Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi, wellicht beetje offtopic maar de standaard van City Mountain is doorgezakt in het midden. Dus als ik deze nu op standaard zet zakt deze te ver door en bij fietsen zit de standaard te laag. Ik heb uiteraard ticket aangemaakt, maar ben bang dat ik hier voorlopig geen reactie op ga krijgen.

Wat zouden jullie doen? In principe zou standaard redelijk makkelijk te vervangen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

realidolownor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:23:
Hi, wellicht beetje offtopic maar de standaard van City Mountain is doorgezakt in het midden. Dus als ik deze nu op standaard zet zakt deze te ver door en bij fietsen zit de standaard te laag. Ik heb uiteraard ticket aangemaakt, maar ben bang dat ik hier voorlopig geen reactie op ga krijgen.

Wat zouden jullie doen? In principe zou standaard redelijk makkelijk te vervangen moeten zijn.
Ik denk dat je wordt afgescheept met een standaard antwoord va Babboe

gewoon lekker zelf vervangen

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Niet online
Tjebakka schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Ja alleen hoe kom ik eraan? Ik zie ze zo snel niet.
Op de babboe website tijdelijk niet leverbaar…

[ Voor 8% gewijzigd door realidolownor op 19-06-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-06 09:04
Ik zou naar een fietsenmaker gaan die bakfiets.nl fietsen onderhoudt en dan vragen of hun standaard ook op jouw Babboe gemonteerd kan worden.

Of je deelt hier waar je woont, vraagt of je hem mag omwisselen bij iemand in de buurt die z/n bakfiets gaat inleveren

[ Voor 30% gewijzigd door Bakfietsje op 19-06-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-06 15:19
Ik heb nu ineens een reactie op mijn ingebrekestelling van begin mei via de mail. Nog steeds een nietszeggende reactie maar heb nu wel een ander type persoon waar ik mee communiceer. Ga nu over tot ontbinding van koopovereenkomst, kijken we of daar reactie op komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-06 14:46
Tjebakka schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Padam pam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
realidolownor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Westerman vrachtwagen aanhouden en van een van de schrootbabboes afschroeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
realidolownor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Ik zou hier, op de facebookpagina of in de buurt een oproep doen of je m er bij iemand af kan draaien voordat die opgehaald wordt. Westerman contacteren of je even langs kan komen kan natuurlijk ook, maar weet niet of je in de buurt van Zwolle woont.

Wordt die van jou niet opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:34
Net op een ander emailadre een reminder gekregen om, mits ik nog een Babboe bakfiets heb, te controleren of deze in de terugroepactie valt. Voor mij niet van toepassing meer maar goed om te zien dat ze de actie nog eens onder de aandacht brengen. Ik zie echt nog steeds vee Babboe bakfietsen gebruikt worden

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:12:
Ik zie echt nog steeds vee Babboe bakfietsen gebruikt worden
Wij fietsen er ook gewoon op. Dit gaat nog maanden duren, als ik al iets krijg.
Mocht die in de tussentijd stuk gaan, dan istie stuk. Lijkt me extra reden dat hij aan de terugroepactie voldoet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Kurios schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Mocht die in de tussentijd stuk gaan, dan istie stuk. Lijkt me extra reden dat hij aan de terugroepactie voldoet ;)
Als je je maar hebt aangemeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
Vanmiddag kreeg ik een bericht van Babboe:
Beste Bart,

Je hebt je framenummer ingevoerd op controleerjeframe.nl. Helaas hebben we je type bakfiets nog niet kunnen herkennen. Om te bepalen welke type bakfiets je hebt en of jouw bakfiets in de terugroepactie valt hebben wij aanvullende informatie nodig.

We willen je vragen om de gegevens op controleerjebakfiets.nl aan te vullen.

Hoe gaan we verder?

Ga naar controleerjebakfiets.nl en vul je framenummer in
Klik op 'Check' en 'Laat je gegevens achter' om verder te gaan
Vul de gegevens aan
Wij gaan verder met het onderzoek naar jouw bakfiets model
Je ontvangt een update per e-mail zodra er meer bekend is
Deze eerder ook al eerder ontvangen. Het framenummer wordt niet herkent en vervolgens doet de genoemde (laat je gegevens achter) link het niet. Ik kreeg steeds een server error 500 oid. Toen een mail gestuurd met foto's als reply op die mail. Nooit iets van gehoord.
Ook nu deed die link het niet. zelfde probleem. Tot de 10 keer of zo ik opeens wel een formulier kreeg.
Deze ingevuld.
Ondanks dat ik aanvinkte dat de fiets 2e hands was, moest ik toch verplicht een aankoopbewijs uploaden.
Toch maar ingediend met nog een foto van de fiets.
Het gekke is ook dat een foto van de motor verplicht is, zelfs als je aanvinkt dat het een motorloze fiets is!
Ik ben benieuwd of ik hier ooit iets van ga horen. Ik hoef hoe dan ook geen nieuwe bakfiets. Maar een vergoeding voor een onverkoopbare bakfiets, of een reparatie/versterking zou prima zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ahbart op 19-06-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Niet online
xscyther schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Ik zou hier, op de facebookpagina of in de buurt een oproep doen of je m er bij iemand af kan draaien voordat die opgehaald wordt. Westerman contacteren of je even langs kan komen kan natuurlijk ook, maar weet niet of je in de buurt van Zwolle woont.

Wordt die van jou niet opgehaald?
Nee wacht op “controle”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ahbart schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:45:
Vanmiddag kreeg ik een bericht van Babboe:

[...]

Deze eerder ook al eerder ontvangen. Het framenummer wordt niet herkent en vervolgens doet de genoemde (laat je gegevens achter) link het niet. Ik kreeg steeds een server error 500 oid. Toen een mail gestuurd met foto's als reply op die mail. Nooit iets van gehoord.
Ook nu deed die link het niet. zelfde probleem. Tot de 10 keer of zo ik opeens wel een formulier kreeg.
Deze ingevuld.
Ondanks dat ik aanvinkte dat de fiets 2e hands was, moest ik toch verplicht een aankoopbewijs uploaden.
Toch maar ingediend met nog een foto van de fiets.
Het gekke is ook dat een foto van de motor verplicht is, zelfs als je aanvinkt dat het een motorloze fiets is!
Ik ben benieuwd of ik hier ooit iets van ga horen. Ik hoef hoe dan ook geen nieuwe bakfiets. Maar een vergoeding voor een onverkoopbare bakfiets, of een reparatie/versterking zou prima zijn.
Als ik mijn @live mail adres invulde gebeurde er ook niets, ook geen ontvangstbevestiging via de mail. We hebben toen het mailadres van mijn vrouw gebruikt en toen leek alles wel gewoon te werken.
Overigens kreeg ik vandaag die mail ook.Laat ze lekker hun energie steken in de afhandeling :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2024
Inmiddels ruim een week verder en nog geen certificaat ontvangen..

Rustae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeee
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23-01 13:50
Kurios schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Met de kennis van nu baal ik ook wel dat ik mijn fiets heb laten ophalen. Het was een fijne fiets en ik gebruikte hem nog elke dag. Nu heb ik niks meer en is het onduidelijk of ik ooit nog iets terug ga krijgen. Ik dacht dat ik hooguit 1 of 2 maanden geen fiets zou hebben maar dat bleek dus naif.

