Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wij hebben vandaag een mail gehad dat we 419 euro (vouher) kunnen krijgen voor onze bakfiets met onbekend framenummer. We hebben hem twee jaar geleden tweedehands gekocht voor 800€ en vooral dingen verbeterd en extra accessoires gekocht. Ook hebben we de fiets elektrisch gemaakt, ervan uitgaande dat we er nog jaren mee zouden doen. Dit betekent effectief dat we (bij het uitkiezen van een fiets op de website en die vervolgens verkopen) zo'n 200 euro krijgen - een afschrijving van €300 per jaar op een oude fiets.

Om weer terug te komen waar we nu zijn, moeten we voor die 200€: de motor en alles wat daarbij hoort laten verwijderen, een andere bakfiets kopen waar deze set op past en de set weer laten monteren. Niet echt interessant. Mogelijk kunnen we een groot deel zelf doen, maar het voelt nogal zonde voor een goed onderhouden Babboe waar niks mis mee is.

We zouden hem graag ergens laten controleren en verstevigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Skating_vince ik zag je bericht op Facebook... Diep en diep triest... 419 euro en dan dikke doei.... Echt heel erg.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:45:
@Skating_vince ik zag je bericht op Facebook... Diep en diep triest... 419 euro en dan dikke doei.... Echt heel erg.
Dat bericht was denk van iemand anders - ik gebruik geen Facebook ;). Maar inderdaad, erg treurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Skating_vince schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:08:
Wij hebben vandaag een mail gehad dat we 419 euro (vouher) kunnen krijgen voor onze bakfiets met onbekend framenummer. We hebben hem twee jaar geleden tweedehands gekocht voor 800€ en vooral dingen verbeterd en extra accessoires gekocht. Ook hebben we de fiets elektrisch gemaakt, ervan uitgaande dat we er nog jaren mee zouden doen. Dit betekent effectief dat we (bij het uitkiezen van een fiets op de website en die vervolgens verkopen) zo'n 200 euro krijgen - een afschrijving van €300 per jaar op een oude fiets.

Om weer terug te komen waar we nu zijn, moeten we voor die 200€: de motor en alles wat daarbij hoort laten verwijderen, een andere bakfiets kopen waar deze set op past en de set weer laten monteren. Niet echt interessant. Mogelijk kunnen we een groot deel zelf doen, maar het voelt nogal zonde voor een goed onderhouden Babboe waar niks mis mee is.

We zouden hem graag ergens laten controleren en verstevigen...
Onbekend framenummer, is het niet leesbaar of hebben ze bij Babboe geen administratie ervan?

En uit welk jaar komt de fiets, ik neem aan dat je dat wel weet? Kan het zijn dat hij uit een ander land komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:50
TinusXIII schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:21:
Nou pas na de zomer een fiets dus… -O-
Ja die conclusie wil ik ook nog niet accepteren 😔
Onze fiets was nog geen 3 jaar, stond altijd binnen en heeft nauwelijks regen gezien. Toch wel een paar keer getwijfeld of we mee zouden doen met de omruil actie. Maar goed, we zitten nu in het schuitje we zullen moeten meevaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

VandaagAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jiw4TkYm6hC7t1VakT7qzSpW9pA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsfZScYmeKyhxw7L7CI6Mrwd.jpg?f=fotoalbum_large de mail ontvangen voor de bakfiets city mountain uit 2018, aanbieding was 50% van de aanschafprijs.
Nu wordt al een afspraak ingepland, maar ik heb helemaal geen akkoord gegeven voor deze aanbieding.
Ik moet de totale oude aanschijfprijs er weer bij leggen, voor een nieuwe, dat doe ik dus niet, blijf wel op de oude rijden dan.
Kan ik dit nog annuleren?

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 19:45
Gaat nog wat worden zo met alle ouder dan 5 jaar fietsen. Op deze manier met de huidige prijzen in hun shop gaat niemand m inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 17:10
syrrah schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:01:
Vandaag[Afbeelding] de mail ontvangen voor de bakfiets city mountain uit 2018, aanbieding was 50% van de aanschafprijs.
Nu wordt al een afspraak ingepland, maar ik heb helemaal geen akkoord gegeven voor deze aanbieding.
Ik moet de totale oude aanschijfprijs er weer bij leggen, voor een nieuwe, dat doe ik dus niet, blijf wel op de oude rijden dan.
Ik wil ook annuleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Snuurtje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:38:
Gaat nog wat worden zo met alle ouder dan 5 jaar fietsen. Op deze manier met de huidige prijzen in hun shop gaat niemand m inleveren.
Goh.... Wat een verrassing.
Maar let op: ik verwacht dat de Babboes straks als tegemoetkoming in prijs verlaagd gaan worden.

All part of the plan. Natuurlijk weten ze prima dat ze nu niks passends hebben voor deze groep.

Hoe wil je iemand verkopen, dat hij bijvoorbeeld 3k moet bijleggen voor een Winora, en dat diegene dan wel nog even tot voorjaar 2025 moet wachten op levering. Dat was natuurlijk nooit het plan.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 13-06-2024 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:33:
[...]

Onbekend framenummer, is het niet leesbaar of hebben ze bij Babboe geen administratie ervan?

En uit welk jaar komt de fiets, ik neem aan dat je dat wel weet? Kan het zijn dat hij uit een ander land komt?
Niet goed leesbaar - de nieuwe motor zit ervoor. We moesten foto's opsturen.

Hij komt niet uit het buitenland. We weten niet hoe oud hij is, want Marktplaats ruimt fijn oude gesprekken op, dus we kunnen niet meer met de verkoper in contact kopen. We schatten in dat hij zo'n 8 jaar oud is, maar we weten het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleesje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-03 19:58
Skating_vince schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 06:48:
[...]

Hij komt niet uit het buitenland. We weten niet hoe oud hij is, want Marktplaats ruimt fijn oude gesprekken op, dus we kunnen niet meer met de verkoper in contact kopen. We schatten in dat hij zo'n 8 jaar oud is, maar we weten het niet.
Als je er iets mee zou kunnen bereiken kan je proberen alle gesprekken te verwijdeewn. Volgens mij onthoud Marktplaats alle gesprekken, maar laat alleen de laatste 100 zien. Bij verwijderen van gesprekken (en refreshen) komen er onderaan weer ‘nieuwe’ oudere gesprekken er bij. Maar ik weet niet hoe ver je daar echt mee terug kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 16:29
Vandaag[Afbeelding] de mail ontvangen voor de bakfiets city mountain uit 2018, aanbieding was 50% van de aanschafprijs.
“Door het laten ophalen ga je akkoord” dus niet laten ophalen is niet akkoord :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Verwacht je nu dat Babboe jouw kosten voor de eigen gemaakte aanpassingen gaat vergoeden? Ik snap die redenatie totaal niet. Persoonlijk zou ik als ik Babboe was, dit soort hobbyfietsen helemaal buiten de garantie en buiten de regelingen laten. Waar trek je de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02:26
Ja, gewoon die ophaalafspraak annuleren en je fiets niet op laten halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TinusXIII schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:51:
[...]

