Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste
Acties:

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 19:25
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding]

Of had je liever een totaal overview gehad? :P Want dan moet ik heel de fiets weer van zn plek halen haha. Nogal een krappe voortuin. Wellicht dat @Morto die foto kan en wil maken.
valt me op dat ze erg veel ringen gebruiken bij het vastzetten van die bak. grote carrosseriering, veerring en ook nog een sluitring. Die laatste hadden ze wel achterwege kunnen laten, en lijkt in deze foto ook nog eens dat alles netjes rvs is maar de veerring niet 8)7

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Dani86 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:07:
Heb een "update" ontvangen van de RBV.

De update is eigenlijk geen update. Babboe heeft erg goede verkopers denk ik.

Er wordt gezegd dat Babboe het uitleveren gaat opschalen de komende weken en dat het de hoogste prioriteit heeft. Hier geloof ik geen snars van want dit roept Babboe al maanden.
Ze vinden zichzelf erg zielig.

Tot zover mijn update die geen update is.

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Accel dit verhaal net zo lang oprekt tot ze Babboe kunnen laten klappen. Opgeruimd staat netjes en wij blijven met lege handen achter, let maar op.

Ik ben dan ook benieuwd naar wat stichting bakfietsclaim gaat doen.
Ze riepen inderdaad in Juni al dat ze gingen opschalen. Of dat daadwerkelijk gebeurt (is) weet je nooit want er is 0,0% transparantie over het proces. Ze kunnen het gewoon roepen als zoethouder terwijl ze het proces laten voortkabbelen.

Zover ik weet hebben de investeerders aangegeven Accell te blijven steunen om dit goed af te kunnen ronden. Ik heb zo mijn twijfels over dit proces maar als ze Babboe bewust laten klappen is Accell wel alle credibiliteit kwijt. Dat willen investeerders ook niet. Dan hadden ze dat meteen moeten doen voor dat ze allerlei beloftes hebben gedaan.

Ik vermoed wel dat ze dit proces zo traag als mogelijk laten voortkabbelen. Op die manier kunnen ze met smoesjes hun bestaande voorraad er in duwen om die kwijt te raken zodat het ze zo min mogelijk geld gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Roelant schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:33:
[...]

Da's logisch, want wat ik uit je andere reacties opmaak is dat je een City hebt, en het is een probleem wat sterker is met de (voorbanden van) de Curve en andere vergelijkbare driewielers. Volgens de fietsenmaker om twee redenen. Enerzijds omdat (overdreven getekend) de wielen soort van zo staan tov de bak:

/ [___] \

En anderzijds omdat ze sowieso meer te "lijden" hebben, omdat ze niet (kunnen) meedraaien en -kantelen zoals natuurlijk is voor een wiel en bij een tweewieler gewoon gebeurt. Je krijgt dus meer/ander soort frictie tussen wegdek en band, met name in de bochten, wat zich vertaalt naar torsie/frictie op de buiten-binnenbant-combinatie. Wat mogelijk de reden is dat ze enigszins onder een hoek geplaatst zijn.

Geen idee of het allemaal helemaal waar is, maar feit is dat de zijwanden van de binnenband er na een jaar of wat uitzien alsof er een egeltje mee geknuffeld heeft* 😋 - en dat het met de stevigere banden minder erg lijkt vooralsnog.

* Zie het gebied tussen de linker twee plakkers op deze foto voor een voorbeeld.
Ik geloof je meteen! De hogere zijwaartse frictie is ook een reden waarom bij de 3 wiel modellen de spaken nog sneller breken dan bij de City-E modellen (waar de achterwielmotor te grote klappen geeft op de spaken). Dit klinkt allemaal dus erg logisch.
Ondanks dat besef ik me wel door dit technische verhaal dat ik echt even op zoek moet naar koffie!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
domin8r schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:25:
[...]

Ze riepen inderdaad in Juni al dat ze gingen opschalen. Of dat daadwerkelijk gebeurt (is) weet je nooit want er is 0,0% transparantie over het proces. Ze kunnen het gewoon roepen als zoethouder terwijl ze het proces laten voortkabbelen.

Zover ik weet hebben de investeerders aangegeven Accell te blijven steunen om dit goed af te kunnen ronden. Ik heb zo mijn twijfels over dit proces maar als ze Babboe bewust laten klappen is Accell wel alle credibiliteit kwijt. Dat willen investeerders ook niet. Dan hadden ze dat meteen moeten doen voor dat ze allerlei beloftes hebben gedaan.

Ik vermoed wel dat ze dit proces zo traag als mogelijk laten voortkabbelen. Op die manier kunnen ze met smoesjes hun bestaande voorraad er in duwen om die kwijt te raken zodat het ze zo min mogelijk geld gaat kosten.
Welke smoesjes gebruiken ze dan om hun bestaande (goedgekeurde) voorraad uit te leveren? En het is toch helemaal prima als ze hun voorraad gebruiken, die is immers sneller leverbaar dan een product wat nog gebouwd moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:35:
[...]

Welke smoesjes gebruiken ze dan om hun bestaande (goedgekeurde) voorraad uit te leveren? En het is toch helemaal prima als ze hun voorraad gebruiken, die is immers sneller leverbaar dan een product wat nog gebouwd moet worden?
Volgens mij is het al een paar maanden geleden dat er opdook dat het nieuwe model goedgekeurd zou zijn, tegens is mensen hier eerder verteld dat er een compleet nieuw model zou komen.

Dat ze dan nu oude voorraad uitleveren die goedgekeurd zijn, roept natuurlijk wel vragen op. In de hele houding van Babboe zou het natuurlijk niets verbazen (zelfs begrijpelijk) dat ze met het nieuwe model wachten tot ze zeker hebben of ze de oude voorraad nog ergens in kunnen zetten. Als ze nu al een nieuw model hadden gehad waren de meeste mensen vast niet tevreden geweest met een oud model.

