Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Deveon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Vermoed dat ze de merknaam Sparta en Batavus niet willen vervuilen met Babboe. De meeste consumenten hebben geen idee dat er hetzelfde bedrijf achter zit.
Nog altijd beter dan failliet gaan. Volgens mij is voor iedereen betrokken nu wel duidelijk dat het één bedrijf is, de mensen die niet betrokken zijn komen ook niet op de inruilwebsite.
Dan is er mogelijk een mate van "Waarom zie ik opeens zoveel Batavus en Sparta rijden" en dat de fietsboer dan "Omdat die in te ruilen waren voor Babboe's" zegt.

Ik denk dat we het door u genoemde station allang gepasseerd zijn. Echter is er natuurlijk een kans dat ze die overschotten bij meerdere merken hebben en dat ze op die manier (eerst) de overschotten van de minder bekende merken proberen weg te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Jasphur schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Trouwens, als het uitleveren van de nieuw ontworpen Cities tot eind dit jaar gaat duren dan 1: of het ontwerp is wat lastiger te produceren en duurt dus langer of 2: er zijn toch veel personen die gekozen hebben voor een nieuwe Babboe ipv een Winora 3: leveren via Westerman gaat lang duren, net als het ophalen of 4: iets anders waarom dit zo lang moet duren?
Ik krijg sterk het gevoel dat de normale City en City-e helemaal niet terug komen. Allicht dat ze op de duur een geheel nieuw ontwerp willen hebben om die plek in de markt weer aan te spreken, maar dat ze voor nu eerst hier doorheen willen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik vind vooral onderstaande niet echt hoopvol. Zou me niets verbazen dat men aan het begin van het einde staat.
De schulden van Accell worden volgens persbureau Bloomberg verhandeld voor minder dan 32% van de nominale waarde. Dat betekent dat beleggers een groot verlies verwachten. Ook KKR en Teslin hebben al fors moeten afboeken op hun aandelenbelang in Accell. Op een totale investering van bijna €200 mln heeft Teslin vorig jaar €114,1 mln afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
xscyther schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:32:
[...]

Ik krijg sterk het gevoel dat de normale City en City-e helemaal niet terug komen. Allicht dat ze op de duur een geheel nieuw ontwerp willen hebben om die plek in de markt weer aan te spreken, maar dat ze voor nu eerst hier doorheen willen komen.
Welke naam zou de fiets dan krijgen? Alleen foute namen :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Deveon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Vermoed dat ze de merknaam Sparta en Batavus niet willen vervuilen met Babboe. De meeste consumenten hebben geen idee dat er hetzelfde bedrijf achter zit.
Nu.nl brengt daar verandering in: https://www.nu.nl/economi...-op-nieuwe-berijders.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik weet niet of iemand het al opgevallen was maar op https://www.babboe.nl staat nu opeens dat ze vrijwel alle Mini Mountains ook gaan terugroepen/vervangen. Eerder was dat nog niet het geval. Dat betekent dat onze Mini, met een bij Babboe onbekend framenummer (U151xxxxx), daar ook onder valt. Echter hebben wij nog steeds niks vernomen. Zijn er uberhaupt al mensen met een onbekend framenummer die iets gehoord hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat feitje weet 99% van de Nu.nl lezers echt niet meer volgende maand, nog buiten het feit dat niet iedereen Nu.nl of dat specifieke artikel leest.

Zelfs op het schoolplein van onze “bakfiets-school” is amper bekend dat er een terugroepactie is. Zelfs bij de meeste moeders* op een Babboe zijn de details onbekend en fietsen ze lekker door tot verder bericht.

*Amper vaders die (op de bakfiets) komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 20:55
[...]

Trouwens, als het uitleveren van de nieuw ontworpen Cities tot eind dit jaar gaat duren dan 1: of het ontwerp is wat lastiger te produceren en duurt dus langer of 2: er zijn toch veel personen die gekozen hebben voor een nieuwe Babboe ipv een Winora 3: leveren via Westerman gaat lang duren, net als het ophalen of 4: iets anders waarom dit zo lang moet duren?
Ja dit is heel irritant we hebben ook de City weer gekozen wij moeten meer dan 2 kindjes kwijt in de fiets. Daarom niet gekozen voor de Winora. Maar het duurt nu zo lang dat we toch maar de winora wilde nemen afgelopen week contact gehad met Babboe om te vragen of we dit nog kunnen veranderen. Maar dat kan dus niet!

Begin toch wel een beetje mijn hoop te verliezen of we überhaupt nog iets zien van een nieuwe bakfiets.. Onze bakfiets was 4 maanden oud....

[ Voor 3% gewijzigd door Morto op 26-06-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

https://www.bnr.nl/nieuws...a-inzet-op-schuldsanering

Weer hoopgevend nieuws voor een succesvolle vervanging van de bakfiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
[...]

Of, als variatie van optie 1: ze hebben de onderdelen niet om de fietsen te bouwen, dat zijn natuurlijk in de regel ook geen dingen die je even bij de bouwmarkt haalt maar behoorlijke levertijden kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Polynidos schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Of, als variatie van optie 1: ze hebben de onderdelen niet om de fietsen te bouwen, dat zijn natuurlijk in de regel ook geen dingen die je even bij de bouwmarkt haalt maar behoorlijke levertijden kunnen hebben
Of cashflow problemen en ze krijgen geen onderdelen geleverd omdat ze niet goed betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
xscyther schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Ik zie hier toch een dubbele oplossing. Dan zetten ze die voorraden toch in voor de inruilwebsite?
Dat doen ze ook, daarom krijgen wij winora. De overtollige voorraad is vooral Duits.
En normaal gesproken is dat een probleem omdat Duitsers anders op de fiets zitten dan Nederlanders. Maar ja, als je ze bij een grote groep mensen door de strot duwt, vang je twee vliegen in een klap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Uit interview met nieuwe CEO Accell (in het FD)
RTL Nieuws meldde dat de leiding van Babboe de problemen opzettelijk heeft genegeerd. Er is zelfs een strafrechtelijk onderzoek gaande. Wat ging er mis?

‘Over het strafrechtelijk onderzoek kan ik niets zeggen. Van het OM hebben we daar na de bekendmaking van het onderzoek niets meer over gehoord. Zelf zijn we met een feitenonderzoek gestart naar wat er fout is gegaan. Dat is nog niet afgerond.’

‘Harde conclusies kan ik dus nog niet geven. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is een bedrijf dat klanttevredenheid zo belangrijk vond, dat elke klant individueel zo snel mogelijk werd geholpen. De klant moest weer kunnen rijden, dat was het doel. Probleem was dat dit niet leidde tot een diepere analyse van deze problemen. Bij een normaal functionerend kwaliteitssysteem gebeurt dit wel. Dan kijk je naar de data: is dit structureel of incidenteel? Je kan nooit terugroepacties voorkomen, maar je moet wel een systeem hebben dat de problemen detecteert en analyseert. Dan kun je bijtijds actie ondernemen.’
Is uw analyse niet te naïef? In uitzendingen van RTL Nieuws was te zien dat medewerkers van Babboe kapotte frames in bestelbusjes verstopten.

‘Het is tegenwoordig makkelijk om met opnames die je misschien niet helemaal goed uitlegt, en misschien met vragen die ontbreken… Om dingen in een bepaald daglicht te zetten… Op basis van wat ik gezien heb, geloof ik niet dat hier met kwade opzet dingen zijn gebeurd. Maar de lopende onderzoeken moeten dat uitwijzen.’
Welke maatregelen heeft Accell genomen om herhaling te voorkomen?

‘De allerbelangrijkste maatregel is dat we Velosophy (de dochter waartoe Babboe behoorde, red.) hebben geïntegreerd in Accell. Het valt nu onder hetzelfde kwaliteitssysteem als alle andere merken van Accell. Alle klantenklachten worden direct gerapporteerd aan de autoriteiten. Voortaan kunnen we proactief met een terugroepactie komen. Verder zijn de helpdesk en het kwaliteitsteam geïntegreerd. Het is niet meer het compleet apart opererende bedrijf dat het was.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Ik heb ondertussen ook een bevestiging in de mail dat ze tegen ruil van een omruilcertificaat ter waarde van 549,50 mijn Babboe City uit 2018 willen komen ophalen.
In principe sta ik daar niet helemaal onwelwillend tegenover, alleen is de keuze in de omruilwebshop zie ik nu wel erg pover. Dit zijn precies de fietsen (Trekking/hybride) waar ik echt niets aan heb. Een stads of kinderfiets zou nu wel prima zijn voor ons gezin.

