Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleykay
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Goedemorgen,

Ik heb een Babboe city bakfiets wat wat ouder is, nu valt die onder de terugroepactie maar door de leeftijd krijgen we de minimale compensatie van 419 euro wat te besteden MOET worden bij Babboe en van de compensatie kan je natuurlijk nooit een nieuwe bakfiets aanschaffen.

Ook hebben wij van 14 februari 2024 tot heden ander vervoer moeten aanschaffen doordat we onze bakfiets niet konden gebruiken ( wat ook tot extra kosten leed )

Nu hebben wij het niet zo breed en heeft het al best wat gekost allemaal, nu kunnen wij inclusief de lage compensatie nooit een nieuwe bakfiets voor terug komen en zou het alleen maar meer geld gaan kosten(wat wij niet hebben).

Voor ons gevoel moeten we nu de bakfiets inleveren en krijgen er niks voor terug.

Heeft iemand advies wat ik hier.mee kan doen en of ik iets kan eisen als gedupeerde.

Ook heb ik het idee dat Babboe er haast bij heeft want zonder akkoord te gaan met het ophalen hebben ze gelijk een mail gestuurd met een datum van ophalen en als je dan niet kan moet je binnen 24uur reageren

Graag hulp en advies

Groetjes wesley

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
wesleykay schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:06:
Goedemorgen,

Ik heb een Babboe city bakfiets wat wat ouder is, nu valt die onder de terugroepactie maar door de leeftijd krijgen we de minimale compensatie van 419 euro wat te besteden MOET worden bij Babboe en van de compensatie kan je natuurlijk nooit een nieuwe bakfiets aanschaffen.

Ook hebben wij van 14 februari 2024 tot heden ander vervoer moeten aanschaffen doordat we onze bakfiets niet konden gebruiken ( wat ook tot extra kosten leed )

Nu hebben wij het niet zo breed en heeft het al best wat gekost allemaal, nu kunnen wij inclusief de lage compensatie nooit een nieuwe bakfiets voor terug komen en zou het alleen maar meer geld gaan kosten(wat wij niet hebben).

Voor ons gevoel moeten we nu de bakfiets inleveren en krijgen er niks voor terug.

Heeft iemand advies wat ik hier.mee kan doen en of ik iets kan eisen als gedupeerde.

Ook heb ik het idee dat Babboe er haast bij heeft want zonder akkoord te gaan met het ophalen hebben ze gelijk een mail gestuurd met een datum van ophalen en als je dan niet kan moet je binnen 24uur reageren

Graag hulp en advies

Groetjes wesley
Lees het topic even door. Velen voor jou met dezelfde overweging. Denk dat je als alternatief alleen kan kiezen voor niet inleveren en je aansluiten bij een bakfietsclaim oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
wesleykay schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:06:
Goedemorgen,

Graag hulp en advies

Groetjes wesley
Alles wat je zegt en vraagt is uitvoerig al besproken. Samenvatting is wel dat het ruk is voor vrijwel iedereen, maar met name voor hen met een bakfiets van voor 2019. Je heb 2 keuzes, accepteren en verder gaan of niet accepteren en verder fietsen op je Babboe. Je kan ook gaan procederen, maar dat gaat je waarschijnlijk nog meer geld kosten.
Dit is nogmaals allemaal ruk, maar lijtk de harde realiteit te zijn....
Je hebt je bakfiets aangemeld bij controleerjebakfiets.nl. Toen je dat deed ben je akkoord gegaan met al hun voorwaarden. Het is niet dat ze er haast bij hebben, je krijgt gewoon zo weinig mogelijk keus binnen hun planning, hiermee is hun planning zo laagkostig mogelijk. Dit alles betekend niet dat je nog steeds kan weigeren dat je bakfiets opgehaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Mooi samengevat @xscyther

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 10-07-2024 13:19 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb trouwens een email terug over de specificaties van het nieuwe model City Mountain, maar daarin staat vooral, met veel woorden, dat ze niks weten over de nieuwe specs en wat er aan de fiets maakt dat de afmetingen anders zijn (dan het huidige model). Dus afwachten dan maar tot de eerste City Mountain geleverd wordt vermoed ik... en maar hopen dat mijn accessoires nog passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 10-07-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Jasphur schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:53:
Ik heb trouwens een email terug over de specificaties van het nieuwe model City Mountain, maar daarin staat vooral, met veel woorden, dat ze niks weten over de nieuwe specs en wat er aan de fiets maakt dat de afmetingen anders zijn (dan het huidige model). Dus afwachten dan maar tot de eerste City Mountain geleverd wordt vermoed ik... en maar hopen dat mijn accessoires nog passen.
Bijzonder. Zou dat ontwerp dan ook nog door de NVWA gekeurd moeten worden? Hoe willen ze eigenlijk massa's van deze fietsen produceren.

Afijn. Allemaal vragen, nul antwoorden. Maakt voor mij persoonlijk niet uit, maar ik gun iedereen een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NVWA keurt volgens mij niet, maar zal denk ik wel een mening hebben. En de massaproductie zal hetzelfde zijn als voorheen, met het nieuwe ‘kwaliteithandhaving proces’ en is daarom wellicht 1 van de redenen waarom het allemaal zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
xscyther schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Je hebt je bakfiets aangemeld bij controleerjebakfiets.nl. Toen je dat deed ben je akkoord gegaan met al hun voorwaarden.
Gelden de voorwaarden niet voor iemand die certificaat heeft geaccepteerd? In de voorwaarden lees ik niks terug. Ook heb ik geen vinkje hoeven zetten dat ik anders dan de algemene voorwaarden accepteer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36

ko9

xscyther schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:37:
[...]

Volgens Babboe is dit (https://www.kidscab.be/nl...boe-gwa-display-g600.html) een alternatief. Of dat ook daadwerkelijk klopt weet ik niet.

Allicht dat GWA zelf (https://www.gwaenergy.com/) je meer info kan verschaffen.
Deze display heb ik op mijn curve zitten (althans, qua uiterlijk identiek).
Echt een top display, veel beter dan de oude displays van Babboe die het allemaal na 3 regendruppels begeven.

Dit display is overigens erop bevestigd door degene van wie ik de Curve op marktplaats heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
wheeler schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Gelden de voorwaarden niet voor iemand die certificaat heeft geaccepteerd? In de voorwaarden lees ik niks terug. Ook heb ik geen vinkje hoeven zetten dat ik anders dan de algemene voorwaarden accepteer.
Werd bij het aanmeldproces vermeld, dat kan ik verder natuurlijk niet terugvinden. Maar als het niet in de algemene voorwaarden staat, dan is dat allicht niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19
ko9 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:05:
[...]

Deze display heb ik op mijn curve zitten (althans, qua uiterlijk identiek).
Echt een top display, veel beter dan de oude displays van Babboe die het allemaal na 3 regendruppels begeven.

Dit display is overigens erop bevestigd door degene van wie ik de Curve op marktplaats heb gekocht.
Bij mij is dit display in een jaar juist al 2 keer stuk gegaan, ik wacht ook op een nieuwe, onder garantie. Babboe is angstvallig stil mbt mijn ticket helaas, paar keer gebeld maar "doorzetten" is het enige wat ze doen. Iemand nog tips? In de tussentijd van mijn defecte displays 1 werkende kunnen maken met wago-klemmetjes en een ziplock tasje. Dit was initieel als tijdelijke oplossing, maar dat tijdelijk begint erg permanent te worden geloof ik...

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
  • Laatst online: 23:19
pigbenis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Deze heb ik nu: https://www.babboe.nl/gwa-display-r37-6a-2000mm

Die kan ik niet vinden op andere websites, maar wellicht dat een universeel display net zo goed werkt. Vraag is alleen welke erop past...
https://www.babboe.nl/gwa-display-g600-v1-2023 Deze kan je gewoon aansluiten als je een:
"Big-E, City-E, Curve-E, Mini-E, Carve-E, Dog-E, Max-E, Go-E, Flow-E" hebt. Je zult dan wel ook een verlangkabel moeten kopen, aangezien dit display een korte kabel heeft, deze vind je hier:
https://www.babboe.nl/gwa...en-stuurbediening-3c2-em6

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Okay als we het gesprek over een display vervangen tot een minimum beperken of verder laten doorgaan in een ander forum topic? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48
wheeler schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:25:
[...]
Met alleen het invullen van een framenummer en achterlaten van mijn gegevens accepteer je geen voorwaarden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-08 11:52

kdi

ahbart schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Met alleen het invullen van een framenummer en achterlaten van mijn gegevens accepteer je geen voorwaarden!
Ik heb zojuist een email ontvangen dat mijn frame nummer herkend is. Uit de email blijkt dat je bij laten ophalen pas akkoord gaat met voorwaarden:
Er is een verzoek voor een ophaalafspraak van jouw bakfiets aangemaakt. Door het laten ophalen van je bakfiets ga je akkoord met de algemene voorwaarden.
Overigens gaan wij de ophaal afspraak afzeggen wanneer de email van Westerman binnenkomt. Een tegoedbon van 780 euro voor een goed onderhouden bakfiets uit 2017 vinden we niet acceptabel. Wij fietsen voorlopig door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
kdi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:57:
[...]
Ik heb zojuist een email ontvangen dat mijn frame nummer herkend is. Uit de email blijkt dat je bij laten ophalen pas akkoord gaat met voorwaarden:
[...]
Overigens gaan wij de ophaal afspraak afzeggen wanneer de email van Westerman binnenkomt. Een tegoedbon van 780 euro voor een goed onderhouden bakfiets uit 2017 vinden we niet acceptabel. Wij fietsen voorlopig door...
Idem hier, maar dan 419 euro. Ik heb meteen een reply gestuurd dat ik niet akkoord ga met het ophalen van de fiets tegen een tegoedbon. Leuk die 419 euro, maar als je dan een nieuwe moet kopen die veel duurder is dan elders, laat dan maar zitten. Laat ze dat geld maar overmaken en dan kunnen ze hem ophalen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Let op: als het framenummer niet goed leesbaar is (bij mij heeft het slot er altijd tegenaan gestuurd), neemt westerman contact op met babboe voor ze hem goedkeuren.
Bij mij heeft westerman 3 weken terug babboe benaderd, maar babboe doet niets. Klantenservice kan en weet ook niets.
Als het framenummer niet goed leesbaar is dus zeker weten niet inleveren, maar beter de fiets houden totdat de actie verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ahbart schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Idem hier, maar dan 419 euro. Ik heb meteen een reply gestuurd dat ik niet akkoord ga met het ophalen van de fiets tegen een tegoedbon. Leuk die 419 euro, maar als je dan een nieuwe moet kopen die veel duurder is dan elders, laat dan maar zitten. Laat ze dat geld maar overmaken en dan kunnen ze hem ophalen. >:)
Ik zou de mail waarin je hun bod afwijst voorzien van meer inhoud dan 'Laat maar zitten, ik schiet hier niets mee op'.

