Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannanas
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-05 10:04
RiDo78 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:00:
Tot mijn grote verbazing is de fiets . . . goedgekeurd?!

"Op deze punten hebben wij geen veiligheidsissues aangetroffen. Dit betekent dat de veiligheidswaarschuwing niet meer van toepassing is op jouw bakfiets. Je kunt dus weer op pad met jouw Babboe, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact opnemen wanneer het zover is."

Nu breekt mijn bakfiets klomp!
Hier precies hetzelfde, afgekeurd door Guidion en vervolgens zomaar goedgekeurd door Babboe. Sindsdien van het kastje naar de muur gestuurd (zowel per telefoon als per mail) en nog geen steek verder. Laat je het weten als jij iets weet te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09
Sannanas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:14:
[...]

Hier precies hetzelfde, afgekeurd door Guidion en vervolgens zomaar goedgekeurd door Babboe. Sindsdien van het kastje naar de muur gestuurd (zowel per telefoon als per mail) en nog geen steek verder. Laat je het weten als jij iets weet te bereiken?
Dat lees je meer. Mijn vermoeden is dat Babboe hier ook de binnenbocht probeert te nemen. De mensen van Giudion doen ook maar wat hen is opgedragen natuurlijk.

Probeer je het telefoonnummer van Babboe of heb je direct contact met Accell? Bij laatst genoemde krijg je iets concretere antwoorden en (waren ze de laatste keer tegen mij) iets eerlijker over het slagen van deze terugroepactie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-04 09:29
Wij hebben op 1 juli 2024 een mail ontvangen dat onze bakfiets opgehaald zou worden en wij een voucher van 979 euro zouden ontvangen.

Omdat we met die voucher geen vervangende bakfiets kunnen aanschaffen, hebben we het ophaalverzoek geweigerd.

Hierna is het compleet radiostilte vanuit Babboe.

Ik heb zojuist de recente posts op het forum hier teruggelezen. Maar heb het idee dat alleen het uitleveren van vervangende fietsen, de controle van te-controleren-fietsen en het verstrekken van accessoires nog speelt.

En dat het Babboe is gelukt om de rest monddood te verklaren?
Dat zou echt heel erg zonde zijn.

Weet iemand of Birkway (aka bakfietsclaim.nl) nog progressie aan het maken is?

Voor mij zijn de volgende opties redelijk:
- Aanpassing op onze huidige fiets zodat die als veilig wordt bestempeld (kan ik hem daarna verkopen)
- Geen voucher maar een cash compensatie, zodat ik zelf kan bepalen wat ik met de restwaarde van de fiets doe, ipv uitgeven via een webshop waarbij de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden zodat mijn voucher feitelijk niets waard is (ik kan mij voorstellen dat op een Black Friday de fietsen vandaag een stuk goedkoper zijn bij een fietsenmaker/webwinkel ipv de prijs die ik online bij Accell zou betalen).
-> Hierbij kunnen we het dan nog hebben over wat een redelijke prijs is. Want een jaar geleden kon ik nog makkelijk 2.000 euro ontvangen voor een City-E in goede staat. Dus 1.500 euro lijkt mij dan redelijker dan 979 euro.

Andere opties zie ik niet als redelijk.

Naast Bakfietsclaim.nl zit ik verder niet in een juridische strijd, maar ben benieuwd of er toch nog mensen hier zijn die wel al wat verder zijn gekomen dan enkel het weigeren van de ophaalafspraak....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Birkway is nog bezig met (voorbereiding) van de massaclaim, zoals ze hebben aangegeven in tv-programma destijds. Ze reageren niet op mijn vraag over het in bezit houden van de fiets.

Net als jij heb ik ander voorstel gedaan aan Babboe maar dat wimpelen ze af, dreigen met dagvaarding wordt genegeerd. Ik weet dat DAS rechtsbijstand een eigen schikkingsvoorstel heeft gedaan en dat wordt voorgelegd aan hun klanten. Of die compensatie openbaar gaat worden, hangt volgens mij van hun voorstel af. Mijn juridische hulp geeft aan dat een eerste die via de rechtbank kan afdwingen dat je niet mee hoeft te gaan in hun voorwaarden. daarmee een precedent schept voor anderen.

Voor mij als particulier is het te niet lonend om via dagvaarding naar kantonrechter te gaan. Zowel qua tijd als schadebedrag is dat niets. Ik wacht op de massaclaim en daarna gaat de Babboe in onderdelen weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb ook niks meer gehoord, sinds ik het voorstel heb gekregen en niet heb geaccepteerd. Ik heb nog gebeld en uitgelegd dat ik het er niet mee eens was, omdat onze fiets in 2019 nog teruggeroepen is met hetzelfde euvel, maar daar krijg ik een nietszeggend algemeen bericht op terug.

Ik laat het voorlopig even, we fietsen gewoon lekker door. Totdat we de fiets niet meer nodig hebben en dan verkopen we m wel op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ook nog geen bericht na het weigeren van het ophalen. ARAG heeft nog verzocht om contant te vergoeden maar Babboe beweegt geen centimeter mee. Inmiddels al een paar maanden stil en fietsen we gewoon door, al gebruiken we hem niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deveon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:34:
Hier ook nog geen bericht na het weigeren van het ophalen. ARAG heeft nog verzocht om contant te vergoeden maar Babboe beweegt geen centimeter mee. Inmiddels al een paar maanden stil en fietsen we gewoon door, al gebruiken we hem niet zoveel.
Idem dito hier. Blijkbaar dreigt Arag ook met een zaak tegen Babboe, maar of ze dat echt doen of enkel zo hun klanten tevreden houden?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We zijn vele maanden verder en tot nu toe heeft niemand zich gemeld die via juridische wegen een betere tegemoetkoming heeft ontvangen.

Volgens mij is er ook nog zaak voor de rechter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Telefonisch door een Accell medewerker* aan mij bevestigd: het hele doel van de terugroepactie is om zolang als mogelijk de juristen buiten de deur te houden. Ze weten ook dat het vroeg of laat een keer gaat gebeuren dan de rechter een consument wel gelijk gaat geven. De meesten hebben eieren voor hun geld gekozen of wachten op de inzet van een rechtbijstandafdeling. Zoals het nu lijkt, handelen die ook allemaal op kleine schaal. We mogen hopen dat de details voor die compensaties nog naar buiten komen zodat anderen er wat aan hebben.

Mijn grootste houvast is op dit moment nog de massaclaim aangezien ik hiervoor geen rbs had.

* bron dealertelefoonnummer Heerenveen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
wheeler schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:23:
Telefonisch door een Accell medewerker* aan mij bevestigd: het hele doel van de terugroepactie is om zolang als mogelijk de juristen buiten de deur te houden. Ze weten ook dat het vroeg of laat een keer gaat gebeuren dan de rechter een consument wel gelijk gaat geven. De meesten hebben eieren voor hun geld gekozen of wachten op de inzet van een rechtbijstandafdeling. Zoals het nu lijkt, handelen die ook allemaal op kleine schaal. We mogen hopen dat de details voor die compensaties nog naar buiten komen zodat anderen er wat aan hebben.

Mijn grootste houvast is op dit moment nog de massaclaim aangezien ik hiervoor geen rbs had.

* bron dealertelefoonnummer Heerenveen.
Ze weten ook dat als de rechter de consumenten het gelijk geeft ze kunnen opdoeken. Vooral nu er nog een merk is die niet meer mag fietsen.
Zie ook: https://www.faillissement...r-financiele-afgrond.aspx

Accell kan alleen overleven als er geen (massa)claim komt die in het gelijk van de consument wordt gesteld. Het bedrijf heeft geen kapitaal meer om nog te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:10:
We zijn vele maanden verder en tot nu toe heeft niemand zich gemeld die via juridische wegen een betere tegemoetkoming heeft ontvangen.

Volgens mij is er ook nog geen zaak voor de rechter gekomen.
Even gefixed, was weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bovio
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-05 04:48
Ik kan me ook voorstellen dat de huidige manier van Babboe de enige oplossing is. Alles heel groot opschalen om 20.000 fietsen te vervangen kost heel veel geld en ik vraag me zelfs af of dat kan, je moet dan ineens veel meer fietsen gaan maken dat dat je normaal gesproken deed. En het geld is er wellicht niet. Dan is de huidige optie: langzaam alle fietsen vervangen haalbaarder. Niet ideaal voor de klant, maar wellicht de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
andaag ontving ik deze e-mail van Babboe waarin stond dat mijn Winora klaar is en dat ik deze binnen maximaal drie weken zou moeten ontvangen. Heeft iemand hier het ontvangen? Hoe lang duurde het voordat Westerman contact met je opnam met een datum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Maandag wordt als het goed is mijn nieuwe fiets geleverd. Ik ben weer voor de city gegaan, aangezien de winora niet meer op de webshop stond. 2 maanden na bestellen (ivm framenummer niet herkend, en daarna geen code gekregen).
Ik ben in elk geval blij als ik weer een elektrische bakfiets heb staan. Ik had niet niet-elektrisch van marktplaats gekocht (€100), maar dat valt toch wat tegen...