Is het aanbod in de webshop altijd zo geweest?
Winora heeft namelijk ook nog wat andere type fietsen in zijn scala. (Cynische modus: Is dit naast bakfietsen vooral overtollige/overjarige voorraad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Bah, inmiddels het tweede interview in media sinds februari waar Accell keurig hun straatje kan schoonvegen. Allemaal mooie woorden maar gewoon weer met onwaarheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Bombonella schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:41:

Is het aanbod in de webshop altijd zo geweest?
Winora heeft namelijk ook nog wat andere type fietsen in zijn scala. (Cynische modus: Is dit naast bakfietsen vooral overtollige/overjarige voorraad?)
Ja, dit is het aanbod en de voorraad verschilt per dag. Aangezien ze pakhuizen vol fietsen hebben, denk ik dat ze met opzet sturen op schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 13:09
wheeler schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:42:
[...]

Ja, dit is het aanbod en de voorraad verschilt per dag.
Dat is niet helemaal correct. Helemaal in het begin stond de Babboe Mini Mountain ook nog in het lijstje met opties. Deze is echter al geruime tijd niet meer gesignaleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wheeler schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:41:
Bah, inmiddels het tweede interview in media sinds februari waar Accell keurig hun straatje kan schoonvegen. Allemaal mooie woorden maar gewoon weer met onwaarheden.
Kan je de onwaarheden benoemen, dan hoeven wij niet te raden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rustae
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2024
Na ruim twee weken nog steeds geen certificaat. Eindelijk doorverbonden vanuit de antillen naar een Nederlandse dame, blijkt dat de inname bevestiging van Westerman helemaal niet ontvangen is. Kortom ook geen certificaat opgemaakt. fingers crossed..

Rustae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Wolly schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:25:
[...]

Kan je de onwaarheden benoemen, dan hoeven wij niet te raden ;)
hmja, onwaarheden niet. Meer in de naieve gedachtes dat Babboe/Accell niks wist van constructiefout, de voortvarende toon over strafrechtelijk onderzoek, succes van de terugroepactie en de verwachting dat voorraden verkocht worden. Ik snap dat dit de toon moet zijn om het bedrijf te redden maar dit PR praatje moet een journalist toch ook doorheen prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Naïef vind ik ook een heel rare woordkeuze, dat impliceert een zekere onschuld. Het is naïef als je in een bekende oplichterstruc trapt. Als je verkeerd omgaat met dit soort situaties vanuit goede bedoelingen (wat ik al niet geloof) dan is dat onhandig /nalatig/ondoordacht, maar toch zeker ook verwijtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
wheeler schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:33:
[...]

hmja, onwaarheden niet. Meer in de naieve gedachtes dat Babboe/Accell niks wist van constructiefout, de voortvarende toon over strafrechtelijk onderzoek, succes van de terugroepactie en de verwachting dat voorraden verkocht worden. Ik snap dat dit de toon moet zijn om het bedrijf te redden maar dit PR praatje moet een journalist toch ook doorheen prikken?
Als de journalist er doorheen prik, wat moet diegene dan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommaso_be
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-04 23:32
Ik volg deze thread al een tijdje.. Uiteindelijk nu toch een ophaaldatum gekregen, maar met alle info die ik nu lees begin ik toch sterk te twijfelen..
de kans bestaat dat ik de fiets inlever en:
- geen of heel laat certificaat krijg (zie bovenstaande getuigenissen)
- gecombineerd met certificaat en bestellen vervanging al moet beginnen te rekenen op 4 maanden zonder fiets
- het financiële nieuws elke dag iets zwarter wordt, en er de kans bestaat dat investeerders geen nieuwe kapitaalinjectie doen, en het een paar jaar laten aanslepen tot alles wordt vereffend

En ik dus (net als zovelen hier) maanden zonder fiets zit, terwijl ik een nieuwe Babboe heb staan.

note: Ik heb een 5 maand oude Slim Mountain (in leasing genomen nét voordat de bom insloeg):
- met exact dezelfde constructie als het vervangmodel City Mountain
- viel eerst niet onder terugroep, na enkele maanden wel

Ik zou dus even delayen, 4 maand uitstellen, en zien of het Babboe-vervang-tempo al dan niet omhoog gaat. (>10k fietsen vervangen, dienen ze aan 1000 per kwartaal te geraken, zo niet is dit een meerjarenplan)

Wat denken jullie? Zouden jullie je recente fiets nog laten ophalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Let even op dat je niet te laat bent straks met inruilen. Zoals andere is overkomen bij de 2019 terugroepactie. Met een nieuw model krijg je tenminste een nieuw model terug. Dus je verliest er nagenoeg niks op behalve dan dat je ‘even’ geen fiets hebt.

Heb je de fiets in financial lease of operational lease trouwens? Want bij die laatste moet de leasemaatschapij het probleem oplossen en jou mobiel houden. Dacht hier te lezen dat een persoon een Carqon bakfiets had gekregen als vervanging van een geleaste City Mountain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Ik zou zeker even wachten. Ik geloof nooit dat je 'te laat' zult zijn als je het over de zomer heen tilt en dan heb je al een iets duidelijker beeld. Een jaar mag zo'n aanmeldtermijn toch zeker wel duren?

Lease je bij Babboe zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je operationeel leased (ergens anders dan Babboe), dan zou ik zeggen: Lever m in bij de lease, krijg vervangend vervoer totdat zij de uiteindelijke vervangende fiets binnen hebben. Zo niet? lease ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bakfietsje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:46:
Ik zou zeker even wachten. Ik geloof nooit dat je 'te laat' zult zijn als je het over de zomer heen tilt en dan heb je al een iets duidelijker beeld. Een jaar mag zo'n aanmeldtermijn toch zeker wel duren?

Wachten is net zo tricky als nu aanmelden. Als het schip zinkt ben je in beide situaties de sjaak, maar bij 1 heb je niks en bij de ander heb je een fiets dat mogelijk ooit eens zomaar in tweeën lan breken. Ook niet perse een lekkere gedachte. Of bij langer wachten blijkt het vervangend product ineens minder goed dan wat nu wordt aangeboden. Het is imho maar net hoe lang je zonder bakfiets wilt zitten.

Ik vind een jaar de tijd om je aan te melden nog kort eigenlijk. Zoiets zou geen einddatum moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommaso_be
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-04 23:32
Bakfietsje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:46:
Het is een private lease (mijn werkgever kocht deze fiets met mijn eindejaarspremie). Dus op zich hetzelfde als een gewone aankoop.
Feit is dat deze Babboe Slim Mountain reeds een dubbele constructie heeft (buis onderaan) + de Slim Mountain heeft een extra frame die stuurstang verbindt met voorstang. Breuk lijkt me dus heel onwaarschijnlijk.
Ik vermoed dat ze deze recallen omdat er gewoon niet genoeg verkocht zijn om er onderzoek/inspectie op te doen.
Ik gebruik de fiets wel nog, ook al is er een '<1%' kans op breuk in de komende maanden, kijk ik wekelijks naar de stijfheid (mijn ouders hebben metaalconstructiebedrijf, ik heb wel wat technische achtergrond).
Ik heb de ophaling even uitgesteld, de transporteur haalde al aan dat ik dan gewoon terug achteraan de wachtlijst kom. Dat is voor mij even voldoende. Bedankt voor de reply's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLnTGSBf4ozypI4BUNVsHvIGW9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/njBr257jF9VvLHlxPHuWKUwC.png?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door Tommaso_be op 28-06-2024 10:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polynidos
Jasphur schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Wachten is net zo tricky als nu aanmelden. Als het schip zinkt ben je in beide situaties de sjaak, maar bij 1 heb je niks en bij de ander heb je een fiets dat mogelijk ooit eens zomaar in tweeën lan breken. Ook niet perse een lekkere gedachte. Of bij langer wachten blijkt het vervangend product ineens minder goed dan wat nu wordt aangeboden. Het is imho maar net hoe lang je zonder bakfiets wilt zitten.

