Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:48
Nou, mail van Babboe, nadat de fiets op 3 punten volledig was afgekeurd. Alles OK. Ga maar weer rijden, maar ondanks dat alles OK is, moeten er op termijn wel wat dingen vervangen worden.....

Hier snap ik echt niets van.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
carpebios schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:33:
Onze fiets is volledig afgekeurd. Nu krijgen wij op de mail een accessoire voucher. Krijgt iedereen die? Want een accessoire voor een kapotte fiets is een beetje vreemd. Wij willen weten wat de afhandeling wordt.
Briljant! Dus je hebt nu een afgekeurde (want onveilige) fiets, en in ruil daarvoor een voucher voor accessoires die je niet kunt gebruiken (want je fiets is afgekeurd) |:(

Dat is nog tergender dan een voucher van een paar honderd euro voor een teruggehaalde bakfiets, en dat je dan met die voucher nog duizenden euro's moet bijbetalen om daadwerkelijk een vervangende bakfiets te kunnen kopen.

En er is ook nog de categorie 'voucher ontvangen maar die wordt op geen enkele manier door de systemen van Babboe herkend - ook niet na maanden en tig keer mailen en bellen'.

Gelukkig is het bijna eind januari 2025, want dan krijgen we 'geld terug' (ACM). Dat zal ongetwijfeld volledig vlekkeloos en tot volle tevredenheid verlopen :(

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
fritsjof schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Briljant! Dus je hebt nu een afgekeurde (want onveilige) fiets, en in ruil daarvoor een voucher voor accessoires die je niet kunt gebruiken (want je fiets is afgekeurd) |:(

Dat is nog tergender dan een voucher van een paar honderd euro voor een teruggehaalde bakfiets, en dat je dan met die voucher nog duizenden euro's moet bijbetalen om daadwerkelijk een vervangende bakfiets te kunnen kopen.

En er is ook nog de categorie 'voucher ontvangen maar die wordt op geen enkele manier door de systemen van Babboe herkend - ook niet na maanden en tig keer mailen en bellen'.

Gelukkig is het bijna eind januari 2025, want dan krijgen we 'geld terug' (ACM). Dat zal ongetwijfeld volledig vlekkeloos en tot volle tevredenheid verlopen :(
Nou nee, want Babboe heeft onze fiets na ontvangst van het keuringsrapport op alle punten goed gekeurd 8)7

O ja, en omdat alles OK is, moet er wel wat onderdelen vervangen worden op den duur.....

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 20-01-2025 09:57 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
carpebios schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Nou nee, want Babboe heeft onze fiets na ontvangst van het keuringsrapport op alle punten goed gekeurd 8)7

O ja, en omdat alles OK is, moet er wel wat onderdelen vervangen worden op den duur.....
Ha ja ik zag je reactie nadat ik mijn bericht plaatste.
Wel lekker veel vertrouwen geeft dat, dat je fiets eerst volledig wordt afgekeurd en daarna toch volledig goedgekeurd. Wel fijn dat ze je laten weten dat je nog wat extra mag gaan uitgeven aan die volledig afggoedgekeurde fiets uiteindelijk - of zou dat allemaal betaald kunnen worden met die voucher?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
fritsjof schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:06:
[...]

Ha ja ik zag je reactie nadat ik mijn bericht plaatste.
Wel lekker veel vertrouwen geeft dat, dat je fiets eerst volledig wordt afgekeurd en daarna toch volledig goedgekeurd. Wel fijn dat ze je laten weten dat je nog wat extra mag gaan uitgeven aan die volledig afggoedgekeurde fiets uiteindelijk - of zou dat allemaal betaald kunnen worden met die voucher?
Nee, zoals ik het lees betalen zij die kosten.

Inspectierapport van je bakfiets

Beste ,

Onze inspecteur is bij je langs geweest voor de inspectie van je bakfiets. Tijdens de inspectie hebben we jouw bakfiets gecontroleerd op verschillende punten die je kunt terugvinden in het inspectierapport.

Op deze punten hebben wij geen veiligheidsissues aangetroffen. Dit betekent dat de veiligheidswaarschuwing niet meer van toepassing is op jouw bakfiets. Je kunt dus weer op pad met jouw bakfiets, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact met je opnemen wanneer het zover is.

Het inspectierapport vind je terug in de bijlage van deze e-mail.

Babboe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
carpebios schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Nee, zoals ik het lees betalen zij die kosten.

Inspectierapport van je bakfiets

Beste ,
[knip]
Het inspectierapport vind je terug in de bijlage van deze e-mail.

Babboe
Oh dat is dan nog wel netjes alles bij elkaar: je fiets is goedgekeurd en veilig, Babboe gaat t.z.t. onderdelen vervangen door nog veiligere en je hebt een voucher voor accessoires ter compensatie van het gedoe. Vat ik het zo goed samen?

Kom je goed weg denk ik, stuk beter dan vele anderen in ieder geval.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
fritsjof schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Oh dat is dan nog wel netjes alles bij elkaar: je fiets is goedgekeurd en veilig, Babboe gaat t.z.t. onderdelen vervangen door nog veiligere en je hebt een voucher voor accessoires ter compensatie van het gedoe. Vat ik het zo goed samen?

Kom je goed weg denk ik, stuk beter dan vele anderen in ieder geval.
Ik denk het, alleen voelt het raar omdat de man die hem beoordeelde zij dat hij volledig was afgekeurd en er 3 gaten aan de onderkant zaten. Maar Babboe zegt dus iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Ik denk het, alleen voelt het raar omdat de man die hem beoordeelde zij dat hij volledig was afgekeurd en er 3 gaten aan de onderkant zaten. Maar Babboe zegt dus iets heel anders.
stomme vraag wellicht, maar is jouw inspectie wel aan de goeie bakfiets gekoppeld ;)

Je zou Babboe eens kunnen opvragen wat het inspectierapport was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kurios schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:51:
[...]

stomme vraag wellicht, maar is jouw inspectie wel aan de goeie bakfiets gekoppeld ;)

Je zou Babboe eens kunnen opvragen wat het inspectierapport was.
Dat zit als bijlage in dezelfde mail zo te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Ja, dat is een document van Babboe, terwijl de inspectie door een externe partij is gedaan. Hij had ook foto's gemaakt die zitten niet bij dit inspectierapport. Ik ga eens mailen voor de originele gegevens met het verhaal van de inspecteur erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtnV4R-7IdkcHUoFo51fTqrvfWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KqWcfs6LHxh5JyRCidHBwzUd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qepEnZ22mg7f8fA2-ojDSXI8oQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWxfCfqTtY5dY2nNY0DBapbh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door carpebios op 20-01-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Voor de rest iemand al iets van Babboe vernomen omtrent de vergoeding in cash die er aan zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenniekamphuis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:07
martijn_van_eck schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:16:
Voor de rest iemand al iets van Babboe vernomen omtrent de vergoeding in cash die er aan zou komen?
Is dat een retorische vraag? :? Hier helaas niks, wel vorige week ineens een ophaalverzoek gekregen voor onze Babboe City uit 2015. Verder nog niks gehoord van de logistieke partner die dat daadwerkelijk moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43
Ik ben ook benieuwd maar Babboe kennende zal dit weer met vallen en opstaan gepaard gaan. Mijn City uit 2013 staat mij inmiddels zo gigantisch in de weg dat ze 'm zo snel mogelijk mogen ophalen... Ook tegen 25% lager dan de voucherwaarde zoals ze via rechtsbijstand hebben aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:48
Wij zouden nog een controle krijgen voor onze nieuwe City Mountain, want er zou nog iets geupdate moeten worden. Daar hebben we ook nog niks over gehoord. Maar goed, ik ga verder niet zeuren want wij hebben dus weer een werkende bakfiets...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fritsjof
martijn_van_eck schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:16:
Je bent veel te vroeg; hierover komt pas 'eind januari' meer informatie naar buiten! Oh wacht... :?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23

mux

99% efficient!

Onze Babboe city-e is eindelijk (we gebruiken hem erg intensief, dus we hadden dit al eerder verwacht) gebroken, exact op dezelfde manier als alle andere. Gezien we niet echt zin hebben om te wachten op halve oplossingen van Babboe zelf ga ik 'm zelf maar repareren en verstevigen.

Hebben anderen dit ook al gedaan, en zoja - wat zou je anders willen hebben gedaan? Mijn plan de campagne is vooralsnog:
- De strip die onder de ronde buis loopt verlengen naar voren
- een zijbuis aan de rechterkant op de bestaande steunbuis lassen om de hele fiets wat stijver te maken (het is nogal een wiebelding)
- Een 2e dun buisje lassen aan de andere kant van de standaard, zodat die aan beide kanten van de fiets bedienbaar is (quality of life-dingetje)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 23:54
Interessant, heb je een foto? Had je dit niet aan zien komen met inspecties bijvoorbeeld?
Is het niet mogelijk om een dunnere maat buis erin te schuiven waar de dikke gebroken buis aan 2 kanten overheen schuift, en dan rondom last?
Wij blijven 'm ook voorzichtig gebruiken..hopen dat ie het nog even uithoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23

mux

99% efficient!

ps4mm schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:11:
Interessant, heb je een foto? Had je dit niet aan zien komen met inspecties bijvoorbeeld?
Is het niet mogelijk om een dunnere maat buis erin te schuiven waar de dikke gebroken buis aan 2 kanten overheen schuift, en dan rondom last?
Wij blijven 'm ook voorzichtig gebruiken..hopen dat ie het nog even uithoudt.
Ik zal foto's maken.