Als ze over een paar maanden nog niks hebben bezorgd doe ik aangifte van oplichting. Dat ze 22K fietsen beloven, je fiets op halen maar ondertussen al weten dat ze er maar een paar honderd op voorraad hadden... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Ze hebben maar een paar honderd op voorraad. De rest zijn ze nu aan produceren en worden uitgeleverd of mondjesmaat in de "webshop" aangeboden. Je zal maar een beperkt houdbare certificaat hebben en dan elke dag moeten checken of je framemaat en kleur beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraP
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Zijn er mensen die na een paar weken alsnog een certificaat ontvangen? Mijne nu 2 weken geleden opgehaald maar nog niks gehoord, als ik bel zeggen ze steeds dat de fiets nog "verwerkt" moet worden maar dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LauraP schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:32:
Zijn er mensen die na een paar weken alsnog een certificaat ontvangen? Mijne nu 2 weken geleden opgehaald maar nog niks gehoord, als ik bel zeggen ze steeds dat de fiets nog "verwerkt" moet worden maar dat het goed komt...
Heb je ook info opgevraagd bij Westerman? Zij zijn immers de partij die de fiets ‘verwerken’.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 20-06-2024 22:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-06 17:50
Zojuist even paar pagina's teruggelezen, en ik ben blij voor de mensen die voor 600 euro een tweedehands hebben gekocht en nu een elektrische nieuwe fiets toegezegd krijgen (nog wachtende op uitlevering, dat wel).

Maar dit voelt zo erg oneerlijk. Omdat wij zelf met een fiets van 5 jaar + 2 maanden zitten, en nog helemaal geen idee hebben wat hiermee gaat gebeuren, wanneer dat gaat gebeuren en wat we ervoor terug gaan krijgen.

Als ze 'cadeautjes' gaan uitdelen aan mensen die het eigenlijk niet verdienen (niet persoonlijk bedoeld) terwijl mensen met een IETS oudere fiets meteen de portemonnee mogen trekken om minimaal een soortgelijke fiets terug te krijgen, dan gaat hier iets fout, en worden de resources oneerlijk verdeeld...

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janne85
  • Laatst online: 11-06 09:18
Ik had laatst al wat foto's van de onderkant van de bak geplaatst..maar kunnen jullie ook even meekijken naar deze foto's?

Dit is de buis waar het zadel in zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPxe5xSjbwYGGp1czTgcHBQWvNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbNxYd5XE24Wdk7cjQP7g3R1.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is het gedeelte waar dat deel weer vastzit aan de onderste draagbuis (of hoe dat dan ook heet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sY9P9HmHJHz8ENg5Zc1_h8qy-yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apt7bzUCJ5tk2aUjg5ibulzq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsEFucaIl-6bH_Mq-q2fDbqy1zI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76BDTv3ohLb44iDDebq5o8Sq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gedeelte is het dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOd2kUmfGMxmGmcIMPNARq_3Cqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhQQ5URSoFtbbDfiH0HmK2Co.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit normaal of zijn die lasnaden niet heel stevig?

Het duurt allemaal zo ontzettend lang..en ik wil graag weer fietsen!
De oudste fietst inmiddels al een tijdje zelf, maar ik vind het wel belangrijk om veel samen in het verkeer te blijven oefenen. Maar zonder bakfiets (waar de jongste 2 in zitten) moeten we helaas veel vaker de auto pakken.
Maar ik heb ook geen zin om straks op het asfalt te liggen uiteraard.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik kan daar echt niks over zeggen. Nul kennis over de lasnaadkwaliteit. Enige wat ik mij afvraag is waarom de zadelbuis uit twee delen bestaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiewa
  • Laatst online: 21-06-2024
Dopje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:23:
[...]

Dit had ik gisteren ook, probleem was opgelost toen ik hetzelfde email adres invulde wat bij babboe bekend is. (Een ander werkte dus niet)
Beetje late terugkoppeling, maar dit hadden wij inmiddels ook ontdekt, hetzelfde emailadres gebruiken was de oplossing om het omruilcertificaat te kunnen gebruiken (was fijn geweest als ze dat er zelf even bijzetten of dat de helpdesk dat in ieder geval weet.. maar goed, we weten inmiddels welk level service we kunnen verwachten :|).
Winora FUB besteld, inmiddels alweer 4 weken geleden en nog geen teken van leven. We wachten nog maar weer verder af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Kamphuis
  • Laatst online: 11-01 10:02
LauraP schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:32:
Het certificaat had je dezelfde dag moeten krijgen. Ik wacht al vanaf 22 april. Bellen, mailen, het blijft vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
  • Laatst online: 11-06 09:18
Jasphur schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:06:
Ik kan daar echt niks over zeggen. Nul kennis over de lasnaadkwaliteit. Enige wat ik mij afvraag is waarom de zadelbuis uit twee delen bestaat…
Als ik goed kijk, bestaat de zadelbuis wel uit 1 deel, maar is er een soort gootje aan vast gelast waar de kabels doorheen lopen.
(Dus die lasnaad is niet echt van belang voor de stevigheid bedenk ik me nu, vandaar dat die waarschijnlijk ook niet over de hele lengte is gelast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb nu eindelijk mail van Babboe:
Jouw Babboe City met framenummer 110410119 valt binnen de terugroepactie. Dat betekent dat de dagwaarde van jouw bakfiets 419,00 EUR is. Je kunt in de FAQ vinden hoe we de dagwaarde hebben berekend.
En daar zullen we dan een of andere gare Winora crap deluxe voor moeten bestellen... Aan de andere kant ben ik blij dat ze de Babboe komen ophalen. Die stond nu al een paar maanden in de weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Tjebakka op 21-06-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraP
  • Laatst online: 24-07-2024
Marcel Kamphuis schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Het certificaat had je dezelfde dag moeten krijgen. Ik wacht al vanaf 22 april. Bellen, mailen, het blijft vaag.
Zo bizar, wordt mij niet duidelijk wat er dan mis gaat en waarom de meeste mensen dezelfde dag nog een certificaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 15:09
Vraagje;
Weet iemand wat de adviesprijzen van de City modellen waren in het verleden?

Ik heb mijn niet elektrische city 2017 2e hands gekocht en wil de dagwaarde berekening van Babboe verifiëren. Ze nemen 40% in de berekening maar ik weet niet van welk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-06 20:07
Het lijkt erop alsof Babboe is begonnen met de groep bakfietsen die ouder zijn dan 5 jaar. Na maandenlang wachten met een framennummer dat niet werd herkent hebben we nu een mail met een aanbod ontvangen van €799,60 voor een bakfiets uit 2017.

Wat mij opvalt?

1. Ze kijken naar het jaar en niet de maand, mijn bestelling dateert van 30 december 2017. Had ik twee dagen later besteld dan kreeg ik 10% meer aangeboden.
2. Wanneer je de fiets hebt ontvangen telt dus niet mee, de besteldatum wel.
3. De 40% is bepaald obv de kale verkoopprijs, in mijn geval was deze €1.999. Kortingen worden niet verwerkt dus dat is mooi, in 2017 waren paar mooie Prenatal acties met flinke korting bij Babboe.
4. Ik heb in 2019 een nieuw voorframe gekregen, gratis toen. Dat lijkt geen verschil te maken voor Babboe. In mijn geval is de bakfiets direct bij hun besteld en had ik de factuur beschikbaar en meegestuurd.
5. Accessoires worden niet meegenomen.
6. Het weigeren van de inruil lijkt in de mail geen optie te zijn die ze aanbieden. Wellicht dat ik kan reageren naar Westerman als ze mij een tijdslot aanbieden.

