Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kurios schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:51:
[...]

De fiets is niks meer waard, dus ik verlies niks als het frame zou breken. Die fiets is voor mij dus al volledig afgeschreven. Helaas maar waar.
Je verliest misschien wel je gezondheid of dat van je kinderen. Ik ben voordat de fiets is opgehaald ook verder blijven fietsen op een fiets die hagelnieuw was. Maar je hebt dus wel wat te verliezen, ook al begrijp ik dat je dat risico misschien wel accepteert. Verkeerd vallen bij een breuk op redelijke snelheid en de schade kan wel eens slecht in geld uit te drukken zijn.

Financieel zijn de oudere fietsen op dit moment te weinig waard. De RBV heeft mij in het begin gezegd dat je met het meegeven van de fiets impliceert akkoord gaat met de geboden oplossing en je potentieel een deel van je recht kunt verliezen. In hoeverre dat waar blijkt, zullen we op de langere termijn zien

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hann1BaL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:59:
[...]

Je verliest misschien wel je gezondheid of dat van je kinderen. Ik ben voordat de fiets is opgehaald ook verder blijven fietsen op een fiets die hagelnieuw was. Maar je hebt dus wel wat te verliezen, ook al begrijp ik dat je dat risico misschien wel accepteert. Verkeerd vallen bij een breuk op redelijke snelheid en de schade kan wel eens slecht in geld uit te drukken zijn.

Financieel zijn de oudere fietsen op dit moment te weinig waard. De RBV heeft mij in het begin gezegd dat je met het meegeven van de fiets impliceert akkoord gaat met de geboden oplossing en je potentieel een deel van je recht kunt verliezen. In hoeverre dat waar blijkt, zullen we op de langere termijn zien
Bakfietsclaim.nl lijkt het tegenovergestelde te beweren. Ook mensen die deelnemen aan de omruilactie kunnen zich aanmelden bij bakfietsclaim.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Hann1BaL

Hann1BaL

PaT schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:37:
[...]

Bakfietsclaim.nl lijkt het tegenovergestelde te beweren. Ook mensen die deelnemen aan de omruilactie kunnen zich aanmelden bij bakfietsclaim.
Daarmee beweren ze toch niet het tegenovergestelde? het geeft ze de mogelijkheid om de groep te ondersteunen en kijken wat er mogelijk is. Dat is niet het tegenovergestelde. (Het tegenoverstelde van beweren dat je met de omruilactie hert voorstel accepteert is zeker weten dat dat niet het geval is, terwijl het vooral nu onderzocht wordt.)

Ze kijken overigens niet alleen naar de uitkomst van het proces (omruilen) maar ook naar de tijdsduur en impact voor de eindgebruikers.

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-10 13:33
Wolly schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:44:
[...]

Inderdaad. Zij geven met deze mail nogmaals aan dat jij als klant willens en wetens op eigen risico handelt. Mocht er dus iets naars gebeuren dan hebben zij aan hun informatieverplichting voldaan.

Ik vind de mail dus niet grappig, het is een juridische disclaimer waar zij zich ooit op kunnen beroepen.
Ik handel toch ook willens en wetens, en op eigen risico? Dat wist ik door de eerdere communicatie ook wel. Met deze mail voldoen ze niet ineens 'meer' of 'beter' aan hun informatieverplichting, dat hadden ze al lang voor mekaar. Het is dus evengoed een juridische disclaimer als alle eerdere communicatie. Zodoende kan ik er dus wel om lachen: Ze proberen alleen maar extra op het gevoel van onveiligheid in te spelen, om ons over de streep te trekken om de waardeloze voucher te accepteren.

Daarnaast vind ik de mail grappig omdat ze voor het eerst vervangingswaarde als synoniem voor economische waarde en dagwaarde noemen. Dat is de prijs die nodig is om het product (net voor het moment dat dit nieuws naar buiten kwam) als tweedehands te kunnen vervangen (en laat dat nu ongeveer zijn wat we recent - voor dit nieuws naar buiten kwam - voor de fiets hebben betaald). De prijzen die nu in de vorm van een voucher worden aangeboden liggen daar ver onder, en dus is de bepaling van een vervangingswaarde niet reëel.

Het aanhalen van 'persoonlijke waarde' deed me ook lachen, wat een onzinnigheid. Jammer dat je de humor er niet van inziet.
Wolly schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:53:
[...]

Babboe geeft in de mail ondubbelzinnig aan dat de fiets onveilig is en niet gebruikt dient te worden. Dat is een bericht wat ze graag zullen sturen, het is nl. één van de eerste dingen wat ze zullen laten zien wanneer een klant later schade claimt als gevolg van het gebruik van die onveilige fiets.
Een schade claimen als gevolg van het gebruik van de fiets is nog wel het laatste wat ik doe, als de fiets breekt is dat mijn probleem, en mijn risico, daar zal ik Babboe niet mee lastig vallen. Nogmaals, deze communicatie hebben ze al lang en breed eerder gedeeld, het is gewoon een herhaling van zetten.
Wolly schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:53:
[...]

En je kan ze halsstarrig vinden, maar denk je dat een verzekeraar of andere professional met je meegaat in de redenering “Logisch dat u uzelf, uw kinderen en medeweggebruikers willens en wetens in gevaar bracht door het gebruik van een onveilige fiets, u kreeg immers maar weinig centjes voor de fiets terug”?
Nou, dat blijkt dus wel mee te vallen:
  • Onze aansprakelijkheidsverzekering geeft aan ons gewoon te dekken bij het gebruik van de fiets, in het geval van een ongeval (al dan niet door breken van het frame, of regulier)
  • Een zorgverzekering zal het een worst zijn hoe je evt. in het ziekenhuis beland
  • Het moge duidelijk zijn dat een waardeloze fiets niet verzekerd is tegen diefstal, of schade aan de fiets zelf (dat was hij eerder ook al niet)

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-10 13:33
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:04:
Babboe is hiermee inderdaad een dossier tegen "weigeraars" aan het opbouwen. Zoals @Wolly ook al schrijft, schuiven ze deze mail onder je neus als je ooit komt reclameren als je frame breekt. Idem zal jouw verzekeraar op grond van deze mail weigeren iets uit te betalen, of het in ieder geval niet kunnen declareren bij de verzekeraar van Babboe.
Tsja, een 'dossier' van herhalingen? :?

Ik ga overigens niks reclameren in zo'n geval, als het frame breekt blijf ik er hetzelfde instaan richting Babboe, alleen koop ik dan gelijk een andere bakfiets. Ik weet niet precies over wat voor verzekering je het hebt? Maar voor de verzekeringen die voor mij relevant zijn (zie hierboven) zie ik geen problemen (ik heb de fiets zelf niet verzekerd, vind ik sowieso onzinnig, en weet ook niet of dat nu überhaupt nog zou kunnen).
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:04:
Echter doet dat niets af aan je rechten als consument. Sterker nog, eigenlijk geeft Babboe hier nogmaals ondubbelzinnig toe dat hun fiets niet deugt en dat je hem niet kunt (en zelfs niet mag) gebruiken voor het doel waarvoor hij aan je verkocht is. Nonconformiteit dus - een fiets waarop je niet mag fietsen (op dringend advies van de fabrikant en de NVWA, maar in deze mail vooral van de fabrikant) voldoet niet aan de eigenschappen die je van die fiets had mogen verwachten.

