Ah ja nu doet ie het wel. Helaas geen interessante opties voor mij. De gewone City Mountain is niet leverbaar en ik wil geen driewieler.
Maandag wordt er zo te zien in Radar aandacht besteed aan het gedoe rondom Babboe.
https://radar.avrotros.nl...echten-huizenkopers-60829
https://radar.avrotros.nl...echten-huizenkopers-60829
Ik zie nu in die "webshop" helemaal geen fiets voor €419 staan. Daarmee verbreekt Babboe dus ook de belofte dat je een fiets kan uitzoeken als je de bakfiets hebt ingeleverd.
Als ik het assortiment nu zie dan sluit dit totaal niet aan op wat de doelgroep (in de nabije toekomst) nodig heeft. Bied tienerfietsen met dichte kettingkast of moederfietsen met een pakjesdrager aan.
Als ik het assortiment nu zie dan sluit dit totaal niet aan op wat de doelgroep (in de nabije toekomst) nodig heeft. Bied tienerfietsen met dichte kettingkast of moederfietsen met een pakjesdrager aan.
Enigzins verbaasd dat we net door Babboe werden gebeld voor het inplannen van een onderhoudsafspraak. Ze zijn dit nu al (en op korte termijn) aan het plannen. Fijn dat we over 2 weken weer de weg op kunnen.R_Donselaar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:46:
Klopt, onze Curve mountain is vorige week vrijdag goedgekeurd, we mogen dus de weg weer op. Alleen doet de achterrem het nauwelijks meer. Daar gaan ze pas over 2-3 maanden afspraken voor inplannen aldus de monteur.
Heel Accell is down!HellStorm666 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:08:
Zojuist een mailing binnen gekregen met alternative.
Ik kan m'n Winora dus cancelen, een nieuw certificaat krijgen en wat anders kiezen.
De te kiezen fietsen via https://shop.controleerjebakfiets.nl/alle-fietsen zijn ook flink veranderd.
Er zijn nu 5 Babboes te kiezen. En Greens, Koga en Yakun zijn er nu ook.
Al is het nog steeds een erg mager aanbod, er zijn nu wel meer bakfietsen (van Babboe....)
EDIT:
En de site is down.....

Inderdaad. Dit is vanaf het begin een probleem. Grofweg zijn het alleen sportfietsen en dure "spacy" e-bikes (waar misschien 1 zitje op kan). Vermoed dat de doelgroep veel liever iets wilt wat binnen een gezin past. Een elektrische "mama fiets", een longtail, meer van dit soort dingen.wheeler schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:21:
Ik zie nu in die "webshop" helemaal geen fiets voor €419 staan. Daarmee verbreekt Babboe dus ook de belofte dat je een fiets kan uitzoeken als je de bakfiets hebt ingeleverd.
Eerste ervaring is super…niemand komen opdagen van Guidion. Ook geen bericht of belletje dat de afspraak niet door kon gaan… bakfiets is gecontroleerd en goedgekeurd. Schroeven aandraaien en lasnaden controleren.realidolownor schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:09:
De standaard van mijn City Mountain uit 2023 was kapot dus we konden de fiets (die waarschijnlijk oke is) niet echt meer gebruiken. Uiteraard kreeg ik geen reactie van Babboe en ik kon deze standaard ook niet opnieuw bestellen.
Via Kidscab wel een nieuwe kunnen bestellen, die was wel aan de prijs maar de communicatie verliep goed dus toch maar de gok genomen. Gemonteerd en we kunnen weer fietsen vanaf vandaag. De rekening (€200) stuur ik door naar Babboe, al zullen ze er niets mee doen…
Krijg ik vandaag een belletje voor de controle…ben benieuwd, zal je zien dat ze hem afkeuren omdat ik de schroef vd standaard er niet goed opnieuw inkreeg… Nee zonder gekkigheid, verwacht ik dat ze controleren op het frame en er niks mis met de fiets is, maar we gaan het zien.
Hou jullie op de hoogte, vrijdag afspraak!
[ Voor 4% gewijzigd door realidolownor op 06-09-2024 20:27 ]
Het gaat toch om bakfietsen? En er zitten bakfietsen in het nieuwe aanbod. Dan begrijp ik niet helemaal waar de klacht vandaan komt..domin8r schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:01:
[...]
Inderdaad. Dit is vanaf het begin een probleem. Grofweg zijn het alleen sportfietsen en dure "spacy" e-bikes (waar misschien 1 zitje op kan). Vermoed dat de doelgroep veel liever iets wilt wat binnen een gezin past. Een elektrische "mama fiets", een longtail, meer van dit soort dingen.
Dan moet je misschien dit topic even lezen. Het is nogal duidelijk waarom een grote groep niet meer gaat bijbetalen dan wat dezelfde bakfiets ergens anders kost.jeroentje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:49:
[...]
Het gaat toch om bakfietsen? En er zitten bakfietsen in het nieuwe aanbod. Dan begrijp ik niet helemaal waar de klacht vandaan komt..
Wat is de resale waarde van die snelle boomer e-bikes van 4K die ze hebben?
Dan neem ik die wel en steek ik het geld wel in mijn zak.
Ben er klaar mee. RBV is ook traag. Nog niks gehoord....
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
In mijn beleving bieden ze fietsen aan, die ze anders aan de straatstenen niet kwijt raken. Ik zou er daarom niet van uitgaan dat een particulier op de tweedehands markt per se meer succes heeft.Dani86 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:28:
Bij Koga (Blijfkt fietsenwinkel.nl te zijn, foutje bedankt) zelf op dit moment in de aanbieding voor 4199, andere websites lijkt de laagste die ik ze 3429 te zijn.Dani86 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:28:
[ Voor 6% gewijzigd door xscyther op 07-09-2024 12:15 ]
Dus 2500€ kun je er wel voor beuren wellichtxscyther schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:48:
[...]
Bij Koga (Blijfkt fietsenwinkel.nl te zijn, foutje bedankt) zelf op dit moment in de aanbieding voor 4199, andere websites lijkt de laagste die ik ze 3429 te zijn.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Als in: via een ontbonden koop of?jeroentje schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:34:
Heeft iemand al eens succesvol zijn geld terug gekregen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 07-09-2024 13:47 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Onze City Mountain uit 2023 is helaas afgekeurd... Altijd in een geïsoleerde garage gestaan.realidolownor schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:23:
[...]
Eerste ervaring is super…niemand komen opdagen van Guidion. Ook geen bericht of belletje dat de afspraak niet door kon gaan… bakfiets is gecontroleerd en goedgekeurd. Schroeven aandraaien en lasnaden controleren.
Heel benieuwd wat nu de vervolgstappen gaan zijn en wat er mogelijk is mbt garantie etc. Liefst ontbinden we de aankoop alsnog, maar dat lijkt me niet echt reëel.