Ja, gewoon die ophaalafspraak annuleren en je fiets niet op laten halen. :)
Stuur ze een voucher voor een nieuwe afspraak (datum horen ze écht zo snel als de thuislogistiek dat toestaat). Stuur er gelijk of evt later een YT link achteraan met een persoonlijk videoberichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Kurios schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Verwacht je nu dat Babboe jouw kosten voor de eigen gemaakte aanpassingen gaat vergoeden? Ik snap die redenatie totaal niet. Persoonlijk zou ik als ik Babboe was, dit soort hobbyfietsen helemaal buiten de garantie en buiten de regelingen laten. Waar trek je de grens?
Nee, ik verwacht dat ze duidelijkheid bieden over de daadwerkelijke risico's. Daarnaast hoop ik op een oplossing dmv verstevigingen vanuit een derde partij.

De redenatie is niet dat ik iets van Babboe verwacht, dat zeg ik ook nergens. Ik geef aan dat ik niks aan hun oplossing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Het idee van een versteviging door een derde partij kun je denk ik beter uit je hoofd zetten. De NVWA heeft bepaald dat zo’n beetje alle modellen over een heel lange periode ondeugdelijk zijn en van de weg af moeten. Een paar modellen zijn hierin uitgezonderd en krijgen een reparatie. Alle andere moeten dus gewoon weg. Ik kan de wens voor meer duidelijkheid over waar het frame zwak is erg goed begrijpen maar als ze dat bekend maken en er gaan mensen zelf reparaties uitvoeren, danwel profesioneel danwel met een soldeerijzertje. Dan kan dat kan leiden tot heel vervelende situaties als er daarna iets mis gaat met die fiets. Ik begrijp wel dat Babboe dat uit de weggaat door expres geen duidelijkheid te geven.

En als er straks bijvoorbeeld City Mountains zijn gerepareerd is het nog maar de vraag of diezelfde reparatie werkt op bijvoorbeeld 8 jaar oude cities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Skating_vince schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:06:
[...]

… Ik geef aan dat ik niks aan hun oplossing heb.
Alleen als je dit en mass tegen Babboe laat weten gaat hier verandering in komen anders vrees ik dat deze oplossing van het niveautje ‘take it or leave, maar kom niet zeuren wanneer je fiets ik tweëen breekt als je niet op het aanbod ingaat’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-05 16:19
[...]

Als je het echt wilt weten: Kun je de afschrijving nog terugvinden in je bankieren app? Dan 1 ct overmaken met je contactgegevens erin, verzoek om contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
_NvS_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:52:
Omdat ik toch best benieuwd was over wat ik kon verwachten heb ik net met westerman gebeld of ze al een order hadden voor levering. Die gaf aan nee nog geen order. Dus dacht ik bel met babboe, de dame aan de lijn vertelde dat de eerder gecommuniceerde tijden niet haalbaar waren en dat ze de levertijd naar 3 maanden hadden verzet. 😐

Nu weet ik dat ze niet altijd kloppende info vertellen, maar dit is toch wel een beetje jammer.
Op de website staat nog steeds "Levertijd: Meer dan 4 weken".Technisch gezien is 3 maanden inderdaad meer dan 4 weken maar dit helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Dan is het toch al heel schappelijk dat Babboe je überhaupt een vergoeding aanbiedt. Door je eigen toedoen kan je nu het framenummer niet zien.

Wil je een hogere vergoeding dan moet je even de motor losmaken zodat het nummer weer te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Bakfietsje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Als je het echt wilt weten: Kun je de afschrijving nog terugvinden in je bankieren app? Dan 1 ct overmaken met je contactgegevens erin, verzoek om contact.
Al gedaan, geen reactie helaas. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Dan is het toch al heel schappelijk dat Babboe je überhaupt een vergoeding aanbiedt. Door je eigen toedoen kan je nu het framenummer niet zien.

Wil je een hogere vergoeding dan moet je even de motor losmaken zodat het nummer weer te zien is.
Dat heeft geen nut, want hij is te oud voor een hogere vergoeding. Dit is het minimum en prima voor onze fiets, maar het is geen oplossing voor ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Skating_vince schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Dat heeft geen nut, want hij is te oud voor een hogere vergoeding. Dit is het minimum en prima voor onze fiets, maar het is geen oplossing voor ons.
Ah check! Ik dacht dat hij pas een jaar of 6 oud was.

Schrale troost…Je bent wel één van de eersten die hier een ervaring meldt met de restwaarde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 15:13
Op zich geen gek bedrag.. als we het cash zouden krijgen. Als het bij de voucher+webshop blijft dan ga ik hier ook niet op in, hier ook een 2018 model met al eens een nieuw voor-frame erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 16:52
[...]

De grens hoort getrokken te worden bij het leveren (of eigenlijk niet leveren) van ondeugdelijke fietsen. Op het moment dat iemand aanpassingen maakt aan z'n fiets dan valt een hoop natuurlijk buiten de garantie. Echter deze fietsen waren al ondeugdelijk voordat ze de fabriek uitrolden, in dat opzicht maakt het dus niet meer uit wat iemand daarna met z'n bakfiets heeft gedaan.
Aangezien aanpassingen zijn gemaakt in goed vertrouwen van het hebben gekocht van een deugdelijk product, is het niet vreemd dat mensen hier eigenlijk een vergoeding voor willen. Die aanpassingen hadden ze namelijk nooit gedaan als ze geweten hadden dat de bakfiets ondeugdelijk was.
Ik heb er op een bepaald punt over nagedacht om een riemaandrijving op onze Mountain te zetten. Ik was niet vrolijk geworden als die investering weggegooid werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
xscyther schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:14:
[...]

De grens hoort getrokken te worden bij het leveren (of eigenlijk niet leveren) van ondeugdelijke fietsen. Op het moment dat iemand aanpassingen maakt aan z'n fiets dan valt een hoop natuurlijk buiten de garantie. Echter deze fietsen waren al ondeugdelijk voordat ze de fabriek uitrolden, in dat opzicht maakt het dus niet meer uit wat iemand daarna met z'n bakfiets heeft gedaan.
Aangezien aanpassingen zijn gemaakt in goed vertrouwen van het hebben gekocht van een deugdelijk product, is het niet vreemd dat mensen hier eigenlijk een vergoeding voor willen. Die aanpassingen hadden ze namelijk nooit gedaan als ze geweten hadden dat de bakfiets ondeugdelijk was.
Ik heb er op een bepaald punt over nagedacht om een riemaandrijving op onze Mountain te zetten. Ik was niet vrolijk geworden als die investering weggegooid werd.
Je verwoordt heel mooi onze frustratie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Vraagje aan degenen die ooit de klantenservice hebben gebeld: Ik heb nu 3x gebeld sinds februari en volgens mij heb ik 3x dezelfde dame gesproken (Caribisch accent). Werkt ze daar in haar eentje of is dat puur toeval en hebben jullie wel andere mensen gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04 13:10
Bakfietsje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:53:
Vraagje aan degenen die ooit de klantenservice hebben gebeld: Ik heb nu 3x gebeld sinds februari en volgens mij heb ik 3x dezelfde dame gesproken (Caribisch accent). Werkt ze daar in haar eentje of is dat puur toeval en hebben jullie wel andere mensen gesproken?
5x gebeld inderdaad zelfde vrouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RosalieLeonie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-01 11:25
Volgens mij hebben ze een klantenservice ingehuurd in Suriname, of een ander NL sprekend land in het Caribisch gebied, gebeurt vaker. Het lijkt dat je dezelfde vrouw hebt maar er werken er meerdere…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-05 10:34
Hebben ze een berekening meegestuurd of simpelweg een bedrag neergezet? Ik ben namelijk heel benieuwd.

