Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste
Acties:

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Talleke schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:44:
[...]

Ben ik de enige die het van de zotte vindt dat een verkoper een Babboe verkoopt tijdens een verkoopverbod? Uw vader kan zeggen 'een woord is een woord', maar als de andere partij niet betrouwbaar is, gaat dat niet meer op.
Niet de enige.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Mee eens. Probeer echt je vader ervan te overtuigen terug te gaan naar de winkel. Via Babboe ga je niet winnen of iets anders krijgen dan hun aanbod.

Als Babboe geen bakfietsen mag verkopen via hun site of dealers én als Marktplaats dat niet mag. Dan klinkt dat mij ook dat andere tweedehands verkopers het niet mogen. Mja, dat staat natuurlijk nergens.

Succes!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

DCNY schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:41:
[...]

Ik ben in shock dat er nog 56 mensen op Fok zitten. _O-
Whaat bestaat dat nog? Zouden die mensen ook nog een Cu2 hebben?

On topic: nog geen antwoord van de RbV, het lijkt wel of ik geghost word opeens.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pendora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:44:
Ohoh volgende bakfiets fabrikant in de problemen:

https://nos.nl/artikel/25...nwege-veiligheidsrisico-s

Je zo maar een Vogue hebben gekocht om je Babboe snel mee te vervangen....
Als je beide op Markplaats hebt gekocht heb je best kans er dik op te verdienen (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Jorissie87 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:21:
Onze situatie (heb al eens eerder iets gepost dus mogelijk voor de vaste bezoekers herkenbaar):
Mijn vader heeft zonder kennis van de terugroepactie een Babboe bakfiets gekocht van een handelaar/"fietsenmaker". De fiets blijkt binnen de terugroepactie te vallen. Ik heb hem gewaarschuwd maar mijn vader is nog van de generatie dat een woord een woord is en dat het allemaal wel meevalt met het risico.

Fast forward: De fiets is er en mijn vader wil niet terug naar de verkoper om zijn koop ongedaan te maken. Ik heb aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga dat mijn kinderen bij hem in de fiets gaan vanwege de terugroepactie. Heb bij Babboe een melding gemaakt. Framenummer begint met WSP en zou daardoor jonger dan 2019 moeten zijn.

Babboe heeft vervolgens een mail gestuurd dat de fiets uit 2018 komt en dat we 1002 euro terugkrijgen (let op, de fiets is in nieuwstaat, altijd binnengestaan, nieuwe accu, nieuwe bak en schadevrij). Ik gebeld met Babboe hoe dat zit. Zij geven aan dat er mogelijk een eerdere terugroepactie is geweest en dat daarbij het frame (en framenummer) zijn verandert. Ik geef vervolgens aan dat ik dit vreemd vind maar nog vreemder vind dat er een dagwaarde van 1002 euro gehandeert wordt aangezien dergelijke bakfietsen nergens voor minder dan 3000 euro te koop komen. "Daar handteren wij een tabel voor", blijkbaar wordt er niet naar de fiets zelf gekeken bij het bepalen van de dagwaarde, enkel naar het type en bouwjaar.

Ik ben flink de discussie aangegaan maar ben niet veel verder gekomen. We kunnen proberen het originele aankoopbewijs via de verkoper te bemachtigen en hopen dat deze toch uit 2019 komt om in aanspraak te komen voor een voucher. Een alternatief is dat we de dagwaarde aanvechten, Babboe kan vervolgens 50% hiervan uitkeren?? Optie 3 is de fiets houden en accepteren dat er risico's zijn en weten dat je nooit een beroep op Babboe kan doen wanneer er gezeik komt.

Wat we in ieder geval niet gaan doen is de fiets meegeven aan Westerman en ons laten afschepen met 1002 euro. Dan ga ik liever de fiets "as is" (met duidelijke disclaimers!) proberen te verkopen op Marktplaats waar ik meer verwacht te krijgen of onderzoeken hoe we het frame eventueel zelf kunnen versterken.

Persoonlijk vind ik dat mijn vader terugmoet naar de verkoper omdat hij hem iets verkocht heeft waarvan hij wist/had moeten weten dat het niet deugd. Helaas krijg ik dat er bij mijn vader niet in. Mijn vader vind ook dat de fiets goed genoeg is ("ik heb er naar gekeken en hij is gewoon stevig" en "die paar fietsen die kapot zijn gegaan waren vast slecht onderhouden of overbeladen"). Ergens ben ik dat ook nog wel met hem eens, ik heb echt staan springen op het frame (100kg) en het ziet er stevig uit. Als het mijn eigen fiets was, had ik het risico genomen maar het zijn toch je kinderen. Tegelijkertijd struikelde je tot voor kort hier in Utrecht over de Babboes en nu zie ik er geen één meer, mensen houden zich blijkbaar toch aan de terugroep.

TLDR: Babbooe is gewoon een waardeloos bedrijf dat echt het minimale doet om gedupeerde tegemoet te komen. In ons geval ben ik er nog niet over uit wat de beste vervolgstap is.
Hoe vaak ga je dit opnieuw posten?
Als je je vader niet om kan praten, denk je dat onze reacties hier dat wel kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Precies! Ik snap ook niet dat je al die aapjes op je schouder neemt van Babboe bellen, aankoopbewijs verkrijgen etc. Laat je nukkige trotse vader dat lekker zelf doen. Jij hebt hier toch niet om gevraagd?

Niet dat hij schijn van kans maakt.
Juridisch tegen babboe maak je geen enkele kans, ze zullen zeggen dat je expres een Babboe kocht om er beter van te worden. Als jij dan verweert met "ik ben opgelicht door die verkoper die het verkoopverbod niet noemde", dan zullen zij zeggen "wat doen wij hier dan, ga hem lekker dagen".
En bewijzen dat je frame jonger is dan babboe beweert: hahaha succes, op welke grond ben je daarvan zo overtuigd dan?
Doorverkopen via marktplaats is schijnheilig als je vindt dat die verkoper dat niet had mogen doen.

Dus zeg gewoon tegen je pa "luister, mijn kinderen gaan NIET in die fiets. Ik raad je aan om terug te gaan naar die verkoper. Doe je dat niet, dan wens ik je veel succes met alle stappen of veel plezier met dood gewicht in je garage. Ik trek mijn handen ervan af"

[ Voor 28% gewijzigd door Bakfietsje op 19-09-2024 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Bakfietsje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:09:
Precies! Ik snap ook niet dat je al die aapjes op je schouder neemt van Babboe bellen, aankoopbewijs verkrijgen etc. Laat je nukkige trotse vader dat lekker zelf doen. Jij hebt hier toch niet om gevraagd?