Ik vind een jaar de tijd om je aan te melden nog kort eigenlijk. Zoiets zou geen einddatum moeten hebben.
Als je ziet hoe lang ze die actie uit 2019 hebben laten doorlopen (nog tot begin dit jaar), dan vermoed ik dat je nog wel even hebt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Merk dat ik het vervelend vind dat ik geen update-email heb gekregen over dat de productie van de nieuwe City modellen van start is gegaan :P

Had een mooi contactmomentje geweest kunnen zijn. Mja, wellicht komt die nog zodra ze eerste exemplaren verscheept zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Jasphur schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:27:
Merk dat ik het vervelend vind dat ik geen update-email heb gekregen over dat de productie van de nieuwe City modellen van start is gegaan :P

Had een mooi contactmomentje geweest kunnen zijn. Mja, wellicht komt die nog zodra ze eerste exemplaren verscheept zijn
Babboe en contact gaan niet zo goed samen. Er zijn een hele rij aan potentieel mooie contactmomenten geweest die zijn gepasseerd. Het is 1 grote stilte vooral. Enige wat er in de tussentijd is gecommuniceerd is die suffe video van de directeur met "heb geduld, we zijn er mee bezig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja en blijkbaar interviews met het FD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
Jasphur schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:27:

Oh is dat al van start gegaan? Waar heeft dat gestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Vandaag stond er een koerier voor de deur om onze bakfiets op te halen. Dit zonder dat er een afspraak gemaakt was. Voor een tegoedbon van 419 euro gaan ze hem natuurlijk niet meekrijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 12:03
Rempage0611 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:08:
Vandaag stond er een koerier voor de deur om onze bakfiets op te halen. Dit zonder dat er een afspraak gemaakt was. Voor een tegoedbon van 419 euro gaan ze hem natuurlijk niet meekrijgen :)
Haha dat is ook een manier. Extra slot om de fiets dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611

Rempage0611

Sber schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Haha dat is ook een manier. Extra slot om de fiets dus ;)
In eigen garage staat ie veilig, maar idd buiten moet ie extra aan de ketting! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zou hem sowieso extra goed op slot zetten, als een dief de fiets steelt en vervolgens door framebreuk ernstig gewond raakt word je waarschijnlijk nog aansprakelijk gesteld voor letselschade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
Haha lekker voortvarend. Hadden ze niks vantevoren laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08 15:46
Wij hebben 1,5 week geleden dit bericht van Babboe ontvangen:
Jouw Babboe City-E uit het jaartal 2016 met framenummer xxxxxxxxxx valt binnen de terugroepactie. Dat betekent dat de dagwaarde van jouw bakfiets 567,05 EUR is. Je kunt in de FAQ vinden hoe we de dagwaarde hebben berekend.
Aangezien we een City-E uit 2016 hebben wordt er gerekend met 30% restwaarde, dat zou een aanschafprijs van €1.890,- impliceren. Klopt dit wel? Was dit destijds de nieuwprijs van een City-E? Volgens mij is dit eerder de nieuwprijs van een normale City (geen City-E) geweest. Ik kan dit helaas niet goed online terug vinden, weet iemand dit?

Overigens hebben we de bakfiets begin 2023 gekocht voor €1.400,- (en dat was destijds een redelijke scherpe prijs gezien andere aanbiedingen op Marktplaats), dus gaan hier sowieso niet mee akkoord, en gebruiken hem nog volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611

Rempage0611

Polynidos schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Haha lekker voortvarend. Hadden ze niks vantevoren laten weten?
Nope, geen mail, geen belletje helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Een mail van Westerman gemist? Ik had vorige week een mail in spambox van Westerman, die heb ik netjes binnen 24u beantwoord waarna ik in mijn gewone mailbox een reactie van hen had. Mijn ophaalverzoek is onderaan de stapel geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wij kregen vrijdag opeens een email dat ze vandaag hem in Frankrijk willen ophalen. Wij hebben hiervoor tijdelijk bedankt. Ik geloof nooit dat we dan nog deze zomer een nieuwe fiets hebben. Ook de werkwijze is vreemd, met maar 1 werkdag van te voren opeens komen met een ophaal bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Tommaso_be schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Feit is dat deze Babboe Slim Mountain reeds een dubbele constructie heeft (buis onderaan) + de Slim Mountain heeft een extra frame die stuurstang verbindt met voorstang. Breuk lijkt me dus heel onwaarschijnlijk.
Wat een gek ding, had dit type Babboe helemaal gemist. Maar wat je zegt; deze constructie lijkt erg sterk dus zolang er goed materiaal is gebruikt dan lijkt een framebreuk minder aannemelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
spacefreek schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:52:

[...]

Aangezien we een City-E uit 2016 hebben wordt er gerekend met 30% restwaarde, dat zou een aanschafprijs van €1.890,- impliceren. Klopt dit wel? Was dit destijds de nieuwprijs van een City-E? Volgens mij is dit eerder de nieuwprijs van een normale City (geen City-E) geweest. Ik kan dit helaas niet goed online terug vinden, weet iemand dit?

Overigens hebben we de bakfiets begin 2023 gekocht voor €1.400,- (en dat was destijds een redelijke scherpe prijs gezien andere aanbiedingen op Marktplaats), dus gaan hier sowieso niet mee akkoord, en gebruiken hem nog volop.
In 2017 was de prijs (incl. bezorging) van een normale City € 1058,-- (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Holy moly wat een verschil, dat was vijf jaar later €900 meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bakfietsje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:36:
Als ik op die site van de fietsersbond kijk was dit model destijds minimaal 50% goedkoper dan vergelijkbare modellen van concurrenten. Nu weten we waarom :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spacefreek
Zo, net voor de verkoopstop was het nog €1.799,-, da's een stijging van 70%, dat komt ze wel lekker uit nu 8)7

Anyway, ik heb gereageerd richting Babboe
Wij kunnen om diverse redenen niet akkoord gaan met dit aanbod:
  1. Een dagwaarde van €567,05 bij 30% (i.e., 2016) impliceert een originele consumentenadviesprijs van €1.890,- in 2016.
    Dat lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de nieuwprijs voor een Babboe City zonder elektrische ondersteuning al €1,799,- is. Kunnen jullie dit s.v.p. controleren en zo nodig corrigeren?
  2. Wij hebben onze Babboe City-E begin 2023 tweedehands aangeschaft voor €1.400,-. Dat was destijds een scherp aanbod, en dus niet in lijn met jullie voorstel/waardebepaling hieronder (wat voor ons een afschrijving van >60% van de waarde in 1 jaar tijd oplevert)
  3. Wij kunnen niet zonder onze bakfiets, en zijn niet in staat om (evt. i.c.m. een voucher) een nieuw model (van >€4.000,-) aan te schaffen, dat is ook nooit onze intentie geweest van het sparen voor een tweedehands bakfiets.
    Onze bakfiets hoeft dus voor dit aanbod ook niet opgehaald te worden, want we zijn er van afhankelijk, en kunnen dit financieel niet dragen.
In afwachting van een fatsoenlijk aanbod dat aansluit op onze situatie verblijf ik.
Ik zie wel wat er van komt (zal wel niks worden), was toch al van plan er gewoon op door te rijden, maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nooit geschoten is altijd mis inderdaad. Volgens mij hanteren ze de nieuwprijs van de fiets uit het jaar van verkoop (de oorspronkelijke aanschafwaarde). Dus de prijs van de City-e in 2016. De gehanteerde prijs zou dus wel eens kunnen kloppen volgens mij.

Zie punt 5 https://controleerjebakfiets.nl/algemene-voorwaarden/ of de FAQ vraag 4 maar dat had je al gedaan vermoed ik.

En even heel koud: denk niet dat het Babboe wat boeit hoeveel jullie hebben betaald voor een tweedehands en hoe lang jullie de fiets al bezitten.

Persoonlijk begin een beetje te vermoeden dat jullie zijn afgezet met dat bedrag voor een 7 jaar oude fiets :P hoe is de verkoop gegaan?

Even voor mijn beeldvorming:
Fiets in 2016 verkocht a €1.890 volgens Babboe.
Fiets in 2023 verkocht a €1.400 aan jou.

Wij hebben onze City E in februari 2023 nieuw gekocht voor €3.149.

Voor mij klinkt dit een beetje alsof de verkoper van jullie fiets gebruik heeft gemaakt van de inflatiestijging en niet/nauwelijks heeft gekeken naar wat de bakfiets nou echt zo moeten kosten na 7 jaar.

[ Voor 60% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2024 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacefreek
Nooit geschoten is altijd mis inderdaad. Volgens mij hanteren ze de nieuwprijs van de fiets uit het jaar van verkoop (de oorspronkelijke aanschafwaarde). Dus de prijs van de City-e in 2016. De gehanteerde prijs zou dus wel eens kunnen kloppen volgens mij.
Ja klopt, zo'n stijging had ik niet verwacht, maar het zou zeker kunnen. In dat geval mogen ze item 1 gewoon pareren. Dan is het aanbod van €567,05 dus gewoon wat het is, da's prima.