Ja, uiteraard is het mogelijk om een buis-in-een-buis te maken, maar ik weet niet of dat veel oplost. En misschien ook belangrijk: de buis is intern niet glad, er zitten hobbels van lasnaden over bijna de hele lengte. Denk niet dat je daar een bijzonder mooi resultaat van krijgt. Ik ga 'm gewoon weer aan elkaar lassen zoals hij was, plus wat versteviging.

Daarnaast ook wel belangrijk om op te merken dat ik de extra buis erbij wil zetten juist om de fiets stijver te maken, en dat lukt niet echt met een buis-in-een-buis-constructie. Nog even afgezien van dat iedereen op /r/framebuilding dan boos wordt :P

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheeler
De rekentool staat online.

Of een certificaat van €418 of €30 aan harde contanten... lastig, lastig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpEeGgi-bp5411h32HyeZuJHDps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0UrH4XUalHZ4QSYZPB1OGvDb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39
410 euro hier..... maar als ik de waarde opgeef van de vervangfactuur van het nieuwe frame, dan krijg ik ineens 2280 euro.....

ik wil een fiets.... geen geld!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:54
Hier komt ie op 1082 voor een bakfiets van jun 18. Prima! Teken ik voor!!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze optie geldt voor alle bakfietsen die onder de terugroepactie vallen. Dit zijn de onderstaande modellen:

- CITY, CITY-E,
- MINI, MINI-E,
- CITY MOUNTAIN (framenummer niet beginnend met AC) ,
- MINI MOUNTAIN (framenummer niet beginnend met AC),
- SLIM MOUNTAIN,
- TRANSPORTER, TRANSPORTER-E,
- PRO BIKE, PRO BIKE-E, PRO BIKE MIDMOTOR  (framenummer begint niet met AC),
- PRO TRIKE, PRO TRIKE-E AND PRO TRIKE XL.

Op de website www.controleerjebakfiets.nl kun je het framenummer invullen om te checken of je fiets onder de terugroepactie valt.

Dus niet onze afgekeurde E-big uit 2010 :| Wordt dan toch maar een voucher :)

Heb dus wel ‘s avonds de 30e alsnog een mail gekregen, heb geen idee wat de bakfiets gekost heeft in euros
4000 euro in 2010 is de berekening 160 euro. :( zit een nieuw houten panelen pakket op en zeer goede akku.

[ Voor 14% gewijzigd door dr.nld op 30-01-2025 20:21 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-05 15:09
Hier 930 euro voor een fiets van 1959 euro (incl. korting) van Nov 2018.

De voucher was oorspronkelijk 979.50 euro.
Dit bedrag is toch weer 50 euro minder in cash.

Maar als dit aanbod klopt, denk ik dat wij het hoofdstuk lekker gaan afsluiten, en mogen ze de fiets ophalen en het geld overmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb het idee dat de fietsen die net buiten de regeling voor de waardebon van 5199 euro vallen hier een mooi aanbod mee krijgen.

Mijn fiets van 2014 levert nog 75 euro op... Dat is wel even flink wat anders dan de 419 euro voucherwaarde. Als ze mij de helft in contanten hadden gegeven had ik het waarschijnlijk gedaan, maar nu neig ik er naar om onderdelen te gaan verkopen. Dat levert vast meer op.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
PaT schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:49:
Ik heb het idee dat de fietsen die net buiten de regeling voor de waardebon van 5199 euro vallen hier een mooi aanbod mee krijgen.

Mijn fiets van 2014 levert nog 75 euro op... Dat is wel even flink wat anders dan de 419 euro voucherwaarde. Als ze mij de helft in contanten hadden gegeven had ik het waarschijnlijk gedaan, maar nu neig ik er naar om onderdelen te gaan verkopen. Dat levert vast meer op.
Begrijpelijk.
De fiets weer aanmelden, thuiszijn voor het ophalen, daarna achter je geld aanzitten etc is het al bijna niet waard.

Hopelijk kunnen mensen nog rationeel blijven, en voor zichzelf de beste keuze maken.
Want een fiets die het gewoon nog doet, zou ook na 11 jaar nog wat meer dan 75 euro waard moeten zijn.

Ik ben zelf inmiddels aardig moe van het hele verhaal, dit samen met dat de bakfiets bij ons thuis steeds minder een functie begint te krijgen, zorgt er wel voor dat we er wel afscheid van willen nemen bij een redelijk voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb al een voucher, maar Babboe mailt me dat ik de fiets nog moet inleveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BreadFan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:43:
Ik heb al een voucher, maar Babboe mailt me dat ik de fiets nog moet inleveren 8)7
Ik zie op Facebook diverse meldingen met hetzelfde. Ze zullen wel weer iets verkeerds hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Uncle84 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Begrijpelijk.
De fiets weer aanmelden, thuiszijn voor het ophalen, daarna achter je geld aanzitten etc is het al bijna niet waard.

Hopelijk kunnen mensen nog rationeel blijven, en voor zichzelf de beste keuze maken.
Want een fiets die het gewoon nog doet, zou ook na 11 jaar nog wat meer dan 75 euro waard moeten zijn.

Ik ben zelf inmiddels aardig moe van het hele verhaal, dit samen met dat de bakfiets bij ons thuis steeds minder een functie begint te krijgen, zorgt er wel voor dat we er wel afscheid van willen nemen bij een redelijk voorstel.
Ik kom er net achter dat ik mijn fiets een jaar te oud had ingevuld. Daarmee schiet het bedrag ineens naar 250 euro. Dat is wel even een different cookie. Dan toch maar op laten halen.

Hier is de bakfiets nog puur gemak voor een boodschap of simpelweg omdat het de enige elektrische fiets is die letterlijk zo gepakt is...
Uiteindelijk afscheid nemen zal toch wel even wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 07:53
Aanvankelijk kregen we een voucher van 419eu(Volgens Babboe op basis van 20% van de nieuwwaarde).
Nu komt het aanbod voor geld. Daar staat in de kantlijn van het invulformulier dat je 4% van de nieuwwaarde terug krijgt. Snelle rekensom zegt me dat dat nog geen 100eu is.
Waarom niet gewoon de reeds eerder voorgestelde 419eu! Dat was/is toch de ingeschatte waarde!
Eigenlijk geven ze hiermee aan dat die webshop waar je je voucher kan inleveren gewoon weer een verdien model is.... Ik vond die prijzen daarin ook al niet echt representatief. Allemaal advies prijzen. De aanbiedingen waren wel interessant, maar daar was dan slechts 1 maat(de xs of xxxxl) van beschikbaar.
Overigens komt in ons geval de 20% aardig overeen met de daadwerkelijke waarde als er geen mankement/terugroepen actie was geweest.

Kortom ze proberen je weer af te schepen!

Dit is de exacte tekst van de site met invulformulier voor geld teruggave aanvraag:
Rekenmethode
"De hoogte van het bedrag is gebaseerd op de aankoopprijs van de bakfiets en de leeftijd op het moment van de start van de terugroepactie. Op de aankoopprijs van de bakfiets wordt een bedrag in mindering gebracht voor de periode waarin gebruik kon worden gemaakt van de bakfiets (de gebruiksvergoeding).

De gebruiksvergoeding is 10% per jaar, en wordt per maand berekend (dus 0,83% per maand). Voor het eerste jaar past Babboe geen aftrek voor een gebruiksvergoeding toe. Vanaf 1 jaar oud, wordt de 10% in mindering gebracht, met daarna elke maand 0,83%. Babboe hanteert na tien jaar een vaste restwaarde voor elke bakfiets van 4% van de initiële aanschafprijs van de bakfiets."

[ Voor 10% gewijzigd door floriszz op 31-01-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik ben al begonnen met het onderdelen strippen van de City. Al €15 gepakt op Marktplaats dus ik ga daar nog even mee door.