Mijn bakfiets is altijd zeer goed onderhouden, heeft droog gestaan, heeft nooit een stoeprand o.i.d. meegepakt, heeft een nieuw voorframe en wordt niet meer voor kinderen gebruikt. Ik ga het aanbod dus vriendelijk afslaan en volg jullie berichten op de voet om te kijken wat er eventueel juridisch nog mogelijk is. De noodzaak is voor mij echter minder groot want de fiets was €1.999 en is al 7 jaar intensief gebruikt. Restwaarde zou toch al vrij laag zijn vermoed ik.

Bedankt voor al jullie berichten en succes voor iedereen die hier schade of last van ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen1983Venlo
  • Laatst online: 21-06-2024
Fayss schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
[...]

Ik moet het allemaal nog zien gebeuren. Tot nu toe een hoop mensen die denken dat een normale bakfiets 2019 ook ingeruild gaat worden voor een waardebon 5199 euro. Maar ik heb nog niemand hier zien reageren die kan bevestigen op basis van eigen ervaring dat dit de hoogte van de voucher gaat zijn.

Ik ben dankbaar voor de reacties, maar het is allemaal uit tweede hand. Iemand zelf meegemaakt dat een normale bakfiets binnen de 5 jaar termijn een voucher van 5199 euro oplevert?
Wij hebben een Babboe City e uit 2017 waarvan in 2019 het voorframe is vervangen bij die terugroepactie toentertijd en wij hebben vandaag een "aanbod" gekregen voor 782 euro.... Dus nee.

Geen idee wat we nu gaan doen... een nieuwe fiets gaat het niet worden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
In het bericht dat ik heb ontvangen geven ze aan dat mijn fiets uit 2017 komt en dat ik 419 euro voucher krijg.

Dan zou de dagwaarde dus maximaal 1048 euro .oeten zijn wat ik me niet helemaal kan voorstellen.

Er klopt dus iets niet vandaar mijn vraag om historische adviesprijzen hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MJdaBOMB schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:11:
In het bericht dat ik heb ontvangen geven ze aan dat mijn fiets uit 2017 komt en dat ik 419 euro voucher krijg.

Dan zou de dagwaarde dus maximaal 1048 euro .oeten zijn wat ik me niet helemaal kan voorstellen.

Er klopt dus iets niet vandaar mijn vraag om historische adviesprijzen hierboven
Wayback machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tjebakka schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:05:
Ik heb nu eindelijk mail van Babboe:

[...]

En daar zullen we dan een of andere gare Winora crap deluxe voor moeten bestellen... Aan de andere kant ben ik blij dat ze de Babboe komen ophalen. Die stond nu al een paar maanden in de weg.
Voor die 419 euro kan je net een simpele fiets krijgen zonder bijbetaling >:)

Hoe oud is je babboe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Wolly schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Voor die 419 euro kan je net een simpele fiets krijgen zonder bijbetaling >:)

Hoe oud is je babboe?
14 jaar denk ik? Ons serienummer begint met 11.

Waren we nu iets eerder geweest met de vorige terugroepactie, dan hadden we nu wellicht recht gehad op een volledig nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
419 euro voor een City-e is echt een lachertje... Als de fiets goed is onderhouden zou je hier op marktplaats (voor het debacle) gewoon nog 1500 euro voor kunnen krijgen...

En dan lezen we over 14 jaar oude (niet elektrische) fietsen die gewoon een nieuwe Windora voor 5100 euro mogen uitkiezen? (ok, dit is een uitzondering, maar toch...)

Dit voelt als bedrog en geen eerlijke afhandeling waar wij als consument niets aan kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tjebakka schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:52:
[...]

14 jaar denk ik? Ons serienummer begint met 11.

Waren we nu iets eerder geweest met de vorige terugroepactie, dan hadden we nu wellicht recht gehad op een volledig nieuwe.
14 jaar oud :D Dan vind ik 419 euro nog een flink bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
Wolly schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:58:
[...]

14 jaar oud :D Dan vind ik 419 euro nog een flink bedrag.
Dat ligt er aan. Onze fiets is nu 10 jaar oud. Maar is op een versleten zadel na, nog in uitstekende staat. Er is recent nog een grote nieuwe accu in gegaan, de motor is ca. 5 jaar geleden nog vervangen.
Dus wanneer wij 419 euro voor onze fiets zouden krijgen, vind ik dat een lachertje. Op marktplaats zie je helemaal versleten, niet elektrisch aangedreven bakfietsen voor meer dan 500 euro verkocht worden.

Je moet het bedrag ook niet vergelijken met een boekhoudkundige waarde en dito afschrijving maar met de marktwaarde. En die ligt vele malen hoger dan de afschrijvingsmethodiek die Babboe er op na wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
De afschrijvingsmethodiek is juist boekhoudkundig. Dat dat nadelig is voor de consument is niet hun probleem.

Alleen als de consument en mass via juridische wegen Babboe laat weten dat hun afschrijvingsmethodiek ruk is zal er mogelijk wat verandering in komen. Ik geloof er niet in dat ze plots ineens naar de marktwaarde gaan kijken. Want ze hebben jou een product verkocht (of iemand anders die hem weer heeft doorverkocht) wat je erna mee doet gaat Babboe niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
prammers schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Dat ligt er aan. Onze fiets is nu 10 jaar oud. Maar is op een versleten zadel na, nog in uitstekende staat. Er is recent nog een grote nieuwe accu in gegaan, de motor is ca. 5 jaar geleden nog vervangen.
Dus wanneer wij 419 euro voor onze fiets zouden krijgen, vind ik dat een lachertje. Op marktplaats zie je helemaal versleten, niet elektrisch aangedreven bakfietsen voor meer dan 500 euro verkocht worden.

Je moet het bedrag ook niet vergelijken met een boekhoudkundige waarde en dito afschrijving maar met de marktwaarde. En die ligt vele malen hoger dan de afschrijvingsmethodiek die Babboe er op na wil houden.
Ik vind het een fair bedrag voor zo’n oude fiets. Wanneer iemand je fiets total loss had gereden kijkt zijn verzekeraar ook niet naar de vraagprijzen op Marktplaats neem ik aan?

Als je nieuwe dingen erop hebt zitten moet je die los verpatsen en de oude spullen terugplaatsen.

En heel eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Babboe fietsrn het 14 jaar zouden uithouden :9~ Toch een knappe prestatie voor een B merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
Wij zullen dan ook maar zo'n Duitse supermarkt fiets bestellen van 419 euro. Goeie stations fiets en is dat stuk schroot uit de tuin weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle84
Jasphur schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:08:
De afschrijvingsmethodiek is juist boekhoudkundig. Dat dat nadelig is voor de consument is niet hun probleem.

Alleen als de consument en mass via juridische wegen Babboe laat weten dat hun afschrijvingsmethodiek ruk is zal er mogelijk wat verandering in komen. Ik geloof er niet in dat ze plots ineens naar de marktwaarde gaan kijken. Want ze hebben jou een product verkocht (of iemand anders die hem weer heeft doorverkocht) wat je erna mee doet gaat Babboe niks aan.
Alleen roept Babboe een bakfiets terug, en kiezen ze ervoor om fietsen tot 5 jaar volledig te vervangen (of zelfs te upgraden), en mogen eigenaren van een fiets ouder dan 5 jaar flink(!) geld bijleggen om een rijbaar exemplaar te bemachtigen.