[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 07-09-2024 14:09 ]
Volgens mij nietjeroentje schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:34:
Heeft iemand al eens succesvol zijn geld terug gekregen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja eens…hoop dat je snel een vervangende fiets kunt bestellen en ontvangt.Schuey schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:09:
[...]
Onze City Mountain uit 2023 is helaas afgekeurd... Altijd in een geïsoleerde garage gestaan.
Heel benieuwd wat nu de vervolgstappen gaan zijn en wat er mogelijk is mbt garantie etc. Liefst ontbinden we de aankoop alsnog, maar dat lijkt me niet echt reëel.
Om nog even daad bij het woord te voegen, tada. Weekendje ‘tweaken’. Deze City kan er weer jaren tegenaan!T-!-M schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:39:
Ik geef het op. Wat een waardeloze regeling voor oude City’s. Ik verwacht eigenlijk niks meer vanuit Babboe, dus ik heb besloten de fiets zelf te gaan versterken en er voorlopig op door te fietsen. Lijkt me een leuke ‘tweak’ en mooi project om te doen. De precieze constructie moet ik nog bedenken, maar waarschijnlijk las ik een extra stuk tussen de stuurstang en het zadel. Dan kan direct het hele frame wat anti roest behandelingen en een fris lak laagje krijgen.
In afwachting van de regeling hebben we ook geen onderhoud gedaan, dus de city kan op korte termijn wat TLC verwachten. 😊
Het is hier wat offtopic, dus ik houd het kort. Maar wat tips als iemand anders zijn City ook wil opknappen:
- frame onder de bak had aardig wat roest onder de lak. Goed verwijderen en vers in de Hamerite. Antraciet is een perfecte kleurmatch met het frame. Bijstippen is mogelijk, haast niet te zien.
- Houten bak direct ook even meegepakt. Schuren en lakken, doet wonderen voor het aanbeeld.
- stuk stang er tussen gelast bij een vriend. Leuk experiment, was de eerste keer. Met de slijptol op ‘maat’ gemaakt, dat was een beetje puzzelen. Ik heb hem uiteindelijk vrij hoog geplaatst, dan kan de stang de meeste krachten opvangen. Het is wel even wennen met afstappen.
:strip_exif()/f/image/Zg4BcM5h4QRrUJbhqkH8JBN0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hartstikke blij met het resultaat. 😎 Deze Babboe blijft fietsen.
Zo, die was er erg aan toe! Ziet er weer fris uit hoor. Hopelijk was het allemaal oppervlakkig en heb je een mooi tweede leven ermee
Allicht ja. De vraag is hoe die het 2e hands doet en hoeveel er 2e hands op de markt komen. Veel merken geen bepaalde garanties af alleen voor de 1e eigenaar, dus dat kan ook nog een ding zijn.Dani86 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:22:
[...]
Dus 2500€ kun je er wel voor beuren wellicht
@T!m is nu je frame niet te stijf? Hoe pakt de voorvork de klappen nu op?
Mja, welicht iets voor een eigen topic inderdaad
Je hebt de bak volgens mij precies dezelfde kleur gegeven als de onze. Achteraf natuurlijk makkelijk kletsen, maar had je verstevigingsstang niet schuin kunnen lopen? Ik heb dat bij iemand anders gezien. Dat lijkt mij makkelijker afstappen.T-!-M schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:26:
[...]
Om nog even daad bij het woord te voegen, tada. Weekendje ‘tweaken’. Deze City kan er weer jaren tegenaan!
Het is hier wat offtopic, dus ik houd het kort. Maar wat tips als iemand anders zijn City ook wil opknappen:
- frame onder de bak had aardig wat roest onder de lak. Goed verwijderen en vers in de Hamerite. Antraciet is een perfecte kleurmatch met het frame. Bijstippen is mogelijk, haast niet te zien.
- Houten bak direct ook even meegepakt. Schuren en lakken, doet wonderen voor het aanbeeld.
- stuk stang er tussen gelast bij een vriend. Leuk experiment, was de eerste keer. Met de slijptol op ‘maat’ gemaakt, dat was een beetje puzzelen. Ik heb hem uiteindelijk vrij hoog geplaatst, dan kan de stang de meeste krachten opvangen. Het is wel even wennen met afstappen.
[Afbeelding]
Hartstikke blij met het resultaat. 😎 Deze Babboe blijft fietsen.
Verder niets anders dan chapeau, ziet er keurig uit.
Merci! Met meer tijd (lees - geen 2 jonge kinderen) had ik een 'creatieve' stang nog wel leuk gevonden. Ik overwoog zelf een gebogen vorm. Maar ja, zonder kinderen had ik ook geen bakfiets gehadPaT schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:42:
[...]
Je hebt de bak volgens mij precies dezelfde kleur gegeven als de onze. Achteraf natuurlijk makkelijk kletsen, maar had je verstevigingsstang niet schuin kunnen lopen? Ik heb dat bij iemand anders gezien. Dat lijkt mij makkelijker afstappen.
Verder niets anders dan chapeau, ziet er keurig uit.
We gaan het meemaken. Ik merk niet veel verschil in 'stijfheid' overigens, ik had verwacht dat het geheel nu stijver aan zou voelen.Jasphur schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:57:
@T!m is nu je frame niet te stijf? Hoe pakt de voorvork de klappen nu op?
Hallo bakfietsers,
Ben eigenaar van een City uit +-2012. Destijds dacht ik: "Dat gebeurt ons vast niet. Hoe groot is die kans nou?". Na een inspectie in Mei dacht ik: "Oeps, wel dus!" 😬
:strip_exif()/f/image/vvTbiaHS9pFTYFZ6WPuC5meu.jpg?f=fotoalbum_large)
(op de foto is de fiets ondersteboven, voor het geval je je afvraagt hoe dit precies zit)
Vrouwlief gebruikt hem veel met boodschappen en kinderen. Gezien de scheur denk ik niet dat het heel lang meer geduurd had.... Ben zelf handig dus frame gelast en verstevigd, want die fiets is gewoon dagelijks nodig.
Maarja, wat nu? Issie nu wel "veilig"? Fiets bij Babboe aangemeld voor de "terugroepactie". We "kregen" er nog +-400 voor geloof ik. Maar we kunnen alleen maar kiezen uit (dure) elektrische bakfietsen. We willen graag een gewone niet-elektriche tweewieler. Dit aangegeven bij Babboe, maar geen reactie.... Meer mensen die dit probleem hebben?
Groet út Fryslân
Ben eigenaar van een City uit +-2012. Destijds dacht ik: "Dat gebeurt ons vast niet. Hoe groot is die kans nou?". Na een inspectie in Mei dacht ik: "Oeps, wel dus!" 😬
:strip_exif()/f/image/vvTbiaHS9pFTYFZ6WPuC5meu.jpg?f=fotoalbum_large)
(op de foto is de fiets ondersteboven, voor het geval je je afvraagt hoe dit precies zit)
Vrouwlief gebruikt hem veel met boodschappen en kinderen. Gezien de scheur denk ik niet dat het heel lang meer geduurd had.... Ben zelf handig dus frame gelast en verstevigd, want die fiets is gewoon dagelijks nodig.
