Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lexen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:13:

Nu hebben we nog wel wat vragen waar jullie mogelijk mee mee kunnen helpen.
1. Wat is zo'n Curve E bakfiets uit 2022 met ca. 750km nu waard
Weinig, je hebt nu zelf ook wel door dat de service vanuit Babboe niets waard is. Daarnaast is het ook zo dat Babboe onderhand wel bekend staat vanwege de terugroepacties (ja, meervoud), wil je echt het risico lopen dat je in de toekomst dezelfde ervaring krijgt als bijvoorbeeld de mensen in dit topic?

Ik zou er niet aan beginnen tenzij het voor een habbekrats is.

Alhoewel, wellicht dat je mazzel hebt en ze in de toekomst een nieuwe fiets aanbieden van 3,5k bij een terugroepactie :+

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Wolly schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Weinig, je hebt nu zelf ook wel door dat de service vanuit Babboe niets waard is. Daarnaast is het ook zo dat Babboe onderhand wel bekend staat vanwege de terugroepacties (ja, meervoud), wil je echt het risico lopen dat je in de toekomst dezelfde ervaring krijgt als bijvoorbeeld de mensen in dit topic?

Alhoewel, wellicht dat je mazzel hebt en ze in de toekomst een nieuwe fiets aanbieden van 3,5k bij een terugroepactie :+
Dit - wees je ervan bewust dat we al meer dan een jaar hier in dit topic rondhangen omdat heel veel zaken rondom Babboe ronduit kansloos zijn. Vraag je af of je het risico wilt lopen om ook onderdeel te worden van deze klucht. Ik zou het niemand toewensen - behalve het bestuur van Babboe zelf natuurlijk, die gun ik het van harte :)

Bekabelde WIFI

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:25

Stewie!

Keen must die!

Kortom, de Babboe dealers waar Babboe naar verwijst zijn helemaal geen echte Babboe dealers en ze hebben niet de mogelijkheden te kunnen helpen met zo’n Babboe upgrade.
We lopen tegen precies hetzelfde probleem aan. En na inleveren van de bakfiets voor het geplande onderhoud, bestellen ze pas de onderdelen bij Babboe. Dus de fiets is weer weken "weg". Wederom slecht georganiseerd door Babboe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:34
Wij hebben de mogelijkheid om van vrienden een Babboe Curve E over te nemen uit 2022 met ca.750km op de teller.
Niet doen, ver van weg blijven. Koop een goede bakfiets zoals een Urban Arrow, Gazelle Makki of Lovens. Koop niet de ellende van een Babboe, lees dit topic maar door. Al meer dan een jaar een en al doffe ellende.

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 12:45
Stewie! schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:17:
[...]

We lopen tegen precies hetzelfde probleem aan. En na inleveren van de bakfiets voor het geplande onderhoud, bestellen ze pas de onderdelen bij Babboe. Dus de fiets is weer weken "weg". Wederom slecht georganiseerd door Babboe.
Bovenstaande hebben we inmiddels ook mogen ervaren toen onze vrienden de bakfiets brachten bij de fietsenwinkel waar ze de bakfiets oorspronkelijk hebben gekocht. Zover wij begrepen was de fietsenwinkel zelf niet op de hoogte van de upgrade mails welke door Babboe warden uitgestuurd (en waarmee klanten nu naar hun toe kwamen). En inderdaad, ze gaan bij het afgeven van de bakfiets eerst controleren welke onderdelen er nodig zijn voor de upgrade en gaan die dan pas bestellen bij Babboe, iets wat veel tijd kan gaan kosten.

Verder hadden ze het bij de fietsenwinkel er wel over om ook dingen te gaan controleren zoals; stuur, achtezadelpen, boutjes vervangen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:07
..

Kortom, de Babboe dealers waar Babboe naar verwijst zijn helemaal geen echte Babboe dealers en ze hebben niet de mogelijkheden te kunnen helpen met zo’n Babboe upgrade.
Veel van de "dealers" waar Accell het over heeft, zijn voornamelijk fietsenwinkels die een goede relatie met Accell wil houden. Daarom willen ze eventueel wat extra onderhoud doen maar staan niet te springen om de deze klusjes. Het zijn grotendeels bakfietsen die niet gekocht zijn bij deze ondernemers dus het afbreukrisico is groot, zeker als ze niet alle informatie/onderdelen/firmware van Babboe hebben gekregen.

Bron: een fietsenmaker die vorig jaar helemaal gestopt is met verkopen van Accell producten vanwege de strenge eisen die opgelegd werden.

• fritsjof
TinusXIII schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Niet doen, ver van weg blijven. Koop een goede bakfiets zoals een Urban Arrow, Gazelle Makki of Lovens. Koop niet de ellende van een Babboe, lees dit topic maar door. Al meer dan een jaar een en al doffe ellende.
Wij hebben ook voor een Urban Arrow gekozen (refurbished): verschil van dag en nacht met de Babboe.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techdudeski
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-03 21:10
Let op: als je in het verleden het voucher aanbod een keer hebt afgewezen dan moet je mogelijk zelf weer in actie komen. Op 16 februari gevraagd waarom ik nog geen cash aanbod heb ontvangen (hun eigen streefdatum was immers 15 februari) en ik onving zojuist de volgende reactie:

[..] "Ik heb uw recall case erbij gepakt en ik zie dat u destijds kenbaar heeft gemaakt niet eens te willen zijn met het Herstelplan. Hierna hebben wij uw case gesloten. Dat houdt in dat u ook geen andere communicatie ontvangt over het proces.
Indien u vooralsnog mee wilt doen aan het proces, dan horen wij dit graag. Dan zetten wij het door naar onze interne afdeling." [..]

Ergo: Heb je bij Babboe en/of bij Westerman een aanbod geweigerd dan dien je nu zelf in actie te komen voor het cash aanbod.
kdi schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Ik heb geen email van Babboe gehad over een cash aanbod, enkel via het nieuws vernomen.
Ik heb destijds het ophaal verzoek afgewezen omdat ik het aanbod van een voucher niet goed genoeg vond. Toen nog een keer een semi-dreigende email gehad om alsnog deel te nemen vanwege mijn veiligheid. Daarna niks meer vernomen van Babboe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:15
techdudeski in "Babboe bakfiets terugroepactie"techdudeski schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:23:

Ergo: Heb je bij Babboe en/of bij Westerman een aanbod geweigerd dan dien je nu zelf in actie te komen voor het cash aanbod.
Hier niet, tijdje terug via Westerman het ophaalverzoek gecancelled, maar kreeg toch laatst een mail van babboe om mee te doen aan de cash actie.
Erg consequent allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
fritsjof schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Wij hebben ook voor een Urban Arrow gekozen (refurbished): verschil van dag en nacht met de Babboe.
Als ik naar het prijsverschil kijk (toen wij iig onze Babboe kochten) is dat ook niet raar. Het zou absurd zijn geweest als de kwaliteit exact hetzelfde was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Pendora schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:33:
[...]