Belangrijk in deze is allicht niet of het wel of niet begrijpelijk etc is, mensen voelen zich al een klein jaar lang belazerd en in de kou gezet. Dan ga je naar alles kijken wat discutabel is of kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domin8r
Wolly schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:35:
[...]

Dit soort zaken:

"Zoals vermeld in onze vorige e-mail, duurt de levering van de door jou gekozen bakfiets langer dan verwacht. Op dit moment zijn de levertijden nog niet bekend en we werken er hard aan om dit zo snel mogelijk te verduidelijken. Wel kunnen we je de volgende alternatieven aanbieden die je wellicht eerder op weg kunnen helpen"

Als het geen smoesje is dan is het wel complete onkunde..

Het voelt mij meer als smoesjes om niet de "dure" Winora te hoeven leveren maar hun bestaande voorraad fietsen en bakfietsen bij ons te dumpen. Inderdaad sneller leverbaar maar niet wat beloofd is en niet wat mensen verwachten.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
domin8r schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:25:
[...]
Nee, ik denk dat dat vooral een financiële kwestie is. Die hele terugroepactie is een gigantische kostenpost; dat kost bakken met geld. En stel, Babboe/Accell heeft AL dat geld op een spaarrekeningetje gereserveerd staan, dan levert dat rente op waarmee het uiteindelijk goedkoper wordt.

Als ze dat geld ergens moeten lenen dan geldt hetzelfde, maar dan omgekeerd. Dan kost het een kapitaal aan rente en doen ze langer over het aflossen. Dus ook dan is het voordelig om langzaam aan te doen.

Bedenk ook dat al dat geld ergens vandaan moet komen, nu er praktisch geen inkomsten meer zijn maar de uitgaven aan productie, materialen en personeel wel doorlopen (en als het goed is zelfs sterk toegenomen zijn). Waar dat geld vandaan komt? Geen idee, maar ik kan me zo voorstellen uit de andere Accell merken en de investeerders.

Voor de duidelijkheid, ik wil het absoluut niet goed praten, maar ik begrijp zeker wel dat ze geen haast hebben.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40
Lijkt me nu ook stug dat ze de boel willen laten klappen. Was vele vele malen goedkoper geweest om direct de boel te laten klappen. Er moet veel gebeuren wil het hoofdkantoor aansprakelijk gesteld worden. Ik denk wel dat ze er bang voor waren maar ik weet niet welke rekensom goedkoper was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-01 09:48
Na drie maanden nog geen voucher, maar nu gaan ze het met spoed doorzetten...
Het is wel al maandenlang 'drukker dan normaal' bij de klantenservice. Je zou denken dat dat het nieuwe normaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domin8r
Lisa_01 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:32:
Het is wel al maandenlang 'drukker dan normaal' bij de klantenservice. Je zou denken dat dat het nieuwe normaal is.
Voor wat betreft de klantenservice is het bij Babboe niet veel anders dan bij andere bedrijven. Wat genoemd wordt als "drukker dan normaal" is natuurlijk gewoon dat er structureel te weinig mensen zitten. DIt is begonnen in de covid periode en daarna niet echt beter geworden.

• Babboe omruil
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-01 23:33
Het framenummer van onze Babboe is erg laat herkend en er is geconstateerd dat de bakfiets in aanmerking komt voor omruilen. Op 12 september is hij opgehaald en wij ontvingen diezelfde avond certificaat met de omruilcode…. Diezelfde avond en de paar dagen erna geprobeerd om de Winona te bestellen maar helaas…. De code werkte (nog) niet. Al snel daarna is de Winona op de website als ‘niet op voorraad’ gezet en dus niet te bestellen. Hopelijk wordt hij (ooit) weer leverbaar. Waarom de omruilcode niet werkt wordt, as we speak, nog door Babboe uitgezocht. We hebben niets aan een ebike maar gaan absoluut voor een nwe bakfiets!

• xscyther
Babboe omruil schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:38:
Het framenummer van onze Babboe is erg laat herkend en er is geconstateerd dat de bakfiets in aanmerking komt voor omruilen. Op 12 september is hij opgehaald en wij ontvingen diezelfde avond certificaat met de omruilcode…. Diezelfde avond en de paar dagen erna geprobeerd om de Winona te bestellen maar helaas…. De code werkte (nog) niet. Al snel daarna is de Winona op de website als ‘niet op voorraad’ gezet en dus niet te bestellen. Hopelijk wordt hij (ooit) weer leverbaar. Waarom de omruilcode niet werkt wordt, as we speak, nog door Babboe uitgezocht. We hebben niets aan een ebike maar gaan absoluut voor een nwe bakfiets!
Dit hoort denk ik in het Babboe topic plaats (Babboe bakfiets terugroepactie).

De Winora is voorheen vaak uit voorraad geweest en vaak ook weer terug gekomen. Nu Babboe oude voorraad die goedgekeurd zijn uit kunnen leveren, ben ik benieuwd of dat nog steeds het geval zal zijn

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 08:32

JKa

Jeetje, weer een nieuw voorbeeld waarbij Babboe faalt. Wat slecht zeg. Tot op heden is het niet gelukt om een nieuwe bakfiets te bestellen? Heb je al gebeld met Accell? Misschien dat zij meer voor je kunnen doen? +31513788112
Of met Babboe +31513788136

Ik zou er niet teveel op hopen maar wellicht heb je succes!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Heb je hetzelfde e-mail adres voor de bestelling gebruikt, wat ook bekend is bij Babboe, waar je het certificaat op hebt ontvangen? Volgens mij werkt de code alleen daarmee namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
domin8r schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:44:
[...]

