Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, mijn Curve is weer terug van zijn upgrade. Er is aardig wat gesleuteld aan de fiets.

- Het deel waar het frame en de bak aan elkaar vastzitten is verstevigd met een, +/- 4mm dikke, metalen constructie.
- Alle schroeven en bouten zijn nagelopen.
- De zadelpen is vervangen. Het zadel zit nu steviger op de zadelpen. De vorige zadelpen gebruikt één inbusbout om het zadel op zijn plek te houden, nu worden er twee gebruikt.
- Display is vervangen... Voor een identiek, ogend, exemplaar. Wel weer een kilometer stand van nog geen hele kilometer toen ik hem ophaalde :P
- Controller unit voor het "e-bike" gedeelte is vervangen. Helaas kan je de accu nog steeds niet opladen zonder hem uit de fiets te halen (achja).
- Er zijn wat veiligheidsstickers geplakt, incl. een "check & approved" sticker/badge om aan te tonen dat de fiets gekeurd en geüpgraded is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIpSvjFfbUn0TSD0L3hZf9WKap4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQZwzpzhbO9f5dXzX1Eb0XTv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPJaU2QAj-HWVRAA7BtAiwzHD7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMICItC7qJTkNoz4bESgqFum.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-06 14:47
realidolownor schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Hoe is het nu gegaan met het maken van de afspraak? Ik heb na de initiële email en vragen te horen dat ze contact op zouden nemen, maar nooit meer iets gehoord.
Ik had een mail van Babboe voor de upgrade, met de melding dat als er geen dealer binnen 5 km was, zij zelf langs zouden komen voor de upgrade.
Babboe gemaild, maar toen bleek dat ze nog niet met het plannen van de upgrades begonnen waren.
Toen toch maar een fietsenmaker die redelijk in de buurt was gecontacteerd. Bakfiets is door hem aangemeld, binnen een week waren alle onderdelen er. Prima geregeld wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanmorgen is dan ein-de-lijk Westerman langs geweest om onze City-E op te halen. Hopelijk keert Babboe een beetje vlot uit en dan kunnen we dit hoofdstuk afsluiten. De laatste weken stond de fiets met een lekke achterband eigenlijk alleen maar in de weg. Nu hij weg is wordt pas echt duidelijk hoeveel ruimte zo'n bakfiets inneemt.
De spatborden en de verlichting heb ik er afgesloopt . Die waren echt 1 maand voor het begin van alle ellende gemonteerd. Hopelijk kan ik er nog iemand anders blij mee maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
PaT schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:08:
De spatborden en de verlichting heb ik er afgesloopt . Die waren echt 1 maand voor het begin van alle ellende gemonteerd. Hopelijk kan ik er nog iemand anders blij mee maken.
Ik heb redelijk makkelijk een pakjesdrager, standaard, spatbord en bakonderdelen verkocht via Marktplaats. Er zijn nog altijd mensen die hun Babboe blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wheeler schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:14:
[...]

Ik heb redelijk makkelijk een pakjesdrager, standaard, spatbord en bakonderdelen verkocht via Marktplaats. Er zijn nog altijd mensen die hun Babboe blijven gebruiken.
Ik zal het er van het weekend eens opgooien. Kijken wat het doet.
Ik zie nu vooral veel hoezen op Marktplaats staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gienpgDWzyiiWZLdhUN-SyKURk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suLr6lqqB6Lf9uhaTLAJiwQc.jpg?f=fotoalbum_large

En nog even een foto momentje van het "emotionele" afscheid :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Na een hoop heen en weer gemail en gedoe uiteindelijk toch maar m'n "verlies" gepakt en het karige aanbod van geld op de rekening geaccepteerd. Klaar met die club en zal zeker twee keer nadenken voordat ik ooit nog iets aanschaf wat onder de Accell Groep valt (ondanks dat ik heel blij ben met mijn Batavus Dinsdag Exclusive). Nu twee weken later is het overgemaakt en hoofdstuk afgesloten, fijne herinneringen gemaakt met de bakfiets maar ook een stukje genaaid voelen dat je al die jaren met een onveilige fiets hebt gereden ondanks dat je klachten had over klakkende en krakende geluiden sinds dag 1.

[ Voor 29% gewijzigd door Uberprutser op 19-06-2025 11:54 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Heb vandaag pas mijn gegevens ingediend voor onze City e
Omdat we ooit een showroom model konden kopen en we geen factuur meer hadden. Én omdat het stickertje met framenummer niet meer leesbaar is.

