Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
AntiPasta schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:38:
[...]

Kijk, da's mooi, bedankt!
Let op. Je kan de voucher maar 1 keer gebruiken. :P dus niet meerdere fietsen kopen met in het totaal een waarde van 5199 euro

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
wheeler schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Wat een gek ding, had dit type Babboe helemaal gemist. Maar wat je zegt; deze constructie lijkt erg sterk dus zolang er goed materiaal is gebruikt dan lijkt een framebreuk minder aannemelijk.
Had je deze ooit gezien? https://www.babboepro.com/nl/bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 13:09
Wel fijn om te lezen dat die extra snel leverbaar is :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Ik heb nu gewoon zin om mijn afgekeurde City om te bouwen naar een baristabike! Maken we van een nood een deugd.

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/BZkIP_O3BLf_E-MPooU8syE2eUk/diocontent/228903523/_fill/1348/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Pompidompi schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:24:
[...]

Wel fijn om te lezen dat die extra snel leverbaar is :P.
Snel leverbaar maar niet bestelbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
wheeler schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Ik heb nu gewoon zin om mijn afgekeurde City om te bouwen naar een baristabike! Maken we van een nood een deugd.

[Afbeelding]
En dan alles serveren in Bamboe bekkertjes op een traytje van oude Babboe bakken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 02-07-2024 17:08 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08 15:46
wheeler schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:41:
[...]

[Afbeelding]
Als je frame dan alsnog breekt geeft dat een heel andere dimensie aan een bakkie pleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
spacefreek schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Als je frame dan alsnog breekt geeft dat een heel andere dimensie aan een bakkie pleur
Beter met de koffie over de wereld dan de kinderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik kom er zojuist achter dat het bod van 20% van de nieuwprijs sowieso niet klopt. Ze gaan er nl. vanuit dat mijn Mini Mountain ouder is dan 2016 maar de Mini Mountain is pas in 2017 uitgekomen. Niet echt netjes van ze want dan zou ik nl. 40% krijgen. Overigens zou ik er dan nog steeds niet op ingaan omdat je nog steeds veel te veel moet bijbetalen om hetzelfde terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 11:53
rustae schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:43:
Na ruim twee weken nog steeds geen certificaat. Eindelijk doorverbonden vanuit de antillen naar een Nederlandse dame, blijkt dat de inname bevestiging van Westerman helemaal niet ontvangen is. Kortom ook geen certificaat opgemaakt. fingers crossed..
Heb je inmiddels al iets gehoord? Ik zit ook al bijna twee weken te wachten op een mail met certificaat, op de site van Babboe staat de status nog op "Bakfiets nog niet opgehaald".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Gillonde schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:05:
[...]

Heb je inmiddels al iets gehoord? Ik zit ook al bijna twee weken te wachten op een mail met certificaat, op de site van Babboe staat de status nog op "Bakfiets nog niet opgehaald".
Hier hetzelfde, ga straks nog een keer bellen, tot nu toe ben ik er niet doorgekomen.
Ik heb een beetje het idee dat ze op die manier de levertijd 'omlaag' brengen. Als er een maand zit (ik zit u al op 2 weken) tussen ophalen en certificaat, is dat weer een maand minder 'levertijd' (aannemende dat die telt vanaf bestelling).
Misschien word ik een beetje cynisch van babboe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:23
Lisa_01 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Hier hetzelfde, ga straks nog een keer bellen, tot nu toe ben ik er niet doorgekomen.
Ik heb een beetje het idee dat ze op die manier de levertijd 'omlaag' brengen. Als er een maand zit (ik zit u al op 2 weken) tussen ophalen en certificaat, is dat weer een maand minder 'levertijd' (aannemende dat die telt vanaf bestelling).
Misschien word ik een beetje cynisch van babboe...
Natuurlijk niet, als je nog geen certificaat hebt, heb je ook geen bestelling geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Ok, ik kwam er snel doorheen vanochtend (als je nog moet bellen: dit is het moment! :D ).
Ik kreeg nu de melding dat hij waarschijnlijk nog niet ingescand is, en ze een 'onderzoek' starten. Toen ik vroeg of het dus bij westerman ligt en of ik hun even moest bellen, zei ze dat ze dat ook niet weet en ik beter kan afwachten.
Volgende week bel ik nog een keer. Tenzij ik dan al wat hoor, natuurlijk.

Vraag: wanneer heet het diefstal? Ik heb hem meegegeven, maar onder de voorwaarde van een certificaat. Als ik geen certificaat binnen redelijke termijn heb (ze geven zelf aan 1-2 dagen), is mijn fiets dan niet eigenlijk gejat? (nee, ik ga dit pad voorlopig echt niet in, maar ik vraag het me gewoon af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zouden de nieuw ontworpen Babboe bakfietsmodellen eerst door een fysieke stresstest gaan of zal het bij digitale tests blijven, als dat al is gebeurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 12:03
Ik zal niet de enige zijn en echt een bijdrage is het ook niet, maar wil het toch even gezegd hebben.

Hoe meer ik hier lees over de chaos, maar vooral ondoorgrondelijkheid van het geheel. Hoe meer ik de behoefte krijg dat iemand het voor elkaar krijgt om Babboe in een kortgeding te dwingen. Al is het maar om openheid van zaken af te dwingen. En tot nu toe lees ik nog nergens dat iemand dat wil/doet/kan.

Hoe meer ik er namelijk over nadenk hoe gekker ik de situatie vind. Eigenlijk zijn er maar twee kleine groepjes mensen die duidelijkheid hebben, de paar honderd met een nieuwe fiets, al weten die ook nog niet alles begrijp ik en de groep die het hele circus negeren en gewoon door fietsen.
Ja de situatie is complex, maar mijn cursusjes projectmanagement hebben mij geleerd dat communicatie ongeveer op plek 1,2 en 3 staan in de prioritering. En ze lijken er alles aan te doen om juist dat te minimaliseren.

Maar goed tot zover mijn frustratie uitlaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zelf al iets gestart? Haha. Geintje :P

Er loopt al wel een strafrechtelijk onderzoek naar het management van toen. Welicht komt daar nog iets uit. Geen idee of er ook iets is aangespannen specifiek over de terugroepactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
wheeler schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:32:
hey, een mail van bakfietsclaim.nl. Dat had ik niet verwacht.

[...]

edit: ik heb RTL gevraagd of deze vragenlijst wel van hen afkomstig is.
Volgens RTL nieuws (whatsapp) is de enquête afkomstig van hen. Ommegaande wel even gereageerd op de inhoud van de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
wheeler schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Volgens RTL nieuws (whatsapp) is de enquête afkomstig van hen. Ommegaande wel even gereageerd op de inhoud van de vragen.
Benieuwd naar de uitkomst van deze enquete, gezien ze het ook over andere merken hebben. Voor mij is de enquete niet van toepassing want ik had geen problemen met onze City-E, behalve dan dat de batterij er niet erg makkelijk in en uit ging. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Sber schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:27:
Ik zal niet de enige zijn en echt een bijdrage is het ook niet, maar wil het toch even gezegd hebben.

Hoe meer ik hier lees over de chaos, maar vooral ondoorgrondelijkheid van het geheel. Hoe meer ik de behoefte krijg dat iemand het voor elkaar krijgt om Babboe in een kortgeding te dwingen. Al is het maar om openheid van zaken af te dwingen. En tot nu toe lees ik nog nergens dat iemand dat wil/doet/kan.