Anders ben je de beste klant die zij zich kunnen wensen. Alle verantwoordelijkheid ligt dan bij jou en zij hebben hun best gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Wolly schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:11:
[...]
Ik zou de mail waarin je hun bod afwijst voorzien van meer inhoud dan 'Laat maar zitten, ik schiet hier niets mee op'.

Anders ben je de beste klant die zij zich kunnen wensen. Alle verantwoordelijkheid ligt dan bij jou en zij hebben hun best gedaan.
Uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dus je hebt de bal weer bij Babboe neergelegd met een uiterste termijn?

Juridisch vind ik het wel tricky, zij doen je een aanbod waarmee de veiligheid wordt gewaarborgd. Jij wijst dit aanbod af om financiele redenen. Wat gebeurt er dan? Wie is er verantwoordelijk voor het vervolg en hoe zorg je ervoor dat die partij ook daadwerkelijk een vervolg eraan gaat geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommaso_be
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-04 23:32
Ik volg ook wat Facebook groepen en kwam bij dit onrustwekkende bericht.
Ik heb zo'n vermoeden dat de actie langer gaat duren dan dit najaar..
(vandaag, 12/7/'24)
Ongelofelijk, wij krijgen aanstaande maandag (na 12 weken wachten) toch geen bakfiets geleverd (mail van Westerman hadden we al ontvangen met track & trace link).
Babboe heeft onze order geannuleerd ivm geen voorraad en vrees dat we niet de enigste zijn….. 😡 vanuit Babboe zelf niks gehoord, heb zelf contact opgenomen met Westerman.

[ Voor 7% gewijzigd door Tommaso_be op 12-07-2024 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Hier is vorig jaar in April onze Babboe City E uit 2016 doorgebroken. We hebben een nieuw frame gehad van Babboe en een herstelfactuur van 2200 euro. Hiervan hebben wij niks hoeven te betalen en we hebben dus een nieuw frame met een nieuw framenummer.
Dit nummer wordt niet herkend, dus mail gestuurd.... vorige week antwoord: fiets uit 2016 dus 500 euro tegoed.....

Ik heb het bij de rechtsbijstand gelegd. Volgens de werkbon is het complete frame nieuw van vorig jaar, dus <5 jaar dus nieuwe bakfiets.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
miel schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:48:
Hier is vorig jaar in April onze Babboe City E uit 2016 doorgebroken. We hebben een nieuw frame gehad van Babboe en een herstelfactuur van 2200 euro. Hiervan hebben wij niks hoeven te betalen en we hebben dus een nieuw frame met een nieuw framenummer.
Dit nummer wordt niet herkend, dus mail gestuurd.... vorige week antwoord: fiets uit 2016 dus 500 euro tegoed.....

Ik heb het bij de rechtsbijstand gelegd. Volgens de werkbon is het complete frame nieuw van vorig jaar, dus <5 jaar dus nieuwe bakfiets.....
Wellicht heb je een nieuw frame uit 2016 gekregen.

Ik vind het interessanter dat ze vorig jaar dus kosteloos een frame repareerden van een fiets die toen 7 jaar oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
1 incident oplossen vs 10.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Tommaso_be schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:28:
(vandaag, 12/7/'24)

[...]
Ergens ook wel weer een soort van goed nieuws want dit betekend ook dat er een boel personen zijn geweest die ondertussen wel een nieuwe fiets hebben gekregen. Geen idee hoe groot het deel Winora bakfietsen was uit het ‘overschot’ dat Accel had, maar toch.

En dat het langer zou gaan duren dan het najaar is eigenlijk geen verrassing :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Daar ben je akkoord mee gegaan bij het inruilen O-)
Lange wachttijd. Babboe erkent dat er ongemak kan zijn ontstaan door het feit dat de Inruilfiets niet kon worden gebruikt vanaf 14 februari 2024 en dat het enige tijd kan duren alvorens de Vervangfiets beschikbaar is. In verband hiermee ontvangen alle Houders een separaat certificaat voor een gratis onderhoudsbeurt voor hun Vervangfiets. Al naar gelang de duur van de periode dat zij hun Inruilfiets niet hebben kunnen gebruiken, of hebben moeten wachten op een Vervangfiets, kan Babboe daarnaast een aanbod doen voor de keuze van een gratis fietsaccessoire. Verder dient ook een eventueel verschil in waarde tussen de Inruilfiets en de Vervangfiets als een vergoeding voor de lange wachttijd te worden beschouwd. Een andere vorm van vergoeding is niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Wolly schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Wellicht heb je een nieuw frame uit 2016 gekregen.

Ik vind het interessanter dat ze vorig jaar dus kosteloos een frame repareerden van een fiets die toen 7 jaar oud was.
Dat laatste is een soort schuld bekentenis als je het mij vraagt….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Om de zoveel posts komt er weer iemand die het ook bij rechtsbijstand heeft neergelegd, ergens al succes? Ik heb dus een aantal partijen gesproken/gemaild/gechat en niemand wilde mij aannemen als klant. Ik heb dus geen doorlopende rechtsbijstand maar ook als eenmalige case was er geen een die het aandurft. Of zijn er individuele successen die niet gedeeld mogen worden?

Voor de goede orde loop ik het pad van in ingebrekestelling, koop ontbinden, dagvaarden, kantonrechter aangezien ik de fiets bij Babboe heb gekocht. Ik weet dat het mij geld en tijd gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Ergens ook wel weer een soort van goed nieuws want dit betekend ook dat er een boel personen zijn geweest die ondertussen wel een nieuwe fiets hebben gekregen. Geen idee hoe groot het deel Winora bakfietsen was uit het ‘overschot’ dat Accel had, maar toch.

Er zullen vast wat mensen fietsen hebben gehad (volgens mij hebben ze ook minimaal 1 Tweaker al wat geleverd). Maar vooralsnog lees ik eigenlijk bijna nergens mensen hun blijdschap uiten over de ontvangen Winora FUB 2w. Ik lees eigenlijk vooral over mensen die na 3 maanden wachten een afleverbericht ontvangen, maar dat levering toch niet doorgaat.

Als er al heel veel geleverd was, hadden ze ons vast met die cijfers om de oren geslagen. Dat ze dat niet doen, zegt eigenlijk al genoeg. Voorraden zijn er al niet meer, dus ik vrees dat de leveringen nu echt op de druppelstand gaan.

Voorlopig gaat ze het waarschijnlijk dan weer niet heel druk krijgen met de dagwaarde-slachtoffers. Er lijken niet veel mensen voor een nieuwe bakfiets te gaan tegen een absurd hoge adviesprijs met een korting die ongeveer even hoog is als wat je kunt besparen door de fiets elders te kopen. :) En eerlijk gezegd: ik denk dat je financieel ook beter af bent om hem dan zelf naar het oud ijzer te brengen en ergens anders (tegen een redelijkere prijs) iets nieuws te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Tommaso_be schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:28:
(vandaag, 12/7/'24)

[...]
Hmja, verschillende personen melden nu dat de bezorging van beloofde Winora's op het laatste moment is geannuleerd. Het lijkt wel alsof de eerste batch na livegang van half april hiermee al in het water dreigt te vallen, is de Winora voorraad nu al op? Ik zou het nu al spannend vinden als ik een certificaat heb met beperkte houdbaarheidsdatum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
wheeler schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:20:
[...]

Hmja, verschillende personen melden nu dat de bezorging van beloofde Winora's op het laatste moment is geannuleerd. Het lijkt wel alsof de eerste batch na livegang van half april hiermee al in het water dreigt te vallen, is de Winora voorraad nu al op? Ik zou het nu al spannend vinden als ik een certificaat heb met beperkte houdbaarheidsdatum 8)7
Je certificaat wissel je in bij je bestelling. Dus qua houdbaarheid maakt dat niks uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TinusXIII schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Je certificaat wissel je in bij je bestelling. Dus qua houdbaarheid maakt dat niks uit.
Het Inruilcertificaat is vanaf het moment van uitgifte één jaar geldig.
https://controleerjebakfiets.nl/algemene-voorwaarden/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Er zullen vast wat mensen fietsen hebben gehad (volgens mij hebben ze ook minimaal 1 Tweaker al wat geleverd). Maar vooralsnog lees ik eigenlijk bijna nergens mensen hun blijdschap uiten over de ontvangen Winora FUB 2w. Ik lees eigenlijk vooral over mensen die na 3 maanden wachten een afleverbericht ontvangen, maar dat levering toch niet doorgaat.

