Krijg net een mail met een voucher voor een accessoire. Heel veel tassen, heel veel sloten, pompjes en keuze uit kussens voor het bankje.
Oh, oud nieuws zie ik. Kreeg gister ook de mail dat de 500w accu verstuurd is.Indire schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:37:
Krijg net een mail met een voucher voor een accessoire. Heel veel tassen, heel veel sloten, pompjes en keuze uit kussens voor het bankje.
Hier inderdaad ook net binnen.Kremers schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:53:
Zojuist mail ontvangen…
[...]
https://shop.controleerjebakfiets.nl/accessoires?p=1
Geen regentent of hoes te krijgen. Sowieso noet voor de Winora maar ook niet voor een Babboe.. wat een armoe..
Ik wacht wel ff.
Ik had heel wat accessoires tijdens aanschaf bijgekocht. En ook later nog.
Is ook in mijn babboe te zien.
Die uitgaven wil ik óf terug hebben, óf een vervangend artikel voor de Winora.
Spul wat er nu staat heb ik niets aan.
Tassen hadden we al, lampen zitten er op, slot hadden we al, fietspomp hadden we uiteraard ook al.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
wheeler schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:40:
[...]
Ik zie online 2 type inspecties voorbij komen. Guidion die met een telefoonlampje kijkt en mannen in Babboe polo die de bakfiets grondig controleren. Ik denk dat je dus iemand van Accell over de vloer krijgt, maar vraag het vooral de persoon zelf ook even.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Voor degenen die overwegen om maar voor een slot te gaan, ik heb het veiligheidsniveau opgezocht voor de verzekering:
Abus 8900 110cm x 9mm Zwart
Art 2
Abus Kettingslot Iven Chain 8210 140X8
Art 2
Axa Linq City
Axa 9?? Geen art
Axa Absolute 110cm x 9mm Zwart
Axa 14 art 2
Art 2
Art 2
Axa Linq City
Axa 9?? Geen art
Axa 14 art 2
DAS heeft natuurlijk ook zelf belang bij niet hoeven te procederen, dat laten ze uit het verhaaltje.wheeler schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:48:
Mail van DAS aan hun klanten die Babboe case bij hen had neergelegd:
[...]
(bron: facebook babboe groep)
Zoals verwacht: iedereen is doodsbang voor een failisement en gaat het dus op akkoordjes gooien voordat Accell alsnog de stekker eruit trek.
Eigenlijk bereiden ze de klanten nu al voor op een mogelijk lagere compensatie terwijl sommigen met een rechtszaak meer hadden kunnen krijgen.
Axa Linq 180 staat op pagina twee en is ook ART2 gecertificeerd. Die hebben wij voor de verzekring erbij.Bakfietsje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:28:
Voor degenen die overwegen om maar voor een slot te gaan, ik heb het veiligheidsniveau opgezocht voor de verzekering:
Art 2
Art 2
Axa Linq City
Axa 9?? Geen art
Axa 14 art 2
Eerst die accu maar eens ontvangen! Wij hadden bij onze fiets ook helemaal geen retourdoos voor de huidige accu overigens. We gaan het zien...Jasphur schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Ik heb nu ook deze email die verteld dat er een nieuwe fiets aankomt, maar eigenlijk gaat over de grotere accu.
Staat overigens niks in over dat de kleiner accu retour gezonden moet worden. Wellicht dat dat in de doos van de nieuwe accu staat?
Dus allemaal goed genoeg, maar eigenlijk gewoon ruk want waarom niet gewoon gelijk voor ART 4 gaan?Bakfietsje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:28:
Art 2
Art 2
Axa Linq City
Axa 9?? Geen art
Axa 14 art 2
Omdat voor de verzekering ART 2 genoeg is en ART 4 twee keer zo zwaar en duur is?xscyther schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:56:
[...]
Dus allemaal goed genoeg, maar eigenlijk gewoon ruk want waarom niet gewoon gelijk voor ART 4 gaan?
Thuis heb ik ook een ART 4 aan de muur hangen voor de bakfiets, maar voor onderweg ligt er een ART 2 in de bak.
Ik heb Das toch verzocht de procedure voort te zetten, tenzij Babboe volgende week met een identiek voorstel komt aan de eis die we gesteld hebben. Ben er van overtuigd dat de advocaten van Babboe vooral belang hebben om uit te stellen en te traineren. Ze hebben al 6 maanden de tijd gehad om te reageren op mijn ingebreke stelling.Wolly schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:28:
[...]
DAS heeft natuurlijk ook zelf belang bij niet hoeven te procederen, dat laten ze uit het verhaaltje.
Eigenlijk bereiden ze de klanten nu al voor op een mogelijk lagere compensatie terwijl sommigen met een rechtszaak meer hadden kunnen krijgen.
Vanmorgen is mijn Big-E dan eindelijk geïnspecteerd en goedgekeurd.
Hier geen Guidion-mannetje, maar iemand van Babboe zelf. Ik herkende hem al van een eerdere onderhoudsbeurt.
Vriendelijke man, heeft de controllerbox vervangen en alles weer aangedraaid etc. Ook meteen een van de lampjes die het minder goed deed gerepareerd. Hij is ongeveer een uur bezig geweest. Wat dat betreft ben ik blij.
MAAR...toch heb ik een dubbel gevoel. Aan alles merkte ik dat hij heel erg pro-Babboe is..en deze hele terugroep/inspectie-actie maar een beetje onzin vindt.
Hij heeft de lasnaden verder ook niet gecheckt, alleen omdat ik wat dingen aanwees heeft hij dat even bekeken en afgewimpeld (ook een hier op het forum geconstateerde lasstopdefect stelde niks voor volgens hem)
Het voelde daarmee absoluut niet als een neutrale check.
Volgens hem zag hij amper slechte lasnaden. De fietsen die braken waren 'mishandelde' fietsen, dus te zware mensen die met te grote kinderen te hard over de drempels knalden.
Die hele actie was volgens hem met name opgelegd door de NVWA omdat ze niet konden aantonen welke fietsen met welke kilometerstand er in omloop waren, doordat ze veel tweedehands doorverkocht worden.
Toen ik aangaf dat het framenummer van mijn nieuw gekochte fiets ook niet bekend was, was het 'maar dat hoefde toen nog niet geregistreerd te worden'.
Ik ben er inmiddels wel achter wat de verandering van de controllerbox inhoudt. Nu kun je de 'walk-assist' niet meer gebruiken als de ondersteuning op 0 staat, hij moet minstens in 1 of hoger staan.
En nadat hij het inspectie-formulier heeft doorgestuurd, kreeg ik ook direct een voucher voor een accessoire in de mail.
Die accessoire is er dus ook voor degenen met een inspectiebeurt.
Als met al blij dat we weer mogen fietsen, maar helaas niet met 100% vertrouwen.
Hier geen Guidion-mannetje, maar iemand van Babboe zelf. Ik herkende hem al van een eerdere onderhoudsbeurt.
Vriendelijke man, heeft de controllerbox vervangen en alles weer aangedraaid etc. Ook meteen een van de lampjes die het minder goed deed gerepareerd. Hij is ongeveer een uur bezig geweest. Wat dat betreft ben ik blij.
MAAR...toch heb ik een dubbel gevoel. Aan alles merkte ik dat hij heel erg pro-Babboe is..en deze hele terugroep/inspectie-actie maar een beetje onzin vindt.
Hij heeft de lasnaden verder ook niet gecheckt, alleen omdat ik wat dingen aanwees heeft hij dat even bekeken en afgewimpeld (ook een hier op het forum geconstateerde lasstopdefect stelde niks voor volgens hem)
Het voelde daarmee absoluut niet als een neutrale check.