Hoe meer ik er namelijk over nadenk hoe gekker ik de situatie vind. Eigenlijk zijn er maar twee kleine groepjes mensen die duidelijkheid hebben, de paar honderd met een nieuwe fiets, al weten die ook nog niet alles begrijp ik en de groep die het hele circus negeren en gewoon door fietsen.
Ja de situatie is complex, maar mijn cursusjes projectmanagement hebben mij geleerd dat communicatie ongeveer op plek 1,2 en 3 staan in de prioritering. En ze lijken er alles aan te doen om juist dat te minimaliseren.

Maar goed tot zover mijn frustratie uitlaat...
Ja dat is inderdaad de allergrootste frustratie. Iedereen begrijpt dat dit een pittige operatie is. Iedereen snapt dat dat mogelijk niet gaat zoals ze gehoopt/gedacht hadden. Maar zonder communicatie is het voor iedereen gissen waar ze aan toen zijn, wat de intenties zijn, etc. Hoe lang gaat het duren? Worden we beetje bij beetje allemaal stiekem genaaid? Zijn ze bewust aan het stagneren totdat de boel failliet mag? Je weet gewoon echt niet waar je aan toe bent.
Veel mensen gaan maar tussenoplossingen aan omdat ze te lang moeten wachten. Misschien staat er volgende week ineens een Winora op de stoep, maar misschien is het pas in de winter. Daar kunnen mensen toch niks mee?

Je moet mensen informeren, verwachtingen beheren. Los van een vergoeding of een nieuwe fiets hebben mensen daar OOK recht op. Het is voor veel mensen een primair vervoersmiddel en tot het opgelost is knungelt iedereen maar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
Jasphur schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:53:
Zelf al iets gestart? Haha. Geintje :P

Er loopt al wel een strafrechtelijk onderzoek naar het management van toen. Welicht komt daar nog iets uit. Geen idee of er ook iets is aangespannen specifiek over de terugroepactie
Als ik een advocaat was geweest had ik er met liefde mijn hobby van gemaakt ;)

Maar goed het is ook niet dat ik grote rechtzaken had verwacht, maar op zijn minst toch wel een verantwoording bij een geschillencommissie of iets dergelijks.

Nu lijken ze alles (op de basiseis van de NVWA na), naast zich neer te leggen of zelfs te negeren (ontbindingen koopovereenkomsten, rechtsbijstand, etc.) en er geheel zonder consequenties hun eigen invulling aan te kunnen geven. Wat in het overgrote deel van de gevallen (lees % certificaten) zelfs nog financieel in hun voordeel zal zijn ook.

Dat verbaast mij het meeste in dit geheel. De vrijheid die ze zich lijken te kunnen permitteren in dit geheel.
Naast dus de communicatie wat dan weer mijn grootste frustratie is 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Sber op 04-07-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Sber schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Als ik een advocaat was geweest had ik er met liefde mijn hobby van gemaakt ;)

Maar goed het is ook niet dat ik grote rechtzaken had verwacht, maar op zijn minst toch wel een verantwoording bij een geschillencommissie of iets dergelijks.

Nu lijken ze alles (op de basiseis van de NVWA na), naast zich neer te leggen of zelfs te negeren (ontbindingen koopovereenkomsten, rechtsbijstand, etc.) en er geheel zonder consequenties hun eigen invulling aan te kunnen geven. Wat in het overgrote deel van de gevallen (lees % certificaten) zelfs nog financieel in hun voordeel zal zijn ook.

Dat verbaast mij het meeste in dit geheel. De vrijheid die ze zich lijken te kunnen permitteren in dit geheel.
Naast dus de communicatie wat dan weer mijn grootste frustratie is 7(8)7
Wat dat aangaat mag het NVWA ook wel even naar zichzelf kijken hoe ze zich hebben laten piepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anouk8888
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-05 21:09
Ik zit er ook aan te denken om de koop te ontbinden en dan ze te dagvaarden. Ik vind het ook ronduit asociaal hoe ze met mensen omgaan die toch inderdaad van de fiets afhankelijk zijn, evt spaarcentjes in hebben gestopt en nu maar afwachten op de gratie van Babboe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anouk8888
En dan zeggen ze ; wij geven geen geld terug. Hoe dan je levert mij een gebrekkig product en jij bepaald hoe lang je mij zonder vervoersmiddel laat zitten terwijl als je m’n geld terug had gegeven had ik zelf allang vervanging kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xscyther schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:59:
[...]

Wat dat aangaat mag het NVWA ook wel even naar zichzelf kijken hoe ze zich hebben laten piepelen.
Op welke wijze heeft de NVWA zich laten piepelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:44
Onze City E met 2 framenummers (GB18 trapas, GB19 voorwiel) werd al 2x niet herkend door het systeem, maar net dan eindelijk een mailtje gehad: Ook met de meegestuurde foto's is babboe er helaas niet in geslaagd vast te stellen uit welk jaar die komt.
Alsnog willen ze ons compensatie bieden van €419,-
Als ik via een mailtje met facturen of verzekeringsbewijs kan aantonen dat ie nieuwer is dan 2016, dan wil de klantenservice wel binnen een week contact opnemen... Fiets was 2ehands cash overgenomen, dus heb verder geen documenten of gegevens.

Belachelijk. Ik ga er geen moeite meer in steken, we fietsen verder en zien het wel.
Meer mensen soortgelijk mailtje gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13

Dani86

AeroGeek

Anouk8888 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:13:
Ik zit er ook aan te denken om de koop te ontbinden en dan ze te dagvaarden. Ik vind het ook ronduit asociaal hoe ze met mensen omgaan die toch inderdaad van de fiets afhankelijk zijn, evt spaarcentjes in hebben gestopt en nu maar afwachten op de gratie van Babboe
Heb contact met mijn rechtsbijstandverzekering hiervoor gehad. Die zegt dat je dan moet procederen en ze moet dagvaarden.

Dan moet je een advocaat in de arm nemen.

Dit duurt vervolgens jaren en kost je meer dan een nieuwe bakfiets.

Of ben jij advocaat en wil je mijn case pro deo doen? :+

Accell group heeft een miljard schuld. Ik ben er nu huiverig voor dat we helemaal niks meer gaan zien.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dani86 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:27:
[...]

Heb contact met mijn rechtsbijstandverzekering hiervoor gehad. Die zegt dat je dan moet procederen en ze moet dagvaarden.

Accell group heeft een miljard schuld. Ik ben er nu huiverig voor dat we helemaal niks meer gaan zien.
Zag je RBV er geen heil in om die procedure te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heb een vervolg antwoord op mn email van een paar weken geleden waarin ik vraag om extra informatie over het nieuwe model City Mountain (even ervan uitgaande dat die City Mountain blijft heten)
Beste Jasphur,

Hartelijk dank voor uw vervolgbericht.

Ik kan u alvast informeren dat het om een ander model fiets gaat, wat betekent dat de afmetingen inderdaad anders zullen zijn dan die van uw huidige fiets.

Wat betreft uw vraag over de locaties waar de nieuwe modellen gefabriceerd en geassembleerd worden, hebben wij op dit moment helaas nog geen specifieke informatie beschikbaar.

Zodra wij meer gedetailleerde informatie hebben, zullen wij u direct op de hoogte stellen.

