Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
carpebios schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:44:
Wij hebben nog steeds geen afspraak gehad voor een controle / beurt van onze city. Ook echt geen communicatie meer sinds aanmelding van het framenummer.
De manier waarop de controle/reparatie wordt uitgevoerd is pas eergister goedgekeurd door de NVWA. Ik hoop dat je snel bericht krijgt en er een datum wordt afgesproken.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2024 19:04 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Bakfietsje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:35:
Ik wilde zeggen "of koop een Batavus Fier" maar die heeft bij fietsvoordeelshop een levertijd van maart 2025... Ik hoop toch niet dat wij ook zo lang op onze Winora's en Babboes moeten wachten!
Waarom nog gaan van iets van de Accell groep? Er zijn momenteel weer nieuwe merken op de markt ga daar eens kijken. Ik hoorde vandeweek dat Dolly zat voorraad heeft. Momenteel zie ik acties voorbij komen van oa Lovens en Urban Arrow. Bij de Mantel zag ik leuke aanbiedingen van Cube en Trek staan en op marktplaats zie ik een, voor mij nieuw merk, elektrische bakfiets die nieuw al voor onder de 2000 euro. Geen idee wat je daarvoor koopt, maar er zijn echt wel opties als je het geld kan missen.

Dat hebben wij gedaan, iets anders gekocht en mocht die Winora nog komen dan zien we dan wel wat we nog terugkrijgen van onze investering. Voor dat geld hebben we iig veel meer bakfiets gekocht dan we hadden of zouden krijgen, hebben we een winkel in de buurt waar we voor onderhoud etc naartoe kunnen en we hebben nooit meer te maken met Accell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
xscyther schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:11:
[...]

Waarom nog gaan van iets van de Accell groep? Er zijn momenteel weer nieuwe merken op de markt ga daar eens kijken. Ik hoorde vandeweek dat Dolly zat voorraad heeft. Momenteel zie ik acties voorbij komen van oa Lovens en Urban Arrow. Bij de Mantel zag ik leuke aanbiedingen van Cube en Trek staan en op marktplaats zie ik een, voor mij nieuw merk, elektrische bakfiets die nieuw al voor onder de 2000 euro. Geen idee wat je daarvoor koopt, maar er zijn echt wel opties als je het geld kan missen.

Dat hebben wij gedaan, iets anders gekocht en mocht die Winora nog komen dan zien we dan wel wat we nog terugkrijgen van onze investering. Voor dat geld hebben we iig veel meer bakfiets gekocht dan we hadden of zouden krijgen, hebben we een winkel in de buurt waar we voor onderhoud etc naartoe kunnen en we hebben nooit meer te maken met Accell.
Oh dat zou ik ook doen als ik voor die keuze stond, ik zei het enkel omdat het precies dezelfde fiets is. Maar totaal niet interessant dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompidompi schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom je per se een driewieler wilt?
Da's gewoon persoonlijke voorkeur. In het verleden hebben we een niet-elektrische 2-wieler gehad (een Gazelle Cabby). Heerlijk ding om mee rond te toeren destijds Toen kwam ondersteuning net een beetje op, maar was echt nog lang niet de standaard. Maar nu gebruiken we hem echt vooral voor als we echt even wat te vervoeren hebben. En dan is zeker met flink wat gewicht en volume een driewieler wel heel fijn. Ook in de winter fietst een driewieler gewoon lekker stabiel. Hij heeft ook zeker zijn nadelen hoor. Met een 2-wieler ben je bijvoorbeeld echt sneller en die rijdt wat minder wiebelig. Bochten met een driewieler zijn wat meer een dingetje dan met een tweewieler. Maar voor "het gewone fietswerk" hebben we ook allebei gewoon een simpele e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zou dit dan de week worden waarin de reparaties/controles gepland gaan worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 20:55
Jasphur schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:06:
Zou dit dan de week worden waarin de reparaties/controles gepland gaan worden?
Heb je misschien last van een zonnesteek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Je zou het een hele groep gedupeerden wel gunnen. Dat de (ingehuurde) monteurs klaar staan met een draaiboek, onderdelen en een volle rit per regio krijgen aangeboden en dan heel veel mensen blij kan maken. Die kunnen dan de zomer weer de weg op met een versterkte bakfiets en bewijs van goedkeuring.

Mijn gevoel zegt dat er weer onvoorziene omstandigheden optreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Wolly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Ik zie het verband tussen een mogelijke strafzaak en de geldigheid van de voucher niet.
De voucher is slechts één jaar geldig en bij gebruik van de voucher accepteer je de geboden oplossing (de voucher wissel je in voor een Vervangfiets) als compensatie voor het probleem. Je gaat dus akkoord met de voorwaarden zoals door Babboe gesteld.

Of, zoals Babboe het zelf omschrijft in de voorwaarden (art. 6.):
Door het Inruilcertificaat in te wisselen geeft de Houder aan dat hij of zij de Vervangfiets en de hierna in artikel 8 bedoelde compensatie beschouwt als een passende tegemoetkoming in de door hem of haar geleden schade
Daar dan achteraf op terugkomen (bij uitspraak strafzaak) is vrij kansloos.

En ook opvallend, in artikel 6. van de voorwaarden lees ik:
Het Inruilcertificaat is vanaf het moment van uitgifte één jaar geldig. Het is na inwisseling van een Inruilcertificaat, of bij gebreke van inwisseling na afloop van voornoemde termijn van één jaar, al naar gelang welke van deze twee momenten zich eerder voordoet, niet meer mogelijk Babboe of de verkoper van de Inruilfiets nog op enigerlei grond aan te spreken in verband met de kwaliteit van de Inruilfiets.
Betekent dit nou dat Babboe stelt dat hoe slecht van kwaliteit de inruilfiets (die wordt geboden ter compnesatie van de onveilige bakfietsen) ook is - zij er niet op kunnen worden aangesproken? Dus als ook de inruilfietsen onveilig blijken te zijn, dan is dat maar zo?

Of speelt hier het verschil tussen 'Vervangfiets' en 'Inruilfiets' (beide termen worden door elkaar gebruikt in artikel 6. van de voorwaarden)?

Ik ben niet zo juridisch onderlegd dus ik zal het wel niet goed begrijpen, wellicht kan iemand die wel een juridische achtergrond heeft dit beter duiden.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@fritsjof zoals ik het lees staat daar dat je niet bij Babboe moet komen klagen als je een voucher hebt gekregen maar niet hebt gebruikt en je nog in te ruilen bakfiets, dus je oude Babboe, stuk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Jasphur schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:47:
@fritsjof zoals ik het lees staat daar dat je niet bij Babboe moet komen klagen als je een voucher hebt gekregen maar niet hebt gebruikt en je nog in te ruilen bakfiets, dus je oude Babboe, stuk gaat.
Aah ja dus:
  • 'Vervangfiets' = de fiets die je met een voucher (+bijbetaling evt.) kunt kopen in de actieshop (ter compensatie van de 'Inruilfiets')
  • 'Inruilfiets' = de onveilig verklaarde Babboe bakfiets
Dat klinkt logisch dan ja. Dus als je je voucher niet binnen een jaar gebruikt OF je gebruikt de voucher wel, welke eerder komt, bepaalt dat je Babboe niet meer kunt aanspreken op de onveilige Babboe bakfiets die we allemaal hebben.

Dus er moet binnen een jaar gehandeld worden, hoe dan ook, want na een jaar zegt Babboe dat ze niet meer aansprakelijk zijn voor hun onveilige producten. Houdt zoiets juridisch stand? Ik vind het nogal wat dat je gewoon stelt dat je als consument maar één jaar de tijd hebt om juridisch actie te ondernemen tegen de fabrikant van een onveilig product (welke ze zelf hebben geprobeerd zo lang mogelijk te verdoezelen).