Voor wat betreft de klantenservice is het bij Babboe niet veel anders dan bij andere bedrijven.
Dat is het wel. Ze hebben daadwerkelijk een service buitenaf ingekocht (curacao of die richting wordt gesuggereerd) die totaal niet in contact staat met Babboe en dus werkelijk waar niets meer zijn dan een afweerservice.

Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk een kulreden pur sang! Doordat grote bedrijven ervoor te kiezen om klantenservices op te zetten waarbij het enige doel is om de consument te ontmoedigen, betekend niet dat dat goed is of als standaard geaccepteerd dient te worden.

• HCRV
  • Laatst online: 07-05 12:54
Hier precies het zelfde verhaal, eerst niet herkend en uiteindelijk op 18-09 opgehaald en netjes een voucher gekregen.
Maar helaas werkt de voucher niet, tot op heden niet serieus geholpen.
Je kan bellen en mailen wat je wil maar je komt geen steek verder, ook accel helpt niet mee.
We kunnen dus wel concluderen dat ze het er om doen om alles nog meer te rekken.

Ik heb er geen goed woord meer voor over!

• Babboe omruil
Morning! Ook bij gebruik van hetzelfde mailadres werkte de code niet…. Ik wacht nu maar af tot de Winona weer te bestellen is maar zal ook weer eens bellen.

• HCRV
Babboe omruil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:45:
Morning! Ook bij gebruik van hetzelfde mailadres werkte de code niet…. Ik wacht nu maar af tot de Winona weer te bestellen is maar zal ook weer eens bellen.
waar moet je het email adres invullen dan?
zo ver kom ik nog niet eens, stap 1 is de voucher code invullen en daar krijg ik al de volgende foutmelding:

Het omruilcertificaat kan niet ingewisseld worden. Dit kan een van de volgende redenen hebben:
Je hebt meer dan 1 fiets in je winkelmandje en je gebruikt een code om je fiets om te ruilen;
De certificaatcode is al een keer gebruikt;
De code is niet correct ingevoerd en wordt daardoor niet herkend;
Je emailadres komt niet overeen met het emailadres dat je hebt ingevoerd bij de aanmelding.

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56
Lisa_01 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:32:
Hier hetzelfde, gaat lekker daar.

• Babboe omruil
Precies, zo ook bij ons!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

xscyther schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:59:
[...]

Dat is het wel. Ze hebben daadwerkelijk een service buitenaf ingekocht (curacao of die richting wordt gesuggereerd) die totaal niet in contact staat met Babboe en dus werkelijk waar niets meer zijn dan een afweerservice.

Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk een kulreden pur sang! Doordat grote bedrijven ervoor te kiezen om klantenservices op te zetten waarbij het enige doel is om de consument te ontmoedigen, betekend niet dat dat goed is of als standaard geaccepteerd dient te worden.
Dat bedrijven callcenters outsourcen naar de Antillen zie je geregeld. Maar deze gasten zijn volgens mij idd ingehuurd om je van het kastje naar de muur te sturen.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:55
Een maand geleden is onze bakfiets opgehaald. Daarna niks meer van Babboe gehoord dan wel een omruilcertificaat ontvangen.

Meerdere keren gebeld en elke keer hetzelfde verhaal dat ze het zo druk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-u-s-t-i-n
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste heren en dames, wij hebben een Babboe City Mountain met naafversnelling en tent van eind 2019 (ik heb op de bon staan 2021, maar Babboe zegt zelf dat hij van 2019 is). Babboe wil deze morgen al op komen halen (ik ontving hierover zojuist een mail), enkel wil Babboe op de mail niet bevestigen dat ze hem omruilen voor een gelijkwaardig alternatief. Namelijk een Winora/andere bakfiets dan Babboe met naafversnelling en tent tegen de regen. Zijn er hier meer mensen die op vergelijkbare gronden niet akkoord zijn gegaan met de voorwaarden die Babboe geeft voor een gelijkwaardig alternatief (zij noemen enkel een bedrag en kiezen zelf welke modellen daar dan binnen vallen) alvorens over te gaan tot daadwerkelijke inruil/laten ophalen van de Babboe bakfiets? En is er bij iemand hier een manier bekend om Babboe te houden aan haar plicht, of is Babboe enkel bereid dit te doen na juridische stappen?

[ Voor 4% gewijzigd door J-u-s-t-i-n op 02-10-2024 09:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Welkom op bij GoT @J-u-s-t-i-n.

Als je fiets van na januari 2019 is dan krijg je een voucher voor een nieuwe fiets die je volledig vergoed krijgt, dit had je al moeten kunnen zien toen je je fiets aanmelde bij https://controleerjebakfiets.nl/. Je kan alleen kiezen uit de bakfietsen uit de terugroepactiewebshop, daarin zitten oa de Winora fub2 en het nieuwste model City Mountain.

Wat betreft de regentent, er zijn eerder beloftes gedaan door Babboe dat iedereen of een gratis inspectie krijgt of een asseccoire, maar daar zijn nog helemaal geen spelregels van bekend. Dus wat dat betreft is het afwachten. Overigens mag je de tent gewoon houden en hoef je die niet in te leveren. De tent past wel op het nieuwe model City Mountain maar niet op de Winora.

Voor meer vragen over de Winora, ga naar: Het grote Winora bakfiets topic

Dit is de beste deal die je van Babboe op dit moment kan krijgen, zonder juridische stappen te nemen. Er is via rechtsbijstandverzekeringen tegen een aantal personen hier al eens gemeld dat een juridische strijd met Babboe jaren kan gaan duren en dat de manier waarop ze rekenen met de afschrijving niet eens heel gek is.