Wij waarderen uw geduld en begrip in deze kwestie. Mocht u in de tussentijd nog andere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Dan nu maar hopen dat het nieuwe model niet breder wordt dan het oude anders past hij niet meer in de voortuin :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Benieuwd of jij dit jaar nog een nieuwe City Mountain ontvangt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13

Dani86

AeroGeek

Wolly schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Dat liet deze persoon in het midden, maar de toon/lading van de correspondentie was dat het onbegonnen werk is.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
TinusXIII schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:48:
Benieuwd of jij dit jaar nog een nieuwe City Mountain ontvangt :p
Als Ikea-kit wellicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
  • Laatst online: 16-09 11:21
ps4mm schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:49:
Onze City E met 2 framenummers (GB18 trapas, GB19 voorwiel) werd al 2x niet herkend door het systeem, maar net dan eindelijk een mailtje gehad: Ook met de meegestuurde foto's is babboe er helaas niet in geslaagd vast te stellen uit welk jaar die komt.
Alsnog willen ze ons compensatie bieden van €419,-
Als ik via een mailtje met facturen of verzekeringsbewijs kan aantonen dat ie nieuwer is dan 2016, dan wil de klantenservice wel binnen een week contact opnemen... Fiets was 2ehands cash overgenomen, dus heb verder geen documenten of gegevens.

Belachelijk. Ik ga er geen moeite meer in steken, we fietsen verder en zien het wel.
Meer mensen soortgelijk mailtje gehad?
Yes, hier vandaag dezelfde mail.
Nadat ik las dat fietsen jonger dan 5 jaar allemaal als eerst opgepakt werden, en we op onze fiets van 5 jaar en 2 maanden nog geen reactie hadden ontvangen, had ik de fiets nogmaals aangemeld, maar dan zonder factuur en enkel foto's. Om te kijken of die dan wel door het systeem zou komen (het is daar immers toch een rommeltje, dus waarom hier geen gebruik van maken, toch?)

Helaas kregen we vandaag hierop het antwoord zoals hierboven aangegeven, en dat we 419 euro voucher zouden ontvangen (terwijl onze fiets dus eigenlijk een voucher van 980 euro waard is, waar we in de tussentijd een mail over hebben ontvangen).

Wel weer schandalig dat de bewijslast dus maar bij de klant moet liggen, en dat zij voor zichzelf de meest gunstige uitkomst kiezen. De klant staat hier niet op plek 1....

En zoals eerder al aangegeven, is onze City-E meer waard dan 980 euro, dus daar ga ik niet mee akkoord, en al helemaal niet in de voucherconstructie, waarbij je de kas van Accell nog even mag spekken om een nieuwe fiets te kopen voor een kunstmatig hoge prijs.

Dit zaakje stinkt weer aan alle kanten.

(weliicht RTL even mailen met wat uitleg, zodat ze nog een update artikel kunnen maken. Dat heeft misschien meer zin dan de rechtsgang opzoeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Heb nog weer wat vervolgvragen gesteld waaronder of het verschil in afmetingen in de bak of juist het frame zit. Anders heb ik straks wellicht niks aan bestaande accessoires :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Uncle84 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:08:
[...]

Yes, hier vandaag dezelfde mail.
Nadat ik las dat fietsen jonger dan 5 jaar allemaal als eerst opgepakt werden, en we op onze fiets van 5 jaar en 2 maanden nog geen reactie hadden ontvangen, had ik de fiets nogmaals aangemeld, maar dan zonder factuur en enkel foto's. Om te kijken of die dan wel door het systeem zou komen (het is daar immers toch een rommeltje, dus waarom hier geen gebruik van maken, toch?)

Helaas kregen we vandaag hierop het antwoord zoals hierboven aangegeven, en dat we 419 euro voucher zouden ontvangen (terwijl onze fiets dus eigenlijk een voucher van 980 euro waard is, waar we in de tussentijd een mail over hebben ontvangen).

Wel weer schandalig dat de bewijslast dus maar bij de klant moet liggen, en dat zij voor zichzelf de meest gunstige uitkomst kiezen. De klant staat hier niet op plek 1....

En zoals eerder al aangegeven, is onze City-E meer waard dan 980 euro, dus daar ga ik niet mee akkoord, en al helemaal niet in de voucherconstructie, waarbij je de kas van Accell nog even mag spekken om een nieuwe fiets te kopen voor een kunstmatig hoge prijs.

Dit zaakje stinkt weer aan alle kanten.

(weliicht RTL even mailen met wat uitleg, zodat ze nog een update artikel kunnen maken. Dat heeft misschien meer zin dan de rechtsgang opzoeken)
Nu.nl/NOS/RTL allemaal een link naar dit topic sturen met wat begeleidend schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:43:
[...]

Op welke wijze heeft de NVWA zich laten piepelen?
Het kan toch niet hun bedoeling zijn geweest dat ze de consument zo hard in de steek zouden laten dat er velen zijn die hun, in potentie gevaarlijke bakfiets, niet van de weg halen. En dat de consument maanden lang zo clueless en onzeker achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:20:
Heb nog weer wat vervolgvragen gesteld waaronder of het verschil in afmetingen in de bak of juist het frame zit. Anders heb ik straks wellicht niks aan bestaande accessoires :P
Ben benieuwd! Dan kunnen alle accessoires idd de vuilnisbak in. Wij houden ze voor nu nog even vast, het ligt niet in de weg en het levert nu al vrijwel niets op. Ik heb wel al 1 van de 2 accu's en de lader van onze Mountain verkocht.
Met alle info die er telkens maar vrijkomt ben ik vooral blij dat wij de knoop doorgehakt hebben en een andere bakfiets hebben gekocht. Nu hebben we gewoon een bakfiets in de zomer, wanneer die andere komt verkopen we die wel en pakken het financiële verlies in het verschil. De upgrades die we voor dit geld krijgen zijn geweldig en voor ons ondertussen zéér belangrijk, geen Babboe/Accell meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Dani86 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:27:
[...]

Dit weet Accell natuurlijk ook en die hebben gewoon ingecalculeerd dat een rechtsgang te veel gedoe is cq. te veel geld kost voor mensen. Dit is ook de enige verklaring die ik kan verzinnen waarom ze die achterlijke voucher-constructie hebben opgetuigd en ermee weg denken te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xscyther schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:33:
[...]

Het kan toch niet hun bedoeling zijn geweest dat ze de consument zo hard in de steek zouden laten dat er velen zijn die hun, in potentie gevaarlijke bakfiets, niet van de weg halen. En dat de consument maanden lang zo clueless en onzeker achterblijft.
Je kan pas zeggen of zij zich hebben laten piepelen als je weet welke afspraken er zijn gemaakt.

We weten nu alleen dat de NVWA Baboe heeft opgedragen de handel te staken en de onveilige fietsen terug te roepen. Zijn er ook afspraken gemaakt over het omruilproces of over klanten die het risico nemen om door te blijven rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:45:
[...]

Je kan pas zeggen of zij zich hebben laten piepelen als je weet welke afspraken er zijn gemaakt.