Goede incentive voor Babboe om de rechtsgang zo lang mogelijk te traineren: na een jaar kan je er toch niets meer mee.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Het is niet veel nieuws, maar in ieder geval bevestiging dat de tetugroepactie financieel gedekt is: https://www.bicycleretail...-babboe-cargo-bike-recall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-08 09:32
domin8r schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:10:
Het is niet veel nieuws, maar in ieder geval bevestiging dat de tetugroepactie financieel gedekt is: https://www.bicycleretail...-babboe-cargo-bike-recall
lees dit:
More than 2,700 bikes have been inspected.

"We are now starting the new production of replacement cargo bikes to accelerate the replacement rate," Accell said in a release. "Inspections and upgrades of the bikes not subject to the recall have also started in most countries. We aim to have concluded this process by the end of the year, when we can also fully resume sales of Babboe bikes to new customers."

2700 inspecties in het buitenland dan? in NL is dit nog niet gestart.

productie van nieuwe fietsen hadden ze ook beter gelijk kunnen starten ipv wachten tot nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Rallie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:22:
[...]

lees dit:
More than 2,700 bikes have been inspected.

"We are now starting the new production of replacement cargo bikes to accelerate the replacement rate," Accell said in a release. "Inspections and upgrades of the bikes not subject to the recall have also started in most countries. We aim to have concluded this process by the end of the year, when we can also fully resume sales of Babboe bikes to new customers."

2700 inspecties in het buitenland dan? in NL is dit nog niet gestart.

productie van nieuwe fietsen hadden ze ook beter gelijk kunnen starten ipv wachten tot nu....
Er staat ‘in most countries’. Dus ja, vermoed buitenland inderdaad. Zeker omdat eind vorige week pas de goedkeuring van de NVWA voor reparaties is uitgebracht. Andere landen zullen wellicht andere eisen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 10:24
Vraagje, zijn er nog veel mensen aan het wachten op een het ophalen van de bakfiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supermickopreis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 12:08
Zo, er kwam een mail vandaag.......

Babboe
Babboe begint met inspecties in Nederland

Beste Babboe eigenaar,

We zijn blij te kunnen melden dat we groen licht hebben van de NVWA om te starten met de inspecties van de bakfietsen die niet teruggehaald en vervangen worden. Dit betekent dat binnenkort gestart wordt met de inspectie. In de komende dagen wordt contact opgenomen met alle geregistreerde Babboe-eigenaren met modellen die in het inspectieprogramma zijn opgenomen om een afspraak te maken en verdere instructies te geven.

Het is goed om te zien dat al veel eigenaren hun Babboe-bakfiets hebben geregistreerd. Heb je jouw Babboe bakfiets nog niet geregistreerd, dan kan dat via controleerjebakfiets.nl

Tot jouw Babboe bakfiets door ons is vervangen of geïnspecteerd en goedgekeurd, adviseren we jouw bakfiets niet te gebruiken. Hoe sneller we de juiste aanpak voor jouw Babboe kunnen bepalen, hoe sneller iedereen weer veilig de weg op kan.

Inspectieproces
Een inspectie is gratis, duurt ongeveer 45 – 60 minuten en wordt thuis uitgevoerd door een speciaal hiervoor getrainde inspecteur. Na de inspectie ontvang je een inspectierapport en als jouw bakfiets is goedgekeurd, kan je deze direct weer gebruiken. Wij hebben extra inspecteurs ingehuurd voor de inspecties. Als jouw bakfiets moet worden geïnspecteerd en je hebt je geregistreerd via controleerjebakfiets.nl, ontvang je een e-mail van ons.

Na de inspectie maken we een vervolgafspraak voor een later moment om bepaalde onderdelen te updaten. Deze updates zijn ook gratis.

Update over de terugroepactie
In Nederland zijn bijna 10.000 Babboe-bakfietsen die deel uitmaken van de terugroepactie nu opgehaald. De eigenaren van deze bakfietsen hebben een omruilcertificaat ontvangen om hun opgehaalde bakfiets om te ruilen voor een nieuwe (bak)fiets.

We realiseren ons dat het lang duurt om de bakfietsen om te ruilen voor nieuwe fietsen en met name voor nieuwe bakfietsen. Alhoewel regelmatig in de media te lezen is dat er hoge voorraden in onze sector zijn, geldt dat niet voor bakfietsen, terwijl de vraag daarnaar juist hoog is, ook door de schaal van deze operatie.

Daarom hebben we besloten om meer alternatieven (e-bikes en fietsen) aan te bieden voor klanten die niet langer willen wachten. Deze zullen naar verwachting beschikbaar zijn voor levering binnen 1 tot 3 weken na de bestelling. Ondertussen doen we ons best om de bakfietsen zo snel mogelijk te vervangen, wat helaas veel tijd kost.

Als je al een vervangende bakfiets hebt besteld die nog niet afgeleverd is, krijg je een e-mail van ons met uitleg hoe je – als je dat wilt- je keuze kunt aanpassen naar een e-bike of fiets met een kortere levertijd.

Status van de terugroepactie en inspectie
We willen nogmaals benadrukken dat geen enkele Babboe-bakfiets gebruikt mag worden totdat deze is vervangen of geïnspecteerd en goedgekeurd. De terugroepactie en inspectie is nu actief in 13 landen, elk afgestemd op de lokale regels en voorschriften. Buiten Nederland zijn de inspecties enige tijd geleden van start gegaan en hebben we nu meer dan 4.000 klanten kunnen helpen. We zijn blij dat we met de goedkeuring van de NVWA nu ook de inspecties in Nederland kunnen starten en meer klanten kunnen gaan helpen.

We hopen dat jij binnenkort weer van de dagelijkse ritten met je Babboe of alternatieve fiets kunt genieten en we blijven hard werken aan de uitvoering van de terugroepactie.

Team Babboe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het woord 'inspecteur' doet vast veel heavy lifting hier?

Zullen wel gewoon ingehuurde studenten met 2 halve dagen cursus worden oid?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Tis een wonder….
Zou al tevreden zijn met een student die twee minuten er naar kijkt. Heb in alle verhalen slechts eenmaal iets over de Curve gelezen. Ik vertrouw dat ding wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
@Morto had ik toch geen zonnesteek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26
supermickopreis schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:41:
Zo, er kwam een mail vandaag.......
...

Team Babboe
Ik ontving ook deze mail.
Maar vorige week kreeg ik een aanbod voor een voucher van 419 euro voor mijn bakfiets. In te wisselen bij Babboe. Daar heb ik dus niets aan, want ik wil niet nog eens veel geld uitgeven aan een nieuwe. De oude zou dan opgehaald worden door Westerman.

Maar wat betekenen deze mails dan in relatie tot elkaar? Als ik mijn bakfiets niet laat ophalen door westerman en dus de voucher niet accepteer, komen ze dan inspecteren en repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Typisch, ik heb die mail nog niet
Klinkt hoopgevend voor degenen die onder reparatie vallen en degenen die hadden gevraagd om breder omruilassortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ahbart schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:09:
[...]

Ik ontving ook deze mail.
Maar vorige week kreeg ik een aanbod voor een voucher van 419 euro voor mijn bakfiets. In te wisselen bij Babboe. Daar heb ik dus niets aan, want ik wil niet nog eens veel geld uitgeven aan een nieuwe. De oude zou dan opgehaald worden door Westerman.

Maar wat betekenen deze mails dan in relatie tot elkaar? Als ik mijn bakfiets niet laat ophalen door westerman en dus de voucher niet accepteer, komen ze dan inspecteren en repareren?
Ik heb de mail ontvangen ook en aangezien er zowel een update in staat als een update voor het veranderde aanbod, ook voor personen die al een voucher hebben gebruikt, weet ik eigenlijk wel zeker dat dit een algemene nieuwsbrief is.