Echter, de andere 2 punten blijven natuurlijk wel gewoon staan: (a) De manier van waarderen vind ik totaal niet realistisch (zeker het niet meenemen van indexatie/inflatie), ondersteund door de prijzen op de 2e hands markt net voor dit gebeuren (en wat in ons geval dus zou resulteren in een afschrijving van 60% in 1 jaar (van €1,400 naar €567), m.i. niet echt een realistisch afschrijvingspercentage voor een product van 8 jaar oud). En (b), ik heb niet zo'n zin om 'gedwongen' 4 k€ stuk te slaan op een Accell bakfiets met 15% 'voucher-korting'. Als ik wat nieuws moet kopen dan leg ik liever nog wat bij voor een Urban Arrow o.i.d., of koop ik een andere tweedehands bakfiets of een fietskar voor achter onze e-bike. Hoe dan ook zal ik sowieso niet akkoord gaan met de huidige manier van compensatie.

[ Voor 12% gewijzigd door spacefreek op 01-07-2024 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:44
Die tweedehands prijs voor een City-E is niet heel gek hoor. Onze 2018 City-E in nette staat met wat accesoires hebben we in voorjaar 2022 gekocht voor de vraagprijs van 1750,-
Dit na ongeveer 10x eerder een bod te hebben uitgebracht op een vergelijkbare fiets voor een vergelijkbare prijs, waar iemand anders net sneller was en 'm meenam voor de vraagprijs. Ze waren in die periode allemaal direct verkocht op marktplaats, er was veel vraag voor toen, in ieder geval hier in regio Randstad.
Verder helemaal eens met spacefreek hierboven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spacefreek
Verder reagerende op jouw aanvullingen: We zijn destijds zeker niet afgezet. Het is helemaal niet gek dat wanneer nieuwprijzen stijgen, dat de 2e hands markt daarop meelift. Kijk naar auto's, er zijn legio voorbeelden van personen die hun 2e hands auto na 2-3 jaar gebruik (begin 2020's, rond Corona) later weer voor meer hebben verkocht, dat is geen afzetten, maar gewoon markwerking/indexatie/inflatie. Ten tijde van onze 2e hands aankoop was €1.400,- een prima bedrag voor een 2e hands City-E (zelfs goedkoop, zijn we nog voor naar buiten de Randstad gereden met een aanhangertje), daar doet de oorspronkelijke nieuwprijs uit 2016 verder niks aan af.

Uiteraard kan het Babboe aan de reet roesten wat ik er in 2023 tweedehands voor heb betaald, maar dat betekent niet dat ik klakkeloos akkoord ga met het aanbod. Als ze deze City-E van de weg willen hebben, moeten ze met meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja okay, logisch. Ik wil ook zeker niet bekeren ofzo hoor haha. Was een beetje voor mijn beeldvorming. Maar ik begrijp Babboe ook wel dat ze rekenen met het jaar waarin de fiets voor het eerst is verkocht. En dat jij dan, helaas, 60% afschrijving hebt in 1 jaar zal ze niet deren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
spacefreek schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:27:
[...]

Ja klopt, zo'n stijging had ik niet verwacht, maar het zou zeker kunnen. In dat geval mogen ze item 1 gewoon pareren. Dan is het aanbod van €567,05 dus gewoon wat het is, da's prima.

Echter, de andere 2 punten blijven natuurlijk wel gewoon staan: (a) De manier van waarderen vind ik totaal niet realistisch (zeker het niet meenemen van indexatie/inflatie), ondersteund door de prijzen op de 2e hands markt net voor dit gebeuren (en wat in ons geval dus zou resulteren in een afschrijving van 60% in 1 jaar (van €1,400 naar €567), m.i. niet echt een realistisch afschrijvingspercentage voor een product van 8 jaar oud). En (b), ik heb niet zo'n zin om 'gedwongen' 4 k€ stuk te slaan op een Accell bakfiets met 15% 'voucher-korting'. Als ik wat nieuws moet kopen dan leg ik liever nog wat bij voor een Urban Arrow o.i.d., of koop ik een andere tweedehands bakfiets of een fietskar voor achter onze e-bike. Hoe dan ook zal ik sowieso niet akkoord gaan met de huidige manier van compensatie.
Heb je 'm particulier gekocht of via een tweedehands dealer? Want in dat laatste geval kun je misschien nog iets met de factuur daarvan?

[ Voor 3% gewijzigd door Polynidos op 01-07-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
Jasphur schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:35:
Ja okay, logisch. Ik wil ook zeker niet bekeren ofzo hoor haha. Was een beetje voor mijn beeldvorming. Maar ik begrijp Babboe ook wel dat ze rekenen met het jaar waarin de fiets voor het eerst is verkocht. En dat jij dan, helaas, 60% afschrijving hebt in 1 jaar zal ze niet deren.
Zeker, maar deze situatie zal wel voor veel (redelijk recente) 2e hands eigenaren gelden, dus dat zal wel tot wat meer frictie gaan leiden bij anderen, want dan ben je toch een soort van 'financieel gedupeerd'. Ik blijf in ieder geval bij m'n standpunt dat ik niet akkoord ga, heb er ook totaal geen moeite mee om er op door te fietsen, die 500 euro kunnen me dan verder gestolen worden, succes ermee.
Polynidos schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:36:
Heb je 'm particulier gekocht of via een tweedehands dealer? Want in dat laatste geval kun je misschien nog iets met de factuur daarvan?
Nee particulier, was iemand die ze opkocht, opknapte en weer verkocht (verder een prima fiets overigens), maar zat geen bedrijfje o.i.d. achter, c'est ca, en ik ga die persoon er ook zeker niet mee lastig vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door spacefreek op 01-07-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Groot gelijk heb je en als iedereen dat zou doen die het er niet mee eens is dan is er een kans dat de voorwaarden voor de ouder dan januari 2019 fietsen veranderd.

Maar dan moet de massa wel doorhebben dat ze een keuze hebben door hun fiets niet in te leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacefreek
Klopt ja, we gaan het zien, allemaal prima, heb al een tijdje geleden geaccepteerd dat dit een gevalletje 'volledig afgeschreven' gaat worden :P

Bij tweedehands ben je in de meeste gevallen goedkoper uit, nu een keertje niet, jammer dan, next!

[ Voor 26% gewijzigd door spacefreek op 01-07-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bakfietsje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:36:
En een elektrische aandrijflijn.. De City is niet elektrisch, alleen de City-E en onze uit 2016 is ook duidelijk later omgebouwd (wél orgineel door Babboe). De prijs van 1700-1800 in 2016 klopt wel, al zal het verschillen met accessoires en kortingen.

Edit: We krijgen 567 euro..

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 01-07-2024 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
hey, een mail van bakfietsclaim.nl. Dat had ik niet verwacht.
Beste bakfietser,

Je hebt je een tijdje geleden aangemeld op bakfietsclaim.nl.

We zijn nog steeds druk bezig met de zaak. Inhoudelijk komen we graag binnenkort bij je terug over de voortgang.

Verzoek van RTL Nieuws: korte vragenlijst

In de tussentijd heeft de redactie van RTL Nieuws ons benaderd om verder onderzoek naar de zaak te doen. RTL heeft daartoe een korte vragenlijst opgesteld. De resultaten hiervan kunnen ook nuttig zijn bij de verdere voorbereidingen voor een eventuele procedure tegen Babboe en moederbedrijf Accell.

Wil jij RTL en ons helpen om deze vragenlijst in te vullen? (Kost je circa 5 minuten)
Ga naar de vragenlijst van RTL >

Zoals gezegd werken we aan de verdere voorbereidingen voor aanvullende stappen. We hopen jullie daarover binnenkort te berichten.

Alvast veel dank voor je medewerking!
edit: ik heb RTL gevraagd of deze vragenlijst wel van hen afkomstig is.

[ Voor 4% gewijzigd door wheeler op 01-07-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Heb hier eindelijk bericht van Babboe aangaande onze "Mini Mountain" met onbekend serienummer. Ze zeggen dat ze zelf ook niet weten uit welk jaar deze komt en dat ze er daarom vanuit gaan dat ie uit 2016 is, tenzij ik anders kan aantonen (factuur oid). Aangezien wij hem 2e hands hebben gekocht kunnen wij geen bewijsstukken aanleveren. Natuurlijk belachelijk dat Babboe zijn administratie niet op orde heeft en dat ze dan maar van het slechtst mogelijke scenario uitgaan.