Ik denk erover om de Winora de pakken en deze te schenken aan een goed doel, vast iemand die deze goed kan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door wheeler op 31-01-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
floriszz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
Aanvankelijk kregen we een voucher van 419eu(Volgens Babboe op basis van 20% van de nieuwwaarde).
Nu komt het aanbod voor geld. Daar staat in de kantlijn van het invulformulier dat je 4% van de nieuwwaarde terug krijgt. Snelle rekensom zegt me dat dat nog geen 100eu is.
Waarom niet gewoon de reeds eerder voorgestelde 419eu! Dat was/is toch de ingeschatte waarde!
Eigenlijk geven ze hiermee aan dat die webshop waar je je voucher kan inleveren gewoon weer een verdien model is.... Ik vond die prijzen daarin ook al niet echt representatief. Allemaal advies prijzen. De aanbiedingen waren wel interessant, maar daar was dan slechts 1 maat(de xs of xxxxl) van beschikbaar.
Overigens komt in ons geval de 20% aardig overeen met de daadwerkelijke waarde als er geen mankement/terugroepen actie was geweest.

Kortom ze proberen je weer af te schepen!

Dit is de exacte tekst van de site met invulformulier voor geld teruggave aanvraag:
Rekenmethode
"De hoogte van het bedrag is gebaseerd op de aankoopprijs van de bakfiets en de leeftijd op het moment van de start van de terugroepactie. Op de aankoopprijs van de bakfiets wordt een bedrag in mindering gebracht voor de periode waarin gebruik kon worden gemaakt van de bakfiets (de gebruiksvergoeding).

De gebruiksvergoeding is 10% per jaar, en wordt per maand berekend (dus 0,83% per maand). Voor het eerste jaar past Babboe geen aftrek voor een gebruiksvergoeding toe. Vanaf 1 jaar oud, wordt de 10% in mindering gebracht, met daarna elke maand 0,83%. Babboe hanteert na tien jaar een vaste restwaarde voor elke bakfiets van 4% van de initiële aanschafprijs van de bakfiets."
Die 4% betekend dat je er 10 jaar met plezier mee hebt gefietst? Of langer? Dan is hij toch al afgeschreven, je kan toch niet verwachten een nieuwe fiets te krijgen. Je mag blij zijn met 4%.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Gaan we weer over de discussie dat een vervoersmiddel na 10 jaar blijkbaar is afgeschreven.

Gek dat er dan op Marktplaats/Facebook/rommelmarkt zoveel fietsen/auto's/stepjes te koop zijn van 10 jaar of ouder die tientallen procenten hoger is dan de 4% van de verkoopprijs. Snap echt niet dat we dat een normale handelswijze van een fabrikant vinden.

Ik heb Westerman opdracht gegeven om mijn City op te halen, ik ruil 'm in voor een Winora fiets en geef deze aan iemand die 'm goed kan gebruiken. Klaar met Babboe en Accell na een jaar frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 18:12
PaT schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:49:

Of gewoon lekker er op blijven fietsen. Onze fiets levert 70 euro op, dan blijven we lekker doorfietsen. De kinderen zijn bij ons ondertussen te groot voor de bakfiets. Maar de fiets is nog altijd in order en elektrisch, dus prima om door te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 18:12
worldfastest schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Die 4% betekend dat je er 10 jaar met plezier mee hebt gefietst? Of langer? Dan is hij toch al afgeschreven, je kan toch niet verwachten een nieuwe fiets te krijgen. Je mag blij zijn met 4%.
De oudere elektrische Babboe bakfietsen hadden voor dit debacle nog een marktwaarde van ca. 800 tot 1000 euro. Zeker wanneer de fietsen goed onderhouden waren. Dan is 4% een lachterje.

Het gaat hier niet over afschrijven, restwaarde etc. Het gaat hier over een terugroepactie, waarvoor hele andere regels gelden. De consument had een deugdelijk product mogen verwachten en in deze situatie een compensatie die enigszins in lijn was met de eerder geldende marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
prammers schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Of gewoon lekker er op blijven fietsen. Onze fiets levert 70 euro op, dan blijven we lekker doorfietsen. De kinderen zijn bij ons ondertussen te groot voor de bakfiets. Maar de fiets is nog altijd in order en elektrisch, dus prima om door te fietsen.
onze oudste van 13 fietst er soms zelf op nu.... maar idd, wij blijven er voor nu ook nog op fietsen..... handig als we pakketjes moeten brengen...... of iets ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Uit de geupdate FAQ:

Ik heb geen factuur meer en/of heb mijn bakfiets tweedehands gekocht. Hoe wordt dan de aankoopdatum en -prijs van mijn bakfiets bepaald?

Als je deze gegevens niet meer hebt, zal Babboe op basis van het opgegeven framenummer de leeftijd, of bankafschrift de oorspronkelijke verkoopprijs van de bakfiets bepalen.

Bedoelen ze hier dan mee: laat een oude overboeking uit 2022 zien van €2000,- met omschrijving 'tweedehands babboe marktplaats' en dit accepteren ze dan?
Of alleen voor de aankoop bij babboe.nl?

[ Voor 7% gewijzigd door ps4mm op 31-01-2025 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ps4mm schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:54:
Uit de geupdate FAQ:

Ik heb geen factuur meer en/of heb mijn bakfiets tweedehands gekocht. Hoe wordt dan de aankoopdatum en -prijs van mijn bakfiets bepaald?

Als je deze gegevens niet meer hebt, zal Babboe op basis van het opgegeven framenummer de leeftijd, of bankafschrift de oorspronkelijke verkoopprijs van de bakfiets bepalen.

Bedoelen ze hier dan mee: laat een oude overboeking uit 2022 zien van €2000,- met omschrijving 'tweedehands babboe marktplaats' en dit accepteren ze dan? Dan is de afschrijving minimaal, volgens de rekentool.
Met oorspronkelijke verkoopprijs zullen ze de prijs bedoelen toen de fiets nieuw uit de winkel kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Wolly schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Met oorspronkelijke verkoopprijs zullen ze de prijs bedoelen toen de fiets nieuw uit de winkel kwam.
Ah natuurlijk, verkeerd gelezen, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
BreadFan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:43:
Zelfde bij ons: bakfiets een aantal maanden geleden laten ophalen, voucher gekregen, en nu een mail dat we de bakfiets toch echt moeten laten ophalen want 'veiligheid kan niet worden gegarandeerd'.
Volgens de transporteur gaan die bakfietsen 'allemaal massaal in de schredder' dus die krijgen we echt nooit meer terug, hopen dat Babboe wel goed heeft bijgehouden wie wat heeft ingeleverd - lijkt er nu in ieder geval niet op.

Direct ook maar dat formulier ingevuld voor cash, er staat dat ze dan een voorstel gaan doen, ben benieuwd. Wij zijn, net als menigeen (hier) geloof ik, goed klaar met Babboe en willen het zo snel mogelijk afronden. Ik denk zelfs dat ik een tripje naar de lokale bakker wel ga overwegen als we cash hebben ontvangen, een lekkere vlaai hebben we dan wel verdiend om te vieren dat we nooit meer iets met Babboe hoeven :9

Nu is het wachten op de eerste cash-voorstellen van Babboe direct vermoed ik (niet via RBV), en afwachten of ze uberhaupt gaan betalen, want dat is op dit punt absoluut geen gegeven denk ik: zo veel gaat daar mis en wordt anders uitgevoerd dan beloofd dat het me niets zou verbazen als er nooit iets wordt betaald uiteindelijk.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik lees bij de online rekentool "Accepteer het aanbod via de link in de mail of registreer je op controleerjebakfiets.nl."

Ik heb geen aanbod gekregen voor geld, wel een voucher (die heb ik afgewezen). Hebben juillie al wel zo'n mail gehad?

800 euro cash ga ik nog wel overwegen. Dan kan ik voor ~2200 euro een Winora kopen op MP. (ipv 3500 euro bij babboe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Kurios schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:20:
Ik lees bij de online rekentool "Accepteer het aanbod via de link in de mail of registreer je op controleerjebakfiets.nl."

Ik heb geen aanbod gekregen voor geld, wel een voucher (die heb ik afgewezen). Hebben juillie al wel zo'n mail gehad?

800 euro cash ga ik nog wel overwegen. Dan kan ik voor ~2200 euro een Winora kopen op MP. (ipv 3500 euro bij babboe).
Ik heb voucher ook geweigerd maar kreeg afgelopen week wel de mail. Ga nu toch het omgekeerde doen en de voucher pakken ipv €30 contant. De fiets geef ik daarna aan iemand die 'm kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
Wij zijn bezig om onze bakfiets in te leveren voor cash. Let er op dat dan het aanbod van een gratis onderhoudsbeurt en een gratis accessoire vervalt. De gratis accessoire en onderhoudsbeurd gelden alleen voor de mensen die lang hebben moeten wachten op een vervangfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Celica_T20 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:31:
Wij zijn bezig om onze bakfiets in te leveren voor cash. Let er op dat dan het aanbod van een gratis onderhoudsbeurt en een gratis accessoire vervalt. De gratis accessoire en onderhoudsbeurd gelden alleen voor de mensen die lang hebben moeten wachten op een vervangfiets.
Dank voor je mededeling.

Hoe heb je dit traject opgestart? Is dit adhv een e-mail vanuit Babboe of op een andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celica_T20
Zephyrex schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:20:
[...]

Dank voor je mededeling.