Hij wordt niet veel gebruikt sinds de kinderen zelf fietsen.
Ook staat hij buiten weg te roesten op algemeen terrein.

Maar we missen heb toch wel soms en ik ben benieuwd of we nog wat kunnen regelen.

Als ik niets terug krijg, heeft iemand dan misschien de veertjes van de standaard en een achterrem/ remblokjes voor mij?
Wil er eerlijk gezegd zo min mogelijk geld aan kwijt. Want mogelijk wordt ie toch opgehaald. (Tegen verzendkosten of een leuke kleine bijdrage aan een ander fiets) Maar voor de tussentijd dat we niets horen en voor zolang het duurt.

De laatste periode gebruikte we hem puur om zonder motor of lichte stand met kinderfietsje naar de bso te fietsen en samen (zonder motor) weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 07:44
R_Donselaar schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:02:
[...]

Helaas is dit toch wat anders gelopen. We voelden nattigheid toen er niemand kwam opdagen op het afgesproken tijdstip. Navraag leerde dat er een dubbele registratie was gekomen en dat er alleen gerepareerd wordt als een bakfiets is afgekeurd. Inmiddels zijn we vele telefoontjes en maanden verder en nu is eindelijk de originele inspectie omgezet in een afkeur. Het zou nu weer bij Babboe liggen maar die geven niet thuis. We zouden nu ‘automatisch’ benaderd moeten worden voor het inplannen van een reparatie afspraak.

Wie heeft er ervaring met de termijn die hier overheen gaat?
We zijn weer een half jaar verder. Een half jaar met veel frustratie maar ook een positieve wending! Onze bakfiets is opgehaald en wij hebben het volledige aankoopbedrag terug mogen ontvangen. (de bakfiets was nog geen jaar oud bij het ingaan van de terugroepactie) Eind goed al goed en ik hoop nooit meer met deze partij te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

R_Donselaar schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:16:
[...]

We zijn weer een half jaar verder. Een half jaar met veel frustratie maar ook een positieve wending! Onze bakfiets is opgehaald en wij hebben het volledige aankoopbedrag terug mogen ontvangen. (de bakfiets was nog geen jaar oud bij het ingaan van de terugroepactie) Eind goed al goed en ik hoop nooit meer met deze partij te maken te hebben.
Dat is lekker. Hier is hij opgehaald, maar geen meeneembewijs gekregen (want die waren "op"). Nu dus alweer even in de clinche met Babboe over het geld...

Wat een waardeloos gebeuren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
  • Laatst online: 24-07 12:24
PaT schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:11:
[...]

Dat is lekker. Hier is hij opgehaald, maar geen meeneembewijs gekregen (want die waren "op"). Nu dus alweer even in de clinche met Babboe over het geld...

Wat een waardeloos gebeuren allemaal.
hmm, bedenk mij nu ook dat ik geen meeneembewijs heb ontvangen. Heb wel een foto gemaakt van de fiets in de laadruimte...

Nog geen geld terug, maar dat kan volgens mij nog best even duren (bakfiets is bijna 2 weken geleden opgehaald, dus babboe heeft nog even voor de 10-werkdagen-termijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Uncle84 op 23-06-2025 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
Hier ook geen meeneembewijs ontvangen hoor. De chauffeur van Westerman stond er op dat we foto’s maakten van het inladen om gezeur later te voorkomen. Bij ons duurde de uitbetaling uiteindelijk 6 weken omdat ze ons akkoord op het geldbedrag niet hadden doorgezet… zo was er elke keer iets en je moet overal achteraan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 11:41
Hier net zulke ervaringen. Onze Babboe stond bij de winkel, is daar opgehaald op een andere dag dan was afgesproken, dat is allemaal niet goed gegaan. Nu al drie keer het afhaalbewijs doorgestuurd aan Babboe na telefoontjes, maar tot op heden geen bevestiging noch geld. Wat is het toch een ontzettend prutbedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 11:41
Sannanas schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:26:
Hier net zulke ervaringen. Onze Babboe stond bij de winkel, is daar opgehaald op een andere dag dan was afgesproken, dat is allemaal niet goed gegaan. Nu al drie keer het afhaalbewijs doorgestuurd aan Babboe na telefoontjes, maar tot op heden geen bevestiging noch geld. Wat is het toch een ontzettend prutbedrijf.
Nog even een afsluitend bericht: na een jaar zelf bellen is het via Fietsvoordeelshop (waar we de fiets destijds gekocht hebben) gelukt de mensen bij Babboe aan hun verstand te peuteren dat er gaten in de lasnaden zaten. De fiets is uiteindelijk afgekeurd. Hij is opgehaald en na weer talloze belletjes heeft Babboe dat ook geregistreerd én hebben we inmiddels het geldbedrag ontvangen. € 3526. Een flinke meevaller, want we hadden de fiets inmiddels wel afgeschreven. (Overigens een City Mountain van augustus 2022, destijds gekocht voor € 4.149, excl. accessoires.)