Als ik naar het prijsverschil kijk (toen wij iig onze Babboe kochten) is dat ook niet raar. Het zou absurd zijn geweest als de kwaliteit exact hetzelfde was geweest.
Zeker, ik beweer ook niet dat ze bij ongelijke prijsstelling gelijke kwaliteit zouden moeten hebben geleverd.
Echter, als je beseft dat wij eerst een Babboe hebben gekocht en nu (tot dusver zonder enige vorm van compensatie) opnieuw een Urban Arrow hebben gekocht, dan hadden wij, met de kennis van nu, beter direct voor een Urban Arrow kunnen kiezen.

Het gaat er hier om of het overnemen van een Babboe van vrienden een goed idee is. Het antwoord is dus niet alleen volmondig NEE vanwege de productkwaliteit en service van Baboe (LOL) maar ook gezien de gebruikskwaliteit/het fietsgenot.

De Babboe bakfiets is een typisch voorbeeld van 'goedkoop is duurkoop' gebleken voor ons.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Mijn fiets is 26 November opgehaald en staat nog steeds bij Babboe dat Westerman is geïnformeerd en dat er aan afspraak wordt gemaakt. Contact met Babboe gehad en fiets is ontvangen maar kan nog even duren voordat ie in alle systemen is ingeboekt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Uberprutser schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:55:
Mijn fiets is 26 November opgehaald en staat nog steeds bij Babboe dat Westerman is geïnformeerd en dat er aan afspraak wordt gemaakt. Contact met Babboe gehad en fiets is ontvangen maar kan nog even duren voordat ie in alle systemen is ingeboekt.
Vreemd; wij kregen de voucher op de dag van ophalen direct in de mail.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Soortgelijke gevallen heb ik elders ook gelezen; het bleek dat toen de ingeleverde fietsen zoek waren geraakt en de verantwoordelijken dit niet direct melden. Het systeem dan Westerman en Babboe hanteren levert de meesten binnen een week een voucher op. Heb je foto's gemaakt van het inladen? Als ik jou was zou ik Accell bellen in Heerenveen, die kunnen op basis van je casenummer je vaak beter helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door wheeler op 24-02-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
wheeler schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Heb je foto's gemaakt van het inladen?
Precies dit vroeg Babboe ook aan mij en dat heb ik uiteraard gedaan. Zeker omdat Westerman aangaf niks achter te laten of te versturen als bewijs. Straks eens een belletje wagen. Fiets was 3499 in 2016 dus die 30% is nog best een bedrag; 1049.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Uberprutser schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Precies dit vroeg Babboe ook aan mij en dat heb ik uiteraard gedaan. Zeker omdat Westerman aangaf niks achter te laten of te versturen als bewijs. Straks eens een belletje wagen. Fiets was 3499 in 2016 dus die 30% is nog best een bedrag; 1049.
Ik zou m'n verwachtingen wat bijstellen en eerder op 10% van aanschafprijs als cash-bod rekenen. Ik ben nog met Babboe in discussie over hun bod, want het bod dat ze (na herinneringsmailtje te sturen) hebben gedaan is nog geen 30% van wat de rekentool aangaf, en net iets meer dan 30% van de voucherwaarde.

Wij hebben factuur (refurbished gekocht met nieuwe accessoires in 2020 voor ~€2.200) en foto's gemaakt en dus ook een voucher van ~€900 gekregen, rekentool gaf ~€1.100 aan maar toch echt een heel laag bod (nog geen €400). (Ik vermeld de exacte aantallen zodra ik reactie heb van Babboe).

Het lijkt erop alsof ze daar bij Babboe een bord hebben hangen en er pijltjes op gooien om zo de hoogte van het cash bod 'te berekenen'...

[ Voor 14% gewijzigd door fritsjof op 24-02-2025 13:33 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 22:53
Ik heb Babboe dus ook verzocht om opheldering over hun berekende cash waarde aangezien deze ongeveer de helft was van wat de rekentool aangaf.
Ik krijg alleen geen antwoord terwijl ze wel druk zetten om het bod binnen 30 dagen te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
MJdaBOMB schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:00:
Ik heb Babboe dus ook verzocht om opheldering over hun berekende cash waarde aangezien deze ongeveer de helft was van wat de rekentool aangaf.
Ik krijg alleen geen antwoord terwijl ze wel druk zetten om het bod binnen 30 dagen te accepteren.
Ze gaan je echt geen antwoord geven. Strategie is vooral om onduidelijk en langzaam te reageren maar ondertussen wel (onzichtbare) obstakels op te werpen zoals beperkte voorraad, kortlopende cashback voorstel. Gezien het tempo en de medewerkers van Accell die ik afgelopen jaar gesproken heb, vermoed ik echt dat er door heel klein team gewerkt wordt aan de hele terugroepactie.

Er zal binnenkort wel weer een waarschuwing vanuit NVWA/ACM/Consumentenbond komen dat ze het beter en sneller moeten doen. Kan Accell daarna weer via persvoorlichter melden dat het allemaal vlot gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
wheeler schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:10:
[...]

Er zal binnenkort wel weer een waarschuwing vanuit NVWA/ACM/Consumentenbond komen dat ze het beter en sneller moeten doen. Kan Accell daarna weer via persvoorlichter melden dat het allemaal vlot gaat :+
Ooeh ja dat is misschien nog wel het meest frustrerend op dit moment; die jubelverhalen van Accell over hoe tevreden ze zelf zijn met de gang van zaken. Ik denk soms dat ze het er om doen, ik bedoel: het zal niemand wat interesseren wat de directie van Accell vindt van haar eigen prestaties, behalve de slachtoffers van het Babboe-debacle - en juist die slachtoffers worden door de directie van Accell in feite keihard uitgelachen bij elke persuiting waarin ze verkondigen dat het zo goed loopt allemaal.
Die lopen na zo'n persmomentje schaterlachend elkaar te high-fiven: ze worden niet strafrechtelijk vervolgd voor het opzettelijk misleiden van inspecteurs (en dus indirect langer in gevaar brengen van de eigen klanten) en mogen ook nog eens vertellen hoe goed het nu allemaal gaat - terwijl dat aantoonbaar niet zo is.

Echt tergend, maar het enige dat je als consument kunt doen is nooit meer iets van die club kopen.

Bekabelde WIFI

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-05 22:50
Wolly schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Ja garantie klinkt altijd leuk maar als een bedrijf failliet gaat of in de financiële problemen verkeert dan kun je als consument achteraan aansluiten.
En dan blijkt dat al die hippe ebikes niet bij een gewone fietsenmaker gerepareerd kan worden.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er is natuurlijk een verschil tussen kunnen en willen. Een fietsenmaker is oorspronkelijk natuurlijk geen elektricien dus vaak is het een gebrek aan kennis. Ze zullen dus liever de agenda vullen met ebikes uit hun eigen netwerk of reguliere fietsen.