Hoe heb je dit traject opgestart? Is dit adhv een e-mail vanuit Babboe of op een andere manier?
Via de RBV. Om mee te doen met de cash 'actie', ontbind je de koop. Hierdoor neem je afstand van elke aansprakelijkheid en elk 'recht' op extra's die Babboe nu aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Celica_T20 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Via de RBV. Om mee te doen met de cash 'actie', ontbind je de koop. Hierdoor neem je afstand van elke aansprakelijkheid en elk 'recht' op extra's die Babboe nu aanbiedt.
Door het ontbinden van de koop geef je ook de fiets terug toch? Ik heb een gedeeltelijke ontbinding gevraagd waarbij ik de fiets kan houden...(uit 2023....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
miel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:06:
[...]

Door het ontbinden van de koop geef je ook de fiets terug toch? Ik heb een gedeeltelijke ontbinding gevraagd waarbij ik de fiets kan houden...(uit 2023....)
Klopt, bij ontbinding geef je de fiets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
miel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:06:
[...]

Ben hier heel benieuwd naar, want ik kan mij in geen enkele vorm voorstellen dat Babboe hiermee akkoord gaat. Hun enige doel is om de fietsen van de straat te halen, het gaat ze niet om een tegemoetkomen van hun klanten. Ze zullen de koop dus niet ontbinden als jij de bakfiets houdt, dan zijn ze een compensatie armer, en rijdt de fiets nog steeds op de weg (missie mislukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Heeft hier iemand zicht op de tijdslijnen van de cash-compensatie?

Als ik vandaag de fiets aanmeld, hoe lang duurt het dan voordat ze op de stoep staan om hem op te halen?

Ik voorzie dat de stappen ongeveer zo zullen zijn. Maar ben vooral benieuwd naar de tijdslijnen.
- Aanmelden
- Voorstel ontvangen van Babboe
- Dit voorstel is 30 dagen geldig
- Na acceptatie zullen ze een ophaalafspraak inplannen
- Na ophalen krijg je na x dagen je geld terug

(m.a.w. binnen welke tijd moeten we thuis een vervangende fiets hebben staan als ik vandaag de bakfiets ga aanmelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-04 21:58

kdi

Wat is jullie ervaring met inleveren zonder accessoires en onderdelen? Ik lees dat veel mensen de accu niet inleven en dat geen probleem is. Maar doen ze moeilijk over ontbrekende controller box, voorrem, of zelfs een achterwiel? Is allemaal nog wel wat waard op marktplaats, maar ben benieuwd of ze er grenzen aan stellen. Zolang het frame maar van de straat is zou ik zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
kdi schreef op zondag 9 februari 2025 @ 05:06:
Wat is jullie ervaring met inleveren zonder accessoires en onderdelen? Ik lees dat veel mensen de accu niet inleven en dat geen probleem is. Maar doen ze moeilijk over ontbrekende controller box, voorrem, of zelfs een achterwiel? Is allemaal nog wel wat waard op marktplaats, maar ben benieuwd of ze er grenzen aan stellen. Zolang het frame maar van de straat is zou ik zeggen...
De vervoerder bij ons vroeg of we de accur er niet af wilden halen, want "die dingen gaan allemaal rechtstreeks de shredder in, zonde om dat te vernietigen", dus dat hebben we gedaan. Als ik dat had geweten had ik andere dingen er ook afgehaald, inderdaad: is nog wel wat waard en wordt anders toch vernietigd.

Ik kan je niet adviseren wat te doen, maar kan je wel vertellen dat als ik bovenstaande had geweten voordat onze werd opgehaald dat ik er dan veel meer vanaf had gehaald dan ik nu kon doen.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9W4fQn40nB8zBKja75uBRFmJM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eC2DLUHjfzTjTdVmYC7uNnq.jpg?f=fotoalbum_large

Spatbord, pakjesdrager, zitje en slot heb ik er al uit en denk erover om ook de panelen te verwijderen voordat ie meegaat. Probeer zoveel mogelijk eraf te halen want Westermann maakt het volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
wheeler schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:23:
[Afbeelding]

Spatbord, pakjesdrager, zitje en slot heb ik er al uit en denk erover om ook de panelen te verwijderen voordat ie meegaat. Probeer zoveel mogelijk eraf te halen want Westermann maakt het volgens mij niet uit.
Achterwiel en boardcomputer zijn denk ik nog het meest waard / gewild in de toekomst.

Ben wel benieuwd of ze een fiets zonder wielen accepteren, en of dit nog korting op je voucher/cash kan betekenen?

Als het echt puur om het frame gaat, en dat de hele fiets de shredder ingaat, dan is het in mijn ogen een win-win. Want dan spaar je nog wat onderdelen uit, kan je hier iets aan verdienen, en is het nog duurzaam ook, en kan Babboe aan NVWA laten zien dat de frames van de weg zijn. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdi

kdi

Uncle84 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:40:
[...]
Ben wel benieuwd of ze een fiets zonder wielen accepteren, en of dit nog korting op je voucher/cash kan betekenen?
Precies, ik ook! Maar vraag me af of iemand dit al heeft durven proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
kdi schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Precies, ik ook! Maar vraag me af of iemand dit al heeft durven proberen.
Oh, ik wil het best proberen hoor. Schroef ik het voorwiel eruit. Maar dan moet ik eerst weer een afspraak hebben van Westerman. Aangezien ik de eerdere afspraken met veel gedoe heb afgezegd, ben ik nu plots niet meer bekend bij Babboe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
Gewoon eruit halen, als ze 'm weigeren kun je die ook gewoon weer snel even erin zetten toch :) misschien moeten ze de bakfiets wel 'rollend' de bus in zetten maar rem/ketting etc hoeft dan niet aangesloten te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
kdi schreef op zondag 9 februari 2025 @ 05:06:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, want niemand van Babboe kijkt ernaar, dat gaat naar Westerman en dan naar de recycling of shredding oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
Bij ons controleerde degene die het ophaalde wel of een aantal items er bij zat. Oa oplader en accu. Onze fiets was nog geen jaar oud, misschien hebben ze daar instructie voor gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20
Sinds deze week hangen er geen Babboe vlaggen meer bij het hoofdkantoor in Amersfoort maar van Accell. Ook de naam Baboe zie ik niet meer terug....
Ben benieuwd wat ze met de naam Babboe gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Pendora schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:04:
Sinds deze week hangen er geen Babboe vlaggen meer bij het hoofdkantoor in Amersfoort maar van Accell. Ook de naam Baboe zie ik niet meer terug....
De naam is besmet en gaat natuurlijk verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand een Babboe fiets nieuw zal kopen, wetende dat er jarenlang onveilige fietsen zouden zijn verkocht. Daarom heb ik ook nooit gesnapt waarom er mensen een vervangende Babboe fiets wilden hebben, die ga je nooit meer kunnen verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Kurios schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:26:
[...]

De naam is besmet en gaat natuurlijk verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand een Babboe fiets nieuw zal kopen, wetende dat er jarenlang onveilige fietsen zouden zijn verkocht. Daarom heb ik ook nooit gesnapt waarom er mensen een vervangende Babboe fiets wilden hebben, die ga je nooit meer kunnen verkopen.
Omdat het helemaal mijn doel niet is om de vervangende bakfiets door te verkopen. Ik wilde een (betaalbare) tweewieler bakfiets waar ik makkelijk een deurtje in kon maken voor onze hond en gewoon kan gebruiken totdat die op is. Ik heb nooit gerekend met een doorverkoopwaarde van de bakfiets. Dat ik de keuze hadden om hetzelfde model als vervangend product te krijgen vond ik alleen maar fijn. Anders had ik flink moeten bijleggen om bijvoorbeeld een Carqon Classic te moeten kopen. Het is nu even koud, maar ik geniet van de fiets met hond voorin.

Mocht ik uit eindelijk toch willen verkopen is er altijd wel iemand die wil kopen ook al zit er een smet op de naam. Wellicht tegen een paar tientjes minder, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 07:53
Vandaag geld terug aanbod gekregen van Babboe...
Eerst maar even een melding bij ACM(consuwijzer) gedaan. Want vind 't toch echt zo niet fair. Zo niet kunnen we nog over op plan B. Uitkleden en inleveren of zelf verstevigen en blijven gebruiken.
------------------------------------------_____
Beste,
In eerste instantie had babboe de waarde van onze bakfiets op 20% ingeschat met een absolute waarde van 419eu waardecheque.
Nu we voor de geld terug optie kiezen zeggen ze dat de bakfiets nog maar een waarde van 4% heeft en komt dit op 166eu uit.
Dat is totaal niet fair. De eerder bepaalde waarde van 419eu komt redelijk overeen met de waarde als je de bakfiets 2de hands zou kopen voor het moment van terugroepen.
De laatst bepaalde waarde van 166eu is dat absoluut niet.
We krijgen slechts 30 dagen van Babboe om te beslissen.
Wat kunnen we hiertegen doen?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Kurios schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat het lastig is in Nederland nog een bakfiets te vinden van een merk dat niet recent een terugroepactie heeft moeten doen: Babboe (helaas geen strafrechtelijke vervolging aldus NOS), Carqon (bron: NOS), Vogue (bron: NOS) en vandaag Cangoo (bron: NU.nl). Het is gewoon dat ze het met Babboe heel erg slecht hebben aangepakt (ik noem het niet 'opgelost' want daarvan is geen sprake).