Ze bieden een dagwaarde van 20% = 589,80eu. Dit is echt een fooi als je bedenkt dat wij hem vorig jaar al heel scherp hebben kunnen kopen voor 1500eu. Wij gaan daar dan ook geen gebruik van maken, helemaal niet als je ook nog geld moet bijleggen om bij die boeven iets geschikts te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bakfiets weigeren in te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:27
Ik heb een soortgelijk aanbod ontvangen, ook ik heb een tweedehands city E uit 2016.

Ze zouden hem komen repareren / vervangen, en nu komt er een schrale afkoopregeling (ook hier ruim 50% afschrijving in 6 maanden). Zo ga ik van werkende bakfiets (optie repareren) naar gloednieuwe bakfiets waar ik minimaal 3500 euro op moet bijleggen.

Dat is toch niet acceptabel. Iemand enig idee wat je rechten hierin zijn? Ik hoef geen nieuwe fiets, maar een werkende veilige fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online

[...]

ik heb eind 2017 ~2000 euro betaald voor een city-e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-09 11:21
Aangezien we een City-E uit 2016 hebben wordt er gerekend met 30% restwaarde, dat zou een aanschafprijs van €1.890,- impliceren. Klopt dit wel?
Wij hebben een City-E uit Nov 2018 en die was zonder korting 2199 euro.
Dus denk dat die prijs wel klopt.

Vandaag een aanbod ontvangen dat ze deze fiets voor 979,53 euro willen ophalen.

We hebben de bakfiets (incl. aanvullende accessoires en recentelijk vervangen onderdelen) bijna 3 jaar geleden tweedehands voor 2.050,- euro gekocht.

Nu lees ik ook wat berichten van mensen die deze tweedehandsprijzen absurt vinden, maar ik kan beamen dat in de Randstad die prijzen erg gangbaar waren voor de City-E in die staat. Ook wij hadden met regelmaat misgegrepen bij fietsen in de 1.800-2.000 euro klasse. En met twee jonge kids is het sneller hebben van de fiets dan meer waard dan 100 euro extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
Maar goed. 
Ze bieden nu 980 euro voor een 6 jaar oude fiets, die 2050 nieuwe was. 
Dat is in principe niet een heel gek voorstel. 

Was het niet dat er nog allemaal haken en ogen aan dit voorstel zitten waar ik mij niet in kan vinden.

Argumenten
1. Grens van 5 jaar is arbitrair. Waarop is deze grens gepasseerd, waarin eigenaren van een fiets uit 2019 en jonger een volledig nieuwe bakfiets krijgen (soms duurder en luxer dan hun huidig exemplaar), en dat iemand van een oudere bakfiets hier significant moet afschrijven op zijn fiets, en door de voucherconstructie nog geld moet bijleggen om überhaupt weer op een fiets te rijden? Als Babboe zich hierin baseert op de 5 jaar fabrieksgarantie die geldt op het frame, dan zou dit te weerleggen moeten zijn, omdat de terugroepactie(!) niets met een garantie op een fabricagefout oid te maken heeft, maar op basis is van een constructiefout die op alle modellen geldt.
2. Dan de voucherconstructie, die doet ons allen verplichten om weer bij Accell een fiets af te nemen. Omdat ze zelf de waarde van de voucher bepalen en de verkoopprijs van de fietsen die ze vervolgens aanbieden aan voucherhouders, worden veel mensen verplicht om nog serieuze bedragen bij te leggen om vervangend vervoer te krijgen (want een fiets zonder ondersteuning is natuurlijk geen redelijker vervanger voor een elektrische bakfiets… dan snappen ze de wensen van hun doelgroep/klant onvoldoende.
3. De lange levertijd. Wij hebben de fiets nodig. Waarom de fiets eerst inleveren, en dan wachten tot er ooit een nieuwe komt, en ondertussen weken of maanden zonder zitten.
4. Het extra risico, dat er in de tussentijd problemen bij het bedrijf ontstaan waardoor die voucher niets meer waard is. Dan zit je helemaal met lege handen.

Kortom. Het is een probleem van Babboe, dat ze nu mijn probleem gaan maken. 
En met 980 euro heb ik geen nieuwe bakfiets die zo goed rijdt als die van ons. Dus hoeven ze onze bakfiets niet op te komen halen, en met een beter voorstel komen.

Waarin ik een redelijke dagwaarde in cash wel wil overwegen. 
Of binnen aanzienlijke tijd (10-14 dagen) een vervangend vervoer in lijn met de fiets die we inleveren. (Dus ook een 6 jaar oude elektrische bakfiets die nog jaren meekan), zonder dat we tot extra kosten gedwongen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Er is een verzoek voor een ophaalafspraak van jouw bakfiets aangemaakt.
Betekend dit dat ik nog een mail krijg met of ik überhaupt wil laten ophalen?
Of gaan ze nu gewoon zomaar langskomen? Toon van de mail is nogal.. agressief?
Helemaal omdat je direct akkoord zou gaan met vernietiging van de fiets etc.

Ik krijg nmlk een 419euro 'certificaat'. (is uit 2010 gewone City)
Als ik het geld gewoon op m'n rekening kreeg mocht het ding wel mee :) Maar ik ga niet voor meer dan 4k iets in hun webshop kopen en dan een lullige korting erop krijgen, voor 4k koop ik liever een totaal andere (bak)fiets :')

Of moet ik 'm nu echt vastzetten aan een object om te verhinderen dat de fiets ontvoert wordt?
Aangezien 't ding al is een terugroep actie heeft gehad, toen is al een deel van het frame vervangen, waar ook overigens die 'scheuren' zouden ontstaan volgens de media, dus ik rij 'm gewoon nog - en rij 'm denk ik gewoon op, kids zijn er al bijna uitgegroeid en de ritjes zijn echt kort/traag waar ik 'm nog rij, lange ritten doen we vaak samen en dan ieder een kind op onze andere e-bikes van wel een veilig merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
CT schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Betekend dit dat ik nog een mail krijg met of ik überhaupt wil laten ophalen?
Of gaan ze nu gewoon zomaar langskomen? Toon van de mail is nogal.. agressief?
Helemaal omdat je direct akkoord zou gaan met vernietiging van de fiets etc.

Ik krijg nmlk een 419euro 'certificaat'. (is uit 2010 gewone City)
Als ik het geld gewoon op m'n rekening kreeg mocht het ding wel mee :) Maar ik ga niet voor meer dan 4k iets in hun webshop kopen en dan een lullige korting erop krijgen, voor 4k koop ik liever een totaal andere (bak)fiets :')
Precies.
En de rekensommetjes van Babboe snap ik nog steeds weinig van.
Hoe krijgt iemand met een fiets van 4 jaar en 364 dagen waar die wellicht tweedehands nog een mooie deal voor heeft betaald een gloednieuwe elektrische bakfiets van 5.200 euro

Terwijl wij met een in goede staat verkerende 5 jaar + 2 maanden City-E een voucher van 980 euro krijgen.

En u voor een gewone City van 13 jaar oud een voucher van 419 euro (wellicht is dit het minimum, want ik heb volgens mij nog geen lagere bedragen gehoord)

Ze hoeven niet elke fiets tot op de schroef te inspecteren, maar een iets meer logische compensatie zou wel fijn zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uncle84
Wellicht al eerder hier gepost, maar stel(!!) ik wil een Windora FUB als vervangende bakfiets.
Dan krijg ik dus een voucher voor 980 euro, en kan ik voor 5.199 euro op de Accell website een nieuwe bestellen.

Echter, na 2 seconden googlen, dan zie ik dezelfde fiets online al voor 4.799 staan...
(en is dus eigenlijk m'n voucher maar 580 euro waard)

Of kan ik een Batavus Fier 2 ook voor 4,269 (met 500Wh accu) vinden (wel pas in maart 2025 geleverd).

Kortom, die voucher is een lachertje... iedereen die dit accepteert is in mijn ogen een dief van zijn eigen portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Ik heb ook eindelijk een aanbod: 1100 euro voucher voor een 6 jaar oude city-e. Als het een cash aanbod was geweest had ik nog getwijfeld, maar met dit aanbod kan ik echt helemaal niks. Marktplaats staat vol met die Winora bakfietsen, vanaf 3500 al. Die nieuwprijs van 5200 lijkt me ook ver boven marktwaarde, ik zag net voor 4500 al een nieuwe Urban Arrow bij een webshop staan.