Ik heb geen bericht van babboe gehad, maar van Westerman direct dat hij geleverd wordt, dus ik ga het zien.

Even een deurtje erin maken en de hond kan weer makkelijk mee naar kantoor, het strand en het bos (toch wat ver lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demiandenker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05 18:37
Hi there, has anyone received a Winora in the past few days?
it seems a bit quiet on deliveries, especially after Babboe's last email.

[ Voor 9% gewijzigd door demiandenker op 11-12-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 22:41
R_Donselaar schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:10:
[...]

Enigzins verbaasd dat we net door Babboe werden gebeld voor het inplannen van een onderhoudsafspraak. Ze zijn dit nu al (en op korte termijn) aan het plannen. Fijn dat we over 2 weken weer de weg op kunnen.
Helaas is dit toch wat anders gelopen. We voelden nattigheid toen er niemand kwam opdagen op het afgesproken tijdstip. Navraag leerde dat er een dubbele registratie was gekomen en dat er alleen gerepareerd wordt als een bakfiets is afgekeurd. Inmiddels zijn we vele telefoontjes en maanden verder en nu is eindelijk de originele inspectie omgezet in een afkeur. Het zou nu weer bij Babboe liggen maar die geven niet thuis. We zouden nu ‘automatisch’ benaderd moeten worden voor het inplannen van een reparatie afspraak.

Wie heeft er ervaring met de termijn die hier overheen gaat?

• jbergers
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-04 13:57
Onze winora wordt maandag geleverd, in juli besteld met de voucher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
R_Donselaar schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:02:
[...]

Helaas is dit toch wat anders gelopen. We voelden nattigheid toen er niemand kwam opdagen op het afgesproken tijdstip. Navraag leerde dat er een dubbele registratie was gekomen en dat er alleen gerepareerd wordt als een bakfiets is afgekeurd. Inmiddels zijn we vele telefoontjes en maanden verder en nu is eindelijk de originele inspectie omgezet in een afkeur. Het zou nu weer bij Babboe liggen maar die geven niet thuis. We zouden nu ‘automatisch’ benaderd moeten worden voor het inplannen van een reparatie afspraak.

Wie heeft er ervaring met de termijn die hier overheen gaat?
Volgens mij zijn de reparaties op afkeur nog niet gedaan. Je zou hem ook langs een fietsenmaker kunnen brengen. Het kan zijn dat er alleen wat vloeistof aan de remmen toegevoegd moet worden.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Onze fiets, die opgehaald werd in september (gekocht in maart 22) kregen we in december eindelijk dan de voucher voor na veel bellen en emails. Nu de vervangende Babboe besteld maar dat is dus 8 weken plus. Ben benieuwd of we voor het voorjaar een nieuwe fiets hebben. De Winora stond niet in de lijst voor Babboe Frankrijk dus het is de mountain geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janne85
  • Laatst online: 15-04 19:15
Voor degenen die nog een accessoire-voucher hebben: er zijn wat nieuwe accessoires toegevoegd aan het aanbod, waaronder ook voor de Winora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 23:41
martijn_van_eck schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:19:
[...]

Inmiddels 3 weken verder met een ongeldig certificaat. Fiets is 11 weken geleden opgehaald. Dus of het helpt.... waarschijnlijk niet. Krijg eerder het idee dat ze foutieve certificaten opsturen om mensen weer even stil te krijgen. Elke keer krijg ik hetzelfde verhaal. "dat er maar een selectief groepje de certificaten uit kan geven", "u moet nog even geduld hebben", "we doen ons uiterste best om uw probleem spoedig op te lossen".

Maar ik blijf ze net zolang stalken (bellen) tot ik mijn fiets heb.
Nog steeds aan het wachten hier op een geldig omruilcertificaat. Wat een ongelooflijk triest bedrijf is het toch.
14 weken geleden is de fiets opgehaald
6 weken geleden kreeg ik een omruilcertificaat.... welke dus niet werkt.

Ik bel wekelijks met Babboe, maar deze belachelijke organisatie zegt niets te kunnen doen om het te versnellen 8)7 . Algelopen week kreeg ik de vraag of ik mijn Westerman ophaalbewijs met ze kon delen, want die zou Babboe niet meer hebben..... Yeah right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
martijn_van_eck schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:21:
[...]

Nog steeds aan het wachten hier op een geldig omruilcertificaat. Wat een ongelooflijk triest bedrijf is het toch.

Ik bel wekelijks met Babboe, maar deze belachelijke organisatie zegt niets te kunnen doen om het te versnellen 8)7 . Algelopen week kreeg ik de vraag of ik mijn Westerman ophaalbewijs met ze kon delen, want die zou Babboe niet meer hebben..... Yeah right
Ze miste ook van verschillende jaren hoeveel fietsen er voor garantie werden omgeruild. Wat is 1 certificaatje dan… /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babboe omruil
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-01 23:33
Een overzicht van onze ervaringen: ons framenummer werd eerst wekenlang niet herkend, tot begin september. Toen kregen we bericht dat we in aanmerking kwamen voor omruil. Op 12 september is onze bakfiets opgehaald en diezelfde avond ontvingen wij het certificaat……met een code die niet werkte. Na contact met Babboe ontvingen wij op 9 oktober het nieuwe certificaat. Wij hebben nog een paar weken gewacht in de hoop dat de Winona weerbestelbaar zou worden. Niet dus. Omdat wij de City Mountain ook een fijne fiets vinden hebben wij die op 29 oktober besteld en wat schertst onze verbazing? Die is vandaag al geleverd! De chauffeur van Westerman vertelde dat hij vandaag 144 fietsen had afgeleverd, waaronder 4 bakfietsen. Wij zijn erg blij met onze bakfiets; vorige week zag ik in Den Haag al 3 spiksplinternieuwe City Mountains rondrijden! Winora’s heb ik nog niet zien rijden. Wij stappen met vertrouwen en veel plezier weer op de bakfiets, die er erg fraai uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:37
martijn_van_eck schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:21:
[...]

Hier vandaag ook weer drie keer met ze aan de lijn gehangen, gezien het certificaat wat we na ruim een maand kregen "een fout op de server" veroorzaakt.
Nieuwe code ontvangen, zelfde verhaal.
Of ze m er dan handmatig in konden kloppen, wat ze dus blijkbaar niet kunnen doen, dus er zou meteen een nieuwe code afgestuurd worden.
Wachten op nieuwe code, kwam niet
Weer gebeld. Doorgezet. "Ja we krijgen hier meer meldingen over, zoeken naar een oplossing, dus u moet helaas wachten".
Misschien toch maar die kant op rijden eerdaags en er eentje uit de etalage meenemen ofzo... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
Net in het AD:
Babboe gaat klanten met een onveilige bakfiets geld teruggeven.

Consumenten die hiervoor in aanmerking komen, kunnen zich vanaf eind januari bij Babboe melden. Dat heeft de fabrikant de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toegezegd.
Binnenlandredactie 20-12-24, 09:19 Laatste update: 09:29

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) verplichtte bakfietsproducent Babboe eerder per direct de handel van al zijn bakfietsen te staken, omdat de veiligheid ervan onvoldoende geborgd zou zijn. Ook moet de producent bakfietsen met een ernstig veiligheidsrisico terugroepen.

Aanvankelijk kregen klanten een voucher voor een vervangende fiets aangeboden. De ACM ontving klachten van mensen die liever hun geld terug wilden. Ook de Consumentenbond was niet tevreden over de manier waarop Babboe handelde en vroeg de toezichthouder ernaar te kijken.

Na gesprekken met de ACM heeft Babboe besloten de terugroepactie uit te breiden door actief een extra optie aan te bieden. Consumenten kunnen nu in plaats van een vervangende fiets ook kiezen voor een geldbedrag. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van hoe oud de fiets is.
AD

Zal nog wel iets lager zijn dan de nu geldende "aanbieding" van €419. Maar ben blij dat ik de bakfiets al die tijd in de loods heb gestald.