Wie die kennis wel heeft zou dat in principe ook met hogere tarieven kunnen faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-05 16:35
fritsjof schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:16:
[...]Wij hebben factuur (refurbished gekocht met nieuwe accessoires in 2020 voor ~€2.200) en foto's gemaakt en dus ook een voucher van ~€900 gekregen, rekentool gaf ~€1.100 aan maar toch echt een heel laag bod (nog geen €400). (Ik vermeld de exacte aantallen zodra ik reactie heb van Babboe).
Houd er rekening mee dat Babboe enkel obv de aanschafwaarde van de fiets(!) een cashback geeft. Dus eventuele accessoires, verwijderingsbijdrage voor de accu, een bijbehorende servicebeurt of een eventuele korting worden allemaal niet meegenomen in de berekening (behalve als het ze uitkomt, want bij ons staat er een korting op de fiets, en die berekenen ze wel, maar als die korting op de accessoires was geweest dan hadden we bijvoorbeeld meer gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocokoekie229
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-04 13:45
Na bijna een jaar dit topic te hebben gevolgd, laat ik ook even ons verloop horen. Wij hebben een Babboe city-e uit 2017. Vorig jaar in juli het ophaalbericht vanuit westerman geweigerd omdat we geen nieuwe Babboe meer wilden én de prijze te bizar vonden op hun site.

Afgelopen 11 feb een mail gehad van Babboe met een cash bedrag aanbod van 717,-. Daar zijn we na een paar dagen akkoord mee gegaan omdat we bij (eigen) inspectie van de fiets laatst zagen dat er ontzettend veel roest aan de verbindingsstukken van het frame zat. Durven er met 2 kleine kinderen nu écht niet meer mee te fietsen.

We gingen er eigenlijk vanuit dat een ophaal afspraak heel lang op zich liet wachten (vorig jaar duurde dat 4 maanden), maar zowaar gisteren een mail van Westerman gekregen dat ze hem volgende week al komen halen. Zoals de vele tips hier ook al onderdelen aan het afhalen (display, accu en de controller box). Hopelijk nemen ze hem nog gewoon mee. Had iemand daar al ervaring mee?

Ook wij stappen hierna over naar de urban arrow. We twijfelden of we niet de Batavus fier (en dus de Winora wilden) (qua kosten erg aantrekkelijk) maar na veel gelezen en fietsenmakers gesproken te hebben is een urban arrow een veel betere en betrouwbare keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoolspel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 10:34
ERROR 5 n.a.v. inspectie Curve-E
Probleem na inspectie. Afgelopen zaterdag is bij de inspectie de controllerbox vervangen.
Na de inspectie ERROR 5 en geen trapondersteuning meer. Mogelijke oplossing: googlen levert mij op dat de controllerbox een firmware geupdated moet worden. Iemand hiermee bekend? Jammer. Doel afspraak was om te kijken of de Curve-E veilig is. Ongevraagd controllerbox vervangen en nu doet hij het niet meer. Met Babboe krijg ik tot op heden geen contact. Op Facebook diverse gebruikers met hetzelfde probleem. Bij sommige na 16 weken nog steeds geen oplossing.
Ik overweeg een betaalde reparatie afspraak a 50 euro (Babboe) uit te voeren, omdat wij redelijk afhankelijk zijn van onze bakfiets en ik het snel wil oplossen.
Heeft iemand de gouden tip?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrammG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 14:48
@schoolspel ik kreeg ook vaker een error 5 als de bekabeling een beetje los zat, gebeurde wel eens na een servicebeurt waarbij het spul niet goed werd vastgezet of met tie-raps de bekabeling zo strak zat dat er met sturen iets los schoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 14:48
Ook hier een city-e uit december 2017 waarbij ik het ophalen tot nu toe heb laten zitten. Het cash aanbod dat ik kreeg was 780 euro en daarmee precies wat de rekentool op de site ook aan gaf. Ik begreep dat dit wel eens anders is.

Het verwarrende nu is dat ze mailen dat eerst Westerman langs komt waarna er binnen 10 werkdagen wordt betaald. Maar zodra ik het aanbod accepteerde kreeg ik te zien dat er sowieso binnen 10 werkdagen wordt uitbetaald. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdi
  • Laatst online: 19-04 21:58

kdi

Ik heb uiteindelijk toch ook nog een cash bod gehad, 85% van de voucher waarde. Geaccepteerd. Westerman komt over een week.
We willen je vragen het bijgevoegde label te printen en naast de stuurstang aan de buitenkant van de bak van de bakfiets te plakken. Wij kunnen alleen goed gelabelde bakfietsen in ontvangst nemen, we zijn niet aansprakelijk voor verlies van niet gelabelde bakfietsen.
Ik heb de bakfiets helemaal gestript, er zit geen bak meer op... ben benieuwd hoe het afloopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
chocokoekie229 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:15:zowaar gisteren een mail van Westerman gekregen dat ze hem volgende week al komen halen. Zoals de vele tips hier ook al onderdelen aan het afhalen (display, accu en de controller box). Hopelijk nemen ze hem nog gewoon mee. Had iemand daar al ervaring mee?
Hoe is dit afgelopen? Hebben ze de fiets zonder display, accu en controller box meegenomen?

Wij hebben een motor in het achterwiel, nu meen ik dat die nieuw al 500 euro kosten.
Dus het vervangen voor een ander 26" wiel dat past (zonder motor) zou nog een leuke 'ruil' kunnen zijn bij inleveren.

Ben benieuwd wat je hebt kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle84
kdi schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:16:
Ik heb de bakfiets helemaal gestript, er zit geen bak meer op... ben benieuwd hoe het afloopt :)
Ben ook benieuwd of je volgende week een reactie kan achterlaten als de fiets is opgehaald. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 21:30

arnova

weet veel, maar niet alles

Hier ook het cash-aanbod geaccepteerd. Kreeg door op de "Accepteer het aanbod"-link te klikken alleen een webpagina te zien met daarop "Binnen 10 werkdagen wordt het geld naar je overgemaakt". Voor de rest nog geen bericht gekregen wanneer ze evt. de fiets komen ophalen... Voor die tijd ga ik er nog wel wat dingen afslopen zoals zadel, accu, display & bagagedrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:34
In ene een e-mail ontvangen met een afleverbewijs van de Winora bakfiets. Na 4 maanden :+

‘Bewaar dit afleverbewijs goed, deze heb je nodig voor je verzekering’
Joh, handig dan om het pas na 4 maanden te sturen :D

Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
TinusXIII schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:48:
In ene een e-mail ontvangen met een afleverbewijs van de Winora bakfiets. Ja 4 maanden :+

‘Bewaar dit afleverbewijs goed, deze heb je nodig voor je verzekering’
Joh, handig dan om het pas na 4 maanden te sturen :D

Prutsers.
|:(

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chocokoekie229
Uncle84 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:13:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Hebben ze de fiets zonder display, accu en controller box meegenomen?