Het gaat er om dat je in principe een vervangbaar product zou mogen krijgen. Ik hoef geen nieuwe bakfiets, sterker nog ik wil niet eens een nieuwe bakfiets, maar nu krijg je enkel een voucher en kan je niets anders dan geld bijleggen om weer de weg op te kunnen.

Als ze mij een 5 jaar oude Windora in dezelfde staat kunnen aanbieden is dat voor mij prima en een eerlijke oplossing.

Het gaat dus om het aanbieden van een vervangbaar product, en niet de klant 'verplichten' een nieuwe fiets bij Accell te kopen.

Boekwaarde is dus niet relevant, marktwaarde wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Iemand gaat mij hier vast in verbeteren maar dacht nergens te hebben gelezen dat Babboe bakfiets eigenaren allemaal een vervangende bakfiets krijgen. Iedereen krijgt een vervangend product aka fiets. Het laagste bedrag van de voucher is een fiets uit de terugroepactiewebwinkel. Beokhoudkundige afschrijving is dan voor Babboe veel makkelijker om mee te rekenen dan marktwaarde per fiets! Dan moeten ze alle fietsen ouder dan januari 2019 stuk voor stuk langsgaan en bepalrn wat de waarde zou zijn. Gerarandeerd dat je in de zomer van 2029 je voucher krijgt.

Ik ben het er 100% mee eens dat het krom is geregeld met de jonger van januari 2019 fietsen en al helemaal krom is geregeld met de oudere fietsen die weer jong zijn gemaakt met de vorige terugroepactie. Maar Babboe handelt hier waarschijnlijk precies op het randje van wat ze minimaal moeten doen van de NVWA en de investeerders.

Enige wat je kan doen als je het er niet mee eens bent, is juridische tegengas geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
Jasphur schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:30:
Iemand gaat mij hier vast in verbeteren maar dacht nergens te hebben gelezen dat Babboe bakfiets eigenaren allemaal een vervangende bakfiets krijgen. Iedereen krijgt een vervangend product aka fiets. Het laagste bedrag van de voucher is een fiets uit de terugroepactiewebwinkel. Beokhoudkundige afschrijving is dan voor Babboe veel makkelijker om mee te rekenen dan marktwaarde per fiets! Dan moeten ze alle fietsen ouder dan januari 2019 stuk voor stuk langsgaan en bepalrn wat de waarde zou zijn. Gerarandeerd dat je in de zomer van 2029 je voucher krijgt.

Ik ben het er 100% mee eens dat het krom is geregeld met de jonger van januari 2019 fietsen en al helemaal krom is geregeld met de oudere fietsen die weer jong zijn gemaakt met de vorige terugroepactie. Maar Babboe handelt hier waarschijnlijk precies op het randje van wat ze minimaal moeten doen van de NVWA en de investeerders.

Enige wat je kan doen als je het er niet mee eens bent, is juridische tegengas geven.
Je hebt helemaal gelijk, Babboe heeft nergens aangegeven dat ze alle bakfietsen kostenloos gaan vervangen voor een nieuwe bakfiets. Alleen is dit drama ontstaan door Babboe, en dienen zij de klanten hun schade te vergoeden. Dit doet Babboe heel netjes bij fietsen <5 jaar. Echter bij de oudere fietsen is dit gewoon een grote verkoopactie. 400-600 euro voucher = >4.000 euro bijbetalen voor een nieuw exemplaar. Dat is helemaal niet waar de klanten om hebben gevraagd, en daarmee wordt een klant dus ook niet vergoed in de schade.

Het is toch ook absurt dat een bedrijf zoiets onacceptabels kan voorstellen, en dat je dan de weg naar de rechter moet bewandelen om je gelijk te halen.

Zelf heb ik nog geen reactie ontvangen van Babboe, maar hiermee ga ik niet akkoord.
Of ik voor paar honderd euro en veel tijd de weg naar de rechter ga bewandelen? Nee, ik denk het niet. En daar zal Babboe dus slim gebruik van maken.

Maar voor een voucher van 400 euro krijgen ze mijn bakfiets niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 21:51
wPlayNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:49:
[...]

De bestelling moet ook gemaakt worden met het zelfde email adres waarvan het certificaat komt.

Gelukkig nog beschikbaar en stuurt babboe je hopelijk snel nog een keer de mail ;)
Tot op heden nog geen mail terwijl volgens de telefoniste het certificaat wel is verstuurd naar het foutieve emailadres. Ze zou het nogmaals op laten sturen maar helaas 0 actie. Op mails reageert Babboe structureel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
deleted

[ Voor 99% gewijzigd door prammers op 21-06-2024 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prammers
Jasphur schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:30:

De NVWA zegt helemaal niets over de voorwaarden waartegen vervangen moet worden. De NVWA zegt alleen tegen de fabrikant dat ze alles in het werk moeten stellen om onveilige producten van de markt te halen. Als Babboe voor fietsen ouder dan 5 jaar een slecht voorstel doet aan de eigenaren en de eigenaren massaal weigeren, zal de NVWA gaan optreden tegen Babboe omdat ze dan niet voldoende maatregelen treffen om het product van de markt te krijgen.

Vanuit juridisch perspectief bestaat het Quelle arrest en zijn er best veel voorbeelden geweest waaruit fabrikanten poducten tegen nieuwwaarde of een reele marktwaarde moeten terugnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 09:43
Als dat ding het al 14 jaar volhoudt, dan blijf je er toch gewoon op doorrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
Wolly schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:13:
[...]

Ik vind het een fair bedrag voor zo’n oude fiets. Wanneer iemand je fiets total loss had gereden kijkt zijn verzekeraar ook niet naar de vraagprijzen op Marktplaats neem ik aan?

Als je nieuwe dingen erop hebt zitten moet je die los verpatsen en de oude spullen terugplaatsen.

En heel eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Babboe fietsrn het 14 jaar zouden uithouden :9~ Toch een knappe prestatie voor een B merk.
Bedoel ik niet onvriendelijk, maar wat eenieder hier vindt is natuurlijk niet van belang. En de vergelijking met een verzekeraar gaat hier niet op. We hebben niet te maken met een verzekeraar, maar een producent van een inferieur product dat door de NVWA wordt teruggeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
prammers schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:17:
[...]

Bedoel ik niet onvriendelijk, maar wat eenieder hier vindt is natuurlijk niet van belang. En de vergelijking met een verzekeraar gaat hier niet op. We hebben niet te maken met een verzekeraar, maar een producent van een inferieur product dat door de NVWA wordt teruggeroepen.
Een product in dit geval van 14 jaar oud O-) Je kan moeilijk verwachten dat ze meer dan een paar honderd euro ervoor geven toch?

Qua levensduur is hij immers allang afgeschreven.

Wat verwacht je dan van Babboe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wolly schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Een product in dit geval van 14 jaar oud O-) Je kan moeilijk verwachten dat ze meer dan een paar honderd euro ervoor geven toch?

Qua levensduur is hij immers allang afgeschreven.

Wat verwacht je dan van Babboe?
Een vergelijkbare veilige bakfiets. Geen nieuwe, wel 1 waar geen/nihil kans op breuk is.

Ik wil helemaal geen nieuwe bakfiets (mag wel, maar is nergens voor nodig) maar wel een vergelijkbare bakfiets als dat ik nu heb die ik gewoon als ik hem niet meer nodig heb op Marktplaats kan zetten en dan met dat geld doen wat ik wil.

Nu moet ik of flink geld bijleggen of een of andere oekiepoekie fiets kopen die bij doorverkoop waarschijnlijk nog niet eens de helft oplevert van wat Babboe er voor vraagt.