Maarja, wat nu? Issie nu wel "veilig"? Fiets bij Babboe aangemeld voor de "terugroepactie". We "kregen" er nog +-400 voor geloof ik. Maar we kunnen alleen maar kiezen uit (dure) elektrische bakfietsen. We willen graag een gewone niet-elektriche tweewieler. Dit aangegeven bij Babboe, maar geen reactie.... Meer mensen die dit probleem hebben?
Groet út Fryslân
[ Voor 3% gewijzigd door AMOL op 10-09-2024 06:51 ]
Welkom in dit topic. Lees de afgelopen 68 pagina's even door en zie dat er vele tientallen hier hetzelfde hebben. Als je in Leeuwarden/Sneek woont, wil ik je wel een keer bijpraten en vertellen welke stappen ik heb gedaan. Tot die tijd veel leesplezierAMOL schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:44:
Groet út Fryslân
Nee veel mensen zitten hier mee. Babboe biedt geen realistische vervanging aan voor veel gevallen.AMOL schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:44:
Hallo bakfietsers,
[Afbeelding]
Vrouwlief gebruikt hem veel met boodschappen en kinderen. Gezien de scheur denk ik niet het het heel lang meer geduurd had.... Ben zelf handig dus frame gelast en verstevigd, want die fiets is gewoon dagelijks nodig.
Groet út Fryslân
Volgens mij is dit het lange verhaal kort:
- De meeste, zo niet alle, in dit topic die een fiets jonger hebben dan januari 2019 en die vallen in de terugroepactie kiezen voor een nieuwe bakfiets van het merk Winora. Een enkeling kiest voor een nieuwe Babboe bakfiets.
- Bij een aantal personen die een jonge fiets hebben worden er afspraken gemaakt met of is er al een controleur geweest voor het nalopen van het frame. Bij sommige is het frame afgekeurd en zij komen dan alsnog in aanmerking voor een nieuwe fiets. Bij andere is het frame goedgekeurd en mogen zij weer gebruik maken van hun bakfiets.
- Verreweg de meeste hier die een voucher hebben aangeboden gekregen ten waarde van de dagkoers, zijn niet akkoord met het aanbod waartegen je de voucher kan inruilen.
- Een aantal daarvan hebben stappen gezet met de RBV. Tot op heden nog zonder baanbrekend resultaat zoals een ontbonden verkoop of alternatief tegenaanbod.
- Een aantal daarvan hebben (naast RBV raadplegen) hun fietsen niet laten ophalen en fietsen door met hun huidige.
- Een aantal hebben een nieuwe bakfiets gekocht van een ander merk en 'zien wel waar het schip strand met Babboe'.
- Een enkeling heeft of gaat zelf hun bakfiets repareren.
- TV programma Kassa is bezig met een item.
- TV programma Rader heeft een item in hun show vanavond.
- RTL nieuws heeft onlangs nog eens een item geschreven en blijft dit waarschijnlijk ook doen totdat het helemaal is afgelopen. Zij waren immers de activator van dit alles.
- Er loopt een strafrechtelijk onderzoek naar Babboe over het willens en wetens en blijven verkopen van een ondeugdelijk product.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 09-09-2024 19:51 ]
Met deze scheur heb je dus gewoon kunnen fietsen, je ontdekte 'm tijdens inspectie? Scheur is gewoon dichtgelast? En welke extra versteviging heb je aangebracht?AMOL schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:44:
Ben zelf handig dus frame gelast en verstevigd, want die fiets is gewoon dagelijks nodig.
Interessant om te zien..
Bedoel je dan de check door Guidion? En heb je daarna van Babboe ook nog een afkeuring gekregen? Want onze fiets is door Guidion wel afgekeurd, maar door Babboe vervolgens gewoon goedgekeurd, op afstand… Ik ben heel benieuwd wat voor gaten jullie hebben, zou je een foto kunnen plaatsen of me een foto kunnen toesturen?jeroentje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:40:
[...]
Onafhankelijk gecontroleerd en er zijn gaten in de lasnaden ontdekt. Die doen nu nog niets maar hebben de potentie tot roesten aan de binnenkant als hij lange tijd buiten in de regen staat. Afgekeurd.
Laatste puntje, of ze welwillend waren weet ik niet, maar je bedoelt vast willens en wetens.Jasphur schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:48:
Volgens mij is dit het lange verhaal kort:Ik mis vast nog iets.
- De meeste, zo niet alle, in dit topic die een fiets jonger hebben dan januari 2019 en die vallen in de terugroepactie kiezen voor een nieuwe bakfiets van het merk Winora. Een enkeling kiest voor een nieuwe Babboe bakfiets.
- Bij een aantal personen die een jonge fiets hebben worden er afspraken gemaakt met of is er al een controleur geweest voor het nalopen van het frame. Bij sommige is het frame afgekeurd en zij komen dan alsnog in aanmerking voor een nieuwe fiets. Bij andere is het frame goedgekeurd en mogen zij weer gebruik maken van hun bakfiets.
- Verreweg de meeste hier die een voucher hebben aangeboden gekregen ten waarde van de dagkoers, zijn niet akkoord met het aanbod waartegen je de voucher kan inruilen.
- Een aantal daarvan hebben stappen gezet met de RBV. Tot op heden nog zonder baanbrekend resultaat zoals een ontbonden verkoop of alternatief tegenaanbod.
- Een aantal daarvan hebben (naast RBV raadplegen) hun fietsen niet laten ophalen en fietsen door met hun huidige.
- Een aantal hebben een nieuwe bakfiets gekocht van een ander merk en 'zien wel waar het schip strand met Babboe'.
- Een enkeling heeft of gaat zelf hun bakfiets repareren.
- TV programma Kassa is bezig met een item.
- TV programma Rader heeft een item in hun show vanavond.
- RTL nieuws heeft onlangs nog eens een item geschreven en blijft dit waarschijnlijk ook doen totdat het helemaal is afgelopen. Zij waren immers de activator van dit alles.
- Er loopt een strafrechtelijk onderzoek naar Babboe over het welwillend en blijven verkopen van een ondeugdelijk product.
Babboe is nu alles behalve welwillend om fatsoenlijke alternatieven aan te bieden.
Jullie ook mail gehad?
Beste Babboe-eigenaar,
Je krijgt deze mail omdat je nog niet geholpen bent in het kader van onze terugroepactie. We realiseren ons dat het lang duurt en willen je daarom regelmatig op de hoogte brengen van de stappen die we zetten in verband met de terugroepactie. Zodra we nieuws hebben over jouw fiets, dan ontvang je daar uiteraard een persoonlijk bericht over.