Wij hebben een motor in het achterwiel, nu meen ik dat die nieuw al 500 euro kosten.
Dus het vervangen voor een ander 26" wiel dat past (zonder motor) zou nog een leuke 'ruil' kunnen zijn bij inleveren.

Ben benieuwd wat je hebt kunnen houden.
Zojuist is de fiets door Westerman opgehaald. Werd niet eens naar gekeken wat er nog op zit. Hij moest wel rollend naar de bus, dus zonder wielen is denk ik geen optie (tenzij er andere wielen onder worden gezet). Zonder bak is volgens mij geen optie want er moet duidelijk een bon op de bak naast de stuurden worden geplakt. Zonder dat nemen ze hem niet mee (dat zei ie er nog nadrukkelijk bij). Ik heb dus uiteindelijk alleen de controllerbox, accu en display eraf gehaald en alweer doorverkocht. Zo heeft deze fiets ipv 717,- toch bij elkaar mooi 1000,- opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Hierbij hopelijk mijn laatste bijdrage hier over onze Babboe bakfiets:
  • Nadat in februari 2024 de Babboe-klucht startte hebben wij onze bakfiets aangemeld
  • Wij ontvingen maanden later een ophaalverzoek en een voucher t.w.v. €925,-
  • Wij konden hiervoor geen passende vervanging kopen in de shop (voor ons is alleen een bakfiets, een mama-fiets of een setje van 2 kinderfietsen een passend alternatief - Babboe liet ons weten dat wij geen verzoeken konden doen) en hebben de voucher daarom nooit gebruikt
  • Toen het cash-verhaal ging spelen hebben wij de rekentool gebruikt en die gaf een bedrag aan van €1248,75
  • Na indienen van het cashbod-verzoek ontvingen wij een bod van €393,78 van Babboe (42,6% van de voucherwaarde, 31,5% van de rekentool)
Wij hebben Babboe gevraagd of dit bod wel klopt, aangezien wij een factuur van de aankoop hebben, de voucher meer dan het dubbele van het cashbod is en de rekentool meer dan het drievoudige aangeeft.
Babboek laat weten dat... nouja lees zelf maar:
Wij werken binnen een vastgesteld kader van regels en procedures die we helaas niet kunnen aanpassen. Deze richtlijnen zijn bedoeld om consistentie te waarborgen en eerlijke behandelingen voor al onze klanten te garanderen. Hoewel we begrijpen dat de situatie frustrerend kan zijn, moeten we ons houden aan de standaardberekeningen en de waarde van de voucher zoals die is vastgesteld.

De door u genoemde bedragen komen voort uit de specifieke voorwaarden die zijn gekoppeld aan de waarde van de voucher en de regeling die voor uw aanvraag van toepassing is. Het voorstel dat wij u hebben gedaan, is het maximale bedrag dat volgens de geldende voorwaarden mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen wat u verwachtte en het aanbod dat u heeft ontvangen behoorlijk groot is, maar helaas kunnen we niet afwijken van de vastgestelde procedure.

Ik begrijp echter dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte, en ik wil u graag verzekeren dat we altijd streven naar transparantie en duidelijkheid in onze communicatie. Als er nog onduidelijkheden zijn over het proces of als u nog vragen heeft over het aanbod, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We willen ervoor zorgen dat u het gevoel heeft dat uw situatie serieus wordt genomen en dat alles zo duidelijk mogelijk wordt uitgelegd.
Babboe zegt zich dus te houden aan:
  • vastgesteld kader van regels en procedures
  • richtlijnen
  • consistentie
  • eerlijke behandelingen
  • standaardberekeningen
  • specifieke voorwaarden
  • regeling
  • geldende voorwaarden
  • vastgestelde procedure
Ik vermoed dat iemand bij Babboe heeft ontdekt daj je ChatGPT een mooie tekst kunt laten maken en dat je zelfs kunt vragen om bovenstaande lijstje met woorden daarin te verwerken - want zo foutloos qua spelling hebben wij nog niet eerder gecommuniceerd met Babboe.

Wij gaan het aanbod accepteren, dan zijn we er vanaf. Dat het een stel prutsers zijn daar mag duidelijk zijn inmiddels, want van enige 'consistentie' en 'eerlijke behandelingen' is nooit sprake geweest.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte hier, mocht de cashbetaling niet binnen komen binnen een maand (ik geef het een 35% kans van slagen) dan kom ik nog wel even in de lucht.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat een trieste behandeling van mensen door Babboe. Ik moet ze wel toegeven dat ze de schijn goed weten op te houden.

Wij gaan op aanraden van rechtsbijstand verzekering toch ook maar in op het cash aanbod. Ik zie het echter somber in vanwege de verhalen en het enorme verschil tussen wat de rekentool aangeeft plus het daadwerkelijke aanbod wat ze gaan doen...enfin ze zouden binnen 10 werkdagen reageren, maar dat lijkt niet te gebeuren ( vandaag 10 werkdagen geleden)

Nog 'even' geduld dus...

[ Voor 0% gewijzigd door Zephyrex op 14-03-2025 13:50 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
fritsjof schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:31:

Ik vermoed dat iemand bij Babboe heeft ontdekt daj je ChatGPT een mooie tekst kunt laten maken en dat je zelfs kunt vragen om bovenstaande lijstje met woorden daarin te verwerken - want zo foutloos qua spelling hebben wij nog niet eerder gecommuniceerd met Babboe.
Mijn laatste mail stond ook vol met dit soort bijzinnen. Heb inderdaad ook vermoeden dat ze AI inzetten om hun antwoorden aan te dikken.

Dinsdag wordt mijn City opgehaald in ruil voor een voucher. Daarvan haal ik een fiets die naar het goede doel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Kan iemand die gebruik heeft gemaakt van het cash-aanbod mij vertellen hoeveel tijd er zat tussen het accepteren van het bod en het ophaalbericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chocokoekie229
arnova schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:35:
Kan iemand die gebruik heeft gemaakt van het cash-aanbod mij vertellen hoeveel tijd er zat tussen het accepteren van het bod en het ophaalbericht?
Hier duurde het 3 weken voor ik bericht van Westerman kreeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdi

kdi

chocokoekie229 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:32:
[...]

Zonder bak is volgens mij geen optie want er moet duidelijk een bon op de bak naast de stuurden worden geplakt. Zonder dat nemen ze hem niet mee (dat zei ie er nog nadrukkelijk bij).
Dank voor de tip. Ik heb er een plankje op geschroefd.

Westerman is net geweest, heeft de fiets meegenomen. Relaxte man, vond het wel makkelijk zo zonder bak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nER6pZA4xHYu1LY5zfr-7oLkz0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlUGyPBqISqbtyzlJoICflQK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EOlkObeL4cMc6czQqDBtaSEa84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yguBASii7pWQDiUYWxHjdq5e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
kdi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:25:
[...]