[ Voor 4% gewijzigd door wheeler op 20-12-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04 15:13
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:34:
Net in het AD:
[...]
AD
Zal nog wel iets lager zijn dan de nu geldende "aanbieding" van €419. Maar ben blij dat ik de bakfiets al die tijd in de loods heb gestald.
Fijn, zo heeft het vele geklaag bij de ACM, NVWA en Consumentenbond over de gang van zaken uiteindelijk toch nog een positieve uitwerking. Hij staat klaar om in te leveren.

@wheeler Zelf verwacht ik dat ze een optie aan de webshop zullen toevoegen om de waarde van de voucher (indien de fiets ouder dan 5 jaar is) 1-op-1 uit te laten betalen. Beetje vreemd om daar dan weer een lager bedrag aan te hangen, na het eerdere verhaal hoe de waardebepaling (o.b.v. afschrijving) tot stand is gekomen, maar we zullen het wel zien.

Hieronder trouwens de link naar de originele bron (ACM):
https://www.acm.nl/nl/pub...ets-geld-terug-te-betalen

In afwachting naar de verdere duiding van Babboe!

[ Voor 12% gewijzigd door spacefreek op 20-12-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://www.babboe.nl/over/pers
AMERSFOORT, 20 december 2024 - Het Babboe-herstelplan is momenteel in volle gang in alle landen waar Babboe actief is. Wij verwachten alle eigenaren uiterlijk in het eerste kwartaal van volgend jaar een passende oplossing te hebben geboden.
Terugroepactie: alle bestelde fietsen zullen uiterlijk in januari geleverd zijn

Inmiddels is meer dan 80% van de bakfietsen bij onze klanten opgehaald, waarvan het grootste deel nu vervangen is. Eigenaren hebben hiervoor een voucher ontvangen, waarmee ze een alternatief kunnen kiezen in onze speciaal daarvoor ingerichte webshop. Iedereen die een keuze heeft gemaakt voor een vervangende fiets heeft deze inmiddels ontvangen, of zal binnen enkele dagen bericht ontvangen over de levering. Babboe verwacht alle fietsen die nu besteld zijn voor eind januari 2025 te leveren.

Nog niet iedereen heeft een keuze gemaakt voor een vervangende fiets. Babboe heeft de afgelopen periode het assortiment vervangende fietsen al twee keer uitgebreid. Daarnaast gaat Babboe alle eigenaren die nog geen keuze hebben gemaakt, ongeacht van wie zij hun bakfiets hebben gekocht (nieuw of gebruikt), de optie geven om te kiezen voor betaling van een geldsom in plaats van een vervangende fiets. De hoogte van het geldbedrag is afhankelijk van het bedrag waarvoor de fiets destijds nieuw is gekocht en de ouderdom van de fiets. Afstemming over deze werkwijze heeft plaatsgevonden met de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Babboe zal deze mogelijkheid vanaf eind januari 2025 aan de eigenaren die het betreft aanbieden.
Inspectieprogramma: nu ook via gespecialiseerde dealers

Sinds juli 2024 is het inspectieprogramma in volle gang en inmiddels is circa 70% van de fietsen geïnspecteerd. Als bij de inspectie de bakfiets in orde is bevonden, kan de fiets direct weer veilig de weg op. In eerste instantie kon in Nederland alleen een inspectieafspraak gemaakt worden met onze mobiele monteurs, maar inmiddels kan de inspectie ook gedaan worden door een deelnemende tweewielerspecialist in de buurt. Een groot aantal dealers heeft zich aangemeld om de inspecties uit te voeren. Hierdoor hebben wij het inspectieproces versneld en zullen in principe alle daarvoor in aanmerking komende bakfietsen begin 2025 zijn geïnspecteerd.
Uitnodiging servicebeurt

In alle landen in Europa worden alle Babboe-eigenaren tevens uitgenodigd voor een gratis servicebeurt. In een aantal gevallen zal deze beurt worden gecombineerd met een upgrade van de bakfiets waarbij bepaalde onderdelen worden verbeterd en de fiets weer toekomstbestendig wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
spacefreek schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:58:
[...]

@wheeler Zelf verwacht ik dat ze een optie aan de webshop zullen toevoegen om de waarde van de voucher (indien de fiets ouder dan 5 jaar is) 1-op-1 uit te laten betalen. Beetje vreemd om daar dan weer een lager bedrag aan te hangen, na het eerdere verhaal hoe de waardebepaling (o.b.v. afschrijving) tot stand is gekomen, maar we zullen het wel zien.
Onze City heb ik in mei 2014 nieuw bij Babboe gekocht voor €1070. De afschrijving zal wel naar 0 gaan over 10 jaar maar laat ze met een bedrag komen. Iets uit de voorraad van Winora hoef ik in ieder geval niet.

[ Voor 22% gewijzigd door wheeler op 20-12-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:35:
[...]

Onze City heb ik in mei 2014 nieuw bij Babboe gekocht voor €1070. De afschrijving zal wel naar 0 gaan over 10 jaar maar laat ze met een bedrag komen. Iets uit de voorraad van Winora hoef ik in ieder geval niet.
Eerder hanteerde ze toch een minimale waarde voor de voucher? (meen iets meer dan 400 euro).
Ben benieuwd of dat dan ook zal gelden voor het geldbedrag, of dat ze daar wel naar nul afwaarderen.

Onze bakfiets was 2.050 euro via Marktplaats.
De voucher was 979 euro (waar we niet op in zijn gegaan).
Via Marktplaats hadden we voor(!) de terugroepactie minimaal 1.500 euro voor de fiets kunnen krijgen.

Ik denk dat ik mijn verlies pak, en akkoord zal gaan met een teruggave van 979 euro.
Al ben ik bang dat dit binnen een bepaalde gestelde tijd moet gebeuren, en ik liever nog 1 jaartje met de bakfiets zou rondrijden. Dat moeten we dan maar voor lief nemen. Want de fiets zal via Marktplaats nu ook niet meer dan 1.000 euro gaan opleveren.

We gaan thuis even met het gezin in overleg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
Als deze cijfers uit hun persbericht kloppen, dan heeft Babboe het slim aangepakt.
Kan mij bijna niet voorstellen dat 80% van de bakfietsen zijn ingeleverd?
Aangezien ze >10 jaar op de markt zijn, ga ik er gemakshalve vanuit dat 50% ouder is dan 5 jaar en 50% jonger. De mensen met een fiets <5 jaar kregen een nieuwe aangeboden, dus snap dat daar het merendeel is ingeleverd. Maar er zullen toch niet veel mensen akkoord zijn gegaan met een voucher van 400-1.000 euro waar ze vervolgens >4.000 euro voor moeten bijbetalen om een nieuwe bakfiets te kunnen krijgen. Daarom twijfel ik of ze werkelijk 80% hebben teruggehaald uit de markt.

Maar als het dan toch wel zo blijkt te zijn, dan hoeven ze 'maar' voor 20% van de fietsen geld terug te betalen, terwijl ze voor al de andere fietsen niets hebben hoeven betalen (enkel een stukje marge op ingeleverd).

Terwijl ik dit type vraag ik mij nog af wat de partijen gaan doen die een massaclaim aan het voorbereiden zijn/waren. Hun businessmodel zit hem natuurlijk in het winnen van een rechtzaak waarna de consument een klein percentage afstaat aan dat kantoor. Nu Babboe zelf met de ACM tot een akkoord komt, zullen zij achter het net vissen... ...tenzij ze geloven dat de deal onvoldoende is, en dat ze via de rechtsgang er meer uit kunnen halen. Ben dus benieuwd wat hun reactie gaat zijn de komende weken tot aan eind jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Uncle84 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:58:
[...]

Eerder hanteerde ze toch een minimale waarde voor de voucher? (meen iets meer dan 400 euro).
Ben benieuwd of dat dan ook zal gelden voor het geldbedrag, of dat ze daar wel naar nul afwaarderen.
Als het geldbedrag €0 wordt dan kies ik alsnog voor de voucher van €419 en verkoop ik de verkregen fiets wel. Ben er helemaal klaar mee en verwacht na deze zet ook niks meer van de massaclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:35:
[...]