Volgens hem zag hij amper slechte lasnaden. De fietsen die braken waren 'mishandelde' fietsen, dus te zware mensen die met te grote kinderen te hard over de drempels knalden.
Die hele actie was volgens hem met name opgelegd door de NVWA omdat ze niet konden aantonen welke fietsen met welke kilometerstand er in omloop waren, doordat ze veel tweedehands doorverkocht worden.
Toen ik aangaf dat het framenummer van mijn nieuw gekochte fiets ook niet bekend was, was het 'maar dat hoefde toen nog niet geregistreerd te worden'.
Ik ben er inmiddels wel achter wat de verandering van de controllerbox inhoudt. Nu kun je de 'walk-assist' niet meer gebruiken als de ondersteuning op 0 staat, hij moet minstens in 1 of hoger staan.
En nadat hij het inspectie-formulier heeft doorgestuurd, kreeg ik ook direct een voucher voor een accessoire in de mail.
Die accessoire is er dus ook voor degenen met een inspectiebeurt.
Als met al blij dat we weer mogen fietsen, maar helaas niet met 100% vertrouwen.
Geen probleem het is uiteindelijk met onze tent gelukt door de stokken wat te buigenIndire schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:37:
[...]
Sorry voor mijn late reactie, maar mijn tent is een stuk ouder dan die van jou. Ik heb die van mij via mp gekocht in 2022 ...

kan je ons (of mij via DM) op de hoogte houden? Ben benieuwd wat DAS eruit weet te slepen.prammers schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:29:
[...]
Ik heb Das toch verzocht de procedure voort te zetten, tenzij Babboe volgende week met een identiek voorstel komt aan de eis die we gesteld hebben. Ben er van overtuigd dat de advocaten van Babboe vooral belang hebben om uit te stellen en te traineren. Ze hebben al 6 maanden de tijd gehad om te reageren op mijn ingebreke stelling.
Aanbod in de assescoires is volgens mij nog niet veranderd…
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat ligt toch wel echt bij jezelf en heeft volgens mij niks met deze meneer te maken. Als je auto stuk is en je brengt m naar de merkdealer, vertrouw je dat dan ook niet? Ga je dan ook naar een 'onafhandelijke' autoreparateur?Janne85 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:06:
Ik zou juist blij zijn met een Babboe expert monteur. De monteur van Babboe heeft waarschijnlijk wel veel kapotte fietsen gezien en kan blijkbaar snel zien dat jouw fiets niet in die categorie valt. Mooi toch?
We weten de ins en outs niet van waarom de NVWA die terugroepactie heeft gestart, anders dan dat 'de veiligheid niet gewaarborgd kon worden'. Goeie kans dat hij wel meer informatie heeft.
Wat een gezwets!Kurios schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Dat ligt toch wel echt bij jezelf en heeft volgens mij niks met deze meneer te maken. Als je auto stuk is en je brengt m naar de merkdealer, vertrouw je dat dan ook niet? Ga je dan ook naar een 'onafhandelijke' autoreparateur?
Ik zou juist blij zijn met een Babboe expert monteur. De monteur van Babboe heeft waarschijnlijk wel veel kapotte fietsen gezien en kan blijkbaar snel zien dat jouw fiets niet in die categorie valt. Mooi toch?
We weten de ins en outs niet van waarom de NVWA die terugroepactie heeft gestart, anders dan dat 'de veiligheid niet gewaarborgd kon worden'. Goeie kans dat hij wel meer informatie heeft.
Natuurlijk ligt dat niet aan henzelf! Babboe heeft zich stap voor stap als een onbetrouwbare partij getoond en mensen zeker het afgelopen jaar énorm! in de kou laten staan. Dat dat wat doet met iemands vertrouwen is ontzettend begrijpelijk.
Diezelfde expert monteur die zoveel kapotte fietsen mogelijk heeft gezien, heeft daar ook jaren z'n mond over gehouden en moeten houden. Als dat jarenlang hun norm is geweest ga ik er ook niet gelijk maar vanuit dat dat nu totaal anders is.
Het wantrouwen in deze is echt niet moeilijk te begrijpen en ligt al helemaal niet aan de klanten van Babboe. Dat jij dat wel kan zegt ook zeker iets positiefs over jou, je empathie naar anderen dan weer wat minder.
Bedankt
aanname. En dan nog, kan je het hem kwalijk nemen? Dat zegt niks over zijn deskundigheid.Diezelfde expert monteur die zoveel kapotte fietsen mogelijk heeft gezien, heeft daar ook jaren z'n mond over gehouden en moeten houden.
Ik zeg ook nergens dat ik de wantrouwen niet begrijp, maar dan nog ligt het wantrouwen over de kundigheid van deze monteur bij Janne85 zelf. Dat is wat ik zeg. (Wellicht heb ik dat niet goed genoeg verwoord.)Het wantrouwen in deze is echt niet moeilijk te begrijpen en ligt al helemaal niet aan de klanten van Babboe. Dat jij dat wel kan zegt ook zeker iets positiefs over jou, je empathie naar anderen dan weer wat minder.
Ik vind dat onterecht. Jij vindt dat gezwets. Best.
Dat de directie van Babboe een bepaald beleid er op na heeft gehouden, betekent niet dat deze monteur niet deskundig is om te bepalen of de fiets in goeie staat is.
[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 25-10-2024 15:02 ]
Ik zeg ook niet dat deze monteur niet kundig is, alleen als je als werknemer vindt dat er niks mis is met de fietsen en de hele actie nogal overtrokken vindt..beïnvloedt dat natuurlijk wel de manier waarop je zo'n fiets inspecteert.
Het eerste wat hij deed was niet de fiets checken, nee.. hij ging als eerste de controllerbox vervangen.
Daarna de moeren etc aandraaien, precies volgens zijn lijstje. En toen was de bakfiets weer good to go. De lasnaden heeft hij überhaupt niet gecontroleerd. Dát zorgt ervoor dat ik er niet 100% vertrouwen in heb.
Als ik bij een merkdealer kom vanwege een terugroepactie van bijvoorbeeld de motor van mijn auto..en mijn monteur zegt 'ach zo overdreven, daar is meestal niks mis mee..ik ververs de olie en pomp je bandjes even op en je mag gaan'...dan zou ik daar ook weinig vertrouwen in hebben
Het eerste wat hij deed was niet de fiets checken, nee.. hij ging als eerste de controllerbox vervangen.
Daarna de moeren etc aandraaien, precies volgens zijn lijstje. En toen was de bakfiets weer good to go. De lasnaden heeft hij überhaupt niet gecontroleerd. Dát zorgt ervoor dat ik er niet 100% vertrouwen in heb.
Als ik bij een merkdealer kom vanwege een terugroepactie van bijvoorbeeld de motor van mijn auto..en mijn monteur zegt 'ach zo overdreven, daar is meestal niks mis mee..ik ververs de olie en pomp je bandjes even op en je mag gaan'...dan zou ik daar ook weinig vertrouwen in hebben
Dat zijn net zo goed aannames, daar borduurde ik ook op voort. Het woord expert gebruiken zonder daarbij enige onderschrijving wat dat in deze inhoudt, betekend namelijk helemaal nietsKurios schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:01:
[...]
aanname. En dan nog, kan je het hem kwalijk nemen? Dat zegt niks over zijn deskundigheid.