- Wat doen ze bijvoorbeeld met de oorspronkelijke waarde? Consumentenadviesprijs of daadwerkelijke aankoopprijs.
- Wat is hun afschrijf percentage per jaar/maand

[ Voor 6% gewijzigd door Sber op 13-06-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

Sber schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Hebben ze een berekening meegestuurd of simpelweg een bedrag neergezet? Ik ben namelijk heel benieuwd.

- Wat doen ze bijvoorbeeld met de oorspronkelijke waarde? Consumentenadviesprijs of daadwerkelijke aankoopprijs.
- Wat is hun afschrijf percentage per jaar/maand
Fiets was €3300 in december 2018
Nu in de webshop €4200
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeqehVp_stgXGTUmTWg9u03JqI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHG4GsySf46pRUqCwD4X3wzG.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 22:53
Vraagje; hoe geldt de compensatie voor 2e hands fietsen?
Ik heb mijn fiets uit 2015 met waarde X gekocht in 2019 voor 900 euro.

Krijg ik dan volgens hen 20% van X of van 900?
Dit zou dus X moeten zijn in mijn optiek.

En die nieuwprijs zou dus inclusief direct aangekochte accesoires moeten zijn zoals regenhuif etc.?

[ Voor 18% gewijzigd door MJdaBOMB op 13-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
syrrah schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:27:
[...]

Fiets was €3300 in december 2018
Nu in de webshop €4200
[Afbeelding]
Ah dat was mij nog niet duidelijk, dankje!
Niet dat ik er heel blij van wordt, maar dan is het in ieder geval duidelijk.

Blijft bijzonder hoe ze het allemaal vastgesteld hebben. December 2018 is evenveel waard is als januari 2018, maar 50% minder dan januari 2019... Maar goed dat is inmiddels een bekend verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
MJdaBOMB schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:42:

Lijkt mij ook X. Zij kunnen immers niet weten voor welk bedrag mensen hem doorverkocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28

En die nieuwprijs zou dus inclusief direct aangekochte accesoires moeten zijn zoals regenhuif etc.?
20% van de consumentenadviesprijs van het oorspronkelijke verkoopjaar toen hij nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII

20% van de nieuwprijs op datum X. Zonder accessoires uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul2019
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-06-2024
We hebben onze nieuwe Winora sinds 3 weken maar we willen een regentent. Babboe eerder zegt dat we kunnen een accessory krijgen als compensatie. Ik heb gebeld de klantenservice en nu ze zeggen dat de compensatie is alleen voor die mensen die wacht 3 maanden of meer voor de nieuwe fiets. Is dat zo? Heeft iemand ervaring met deze situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 15:57

arnova

weet veel, maar niet alles

paul2019 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:40:
We hebben onze nieuwe Winora sinds 3 weken maar we willen een regentent. Babboe eerder zegt dat we kunnen een accessory krijgen als compensatie. Ik heb gebeld de klantenservice en nu ze zeggen dat de compensatie is alleen voor die mensen die wacht 3 maanden of meer voor de nieuwe fiets. Is dat zo? Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Daar hebben ze niet iets concreets over gecommuniceerd (zoals ook heel veel andere dingen). Maar het lijkt mij op zich sowieso niet onredelijk dat als je een volledige nieuwe fiets krijgt dat je niet ook nog allerhande accesoires ed. er gratis bij krijgt. Ik denk dat je in je handjes mag knijpen aangezien jij bij de (<5 jaar) groep zit die gebruik kunnen maken van een goede regeling. De rest van de klanten moeten nog maar zien wat ze uiteindelijk gaan krijgen (qua geld/accesoires ed.).

[ Voor 14% gewijzigd door arnova op 14-06-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47
[...]

Sterker nog, ik heb wel eens bij babboe fietsen gezien dat je een stuk uit het frame moest wegslijpen om de motor passend te maken :P
geerttttt in "Babboe bakfiets hout opknappen"

Sowieso leuke plaatjes uit dat topic, denk niet dat mensen dat nu heel snel zouden doen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk1KvMs4eByU50dfSc3pli_EyIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vmbNu8uUTrB2VYIZcM6Chml.jpg?f=fotoalbum_large

Weet natuurlijk niet of dat in dit geval is ook gebeurd is, in topic ging het ook om andere fiets, maar ik vind het al netjes dat ze omgebouwde fietsen niet uitsluiten van garantie.

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 14-06-2024 10:59 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 21:40
Dat klopt, dat hebben ze ook in een eerdere mail (volgens mij) gecommuniceerd. Maar ik weet niet precies vanaf wanneer de teller voor 3 maanden gaat lopen: het moment dat de NVWA heeft ingegrepen, of het moment dat je je bakfiets aan Babboe hebt meegegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

je krijg een bon van 419 euro, want dat is het minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 17:03

Pater

Terry Tate

Vorige week mail gekregen dat het framenummer van onze bakfiets eindelijk herkend is en dat deze binnen de terugroepactie viel. Een dag later kregen we een mail van Westerman om een afspraak te maken om de bakfiets op te halen. Dit is gisteren gebeurd. 's avonds hebben we het certificaat gekregen, direct de Winora besteld.

En nu maar wachten.... :z

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:33

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Bakfietsje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:53:
Er zit een groot callcenter in Suriname. OV Chipkaart en Fietsenwinkel.nl maken er ook gebruik van.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Tjebakka schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Er zit een groot callcenter in Suriname. OV Chipkaart en Fietsenwinkel.nl maken er ook gebruik van.
Ah, check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik lees in de Babboe terugroepactie Facebookgroep dat mensen die hun frame hebben laten vervangen in 2019, nu gewoon een volledig nieuwe bakfiets krijgen:

Ik ga toch wel stevig balen als we worden afgescheept met een voucher van €419 omdat we simpelweg niet op tijd op de hoogte waren van de eerste terugroepactie. Als we wél eerder waren geweest maakten we nu namelijk gewoon aanspraak op een nieuwe bakfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Ze hebben dat nooit gezegd, ze hebben gezegd dat "iedereen een beurt en/of accessoire kan krijgen". Die 3 maanden is nieuw voor mij, maar het is was van begin af aan duidelijk dat dat het veelal een of verhaal zou worden en dat zij zich het voorrecht behielden om te beslissen welke van de twee jij zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
laurens0619 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:53:
[...]