Op dit moment loopt de terugroep-actie in 22 landen en heeft een groot deel van de eigenaren zich geregistreerd. In juli kregen we groen licht van de NVWA om te starten met de inspecties in Nederland. Vanaf dat moment konden wij contact opnemen met de geregistreerde Babboe-eigenaren met modellen die in het inspectieprogramma zijn opgenomen om een afspraak in te plannen. We hebben een extern bedrijf ingehuurd om te zorgen dat we meer inspecties kunnen uitvoeren. Nu de vakantieperiode voorbij is, schalen we het aantal inspectiemonteurs nog verder op om iedereen zo snel mogelijk te kunnen helpen.
Ook is Westerman nog steeds bezig met het ophalen van de bakfietsen die retour moeten, het merendeel van de bakfietsen is al opgehaald. Wat nog niet goed loopt is het leveren van de vervangende fietsen. Het produceren van een nieuwe bakfiets kost gemiddeld vier maanden - mits alle onderdelen op voorraad zijn. Wel hebben we een aantal gewone en elektrische fietsen op voorraad die we nu ook aan kunnen bieden. Voor sommige alternatieven kunnen we nog steeds geen duidelijkheid bieden over de levertijden. We zijn hiervoor helaas afhankelijk van derden. Deze week hebben we de klanten die een vervangende fiets hebben besteld een nieuw omruilcertificaat gestuurd. Klanten die niet meer willen of kunnen wachten, hebben zo de mogelijkheid om eenvoudig over te stappen naar een alternatief met kortere levertijden – ook als ze al een bestelling geplaatst hadden.
Hoewel we continu werken aan het aanvullen van de voorraad, blijft de voorraad van de alternatieve (bak)fietsen helaas nog steeds beperkt. Wij doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen en blijven je hierover informeren.
Vragen of hulp nodig?
Ons klantenserviceteam staat klaar om je te helpen met eventuele vragen. Mocht je niets van ons hebben gehoord en niet weten wat je moet doen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Team Babboe
"die vervolgens de verwachting uitsprak om aan het eind van dit jaar dit, in alle landen helemaal af te ronden"
Ze blijven het zeggen...
https://nieuwsfiets.nu/20...ebben-geleerd-van-babboe/
Ze blijven het zeggen...
Na een 'alternatieven voor je bakfietsbestelling' mail op 27 augustus hebben wij niets meer ontvangen van Babboe, geen omruilcertificaat en ook deze niet.
Dank voor het delen dus!
Zou er vanavond toevallig een item op tv zijn ?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Zou je denken?Sport_Life schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:46:
[...]

@Jasphur Dank voor de samenvatting!
Ik val dus in de categorie: niet akkoord met het aanbod, bakfiets niet op laten halen, bakfiets zelf gerepareerd, fiets door op huidige bakfiets, afwachtend wat gaat komen...
Gebogen strip over de scheur gelast en verstevingsrib doorgetrokken tot crank. Ok, ik geef toe dat het laswerk niet van de bovenste plank is, maar voor een "quick fix" doet hij het toch alweer een paar maanden. Trouwens ook wel even een dergelijke constructie als @T-!-M overwogen.
Ik val dus in de categorie: niet akkoord met het aanbod, bakfiets niet op laten halen, bakfiets zelf gerepareerd, fiets door op huidige bakfiets, afwachtend wat gaat komen...
Ja, de vrouw gebruikte hem gewoon dagelijks. Omdat het zoveel in het nieuws was besloot ik toch eens de bakfiets van onderen te bekijken. En toen dit! Vrouw direct een rijdverbod opgelegd.ps4mm schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:52:
[...]
Met deze scheur heb je dus gewoon kunnen fietsen, je ontdekte 'm tijdens inspectie? Scheur is gewoon dichtgelast? En welke extra versteviging heb je aangebracht?
Interessant om te zien..
Gebogen strip over de scheur gelast en verstevingsrib doorgetrokken tot crank. Ok, ik geef toe dat het laswerk niet van de bovenste plank is, maar voor een "quick fix" doet hij het toch alweer een paar maanden. Trouwens ook wel even een dergelijke constructie als @T-!-M overwogen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DUU2672i0wWLfLysfG0mmBTr.jpg?f=user_large)
Nee, (nog) niet ontvangen. Ligt wel in lijn met weer een item over ze op tv vandaag haha. Eerder die email over een alternatief aanbod vlak voor het RTL Nieuws artikel en dan vanavond de uitzending van Radar
Waar is hij op afgekeurd? Had je dat zelf ook gespot of ontdekten ze iets onverwachts?Schuey schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:09:
[...]
Onze City Mountain uit 2023 is helaas afgekeurd... Altijd in een geïsoleerde garage gestaan.
Haha ja ik kreeg vandaag ook de mail...ik zei precies hetzelfdeSport_Life schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:46:
[...]
Wow, gaat bakfietsclaim.nl eindelijk doorpakken!
Arag, lees je even mee?
Arag, lees je even mee?
Wow dat is toch onverwacht. Blij dat de Babboe nog in de stalling staat.
Edit: omdat ik verwacht dat degene met certificaat of fiets niet meer mee mogen doen?
Edit: omdat ik verwacht dat degene met certificaat of fiets niet meer mee mogen doen?
[ Voor 38% gewijzigd door wheeler op 09-09-2024 20:56 ]
En de reactie van Babboe op vragen van Radar...
https://radar.avrotros.nl...e-babboe-bakfietsen-60839
https://radar.avrotros.nl...e-babboe-bakfietsen-60839
Ja, goed nieuws! Zo klaar met kastje > muur.PaT schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:40:
Wow, gaat bakfietsclaim.nl eindelijk doorpakken!
Arag, lees je even mee?
Overigens mag bakfietsclaim.nl ook wel wat beter communiceren. Geen idee wanneer hun laatste bericht was, maar ook dat is lang geleden.Sannanas schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:44:
[...]
Ja, goed nieuws! Zo klaar met kastje > muur.
Ben benieuwd wat Bakfietsclaim voor elkaar kan krijgen. Als er 14.000 mensen zich hebben aangemeld, en die willen allemaal een schadevergoeding dan is er al heel snel geen geld meer ben ik bang. Ik snap het van iedereen met een fiets van ouder dan 5 jaar maar voor iedereen met een fiets onder de 5 jaar zal dit nadeliger uitpakken.
2x gemaild en 1x gebeld en nooit antwoord. Maar advocaten zijn te duur om persoonlijk te antwoordenPaT schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:45:
[...]
Overigens mag bakfietsclaim.nl ook wel wat beter communiceren. Geen idee wanneer hun laatste bericht was, maar ook dat is lang geleden.
Dat ze niet reageren op mails van individuen staat op hun website. Ik doelde meer op zelf communiceren over hun voortgang.wheeler schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:57:
[...]
2x gemaild en 1x gebeld en nooit antwoord. Maar advocaten zijn te duur om persoonlijk te antwoorden
Voor wie Radar gemist heeft gisteren. Hier het fragment uit de aflevering.
Gelukkig schoven ze aan tafel om het een en ander uit te leggen en te verduidelijken.
