame na vernieuwd is de afgelopen jaren. Ik hoop dus oprecht dat Babboe een beetje opschiet met het vaststellen van wat de ouder dan 5 jaar fietsen echt gaan krijgen, want dan ga ik er werk van proberen te maken bij de rechtsbijstand. Een fiets van 1100 euro uit 2019 is goed voor een bon twv 5199 euro en 1 uit 2018 van 3000 euro krijgt aanzienlijk minder. Die methode rammelt aan alle kanten wat mij betreft.
Ik zou niet afwachten en de koop ontbinden. Zie mijn eerdere posts.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 12:03
Mogelijk heb ik door alle stukjes informatie het niet helemaal begrepen, maar in het artikel van het AD viel mij het volgende op.
Reactie NVWA

Uiteraard betreuren.... Wat de inspecties betreft heeft Babboe ons documentatie aangeleverd over diverse bakfietsen en van twee modellen kunnen nu reparaties worden uitgevoerd: de Babboe City Mountain en de City-E. ....
Welke City-E modellen worden er gerepareerd? Ik dacht dat die allemaal onveilig zijn en niet gerepareerd kunnen worden. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Sber schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:02:
Mogelijk heb ik door alle stukjes informatie het niet helemaal begrepen, maar in het artikel van het AD viel mij het volgende op.

[...]

Welke City-E modellen worden er gerepareerd? Ik dacht dat die allemaal onveilig zijn en niet gerepareerd kunnen worden. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Had daar misschien City Curve moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 12:03
Jasphur schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Had daar misschien City Curve moeten staan?
Dat zou kunnen, maar dat zou dan bijzonder onnauwkeurig zijn van een organisatie die zo nauwkeurig te werk zegt te gaan :+

Ze doen namelijk voorkomen alsof het een rechtstreekse quote is van de NVWA zelf.

Maar goed het is een detail. Ik ben allang blij dat er landelijk aandacht voor blijft. Hopelijk stimuleert het Babboe een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Ik heb een in gebreke stelling gestuurd (e-mail met leesbevestiging) en wil de koop per 6-6-2024 ontbinden en product dus retourneren. Wat nu? Moet ik het product bij de voordeur afleveren? Wat als ze weigeren? Wat als ze niet open doen? Moet ik zwaar juridisch geschut erop zetten?

Het ritje naar A'foort is mij te duur om weer met een bakfiets retour te moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door wheeler op 10-06-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
https://nieuwsfiets.nu/20...in-stroeve-terugroepactie hier een wat meer uitgebreid artikel.

Vind vooral dit stuk bizar: "De fabrikant geeft aan dat de voorraad bakfietsen te klein was voor zo’n grote omruiloperatie" als ze, volgens dit artikel, nog maar 300 bakfietsen hebben geleverd in Nederland.
22.000 inleveren en een voorraad van 300, hoe hadden ze dat gedacht? Voelt alsof ze het zo voort laten kabbelen om NVWA tevreden te houden zonder echt moeite te doen.

"De terugroepactie zal minstens tot eind dit jaar duren" belachelijk dat ze dit niet meteen gecommuniceerd hebben, Hoe kunnen ze mensen zo lang laten aanprutsen zonder bakfiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
domin8r schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:05:
https://nieuwsfiets.nu/20...in-stroeve-terugroepactie hier een wat meer uitgebreid artikel.

Vind vooral dit stuk bizar: "De fabrikant geeft aan dat de voorraad bakfietsen te klein was voor zo’n grote omruiloperatie" als ze, volgens dit artikel, nog maar 300 bakfietsen hebben geleverd in Nederland.
22.000 inleveren en een voorraad van 300, hoe hadden ze dat gedacht? Voelt alsof ze het zo voort laten kabbelen om NVWA tevreden te houden zonder echt moeite te doen.
Ik vind het helemaal niet bizar dat ze geen 22k bakfietsen op voorraad hebben. Ik vermoed dat dat een hoeveelheid is waar je niet in een paar maanden tijd aan kan komen.
"De terugroepactie zal minstens tot eind dit jaar duren" belachelijk dat ze dit niet meteen gecommuniceerd hebben, Hoe kunnen ze mensen zo lang laten aanprutsen zonder bakfiets?
Dat is inderdaad wel vreemd, in Duitsland hebben ze al vanaf het begin aangegeven dat het lang ging duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Hartstikke leuk hoor, dat eenzijdig ontbinden. En dan? Zoals hierboven al staat, met de fiets op mijn nek naar Babboe HQ? En dan?