Niet dat hij schijn van kans maakt.
Juridisch tegen babboe maak je geen enkele kans, ze zullen zeggen dat je expres een Babboe kocht om er beter van te worden. Als jij dan verweert met "ik ben opgelicht door die verkoper die het verkoopverbod niet noemde", dan zullen zij zeggen "wat doen wij hier dan, ga hem lekker dagen".
En bewijzen dat je frame jonger is dan babboe beweert: hahaha succes, op welke grond ben je daarvan zo overtuigd dan?
Doorverkopen via marktplaats is schijnheilig als je vindt dat die verkoper dat niet had mogen doen.

Dus zeg gewoon tegen je pa "luister, mijn kinderen gaan NIET in die fiets. Ik raad je aan om terug te gaan naar die verkoper. Doe je dat niet, dan wens ik je veel succes met alle stappen of veel plezier met dood gewicht in je garage. Ik trek mijn handen ervan af"
Ja in dit geval ligt het probleem niet, voor de verandering, bij Babboe. De fietsverkoper zit in de fout. Bewust of onbewust. En als die de koop niet ongedaan wilt maken dan wordt het vermoedelijk een belletje naar NVWA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
timpel_800 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:08:
[...]

Mooi gedaan, precies mijn idee. Vroeger in mijn scootertijd, maakte we ook zo'n buis tussen balhoofd en framebuis om het frame stijver te maken.

Wij hebben een babboe city gekregen van vrienden (geen idee waarom, ze moesten er vanaf) en gaan de fiets gebruiken voor huishoudelijke dingen. Ik had zelf ook bedacht zo'n buis te tussen te zetten, maar ik heb nu de bak eraf gehaald om op te knappen en vroeg mij af hoeveel nut dit zou hebben, de stuurbuis zit namelijk ook maar met op 1 punt gelast aan de onderbuis waardoor klappen denk ik meer aan de de stuurpen worden doorgegeven die niet per se heel stevig is.

Wat je veel ziet (maar moelijker te maken zelf) bij andere bakfietsen is een soort regenboog die wordt gelast tussen zadelbuis en onderbuis.

[Afbeelding]
Zonder bak ben ik dat met je eens. Echter de bak zelf is best een stijf geheel, die de stuurpen constructief verbindt met de voorvork. Mijn gedachtengang is dat die extra buis, samen met de bak, een brug creëert tot de voorvork. Technisch onderbouwd heb ik dat niet 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik de bak van onze Babboe vervangen en die moest ik met bijzonder veel kracht vastzetten tussen het frame. Leek eigenlijk wel iets te groot. Het is zeker niet alleen het frame die de klappen opvangt, de bak speelt ook een belangrijke rol en hout doordat hout flexibel is werkt het als een soort elastiek om de krachten op het staal over te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:51
Net reactie gehad op onderstaande vraag over de upgrade.
Morto schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:29:
Net maar weer gebeld wat ze nu precies met de "upgrade" bedoelen.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80109176

Dat kunnen ze mij dat niet vertellen ik moest maar wachten op het mailtje met meer informatie...

De communicatie is wel echt ellende.
Beste Jeffrey,

Dank voor je bericht.

De upgrade waar we naar verwijzen betreft een verbetering aan je bakfiets, waarvoor wij bij jou thuis langs zullen komen. We begrijpen dat de details hierover nog niet helemaal duidelijk zijn. De upgrade omvat het vervangen van onderdelen om de veiligheid en functionaliteit van je bakfiets te verbeteren.

We zullen je binnenkort meer specifieke informatie en de exacte details van de upgrade per e-mail sturen. Mocht je verdere vragen hebben of meer uitleg willen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Ihsane

Babboe

Koedijkerweg 12A
3816 BV Amersfoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Morto schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:30:
Net reactie gehad op onderstaande vraag over de upgrade.

[...]

[...]
Vervanging van de elektra en motor zodat je niet harder kan dan 10kmpu en er dus ook geen grote klappen op de fiets komen :+

Wat een lekker niks zeggend bericht :P

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35
Jasphur schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:48:
[...]

Vervanging van de elektra en motor zodat je niet harder kan dan 10kmpu en er dus ook geen grote klappen op de fiets komen :+

Daar ben ik oprecht wel een beetje bang voor. Niet helemaal 10km/u maar bijvoorbeeld wel 20

• Jasphur
Vind ik prima. Vond op de City-E soms 23kmpu al best hard, zeker als de bak vol zat. Gaat mij om dingen kunnen vervoeren zonder dat ik mij daar helemaal voor in het zweet moet werken #gemakdientdemens

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 19-09-2024 13:18 ]

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Ik had een MaxE en die is begrensd op 18 km/h. En hoezeer ik dat vanuit veiligheidsoogpunt begrijp, vond ik dat vreselijk storend. Even inhalen ging dus ook niet. 80 procent om je heen rijdt harder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Dinsdag is onze Big-E (eerste serie, Protanium aandrijving/accu) gecontroleerd door Guidion en goedgekeurd.

Wel wat roest, maar allemaal oppervlakkig. Frame ziet er goed uit en de lasnaden zijn goed.

Nadat ik de remmen en versnellingen goed los had de eerste ritjes weer gemaakt.

De monteur gaf aan dat ik komende week zelf blijkbaar even achter de onderhoudsbeurt aan moet bellen, Babboe krijgt schijnbaar hier pas goedkeuring voor na de keuring van Guidion.

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 12:03
Weet iemand of er al ergens een melding is geweest van een afwijking in het door Babboe uitgevoerde beleid? Wellicht wat vaag omschreven, maar bijvoorbeeld fietsen ouder dan 5 jaar die toch volledig worden vergoed, terugbetaling i.p.v. voucher, etc.

Of heeft Babboe dat, tegen hun gebruik in, goed onder controle?
Jorissie87 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:21:
Onze situatie ... Framenummer begint met WSP en zou daardoor jonger dan 2019 moeten zijn.
Qua fiets lijkt het wel vrijwel dezelfde als die van ons, inclusief hetzelfde voorstel. Waarbij het wellicht goed is om te weten dat die van ons uit 2018 komt en dus ook een WSP nummer heeft. Daarnaast kijken ze niet naar de leveringsdatum maar de productiedatum. Het moet natuurlijk niet in hun nadeel zijn... :+

Maar los daarvan is er in dit geval maar één optie en dat is de koop ontbinden. Wat wellicht het beste gaat op een dag dat vaders een uitje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er zijn, behoudens wat fietsen waar tussentijds een frame van vervangen is, geen fietsen ouder dan 5 jaar compleet kostenloos vervangen.