Goed punt, dat is bij ons niet aan de orde (voucher €567,05, fiets van 8 jaar oud). Het minimum voucher-bedrag van €419,- euro was dusdanig zodat iedereen een vervangende fiets kon bestellen (de goedkoopste fiets in de terugroepactie-webshop was/is €419,-). Het zou goed kunnen dat bij fietsen ouder dan +/-10 jaar met een lagere dagwaarde, je er slechter vanaf komt dan de minimale waarde van de voucher. Ben benieuwd waar ze mee komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 06:48
De hoogte van het bedrag is afhankelijk van hoe oud de fiets is.
Ik blijf dit maar zeer apart vinden. Hoezo zou het uit moeten maken hoe oud de fiets is?
Als ik met mijn auto een terugroepactie heb en mijn auto is 5 jaar oud repareren ze toch ook niet maar de helft... Babboe vergoed maar gewoon de nieuwwaarde, repareert kosteloos óf biedt kosteloos een equivalent alternatief. Zolang de eigenaar van de fiets maar gewoon weer een fiets heeft (equivalent aan die hij had) zonder kosten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacefreek
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:28:
[...]
Als het geldbedrag €0 wordt dan kies ik alsnog voor de voucher van €419 en verkoop ik de verkregen fiets wel. Ben er helemaal klaar mee en verwacht na deze zet ook niks meer van de massaclaim.
Als het op €0,- uitkomt is dat een no-brainer, maar pas op als ze bijvoorbeeld 200€ bieden. Heb je die fietsen op Marktplaats langs zien komen? Aan de straatstenen niet kwijt te raken, biedt geen hond op, nog geen 50€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Dat klopt, de aangeboden Winora fietsen zijn dan ook niet echt goede fietsen voor Nederlandse klimaat en gebruik. Het zijn fietsen voor lichte recreatie in Duitsland, Denemarken en Frankrijk maar zullen na een jaartje weer en wind in Nederland wel gebreken vertonen.

Zoals het nu lijkt ga ik dan ook akkoord met helft in contant. Is het alsnog lager dan gaat de fiets in onderdelen uit elkaar. Het karkas steek ik dan in de fik voor de hoofdingang van Accell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle84
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:59:
Zoals het nu lijkt ga ik dan ook akkoord met helft in contant. Is het alsnog lager dan gaat de fiets in onderdelen uit elkaar.
Helft van aanschafwaarde (+/-) bedoel je dan denk ik?
Niet de helft van de voucherwaarde toch?

Mag hopen dat Babboe nu gewoon schoon schip wil maken, en met een acceptabel aanbod komt
Ben er dan ook wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Uncle84 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:49:
[...]

Helft van aanschafwaarde (+/-) bedoel je dan denk ik?
Ik pak zelfs €200 nu, zolang ik maar nooit meer wat met Accell te maken heb. De bakfiets staat al sinds februari stil en kost mij ruimte. De massaclaim zal ook niet hoger dan dat worden. Rond de DAS schikking is het ook nog angstvallig stil dus daar zal het ook geen feest zijn.

Ben alle communicatie met Babboe meer dan zat en ga niet verder met dagvaarding omwille van tijd. Als ik de City helemaal uit elkaar haal en alles los weet te verkopen dan kom ik ook op dat bedrag uit.

[ Voor 12% gewijzigd door wheeler op 20-12-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-04 13:43
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:59:
Dat klopt, de aangeboden Winora fietsen zijn dan ook niet echt goede fietsen voor Nederlandse klimaat en gebruik. Het zijn fietsen voor lichte recreatie in Duitsland, Denemarken en Frankrijk maar zullen na een jaartje weer en wind in Nederland wel gebreken vertonen.

Zoals het nu lijkt ga ik dan ook akkoord met helft in contant. Is het alsnog lager dan gaat de fiets in onderdelen uit elkaar. Het karkas steek ik dan in de fik voor de hoofdingang van Accell.
Dit is niet de eerste keer dat je dit post en lijkt echt totaal verzonnen kul. Alsof het weer in Denemarken, Duitsland en Frankrijk in z'n geheel totaal anders is dan in Nederland. Om nog maar niet te spreken van recreatief gebruik in voorgenoemde landen zonder uitdagende bruggen zoals hier in Nederland. Ga jij lekker je fiets in de fik steken in plaats van hem al bijna een jaar stil te laten staan en ruimte in te laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja ik hier
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze bij Babboe de stekker eruit trekken en zeggen de centjes zijn op nu ze deze nieuwe regeling hebben.
Al die claims en dat ze nu bereidt zijn tot het betalen van contant geld zegt mij dat het niet meer lang duurt en dat de directie bij het afsluiten van deze regeling allang dacht van wat effer de centjes zijn toch bijna op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Ja ik hier schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:11:
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze bij Babboe de stekker eruit trekken en zeggen de centjes zijn op nu ze deze nieuwe regeling hebben.
Al die claims en dat ze nu bereidt zijn tot het betalen van contant geld zegt mij dat het niet meer lang duurt en dat de directie bij het afsluiten van deze regeling allang dacht van wat effer de centjes zijn toch bijna op
Ze geven aan 80% vervangen (of iets) te hebben, dat zijn aardige kosten. Waarom zouden ze dan nu opeens de stekker eruit trekken? Was al heel lang bekend dat Accell uiteindelijk ook verantwoordelijk is, dat als ze Babboe nog wilden laten vallen het al te laat was. Dat iedereen toch zat te wachten op een faillissement is logisch, dat hadden wij ook. Maar om dat nu nog te doen zou wel enorm vreemd zijn. De grootste kosten zijn al gemaakt.

De brief aan mensen die hun fiets niet lieten ophalen heeft mij altijd bevreemd. Best dwingend en guild trippend, je zou denken dat het voor hen om het even is. Jouw keuze, niet ons probleem. Vervolgens de herhaling van die brief amper een paar weken voor het nieuws dat ze mensen gaan uitbetalen.

Klinkt alsof ze in hoge mate een verplichting hebben om die bakfietsen van de weg te halen en dat ze dan nu overstappen naar wat gerechtelijk de verplichtingen zijn die ze hebben. Die hebben ze het afgelopen jaar met veel bravoure genegeerd naar alle klanten, maar het lijkt erop dat ze nu toch wel moeten.

Maar nu gaan roepen dat de centjes op zijn gaat de Accell groep niets helpen en is volstrekt onlogisch als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ja ik hier schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:11:
Ik begrijp deze gedachten totaal niet. Ze zijn enorm goed op weg met de vervangingen en willen nu het laatste restjes fietsen wegvegen. Waarom zouden ze wachten tot de laatste 20% om de laatste centjes weg te geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
xscyther schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:46:
[...]

Dit is niet de eerste keer dat je dit post en lijkt echt totaal verzonnen kul. Alsof het weer in Denemarken, Duitsland en Frankrijk in z'n geheel totaal anders is dan in Nederland. Om nog maar niet te spreken van recreatief gebruik in voorgenoemde landen zonder uitdagende bruggen zoals hier in Nederland. Ga jij lekker je fiets in de fik steken in plaats van hem al bijna een jaar stil te laten staan en ruimte in te laten nemen.
je leest slecht. Winora's zijn voor recreatief gebruik prima. In weekend op je Winora door de Duitse heuvels is prima. Maar iedere dag naar school zijn ze niet voor gemaakt. Slecht schakelmateriaal en goedkope spaken onder andere. Kijk eens naar verschil in stadfietsen tussen Gazelle en Altec.

Ik steek niks in de brand, wacht gewoon op aanbod van Babboe. Ben ik blij dat ik de Babboe al sinds februari heb gestald in plaats van direct een certificaat accepteren. Ondertussen rijden we alweer tijdje op een Bakfiets.nl zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Wolly schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:53:
[...]

Ik begrijp deze gedachten totaal niet. Ze zijn enorm goed op weg met de vervangingen en willen nu het laatste restjes fietsen wegvegen. Waarom zouden ze wachten tot de laatste 20% om de laatste centjes weg te geven :?
Dat zal dan richting faillissementfraude gaan, dat kan Accell echt niet meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
wheeler schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:44:
[...]

je leest slecht. Winora's zijn voor recreatief gebruik prima. In weekend op je Winora door de Duitse heuvels is prima. Maar iedere dag naar school zijn ze niet voor gemaakt. Slecht schakelmateriaal en goedkope spaken onder andere. Kijk eens naar verschil in stadfietsen tussen Gazelle en Altec.

Ik steek niks in de brand, wacht gewoon op aanbod van Babboe. Ben ik blij dat ik de Babboe al sinds februari heb gestald in plaats van direct een certificaat accepteren. Ondertussen rijden we alweer tijdje op een Bakfiets.nl zonder klachten.
Je bedoeld de bakfiets.nl die ook breken en momenteel onderzocht worden door de NVWA of die ook van de straat moet?

https://www.rtl.nl/nieuws...o-bakfietsnl-frame-babboe

Van de genoemde heeft ondertussen Vogue ook een NVWA verbod gekregen op bepaalde typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
De bakfiets.nl is echt steviger gebouwd en de lasnaden zijn ook van een heel andere kwaliteit dan de Babboe. Het geheel voelt meer als een Gazelle. Dat andere merken ook breken, is al veel langer bekend. We hebben trouwens een tweedehands en nog nergens roest of erger, prima om de jongste te vervoeren tot ze zelf kan fietsen. Lokale fietsenmaker kan er trouwens ook aan werken en levert onderdelen, prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 10:25
wheeler schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:34:
Net in het AD:

[...]