Als er al heel veel geleverd was, hadden ze ons vast met die cijfers om de oren geslagen. Dat ze dat niet doen, zegt eigenlijk al genoeg. Voorraden zijn er al niet meer, dus ik vrees dat de leveringen nu echt op de druppelstand gaan.

Voorlopig gaat ze het waarschijnlijk dan weer niet heel druk krijgen met de dagwaarde-slachtoffers. Er lijken niet veel mensen voor een nieuwe bakfiets te gaan tegen een absurd hoge adviesprijs met een korting die ongeveer even hoog is als wat je kunt besparen door de fiets elders te kopen. :) En eerlijk gezegd: ik denk dat je financieel ook beter af bent om hem dan zelf naar het oud ijzer te brengen en ergens anders (tegen een redelijkere prijs) iets nieuws te kopen.
Heb ik straks mn nieuwe Babboe eerder dan anderen hun Winora :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Heb ik straks mn nieuwe Babboe eerder dan anderen hun Winora :P
Op dit tempo is dat vooral fijn voor je kleinkinderen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Ja, en als je dus een nieuwe (bak)fiets besteld lever je het certificaat weer in. Dat je dan nog een jaar moet wachten op je fiets maakt niet uit voor de houdbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:28
balfnl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:37:
Wij hebben voor onze 2016 city-e inmiddels ook een bod van €567 ontvangen. Hij is door de originele koper met korting gekocht, dus vandaar dat de 30% iets lager uitvalt.

Dit is ver beneden wat wij in augustus 2023 betaald hebben en houdt ook geen rekening met de nutteloos geworden accessoires. Wat wij toen hebben betaald is was toen een redelijk goede prijs, we konden hem van vrienden overnemen.

In principe heb ik het verschil voor mezelf al afgeschreven, maar ik heb het toch bij mijn advocaat neergelegd, ze mogen hier niet zomaar mee wegkomen.
Inmiddels besproken: het afschrijfmodel wat ze hanteren is blijkbaar niet zo gek, totale afschrijving in 10 jaar.

Het alleen uitkeren van een certificaat ipv geld was wel de moeite waard om tegenin te gaan. Er gaat dus wel een schrijven naar Babboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
balfnl schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Inmiddels besproken: het afschrijfmodel wat ze hanteren is blijkbaar niet zo gek, totale afschrijving in 10 jaar.

Het alleen uitkeren van een certificaat ipv geld was wel de moeite waard om tegenin te gaan. Er gaat dus wel een schrijven naar Babboe
Verzekeringtechnisch is dit idd niet gek. Maar bij deze hoeveelheid fietsen met een gemeenschappelijke oorzaak van nalatigheid is dat dus wel wat anders. Sorry, ik kom vooralsnog goed weg in deze situatie, maar wordt nogal moe van mensen die dit voor Babboe goed proberen te praten. Zeker als je er nog bovenop telt dat mensen geen geld in hun hand krijgen, maar dat direct weer bij Babboe moeten besteden aan producten die ze online voor minder kunnen komen.
Alles bij elkaar opgeteld is het gewoon een gigagantische waarde devaluering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat wordt er goed gesproken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 10:17
wheeler schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:22:
[...]

Om de zoveel posts komt er weer iemand die het ook bij rechtsbijstand heeft neergelegd, ergens al succes? Ik heb dus een aantal partijen gesproken/gemaild/gechat en niemand wilde mij aannemen als klant. Ik heb dus geen doorlopende rechtsbijstand maar ook als eenmalige case was er geen een die het aandurft. Of zijn er individuele successen die niet gedeeld mogen worden?

Voor de goede orde loop ik het pad van in ingebrekestelling, koop ontbinden, dagvaarden, kantonrechter aangezien ik de fiets bij Babboe heb gekocht. Ik weet dat het mij geld en tijd gaat kosten.
Jazeker. We hebben via de rechtsbijstand aan Babboe aangegeven dat we hebben begrepen dat de fiets (uit eind 2013) niet meer gebruikt mag worden en dat we daarom verwachten dat Babboe dit kostenloos herstelt en dat we anders stappen ondernemen. Daarop geen reactie, dus nogmaals een kort verzoek tot herstel over te gaan. Opnieuw geen reactie. Eind deze week gaat via de rechtsbijstand de brief de deur uit dat we de koop ontbinden en het aankoopbedrag binnen 2 weken retour verwachten. En bij uitblijven van 2 weken gaat het juridische traject echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41

Heb je toevallig foto's van het gebroken frame? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Zeker ook omdat ik niet met het Babboe bod akkoord ga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miel
Damsplaat schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:45:
[...]

Heb je toevallig foto's van het gebroken frame? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet. Zeker ook omdat ik niet met het Babboe bod akkoord ga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wEtympJlBSqvm9QhijhlJH_AMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIvXfZaw0L9arYbkRJG2pbmI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FngEPpCBLioY_9vo9ou8tb_27fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7jPwyx6sdoqms2yotyiNsNh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

balfnl schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Als het een garantiekwestie of verzekeringskwestie zou zijn, dan is het "afschrijfmodel" inderdaad redelijk standaard.

Maar dit gaat niet over garantie of verzekering - dit gaat over een ondeugdelijk product. Dan gelden andere regels, onder andere door het Quelle-arrest. In dit geval kun je de koopovereenkomst ontbinden, waardoor er een ruil plaats moet vinden: jij levert de fiets in, en Babboe maakt het oorspronkelijke aankoopbedrag naar jou over (zonder aftrek wegens gebruik, waardevermindering of een andere aftrek).

Babboe doet alsof hun neus bloedt, en blijft de afschrijvingstermijn naar voren schuiven. Daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Overigens lijkt het erop, als ik eerder posts teruglees, dat je vooraf akkoord gaat met de afschrijving als je de fiets aanmeldt op de website. Je geeft je juridische sterke positie hier dus mee op.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:28
Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Als het een garantiekwestie of verzekeringskwestie zou zijn, dan is het "afschrijfmodel" inderdaad redelijk standaard.

Maar dit gaat niet over garantie of verzekering - dit gaat over een ondeugdelijk product. Dan gelden andere regels, onder andere door het Quelle-arrest. In dit geval kun je de koopovereenkomst ontbinden, waardoor er een ruil plaats moet vinden: jij levert de fiets in, en Babboe maakt het oorspronkelijke aankoopbedrag naar jou over (zonder aftrek wegens gebruik, waardevermindering of een andere aftrek).
Ik denk dat dat voor ons lastiger is aangezien wij hem tweedehands gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 10:17
Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Babboe doet alsof hun neus bloedt, en blijft de afschrijvingstermijn naar voren schuiven. Daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Overigens lijkt het erop, als ik eerder posts teruglees, dat je vooraf akkoord gaat met de afschrijving als je de fiets aanmeldt op de website. Je geeft je juridische sterke positie hier dus mee op.
Dat je akkoord gaat met het afschrijf model klopt niet. Immers bij het aanmelden van de fiets was nog niet bekend hoe de afschrijving door Babboe bepaald zou worden. Daarmee heeft dat geen enkele juridische basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
prammers schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Dat je akkoord gaat met het afschrijf model klopt niet. Immers bij het aanmelden van de fiets was nog niet bekend hoe de afschrijving door Babboe bepaald zou worden. Daarmee heeft dat geen enkele juridische basis.
Dit denk ik ook. Heb ook scherp opgelet toen ik mij opgaf dat niets hierover in de voorwaarden stond. Is een formulier zonder handtekening überhaupt wel een juridisch document?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Bombonella schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:41:
Ik heb ondertussen ook een bevestiging in de mail dat ze tegen ruil van een omruilcertificaat ter waarde van 549,50 mijn Babboe City uit 2018 willen komen ophalen.
In principe sta ik daar niet helemaal onwelwillend tegenover, alleen is de keuze in de omruilwebshop zie ik nu wel erg pover. Dit zijn precies de fietsen (Trekking/hybride) waar ik echt niets aan heb. Een stads of kinderfiets zou nu wel prima zijn voor ons gezin.

Is het aanbod in de webshop altijd zo geweest?
Winora heeft namelijk ook nog wat andere type fietsen in zijn scala. (Cynische modus: Is dit naast bakfietsen vooral overtollige/overjarige voorraad?)
Ik heb ondertussen aan support voorgelegd dat ik eigenlijk een ander soort fiets zoek dan er beschikbaar is in de "omruilshop" en al antwoord gekregen. In deze e-mail schrijft de support medewerker:
"We willen u graag informeren dat uw omruilcode ook werkt voor het bredere assortiment fietsen van Winora. Dit betekent dat u niet beperkt bent tot de fietsen in de speciale webshop, maar ook kunt kiezen uit het uitgebreide aanbod van Winora-fietsen die zich begeven op de site die mogelijk beter passen bij de behoeften van uw gezin."

Dat biedt mij ieder geval een oplossing die ik ga overwegen, waarbij ik de voucher kan omruilen voor een stadsfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Bombonella schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Dat biedt mij ieder geval een oplossing die ik ga overwegen, waarbij ik de voucher kan omruilen voor een stadsfiets.
Het klinkt goed, maar de helpdesk geeft nog wel eens verkeerde informatie. Niet met opzet maar gewoon om een passend antwoord te geven. Als je zeker wilt zijn dat er niet een Surinaamse medewerker iets heeft verzonnen dan zou ik het echt nog even proberen te dubbelchecken, bij bijvoorbeeld het Accel doorkiesnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Ik heb ondertussen aan support voorgelegd dat ik eigenlijk een ander soort fiets zoek dan er beschikbaar is in de "omruilshop" en al antwoord gekregen. In deze e-mail schrijft de support medewerker:
"We willen u graag informeren dat uw omruilcode ook werkt voor het bredere assortiment fietsen van Winora. Dit betekent dat u niet beperkt bent tot de fietsen in de speciale webshop, maar ook kunt kiezen uit het uitgebreide aanbod van Winora-fietsen die zich begeven op de site die mogelijk beter passen bij de behoeften van uw gezin."