En zelfs met de fietsen met een nieuw frame is Babboe vrij strikt geworden lopende dit proces. Je moet dan echt met een factuur de aankoopdatum aantonen. Enkel het framenummer is niet genoeg.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:53
PaT schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:10:
Er zijn, behoudens wat fietsen waar tussentijds een frame van vervangen is, geen fietsen ouder dan 5 jaar compleet kostenloos vervangen.

En zelfs met de fietsen met een nieuw frame is Babboe vrij strikt geworden lopende dit proces. Je moet dan echt met een factuur de aankoopdatum aantonen. Enkel het framenummer is niet genoeg.
Dat is ze geraden, want we kennen iemand die een hele oude niet elektrische City met vervangen frame omgeruild kreeg voor een elektrische Fub, en ook vrijwel meteen geleverd. Leuk voor hem, maar het Babboe proces is verre van eerlijk voor alle betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IceEyz schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:16:
[...]

Dat is ze geraden, want we kennen iemand die een hele oude niet elektrische City met vervangen frame omgeruild kreeg voor een elektrische Fub, en ook vrijwel meteen geleverd. Leuk voor hem, maar het Babboe proces is verre van eerlijk voor alle betrokkenen.
Yup, het is zo krom als een hoepel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sber
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-07 12:03
PaT schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:10:

Dat klinkt alsof het fietsen zijn die in 2019 onderdeel waren van de terugroepactie of in de tussentijd gebroken zijn en nu alsnog volledig zijn vervangen. Begrijp ik dat goed?

Het zou fijn zijn als er wat precedenten ontstaan waarmee enige vorm van flexibiliteit mogelijk wordt gemaakt. De volslagen rigide en arbitraire grenzen die er nu liggen nodigen daar toch voor uit zou je zeggen, al lijkt het erop dat Babboe dit stukje van de terugroepactie wel goed heeft geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
IceEyz schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:16:
[...]

Mijn broer Idem. Fiets uit 2012 wordt vervangen voor een gloednieuwe elektrische omdat hij een nieuw frame kreeg in 2019.
Mijne die 2 jaar jonger is mag ik inruilen voor een bon van 419e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:35
En wat besluiten jullie dan? Ik heb dus grappig genoeg ook een omruilvoucher aangeboden gekregen en daarbij het verhaal dat ze de bakfiets komen halen. Maar dit wil ik eigenlijk helemaal niet (want ik heb hem net opgeknapt). Kun je gewoon het ophaalverzoek negeren?

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Omruilcertificaat voor een volledige nieuwe bakfiets? Ik zou het doen, en de dingen die je nieuw op je oude fiets had gezet er afhalen. Zodat die zo kaal mogelijk is. Wellicht dat je die onderdelen nog kan doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:35
Nee sorry ik bedoel 419 euro voucher.

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ah, ja dan niet inleveren. Hoe meer mensen dat weigeren hoe groter de kans dat er een alternatieve oplossing wordt bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:17
Sber schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:34:
Weet iemand of er al ergens een melding is geweest van een afwijking in het door Babboe uitgevoerde beleid? Wellicht wat vaag omschreven, maar bijvoorbeeld fietsen ouder dan 5 jaar die toch volledig worden vergoed, terugbetaling i.p.v. voucher, etc.

Of heeft Babboe dat, tegen hun gebruik in, goed onder controle?

[...]

Qua fiets lijkt het wel vrijwel dezelfde als die van ons, inclusief hetzelfde voorstel. Waarbij het wellicht goed is om te weten dat die van ons uit 2018 komt en dus ook een WSP nummer heeft. Daarnaast kijken ze niet naar de leveringsdatum maar de productiedatum. Het moet natuurlijk niet in hun nadeel zijn... :+

Maar los daarvan is er in dit geval maar één optie en dat is de koop ontbinden. Wat wellicht het beste gaat op een dag dat vaders een uitje heeft.
Vrij logisch dat er geen afwijkingen zijn. Dat wil overigens niet zeggen dat Babboe dat goed onder controle heeft. Althans, ze hebben hun eigen procedure redelijk dicht zitten, maar er zullen de komende maanden langzaam steeds meer juridische procedures worden gestart tegen Babboe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:48:
[...]

Om eerlijk te zijn ben ik daar wel bang voor. 😅

Heb ik hier al iets over geroepen/gevraagd (maar is toen ondergesneeuwd in de discussie over de claim/juridische stappen).

Misschien geen 10km/h, maar wel dat de ondersteuning generfd wordt op een of andere manier, gezien ze de controllerbox willen vervangen. Wat mij betreft komen ze daar niet aan tot ze me exact kunnen vertellen wat er veranderd en waarom dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Nou, morgenochtend tussen 7 en 9 staat Westerman voor de deur. Erg benieuwd wat we nou ontvangen en wanneer de 500 Wh accu en upgradebeurt komen. Ik za proberen een foto te maken en plaatsen maar er zal ook gewerkt moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:02
Ik ben benieuwd, ook of het frame daadwerkelijk anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ook. Maar vermoed van niet. Wellicht wat nieuwe lasnaden als er al iets gedaan is. Die upgradebeurt vind ik interessanter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Staat nu een grote vrachtwagen voor de deur (veelte groot voor onze smalle straatjes) met ik denk wel 30 City Mountains er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjDygBwNiU4Bfb1UJNAip1eXTTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrWJ4F86x9VnQzAwSYFnleXX.jpg?f=fotoalbum_large

Hij heeft nu nog minimaal 2 andere adressen in Deventer, omdat hij vroeg hoe hij er kon komen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKysDg84fdk06m6LN-GHnGONd3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZ8QF0oXpot8azrP9EqmIFmD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12QEwd03kzMq7O_xk_iDRUUEuB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QoUfOSV3I5l0YOdrIxLx6CWq.png?f=user_large

Is volgens mij gewoon exact dezelfde fiets... maar dan een net iets nieuwe model ofzo. Zit toch een heel klein verschil in lijkt het. https://www.babboe.nl/babboe-city-mountain, ligt ook een lekker laagje stof op de fiets. Maar goed, dat gebeurd al snel in een opslagruimte.
Dus de verbetering moet komen met de upgrade.

Tijdens mijn lunch maar eens een stukje fietsen.