We weten nu alleen dat de NVWA Baboe heeft opgedragen de handel te staken en de onveilige fietsen terug te roepen. Zijn er ook afspraken gemaakt over het omruilproces of over klanten die het risico nemen om door te blijven rijden?
Je ziet dat ik dat ook zonder kan zeggen....sinds wanneer moet ik me hierin aan regels voldoen.
Ik zie het effect van de afspraken zoals ze blijkbaar gemaakt zijn en ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is geweest van de NVWA. Daaruit leid ik vervolgens af dat ze zich hebben laten piepelen. Maar goed dat is uiteindelijk een mening en daar heb jij duidelijk een andere kijk op. Dat mag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heb je toevallig de NVWA al benaderd met een vraag wat zij vinden van de opzet van de terugroepactie? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:06

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wolly schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:28:
[...]

RBV's zijn terughoudend met procederen. Dat kost meer geld dan ze vergoed krijgen bij gelijk (de interne kosten voor de RBV zijn namelijk hoger dan de staffel waar de kantonrechter vanuit gaat bij het toewijzen van de proceskosten). RBV's gaan daarom veel liever over tot wat blafbrieven en uiteindelijk jou het geld uit eigen middelen te vergoeden. Echter zijn de bedragen waar het nu om gaat te hoog om dat uit eigen middelen aan jou te vergoeden, en te laag om voor te procederen (voor een RBV dan...).

Het probleem bij dit soort "kleine" bedragen is dat bijstand eigenlijk niet uitkomt. Zelf procederen wel (dat kost je hooguit een paar vrije dagen), maar dat moet je wel liggen en je moet er ook maar zin in hebben.

In de meeste consumentengeschillen is het uitbrengen van een dagvaarding al voldoende om de tegenpartij tot actie te bewegen (lees: jou je zin geven omdat ze zelf geen behoefte aan een rechtszaak hebben). Dat zie ik (gevoelsmatig) in dit geval niet gebeuren.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:15:
Heb je toevallig de NVWA al benaderd met een vraag wat zij vinden van de opzet van de terugroepactie? :)
Die gaan daar zeker nooit op reageren en misschien dat ze het ook wel prima vinden zo, maar dan reist de vraag in hoeverre ze nog wel die autoriteit zijn die ze zouden moeten zijn.
Maar inderdaad ergens zou ik ondertussen wel een reactie verwachten dat dit niet gaat zoals het bedoelt was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
xscyther schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Die gaan daar zeker nooit op reageren en misschien dat ze het ook wel prima vinden zo, maar dan reist de vraag in hoeverre ze nog wel die autoriteit zijn die ze zouden moeten zijn.
Maar inderdaad ergens zou ik ondertussen wel een reactie verwachten dat dit niet gaat zoals het bedoelt was.
Je doet een aanname over de rol van de NVWA. Ten aanzien van de manier waarop de terugroepactie uitgevoerd wordt is die er niet (en ten aanzien van de compensatie al helemaal niet; NVWA gaat over veiligheid en verder niets)
Babboe is gestart met een terugroepactie. De terugroepactie is de verantwoordelijkheid van Babboe. Hoe en op welke termijn Babboe dat doet, bepaalt het bedrijf zelf. Babboe heeft aangegeven reparaties te gaan uitvoeren. Hiervoor moet het bedrijf technische documentatie overhandigen aan de NVWA, met een onderbouwing waaruit blijkt dat de fietsen weer veilig zijn. Deze documentatie moet nog worden aangeleverd, en worden beoordeeld door de NVWA.

Tot die tijd mogen er geen fietsen worden verkocht. Hiermee bewaakt de NVWA de veiligheid van consumenten. Ons advies om de fietsen niet te gebruiken geldt daarom nog steeds.
De NVWA heeft op basis van de wettelijke eisen een terugroepactie geëist. Dit geldt voor alle hierboven genoemde bakfietsen, ook degene die onder de terugroepactie uit 2019 vallen en zijn aangepast. Babboe is verantwoordelijk voor de uitvoering, de NVWA speelt hierin geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:16:
[...]

In de meeste consumentengeschillen is het uitbrengen van een dagvaarding al voldoende om de tegenpartij tot actie te bewegen (lees: jou je zin geven omdat ze zelf geen behoefte aan een rechtszaak hebben). Dat zie ik (gevoelsmatig) in dit geval niet gebeuren.
Ik heb via de mail contact met iemand van Babboe, daar heb ik nu ook neergelegd dat ik ga dagvaarden aangezien de deadline van ingebreke stelling al verlopen is. Klopt het dat ik hiervoor vrij ben om regionale gerechtsdeurwaarder te benaderen? Ik hoef niet de reactie van Babboe af te wachten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:16
Wij hebben voor onze 2016 city-e inmiddels ook een bod van €567 ontvangen. Hij is door de originele koper met korting gekocht, dus vandaar dat de 30% iets lager uitvalt.

Dit is ver beneden wat wij in augustus 2023 betaald hebben en houdt ook geen rekening met de nutteloos geworden accessoires. Wat wij toen hebben betaald is was toen een redelijk goede prijs, we konden hem van vrienden overnemen.

In principe heb ik het verschil voor mezelf al afgeschreven, maar ik heb het toch bij mijn advocaat neergelegd, ze mogen hier niet zomaar mee wegkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

wheeler schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:20:
[...]

Ik heb via de mail contact met iemand van Babboe, daar heb ik nu ook neergelegd dat ik ga dagvaarden aangezien de deadline van ingebreke stelling al verlopen is. Klopt het dat ik hiervoor vrij ben om regionale gerechtsdeurwaarder te benaderen? Ik hoef niet de reactie van Babboe af te wachten toch?
Tenzij je met Babboe een termijn bent overeengekomen waarbinnen ze nog kunnen reageren (en die nog niet verstreken is), kun je dagvaarden.

Je kunt hiervoor een deurwaarder benaderen. De meesten bieden pakketten aan waarin het opstellen en betekenen zit. Je kunt er altijd voor kiezen om alleen te laten betekenen, en dat je dus zelf de dagvaarding opstelt. Dat scheelt je geld.

Er zijn genoeg handige sites te vinden met voorbeelden van dagvaardingen. Bijvoorbeeld deze.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:20
Hier worden we ook afgescheept met een voucher van 419 euro omdat ze het bouwjaar van onze fiets niet kunnen vaststellen. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Geen idee of er wat te halen valt, maar ik ga in ieder geval juridisch advies indienen. Ik zal hier eventuele voortgang delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sber
balfnl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:37:
Wij hebben voor onze 2016 city-e inmiddels ook een bod van €567 ontvangen. Hij is door de originele koper met korting gekocht, dus vandaar dat de 30% iets lager uitvalt.

Dit is ver beneden wat wij in augustus 2023 betaald hebben en houdt ook geen rekening met de nutteloos geworden accessoires. Wat wij toen hebben betaald is was toen een redelijk goede prijs, we konden hem van vrienden overnemen.

In principe heb ik het verschil voor mezelf al afgeschreven, maar ik heb het toch bij mijn advocaat neergelegd, ze mogen hier niet zomaar mee wegkomen.
Je verwacht natuurlijk niets anders, maar dit is toch ook weer een mooi voorbeeld van de werkwijze van Babboe. Wanneer het ze uitkomt rekenen ze met de consumenten adviesprijs (eigen webshop), wanneer ze geld (lees voucher) beschikbaar moeten stellen weten ze wel rekening te houden met de kortingen.

Wij hebben inmiddels ook bericht welke in lijn is met die van ieder ander. Eind 2018 gekocht en een kwart bakfiets teruggekregen _O- .

Ik denk dat we ons gaan aansluiten bij de doorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anouk8888
Klopt NVWA regelt veiligheid en ziet niet toe op de terugroep actie.