Dus reageer vooral op deze mail met de stelling dat de fiets dus niet geschikt is voor het doel waarvoor Babboe hem ooit aan je verkocht heeft. Slijtage is niet de oorzaak (want ook de allernieuwste exemplaren moeten van de weg) en verkeerd gebruik is niet de oorzaak (want ook onverkochte exemplaren mogen niet op de weg). De oorzaak is het ontwerp van de fiets, en dat is een eigenschap die al bestond op het moment van koop. Dus was de fiets al vanaf de datum van aankoop niet geschikt om op te fietsen.
Helemaal eens, neem ik zeker mee in de respons! (y)

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
https://www.ad.nl/binnenl...ietsmerk-babboe~a31b3ce7/

Linkdrop zijn nog altijd niet een gewenst iets op welke discussieforum dan ook. Volgende keer zou een korte inleiding óf op zijn minst een eigen mening, gewenst zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Notna op 12-09-2024 14:07 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-11 12:46

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 12-09-2024 14:06 . Reden: Ja, en zo werkt dat dus niet ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Strafrechtelijk onderzoek naar handelen Babboe is gestopt.

https://www.telegraaf.nl/...kfietsmerk-babboe-gestopt

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

arnova

weet veel, maar niet alles

In dat artikel staat:
Het OM is naar eigen zeggen uiteindelijk van oordeel dat strafrechtelijke vervolging niet effectiever zal zijn dan bestuurlijk optreden van de toezichthouder. Die heeft ‘voldoende en daadkrachtige mogelijkheden’ om te zorgen dat mogelijk onveilige bakfietsen worden teruggeroepen en dat de veiligheid van (andere) bakfietsen wordt onderzocht, aldus justitie.
Dat is dan tot dusver niet het geval aangezien massa's mensen weigeren hun fiets van de weg te halen voor een waardeloze voucher. En de NVWA staat erbij en kijkt ernaar (schijnbaar)....

• Wolly
  • Niet online
arnova schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:23:
In dat artikel staat:

[...]

Dat is dan tot dusver niet het geval aangezien massa's mensen weigeren hun fiets van de weg te halen voor een waardeloze voucher. En de NVWA staat erbij en kijkt ernaar (schijnbaar)....
Zijn er cijfers bekend over de weigeraars / massa’s mensen?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ergens vind ik dit wel jammer. Als ik het goed begrepen heb zouden hiermee de bestuurders van Babboe aansprakelijk gesteld kunnen worden. Nu het bestuursrechtelijke pad gekozen wordt zal het wel weer Babboe als bedrijf worden dat bekeken wordt. Die krijgen dan misschien nog een boete en klaar.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25
Guidion hier net geweest en mijn Babboe Curve Mountain is afgekeurd, nog voordat ie op z'n kant ging.
Aan de onderkant van de bak breuken en het kunstwerk van iemand zijn eerste laswerk (dat dit nooit tijdens onderhoud is opgevallen vraag ik me nu af...) Nog erger, waar lassen hadden moeten zitten is nooit een las gemaakt!

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 12-09-2024 17:35 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Uberprutser schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:34:
Guidion hier net geweest en mijn Babboe Curve Mountain is afgekeurd, nog voordat ie op z'n kant ging.
Aan de onderkant van de bak breuken en het kunstwerk van iemand zijn eerste laswerk (dat dit nooit tijdens onderhoud is opgevallen vraag ik me nu af...) Nog erger, waar lassen hadden moeten zitten is nooit een las gemaakt!
Zo'n post schreeuwt natuurlijk om duidelijke foto's van het kunstwerk!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Uberprutser schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:34:
Laat straks even weten of jij ook bij de groep behoort die alsnog door Babboe wordt goedgekeurd....

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:59:
[...]

Je verliest misschien wel je gezondheid of dat van je kinderen.
Wat een manier om het leven te staan... Hoeveel doden en (zwaar) gewonden zijn er al gevallen door al die brekende bakfietsen?
Als je zo denkt, kan je beter überhaupt niet meer fietsen, want wie weet wordt je aangereden. Auto rijden zou ik ook niet doen, je weet maar nooit... Hmm op straat lopen zou je ook wel je gezondheid kunnen kosten, beter binnenblijven dus.
:O

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Wolly schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:50:
[...]

Zijn er cijfers bekend over de weigeraars / massa’s mensen?
Nee, dit is gebaseerd op de reacties die ik oa. in dit topic voorbij zie komen en wat er gezegd is in oa. Radar. Bovendien lijkt het mij eerlijk gezegd logisch dat de meeste mensen dit een volledig onacceptabele oplossing vinden.

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 09:57
Uhh ik kreeg net een mailtje:
Beste Morto,

We hebben goed nieuws! De Babboe City Mountain die je hebt uitgezocht met je omruilcertificaat staat klaar voor verzending. Je ontvangt een mail van onze logistieke partner Westerman met meer informatie over de levering.

Belangrijke informatie over jouw Babboe City Mountain:
• Jouw Babboe City Mountain is volledig geïnspecteerd en je mag er direct op fietsen

• In een later stadium ontvang je van ons een e-mail om een afspraak te maken voor een upgrade die we zullen doen aan je bakfiets. We komen hiervoor bij jou thuis en dit is uiteraard gratis.

• Daarnaast willen we je informeren dat je fiets nu een 400 Wh accu heeft. Omdat je oorspronkelijk een 500 Wh accu hebt besteld, wordt deze nog apart nageleverd. Dit is gratis en daar hoef je niets voor te doen.

Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Alvast veel fietsplezier!

Met vriendelijke groet,

Babboe

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
Morto schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:33:

[...]
Dat is toch goed nieuws? Of heb je een Winora besteld? :o

K to the KillaZ

• Jasphur
Ja! Ik heb dezelfde mail!

* insert ‘it’s happening’ meme *

Echter:
• Jouw Babboe City Mountain is volledig geïnspecteerd en je mag er direct op fietsen
Ik dacht dat er een nieuw ontwerp zou komen. Dit klinkt mij een beetje als de oude voorraad Mountains is gecontroleerd en wordt nu als nieuw aan ons gegeven.

• Morto
Jasphur schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:39:
Ja! Ik heb dezelfde makl!

Echter:

[...]

Ik dacht dat er een nieuw ontwerp zou komen. Dit klinkt mij een beetje als de oude voorraad Mountains is gecontroleerd en wordt nu als nieuw aan ons gegeven.
Klopt dit heb ik dus ook en wat bedoelen ze met de upgrade.

• KillaZ
Jasphur schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:39:
Ja! Ik heb dezelfde makl!

Echter:

[...]

Dat laatste zou natuurlijk goed kunnen, de upgrade zal dan een verstevigings beugel o.i.d. zijn bijvoorbeeld?

K to the KillaZ

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Kurios schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:05:
[...]

Wat een manier om het leven te staan... Hoeveel doden en (zwaar) gewonden zijn er al gevallen door al die brekende bakfietsen?
Als je zo denkt, kan je beter überhaupt niet meer fietsen, want wie weet wordt je aangereden. Auto rijden zou ik ook niet doen, je weet maar nooit... Hmm op straat lopen zou je ook wel je gezondheid kunnen kosten, beter binnenblijven dus.
Een auto? Mijn jongste (8 jr) pakt volwassen mountainbikeparcoursen op z'n 29er, bij vlagen doodeng om daarachter te fietsen!! En af en toe maakt hij wel een klappert, met name als hij een heuvel niet opkomt en niet van die grote fiets af kan springen. Dan is het even auw auw, opstappen en het eruit fietsen.
Maar goed als fietser in het verkeer ben je kwetsbaar idd en alles kan van het ene op het andere moment kapot gaan.

• Jasphur
@Morto en @KillaZ wellicht electronika gerelateerd zoals bij de Curve?

Anders zouden ze ons er toch niet op laten fietsen?

Toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 13-09-2024 09:48 ]

• Morto
Net klanten service gebeld.

Ik vroeg of het een nieuwe fiets is daarop vertelde ze dat het een nieuwe bakfiets is. Op de vraag of het een ander frame is kon ze niks zeggen. Het zelfde geld voor de upgrade hierop kon ze ook niks zeggen ze vroeg me wel om even een mailtje te sturen voor mijn vragen.