[ Voor 139% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heeft er iemand foto's van een City Mountain model van na 2022?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
@Jasphur Top fijn dat de fiets geleverd is ik denk dat onze bakfiets in de zelfde truck zit :D

[ Voor 3% gewijzigd door Morto op 23-09-2024 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Ik vermoed toch echt dat dit een voorraadmodel is dat door de keuring heen gekomen is en zodoende weer de weg op mag. Ik ben vooral enorm benieuwd wat voor Enviolo naaf erin zit? Is dat nog steeds het basis model dat eigenlijk niet op een bakfiets mag of is Babboe toch ook maar over gestapt op de heavy duty of wat anders?

Hoe dan ook, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe kom ik daar achter @xscyther dan kijk ik even tijdens mijn lunch even of ik er achter kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:07:
Staat nu een grote vrachtwagen voor de deur (veelte groot voor onze smalle straatjes) met ik denk wel 30 City Mountains er in.

[Afbeelding]

Hij heeft nu nog minimaal 2 andere adressen in Deventer, omdat hij vroeg hoe hij er kon komen :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is volgens mij gewoon exact dezelfde fiets... maar dan een net iets nieuwe model ofzo. Zit toch een heel klein verschil in lijkt het. https://www.babboe.nl/babboe-city-mountain, ligt ook een lekker laagje stof op de fiets. Maar goed, dat gebeurd al snel in een opslagruimte.

Doen we 'zoek de verschillen'? Want ik zie er wel een paar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwfzmzpif8at_P6xRa2eK7Zcl_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ygEcpTXIJBR6EHbRyuBCca9e.png?f=fotoalbum_large

De stangen lijken vervangen door dubbele stangen (8-vorm ipv 0-vorm)
De aanhechting tussen de buizen bij de trapas is anders. Maar daarvan vind ik eigenlijk het voorbeeldplaatje er robuuster uitzien dan bij de geleverde fiets. Dus dat is bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
@Jasphur Als het goed is staat het op de naaf, bij onze nieuwe bakfiets staat er duidelijk heavy duty op.

De verschillende modellen naaf zijn in de volgende link te vinden: https://enviolo.com/nl/onze-producten/

Helaas stond er ook niets op de naaf van onze 2019 Mountain, maar misschien is dat standaard voor de Urban. Ik ben uiteindelijk via YouTube: Hoe optimaliseer je het manuele systeem met een 310% en 256% ratio b... erachter gekomen dat we een Urban hebben. Je kan het zien aan hoever het uiteinde van de kabel rond de as draait bij het schakelen.
Dit was voor ons ook de reden waarom we geen hoog bereik hadden en we amper boven de 20 km/u uitkwamen.

Ik heb dit overigens nagevraagd bij Babboe, ik kreeg als antwoord dat: "Het antwoord op de vraad er niet meer toe doet nu de bakfiets is ingeruild."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
xscyther schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:27:
@Jasphur Als het goed is staat het op de naaf, bij onze nieuwe bakfiets staat er duidelijk heavy duty op.

De verschillende modellen naaf zijn in de volgende link te vinden: https://enviolo.com/nl/onze-producten/

Helaas stond er ook niets op de naaf van onze 2019 Mountain, maar misschien is dat standaard voor de Urban. Ik ben uiteindelijk via YouTube: Hoe optimaliseer je het manuele systeem met een 310% en 256% ratio b... erachter gekomen dat we een Urban hebben. Je kan het zien aan hoever het uiteinde van de kabel rond de as draait bij het schakelen.
Dit was voor ons ook de reden waarom we geen hoog bereik hadden en we amper boven de 20 km/u uitkwamen.

Ik heb dit overigens nagevraagd bij Babboe, ik kreeg als antwoord dat: "Het antwoord op de vraad er niet meer toe doet nu de bakfiets is ingeruild."
Voordeel van thuiswerken. Te nieuwsgierig haha. Ziet er wat vaag uit op de foto door de glans, maar het staat er vrij duidelijk: Heavy Duty.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnzqlM2sFen0nr2er2Tgbhy1z-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dkx59el0WG0Sd1VjwqgQ2Ph4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gefeliciteerd klinkt een beetje raar, maar fijn dat je nu een gloednieuwe fiets hebt gekregen *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Bakfietsje schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:27:
[...]

Doen we 'zoek de verschillen'? Want ik zie er wel een paar:

[Afbeelding]

De stangen lijken vervangen door dubbele stangen (8-vorm ipv 0-vorm)
De aanhechting tussen de buizen bij de trapas is anders. Maar daarvan vind ik eigenlijk het voorbeeldplaatje er robuuster uitzien dan bij de geleverde fiets. Dus dat is bijzonder.
Snel nog wat extra fotos genomen. Zal er straks nog meer nemen. Als die niet meer in mn krappe voortuin staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVvCsdp4rTGQ2kte3aD6b5H8L7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeXLZpKmKQ3SyZ5fUVokdZYn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMih5Mxj30FDLgCNxEKKAtcxG4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iEFKGijohnhlimCDaLS7tHc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4NLHNo9Bc2KJ5_t7MLAHeNg5aI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tm8fMV640Wtkr1Owd2KKYIot.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
@Bakfietsje Die afronding zeker een verschilletje, die andere twee lijken toch echt door weerspiegeling als als ik naar de extra foto's hierboven kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:05
Dat lijkt mij ook al een iets betere veer voor de standaard. Die heb ik volgens mij wel 5 keer moeten vervangen bij onze Babboe :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Eerst even een disclaimer. Ik heb nooit eerder op een City Mountain gefietst dus wellicht dat sommige dingen al waren zoals ik het nu omschrijf.

Maar net een stukje gefietst en ik moet zeggen het voelt allemaal een stuk steviger aan dan toen op mn City E. Accu was helaas al erg leeg dus heb maar een klein stukje met ondersteuning kunnen fietsen. Dat voelde overigens prima. Ik kan op het frame zelf geen reparaties vinden en ook dat ziet er allemaal stevig uit. De bak zelf is niet anders dus mijn assecoires past goed. Verschil met de City E is nu wel dat er ‘plug’ in de bak zitten ipv ‘pinnen’ waarop de regentent bevestigd kan worden. Maar weet niet of dit al zo was. De standaard voelt erg stevig en rammelt niet als ik over klinkertjes rij.