Alleen bepaalde modellen bakfietsen worden gecontroleerd. Zal dat wellicht later nog even opzoeken voor mocht je dat niet ondertussen zelf al hebben gedaan. Dus als jij het ophalen weigert, om zo te laten weten dat je het er niet mee eens bent, dan denk ik niet dat er een inspectie/reparatie voor in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bakfietsje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:14:
Typisch, ik heb die mail nog niet
Klinkt hoopgevend voor degenen die onder reparatie vallen en degenen die hadden gevraagd om breder omruilassortiment
Ik heb hem echt net pas binnen.

Edit: en nu net, om 19:24 uu, ook op mn andere email die bekend is bij Babboe.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 22-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Waar zou dit overgaan trouwens?
Na de inspectie maken we een vervolgafspraak voor een later moment om bepaalde onderdelen te updaten. Deze updates zijn ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Jasphur schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:47:

[...]
Eerst kijken of je fiets levensgevaarlijk is en dan na een tijdje een extra dwarsbalk erop lassen?

[ Voor 24% gewijzigd door Bakfietsje op 22-07-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:40:
[...]
Betekend dit dat ik nog een mail krijg met of ik überhaupt wil laten ophalen?
Of gaan ze nu gewoon zomaar langskomen? Toon van de mail is nogal.. agressief?
Helemaal omdat je direct akkoord zou gaan met vernietiging van de fiets etc.
[...]
Het betekend dus inderdaad dat ze zomaar ineens langskomen :o
M'n klomp is gebroken, heb nu al spijt dat ik ooit m'n gegevens op die controleer je bakfiets heb ingegeven.

Is er een officiële manier (die ik tot nu toe nergens kan vinden) om je helemaal af te melden van deze klucht?
Heb de fiets iig voor de zekerheid vast aan een paal gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat gaan leuke ophaal momenten worden in de zomer vakantie. Voor ons zou de afspraak ook gepland staan maar heb ook contact met de juridische afdeling van Babboe. Als ze zonder toestemming meenemen wordt dat nog een leuke twist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Deveon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:08:
Dat gaan leuke ophaal momenten worden in de zomer vakantie. Voor ons zou de afspraak ook gepland staan maar heb ook contact met de juridische afdeling van Babboe. Als ze zonder toestemming meenemen wordt dat nog een leuke twist..
Met wie heb je contact bij Babboe en via welke wijze? Ik merk dat ik geen stap verder kom met persoon waar ik via e-mail contact mee heb, ondanks dat ik op de juiste wijze communiceer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 09:05
CT schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:14:
[...]

Het betekend dus inderdaad dat ze zomaar ineens langskomen :o
M'n klomp is gebroken, heb nu al spijt dat ik ooit m'n gegevens op die controleer je bakfiets heb ingegeven.

Is er een officiële manier (die ik tot nu toe nergens kan vinden) om je helemaal af te melden van deze klucht?
Nee hoor, westerman mailt je voor een afspraak, daar reageer je op 'we doen niet mee met de actie', dan zeggen ze 'ok geen probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
CT schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:14:
[...]

Gewoon netjes reageren op e-mail van Westerman, daar zitten mensen die adequaat en snel reageren. Westerman zal nooit zonder dat er iemand aanwezig is een bakfiets meenemen. Alle negativiteit rond deze terugroepactie komt helemaal op conto van Babboe die niet/dom/langzaam reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Jasphur schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:47:

[...]
ook al zo'n bizar slechte mail die mij gelukkig niks aan gaat. Alsof je de consument nog in het ongewis moet houden over wat er exact gaat gebeuren tijdens de onderhoudsbeurt. Je hoeft geen technische tekeningen aan te leveren maar alles wat Babboe communiceert is alsof ze de klant als kleuters zien. Je kan toch aangeven dat er een extra onderdeel gemonteerd wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door wheeler op 23-07-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
wheeler schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Met wie heb je contact bij Babboe en via welke wijze? Ik merk dat ik geen stap verder kom met persoon waar ik via e-mail contact mee heb, ondanks dat ik op de juiste wijze communiceer.
Contact is een groot woord, we hebben een persoonlijk bericht als reactie op de rechtsbijstand zonder nieuwe informatie. Gezien ik geen 3-4 duizend euro aan een nieuwe bakfiets wil uitgeven rijden wij gewoon door. Uiteraard wel iets voorzichtiger en proberen het intensief gebruik waar de toezichthouder voor waarschuwt te voorkomen. Dus geen drie kinderen, stoeprandjes en/of onverharde wegen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:13
ps4mm schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Nee hoor, westerman mailt je voor een afspraak, daar reageer je op 'we doen niet mee met de actie', dan zeggen ze 'ok geen probleem'.
En dan mailen ze je een week later weer met een tijdstip voor morgen dat ze hem komen halen…..zucht

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Voor de goede orde, ik heb Westerman gewoon normaal een antwoord gestuurd met dat ik er van af zie etc...
binnen hun gegeven termijn, want Westerman e-mailde gewoon direct een datum dat ze voor mijn deur zouden staan - dus geen sprake van een 'afspraak'.

Na de dwingende e-mail van Babboe (fiets wordt vernietigd je ziet af van al je rechten etc) nu ook direct een afhaal afspraak met bon die ik dan maar even om de fiets bind en dat ze er vanuit gaan dat ik die datum gewoon thuis ben als ik niet binnen 24h reageer.. zonder ook maar 1 tussenkomst van wat 'ik' nou eigenlijk wil.

Het is dat ik zelf geen rechtsbijstandsverzekering heb, maar dit is de eerste keer in m'n leven dat ik zoiets dan had ingezet, dit voelt allemaal zo dwingend en niet billijk.. vraag mij af hoeveel mensen hier gewoon in zijn meegegaan en nu zonder bakfiets en met een bon van niks zitten.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Het is gewoon de methode die Babboe heeft ingezet om zo snel en zoveel mogelijk fietsen van de weg te krijgen. Hoe eerder ze aan NVWA voldoen, hoe beter het voor Accell is.

Verdelen van de groep gedupeerden door een aantal goede voorwaarden te bieden.
Het uitoefenen van druk op kleinere groep door ongevraagd ophaalverzoeken te sturen.
Certificaten een beperkte houdbaarheid geven voor webshop die iedere dag andere voorraad heeft, dus schaarste creëren.
Verkeerde of late informatie geven over de verwachting qua levertijd of reparatieverzoek. Iedere mail doen ze weer of het overmacht is qua NVWA of onderdelen maar voor zo'n groot bedrijf kan dat nooit een reden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door wheeler op 23-07-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:50:
[...]

Het is dat ik zelf geen rechtsbijstand heb, maar dit is de eerste keer in m'n leven dat ik zoiets dan had ingezet[...]
offtopic:
Ik denk dat je hier een rechtsbijstandsverzekering bedoelt. Rechtsbijstand kun je ook gewoon zonder verzekering inhuren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
Heb een mooie brief van mijn verzekering ontvangen waarmee we Babboe in gebreke gaan stellen. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

miel schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:58:
Heb een mooie brief van mijn verzekering ontvangen waarmee we Babboe in gebreke gaan stellen. We gaan het zien!
Als je rechtsbijstand die weg inslaat gaat het nog wel even duren. 1 van de reageerders hier heeft dat proces doorlopen en staat nu volgens mij op het punt om de civiel juridische weg in te slaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
PaT schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Als je rechtsbijstand die weg inslaat gaat het nog wel even duren. 1 van de reageerders hier heeft dat proces doorlopen en staat nu volgens mij op het punt om de civiel juridische weg in te slaan.
Kan 2 jaar duren idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
supermickopreis schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:41:
We realiseren ons dat het lang duurt om de bakfietsen om te ruilen voor nieuwe fietsen en met name voor nieuwe bakfietsen. Alhoewel regelmatig in de media te lezen is dat er hoge voorraden in onze sector zijn, geldt dat niet voor bakfietsen, terwijl de vraag daarnaar juist hoog is, ook door de schaal van deze operatie.