De levering zou in week 38 worden gedaan.

Super blij dat er eindelijk wat beweging in zit.
Wij hebben de bakfiets City Mountain besteld op 23 April.

Ik heb mijn vragen over het frame en de "upgrade" even op de mail zetten.

• xscyther
Morto schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:33:

[...]
Ben ik wel super nieuwsgierig. Er staat je bakfiets is geïnspecteerd en er wordt later een upgrade gedaan. Dit klinkt alsof het op een Mountain uit oude voorraad gaat die goedgekeurd is, maar die ze nog wel een extra versterking willen geven of iets in die trant. Dit past ook wel bij het idee dat er een 400Wh accu bij zit en de 500Wh later komt. Ook wel benieuwd of je de 400Wh mag houden nadat de 500Wh nageleverd is. Keep us posted, ik duim voor je!

• Morto
xscyther schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:48:
[...]

Ben ik wel super nieuwsgierig. Er staat je bakfiets is geïnspecteerd en er wordt later een upgrade gedaan. Dit klinkt alsof het op een Mountain uit oude voorraad gaat die goedgekeurd is, maar die ze nog wel een extra versterking willen geven of iets in die trant. Dit past ook wel bij het idee dat er een 400Wh accu bij zit en de 500Wh later komt. Ook wel benieuwd of je de 400Wh mag houden nadat de 500Wh nageleverd is. Keep us posted, ik duim voor je!
Ja ik ben ook echt benieuwd het mailtje roept veel vragen op heb ze gelijk even een mailtje gedaan. Het zou ook mooi zijn als we de accu mogen houden dat heb ik niet gevraagd dus ben benieuwd.

• xscyther
Morto schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:51:
[...]

Ja ik ben ook echt benieuwd het mailtje roept veel vragen op heb ze gelijk even een mailtje gedaan. Het zou ook mooi zijn als we de accu mogen houden dat heb ik niet gevraagd dus ben benieuwd.
Mochten ze ooit bellen daarover, vraag ze dan even om hun vragen op mail te zetten :D

• Jasphur
@Morto we zitten lekker op 1 lijn haha. Alleen ik heb ze die vragen gemaild en niet gebeld. Benieuwd naar of de antwoorden die we krijgen matchen.

• Morto
Jasphur schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:06:
@Morto we zitten lekker op 1 lijn haha. Alleen ik heb ze die vragen gemaild en niet gebeld. Benieuwd naar of de antwoorden die we krijgen matchen.
Super _/-\o_

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
xscyther schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:48:
[...]

Wat ik heb vernomen mag je na ontvangst van de 500Wh accu die van 400Wh ook houden. Bijna jammer dat je op de mountain geen 2e accu kunt monteren 😉

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 15:27
Ik wil eigenlijk wel snel af van mijn 10 jaar oude City, staat nog een beetje in de weg in de stalling. Zeker als mij duidelijk is dat een rechtzaak nog wel 2 tot 4 jaar kan duren voor er uitkomst is. Kan ik nog meedoen met de massaclaim als ik de bakfiets naar oudijzerboer breng maar facturen bewaar?

• Jasphur
wheeler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:10:
Ik wil eigenlijk wel snel af van mijn 10 jaar oude City, staat nog een beetje in de weg in de stalling. Zeker als mij duidelijk is dat een rechtzaak nog wel 2 tot 4 jaar kan duren voor er uitkomst is. Kan ik nog meedoen met de massaclaim als ik de bakfiets naar oudijzerboer breng maar facturen bewaar?
Geen idee, maar zorg in ieder geval dat je bewijs hebt dat je ten tijde dat de terugroepactie starte in het bezit was van de bakfiets.

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
wheeler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:10:
Waarom zou je hem dan niet laten ophalen? Dan loop je ook niet het risico dat iemand met je serienummer aan de haal gaat

• wheeler
Bakfietsje schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:26:
[...]

Waarom zou je hem dan niet laten ophalen? Dan loop je ook niet het risico dat iemand met je serienummer aan de haal gaat
Ophalen door Babboe in ruil voor zo'n certificaat? Dat nooit, dan maar in stukken naar de oudijzerhandel. Helaas is mijn berging beperkt en wil daar geen 2 jaar lang een nutteloze Babboehoe stallen. Er gaat helemaal niemand aan de haal met een serienummer. Zal kijken of ik kan bewijzen dat de fiets in mijn bezit was in februari 2024.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

wheeler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:47:
[...]

Ophalen door Babboe in ruil voor zo'n certificaat? Dat nooit, dan maar in stukken naar de oudijzerhandel. Helaas is mijn berging beperkt en wil daar geen 2 jaar lang een nutteloze Babboehoe stallen. Er gaat helemaal niemand aan de haal met een serienummer. Zal kijken of ik kan bewijzen dat de fiets in mijn bezit was in februari 2024.
Waarom is ophalen door Babboe een issue? (Zo groot dat je hem liever in stukken weg brengt)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Jasphur
DaMightyWackO schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:48:
[...]

Waarom is ophalen door Babboe een issue? (Zo groot dat je hem liever in stukken weg brengt)
Dan ga je akkoord met Babboes voorwaarden.

• wheeler
DaMightyWackO schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:48:
[...]

Als ik fiets laat ophalen, ga ik akkoord met hun voorwaarden. Daarmee zeg ik alle rechten om nog aanspraak te maken op andere vergoeding zoals een massaclaim. Ook krijg ik een certificaat voor een webshop met aanbod wat ik niet als alternatief van een bakfiets zie. Denk hierbij aan een stadsfiets of tienerfiets met gesloten kettingkast, geen gekke wensen. Tot slot heb ik nog wel een 1-op-1 lijntje lopen met Accell maar verwacht daar geen resultaat op.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

wheeler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:56:
[...]

Als ik fiets laat ophalen, ga ik akkoord met hun voorwaarden. Daarmee zeg ik alle rechten om nog aanspraak te maken op andere vergoeding zoals een massaclaim. Ook krijg ik een certificaat voor een webshop met aanbod wat ik niet als alternatief van een bakfiets zie. Denk hierbij aan een stadsfiets of tienerfiets met gesloten kettingkast, geen gekke wensen. Tot slot heb ik nog wel een 1-op-1 lijntje lopen met Accell maar verwacht daar geen resultaat op.
Ah, bedankt voor je toelichting. Maar 'een tienerfiets' zou toch alsnog beter zijn dan hem in 'stukken zagen en niets krijgen?. Ik benader het bewust heel rationeel :) Lastig bepalen wat het ook waard voor je is om het hoofdstuk af te kunnen sluiten. De kans lijkt me klein dat je aanzienlijk meer uit de massa claim gaat krijgen (=faillissement?) en je blijft dan wellicht jaren met frustratie/onrust rondlopen (en een volle schuur 8) ) wat het niet waard is.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Bakfietsje
Ik kan me haast niet voorstellen dat je mag meedoen zonder ofwel een bakfiets, ofwel een certificaat. Want jij kunt wel zeggen dat ie weg is, maar je kunt hem net zo goed verkocht hebben via marktplaats en dan van twee walletjes eten

Ik snap je wel, daar niet van

• Drintel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-03 09:40
Ook ik heb een mailtje van Babboe dat onze Babboe City Mountain (besteld op 29 april) klaar staat voor verzending. Nog geen bericht van Westerman, het zal mij benieuwen!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 15:04
Zou je die nieuw geleverde Babboe's dan wel op marktplaats kunnen verkopen als je dit zou willen, gezien de babboe-ban op dat platform?