Winora heeft geen webshop… waar zou je dan de voucher moeten inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:20
[...]

Grappig; ik heb ongeveer dezelfde vraag gesteld aan Babboe ("ik kan geen duizenden euros bijbetalen voor een bakfiets om mijn City-E te vervangen (bovenop de €900 voucher), ik mag volgens de voorwaarden geen 2 fietsen (voor de kinderen) kopen, ik mag geen vouchers stapelen, en ik vind dat de enige modellen die ik kan kopen met de voucher (sportfiets) geen alternatief zijn voor een bakfiets. Kunt u mij een alternatief bieden, bijvoorbeeld een 'mana-fiets'?"

Reactie van Babboe is volledig het tegenovergestelde van wat jij als reactie kreeg:
[...]
Het is helaas niet mogelijk om wens te stellen aan andere kleuren en/of modellen die niet in de webshop vertoond worden. De algehele collectie kunt u inzien op onze website.

Als u verdere vragen heeft of hulp nodig heeft bij het maken van uw keuze, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.[...]
Waarom ze mij niet het alternatief van "het bredere assortiment fietsen van Winora" geven weet ik niet, en waar je dan zou moeten kijken en kopen met die voucher is me een raadsel.

Of zou ik de reactie moeten lezen als:
Je kunt de voucher ook op de Babboe-website (dus niet de actiesite) gebruiken?

De reactie spreekt namelijk duidelijk van 'de webshop' en 'onze website' waar het assortiment te vinden zou moeten zijn, niet van 'de actiesite'.

Iemand al geprobeerd de voucher op de reguliere website/webshop van Babboe te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door fritsjof op 15-07-2024 11:04 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-06 14:47
fritsjof schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Iemand al geprobeerd de voucher op de reguliere website/webshop van Babboe te gebruiken?
Op de website van Babboe zijn nog steeds geen fietsen te bestellen toch? Dus het lijkt me dat je de voucher daar ook niet kwijt kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
fritsjof schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Grappig; ik heb ongeveer dezelfde vraag gesteld aan Babboe ("ik kan geen duizenden euros bijbetalen voor een bakfiets om mijn City-E te vervangen (bovenop de €900 voucher), ik mag volgens de voorwaarden geen 2 fietsen (voor de kinderen) kopen, ik mag geen vouchers stapelen, en ik vind dat de enige modellen die ik kan kopen met de voucher (sportfiets) geen alternatief zijn voor een bakfiets. Kunt u mij een alternatief bieden, bijvoorbeeld een 'mana-fiets'?"

Reactie van Babboe is volledig het tegenovergestelde van wat jij als reactie kreeg:

[...]

Waarom ze mij niet het alternatief van "het bredere assortiment fietsen van Winora" geven weet ik niet, en waar je dan zou moeten kijken en kopen met die voucher is me een raadsel.

Of zou ik de reactie moeten lezen als:
Je kunt de voucher ook op de Babboe-website (dus niet de actiesite) gebruiken?

De reactie spreekt namelijk duidelijk van 'de webshop' en 'onze website' waar het assortiment te vinden zou moeten zijn, niet van 'de actiesite'.

Volgens mij kun je wel gewoon twee fietsen kopen voor die voucher. Eventueel met bijbetaling als je boven de waarde uitkomt. Alleen de vervangende (gratis) fiets gaat om 1 fiets per voucher.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle84
  • Laatst online: 16-09 11:21

Ik snap de teleurstelling, maar je hebt een fiets uit 2016 die in 2023 kostenloos is hersteld.
Dan blijft het toch een fiets die is aangeschaft in 2016?

Ik heb mij hier al eerder verbaasd over het meten met verschillende maten, en dat mensen met een tweedehands niet(!) elektrische bakfiets uit 2019 gewoon een nieuwe Windora mogen bestellen zonder bij te betalen. En dat mensen met een in zeer goede staat zijnde elektrische fiets uit najaar 2018 een voucher krijgen en nog 4.000 euro+ moeten bijbetalen.

Het komt er op neer dat iedereen die zijn fiets VOOR 2019 heeft aangeschaft gewoon het bokje is... en aan het kortste eind trekt...

Wij hebben gister ons ophaalbericht ontvangen, maar die ga ik dus annuleren.

Had ik hier al eerder gemeld dat wij onze fiets met factuur hadden aangemeld (november 2018) en daar ruim 900 euro voucher voor kregen, maar omdat het langer duurde ik toch ook nog de fiets met 'framenummer onbekend' had opgeven, en wij daar 419 euro voor zouden ontvangen 8)7
Ze kijken echt naar wat goed voor hen uitkomt.... en niet hoe ze op een eerlijke manier de fietsen kunnen vervangen.

Wel erg jammer dat de claims niet van de grond komen, en de communicatie hierover beperkt is. Als er echt 10.000 gedupeerde zijn, dan kan het toch nog best lucratief zijn om hier werk van te maken? Of zijn is de juridische haalbaarheid te beperkt? Als consument moeten we hierin toch beter beschermd zijn? Wij fietsen voorlopig nog door, en kunnen de afschrijving naar 0 euro financieel gelukkig lijden, maar ik lees hier ook andere berichten, en dat vind ik echt sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uncle84 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Ik snap de teleurstelling, maar je hebt een fiets uit 2016 die in 2023 kostenloos is hersteld.
Dan blijft het toch een fiets die is aangeschaft in 2016?

Ik heb mij hier al eerder verbaasd over het meten met verschillende maten, en dat mensen met een tweedehands niet(!) elektrische bakfiets uit 2019 gewoon een nieuwe Windora mogen bestellen zonder bij te betalen. En dat mensen met een in zeer goede staat zijnde elektrische fiets uit najaar 2018 een voucher krijgen en nog 4.000 euro+ moeten bijbetalen.

Het komt er op neer dat iedereen die zijn fiets VOOR 2019 heeft aangeschaft gewoon het bokje is... en aan het kortste eind trekt...

Wij hebben gister ons ophaalbericht ontvangen, maar die ga ik dus annuleren.

Had ik hier al eerder gemeld dat wij onze fiets met factuur hadden aangemeld (november 2018) en daar ruim 900 euro voucher voor kregen, maar omdat het langer duurde ik toch ook nog de fiets met 'framenummer onbekend' had opgeven, en wij daar 419 euro voor zouden ontvangen 8)7
Ze kijken echt naar wat goed voor hen uitkomt.... en niet hoe ze op een eerlijke manier de fietsen kunnen vervangen.

Wel erg jammer dat de claims niet van de grond komen, en de communicatie hierover beperkt is. Als er echt 10.000 gedupeerde zijn, dan kan het toch nog best lucratief zijn om hier werk van te maken? Of zijn is de juridische haalbaarheid te beperkt? Als consument moeten we hierin toch beter beschermd zijn? Wij fietsen voorlopig nog door, en kunnen de afschrijving naar 0 euro financieel gelukkig lijden, maar ik lees hier ook andere berichten, en dat vind ik echt sneu.
Probleem is dus niet hersteld. Het nieuwe frame heeft dezelfde issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier een fiets gekocht eind 2017, maar in 2019 hersteld (frameversteviging/nieuw frame incl nieuw framenummer) vanwege de toen geldende terugroepactie. Ik ben van mening dat het probleem dus blijkbaar toen al bekend was en blijkbaar niet goed is verholpen, want ik mag niet meer op mijn fiets fietsen. Oftewel Babboe wist in 2019 al dat de fiets niet deugdelijk was en kan zich dan in 2024 niet verschuilen achter het feit dat de fiets in 2024 ouder dan 5 jaar is.

Maarja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. Dus wij fietsen nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Polynidos schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:42:
[...]

Volgens mij kun je wel gewoon twee fietsen kopen voor die voucher. Eventueel met bijbetaling als je boven de waarde uitkomt. Alleen de vervangende (gratis) fiets gaat om 1 fiets per voucher.
Volgens de algemene voorwaarden van de actie kan dat niet:
Geldigheidsduur en beperkingen. De Houder kan het Inruilcertificaat gebruiken om één Vervangfiets uit te kiezen, ook indien de waarde van het Inruilcertificaat voldoende is voor het kiezen van meer dan één Vervangfiets. Het Inruilcertificaat is persoonlijk, niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor geld, ook niet indien en voor zover de waarde van het Inruilcertificaat niet geheel wordt aangewend bij het kiezen van een Vervangfiets. De eventuele restwaarde van het Inruilcertificaat kan ook niet worden gebruikt voor andere goederen of diensten. Het Inruilcertificaat is vanaf het moment van uitgifte één jaar geldig.
Je mag er dus maar één fiets voor kopen, je mag het certificaat niet overdragen en is maar één jaar geldig. (Bron)

Heel flexibel dus :9~

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 10:52
18 april winora besteld met het certificaat. Laatste maanden om de week gebeld. Levertijd werd steeds uitgesteld. Nu was de belofte binnen 8 weken, dat zou op deze week uitkomen.

Zojuist weer gebeld, mededeling: je gaat wel een mail krijgen van de verzender met de leverdatum, maar die zal dan direct geannuleerd worden.

Onbekend wanneer hij wel geleverd wordt.

Wij gaan er inmiddels vanuit dat het niks meer wordt, en gaan een bakfiets leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
turniphead schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:48:
18 april winora besteld met het certificaat. Laatste maanden om de week gebeld. Levertijd werd steeds uitgesteld. Nu was de belofte binnen 8 weken, dat zou op deze week uitkomen.

Zojuist weer gebeld, mededeling: je gaat wel een mail krijgen van de verzender met de leverdatum, maar die zal dan direct geannuleerd worden.