Westerman is net geweest, heeft de fiets meegenomen. Relaxte man, vond het wel makkelijk zo zonder bak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
hahaha, nice!
Ik denk dat dit de meeste gestripte fiets is die ik tot nu toe heb gezien.
Fijn dat Westerman de fiets zo heeft meegenomen.

Heb je de onderdelen al kunnen verkopen?
Zelf zou ik wel blij zijn als de fiets uit de schuur is, die bak mogen ze dan ook meenemen, anders zit ik daar weer mee. Al is het wel een leuk project om alles uit elkaar te schroeven.

Dank voor je reactie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Je bent de doppen van de standaard vergeten te demonteren! Die zijn nog wel wat waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch benieuwd, maar wat ga je met al die onderdelen doen als de fiets waar de bak op past niet meer rond rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:25

Stewie!

Keen must die!

Stewie! schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:17:
[...]

Een maand later en de fiets is terug. Met versteviging van het frame, stikker dat de fiets nagekeken is, en een nieuwe controller en display. Het heeft even geduurd, slechte communicatie, uiteindelijk wel een heerlijk fietsende bakfiets retour gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:16
wheeler schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:17:
[...]

Mijn laatste mail stond ook vol met dit soort bijzinnen. Heb inderdaad ook vermoeden dat ze AI inzetten om hun antwoorden aan te dikken.

Dinsdag wordt mijn City opgehaald in ruil voor een voucher. Daarvan haal ik een fiets die naar het goede doel gaat.
Heb je een goed doel op het oog? Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede bestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdi

kdi

Uncle84 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:38:
Heb je de onderdelen al kunnen verkopen?
Ja, bijna alles is weg via marktplaats, heeft nog 400 euro opgeleverd.

Tip, zet bij een advertentie altijd "geschikt voor goedgekeurde Babboe City-E" of iets dergelijks. Als er wel ergens Babboe maar niet "goedgekeurd" in de advertentie staat, wordt hij verwijderd. Zelfs als het om een fietsbel gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Gillonde schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:20:
[...]

Heb je een goed doel op het oog? Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede bestemming.
Ik heb contact gezocht met de voedselbank in mijn stad maar die mag dit niet aannemen. In verleden hebben ze hier "gedoe" mee gehad. Ik gok over scheve gezichten oid. Via iemand in sociale sector kreeg ik te horen dat de aanname van dit soort giften mensen in de problemen kan brengen met toeslagen. Ga dus nu in mijn omgeving kijken en anders houden we de fiets zelf.

edit: gisteren is de Babboe opgehaald. Een jaar stilstand had 'm ook niet goed gedaan. Rond achterframe haalde ik de verf er nu zo af :X

Knip

[ Voor 50% gewijzigd door Notna op 20-03-2025 11:18 . Reden: Even het plaatje weg tot je de tijd hebt gehad dit aan te passen zonder privé gegevens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wheeler schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:59:
[...]

Ik heb contact gezocht met de voedselbank in mijn stad maar die mag dit niet aannemen. In verleden hebben ze hier "gedoe" mee gehad. Ik gok over scheve gezichten oid. Via iemand in sociale sector kreeg ik te horen dat de aanname van dit soort giften mensen in de problemen kan brengen met toeslagen. Ga dus nu in mijn omgeving kijken en anders houden we de fiets zelf.

edit: gisteren is de Babboe opgehaald. Een jaar stilstand had 'm ook niet goed gedaan. Rond achterframe haalde ik de verf er nu zo af :X
Knip
Je prive gegevens staan op de foto.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 20-03-2025 11:18 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Zojuist bericht gekregen dat ze van Westerman Dinsdag mijn fiets al komen ophalen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel erg kort dag en bovendien lijkt er geen mogelijkheid om dit aan te passen cq. om telefonisch contact met ze op te nemen. Bovendien wordt er gesproken over een eerder ontvangen label wat ik op mijn fiets moet plakken, echter heb ik deze nooit ontvangen. Weet iemand of ik dit label van Babboe of van Westerman had moeten ontvangen?

Wederom ben ik zeer ontevreden over de hele gang van zaken. Dit is toch geen manier van met je klanten om gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
arnova schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:25:
Zojuist bericht gekregen dat ze van Westerman Dinsdag mijn fiets al komen ophalen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel erg kort dag en bovendien lijkt er geen mogelijkheid om dit aan te passen cq. om telefonisch contact met ze op te nemen. Bovendien wordt er gesproken over een eerder ontvangen label wat ik op mijn fiets moet plakken, echter heb ik deze nooit ontvangen. Weet iemand of ik dit label van Babboe of van Westerman had moeten ontvangen?

Wederom ben ik zeer ontevreden over de hele gang van zaken. Dit is toch geen manier van met je klanten om gaan?
Het label komt van Westerman en is een PDF. De chauffeur had ook nog een sticker bij zich met exact dezelfde info en heeft die nog naast mijn print geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
arnova schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:25:

Doen ze eindelijk een keer iets snel, is het weer niet goed. Je krijgt je geld binnen 10 dagen en de fiets wordt snel weggehaald zodat je de ruimte nuttiger kan besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova

arnova

Wolly schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Doen ze eindelijk een keer iets snel, is het weer niet goed. Je krijgt je geld binnen 10 dagen en de fiets wordt snel weggehaald zodat je de ruimte nuttiger kan besteden.
Mag ik even zelf bepalen wat ik prettig vind? Ik snap niet helemaal wat het voordeel voor mij precies is om zo kort van te voren te horen dat ze de fiets komen halen. Misschien zit jij hele dag thuis te werken, maar als ik 3 dagen van te voren te horen krijg dat mijn fiets wordt opgehaald, dan vind ik dat ivm. werk ed. niet bepaald prettig/handig, zoals waarschijnlijk heel veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
fritsjof schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:31:
Hierbij hopelijk mijn laatste bijdrage hier over onze Babboe bakfiets:
  • Nadat in februari 2024 de Babboe-klucht startte hebben wij onze bakfiets aangemeld
  • Wij ontvingen maanden later een ophaalverzoek en een voucher t.w.v. €925,-
  • Wij konden hiervoor geen passende vervanging kopen in de shop (voor ons is alleen een bakfiets, een mama-fiets of een setje van 2 kinderfietsen een passend alternatief - Babboe liet ons weten dat wij geen verzoeken konden doen) en hebben de voucher daarom nooit gebruikt
  • Toen het cash-verhaal ging spelen hebben wij de rekentool gebruikt en die gaf een bedrag aan van €1248,75
  • Na indienen van het cashbod-verzoek ontvingen wij een bod van €393,78 van Babboe (42,6% van de voucherwaarde, 31,5% van de rekentool)
Wij hebben Babboe gevraagd of dit bod wel klopt, aangezien wij een factuur van de aankoop hebben, de voucher meer dan het dubbele van het cashbod is en de rekentool meer dan het drievoudige aangeeft.
Babboek laat weten dat... nouja lees zelf maar:

[...]