• Kurios
  • Niet online
Babboe is blij met jullie! Oude, onverkoopbare fietsen kunnen op deze manier mooi nog worden ingezet. Want reken maar dat niemand ooit nog een Babboe bakfiets zal kopen. Dat merk is voor altijd besmet.
Ik ben ook benieuw hoe die fietsen over een paar jaar het op Marktplaats zullen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 13-09-2024 16:07 ]

• Jasphur
ps4mm schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:02:
Zou je die nieuw geleverde Babboe's dan wel op marktplaats kunnen verkopen als je dit zou willen, gezien de babboe-ban op dat platform?
De Babboe ban op marktplaats komt vanuit de NVWA. Het moment dat zij vinden dat Babboe weer bakfietsen mag verkopen zal ook het moment zijn dat Marktplaats de ban opheft.

• xscyther
wheeler schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:56:
[...]

Aangezien je geen andere keus hebt noch gegeven wordt, houdt dat akkoord nooit stand in een rechtszaak. De onvrede is zo massaal duidelijk, het gebrek aan communicatie/reacties op gerechtelijke brieven etc zo duidelijk en de hoeveelheid mensen die zich aangemeld hebben bij de massaclaim (de meeste hebben ook gewoon geregistreerd en ingeruild). Ik zou me daar echt niet zo druk om maken.

• xscyther
Kurios schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:02:
Babboe is blij met jullie! Oude, onverkoopbare fietsen kunnen op deze manier mooi nog worden ingezet. Want reken maar dat niemand ooit nog een Babboe bakfiets zal kopen. Dat merk is voor altijd besmet.
Ik ben ook benieuw hoe die fietsen over een paar jaar het op Marktplaats zullen doen.
Overdrijven is ook een vak. Hier is het heel groot, in andere landen een stuk minder. Als je kijkt wat voor terugroepacties er zijn geweest bij bekende grote automerken, die rijden ook gewoon rond en je kan tegenwoordig ook weer overal jupiler en heineken 0.0 kopen. Die waren ook ooit compleet kansloos geworden op de NLse markt.

• wheeler
DaMightyWackO schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:08:
[...]

Maar 'een tienerfiets' zou toch alsnog beter zijn dan hem in 'stukken zagen en niets krijgen?
Ik zie geen tienerfiets met een gesloten kettingkast. We hebben geen berging bij ons huis dus fiets staat buiten en dat betekent geen open versnellingen. Als Babboe wat Nederlandse fietsen aanbiedt voor rond €500 dan mag mijn City gewoon mee.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Kurios schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:05:
[...]

Veel plezier met je stromanargumenten en flauwekul.

Lichtgewond en zwaar gekneusde enkel voor 3 maanden is ook geen pretje. Doe niet zo belachelijk extreem joh.

Het is geen manier van in het leven staan. Feit is dat de fietsen kunnen breken en dat dat kan leiden tot iets. Het is dus niet alleen een financiële afweging. Zo simpel is dat.

En ik ben ook door gaan rijden op de fiets voordat hij is opgehaald, maar dat is dan wel de afweging die je maakt.

Je rare argumentatie is ongeveer gelijk aan: ik kan op straat ook een ongeluk krijgen dus draag ik mijn autogordel niet.

Niet iedereen is bekend met nuance blijkbaar.

• xscyther
Hann1BaL schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:59:
[...]

Veel plezier met je stromanargumenten en flauwekul.

Lichtgewond en zwaar gekneusde enkel voor 3 maanden is ook geen pretje. Doe niet zo belachelijk extreem joh.

Het is geen manier van in het leven staan. Feit is dat de fietsen kunnen breken en dat dat kan leiden tot iets. Het is dus niet alleen een financiële afweging. Zo simpel is dat.

En ik ben ook door gaan rijden op de fiets voordat hij is opgehaald, maar dat is dan wel de afweging die je maakt.

Je rare argumentatie is ongeveer gelijk aan: ik kan op straat ook een ongeluk krijgen dus draag ik mijn autogordel niet.

Niet iedereen is bekend met nuance blijkbaar.
Natuurlijk is het geen pretje. Maar er zijn ook Urban Arrows, bakfiets.nl's, Gazelle's, Vogue's etc gebroken. Ook na de goed keuring is er nog steeds een kans dat zal gebeuren evenals met vrijwel elke andere (bak)fiets. Bij Babboe was er wel een probleem dat dit gemiddeld te vaak voor komt, maar vele bakfietsen zijn niet gebroken en ik vermoed gemiddeld meer wel dan niet.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
xscyther schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:12:
[...]

Natuurlijk is het geen pretje. Maar er zijn ook Urban Arrows, bakfiets.nl's, Gazelle's, Vogue's etc gebroken.
Bron? Mn UA en bf.nl

• Jasphur
Een nieuwsartikel van RTL verteld dat er meer merken worden onderzocht. Urban Arrow staat er niet tussen overigens. https://www.rtl.nl/nieuws...o-bakfietsnl-frame-babboe

• Hann1BaL

Hann1BaL

xscyther schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:12:
[...]

Natuurlijk is het geen pretje. Maar er zijn ook Urban Arrows, bakfiets.nl's, Gazelle's, Vogue's etc gebroken. Ook na de goed keuring is er nog steeds een kans dat zal gebeuren evenals met vrijwel elke andere (bak)fiets. Bij Babboe was er wel een probleem dat dit gemiddeld te vaak voor komt, maar vele bakfietsen zijn niet gebroken en ik vermoed gemiddeld meer wel dan niet.
Geen idee in hoeverre dat waar is. Feit is dat Babboe alles heeft gedaan om te voorkomen dat wij weten hoe groot dat risico is, maar blijkbaar onacceptabel groot.

Misschien is de Winona ook een risico, maar dat is dan in ieder geval een risico die we niet weten wat natuurlijk toch net iets anders is dan bewust een bekend risico nemen. En ik doe ook niet en denk ook niet dat/alsof alle Babboes breken. Ik heb de fiets ook gebruikt totdat deze is opgehaald

• wheeler
Wij hebben sinds half jaar een tweedehands bakfiets.nl als vervanger als de Babboe. Maar als je ziet hoeveel beter deze in de lak zit, de lasnaden zijn en hoe veel dikker de onderkant constructie is dan heb ik echt meer vertrouwen in dit merk. Alles kan buigen of breken, dat zie je ook wel bij auto's wat dan toch vaak terug te voeren is op het gebruik.

• xscyther
Jasphur schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:46:
[...]

Een nieuwsartikel van RTL verteld dat er meer merken worden onderzocht. Urban Arrow staat er niet tussen overigens. https://www.rtl.nl/nieuws...o-bakfietsnl-frame-babboe
Bron is lang geleden en niet te vinden meer. Bij de eerdere terugroepactie jaren geleden werd gemeld dat ook Urban Arrow en Gazelle soortgelijke terugroepacties hebben gehad.
Het voornaamste punt is dat ook de beste spullen weleens kapot kunnen gaan, zelfs door gewoonweg pech. Dat maakt het niet gelijk een slecht product. Babboe lijkt me per definitie wel een slecht product, maar het is echt niet alsof ze 100% gegarandeerd gaan breken.

• xscyther
wheeler schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:31:
Wij hebben sinds half jaar een tweedehands bakfiets.nl als vervanger als de Babboe. Maar als je ziet hoeveel beter deze in de lak zit, de lasnaden zijn en hoe veel dikker de onderkant constructie is dan heb ik echt meer vertrouwen in dit merk. Alles kan buigen of breken, dat zie je ook wel bij auto's wat dan toch vaak terug te voeren is op het gebruik.
Zeker waar, m'n schoonzus heeft er ook eentje. Gewoon een mooi degelijk ding, maar ook zij hebben heel lang met "gewone fietsframes" gewerkt voordat ze naar dikkere/stevigere frames gingen. Zo hebben veel merken hun evolutie linksom of rechtsom meegemaakt. Dolly had in het begin voerwielmotoren, zijn ze volgens mij ook best snel vanaf gestapt.