Onbekend wanneer hij wel geleverd wordt.

Wij gaan er inmiddels vanuit dat het niks meer wordt, en gaan een bakfiets leasen.
Hier ook over lease nagedacht, via welke partij ben je van plan dit te gaan doen? En voor welk alternatief ga je dan, Urban Arrow?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turniphead
pelidee schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Hier ook over lease nagedacht, via welke partij ben je van plan dit te gaan doen? En voor welk alternatief ga je doen, Urban Arrow?
Bij ons in de buurt zit een fiestvoordeelshop, die doen ook lease. Dus daar gaan we kijken. Op de site is de batavus fier het goedkoopst: https://www.leasefietsshop.nl/batavus-fier-2-2023

Voor de winora hadden we al en 2e bankje gekocht (past met wat zaagwerk in het bankje), dus die kan ook in de fier. Voordeel is dat het risico niet meer bij mij ligt. Wat mij trekt is: verzekering, reparaties, pechhulp

Een kennis had een babboe leasefiets daar, en die hebben nu voor het zelfde leasebedrag een betere gekregen, zonder dat ze in het babboe circus worden meegetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turniphead
turniphead schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Bij ons in de buurt zit een fiestvoordeelshop, die doen ook lease. Dus daar gaan we kijken. Op de site is de batavus fier het goedkoopst: https://www.leasefietsshop.nl/batavus-fier-2-2023
Toevoeging hierop is trouwens dat onze persoonlijke ervaring met deze fietsvoordeelshop nou ook niet geweldig zijn. Veel kastje/muur momenten gehad, of meerdere keren terug gemoeten met hetzelfde probleem.

De kennis had echter betere ervaringen, waarschijnlijk doordat het een fiets was die ze daar geleased hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
turniphead schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Voor de winora hadden we al en 2e bankje gekocht (past met wat zaagwerk in het bankje), dus die kan ook in de fier. Voordeel is dat het risico niet meer bij mij ligt. Wat mij trekt is: verzekering, reparaties, pechhulp

Een kennis had een babboe leasefiets daar, en die hebben nu voor het zelfde leasebedrag een betere gekregen, zonder dat ze in het babboe circus worden meegetrokken.
Oef 2 jaar lease kost je ~3500 euro... (Nieuwprijs is 4300). 4 jaar lease: ~6000 euro. Wat een geld. En na de looptijd moet je dus je fiets inleveren..

Terwijl als je de fiets nieuw koopt, je er makkelijk 10 jaar op zou moeten kunnen fietsen of na 4 jaar met een aardige restwaarde moet kunnen verkopen.

Daarnaast ben je alsnog verantwoordelijk voor alle schade wat niet door de verzekering wordt gedekt.
Gedurende de Leaseperiode komen alle risico’s van de Fiets, waaronder het risico van diefstal,
verduistering, verlies of schades aan de Fiets, voor rekening van de Afnemer, ook indien er geen sprake is
van schuld van de Afnemer. Alle schade die Driven lijdt doordat de Fiets gedurende de Leaseperiode is
gestolen, verloren gaat, beschadigd raakt of doordat onderdelen van de Fiets missen, worden door
Driven op de Afnemer verhaald, tenzij dit door de Verzekering wordt gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
Kurios schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:44:
[...]

Oef 2 jaar lease kost je ~3500 euro... (Nieuwprijs is 4300). 4 jaar lease: ~6000 euro. Wat een geld. En na de looptijd moet je dus je fiets inleveren..

Terwijl als je de fiets nieuw koopt, je er makkelijk 10 jaar op zou moeten kunnen fietsen of na 4 jaar met een aardige restwaarde moet kunnen verkopen.

Daarnaast ben je alsnog verantwoordelijk voor alle schade wat niet door de verzekering wordt gedekt.

[...]
Oei, dat is toch minder voordelig dan de eerste indruk die ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Kijk ook eens naar refurbished fietsen, zoals die van Urban Arrow of andere duurdere merken/modellen. Dan betaal je ~hetzelfde als 2 jaar lease, maar heb je wel een fiets die goed verkoopbaar is 2e hands, en je betaalt niet de hoofdprijs voor een topkwaliteit bakfiets.
De refurbished-handelaren weten vaak goed wat de zwakke punten zijn van een merk/model en passen de fiets op die punten aan (denk aandrijving, accu, etc.).
Ook op refurbished zit garantie, kopersbescherming, etc. (even voorwaarden lezen uiteraard).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Kurios schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:44:
[...]

[...]
Leuke rekensom wel, maar als je idd je verzekering, reparaties en onderhoud er al inzitten dan moet je dat ook meerekenen. Verzekering betaal je nu al zo 600 per jaar voor. Onderhand/reparaties kan bij redelijk gebruik ook zo 150 euro per jaar of meer zijn. Dan heb je het over minimaal 750 euro per jaar aan uitgaven die al in de lease zit. Dan is die nieuwe fiets na 2 jaar al 5000 euro en na 4 jaar 5800 euro. Dan verschillen de prijzen niet heel veel.
Maar idd dan doe je hem na 4 jaar weg, dan heb je niets en bij de andere nog een verkoopbedrag. Of je hebt een splinternieuwe binnen de lease allicht. Hoe dan ook altijd beter dan de Cargoroo deals :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
bbbrumbrum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Probleem is dus niet hersteld. Het nieuwe frame heeft dezelfde issues.
Dan moet dat dus ook gelden voor alle fietsen van voor 2019...
Ze meten met twee maten, en daar zit mijn probleem.

Mijn standpunt is overigens dat die 5 jaar nergens op gebasseerd is, omdat dit niets met een frame-garantie te maken heeft, maar met een ondeugelijk product, waar ze blijkbaar al jaren vanaf wisten. Dus om vanaf dit voorjaar 5 jaar terug te regekenen slaan 2x nergens op.

Alleen dat iemand die in de tussentijd een vervangend frame heeft gekregen opeens wel in de groep <5 jaar zou vallen is natuurlijk ook niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Als het via je werkgever kan moet je gewoon zakelijk leasen. Dat is daadwerkelijk voordeliger!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fritsjof
xscyther schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:52:
[...]
Verzekering betaal je nu al zo 600 per jaar voor.
[...]
Ben ik de enige die dit wel heel erg duur vindt voor de verzekering?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
fritsjof schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:07:
[...]

offtopic:
Voor bakfietsen van het kaliber Urban Arrow ben je dit als particulier helaas al erg snel kwijt. Mede dankzij de hoge diefstalgevoeligheid. Sommige verzekeraars eisen dan ook een gps tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:07:
[...]

offtopic:
Voor bakfietsen van het kaliber Urban Arrow ben je dit als particulier helaas al erg snel kwijt. Mede dankzij de hoge diefstalgevoeligheid. Sommige verzekeraars eisen dan ook een gps tracker
In Amsterdam misschien. Volgens mij betaal ik 120 per jaar voor een electrische driewieler. En die ga ik waarschijnlijk uit de verzekering halen. Wordt hier toch niet gejat, is na 10 jaar ook de moeite van het stelen waarschijnlijk niet meer waard.

Maar ik zou ook nooit een Winora kopen. Die is echt zwaar overpriced, het geld totaal niet waard. 5200 euro, in your dreams. Voor een Urban Arrow betaal je ook alleen maar zoveel omdat het een hipster-uitvoering is. Winora is een nieuwkomer op de Nederlandse markt, dat was gewoon de Duitse Batavus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
fritsjof schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Foutje mijnerzijds.... Je betaald nu makkelijk 25 euro per maand, dat is 300 per jaar en na 2 jaar is dat 600... Gedachte treintje ging iets te snel blijkbaar.

Daartegenover staat dan weer dat je voor een onderhoudsbeurt elk jaar al snel die 150 kwijt ben en je sinds 1 juli bij de meeste verzekeringen een specifieke track en trace moet hebben waar ook abbo kosten (volgens mij min 5 euro/maand) aan vast zitten.

Het rekensommetje wordt natuurlijk wel anders, maar alles bij elkaar ben je wel jaarlijks het eea kwijt wat je dan bij lease (als het goed is) niet hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door xscyther op 16-07-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

[...]

Dit was natuurlijk te mooi om waar te zijn, ik had al geantwoord om te vragen hoe dit dan in zijn werk zou gaan en een bepaalde fiets te bestellen van Winora die niet in de speciale webshop beschikbaar is. Toen er een e-mail overheen kwam waarin ik op de algemene voorwaarden van deze terugroepactie werd gewezen. Dus een geval van scheve en onduidelijke communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
xscyther schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:38:
[...]

Foutje mijnerzijds.... Je betaald nu makkelijk 25 euro per maand, dat is 300 per jaar en na 2 jaar is dat 600... Gedachte treintje ging iets te snel blijkbaar.

Daartegenover staat dan weer dat je voor een onderhoudsbeurt elk jaar al snel die 150 kwijt ben en je sinds 1 juli bij de meeste verzekeringen een specifieke track en trace moet hebben waar ook abbo kosten (volgens mij min 5 euro/maand) aan vast zitten.

Het rekensommetje wordt natuurlijk wel anders, maar alles bij elkaar ben je wel jaarlijks het eea kwijt wat je dan bij lease (als het goed is) niet hebt.
Wij zijn overgestapt op een Urban Arrow (refurbished), kost een stuk minder dan een Winora, verzekering nog geen €200/jaar, geen GPS-tracker nodig. Fietst een STUK beter dan een Babboe, dat is voor ons overduidelijk. Spijt dat we destijds niet direct voor de UA hebben gekozen, had een hoop geld en dit hele circus gescheeld.