Weet natuurlijk niet of dat in dit geval is ook gebeurd is, in topic ging het ook om andere fiets, maar ik vind het al netjes dat ze omgebouwde fietsen niet uitsluiten van garantie.
Nee. En dit is geen garantie, maar een ondeugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:58
Vraag. Wat is jullie ervaring qua doorlooptijd tussen bakfiets afgehaald en de te ontvangen voucher? Vorige week vrijdag is onze fiets opgehaald, tot op heden geen voucher. Babboe afgelopen woensdag gebeld en we moesten wachten totdat de fiets aan hen kant gecontroleerd is op framenummer. ‘Hoort’ dit meer dan een week te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Tjebakka schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:28:
Ik lees in de Babboe terugroepactie Facebookgroep dat mensen die hun frame hebben laten vervangen in 2019, nu gewoon een volledig nieuwe bakfiets krijgen.
Is dat al meerdere keren bevestigd?
Dit zou dan onverwacht een behoorlijke uitbreiding zijn van de 100% vergoedings-actie.
Onze City-E heeft bij het voorwiel ook een ander GB19 framenummer dus ik vermoed dat de vorige eigenaar dit ook in 2019 heeft laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gaiterbrai schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:22:
Vraag. Wat is jullie ervaring qua doorlooptijd tussen bakfiets afgehaald en de te ontvangen voucher? Vorige week vrijdag is onze fiets opgehaald, tot op heden geen voucher. Babboe afgelopen woensdag gebeld en we moesten wachten totdat de fiets aan hen kant gecontroleerd is op framenummer. ‘Hoort’ dit meer dan een week te duren?
Ja, dat kan gebeuren. Of het ‘hoort’ weet ik niet. Maar het is in dit topic vaker verteld dat personen langer moesten wachten op hun voucher. Maar houd het wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tjebakka schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:28:
Ik lees in de Babboe terugroepactie Facebookgroep dat mensen die hun frame hebben laten vervangen in 2019, nu gewoon een volledig nieuwe bakfiets krijgen:

Ik ga toch wel stevig balen als we worden afgescheept met een voucher van €419 omdat we simpelweg niet op tijd op de hoogte waren van de eerste terugroepactie. Als we wél eerder waren geweest maakten we nu namelijk gewoon aanspraak op een nieuwe bakfiets.
Als ik goed meegelezen heb kijken ze naar het framenummer van het achterframe. Geen idee wat ze daar precies mee bedoelen, maar ik vermoed dus naar het nummer op je trapas. Heb jij in/na 2019 dat deel laten vervangen, dan lach je je nu een ongeluk, want je krijgt gewoon een nieuwe fiets ter waarde van 5199 euro...

Dus naast de fietsen die in 2019 1100 euro kostten die nu een fiets van 5199 euro krijgen, geldt dat ook voor fietsen uit, noem eens een leuk jaartal, 2010 die in 2019 hun frame vervangen hebben.

En de Jan Doedel die netjes met hun fiets omgingen en zaken gewoon zelf vervingen worden nu afgescheept met een fooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

PaT schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:22:
[...]

Als ik goed meegelezen heb kijken ze naar het framenummer van het achterframe. Geen idee wat ze daar precies mee bedoelen, maar ik vermoed dus naar het nummer op je trapas. Heb jij in/na 2019 dat deel laten vervangen, dan lach je je nu een ongeluk, want je krijgt gewoon een nieuwe fiets ter waarde van 5199 euro...

Dus naast de fietsen die in 2019 1100 euro kostten die nu een fiets van 5199 euro krijgen, geldt dat ook voor fietsen uit, noem eens een leuk jaartal, 2010 die in 2019 hun frame vervangen hebben.

En de Jan Doedel die netjes met hun fiets omgingen en zaken gewoon zelf vervingen worden nu afgescheept met een fooi....
Exact. Ik was te laat was met het aanmelden voor de vorige terugroepactie. Alhoewel ik wel een aanbod kreeg van Babboe (40% korting op een nieuwe of frame vervangen). Het schuurt wel. Ik heb er in ieder geval een mail achteraan gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gaiterbrai schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:22:
Gezien je nieuw bent, er is een zoekfunctie waar je de antwoorden in dit topic zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayss
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-05 23:00
Wij hebben 2 jaar geleden een bakfiets gekocht op marktplaats voor 600 euro. Deze fiets kwam uit 2010. Hij zag er splinternieuw uit. Wat bleek: het frame was vervangen in 2019 en hij stond binnen en was nauwelijks gebruikt (kinderen waren te oud). Ik heb de hele heisa rondom de bakfietsen half gevolgd (zit maar voor 600 in het schuitje). Ik heb een maand terug toch maar mijn framenummer opgestuurd, je weet maar nooit dacht ik. Ik kreeg een mail dat mijn fiets binnen de de 5 jaarstermijn valt. Mijn fiets is NIET electrisch. Ze gaan hem nu ophalen. Krijg ik dan een voucher van 5199 euro voor een niet electrische fiets? Is dat wat ik lees hier? Ik lees namelijk steeds "bakfiets", dus ging ik ervanuit dat dit allemaal electrische bakfietsen zijn als je zo een hoog bedrag op de voucher krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Fayss op 15-06-2024 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fayss schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:24:
Wij hebben 2 jaar geleden een bakfiets gekocht op marktplaats voor 600 euro. Deze fiets kwam uit 2010. Hij zag er splinternieuw uit. Wat bleek: het frame was vervangen in 2019 en hij stond binnen en was nauwelijks gebruikt (kinderen waren te oud). Ik heb de hele heisa rondom de bakfietsen half gevolgd (zit maar voor 600 in het schuitje). Ik heb een maand terug toch maar mijn framenummer opgestuurd, je weet maar nooit dacht ik. Ik kreeg een mail dat mijn fiets binnen de de 5 jaarstermijn valt. Mijn fiets is NIET electrisch. Ze gaan hem nu ophalen. Krijg ik dan een voucher van 5199 euro voor een niet electrische fiets? Is dat wat ik lees hier? Ik lees namelijk steeds "bakfiets", dus ging ik ervanuit dat dit allemaal electrische bakfietsen zijn als je zo een hoog bedrag op de voucher krijgt.
Heb je een mail ontvangen met uitleg wat er gaat gebeuren voor jouw fiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Je hebt vies veel mazzel inderdaad! Je krijgt een certificaat voor een nieuwe bakfiets en dan kun je zo'n Winora kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayss
Tjebakka schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Je hebt vies veel mazzel inderdaad! Je krijgt een certificaat voor een nieuwe bakfiets en dan kun je zo'n Winora kiezen.
Nou dat kun je wel zeggen dan. Dubbel gevoel dan nu. Uiteraard eerst zien dan geloven. Ik heb nog overwogen er gewoon op door te fietsen. Vanaf dag 1 fietste ik al door. Ik heb het geluk gehad veel van de wereld te mogen zien (beetje Azië en Afrika). Daar rijden ze op gemotoriseerde barrels die verbleken bij de kwaliteit van babboe. Jammer dat de bakfietsen waarschijnlijk vernietigend worden. Met wat aanpassing kan een bakfiets in Afrika een heel gezin van inkomen voorzien. Lees: goederentransport en mobiele marktkraam. Ik heb oude kinderwagens of rolstoelen getransformeerd zien worden tot volwaardige mobiele winkel. Lang verhaal... lang. Ik gok op nieuwe bakfiets. Maar de pessimistisch in mij zegt dat ik straks geen degelijke babboe bakfiets meer heb en eigenaar ben van een Winora, die nooit kwam omdat in de zomervakantie, Babboe bankroet ging. Dan ben ik alsnog 600 euro kwijt. Samen uit, samen thuis. Allemaal ten onder _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayss
Wolly schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:11:
[...]