Hier teleurstelling en boosheid over Guidion. Eerst zijn de mogelijke tijdslots die ik online heb doorgegeven niet verwerkt, daarna telefonisch een afspraak gemaakt waar ze niet zijn op komen dagen en nu kan er geen afspraak worden gemaakt omdat ze het te druk hebben in deze regio tot minstens einde van het jaar.
Ggggrrrrrr..
Ggggrrrrrr..
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Welk nummer kan ik ze bellen? Die aangegeven in het form is onbereikbaar. Ik heb voor vandaag een afspraak ingeplanned maar nooit een bevestiging gekregen. Benieuwd of dat dan wel goed verwerkt is. Ik kan overigens via de link in de email 'opnieuw' een afspraak inplannen. Wil even bellen of vandaag dan wel door gaat....Matjan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:48:
Hier teleurstelling en boosheid over Guidion. Eerst zijn de mogelijke tijdslots die ik online heb doorgegeven niet verwerkt, daarna telefonisch een afspraak gemaakt waar ze niet zijn op komen dagen en nu kan er geen afspraak worden gemaakt omdat ze het te druk hebben in deze regio tot minstens einde van het jaar.
Ggggrrrrrr..
Up
Ik kreeg ze in het weekend ook moeilijk te pakken, maar uiteindelijk wel op het normale telefoonnummerMikromanic schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:50:
[...]
Welk nummer kan ik ze bellen? Die aangegeven in het form is onbereikbaar. Ik heb voor vandaag een afspraak ingeplanned maar nooit een bevestiging gekregen. Benieuwd of dat dan wel goed verwerkt is. Ik kan overigens via de link in de email 'opnieuw' een afspraak inplannen. Wil even bellen of vandaag dan wel door gaat....
Schiedam | 4050 Wp ZZO
ik zie nu dat je ook 2 E-bikes kan uitzoeken voor een hoog bedrag. ik ga er van uit dat je dan moet bijbetalen. anders wordt het wel heel aantrekkelijk om er 2 te bestellen en weer 1 doorverkopen.
Meer mensen die nog in de lease-soap zitten?
Zojuist is de grotere accu bezorgd en er is geen woord gesproken over de oudere inleveren. Dus ik heb nu twee accu's haha
Hier ookJasphur schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:55:
Zojuist is de grotere accu bezorgd en er is geen woord gesproken over de oudere inleveren. Dus ik heb nu twee accu's haha
Als je de oude ook nog had bewaard had je nu naar Parijs kunnen bakfietsenJasphur schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:55:
Hoe dan ook, lekker hoor! Fietsvakantie voor de zomer al aan het plannen?
De oude was die van een City-E die past niet op de City Mountainxscyther schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:06:
[...]
Als je de oude ook nog had bewaard had je nu naar Parijs kunnen bakfietsen
Hoe dan ook, lekker hoor! Fietsvakantie voor de zomer al aan het plannen?
Nee, ik wacht nog even op de uitvoer van de beloofde upgrade die nog moet komen. Zal wel iets elektronisch zijn ofzo. En dan bouw ik de bak om naar hoe ik het had, waarbij 1 kant van de bak een deurtje is, en dan ga ik weer lekker fietsen met de hond
Vandaag een mail vanuit planning@guidion.net 0208080124
Beste heer/mevrouw xxx,
Je hebt via controleerjebakfiets.nl het framenummer van jouw bakfiets gecontroleerd. Hieruit blijkt dat jouw bakfiets een inspectie nodig heeft. Graag komt onze inspecteur bij je langs. Klik nu op 'Plan hier de afspraak' en maak online uw afspraak met ons.
Er waren al slots (dagdeel) beschikbaar vanaf volgende week dinsdag. Viel me niet tegen, vrijdag gekozen. Regio Rotterdam.
E-big 2016, dus enigszins verouderd. Daarna zou hij de markt weer op kunnen...
-bevestiging ontvangen van de gemaakte afspraken...
Beste heer/mevrouw xxx,
Je hebt via controleerjebakfiets.nl het framenummer van jouw bakfiets gecontroleerd. Hieruit blijkt dat jouw bakfiets een inspectie nodig heeft. Graag komt onze inspecteur bij je langs. Klik nu op 'Plan hier de afspraak' en maak online uw afspraak met ons.
Er waren al slots (dagdeel) beschikbaar vanaf volgende week dinsdag. Viel me niet tegen, vrijdag gekozen. Regio Rotterdam.
E-big 2016, dus enigszins verouderd. Daarna zou hij de markt weer op kunnen...
-bevestiging ontvangen van de gemaakte afspraken...
[ Voor 4% gewijzigd door dr.nld op 31-10-2024 15:35 ]
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
@Thy... heb je al uitsluitsel gekregen hoe verder?Thy... schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:27:
[...]
Ik ben benieuwd of ze dit ook daadwerkelijk gaan repareren of dat ze zeggen: hij is te oud, hier is een nutteloze coupon van € 419,- en niet meer ermee rijden. Want dan kan ik hem beterzelf laten lassen en opnieuw een inspectie aanvragen (als dat kan).
Die soortgelijke E-big van ons komen ze volgende week bekijken. Zag dat er wel een slecht/roest plekje zit bij de voorwielophanging/ spatborden. Vorig jaar nieuwe houten bak set opgezet
Ik kreeg vorige week uit het niets een "Pick up request confirmation for recall" mail. Een engelse mail met daarin de melding dat er binnenkort contact met mij opgenomen wordt om mijn bakfiets op te halen en dat ik een exchange certificate krijg om van https://shop.checkyourcargobike.co.uk/ een nieuwe fiets uit te zoeken. Ik heb hierop een mail naar de klantenservice gestuurd met de melding dat ik het bijzonder vind dat ik uit het niets deze mail krijg, en wat zij verstaan onder een "replacement bike". En of ik dus met dit certificaat kosteloos een nieuwe bakfiets kan uitzoeken.dr.nld schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:54:
[...]
@Thy... heb je al uitsluitsel gekregen hoe verder?
Die soortgelijke E-big van ons komen ze volgende week bekijken. Zag dat er wel een slecht/roest plekje zit bij de voorwielophanging/ spatborden. Vorig jaar nieuwe houten bak set opgezet
Hierop kreeg ik de volgende reactie:
Gezien er op die website maar één bakfiets (de elektrische City Mountain van €4500,-) staat die beschikbaar is, heb ik teruggemaild of ze kunnen bevestigen dat ik dus een bon krijg om deze dan kosteloos te ontvangen. Een andere gewone fiets is in mijn ogen namelijk geen vervanging voor een bakfiets. Hierop heb ik nog geen reactie ontvangen.Bedankt voor uw e-mail. Begrijpelijk dat u hier vragen over heeft en ik help u graag verder.
U zult gecontacteerd worden door onze logistieke partner voor een ophaalafspraak voor uw fiets. Zodra uw fiets is opgehaald, ontvangt u van ons een omruilcertificaat waarmee u inderdaad een nieuwe vervangfiets kan kiezen in onze online shop.
Ik hoop zo uw vraag beantwoord te hebben. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen.
Ze doen het nu lijken alsof ik voor mijn 14 jaar oude niet-elektrische bakfiets een nieuwe elektrische bakfiets krijg van €4500. Waarschijnlijk wordt het gewoon een flutbon van een paar honderd euro korting, maar daarmee heb ik geen vervangende bakfiets. Maar ik ga geen cent bijbetalen aan dit ballenbedrijf, laat staan meer dan €4000,-
Dus het is even afwachten, als ik niet zwart op wit krijg dat ik zonder kosten een vervangende bakfiets ontvang, laat ik mijn huidige bakfiets niet ophalen. Dan ga ik wel even kijken of ik de boel kan laten lassen en hem opnieuw laten keuren.