Oh wacht…
Oh wacht…
Mee eens. Daarom mij toch maar, met een dubbel gevoel wel, weer ingeschreven bij de BakfietsClaim website.Pendora schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:50:
Ben benieuwd wat Bakfietsclaim voor elkaar kan krijgen. Als er 14.000 mensen zich hebben aangemeld, en die willen allemaal een schadevergoeding dan is er al heel snel geen geld meer ben ik bang. Ik snap het van iedereen met een fiets van ouder dan 5 jaar maar voor iedereen met een fiets onder de 5 jaar zal dit nadeliger uitpakken.
Denk niet dat ik het erg leuk ga vinden als die claim om wat voor een rede dan ook slaagt, maar ten koste gaat van de door Babboe opgezette terugroepactie en ik niet heb meegedaan met die claim
Ik vind het dan wel weer bijzonder om de volgende dingen te lezen:
Het enige dat ze voor mijn gevoel geleerd hebben is hoe ze nog erger de communicatie af kunnen houden en empathie te veinzen.
Maar ook:
https://nieuwsfiets.nu/20...nmerkt-dealershow-accell/
Waar ze doodleuk een nieuwe Carqon Cruis introduceren. Terwijl ze dan een mail sturen dat het wel 3 maanden kost om 1 bakfiets te maken, alsof er maar 1 bakfiets in de 3 maanden van de band af rolt.... Enfin je business gaat door, dat snapt iedereen wel, maar dit voelt toch ook wel koud. Dat je in zo'n bakfietscrisis zit en je niet al je bakfietsresources inzet om dit op te lossen.
Het enige dat ze voor mijn gevoel geleerd hebben is hoe ze nog erger de communicatie af kunnen houden en empathie te veinzen.
Maar ook:
Waar ze doodleuk een nieuwe Carqon Cruis introduceren. Terwijl ze dan een mail sturen dat het wel 3 maanden kost om 1 bakfiets te maken, alsof er maar 1 bakfiets in de 3 maanden van de band af rolt.... Enfin je business gaat door, dat snapt iedereen wel, maar dit voelt toch ook wel koud. Dat je in zo'n bakfietscrisis zit en je niet al je bakfietsresources inzet om dit op te lossen.
Het zou ZO veel helpen als ze gewoon de ballen hebben om zoiets te doen, om niet met oude cijfers uit juni te komen maar daar gewoon met de billen bloot duidelijkheid van zaken geven. Iedereen weet inmiddels dat het shit gaat, hun afwezigheid verdoezelt dat niet.TinusXIII schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:08:
Gelukkig schoven ze aan tafel om het een en ander uit te leggen en te verduidelijken.
Oh wacht…
Volgens mij vrouw waren het plekjes op de lasnaden, eerst leek het mee te vallen. Hoe langer die inspecteur keek hoe meer hij vond.Sannanas schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:03:
[...]
Waar is hij op afgekeurd? Had je dat zelf ook gespot of ontdekten ze iets onverwachts?
Man man man, is het niet gewoon dat ze wat monteurs met een las apparaat de weide wereld moeten insturen en die er een speciaal gemaakt plaatje op t frame braaien? of is dit teveel Achterhoeks mentaliteit ?
oeoe die Carqon, hebbon. Maar waarom zou je resources van een bedrijf dat nergens last van heeft en gewoon omzet draait, gaan lastig vallen voor de fouten van een ander bedrijf. Dat is echt niet handigxscyther schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:55:
Ik vind het dan wel weer bijzonder om de volgende dingen te lezen:
Maar ook:
Zo sta ik er ook in. Had nog een dagvaarding in het vooruitzicht maar uit mijn netwerk van juristen kreeg ik advies om toch met massaclaim mee te gaan. Reden? Lange adem, grootste kans van slagen. De verwachting is nu ook dat rechtsbijstand afdelingen hier bij gaat aansluiten of afwachten wat de uitkomst van dit proces gaat zijn. Hoe dan ook kan dit jaren gaan duren en de vraag is of Babboe dat overleeft.Jasphur schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:20:
[...]
Mee eens. Daarom mij toch maar, met een dubbel gevoel wel, weer ingeschreven bij de BakfietsClaim website.
Denk niet dat ik het erg leuk ga vinden als die claim om wat voor een rede dan ook slaagt, maar ten koste gaat van de door Babboe opgezette terugroepactie en ik niet heb meegedaan met die claim.
Het is een beetje zoals op de savanne: ieder roofdier wacht wie als eerste de verzwakte buffel gaat aanvallen.
Nog steeds deze email niet gehad en ook geen nieuwe voucher. Maar goed, de week is nog niet voorbij.
Andere email:
Beste bakfietsbezitter,
In de afgelopen maanden heb je je contactgegevens achtergelaten op bakfietsclaim.nl / cargobikeclaim.com, omdat je last hebt van de problemen met Babboe-bakfietsen.
Destijds lieten wij je weten dat wij de behoefte aan rechtsbijstand bij gedupeerden inventariseerden.
Grote response en ervaringen
Meer dan 15.000 fietsers uit binnen- en buitenland hebben zich in de afgelopen maanden gemeld. Veel fietsers deelden ook hun persoonlijke ervaringen met de Babboe-bakfiets. Via de website lieten fietsers tal van onthutsende verhalen achter over framebreuken, gebroken zadelpennen en stuurkolommen, niet-functionerende remmen en andere problemen.
Klachten over verbeterplan Babboe
In de afgelopen maanden kwamen daar de klachten over het verbeterplan van Babboe bij. Ons is duidelijk geworden dat fietsers niet zitten te wachten op de oplossingen die Babboe belooft; liever krijgen zij hun geld terug zodat zij zelf de keuze hebben om een alternatief voor hun Babboe-bakfiets aan te schaffen.
Voorbereiding juridische procedure
Birkway bereidt op dit moment een procedure voor om een schadevergoeding te vorderen voor gedupeerde fietsers, zowel voor fietsers die niet zijn ingegaan op het aanbod van Babboe als ook voor fietsers die hierop wel zijn ingegaan.
Volgende stappen
In de komende weken volgen meer updates. Je hoeft daarvoor op dit moment nog geen actie te ondernemen.
Vanwege het grote aantal gedupeerden kunnen wij niet reageren op vragen per e-mail of telefoon. Wel hechten wij waarde aan persoonlijke verhalen, die kunt u sturen naar info@bakfietsclaim.nl.
Vriendelijke groet,
team Bakfietsclaim.nl
Daar in het nieuws is geweest dat de Batavus en Winora voor winkeliers niet meer te leveren zijn, lijkt het erop dat ze dat op zich al gedaan hebben. Dat ze niet alle merken inzitten is 1 ding, vrolijk een feestje houden en een nieuwe bakfiets introduceren is dan weer wat anders.Jasphur schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:28:
[...]
oeoe die Carqon, hebbon. Maar waarom zou je resources van een bedrijf dat nergens last van heeft en gewoon omzet draait, gaan lastig vallen voor de fouten van een ander bedrijf. Dat is echt niet handigOp deze manier houdt Accel tenminste nog iets van inkomsten over.