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 21-06-2024 20:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Een vergelijkbare veilige bakfiets. Geen nieuwe, wel 1 waar geen/nihil kans op breuk is.
Na 14 jaar kan je niet meer van de fabrikant verwachten dat die kans nihil is. Onze rechtsbijstand vindt dat na 7 jaar niet reëel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
Die 14 jaar is een extreem voorbeeld, laten we die maar even parkeren, denk niet dat er veel fietsen van die leeftijd hier tussen zitten. De meerderheid zal jonger zijn dan 10 jaar.

En dan is een 'upgrade' bij een fiets <5 jaar versus een bijbetaling van 4k bij een fiets ouder dan 5 jaar een extreme scheidingslijn, die begrijpelijk tot onvrede leidt bij mensen met een oudere bakfiets, en waar de jongere eigenaren minder moeite mee zullen hebben (mits ze een keer uitgeleverd worden).

Overigens geloof ik dat wat mensen hier vinden van dit onderwerp wel relevant is, want het is een leverancier die met een voorstel komt om onder hun schuld uit te komen, en als een groot deel van de klanten dit een onzinvoorstel vinden, dan kunnen we daarin samen sterk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het zou pas oneerlijk zijn als je met 5 jaar garantie op het frame geen passend alternatief zou krijgen op een productiefout. Als er een reparatie mogelijk was deed Babboe dat echt wel in plaats van nieuwe fietsen weggeven.

En ja dat is een harde cutoff. Je kan bij een garantie niet verwachten dat je met 5,5 jaar er ook recht op zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
prammers schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:
[...]

De NVWA zegt helemaal niets over de voorwaarden waartegen vervangen moet worden. De NVWA zegt alleen tegen de fabrikant dat ze alles in het werk moeten stellen om onveilige producten van de markt te halen. Als Babboe voor fietsen ouder dan 5 jaar een slecht voorstel doet aan de eigenaren en de eigenaren massaal weigeren, zal de NVWA gaan optreden tegen Babboe omdat ze dan niet voldoende maatregelen treffen om het product van de markt te krijgen.

Vanuit juridisch perspectief bestaat het Quelle arrest en zijn er best veel voorbeelden geweest waaruit fabrikanten poducten tegen nieuwwaarde of een reele marktwaarde moeten terugnemen.
Dit is niet precies wat ik zei maar wel wat ik bedoelde. Dank voor het beter verwoorden.

De massa met fietsen ouder dan januari 2019 moet massaal het ophalen van hun fietsen weigeren anders blijft dit voorstel van Babboe staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
BrammG schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:59:
Het lijkt erop alsof Babboe is begonnen met de groep bakfietsen die ouder zijn dan 5 jaar. Na maandenlang wachten met een framennummer dat niet werd herkent hebben we nu een mail met een aanbod ontvangen van €799,60 voor een bakfiets uit 2017.

Wat mij opvalt?

1. Ze kijken naar het jaar en niet de maand, mijn bestelling dateert van 30 december 2017. Had ik twee dagen later besteld dan kreeg ik 10% meer aangeboden.
dan moet je echt even contact opnemen met Babboe! Onze buren hadden dit een paar weken geleden ook, of althans iets heel vergelijkbaars - eind december besteld en in het nieuwe jaar geleverd. Die hebben Babboe gemaild en toen is dat aangepast, omdat Babboe zelf ook zegt dat het om de leverdatum gaat en niet de besteldatum. Maar ja, de leverdatum is natuurlijk niet te zien op een factuur, en in jouw geval pakt dat net niet goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:25:
[...]

Na 14 jaar kan je niet meer van de fabrikant verwachten dat die kans nihil is. Onze rechtsbijstand vindt dat na 7 jaar niet reëel.
Sorry, wij hebben hier fietsen (geen Babboe) van rond de 20 en 30 jaar oud en volgens mij gaan die nog wel 30 jaar mee. Dat een fabrikant niet kan garanderen dat een fiets 15 jaar mee gaat zonder framebreuk zegt meer over de fabrikant en zijn kwaliteit dan over een onterecht verwachtingspatroon van een consument.

In mijn beleving behoren fietsen niet tot de wegwerpproducten die we tegenwoordig veel te veel hebben. Dat een fiets van 10+ jaar normale slijtage heeft aan banden, remmen, zadel, misschien zelfs de ketting zal je als normaal moeten zien. Dat een frame breekt niet echt. Als dat wel zo was, had de NVWA wel anders gereageerd.

[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 21-06-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:59:
Het zou pas oneerlijk zijn als je met 5 jaar garantie op het frame geen passend alternatief zou krijgen op een productiefout. Als er een reparatie mogelijk was deed Babboe dat echt wel in plaats van nieuwe fietsen weggeven.

En ja dat is een harde cutoff. Je kan bij een garantie niet verwachten dat je met 5,5 jaar er ook recht op zou hebben.
Hier maak je een fout door garantie te verwarren met een terugroepactie.
Die cutoff van 5 jaar is door babboe zelf bedacht, wellicht omdat ze 5 jaar garantie op het frame geven, maar dat is hier niet relevant, dit gaat om een terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Uncle84 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:14:
[...]

Hier maak je een fout door garantie te verwarren met een terugroepactie.
Die cutoff van 5 jaar is door babboe zelf bedacht, wellicht omdat ze 5 jaar garantie op het frame geven, maar dat is hier niet relevant, dit gaat om een terugroepactie.
De terugroepactie is opgelegd, ze hebben er alles aangedaan om het zo lang mogelijk uit te stellen. Maar uiteindelijk is die cutoff van 5 jaar niet zo maar gekozen. Het is geen liefdadigheid hoor maar keiharde damage control.

Wij fietsen gewoon door op onze 7 jarige City zo lang Babboe niet claimt dat die onveilig is. Indien ze claimen dat de fiets onveilig is dan gaan we over tot non-conformiteit. Die claim van onveilig kan ik echter niet maken op basis van de terugroepactie dat ze de veiligheid niet kunnen garanderen. Veilig niet garanderen staat niet gelijk aan onveilig.

Schat de kans ook niet nul dat iedereen die niet de voucher accepteert straks in de failliete boedel mag rondsnuffelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:49:
[...]

De terugroepactie is opgelegd, ze hebben er alles aangedaan om het zo lang mogelijk uit te stellen. Maar uiteindelijk is die cutoff van 5 jaar niet zo maar gekozen. Het is geen liefdadigheid hoor maar keiharde damage control.

Wij fietsen gewoon door op onze 7 jarige City zo lang Babboe niet claimt dat die onveilig is. Indien ze claimen dat de fiets onveilig is dan gaan we over tot non-conformiteit. Die claim van onveilig kan ik echter niet maken op basis van de terugroepactie dat ze de veiligheid niet kunnen garanderen. Veilig niet garanderen staat niet gelijk aan onveilig.

Schat de kans ook niet nul dat iedereen die niet de voucher accepteert straks in de failliete boedel mag rondsnuffelen..
Wij zitten met een fiets van november 2018. Dat ze het dus bewust hebben uitgesteld en daarna de cutoff van 5 jaar hebben gekozen gaat er bij mij nog niet makkelijk in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Uncle84 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Wij zitten met een fiets van november 2018. Dat ze het dus bewust hebben uitgesteld en daarna de cutoff van 5 jaar hebben gekozen gaat er bij mij nog niet makkelijk in....
Maar wat hebben ze dan precies bewust uitgesteld? Ik snap dat het voor jou net heel zuur uitpakt, maar ze moeten ergens een grens trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prammers
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:25:
[...]