Ik laat het wel over aan de rechtsbijstand in plaats van zelf te gaan lopen pionieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Ik vind het helemaal niet bizar dat ze geen 22k bakfietsen op voorraad hebben. Ik vermoed dat dat een hoeveelheid is waar je niet in een paar maanden tijd aan kan komen.
Des te meer reden om meer bakfiets opties te hebben zoals Batavus, Carqon en Raleigh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xscyther schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:48:
[...]

Des te meer reden om meer bakfiets opties te hebben zoals Batavus, Carqon en Raleigh.
En daarmee heel het bedrijf out of order stellen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:30
De Winora wordt als alternatief aangeboden, maar waarom wordt de Batavus Fier niet aangeboden, deze schijnt hetzelfde te zijn als de Winora maar Batavus valt toch onder de Accel groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Kan echt heel veel redenen hebben. Maar vermoedelijk zoiets als budget en/of voorraadoverschot zal een drijfveer kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Maar als daar voorraadoverschot van zou zijn, konden ze wel sneller uitleveren...

Ik snap het hele gebeuren echt niet. Voor echt elke verklaring voor het huidige handelen van Babboe (negatief of positief) is weer een tegensignaal te benoemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 10:17
Wolly schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:32:
[...]

[...]
Dan hadden ze daar vooral anders en duidelijk over moeten communiceren. En ze zijn moet verplicht te vervangen. Ze hadden ook de koop kunnen terugdraaien en terugbetalen.

Overigens iedereen met een bakfiets van minder dan 5 jaar oud hoopt hiermee een goede deal te maken. Babboe zal op deze meer geld overhouden dan bij het ontbinden, immers dan hadden ze wel voor die optie gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:55
Ik heb vandaag deze mail gekregen:

Belangrijke update terugroepactie: Babboe Mini Mountain

Babboe heeft besloten om Mini Mountain-modellen met framenummer UWSP, BA22, 3C, U1, DM, WML te vervangen in plaats van te inspecteren/repareren. De reden hiervoor is dat de veiligheid van deze beperkte batch Mini Mountain bakfietsen niet 100% kan worden gegarandeerd door inspectie en reparatie. Daarom nemen wij een voorzorgsmaatregel. Als je je nog niet hebt geregistreerd, verzoeken we je dit te doen via controleerjebakfiets.nl zodat we je verder kunnen helpen.

Jouw fiets is geïdentificeerd als een van de getroffen fietsen en we moeten je fiets herclassificeren als een "terugroep" model. Om ervoor te zorgen dat je passende compensatie ontvangt, zullen we je een omruilvoucher verstrekken die je kunt gebruiken om een vervangende fiets te selecteren in onze webshop. Als je bakfiets op of na 1 januari 2019 is geleverd, ontvang je een nieuwe bakfiets. Als je bakfiets vóór 1 januari 2019 is geleverd, wordt de dagwaarde berekend op basis van de huidige marktwaarde.

Er is verder niets van je vereist. Westerman, onze logistieke partner, zal contact met je opnemen met de vervolg stappen voor het ophalen en vervangen van je fiets.

We bieden onze excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt. Veiligheid is onze hoogste prioriteit, en we werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Dank je voor je begrip en medewerking.

Team Babboe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X46ff-Q71rohkmJEgad15p5b5K4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hH4l1FB81lpqizBTaCioiVUK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dan verwacht ik dat model ook wel weer terug in de terugroepactie-webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edenaar1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:24:
De Winora wordt als alternatief aangeboden, maar waarom wordt de Batavus Fier niet aangeboden, deze schijnt hetzelfde te zijn als de Winora maar Batavus valt toch onder de Accel groep?
Omdat het merk Winora vrij onbekend is met nauwelijks marktaandeel in NL. Dat merk wordt nu gepositioneerd als "vervanger voor Babboe" en krijgt zo naamsbekendheid en marktaandeel in een straks redelijk verzadigde markt.

Nu duidelijk wordt dat velen vanuit Accell voor de vrieskou geen nieuwe bakfiets of andere oplossing hoeven te verwachten, zullen meer en meer mensen een alternatief gaan regelen en straks hun Winora of nieuwe Babboe verkopen op MP.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2024 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:58:
[...]