Daarom hebben we besloten om meer alternatieven (e-bikes en fietsen) aan te bieden voor klanten die niet langer willen wachten. Deze zullen naar verwachting beschikbaar zijn voor levering binnen 1 tot 3 weken na de bestelling. Ondertussen doen we ons best om de bakfietsen zo snel mogelijk te vervangen, wat helaas veel tijd kost.

Als je al een vervangende bakfiets hebt besteld die nog niet afgeleverd is, krijg je een e-mail van ons met uitleg hoe je – als je dat wilt- je keuze kunt aanpassen naar een e-bike of fiets met een kortere levertijd.
Wat is de levertijd van de Carqon Classic? Asking voor een Babboe webshopbouwer :+

Of zou het echt alleen om reguliere (E-)fietsen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Oh dear.
Niet alleen bakfietsen van het merk Babboe kampen met problemen, ook bij andere bakfietsmerken kunnen frames tijdens het fietsen doormidden breken. Dat blijkt uit onderzoek RTL Nieuws.
https://nos.nl/l/2530172

Oorspronkelijk bericht van RTL

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 25-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Ik las ook dat de Winora en de Batavus lange levertijden hebben in de winkels, ik zie de doorverkoopwaarde van onze aanstaande Winora weer stijgen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheeler
Hebben we net een bakfiets van Bakfiets.nl gekocht als vervanging van de Babboe }:O

edit: even voor de goede orde: wij blijven de bakfiets.nl gewoon gebruiken, hebben alle vertrouwen in deze constructie en het is nog "maar" voor 1 kind. Niet met vol gewicht de drempels opknallen en droog parkeren is belangrijk.

[ Voor 58% gewijzigd door wheeler op 25-07-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 23:44
:'( :'( :'( :'(

Wat. Een. Ramp...

We hebben ter overbrugging een vogue gekocht. Deze zouden we bij levering van Winora doorverkopen aan een vriend. Door de langere levering gaat dat niet meer door dus hebben we nu besloten om het zo te houden, er vanuit te gaan dat we niks meer van Babboe terug krijgen, en het zo mentaal af te sluiten. Alles wat dan nog van Babboe komt is dan mooi meegenomen.

Tussendoor nog leasefiets overwogen. Leasefiets.nl Cargon Cruise kwam oop 165pm voor 36 maanden incl verzekering, reparatie, banden, pechhulp en rechtsbijstand. Toch besloten om financien voor zekerheid te plaatsen en het bij de Vogue te houden.

En nu komt het ged*ndr ook naar de Vogue...

Sparen voor een duurdere is geen optie, fiets is direct nodig voor gastouderopvang. Dat is ook de reden dat we niet zomaar op een onbetrouwbare fiets door kunnen fietsen: het zijn kinderen van een ander.

Toch maar leasefiets.nl? :? Ik ga er voor de zoveelste keer maar weer over piekeren.

[ Voor 14% gewijzigd door turniphead op 25-07-2024 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
turniphead schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Wat. Een. Ramp...

We hebben ter overbrugging een vogue gekocht. Deze zouden we bij levering van Winora doorverkopen aan een vriend. Door de langere levering gaat dat niet meer door dus hebben we nu besloten om het zo te houden, er vanuit te gaan dat we niks meer van Babboe terug krijgen, en het zo mentaal af te sluiten. Alles wat dan nog van Babboe komt is dan mooi meegenomen.

Tussendoor nog leasefiets overwogen. Leasefiets.nl Cargon Cruise kwam oop 165pm voor 36 maanden incl verzekering, reparatie, banden, pechhulp en rechtsbijstand. Toch besloten om financien voor zekerheid te plaatsen en het bij de Vogue te houden.

En nu komt het ged*ndr ook naar de Vogue...

Sparen voor een duurdere is geen optie, fiets is direct nodig voor gastouderopvang. Dat is ook de reden dat we niet zomaar op een onbetrouwbare fiets door kunnen fietsen: het zijn kinderen van een ander.

Toch maar leasefiets.nl? :? Ik ga er voor de zoveelste keer maar weer over piekeren.
Wellicht even rust proberen te houden totdat er veel meer duidelijk is?

Op basis van het artikel lijken de problemen minder ernstig en mogelijk is er bij hen geen ‘evil’ management.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 23:44
Jasphur schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Wellicht even rust proberen te houden totdat er veel meer duidelijk is?

Op basis van het artikel lijken de problemen minder ernstig en mogelijk is er bij hen geen ‘evil’ management.
Je hebt gelijk, sorry. Begin het alleen een beetje beu te raken inmiddels, maar daar ben ik vast niet de enige in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat zou je bijna als een feit kunnen zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
turniphead schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Wat. Een. Ramp...

We hebben ter overbrugging een vogue gekoch
same here, maar van Cangoo.

We hebben een Cangoo Groovy (driewieler, 2.5k) gekocht terwijl we op de Winora wachtten. Na het lezen van zoveel problemen met reserveonderdelen (het duurt eeuwig om ze te vervangen), hebben we besloten om beide te houden - we hebben geen auto, dus we hebben geen back-up optie.

Ik heb net mijn Groovy (200 km) gecontroleerd en ik kon geen zichtbare scheuren in het frame ontdekken. De tijd zal het leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Gewoon niet met 25+ iedere drempel op stoep opknallen, dat overleeft geen enkele lasnaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 22:47
wheeler schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:00:
Gewoon niet met 25+ iedere drempel op stoep opknallen, dat overleeft geen enkele lasnaad.
En al helemaal niet overbelasten met teveel gewicht, 20 kg over de toegestane max geeft al problemen.
Kijk, mijn opa had ook een bakfiets van een bekend merk uit Dieren, maar toen werd alles nog degelijk gebouwd en kon je rustig 8 mud aardappels met zo'n ding vervoeren. Tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk gemaakt worden en dan gaan fabrikanten niet meer overdimensioneren maar houden ze gewoon de minimum maten (en kwaliteit) van o.a. stalen buizen aan. Waarschuwing erbij in het onderhoudsboekje (wat bijna niemand leest) zodat eventuele schadeclaims afgedekt zijn en door....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Yaksa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:09:
[...]

En al helemaal niet overbelasten met teveel gewicht, 20 kg over de toegestane max geeft al problemen.
Kijk, mijn opa had ook een bakfiets van een bekend merk uit Dieren, maar toen werd alles nog degelijk gebouwd en kon je rustig 8 mud aardappels met zo'n ding vervoeren. Tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk gemaakt worden en dan gaan fabrikanten niet meer overdimensioneren maar houden ze gewoon de minimum maten (en kwaliteit) van o.a. stalen buizen aan. Waarschuwing erbij in het onderhoudsboekje (wat bijna niemand leest) zodat eventuele schadeclaims afgedekt zijn en door....
Dat valt ook wel mee, moeten we namelijk wel kunnen aantonen dat ze het onderhoudsboekje ook meegeleverd hebben. Babboe kon dat indertijd bij ons niet, we hadden het ook niet gekregen, waardoor ze toen gesettled hebben bij een probleem dat wij eerder hadden.
Hoe of dat het een en ander blijft staan in de rechtbank, geen idee. Maar zo makkelijk als "het staat in het onderhoudsboekje" is het ook weer niet.
Meeste bakfietsen hebben een maximaal gewicht, daar moet je dan ook vanuit mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
xscyther schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:03:
[...]Meeste bakfietsen hebben een maximaal gewicht, daar moet je dan ook vanuit mogen gaan.
Dat is toch exact wat ik zeg? Je moet alleen vreselijk oppassen dat je niet boven dat maximale gewicht gaat zitten, want dan kan het snel fout gaan.
Hetzelfde is aan de hand met de bagagedragers op (gewone) fietsen tegenwoordig.
Vroeger kon je rustig een persoon op de bagagedrager laten plaatsnemen en zo met z'n tweeën wegfietsen, tegenwoordig mag je nog maar 25 kg (of zoiets) op je bagagedrager zetten, anders zakt ie door.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Yaksa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Waarschuwing erbij in het onderhoudsboekje (wat bijna niemand leest) zodat eventuele schadeclaims afgedekt zijn en door....
Op ieder kinderzitje, luchtbed of speeltoestel staat in grote letters gedrukt hoe zwaar belasting is en met hoeveel personen je er op mag. Dat is toch een eerste stap? Ik heb ook wel een keer 4 kinderen in de Babboe gehad maar dan rustig aan met bobbels en remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26
Yaksa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:11:
[...]