Heb je een mail ontvangen met uitleg wat er gaat gebeuren voor jouw fiets?
Ze hebben het dan over een voucher van maximaal 5199 euro. Maar maximaal. Dus kan ook minder zijn lijkt mij. Ze zeggen wel je bent van 2019, dus val je binnen de gestelde 5 jaar. Dus ik vroeg ik me af of ik niet gewoon een voucher krijg voor het bedrag van de nieuwwaarde bakfiets 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fayss schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Ze hebben het dan over een voucher van maximaal 5199 euro. Maar maximaal. Dus kan ook minder zijn lijkt mij. Ze zeggen wel je bent van 2019, dus val je binnen de gestelde 5 jaar. Dus ik vroeg ik me af of ik niet gewoon een voucher krijg voor het bedrag van de nieuwwaarde bakfiets 2019.
De procedure voor fietsen t/m 5 jaar die ik hier heb gelezen over dit verhaal waren best duidelijk.

Misschien dat je het niet gelooft wat je leest, dat kan natuurlijk 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fayss schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Je krijgt gewoon een voucher waarmee je een nieuwe bakfiets kan uitzoeken in de webshop van Babboe. Je bestelt een willekeurige fiets, vult de vouchercode in en je hoeft niets te betalen. Als je dus die Winora aanklikt heb je dus voor 600 euro een bakfiets met een (Babboe)waarde van 5199 euro gekocht.

Voor jou heel fijn, maar dit steekt mij echt. Wij hebben bijna 3500 euro geïnvesteerd in een fiets uit 2014/2015 en krijgen straks, neem ik aan, een waardeloze tegoedbon van 419 euro. Ik kan wel janken om deze ongelijkheid.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 15-06-2024 11:49 . Reden: Bedrag was iets te hoog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:42:
[...]
Voor jou heel fijn, maar dit steekt mij echt. Wij hebben bijna 3500 euro geïnvesteerd in een fiets uit 2014/2015 en krijgen straks, neem ik aan, een waardeloze tegoedbon van 419 euro. Ik kan wel janken om deze ongelijkheid.
Volgens onze rechtsbijstand betekent dat Babboe niet kan aantonen dat de fiets veilig is niet automatisch dat die onveilig is. Huidige verzoek is voor een fysieke controle om non-conform uit te sluiten en gewoon lekker verder fietsen. Onze is van 2019, maken ons niet echt zorgen.

Acht de kans op controle van de fiets klein, maar ben benieuwd na de reactie. In principe gaan we gewoon verder met de fiets alsof er geen terugroepactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Je krijgt gewoon een voucher waarmee je een nieuwe bakfiets kan uitzoeken in de webshop van Babboe. Je bestelt een willekeurige fiets, vult de vouchercode in en je hoeft niets te betalen. Als je dus die Winora aanklikt heb je dus voor 600 euro een bakfiets met een (Babboe)waarde van 5199 euro gekocht.

Als je zoveel geld hebt geinvesteerd in een fiets van 2014 dan zoek je toch zelf een professional die controleert of alles veilig is?

Je zei in een eerdere post dat je de rechtsbijstand erop zou zetten, heb je dat al gedaan? Ik denk dat je voor een fiets van 10 jaar oud weinig meer hoeft te verwachten, ook niet in een rechtzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wolly schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:21:
[...]

Als je zoveel geld hebt geinvesteerd in een fiets van 2014 dan zoek je toch zelf een professional die controleert of alles veilig is?

Je zei in een eerdere post dat je de rechtsbijstand erop zou zetten, heb je dat al gedaan? Ik denk dat je voor een fiets van 10 jaar oud weinig meer hoeft te verwachten, ook niet in een rechtzaak.
Ik heb nog steeds geen enkele reactie van Babboe. Die wacht ik af. wie weet verrassen ze ons (ja wishfull thinking). Als dat aanbod echt die 419 euro is, dan ga ik inderdaad met de rechtsbijstand in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deveon schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Volgens onze rechtsbijstand betekent dat Babboe niet kan aantonen dat de fiets veilig is niet automatisch dat die onveilig is. Huidige verzoek is voor een fysieke controle om non-conform uit te sluiten en gewoon lekker verder fietsen. Onze is van 2019, maken ons niet echt zorgen.

Acht de kans op controle van de fiets klein, maar ben benieuwd na de reactie. In principe gaan we gewoon verder met de fiets alsof er geen terugroepactie is.
Jouw fiets is neem ik aan niet terug geroepen maar moet geïnspecteerd worden? Dat is toch iets anders dan een fiets waarvan Babboe en NVWA aanraden hem niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Jouw fiets is neem ik aan niet terug geroepen maar moet geïnspecteerd worden? Dat is toch iets anders dan een fiets waarvan Babboe en NVWA aanraden hem niet meer te gebruiken.
Nee, onze City wordt afgeraden om te gebruiken omdat ze niet kunnen aantonen dat die veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayss
[...]

Ja begrijp ik. Is echt vervelend. Ik plaatste deze vraag omdat ik iets van duidelijkheid hoopte te krijgen. Excuses voor de somberheid die ik breng. Zoals ik eerder zei: ik moet het allemaal eerst zien, voor ik het geloof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fayss schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:22:
[...]

Ja begrijp ik. Is echt vervelend. Ik plaatste deze vraag omdat ik iets van duidelijkheid hoopte te krijgen. Excuses voor de somberheid die ik breng. Zoals ik eerder zei: ik moet het allemaal eerst zien, voor ik het geloof.
Jij hoeft je hier niet te verontschuldigen voor de vreemde fratsen van Babboe. Ik ben juist blij met jouw bijdrage. Geeft mij weer wat 'munitie', mocht het zo ver komen dat ik met Babboe in discussie moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Als ik het zo lees hebben jullie de loterij in dit verhaal getrokken. Ik dacht dat wij dat waren, maar uw verhaal is nog beter! Er vanuit gaande dat alle uitleveringen ook nagekomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayss
xscyther schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:33:
[...]

Als ik het zo lees hebben jullie de loterij in dit verhaal getrokken. Ik dacht dat wij dat waren, maar uw verhaal is nog beter! Er vanuit gaande dat alle uitleveringen ook nagekomen worden.
Ik moet het allemaal nog zien gebeuren. Tot nu toe een hoop mensen die denken dat een normale bakfiets 2019 ook ingeruild gaat worden voor een waardebon 5199 euro. Maar ik heb nog niemand hier zien reageren die kan bevestigen op basis van eigen ervaring dat dit de hoogte van de voucher gaat zijn.

Ik ben dankbaar voor de reacties, maar het is allemaal uit tweede hand. Iemand zelf meegemaakt dat een normale bakfiets binnen de 5 jaar termijn een voucher van 5199 euro oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fayss
xscyther schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:33:
[...]

Ben nu wel benieuwd naar jouw verhaal. Waar lees ik dat? Kan het niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fayss schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
[...]

Ik moet het allemaal nog zien gebeuren. Tot nu toe een hoop mensen die denken dat een normale bakfiets 2019 ook ingeruild gaat worden voor een waardebon 5199 euro. Maar ik heb nog niemand hier zien reageren die kan bevestigen op basis van eigen ervaring dat dit de hoogte van de voucher gaat zijn.

Ik ben dankbaar voor de reacties, maar het is allemaal uit tweede hand. Iemand zelf meegemaakt dat een normale bakfiets binnen de 5 jaar termijn een voucher van 5199 euro oplevert?
Nog niet 100% het antwoord op je vraag, maar voila
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als die dame reageert op mijn vraag of ze de Winora heeft kunnen bestellen dan laat ik je het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Tjebakka schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Dit verklaart voor mij een hoop. In het verleden een conflict gehad met Fietsenwinkel en daar veelvuldig met dat callcenter contact gehad.. Met even weinig hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
PaT schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:22:
[...]