Maar het zal regio-afhankelijk zijn wat kosten voor verzekering betreft.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
xscyther schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Leuke rekensom wel, maar als je idd je verzekering, reparaties en onderhoud er al inzitten dan moet je dat ook meerekenen. Verzekering betaal je nu al zo 600 per jaar voor. Onderhand/reparaties kan bij redelijk gebruik ook zo 150 euro per jaar of meer zijn. Dan heb je het over minimaal 750 euro per jaar aan uitgaven die al in de lease zit. Dan is die nieuwe fiets na 2 jaar al 5000 euro en na 4 jaar 5800 euro. Dan verschillen de prijzen niet heel veel.
Maar idd dan doe je hem na 4 jaar weg, dan heb je niets en bij de andere nog een verkoopbedrag. Of je hebt een splinternieuwe binnen de lease allicht. Hoe dan ook altijd beter dan de Cargoroo deals :*)
Ik heb mijn Babboe nu 7 jaar, Ik heb 5 euro aan reparaties gehad: ander voorlampje.Onderhoud is nihil. Het is ook gewoon hoe je ermee omgaat. Af en toe schoonmaken, ketting ontvetten /insmeren. Het enige wat ik zelf heb gedaan is de versnellingen opnieuw gesteld. Daarna weer als een zonnetje.

Heb ik dus blijkbaar al ~1000 euro (7*150) uitgespaard :) Verzekering durf ik niet te zeggen, maar dat hangt erg van de dekking af. Persoonlijk zou ik nooit 600 euro verzekering per jaar betalen voor zo'n fiets. Fiets staat in de schuur, dus is daar bijvoorbeeld al gedekt. In 5 jaar betaal je dan 3000 euro, lijkt me niet in verhouding.

Maargoed iedereen zn keuzes natuurlijk. Maar als je de cash hebt zou ik m zeker gewoon cash kopen ipv financieren. Het is een verplichting. Wil je er tussentijds vanaf betaal je ook nog een boete (en je moet je fiets inleveren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Kurios schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb mijn Babboe nu 7 jaar, Ik heb 5 euro aan reparaties gehad: ander voorlampje.Onderhoud is nihil. Het is ook gewoon hoe je ermee omgaat. Af en toe schoonmaken, ketting ontvetten /insmeren. Het enige wat ik zelf heb gedaan is de versnellingen opnieuw gesteld. Daarna weer als een zonnetje.

Heb ik dus blijkbaar al ~1000 euro (7*150) uitgespaard :) Verzekering durf ik niet te zeggen, maar dat hangt erg van de dekking af. Persoonlijk zou ik nooit 600 euro verzekering per jaar betalen voor zo'n fiets. Fiets staat in de schuur, dus is daar bijvoorbeeld al gedekt. In 5 jaar betaal je dan 3000 euro, lijkt me niet in verhouding.

Maargoed iedereen zn keuzes natuurlijk. Maar als je de cash hebt zou ik m zeker gewoon cash kopen ipv financieren. Het is een verplichting. Wil je er tussentijds vanaf betaal je ook nog een boete (en je moet je fiets inleveren)
Voorop gesteld had ik al aangegeven dat er een kleine miscalculatie zat en dat die 600, 300 had moeten zijn. Verzekering nu is een stuk hoger dan wat wij de afgelopen 5 jaar betaald hebben. Verder klinkt het alsof je veel geluk met je bakfiets heb gehad of dat je er nooit mee fietste en m binnen had staan. Ik was alleen al aan m'n 3e set banden bezig, denk 5e of 6e set remblokjes en dat is normale slijtage. Kabel van de versnelling is gebroken geweest evenals een kabelbreuk in de voorverlichting. Bak van de accu losgekomen vanonder het bankje etc etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janne85
Een update op de site van de NVWA!
Zo te zien mag er eindelijk gestart worden met de inspecties...😉

https://www.nvwa.nl/nieuw...ver-bakfietsen-van-babboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bij de verkoop van de fietsen staat nog dit:
Babboe moet eerst meer informatie aanleveren waaruit blijkt dat de bakfietsen veilig zijn.
Dat betekend denk ik ook dat de nieuwe modellen nog niet gereed zijn om verstuurd te worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janne85
Jasphur schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:57:
Bij de verkoop van de fietsen staat nog dit:

[...]

Dat betekend denk ik ook dat de nieuwe modellen nog niet gereed zijn om verstuurd te worden…
Dat denk ik ook...verkoop van nieuwe fietsen ligt voorlopig nog stil.

Ben ook benieuwd wat die nieuwe terugroep na 6 maanden precies gaat inhouden.
Afwachten maar weer..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uncle84
Vraagje:

Zijn er hier mensen op het forum die willen meehelpen om een brief op te stellen naar de media, met een update over hoe (slecht) de terugroepactie tot nu toe verloopt.

Hierin kunnen we bijvoorbeeld het volgende meenemen:
- Dat mensen die hun fiets hebben ingeleverd nog lang wachten op een nieuwe fiets, en niet zeker zijn of dit uberhaupt gaat gebeuren
- Dat Babboe een andere regeling heeft voor fietsen ouder dan 2019, wat een grote financiële impact heeft op de klanten, waardoor er een splitsing ontstaat in de manier waarop dit probleem wordt 'opgelost'
- Dat de compensatie die Babboe geeft aan fietsen voor 2019 eigenlijk geen echte compensatie is, aangezien je een voucher krijgt (en geen cash), die je vervolgens in hun eigen webshop moet inleveren (waar de beschikbaarheid beperkt is en elke dag wisselt, ookal leveren ze de fietsen die WEL beschikbaar zijn NIET uit), en is worden de fietsen voor de adviesprijs aangeboden, waardoor je met je voucher een korting krijgt die je bij een fietsenmaker om de hoek in de praktijk ook zou kunnen krijgen. Onder aan de streep krijg je als Babboe eigenaar dus 0 euro voor je fiets, en moet je 5.000 euro betalen voor een vervangend exemplaar.

Ik neem graag de moeite om een brief naar RTL/AD op te stellen, maar heb momenteel niet de tijd om alle pagina's van dit forum terug te lezen om wat belastbare feiten naar boven te halen, die een goede journalist graag zou willen hebben.

Onze eigen casus:
- Tweedehands bakfiets gekocht in okt 2021 voor 2050 euro incl. accessoires en originele factuur
- Originele bakfiets geleverde in november 2018 (en valt daardoor in de regeling van fietsen ouder dan 5 jaar)
- Originele prijs 2199 euro (excl. 239,95 korting). (overigens neemt Babboe die korting maar al te graag mee in het berekenen van de voucherwaarde, maar laten ze de accessoires (a 256 euro) voor het gemak buiten beschouwing
- We hebben een email ontvangen met daarin de melding dat de voucherwaarde 979,53 euro zou zijn (precies de helft van de aanschafprijs met korting).
- De goedkoopste vervangende bakfiets(!) op dit moment op hun website (de Babboe City Mountain) is 4.199 euro
- Dus zouden we dus 3.219 euro (netto) moeten bijbetalen voor een vervangende bakfiets. Voor een fout die niet aan ons (de consument) te verwijten is.
- Aangezien de City Mounten nu niet online verkocht wordt, heb ik even een vergelijking gemaakt voor de Windora, die op de webshop van "controleerjebakfiets.nl" voor 5.199 wordt aangeboden, terwijl ik dezelfde fiets met 500 Wh accu en 85Nm koppel online te vinden is voor 3.999 (https://www.cyclesport.nl/winora-fub-2w-blauw.html) (ja, in beide gevalle is de fiets niet op voorraad, dus dat kunnen we van elkaar wegstrepen).

Aangezien er meer dan 10.000 gedupeerde in Nederland zijn, en er al wat berichten in de media zijn verschenen, kan ik mij voorstellen dat RTL/AD hier best weer een update over wil schrijven, en dat dit wellicht meer effect kan hebben op Accell dan allerlei rechtsbijstandkantoren die wel/geen actie ondernemen.

Ik hoor/zie graag of er mensen willen meewerken aan een samenvatting met wat onderbouwing, waarbij ik mijn eigen casus hierboven ook als standpunt kan meenemen, met de toelichting dat ik hierin zeker niet uniek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
ohja, en dan neem ik in het voorbeeld hierboven nog niet mee dat je wellicht nog allemaal nieuwe accessoires erbij moet kopen (bankje, stoeltje, regentent, etc...) waardoor de financiele strop nog wat groter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:56