Ik denk dat het merk Babboe terecht zal verdwijnen, en hoe meer dat voor het moederbedrijf kost hoe beter. Zo ga je gewoon niet met je klanten om.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnova
  • Laatst online: 10-05 18:39

arnova

weet veel, maar niet alles

Wij hebben vandaag ook een geld terug aanbod gekregen van Babboe. En wat schetst mijn verbazing: we krijgen beduidend meer geld terug dan dat we eerder als waarde bon zouden hebben gekregen (1007eu vs. 590eu).

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:14
arnova schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:06:
Wij hebben vandaag ook een geld terug aanbod gekregen van Babboe. En wat schetst mijn verbazing: we krijgen beduidend meer geld terug dan dat we eerder als waarde bon zouden hebben gekregen (1007eu vs. 590eu).
Wij hebben ook een bod gehad, maar dat is helaas beduidend minder, 460 om 580 ongeveer

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:06
fritsjof schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Ik denk dat het lastig is in Nederland nog een bakfiets te vinden van een merk dat niet recent een terugroepactie heeft moeten doen: Babboe (helaas geen strafrechtelijke vervolging aldus NOS), Carqon (bron: NOS), Vogue (bron: NOS) en vandaag Cangoo (bron: NU.nl). Het is gewoon dat ze het met Babboe heel erg slecht hebben aangepakt (ik noem het niet 'opgelost' want daarvan is geen sprake).

Ik denk dat het merk Babboe terecht zal verdwijnen, en hoe meer dat voor het moederbedrijf kost hoe beter. Zo ga je gewoon niet met je klanten om.
Wil niet veel zeggen maar bij Babboe gebeurt er tenminste nog iets. Vogue bakfietsen zijn al sinds september van de weg af en nog altijd geen enkele signalen wanneer ze die fietsen eens gaan repareren.

• arnova

arnova

balfnl schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:12:
[...]

Wij hebben ook een bod gehad, maar dat is helaas beduidend minder, 460 om 580 ongeveer
Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze eerder het bedrag verkeerd hebben bepaald doordat ze een verkeerd jaartal hebben gehanteerd. Wij hebben nl. een Babboe Mountain Mini-E en die is pas sinds 2017 op de markt. Echter hebben wij hem 2e hands gekocht en hadden geen factuur en Babboe kon aan de hand van het framenummer niet het bouwjaar bepalen. Daarom is Babboe eerder uitgegaan van 2016, wat dus helemaal niet kan. Wellicht dat ze dat inmiddels gecorrigeerd hebben.

• fritsjof
RadioAir schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Wil niet veel zeggen maar bij Babboe gebeurt er tenminste nog iets. Vogue bakfietsen zijn al sinds september van de weg af en nog altijd geen enkele signalen wanneer ze die fietsen eens gaan repareren.
Da's ook niet fijn inderdaad. Maar Babboe meldde zich op 14 februari 2024 - morgen een jaar geleden dus - met het feit dat een deel van hun producten onveilig is. En nu, een jaar later, hebben veel van de klanten geen fiets en enkel een waardeloze voucher. Had liever gehad dat ze die bakfietsen zouden repareren, want heb nu duizenden euro's betaald voor een andere bakfiets.

Ik denk dat de Vogue-bezitters uiteindelijk beter af gaan zijn als hun product kosteloos wordt hersteld/veilig wordt verklaard - de Babboe-bezitters zijn vaak letterlijk duizenden euro's armer door de aanpak van Babboe.

Bekabelde WIFI

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20
fritsjof schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Da's ook niet fijn inderdaad. Maar Babboe meldde zich op 14 februari 2024 - morgen een jaar geleden dus - met het feit dat een deel van hun producten onveilig is. En nu, een jaar later, hebben veel van de klanten geen fiets en enkel een waardeloze voucher. Had liever gehad dat ze die bakfietsen zouden repareren, want heb nu duizenden euro's betaald voor een andere bakfiets.

Ik denk dat de Vogue-bezitters uiteindelijk beter af gaan zijn als hun product kosteloos wordt hersteld/veilig wordt verklaard - de Babboe-bezitters zijn vaak letterlijk duizenden euro's armer door de aanpak van Babboe.
Er zijn ook veel mensen die wel een fiets hebben gekregen of goedkeuring. Voor hun is het opgelost en "boeit" het niet meer. Het gaat vooral nu om mensen die niet volledig zijn gecompenseerd. Wat natuurlijk ook een grote groep is.

• Rempage0611
  • Laatst online: 25-03 15:29

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hier een bod gehad van 284,85 voor een fiets van 1898,- van augustus 2015. Dat is dus exact het bedrag (op een paar cent na) van de rekentool.

Dat is dus zonder de regentent en het tweede bank en er wordt ook geen rekening gehouden zo te zien dat deze fiets 1 jaar niet gebruikt kon worden. Wij gaan ermee akkoord want dat ding staat hier in de steeg weg te rotten omdat we hem niet meer gebruiken.

En dat is best zonde want hij stond altijd binnen en was perfect onderhouden.

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 07:38

syrrah

Daggutnie

Een rare vraag, maar mijn babboe city mountain gaat niet meer aan na deze koude dagen.
Verdenken toch een kapotte accu.
Geen garantie meer, dus even alles zelf nagemeten, en de snellader geeft ook na een paar minuten laden een foutcode.
De accu meet nog maar 27,4 volt, geeft vol aan.
Om het echt uit te sluiten, heeft iemand omgeving goeree overflakkee, een goede accu ter beschikking?
Type: PASB5
Model: B94-21

[ Voor 3% gewijzigd door syrrah op 14-02-2025 10:08 ]

PSN: syrrah

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:39
syrrah schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:05:
Een rare vraag, maar mijn babboe city mountain gaat niet meer aan na deze koude dagen.
Verdenken toch een kapotte accu.
Geen garantie meer, dus even alles zelf nagemeten, en de snellader geeft ook na een paar minuten laden een foutcode.
De accu meet nog maar 27,4 volt, geeft vol aan.
Om het echt uit te sluiten, heeft iemand omgeving goeree overflakkee, een goede accu ter beschikking?
Ik ken je situatie niet, maar getest met je accu op kamertemperatuur? Dus even een nacht of langer binnen leggen.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 07:38

syrrah

Daggutnie

Zeker, ligt al een week binnen, testjes en resetten van de frabrikant gedaan, denk aan resetten, capaciteit en hoeveel ladingen.
Kwam niks raars uit.
Display ook vernieuwd, maar dat was het niet.
Het is denk ik toch de accu of de BMC in de motor.

PSN: syrrah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Laatst online: 25-03 15:29

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

syrrah schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:39:
Zeker, ligt al een week binnen, testjes en resetten van de frabrikant gedaan, denk aan resetten, capaciteit en hoeveel ladingen.
Kwam niks raars uit.
Display ook vernieuwd, maar dat was het niet.
Het is denk ik toch de accu of de BMC in de motor.
Deel even het exacte typenummer van je accu. Voor de City-E zijn er iets van 4 verschillende types. Wellicht dat er dan iemand iets voor de test heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
en alweeeeeer een stuk in de media. Ditmaal ben ik ook gevraagd en zelfs de foto uit dit topic staat erbij. Het schiet allemaal niks op en Accell blijft ontkennen maar ik heb mijn hart gelucht en hoop dat wrak snel wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Dat cash-aanbod zou binnen 10 werkdagen worden gedaan was de belofte, maar dat liep voor ons gisteren af. Nog geen aanbod gekregen tot op heden - mooie beloftes doen dat kunnen ze in ieder geval goed daar bij Babboe, alleen schort het nog wat aan het 'nakomen' gedeelte van die beloftes.

Anderen ook al voorbij de 10 werkdagen-termijn?

Zou me nog steeds niets verbazen als het nooit komt, ze komen tot nu toe weg met allerhande gekkigheid en als het merk Babboe opgedoekt is dan valt er ook geen reputatieschade meer te vrezen, dus dan is simpelweg niets betalen ook een optie. Beginnen ze gewoon weer een nieuw merk, wie weet het nog over een paar jaar? Ben er goed klaar mee zo langzamerhand...