Dat is toch exact wat ik zeg? Je moet alleen vreselijk oppassen dat je niet boven dat maximale gewicht gaat zitten, want dan kan het snel fout gaan.
Hetzelfde is aan de hand met de bagagedragers op (gewone) fietsen tegenwoordig.
Vroeger kon je rustig een persoon op de bagagedrager laten plaatsnemen en zo met z'n tweeën wegfietsen, tegenwoordig mag je nog maar 25 kg (of zoiets) op je bagagedrager zetten, anders zakt ie door.
Juridisch technisch zal dat kloppen, maar in de praktijk wordt ook regelmatig achter op de bagagedrager van een fiets gezeten, terwijl het maximale gewicht daarbij ook ergens rond de 15 kg ligt :P

En hier in de regio (randstad) gaan heel wat ouders op stap met de bakfiets zodat vrouw/vriendin in de bakfiets kan zitten.
Is die ruime veiligheidsmarge in max. belasting geen wettelijke regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
ahbart schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:34:
[...]Is die ruime veiligheidsmarge in max. belasting geen wettelijke regel?
Nee, de Europese wetgeving schrijft voor dat fietsfabrikanten aan moeten geven wat het maximale toegestane totaalgewicht (MTT) voor elke model fiets mag zijn. De fabrikanten bouwen (meestal) wel een veiligheidsmarge in, maar dat is per fabrikant / model verschillend. Azor bijvoorbeeld hanteert (over het algemeen) hogere veiligheidsmarges dan andere (goedkope) merken.
Hou er rekening mee dat het MTT alles meegenomen wordt. Heeft een fiets een MTT van bijvoorbeeld 120 kg waarbij de fiets 25 kg weegt en je weegt zelf 80 kg, dan mag je nog maar 15 kg extra op je fiets pakken.
Bron: ANWB site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
wheeler schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:03:
Hebben we net een bakfiets van Bakfiets.nl gekocht als vervanging van de Babboe }:O

edit: even voor de goede orde: wij blijven de bakfiets.nl gewoon gebruiken, hebben alle vertrouwen in deze constructie en het is nog "maar" voor 1 kind. Niet met vol gewicht de drempels opknallen en droog parkeren is belangrijk.
Wij hebben ook een bakfiets.nl driewieler, maar wat ik er van begreep was er melding gemaakt van slechts 1 gebroken frame. Als dat de enige is, dan zal dat wel een user error zijn. Ook ik fiets vrolijk verder.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wheeler schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:03:

Bakfiets.nl is niet van (pisbakken)staal in china gemaakt he.

Enige waarvoor je droog wilt parkeren is voor behoud van de houten bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
HandyLumberjack schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:41:
[...]

Wij hebben ook een bakfiets.nl driewieler, maar wat ik er van begreep was er melding gemaakt van slechts 1 gebroken frame. Als dat de enige is, dan zal dat wel een user error zijn. Ook ik fiets vrolijk verder.
Dat was ook altijd het excuus van Babboe bij werkelijk alles "User error" lekker makkelijk....

Enfin in jouw schoenen zou ik ook gewoon verder fietsen hoor, maar als je had gezegd "dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd" dan was dat wat empathischer overgekomen.

Dat gezegd hebbende wist ik niet dat bakfiets.nl ook driewielers maakt. Viel mij gisteren nl wel op dat de meeste van die gebroken frames driewielers of City/City-e lijken te zijn. Dat icm met het verdwijnen van de Babboe driewieler in de inruilshop doet mij afvragen of het extra moeilijk is om driewielers van een stevig frame te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:37
xscyther schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:53:
doet mij afvragen of het extra moeilijk is om driewielers van een stevig frame te voorzien.
Moeilijk niet, maar duurder wel...en de gemiddelde consument heeft liever een bakfiets voor 4000 dan voor 6000.. en liever nog voor 2500 natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
xscyther schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:53:
[...]

Dat was ook altijd het excuus van Babboe bij werkelijk alles "User error" lekker makkelijk....

Enfin in jouw schoenen zou ik ook gewoon verder fietsen hoor, maar als je had gezegd "dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd" dan was dat wat empathischer overgekomen.

Dat gezegd hebbende wist ik niet dat bakfiets.nl ook driewielers maakt. Viel mij gisteren nl wel op dat de meeste van die gebroken frames driewielers of City/City-e lijken te zijn. Dat icm met het verdwijnen van de Babboe driewieler in de inruilshop doet mij afvragen of het extra moeilijk is om driewielers van een stevig frame te voorzien.
Zo bedoelde ik het niet, als er tientallen frames breken dan kan er echt geen sprake zijn van user error maar is het gewoon slecht ontworpen of geproduceerd.

Het lastige met een driewieler frame is de torsie die in het frame ontstaat zodra je een bocht neemt, dit heb je bij een tweewieler nauwelijks. Natuurlijk is het op te lossen door een steviger frame/beter ontwerp, maar de kost meer geld, en daarmee wordt waarschijnlijk een ander onderdeel de zwakste schakel, wat dan ook versterkt moet worden.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
HandyLumberjack schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Zo bedoelde ik het niet, als er tientallen frames breken dan kan er echt geen sprake zijn van user error maar is het gewoon slecht ontworpen of geproduceerd.

Het lastige met een driewieler frame is de torsie die in het frame ontstaat zodra je een bocht neemt, dit heb je bij een tweewieler nauwelijks. Natuurlijk is het op te lossen door een steviger frame/beter ontwerp, maar de kost meer geld, en daarmee wordt waarschijnlijk een ander onderdeel de zwakste schakel, wat dan ook versterkt moet worden.
Snelheid is bij een 3 wieler wel veeeeel lager, want zon ding valt anders om. 2 wieler kan gewoon met 25-30 door de bocht en ook nog een drempel op.

Torsie heb je tussen voor en achtertrein, dat dient met een grotere wanddikte van de centrale framebuis afgevangen te worden.
Moeilijk is het niet om te maken, maar als het van staal is, welicht wat onder gedimensioneerd, gelast door een chinees op maandag en vervolgens een half gare coating/verflaag krijgt en daarna ook nog eens jaren in de buitenlucht staat…. Tsja dat is een recept voor problemen.

Maar doe je het goed, zie oude gazelles, dan gaat het tientallen jaren mee.

[ Voor 5% gewijzigd door bbbrumbrum op 26-07-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topman
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-08 12:56
Onze Babboe wordt komende week opgehaald door Westerman. Ik haal uiteraard de onderdelen eraf die nog bruikbaar zijn (slot, zitje, regendek).

Praktische vraag: mag je ook voorwiel incl rollerbrake eraf halen? Of nemen ze hem dan niet mee? Een jaar geleden nieuw wiel + rollerbrake gemonteerd nadat het vorige wiel was gejat, dus is vast nog wel wat waard.