AD

Ben erg benieuwd waar je dat op baseert. De NVWA heeft Babboe gesommeerd de fietsen van de weg te halen. Het bod van Babboe was voor een substantieel aantal mensen voldoende om daarmee in zee te gaan, dus afgehandeld, maar was nog niet afdoende voor de NVWA om tegen Babboe te zeggen dat ze voldoende hebben gedaan om de fietsen in te nemen.
Kijkend naar consumentenrecht en wetgeving was het (voucher van 419) ook wel een karig bod, maar een prima idee om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk klanten hun rechten goedkoop te laten inleveren.

Ik verwacht dat ze juist met een hoger bod zullen moeten komen om te kunnen voldoen aan de verwachtingen en eisen van de NVWA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
prammers schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:24:
[...]

Ben erg benieuwd waar je dat op baseert.
Gebaseerd op al het slechte nieuws rond Accell, en de wijze waarop de hele terugroepactie straks 11 (!) maanden onderweg is. Dus het is puur mijn onderbuikgevoel en als het meer dan 419 wordt dan is dat fijn.

Overigens stopt Birkway voorlopig ook met de massaclaim:
Deze week kondigde Babboe aan het aanbod van de terugroepactie uit te breiden. Bakfietseigenaren die nog geen vervangende fiets hebben gekozen, kunnen vanaf eind januari kiezen om geld terug te krijgen in plaats van een vervangende fiets. De hoogte van het geldbedrag is afhankelijk van het aankoopbedrag en de ouderdom van de fiets. Babboe heeft deze werkwijze afgestemd met toezichthouder ACM.

We juichen het toe dat Babboe eindelijk over de brug komt met een geldelijke vergoeding voor gedupeerde bakfietseigenaren. Hier hebben we meerdere malen op aangedrongen. Veel mensen zaten niet te wachten op een vervangende bakfiets. Wij ontvingen veel berichten van bakfietseigenaren die zeiden geen vertrouwen meer te hebben in Babboe.

Er is nog veel onduidelijk en we blijven Babboe daarom kritisch volgen. Mocht je merken dat het wel erg lang duurt voordat de vergoeding binnenkomt, laat dat vooral weten door een e-mail te sturen naar info@bakfietsclaim.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Pendora schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:07:
[...]

Je bedoeld de bakfiets.nl die ook breken en momenteel onderzocht worden door de NVWA of die ook van de straat moet?

https://www.rtl.nl/nieuws...o-bakfietsnl-frame-babboe

Van de genoemde heeft ondertussen Vogue ook een NVWA verbod gekregen op bepaalde typen.
In dat artikel word de bakfiets.nl juist genoemd om de betere kwaliteit.... En roest niet aan de orde ivm alu. Maar geloof dat sommige van de andere "problematische" merken ook geen staal gebruiken, dus daar lijkt de China factor belangrijker dan het materiaal.
Testkees schreef:
De kwaliteit van bijvoorbeeld Bakfiets.nl is volgens hem wel 'duidelijk beter waardoor ze wellicht langer gebruikt worden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 16:24
Is er enig zicht op hoeveel mensen een vervangende Babboe hebben besteld en die nog geleverd krijgen? Ik zie wat aanbiedingen van Babboe Carve's op Marktplaats voorbij komen van mensen die een vervangende Babboe geleverd hebben gekregen maar lijkt allemaal omgeving Haarlem (en dat is vanuit Breda een aardig stukkie fietsen).

(Achtergrond van de vraag is: wij zijn op zoek naar een driewielige bakfiets (voor erbij) omdat m'n partner onze tweewielige Gazelle Makki 'te eng' vindt. Ik vind de Gazelle Makki een briljante fiets maar dit lijkt wel een goed moment om een driewielige Babboe te kopen voor erbij. Nu de NVWA meekijkt vertrouw ik de kwaliteit wel en verder is er sowieso weinig aanbod van driewielige elektrische bakfietsen die niet met de hele bak sturen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
roel-online schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:56:
Is er enig zicht op hoeveel mensen een vervangende Babboe hebben besteld en die nog geleverd krijgen? Ik zie wat aanbiedingen van Babboe Carve's op Marktplaats voorbij komen van mensen die een vervangende Babboe geleverd hebben gekregen maar lijkt allemaal omgeving Haarlem (en dat is vanuit Breda een aardig stukkie fietsen).

(Achtergrond van de vraag is: wij zijn op zoek naar een driewielige bakfiets (voor erbij) omdat m'n partner onze tweewielige Gazelle Makki 'te eng' vindt. Ik vind de Gazelle Makki een briljante fiets maar dit lijkt wel een goed moment om een driewielige Babboe te kopen voor erbij. Nu de NVWA meekijkt vertrouw ik de kwaliteit wel en verder is er sowieso weinig aanbod van driewielige elektrische bakfietsen die niet met de hele bak sturen.)
De carve valt niet onder het terugroep programma maar alleen onder het controle programma. Kleine kans dus dat er veel nieuwe Carves hierdoor op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 16:24
Pendora schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 05:57:
[...]

De carve valt niet onder het terugroep programma maar alleen onder het controle programma. Kleine kans dus dat er veel nieuwe Carves hierdoor op de markt komen.
Dank, dat was mij ook opgevallen. De Carve leek echter wel te bestellen als vervangende bakfiets maar inmiddels niet meer. De Flow lijkt me ook een prima driewielige bakfiets.

Ik kan nu van iemand een voucher overnemen waarmee ik een nieuwe Babboe bakfiets kan bestellen (de Carve is niet meer bestelbaar maar de Flow wel). Ik zie dat de levertijd 3-8 weken is maar daar valt mee te leven. Nog tips waar ik op moet letten? (Plan is om de bestelling samen met de verkoper te plaatsen op mijn naam en adres en dan betaal ik de verkoper direct).

[ Voor 3% gewijzigd door roel-online op 03-01-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Bij de Carve beweegt de bak overigens wel mee. Hij zwenkt een beetje naar links en rechts in de bocht. De Flow lijkt volgens mij heel erg op de Carve zonder het zwenken. En dan heb je ook nog de Curve (of bedoelde je die?). Ik zie dat die laatste nog wel online beschikbaar is met een witte bak.

Het is een beetje koffiedik kijken allemaal. Er worden soms nieuwe modellen online gezet, of modellen weer online gezet dus mogelijk heb je over een paar weken wel geluk als je echt een Carve wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Kamphuis
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-01 10:02
Quote van Bestuursvoorzitter van Accell Tjeerd Jegen in artikel Follow The Money:

'Babboe was altijd gerund als een soort start-up, het was ook een online-bedrijf. Het had eigen monteurs die bij mensen langsgingen om fietsen te fiksen. De essentie van wat daar fout ging is het gebrek aan een centraal kwaliteitssysteem. Daarmee had je systematisch de problemen met een fietsmodel kunnen analyseren zodat je die fiets zo nodig proactief uit de handel haalt.

Voor de financiering van die terugroepactie hebben we bij KKR binnen een week nog eens 50 miljoen euro extra kunnen ophalen. Dat is uniek in zo’n onoverzichtelijke situatie.’

Volledige artikel:

https://www.ftm.nl/artike...L19KmZPUI4KI1kw6iet%2FhoA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Valt mij op dat met deze CEO er wel meer openheid en transparantie is, dat zal de beeldvorming naar buiten goed doen. De heer Jegen is eerlijk over het luchtkasteel dat Accell kocht en hoeveel schade het hen kost.

Echter piept en kraakt de hele terugroepactie nog steeds, ondanks dat een aantal geholpen zijn. Ik hoop eind deze maand een voorstel in mijn mailbox te hebben waarna ze mijn Babboe mogen ophalen en ik nooit meer met Accell te maken wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJR1jzywL47Ebtkm8INTGO5laGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JKObSvlOvo4naXMUNPNxLM8H.png?f=fotoalbum_large
en de eerlijkheid om toe te geven dat bij een volledige terugroepactie het bedrijf onderuit was gegaan.

[ Voor 43% gewijzigd door wheeler op 06-01-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:37
roel-online schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Dank, dat was mij ook opgevallen. De Carve leek echter wel te bestellen als vervangende bakfiets maar inmiddels niet meer. De Flow lijkt me ook een prima driewielige bakfiets.