Nog niet 100% het antwoord op je vraag, maar voila
[Afbeelding]

Als die dame reageert op mijn vraag of ze de Winora heeft kunnen bestellen dan laat ik je het weten.
Een 'nieuw frame' voor de City-E, is dat dan een geheel nieuw frame of alleen het voorframe gedeelte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 17:17
[...] het is allemaal uit tweede hand. Iemand zelf meegemaakt dat een normale bakfiets binnen de 5 jaar termijn een voucher van 5199 euro oplevert?
Jazeker, ik had een normale Babboe Mini. Deze is inmiddels opgehaald en ik ontving een voucher met die waarde. Op basis daarvan kon ik kostenloos een Winora bestellen. Of en wanneer die uiteindelijke geleverd wordt is natuurlijk immer onzeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ps4mm schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Een 'nieuw frame' voor de City-E, is dat dan een geheel nieuw frame of alleen het voorframe gedeelte?
Dat kan beide zijn. Sommigen kregen alleen een nieuw voorframe en voor die mensen lijkt het een beetje Russische roulette of ze wel of niet een nieuwe fiets krijgen. Degene die een heel nieuw frame hebben gehad, lijken allemaal een nieuwe fiets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
Tjebakka schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:06:
[...]

Exact. Ik was te laat was met het aanmelden voor de vorige terugroepactie. Alhoewel ik wel een aanbod kreeg van Babboe (40% korting op een nieuwe of frame vervangen). Het schuurt wel. Ik heb er in ieder geval een mail achteraan gestuurd.
Te laat met aanmelden? Dat is ook een interessante reactie bij een terugroepactie... (er vanuitgaande dat het geen jaren later was)
Ik hoop dat het toch nog goed uitpakt voor je, zou namelijk ook mogelijk goed nieuws voor ons betekenen. Wij hebben het nooit geweten dat er al eerder een terugroepactie was tot dit hele circus ontstond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Fayss inmiddels de bevestiging gekregen dat ze iedere fiets kon bestellen in de Babboe webshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BonaKalou
  • Laatst online: 02-09-2024
Fayss schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:18:
[...]

Ben nu wel benieuwd naar jouw verhaal. Waar lees ik dat? Kan het niet vinden.
Hi Fayss, ik heb 25 april een tweedehands, non-elektrische Babboe meegegeven aan Westerman, en op 29 april een voucher gekregen waarmee ik een elektrische Winora twv 5200 euro heb besteld voor gratis. Direct die dag besteld, en nu 7 weken later nog niks binnen of gehoord van Babboe. Ga ervan uit dat het nog wel even duurt, maar je krijgt echt een voucher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:07
Ik had geode hoop dat ik voor de zomervakantie wel weer een bakfiets zou hebben, maar ondertussen zijn we alweer 5 weken verder en ook nog niks gehoord over uitlevering van de nieuwe bakfiets. Als ik dan berichten lees van mensen die al 7+ weken wachten, dan heb ik er weinig vertrouwen dat de bakfiets er snel aankomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Volgende week wordt de mijne opgehaald. Erg jammer dat het ernaar uitziet dat ik de hele zomer zonder vervoermiddel zit (heb geen auto). Ik moet zeggen dat ik het ook wel spannend vind, eng idee dat ze nog failliet kunnen gaan en ik intussen alleen met een waardebon zit.

Hopelijk dat ik dan volgende zomer eindelijk echt van mijn fiets kan genieten, was van plan hem te gebruiken om mee op vakantie te gaan, maar dat gaat dit jaar niet lukken zoals het eruit ziet.

Ik had het wel fijn gevonden als er een betere tijdslijn bij gegeven was. Ik zou misschien voor een ander model gaan als die sneller geleverd kan worden.

Uiteindelijk moet ik wel heel blij zijn, heb hem tweedehands gekocht, in hele goede staat (altijd binnen gestaan), ik had niet echt naar leeftijd gekeken, maar gelukkig is hij jonger dan 5 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sber schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:35:
[...]

Te laat met aanmelden? Dat is ook een interessante reactie bij een terugroepactie... (er vanuitgaande dat het geen jaren later was)
Ik hoop dat het toch nog goed uitpakt voor je, zou namelijk ook mogelijk goed nieuws voor ons betekenen. Wij hebben het nooit geweten dat er al eerder een terugroepactie was tot dit hele circus ontstond.
Te laat met aanmelden was ik dus ook, vanwege:

'Helaas hebben zich, zoals je misschien vernomen hebt, ontwikkelingen voorgedaan waardoor de terugroepactie van 2019 niet meer van toepassing is.'

ondanks dat ik een dag eerder nog een belletje had gekregen met de vraag of ik 40% korting op een nieuwe Babboe wilde, of het frame wilde laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
Blik1984 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:35:
Ik had geode hoop dat ik voor de zomervakantie wel weer een bakfiets zou hebben, maar ondertussen zijn we alweer 5 weken verder en ook nog niks gehoord over uitlevering van de nieuwe bakfiets. Als ik dan berichten lees van mensen die al 7+ weken wachten, dan heb ik er weinig vertrouwen dat de bakfiets er snel aankomt
Hier is het nu ook al 7 weken geleden. Het ophalen ging heel vlot; we zaten volgens Westerman bij 'de eerste groep'. Ik zag toen ook hele positieve berichten op Tweakers waarin mensen snel een Winora kregen. Ik ging er echt vanuit dat ik er snel bij zou zitten. Maar na 4 weken bellen kreeg ik te horen: "Het kan nog een week extra duren," en vervolgens nogmaals gebeld: "Ja, ik weet het ook niet." Ik zie het nu wat somberder in.

Het laatste nieuws is dat veel mensen te horen krijgen dat er problemen zijn en dat het 3 maanden kan duren (wanneer ze zelf bellen).

Ze communiceren beter via de krant dan naar hun klanten, wat echt schandalig is in deze situatie. In de krant las ik dat ze nog maar 5000 fietsen hebben opgehaald en slechts 300 Winora's hebben geleverd in Nederland.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
Tjebakka schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:01:
[...]

Te laat met aanmelden was ik dus ook, vanwege:

'Helaas hebben zich, zoals je misschien vernomen hebt, ontwikkelingen voorgedaan waardoor de terugroepactie van 2019 niet meer van toepassing is.'

ondanks dat ik een dag eerder nog een belletje had gekregen met de vraag of ik 40% korting op een nieuwe Babboe wilde, of het frame wilde laten vervangen.
Wanneer heb je hierover contact gehad met ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sber schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Wanneer heb je hierover contact gehad met ze dan?
13 februari kreeg ik bericht van Babboe dat mijn frame onder de terugroepactie van 2019 viel en moest worden vervangen.
Helaas moeten we bij jouw bakfiets het frame vervangen. We vragen je vanaf nu totdat het frame is vervangen de bakfiets niet meer te gebruiken.
14 februari belde Babboe mij met de aanbieding: 40% korting op een nieuwe bakfiets of frame laten vervangen

5 maart kreeg ik de mail dat de terugroepactie van 2019 niet meer van kracht was

[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 17-06-2024 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Het is één grote schijnvertoning! Wij hebben een babboe uit 2019. Frame nummer wordt niet herkend op de website. Vanaf april inmiddels al 5x gebeld voor meer duidelijkheid, maar elke keer weer een ander verhaal.