Daar is vrijwel niemand het mee eens, de waarom daarvan kun je lezen in de laatste 80+ pagina's van dit topic. Ik wil je aanraden daar toch even doorheen te bladeren om te kijken of er antwoorden op je vragen te vinden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 02-10-2024 10:12 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Zoals hierboven al gezegd zou je volgens de spelregels een nieuwe bakfiets moeten krijgen.

Naast de tent hoef je eigenlijk vrij weinig in te leveren zo lang de bakfiets maar de vrachtwagen in kan. Accu, acculader, bagagedrager etc etc. Ze zeggen wel dat je het in moet leveren, maar Westerman doet er niets mee. Bij ons hebben ze de bakfiets meegenomen zoals wij m aanleverde, geen moment gevraagd naar de accu of lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:51
Indire schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:32:
Heb net m'n nieuwe City-Mountain geleverd gekregen. Regentent past er prima op hier!

Las hier ergens dat je bij de nalevering van de 500w-accu die van 400w zou mogen houden, maar bij de bakfiets kwam alvast een retourdoos meegeleverd bestemd voor de 400w-accu.
Hoe oud is jou tent want ik heb nogmaals gekeken maar past echt totaal niet onze tent was gekocht op 04 november 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
Ik kreeg vanmorgen weer een mail dat ze morgen mijn fiets komen ophalen.
Ze snappen blijkbaar niet dat mensen niet altijd thuis zijn dus ik kan ze weer afzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Morto schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Hoe oud is jou tent want ik heb nogmaals gekeken maar past echt totaal niet onze tent was gekocht op 04 november 2023.
Buizen alle andersom geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-06 14:47
Dit klinkt wel positief..kans op omvallen lijkt me zo wat kleiner geworden..

https://www.nu.nl/economi...iljoen-minder-schuld.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:51
xscyther schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Buizen alle andersom geprobeerd?
Ja dat heb ik ook geprobeerd maar nog steeds niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nou, dat plastic sierdopje van de Yamaha middenmoter is er al weer vanaf haha. Nat geworden ofzo. Heb zelf nog wat dubbelzijdig montagetape liggen, dus plak het er zo weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:18:
Nou, dat plastic sierdopje van de Yamaha middenmoter is er al weer vanaf haha. Nat geworden ofzo. Heb zelf nog wat dubbelzijdig montagetape liggen, dus plak het er zo weer op.
Nou dat is toch zeker een week goed gegaan. Lijkt erop dat de kwaliteit van Babboe iig iets verbeterd is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
xscyther schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Nou dat is toch zeker een week goed gegaan. Lijkt erop dat de kwaliteit van Babboe iig iets verbeterd is >:)
Dop zit er al weer op :+ niks aan het handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janne85
Ik probeerde gisteren Guidion te bellen. Na een langdradig keuzemenu de laatste optie gekozen, overige vragen: 'u kunt helaas geen bericht inspreken, want de voicemail-inbox is vol'
Nog een keer gebeld, dan maar gewoon keuze 1 gedaan. Toen kreeg ik wel iemand aan de lijn van Guidion.
Dus ik zeg dat ik iets wilde vragen over de inspectie van mijn Babboe bakfiets.
En wat was de reactie?
'Mevrouw..U spreekt met Guidion. Wij zijn een installatiebedrijf'
'Maar jullie doen de inspectie van Babboe bakfietsen'
'Oh...'

Al met al geen stap verder gekomen, want daarna werd de verbinding verbroken. Klonk als een topbedrijf 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Wolly op 05-10-2024 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:49

Matjan

:D

Janne85 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:10:
Ik probeerde gisteren Guidion te bellen. Na een langdradig keuzemenu de laatste optie gekozen, overige vragen: 'u kunt helaas geen bericht inspreken, want de voicemail-inbox is vol'
Nog een keer gebeld, dan maar gewoon keuze 1 gedaan. Toen kreeg ik wel iemand aan de lijn van Guidion.
Dus ik zeg dat ik iets wilde vragen over de inspectie van mijn Babboe bakfiets.
En wat was de reactie?
'Mevrouw..U spreekt met Guidion. Wij zijn een installatiebedrijf'
'Maar jullie doen de inspectie van Babboe bakfietsen'
'Oh...'

Al met al geen stap verder gekomen, want daarna werd de verbinding verbroken. Klonk als een topbedrijf 😉
Heb je wel naar het nummer uit de mail van de afspraak gebeld? Ik heb ze gisteren gesproken voor het maken van een afspraak en voordat je iemand aan de lijn krijgt, krijg je een bandje te horen met "babboe". Het was alsof ik met Babboe zelf belde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNTrcFBBtx3wKPyE0DA2_krvMSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtRF9B8ZSkqJj6VR95FLq8pX.jpg?f=fotoalbum_large

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janne85
Matjan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

Heb je wel naar het nummer uit de mail van de afspraak gebeld? Ik heb ze gisteren gesproken voor het maken van een afspraak en voordat je iemand aan de lijn krijgt, krijg je een bandje te horen met "babboe". Het was alsof ik met Babboe zelf belde.

[Afbeelding]
Nee, want ik heb nog geen mail voor een afspraak gehad. Babboe gaf aan dat ze mijn gegevens al lang doorgegeven hadden, dus ik wilde dit even checken bij Guidion.
Maar dan probeer ik maandag even dat telefoonnummer..thanks! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Net weer bericht dat het aanbod qua bakfietsen weer is uitgebreid in de shop, mocht je willen wisselen.
Als ik het goed zie gaat het om de toevoeging van de Big-E en de Dog-E. Mag je zelf bepalen in hoeverre je daar enthousiast van gaat worden.

Edit: Shop link:https://shop.controleerjebakfiets.nl/bakfietsen

[ Voor 12% gewijzigd door domin8r op 07-10-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:12
Geen nieuwe toch? Ik had die de vorige keer er ook al in staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCRV
Ik zie alleen dat bepaalde prijzen behoorlijk omlaag gegaan zijn.
Dus minder belachelijk hoge advies verkoop prijzen.

en inmiddels ook een paar nieuwe fietsen.