Framenummer zit nu voorop en begint me FF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fd_rKZXxgA9S_Da2l4QfL00MOMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAo5QZSJw2OkJvJdHnEYcsI6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnjS0cehOhXeNBuYLgjFdy1tjcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lc4VqoeIeXjTmPL7LxdbFYAe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-J_gFWw5ik2cbYykIKz7hCj7VI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtNgP6MWXh6i8Ikm2BDCRFps.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pckVVuZypfvqSVwu_mzK5NlBooM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5f3MZ6cHzDJ607sxy4J3hVJy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4v1zbUqtqYo6lzLoftn6vw5Ycc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYPyXqtvNHvIItRWz16PIvmz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:33:
Eerst even een disclaimer. Ik heb nooit eerder op een City Mountain gefietst dus wellicht dat sommige dingen al waren zoals ik het nu omschrijf.

Maar net een stukje gefietst en ik moet zeggen het voelt allemaal een stuk steviger aan dan toen op mn City E. Accu was helaas al erg leeg dus heb maar een klein stukje met ondersteuning kunnen fietsen. Dat voelde overigens prima. Ik kan op het frame zelf geen reparaties vinden en ook dat ziet er allemaal stevig uit. De bak zelf is niet anders dus mijn assecoires past goed. Verschil met de City E is nu wel dat er ‘plug’ in de bak zitten ipv ‘pinnen’ waarop de regentent bevestigd kan worden. Maar weet niet of dit al zo was. De standaard voelt erg stevig en rammelt niet als ik over klinkertjes rij.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice ziet er goed uit ben benieuwd die van mij komt ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther

[Afbeelding][Afbeelding]
Even op het eerste zicht. Ik ga straks/later nog wel even andere foto's ook zoeken.

Er zitten geen Schwalbe banden meer op, maar eigen merk.
Het frame bij het achterwiel is anders. De schuine baas zit niet meer vast op de as van het achterwiel.
De standaard zit een hoek in en gaat zodoende nu recht naar de grond.
De bevestigingen voor de regentent zijn hol (Insteek?) en waren dicht waar de stokken omheen gingen.
Er lijkt een nieuwere versie van de Yamaha motor op te zitten, maar dit kan puur esthetisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[b]xscyther schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:51
De bevestigingen voor de regentent zijn hol (Insteek?) en waren dicht waar de stokken omheen gingen.
Ja dat bedoelde ik met plug ipv pin. Dat de banden van een ander merk zijn, was mij niet eens opgevallen :X , terwijl ik wel dacht, 'he grappig er staat Babboe op de band'

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:53:
[...]

Ja dat bedoelde ik met plug ipv pin. Dat de banden van een ander merk zijn, was mij niet eens opgevallen :X , terwijl ik wel dacht, 'he grappig er staat Babboe op de band'
Die banden vind ik juist wel bijzonder aangezien alle merken over zijn gestapt naar de Schwalbe Pick-Up.

Ben nu wel benieuwd of de oude tent in de nieuwe pluggen past.

[ Voor 7% gewijzigd door xscyther op 23-09-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Ik vergelijk overigens met een 2019 model. Ik zie dat ze andere velgen gebruiken. Bij de motor zitten nu rubber dopjes op de schroeven die de motor op z'n plek houden.

Verder kan ik weinig zien. Ik verwacht dat de stuurinrichting van Enviolo ook waarschijnlijk anders is. Maar voor wat ik kan vergelijken aan het frame onder de bak zie ik weinig verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Het merk dat er nu op zit is blijkbaar speciaal voor Cargo Bikes
https://cst.nl/brooklyn-pro/ en werd eerder al te koop aangeboden in de Babboe webshop.
Alleen staat er nu niet meer expliciet PRO op de bandwand. Op die plek staat dus nu het logo van Babboe.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:34

[Afbeelding][Afbeelding]
Dus de oude regentent past er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Snuurtje schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:39:
[...]

Geen idee, die heb ik niet. De afdekhoes past wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
Snuurtje schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:39:
[...]

Je hebt er nu niks aan maar ik zal vanavond even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:50:
[...]

Geen idee, die heb ik niet. De afdekhoes past wel
Ben vooral geinteresseerd, als je een foto van de binnenkant vd bak en de connectiepunten daar kunt maken dan is het wel te zien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Snuurtje schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:07:
[...]

Ben vooral geinteresseerd, als je een foto van de binnenkant vd bak en de connectiepunten daar kunt maken dan is het wel te zien ^^
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9XQEAX5rG3M-HAZKbyMhDRJyYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6K5cdbQBAOTpOKTs04gt6CT.jpg?f=fotoalbum_large

Of had je liever een totaal overview gehad? :P Want dan moet ik heel de fiets weer van zn plek halen haha. Nogal een krappe voortuin. Wellicht dat @Morto die foto kan en wil maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wolly schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:13:
[...]

Jij was maandenlang de rare eend in de bijt die nog ervoor uit durfde te komen dat je een Babboe als vervanger wilde. Nu blijkt dat je toch niet alleen bent :+
En als de inhoud van de vrachtwagen die onze Babboe kwam leveren ook echt naar andere gaat, dan zijn er dus best wel veel die ook gewoon weer voor Babboe gaan en niet voor Winora kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding]

Of had je liever een totaal overview gehad? :P Want dan moet ik heel de fiets weer van zn plek halen haha. Nogal een krappe voortuin. Wellicht dat @Morto die foto kan en wil maken.
Dit is voldoende, oude tent past dus niet. Dat waren pinnen in de bak. Haalt het argument voor Babboe onderuit dat je als je opnieuw voor de Babboe koos je je accesoires kan hergebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Snuurtje schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:46:
[...]

Dit is voldoende, oude tent past dus niet. Dat waren pinnen in de bak. Haalt het argument voor Babboe onderuit dat je als je opnieuw voor de Babboe koos je je accesoires kan hergebruiken.
Ik weet niet hoe de doppen van de regentent er uit zien, maar de gaten waar de poten in moeten zijn vrij breed. Wellicht dat de poten van de regentent hier als nog in passen. Laten we even afwachten op @Morto zijn test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
Ik denk dat ze er wel inpassen vanavond heb ik de tent ook dan zal ik het eens proberen. Ook zal ik even wat foto’s maken.

Heb er net op gefietst het fiets echt heel anders dan de city voelt allemaal veel steviger. Vond het stuur wel een beetje stroef sturen maar misschien is dat nieuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Snuurtje schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:46:
[...]

Ik ben het hier dus niet mee eens. Tenzij jij op die foto fatsoenlijk de diameter heb op kunnen meten. Dat het nu dit is betekend niet dat de regentent er niet in kan. Dus ik ben nog steeds wel benieuwd naar iemand die het daadwerkelijk probeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuurtje
xscyther schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:26:
[...]