Edit: ik kreeg vanmiddag ook een mail voor een gratis accessoire en zie dat die link wel naar een Nederlandse website gaat (controleerjebakfiets.nl) terwijl de mail voor het ophalen in het Engels was en naar de engelse site linkt (https://shop.checkyourcargobike.co.uk). Op de NL site is het assortiment bakfietsen wel groter.
[ Voor 6% gewijzigd door Thy... op 31-10-2024 20:39 ]
Wie verwacht je dat de gelaste bakfiets gaat keuren?Thy... schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:41:
[...]
Dus het is even afwachten, als ik niet zwart op wit krijg dat ik zonder kosten een vervangende bakfiets ontvang, laat ik mijn huidige bakfiets niet ophalen. Dan ga ik wel even kijken of ik de boel kan laten lassen en hem opnieuw laten keuren.
Guidion. Als de bakfiets is afgekeurd op twee probleemplekken kan hij ook goedgekeurd worden als die twee plekken gefixed zijn. Beter voor het milieu want hij hoeft niet naar de stort en goedkoper voor Babboe want ze hoeven mij geen kortingsbon te geven. Maarja, het zal wel weer niet mogelijk zijn dit in hun process voor elkaar te krijgen.wheeler schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:35:
[...]
Wie verwacht je dat de gelaste bakfiets gaat keuren?
Maar gezien mijn framenummer toch al niet bekend was in het systeem is een laatste redmiddel doen alsof ik een nieuwe klant ben en hem nogmaals voor het eerst laten keuren.
Guidiion is het bedrijf dat in opdracht van Babboe de keuring uitvoert. Ze krijgen een controlelijst mee waar ze op moeten controleren en kijken dus niet naar eventueel zelf aangebrachte verstevigingen. Daarnaast vraag ik mij af hoe je als "nieuwe" klant in het systeem denkt te komen als ze het vorige nummer niet herkennen?Thy... schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:31:
[...]
Guidion. Als de bakfiets is afgekeurd op twee probleemplekken kan hij ook goedgekeurd worden als die twee plekken gefixed zijn. Beter voor het milieu want hij hoeft niet naar de stort en goedkoper voor Babboe want ze hoeven mij geen kortingsbon te geven. Maarja, het zal wel weer niet mogelijk zijn dit in hun process voor elkaar te krijgen.
Maar gezien mijn framenummer toch al niet bekend was in het systeem is een laatste redmiddel doen alsof ik een nieuwe klant ben en hem nogmaals voor het eerst laten keuren.
:strip_exif()/f/image/rrFe5DpRDMiQLXkvhykW06WY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staat mijn Babboe al sinds februari en ik ben het helemaal beu. 12 mails, 4 telefoongesprekken met Accell, 1 met een advocaatconsumentenrecht en 3 met rechtbijstand verder. Overweeg de fiets uit elkaar te halen en de onderdelen te verpatsen. Dan kan het (roestvrije) frame naar de oudijzerhandel.
Wat een verschrikkelijk bedrijf is het toch. Echt alles, maar dan ook echt alles... gaat gewoon fout.
* Na maanden te hebben moeten wachten omdat het frame nummer niet werk herken.
* is de bakfiets 8 weken geleden opgehaald
* Na weken te hebben gebeld met de klantenservice. waar mijn certificaat bleef!?
* Vanochtend weer gebeld en nu eindelijk met cerificaat binnen
* Wat denk je.... als ik hem invoer in de webshop krijg ik de melding "Het omruilcertificaat dat je invoert is niet geldig of niet te herkennen".
* Net weer gebeld, maar weer niemand die iets kan doen behalve een aantekening maken in mijn case.
Waarom!? Ik krijg nu al jeuk over het moment dat ik mijn fiets kan bestellen.
* Na weken te hebben gebeld met de klantenservice. waar mijn certificaat bleef!?
* Wat denk je.... als ik hem invoer in de webshop krijg ik de melding "Het omruilcertificaat dat je invoert is niet geldig of niet te herkennen".

* Net weer gebeld, maar weer niemand die iets kan doen behalve een aantekening maken in mijn case.
Ik las hier eerder iets over dat je wel hetzelfde email adres moet gebruiken. Heb je dat gedaan?martijn_van_eck schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:41:
Wat een verschrikkelijk bedrijf is het toch. Echt alles, maar dan ook echt alles... gaat gewoon fout.
* Wat denk je.... als ik hem invoer in de webshop krijg ik de melding "Het omruilcertificaat dat je invoert is niet geldig of niet te herkennen".![]()
Ik krijg de fout al voordat ik ook maar een e-mail heb moeten invoeren. Baboeven zijn hetWolly schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:20:
[...]
Ik las hier eerder iets over dat je wel hetzelfde email adres moet gebruiken. Heb je dat gedaan?
Op dezelfde manier als hoe ik de vorige keer mijn bakfiets heb aangemeld, via de link onder "Geen framenummer gevonden" en dan met een ander e-mailadres. Je gaat mij niet vertellen dat dit bedrijf de zaakjes zo op order hebben dat ze dat gaan merken. Maargoed, eerst maar eens reacties op mijn mail afwachten.wheeler schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:51:
[...]
Guidiion is het bedrijf dat in opdracht van Babboe de keuring uitvoert. Ze krijgen een controlelijst mee waar ze op moeten controleren en kijken dus niet naar eventueel zelf aangebrachte verstevigingen. Daarnaast vraag ik mij af hoe je als "nieuwe" klant in het systeem denkt te komen als ze het vorige nummer niet herkennen?
Gezien het accessoire aanbod al een hele tijd niet is veranderd heb ik er een hard hoofd in dat de regentent aangeboden gaat worden. Dus heb de antislipmat maar besteld. Ik kreeg die vorige niet meer netjes uit de bak haha.
Dan is het hele dossier Babboe voor ons op 1 controle die nog moet gebeuren na, klaar.
Dan is het hele dossier Babboe voor ons op 1 controle die nog moet gebeuren na, klaar.
Over die onderdelen die nog vervangen moeten worden: onlangs kreeg ik een mail waarin werd gesuggereerd dat het hele frame alsnog wordt vervangen… Onze Mountain is afgekeurd door de Guidion-monteur, toen op afstand goedgekeurd door Babboe en na veel kastje-muur schreef Babboe dit in een mail:
'U kunt in principe weer op pad met uw Babboe, maar zoals aangegeven, zullen op een later moment bepaalde onderdelen, zoals het frame, vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel.'
Eeeeeh…?
'U kunt in principe weer op pad met uw Babboe, maar zoals aangegeven, zullen op een later moment bepaalde onderdelen, zoals het frame, vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel.'
Eeeeeh…?
Afspraak maken is inderdaad een klus en erg afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt.
Namelijk: online voorkeur data/tijden doorgegeven. Vervolgens een week later een “reminder” gekregen om de voorkeur door te geven. Nogmaals gedaan; vorige voorkeuren waren foetsie nu; week later nog geen afspraak ingepland.
Dus ja dan ga je bellen. Degene aan de tel kon niets zien van mijn voorkeur data maar zou gelijk een afspraak voor me inplannen. Ik zou daar bevestiging van krijgen.
Na twee dagen nog niets gezien/gehoord.
Dus nogmaals bellen; deze gaf hetzelfde verhaal maar nu wel gelijk een tijd erbij.. en welja binnen een uur een afspraak bevestiging.
Vanochtend komen ze langs dus ben benieuwd; je krijgt zelfs te zien wie je monteur gaat zijn.