Ik neig heel sterk naar de redenering van "die was al lang gebroken als er echt een productie fout in zat". Zijn er wat goede adviezen waar op te letten? Wat kan er fout gaan? In alle ophef over de actie geen concrete tips kunnen vinden waar op te letten.

Ik heb trouwens ook drie accu's voor mijn bakfiets, die zijn zeker ook geen klap meer waard. Moet je er minimaal eentje meegeven met de terugroepactie?

[ Voor 10% gewijzigd door Damsplaat op 01-07-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Uncle84 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:28:
Wellicht al eerder hier gepost, maar stel(!!) ik wil een Windora FUB als vervangende bakfiets.
Dan krijg ik dus een voucher voor 980 euro, en kan ik voor 5.199 euro op de Accell website een nieuwe bestellen.

Echter, na 2 seconden googlen, dan zie ik dezelfde fiets online al voor 4.799 staan...

Of kan ik een Batavus Fier 2 ook voor 4,269 (met 500Wh accu) vinden (wel pas in maart 2025 geleverd).

Kortom, die voucher is een lachertje... iedereen die dit accepteert is in mijn ogen een dief van zijn eigen portemonnee.
ja het gaat nergens over. En dan heb je nog niet eens meegenomen dat het niet eens zeker is dat je die nieuwe fiets wel krijgt. Volgens alle berichten hebben ze nog een backlog van duizenden nieuwe fietsen die ze moeten leveren. Wie zegt niet dat jij je fiets inlevert, een nieuwe bestelt en vervolgens niks gaat krijgen.

Ik zou ook zeker geen aanbetaling doen voor die nieuwe fiets, pas betalen bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Deveon schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:56:
[...]

En een elektrische aandrijflijn.. De City is niet elektrisch, alleen de City-E en onze uit 2016 is ook duidelijk later omgebouwd (wél orgineel door Babboe). De prijs van 1700-1800 in 2016 klopt wel, al zal het verschillen met accessoires en kortingen.

Edit: We krijgen 567 euro..
Nee ik heb in 2023 €1800 (ik zat er €100 naast) betaald voor een niet elektrische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
Ik heb in 2019 800 euro betaald voor een niet elektrische uit 2017 die nieuw 1000 kostte.
Krijg nu 419 aangeboden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ook wij hebben vandaag bericht gehad van Babboe en zoals verwacht het aanbod van 419 euro gekregen voor een fiets uit 2015. Het feit dat sinds 2019 zo'n beetje alles behalve het frame vervangen is en we dus nog eens 1750 euro in die fiets geïnvesteerd hebben legt Babboe volledig naast zich neer.

Ik ga van de week eens contact opnemen met de rechtsbijstand, benieuwd wat zij er van vinden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithion
  • Laatst online: 11-02 14:33
Uncle84 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:28:

Dat is inderdaad wel interessant. Ook apart, juist op het moment van de aankondiging van de NVWA worden de prijzen van de meest budget Winora stadsfiets (de Domingo 21, grafiek hieronder via 99spokes) en de kinderfiets (Rage 26) die net geïntroduceerd is met zo'n 25% verlaagd naar net boven het minimumbedrag dat je nu als voucher krijgt. Alle overige modellen die je kunt kiezen hebben exact dezelfde prijzen behouden.

Nu kan het natuurlijk zijn dat ze tegen een te hoge prijs in de markt zijn gezet en dat snel gecorrigeerd is. Maar met alle andere shit van ze hebben ze de schijn tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdZ007NllMB2gYddA-JBs9xeGlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsehfldqMwlBVrvTa1gECsNV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
PaT schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:20:

Ik ga van de week eens contact opnemen met de rechtsbijstand, benieuwd wat zij er van vinden.
Houdt ons op de hoogte s.v.p.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithion
  • Laatst online: 11-02 14:33
En inderdaad ook de dagwaarde vandaag gekregen: 419 euro. Fiets van 2015 met aardig wat accessoires die nog in goede staat of nieuwstaat zijn, maar nu waardeloos zijn geworden.

Ondanks dat we 'm voor de kinderen nauwelijks meer gebruiken is het voor boodschappen fijn om te hebben om niet afhankelijk te zijn van de auto (woonachtig in een stad). We twijfelen nu of we 'm wel in gaan leveren of dat we na een dikke middelvinger naar Babboe te hebben gefaxt gewoon verder fietsen en 'm door de lokale fietsenboer laten onderhouden.
Wat me vooral tegenhoudt is het risico op het niet beschikbaar zijn van essentiële onderdelen: sensoren, batterijconnector, controlekastje, lader, etc. Iets gaat het een keer begeven dat een reguliere fietsenmaker niet meer kan fixen en dan is het helemaal einde oefening en lege handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Dan sloop je alle elektra eraf en heb je nog steeds een werkende bakfiets. In goede staat gingen die vorig jaar ook nog voor €1000 op marktplaats, laat dat nu een paar honderd zijn (echt, ze worden nog verkocht). En tot die tijd (misschien nog heel lang) heb je een werkende e-bakfiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lithion schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:43:
En inderdaad ook de dagwaarde vandaag gekregen: 419 euro. Fiets van 2015 met aardig wat accessoires die nog in goede staat of nieuwstaat zijn, maar nu waardeloos zijn geworden.

Ondanks dat we 'm voor de kinderen nauwelijks meer gebruiken is het voor boodschappen fijn om te hebben om niet afhankelijk te zijn van de auto (woonachtig in een stad). We twijfelen nu of we 'm wel in gaan leveren of dat we na een dikke middelvinger naar Babboe te hebben gefaxt gewoon verder fietsen en 'm door de lokale fietsenboer laten onderhouden.
Wat me vooral tegenhoudt is het risico op het niet beschikbaar zijn van essentiële onderdelen: sensoren, batterijconnector, controlekastje, lader, etc. Iets gaat het een keer begeven dat een reguliere fietsenmaker niet meer kan fixen en dan is het helemaal einde oefening en lege handen.
Wat dan? Op een bakfiets zitten gewoon fietsonderdelen. Wij hebben geen Babboe, maar onze e-driewieler is gewoon volledig Shimano afgemonteerd en heeft een standaard STEPS aandrijving met standaard accuslede en standaard bedieningspaneeltje en display. Enige wat ik ooit bij de fabrikant heb besteld, waren remklauwtjes voor de voorwielen, maar achteraf gezien had ik die ook gewoon ergens anders kunnen halen. Verder zijn het gewone velgen, gewone spaken, gewone spatborden, een gewone bel, elk fietszadel past....

De reguliere fietsenmaker wil waarschijnlijk liever niet tegen jou zeggen dat hij gewoon geen zin heeft in een bakfiets, omdat zijn werkplaats daar niet op is ingericht en het dus lastig is. Dus komt hij met een verhaaltje over enge volledig in eigen beheer ontwikkelde ventieldopjes die hij niet kan leveren..... :) In werkelijkheid heeft hij gewoon meer dan genoeg werk aan normale fietsen en daarom heeft hij helemaal geen zin in "lastige fietsen".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Damsplaat schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:40:
Ik heb ook eindelijk een aanbod: 1100 euro voucher voor een 6 jaar oude city-e. Als het een cash aanbod was geweest had ik nog getwijfeld, maar met dit aanbod kan ik echt helemaal niks. Marktplaats staat vol met die Winora bakfietsen, vanaf 3500 al. Die nieuwprijs van 5200 lijkt me ook ver boven marktwaarde, ik zag net voor 4500 al een nieuwe Urban Arrow bij een webshop staan.

Ik neig heel sterk naar de redenering van "die was al lang gebroken als er echt een productie fout in zat". Zijn er wat goede adviezen waar op te letten? Wat kan er fout gaan? In alle ophef over de actie geen concrete tips kunnen vinden waar op te letten.

Ik heb trouwens ook drie accu's voor mijn bakfiets, die zijn zeker ook geen klap meer waard. Moet je er minimaal eentje meegeven met de terugroepactie?
Al die Winora's op marktplaats geeft wel een vertekend beeld. Van al die advertenties is er geen een bij die daadwerkelijk die fiets heeft om te verkopen. Zullen ook voornamelijk mensen zijn die inmiddels zelf een oplossing hebben gezocht zoals een andere bakfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jasphur schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:39:
[...]