Ik kan nu van iemand een voucher overnemen waarmee ik een nieuwe Babboe bakfiets kan bestellen (de Carve is niet meer bestelbaar maar de Flow wel). Ik zie dat de levertijd 3-8 weken is maar daar valt mee te leven. Nog tips waar ik op moet letten? (Plan is om de bestelling samen met de verkoper te plaatsen op mijn naam en adres en dan betaal ik de verkoper direct).
Betaal pas als de bestelling is gedaan!
Die zal helaas op zijn adres etc moeten...

Ik probeer al ruim twee maanden een vervangende bakfiets te bestellen, maar ze hebben elke keer een fout op de server.

Dat hele systeem van hun klopt van geen kant. Alle gegevens moeten exact hetzelfde zijn als bij de oorspronkelijke aanschaf van de fiets.
Naam, Email, adres, telefoonnummer. Mogelijk ook andere dingen, anders krijg je een "deze code is ongeldig" foutmelding.

Ben het ondertussen ook zat. In die twee maanden constant van het kastje naar de muur gestuurd. Ondertussen is de bakfiets die ik wilde hebben niet meer beschikbaar in de kleurstelling die ik wil hebben...

Handmatig kunnen ze m niet invoeren/doordrukken.. "ik moet maar even wachten op een update".
Oftewel moet ik wachten tot ze de stekker er uit trekken en dan maar fluiten naar mn geld en oude bakfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:11
Nou, vandaag zou er eindelijk een monteur komen (Zeeuws-Vlaanderen). Maar zoals wel vaker in onze provincie kregen we vanochtend het volgende bericht:
Beste klant, onze inspecteur is onverwachts uitgevallen. Wij zijn nu op zoek naar vervanging en nemen z.s.m. contact met je op. Onze excuses voor het ongemak.
Afwachten maar weer...

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55

Stewie!

Keen must die!

We zijn bijna een jaar verder, en nog steeds geen zicht op reparatie, vervanging, oplossing. Laat staan dat er uberhaupt een monteur langs gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Ik vraag me af of de mensen die een voucher hebben - maar nog niet hebben verzilverd - ook in aanmerking gaan komen voor een contant-vergoeding.

Eerder las ik dat er ook combi-deals in de terugroepactie-shop zouden komen (2 kinderfietsen, bijvoorbeeld), maar die heb ik nooit in de shop gezien. Ook een mama-fiets (goed alternatief voor een bakfiets in zekere zin) is nooit in de shop verschenen (wel gevraagd aan Babboe of deze er zou komen maar het antwoord was dat we geen verzoeken konden doen...).

Er is, kortom, voor ons nooit een passend alternatief geboden voor onze bakfiets, daarom hebben we de voucher nooit verzilverd (ik ga niet >€3k bijbetalen voor een vervanger - dan is het gewoon een nieuwe aankoop en dat gun ik ze niet).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demiandenker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05 18:37
Is anyone interested in a Babboe battery charger?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-8kCQlyF8ML98oKk0TCbv5uHps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ch4tVQoGyheIAfg7TjO5DO3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:54
demiandenker schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:36:
Is anyone interested in a Babboe battery charger?
[Afbeelding]
Mogelijk dat je die kan slijten op de V&A: https://tweakers.net/aanbod/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

fritsjof schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:39:
Ik vraag me af of de mensen die een voucher hebben - maar nog niet hebben verzilverd - ook in aanmerking gaan komen voor een contant-vergoeding.

Eerder las ik dat er ook combi-deals in de terugroepactie-shop zouden komen (2 kinderfietsen, bijvoorbeeld), maar die heb ik nooit in de shop gezien. Ook een mama-fiets (goed alternatief voor een bakfiets in zekere zin) is nooit in de shop verschenen (wel gevraagd aan Babboe of deze er zou komen maar het antwoord was dat we geen verzoeken konden doen...).

Er is, kortom, voor ons nooit een passend alternatief geboden voor onze bakfiets, daarom hebben we de voucher nooit verzilverd (ik ga niet >€3k bijbetalen voor een vervanger - dan is het gewoon een nieuwe aankoop en dat gun ik ze niet).
Wij kregen vandaag ineens een mail van Babboe als reactie op het bericht dat onze rechtsbijstand had gestuurd. Zij gingen er vanuit dat we hun oorspronkelijke mail niet ontvangen hadden (wat wel zo is). Ze hadden de mail echter aangevuld met de meest recente informatie, maar er wordt met geen woord gerept over de mogelijkheid die eind januari komt dat je een geldelijke vergoeding kan krijgen. Alsof ze dat stil willen houden en zo de schade willen beperken.

Ik vind het echt stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:44:
[...]

Wij kregen vandaag ineens een mail van Babboe als reactie op het bericht dat onze rechtsbijstand had gestuurd. Zij gingen er vanuit dat we hun oorspronkelijke mail niet ontvangen hadden (wat wel zo is). Ze hadden de mail echter aangevuld met de meest recente informatie, maar er wordt met geen woord gerept over de mogelijkheid die eind januari komt dat je een geldelijke vergoeding kan krijgen. Alsof ze dat stil willen houden en zo de schade willen beperken.

Ik vind het echt stuitend.
ja uiteraard willen ze zoveel mogelijk nieuwe fietsen verkopen met de 'tegoedbon uit eigen zak'. Want op marktplaats koop je een nieuwe Winora voor minder dan ik zou moeten betalen als ik mijn bakfiets inlever en misschien ooit een nieuwe Winora zou krijgen.

Intussen fietsen wij vrolijk verder en ik zie wel waarmee ze komen. Als het geldbedrag hoog genoeg is, dan wacht ik zo lang mogelijk en ga ik er daarna mee akkoord. Onze jongste kan intussen ook al zelf grote stukken fietsen, dus ik heb de bakfiets na deze zomer waarschijnlijk niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:35
Marcel Kamphuis schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:36:
Quote van Bestuursvoorzitter van Accell Tjeerd Jegen in artikel Follow The Money:

'Babboe was altijd gerund als een soort start-up, het was ook een online-bedrijf. Het had eigen monteurs die bij mensen langsgingen om fietsen te fiksen. De essentie van wat daar fout ging is het gebrek aan een centraal kwaliteitssysteem. Daarmee had je systematisch de problemen met een fietsmodel kunnen analyseren zodat je die fiets zo nodig proactief uit de handel haalt.

Voor de financiering van die terugroepactie hebben we bij KKR binnen een week nog eens 50 miljoen euro extra kunnen ophalen. Dat is uniek in zo’n onoverzichtelijke situatie.’

Volledige artikel:

https://www.ftm.nl/artike...L19KmZPUI4KI1kw6iet%2FhoA
En vandaag bekend gemaakt dat hij doorschuift naar de RvC. Logisch, zijn taak (herfinanciering) zit er op, dat ligt hem ook het beste gezien zijn verleden.

https://www.nu.nl/economi...-en-batavus-stapt-op.html

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 23:41
KaWaReZ schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Betaal pas als de bestelling is gedaan!
Die zal helaas op zijn adres etc moeten...

Ik probeer al ruim twee maanden een vervangende bakfiets te bestellen, maar ze hebben elke keer een fout op de server.

Dat hele systeem van hun klopt van geen kant. Alle gegevens moeten exact hetzelfde zijn als bij de oorspronkelijke aanschaf van de fiets.
Naam, Email, adres, telefoonnummer. Mogelijk ook andere dingen, anders krijg je een "deze code is ongeldig" foutmelding.

Ben het ondertussen ook zat. In die twee maanden constant van het kastje naar de muur gestuurd. Ondertussen is de bakfiets die ik wilde hebben niet meer beschikbaar in de kleurstelling die ik wil hebben...

Handmatig kunnen ze m niet invoeren/doordrukken.. "ik moet maar even wachten op een update".
Oftewel moet ik wachten tot ze de stekker er uit trekken en dan maar fluiten naar mn geld en oude bakfiets?
Hier ook nog steeds aan het wachten op een werkend omruilcertificaat.

Fiets is 2 september opgehaald (18 weken geleden)
Ongeldig certificaat is 1 november ontvangen (10 weken geleden)

ontelbaar keren met Babboe gebeld en gemaild, maar het is een gebed zonder end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
martijn_van_eck schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:00:
[...]

Hier ook nog steeds aan het wachten op een werkend omruilcertificaat.

Fiets is 2 september opgehaald (18 weken geleden)
Ongeldig certificaat is 1 november ontvangen (10 weken geleden)

ontelbaar keren met Babboe gebeld en gemaild, maar het is een gebed zonder end.
Heb je het dealernummer van Accell ook al eens geprobeerd? Als je casenummer bij de hand hebt, kunnen ze je daar vaak beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij zijn vanmorgen gebeld door Arag. Zij hebben het aanbod gedaan om ons het bedrag dat Babboe aan voucher biedt in geld uit te keren. Daarmee sluiten ze het dossier. Gezien de geringe kans dat we er meer uit weten te slepen zijn we daar akkoord mee gegaan.