Ik ben het hier dus niet mee eens. Tenzij jij op die foto fatsoenlijk de diameter heb op kunnen meten. Dat het nu dit is betekend niet dat de regentent er niet in kan. Dus ik ben nog steeds wel benieuwd naar iemand die het daadwerkelijk probeert.
oh check je bedoelt dat die tentstokken er volledig in vallen. Ja dat kan natuurlijk ook. Zo had ik m nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Het lijkt er trouwens op dat de batterij in de nieuwe Mountain in de fiets opgeladen kan worden... maar dat staat nergens expliciet in de handleiding. Of was dit ook al mogelijk bij het vorige model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Fiets wel nog lekker 25kmpu trouwens :+
Maar ik vind de accu wel wat schudden en trilgeluiden geven op een klinkerweg. Die zit niet strak vast.

[ Voor 57% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2024 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleesje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 09:18
Dat kon inderdaad al (2019 model)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:04:
Maar ik vind de accu wel wat schudden en trilgeluiden geven op een klinkerweg. Die zit niet strak vast.
Met een beetje mazzel komt er over 5 jaar weer een terugroepactie, krijg je weer een nieuwe ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morto
Het past inderdaad in de rondjes. Alleen omdat de pijpjes van de regentent niet vergenoeg zakken past het allemaal net niet. Dit vind ik wel jammer ook omdat op de website staat dat de regentent op de city mountain past.

Pfff kunnen we daar weer achteraan 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQyo0Wg9wowxakYzgEHGGkWv3BA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5l6EBC5go5xjfdJJPj5BKUJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jj9MPeUZSQtLMLxTscAOxLPwhSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cY7ad656MvsYG63gVFtMcnOC.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door Morto op 23-09-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Morto schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:29:
Het past inderdaad in de rondjes. Alleen omdat de pijpjes van de regentent niet vergenoeg zakken past het allemaal net niet. Dit vind ik wel jammer ook omdat op de website staat dat de regentent op de city mountain past.

[Afbeelding][Afbeelding]
Maar sinds wanneer zijn het pijpjes ipv pinnetjes? Bij dit 2024 model of al eerder? Als het nu pas is dan klopt de website dus niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinancil
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-09-2024
Hallo, ik ben nieuw hier en ben erop gewezen dat hier berichten stonden dat de city-e regentent NIET op de mountain- e geplaatst kan worden. De moed zakt mij in de schoenen. Ik kan al maanden niks bestellen op de Belgische site voor de terugroep actie en word nu gedwongen de mountain te kiezen daar ze niets anders op onze site hier aanbieden dus wilde ik dit overwegen aangezien ik toch nog accessoires heb maar dit past dus niet? Mijn city-e was uit 2022 en de tent is samen gekocht. Als ik kijk op de babboe website zie ik ook geen andere regentent speciaal voor de mountain- e. Kan het misschien zijn dat het een foutje is van de fabriek? Ik kan wel janken! Mijn kind heeft een zware beperking en heeft echt die tent nodig om niet overprikkeld te raken en nu lees ik dit. Buiten het feit dat we allemaal al lang genoeg aan het wachten zijn, komt dit er dus ook nog bij. Ben zo klaar met babboe. Hopelijk heeft er toch iemand een antwoord? Of kunnen we zelf een oplossing bedenken? Stokken korter laten maken of iets? Want de moed zakt me zwaar in de schoenen aangezien ik niks anders kan bestellen. Zelfs geen gewone elektrische fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 09:05

[Afbeelding][Afbeelding]
Zijn de pootjes nu te lang?
Dan pak je toch een ijzerzaag en haal je er een paar mm/cm van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
cinancil schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:47:
Hallo, ik ben nieuw hier en ben erop gewezen dat hier berichten stonden dat de city-e regentent NIET op de mountain- e geplaatst kan worden. De moed zakt mij in de schoenen. Ik kan al maanden niks bestellen op de Belgische site voor de terugroep actie en word nu gedwongen de mountain te kiezen daar ze niets anders op onze site hier aanbieden dus wilde ik dit overwegen aangezien ik toch nog accessoires heb maar dit past dus niet? Mijn city-e was uit 2022 en de tent is samen gekocht. Als ik kijk op de babboe website zie ik ook geen andere regentent speciaal voor de mountain- e. Kan het misschien zijn dat het een foutje is van de fabriek? Ik kan wel janken! Mijn kind heeft een zware beperking en heeft echt die tent nodig om niet overprikkeld te raken en nu lees ik dit. Buiten het feit dat we allemaal al lang genoeg aan het wachten zijn, komt dit er dus ook nog bij. Ben zo klaar met babboe. Hopelijk heeft er toch iemand een antwoord? Of kunnen we zelf een oplossing bedenken? Stokken korter laten maken of iets? Want de moed zakt me zwaar in de schoenen aangezien ik niks anders kan bestellen. Zelfs geen gewone elektrische fiets.
Onwijs vervelende situatie voor jullie! Ik zou de site nu even laten voor wat het is, die klopt toch niet meer, en ik vermoed dat het updaten van de site nu even geen prioriteit is bij Babboe. Wellicht dat met het afzagen van de stokjes je al een heel eind komt. En anders wachten en hopen op een nieuwe regentent. Als het goed is zou er ook nog een voucher moeten komen voor een nieuwe assescoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 10:24
Ik heb imiddels mijn ophaal bevestiging gekregen!
mouzetc schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:38:
[...]

Hier hetzelfde. Heb maar weer extra fotos aangeleverd.
Heb er een hard hoofd in. Al moet ik zeggen dat we de bakfiets gewoon in gebruik hebben. Er is al zoveel jaren actief op gefietst dat ik er niet vanuit ga dat ie nu ineens instort. Het is enkel dat we hem niet meer verkocht krijgen gezien we binnenkort naar een elektrische willen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe ver moeten die pootjes dan zakken? Dat je de rode sticker niet meer ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
ps4mm schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:51:
[...]

Zijn de pootjes nu te lang?
Dan pak je toch een ijzerzaag en haal je er een paar mm/cm van af?
Dat zou inderdaad een optie zijn maar ja wie zegt dat dan de tent wel past. Ik ga eerst eens even bellen met Babboe kan daarna altijd de zaag pakken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
Wolly schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:00:
[...]

Hoe ver moeten die pootjes dan zakken? Dat je de rode sticker niet meer ziet?
Geen idee verwacht niet meer dan een aantal cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Morto schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:17:
[...]