Volgens mij moet je na de ingebrekestelling koop ontbinden; ze de gelegenheid geven om het geld zelf terug te geven en daarna kan je dagvaarden.
Ik heb 1,5 jaar geleden de fiets voor 3800 met alle accessoires gekocht en ben met 3 kleine kids zeer afhankelijk en mijn fiets stond al stil sinds maart daar die een reparatie behoefde die ze ook niet wilde uitvoeren. Ik ga dit weekend ook stappen ondernemen. Het is te asociaal voor woorden dat ze zelfs maar denken dat ze kunnen zeggen dat ze een levertijd van 3 maanden of langer willen hanteren vanwege een fout bij hun. Ik ben afhankelijk van die fiets geef me mijn geld maar terug klaar die Babboe bepaalt niet voor mij dat ik dan maar zo lang het hun uitkomt zonder vervoersmiddel ga zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anouk8888 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:54:
Klopt NVWA regelt veiligheid en ziet niet toe op de terugroep actie.

Volgens mij moet je na de ingebrekestelling koop ontbinden; ze de gelegenheid geven om het geld zelf terug te geven en daarna kan je dagvaarden.
Ik heb 1,5 jaar geleden de fiets voor 3800 met alle accessoires gekocht en ben met 3 kleine kids zeer afhankelijk en mijn fiets stond al stil sinds maart daar die een reparatie behoefde die ze ook niet wilde uitvoeren. Ik ga dit weekend ook stappen ondernemen. Het is te asociaal voor woorden dat ze zelfs maar denken dat ze kunnen zeggen dat ze een levertijd van 3 maanden of langer willen hanteren vanwege een fout bij hun. Ik ben afhankelijk van die fiets geef me mijn geld maar terug klaar die Babboe bepaalt niet voor mij dat ik dan maar zo lang het hun uitkomt zonder vervoersmiddel ga zitten
Je had ze toch al ingebreke gesteld met een termijn van 14 dagen?
Anouk8888 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:12:
Ik heb een vraag nog steeds is mijn 1,5 jaar oude Ecity niet opgehaald en dus ook niet vervangen.
Al vanaf februari kan ik deze fiets niet gebruiken; ( hij heeft ook een reparatie nodig wat babboe logischerwijs ook niet meer doet). Voor mij is het logistiek technisch echt onhoudbaar zonder bakfiets; ik heb ze nu ingebreke gesteld en wil eigenlijk gewoon mijn geld terug als ze niet tussen nu en 14 dagen een vervanging verzorgen.
Ik hoor hier echter niemand over; klantenservice babboe zegt dat Babboe hier niet aan doet.

Maak ik het mezelf hier allemaal moeilijker mee denken jullie? ( wettelijk gezien is het volgens mij helemaal geen rare actie om ze inmiddels in gebreke te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Sber schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Je verwacht natuurlijk niets anders, maar dit is toch ook weer een mooi voorbeeld van de werkwijze van Babboe. Wanneer het ze uitkomt rekenen ze met de consumenten adviesprijs (eigen webshop), wanneer ze geld (lees voucher) beschikbaar moeten stellen weten ze wel rekening te houden met de kortingen.

Wij hebben inmiddels ook bericht welke in lijn is met die van ieder ander. Eind 2018 gekocht en een kwart bakfiets teruggekregen _O- .

Ik denk dat we ons gaan aansluiten bij de doorrijders.
Hier een vergelijkbare situatie. Wij hebben in 2018 een City Mountain gekocht voor 3100,- excl. accessoires. Wij krijgen 50% terug in een voucher. De City Mountain kost nu 4200,-. Normaal zal de dagwaarde van een item toch ook stijgen als de nieuwwaarde ook stijgt. Wij willen nu geen Babboe meer. Als we de Winora zouden willen, dan moeten we nog 3600,- bijbetalen (excl. accessoires). Dat is een stuk meer dan we origineel voor onze Babboe betaald hebben. Realistisch verwacht ik dan ook niet voor volgend jaar een nieuwe bakfiets en we lopen risico dat ze zichzelf in de tusentijd failliet verklaren.

Wij laten hem dan ook voorlopig niet ophalen en hebben onze zaak aangemeld bij de rechtbijstand (voor zover zij kunnen helpen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb bericht gehad: ~800 tegoedbon voor 2017 City-E met 2019 nieuw frame. Babboe gebeld, dat ik het er niet mee eens ben, omdat ik een nieuw frame heb gekregen in 2019, dus toen was de fout in het frame ook al bekend. Volgens telefoniste is dit wat ik krijg, maar ze hebben me op 'een lijst' gezet voor de correcte afdeling en die gaan contact met me opnemen. Weer afwachten dus.

De fiets ga ik niet inleveren met dit voorstel. Het zou betekenen dat we ruim 3500 euro moeten bijbetalen en dan heb ik dus 5500 euro in totaal betaald voor die Winora. Dat vind ik het niet waard.

[ Voor 34% gewijzigd door Kurios op 05-07-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anouk8888
Wolly schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:10:
[...]

Je had ze toch al ingebreke gesteld met een termijn van 14 dagen?

[...]
Ik heb Juridisch loket gesproken en die zeiden dat na de ingebrekestelling eerst nog koop ontbinden volgt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Reactie van Babboe op onze afzegging. Geen inhoudelijke reactie op onze aanpassingen en waarom wij vinden dat de economische waarde hoger is....
Eerder informeerden wij u over het Babboe Herstelplan in het kader van de terugroepactie van Babboe. Op grond van dit Herstelplan ontvangt u een certificaat in ruil voor uw huidige fiets waarmee u in de Babboe webshop een nieuwe (bak)fiets kunt uitzoeken. Meer informatie hierover kunt u terugvinden op de website?https://www.babboe.nl/over/pers/babboe-herstelplan-duidelijk.
?
Op 26-06 liet u ons weten dat u niet mee wenst te doen met het Herstelplan. Dat vinden wij erg vervelend. Wij leggen u graag nogmaals uit waarom het zeer verstandig is uw Babboe bakfiets niet meer te gebruiken, en waarom wij u van harte aanbevelen deel te nemen aan het Herstelplan. De reden waarom wij u dringend adviseren mee te doen met het Herstelplan is omdat het uw veiligheid betreft. Voor de bakfiets die u nu heeft, kunnen wij de veiligheid niet langer garanderen. Op deze fiets verder fietsen is onverstandig. Daarom vragen wij u uw onveilige fiets in te ruilen tegen een veilige.

U gaf aan niet mee te willen doen met het Herstelplan omdat u meent dat de vergoeding op basis van de aangeboden dagwaarde te laag zou zijn. Wij begrijpen uiteraard dat de fiets voor u een bepaalde persoonlijke waarde kan hebben die verschilt van wat we de waarde in het economische verkeer noemen. Deze economische waarde bepaalt immers de vervangingswaarde. Babboe heeft, mede op basis hiervan, een uniform afwikkelingsmodel opgesteld in het kader van het Herstelplan. Op basis van dit uniforme afwikkelingsmodel is de economische waarde van uw fiets bepaald. Coulancehalve is Babboe bij deze waardebepaling uitgegaan van een minder snelle afschrijving dan economisch gerechtvaardigd zou zijn.

We hopen dat de voorgaande informatie voldoende duidelijk maakt dat het aanbod onder het Herstelplan recht doet aan de situatie.

