Hierbij hopelijk mijn laatste bijdrage hier over onze Babboe bakfiets:
- Nadat in februari 2024 de Babboe-klucht startte hebben wij onze bakfiets aangemeld
- Wij ontvingen maanden later een ophaalverzoek en een voucher t.w.v. €925,-
- Wij konden hiervoor geen passende vervanging kopen in de shop (voor ons is alleen een bakfiets, een mama-fiets of een setje van 2 kinderfietsen een passend alternatief - Babboe liet ons weten dat wij geen verzoeken konden doen) en hebben de voucher daarom nooit gebruikt
- Toen het cash-verhaal ging spelen hebben wij de rekentool gebruikt en die gaf een bedrag aan van €1248,75
- Na indienen van het cashbod-verzoek ontvingen wij een bod van €393,78 van Babboe (42,6% van de voucherwaarde, 31,5% van de rekentool)
Wij hebben Babboe gevraagd of dit bod wel klopt, aangezien wij een factuur van de aankoop hebben, de voucher meer dan het dubbele van het cashbod is en de rekentool meer dan het drievoudige aangeeft.
Babboek laat weten dat... nouja lees zelf maar:
Wij werken binnen een vastgesteld kader van regels en procedures die we helaas niet kunnen aanpassen. Deze richtlijnen zijn bedoeld om consistentie te waarborgen en eerlijke behandelingen voor al onze klanten te garanderen. Hoewel we begrijpen dat de situatie frustrerend kan zijn, moeten we ons houden aan de standaardberekeningen en de waarde van de voucher zoals die is vastgesteld.
De door u genoemde bedragen komen voort uit de specifieke voorwaarden die zijn gekoppeld aan de waarde van de voucher en de regeling die voor uw aanvraag van toepassing is. Het voorstel dat wij u hebben gedaan, is het maximale bedrag dat volgens de geldende voorwaarden mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen wat u verwachtte en het aanbod dat u heeft ontvangen behoorlijk groot is, maar helaas kunnen we niet afwijken van de vastgestelde procedure.
Ik begrijp echter dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte, en ik wil u graag verzekeren dat we altijd streven naar transparantie en duidelijkheid in onze communicatie. Als er nog onduidelijkheden zijn over het proces of als u nog vragen heeft over het aanbod, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We willen ervoor zorgen dat u het gevoel heeft dat uw situatie serieus wordt genomen en dat alles zo duidelijk mogelijk wordt uitgelegd.
Babboe zegt zich dus te houden aan:
- vastgesteld kader van regels en procedures
- richtlijnen
- consistentie
- eerlijke behandelingen
- standaardberekeningen
- specifieke voorwaarden
- regeling
- geldende voorwaarden
- vastgestelde procedure
Ik vermoed dat iemand bij Babboe heeft ontdekt daj je ChatGPT een mooie tekst kunt laten maken en dat je zelfs kunt vragen om bovenstaande lijstje met woorden daarin te verwerken - want zo foutloos qua spelling hebben wij nog niet eerder gecommuniceerd met Babboe.
Wij gaan het aanbod accepteren, dan zijn we er vanaf. Dat het een stel prutsers zijn daar mag duidelijk zijn inmiddels, want van enige 'consistentie' en 'eerlijke behandelingen' is nooit sprake geweest.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte hier, mocht de cashbetaling niet binnen komen binnen een maand (ik geef het een 35% kans van slagen) dan kom ik nog wel even in de lucht.