[ Voor 15% gewijzigd door HCRV op 07-10-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2024 00:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik heb nog geen koffie op en wil niet negatief klinken maar het komt op mij over als een middel om de klant af te poeieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Hoe ziet jullie certificaat er uit? Ik heb alleen een werkbon ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wolly schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:17:
[...]

Ik heb nog geen koffie op en wil niet negatief klinken maar het komt op mij over als een middel om de klant af te poeieren.
Ik wil voorzichtig zijn met conclusies trekken aangezien mijn case nog bij 'de commissie' ligt, dus heb alleen de feiten benoemd.
Hoe ik er zelf over denk mag duidelijk zijn, maar met emotie win ik niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:31:
[...]

Ik wil voorzichtig zijn met conclusies trekken aangezien mijn case nog bij 'de commissie' ligt, dus heb alleen de feiten benoemd.
Hoe ik er zelf over denk mag duidelijk zijn, maar met emotie win ik niet zoveel.
Begrijpelijk. Alleen herinner ik mij een post in dit topic waarbij de controleur de fiets afkeurde en het hoofdkantoor doodleuk concludeerde dat de fiets nog prima was. Hoop dat het voor jou beter uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wolly schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:34:
[...]

Begrijpelijk. Alleen herinner ik mij een post in dit topic waarbij de controleur de fiets afkeurde en het hoofdkantoor doodleuk concludeerde dat de fiets nog prima was. Hoop dat het voor jou beter uitpakt.
Als dat zo is dan is het wachten tot mensen hun foto's met 'certificaat' naar Radar ed en/of nvwa sturen, dan is het heel snel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:31
Zijn er al mensen geweest die hun Babboe na 3 mei hebben ingeleverd, en die ondertussen een vervangende Winora hebben ontvangen? Zag 2 weken geleden veel posts voorbij komen van nieuwe leveringen, maar sinds 2 weken is het weer stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
Blik1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:31:
Zijn er al mensen geweest die hun Babboe na 3 mei hebben ingeleverd, en die ondertussen een vervangende Winora hebben ontvangen? Zag 2 weken geleden veel posts voorbij komen van nieuwe leveringen, maar sinds 2 weken is het weer stil.
Ik zag een rits mensen van 1 en 2 mei die leveringen hebben gemeld maar daarna werd het inderdaad weer stil. Wij zitten op 10 mei dus probeer ook een beeld te vormen voor zover dat kan maar het is lastig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
domin8r schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Ik zag een rits mensen van 1 en 2 mei die leveringen hebben gemeld maar daarna werd het inderdaad weer stil. Wij zitten op 10 mei dus probeer ook een beeld te vormen voor zover dat kan maar het is lastig zo.
En wij zitten op 15 mei, dus ben ook benieuwd of ik mogelijk iets in oktober/november kan verwachten. We hebben net een puppy, dus een bakfiets is wel welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:39
alwind schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:22:
Hoe ziet jullie certificaat er uit? Ik heb alleen een werkbon ontvangen.
Dat is ook het enige wat wij hebben, een werkbon met "goedgekeurd op moment van inspectie", met daarop ook vermeld dat er op een later moment onderdelen vervangen moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olentzero
domin8r schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Ik kan wel raden dat ze er wat bezorgen. Gisteren heeft iemand een advertentie geplaatst vanuit Leiden:
* https://www.marktplaats.n...sen-winora-f-u-b-2w-nieuw

En een andere persoon van 31 mei heeft hem nog niet ontvangen:
* https://www.marktplaats.n...m2173382985-winora-fub-2w

Vroeger waren er meer fietsen bij mk op voorraad... dus ze hebben het tempo vertraagd :-(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gillonde
  • Laatst online: 11:56
Gillonde schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:01:
[...]

Hier hetzelfde, gaat lekker daar.
Ik heb net een certificaat ontvangen van Babboe, en dat na 105 dagen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Gillonde schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Ik heb net een certificaat ontvangen van Babboe, en dat na 105 dagen :+
Tijd voor een feestje wel. Aangezien je de eerste bent die het aantal dagen meldt heb je meteen de topscore :+

Hoe ga je hem inzetten als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janne85
Janne85 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:12:
[...]

Nee, want ik heb nog geen mail voor een afspraak gehad. Babboe gaf aan dat ze mijn gegevens al lang doorgegeven hadden, dus ik wilde dit even checken bij Guidion.
Maar dan probeer ik maandag even dat telefoonnummer..thanks! (y)
Gisteren Guidion aan de telefoon gespreken...ik had bijna een afspraak staan! Toen moesten ze toch nog iets overleggen..en vandaag kreeg ik een mail dat ze nog niet begonnen zijn met de inspecties in mijn regio (regio Utrecht)..en ze hopen binnenkort ook hier te kunnen starten..
Afwachten maar weer!

Las net wel dit:
https://nieuwsfiets.nu/20...om-babboe-klus-te-klaren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Janne85 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:19:
[...]

Gisteren Guidion aan de telefoon gespreken...ik had bijna een afspraak staan! Toen moesten ze toch nog iets overleggen..en vandaag kreeg ik een mail dat ze nog niet begonnen zijn met de inspecties in mijn regio (regio Utrecht)..en ze hopen binnenkort ook hier te kunnen starten..
Afwachten maar weer!