Ik kan er in de voorwaarden niks over vinden, anders dan “de inruilfiets zal worden vernietigd”. Wellicht heeft iemand hier meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:19
Ze rijden de fiets een vrachtwagen in, de chauffeur gaat die fiets natuurlijk niet tillen aangezien rijden zonder voorwiel wat lastig gaat.

De ene zegt je mag de accu houden en de ander zegt de accu en oplader moet erbij. Toen de mijne opgehaald werd moest de accu en oplader erbij.

Ik had zelf de regentent, kussens, stootrand eraf gehaald. Achteraf vraag ik me af waarom, die kussens kan ik nog wel gebruiken maar die regentent ligt te verstoffen in de schuur.

[ Voor 24% gewijzigd door TinusXIII op 26-07-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Topman schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:05:
Onze Babboe wordt komende week opgehaald door Westerman. Ik haal uiteraard de onderdelen eraf die nog bruikbaar zijn (slot, zitje, regendek).

Praktische vraag: mag je ook voorwiel incl rollerbrake eraf halen? Of nemen ze hem dan niet mee? Een jaar geleden nieuw wiel + rollerbrake gemonteerd nadat het vorige wiel was gejat, dus is vast nog wel wat waard.

Ik kan er in de voorwaarden niks over vinden, anders dan “de inruilfiets zal worden vernietigd”. Wellicht heeft iemand hier meer info?
Babboe zegt dat je de accu en oplader erbij moet doen. Wij hebben dat niet gedaan en de chauffeur heeft er niet naar gevraagd. De telefoniste van Westerman gaf eerder ook aan dat als hij er wel naar zou vragen dat we de chauffeur hen moesten laten bellen.

Wiel lijkt me toch wel lastig omdat de bakfiets dan een stuk lastiger in de vrachtwagen te zetten is. Maar goed, je kan het proberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 11:41
Ik lees hier nog weinig over de checks van Babboe. Na het bericht van vorige week konden we snel een afspraak maken en kwam er vandaag al een monteur van Guidion langs (in Babboe-shirt). Dit is blijkbaar de eerste week dat ze deze checks doen.

De check zou 45 minuten duren; tussen deurbel en eindhandtekening zat nog geen halfuur. De monteur (eigenlijk cv-ketelmonteur) checkte met zijn telefoonlampje de lasnaden en zei al vrij snel: 'ja, ziet er allemaal wel goed uit, hoor'. De fiets hoefde niet eens op zijn zij, hij heeft ernaast gezeten en dan kon hij het allemaal wel zien… Ik heb hem gewezen op de gaatjes en plekjes die we zelf al hadden gespot. Hij gaf aan dat hij hem dan wel kon afkeuren. Dan zou er een Babboe-monteur opbellen om alles te checken en zouden ze nog een keer langskomen en misschien een deel van het frame vervangen of we zouden een nieuwe fiets of voucher krijgen, aldus de monteur. Verder moest hij bepaalde schroeven aandraaien op een bepaald aantal Nm. Dat heeft hij gedaan, al begreep hij zelf ook niet waarom dat in deze check zat, want dat had eigenlijk niet zoveel te maken met de terugroepactie en de brekende frames. Hij werkte gewoon zijn lijstje af. Als ik het stuur nu draai, komt er een hard gepiep van onder de bak, dus lijkt me niet dat hij dat goed heeft gedaan, maar aangezien het frame niet in orde is, leek het me onnodig om daar een punt van te maken. We kregen ook nog een kaartje om het zadel waar op staat dat er een gebrek is geconstateerd en dat je het zadel niet zelf naar voren of naar achteren mag schuiven, omdat het op een bepaalde positie moet zitten en omdat de schroeven op zoveel Nm moeten worden aangedraaid… Het is overigens geen origineel zadel; dat was al na een jaar stuk, maar dat viel dan weer niet onder de garantie.

We hebben nu per mail een soort rapportje gekregen. Het enige dat een 'niet OK' heeft gekregen is 'Staande achtervork – liggende achtervork'. Er zit een foto bij van één gaatje in het frame.

In het rapport staat: 'Het serviceteam gaat het inspectierapport van de inspecteur doornemen om te bepalen of jouw bakfiets een reparatie nodig heeft of in de terugroepactie zal vallen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om de vervolgstappen door te nemen.'

Ik vond het een aanfluiting. Als deze monteur nu had gezegd dat de fiets in orde was en hem had goedgekeurd, had me dat nul vertrouwen gegeven, want mijn eigen checks, met nul kennis van lasnaden, waren grondiger. Dat aandraaien van die schroeven snap ik ook niet. Moet die extra moeite/tijdsinvestering vertrouwen wekken?

Meer mensen bij wie al een monteur is langsgeweest? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sannanas schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:00:
Ik lees hier nog weinig over de checks van Babboe. Na het bericht van vorige week konden we snel een afspraak maken en kwam er vandaag al een monteur van Guidion langs (in Babboe-shirt). Dit is blijkbaar de eerste week dat ze deze checks doen.

De check zou 45 minuten duren; tussen deurbel en eindhandtekening zat nog geen halfuur. De monteur (eigenlijk cv-ketelmonteur) checkte met zijn telefoonlampje de lasnaden en zei al vrij snel: 'ja, ziet er allemaal wel goed uit, hoor'. De fiets hoefde niet eens op zijn zij, hij heeft ernaast gezeten en dan kon hij het allemaal wel zien… Ik heb hem gewezen op de gaatjes en plekjes die we zelf al hadden gespot. Hij gaf aan dat hij hem dan wel kon afkeuren. Dan zou er een Babboe-monteur opbellen om alles te checken en zouden ze nog een keer langskomen en misschien een deel van het frame vervangen of we zouden een nieuwe fiets of voucher krijgen, aldus de monteur. Verder moest hij bepaalde schroeven aandraaien op een bepaald aantal Nm. Dat heeft hij gedaan, al begreep hij zelf ook niet waarom dat in deze check zat, want dat had eigenlijk niet zoveel te maken met de terugroepactie en de brekende frames. Hij werkte gewoon zijn lijstje af. Als ik het stuur nu draai, komt er een hard gepiep van onder de bak, dus lijkt me niet dat hij dat goed heeft gedaan, maar aangezien het frame niet in orde is, leek het me onnodig om daar een punt van te maken. We kregen ook nog een kaartje om het zadel waar op staat dat er een gebrek is geconstateerd en dat je het zadel niet zelf naar voren of naar achteren mag schuiven, omdat het op een bepaalde positie moet zitten en omdat de schroeven op zoveel Nm moeten worden aangedraaid… Het is overigens geen origineel zadel; dat was al na een jaar stuk, maar dat viel dan weer niet onder de garantie.

We hebben nu per mail een soort rapportje gekregen. Het enige dat een 'niet OK' heeft gekregen is 'Staande achtervork – liggende achtervork'. Er zit een foto bij van één gaatje in het frame.

In het rapport staat: 'Het serviceteam gaat het inspectierapport van de inspecteur doornemen om te bepalen of jouw bakfiets een reparatie nodig heeft of in de terugroepactie zal vallen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om de vervolgstappen door te nemen.'

Ik vond het een aanfluiting. Als deze monteur nu had gezegd dat de fiets in orde was en hem had goedgekeurd, had me dat nul vertrouwen gegeven, want mijn eigen checks, met nul kennis van lasnaden, waren grondiger. Dat aandraaien van die schroeven snap ik ook niet. Moet die extra moeite/tijdsinvestering vertrouwen wekken?

Meer mensen bij wie al een monteur is langsgeweest? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen.
Met een telefoonlampje |:(

Dan denk ik dat de framebreuk iets is dat zich over langere tijd voort doet alvorens het echt breekt, wellicht kan je het op die manier bij de jaarlijkse servicebeurt wel controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 20:55
We hebben weer nieuws o wacht toch niet 🤣
Beste xxx

Helaas is de levering van je nieuwe bakfiets vertraagd. Door de omvang van de terugroepactie zijn er zijn nu meer bakfietsen nodig dan we op voorraad hebben. Hier werken we hard aan. Zodra we meer weten laten informeren we je over de levertijd van jouw nieuwe bakfiets, maar dit kan even duren.