Dan nogxscyther schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:43:
[...]
Dat ze niet alle merken inzitten is 1 ding, vrolijk een feestje houden en een nieuwe bakfiets introduceren is dan weer wat anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 10-09-2024 12:08 ]
Waarom zouden ze niet een feestje mogen houden? Mag Mien van de administratie ook geen diner meer geven ter ere van haar 40 jarig dienstverband? Een dagje dicht voor een personeelsuitje ook niet meer doen?xscyther schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:43:
[...]
Daar in het nieuws is geweest dat de Batavus en Winora voor winkeliers niet meer te leveren zijn, lijkt het erop dat ze dat op zich al gedaan hebben. Dat ze niet alle merken inzitten is 1 ding, vrolijk een feestje houden en een nieuwe bakfiets introduceren is dan weer wat anders.
Ze hebben als Accell groep een feestje gehouden ter ere van Koga. Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat het niet netjes staat als men er zo een schijtzooi van maakt betreffende Babboe.Jasphur schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:08:
[...]
Dan nogAls Carqon iets te vieren heeft waarom mogen ze dan geen feestje hebben als een ander bedrijf, welke op de werkvloer niks met Carqon te maken heeft, in de shit zit. Dat is echt een probleem voor het moederbedrijf, laat hun maar eens minder eetentjes hebben ofzo.
Dat zijn gewoon andere entiteiten, ook al vallen ze onder dezelfde groep. Ik heb ook wel eens gewerkt voor een groep waar mijn werkgever het supergoed deed qua resultaten, maar een ander lid van de groep het slecht ging en zelfs failliet ging. Dat is heel erg voor die mensen die dat betreft, maar geen reden voor ons (of andere leden van de groep) om een product / dienst lancering, jubileum of andere zaken niet te vieren, dat kwam immers uit onze eigen budgetten.xscyther schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:26:
[...]
Ze hebben als Accell groep een feestje gehouden ter ere van Koga. Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat het niet netjes staat als men er zo een schijtzooi van maakt betreffende Babboe.
Ik heb ook aan de keerzijde van de medaille gezeten, en werkte ik bij een startup onder een groot moederbedrijf en gingen wij failliet in 2008, terwijl andere groepsleden wel promo activiteteiten en feestjes hadden en daar bij ons, behalve een afscheidsbbq geen ruimte voor was. Hoort er gewoon bij.
Helemaal mee eens hoor, zo werkt het nu eenmaal als het onder 1 paraplu valt.
De CEO die sinds in november aan roer staat van Accell heeft vooral de kwaliteit voorop staan. Zijn ambitie om voor eind van het jaar alle sores rond Babboe rond te hebben is ambiteus. Maar je moet ook wel met deze toon praten. Link naar artikel
De CEO die sinds in november aan roer staat van Accell heeft vooral de kwaliteit voorop staan. Zijn ambitie om voor eind van het jaar alle sores rond Babboe rond te hebben is ambiteus. Maar je moet ook wel met deze toon praten. Link naar artikel
Fijn dat je in elk geval een goed oplettende inspecteur had! Ben benieuwd hoe het verder gaat.Schuey schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:08:
[...]
Volgens mij vrouw waren het plekjes op de lasnaden, eerst leek het mee te vallen. Hoe langer die inspecteur keek hoe meer hij vond.
Als ik dit lees, dan vraag ik mij echt af waarom de CEO (of een woordvoerder) niet gewoon exact dit verhaal óók vertelt bij Radar... Niet dat we er als consument wat aan hebben, maar het is gewoon een stuk communicatie van hoe ze er nu in staan. Zeker boodschappen als: “Een recall zie je als fabrikant normaal aangesproken aankomen. Dan werk je aan een oplossing en heb je onderdelen klaar staan. Deze recall hebben wij niet aan zien komen, dus al dat voorwerk gebeurde nu voor de schermen, in plaats van achter de schermen. Het duurt maanden voordat je onderdelen hebt, waarmee je de fietsen kan fixen,” is gewoon handig om te delen. Niet iedereen staat daar bij stil, ik ook niet tot een minuut of vijf geleden.wheeler schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:06:
Helemaal mee eens hoor, zo werkt het nu eenmaal als het onder 1 paraplu valt.
Ter info. Mijn fram nummer werd bij het opvoeren niet herkent. Ik kreeg vorige week een belletje uit Heerenveen met een begelijkdende mail om meer bewijs en foto's te sturen. Op 29 aug heb ik de mail met alle extra informatie zoals de factuur en verzekerings documenten gestuurd maar tot nu nog niks gehoort.
De babboe loopt niet weg, maar het duurt nu wel erg lang. 10 Juni was volgens mij het inschrijf moment. 3 maanden en mijn case is nog in behandeling.
De babboe loopt niet weg, maar het duurt nu wel erg lang. 10 Juni was volgens mij het inschrijf moment. 3 maanden en mijn case is nog in behandeling.
Hier hetzelfde. Heb maar weer extra fotos aangeleverd.Red7 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:46:
Ter info. Mijn fram nummer werd bij het opvoeren niet herkent. Ik kreeg vorige week een belletje uit Heerenveen met een begelijkdende mail om meer bewijs en foto's te sturen. Op 29 aug heb ik de mail met alle extra informatie zoals de factuur en verzekerings documenten gestuurd maar tot nu nog niks gehoort.
Heb er een hard hoofd in. Al moet ik zeggen dat we de bakfiets gewoon in gebruik hebben. Er is al zoveel jaren actief op gefietst dat ik er niet vanuit ga dat ie nu ineens instort. Het is enkel dat we hem niet meer verkocht krijgen gezien we binnenkort naar een elektrische willen overstappen.
[ Voor 6% gewijzigd door mouzetc op 10-09-2024 14:39 ]
Signature
Een indirecte manier om de levering van de Winora bakfiets te volgen, is door nieuwe advertenties op Marktplaats te bekijken.”
https://www.marktplaats.nl/q/winora+fub+2w/
Ik zie twee bakfietsen die op 16 september worden geleverd.
Regio Alkmaar, 2 Mei besteld is afgelopen Maandag uitgeleverd binnen onze vriendenkring.olentzero schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:58:
Een indirecte manier om de levering van de Winora bakfiets te volgen, is door nieuwe advertenties op Marktplaats te bekijken.”
K to the KillaZ
Mijn City-e uit 2023 (deels dan, want de aankoop is uit 2016) besluit nu te weigeren op het elektrische gedeelte..... ging eerst niet aan, dus reset gedaan.... geeft nu issues dat hij wel aan gaat maar je kunt geen stand selecteren. Accu er uit en weer er in en dan kan het wel.....
maar onderhoud ga ik daar natuurlijk niet meer op krijgen....feest....