Las net wel dit:
https://nieuwsfiets.nu/20...om-babboe-klus-te-klaren/
Weten we eindelijk ook wat de 'updates' zouden kunnen zijn. Was volgens mij nog niet eerder bekend gemaakt.
Maar nadat de fietsen geïnspecteerd zijn, moet alle Babboe fietsen voorzien worden van veiligheidsupdates, die per model kunnen verschillen. Bijvoorbeeld de vervanging van een stuurpen, zadelpen, gordelgesp, display en /of voorvork. Ook kan het voorkomen dat er frameverstevigingen aangebracht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Ik was eindelijk zover dat ik een Guidion-link gekregen had om een afspraak te maken voor inspectie. Er waren iedere keer geen data beschikbaar, maar je kon wel jouw beschikbaarheid opgeven zodat ze eventueel vrijgekomen plekjes konden opvullen. Dat heb ik 2 x gedaan, maar uiteraard geen afspraak uitgekomen. Nu klik ik op de Guidion-link en krijg ik een foutmelding: Afspraak niet gevonden. Verder geen enkel knopje meer. Iemand dat ook gehad en al opgelost?

Regio Zuid-Holland/Drechtsteden.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Benieuwd of deze uitkomst nog gevolgen heeft voor de massaclaim tegen Babboe/Accell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
whoohooo! Dat heeft maar 3.5 maanden geduurd, maar ik heb mijn voucher binnen. De Winora is wel helemaal verdwenen uit de webshop, zo te zien. Ik wilde eigenlijk graag een tweewieler met bagagedrager, heeft iemand recentelijk een winora kunnen bestellen in de shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lisa_01 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:07:
whoohooo! Dat heeft maar 3.5 maanden geduurd, maar ik heb mijn voucher binnen. De Winora is wel helemaal verdwenen uit de webshop, zo te zien. Ik wilde eigenlijk graag een tweewieler met bagagedrager, heeft iemand recentelijk een winora kunnen bestellen in de shop?
Heel stom, maar blijf de webshop in de gaten houden. Babboe zet vrij vaak fietsen even niet en dan weer wel op de website ipv ze de status 'niet op voorraad' te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
whoohooo! Dat heeft maar 3.5 maanden geduurd, maar ik heb mijn voucher binnen.
Ik vraag me af hoe lang het zou duren voordat iemand een nieuwe voucher krijgt als die besluit zijn oorspronkelijke Winora-bestelling te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_01
olentzero schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Ik vraag me af hoe lang het zou duren voordat iemand een nieuwe voucher krijgt als die besluit zijn oorspronkelijke Winora-bestelling te wijzigen...
Ik denk vrij snel, dat proces is waarschijnlijk automatisch. Mijn probleem was dat het framenummer niet te lezen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_01
Jasphur schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:26:
[...]

Heel stom, maar blijf de webshop in de gaten houden. Babboe zet vrij vaak fietsen even niet en dan weer wel op de website ipv ze de status 'niet op voorraad' te geven.
Bedankt, ga ik doen. En anders de city mountain, ik heb de winora volgens mij al een poosje niet meer beschikbaar gezien (en zou graag een nieuwe fiets hebben voor 2030...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:55
Wat een verschrikkelijk bedrijf is het. Zit zelf ook al 6 weken te wachten op een voucher. Frame nummer werd bij ons niet herkend op de website. Het is te gek voor woorden dat ze de fiets op komen halen en dat het dan weken stil is. Heb ze elke week aan de telefoon en elke keer weer een vaag verhaal dat ik meer geduld moet hebben. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Ben benieuwd of er daadwerkelijk dealers zijn die dit gaan doen, ondanks alle beloftes over vrijwaring/beperking van aansprakelijkheid, haal je potentieel een boel gezeik over je heen.

Nog even los van het feit dat dealers tot op heden geen materialen rechtstreeks bij Babboe konden bestellen, terwijl de maten voor bepaalde zaken opzettelijk net iets afwijken van normaal (volgens twee verschillende fietsenmakers hier uit de regio iig). Als dat echt zo is, kan ik me voorstellen dat het nu vrij zuur is dat als het water Babboe aan de lippen staat ze wel ineens "mogen" helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
en er zijn nu nog 4 winoras die op 14 okt geleverd moeten worden te koop op marktplaats

https://www.marktplaats.nl/q/winora+fub/#sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING|searchInTitleAndDescription:true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

olentzero schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:33:
en er zijn nu nog 4 winoras die op 14 okt geleverd moeten worden te koop op marktplaats

https://www.marktplaats.nl/q/winora+fub/#sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING|searchInTitleAndDescription:true
Vraag en aanbod liggen nog wel wat uit elkaar ;)

https://www.marktplaats.n...615551-winora-fub-gezocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
Nou goeie deal.. 2K en karmapunten ;)

Zo bijzonder dat mensen dat blijven proberen op Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
domin8r schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Ben benieuwd hoe ze dat ophalen denken te doen. Als je in Maastricht zit wordt dat toch lastig ophalen en terugfietsen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

domin8r schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Zou me niets verbazen als er een handelaar achter zit .. maargoed mijn ervaringen met marktplaats zijn niet zo best omdat ik altijd van vertrouwen uit ga en dat blijkt bij marktplaats nooit te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Blik1984 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Ben benieuwd hoe ze dat ophalen denken te doen. Als je in Maastricht zit wordt dat toch lastig ophalen en terugfietsen
Als je het door heel Nederland op kan halen, kan je ook meer dan 2k betalen. Allicht afhankelijk van waar die opgehaald moet worden.

Zoals hierboven al gezegd wordt zou het zomaar een handelaar kunnen zijn. Die schuwen een zielig verhaal niet en met 2k heeft hij/zij dan nog een redelijke marge over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
xscyther schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Als je het door heel Nederland op kan halen, kan je ook meer dan 2k betalen. Allicht afhankelijk van waar die opgehaald moet worden.