We begrijpen dat deze vertraging voor veel ongemak zorgt. Daarom voegen we extra fietsen en e-bikes aan ons vervangingsaanbod toe en bieden we je de mogelijkheid om jouw bestelling te wijzigen naar dit vervangingsaanbod. Deze fietsen kunnen binnen 1 tot 3 weken na het plaatsen van je bestelling worden geleverd.

Mocht je hier vanwege de vertraagde levering van je bakfiets gebruik van willen maken, dan kun je binnen nu en 3 weken naar de webwinkel gaan, je bestelling annuleren en een alternatief selecteren.

Als je vragen hebt of verdere assistentie nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat hierdoor wordt veroorzaakt.

Met vriendelijke groet,

Babboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Morto schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:37:
We hebben weer nieuws o wacht toch niet 🤣

[...]
Hier ook net ontvangen. Leuk en aardig idd wat communicatie, maar je kan er niks mee.

Op de hier bekende Facebook pagina staat ook een screenshot over dat ze willen leveren voor eind augustus, en dat je een voucher voor een accesoire krijgt voor het wachten.Of dit voor die specifieke persoon is of algemeen wordt er niet bij verteld.

[ Voor 8% gewijzigd door pelidee op 29-07-2024 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Wij kregen net eindelijk een concreet bericht!

Voor eind augustus dus een Winora. Het is nog net geen garantie, maar het begint ergens op te lijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yMturl5gnsLnNy7Tpq-OI3LdX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHiwMXZY7Hwl9Na10rjDYfLS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Dannydekr op 29-07-2024 15:51 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
Dannydekr schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:51:

Voor eind augustus dus een Winora. Het is nog net geen garantie, maar het begint ergens op te lijken :)
op welke datum heb je het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Dannydekr schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:51:

[Afbeelding]
Ja kut, als jij deze krijgt en wij allemaal die "helaas is het vertraagd" dan krijgen wij hem dus SOWIESO pas na de zomer. En Babboe kennende zal dat niet september zijn.

Wel fijn voor jou natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
olentzero schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:54:
[...]

op welke datum heb je het besteld?
29 april

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb de ‘vertraagd’ email ook ontvangen. Ik heb op 23 april een nieuwe City Mountain besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Ik lees hier nog weinig over de checks van Babboe. Na het bericht van vorige week konden we snel een afspraak maken en kwam er vandaag al een monteur van Guidion langs (in Babboe-shirt).
..
Duidelijk verhaal en helemaal in de verwachting die je van Guidion mag verwachten. Ik ken ze van glasvezelaansluiting en het zijn geen hoogvliegers die alles volgens opgestelde regels langslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Hoe kon je een afspraak maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-09 18:31
Wolly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:22:
[...]

Met een telefoonlampje |:(

[...]
Dat is vast met de Samsung Galaxy X-ray geweest. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pompidompi schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:01:
[...]

Dat is vast met de Samsung Galaxy X-ray geweest. 😜
Uiteraard :Y)

Wellicht is er eigenlijk niets aan de hand maar je moet de klant toch wijsmaken dat het allemaal wel snor zit.

Er is eerder in dit topic gesproken over een echte controle, dan moest je verf weghalen en een spray gebruiken. Zie TorxWorx in "Babboe bakfiets terugroepactie"

Daar zit Babboe natuurlijk niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06

ko9

Dank voor het delen.

Ik ben benieuwd wat de NVWA van zo'n verhaal vindt. Ik mag toch aannemen dat zij het inspectie proces ook met interesse volgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 11:41
realidolownor schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Hoe kon je een afspraak maken?
Ik kreeg een e-mail van Guidion afgelopen vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
Wat een domme mail die vertraagt mail zeg. Zijn ze vergeten waar t allemaal om ging? Duizenden mensen hebben een bakfiets ingeleverd. Waarom zouden die ineens een ander type fiets terug willen? Ja misschien als zo nog 4 jaar vertragen en alle kinderen die ooit in de bakfiets vervoerd werden inmiddels zelf kunnen fietsen 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Snuurtje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:18:
Wat een domme mail die vertraagt mail zeg. Zijn ze vergeten waar t allemaal om ging? Duizenden mensen hebben een bakfiets ingeleverd. Waarom zouden die ineens een ander type fiets terug willen? Ja misschien als zo nog 4 jaar vertragen en alle kinderen die ooit in de bakfiets vervoerd werden inmiddels zelf kunnen fietsen 🫣
En ook dat aangevulde aanbod in de shop, nog even los van het feit dat de meeste alweer niet beschikbaar zijn, is alleen maar weer van hetzelfde. Sportfietsen en spacy e-bikes.

Ze zijn inderdaad vergeten om welke doelgroep het gaat hier. Allemaal mensen die 1,2 of 3 kinderen door de stad moeten crossen in een bakfiets. Niet mensen die op hun fiets naar hun werk moeten scheuren. Sommige van deze fietsen kun je 1 zitje op monteren, de meeste dat niet eens. Dit is toch geen oplossing?

Kom dan in ieder geval met 1 of 2 elektrische "mama fietsen" of een longtail. Gewoon IETS waarmee je op een normale manier minstens 2 kinderen kunt vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Die heeft accel niet.
Er zijn natuurlijk genoeg mensen die een bakfiets en racefiets hebben. Of die de bakfiets gebruiken voor de kids en een gewone ebike voor de andere ouder en dat afwisselen. Als die wel toe zijn aan een nieuwe dan kunnen zij weleens happen. Daar mikken ze op. Alles is meegenomen voor hen: onbruikbare voorraad weg en minder nieuwe bakfietsen om te leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij zijn van de week gebeld door Arag. Ze gaan ons dossier in behandeling nemen (City-E uit 2015, maar afgelopen jaren compleet vernieuwd, behalve het frame).
De medewerker vertelde dat hij een stuk of 35 dossiers heeft inzake Babboe.

Ze gaan kijken wat ze er uit kunnen halen. Ofwel alsnog een inspectie (heb ik weinig hoop op) ofwel een echt redelijk omruilaanbod van Babboe. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Onze case bij Arag (City-e 2016) heb ik geparkeerd. Komt totaal geen medewerking vanuit Babboe dus laat andere maar pionieren. Voor onze aangewezen medewerker waren wij de eerste, dat communiceerde ook niet echt soepel. De inspectie hebben ze ook probeert maar acht de kans klein. In de reactie van Babboe werd dit niet eens benoemd, enkel het standaard verhaal in andere woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Er komt geen inspectie op type City; die moeten sowieso van de weg af. Van aantal andere modellen is er nu overeenstemming voor een inspectie. Bij Arag heb ik ook contact gehad over aannemen van de case maar dat werd destijds afgeraden. Snap wel dat deze partijen niet gefragmenteerde cases willen oppakken, vooral omdat Babboe de communicatiepoorten stevig dichthoudt. Mijn laatste (juridische) e-mail ligt al een maand bij hen en ik weet dat zolang ze niet reageren ik ook geen stap kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
wheeler schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:31:
Er komt geen inspectie op type City; die moeten sowieso van de weg af. Van aantal andere modellen is er nu overeenstemming voor een inspectie. Bij Arag heb ik ook contact gehad over aannemen van de case maar dat werd destijds afgeraden. Snap wel dat deze partijen niet gefragmenteerde cases willen oppakken, vooral omdat Babboe de communicatiepoorten stevig dichthoudt. Mijn laatste (juridische) e-mail ligt al een maand bij hen en ik weet dat zolang ze niet reageren ik ook geen stap kan zetten.
Is toch ook een rare manier van zaken als ze er gewoon voor kunnen kiezen om jouw e-mail te negeren en daar mee lam te leggen. Dat is echt van het niveau van een kleuter die zijn vingers in zijn oren stopt als hij iets niet wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
domin8r schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Is toch ook een rare manier van zaken als ze er gewoon voor kunnen kiezen om jouw e-mail te negeren en daar mee lam te leggen. Dat is echt van het niveau van een kleuter die zijn vingers in zijn oren stopt als hij iets niet wilt horen.
Dit is het niveau van dikke zakken. Men weet dat procederen geld kost en dat mensen puntje bij paaltje toch niets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wolly schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Dit is het niveau van dikke zakken. Men weet dat procederen geld kost en dat mensen puntje bij paaltje toch niets doen.
De fiets staat mij niet in de weg, sterker nog, we gebruiken hem nog. In de tussentijd ga ik proberen om via Arag zo ver als mogelijk te komen. We zien wel waar het schip strandt. Na bijna 30 jaar verzekerd te zijn mogen ze wel eens iets voor mij doen voor al die ingelegde premie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
PaT schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:04:
Wij zijn van de week gebeld door Arag. Ze gaan ons dossier in behandeling nemen (City-E uit 2015, maar afgelopen jaren compleet vernieuwd, behalve het frame).
De medewerker vertelde dat hij een stuk of 35 dossiers heft inzake Babboe.