Nu dus eindelijk echt klaar met Babboe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle84
Goed om te horen Sannanas (en weer door!)

Wij hebben gister ook het geld van Babboe ontvangen: 930 euro voor een City-E van Nov 2018.
Omdat er weinig voorwaarden waren mbt het inleveren van de fiets, en ik heb begrepen dat ze gedemonteerd worden en in de shredder verdwijnen, hebben we de fiets flink getript, en heb ik vele mensen blij kunnen maken met de onderdelen.

Achterwiel + motor + nieuwe cassette
Aansturingscomputer
Accu + lader + houder voor de fiets
Complete houten bak in nieuwstaat (altijd binnen gestaan)

Hierdoor was de opbrengt 500 euro extra, waarmee het totale bedrag dat we hebben ontvangen in mijn ogen in de buurt kwam van de werkelijke dagwaarde voordat deze ellende was begonnen.

Babboe blij -> want de fiets is van de straat
Ik blij -> Want ik heb weer veel ruimte in de schuur, de kinderen fietsen inmiddels zelf naar school, en de financiele schade is nihil. (alleen wat grijze haren erbij).

We hebben veel plezier gehad van de bakfiets, jammer dat het hoofdstuk zo moest eindigen.

Mij zal je hier waarschijnlijk niet meer terugzien, wij zijn klaar.

Succes en sterkte aan iedereen die dit hoofdpijndossier nog moet afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvWKWG4-HxXPdyeEiaFpcUyRtwQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HO95JpugxNx01NsLTZr0dLGQ.png?f=user_large

Gelukkig hebben we de foto's nog
(kaler kon bijna niet :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
idem hier, volledig gestript en houten panelen gaan binnenkort op marktplaats.
Hadden we een maand daarvoor geïnstalleerd.

Had zelfs nog dat de chauffeur moest checken op kantoor of ie hem in deze staat mocht meenemen.

Nu eindelijk voucher (419) ontvangen na weer tig keer contact opgenomen te hebben met Babboe. Babboe adviseerde Westerman direct te benaderen, dan krijg je een regel uit een excel. Die je weer moet delen met Babboe.
Dan ontvang je pas de voucher.

Hoop wel dat in de voucher shop dat er enigszins nog nieuwe voorraad / maten aan toe wordt gevoegd.
Op zoek naar de Koga Colmaro Sports maar dan in M(edium). OF gaan ze alleen incourante maten leveren? :)

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
20 juni melding gemaakt
2 juli reactie dat mijn fiets binnen de terugroepactie.
Babboe City-e 2019

Ik heb nu een mail die ik wat tegenstrijdig vind.
Beste RedRayMann,

We hebben jouw gegevens goed ontvangen. Jouw Babboe City-E uit het jaartal 2019 met framenummer ### valt binnen de terugroepactie.

Je hebt twee opties:

1. Vervangende fiets: Je kunt jouw bakfiets laten ophalen en met een omruilcertificaat een vervangende fiets uitkiezen op de website.

2. Geldbedrag: Je kunt ervoor kiezen om een geldbedrag te ontvangen in plaats van een omruilcertificaat.

Volg de onderstaande stappen voor beide opties.

Stappen optie 1: Vervangende fiets

Ophalen van jouw bakfiets
Van onze logistiek partner (Westerman) ontvang je een tijdslot voor het ophalen van jouw bakfiets. Aan het ophalen zijn geen kosten verbonden.

Omruilcertificaat ontvangen
Nadat jouw bakfiets is opgehaald en verwerkt is, ontvang je per e-mail jouw persoonlijke omruilcertificaat.