Zoals hierboven al gezegd wordt zou het zomaar een handelaar kunnen zijn. Die schuwen een zielig verhaal niet en met 2k heeft hij/zij dan nog een redelijke marge over.
De geschiedenis van de gebruiker komt wel overeen met iemand die jonge kinderen heeft. Maar je weet het nooit inderdaad.
Vermoed dat de kans van slagen met deze advertentie zeer laag is. Maargoed, als je het het echt niet kunt betalen kun je ook een niet elektrische aanschaffen of een leuke tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drintel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-03 09:40
Ik kreeg vanmiddag van Babboe 2 emails:
Bevestiging nieuwe fiets

Beste xxxx,

Je hebt een nieuwe fiets besteld met je omruilcertificaat.
Wij hebben onze nieuwe City Mountain al in de schuur staan, deze emails gaan om de grotere accu die naverzonden wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
Ik heb de winora aan me voorbij laten gaan en ben voor de city mountain gegaan. Makkelijker om een deurtje voor de hond te maken, en ik heb geen zin om na al deze maanden nog langer te wachten totdat ik er misschien een kan bestellen.
Hopelijk heb ik van het voorjaar weer een fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Fiets 3 weken geleden opgehaald. Blijkbaar nog steeds niet aangekomen bij Babboe en ze kunnen ook niets zien/doen totdat die er is. Ze hebben geen idee hoe lang het nog gaat duren en ze kunnen ook niet gewoon al een voucher uitdraaien zodat we tenminste iets kunnen bestellen. Wat een chaos bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_01
swtimmer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:11:
Fiets 3 weken geleden opgehaald. Blijkbaar nog steeds niet aangekomen bij Babboe en ze kunnen ook niets zien/doen totdat die er is. Ze hebben geen idee hoe lang het nog gaat duren en ze kunnen ook niet gewoon al een voucher uitdraaien zodat we tenminste iets kunnen bestellen. Wat een chaos bedrijf!
Klinkt als wat ik had, bij mij was het een 'probleem' met het framenummer. Om erachter te komen wat er aan de hand is kan je het beste even westerman bellen. Die kunnen verder niets, maar wel zeggen of hij is dorogezet naar babboe of niet. Vond ik wel fijn om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Lisa_01 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Klinkt als wat ik had, bij mij was het een 'probleem' met het framenummer. Om erachter te komen wat er aan de hand is kan je het beste even westerman bellen. Die kunnen verder niets, maar wel zeggen of hij is dorogezet naar babboe of niet. Vond ik wel fijn om te weten.
Misschien dat dan maar even doen. Ik had wel eerder contact met ze, maar die gaven toen aan dat Babboe het aanspreekpunt is. Maar ze kunnen vast wel zeggen of die nog ergens bij hun staat of stiekem al bij Babboe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa_01
swtimmer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Misschien dat dan maar even doen. Ik had wel eerder contact met ze, maar die gaven toen aan dat Babboe het aanspreekpunt is. Maar ze kunnen vast wel zeggen of die nog ergens bij hun staat of stiekem al bij Babboe.
Ze zijn inderdaad geen aanspreekpunt, maar ze kunnen wel bevestigen of jouw fiets in hun systeem goed is doorgezet. Gewoon even vragen of het bij hun of bij babboe ligt, dan zeggen zij babboe en heb je die info in elk geval volgende keer als je de klantenservice belt ('s middags vaak kortere wachttijd als 's ochtends)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Drintel schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:50:
Ik kreeg vanmiddag van Babboe 2 emails:

[...]

Wij hebben onze nieuwe City Mountain al in de schuur staan, deze emails gaan om de grotere accu die naverzonden wordt
Ik heb nu ook deze email die verteld dat er een nieuwe fiets aankomt, maar eigenlijk gaat over de grotere accu.
Staat overigens niks in over dat de kleiner accu retour gezonden moet worden. Wellicht dat dat in de doos van de nieuwe accu staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Afgelopen week is onze Babboe Curve-E gecheckt en afgekeurd op luchtbelletjes in de lasnaden bij de voorwielen.

We zijn heel benieuwd hoe dit nu af gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 23:26
henkie32 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:44:
Afgelopen week is onze Babboe Curve-E gecheckt en afgekeurd op luchtbelletjes in de lasnaden bij de voorwielen.

Heb je hier misschien een detailfoto van? Handig om te zien wat voor hun 'onacceptabel' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40
henkie32 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:44:

Hoe oud is je Curve?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Juni 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janne85
Nou...we hebben eindelijk een afspraak voor een inspectie! Aanstaande maandag al, nu hopen dat er daadwerkelijk iemand komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Wat zou de achterliggende gedachte zijn dat België de fietsen veel eerder krijgt uitgeleverd dan in Nederland. Als ik de FB groep goed lees, dan zitten ze in België nu op bestellingen van juli en in Nederland nog op bestellingen van begin mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blik1984 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:42:
Wat zou de achterliggende gedachte zijn dat België de fietsen veel eerder krijgt uitgeleverd dan in Nederland. Als ik de FB groep goed lees, dan zitten ze in België nu op bestellingen van juli en in Nederland nog op bestellingen van begin mei
Een NVWA die veel moeilijker doet dan hun Belgische evenknie?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCRV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-09 18:31
De redacteur van NU.nl heeft kennelijk zijn/ haar/ `hullie' feiten niet helemaal juist:
Mensen die een bakfiets van vijf jaar of ouder hebben, krijgen een voucher voor een nieuwe fiets. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Tot nu toe lijken al deze dingen niks geholpen te hebben. Babboe legt alles naast zich neer en hink-stap-springt om alle vragen en problemen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janne85
Weet iemand of je aan de bevestigingsmail van de inspectieafspraak kan zien of de inspectie door Guidion of door Babboe zelf uitgevoerd wordt?