Babboe zegt zich dus te houden aan:
  • vastgesteld kader van regels en procedures
  • richtlijnen
  • consistentie
  • eerlijke behandelingen
  • standaardberekeningen
  • specifieke voorwaarden
  • regeling
  • geldende voorwaarden
  • vastgestelde procedure

Wij gaan het aanbod accepteren, dan zijn we er vanaf. Dat het een stel prutsers zijn daar mag duidelijk zijn inmiddels, want van enige 'consistentie' en 'eerlijke behandelingen' is nooit sprake geweest.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte hier, mocht de cashbetaling niet binnen komen binnen een maand (ik geef het een 35% kans van slagen) dan kom ik nog wel even in de lucht.
Dan voel ik de bui al hangen wat de uitkomst van mijn protest gaat zijn.
Ik begin inmiddels oprecht te denken dat ze voor het geld dat ze uitgeven om deze hele campagne uit te voeren net zo goed alle gedupeerden vanaf het begin fatsoenlijk hadden kunnen compenseren.
En dan hadden ze niet ook die enorme reputatie schade opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 19:25
Ik ben in afwachting van het bod van Babboe…. De RB verzekering vult dan aan tot de waarde die hij gekost heeft omdat we in 2023 een nieuw frame kregen. Wij leveren de boel dan in en kopen zelf dan wel een nieuwe normale fiets..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik kreeg de volgende email:

Plan je noodzakelijke upgrade-afspraak

Maak nu een afspraak om je bakfiets kosteloos te upgraden!

We hebben een aantal onderdelen verbeterd om je fiets veilig te houden en toekomstbestendig te maken. Maak nu een afspraak bij een aangesloten dealer om je fiets kosteloos te upgraden voor de beste rijervaring.

Weet iemand wat er aan noodzakelijk is aan deze upgrade? Onze Mountain (uit 2023) is al gecontroleerd vorig jaar en “veilig” verklaard. Sindsdien fietsen we er weer op. Dus dit verbaast me een beetje.

De dealers weten hier in de buurt weten van niets of zeggen uberhaupt geen babboe reparaties te doen.

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door realidolownor op 29-03-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:06
realidolownor schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:39:

We hebben een aantal onderdelen verbeterd om je fiets veilig te houden en toekomstbestendig te maken. Maak nu een afspraak bij een aangesloten dealer om je fiets kosteloos te upgraden voor de beste rijervaring.

Weet iemand wat er aan noodzakelijk is aan deze upgrade? Onze Mountain (uit 2023) is al gecontroleerd vorig jaar en “veilig” verklaard. Sindsdien fietsen we er weer op. Dus dit verbaast me een beetje.

De dealers weten hier in de buurt weten van niets of zeggen uberhaupt geen babboe reparaties te doen.

Thanks!
Hier ook gehad tijdje terug. Twijfel ook, rijdt nu goed, en kan dus alleen maar ellende worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:15
Zou het toch doen, een 'goedgekeurde babboe met extra veiligheidsupgrade' verkoop je denk ik makkelijker na x jaar.
Fietsenmaker hier in de buurt schijnt de sets ook te monteren, ben van plan er eens langs te gaan met afgekeurde babboe, misschien als je zo'n set van ze koopt en zelf erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:21

Thanks!
Onze vorig jaar nieuw geleverde Babboe City Mountain zou deze controle ook nog moeten krijgen. Benieuwd of ik eerdaags deze mail ook ga ontvangen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Thanks!
Mail een paar weken terug ontvangen. Geen idee wat ze vervangen, wel dat ik nog steeds een afspraak moet maken. Wil het wel doen maar ik stel het steeds uit omdat, ondanks dat ik in een stad woon, de dichtsbijzijnde erkende fietsenmaker een dorp verderop is :X Helaas komt Babboe pas vanaf 15KM bij je aan huis voor de upgrade. Ik wordt omringt door fietsenmakers maar geen van hun werkt samen met Babboe.

Door oudere reacties in dit topic krijg ik de indruk dat je de fiets ook nog eens een maand kwijt bent. Gok dat ze het frame preventief verstevigen en de controller vervangen (afhankelijk van welke je hebt). Bij de controlebeurt, voor mijn Curve-E, van vorig jaar werd door de monteur verteld dat de controller en display vervangen diende te worden maar dat Babboe daar later nog op terug zou komen. Hij had het over een bug in de software, specifiek bij gebruik van de loopondersteuning.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 30-03-2025 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58

Matjan

:D

Ik ben bij fietsvoordeelshop geweest, maar daar konden ze mij niet helpen. Ze hebben in het verleden wel babboe verkocht, maar doen dat niet meer. Ze knutselen ook alleen aan fietsen die daar zijn gekocht. Ook zijn zij niet bekend met wat er "geupgrade" moet worden en welk materiaal of gereedschap zij daarvoor moeten gebruiken.

Ik wil graag de update en een grote beurt van de bakfiets, want na het eerste onderhoud heeft mijn City Mountain gene onderhoud meer gehad.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
Hier geeft de rekentool 952,90 euro aan en het bod wat we geaccepteerd hebben 953 euro. Hopelijk halen ze hem snel op, helemaal klaar met dat ding.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Update, reactie van Babboe ontvangen:

Ik zie in het systeem staan dat uw fiets vorig jaar inderdaad is goedgekeurd. Deze goedkeuring had betrekking tot de upgrade. Als een fiets namelijk wordt goedgekeurd komt de fiets daardoor direct in aanmerking voor een upgrade.

Wat betreft de inhoud van de upgrade kan ik vertellen dat het afhankelijk is van het model van je fiets. Maar je kan denken aan een versteviging van het frame, stuur of een upgrade van je elektrisch systeem. De duur van zo een afspraak kan uiteenlopen van 15 minuten tot een uur.

Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over het maken van een afspraak voor de dealer. Hier hoeft u op het moment dus niets voor te doen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Snelle reactie, maar niet een specifiek antwoord op de vragen die ik had. Ik wacht maar geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Zoals hier eerder gemeld hebben wij de bakfiets vorig jaar aangemeld, maar werd ons framenummer niet herkend. Vervolgens hebben mijn vrouw en ik beide een mail gestuurd met de gewenste informatie (factuur + foto's), en kregen we beide een aanbod met een andere voucherwaarde (979,53 & 419,00).

Deze hebben we geweigerd. Echter nu Babboe met een geld-terug actie kwam, en wij inmiddels wel klaar zijn met dit hele verhaal, wilde we hier op ingaan, echter moest ik de fiets weer aanmelden.

Nu krijgen we wederom een voucher(!!)voorstel, en met een 3e bedrag; nl. 783,62
Let wel, het gaat dus 3x om een voucher, en niet om een verschil tussen voucher en cash-voorstel.