Houdt ons op de hoogte s.v.p.. :)
Ik heb het geschil net aangemeld bij Arag. Benieuwd of ik ook terug krijg dat 419 euro een prima aanbod is voor een fiets waar ik € 3572,93 aan uitgegeven heb. (en nog iets meer, want 1 factuur kan ik niet terugvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ben benieuwd. Ik hoop voor je dat ze zeggen dat het te weinig is, maar ik vermoed dat het qua materiële vergoeding wel de vergoeding is die juist is. Wat betreft immateriële vergoedingen kan er mogelijk nog het e.e.a. bij komen. Misschien dat dit nog uit het strafrechtelijk onderzoek komt, want hoe staat het daarmee eigenlijk? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:32:
[...]

Ik heb het geschil net aangemeld bij Arag. Benieuwd of ik ook terug krijg dat 419 euro een prima aanbod is voor een fiets waar ik € 3572,93 aan uitgegeven heb. (en nog iets meer, want 1 factuur kan ik niet terugvinden)
Heb je Arag ook verteld dat je geen geld krijgt, maar een waardebon die dat geldbedrag helemaal niet vertegenwoordigt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kurios schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:46:
[...]

Heb je Arag ook verteld dat je geen geld krijgt, maar een waardebon die dat geldbedrag helemaal niet vertegenwoordigt?
Ja en dat ik die waardebon moet inleveren in een webshop met kunstmatig hoge prijzen waardoor ik geen gelijkwaardig product kan terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amer80
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17-02 15:18
Ook hier vandaag een aanbod gehad van 659,70 voor de City-e van 2016. Deze verkeerd nog in een goede staat en ook 2 jaar geleden nog onderdelen vervangen. Daardoor kan hij zeker een aantal jaar zonder problemen mee. Wij gaan hem dus ook niet inleveren. Het verschil wat je moet bijleggen voor een nieuwe bakfiets is veel te groot en een gewone fiets in de shop die te duur is t.o.v. wat je online kan vinden. Hierdoor is de voucher bijna niets waard.

Als ze juist de groep (ouder >5 jaar) de mogelijkheid geven om een (bak)fiets tegen kostprijs aan te schaffen, dan is er denk ik een veel grotere groep die dit zou overwegen. Ik hoop dat er een grote groep is die gaat weigeren en dat ze nog met aanpassing gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
[...]

Heb jij een doorlopende rechtsbijstandverzekering bij Arag? Ze konden mij niet helpen als ik eenmalig advies wilde hebben waar ik dan voor betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
Wij zitten nu in dubio wat we moeten gaan doen. De ingebrekestelling vanuit de RB staat klaar om verzonden te worden. Wij krijgen 1100 waardebon vanuit Babboe. We vinden het een gebrekkige oplossing, zijn het er ook helemaal niet mee eens, maar inmiddels zijn we er ook helemaal klaar mee. Het neemt een grote hap uit onze garage. We hebben al een nieuwe fiets gekocht voor mijn vrouw en we gaan in september verbouwen en ik heb die ruimte nodig in de garage.

We twijfelen dus om de juridische weg te vervolgen. Bij de waardebon kopen we het gemak af en hebben we de garage terug, hebben we met een beetje mazzel een paar honderd euro, wint Babboe, maar het blijft oneerlijk. Echter bij een juridisch vervolg is er 0 zekerheid dat we nog iets van geld terug gaan zien en kan het zomaar zijn dat die bakfiets er nog minimaal een jaar staat.

We gaan er eens een nachtje over slapen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wheeler schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Heb jij een doorlopende rechtsbijstandverzekering bij Arag? Ze konden mij niet helpen als ik eenmalig advies wilde hebben waar ik dan voor betaalde.
Ja, ik heb een doorlopende rechtsbijstandverzekering via Aegon/ASR. Ze zijn op 1 juli overgestapt van ARAG naar DAS, dus ik kan misschien nog bij DAS terecht als ARAG niet thuis geeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:27:
Bij de waardebon kopen we het gemak af en hebben we de garage terug, hebben we met een beetje mazzel een paar honderd euro,
Hoe kom je aan cash dan? Ben je van plan de waardebon te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ophidian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:27:
We twijfelen dus om de juridische weg te vervolgen. Bij de waardebon kopen we het gemak af en hebben we de garage terug, hebben we met een beetje mazzel een paar honderd euro, wint Babboe, maar het blijft oneerlijk. Echter bij een juridisch vervolg is er 0 zekerheid dat we nog iets van geld terug gaan zien en kan het zomaar zijn dat die bakfiets er nog minimaal een jaar staat.

We gaan er eens een nachtje over slapen.
Hier bjina dezelfde situatie, behalve dat ik de bakfiets op een plek heb weggezet waar bijna niemand er last van heeft. Ik heb nog een lijntje lopen met Babboe over ontbinden van de koopovereenkomst maar de volgende stap wordt dan wel de kantonrechter. Afhankelijk van mijn energieniveau (net een kleintje erbij) kan ik alsnog beslissen om de bakfiets in onderdelen weg te geven/verkopen.

Hoop is dan nog eerder dat bakfietsclaim iets doet, Accell inbindt en met beter bod komt of er een tvuitzending komt, mag mijn bakfiets in het decor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kurios schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Hoe kom je aan cash dan? Ben je van plan de waardebon te verkopen?
Een fiets nemen ter waarde van de inruil en verkopen. Met wat mazzel 200-300 euro. En de rest zien als afkopen van het gezeik.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Een fiets nemen ter waarde van de inruil en verkopen. Met wat mazzel 200-300 euro. En de rest zien als afkopen van het gezeik.
OK. wel hopen dat je die fiets ooit krijgt EN je die verkocht krijgt. Er zullen er honderden op marktplaats staan vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Kurios schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:43:
[...]

OK. wel hopen dat je die fiets ooit krijgt EN je die verkocht krijgt. Er zullen er honderden op marktplaats staan vrees ik.
Dat klopt helemaal. Echter is het in deze situatie zo, dat bij alle wegen die je kan bewandelen er een onzekere uitkomst is.

1. In het beste geval zouden we jurisch de aankoop kunnen ontbinden en onze aankoopprijs terug eisen (als de rechter daar volledig in mee gaat). Dit is de langste weg met de meeste weerstand. Van onze jurist begrijp ik dat hij al diverse brieven naar Babboe gestuurd heeft en dat er op nog 0 reactie gekomen is.

2. In het makkelijkste geval wordt de fiets opgehaald, krijgen we de waarde bon, verkopen we de nieuwe fiets. Met een beetje geluk 300 euro.

In beide gevallen kan het zo zijn dat Babboe voortijdig failliet gaat en dat er niks te halen valt. Een eventuele optie 3 is de fiets verkopen. Echter wat is dan het vervolg. In hoeverre ben je aansprakelijk als diegene die hem koopt een ongeluk veroorzaakt? Je weet immers dat je een ondeugdelijke fiets verkoopt die niet op de weg zou mogen zijn, anders zaten we niet in deze situatie.

Voor ons is de fiets compleet afgeschreven en onze uitgangsituatie is dat we 0 euro voor krijgen. Dan wordt het nu de keuze voor een lange juridische weg met onzekere uitkomst waar we zeker uren in moeten gaan steken. In zeer optimale omstandigheden 2200 euro terug op de rekening, maar wel een fiets die nog langdurig in de weg staat en een hoop frustraties. Of een korte weg, maximaal 300-400 euro, een onrechtvaardig gevoel, maar wel door gaan met het leven.

Ik heb al eerder ervaring gehad met een juridische procedure. De frustratie van het maximaal traineren door de tegenpartij, het schofferen door de tegenpartij die weet dat ze fout zitten maar toch op het gevoel in gaan spelen en de deuk in vertrouwen die je oploopt zijn niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP80
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-07-2024
Ophidian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Dat klopt helemaal. Echter is het in deze situatie zo, dat bij alle wegen die je kan bewandelen er een onzekere uitkomst is.

1. In het beste geval zouden we jurisch de aankoop kunnen ontbinden en onze aankoopprijs terug eisen (als de rechter daar volledig in mee gaat). Dit is de langste weg met de meeste weerstand. Van onze jurist begrijp ik dat hij al diverse brieven naar Babboe gestuurd heeft en dat er op nog 0 reactie gekomen is.

2. In het makkelijkste geval wordt de fiets opgehaald, krijgen we de waarde bon, verkopen we de nieuwe fiets. Met een beetje geluk 300 euro.