We nodigen u van harte uit om deel te nemen aan het Herstelplan. Het Herstelplan is niet zonder reden, van de bakfietsen die worden teruggeroepen kan Babboe de veiligheid niet garanderen. Om die reden hebben wij geadviseerd de bakfiets niet te gebruiken, dat advies staat nog steeds.

Mocht u niet wensen deel te nemen aan het Herstelplan en blijft u uw bakfiets gebruiken – wat wij uitdrukkelijk afraden – dan loopt u een groter risico op (letsel)schade.?We adviseren, en vragen u nadrukkelijk,?dat risico te vermijden door deel te nemen aan het Herstelplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb vandaag een eerste reactie gehad van de rechtsbijstand. Vooralsnog willen ze meer informatie. Ik zie dat maar als iets positiefs. Ze hadden immers ook direct kunnen reageren dat de voucher van Babboe prima wad.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Anouk8888 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Ik heb Juridisch loket gesproken en die zeiden dat na de ingebrekestelling eerst nog koop ontbinden volgt
Ja dat klopt. Daar zit ik nu in, maar je moet Babboe dit wel laten weten. dit dmv email waar ik reactie op kreeg. Niet inhoudelijk over wat ik eis maar het is wel bij hen bekend nu. Volgende stap dus dagvaarden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ook reactie op de mail van de rechtsbijstand. Helaas geen nieuwe informatie, enkel toelichting van het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Er zit in ieder geval meer schot in de zaak dan dat het een paar weken geleden had...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Skating_vince schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:38:
Reactie van Babboe op onze afzegging. Geen inhoudelijke reactie op onze aanpassingen en waarom wij vinden dat de economische waarde hoger is....

[...]
Lekker in herhaling treden en totaal geen antwoord geven.
En ja die economische waarde is flink gedaald, dat snappen wij ook wel. Maar zonder hun gezeik was die economische waarde voor veel mensen héél anders geweest dan wat zij nu voorschotelen. Los daarvan kriojg je het geld niet zelf te besteden, je moet het bij hen besteden wat het geld dat je krijgt gewoonweg minder waard maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrammG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-07 18:52
Ik zie dat je in de webshop inmiddels alleen nog maar een bakfiets kunt kopen, de andere fietsen zijn uit de webshop gehaald blijkbaar. Nog minder reden om een voucher te accepteren. Mijn enige alternatief is nu minimaal 3.300 euro extra betalen voor dezelfde bakfiets (city-e) die ik nu heb, die nu nog prima werkt, en die eind 2017 maar 1.999 euro kostte. En dan zijn de enige twee alternatieve de curve voor 4.399 euro of de Winora voor 5.199 euro. Waanzin.

Met dit aanbod verwacht ik dat niemand met een fiets ouder dan 5 jaar in gaat op het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
BrammG schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:12:
Ik zie dat je in de webshop inmiddels alleen nog maar een bakfiets kunt kopen, de andere fietsen zijn uit de webshop gehaald blijkbaar. Nog minder reden om een voucher te accepteren. Mijn enige alternatief is nu minimaal 3.300 euro extra betalen voor dezelfde bakfiets (city-e) die ik nu heb, die nu nog prima werkt, en die eind 2017 maar 1.999 euro kostte. En dan zijn de enige twee alternatieve de curve voor 4.399 euro of de Winora voor 5.199 euro. Waanzin.

Met dit aanbod verwacht ik dat niemand met een fiets ouder dan 5 jaar in gaat op het aanbod.
Als ik de webshop link open uit de SP dan zie ik bij veel fietsen geen prijs meer, maar zie bij andere fietsen nog wel een vanaf prijs staan. Welke link gebruik jij waar je alleen nog bakfietsen kan bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-07 18:52
@Jasphur ik gebruikte de link uit de mail die ik van Babboe kreeg, met de melding dat ik binnenkort een ophaalverzoek kan verwachten. Interessant dat er meerdere vormen webshop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat is de url van die link uit je email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Ik wil niet ingaan op het bod van Babboe, moet ik dat nog ergens melden of gewoon maar alle correspondentie negeren? Of sturen ze gewoon iemand langs die de fiets komt halen of je nou wil of niet? Heel raar dat ze niet om een akkoord vragen in de mail van Babboe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Je krijgt een mail met een datum vanuit Westerman en als je daar geen reactie op geeft komen ze op die datum je fiets ophalen.

Wil je dat niet dan moet je reageren naar Westerman dat je niet wil dat je fiets opgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drintel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-03 09:40
Ik zie dat je in de webshop inmiddels alleen nog maar een bakfiets kunt kopen, de andere fietsen zijn uit de webshop gehaald blijkbaar.
Via deze URL zijn er nog genoeg niet bakfietsen te bestellen:
https://shop.controleerjebakfiets.nl/alle-fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Inmiddels staat mijn Curve Mountain alweer een half+ jaar stil en wacht ik nog steeds op Babboe voor een afspraak. Helaas is het houtwerk het afgelopen half jaar ook aardig achteruit gegaan tov de jaren ervoor.

Had gehoopt voor de zomer dit afgehandeld te kunnen hebben en, zoals het originele plan, bakfiets verkopen (niemand die ze nog wil nu) en gewone fiets ervoor in de plaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 07-07-2024 14:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
TinusXIII schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:59:
Je krijgt een mail met een datum vanuit Westerman en als je daar geen reactie op geeft komen ze op die datum je fiets ophalen.

Wil je dat niet dan moet je reageren naar Westerman dat je niet wil dat je fiets opgehaald wordt.
Inderdaad direct even reageren. Mijn reactie werd binnen 24 uur opgevolgt. Bij Westerman zit wel iemand achter de mailbox die snel en adequaat reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Heeft er toevallig al iemand Westerman gebeld met de vraag of zij op dit moment überhaupt aan het leveren zijn? Ongeacht babboe of winora? Ik ben wel benieuwd of ze daar antwoord op geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:31
Ik had altijd een diefstal + pechhulpverzekering voor mijn Curve-E, maar diefstalgevoeligheid is nu wel flink gezakt.

Ben dus eigenlijk op zoek naar een pech-hulpverzekering, in de hoop een stuk minder kwijt te zijn (nu €17,- via ANWB) Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DCNY schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:46:
Ik had altijd een diefstal + pechhulpverzekering voor mijn Curve-E, maar diefstalgevoeligheid is nu wel flink gezakt.

Ben dus eigenlijk op zoek naar een pech-hulpverzekering, in de hoop een stuk minder kwijt te zijn (nu €17,- via ANWB) Iemand een tip?
Zijn er nog verzekeraars die een Babboe verzekeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
Jasphur schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:38:
[...]

Zijn er nog verzekeraars die een Babboe verzekeren?
Waarom niet? Ben er bij de ANWB in ieder geval niet uitgeknikkerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DCNY schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:41:
[...]

Omdat de NVWA adviseert de bakfietsen van Babboe niet te gebruiken. Het risico op pech (en dus kosten voor de verzekeraar) zou daardoor ‘ineens’ hoger kunnen zijn :P

King polis, de standaard verzekeraar van Babboe, bood tijdelijk geen verzekeringen aan voor Babboes.

Sterker nog: op hun site kan ik helemaal geen bakfiets verzekeringen meer vinden :S

Wellicht dat dit allemaal niet speelt voor pechhulp trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 07-07-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
DCNY schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:41:
[...]