En daarmee heel het bedrijf out of order stellen :?
De wereld is niet zo zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

arnova

weet veel, maar niet alles

fishman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:59:
Ik heb vandaag deze mail gekregen:

Belangrijke update terugroepactie: Babboe Mini Mountain

Babboe heeft besloten om Mini Mountain-modellen met framenummer UWSP, BA22, 3C, U1, DM, WML te vervangen in plaats van te inspecteren/repareren. De reden hiervoor is dat de veiligheid van deze beperkte batch Mini Mountain bakfietsen niet 100% kan worden gegarandeerd door inspectie en reparatie. Daarom nemen wij een voorzorgsmaatregel. Als je je nog niet hebt geregistreerd, verzoeken we je dit te doen via controleerjebakfiets.nl zodat we je verder kunnen helpen.

Jouw fiets is geïdentificeerd als een van de getroffen fietsen en we moeten je fiets herclassificeren als een "terugroep" model. Om ervoor te zorgen dat je passende compensatie ontvangt, zullen we je een omruilvoucher verstrekken die je kunt gebruiken om een vervangende fiets te selecteren in onze webshop. Als je bakfiets op of na 1 januari 2019 is geleverd, ontvang je een nieuwe bakfiets. Als je bakfiets vóór 1 januari 2019 is geleverd, wordt de dagwaarde berekend op basis van de huidige marktwaarde.

Er is verder niets van je vereist. Westerman, onze logistieke partner, zal contact met je opnemen met de vervolg stappen voor het ophalen en vervangen van je fiets.

We bieden onze excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt. Veiligheid is onze hoogste prioriteit, en we werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Dank je voor je begrip en medewerking.

Team Babboe

[Afbeelding]
Onduidelijk verhaal dan weer want valt mijn Mini Mountain welke begint met "U151" daar dan ook onder? Mijn framenummer wordt nl. niet herkend op https://controleerjebakfiets.nl/ en ik heb ook nog steeds niks van ze gehoord. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
arnova schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:38:
[...]

Onduidelijk verhaal dan weer want valt mijn Mini Mountain welke begint met "U151" daar dan ook onder? Mijn framenummer wordt nl. niet herkend op https://controleerjebakfiets.nl/ en ik heb ook nog steeds niks van ze gehoord. |:(
Lijkt me van niet, toch? Ze hebben het over een beperkte batch en noemen de specifieke framenummerseries die het betreft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

wheeler schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Ik heb een in gebreke stelling gestuurd (e-mail met leesbevestiging) en wil de koop per 6-6-2024 ontbinden en product dus retourneren. Wat nu? Moet ik het product bij de voordeur afleveren? Wat als ze weigeren? Wat als ze niet open doen? Moet ik zwaar juridisch geschut erop zetten?

Het ritje naar A'foort is mij te duur om weer met een bakfiets retour te moeten.
Je kunt Babboe vragen wat je met de fiets moet doen. Bel ze en leg uit dat de koop ontbonden is en dat je wil weten waar je de fiets moet inleveren en wanneer men de koopsom terugstort.

Uiteraard lever je de fiets pas in als de koopsom is teruggestort, of zorgen jullie samen voor een eerlijke oversteek.

Reageren ze niet, of willen ze niet meewerken? Dan rest alleen nog de gang naar de rechter. Je hebt nu alle stappen die daar voor nodig zijn uitgevoerd (gelegenheid tot nakoming van de koopovereenkomst, ingebrekestelling en ontbinding van de koopovereenkomst). De volgende stap is het door een deurwaarder laten betekenen van een dagvaarding.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik lees graag mee naar de resultaten, maar om eerlijk te zijn: voor een mogelijke kans op 2000 euro ga ik al die heisa niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PaT schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Hartstikke leuk hoor, dat eenzijdig ontbinden. En dan? Zoals hierboven al staat, met de fiets op mijn nek naar Babboe HQ? En dan?

Ik laat het wel over aan de rechtsbijstand in plaats van zelf te gaan lopen pionieren.
Dat is natuurlijk een optie, mits je die hebt en je niet pas de verzekering hebt afgesloten nadat de problemen rond Babboe gingen spelen.

Afhankelijk van welke rbv je hebt, heb je kans op een goed, minder goed of een ronduit slecht resultaat. De verschillen zijn best groot tussen de rbv's onderling namelijk.