Moraal van dit verhaal: zorg dat je een afspraak bevestiging in je mail hebt anders heb je niets.
Namelijk: online voorkeur data/tijden doorgegeven. Vervolgens een week later een “reminder” gekregen om de voorkeur door te geven. Nogmaals gedaan; vorige voorkeuren waren foetsie nu; week later nog geen afspraak ingepland.
Dus ja dan ga je bellen. Degene aan de tel kon niets zien van mijn voorkeur data maar zou gelijk een afspraak voor me inplannen. Ik zou daar bevestiging van krijgen.
Na twee dagen nog niets gezien/gehoord.
Dus nogmaals bellen; deze gaf hetzelfde verhaal maar nu wel gelijk een tijd erbij.. en welja binnen een uur een afspraak bevestiging.
Vanochtend komen ze langs dus ben benieuwd; je krijgt zelfs te zien wie je monteur gaat zijn.
Moraal van dit verhaal: zorg dat je een afspraak bevestiging in je mail hebt anders heb je niets.
Monteur is langs geweest. Alles even aandraaien, kort nalopen (km stand e.d.). Fiets op de kant en de onderkant nog even nalopen & aandraaien. Niets speciaals.
Echter mag hij de controllerbox niet updaten; dat moet een babboe monteur doen. Wel uitleg gekregen van het probleem met de boxen (zoals bekend: vanwege de meeloop functionaliteit in standje 0). Duurde welgeteld 10-15 minuten de afspraak.
Onze fiets is ruim een jaartje oud (babboe go e). Nu weer “goedgekeurd” en wachten op een afspraak met babboe voor de controllerbox.
Echter mag hij de controllerbox niet updaten; dat moet een babboe monteur doen. Wel uitleg gekregen van het probleem met de boxen (zoals bekend: vanwege de meeloop functionaliteit in standje 0). Duurde welgeteld 10-15 minuten de afspraak.
Onze fiets is ruim een jaartje oud (babboe go e). Nu weer “goedgekeurd” en wachten op een afspraak met babboe voor de controllerbox.
Hierbij ook even mijn ervaringen met Guideon en de inspectie die inmiddels heeft plaatsgevonden.
Een afspraak gemaakt voor een inspectie op 10 september. Ze zouden tussen 16.00-20.00 uur komen. Je raad het al, om 21.00 uur nog niemand voorbij zien komen. Geen belletje van een monteur helemaal niets!
De volgende dag gebeld en gevraagd waarom de beloofde monteur zijn afspraak niet is nagekomen. Daar konden ze helaas niets over zeggen. Enkel dat ze een storing hadden. Het regende die avond dus ik denk dat de betreffende monteur er geen zin in had om in de regen een bakfiets te moeten inspecteren.
Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Op 18 oktober is er dan toch een monteur langsgekomen. De beste man die volgens mij 0 verstand van fietsen heeft, heeft netjes zijn checklist afgewerkt. Moertjes aangedraaid, bandjes opgepompt maar voor zover ik heb kunnen zien heeft hij niet naar de lasnaden gekeken. Ik heb hem in ieder geval niet op zijn rug onder de fiets zien liggen. Gelukkig heb ik dit zelf inmiddels meermaals gedaan om te constateren of ik ergens een breuk in een lasnaad zie. Maar goed, na een handtekening te hebben gezet een 'certificaat' gekregen maar of ik er nu een heel goed gevoel bij heb.....
2 dagen na de inspectie is vrouwlief op de bakfiets naar haar werk gegaan en ja hoor, op de terugweg een klapband. Waarschijnlijk heeft die ukkel van een monteur de band te hard opgepompt. Maar zie dat maar eens te bewijzen.
Mijn algemene ervaring met Guidion is dus niet al te best en heb niet echt vertrouwen dat ze hebben gecontroleerd wat ze hadden moeten controleren. Het voelt bij mij meer als een zoethoudertje. Maar goed, ik heb een certificaat dus mocht ik de fiets ooit willen verkopen dan heb ik in ieder geval iets in handen. De fiets is overigens uit 2021 is en ziet er verder nog prima uit. Voor zover ik kan zien zijn er ook geen breuken op de lasnaden o.i.d. tenzij dit aan de binnenzijde van de buis zit.
Een afspraak gemaakt voor een inspectie op 10 september. Ze zouden tussen 16.00-20.00 uur komen. Je raad het al, om 21.00 uur nog niemand voorbij zien komen. Geen belletje van een monteur helemaal niets!
De volgende dag gebeld en gevraagd waarom de beloofde monteur zijn afspraak niet is nagekomen. Daar konden ze helaas niets over zeggen. Enkel dat ze een storing hadden. Het regende die avond dus ik denk dat de betreffende monteur er geen zin in had om in de regen een bakfiets te moeten inspecteren.
Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Op 18 oktober is er dan toch een monteur langsgekomen. De beste man die volgens mij 0 verstand van fietsen heeft, heeft netjes zijn checklist afgewerkt. Moertjes aangedraaid, bandjes opgepompt maar voor zover ik heb kunnen zien heeft hij niet naar de lasnaden gekeken. Ik heb hem in ieder geval niet op zijn rug onder de fiets zien liggen. Gelukkig heb ik dit zelf inmiddels meermaals gedaan om te constateren of ik ergens een breuk in een lasnaad zie. Maar goed, na een handtekening te hebben gezet een 'certificaat' gekregen maar of ik er nu een heel goed gevoel bij heb.....
2 dagen na de inspectie is vrouwlief op de bakfiets naar haar werk gegaan en ja hoor, op de terugweg een klapband. Waarschijnlijk heeft die ukkel van een monteur de band te hard opgepompt. Maar zie dat maar eens te bewijzen.
Mijn algemene ervaring met Guidion is dus niet al te best en heb niet echt vertrouwen dat ze hebben gecontroleerd wat ze hadden moeten controleren. Het voelt bij mij meer als een zoethoudertje. Maar goed, ik heb een certificaat dus mocht ik de fiets ooit willen verkopen dan heb ik in ieder geval iets in handen. De fiets is overigens uit 2021 is en ziet er verder nog prima uit. Voor zover ik kan zien zijn er ook geen breuken op de lasnaden o.i.d. tenzij dit aan de binnenzijde van de buis zit.
heb ik echt niks aan vandaag (dag voor de afspraak):dr.nld schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:45:
2x SMS ontvangen: beste klant, onze inspecteur is onverwachts uitgevallen. We zijn nu op zoek naar een vervanger en nemen z.s.m contact met je op. Excuses voor het ongemak.
En ze sturen een e-mail om een nieuwe afspraak weer in te plannen. Nu kan ik niet meer binnen een week plannen. Afspraken beginnen nu pas na 25 oktober.
Benieuwd!
Na 25 oktober? Dus al ruim twee weken?
Of bedoelde je 25 november?
Oh my. Carqon roept ook modellen terug https://nos.nl/l/2543626
Er wordt afgeraden de fiets te gebruiken tot na de inspectie. Daar valt door de gebruiker niet veel aan op te lossen. We weten hier bovendien allemaal hoe rap het met die inspecties gaat, dus ik hoop voor de Carqon klanten dat ze snel iets horen.ps4mm schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:53:
Is wel een stuk simpeler op te lossen, ook door de gebruiker zelf
Voor de Babboe klanten is zo’n nieuw dossier natuurlijk ook niet echt wenselijk. Het gaat al zo lekker bij Accell..
Heeft iemand een update over de Winora bakfiets die momenteel worden geleverd, gebaseerd op de datums van hun bestellingen?