• Morto
Ik zag net tot mijn verbazing op my.babboe.com dat ik een track and trace code voor een levering van de City Mountain op 23.09.2024 heb 👍🏻

• Jasphur
Dat is al best vlot! Zo benieuwd naar of er inderdaad iets anders aan is dan de vorige City Mountain.

Edit: bij mij staat er een leverdatum van 15-9... :o En de City Mountain heeft de status 'geleverd'!
Hoe dan? Maaarrrrr, in de T&T info zelf staat 23-9 als leverdatum. We gaan het zien.

[ Voor 48% gewijzigd door Jasphur op 16-09-2024 08:16 ]

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Morto schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:54:
Ik zag net tot mijn verbazing op my.babboe.com dat ik een track and trace code voor een levering van de City Mountain op 23.09.2024 heb 👍🏻
wat fijn! hoe lang was nu de wachttijd vanaf het inleveren als deze leverdatum doorgaat?

• Morto
jeroentje schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:01:
[...]

wat fijn! hoe lang was nu de wachttijd vanaf het inleveren als deze leverdatum doorgaat?
Aanmeld datum: (controleerjebakfiets.nl): 2024-04-10
Ophaal datum: 2024-04-22
Bestel datum: 2024-04-23
Uitleverdatum is : 2024-09-23 (hopelijk)

• Jasphur
Wonen wij stiekem naast elkaar @Morto? Want ik heb precies dezelfde data :P

• Drintel
Westerman levert veel voor Babboe op maandag begreep ik, want dan zijn de meeste fietsenmakers dicht.

Voor ons staat ook maandag 23 september in de Track & Trace van Westerman. We hebben dan bijna 5 maanden gewacht sinds het inleveren.

• Jasphur
Ook een City Mountain, @Drintel ?

• Morto
Net maar weer gebeld wat ze nu precies met de "upgrade" bedoelen.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80109176

Dat kunnen ze mij dat niet vertellen ik moest maar wachten op het mailtje met meer informatie...

De communicatie is wel echt ellende.

• Drintel
Ja een City Mountain!

• Jasphur
Dus dat zijn al drie personen hier die een nieuwe Babboe hebben besteld :P Meer dan ik dacht haha.
Uit noodzaak of omdat de City een fijne bakfiets is?

Bij ons gaat het er vooral om dat deze precies door ons poortje past en ik de bak kan aanpassen zodat ik er een deurtje van kan maken voor onze hond. (Een driewieler past niet in de voortuin/stoep/achtertuin)

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:58:
Dus dat zijn al drie personen hier die een nieuwe Babboe hebben besteld :P Meer dan ik dacht haha.

Bij ons gaat het er vooral om dat deze precies door ons poortje past en ik de bak kan aanpassen zodat ik er een deurtje van kan maken voor onze hond. (Een driewieler past niet in de voortuin/stoep/achtertuin)
Jij was maandenlang de rare eend in de bijt die nog ervoor uit durfde te komen dat je een Babboe als vervanger wilde. Nu blijkt dat je toch niet alleen bent :+

• Jasphur
Ja fijn! :P

• Drintel
Jasphur schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:58:
Omdat een deel van ons gezin verandering slecht trekt. Geen noodzaak, maar met de kennis van toen wel de weg van de minste weerstand.
Overigens heeft familie die dezelfde dag hun Babboe City heeft ingeleverd nu een week hun Winora, dus het verschil in levertijd valt uiteindelijk voor ons nog wel mee.

• Jasphur
Moet ie nog wel geleverd worden volgende week :+

• Morto
Jasphur schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:39:
Moet ie nog wel geleverd worden volgende week :+
Haha ik heb wel net een mailtje gehad van Westerman dat ze inderdaad een bakfiets komen leveren 23-09-2024.

• Jasphur
Morto schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:10:
[...]

Haha ik heb wel net een mailtje gehad van Westerman dat ze inderdaad een bakfiets komen leveren 23-09-2024.
Same :D }:O

• Jeee
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23-01 13:50
Ik begrijp dat er wel af en toe Winora's worden afgeleverd, maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ik er nog nooit een gezien heb. Babboes zag ik vroeger overal, net als veel andere merken nu maar een Winora bakfiets blijft toch blijkbaar zeldzaam. Ik kom toch echt in veel verschillende steden en zie vele soorten bakfietsen (je hebt er toch extra aandacht voor door dit Babbboe debacle)

Ligt dat aan mij?

ik heb wel 2x een batavus Fier gezien, maar dat is blijkbaar ook geen verkooptopper :-)

• KillaZ
Jeee schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:10:
Ik begrijp dat er wel af en toe Winora's worden afgeleverd, maar ik blijf het toch vreemd vinden dat ik er nog nooit een gezien heb. Babboes zag ik vroeger overal, net als veel andere merken nu maar een Winora bakfiets blijft toch blijkbaar zeldzaam. Ik kom toch echt in veel verschillende steden en zie vele soorten bakfietsen (je hebt er toch extra aandacht voor door dit Babbboe debacle)

Ligt dat aan mij?

ik heb wel 2x een batavus Fier gezien, maar dat is blijkbaar ook geen verkooptopper :-)
Lang niet alle Babboe's zijn door een Winora vervangen. Hier in regio Alkmaar heb ik er al een paar gezien, puur omdat er een "golf" in deze regio is uitgeleverd vorige week.

K to the KillaZ

• Jasphur
In Deventer heb ik er een paar zien fietsen. Maar of dat komt door de terugroepactie of omdat er een Winora reseller in de stad zit weet ik niet.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 21:38

Dani86

AeroGeek

Heb in Leidsche Rijn (Utrecht, wat echt babboe town is/was) vorige week de eerst Winora gezien in het wild. En ik let erop ;)

Nog niks van de RBV gehoord, ga morgen ns bellen...

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• xscyther
Jeee schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:10:

Ligt dat aan mij?

Ik zie er regelmatig eentje, elke keer dezelfde bij voetbal. Vrienden van ons hebben de fier 3 en ik heb de fier 2 laatst voor het eerst rond zien fietsen. Althans, dat ik me bewust van ben.

Babboe is natuurlijk wel al een merk dat weet ik veel hoe lang al op de NLse markt is. Veel oudere bakfietsen krijgen alleen maar een aalmoes van een certificaat, die zie je dus sowieso niet terug als Winora. Mogelijk nog ouder worden helemaal niet teruggeroepen of wat dan ook? En alles 4 jaar en jonger wordt eerst gecontroleerd. Van wat er overblijft is er een percentage dat voor andere fietsen of wederom Babboe kiest, alles bij elkaar is het denk ik maar een klein percentage dat overstapt naar de Winora.

• Jasphur
Ja precies. Daarom denk ik ook wel dat de smet op de naam Babboe niet lang blijft. Mits ze door blijven gaan met het stukje in de bakfietsmarkt waar ze nu ook zitten. De kwaliteit van hun producten mag dan wel niet zo hoog zijn, maar relatief gezien zijn hun bakfietsen dan ook niet zo duur.

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:32
T-!-M schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:26:
[...]

Om nog even daad bij het woord te voegen, tada. Weekendje ‘tweaken’. Deze City kan er weer jaren tegenaan!

Het is hier wat offtopic, dus ik houd het kort. Maar wat tips als iemand anders zijn City ook wil opknappen:
- frame onder de bak had aardig wat roest onder de lak. Goed verwijderen en vers in de Hamerite. Antraciet is een perfecte kleurmatch met het frame. Bijstippen is mogelijk, haast niet te zien.
- Houten bak direct ook even meegepakt. Schuren en lakken, doet wonderen voor het aanbeeld.
- stuk stang er tussen gelast bij een vriend. Leuk experiment, was de eerste keer. Met de slijptol op ‘maat’ gemaakt, dat was een beetje puzzelen. Ik heb hem uiteindelijk vrij hoog geplaatst, dan kan de stang de meeste krachten opvangen. Het is wel even wennen met afstappen.