Direct op zoek gaan naar een andere rechtsbijstand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
Polynidos schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Maar wat hebben ze dan precies bewust uitgesteld? Ik snap dat het voor jou net heel zuur uitpakt, maar ze moeten ergens een grens trekken.
Jaren dit probleem bewust in de doofpot gestopt, en dit buiten het oog van de NVWA en de consument willen houden. Dat bleek wel uit het RTL onderzoek.

Als deze wanprestaties een jaar eerder in de publiciteit waren gekomen, dan hadden ze niet plots 4 jaar als cutoff genomen. Door dit bewust verdoezelen van informatie en feiten hebben ze mij (en anderen) dus in potje 2 gestopt ipv de <5 jaar bakfietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prammers
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:59:

We hebben het hier niet over garantie. Die cutoff is een keuze van Babboe waarmee ze verwachten zo min mogelijk gedoe te hebben. Tenzij iedereen met een bakfiets ouder dan 5 jaar het aanbod weigert. Dan zal Babboe bij de NVWA moeten aangeven waarom ze de fietsen ouder dan 5 jaar niet van de straat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Uncle84 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Als je dat weet aan te tonen maak je denk ik een goede kans. Je zal het echter niet alleen naar nieuwsberichten moeten linken maar zelf kunnen bewijzen dat de fiets onveilig is.

Gezien de NVWA die fietsen gewoon van de straat wilt durf ik wel te stellen dat je dat bewezen niet krijgt en anders lees ik graag de reactie van de rechter of Babboe mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prammers
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Volgens mij snap je het niet. De Babboe city is door de NVWA als onveilig bestempeld, de leverancier moet al het mogelijke in het werk stellen om deze fietsen van de straat te krijgen, we hebben te maken met een non -conform product.
In de praktijk betekent dit dat je bij een ongeval met de bakfiets met bijvoorbeeld een kind van iemand anders in de bak, je een flinke uitdaging hebt en door de tegenpartij leeg getrokken kan worden. Ook wanneer je het product zou doorverkopen en er gebeurt iets, ben jij het haasje.
Er zijn in de Nederlandse regelgeving geen andere stappen die genomen kunnen worden. De stap van de NVWA is vergelijkbaar met de RDW die een auto terugroept en indien deze onveilig is, zelfs als dusdanig bestempeld. Voor fietsen hebben we deze mogelijkheid niet maar heeft de NVWA het hoogste niveau afgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
“ De bakfietsen voldoen niet aan de gestelde veiligheidseisen.” Daar staat niet dat de fiets onveilig is.

Het internet is een prachtige informatie bron maar vergeet niet dat Accell Group hier gewoon advocatenbureau op hebben zitten die echt niet gek zijn. Ze zullen het absolute minimum kosten proberen te maken om de NVMA tevreden te stellen. Tot 5 jaar ontkomen ze niet aan vervanging vanwege de garantie.

Oh en vergeet ook deze niet “ Bij intensief gebruik van deze bakfietsen kunnen er haarscheurtjes in het frame ontstaan.”. Bij normaal of licht gebruik valt het dus reuze mee anders hadden ze niet expliciet intensief benoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 21-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 16:43
Uncle84 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:26:
[...]

Jaren dit probleem bewust in de doofpot gestopt, en dit buiten het oog van de NVWA en de consument willen houden. Dat bleek wel uit het RTL onderzoek.

Als deze wanprestaties een jaar eerder in de publiciteit waren gekomen, dan hadden ze niet plots 4 jaar als cutoff genomen. Door dit bewust verdoezelen van informatie en feiten hebben ze mij (en anderen) dus in potje 2 gestopt ipv de <5 jaar bakfietsen.
Als fabrikant ontkennen van een (productie) fout is echt het stomste wat je doen kan. Gevolg E norme imago schade.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prammers
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:41:
“ De bakfietsen voldoen niet aan de gestelde veiligheidseisen.” Daar staat niet dat de fiets onveilig is.

Het internet is een prachtige informatie bron maar vergeet niet dat Accell Group hier gewoon advocatenbureau op hebben zitten die echt niet gek zijn. Ze zullen het absolute minimum kosten proberen te maken om de NVMA tevreden te stellen. Tot 5 jaar ontkomen ze niet aan vervanging vanwege de garantie.

Oh en vergeet ook deze niet “ Bij intensief gebruik van deze bakfietsen kunnen er haarscheurtjes in het frame ontstaan.”. Bij normaal of licht gebruik valt het dus reuze mee anders hadden ze niet expliciet intensief benoemd.
Natuurlijk hebben ze er een heel team van advocaten op zitten. Maar niet om te bepalen of met het voorstel de NVWA tevreden kan worden gehouden. De NVWA stelt bij Babboe dat de fietsen van de straat moeten, waarschijnlijk zal de NVWA er ook nog een termijn aan hebben gesteld bij Babboe.
Vervolgens bemoeit de NVWA zich niet met het voorstel van Babboe richting de klanten. Dat is primair een kwestie van risico management.
Wanneer echter blijkt dat bijvoorbeeld fietsen van 0 tot 7 jaar snel van de markt af zijn, maar uit de aanmeldingen blijkt dat er nog duizenden oudere Babboes niet zijn ingenomen en de gestelde termijn van de NVWA is verstreken, zal Babboe moeten laten zien wat de status is. De NVWA bepaalt of daarmee het risico afdoende is afgedekt. Met duizenden fietsen zal dat niet zijn, en wordt Babboe gesommeerd beter haar best te doen. Maar hoe, daar gaat de NVWA niet over. Wanneer het dan nog maar weinig zijn, zal de NVWA dat beoordelen als acceptabel restrisico.

Waarom denk je dat Babboe nu mensen met een fiets ouder dan 5 jaar een voorstel stuurt met vervolgens een link om ophaling in te plannen. Ze willen maximaal drukken op het inleveren van de fiets om het eerste scenario zo goedkoop mogelijk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
prammers schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Waarom denk je dat Babboe nu mensen met een fiets ouder dan 5 jaar een voorstel stuurt met vervolgens een link om ophaling in te plannen. Ze willen maximaal drukken op het inleveren van de fiets om het eerste scenario zo goedkoop mogelijk te voorkomen.
Benieuwd hoeveel mensen hun bakfiets dan niet inleveren om zo een signaal af te geven dat ze het niet eens zijn met het aanbod. Vrees dat het er maar weinig zijn, relatief gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]
Maximale druk? Ik wacht al 4 maanden op enige vorm van inhoudelijke contact. Ze weten dat hun aanbod troep is dus stellen ze het maximaal uit zodat de aandacht van de media gaat naar de bakfietsen tot 5 jaar.

Ik vermoed dat ze communiceren dat er geen keuze in is om straks aan te tonen dat ze er écht alles aan hebben gedaan om die fietsen van de weg te halen, maar de overige eigenaren onrealistisch juridisch stappen genomen hebben die ze niet kunnen betalen en de groep het bedrijf afstoot. Het is tenslotte onrealistisch om te verwachten dat elke Babboe terugkomt, wat wel realistisch is aan de advocaten om uit te vechten met de NVWA.