Ik heb de mijne op 26 juni besteld en nog steeds niets ontvangen. Vrienden uit Amsterdam kregen hun fiets binnen 5 maanden.
Ik heb de mijne op 26 juni besteld en nog steeds niets ontvangen. Vrienden uit Amsterdam kregen hun fiets binnen 5 maanden.
[ Voor 5% gewijzigd door olentzero op 08-11-2024 09:44 ]
Je hebt nog even te gaan, ze zijn nog in de tweede week van mei.olentzero schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:42:
Heeft iemand een update over de Winora bakfiets die momenteel worden geleverd, gebaseerd op de datums van hun bestellingen?
Weet iemand wat er gebeurd als je het ophalen van een City-E ouder dan 5 jaar hebt geweigerd bij de vervoerder? Na een mailtje aan Westerman stonden ze toch bijna voor de deur, de vervoerder belt gelukkig voordat hij gaat rijden dus dat kon ik vermijden.
Daarna 0,0 contact meer gehad vanuit Babboe, ook geen reguliere mailtjes meer. Alsof ik uit het systeem gehaald ben en niet meer besta voor ze. Op zich prima natuurlijk.
Daarna 0,0 contact meer gehad vanuit Babboe, ook geen reguliere mailtjes meer. Alsof ik uit het systeem gehaald ben en niet meer besta voor ze. Op zich prima natuurlijk.
Mogelijk nog een extra mail vanuit Babboe maar kan ook zijn dat ze het naast zich neerleggen. Dan is het resultaat dat je nu een fiets hebt die mogelijk onveilig is. Je kunt deze in de huidige staat niet meer verkopen aangezien je weet dat dit een terugroepmodel is.BrammG schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:00:
Weet iemand wat er gebeurd als je het ophalen van een City-E ouder dan 5 jaar hebt geweigerd bij de vervoerder? Na een mailtje aan Westerman stonden ze toch bijna voor de deur, de vervoerder belt gelukkig voordat hij gaat rijden dus dat kon ik vermijden.
Je hoort in dit geval niks meer van Babboe, ze hebben aan hun "plicht" gedaan. In geval van letsel zullen ze zich dan ook beroepen op het feit dat ze ophaalverzoek hebben gedaan. Zelf had ik nog wat correspondentie lopen maar dat is ook afgelopen. Ik heb de bakfiets in de opslag staan en wacht of ik de fiets in bezit moet hebben als de massaclaim komt. Anders ga ik 'm uit elkaar schroeven en onderdelen los verkopen.BrammG schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:00:
:strip_exif()/f/image/rrFe5DpRDMiQLXkvhykW06WY.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen komen ze onze Curve-E inspecteren. Ben benieuwd. Paar jaar oud, altijd binnen gestaan.
Hoe lang duurt zo’n inspectie eigenlijk?
Hoe lang duurt zo’n inspectie eigenlijk?
Lijkt me niet. Alleen zal je Babboe moeten aanschrijven dat je een fiets hebt die onder een terugroepactie valt maar dat je niet akkoord bent met de eenzijdig door Babboe opgelegde voorwaarden en dat je van Babboe verwacht dat ze conform consumentenrecht jou een deugdelijk product leveren en de fiets omruilen, en dat je indien Babboe de fiets niet omruilt je de koop wenst te ontbinden.wheeler schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:06:
[...]
Je hoort in dit geval niks meer van Babboe, ze hebben aan hun "plicht" gedaan. In geval van letsel zullen ze zich dan ook beroepen op het feit dat ze ophaalverzoek hebben gedaan. Zelf had ik nog wat correspondentie lopen maar dat is ook afgelopen. Ik heb de bakfiets in de opslag staan en wacht of ik de fiets in bezit moet hebben als de massaclaim komt. Anders ga ik 'm uit elkaar schroeven en onderdelen los verkopen.
[Afbeelding]
Heb ik gedaan uiteraard, alsnog geen reactie.
Ik heb een Babboe Big-E en onlangs is er een monteur van Guidion langs geweest voor een controle. Tijdens de inspectie constateerde hij roestgaten bij de trapas, wat volgens hem zonder twijfel een afkeurpunt is. Ongeveer een maand later ontving ik een e-mail van Babboe waarin stond dat de bakfiets weer de weg op mag, maar dat er op termijn enkele onderdelen vervangen moeten worden. Helaas werd daarbij niet duidelijk vermeld om welke onderdelen het precies gaat.
In het rapport van Babboe wordt aangegeven dat de roestgaten bij de trapas worden beschouwd als "product eigen gaten." Dit vind ik een opmerkelijke conclusie, aangezien de Guidion-monteur ze juist als afkeur bestempelde. Ik overweeg om hier bezwaar tegen te maken of mogelijk rechtsbijstand in te schakelen.
Daarnaast vind ik de volgorde van keuring en herkeuring bijzonder: de eerste keuring werd uitgevoerd door een onafhankelijke partij, terwijl de herkeuring en eindbeoordeling door Babboe zelf is gedaan. Het zou misschien juist andersom moeten, zodat er een objectieve eindbeoordeling plaatsvindt.
In het rapport van Babboe wordt aangegeven dat de roestgaten bij de trapas worden beschouwd als "product eigen gaten." Dit vind ik een opmerkelijke conclusie, aangezien de Guidion-monteur ze juist als afkeur bestempelde. Ik overweeg om hier bezwaar tegen te maken of mogelijk rechtsbijstand in te schakelen.
Daarnaast vind ik de volgorde van keuring en herkeuring bijzonder: de eerste keuring werd uitgevoerd door een onafhankelijke partij, terwijl de herkeuring en eindbeoordeling door Babboe zelf is gedaan. Het zou misschien juist andersom moeten, zodat er een objectieve eindbeoordeling plaatsvindt.
Mijn curve e uit 2021 is zojuist goedgekeurd. Er was niets te zien van scheuren of roest. Ik had ook niet anders verwacht. De bakfiets staat altijd binnen en heeft pas 2000 km op de teller. De monteur heeft tips gegeven over de zwakke punten waar ik in de toekomst op moet letten.
Nu nog flink wat kilometers ermee rijden, want verkopen zal niet makkelijk gaan.
Nu nog flink wat kilometers ermee rijden, want verkopen zal niet makkelijk gaan.
Mijne ook, omgeving Breda toevallig?Talleke schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:06:
Mijn curve e uit 2021 is zojuist goedgekeurd. Er was niets te zien van scheuren of roest. Ik had ook niet anders verwacht. De bakfiets staat altijd binnen en heeft pas 2000 km op de teller. De monteur heeft tips gegeven over de zwakke punten waar ik in de toekomst op moet letten.
Vraag me af of verkopen nu makkelijker gaat. Zijn de fietsen op marktplaats nog steeds verboden aan te bieden?
Hier is ie nog wel een paar jaar in gebruik, hopelijk is de storm dan wat gaan liggen en krijgen we er nog wat voor terug. Maar dat zien we dan wel weer
De Babboe bakfietsen staan nu weer op Marktplaats met merk en type er bij dus het lijkt er op dat het weer kan. Voorheen zag je ze soms wel staan maar dan was het altijd stiekem zonder Babboe te noemen.DCNY schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:27:
[...]
Mijne ook, omgeving Breda toevallig?Monteur deed er zo'n 10 per dag zei hij.
Vraag me af of verkopen nu makkelijker gaat. Zijn de fietsen op marktplaats nog steeds verboden aan te bieden?