Geen idee verwacht niet meer dan een aantal cm.
Ik begrijp het niet, je geeft aan dat ze niet ver genoeg zakken maar je weet niet hoeveel ze erin moeten vallen :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morto
Wolly schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:21:
[...]

Ik begrijp het niet, je geeft aan dat ze niet ver genoeg zakken maar je weet niet hoeveel ze erin moeten vallen :?
De regentent stokken passen helemaal in de kokers die @Jasphur op de foto heeft gezet maar waarschijnlijk omdat deze kokers te hoog zijn gemonteerd of op het frame zit kom je dus niet uit.

Geen idee hoeveel cm te hoog zitten op basis van de City ik heb er geen rolmaat bij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:04:
Dit is iets wat wij altijd als normaal gezien hebben, met een andere bakfiets nu weten we dat dat toch niet zo normaal is. De accubak is bij ons ook weleens onder de stoel vandaan gevallen tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Morto schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:16:
[...]

Dat zou inderdaad een optie zijn maar ja wie zegt dat dan de tent wel past. Ik ga eerst eens even bellen met Babboe kan daarna altijd de zaag pakken inderdaad.
De tent gaat vast met straps dus dat zou in theorie een kwestie van strakker trekken zijn. Echter schiet je, als ik de foto's goed interpreteer, niets op met korter maken aan de bakzijde van de tentstokken. Daarmee wordt de tent lager (ook vervelend), maar het probleem lijkt bovenop in het horizontale vlak te zitten, dit veranderd dan (bijna) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
xscyther schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:12:
[...]

Dit is iets wat wij altijd als normaal gezien hebben, met een andere bakfiets nu weten we dat dat toch niet zo normaal is. De accubak is bij ons ook weleens onder de stoel vandaan gevallen tijdens het fietsen.
Lijkt er op dat het bankje klappert. Die zit namelijk maar op twee punten vast en steunt op een derde punt. Zal eens kijken of dat het echt is na mijn werk. Er trilt ook nog een afdekdop bovenop de voorvork, geen idee hoe ik dat makkelijk kan vastzetten. Wellicht eens met een zachte hamer steviger vast tikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
xscyther schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:51:
Er zitten geen Schwalbe banden meer op, maar eigen merk.
Is geen eigen merk, zie https://cst.nl/brooklyn-pro/, maar wel "made for babboe" blijkbaar gezien het logo erop.
Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:25:
Het merk dat er nu op zit is blijkbaar speciaal voor Cargo Bikes
https://cst.nl/brooklyn-pro/ en werd eerder al te koop aangeboden in de Babboe webshop.
Alleen staat er nu niet meer expliciet PRO op de bandwand. Op die plek staat dus nu het logo van Babboe.
Dit dus inderdaad.

Maar op zich dus wel een stap voorwaarts, want de oude Big Apple die standaard geleverd werden, waren echt een aanfluiting èn een probleem. Die zijn niet gemaakt voor zware belasting, noch voor een e-bike: daarvoor hadden ze de Big Ben en later de Big Ben Plus voor - en ondertussen de Cargo inderdaad.

Dat zorgde er in de praktijk voor (met de Big Apple's) dat de buitenband onvoldoende ondersteuning geeft, de binnenband daardoor op de zijwanden enorm slijt, waardoor je na ± twee jaar continu lek rijdt (en de gaatjes zitten dan dus in de zijwand ipv op het loopvlak). Dan kun je of om de paar weken (en steeds korter op elkaar) plakken, of je binnenband vervangen.
xscyther schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:05:
Die banden vind ik juist wel bijzonder aangezien alle merken over zijn gestapt naar de Schwalbe Pick-Up.
Dat ze niet voor Schwalbe kiezen kun je wat van vinden, maar op zich dus wel een stap in de goeie richting dat er nu een band onder zit die gemaakt is voor het doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is wel fijn voor Babboe dat ze onverkoopbare voorraadmodellen nu kwijt kunnen. Zal flink voor ze schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zo, onze bakfiets is zojuist opgehaald in Frankrijk. Ben benieuwd wanneer we de voucher krijgen om eindelijk de vervanging te kiezen. Schiet allemaal niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Voor de niet passende tent: Er is in de loop der jaren al iets veranderd, dus misschien komt het niet door buisjes ipv pinnetjes. Wij hadden namelijk oude stokken en een nieuwe City en ik moest de buizen licht verbuigen (grotere kromming) om het passend te maken. Daarna pasten ze prima op de pinnetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding][Afbeelding]
Die pinnen voor de regentent zijn bij onze City-E finaal afgebroken. Viste er toevallig van het weekend nog een uit zo'n pijp van de regentent. Dat ze dat aangepast hebben is dus alleen maar goed.

Verder het frame gecontroleerd. 1 roestplek op het frame van trapas naar achteras. Flink geborsteld met de staalborstel en Hamerite er overheen en hij kan wel weer even mee.

Wat wel bijzonder is, we hebben wel het voucheraanbod van Babboe gehad al tijden geleden, maar nooit een afspraak van Westerman om hem daadwerkelijk op te halen. Zou Babboe dan toch iets gedaan hebben met onze mededeling dat we niet akkoord waren met hun aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:17:
[...]

Lijkt er op dat het bankje klappert. Die zit namelijk maar op twee punten vast en steunt op een derde punt. Zal eens kijken of dat het echt is na mijn werk. Er trilt ook nog een afdekdop bovenop de voorvork, geen idee hoe ik dat makkelijk kan vastzetten. Wellicht eens met een zachte hamer steviger vast tikken.
Ah ja dat klopt, dat gaat ook best flink je bak beschadigen op de duur. Allicht een idee om daar een laagje ducttape tussen te plakken om het krassen/ingraven tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Bakfietsje schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:15:
Voor de niet passende tent: Er is in de loop der jaren al iets veranderd, dus misschien komt het niet door buisjes ipv pinnetjes. Wij hadden namelijk oude stokken en een nieuwe City en ik moest de buizen licht verbuigen (grotere kromming) om het passend te maken. Daarna pasten ze prima op de pinnetjes.
Ik was/ben oprecht benieuwd of buigen idd de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther

[Afbeelding][Afbeelding]
Trouwens, gewoon even nieuwsgierig, wat gebeurt er als je de buizen er andersom in doet? De stickers naar het centrum deel? Ik meen me te herinneren dat ik die fout in het verleden weleens gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Roelant schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:17:
[...]

Is geen eigen merk, zie https://cst.nl/brooklyn-pro/, maar wel "made for babboe" blijkbaar gezien het logo erop.

[...]

Dit dus inderdaad.

