Ons framenummer werd ook niet herkend, maar volgens Babboe is hij jonger dan 5 jaar. Het zou kunnen maar ik kan het niet checken of dit klopt. Ik lees wel meer verhalen waar je je twijfels bij kunt hebben. Hoewel goed nieuws voor ons, ook niet direct iets wat je veel vertrouwen geeft op uiteindelijk een nieuwe fiets en ook nogal lullig voor andere gedupeerden die minder duidelijkheid krijgen..
...maar afijn we gaan het zien wat er uiteindelijk komt aan vouchers en fietsen.
martijn_van_eck schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:11:
Het is één grote schijnvertoning! Wij hebben een babboe uit 2019. Frame nummer wordt niet herkend op de website. Vanaf april inmiddels al 5x gebeld voor meer duidelijkheid, maar elke keer weer een ander verhaal.
1. We zijn er mee bezig. Binnen een week krijgt u meer duidelijkheid
2. Het duurt iets langer, maar we zijn er mee bezig. Als u nog een week extra geduld heeft zal er meer duidelijkheid komen
3. Ik zie in ons systeem dat u fiets is aangemeld bij Westerman. Deze zal binnenkort een afspraak inplannen om uw fiets op te halen
4. Ja uw fiets is echt aangemeld bij Westerman, maar wij hebben geen invloed op hun planning. U zal echt nog even geduld moeten hebben.
Vorige week kreeg ik een mail van Babboe:
[...]
Vandaag dus voor de 5de keer gebeld.
5. Nee uw fiets is nog helemaal niet aangemeld bij Westerman. Fietsen waarvan het frame nummer niet herkend werden, worden nu pas afgehandeld.
Mijn vertrouwen in Babboe is helemaal naar een diepte punt gezakt. Het is één grote poppenkast vol met valse beloften. En waarom zou een bedrijf dat fietsen maakt de frame nummers niet herkennen?
Heb je zelf al gebeld met Westerman? Ik heb iets soortgelijks gehad en mijn ervaring is dat Westerman de administratie iets beter op orde heeft.
1) Mail van Babboe dat mijn fiets is aangemeld bij Westerman. Status in de mail gaf aan dat de aanvraag nog niet is doorgezet naar Westerman (i.t.t. de inhoud van de mail).
2) paar dagen later niks gehoord. Gebeld met Babboe om te vragen of Westerman nu al was ingeschakeld of niet. Caribische mevrouw van het beruchte callcenter bevestigt dat onze aanvraag inderdaad bij Westerman ligt.
3) dag later toch maar zelf met Westerman gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Westerman geeft aan dat ze helemaal nog geen aanvraag hebben op mijn postcode + huisnummer
4) direct met Babboe gebeld en ik kreeg nu een andere medewerker aan de lijn die vervolgens aangaf dat de aanvraag nog niet doorgezet was volgens het systeem, met duizend maal excuses enzovoorts, kon niet achterhalen wie ik gesproken had en waarom dit eerder was aangegeven. Alles zat nog in de pijplijn in elk geval.
5) paar dagen later was de status in de link via mail wel aangepast en heb ik voor de zekerheid nogmaals bij Westerman gecheckt of ze nu wel de aanmelding hadden, en dat was gelukkig het geval.
6) inmiddels donderdag een ophaalafspraak staan. Dan nog even afwachten of in 2024 nog een nieuwe fiets binnen komt..