Hier is ie nog wel een paar jaar in gebruik, hopelijk is de storm dan wat gaan liggen en krijgen we er nog wat voor terug. Maar dat zien we dan wel weer
hier heeft de rechtsbijstand weer een bericht gestuurd..... eens kijken of we nu wel een antwoord krijgen waar we iets mee kunnen.....
positie is: fiets uit 2016 is in 2023 volledig vernieuwd, dus is "nieuw"...... Babboe geeft ons 567 euro..... wij zijn het daar niet mee eens...
positie is: fiets uit 2016 is in 2023 volledig vernieuwd, dus is "nieuw"...... Babboe geeft ons 567 euro..... wij zijn het daar niet mee eens...
En? Kon je er iets mee?miel schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:58:
hier heeft de rechtsbijstand weer een bericht gestuurd..... eens kijken of we nu wel een antwoord krijgen waar we iets mee kunnen.....
Ah ze hebben (weer) een bericht naar Babboe gestuurd. Excuus, las je bericht alsof zij jou een bericht hadden gestuurd.
Ter info. Tijd meegelezen op dit forum. Deze week is bij ons de Babboe City Mountain geleverd (Leiden) . Chauffeur ging daarna naar Zoetermeer. Bakfiets is in juni ingeleverd.
Gisteren een mailtje van Gidion gekregen over de 'inspectie' van onze Babboe Curve-E uit 2023. We konden dinsdagochtend 'al' een afspraak plannen.
Dus ik ben benieuwd . . .
Dus ik ben benieuwd . . .
Zojuist een mail gehad dat de Winora dinsdag a.s. wordt afgeleverd. Mooi, "maar" 6 maanden hoeven wachten 
Kunnen we in ieder geval aan onze kant het hoofdpijndossier afsluiten.

Kunnen we in ieder geval aan onze kant het hoofdpijndossier afsluiten.
[ Voor 26% gewijzigd door KillaZ op 15-11-2024 16:09 ]
K to the KillaZ
Hier zegt ARAG dat ze richting Babboe gaan "dreigen" met een rechtszaak. Ik ben ondertussen helemaal klaar met dit gezeik. Onze bakfiets ziet er nog prima uit, geen half afgeraffelde lasnaden of overmatige roest, dus ze kunnen mij wat. Ik blijf de fiets zolang als het nodig is nog gebruiken.
Overigens zou onze fiets aangemeld zijn bij Westerman, maar van hen hebben we nooit wat gehoord.
Hopelijk kan ik t.z.t. de fiets (met het eerlijke verhaal erbij) alsnog voor een bedragje verkopen.
En fietsen van de Accell groep komen er hier niet meer in, zelfs Koga niet.
Overigens zou onze fiets aangemeld zijn bij Westerman, maar van hen hebben we nooit wat gehoord.
Hopelijk kan ik t.z.t. de fiets (met het eerlijke verhaal erbij) alsnog voor een bedragje verkopen.
En fietsen van de Accell groep komen er hier niet meer in, zelfs Koga niet.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
*knip* idd offtopic, daar is V&A of marktplaats voor
[ Voor 86% gewijzigd door twain4me op 17-11-2024 16:08 ]
Nu staat dit op de omruil webshop (misschien al wat langer?)
Deze accessoires kunnen worden besteld met een accessoire voucher. Het is niet mogelijk om met een omruilcertificaat of dagwaardecertificaat een accessoire te bestellen. Let op: niet alle (Babboe) accessoires zijn opgenomen in dit assortiment. Ben je op zoek naar een specifieke (Babboe) accessoire, die niet op deze site aangeboden wordt, dan kun je deze via de reguliere weg kopen bij Babboe of bij Leenders Bikes.
Lezen jullie dit als je kan de voucher ook bijv bij Leenders inleveren?
Deze accessoires kunnen worden besteld met een accessoire voucher. Het is niet mogelijk om met een omruilcertificaat of dagwaardecertificaat een accessoire te bestellen. Let op: niet alle (Babboe) accessoires zijn opgenomen in dit assortiment. Ben je op zoek naar een specifieke (Babboe) accessoire, die niet op deze site aangeboden wordt, dan kun je deze via de reguliere weg kopen bij Babboe of bij Leenders Bikes.
Tja.... 🤨
Nee.A.Geerts schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:25:
Nope.A.Geerts schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:25:
Kijkt ARAG dan niet naar de collega's van DAS hoe zij het aanpakken? Of is de uitkomst van die schikking reden voor anderen om verder te procederen?PaT schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:15:
Hier zegt ARAG dat ze richting Babboe gaan "dreigen" met een rechtszaak.
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Gewoon met mijn boerenverstand zou ik als grote verzekeraars gezamenlijk optrekken in dit dossier.wheeler schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:29:
[...]
Kijkt ARAG dan niet naar de collega's van DAS hoe zij het aanpakken? Of is de uitkomst van die schikking reden voor anderen om verder te procederen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Duurt 6 maanden, maar dan heb je ook wat. Zojuist bericht van Westerman ontvangen, woensdag komt de Winora binnen. 15 mei besteld, omgeving Utrecht
Gistermiddag ook op de website ineens de track&trace voor de Winora en 's avonds een mail van Westerman, zoals ook te lezen in het Winora topic.
Woensdag om 07:45 zijn we het eerste adres, volgens de site, maar ook volgens de man van Westerman die ik belde ivm verhuizing afgelopen zomer.
Woensdag om 07:45 zijn we het eerste adres, volgens de site, maar ook volgens de man van Westerman die ik belde ivm verhuizing afgelopen zomer.
Er wordt plotseling een groot aantal Winora's verkocht op Marktplaats. Sommige mensen zeggen dat het 6 maanden heeft geduurd.
https://www.marktplaats.nl/q/winora+fub/#sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING
Misschien hebben ze de leveringen opgeschroefd, laten we zien of dat het geval is en of ze dit tempo volhouden.
Misschien hebben ze de leveringen opgeschroefd, laten we zien of dat het geval is en of ze dit tempo volhouden.
Vanochtend de Guidion / babboe monteur over de vloer gehad voor de inspectie van onze bakfiets.
Er zijn 2 puntjes naar boven gekomen en die worden doorgestuurd naar een 'expert'.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/22tvLFIhTzWmgmFlD3YUM2xw.jpg?f=user_large)
Twee lasnaden op het punt waar de zadelstang vast zit aan de voor-as en waarvan zelfs een kleuter kan zien dat ze niet goed gelast zijn. En een gaatje wat een 'lasbel' kan zijn aan de voorzijde onder de bak.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eWM289O74UqPc8ppJTdxrRYe.jpg?f=user_large)
Als het goed is krijgen we vandaag nog per mail uitsluitsel van 'de expert'. Ik ben benieuwd.
Maar voor mij is het in elk geval duidelijk; we hebben dan wel geen krakfiets maar wel eerder een wrakfiets dan een bakfiets.
Er zijn 2 puntjes naar boven gekomen en die worden doorgestuurd naar een 'expert'.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/22tvLFIhTzWmgmFlD3YUM2xw.jpg?f=user_large)
Twee lasnaden op het punt waar de zadelstang vast zit aan de voor-as en waarvan zelfs een kleuter kan zien dat ze niet goed gelast zijn. En een gaatje wat een 'lasbel' kan zijn aan de voorzijde onder de bak.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eWM289O74UqPc8ppJTdxrRYe.jpg?f=user_large)
Als het goed is krijgen we vandaag nog per mail uitsluitsel van 'de expert'. Ik ben benieuwd.
Maar voor mij is het in elk geval duidelijk; we hebben dan wel geen krakfiets maar wel eerder een wrakfiets dan een bakfiets.