In het beste geval neemt de rbv de genoemde stappen over en ontbinden ze dus de koop voor je. Het kan ook zijn dat ze de zaak proberen af te kopen of aangeven dat ze je niet gaan helpen omdat ze de compensatieregeling afdoende vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:36
Gillonde schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:39:
[...]

Hier ook een marktplaatsfiets. Geen nummer meer van het achterframe, GB22* voorop. Het was natuurlijk ook echt een goed idee om een framenummer met een sticker op een fiets te maken. De fiets is een keer gestolen uit onze tuin en toen zijn de stickers er uiteraard vanaf gehaald. Babboe had ook geen administratie meer van het nummer na vervanging onder de vorige terugroepactie.
Ik heb afgelopen week tot mijn grote verbazing een mailtje gehad van Babboe dat we een ophaalplanning van Westerman kunnen verwachten. Ze denken adhv het GB22*-nummer dat de fiets minder dan vijf jaar oud is.
Het is een leuke meevaller maar het voelt niet goed om een paar duizend euro "winst" te hebben. Ons plan is een nieuwe bakfiets te bestellen bij deze actie en die verkopen en de opbrengst (na aftrek eigen schade) te doneren aan een goed doel (met fietsthema bij voorkeur) of de hele fiets weg te geven aan een goed doel dat er echt iets mee kan. Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Wolly schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:32:
Ik snap dat ze niet ineens 22K bakfietsen uit hum mouw schudden, maar ze komen nu nog niet eens aan 1K.. Ze zijn al sinds april bezig en hebben 6K fietsen opgehaald en 500 bezorgd. Dat is toch een teleurstellend tempo? Dat is OF een bizar gebrek aan planning OF ze wisten dit van tevoren en hebben iedereen aan het lijntje gehouden.

Technisch gezien liegen ze niet als ze zeggen "Levertijd langer dan 4 weken" want 20 weken is ook langer 4 maar voelt wel als naaierij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Dat is natuurlijk een optie, mits je die hebt en je niet pas de verzekering hebt afgesloten nadat de problemen rond Babboe gingen spelen.

Afhankelijk van welke rbv je hebt, heb je kans op een goed, minder goed of een ronduit slecht resultaat. De verschillen zijn best groot tussen de rbv's onderling namelijk.

In het beste geval neemt de rbv de genoemde stappen over en ontbinden ze dus de koop voor je. Het kan ook zijn dat ze de zaak proberen af te kopen of aangeven dat ze je niet gaan helpen omdat ze de compensatieregeling afdoende vinden.
Alle rechtsbijstand die ik (gratis) gesproken heb, durven het niet aan om het een case te maken. Je hebt bij aantal verzekeraars een pakket om dit zonder polis te starten. Ze achten de kans op ontbinding niet groot en bij schikking blijft er gewoon te weinig over ten opzichte van oorspronklijk aankoopbedrag. Ik zit als particulier dus echt klem en kan alleen dreigen met een rechtzaak maar dit niet opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

wheeler schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Alle rechtsbijstand die ik (gratis) gesproken heb, durven het niet aan om het een case te maken. Je hebt bij aantal verzekeraars een pakket om dit zonder polis te starten. Ze achten de kans op ontbinding niet groot en bij schikking blijft er gewoon te weinig over ten opzichte van oorspronklijk aankoopbedrag. Ik zit als particulier dus echt klem en kan alleen dreigen met een rechtzaak maar dit niet opstarten.
Rbv's zijn commerciële partijen - die procederen alleen als ze hun kosten terug kunnen winnen en als het niet al te veel moeite kost. In alle andere gevallen sturen ze je met een kluitje in het riet, of keren geld aan je uit.

Je hebt geen rbv nodig om een zaak voor te leggen aan een kantonrechter - dit kun je gewoon zelf doen. Pas als het te vorderen bedrag hoger is dan 25.000 euro is een advocaat verplicht, omdat je dan niet meer bij de kantonrechter terecht kunt (maar bij de civiele rechter). Dan gelden andere regels.

EDIT: Hier lees je meer over de kantonrechter en hoe dit werkt: https://pro-deo-advocaten...0aan%20de%20kantonrechter.