Arag gaf aan dat het uitkeren van de voucherwaarde alleen zou gaan gelden voor de fietsen jonger dan 5 jaar. Ik maak dat zelf niet op uit het bericht van vorige maand en hoop ergens dat het voor alle vouchers gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
PaT schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:00:
Wij zijn vanmorgen gebeld door Arag. Zij hebben het aanbod gedaan om ons het bedrag dat Babboe aan voucher biedt in geld uit te keren. Daarmee sluiten ze het dossier. Gezien de geringe kans dat we er meer uit weten te slepen zijn we daar akkoord mee gegaan.

Arag gaf aan dat het uitkeren van de voucherwaarde alleen zou gaan gelden voor de fietsen jonger dan 5 jaar. Ik maak dat zelf niet op uit het bericht van vorige maand en hoop ergens dat het voor alle vouchers gaat gelden.
Dat klinkt niet best, vraag me ook af hoeveel mensen die een voucher hebben voor een bakfiets jonger dan 5 jaar, geen nieuwe bakfiets hebben besteld. Ik bedoel: je kreeg gewoon een nieuwe bakfiets.
Juist voor de mensen met bakfiets ouder dan 5 jaar is die voucher vrij waardeloos - tenzij ze hem kunnen verzilveren voor geld.

Ik kwam ook dit bericht tegen bij RTV Utrecht:
De Fietsersbond bereidt een massaclaim voor tegen de Amersfoortse bakfietsfabrikant Babboe. De compensatieregeling voor bakfietseigenaren is te weinig en gaat veel te langzaam, vindt de bond.
(BRON)

Wellicht dat daar nog wat uitkomt.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online

Zoals je het hier formuleert lijkt het eerder dat ARAG jouw betaald en niet Babboe. Als dat correct is heeft ARAG zo weinig vertrouwen dat Accel/Babboe nog wat kan betalen dat ze het volledig laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pendora schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Zoals je het hier formuleert lijkt het eerder dat ARAG jouw betaald en niet Babboe. Als dat correct is heeft ARAG zo weinig vertrouwen dat Accel/Babboe nog wat kan betalen dat ze het volledig laten zitten.
Dat is ook zo. Arag geeft mij geld en sluiten hun dossier omdat doorzetten voor hen te duur zal zijn.

Ik heb dus dalijk én contant geld én een bakfiets. Ik ben dus heel benieuwd wat Babboe nu echt gaat doen eind januari. In het gunstigste geval bieden ze iedereen aan de voucherwaarde in contanten uit te keren en dan heb ik dus twee keer 419 euro gehad voor mijn bakfiets.

Maar dat zal vast niet zo mooi uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
PaT schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Dat is ook zo. Arag geeft mij geld en sluiten hun dossier omdat doorzetten voor hen te duur zal zijn.

Ik heb dus dalijk én contant geld én een bakfiets. Ik ben dus heel benieuwd wat Babboe nu echt gaat doen eind januari. In het gunstigste geval bieden ze iedereen aan de voucherwaarde in contanten uit te keren en dan heb ik dus twee keer 419 euro gehad voor mijn bakfiets.

Maar dat zal vast niet zo mooi uitpakken.
Is juridisch gezien ARAG niet nu eigenaar van de voucher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pendora schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Waarom? Ik heb Arag gevraagd een zaak aan te spannen. Er is door Babboe enkel een aanbod voor een voucher gedaan. Die heb ik tot op heden niet geaccepteerd.

Arag heeft voor mij geprobeerd er meer uit te slepen, maar vindt blijkbaar dat de kosten om mijn gelijk te krijgen hoger zullen zijn dan dat het hun kost. Het is dus voor Arag goedkoper om mij het voucherbedrag uit te keren en daarmee proceskosten te besparen.

In feite is er tussen mij en Babboe nog niets gewijzigd sinds februari 2024. Zij hebben een aanbod gedaan en dat heb ik (nog) niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik vermoed dat ARAG een zelfde overeenkomst heeft getroffen als de klanten van DAS?

Dat betekent wel dat iedereen met een 5 jaar of oudere bakfiets geen geldwaarde krijgt. Zelf wacht ik nog even af wat ze met de écht oude bakfietsen willen doen. Vooralsnog blijf ik in de veronderstelling dat ik het voucherbedrag in contanten mijn kant op komt, ongeacht of ik aangesloten was bij rbs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Maar fietsen jonger dan 5 jaar hebben toch een zeer riante regeling waarbij je een dure fiets krijgt? Waarom zou je het daar niet mee eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther

Prima deal, maar ergens heel bizar dat zij zo de boel afkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Pendora schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Ik vermoed dat Arag een rekensommetje heeft gemaakt wat hen meer gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Pendora schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:29:
[...]

De voucher is niet overdraagbaar. Arag koopt ook niet de voucher, Arag koopt de zaak af bij hun cliënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:29
fritsjof schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Dat klinkt niet best, vraag me ook af hoeveel mensen die een voucher hebben voor een bakfiets jonger dan 5 jaar, geen nieuwe bakfiets hebben besteld. Ik bedoel: je kreeg gewoon een nieuwe bakfiets.
Juist voor de mensen met bakfiets ouder dan 5 jaar is die voucher vrij waardeloos - tenzij ze hem kunnen verzilveren voor geld.

Ik kwam ook dit bericht tegen bij RTV Utrecht:

[...]

(BRON)

Wellicht dat daar nog wat uitkomt.
2. Mensen met een City of Mini die ouder is dan vijf jaar krijgen een voucher aangeboden naar de dagwaarde van de fiets. Of dat bedrag in euro's.
Hier lijkt het al bekend te zijn dat het bedrag in euro's gelijk zal zijn aan de voucherwaarde, is dat al bevestigd?

Ook vreemde timing is nú een massaclaim te starten, terwijl Babboe net een nieuwe oplossing heeft aangekondigd en in een paar weken gaat uitrollen. Dan kan je beter even wachten op de uitwerking van die oplossing. Bakfietsclaim had toch aangekondigd te stoppen?

[ Voor 12% gewijzigd door Celica_T20 op 09-01-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
PaT schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:21:
[...]
In het gunstigste geval bieden ze iedereen aan de voucherwaarde in contanten uit te keren en dan heb ik dus twee keer 419 euro gehad voor mijn bakfiets.
Uit de voucherwaarde van 419 euro maak ik op dat jouw fiets toch juist ouder is dan 5 jaar? De fietsen jonger dan 5 jaar heeft Babboe toch al een 'passende' oplossing voor?

Hier ook aparte timing van ARAG. Waarom wachten ze niet een paar weken om de oplossing van Babboe af te wachten?

Mijn RBV (Achmea) heeft vorige week een aangetekende brief (naar Babboe) gestuurd dat ik graag mee doe aan de cash uitbetaling en dat ze me een aanbod mogen sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Celica_T20 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:21:
[...]

[...]

Uit de voucherwaarde van 419 euro maak ik op dat jouw fiets toch juist ouder is dan 5 jaar? De fietsen jonger dan 5 jaar heeft Babboe toch al een 'passende' oplossing voor?

Hier ook aparte timing van ARAG. Waarom wachten ze niet een paar weken om de oplossing van Babboe af te wachten?

Mijn RBV (Achmea) heeft vorige week een aangetekende brief (naar Babboe) gestuurd dat ik graag mee doe aan de cash uitbetaling en dat ze me een aanbod mogen sturen.
Mijn fiets is inderdaad ouder dan 5 jaar. En ik ben het met je eens dat het merkwaardig zou zijn als de waarde van de vouchers voor de jongere fietsen uitgekeerd worden. Weinig Babboe bakfietsen waren duurden dan een nieuwe Winora die op marktplaats nu rond de 3000 euro opleveren.

Wat betreft de timing, onze contactpersoon wilde dit dossier sluiten voor zijn vertrek en niet meer overdragen. Daar heb ik natuurlijk verder weinig mee te maken, maar aangezien ik het aanbod redelijk vind heb ik het geaccepteerd. Ik wil namelijk van die bakfiets af.