4 maanden -- dan heb je geluk. Ik heb eind juni besteld, dus als het zo doorgaat, krijg ik de mijne eind oktober.KillaZ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:12:
[...]
Regio Alkmaar, 2 Mei besteld is afgelopen Maandag uitgeleverd binnen onze vriendenkring.
Sommige advertenties vanaf 3.800 euro, die vragen 2x zoveel als ze ooit betaald hebbenolentzero schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:58:

Ach, Ik wacht al sinds 23 april
Maar goed, ik wacht dan ook op een nieuwe Babboe. Ik wist op voorhand al dat dat keilang zou duren.
Hier komt binnenkort een check voor de Curve. Ik ben benieuwd. Ondertussen steeds meer mankementen , kwalitatief is het apparaat niet heel best in ieder geval. Of deze mankementen ook de veiligheid in het geding brengen zal een discussie opleveren denk ik.
Wat voor problemen dan? Zelf ook een Curve maar nog geen problemen.Sport_Life schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:07:
Hier komt binnenkort een check voor de Curve. Ik ben benieuwd. Ondertussen steeds meer mankementen , kwalitatief is het apparaat niet heel best in ieder geval. Of deze mankementen ook de veiligheid in het geding brengen zal een discussie opleveren denk ik.
Kettingkast zit los , accu weigert vaak en soms blijft ie 2m gas geven (!), rem linksvoor is stuk , dat soort dingen. Vanwege gebrek aan vering stuitert ie ook alle kanten op bij een kleine hobbel, ook op lage snelheid.Pendora schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:12:
[...]
Wat voor problemen dan? Zelf ook een Curve maar nog geen problemen.
Heb zelden een fiets gehad die zo slecht in elkaar zat.
Als ik nu 400 euro van Babboe zou krijgen zou ik het meteen accepteren en een fatsoenlijke fiets kopen van 5k.
[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 11-09-2024 15:55 ]
Optimist!olentzero schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:20:
[...]
4 maanden -- dan heb je geluk. Ik heb eind juni besteld, dus als het zo doorgaat, krijg ik de mijne eind oktober.
Wij hebben 24 mei besteld en op dit tempo verwacht ik dat dat nog ruim een half jaar gaat duren.
En? Dat ding is meer waard, hoeven ze niet een anders portemonnee te gaan spekken.Sport_Life schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:27:
[...]
Sommige advertenties vanaf 3.800 euro, die vragen 2x zoveel als ze ooit betaald hebben.
Als ik alles bij elkaar optel wat wij aan onze bakfiets hebben uitgegeven aan extra's (die nu niets meer waard zijn) dan heb ik veel meer dan dat uitgegeven. En dan hebben we het nog niet de inflatie.
De nieuwe Mountain moet 4500 euro kosten, dus al zou ik hetzelfde willen kopen, dan ga ik dat ook met 3800 euro niet halen in de huidige prijzen.
Waarom koop je diezelfde fiets dan niet voor 3800 euro op marktplaats?Sport_Life schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:51:
[...]
Als ik nu 400 euro van Babboe zou krijgen zou ik het meteen accepteren en een fatsoenlijke fiets kopen van 5k.
En hoe oud is de fiets?Sport_Life schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:51:
[...]
Kettingkast zit los , accu weigert vaak en soms blijft ie 2m gas geven (!), rem linksvoor is stuk , dat soort dingen. Vanwege gebrek aan vering stuitert ie ook alle kanten op bij een kleine hobbel, ook op lage snelheid.
Heb zelden een fiets gehad die zo slecht in elkaar zat.
Hij heeft het over een fatsoenlijke fiets. Daarmee vallen producten van Accell ondertussen aardig afDeveon schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:24:
[...]
Waarom koop je diezelfde fiets dan niet voor 3800 euro op marktplaats?

Onze levensgevaarlijke City houdt het anders verdacht goed vol met 7 jaar buitenstaan en twee servicebeurten hoor. Inmiddels wel de tweede bak en derde regentent.PaT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:07:
[...]
Hij heeft het over een fatsoenlijke fiets. Daarmee vallen producten van Accell ondertussen aardig af
Je moet 'fatsoenlijk' even in een andere context lezen. Met de manier van afhandelen van dit hele gebeuren en de teleurstelling bij een hoop bezitters.Deveon schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:16:
[...]
Onze levensgevaarlijke City houdt het anders verdacht goed vol met 7 jaar buitenstaan en twee servicebeurten hoor. Inmiddels wel de tweede bak en derde regentent.
Grappig, ik krijg zojuist onderstaande smeekbede van Babboe binnen, nadat we eerder hebben geweigerd de bakfiets op te laten halen voor een voucher. Ze spelen nog even lekker extra in op het gevoel van onveiligheid van het gebruik, om het waardeloze aanbod maar door de strot te duwen.. Interessant vind ik dat ze het - volgens mij voor de eerste keer - ook over de ‘vervangingswaarde’ hebben (en ‘persoonlijke’ waarde, maakte me aan het lachen, ding kan me gestolen worden
). Aangezien we de bakfiets redelijk kort voorafgaand aan dit fiasco hebben gekocht voor een significant hogere prijs lijkt me dat toch eerder een reeële ‘vervangingswaarde’, dat zal ik ze dan nog maar even meegeven..
Het verandert ons standpunt verder niet, maar hebben anderen een dergelijke mail ook gehad na het eerder weigeren van het voucher aanbod op deze grond?

Het verandert ons standpunt verder niet, maar hebben anderen een dergelijke mail ook gehad na het eerder weigeren van het voucher aanbod op deze grond?
Eerder informeerden wij u over het Babboe Herstelplan in het kader van de terugroepactie van Babboe. Op grond van dit Herstelplan ontvangt u een certificaat in ruil voor uw huidige fiets waarmee u in de Babboe webshop een nieuwe (bak)fiets kunt uitzoeken. Meer informatie hierover kunt u terugvinden op de website https://www.babboe.nl/over/pers/babboe-herstelplan-duidelijk.
U ons weten dat u niet mee wenst te doen met het Herstelplan. Dat vinden wij erg vervelend. Wij leggen u graag nogmaals uit waarom het zeer verstandig is uw Babboe bakfiets niet meer te gebruiken, en waarom wij u van harte aanbevelen deel te nemen aan het Herstelplan. De reden waarom wij u dringend adviseren mee te doen met het Herstelplan is omdat het uw veiligheid betreft. Voor de bakfiets die u nu heeft, kunnen wij de veiligheid niet langer garanderen. Op deze fiets verder fietsen is onverstandig. Daarom vragen wij u uw onveilige fiets in te ruilen tegen een veilige.