Hier lees je meer over de dagvaardingsprocedure: https://pro-deo-advocaten.com/procedures/dagvaarding/

[ Voor 12% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-06-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
Marcel Kamphuis schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:51:
Bij mij is de bakfiets op 22 april opgehaald en nooit een certificaat gekregen. Gebeld op 16 mei en er zou een fout in het systeem zijn die ze zouden onderzoeken. Niks meer gehoord en als ik nu bel is het telefoonnummer niet in gebruik.
Ik bel benieuwd hoe het is afgelopen? Bij mij is na maanden gisteren ook de bakfiets opgehaald? Heel erg benieuwd hoelang het duurt voordat ik een certificaat ontvangen. Zijn er meer ervaringen hiermee? Ze vriendelijke meneer die de bakfiets kwam ophalen had het over 1 tot 3 dagen?

Rustae

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:56
rustae schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Ik bel benieuwd hoe het is afgelopen? Bij mij is na maanden gisteren ook de bakfiets opgehaald? Heel erg benieuwd hoelang het duurt voordat ik een certificaat ontvangen. Zijn er meer ervaringen hiermee? Ze vriendelijke meneer die de bakfiets kwam ophalen had het over 1 tot 3 dagen?
Ik ontving het certificaat nog op dezelfde dag als het ophalen, maar ik heb hier ook wel van mensen gelezen waar het een paar dagen duurde. Duurt het langer dan zou ik de klantenservice bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Het meeste wat je leest is 1 tot 3 dagen maar er zijn ook mensen waarbij het weken duurde. Die hebben veel gebeld met Babboe en ik las net dat iemand eindelijk alsnog het certificaat kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:57
Meesten hebben het certificaat toch dezelfde avond nog ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:52
[...]

Onze City-E was om half 9 opgehaald en om 12:40 kreeg ik het certificaat. 12:42 nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
TinusXIII schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Onze City-E was om half 9 opgehaald en om 12:40 kreeg ik het certificaat. 12:42 nieuwe besteld.
Ja zo lees ik de instructiemail ook, vandaar de vraag. Maar ik zal nog even geduldig wachten.

Rustae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Het zal vermoedelijk een geautomatiseerd proces zijn. Dus als 1 schakel in de keten vertraging op loopt of niet (correct) wordt uitgevoerd, krijg je situaties waarbij het langer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

rustae schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Ja zo lees ik de instructiemail ook, vandaar de vraag. Maar ik zal nog even geduldig wachten.
De Westermanchauffeur vertelde mij dat het afhangt wanneer de fiets gescand wordt in het magazijn na ophalen en dat zorgt er voor dat het certificaat verstuurd wordt. Dus als Westerman nog even wat moet doen, dan laat dat op zich wachten. En het lijkt er op dat ze het vaak direct doen as de chauffeur aan komt want veen certs zijn vrij direct gestuurd/gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NvS_
Omdat ik toch best benieuwd was over wat ik kon verwachten heb ik net met westerman gebeld of ze al een order hadden voor levering. Die gaf aan nee nog geen order. Dus dacht ik bel met babboe, de dame aan de lijn vertelde dat de eerder gecommuniceerde tijden niet haalbaar waren en dat ze de levertijd naar 3 maanden hadden verzet. 😐

Nu weet ik dat ze niet altijd kloppende info vertellen, maar dit is toch wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:52
Nou pas na de zomer een fiets dus… -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
_NvS_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:52:
Omdat ik toch best benieuwd was over wat ik kon verwachten heb ik net met westerman gebeld of ze al een order hadden voor levering. Die gaf aan nee nog geen order. Dus dacht ik bel met babboe, de dame aan de lijn vertelde dat de eerder gecommuniceerde tijden niet haalbaar waren en dat ze de levertijd naar 3 maanden hadden verzet. 😐

Nu weet ik dat ze niet altijd kloppende info vertellen, maar dit is toch wel een beetje jammer.
Dat is wel een domper!
Bij mij zei ze dat mijn order ready to send is (klinkt open zich goed) en dat ik een mail krijg zodra hij ready for delivery is. Maar ja, hij kan natuurlijk maanden op die status staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
Bij ons de fiets vandaag opgehaald, zojuist de mail. Alleen zit er geen omruil-code in de mail. Er staat: omruil-certificaat: [invullen]... Klantendienst kon er niet op antwoorden... Iemand anders dit voor gehad? Zonder code is er natuurlijk niet te bestellen...
Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.