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 09-01-2025 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[b]Celica_T20 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:21:[/
7(8)7 Als ik zo lees wat de verzekeraars eruit slepen in die topic is dat toch wel bijzonder weinig.
De ene koopt het af, de andere stuurt een brief dat ze graag meedoen aan de aangekondigde regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier Arag ook maar weer wakker geschud. De casus was bewust gepauzeerd maar vind het toch wel zeer bijzonder dat ze na een half jaar opeens kunnen aanbieden wat destijds gevraagd was. Blijkt maar weer dat juridisch zaken altijd lang lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik denk dat er een hoop mensen wel geld hadden willen hebben in plaats van een nieuwe bakfiets, zeker gezien de grote aantallen op Marktplaats. Er zijn toch een hoop mensen die die nieuwe bakfiets ten gelde willen maken.

Arag is in dit geval gewoon slim. Het kost ze vast vele malen meer aan manuren om de zaak aan te houden, dan dat ze 1x een paar honderd euro uitkeren aan hun klant. Zo doen rechtsbijstanders dat wel vaker.

Ik zou het persoonlijk niet accepteren, want je betaalt premie voor een dienstverlening die je laat afkopen voor 400 euro. Gezien een normale verzekering zo'n 25-40 euro per maand kost, is die 400 echt een lachertje. De afgelopen paar maanden heb je dat zelf al aan ze overgemaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Kurios op 10-01-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kurios schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:24:.

Ik zou het persoonlijk niet accepteren, want je betaalt premie voor een dienstverlening die je laat afkopen voor 400 euro. Zonde van al die betaalde premies al die jaren.
Ieder zijn keuze uiteraard. Als ik dit proces helemaal tot het naadje uitloop zal ik uiteindelijk niet veel meer krijgen gok ik. De bakfiets wordt dit jaar 11 jaar oud, heeft een enorme smet op zich en is dus niet erg in trek op de markt onda ks dat hij er echt nog heel goed bij staat. Misschien krijg ik dan uiteindelijk een paar honderd euro meer of gewoon helemaal niets, het kan beide kanten op.

Zoals gezegd wil ik van het ding af. Mijn kinderen fietsen inmiddels zelf en de bakfiets wordt hooguit puur voor het gemak gebruikt als er bijvoorbeeld een pakketje richting post gebracht moet worden. Verder staat hij alleen maar in de weg.
Dat dat bij anderen anders is snap ik. Die moeten daarin hun eigen keuzes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Ieder zijn keuze uiteraard. Als ik dit proces helemaal tot het naadje uitloop zal ik uiteindelijk niet veel meer krijgen gok ik. De bakfiets wordt dit jaar 11 jaar oud, heeft een enorme smet op zich en is dus niet erg in trek op de markt onda ks dat hij er echt nog heel goed bij staat. Misschien krijg ik dan uiteindelijk een paar honderd euro meer of gewoon helemaal niets, het kan beide kanten op.

Zoals gezegd wil ik van het ding af. Mijn kinderen fietsen inmiddels zelf en de bakfiets wordt hooguit puur voor het gemak gebruikt als er bijvoorbeeld een pakketje richting post gebracht moet worden. Verder staat hij alleen maar in de weg.
Dat dat bij anderen anders is snap ik. Die moeten daarin hun eigen keuzes maken.
Deze 400 euro staan natuurlijk los van Babboe of zelfs je bakfiets. Het is het afkopen van hun dienstverlening door Arag. Ik denk dan: dit is precies waarom je je die verzekering hebt afgesloten. Wat heeft zo'n verzekering nou voor zin als de verzekeraar je eigenlijk niet wil helpen en zijn verplichting tov probeert af te kopen.

Als je niet in Arag gelooft, zou ik 800 euro vragen, of gewoon nog meer. Gewoon omdat het kan. Ik denk dat ze het ook nog gaan betalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kurios schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Deze 400 euro staan natuurlijk los van Babboe of zelfs je bakfiets. Het is het afkopen van hun dienstverlening door Arag. Ik denk dan: dit is precies waarom je je verzekert. Wat heeft zo'n verzekering nou voor zin als de verzekeraar je eigenlijk niet wil helpen en zijn verplichting tov probeert af te kopen.
Als je niet in Arag gelooft, zou ik 800 euro vragen. Gewoon omdat het kan. Ik denk dat ze het ook nog gaan betalen ook.
Tsja, dat kan. Alleen heb ik bij Arag de vraag neergelegd of het voucherbedrag redelijk was en of ze er voor konden zorgen dat ik dat bedrag in contanten kon krijgen. Dat is nu gewoon geregeld voor mij. Kan je heel principieel over doen, maar uiteindelijk is het gewoon een kosten-baten verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:37:
[...]

Tsja, dat kan. Alleen heb ik bij Arag de vraag neergelegd of het voucherbedrag redelijk was en of ze er voor konden zorgen dat ik dat bedrag in contanten kon krijgen. Dat is nu gewoon geregeld voor mij. Kan je heel principieel over doen, maar uiteindelijk is het gewoon een kosten-baten verhaal.
Uiteraard moet jij het zelf weten wat je met wie wil afspreken, maar volgens mij begrijp je mijn punt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kurios schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Uiteraard moet jij het zelf weten wat je met wie wil afspreken, maar volgens mij begrijp je mijn punt niet :)
Ik begrijp jouw punt prima, maar het is een beetje vreemd om mijn aanvankelijke inzet ineens te verdubbelen om zo maximale winst uit de keuze van Arag te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Wolly schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:50:
[...]

7(8)7 Als ik zo lees wat de verzekeraars eruit slepen in die topic is dat toch wel bijzonder weinig.
De ene koopt het af, de andere stuurt een brief dat ze graag meedoen aan de aangekondigde regeling.
Dat is de reden waarom ik alleen nog op mijn autoverzekering een rechtsbijstand heb. De juristen die met een 6je afstudeerden, komen meestal op dit soort afdelingen terecht. Ik ben nog wel benieuwd of DAS een soortgelijke compensatie heeft geregeld met Accell.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 22:53
Ik heb mijn voucher van 419 nog niet ingeruild vanwege het zeer beperkte aanbod (lees; geen damesfiets voor vrouwen van 175cm of groter) en ben blij dat ik heb gewacht.
Ik wil gewoon het geldbedrag en dan kan ik eindelijk dit ellendige hoofdstuk met Babboe afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MJdaBOMB schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:42:
Ik heb mijn voucher van 419 nog niet ingeruild vanwege het zeer beperkte aanbod (lees; geen damesfiets voor vrouwen van 175cm of groter) en ben blij dat ik heb gewacht.
Ik wil gewoon het geldbedrag en dan kan ik eindelijk dit ellendige hoofdstuk met Babboe afsluiten
Het is nog de vraag of je het geldbedrag krijgt of een geldbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Onze curve is volledig afgekeurd met drie gaten in het frame vanonder. We kregen de keuze voor reparatie, vervanging of geld? Ze zouden contact opnemen met ons.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Celica_T20
Ik heb inmiddels een cash bod gekregen van Babboe via mijn RBV. Het bod is ongeveer 25% lager dan het voucher bedrag. Ik ben er mee akkoord gegaan, ik ben blij als ik overal van af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Celica_T20 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:14:
Ik heb inmiddels een cash bod gekregen van Babboe via mijn RBV. Het bod is ongeveer 25% lager dan het voucher bedrag. Ik ben er mee akkoord gegaan, ik ben blij als ik overal van af ben.
Mag ik vragen welke rechtsbijstand je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
wheeler schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Mag ik vragen welke rechtsbijstand je hebt?
Achmea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Celica_T20 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:14:
Moet je dan de fiets eigenlijk nog inleveren of mag je die houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Polynidos schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Moet je dan de fiets eigenlijk nog inleveren of mag je die houden?
Ik ga uit van inleveren, aangezien ze de fiets van de weg willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 22:41
Er staan andere accesoires in de webshop van babboe. Oa een bakfietshoes die wij inmiddels al besteld hadden helaas.

Zit te kijken naar dat IKI achter kinderzitje, maar onduidelijk of deze komt met de juiste adapter voor de winora bakfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Onze fiets is volledig afgekeurd. Nu krijgen wij op de mail een accessoire voucher. Krijgt iedereen die? Want een accessoire voor een kapotte fiets is een beetje vreemd. Wij willen weten wat de afhandeling wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 15:13
carpebios schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:33:
Onze fiets is volledig afgekeurd. Nu krijgen wij op de mail een accessoire voucher. Krijgt iedereen die? Want een accessoire voor een kapotte fiets is een beetje vreemd. Wij willen weten wat de afhandeling wordt.
Ik wacht nog steeds op de accessoire voucher + überhaupt contact over onze e-curve. Wanneer die gecontroleerd wordt is mij nog een raadsel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Wij hebben nu een mail dat hij op inspect and repair staat, dus hij zal gerepareerd worden. Had liever een keuze gehad, maar goed, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voor ze hem repareren.

Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.