Ik had gebeld met Guidion, maar zij gaven aan nog geen inspecties uit te voeren in mijn regio, maar ik kon wel op een 'lijst' komen.
Nu heb ik inmiddels een mail gehad met een datum voor de afspraak, maar deze lijkt gewoon van Babboe te komen. Guidion wordt nergens genoemd, en ook het e-mailadres voor als je je afspraak wilt wijzigen is van Babboe zelf.
Of mailt Guidion ook volledig vanuit de naam van Babboe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Zojuist mail ontvangen…
Beste xxxxx,

Je hebt de afgelopen maanden met veel geduld moeten wachten op de levering van je nieuwe fiets, of je wacht nog op je nieuwe fiets. Onze oprechte excuses hiervoor. We begrijpen hoe frustrerend deze vertraging voor je moet zijn en betreuren de overlast die dit veroorzaakt.
Om je te bedanken voor je geduld, willen we je een voucher aanbieden voor een gratis accessoire in onze webshop.
https://shop.controleerjebakfiets.nl/accessoires?p=1

Geen regentent of hoes te krijgen. Sowieso noet voor de Winora maar ook niet voor een Babboe.. wat een armoe..

[ Voor 5% gewijzigd door Kremers op 17-10-2024 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa_01
Fijn. Een kettingslot (die heeft iedereen toch nog van zijn vorige fiets?) of een serie accessoires die niet te gebruiken is (city mountain komt zonder bagagedrager).
Wie heeft dit bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:04
Is de ACM een overheidsinstelling met meer tanden dan de NVWA? Wat voor pressiemiddelen kan ACM inzetten om Babboe wel een andere regeling in te zetten?

Mijn contact (advocaat consumentenrecht) die vrijwillig meepraat heeft wel aangegeven dat de eerste die financiële compensatie voor elkaar krijgt, ermee een precedent schept voor anderen. Dit kan dus via de massaclaim, via rechtsbijstand of particulier. Misschien kan de ACM nu ook in dit rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Janne85 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:45:
Weet iemand of je aan de bevestigingsmail van de inspectieafspraak kan zien of de inspectie door Guidion of door Babboe zelf uitgevoerd wordt?

Ik had gebeld met Guidion, maar zij gaven aan nog geen inspecties uit te voeren in mijn regio, maar ik kon wel op een 'lijst' komen.
Nu heb ik inmiddels een mail gehad met een datum voor de afspraak, maar deze lijkt gewoon van Babboe te komen. Guidion wordt nergens genoemd, en ook het e-mailadres voor als je je afspraak wilt wijzigen is van Babboe zelf.
Of mailt Guidion ook volledig vanuit de naam van Babboe?
Ik zie online 2 type inspecties voorbij komen. Guidion die met een telefoonlampje kijkt en mannen in Babboe polo die de bakfiets grondig controleren. Ik denk dat je dus iemand van Accell over de vloer krijgt, maar vraag het vooral de persoon zelf ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kremers schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:53:
Zojuist mail ontvangen…

[...]

https://shop.controleerjebakfiets.nl/accessoires?p=1

Geen regentent of hoes te krijgen. Sowieso noet voor de Winora maar ook niet voor een Babboe.. wat een armoe..
Same. Ik ga gewoon even een week of twee wachten eens kijken. Volgens mij zijn al deze accessoires nu ongeveer in dezelfde prijsklasse en is een regentent mogelijk te duur. Een hoes had ik echter wel verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Mail van DAS aan hun klanten die Babboe case bij hen had neergelegd:
DAS hoopt een regeling te kunnen treffen met Babboe waarmee we hopelijk een groot deel van onze klanten tevreden kunnen stellen. We kunnen helaas niet de belofte maken dat in iedere kwestie het gewenste resultaat wordt behaald. Dit omdat niet in alle dossiers sprake is van een sterke juridische positie. De inhoud van de zaken is vaak net ietsje anders, dus wij zullen de zaken opsplitsen in categorieën en per categorie gaan bespreken wat de eventuele opties zijn. DAS hoopt dat er ook voor u een mooie oplossing uitkomt.

DAS ziet een onderlinge oplossing met Babboe nog steeds als de best mogelijke uitkomst voor onze klanten. Op het moment dat DAS in alle zaken (waarin we juridische haalbaarheid zien) zou gaan procederen dan zou het heel goed kunnen dat we daarmee toewerken naar faillissement van Babboe en dan heeft u straks niets. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij doen in elk geval ons uiterste best om alle belangen van onze cliënten mee te nemen tijdens het gesprek.
(bron: facebook babboe groep)

Zoals verwacht: iedereen is doodsbang voor een failisement en gaat het dus op akkoordjes gooien voordat Accell alsnog de stekker eruit trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janne85
wheeler schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Ik zie online 2 type inspecties voorbij komen. Guidion die met een telefoonlampje kijkt en mannen in Babboe polo die de bakfiets grondig controleren. Ik denk dat je dus iemand van Accell over de vloer krijgt, maar vraag het vooral de persoon zelf ook even.
Ja dat begreep ik ook, dus ik was even benieuwd of je aan de mail kan zien welke van de 2 het wordt. Ik heb iets meer vertrouwen in de mannen van Babboe dan die van Guidion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-09 22:54
“• Je ontvangt het gekozen product 10 werkdagen na het plaatsen van de bestelling.”

Je weet tenminste wel wanneer je de accessoire gaat ontvangen 🤣

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
A.Geerts schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:21:
“• Je ontvangt het gekozen product 10 werkdagen na het plaatsen van de bestelling.”

Je weet tenminste wel wanneer je de accessoire gaat ontvangen 🤣
Juli 2025 vermoed ik dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indire
  • Laatst online: 07-11-2024
Morto schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Sorry voor mijn late reactie, maar mijn tent is een stuk ouder dan die van jou. Ik heb die van mij via mp gekocht in 2022 ...
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.