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thamijs
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:08
Vanochtend was er nog keuze. Inmiddels hebben ze sinds vanavond alles er afgehaald op 1 bakfiets na. Houdt niet over..

https://shop.controleerjebakfiets.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bovio
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-05 04:48
Pendora schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:04:
Het lijkt me vreemd als Babboe verdwijnt, dan hadden ze dat beter al eerder kunnen doen. Er is veel moeite en geld gestoken tot dusver en het lijkt me een grote operatie. Ze maken fouten, zeker maar er gebeurt wel wat. Ik merk dat veel mensen niet precies weten wat er rondom Babboe gebeurd is. De babboe eigenaren uiteraard wel maar daarbuiten leeft het een stuk minder. En ik vind het nog steeds een hele fijne, slanke, bakfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Bovio schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Het lijkt me vreemd als Babboe verdwijnt, dan hadden ze dat beter al eerder kunnen doen. Er is veel moeite en geld gestoken tot dusver en het lijkt me een grote operatie. Ze maken fouten, zeker maar er gebeurd wel wat. Ik merk dat veel mensen niet precies weten wat er rondom Babboe gebeurd is. De babboe eigenaren uiteraard wel maar daarbuiten leeft het een stuk minder. En ik vind het nog steeds een hele fijne, slanke, bakfiets.
Zeker, alleen jammer dat ze onveilig blijken te zijn en de NVWA een verbod op de verkoop heeft ingesteld...

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
thamijs schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:25:
Vanochtend was er nog keuze. Inmiddels hebben ze sinds vanavond alles er afgehaald op 1 bakfiets na. Houdt niet over..

https://shop.controleerjebakfiets.nl/
dan houd het hoe langer hoe meer op met deze hele terugroepactie... Een certificaat voor een webshop zonder fietsen of €30,40 handje contantje wat ook nog twijfelachtig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bovio
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-05 04:48
fritsjof schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Zeker, alleen jammer dat ze onveilig blijken te zijn en de NVWA een verbod op de verkoop heeft ingesteld...
Een goedgekeurde Babboe mag 2e hands weer verkocht worden lees ik dus ik verwacht dat Babboe als alle fietsen zijn omgeruild ook weer verkocht worden (moeten ze wel eerst goedkeuring voor krijgen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
fritsjof schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Een Babboe is niet onveilig. Ze kunnen niet garanderen dat die wél veilig is. Het ene sluit echt het ander niet uit want anders hadden we allemaal rechts gehad op het aanschafbedrag retour. Dat is natuurlijk onbetaalbaar en is het voor Babboe veel aantrekkelijk om alle fietsen voor een kleine vergoeding van de weg te halen.

Helaas wil de rechtsbijstand ons niet verder helpen met het verlies van de restwaarde. Zij achten het voucherbedrag uitbetaald voldoende compensatie. Dat wij vervolgens 2000 moeten bijleggen voor vergelijkbaar product is niet relevant. Dankzij deze terugroepactie zijn er namelijk ook geen gebruikte bakfietsen (tweewielers) meer te vinden omdat deze massaal vernietigd zijn, waardoor ook Babboe/Accell weer nieuwe (bak)fietsen kan verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fritsjof
Bovio schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Een goedgekeurde Babboe mag 2e hands weer verkocht worden lees ik dus ik verwacht dat Babboe als alle fietsen zijn omgeruild ook weer verkocht worden (moeten ze wel eerst goedkeuring voor krijgen uiteraard).
Ik denk niet dat er ooit sprake zal zijn van een situatie waarin alle teruggeroepen Babboe fietsen ook daadwerkelijk zijn ingeleverd (zeker gezien de ronduit schandalige vergoeding die velen ervoor zouden krijgen in de vorm van een vrij waardeloze voucher), dus dan houd je over dat je op goed vertrouwen een 2e hands Babboe bakfiets koopt van iemand die beweert dat zijn fiets veilig is verklaard door Babboe.

Ik zou me er niet aan wagen, want we hebben gezien dat hier op Tweakers mensen zijn die:
  • Hun fiets hebben ingeleverd en van Babboe te horen krijgen dat ze echt hun fiets nog moeten inleveren
  • Hun fiets zowel volledig goedgekeurd en volledig afgekeurd hebben zien worden op basis van hetzelfde onderzoek
  • Hun bakfiets getaxeerd hebben zien worden op basis van een bouwjaar waarin dat moedel nog niet werd gemaakt
  • Hun fiets niet herkend kunnen krijgen via het framenummer
  • Het frame van hun fiets 'onderzocht' zien worden met het lampje van een mobiele telefoon
  • Etc.
Dus zowel de administratie/registratie als de expertise bij Babboe zijn verre van professioneel. Vertrouwen op een certificaat of goedkeuringsrapport van zo'n onbetrouwbare partij voor de veiligheid van jezelf en je kinderen in het verkeer? Ik zou het iedereen van harte afraden...

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Vraag mij wel af in hoeverre personen die een Babboe met goedkeuringscertificaat kopen op Marktplaats zich bewust zijn van die punten die je noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
Jasphur schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:29:
Vraag mij wel af in hoeverre personen die een Babboe met goedkeuringscertificaat kopen op Marktplaats zich bewust zijn van die punten die je noemt.
Daarom schrijf ik het hier op: opdat wij (en Het Google-algoritme – Alwetend, Onfeilbaar en Absoluut Rechtvaardig) niet zullen vergeten (en de potentiele Babboe-kopers in de toekomst, bij een zoekopdrachtje, deze informatie zullen vinden en nog eens een keertje extra nadenken over hun veiligheid) >:)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Vorige week AD in de mailbox, nu Tros Radar die weer een item wil maken. Het gaat hierbij vooral om het grote verschil in waarde tussen voucher en cash.

Het levert uiteraard allemaal niks op, de persvoorlichting van Accell zal wel weer met andere informatie komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FX2t11SXxcbrT0oWv0QNyX9TnP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qlEev6Ig3n7AAIx0jvfjbhR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door wheeler op 20-02-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
wheeler schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:04:
Vorige week AD in de mailbox, nu Tros Radar die weer een item wil maken. Het gaat hierbij vooral om het grote verschil in waarde tussen voucher en cash.

Het levert uiteraard allemaal niks op, de persvoorlichting van Accell zal wel weer met andere informatie komen.
Wel goed dat ze er aandacht aan blijven besteden denk ik; voelen we ons tenminste nog een beetje gehoord :)
Ben wel benieuwd wat die verschillen dan zijn tussen voucher en cash, er wordt hier weinig over gepost.

Wij wachten hier thuis nog steeds op een cash-bod; de 10 werkdagen waarbinnen we dat zouden krijgen zijn alweer bijna een week geleden verstreken, dus het wordt weer eens tijd voor een berichtje naar Babboe. Waarom ze niet gewoon doen wat ze beloven blijft me een raadsel.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
fritsjof schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:16:
[...]

Ben wel benieuwd wat die verschillen dan zijn tussen voucher en cash, er wordt hier weinig over gepost.
Voucher is €419
Cash is €30,40 (nee er staat geen komma verkeerd)

Nu wilde ik al bakzeil halen en de voucher pakken maar helaas zijn alle fietsen met de waarde van de voucher uit de webshop verdwenen. Na een jaar dus nog steeds geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 22:34
Helaas lijkt hier de levering van een nieuwe Babboe Flow ook niet echt lekker te lopen. In januari besteld, toen de indicatie van 3-8 weken levertijd maar inmiddels zegt de klantenservice dat de levertijd onbekend is omdat we hebben besteld 'toen de voorraad al op was'. Inmiddels is de Flow helemaal van de website verdwenen zelfs.
Zijn er hier nog mensen die wel een fiets geleverd krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 14:35
Babboe heeft inmiddels bevestigd dat ik mijn city-e uit 2018 voor 1099€ kan inleveren. Ik ben akkoord, maar nu al weer een week niks gehoord. Zal me benieuwen hoe het verder gaat.

Heeft iemand al een bakfiets zonder achterwiel en elektronica ingeleverd? Ik ben altijd heel tevreden geweest over het naafmotortje, daar is van nog wel wat leuks mee te doen. En ik heb drie batterijen bij de fiets.

De houten bak is ook nog in heel goede staat, de fiets heft altijd binnen gestaan. Gek genoeg is het frame wel flink geroest aan de onderkant, dat heb ik vorig jaar nog in de hammerite gezet en ik was ech verbaasd hoeveel roest er achter de coating (die op eerste gezicht nog best intact leek) zat. Sindsdien de fiets nooit meer volgeladen en wat rustiger aan gaan rijden... Ik was eerst van plan toch maar een stang erin te lassen, ik heb een laswerkplaats bij mij werk. Maar aangezien ik hem niet veel meer gebruk vind ik die 1099 toch wel een mooi bod. Scheelt ook weer een hoop ruimte in de schuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
Hier precies hetzelfde qua roest onder het frame, ook al een aantal keer kaal gehaald en behandeld.
Wel mooi bod gekregen, zou het ook nemen :)
Onze tweedehands fiets kwam ook uit 2018 volgens marktplaatsverkoper. In 2019 was het frame vervangen. Wij kochten de fiets in 2021 en nu herkent babboe het framenummer helaas niet. Daardoor rekenen ze de 2015-tarieven: 419 als voucher, cash zal wel die 30,- zijn, nog niet geprobeerd.
Ik heb helaas geen facturen oid en kan ook niet meer in contact komen. Enig idee of en hoe er nog een redelijke deal uit te halen valt bij babboe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdi

kdi

Ik krijg geen bod omdat ik geen factuur heb. Gekocht via marktplaats. Volgens medewerker aan de telefoon moet ik hem dan eerst inleveren om een bedrag te horen te krijgen. Ik lever hem niet in zonder eerst een goed bod. Kip-ei verhaal 3x herhaald telefonisch, ik kwam niet verder.