[Afbeelding]

Hartstikke blij met het resultaat. 😎 Deze Babboe blijft fietsen.
Mooi gedaan, precies mijn idee. Vroeger in mijn scootertijd, maakte we ook zo'n buis tussen balhoofd en framebuis om het frame stijver te maken.

Wij hebben een babboe city gekregen van vrienden (geen idee waarom, ze moesten er vanaf) en gaan de fiets gebruiken voor huishoudelijke dingen. Ik had zelf ook bedacht zo'n buis te tussen te zetten, maar ik heb nu de bak eraf gehaald om op te knappen en vroeg mij af hoeveel nut dit zou hebben, de stuurbuis zit namelijk ook maar met op 1 punt gelast aan de onderbuis waardoor klappen denk ik meer aan de de stuurpen worden doorgegeven die niet per se heel stevig is.

Wat je veel ziet (maar moelijker te maken zelf) bij andere bakfietsen is een soort regenboog die wordt gelast tussen zadelbuis en onderbuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFx7CbqMzq6hhYmUDokXY5OJjsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P864xHQSU9nVEjJ4vKQJrvsk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door timpel_800 op 18-09-2024 11:10 ]

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

• domin8r
Jasphur schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:42:
Ja precies. Daarom denk ik ook wel dat de smet op de naam Babboe niet lang blijft. Mits ze door blijven gaan met het stukje in de bakfietsmarkt waar ze nu ook zitten. De kwaliteit van hun producten mag dan wel niet zo hoog zijn, maar relatief gezien zijn hun bakfietsen dan ook niet zo duur.
Ik meen me te herinneren dat de nieuwe CEO van Accell iets had gezegd dat bakfietsen maken voor dit bedrag niet haalbaar was met een juiste kwaliteit. Dat zou impliceren dat Babboe betere maar duurdere bakfietsen gaat uitbrengen. Ik snap het, maar dan spelen ze zich wel uit de markt vermoed ik. Als je kunt kiezen tussen een Babboe of iets als een Urban Arrow en de prijzen liggen bij elkaar dan kiest niemand voor een Babboe. Niet na dit hele gebeuren.

• Bakfietsje
domin8r schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:05:
[...]

Ik meen me te herinneren dat de nieuwe CEO van Accell iets had gezegd dat bakfietsen maken voor dit bedrag niet haalbaar was met een juiste kwaliteit. Dat zou impliceren dat Babboe betere maar duurdere bakfietsen gaat uitbrengen. Ik snap het, maar dan spelen ze zich wel uit de markt vermoed ik. Als je kunt kiezen tussen een Babboe of iets als een Urban Arrow en de prijzen liggen bij elkaar dan kiest niemand voor een Babboe. Niet na dit hele gebeuren.
Misschien gaat Babboe zich wel volledig richten op hetgeen wat UA en dergelijke niet hebben:
- Niet elektrische driewielers
- Grote driewielers (4+ kinderen)
- Bakfietsen met deurtjes
Daar kan vast nog wel €200 bovenop voor een veel betere kwaliteit.

• Jasphur
Voor een tweewieler met een deurtje zou ik gaan voor de Carqon Classic :P
ls je kunt kiezen tussen een Babboe of iets als een Urban Arrow en de prijzen liggen bij elkaar dan kiest niemand voor een Babboe. Niet na dit hele gebeuren.
Denk dat dit wel meevalt. Smaak speelt vaak ook een rol. Niet dat de Babboe zoveel mooier/lelijker is dan een Urban Arrow, een UA straalt toch een bepaald iets uit. Niet iedereen vind dat leuk. Daarnaast, aanname, zullen toch ook best veel personen gaan voor een goedkopere bakfiets. Dus zolang Babboe goedkoper is dan de echte A merken blijven ze gewoon verkopen. Denk ook wel dat na een jaar of twee de meeste dit hele debacle zijn vergeten en komt het alleen nog naar boven wanneer je onderzoek doet naar welke bakfiets je gaat kopen. En dan nog: de oorzaak van het hele issue is weg (het management) en er zijn nieuwe processen in gang gezet voor het waarborgen van de kwaliteit.

• Kurios
  • Niet online
Aannames natuurlijk, maar ik denk juist het merk Babboe voor eeuwig is besmet. Het enige wat mensen gaan onthouden: Babboe==breekt. Ik verwacht niet dat ze gaan onthouden dat er maar een paar modellen zouden kunnen breken, en dat er aantal modellen niet zijn teruggeroepen. Of dat nieuwe bakfietsen wel goed zijn bevonden.

Oftewel, zet je je Babboe over een aantal jaar op marktplaats (als dat al weer mag), krijg je daar geheid vragen over, of mensen kopen m niet. Ik zou dat ook niet doen.

Ik zou dan ook verwachten dat het merk Babboe volledig gaat verdwijnen in Nederland. Accel blijft wel fietsen verkopen, maar dan onder een ander merk/vormgeving. Zie ook de Stint.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
Kurios schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:11:
Aannames natuurlijk, maar ik denk juist het merk Babboe voor eeuwig is besmet. Het enige wat mensen gaan onthouden: Babboe==breekt. Ik verwacht niet dat ze gaan onthouden dat er maar een paar modellen zouden kunnen breken, en dat er aantal modellen niet zijn teruggeroepen. Of dat nieuwe bakfietsen wel goed zijn bevonden.

Oftewel, zet je je Babboe over een aantal jaar op marktplaats (als dat al weer mag), krijg je daar geheid vragen over, of mensen kopen m niet. Ik zou dat ook niet doen.

Ik zou dan ook verwachten dat het merk Babboe volledig gaat verdwijnen in Nederland. Accel blijft wel fietsen verkopen, maar dan onder een ander merk/vormgeving. Zie ook de Stint.
Van mij ook aanname, alleen mensen die nu een Babboe hebben herinneren zich dit hele incident. Alle nieuwe kopers vinden het straks niet zo boeiend en kopen vooral wat hun portemonnee aankan. Die zien veel Babboe's rijden en kopen die. Niet iedereen zoekt eerst het internet af wat er allemaal gebeurd is met een merk.
Als men dat wel zou doen zou niemand meer bijvoorbeeld een Ford of een Toyota kopen. Of Samsung met de accu problemen of Apple met de antennegate of in een Boeing stappen, etc.
Het zou fijn zijn als mensen het zouden doen want dat zou zorgen dat bedrijven wel weer om kwaliteit geven.

Als er iets is wat we kunnen leren van de geschiedenis is dat niemand iets leert van geschiedenis.

Als ik bijvoorbeeld op Fok kijk dan heeft het topic over Babboe 56 reacties. Op het artikel van Nu.nl vooral reacties dat alle bakfietsen verboden moeten worden.

Het speelt hier op Tweakers bovengemiddeld dan bij de rest van Nederland.

[ Voor 14% gewijzigd door Pendora op 18-09-2024 13:31 ]

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
De mond tot mond reclame van alle oud bezitters (>5 jaar) zal hoe dan ook vernietigend zijn.
Van alle bezitters die gratis een andere krijgen zal wellicht de boodschap een boost geven aan winora.
Onder de streep vrees ik het ergste voor Babboe

• domin8r
MJdaBOMB schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:43:
De mond tot mond reclame van alle oud bezitters (>5 jaar) zal hoe dan ook vernietigend zijn.
Van alle bezitters die gratis een andere krijgen zal wellicht de boodschap een boost geven aan winora.
Onder de streep vrees ik het ergste voor Babboe
Ja sowieso vertel je dit hele debacle aan iedereen, zo gaat dat. En ook best vaak als je noemt dat je een Babboe hebt/had dan kijken mensen je aan alsof je net verteld hebt dat je hond is overleden. Mogelijk slijt dat met de jaren maar dan zullen ze eerst nog een doorstart moeten maken.