Iemand anders beschreef het hier al dat het lijkt alsof ze bij Babboe met een dartbord hun tegenvoorstellen bepalen...

Ik ga nu op de email met het hoogste bod reageren dat ik akkoord ga met dat bedrag als cash-voorstel, en dan kijken hoe ze reageren.

Toch bizar dat we met een factuur(!!) waarop de aankoopdatum EN het aankoopbedrag staan, nog niet tot 1 bedrag kunnen komen in 3 verschillende emails

Zo blij als we hiermee klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Het lijkt ook alsof de calculator niet meer op de website staat...
Waarschijnlijk kregen ze teveel klachten van mensen die aangaven dat het voorstel niet overeen kwam met de calculator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocokoekie229
Heeft iemand van de cashback actie zijn geld al gestort gekregen? Hier is het inmiddels 16 werkdagen na ophalen. Kreeg gistermiddag pas een mail van bevestiging van Babboe dat Westerman de fiets heeft opgehaald. TOEN kreeg ik opnieuw dezelfde mail voordat Westerman hem kwam halen dat de uitbetaling 10 werkdagen duurt. En 2 minuten later nog een mail ‘Dat ze ernaar streven alle terugbetalingen binnen 3 weken te verwerken’…

Dat gaat dus nog wel even duren. Wat een slap geouwehoer van Babboe over de terugbetalingstermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

chocokoekie229 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:46:
Heeft iemand van de cashback actie zijn geld al gestort gekregen? Hier is het inmiddels 16 werkdagen na ophalen. Kreeg gistermiddag pas een mail van bevestiging van Babboe dat Westerman de fiets heeft opgehaald. TOEN kreeg ik opnieuw dezelfde mail voordat Westerman hem kwam halen dat de uitbetaling 10 werkdagen duurt. En 2 minuten later nog een mail ‘Dat ze ernaar streven alle terugbetalingen binnen 3 weken te verwerken’…

Dat gaat dus nog wel even duren. Wat een slap geouwehoer van Babboe over de terugbetalingstermijn.
Hier gisteren dezelfde mails gekregen. Overigens is onze fiets vorige week Woendag opgehaald. Gek genoeg kregen wij bij het accepteren van het bod al direct de melding dat het geld binnen 10 werkdagen zou worden overgemaakt waarbij niet gerept werd over het feit dat de fiets eerst nog opgehaald moet worden. Merkwaardige amateuristische communicatie van Babboe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik heb de bakfiets op 19 maart laten ophalen en we hadden exact 2 weken later de vervangende fiets. Natuurlijk niet afgemonteerd dus dat mocht ik zelf nog even doen. Zoals al vaker gemeld; Accell blijft er alles aan doen om zo traag als mogelijk te hoeven betalen. Die vervangende fiets stond al jaren in de opslag dus dat kon nog snel gaan.

Nu (weer) aan het bakkeleien met Accell over de voucher voor een accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:29
arnova schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:28:
[...]

Hier gisteren dezelfde mails gekregen. Overigens is onze fiets vorige week Woendag opgehaald. Gek genoeg kregen wij bij het accepteren van het bod al direct de melding dat het geld binnen 10 werkdagen zou worden overgemaakt waarbij niet gerept werd over het feit dat de fiets eerst nog opgehaald moet worden. Merkwaardige amateuristische communicatie van Babboe....
Dat hadden wij ook. Het geld werd uiteindelijk na 11 werkdagen gestort, terwijl we nog geen ophaalverzoek hadden. De fiets heeft daarna nog 2 weken in onze tuin gestaan tot we een ophaalverzoek kregen en hij opgehaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb al 2 keer de laatste 2 maanden gevraagd (via mail) om toch de bakfiets op te laten halen voor de voucher.
Geen gehoor tot nu toe, vrijdag nog half uur in de wacht gestaan telefonisch.

Accell later deze week maar eens bellen...

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Het heeft wat energie gekost, maar vrijdag kreeg ik eindelijk een mailtje dat de bakfiets is ontvangen en ik zsm een voucher zou ontvangen. Vanmorgen had ik idd een voucher in mijn mailbox, echter niets over cashback. Zojuist maar weer een mail gestuurd, ondanks dat ik meermaals heb aangegeven een casback aanbieding wens te ontvangen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
Cash voorstel was hier 200 euro lager dan berekening via website. Over gebeld en gemaild zonder resultaat. Bod maar geaccepteerd en hoop dat die toko nog een karma check krijgt.
Wat een waardeloze bedoeling. Hoop ze (Babboe/Accell) nooit meer tegen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova

arnova

Celica_T20 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:17:
[...]

Dat hadden wij ook. Het geld werd uiteindelijk na 11 werkdagen gestort, terwijl we nog geen ophaalverzoek hadden. De fiets heeft daarna nog 2 weken in onze tuin gestaan tot we een ophaalverzoek kregen en hij opgehaald werd.
Vandaag hebben ze ons geld ook gestort. Sneller dan verwacht en fijn dat we dit nu ook kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Uncle84 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:52:
...
Nu krijgen we wederom een voucher(!!)voorstel, en met een 3e bedrag; nl. 783,62
Let wel, het gaat dus 3x om een voucher, en niet om een verschil tussen voucher en cash-voorstel.

Iemand anders beschreef het hier al dat het lijkt alsof ze bij Babboe met een dartbord hun tegenvoorstellen bepalen...
Ok, zojuist een email ontvangen met de volgende melding
Hi,

Je hebt onlangs van ons een waardebepaling ontvangen voor je bakfiets. Helaas is daarbij per ongeluk een te laag bedrag genoemd.

Dat gaan we natuurlijk rechtzetten. Binnenkort ontvang je per e-mail een nieuwe waardebepaling met de juiste dagwaarde.

Je hoeft hiervoor niets te doen. Onze excuses voor het ongemak, en bedankt voor je begrip!

Met vriendelijke groet,

Team Babboe
We wachten weer af.
Fijn dat ze toch een klein beetje zelfreflectie tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

He weer een mailtje van Babboe , wat zal dat zijn :).
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je inspectie te voltooien. Als blijk van waardering willen we je een voucher aanbieden voor een gratis accessoire in onze webshop.

Vouchercode voor accessoires: BABACC-I4CLIM40-00066810

Met deze code kunt je één gratis accessoire naar keuze bestellen.
Het is een fietstas geworden..

Ik wacht nog op de upgrade van mijn Babboe

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Mochten mensen de rekentool zoeken voor geldteruggave
(ik kon namelijk zelf de link niet vinden op hun website).
Hier is de URL: https://rekentool.controleerjebakfiets.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Uncle84 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:40:
[...]

Ok, zojuist een email ontvangen met de volgende melding

[...]

We wachten weer af.
Fijn dat ze toch een klein beetje zelfreflectie tonen.
Interesting! Zou best kunnen dat ze jouw post hier hebben gezien en zijn gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@kdi En dan zijn we wel benieuwd, heb je je cash vergoeding gekregen?