Heb ze nog maar een keer gemaild dat ze een bod mogen doen als ze hem van de weg willen. Dus voorlopig wordt mijn fiets nog niet opgehaald.

Wel al houtpanelen, voorrem, lampen, accu etc verkocht. Er staat nu een vrij kale fiets voor de deur, maar de wielen durf ik niet aan. Ben bang dat Westerman hem niet wil meenemen als hij niet rolt. Mocht het ooit nog van ophalen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

kdi schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:54:
Ik krijg geen bod omdat ik geen factuur heb. Gekocht via marktplaats. Volgens medewerker aan de telefoon moet ik hem dan eerst inleveren om een bedrag te horen te krijgen. Ik lever hem niet in zonder eerst een goed bod. Kip-ei verhaal 3x herhaald telefonisch, ik kwam niet verder.

Heb ze nog maar een keer gemaild dat ze een bod mogen doen als ze hem van de weg willen. Dus voorlopig wordt mijn fiets nog niet opgehaald.

Wel al houtpanelen, voorrem, lampen, accu etc verkocht. Er staat nu een vrij kale fiets voor de deur, maar de wielen durf ik niet aan. Ben bang dat Westerman hem niet wil meenemen als hij niet rolt. Mocht het ooit nog van ophalen komen...
Vreemd: wij hebben hem ook van Marktplaats en geen factuur en hebben aan de hand van het (onbekende) framenummer + foto's gewoon een bod per mail gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdi

kdi

arnova schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:55:
[...]

Vreemd: wij hebben hem ook van Marktplaats en geen factuur en hebben aan de hand van het (onbekende) framenummer + foto's gewoon een bod per mail gekregen.
Oh heel vreemd. Dan ga ik nog eens bellen, misschien krijg ik een beter geïnformeerde medewerker aan de lijn. Dank voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Zijn hier ook ex-Babboe-bezitters die een cash-bod hebben gekregen op basis van een reeds ingeleverde fiets? Dus dat je de voucher nog niet hebt gebruikt en een cash-bod hebt gekregen ter vervanging van de voucher?

Bekabelde WIFI

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 22:53
fritsjof schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:59:
Zijn hier ook ex-Babboe-bezitters die een cash-bod hebben gekregen op basis van een reeds ingeleverde fiets? Dus dat je de voucher nog niet hebt gebruikt en een cash-bod hebt gekregen ter vervanging van de voucher?
Ik heb mijn fiets ook al ingeleverd en een voucher van 419 euro ontvangen.
Deze heb ik niet gebruikt wegens waardeloos aanbod.
Heb vervolgens ene proefberekening gedaan waar 417 euro uit kwam voor geld terug.
Vandaag een aanbod van 215 euro in de inbox.
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ze naaien je waar je bij staat....

• arnova

arnova

kdi schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Oh heel vreemd. Dan ga ik nog eens bellen, misschien krijg ik een beter geïnformeerde medewerker aan de lijn. Dank voor het delen.
Maar kreeg je hem niet aangemeld via de website dan? Of heb je uberhaupt geen link per mail gekregen om je aan te melden?

• kdi

kdi

arnova schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:53:
[...]

Maar kreeg je hem niet aangemeld via de website dan? Of heb je uberhaupt geen link per mail gekregen om je aan te melden?
Ik heb geen email van Babboe gehad over een cash aanbod, enkel via het nieuws vernomen.
Ik heb destijds het ophaal verzoek afgewezen omdat ik het aanbod van een voucher niet goed genoeg vond. Toen nog een keer een semi-dreigende email gehad om alsnog deel te nemen vanwege mijn veiligheid. Daarna niks meer vernomen van Babboe.

[ Voor 26% gewijzigd door kdi op 20-02-2025 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 12:45
Wij hebben de mogelijkheid om van vrienden een Babboe Curve E over te nemen uit 2022 met ca.750km op de teller.

De bakfiets is vorig jaar gecontroleerd en toen hebben ze een inspectierapport gekregen met de tekst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxn9S-9e1_fKLVn5NlA1S1Fo4yE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gkIXf3QXhnifkPuJxK68jaEX.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFVmf6ii9cRBYHYBBcCBHjfcPZs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xNBm9cJlzO7aNQ5hILK8Qqkq.jpg?f=user_large

Ze waren eigenlijk onder de indruk dat middels het inspectie rapport alles klaar was aangezien ze er weer mee mochten rijden en het zinnetje 'Je kunt dus weer op pad met jouw Babboe, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact met je opnemen wanneer het zover is.' niet zo goed gelezen.

Omdat wij mogelijk wel interesse hebben om de bakfiets over te nemen hebben wij vorige week contact opgenomen met Babboe met de vraag wanneer die onderdelen vervangen zouden gaan worden. De reactie van Babboe telefonisch wat toen dat ze nog niet wisten of er bij deze Babboe Curve E ook onderdelen vervangen moesten gaan worden en ze wisten ook niet wanneer daar wel meer duidelijkheid over zou komen. Op ons verzoek gingen ze dat toen wel intern navragen en kwamen later die zelfde dag met onderstaande schriftelijke / e-mail reactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvmZhDYo55EiLn5-pRkwPAeVbgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTtuFKf9SHa6h772fz2HXdy3.jpg?f=fotoalbum_large

Wat schets onze verbazing, onze vrienden kregen de dag erop een mail dat de bij de Babboe dealer langs kunnen gaan voor een 'upgrade' .

Er is dus inmiddels duidelijkheid dat deze bakfiets wel een upgrade nodig zou hebben. Hiervoor zouden we terecht kunne bij een van de ‘babboe dealers’ die te vinden zijn middels de ‘https://www.babboe.nl/storelocator’

Maar, in de eerste communicatie over de afstand naar de dichtsbijzijnste babboe dealer lijkt iets veranderd.

Van 5km zoals vermeld op de eerste communicatie website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsLx1YD1eIDSxZqX6w8OfLg7cFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FgF3Nd0dsvRa4SaBAx4TyVO.jpg?f=fotoalbum_large

Staat er nu in de e-mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQcPgGVP_FZIV1x015YJ0tAjfdA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/peBER5xIyhzgTe14JLMLYTFY.jpg?f=user_large

Waar ze eerst spraken over een afstand van 5km is dit nu ineens 15km geworden mocht je recht willen maken op een gratis huisbezoek van een babboe monteur ?!

Maar goed, wij op zoek naar een babboe dealer in de direct omgeving en benaderen er een stuk of 5 a 6 dealers om te vernemen of ze zoiets ook echt uitvoeren. Immers op de dealer websites staat namelijk helemaal niets vermeld over Babboe, ze zijn ook niet meer te koop en er ook word ook niet gecommuniceerd op de eigen dealer websites of ze Babboe nog vertegenwoordigen.

We hebben niet van alle 6 de babboe dealers welke we hebben benaderd een reactie gekregen maar de reacties die we wel kregen staan hieronder:

Enkele Quotes van fietsenwinkels die vermeld staan op de 'Store locator' van de Babboe website en waar Babboe zelf naar verwijst om een afspraak te maken voor de 'upgrade'

1. Dit is ons onbekend, ik heb zelf even op de Babboe dealerlocator gekeken en volgens mij heeft Babboe ongeveer elke fietsenwinkel aangemerkt als dealer. Wij hebben nog nooit een Babboe verkocht.

2. Wij zijn geen dealer van Babboe bakfietsen, wij kunnen ze wel repareren. De reden dat wij geen dealer van de Babboe fiets zijn is dat wij geen voorstander zijn van een bakfiets met 3 wielen. Als bijvoorbeeld de stoep wat hard geraakt is met 1 wiel dan stuurt de fiets niet meer recht en moet de fiets gecorrigeerd worden om recht te kunnen blijven rijden. Ook het motorsysteem waar ze mee werken is in onze ogen niet ideaal.

Wij houden het in onze winkel bij de Urban Arrow en de Lovens bakfietsen.

3. Is een locatie welke alleen fietsen verhuurd

4. Babboe heeft de keten “Bike Totaal” gevraagd om servicepunt voor hun te zijn. Zo kunnen klanten voor bijvoorbeeld versleten/lekke banden of remblokjes ook bij ons een afspraak maken.
In onze winkel Bike Totaal verkopen we alleen het bakfietsen merk Urban Arrow. IJzersterke fietsen met probleemloze Bosch motoren.

https://urbanarrow.com/nl/

5. Wij staan op de site vermeld vanwege de terugroepactie omdat wij Acceldealer zijn (Batavus en Babboe vallen onder hetzelfde concern).
Maar zoals eerder aangegeven zijn wij geen dealer en kunnen wij geen onderdelen bestellen.