Ze gaan kijken wat ze er uit kunnen halen. Ofwel alsnog een inspectie (heb ik weinig hoop op) ofwel een echt redelijk omruilaanbod van Babboe. Ik ben benieuwd...
Hoe bedoel je compleet vernieuwd behalve het frame?

Hier een city-e uit 2016, gebroken in 2023 en vervangen, moet nu terug...... ik heb het dus ook bij de rechtsbijstand liggen die een ingebrekestelling gaan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

miel schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Hoe bedoel je compleet vernieuwd behalve het frame?

Hier een city-e uit 2016, gebroken in 2023 en vervangen, moet nu terug...... ik heb het dus ook bij de rechtsbijstand liggen die een ingebrekestelling gaan doen...
Wij hebben sinds 2019 bijna alle onderdelen vernieuwd. Motor, elektronica, wielen, spatborden, verlichting enz.... Dat had ik nooit gedaan als ik geweten had dat het frame zo slecht zou zijn. Wij hebben de aanschafprijs er sinds 2019 nog een keer ingestoken. Dat negeert Babboe met hun regeling compleet en daar ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik wordt echt helemaal gek hier... ze weten stelselmatig mijn mailwisseling te saboteren door niet mijn vragen te beantwoorden. Ik wil professioneel blijven maar frustreert echt tot het bot.

Vanmorgen maar weer eens gebeld en gek genoeg binnen een uur een reactie op mijn mail. Maar in plaats van te antwoorden op mijn vraag komen ze gewoon weer terug met standaard verhaaltje over de terugroepactie. Moet ik nu weer bellen om te vragen of ze willen antwoorden op mijn mail? Vorige mail was van 19 juni :(

Ik ga 2 weken op vakantie, als ik dan geen antwoord heb steek ik de Babboe in de brand op de stoep van Accellga ik mij beraden op een ludieke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
wheeler schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:09:
Ik wordt echt helemaal gek hier... ze weten stelselmatig mijn mailwisseling te saboteren door niet mijn vragen te beantwoorden. Ik wil professioneel blijven maar frustreert echt tot het bot.

Vanmorgen maar weer eens gebeld en gek genoeg binnen een uur een reactie op mijn mail. Maar in plaats van te antwoorden op mijn vraag komen ze gewoon weer terug met standaard verhaaltje over de terugroepactie. Moet ik nu weer bellen om te vragen of ze willen antwoorden op mijn mail? Vorige mail was van 19 juni :(

Ik ga 2 weken op vakantie, als ik dan geen antwoord heb steek ik de Babboe in de brand op de stoep van Accellga ik mij beraden op een ludieke actie.
Je kan je melden bij @Uncle84
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79608028

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
PaT schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Wij hebben sinds 2019 bijna alle onderdelen vernieuwd. Motor, elektronica, wielen, spatborden, verlichting enz.... Dat had ik nooit gedaan als ik geweten had dat het frame zo slecht zou zijn. Wij hebben de aanschafprijs er sinds 2019 nog een keer ingestoken. Dat negeert Babboe met hun regeling compleet en daar ben ik het niet mee eens.
eens....

hier is het dat er vorig jaar april een nieuw frame voor 2200 euro gekomen is (met alles nieuw, motor, accu, alles), enige dat nog "origineel" is was het voorwiel en de houten bak...... en nu een jaar later is dat 567 euro waard.... harde devaluatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
domin8r schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Dit is de standaard manier van reageren op aanklachten. Voorheen ervaring met een aannemer die onze grond in beslag had genomen en kwam pas in beweging nadat het kort geding op deurmat viel. Tot die tijd geen woord en duizenden euro’s aan juridische kosten om maar te onderzoeken wat het standpunt zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Oef, wij een maand later, dus dan zal voor ons wel voor eind augustus +2 of 3 maand zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Zes weken en ivm framenummer (van tevoren bekend) niet leesbaar/niet kloppend lijkend, nog niets gehoord over een voucher. Ik blijf maar bellen en mailen, en mijn wachttijd voor de nieuwe fiets is nog niet eens ingegaan.
Inmiddels een niet elektrische tweedehands gekocht (100 euro, was te doen ;) ), maar wel erg lastig dat ik nu al de hele zomer zonder zit :(
Hebben andere mensen waarbij er framenummer problemen waren al iets gehoord? Hoe lang duurde het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Lisa_01 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:15:
Zes weken en ivm framenummer (van tevoren bekend) niet leesbaar/niet kloppend lijkend, nog niets gehoord over een voucher. Ik blijf maar bellen en mailen, en mijn wachttijd voor de nieuwe fiets is nog niet eens ingegaan.
Inmiddels een niet elektrische tweedehands gekocht (100 euro, was te doen ;) ), maar wel erg lastig dat ik nu al de hele zomer zonder zit :(
Hebben andere mensen waarbij er framenummer problemen waren al iets gehoord? Hoe lang duurde het?
Dat klinkt niet heel hoopvol. 26 augustus is die van mij opgehaald (City-e, framenummer niet te lezen/onbekend) en tot op heden nog niet 'opgehaald' volgens de statuspagina en dus ook nog geen voucher. Net klantenservice gebeld en mag nog even geduld hebben, zou ook sprake zijn van een storing in het systeem dat de vouchers uitgeeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 12:54
Het is één groot toneelstuk. Die mensen van de klantenservice hebben elke keer mooie praatjes.
MrCostanzo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Dat klinkt niet heel hoopvol. 26 augustus is die van mij opgehaald (City-e, framenummer niet te lezen/onbekend) en tot op heden nog niet 'opgehaald' volgens de statuspagina en dus ook nog geen voucher. Net klantenservice gebeld en mag nog even geduld hebben, zou ook sprake zijn van een storing in het systeem dat de vouchers uitgeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Zijn er leaserijders met nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 11:53
MrCostanzo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Die van ons is in 25 juni opgehaald en ook nog steeds niks, de klantenservice geeft steeds weer aan er op terug te komen maar het is wel erg treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik sprak de rechtsbijstand vorige week, die hadden al vele meldingen over Babboe gehad en al meerdere zaken lopen.

Die vroegen me wel na te denken wat ik wil als er een mogelijk faillissement komt..... dan heb je niks aan een voucher..... (niet dat er zoiets nu aan komt, maar ze wilden het scenario wel bespreken).

We wachten maar weer af....

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.