Jouw nieuwe (bak)fiets uitzoeken
Bekijk het aanbod alvast in de webshop. Let op: Pas na ontvangst van jouw omruilcertificaat kun je jouw nieuwe (bak)fiets bestellen. Levertijden staan aangegeven in de webshop.

Bezorging aan huis
Jouw nieuwe (bak)fiets wordt gratis bij je thuis bezorgd.

Optie 2: Geldbedrag

Kies je liever voor een geldbedrag? Dat kan! Zodra je een geldbedrag aanvraagt en ons aanbod accepteert, neemt onze logistieke partner Westerman contact op om je fiets op te halen.
Zodra jouw fiets is ingeleverd betalen we het afgesproken geldbedrag binnen 10 werkdagen uit. *De link is eenmalig te gebruiken

Belangrijk: Jouw keuze is definitief. Wisselen is niet mogelijk.

Heb je nog vragen? Bekijk onze uitgebreide FAQ of neem contact op met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Babboe

Knop met tekst "Vraag nu je geldbedrag aan*"
Ik weet nog niet of ik de City-e Mountain wil of het geldbedrag. Ben benieuwd hoeveel het geldbedrag is en of de levertijd van de City-e Mountain daadwerkelijk 2 tot 3 weken is.

Terug naar de email;
Hebben jullie een soortgelijke mail ontvangen?
Waar maak ik mijn keuze?
Optie 1 komt bij mij over dat ik moet wachten tot een ophaal order, optie twee komt bij mij over dat ik eerst een keuze moet maken voordat er een afspraak komt.
Want ze suggereren dat de link eenmalig te gebruiken is. Is dit klik en klaar, ofwel nu klikken en besluiten? Of kan ik dit linkje vaker openen en maar 1x een keuze maken. (Na keuze, vervalt het linkje)

Verder geen informatie of linkjes, dus ga er zelf vanuit dat ik op het linkje "Vraag nu je geldbedrag aan*" moet klikken om een optie te kiezen.

Maar hoor graag jullie ervaringen.

--update--

Na enkele berichten over de City-e Mountain gelezen te hebben én enkele mensen gesproken te hebben over deze fiets, is onze keuze keuze gevallen op een nieuwe fiets. Dus heb het linkje geklikt en het is puur om een waardebepaling te krijgen, welk dus éénmalig ingevoerd kan worden.
Ik denk dat ik ongeveer op 1500 uit kom volgens de online calculator. Maar geen idee wat ze voor handmatige berekening doen.

Het is dus waarschijnlijk wachten tot Westerman mij mailt met een ophaal datum.

[ Voor 12% gewijzigd door RedRayMann op 04-07-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
20 juni melding gemaakt
2 juli reactie dat mijn fiets binnen de terugroepactie valt
7 juli email van Westerman
15 juli komen ze hem ophalen

Het tempo zit er nu lekker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze bakfiets staat nu al een tijdje buiten. Ik hoop dat Babboe niet te lang wacht met ophalen anders is ie weggeroest.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
20 juni melding gemaakt
2 juli reactie dat mijn fiets binnen de terugroepactie valt
7 juli email van Westerman
15 juli fiets opgehaald
17 juli email dat de fiets is ontvangen
17 juli nieuwe city mountain besteld
18 juli bevestigen van bestellingen en leverdatum
28 juli geplande leverdatum

5,5 week in totaal. Lekker snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:32
Onze bakfiets is eindelijk opgehaald. Bijna anderhalf jaar heeft die ruimte in genomen in onze garage, wat een beschamende afhandeling is het geweest. In maart dit jaar het bedrag geaccepteerd, toen bleef het stil. Jurist heeft meerdere keren contact opgenomen, maar na maanden eindelijk pas bericht dat ze hem kwamen ophalen. En dan nog durven schrijven: "Allereerst verontschuldigt Babboe zich voor het ongemak en het gegeven dat Babboe, gezien de omstandigheden, niet in staat was op een eerder moment meer duidelijkheid te verschaffen." Gelukkig voor ons nooit meer een bakfiets.

Afgelopen dinsdag opgehaald, nu nog even afwachten op bericht dat bij binnen is. Beeldmateriaal van de camera dat hij de vrachtwagen is ingegaan maar bewaren, weet nooit met babboe of dat nog nodig gaat zijn...