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 22-06-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Natuurlijk hebben ze er een heel team van advocaten op zitten. Maar niet om te bepalen of met het voorstel de NVWA tevreden kan worden gehouden. De NVWA stelt bij Babboe dat de fietsen van de straat moeten, waarschijnlijk zal de NVWA er ook nog een termijn aan hebben gesteld bij Babboe.
Vervolgens bemoeit de NVWA zich niet met het voorstel van Babboe richting de klanten. Dat is primair een kwestie van risico management.
Wanneer echter blijkt dat bijvoorbeeld fietsen van 0 tot 7 jaar snel van de markt af zijn, maar uit de aanmeldingen blijkt dat er nog duizenden oudere Babboes niet zijn ingenomen en de gestelde termijn van de NVWA is verstreken, zal Babboe moeten laten zien wat de status is. De NVWA bepaalt of daarmee het risico afdoende is afgedekt. Met duizenden fietsen zal dat niet zijn, en wordt Babboe gesommeerd beter haar best te doen. Maar hoe, daar gaat de NVWA niet over. Wanneer het dan nog maar weinig zijn, zal de NVWA dat beoordelen als acceptabel restrisico.

Hoe weet jij of de NVWA meer verlangt dan een terugroepactie? Wat weet jij van sommaties als blijkt dat te weinig fietsen terugkomen?

Ik zie bij de Hema of Action geregeld briefjes op de ramen hangen met een product wat onveilig is, krijgt de action ook sommaties als een bepaald percentage mensen het product niet terugbrengt of is voor de NVWA de kous af als er een actie is gestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 16:43
Wolly schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Hoe weet jij of de NVWA meer verlangt dan een terugroepactie? Wat weet jij van sommaties als blijkt dat te weinig fietsen terugkomen?

Ik zie bij de Hema of Action geregeld briefjes op de ramen hangen met een product wat onveilig is, krijgt de action ook sommaties als een bepaald percentage mensen het product niet terugbrengt of is voor de NVWA de kous af als er een actie is gestart?
Troep van de Hema en Action is redelijk te overzien. Dit gaat om bakfietsen die spontaan doormidden breken waar kinderen inzitten.

Dan ook nog dit lulverhaal https://www.babboe.nl/over
Die bakfiets is een slechte kopie van de Cargobike van Maarten van Andel.
https://vanandelamsterdam.nl/achtergrond/

Marketing huppelkutjes, het ergste soort mensen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Speedster schreef op zondag 23 juni 2024 @ 07:19:
[...]

Troep van de Hema en Action is redelijk te overzien. Dit gaat om bakfietsen die spontaan doormidden breken waar kinderen inzitten.
Hoezo redelijk te overzien? Zaken waarbij verstikkingsgevaar of brandgevaar optreedt zijn minstens net zo serieus toch?

Ik ben dus erg benieuwd waar @prammers zijn kennis vandaan haalt, wellicht kunnen de gedupeerden daar nog wat mee richting NVWA.

[ Voor 26% gewijzigd door Wolly op 23-06-2024 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Jasphur schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:33:
[...]

Benieuwd hoeveel mensen hun bakfiets dan niet inleveren om zo een signaal af te geven dat ze het niet eens zijn met het aanbod. Vrees dat het er maar weinig zijn, relatief gezien.
Op dit moment ben ik zo eentje. De '14 City staat in de garage en wacht op een ander voorstel dan het gehaaste certificaat dat mij wordt aangeboden. Ik heb nog steeds verschillende opties en die houd ik graag zo lang mogelijk open. Voor vervoer hebben we al andere oplossing gevonden gelukkig. Wordt ik er rijk(er) van? Nee maar ik gun Accell echt geen enkele stuiver meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik lees dat hier al aanbiedingen komen voor oudere fietsen. Voor de goede orde, er wordt gesproken over geld, maar je krijgt geen geld, maar een waardebon van een paar honderd euro, alleen inwisselbaar in hun winkel voor hun fietsen tegen 100% consumentenprijs.

Stel dat ze een fiets aanbieden in hun shop voor consumentenprijs 4500 euro, daar zit rustig een marge op 30%. (1350 euro) Oftewel, ze verdienen alsnog geld aan jouw nieuwe fiets.

Wat ik ga doen: ik hou mijn fiets(city-e 2017, nieuw frame 2019). Mocht die ooit stukgaan kan ik altijd nog 2e hands een Winora op Marktplaats aanschaffen(tegen een stuk minder dan die 3800 euro die ik nu moet bijleggen). Ze staan er nu al nieuw voor 3500 euro op. Hou ik nog geld over ook.

Als ze mijn fiets willen inwisselen tegen een 'veilig' exemplaar (nieuw of gebruikt), dan zou ik dat ook overwegen. Maar niet deze sigaar uit eigen doos.

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 24-06-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-06 11:08
Even een heel andere vraag, voor al die mensen die hun fiets niet gebruiken, maar nog wel thuis hebben staan: is het ook beter voor de accu om de fiets af en toe te gebruiken?

(Wij hebben een City Mountain van na 2020, dus als het goed is wordt die gecontroleerd en gerepareerd, maar krijgen we dus geen nieuwe en blijft de fiets, en dus de accu, in gebruik.)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
over het algemeen zijn accu's ok om te bewaren zonder gebruik, maar zorg dat ze tussen de 40 and 60% capaciteit hebben, en leg ze niet te warm.

Mijn fiets is inmiddels opgehaald, ik ga hem wel missen. Kijk nu toch maar even naar een niet elektrische op marktplaats voor de komende maanden, ik denk niet dat Ollie gaat leren fietsen. Hij is dan wel 7, maar hij is ook een hond dus dat maakt het lastiger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8__tDBTBsorB4q1CsuZGUSByno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zRaiUhqVDoY0RnWxNpJHnUA.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd wat ze er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vermoed niet veel, benieuwd ook naar de aanwas van personen die op het verzoek reageren. Dat was bij een ander programma paar maanden geleden we anders, of was dat omdat ze vanuit die massaclaim gedupeerde zochten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Ik ben bang dat iemand van Accell weer een mooi PR praatje mag doen aan tafel en dat een paar booskijkende Babboe eigenaren in het publiek mogen zitten. De redactie van Radar mag dit topic door om alle aspecten van de Babboe clusterfuck uit te lichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Er staat een emailadres in de post, dus een linkje mailen naar dit openbare topic kan prima :P

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 24-06-2024 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26
Fake profiel, dus dit is iemand die gewoon graag wilt dat er gemailed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermickopreis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 15:00
Ander vraagje, zijn er al mensen die een nieuwe Babboe fiets hebben geregen? , begin mei het alternatief besteld, levertijd langer dan 4 week (kan ook 6 maanden zijn?)...... Of te wel, is er al uitgifte? Zou mooi zijn voor de vakantie.
En hoe bevalt de nieuwe bakfiets. Wij gaan voor zo'n eentje van 5100 euro.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
supermickopreis schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:16:
Ander vraagje, zijn er al mensen die een nieuwe Babboe fiets hebben geregen? , begin mei het alternatief besteld, levertijd langer dan 4 week (kan ook 6 maanden zijn?)...... Of te wel, is er al uitgifte? Zou mooi zijn voor de vakantie.
En hoe bevalt de nieuwe bakfiets. Wij gaan voor zo'n eentje van 5100 euro.....
Kijk in de eerste post van dit topic, daar vind je de link naar het topic met mensen die er eentje hebben gekregen of gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdekuiper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Wij krijgen tegen de 1000,- terug voor onze fiets. We kunnen hier een fiets uitzoeken: https://shop.controleerjebakfiets.nl/alle-fietsen

Tja, voor een andere electrische fiets moeten we nog flink wat bijleggen. Ik vraag me bijna af of ik hier gewoon een niet-electrische fiets moet uitkiezen die doorverkopen en daarvoor een andere electrische fiets kopen. Ik hoef in ieder geval geen fiets meer van Babboe. Altijd problemen gehad met de fiets.