Jorissie87

No diggity

Mijn vader heeft onlangs voor de kleinkinderen een Babboe City gekocht. Ondanks het afraden van mijn kant heeft hij de verkoop toch door laten gaan (hij is van de generatie "de afspraak had ik al gemaakt en daar kom je niet op terug"). De verkoper is een handelaar die bij de verkoop niets over de terugroepactie heeft aangegeven, dat vond ik al reden genoeg om de stekker eruit te trekken maargoed, niet mijn keuze.
Inmiddels is de fiets ontvangen. Voordat ik mijn kids erin mee laat rijden wilde ik even checken wat de actuele status van de fiets is. Op controleerjebakfiets.nl kwam het framenummer niet terug. Gebeld met de klantenservice van Babboe. Fiets bleek in eerste instantie nog op naam van de oude eigenaar te staan. Mijn vader kreeg het advies om de registratie om te zetten naar zijn eigen naam. Hij krijgt dan melding van de terugroepactie. Iemand komt hem dan "binnen twee weken" ophalen en mijn vader krijgt er een omruilvoucher voor terug voor de Babboewebshop. Ik lees hier weinig positieve verhalen over de afhandeling daarvan (met name op doorlooptijd). Wat is nu de wijze keuze? Terug naar de handelaar en geld terugeisen dat er een mankerende fiets verkocht is waar een terugroepactie op van toepassing is of het positieve ervan inzien en concluderen dat we nu voor de prijs van een tweedehands fiets een nieuwe fiets terugkrijgen?
Edit: Fiets is jonger dan 5 jaar (gecontroleerd door de Babboe klantenservice op basis van het framenummer)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorissie87 op 19-07-2024 12:46 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jorissie87 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:25:
Mijn vader heeft onlangs voor de kleinkinderen een Babboe City gekocht. Ondanks het afraden van mijn kant heeft hij de verkoop toch door laten gaan (hij is van de generatie "de afspraak had ik al gemaakt en daar kom je niet op terug"). De verkoper is een handelaar die bij de verkoop niets over de terugroepactie heeft aangegeven, dat vond ik al reden genoeg om de stekker eruit te trekken maargoed, niet mijn keuze.
Inmiddels is de fiets ontvangen. Voordat ik mijn kids erin mee laat rijden wilde ik even checken wat de actuele status van de fiets is. Op controleerjebakfiets.nl kwam het framenummer niet terug. Gebeld met de klantenservice van Babboe. Fiets bleek in eerste instantie nog op naam van de oude eigenaar te staan. Mijn vader kreeg het advies om de registratie om te zetten naar zijn eigen naam. Hij krijgt dan melding van de terugroepactie. Iemand komt hem dan "binnen twee weken" ophalen en mijn vader krijgt er een omruilvoucher voor terug voor de Babboewebshop. Ik lees hier weinig positieve verhalen over de afhandeling daarvan (met name op doorlooptijd). Wat is nu de wijze keuze? Terug naar de handelaar en geld terugeisen dat er een mankerende fiets verkocht is waar een terugroepactie op van toepassing is of het positieve ervan inzien en concluderen dat we nu voor de prijs van een tweedehands fiets een nieuwe fiets terugkrijgen?
Zie Wolly in "Babboe bakfiets terugroepactie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:56

Jorissie87

No diggity

Fiets is jonger van 5 jaar. Dit is gecontroleerd door de klantenservice van Babboe op basis van het framenummer.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jorissie87 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Fiets is jonger van 5 jaar. Dit is gecontroleerd door de klantenservice van Babboe op basis van het framenummer.
Dan zou ik concluderen dat je nu voor de prijs van een tweedehands fiets een nieuwe fiets terugkrijgt.

Het is alleen de vraag wanneer, maar ik zou de gok wel aandurven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jorissie87 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:25:
Edit: Fiets is jonger dan 5 jaar (gecontroleerd door de Babboe klantenservice op basis van het framenummer)
In dat geval zou ik hem aanmelden bij Babboe en een nieuwe fiets bestellen in hun webshop met de voucher die je krijgt zodra de fiets opgehaald wordt. Dan kan je een duurdere en betere fiets terugkrijgen. Dat proces is echter tergend langzaam en zal nog wel maanden gaan duren. Als je vader die tijd heeft, zeker doen.

Is er meer urgentie, dan zou ik zeker terug gaan naar de handelaar. In het beste geval krijgt je vader zijn geld terug en kan hij op zoek naar een alternatief.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fritsjof
Ook interessant om mee te nemen:

1. De voorwaarden van de voucher zijn ronduit slecht: (1 jaar geldig, slechts 1 fiets kopen ongeacht de restwaarde van de voucher, de alternatieve fietsen zijn of vele malen duurder dan de voucher waardevol is, fietsen die gekocht kunnen worden met de waarde van de voucher zijn geen alternatief voor een bakfiets (een sportfiets is geen alternatief voor een bakfiets)
2. Babboe verdient aan de actie: De geboden fietsen in de shop worden voor retailprijs aangeboden, dus Babboe maakt opnieuw winst als jij met voucher en bijbetaling een bakfiets koopt (verdienmodel gebaseerd op levering van onveilig product)
3. De omruilactie wordt mooier gepresenteerd dan ze is: De omruilactie die 'mooi' wordt genoemd is slechts voor een beperkt deel van de Babboe-bezitters mooi, voor de rest is het een financiele strop - maar Babboe presenteert het als een mooie actie voor alle klanten
4. Er loopt een strafrechtelijk onderzoek: We moeten niet vergeten dat Babboe dit probleem kende (al langere tijd) en dat ze haar klanten dus willens en wetens een risico heeft laten lopen (vooral schrijnend omdat bakfietsen voornamelijk worden gebruikt om kinderen mee te vervoeren) en inspecteurs opzettelijk om de tuin heeft geleid - het is dan ook opvallend dat de RB-partijen hier niets mee willen doen
5. Er gaat heel veel mis in de communicatie: Babboe vertelde ons dat onze fiets al is aangemeld bij de transporteur, maar de transporteur wist van niets. Babboe gaat hier zelf dan niet op acteren, maar legt het probleem gewoon terug bij de klant. Je moet dus als klant heel mondig en actief zijn om niet vergeten te worden door Babboe, en zelfs als je wel wekelijks belt/mailt duurt het vele maanden voordat er iets gebeurt. Het grote verschil in verstrekte informatie door medewerkers van Babboe is algeheel bekend inmiddels

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Laatst online: 12:21

arnova

weet veel, maar niet alles

fritsjof schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Ook interessant om mee te nemen:

1. De voorwaarden van de voucher zijn ronduit slecht: (1 jaar geldig, slechts 1 fiets kopen ongeacht de restwaarde van de voucher, de alternatieve fietsen zijn of vele malen duurder dan de voucher waardevol is, fietsen die gekocht kunnen worden met de waarde van de voucher zijn geen alternatief voor een bakfiets (een sportfiets is geen alternatief voor een bakfiets)
2. Babboe verdient aan de actie: De geboden fietsen in de shop worden voor retailprijs aangeboden, dus Babboe maakt opnieuw winst als jij met voucher en bijbetaling een bakfiets koopt (verdienmodel gebaseerd op levering van onveilig product)
3. De omruilactie wordt mooier gepresenteerd dan ze is: De omruilactie die 'mooi' wordt genoemd is slechts voor een beperkt deel van de Babboe-bezitters mooi, voor de rest is het een financiele strop - maar Babboe presenteert het als een mooie actie voor alle klanten
4. Er loopt een strafrechtelijk onderzoek: We moeten niet vergeten dat Babboe dit probleem kende (al langere tijd) en dat ze haar klanten dus willens en wetens een risico heeft laten lopen (vooral schrijnend omdat bakfietsen voornamelijk worden gebruikt om kinderen mee te vervoeren) en inspecteurs opzettelijk om de tuin heeft geleid - het is dan ook opvallend dat de RB-partijen hier niets mee willen doen
5. Er gaat heel veel mis in de communicatie: Babboe vertelde ons dat onze fiets al is aangemeld bij de transporteur, maar de transporteur wist van niets. Babboe gaat hier zelf dan niet op acteren, maar legt het probleem gewoon terug bij de klant. Je moet dus als klant heel mondig en actief zijn om niet vergeten te worden door Babboe, en zelfs als je wel wekelijks belt/mailt duurt het vele maanden voordat er iets gebeurt. Het grote verschil in verstrekte informatie door medewerkers van Babboe is algeheel bekend inmiddels
Eigenlijk is dit de kern: Babboe heeft een foutief product geleverd en is wettelijk verplicht dat te repareren, te vervangen voor een gelijkwaardig product of het aankoop bedrag terug te betalen. Niks meer, niks minder. Daarom slaat die hele voucher-constructie waar mensen met een fiets van voor 2019 massaal mee het schip in gaan, uberhaupt helemaal nergens op.

Daarom snap ik niet waarom rechtsbijstandsverzekeringen zo terughoudend zijn aangezien het juridisch zo klaar als een klontje is, volgens mij. Misschien moeten we ons toch maar massaal bij hen gaan melden om daar beweging in te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door arnova op 20-07-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
arnova schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:18:
[...]

Eigenlijk is dit de kern: Babboe heeft een foutief product geleverd en is wettelijk verplicht dat te reparen, te vervangen voor een gelijkwaardig product of het aankoop bedrag terug te betalen. Niks meer, niks minder. Daarom slaat die hele voucher-constructie waar mensen met een fiets van voor 2019 massaal mee het schip in gaan, uberhaupt helemaal nergens op.

Daarom snap ik niet waarom rechtsbijstandsverzekeringen zo terughoudend zijn aangezien het juridisch zo klaar als een klontje is, volgens mij. Misschien moeten we ons toch maar massaal bij hen gaan melden om daar beweging in te krijgen?
Dikke aanname: maar verwacht dat ze zo terughoudend omdat, wellicht tot het tegendeel is bewezen in het strafrechtelijk onderzoek, Babboe juridisch gezien binnen de lijntje kleurt. Ik ben verre van bekend in de juridische wereld maar als vrijwel geen enkele rechtsbijstand of zelfs die massaclaim er geen echt groot schalig werk van maakt dan is er ‘iets’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Eigenlijk is dit de kern: Babboe heeft een foutief product geleverd en is wettelijk verplicht dat te reparen, te vervangen voor een gelijkwaardig product of het aankoop bedrag terug te betalen. Niks meer, niks minder. Daarom slaat die hele voucher-constructie waar mensen met een fiets van voor 2019 massaal mee het schip in gaan, uberhaupt helemaal nergens op.

Als geen enkele rechtsbijstand hierin mee wil gaan is het misschien niet zo klaar als een klontje. Je kan gedupeerde echter zo wel op het verkeerde been brengen. Mag ik vragen wat jou juridische achtergrond is als je hier zo van overtuigd bent?

En kom niet aan met het argument dat rechtsbijstand niets wil doen. Ze hebben bij mij er al flink wat tijd inzitten, maar blijven standhouden dat het aankoopbedrag van een 7 jarige fiets onrealistisch is. Zelfs een bijbetaling van de afschrijving (70% van aanschafprijs in 2016), oftewel de andere kant van de deal zien ze geen juridische grond voor.