Of de motor functioneert merkt u vanzelf met de proefrit. Deze motoren zijn niet uit te lezen door ons.

Kortom, de Babboe dealers waar Babboe naar verwijst zijn helemaal geen echte Babboe dealers en ze hebben niet de mogelijkheden te kunnen helpen met zo’n Babboe upgrade.

Als we vervolgens Babboe hierover benaderen dan krijgen we onderstaande reactie terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4GM0vU98Vtf9DgwadachbB15I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duofcg2PCAwh0Ftujk67grD7.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben inmiddels 1, laten we het noemen ECHTE Babboe dealer gevonden en die geeft aan wel alle tools en middelen te hebben om zo’n upgrade uit te voeren. Ondanks dat deze echte dealer wel de mogelijkheid bied voor de upgrade word hierover ook niets gecommuniceerd op hun eigen website en hebben ze sinds vorige jaar ook geen babboe fietsen meer in de winkel of online vermeld staan.

In dit geval gaat het dan over fietsvoordeelshop welke een landelijke aanwezigheid heeft v.w.b. fietsenwinkels.

Nu hebben we nog wel wat vragen waar jullie mogelijk mee mee kunnen helpen.
1. Wat is zo'n Curve E bakfiets uit 2022 met ca. 750km nu waard
2. Deze bakfiets heeft nog nooit een onderhoudsbeurt gehad, wat is er normaal gezien nodig bij zo'n bakfiets?
3. Is zo'n bakfiets na een keuring en upgrade een veilige bakfiets om met 2 kids in rond te rijden?
4. Krijg je nu de inspectie / upgrade ook nog een bepaalde garantie vanuit Babboe waar je later op terug zou kunnen vallen?
5. Wat omvat nu precies deze 'upgrade' vanuit Babboe en hoe lang duurt zoiets om uit te voeren?

• arnova

arnova

kdi schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Ik heb geen email van Babboe gehad over een cash aanbod, enkel via het nieuws vernomen.
Ik heb destijds het ophaal verzoek afgewezen omdat ik het aanbod van een voucher niet goed genoeg vond. Toen nog een keer een semi-dreigende email gehad om alsnog deel te nemen vanwege mijn veiligheid. Daarna niks meer vernomen van Babboe.
Wederom vreemd: Precies hetzelfde gedaan als jij: 2x mail gehad ook 2x geweigerd vanwege slechte aanbod ("waardeloze voucher") en recent dus vanzelf een mail gekregen met een cash-aanbod.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

lexen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:13:
Wij hebben de mogelijkheid om van vrienden een Babboe Curve E over te nemen uit 2022 met ca.750km op de teller.

De bakfiets is vorig jaar gecontroleerd en toen hebben ze een inspectierapport gekregen met de tekst:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ze waren eigenlijk onder de indruk dat middels het inspectie rapport alles klaar was aangezien ze er weer mee mochten rijden en het zinnetje 'Je kunt dus weer op pad met jouw Babboe, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact met je opnemen wanneer het zover is.' niet zo goed gelezen.

Omdat wij mogelijk wel interesse hebben om de bakfiets over te nemen hebben wij vorige week contact opgenomen met Babboe met de vraag wanneer die onderdelen vervangen zouden gaan worden. De reactie van Babboe telefonisch wat toen dat ze nog niet wisten of er bij deze Babboe Curve E ook onderdelen vervangen moesten gaan worden en ze wisten ook niet wanneer daar wel meer duidelijkheid over zou komen. Op ons verzoek gingen ze dat toen wel intern navragen en kwamen later die zelfde dag met onderstaande schriftelijke / e-mail reactie:

[Afbeelding]

Wat schets onze verbazing, onze vrienden kregen de dag erop een mail dat de bij de Babboe dealer langs kunnen gaan voor een 'upgrade' .

Er is dus inmiddels duidelijkheid dat deze bakfiets wel een upgrade nodig zou hebben. Hiervoor zouden we terecht kunne bij een van de ‘babboe dealers’ die te vinden zijn middels de ‘https://www.babboe.nl/storelocator’

Maar, in de eerste communicatie over de afstand naar de dichtsbijzijnste babboe dealer lijkt iets veranderd.

Van 5km zoals vermeld op de eerste communicatie website
[Afbeelding]

Staat er nu in de e-mail:
[Afbeelding]

Waar ze eerst spraken over een afstand van 5km is dit nu ineens 15km geworden mocht je recht willen maken op een gratis huisbezoek van een babboe monteur ?!

Maar goed, wij op zoek naar een babboe dealer in de direct omgeving en benaderen er een stuk of 5 a 6 dealers om te vernemen of ze zoiets ook echt uitvoeren. Immers op de dealer websites staat namelijk helemaal niets vermeld over Babboe, ze zijn ook niet meer te koop en er ook word ook niet gecommuniceerd op de eigen dealer websites of ze Babboe nog vertegenwoordigen.

We hebben niet van alle 6 de babboe dealers welke we hebben benaderd een reactie gekregen maar de reacties die we wel kregen staan hieronder:

Enkele Quotes van fietsenwinkels die vermeld staan op de 'Store locator' van de Babboe website en waar Babboe zelf naar verwijst om een afspraak te maken voor de 'upgrade'

1. Dit is ons onbekend, ik heb zelf even op de Babboe dealerlocator gekeken en volgens mij heeft Babboe ongeveer elke fietsenwinkel aangemerkt als dealer. Wij hebben nog nooit een Babboe verkocht.

2. Wij zijn geen dealer van Babboe bakfietsen, wij kunnen ze wel repareren. De reden dat wij geen dealer van de Babboe fiets zijn is dat wij geen voorstander zijn van een bakfiets met 3 wielen. Als bijvoorbeeld de stoep wat hard geraakt is met 1 wiel dan stuurt de fiets niet meer recht en moet de fiets gecorrigeerd worden om recht te kunnen blijven rijden. Ook het motorsysteem waar ze mee werken is in onze ogen niet ideaal.

Wij houden het in onze winkel bij de Urban Arrow en de Lovens bakfietsen.

3. Is een locatie welke alleen fietsen verhuurd

4. Babboe heeft de keten “Bike Totaal” gevraagd om servicepunt voor hun te zijn. Zo kunnen klanten voor bijvoorbeeld versleten/lekke banden of remblokjes ook bij ons een afspraak maken.
In onze winkel Bike Totaal verkopen we alleen het bakfietsen merk Urban Arrow. IJzersterke fietsen met probleemloze Bosch motoren.

https://urbanarrow.com/nl/

5. Wij staan op de site vermeld vanwege de terugroepactie omdat wij Acceldealer zijn (Batavus en Babboe vallen onder hetzelfde concern).
Maar zoals eerder aangegeven zijn wij geen dealer en kunnen wij geen onderdelen bestellen.

Of de motor functioneert merkt u vanzelf met de proefrit. Deze motoren zijn niet uit te lezen door ons.

Kortom, de Babboe dealers waar Babboe naar verwijst zijn helemaal geen echte Babboe dealers en ze hebben niet de mogelijkheden te kunnen helpen met zo’n Babboe upgrade.

Als we vervolgens Babboe hierover benaderen dan krijgen we onderstaande reactie terug:
[Afbeelding]

We hebben inmiddels 1, laten we het noemen ECHTE Babboe dealer gevonden en die geeft aan wel alle tools en middelen te hebben om zo’n upgrade uit te voeren. Ondanks dat deze echte dealer wel de mogelijkheid bied voor de upgrade word hierover ook niets gecommuniceerd op hun eigen website en hebben ze sinds vorige jaar ook geen babboe fietsen meer in de winkel of online vermeld staan.

In dit geval gaat het dan over fietsvoordeelshop welke een landelijke aanwezigheid heeft v.w.b. fietsenwinkels.

Nu hebben we nog wel wat vragen waar jullie mogelijk mee mee kunnen helpen.
1. Wat is zo'n Curve E bakfiets uit 2022 met ca. 750km nu waard
2. Deze bakfiets heeft nog nooit een onderhoudsbeurt gehad, wat is er normaal gezien nodig bij zo'n bakfiets?
3. Is zo'n bakfiets na een keuring en upgrade een veilige bakfiets om met 2 kids in rond te rijden?
4. Krijg je nu de inspectie / upgrade ook nog een bepaalde garantie vanuit Babboe waar je later op terug zou kunnen vallen?
5. Wat omvat nu precies deze 'upgrade' vanuit Babboe en hoe lang duurt zoiets om uit te voeren?
1) ik zou er niet meer dan 500 euro voor over hebben, ding is kwalitatief gewoon erg slecht (sorry).
Los van het frame.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.