Wij ook niet, wat wel jammer was dat we onze verzekering (die ook al 5 jaar liep) niet konden overzetten naar de volgende bakfiets. We zijn er nu dus wel flink op achteruitgegaan in verzekeringskosten. Gelukkig wel verzekerd voor alle nieuwe regels van per 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Mijn enige alternatief is nu minimaal 3.300 euro extra betalen voor dezelfde bakfiets (city-e) die ik nu heb
Ik vind het ook belachelijk, maar toch even toevoegen dat de city-e en de city mountain niet dezelfde fietsen zijn. De mountain is de meest uitbreide versie met luxere onderdelen en o.a. een middenmotor.

Weet iemand overigens of je direct moet betalen tijdens het bestellen van een nieuwe bakfiets? Of kan je betalen bij levering? Het is wel erg riskant om je bakfiets bij hen in te leveren + nog een flinke som geld voordat je iets geleverd krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Celica_T20 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Ik vind het ook belachelijk, maar toch even toevoegen dat de city-e en de city mountain niet dezelfde fietsen zijn. De mountain is de meest uitbreide versie met luxere onderdelen en o.a. een middenmotor.
En blijkbaar is de nieuw te leveren City Mountain weer niet hetzelfde als de bestaande City Mountain. Specs zijn mij nog niet helemaal duidelijk, maar er komt sowieso een nieuw frame en de afmetingen van de nieuw ontworpen fiets wijken ook iets af. Hoeveel dat is, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
xscyther schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:59:
[...]

Wij ook niet, wat wel jammer was dat we onze verzekering (die ook al 5 jaar liep) niet konden overzetten naar de volgende bakfiets. We zijn er nu dus wel flink op achteruitgegaan in verzekeringskosten. Gelukkig wel verzekerd voor alle nieuwe regels van per 1 juli.
Zijn per 1 juli de bakfietsregels veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pigbenis
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 10:49
Heeft er iemand al een bezoek gehad van een Babboe monteur voor inspectie van een frame? Bijv in geval van een e-curve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
pigbenis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:58:
Heeft er iemand al een bezoek gehad van een Babboe monteur voor inspectie van een frame? Bijv in geval van een e-curve.
Nee, in laatste gesprek ook nog steeds geen indicatie gekregen wanneer dit gaat gebeuren…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02:16

Jorissie87

No diggity

Mijn vader die het nieuws rondom deze terugroepactie een beetje gemist heeft, kwam gisteren met de (in zijn gedachten) geweldige mededeling dat hij via zijn fietsenmaker een mooie 2e hands bakfiets voor de kleinkinderen had aangeschaft. Toen ik hem doorvroeg wat voor bakfiets dit dan was, blijkt het om een Babboe te gaan. Die fietsenmaker had niets over de huidige situatie rondom Babboe vermeld bij de verkoop. Kijkend naar wat ik hier in het forum lees, ga ik proberen de koop ongedaan te maken (de fiets is nog niet geleverd)

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realidolownor
  • Niet online
Artikel op FT.com

Bevestiging dat de onafhankelijkheid van Babboe terugkijkend een fout was en nu geïntegreerd is in de groep. Aldus Jegen, CEO Accell group.
The brand was founded in 2005 to produce affordable cargo bikes, it was bought by Accell in 2018 but remained operationally independent. “That was a mistake but I cannot change the past,” said Jegen.
Dat de recall pas einde van het jaar compleet is en blijkbaar zijn er al 10k fietsen opgehaald maar minimaal vervangen.
The recall will be completed only be the end of the year. Until then, Babboe will not sell cargo bikes, focusing instead on producing replacements for customers affected by the recall. So far, close to 10,000 affected bikes have been collected, with some customers receiving replacements.
Toekomst onzeker, pas na de terugroepactie bepaald, voorlopig schrijven ze Babboe niet af.
The future of Babboe will be decided only after the recall has been completed. “In principle, in my view, if we do a good job on the recall and get great safe bikes back on the road, we should earn back the trust of our customers. At this stage, I am not writing off Babboe”.
Wat conflicterend is met het terugtrekken uit het goedkope segment. NVWA is blijkbaar nog steeds bezig met onderzoek..?
What is clear already is that Accell will pull back from the cheaper end of the cargo bike market. Jegen said that one thing they had learned was that Babboe bikes, which started at around €2,500, were positioned at a price level “where you can’t produce a safe and high-quality bike”.

The NVWA told the FT that its investigation was ongoing and declined to comment further.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:23:
[...]

En blijkbaar is de nieuw te leveren City Mountain weer niet hetzelfde als de bestaande City Mountain. Specs zijn mij nog niet helemaal duidelijk, maar er komt sowieso een nieuw frame en de afmetingen van de nieuw ontworpen fiets wijken ook iets af. Hoeveel dat is, geen idee.
Om te beginnen een paar honderd euro voor een nieuwe tent. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
realidolownor schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:17:
Artikel op FT.com

Bevestiging dat de onafhankelijkheid van Babboe terugkijkend een fout was en nu geïntegreerd is in de groep. Aldus Jegen, CEO Accell group.

[...]

Dat de recall pas einde van het jaar compleet is en blijkbaar zijn er al 10k fietsen opgehaald maar minimaal vervangen.

[...]

Toekomst onzeker, pas na de terugroepactie bepaald, voorlopig schrijven ze Babboe niet af.

[...]

Wat conflicterend is met het terugtrekken uit het goedkope segment. NVWA is blijkbaar nog steeds bezig met onderzoek..?

[...]
Voor de liefhebbers: https://archive.is/iLslx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
DCNY schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Zijn per 1 juli de bakfietsregels veranderd?
Ja verschilt per verzekering wat de precieze eisen zijn. Maar gaat met name om eisen rondom track en trace die je moet hebben om te kunnen verzekeren bij de meeste modellen of boven een bepaalde prijs. Ook zijn de prijzen verhoogd naar mijn weten, maar geen idee met hoeveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Jorissie87 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:15:
Mijn vader die het nieuws rondom deze terugroepactie een beetje gemist heeft, kwam gisteren met de (in zijn gedachten) geweldige mededeling dat hij via zijn fietsenmaker een mooie 2e hands bakfiets voor de kleinkinderen had aangeschaft. Toen ik hem doorvroeg wat voor bakfiets dit dan was, blijkt het om een Babboe te gaan. Die fietsenmaker had niets over de huidige situatie rondom Babboe vermeld bij de verkoop. Kijkend naar wat ik hier in het forum lees, ga ik proberen de koop ongedaan te maken (de fiets is nog niet geleverd)
Wow bizar. Ik denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om die verkoop terug te draaien. Dat mag sowieso altijd binnen 8 dagen volgens mij. Verder heeft de verkoper iets verkocht dat niet verkocht had mogen worden, dus dat lijkt me een goede reden om de verkoop teniet te doen. Verder lijkt het me duidelijk dat je vader die bakfiets nooit gekocht had als hij geweten had van de problemen bij Babboe. Het lijkt duidelijk dat die problemen hem niet verteld zijn en dus is er sprake van dwaling.
Wel bizar om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Wat een eikel die fietsenmaker!

Het kán natuurlijk een model zijn wat buiten de terugroepactie valt, maar dan nog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zou eerst even kijken of het er eentje jonger dan 5 jaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Om te beginnen een paar honderd euro voor een nieuwe tent. :)
En een anti-slipmat en stootrand :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

xscyther schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:39:
[...]