• Jasphur
Daar merk ik in mijn bubbel maar weinig van :P Dat mensen mij aankijken alsof mijn hond is overleden als ik verteld dat ik een Babboe had. Sterker nog, de meeste vinden het heel tof van Babboe dat ik een nieuwe betere, want van City-E naar City Mountain, bakfiets van ze krijg. Ja, ik zit in de jonger dan januari 2019 groep.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
We gaan zien waar het schip strand. Ik zie nog genoeg Babboe's rond fietsen en kan niet zeggen dat mensen in mijn omgeving negatief kijken naar Babboe.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
Pendora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:27:
[...]

Als ik bijvoorbeeld op Fok kijk dan heeft het topic over Babboe 56 reacties.
Ik ben in shock dat er nog 56 mensen op Fok zitten. _O-

• domin8r
Jasphur schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:01:
Daar merk ik in mijn bubbel maar weinig van :P Dat mensen mij aankijken alsof mijn hond is overleden als ik verteld dat ik een Babboe had. Sterker nog, de meeste vinden het heel tof van Babboe dat ik een nieuwe betere, want van City-E naar City Mountain, bakfiets van ze krijg. Ja, ik zit in de jonger dan januari 2019 groep.
Je bedoelt, jij zit in de zeer kleine groep die daadwerkelijk een vervangende bakfiets heeft gekregen? ;)

Wij voelde ons initieel ook goed geholpen toen we enthousiast aan mensen vertelde dat onze bakfiets helaas weg moest maar dat we er wel een hele mooie nieuwe voor terug kregen ("Ja wel 4 weken levertijd, maar dan hebben we ook wat" hoorde ik mezelf nog zeggen). Maar al die mensen reageren nu vol verbazing dat we na al die tijd nog geen enkel zicht op een vervangende bakfiets hebben.

• Jasphur
domin8r schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:43:
[...]

Je bedoelt, jij zit in de zeer kleine groep die daadwerkelijk een vervangende bakfiets heeft gekregen? ;)

...
Die groep waar ik in zit zal inderdaad kleiner zijn dan de ouder dan januari 2019 fietsen groep. Maar daar doelde ik niet op. Ik wilde alleen even laten weten dat er in mijn directe omgeving niet zo negatief wordt gedacht over Babboe dan dat er in jouw omgeving gebeurd :P

Het zijn op dit moment twee waarheden en de tijd zal leren welke de overhand gaat krijgen en wat Accel gaat doen met Babboe. Voor nu zijn er geen directe aanwijzingen dat ze Babboe laten vallen of de merknaam veranderen.

Ik vind de vergelijking met Stint overigens niet helemaal eerlijk, bij dat tragische incident zijn 4 kinderen om het leven gekomen met erg veel ooggetuigen. Dat is (tot nu toe) gelukkig nog niet gebeurd met een Babboe bakfiets. Maar de smet op de naam Stint was daardoor echt veel groter dan die nu op de naam Babboe zit.
‘Voor ouders is de Stint onlosmakelijk verbonden met persoonlijk leed. Voor
ons past de Stint niet meer in het beeld van het plaatselijke verkeer.’ (klik)

• domin8r
Jasphur schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:00:
Die groep waar ik in zit zal inderdaad kleiner zijn dan de ouder dan januari 2019 fietsen groep. Maar daar doelde ik niet op. Ik wilde alleen even laten weten dat er in mijn directe omgeving niet zo negatief wordt gedacht over Babboe dan dat er in jouw omgeving gebeurd :P
Ik doelde op de groep "jonger dan januari 2019" die daadwerkelijk een vervangende bakfiets heeft gekregen. Nog steeds een vrij kleine groep naar mijn beleving. Veel mensen zitten in die groep maar dan de variant die nog geen uitzicht heeft op de vervangende bakfiets.

Waarschijnlijk nog steeds beter dan de groep mensen die met een voucher van 419 euro wordt afgescheept, maar toch ook behoorlijk vervelend.

• Bakfietsje
DCNY schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:41:
[...]

Ik ben in shock dat er nog 56 mensen op Fok zitten. _O-
Ik zit op Fok :D Maar ik wist niet eens van dit topic

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 14:45

B64

Caayn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:03:
We gaan zien waar het schip strand. Ik zie nog genoeg Babboe's rond fietsen en kan niet zeggen dat mensen in mijn omgeving negatief kijken naar Babboe.
Dat je nog Babboe's rond ziet rijden zegt niet zoveel; dat kunnen mensen zijn die gewoon op hun oude bakfiets rondrijden, of mensen die inmiddels een nieuwe hebben ontvangen. Niet iedereen heeft de financiële ruimte om het ding in te ruilen voor een bakfiets van een ander merk.

Of Babboe dit op termijn zal overleven is afhankelijk van de aantallen klanten die nu nog een nieuwe Babboe kopen; daar zal toch de omzet vandaan moeten komen. Voorlopig zal die fabriek nog wel blijven draaien, ze moeten immers nog wat vervangingsorders produceren. Maar daarna... het kan niet anders dan dat het merk Babboe een hele flinke deuk heeft opgelopen.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
Ohoh volgende bakfiets fabrikant in de problemen:

https://nos.nl/artikel/25...nwege-veiligheidsrisico-s

Je zo maar een Vogue hebben gekocht om je Babboe snel mee te vervangen....

[ Voor 19% gewijzigd door Pendora op 18-09-2024 15:45 ]

• Jasphur
Pendora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:44:

Het verschil tussen hoe de NOS het bericht brengt in de titel en hoe Nu.nl dat doet :P
https://www.nu.nl/economi...babboe-verkoopverbod.html

• Caayn
  • Niet online
B64 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:42:
[...]

Dat je nog Babboe's rond ziet rijden zegt niet zoveel; dat kunnen mensen zijn die gewoon op hun oude bakfiets rondrijden, of mensen die inmiddels een nieuwe hebben ontvangen. Niet iedereen heeft de financiële ruimte om het ding in te ruilen voor een bakfiets van een ander merk.

Of Babboe dit op termijn zal overleven is afhankelijk van de aantallen klanten die nu nog een nieuwe Babboe kopen; daar zal toch de omzet vandaan moeten komen. Voorlopig zal die fabriek nog wel blijven draaien, ze moeten immers nog wat vervangingsorders produceren. Maar daarna... het kan niet anders dan dat het merk Babboe een hele flinke deuk heeft opgelopen.
Uiteraard. Maar hoe langer men er op blijft fietsen des te meer de problemen gebagatelliseerd zullen worden. "Ik fiets er nog steeds op zonder problemen, wat is er nou aan de hand"

Ik fiets ook nog steeds rond op mijn Curve-E, wel voorzichtiger dan voorheen, en wacht nog steeds op mijn controle/inspectiebeurt.

Het merk heeft zeker een flinke deuk opgelopen maar of die deuk groot genoeg is dat men over X tijd het nog steeds weet en er negatief over denken is een vraag. Hoeveel mensen weten van de terugroepactie die Babboe in 2019 had. Dat was uiteraard kleiner maar het lijkt weinig impact te hebben gehad op het bestaansrecht van Babboe.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 18-09-2024 16:19 ]

• Caayn
  • Niet online
Pendora schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:44:

De NVWA gaf een tijdje terug al aan meerdere bakfiets producten/merken te onderzoeken. Iets zegt mij dat het hier niet bij blijft.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:05

Jorissie87

No diggity

Onze situatie (heb al eens eerder iets gepost dus mogelijk voor de vaste bezoekers herkenbaar):
Mijn vader heeft zonder kennis van de terugroepactie een Babboe bakfiets gekocht van een handelaar/"fietsenmaker". De fiets blijkt binnen de terugroepactie te vallen. Ik heb hem gewaarschuwd maar mijn vader is nog van de generatie dat een woord een woord is en dat het allemaal wel meevalt met het risico.