Tot mijn grote verbazing is de fiets . . . goedgekeurd?!
"Op deze punten hebben wij geen veiligheidsissues aangetroffen. Dit betekent dat de veiligheidswaarschuwing niet meer van toepassing is op jouw bakfiets. Je kunt dus weer op pad met jouw Babboe, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact opnemen wanneer het zover is."
Nu breekt mijn bakfiets klomp!
"Op deze punten hebben wij geen veiligheidsissues aangetroffen. Dit betekent dat de veiligheidswaarschuwing niet meer van toepassing is op jouw bakfiets. Je kunt dus weer op pad met jouw Babboe, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact opnemen wanneer het zover is."
Nu breekt mijn bakfiets klomp!
Ik heb uiteindelijk de bakfiets zo lang niet meer nodig gehad dat ik besloten heb de fiets om te wisselen voor 2 elektrische fietsen. Die werden in 4 dagen geleverd. Ze staan zo op de stoep.
Ook voor ons lijkt het einde van deze malaise in zicht. Althans, dit hoofdstuk. Onze vervangbakfiets komt aanstaande vrijdag, 6 maanden na bestelling.
En ik mag met onze Curve nog steeds wachten op een controle. En ik ben ook heel benieuwd naar de accessoires waar we uit kunnen kiezen.
Wij willen de afdekhoes die alleen over de bak heen gaat.
Wij willen de afdekhoes die alleen over de bak heen gaat.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/W5OZJrL7Z3W43l48DHbpQVL6.jpg?f=user_large)
Je kunt al kijken naar de accessoires: ga naar shop.controleerjebakfiets.nl en selecteer accessoireshsb85 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:10:
En ik mag met onze Curve nog steeds wachten op een controle. En ik ben ook heel benieuwd naar de accessoires waar we uit kunnen kiezen.
Wij willen de afdekhoes die alleen over de bak heen gaat. [Afbeelding]
Mmm dat is weer erg jammer, niets van die accessoires heb ik nodig of kan ik wat mee...Bakfietsje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:42:
[...]
Je kunt al kijken naar de accessoires: ga naar shop.controleerjebakfiets.nl en selecteer accessoires

Zijn er al mensen met een voucher voor accessoires dan?
Ja, ik had hem al voordat ik de bakfiets kreeg
Ik zit ook al 4 weken te wachten op mijn certificaat. Denk je dat het bellen heeft geholpen?martijn_van_eck schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:41:
* Wat denk je.... als ik hem invoer in de webshop krijg ik de melding "Het omruilcertificaat dat je invoert is niet geldig of niet te herkennen".![]()
Mijn e-mail adressen hebben ze intussen al geblokeerd op de hulpdienst. Toen ik belde, vroegen ze direct om omslachtig telefoonnummers & codes te dicteren.
Inmiddels 3 weken verder met een ongeldig certificaat. Fiets is 11 weken geleden opgehaald. Dus of het helpt.... waarschijnlijk niet. Krijg eerder het idee dat ze foutieve certificaten opsturen om mensen weer even stil te krijgen. Elke keer krijg ik hetzelfde verhaal. "dat er maar een selectief groepje de certificaten uit kan geven", "u moet nog even geduld hebben", "we doen ons uiterste best om uw probleem spoedig op te lossen".LatchRazu schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:43:
[...]
Ik zit ook al 4 weken te wachten op mijn certificaat. Denk je dat het bellen heeft geholpen?
Mijn e-mail adressen hebben ze intussen al geblokeerd op de hulpdienst. Toen ik belde, vroegen ze direct om omslachtig telefoonnummers & codes te dicteren.
Maar ik blijf ze net zolang stalken (bellen) tot ik mijn fiets heb.
Mijne wordt vandaag gecontroleerd. Ben benieuwd hoeveel afkeur punten er zijn die daarna door de expert worden goedgekeurd:)
Yes en ook al ingewisseld voor de slipmathsb85 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:45:
[...]
Mmm dat is weer erg jammer, niets van die accessoires heb ik nodig of kan ik wat mee...![]()
Zijn er al mensen met een voucher voor accessoires dan?
Ze willen zoveel mogelijk van de verliezen in 2025 boeken ofzo?martijn_van_eck schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:19:
[...]
Krijg eerder het idee dat ze foutieve certificaten opsturen om mensen weer even stil te krijgen.
Dat ze de eerste paar maanden een gebrekkige voorraad hebben is verstaanbaar, maar na een jaar nog steeds dit soort gedrag... Begin ze echt met een passie te verachten.
Hij is volledig goedgekeurd. Dus ook de Guidion inspecteur heeft geen problemen kunnen vinden.Pendora schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:18:
Mijne wordt vandaag gecontroleerd. Ben benieuwd hoeveel afkeur punten er zijn die daarna door de expert worden goedgekeurd:)
Die van ons is al 2 maanden geleden goedgekeurd maar nog steeds geen certificaat. Net Babboe gebeld en ze gaan er achteraan, dus zouden binnen 5 werkdagen reactie moeten hebben. Kan ik dat onding ondertussen al verkopen zonder dat ik het certificaat in handen heb?
Weet iemand al wat de 'upgrade' is die we als nieuwe City Mountain eigenaren nog moeten ontvangen?
Als ik het goed begreep zou er een zwaardere accu nagestuurd worden. Misschien gaat het daar om?Jasphur schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:24:
Weet iemand al wat de 'upgrade' is die we als nieuwe City Mountain eigenaren nog moeten ontvangen?
Hier in de straat wordt er komende week ook 1 geleverd heb ik begrepen. Die gaat direct Marktplaats op voor 3000-3500 euro.olentzero schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:08:
Er wordt plotseling een groot aantal Winora's verkocht op Marktplaats. Sommige mensen zeggen dat het 6 maanden heeft geduurd.
Die heb ik aldomin8r schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:11:
[...]
Als ik het goed begreep zou er een zwaardere accu nagestuurd worden. Misschien gaat het daar om?
Nee, ik doel echt op de upgrade waar zij het over hebben in de email.
De fiets, grotere accu en accessoire heb ik inmiddels. Nu dus nog die upgrade.Beste Jasphur,
We hebben goed nieuws! De Babboe City Mountain die je hebt uitgezocht met je omruilcertificaat staat klaar voor verzending. Je ontvangt een mail van onze logistieke partner Westerman met meer informatie over de levering.
Belangrijke informatie over jouw Babboe City Mountain:
• Jouw Babboe City Mountain is volledig geïnspecteerd en je mag er direct op fietsen
• In een later stadium ontvang je van ons een e-mail om een afspraak te maken voor een upgrade die we zullen doen aan je bakfiets. We komen hiervoor bij jou thuis en dit is uiteraard gratis.
• Daarnaast willen we je informeren dat je fiets nu een 400 Wh accu heeft. Omdat je oorspronkelijk een 500 Wh accu hebt besteld, wordt deze nog apart nageleverd. Dit is gratis en daar hoef je niets voor te doen.
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Alvast veel fietsplezier!
Met vriendelijke groet,
Babboe
Hier is mijn Curve Mountain-E eindelijk opgehaald. Inmiddels heb ik al een andere fiets (Batavus Dinsdag Exclusive) gekocht want dat was het idee al in Februari toen ik de bakfiets had verkocht (op dezelfde dag als dat de terugroepactie werd gestart...)
Ik zie er ook niks in om via die shop wat te kopen dus ik ga kijken naar andere opties.
Ik zie er ook niks in om via die shop wat te kopen dus ik ga kijken naar andere opties.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.