Hebben mensen al bezwaar gemaakt tegen de teruglevertarief? Wij hebben bijvoorbeeld vorig jaar nog een nieuwe accu gekocht; ik wil daar ook een vergoeding voor want daar heb ik niets meer aan wanneer ik de fiets weer inlever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
wheeler schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Ik ben bang dat iemand van Accell weer een mooi PR praatje mag doen aan tafel en dat een paar booskijkende Babboe eigenaren in het publiek mogen zitten. De redactie van Radar mag dit topic door om alle aspecten van de Babboe clusterfuck uit te lichten.
Dat is over het algemeen niet wat Radar doet. Ik vind hen altijd wel goed in kritisch zijn. En als er al vertegenwoordigers durven te komen dan krijgen ze zelden de kans om gewoon even een mooi praatje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
rdekuiper schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:02:
Wij krijgen tegen de 1000,- terug voor onze fiets. We kunnen hier een fiets uitzoeken: https://shop.controleerjebakfiets.nl/alle-fietsen

Tja, voor een andere electrische fiets moeten we nog flink wat bijleggen. Ik vraag me bijna af of ik hier gewoon een niet-electrische fiets moet uitkiezen die doorverkopen en daarvoor een andere electrische fiets kopen. Ik hoef in ieder geval geen fiets meer van Babboe. Altijd problemen gehad met de fiets.

Hebben mensen al bezwaar gemaakt tegen de teruglevertarief? Wij hebben bijvoorbeeld vorig jaar nog een nieuwe accu gekocht; ik wil daar ook een vergoeding voor want daar heb ik niets meer aan wanneer ik de fiets weer inlever.
Fiets niet inleveren is naast juridische stappen en/of een boze brief, het enige wat je kan doen om aan te geven dat je het er niet mee eens bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-06 11:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7WaJ1tS2fOYRtZe1-dOEnN3DxQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nPFvX3MtrvjkmN4k9liFYEuc.png?f=fotoalbum_large

Dit is (misschien) geen goed nieuws….

https://fd.nl/bedrijfslev...urt-aan-op-schuldsanering

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Volgens mijn financieel onderlegde partner betekent dit nog niet per se heel veel.

Dit daarentegen:
Inmiddels zijn ongeveer 2750 fietsen geïnspecteerd, rekent Jegen voor. Verder heeft Babboe zo’n 7500 fietsen opgehaald bij klanten. Van die klanten hebben bijna achthonderd een vervangend exemplaar gekregen. ‘We zijn vorige week gestart met de productie van nieuwe Babboes’, zegt Jegen. ‘Die gaan eerst naar de gedupeerde klanten. Ik verwacht dat we hier tot het einde van het jaar mee bezig zijn.’
Klinkt toch wel alsof het niet helemaal stil ligt, van 500 naar 800 in 1-2 weken. En de babboe mountain uitlevering kan elk moment beginnen.

Overigens wel met een heel bijzondere draai aan het verdoezelen en bedriegen. 'Vanuit enorme drang naar klanttevredenheid' yeah right

https://fd.nl/bedrijfslev...rm=app-android&gift=8NsD5

[ Voor 15% gewijzigd door Bakfietsje op 25-06-2024 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rdekuiper schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:02:

Wij hebben vandaag een mail gehad met een datum. We gaan hem afzeggen met de mededeling dat we het aanbod te schraal vinden. Voor onze situatie en reden zie eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Bakfietsje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:08:
Volgens mijn financieel onderlegde partner betekent dit nog niet per se heel veel.

Dit daarentegen:

[...]

Klinkt toch wel alsof het niet helemaal stil ligt, van 500 naar 800 in 1-2 weken. En de babboe mountain uitlevering kan elk moment beginnen.

Overigens wel met een heel bijzondere draai aan het verdoezelen en bedriegen. 'Vanuit enorme drang naar klanttevredenheid' yeah right

In welke wereld betekent dit niet veel? Babboe heeft simpelweg geen cashflow, Acell financieert de gehele operatie die nu gaande is. Zodra zij de rekeningen niet meer betalen, kan Babboe geen opdrachten plaatsen voor nieuwe fietsen en droogt alles meteen op. Als Acell daadwerkelijk failliet gaat, vervalt elke obligatie die ze hebben jegens hun sub-partners en verandert het hele speelveld.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Dannydekr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:10:
[...]

In welke wereld betekent dit niet veel? Babboe heeft simpelweg geen cashflow, Acell financieert de gehele operatie die nu gaande is. Zodra zij de rekeningen niet meer betalen, kan Babboe geen opdrachten plaatsen voor nieuwe fietsen en droogt alles meteen op. Als Acell daadwerkelijk failliet gaat, vervalt elke obligatie die ze hebben jegens hun sub-partners en verandert het hele speelveld.
Er zit nog een grote partij achter accell en nog een paar kleintjes en hen wordt gevraagd om naar de toekomst te kijken. Dat het financieel slecht ervoor staat, wisten we al. Dit is een signaal dat ze de boel nog niet willen laten klappen. Pas als de investeerders dit weigeren wordt het een probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 15:00
Dannydekr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Omdat de investering in Accell een grotere afschrijving is bij faillissement dan een financiering te geven voor de hele Babboe actie. Die kun je grootendeels afschrijven als investeringsmaatschappij (geen hond zal nieuwe Babboe fietsen kopen zonder grote rebranding) maar dat is vele malen minder dan wanneer heel Accell naar de curator kan.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Dit daarentegen:

[...]

Dank voor het linken naar het artikel, ook al zit die achter een paywall. Blijf het jammer vinden dat we dit soort berichten in de media moeten lezen. Het is zo’n kleine moeite om dit te verwerken in een nieuwsbrief en te versturen naar iedereen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Jasphur schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Dank voor het linken naar het artikel, ook al zit die achter een paywall. Blijf het jammer vinden dat we dit soort berichten in de media moeten lezen. Het is zo’n kleine moeite om dit te verwerken in een nieuwsbrief en te versturen naar iedereen…
https://www.bnr.nl/nieuws...a-inzet-op-schuldsanering

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Accell, bekend van Batavus en Sparta, kampt met een sterk gedaalde vraag naar e-bikes sinds het einde van de coronapandemie, wat heeft geleid tot grote voorraden. '
Ik zie hier toch een dubbele oplossing. Dan zetten ze die voorraden toch in voor de inruilwebsite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dus die terugroepactie is eigenlijk maar een klein deel van de problemen. De vraag naar e-bikes is gewoon veelte laag en de voorraad veelte groot, los van het Babboe debacel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
xscyther schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Ik zie hier toch een dubbele oplossing. Dan zetten ze die voorraden toch in voor de inruilwebsite?
Vermoed dat ze de merknaam Sparta en Batavus niet willen vervuilen met Babboe. De meeste consumenten hebben geen idee dat er hetzelfde bedrijf achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Dit daarentegen:

[...]

Trouwens, als het uitleveren van de nieuw ontworpen Cities tot eind dit jaar gaat duren dan 1: of het ontwerp is wat lastiger te produceren en duurt dus langer of 2: er zijn toch veel personen die gekozen hebben voor een nieuwe Babboe ipv een Winora 3: leveren via Westerman gaat lang duren, net als het ophalen of 4: iets anders waarom dit zo lang moet duren?

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.