In beide gevallen kan het zo zijn dat Babboe voortijdig failliet gaat en dat er niks te halen valt. Een eventuele optie 3 is de fiets verkopen. Echter wat is dan het vervolg. In hoeverre ben je aansprakelijk als diegene die hem koopt een ongeluk veroorzaakt? Je weet immers dat je een ondeugdelijke fiets verkoopt die niet op de weg zou mogen zijn, anders zaten we niet in deze situatie.
Je beseft je wel dat de prijzen van de aangeboden fietsen niet in verhouding staan met de marktwaarde? Rekenvoorbeeld vanuit mijn eigen situatie:

De vervangende fiets Winora Yacun 12 kan ik in de shop van Babboe kopen vanaf 4699,- euro. Daar gaat dan mijn korting van 567,05 vanaf.. dus ik zou minimaal 4131,95 euro bij betalen. Online staat dezelfde fiets al voor 3699 euro. Kortom er vanuit gaande dat de Accell groep winst maakt bij de verkoop van deze fiets aan de online winkel die m aanbiedt voor 3699 maken ze nu dus winst + 432,95 extra winst op de fiets die ik koop en die ik alleen maar koop omdat die bakfiets kaduuk is… Dus wat een geweldige terugroepactie voor ze.. ze verdienen er dik aan..
En dit rekensommetje kan ik maken voor alle fietsen die ze aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Hier 6 mei aangemeld, 13 juni een brief gestuurd maar nog niets gehoord. Mijn ervaring met rechtsbijstand is helaas dat ze pas bij kortgeding gehoor geven. Verwacht dat het nog wel een jaar kan duren en mogelijk straks mag hopen dat er nog iets van waarde in het faillissement zit.

Insteek hier is trouwens om een frame inspectie te vereisen. Vermoedelijk om de claim dat de fiets niet veilig is (ipv veiligheid kan niet gegarandeerd worden) en daarna via non-conform een fatsoenlijke compensatie te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
AP80 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Je beseft je wel dat de prijzen van de aangeboden fietsen niet in verhouding staan met de marktwaarde? Rekenvoorbeeld vanuit mijn eigen situatie:

De vervangende fiets Winora Yacun 12 kan ik in de shop van Babboe kopen vanaf 4699,- euro. Daar gaat dan mijn korting van 567,05 vanaf.. dus ik zou minimaal 4131,95 euro bij betalen. Online staat dezelfde fiets al voor 3699 euro. Kortom er vanuit gaande dat de Accell groep winst maakt bij de verkoop van deze fiets aan de online winkel die m aanbiedt voor 3699 maken ze nu dus winst + 432,95 extra winst op de fiets die ik koop en die ik alleen maar koop omdat die bakfiets kaduuk is… Dus wat een geweldige terugroepactie voor ze.. ze verdienen er dik aan..
En dit rekensommetje kan ik maken voor alle fietsen die ze aanbieden..
Denk je dat ik gek ben? :+

Natuurlijk snap ik dat. De fiets die we zouden kunnen nemen staat daar voor 1049 euro. Nieuwwaarde op internet is 600 euro. Dus max 50% daarvan is 300 euro. Met wat mazzel, met pech is het 150.

Wat je niet uit mijn verhaal haalt is al het gezeur erom heen. Kan je daar een prijs aan hangen? Daarom kan ik niet, maar überhaupt niemand hier, voor de ander oordelen wat de beste oplossing is. Natuurlijk zou het top zijn als iedereen er tegen in gaat en zo babboe op zijn plek zet. Maar wat is dat waard voor jou? En voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 17:11

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ik heb mijn tweedehands City-E (exacte leeftijd onbekend) aangemeld bij Babboe en kreeg nu de volgende mail:
Jouw Babboe City-E uit het jaartal 2020 met framenummer xxxxxx valt binnen de terugroepactie. We gaan je fiets omruilen voor een nieuwe (bak)fiets.
(...)
Nadat jouw bakfiets is opgehaald, ontvang je per e-mail jouw persoonlijke omruilcertificaat voor een nieuwe bakfiets ter waarde van maximaal 5199,- euro.
Verder noemt de mail niet _hoeveel_ ik terug kan verwachten, alleen dat dat maximaal 5199 is. Ik weet niet wat er oorspronkelijk voor de fiets betaald is. Ik wist niet eens dat 'ie uit 2020 kwam, dat hebben ze blijkbaar zelf uitgevogeld.

Kan ik dit ergens zien voordat ik de fiets inlever? Ik heb al een mail dat ze 'm komen halen op 11 juli.
Ik ben bang dat ik dan pas te horen krijg wat voor bedrag ze ervoor geven. Als dit te weinig is, hou ik 'm liever gewoon...

[ Voor 9% gewijzigd door AntiPasta op 02-07-2024 13:55 ]

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Denk je dat ik gek ben? :+

Natuurlijk snap ik dat. De fiets die we zouden kunnen nemen staat daar voor 1049 euro. Nieuwwaarde op internet is 600 euro. Dus max 50% daarvan is 300 euro. Met wat mazzel, met pech is het 150.

Wat je niet uit mijn verhaal haalt is al het gezeur erom heen. Kan je daar een prijs aan hangen? Daarom kan ik niet, maar überhaupt niemand hier, voor de ander oordelen wat de beste oplossing is. Natuurlijk zou het top zijn als iedereen er tegen in gaat en zo babboe op zijn plek zet. Maar wat is dat waard voor jou? En voor mij?
Als je geen gezeur wil, laat die paar honderd piek dan zitten zou ik zeggen. Pleur die fiets in die vrachtwagen en weg ermee.
Anders moet je duizende euros betalen voor een fiets die je misschien wel of niet met winst/verlies kan verkopen (als je m al ooit krijgt).

Wij rijden gewoon door en als de fiets onverhoopt inderdaad scheurt/breekt, meld ik m alsnog aan en laat ik m ophalen. Als dat niet meer lukt, haal ik de onderdelen eraf en gaatie het frame naar de schroot. Als ik zin heb verkoop ik de onderdelen los, zijn vast nog wel mensen voor te vinden.

Wil ik dan nog tegen die tijd een bakfiets, koop ik dan een 2e handse voor minder geld dan dat ik nu zou moeten bijbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Kurios schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:54:
[...]

Als je geen gezeur wil, laat die paar honderd piek dan zitten zou ik zeggen. Pleur die fiets in die vrachtwagen en weg ermee.
Anders moet je duizende euros betalen voor een fiets die je misschien wel of niet met winst/verlies kan verkopen (als je m al ooit krijgt).

Wij rijden gewoon door en als de fiets onverhoopt inderdaad scheurt/breekt, meld ik m alsnog aan en laat ik m ophalen. Als dat niet meer lukt, haal ik de onderdelen eraf en gaatie het frame naar de schroot. Als ik zin heb verkoop ik de onderdelen los, zijn vast nog wel mensen voor te vinden.

Wil ik dan nog tegen die tijd een bakfiets, koop ik dan een 2e handse voor minder geld dan dat ik nu zou moeten bijbetalen.
Dat zou kunnen. Maar waarom duizend euro bij betalen? Ik hoef toch geen nieuwe bakfiets te nemen? Ik neem er gewoon 1 ter waarde van de inruilwaarde. En als die er is verkoop ik die. Of geef ik hem aan iemand die het kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
AntiPasta schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:53:
Ik heb mijn tweedehands City-E (exacte leeftijd onbekend) aangemeld bij Babboe en kreeg nu de volgende mail:

[...]

Verder noemt de mail niet _hoeveel_ ik terug kan verwachten, alleen dat dat maximaal 5199 is. Ik weet niet wat er oorspronkelijk voor de fiets betaald is. Ik wist niet eens dat 'ie uit 2020 kwam, dat hebben ze blijkbaar zelf uitgevogeld.

Kan ik dit ergens zien voordat ik de fiets inlever? Ik heb al een mail dat ze 'm komen halen op 11 juli.
Ik ben bang dat ik dan pas te horen krijg wat voor bedrag ze ervoor geven. Als dit te weinig is, hou ik 'm liever gewoon...
Jij mag een nieuwe fiets uitkiezen tot een waarde van 5199.

Gefeliciteerd dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 17:11

AntiPasta

d1 m0z4rella

Wolly schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Jij mag een nieuwe fiets uitkiezen tot een waarde van 5199.

Gefeliciteerd dus _/-\o_
Kijk, da's mooi, bedankt!

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.