1. We zijn er mee bezig. Binnen een week krijgt u meer duidelijkheid
2. Het duurt iets langer, maar we zijn er mee bezig. Als u nog een week extra geduld heeft zal er meer duidelijkheid komen
3. Ik zie in ons systeem dat u fiets is aangemeld bij Westerman. Deze zal binnenkort een afspraak inplannen om uw fiets op te halen
4. Ja uw fiets is echt aangemeld bij Westerman, maar wij hebben geen invloed op hun planning. U zal echt nog even geduld moeten hebben.

Vorige week kreeg ik een mail van Babboe:
Helaas hebben we jouw bakfiets nog niet kunnen identificeren aan de hand van de opgestuurde gegevens.

Hoe gaan we nu verder?
Een fietsexpert gaat op basis van de aangeleverde informatie verder onderzoeken
om wat voor model bakfiets het gaat. We komen binnen een maand bij je terug zodra we meer weten.
Vandaag dus voor de 5de keer gebeld.
5. Nee uw fiets is nog helemaal niet aangemeld bij Westerman. Fietsen waarvan het frame nummer niet herkend werden, worden nu pas afgehandeld.

Mijn vertrouwen in Babboe is helemaal naar een diepte punt gezakt. Het is één grote poppenkast vol met valse beloften. En waarom zou een bedrijf dat fietsen maakt de frame nummers niet herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 17:10
martijn_van_eck schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:11:
Het is één grote schijnvertoning!
..
Mijn vertrouwen in Babboe is helemaal naar een diepte punt gezakt. Het is één grote poppenkast vol met valse beloften. En waarom zou een bedrijf dat fietsen maakt de frame nummers niet herkennen?
Dat vinden velen al sinds dag 1. Ik denk nog steeds "Wolf of Wallstreet" achtige praktijken waar de hele boekhouding in de shredder is beland toen NVWA op de stoep stond. In alle tijd daarvoor bij controles wisten ze mijn serienummer ook.

Ik heb trouwens mail van Babboe dat ze mijn 2014 City kennen. Benieuwd wanneer Westerman wil langskomen, die afspraak ga ik weigeren.

[ Voor 10% gewijzigd door wheeler op 18-06-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wheeler schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Dat vinden velen al sinds dag 1. Ik denk nog steeds "Wolf of Wallstreet" achtige praktijken waar de hele boekhouding in de shredder is beland toen NVWA op de stoep stond. In alle tijd daarvoor bij controles wisten ze mijn serienummer ook.

Ik heb trouwens mail van Babboe dat ze mijn 2014 City kennen. Benieuwd wanneer Westerman wil langskomen, die afspraak ga ik weigeren.
Ik ben benieuwd of en zo ja, hoe Babboe op je weigering gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
Tjebakka schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:21:
[...]

13 februari kreeg ik bericht van Babboe dat mijn frame onder de terugroepactie van 2019 viel en moest worden vervangen.

14 februari belde Babboe mij met de aanbieding: 40% korting op een nieuwe bakfiets of frame laten vervangen

5 maart kreeg ik de mail dat de terugroepactie van 2019 niet meer van kracht was
Lekker tijdspad wel... Je zou zeggen dat die ene fiets (of paar fietsen) die het betreft niet veel meer extra pijn zouden doen bij ze. Maar goed ik denk dat Babboe eerst 80-90% van de standaard gevallen wil verhelpen en daarna pas mogelijk wat ruimte ontstaat voor dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
wheeler schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat het toch vooral een vertragingstactiek is, zodat ze het stap voor stap kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vanuit Babboe in ieder geval een bevestiging gekregen dat ze geen rekening gaan houden met accessoires bij de bakfiets, hoewel die dus in ieder geval door ons als 1 bestelling bij Babboe samen met de fiets zijn gekocht en daarom 1 aankoop zijn.

Dat geeft de RBV de ruimte om daar nu op in te gaan.
Accessoires zijn uiteraard vooral nuttig als er ook een fiets is om deze op te zetten, maar daarover is het zoals we konden verwachten natuurlijk niets nieuws te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
PaT schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Ik ben benieuwd of en zo ja, hoe Babboe op je weigering gaat reageren.
Zeggen dat je niet beschikbaar bent om de fiets aan te bieden..op vakantie, geëmigreerd, omstandigheden.
Ze kunnen 'm moeilijk uit je garage halen dus dat zal wel overwaaien lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
ps4mm schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Zeggen dat je niet beschikbaar bent om de fiets aan te bieden..op vakantie, geëmigreerd, omstandigheden.
Je kan ook gewoon aangeven dat je er geen gebruik van wil maken en dat je daarom de afspraak annuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Ons framenummer werd ook niet herkend, maar volgens Babboe is hij jonger dan 5 jaar. Het zou kunnen maar ik kan het niet checken of dit klopt. Ik lees wel meer verhalen waar je je twijfels bij kunt hebben. Hoewel goed nieuws voor ons, ook niet direct iets wat je veel vertrouwen geeft op uiteindelijk een nieuwe fiets en ook nogal lullig voor andere gedupeerden die minder duidelijkheid krijgen..
...maar afijn we gaan het zien wat er uiteindelijk komt aan vouchers en fietsen.
martijn_van_eck schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:11:
Het is één grote schijnvertoning! Wij hebben een babboe uit 2019. Frame nummer wordt niet herkend op de website. Vanaf april inmiddels al 5x gebeld voor meer duidelijkheid, maar elke keer weer een ander verhaal.

1. We zijn er mee bezig. Binnen een week krijgt u meer duidelijkheid
2. Het duurt iets langer, maar we zijn er mee bezig. Als u nog een week extra geduld heeft zal er meer duidelijkheid komen
3. Ik zie in ons systeem dat u fiets is aangemeld bij Westerman. Deze zal binnenkort een afspraak inplannen om uw fiets op te halen
4. Ja uw fiets is echt aangemeld bij Westerman, maar wij hebben geen invloed op hun planning. U zal echt nog even geduld moeten hebben.

Vorige week kreeg ik een mail van Babboe:

[...]

Vandaag dus voor de 5de keer gebeld.
5. Nee uw fiets is nog helemaal niet aangemeld bij Westerman. Fietsen waarvan het frame nummer niet herkend werden, worden nu pas afgehandeld.

Heb je zelf al gebeld met Westerman? Ik heb iets soortgelijks gehad en mijn ervaring is dat Westerman de administratie iets beter op orde heeft.
1) Mail van Babboe dat mijn fiets is aangemeld bij Westerman. Status in de mail gaf aan dat de aanvraag nog niet is doorgezet naar Westerman (i.t.t. de inhoud van de mail).
2) paar dagen later niks gehoord. Gebeld met Babboe om te vragen of Westerman nu al was ingeschakeld of niet. Caribische mevrouw van het beruchte callcenter bevestigt dat onze aanvraag inderdaad bij Westerman ligt.
3) dag later toch maar zelf met Westerman gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Westerman geeft aan dat ze helemaal nog geen aanvraag hebben op mijn postcode + huisnummer
4) direct met Babboe gebeld en ik kreeg nu een andere medewerker aan de lijn die vervolgens aangaf dat de aanvraag nog niet doorgezet was volgens het systeem, met duizend maal excuses enzovoorts, kon niet achterhalen wie ik gesproken had en waarom dit eerder was aangegeven. Alles zat nog in de pijplijn in elk geval.
5) paar dagen later was de status in de link via mail wel aangepast en heb ik voor de zekerheid nogmaals bij Westerman gecheckt of ze nu wel de aanmelding hadden, en dat was gelukkig het geval.
6) inmiddels donderdag een ophaalafspraak staan. Dan nog even afwachten of in 2024 nog een nieuwe fiets binnen komt.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaiterbrai
Jasphur schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:03:
[...]