Nog wel de accu en display enzo er nog afgehaald. Kijken wat we daar nog voor kunnen krijgen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PaT schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:08:
Vanmorgen is dan ein-de-lijk Westerman langs geweest om onze City-E op te halen. Hopelijk keert Babboe een beetje vlot uit en dan kunnen we dit hoofdstuk afsluiten. De laatste weken stond de fiets met een lekke achterband eigenlijk alleen maar in de weg. Nu hij weg is wordt pas echt duidelijk hoeveel ruimte zo'n bakfiets inneemt.
Even mijzelf quoten, 5 juni is de bakfiets opgehaald en pas vandaag, na ongelooflijk veel zeuren bij Babboe, hebben we het bedragje op onze rekening. Daarmee is het hoofdstuk "bakfiets" voor ons eindelijk afgesloten. Op marktplaats probeer ik nog de spatborden en wat klein grut te slijten, maar dan is het ook echt helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Bizar hoe snel het dan bij ons ging.
En heb de levering uitgesteld omdat hij op onze eerste vakantiedag geleverd zou worden.

Ik zei 28 juli als geplande leverdatum, die hebben we naar 19 augustus verplaatst. Maar anders was alles binnen 5,5 week geregeld.

Misschien omdat ik niet in "de stapel" terecht kwam en als nieuwe aanvraag direct bovenop de stapel kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RedRayMann schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:24:
Bizar hoe snel het dan bij ons ging.
En heb de levering uitgesteld omdat hij op onze eerste vakantiedag geleverd zou worden.

Ik zei 28 juli als geplande leverdatum, die hebben we naar 19 augustus verplaatst. Maar anders was alles binnen 5,5 week geregeld.

Misschien omdat ik niet in "de stapel" terecht kwam en als nieuwe aanvraag direct bovenop de stapel kwam.
Er zit ook een verschil tussen een andere fiets en je geld terug krijgen. We hebben alle smoezen gehad. Dat het betalen binnen 10 dagen pas inging als Babboe alles verwerkt had i plaats van na datum ophaling, dat het al uitbetaald was en dat het nu toch echt dan en dan betaald zou worden...

Walgelijke club is het die hun klanten gewoon niet serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Krijg nou wat. Zojuist een mailtje gehad die ik nooit verwacht had :P Ik mag mijn nieuwe Baboe bakfiets naar de dealer brengen voor een gratis upgrade. Geen idee wat dat precies inhoud, maar volgens mij ging dat om wat elektronica. Ik hou jullie op de hoogte.

Mailtje:
Beste Jasphur,

We hopen dat je inmiddels met veel plezier gebruik maakt van je nieuwe bakfiets!

Om ervoor te zorgen dat je bakfiets veilig blijft, is er een upgrade nodig. Je kunt hiervoor een afspraak in plannen bij een dealer die is aangesteld als ‘terugroepactie servicepunt’. Zij kunnen je zo snel mogelijk en vakkundig helpen. Deze upgrade is uiteraard kosteloos voor jou. We raden aan om dit zo snel mogelijk te laten doen, zodat je bakfiets optimaal blijft functioneren.

Stappen voor de upgrade van je bakfiets:

Neem contact op met je dichtstbijzijnde dealer (terugroepactie servicepunt)
Houd je fietsgegevens uit deze e-mail bij de hand:
  • Bike ID: BIKE ID
  • Case #: CASENUMMER
  • Plan je afspraak
  • Laat je fiets upgraden
  • Ontvang na afloop een upgradecertificaat
Klik hier voor een dealer:
link

Heb je nog vragen of wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Team Babboe

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:37
Jasphur schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:56:
Krijg nou wat. Zojuist een mailtje gehad die ik nooit verwacht had :P Ik mag mijn nieuwe Baboe bakfiets naar de dealer brengen voor een gratis upgrade. Geen idee wat dat precies inhoud, maar volgens mij ging dat om wat elektronica. Ik hou jullie op de hoogte.

Mailtje:

[...]
Hier hetzelfde mailtje ontvangen. Voor een Babboe Flow die vijf maanden geleden geleverd is - dus ik ben wel benieuwd wat de terugroepactie behelst.

De dichtsbijzijnde dealer gaf aan dat ze geen Babboe terugroepacties meer deden en dat de dealer een dorp verderop ook was gestopt met Babboe. Morgen maar eens even Babboe zelf bellen om te vragen of ze niet iemand kunnen langssturen want anders wordt het wel heel ver fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:56:

Mailtje:

[...]
Ik ben al maanden bezig deze upgrade voor elkaar te kriigen…geen fietsenmaker die het doet. Nu zou babboe zelf langskomen maar afspraak laat op zich wachten (ook al ruim 2 maanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ben nu bezig met het regelen van een afspraak bij RB Tweewielers in Diepenveen. Op de website van Babboe staan zij niet als terugroepactie servicepunt, maar dat zijn ze wel. Goed stuk fietsen voor mij, maar er schijnt een leenfiets gereserveerd te kunnen worden.