Van de week ikzelf weer paar keer telefonisch contact gehad met Babboe en Westerman. Vlot niet erg met die ophaalbatches en opdrachten aan elkaar uitwisselen. Geef ze nog een weekje voordeel van de twijfel. _/-\o_ ga wel mijn nieuwe houten bak eraf schroeven en zal een plankje niet vergeten :)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdi

kdi

dr.nld schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:32:
[...]

@kdi En dan zijn we wel benieuwd, heb je je cash vergoeding gekregen?
Jazeker, stond na 3 dagen al op de rekening! Nooit een email bevestiging gehad overigens na ophalen, dus dat hoeft niks te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Onze Curve-E net aangemeld voor de "upgrade", volgens de fietsenmaker moeten we rekening houden met 3 werkdagen voordat we de fiets weer terugkrijgen. Ben benieuwd.

Helaas zijn we pas over een kleine maand aan de beurt. Maar gelukkig is het maar een paar werkdagen. We gebruiken we bakfiets nog steeds veel en zouden niet zonder willen.

[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 17-04-2025 13:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wheeler
Gisteren weer een item bij TROS Radar, ik had de journalist hier ook nog over gesproken.

Het beeld van Fons die een groep Accell medewerkers overvalt in het Babboe kantoor, is wel tekenend voor de hele terugroepactie. Ze weten niks, ze doen niks en voelen zich meteen aangevallen. Een heel gebouw hopeloosheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByPmuE7LGxeR-cfrQjTwIg1qNts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJjKrF9pJJpZ5vfdt7OrOiYa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:06
Caayn schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:30:
Onze Curve-E net aangemeld voor de "upgrade", volgens de fietsenmaker moeten we rekening houden met 3 werkdagen voordat we de fiets weer terugkrijgen. Ben benieuwd.

Helaas zijn we pas over een kleine maand aan de beurt. Maar gelukkig is het maar een paar werkdagen. We gebruiken we bakfiets nog steeds veel en zouden niet zonder willen.
Vraag me nog steeds af wat ze dan willen “upgraden”? Het was toch een hardware-issue? Ik twijfel nog steeds om m weg te brengen voor de upgrade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wheeler schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:27:
Gisteren weer een item bij TROS Radar, ik had de journalist hier ook nog over gesproken.

Het beeld van Fons die een groep Accell medewerkers overvalt in het Babboe kantoor, is wel tekenend voor de hele terugroepactie. Ze weten niks, ze doen niks en voelen zich meteen aangevallen. Een heel gebouw hopeloosheid.

[Afbeelding]
Want dit was de afdeling klantenservice? Of waren het de dames van het bedrijfsrestaurant?

Maw, hoe zou jij als werknemer, die geen invloed heeft op het beleid, reageren als er plots een camera van de nationale tv onder je snufferd wordt geschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
DCNY schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:35:
[...]

Vraag me nog steeds af wat ze dan willen “upgraden”? Het was toch een hardware-issue? Ik twijfel nog steeds om m weg te brengen voor de upgrade.
Ik heb ook de afspraak hiervoor gemaakt en krijg van de fietsenmaker het volgende terug:
Gisteravond laat heb ik hem ingevoerd en het is er doorheen dus de bestelling is gelukt. Als ik de upgrade in handen heb, maken we een afspraak
Er lijkt dus daadwerkelijk iets te gebeuren aan de fiets naast de update die al geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wolly schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:06:
[...]

Want dit was de afdeling klantenservice? Of waren het de dames van het bedrijfsrestaurant?

Maw, hoe zou jij als werknemer, die geen invloed heeft op het beleid, reageren als er plots een camera van de nationale tv onder je snufferd wordt geschoven?
Inderdaad, beetje flauw.

Mensen die ervoor verantwoordelijk zijn die zie je niet op tv...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik snap echt niet dat je een medewerker van een tv programma door je gebouw laat lopen. Elk serieus bedrijf zou er in elk geval voor zorgen dat hij niet met een camera door het pand gaat lopen. Werken blijkbaar weinig daadkrachtig personen, maar dat blijkt ook wel als je met een afgekeurd Babboe bakfiets te maken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Ik heb voor het tvoptreden gesproken met een redacteur van Radar, ook bij haar aangegeven dat er in Amersfoort geen activiteiten meer zijn. Eerlijk gezegd verbaast het mij dan ook dat Accell deze locatie nog gebruikt. Het was inderdaad het makkelijkste item voor presentator Fons... maar dan nog; er moet toch wel iemand zijn die tvploeg even netjes te woord staan? Nu straalt het net zoveel uit als de hele terugroepactie; onmacht en onwil.

De mensen met verstand van zaken over de terugroepactie, zitten in Heerenveen. De persvoorlichters, directie en communicatie zitten diep verscholen en hebben zelfs op Linkedin hun profielen verborgen of weggehaald.

Grootste probleem na Radar: er is iemand 100% financieel gecompenseerd nav tv-optreden terwijl anderen akkoord gaan met mindere voorwaarden. Opent dit de gang naar de rechtbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Wolly schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:06:
[...]

Je weet dat de reportage helemaal hetzelfde was geweest als Fons wél bij de klantenservice had gestaan. Net als zijn telefoongesprek met de "ingehuurde" persvoorlichtster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Zojuist email van babboe. Vorig jaar op de dag dat de terugroepactie werd gecommuniceerd verkocht voor 1500 euro aan een van de buren (die 'm dus niet meer wilden...) en nu krijg ik er nog 666,46 voor terug.

Gekocht voor 3599 euro en altijd door hun laten onderhouden. :F

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 25-04-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-04 23:04
Kan ik iemand tegen verzendkosten blij maken met tentstokken en een zonnedak voor de City?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik had mijn bakfiets 2e hands gekocht. Vervolgens blijkt dat ik mijn, maar door hen gemaakte fiets, nu niet meer kan / mag gebruiken. En is die fiets in 1 klap waardeloos geworden. Niet te verkopen ook. Nu krijg ik van Babboe 50 euro aangeboden! Ik vind het schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bakfietsje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:39:
Kan ik iemand tegen verzendkosten blij maken met tentstokken en een zonnedak voor de City?
Nvm

[ Voor 5% gewijzigd door Skating_vince op 30-04-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ahbart schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:50:
Ik had mijn bakfiets 2e hands gekocht. Vervolgens blijkt dat ik mijn, maar door hen gemaakte fiets, nu niet meer kan / mag gebruiken. En is die fiets in 1 klap waardeloos geworden. Niet te verkopen ook. Nu krijg ik van Babboe 50 euro aangeboden! Ik vind het schandalig!
Van wie 'mag' je de fiets niet meer gebruiken? Volgens mij adviseren ze de fiets niet te gebruiken.

Wij fietsen er ook nog gewoon op door.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.