Ja, dat kan gebeuren. Of het ‘hoort’ weet ik niet. Maar het is in dit topic vaker verteld dat personen langer moesten wachten op hun voucher. Maar houd het wel in de gaten.
Dank voor jouw reactie. Overigens zal ik in het vervolg de zoekfunctie gebruiken 😉.

Het opsturen van het certificaat wordt overigens nog wel een dingetje. Babboe heeft van mij een verkeerd mailadres in het systeem staan en schijnbaar lukt het ze niet dit te wijzigen. Dit had ik achteraf kunnen weten.

- Westerman heeft 5 keer bij onze deur gestaan zonder dat wij op de hoogte waren. Na de 2e keer ben ik er via de klantenservice achter gekomen dat ze een foutief emailadres van ons in het systeem hebben staan.
- vanaf de 2e keer ruim 6 x telefonisch contact gehad met de klantenservice. Die konden uitstekend vertellen dat het verkeerde emailadres in het systeem stond en dat dit aangepast zou worden. Elke keer als Westerman weer spontaan bij ons aan de deur stond (was aan het werk en werd dan gebeld door de chauffeur) belde ik weer op om te laten wijzigen. Ik ben ook maar gaan mailen, daar heb ik nooit reactie op gehad.
- Na de 5e keer heb ik contact gezocht met Westerman. Deze hebben ervoor gezorgd dat ik de mail voor de ophaalafspraak ontving en bij de 6e keer was de fiets afgehaald.
- En toen het uitblijven van het certificaat. Vorige week gebeld met de klantenservice. En ja hoor: emailadres nog steeds foutief in het babboe systeem. Wel zagen ze mijn verzoeken terug in het systeem dit te wijzigen. Ze kunnen ook niet meer gaven ze aan, want ze kunnen geen rechtstreeks contact opnemen met de desbetreffende afdeling (ik begrijp nu ook dat het callcenter in Suriname zit, dus logisch). Ze geven het nogmaals door.
- Gister en vandaag weer gebeld. Emailadres nog niet gewijzigd.
- meerdere mails ook verstuurd geen reactie.

Ik maak me dus wel zorgen over m’n certificaat. Ik ga er vanuit dat ik zelf ooit bij de terugroepactie het verkeerde mailadres heb ingevoerd (iets met een .). Maar de klantenservice is nu natuurlijk echt niet om naar huis te schrijven. Vanmiddag heb ik dus overigens ook maar weer contact gezocht met Westerman om te kijken of zij via hen contactpersonen binnen Babboe iets kunnen forceren. Afwachten maar…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ps4mm schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Haha, ja dat deel is logisch. Maar wat gaat Babboe daarna doen? Is dan de kous af in het kader van "we hebben er alles aan gedaan maar de klant werkt niet mee" of zou je zowaar in een soort gesprek kunnen komen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bakfietsje
Gaiterbrai schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:49:
[...]

Dank voor jouw reactie. Overigens zal ik in het vervolg de zoekfunctie gebruiken 😉.

Het opsturen van het certificaat wordt overigens nog wel een dingetje. Babboe heeft van mij een verkeerd mailadres in het systeem staan en schijnbaar lukt het ze niet dit te wijzigen. Dit had ik achteraf kunnen weten.

- Westerman heeft 5 keer bij onze deur gestaan zonder dat wij op de hoogte waren. Na de 2e keer ben ik er via de klantenservice achter gekomen dat ze een foutief emailadres van ons in het systeem hebben staan.
- vanaf de 2e keer ruim 6 x telefonisch contact gehad met de klantenservice. Die konden uitstekend vertellen dat het verkeerde emailadres in het systeem stond en dat dit aangepast zou worden. Elke keer als Westerman weer spontaan bij ons aan de deur stond (was aan het werk en werd dan gebeld door de chauffeur) belde ik weer op om te laten wijzigen. Ik ben ook maar gaan mailen, daar heb ik nooit reactie op gehad.
- Na de 5e keer heb ik contact gezocht met Westerman. Deze hebben ervoor gezorgd dat ik de mail voor de ophaalafspraak ontving en bij de 6e keer was de fiets afgehaald.
- En toen het uitblijven van het certificaat. Vorige week gebeld met de klantenservice. En ja hoor: emailadres nog steeds foutief in het babboe systeem. Wel zagen ze mijn verzoeken terug in het systeem dit te wijzigen. Ze kunnen ook niet meer gaven ze aan, want ze kunnen geen rechtstreeks contact opnemen met de desbetreffende afdeling (ik begrijp nu ook dat het callcenter in Suriname zit, dus logisch). Ze geven het nogmaals door.
- Gister en vandaag weer gebeld. Emailadres nog niet gewijzigd.
- meerdere mails ook verstuurd geen reactie.

Ik maak me dus wel zorgen over m’n certificaat. Ik ga er vanuit dat ik zelf ooit bij de terugroepactie het verkeerde mailadres heb ingevoerd (iets met een .). Maar de klantenservice is nu natuurlijk echt niet om naar huis te schrijven. Vanmiddag heb ik dus overigens ook maar weer contact gezocht met Westerman om te kijken of zij via hen contactpersonen binnen Babboe iets kunnen forceren. Afwachten maar…..
Kun je dat emailadres niet aanmaken?
Of indien al in gebruik, kun je dat mailadres een verzoek sturen om alle babboe gerelateerde emails aan je door te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
Bakfietsje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:08:
[...]

Kun je dat emailadres niet aanmaken?
Of indien al in gebruik, kun je dat mailadres een verzoek sturen om alle babboe gerelateerde emails aan je door te sturen?
Verdikke, soms kom je er dan zelf niet op! Slim, thnx. Emailadres was niet in gebruik, dus maar aangemaakt. Nu nog een keer bellen met het verzoek dat ze de mail nogmaals sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Aantal keer contact gehad met de Babboe klantenservice.

Onze City E uit 2021 was op 17 mei opgehaald en dezelfde avond de Winora besteld.

De klantenservice zegt dat het 3 maanden gaat duren.
Wat een farce.

Had me aangemeld voor stichting bakfiets claim van dat advocatenkantoor Birkway. Daar hoor ik niks meer van.

De rechtsbijstandverzekering zegt een aangetekende brief sturen, ik denk dat dat geen zin heeft.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:38
Gaiterbrai schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Verdikke, soms kom je er dan zelf niet op! Slim, thnx. Emailadres was niet in gebruik, dus maar aangemaakt. Nu nog een keer bellen met het verzoek dat ze de mail nogmaals sturen.
De bestelling moet ook gemaakt worden met het zelfde email adres waarvan het certificaat komt.

Gelukkig nog beschikbaar en stuurt babboe je hopelijk snel nog een keer de mail ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.