Fast forward: De fiets is er en mijn vader wil niet terug naar de verkoper om zijn koop ongedaan te maken. Ik heb aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga dat mijn kinderen bij hem in de fiets gaan vanwege de terugroepactie. Heb bij Babboe een melding gemaakt. Framenummer begint met WSP en zou daardoor jonger dan 2019 moeten zijn.

Babboe heeft vervolgens een mail gestuurd dat de fiets uit 2018 komt en dat we 1002 euro terugkrijgen (let op, de fiets is in nieuwstaat, altijd binnengestaan, nieuwe accu, nieuwe bak en schadevrij). Ik gebeld met Babboe hoe dat zit. Zij geven aan dat er mogelijk een eerdere terugroepactie is geweest en dat daarbij het frame (en framenummer) zijn verandert. Ik geef vervolgens aan dat ik dit vreemd vind maar nog vreemder vind dat er een dagwaarde van 1002 euro gehandeert wordt aangezien dergelijke bakfietsen nergens voor minder dan 3000 euro te koop komen. "Daar handteren wij een tabel voor", blijkbaar wordt er niet naar de fiets zelf gekeken bij het bepalen van de dagwaarde, enkel naar het type en bouwjaar.

Ik ben flink de discussie aangegaan maar ben niet veel verder gekomen. We kunnen proberen het originele aankoopbewijs via de verkoper te bemachtigen en hopen dat deze toch uit 2019 komt om in aanspraak te komen voor een voucher. Een alternatief is dat we de dagwaarde aanvechten, Babboe kan vervolgens 50% hiervan uitkeren?? Optie 3 is de fiets houden en accepteren dat er risico's zijn en weten dat je nooit een beroep op Babboe kan doen wanneer er gezeik komt.

Wat we in ieder geval niet gaan doen is de fiets meegeven aan Westerman en ons laten afschepen met 1002 euro. Dan ga ik liever de fiets "as is" (met duidelijke disclaimers!) proberen te verkopen op Marktplaats waar ik meer verwacht te krijgen of onderzoeken hoe we het frame eventueel zelf kunnen versterken.

Persoonlijk vind ik dat mijn vader terugmoet naar de verkoper omdat hij hem iets verkocht heeft waarvan hij wist/had moeten weten dat het niet deugd. Helaas krijg ik dat er bij mijn vader niet in. Mijn vader vind ook dat de fiets goed genoeg is ("ik heb er naar gekeken en hij is gewoon stevig" en "die paar fietsen die kapot zijn gegaan waren vast slecht onderhouden of overbeladen"). Ergens ben ik dat ook nog wel met hem eens, ik heb echt staan springen op het frame (100kg) en het ziet er stevig uit. Als het mijn eigen fiets was, had ik het risico genomen maar het zijn toch je kinderen. Tegelijkertijd struikelde je tot voor kort hier in Utrecht over de Babboes en nu zie ik er geen één meer, mensen houden zich blijkbaar toch aan de terugroep.

TLDR: Babbooe is gewoon een waardeloos bedrijf dat echt het minimale doet om gedupeerde tegemoet te komen. In ons geval ben ik er nog niet over uit wat de beste vervolgstap is.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Jorissie87 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:21:
Onze situatie (heb al eens eerder iets gepost dus mogelijk voor de vaste bezoekers herkenbaar):
Mijn vader heeft zonder kennis van de terugroepactie een Babboe bakfiets gekocht van een handelaar/"fietsenmaker". De fiets blijkt binnen de terugroepactie te vallen. Ik heb hem gewaarschuwd maar mijn vader is nog van de generatie dat een woord een woord is en dat het allemaal wel meevalt met het risico.

Fast forward: De fiets is er en mijn vader wil niet terug naar de verkoper om zijn koop ongedaan te maken. Ik heb aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga dat mijn kinderen bij hem in de fiets gaan vanwege de terugroepactie. Heb bij Babboe een melding gemaakt. Framenummer begint met WSP en zou daardoor jonger dan 2019 moeten zijn.

Babboe heeft vervolgens een mail gestuurd dat de fiets uit 2018 komt en dat we 1002 euro terugkrijgen (let op, de fiets is in nieuwstaat, altijd binnengestaan, nieuwe accu, nieuwe bak en schadevrij). Ik gebeld met Babboe hoe dat zit. Zij geven aan dat er mogelijk een eerdere terugroepactie is geweest en dat daarbij het frame (en framenummer) zijn verandert. Ik geef vervolgens aan dat ik dit vreemd vind maar nog vreemder vind dat er een dagwaarde van 1002 euro gehandeert wordt aangezien dergelijke bakfietsen nergens voor minder dan 3000 euro te koop komen. "Daar handteren wij een tabel voor", blijkbaar wordt er niet naar de fiets zelf gekeken bij het bepalen van de dagwaarde, enkel naar het type en bouwjaar.

Ik ben flink de discussie aangegaan maar ben niet veel verder gekomen. We kunnen proberen het originele aankoopbewijs via de verkoper te bemachtigen en hopen dat deze toch uit 2019 komt om in aanspraak te komen voor een voucher. Een alternatief is dat we de dagwaarde aanvechten, Babboe kan vervolgens 50% hiervan uitkeren?? Optie 3 is de fiets houden en accepteren dat er risico's zijn en weten dat je nooit een beroep op Babboe kan doen wanneer er gezeik komt.

Wat we in ieder geval niet gaan doen is de fiets meegeven aan Westerman en ons laten afschepen met 1002 euro. Dan ga ik liever de fiets "as is" (met duidelijke disclaimers!) proberen te verkopen op Marktplaats waar ik meer verwacht te krijgen of onderzoeken hoe we het frame eventueel zelf kunnen versterken.

Persoonlijk vind ik dat mijn vader terugmoet naar de verkoper omdat hij hem iets verkocht heeft waarvan hij wist/had moeten weten dat het niet deugd. Helaas krijg ik dat er bij mijn vader niet in. Mijn vader vind ook dat de fiets goed genoeg is ("ik heb er naar gekeken en hij is gewoon stevig" en "die paar fietsen die kapot zijn gegaan waren vast slecht onderhouden of overbeladen"). Ergens ben ik dat ook nog wel met hem eens, ik heb echt staan springen op het frame (100kg) en het ziet er stevig uit. Als het mijn eigen fiets was, had ik het risico genomen maar het zijn toch je kinderen. Tegelijkertijd struikelde je tot voor kort hier in Utrecht over de Babboes en nu zie ik er geen één meer, mensen houden zich blijkbaar toch aan de terugroep.

TLDR: Babbooe is gewoon een waardeloos bedrijf dat echt het minimale doet om gedupeerde tegemoet te komen. In ons geval ben ik er nog niet over uit wat de beste vervolgstap is.
Lees ff een paar posts door. Iedereen hier die een fiets van voor 2019 heeft zou wensen dat ze m nog kunnen terugbrengen voor het aankoopbedrag. Zo lang dat kan, gewoon doen. Op marktplaats mag je m iig al niet meer verkopen... Is echt een verkeerde keuze om het gevecht met babboe aan te gaan. Geld terugvragen en een ander merk kopen.

• Talleke
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-03 11:35
Jorissie87 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:21:

Ben ik de enige die het van de zotte vindt dat een verkoper een Babboe verkoopt tijdens een verkoopverbod? Uw vader kan zeggen 'een woord is een woord', maar als de andere partij niet betrouwbaar is, gaat dat niet meer op.
Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.