Zie nu ook dat de bike id in de email niet het nummer is dat op mn fiets staat. Mja, we gaan het zien.

Iemand een idee wat de upgrade nou precies inhoud?

[ Voor 42% gewijzigd door Jasphur op 26-08-2025 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
Wij kregen de mail ook terwijl de bakfiets is ingeleverd en het geld is terug gestort 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:51
Jasphur schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:28:
Ik ben nu bezig met het regelen van een afspraak bij RB Tweewielers in Diepenveen. Op de website van Babboe staan zij niet als terugroepactie servicepunt, maar dat zijn ze wel. Goed stuk fietsen voor mij, maar er schijnt een leenfiets gereserveerd te kunnen worden.

Zie nu ook dat de bike id in de email niet het nummer is dat op mn fiets staat. Mja, we gaan het zien.

Iemand een idee wat de upgrade nou precies inhoud?
Ik ben ook heel benieuwd. Had je al een afspraak ingepland? Wij moeten namelijk een afspraak bij ons thuis maken, omdat er geen reparatieservice in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb de benodigde gegevens overgedragen aan het servicepunt en zij hebben de hardware besteld bij Babboe. Het is nu wachten tot dat binnen is en dan iets inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realidolownor
  • Niet online
Ik heb vandaag afspraak aan huis voor de upgrade van de Mountain. Laat wel weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ben benieuwd inderdaad. De service monteur vertelde mij dat het niet een beurt was waarop ik kon wachten... :P

Anders had ik hem ook wel aan huis laten komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 08-09-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
realidolownor schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:40:
Ik heb vandaag afspraak aan huis voor de upgrade van de Mountain. Laat wel weten hoe het gegaan is.
En?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• realidolownor
  • Niet online
Ah dank voor de reminder 😉

Het was nogal een deceptie…volgens de monteur hoefde alleen de zadelpen vervangen te worden. Deze zouden kunnen afbreken, maar volgens de monteur had ik al een vrij nieuwe… Het gaat om babboe city mountain uit 2022.

Ik heb vanuit babboe nooit informatie ontvangen wat er volgens hun vervangen had moeten worden. De communicatie is hopeloos. Dit klinkt niet echt als een “noodzakelijke reparatie”. Maanden op gewacht. Waarom ze dit niet beter kunnen communiceren of waarom sturen ze die zadelpen niet gewoon op…die zet je er zo op.

Monteur gaf aan bij dit model weinig problemen te zien. Hij bood aan onderhoud te doen, dat wilde ik toch nog een keer laten doen dus prima, ook veel goedkoper als via babboe. Even alles nagelopen…je zit er toch met je kids op.

Dit onderhoud werd uitgevoerd door Team Fietspechpas B.V.
Planning verliep via planning@fietsreparatie.nu

Hoor graag jullie ervaringen, met name of de noodzakelijke upgrade overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dankjewel! Ik zal eens bellen met het servicepunt. Want als dat het is, dan ben ik benieuwd of dat bij die van ons moet gebeuren. Wij hebben een volledig nieuwe gekregen.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Ik fietste net langs het voormalig hoofdkantoor van Babboe, die was al hernoemd naar Accel maar ik zag nu borden met Te Huur. Het lijkt nu echt wel einde van Babboe

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
Pendora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:25:
Ik fietste net langs het voormalig hoofdkantoor van Babboe, die was al hernoemd naar Accel maar ik zag nu borden met Te Huur. Het lijkt nu echt wel einde van Babboe
ik hoop dat ze het nog 4 weken volhouden, dan wordt de vervangende bakfiets hopelijk geleverd en dan kan er een zwaar boek dicht....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
miel schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:06:
[...]

ik hoop dat ze het nog 4 weken volhouden, dan wordt de vervangende bakfiets hopelijk geleverd en dan kan er een zwaar boek dicht....
Bedoelde meer de naam Babboe. Het bedrijf is van Accel die er nu al zoveel in heeft gestoken dat het aller domste zou zijn om nu nog de stekker eruit te trekken.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.