Wow bizar. Ik denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om die verkoop terug te draaien. Dat mag sowieso altijd binnen 8 dagen volgens mij. Verder heeft de verkoper iets verkocht dat niet verkocht had mogen worden, dus dat lijkt me een goede reden om de verkoop teniet te doen. Verder lijkt het me duidelijk dat je vader die bakfiets nooit gekocht had als hij geweten had van de problemen bij Babboe. Het lijkt duidelijk dat die problemen hem niet verteld zijn en dus is er sprake van dwaling.
Wel bizar om te lezen!
Tenzij de fiets op afstand (telefonisch, via een website) is aangeschaft, kun je de koop niet zomaar ongedaan maken. Die 8 dagen waar jij het over hebt, is niet in de wet verankerd. Met andere woorden, tenzij de fietsenmaker zelf die regel aanvoert, kun je je daar niet op beroepen.

@Jorissie87:

Waar je je (of eigenlijk je vader) wel op kan beroepen, is dat er niet door de fietsenmaker gecommuniceerd is wat er op dit moment door de NVWA is uitgesproken over Babboe-fietsen. De koopovereenkomst is daardoor tot stand gekomen zonder dat de koper alle nodige informatie had, die wel van belang is om tot een goede beslissing over te gaan. Waarschijnlijk had je vader die fiets niet gekocht als hij die informatie wel had vernomen. Dat noemen we in juridische termen "dwaling", en dwaling is een grond om de koopovereenkomst te ontbinden.

Of er sprake is van dwaling, kun je vaststellen door de controleren of de koop aan de volgende voorwaarden voldoet:

1. heeft een verkopende partij informatie achtergehouden of anders voorgesteld?
2. is aannemelijk dat de koper niet tot aanschaf zou zijn overgegaan als die informatie niet was achtergehouden of wel juist was voorgesteld?
3. had de verkopende partij de betreffende informatie moeten weten op basis van zijn positie?
4. Is de ontbrekende informatie essentieel voor de werking of waarde van het product/goed?

In dit voorbeeld:

1. Ik was er niet bij, maar als we de post van vraagsteller even als waarheid aannemen, dan: ja.
2. Als jij als koper te horen zou krijgen dat de bakfiets bij de toezichthouder als "mogelijk onveilig" (of zelfs "onveilig") te boek staat, dan lijkt mij dat je wel twee keer nadenkt of je zo'n fiets wel zou kopen. Maar dat is aan je vader - er kunnen ook gronden zijn om juist een fiets te kopen die niet de weg op mag van de NVWA.
3. Kort gezegd: ja. Een fietsenmaker hoort op basis van zijn beroep te weten wat er in fietsenland speelt. Als de fiets van een particulier was overgenomen, dan was dit een grijs gebied geweest.
4. Ja, dat kunnen we met zekerheid vaststellen - Babboe-fietsen mogen op dit moment niet gebruikt worden volgens de NVWA, waarmee een aantal kerneigenschappen ("je mag er op fietsen in Nederland", "dit product is deugdelijk en veilig") niet wordt waargemaakt.

Overigens heb je als consument (jouw vader in deze casus) wel een onderzoeksplicht. Ik denk echter (maar dat is mijn mening en ik ben geen rechter) dat de fietsenmaker zich niet kan beroepen op de onderzoeksplicht van je vader. Die onderzoeksplicht weegt m.i. minder zwaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 08-07-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigbenis
realidolownor schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:06:
[...]

Nee, in laatste gesprek ook nog steeds geen indicatie gekregen wanneer dit gaat gebeuren…
Irritant... Mijn display is defect, dus de elektrische aandrijving werkt niet. Bakfiets staat nu al bijna 3 maanden stil in de garage, ik kan ook nergens via alternatieve websites een display op de kop tikken... En Babboe wil uiteraard niet langs komen voor een reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
pigbenis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Irritant... Mijn display is defect, dus de elektrische aandrijving werkt niet. Bakfiets staat nu al bijna 3 maanden stil in de garage, ik kan ook nergens via alternatieve websites een display op de kop tikken... En Babboe wil uiteraard niet langs komen voor een reparatie.
Er was in dit topic iemand die kon vertellen dat die reparaties via de terugroepactie niet gaan over andere defecten dan het frame. Dus reken niet op een vervanging van je display met die reparatie/controle beurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
pigbenis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Ik heb begrepen dat de meeste babboe onderdelen toch best universeel zijn, dus ik zou je aanraden om zelf zo'n display te bestellen en een universele fietsenmaker-aan-huis in te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigbenis
Bakfietsje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Ik heb begrepen dat de meeste babboe onderdelen toch best universeel zijn, dus ik zou je aanraden om zelf zo'n display te bestellen en een universele fietsenmaker-aan-huis in te schakelen
Thanks, mocht je een tip hebben voor een goed universeel display, dan houd ik mij aanbevolen. Ik wil best wel een gokje wagen om dit te kopen en eventueel zelf te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
pigbenis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:03:
[...]

Thanks, mocht je een tip hebben voor een goed universeel display, dan houd ik mij aanbevolen. Ik wil best wel een gokje wagen om dit te kopen en eventueel zelf te installeren.
Welke display heb je? Ik kan me niet voorstellen dat deze niet buiten Babboe om te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigbenis
xscyther schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Welke display heb je? Ik kan me niet voorstellen dat deze niet buiten Babboe om te koop zijn.
Deze heb ik nu: https://www.babboe.nl/gwa-display-r37-6a-2000mm

Die kan ik niet vinden op andere websites, maar wellicht dat een universeel display net zo goed werkt. Vraag is alleen welke erop past...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xscyther
pigbenis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Deze heb ik nu: https://www.babboe.nl/gwa-display-r37-6a-2000mm

Die kan ik niet vinden op andere websites, maar wellicht dat een universeel display net zo goed werkt. Vraag is alleen welke erop past...
Volgens Babboe is dit (https://www.kidscab.be/nl...boe-gwa-display-g600.html) een alternatief. Of dat ook daadwerkelijk klopt weet ik niet.

Allicht dat GWA zelf (https://www.gwaenergy.com/) je meer info kan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riekje2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07-2024
Hai,
Op 6 juni is onze babboe opgehaald en 's avonds meteen het certificaat binnen gekregen en de winora besteld. Tot nu toe nog geen fiets geleverd en babboe kon me ook nog geen levertijd melden. Maar nu vroeg ik me af hebben mensen hier laatst nog een winora geleverd gekregen en hoelang was jullie levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 13:09
riekje2 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:56:
Hai,
[...]. Maar nu vroeg ik me af hebben mensen hier laatst nog een winora geleverd gekregen en hoelang was jullie levertijd?
Ik zou een kijkje nemen op: https://gathering.tweaker...message/79517726#79517726 voor meer informatie daaromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Niet online
xscyther schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:37:
[...]

Volgens Babboe is dit (https://www.kidscab.be/nl...boe-gwa-display-g600.html) een alternatief. Of dat ook daadwerkelijk klopt weet ik niet.

Allicht dat GWA zelf (https://www.gwaenergy.com/) je meer info kan verschaffen.
Iemand ervaringen met kidscab? Ik zag daar ook standaard voor mountain namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
realidolownor schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:12:
[...]

Iemand ervaringen met kidscab? Ik zag daar ook standaard voor mountain namelijk.
Google reviews lijken overwegend positief. Trustpilot wat minder.
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.