Maar op zich dus wel een stap voorwaarts, want de oude Big Apple die standaard geleverd werden, waren echt een aanfluiting èn een probleem. Die zijn niet gemaakt voor zware belasting, noch voor een e-bike: daarvoor hadden ze de Big Ben en later de Big Ben Plus voor - en ondertussen de Cargo inderdaad.

Dat zorgde er in de praktijk voor (met de Big Apple's) dat de buitenband onvoldoende ondersteuning geeft, de binnenband daardoor op de zijwanden enorm slijt, waardoor je na ± twee jaar continu lek rijdt (en de gaatjes zitten dan dus in de zijwand ipv op het loopvlak). Dan kun je of om de paar weken (en steeds korter op elkaar) plakken, of je binnenband vervangen.

[...]

Dat ze niet voor Schwalbe kiezen kun je wat van vinden, maar op zich dus wel een stap in de goeie richting dat er nu een band onder zit die gemaakt is voor het doel.
Fair enough, er staat Babboe op de band, ik maakte daaruit een aanname.
Verder vind ik er niet iets van, ik vind het bijzonder, maar fijn dat het idd een stap in de goede richting is. De problemen die jij onderschrijft met eerdere banden heb ik zelf nooit ervaren, allicht komt dat omdat wij zelden de 2 jaar haalden met een set banden door slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zijn er meer accessoires dan de regentent die gebruik maken van die pinnen die nu kokers zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
Het zonnedak. Maar dat gebruikt dezelfde stokken als de regentent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
Net gebeld met Babboe maar kon mij hier geen antwoord opgeven hij heeft het intern doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kurios schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:38:
Het is wel fijn voor Babboe dat ze onverkoopbare voorraadmodellen nu kwijt kunnen. Zal flink voor ze schelen.
Lijkt er op dat de de nieuw geleverde City Mountains niet de oude en dus onverkoopbare modellen zijn. Wellicht dat dit model al in de pijplijn zat wat dus een upgrade die nog komt kan verklaren, maar er zijn echt wezelijke verschillen in het frame zoals je een paar paginas terug kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
xscyther schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:38:
[...]

Ah ja dat klopt, dat gaat ook best flink je bak beschadigen op de duur. Allicht een idee om daar een laagje ducttape tussen te plakken om het krassen/ingraven tegen te gaan.
Net een stuk gefietst met een dik stuk stof tussen het bankje en die pinnen en alles was lekker stil. Op dat dopje voorop na dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indire
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb net m'n nieuwe City-Mountain geleverd gekregen. Regentent past er prima op hier!

Las hier ergens dat je bij de nalevering van de 500w-accu die van 400w zou mogen houden, maar bij de bakfiets kwam alvast een retourdoos meegeleverd bestemd voor de 400w-accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
Indire schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:32:
Heb net m'n nieuwe City-Mountain geleverd gekregen. Regentent past er prima op hier!

Las hier ergens dat je bij de nalevering van de 500w-accu die van 400w zou mogen houden, maar bij de bakfiets kwam alvast een retourdoos meegeleverd bestemd voor de 400w-accu.
Hmm interessant. Zal hem toch nog een checken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Indire schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:32:

Oh was dat de retourdoos haha. Heb die al weggegooid. Dacht dat het een bewaardoos was ofzo. Jammer dan. Hadden ze dat maar duidelijk moeten communiceren.

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 24-09-2024 18:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:01:
[...]

Oh was dat de retourdoos haha. Heb die al weggegooid
Stuur je toch gewoon een zelfgemaakte voucher terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wolly schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:01:
[...]

Stuur je toch gewoon een zelfgemaakte voucher terug :+
Gebruik de doos van de 500Wh wel. Als we al een retourverzoek krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 24-09-2024 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
xscyther schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:45:
De problemen die jij onderschrijft met eerdere banden heb ik zelf nooit ervaren, allicht komt dat omdat wij zelden de 2 jaar haalden met een set banden door slijtage.
Da's logisch, want wat ik uit je andere reacties opmaak is dat je een City hebt, en het is een probleem wat sterker is met de (voorbanden van) de Curve en andere vergelijkbare driewielers. Volgens de fietsenmaker om twee redenen. Enerzijds omdat (overdreven getekend) de wielen soort van zo staan tov de bak:

/ [___] \

En anderzijds omdat ze sowieso meer te "lijden" hebben, omdat ze niet (kunnen) meedraaien en -kantelen zoals natuurlijk is voor een wiel en bij een tweewieler gewoon gebeurt. Je krijgt dus meer/ander soort frictie tussen wegdek en band, met name in de bochten, wat zich vertaalt naar torsie/frictie op de buiten-binnenbant-combinatie. Wat mogelijk de reden is dat ze enigszins onder een hoek geplaatst zijn.

Geen idee of het allemaal helemaal waar is, maar feit is dat de zijwanden van de binnenband er na een jaar of wat uitzien alsof er een egeltje mee geknuffeld heeft* 😋 - en dat het met de stevigere banden minder erg lijkt vooralsnog.

* Zie het gebied tussen de linker twee plakkers op deze foto voor een voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Vorig jaar mid Oktober City Mountain ontvangen en die ziet er echt exact hetzelfde uit gelet op het frame rondom de middenmotor, maar ook de onderkant is hetzelfde. Deze is overigens onlangs goedgekeurd.

Productiedatum is volgens mij bj 2023 en serial begint met AC.

Overigens wel wat problemen gehad, deze zomer zakte de standaard helemaal door in het midden, die heb ik zelf vervangen via nieuwe standaard van Kidscab en de veren zijn inderdaad flink strak.

Ongeveer direct na ontvangst trilde het stuur enorm en het voorwiel, stuurstang zat niet goed vast dat is gemaakt tijdens service beurt Nov 23. Mocht dat gebeuren niet fietsen, want stel die stang schiet los…dan verlies je alle controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Heb een "update" ontvangen van de RBV.

De update is eigenlijk geen update. Babboe heeft erg goede verkopers denk ik.

Er wordt gezegd dat Babboe het uitleveren gaat opschalen de komende weken en dat het de hoogste prioriteit heeft. Hier geloof ik geen snars van want dit roept Babboe al maanden.
Ze vinden zichzelf erg zielig.

Tot zover mijn update die geen update is.

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Accel dit verhaal net zo lang oprekt tot ze Babboe kunnen laten klappen. Opgeruimd staat netjes en wij blijven met lege handen achter, let maar op.

Ik ben dan ook benieuwd naar wat stichting bakfietsclaim gaat doen.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.