De juristen van de Accell groep zullen ook niet gek zijn en het minimale bieden om het op te lossen. De aanname dat zowel die juristen als alle rechtsbijstandverzekeringen niet weten hoe het zit is wel erg ver gezocht. Daarnaast horen we van de claim groep ook niets meer na een inventarisatie van duizenden gedupeerden.

Enige levensvatbare is dan de media opzoeken, zodra er teveel aandacht en daarmee reputatie schade ontstaat is een bedrijf misschien te bewegen om hun reputatie te beschermen, ook al is daar wettelijk helemaal geen grond voor. Voor programma’s als Radar en Kassa hoeft het alleen maar een pakkend verhaal te zijn, want ook eindelijk ligt daar weer hún verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Laatst online: 12:21

arnova

weet veel, maar niet alles

Deveon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Als geen enkele rechtsbijstand hierin mee wil gaan is het misschien niet zo klaar als een klontje. Je kan gedupeerde echter zo wel op het verkeerde been brengen. Mag ik vragen wat jou juridische achtergrond is als je hier zo van overtuigd bent?

En kom niet aan met het argument dat rechtsbijstand niets wil doen. Ze hebben bij mij er al flink wat tijd inzitten, maar blijven standhouden dat het aankoopbedrag van een 7 jarige fiets onrealistisch is. Zelfs een bijbetaling van de afschrijving (70% van aanschafprijs in 2016), oftewel de andere kant van de deal zien ze geen juridische grond voor.

De juristen van de Accell groep zullen ook niet gek zijn en het minimale bieden om het op te lossen. De aanname dat zowel die juristen als alle rechtsbijstandverzekeringen niet weten hoe het zit is wel erg ver gezocht. Daarnaast horen we van de claim groep ook niets meer na een inventarisatie van duizenden gedupeerden.

Enige levensvatbare is dan de media opzoeken, zodra er teveel aandacht en daarmee reputatie schade ontstaat is een bedrijf misschien te bewegen om hun reputatie te beschermen, ook al is daar wettelijk helemaal geen grond voor. Voor programma’s als Radar en Kassa hoeft het alleen maar een pakkend verhaal te zijn, want ook eindelijk ligt daar weer hún verdienmodel.
Ik heb geen specifieke juridische achtergrond (dat heb ik ook niet gesuggereerd), maar dat betekent toch niet dat je niks van (consumenten) recht kan afweten? Mijn kennis is gebaseerd op wat ik weet aangaande de wetgeving over consumentenrecht, non-conforme producten, en wat in deze thread ook al een paar genoemd is: het quelle-arrest. En "overtuigd" zijn jouw woorden, het is aan ieder om z'n eigen afweging te maken dan wel zijn verstand te gebruiken. Dit is in ieder geval hoe ik er tegenaan kijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
arnova schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Ik heb geen specifieke juridische achtergrond (dat heb ik ook niet gesuggereerd), maar dat betekent toch niet dat je niks van (consumenten) recht kan afweten? Mijn kennis is gebaseerd op wat ik weet aangaande de wetgeving over consumentenrecht, non-conforme producten, en wat in deze thread ook al een paar genoemd is: het quelle-arrest. En "overtuigd" zijn jouw woorden, het is aan ieder om z'n eigen afweging te maken dan wel zijn verstand te gebruiken. Dit is in ieder geval hoe ik er tegenaan kijk.
Je noemt dat het “zo klaar als een klontje is”, als iedereen met expertise ons unaniem erop tegenspreekt dan vind ik dat je toch wel erg veel overtuiging hebt om vast te houden aan je eigen interpretatie van het consumentenrecht. Persoonlijk vind ik dat soort meningen een verkeerde hoop geven van de situatie richting andere lezers die misschien minder kennis van het consumentenrecht hebben als jijzelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De juridische wereld is traag en heeft, in tegenstelling tot de consument, een ellenlang geduld. Zeker omdat er strafrechtelijk nog e.e.a. loopt, zou ik ook misschien wel wachten tot daar een uitspraak in is. Kun je die uitspraak mooi "meenemen" in je civiele traject.

En als ze daar inderdaad straks veroordeeld gaan worden voor het jarenlang ondermijnen van het toezicht van de NVWA, dan hebben mensen met een 6 of 7 jaar oude fiets.... ineens een veel sterkere zaak. Maarja, die veroordeling is er nog niet, dus daar kun je NU helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:41:
De juridische wereld is traag en heeft, in tegenstelling tot de consument, een ellenlang geduld. Zeker omdat er strafrechtelijk nog e.e.a. loopt, zou ik ook misschien wel wachten tot daar een uitspraak in is. Kun je die uitspraak mooi "meenemen" in je civiele traject.

En als ze daar inderdaad straks veroordeeld gaan worden voor het jarenlang ondermijnen van het toezicht van de NVWA, dan hebben mensen met een 6 of 7 jaar oude fiets.... ineens een veel sterkere zaak. Maarja, die veroordeling is er nog niet, dus daar kun je NU helemaal niets mee.
Eer daar een onherroepelijke veroordeling ligt ben je vele jaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Of het vele jaren is... dat weet ik niet. Dat het meer dan 1 jaartje gaat zijn, daar ben ik wel van overtuigd. Dat is het probleem natuurlijk ook voor veel mensen, die niet even 4k tot 5k hebben liggen voor een nieuwe bakfiets. Als je dat wel hebt, kun je gewoon de regeling weigeren en uiteindelijk gaan voor een juridische procedure (kans op centen in de toekomst) of een klandestiene reparatie aan de oude bakfiets en die dan voor een redelijke prijs verkopen over een tijdje.

Maar ik ben wel bang, dat dit hele akkefietje ook wel invloed gaat hebben op de algemene beschikbaarheid van fietsonderdelen en dus een algemeen prijsopdrijvende werking voor de hele markt kan gaan hebben (als dat nu niet al het geval is). Accell groep heeft snel heel veel onderdelen en materialen nodig voor de productie van een enorm aantal bakfietsen van hun nieuwe NL speler Winora.

Onze bakfiets (3-wieler, elektrisch) is inmiddels 10 jaar oud en die gaat zo langzaam wel een keer richting vervanging. Ik overweeg om via mijn werkgever een nieuwe bakfiets te leasen (fiscale regeling), maar ben eigenlijk bang dat dit hele gedoe de marktprijzen op dit moment extra hoog maakt. Praktisch gezien zou ik beter af zijn om straks zo'n overbodige Winora van MP te scoren als die al een poosje daadwerkelijk geleverd worden aan mensen die al iets anders hebben. Op dat moment zal de vraag in dat segment wel gaan opdrogen waarschijnlijk en zullen ze misschien wel voor lekkere prijsjes gaan. Maar wij willen geen tweewieler, moet echt een driewieler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Wolly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Jep, en dan is die voucher inmiddels niet meer geldig, en dat is de reden waarom ze de geldigheid op één jaar hebben gezet; juridische kwestie zo lang mogelijk rekken en gedupeerden 'klem zetten' tussen de keuze nu voucher inwisselen voor een product dat geen vervanging genoemd kan worden/flink bijbetalen, of risico dat je helemaal met lege handen achterblijft.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
fritsjof schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Jep, en dan is die voucher inmiddels niet meer geldig, en dat is de reden waarom ze de geldigheid op één jaar hebben gezet; juridische kwestie zo lang mogelijk rekken en gedupeerden 'klem zetten' tussen de keuze nu voucher inwisselen voor een product dat geen vervanging genoemd kan worden/flink bijbetalen, of risico dat je helemaal met lege handen achterblijft.
Ik zie het verband tussen een mogelijke strafzaak en de geldigheid van de voucher niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
fritsjof schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Na het accepteren van de voucher worden je kans op vervolg stappen erg klein. Meestal is het met dit soort compensatie dat verder claims ook direct afgekocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Na het accepteren van de voucher worden je kans op vervolg stappen erg klein. Meestal is het met dit soort compensatie dat verder claims ook direct afgekocht worden.
Je hebt eigenlijk maar 2 mogelijkheden:
- Het voorstel accepteren en je fiets en rechten (tot op zekere hoogte) inleveren.
- Het voorstel weigeren.

Voor de groep die een nieuwe bakfiets krijgt, is dat een no-brainer natuurlijk. Die zetten een vinkje bij de Winora en hopen dat hij binnen afzienbare tijd gewoon geleverd gaat worden voor 0 euro.

Maar iemand die een voucher van 419 euro krijgt en een Winora zou willen, kan hem gewoon beter ergens anders kopen en die voucher helemaal niet gebruiken. Ding is - ook met onbekende levertijd overigens - te koop voor minder dan 5199 - 419 = 4780 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Eigenlijk is dit de kern: Babboe heeft een foutief product geleverd en is wettelijk verplicht dat te repareren, te vervangen voor een gelijkwaardig product of het aankoop bedrag terug te betalen. Niks meer, niks minder. Daarom slaat die hele voucher-constructie waar mensen met een fiets van voor 2019 massaal mee het schip in gaan, uberhaupt helemaal nergens op.

Voor wat het waard is, mijn rechtsbijstandverzekering is al een dikke week bezig om te bepalen wat ze met mijn vraag gaan doen. Het lijkt er dus op dat ze het vooralsnog niet direct afwimpelen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Ik wilde zeggen "of koop een Batavus Fier" maar die heeft bij fietsvoordeelshop een levertijd van maart 2025... Ik hoop toch niet dat wij ook zo lang op onze Winora's en Babboes moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
Wij hebben nog steeds geen afspraak gehad voor een controle / beurt van onze city. Ook echt geen communicatie meer sinds aanmelding van het framenummer.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:29:
[...] Maar wij willen geen tweewieler, moet echt een driewieler zijn.
Ik ben wel benieuwd waarom je per se een driewieler wilt?
Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.