U gaf aan niet mee te willen doen met het Herstelplan omdat u meent dat de vergoeding op basis van de aangeboden dagwaarde te laag zou zijn. Wij begrijpen uiteraard dat de fiets voor u een bepaalde persoonlijke waarde kan hebben die verschilt van wat we de waarde in het economische verkeer noemen. Deze economische waarde bepaalt immers de vervangingswaarde. Babboe heeft, mede op basis hiervan, een uniform afwikkelingsmodel opgesteld in het kader van het Herstelplan. Op basis van dit uniforme afwikkelingsmodel is de economische waarde van uw fiets bepaald. Coulancehalve is Babboe bij deze waardebepaling uitgegaan van een minder snelle afschrijving dan economisch gerechtvaardigd zou zijn.
We nodigen u van harte uit om deel te nemen aan het Herstelplan. Het Herstelplan is niet zonder reden, van de bakfietsen die worden teruggeroepen kan Babboe de veiligheid niet garanderen. Om die reden hebben wij geadviseerd de bakfiets niet te gebruiken, dat advies staat nog steeds.
Mocht u niet wensen deel te nemen aan het Herstelplan en blijft u uw bakfiets gebruiken – wat wij uitdrukkelijk afraden – dan loopt u een groter risico op (letsel)schade. We adviseren, en vragen u nadrukkelijk, dat risico te vermijden door deel te nemen aan het Herstelplan.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Duidelijk, zoals eerder aangegeven zijn wij niet in staat om met een dergelijke voucher een nieuwe bakfiets aan te kunnen schaffen. Onze bakfiets hoeft dus niet opgehaald te worden.
Wij zullen de NVWA informeren dat jullie aanbod ons niet in staat stelt om een andere bakfiets te verkrijgen danwel schadeloos stelt, en bereiden ons voor op verdere juridische stappen.
Uit nieuwsgierigheid, wat gaan jouw juridische vervolgstappen worden?spacefreek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:52:
Grappig, ik krijg zojuist onderstaande smeekbede van Babboe binnen, nadat we eerder hebben geweigerd de bakfiets op te laten halen voor een voucher. Ze spelen nog even lekker extra in op het gevoel van onveiligheid van het gebruik, om het waardeloze aanbod maar door de strot te duwen.. Interessant vind ik dat ze het - volgens mij voor de eerste keer - ook over de ‘vervangingswaarde’ hebben (en ‘persoonlijke’ waarde, maakte me aan het lachen, ding kan me gestolen worden). Aangezien we de bakfiets redelijk kort voorafgaand aan dit fiasco hebben gekocht voor een significant hogere prijs lijkt me dat toch eerder een reeële ‘vervangingswaarde’, dat zal ik ze dan nog maar even meegeven..
Het veranderd ons standpunt verder niet, maar hebben anderen een dergelijke mail ook gehad na het eerder weigeren van het voucher aanbod op deze grond?
[...]
[...]
Deze hebben wij ook gehad. Nadat we het ophaalbedrijf hadden benadert om door te geven dat ze ons mogen overslaan. Lijkt dus een standaard e-mail.spacefreek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:52:
Grappig, ik krijg zojuist onderstaande smeekbede van Babboe binnen, nadat we eerder hebben geweigerd de bakfiets op te laten halen voor een voucher. Ze spelen nog even lekker extra in op het gevoel van onveiligheid van het gebruik, om het waardeloze aanbod maar door de strot te duwen.. Interessant vind ik dat ze het - volgens mij voor de eerste keer - ook over de ‘vervangingswaarde’ hebben (en ‘persoonlijke’ waarde, maakte me aan het lachen, ding kan me gestolen worden). Aangezien we de bakfiets redelijk kort voorafgaand aan dit fiasco hebben gekocht voor een significant hogere prijs lijkt me dat toch eerder een reeële ‘vervangingswaarde’, dat zal ik ze dan nog maar even meegeven..
Het veranderd ons standpunt verder niet, maar hebben anderen een dergelijke mail ook gehad na het eerder weigeren van het voucher aanbod op deze grond?
[...]
[...]
Bijzonder dat ze herstelplan met een hoofdletter schrijven. Zou hun herstelplan dan Herstelplan heten?
Hier alleen een excuus mailtje dat we nog niet geholpen zijn. Vond het al opvallend gezien we zelf afgemeld hebben. Met bovenstaande bericht zou ik echter onze rechtsbijstand weer aan het werk zetten omdat ze de huidige bakfiets onveilig noemen.spacefreek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:52:
[...]
[...]
Overigens wel frappant dat ze zich nu z’n zorgen maken over de veiligheid na jarenlang de klant voor gek uitgemaakt te hebben en gebruiken frames buiten het zich van de inspectie te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 11-09-2024 22:34 ]
Niet te veel waarde aan hechten, gewoon wat druk uitoefenen, doen ze immers zelf ook. Ik ga er zeker geen juridische moeite in stoppen (los van wat mailtjes omtrent ongenoegen). We laten dit lekker verder oppakken via de massaclaim door Birkway, en zien het wel.PaT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:04:
Uit nieuwsgierigheid, wat gaan jouw juridische vervolgstappen worden?
Goed om te weten, had deze hier nog niet langs zien komen, dank.Zephyrex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:19:
[...]
Deze hebben wij ook gehad. Nadat we het ophaalbedrijf hadden benadert om door te geven dat ze ons mogen overslaan. Lijkt dus een standaard e-mail.
Tsja, nu zijn de rollen nou eenmaal omgedraaid, en is het juist wel in hun belang elke kans aan te grijpen om ons te wijzen op de (on)veiligheid, zodat we evt. overstag gaan..Deveon schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:33:
[...]
Overigens wel frappant dat ze zich nu z’n zorgen maken over de veiligheid na jarenlang de klant voor gek uitgemaakt te hebben en gebruiken frames buiten het zich van de inspectie te houden.
Inderdaad. Zij geven met deze mail nogmaals aan dat jij als klant willens en wetens op eigen risico handelt. Mocht er dus iets naars gebeuren dan hebben zij aan hun informatieverplichting voldaan.spacefreek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:50:
[...]
Tsja, nu zijn de rollen nou eenmaal omgedraaid, en is het juist wel in hun belang elke kans aan te grijpen om ons te wijzen op de (on)veiligheid, zodat we evt. overstag gaan..
Ik vind de mail dus niet grappig, het is een juridische disclaimer waar zij zich ooit op kunnen beroepen.
Dat is nog maar de vraag, zeker gezien de duidelijke onvrede onder duizenden Babboe eigenenaren die zich aangesloten hebben bij de massaclaim.Wolly schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:44:
[...]
Inderdaad. Zij geven met deze mail nogmaals aan dat jij als klant willens en wetens op eigen risico handelt. Mocht er dus iets naars gebeuren dan hebben zij aan hun informatieverplichting voldaan.
Ik vind de mail dus niet grappig, het is een juridische disclaimer waar zij zich ooit op kunnen beroepen.
De klant toont zich namelijk niet onwelwillend om de bakfiets in te ruilen, de klant gaat echter niet akkoord met de voorwaarden waaronder Babboe dit probeert te doen. Als Babboe de fiets dan echt van de weg wil halen dan is een fatsoenlijke tegemoetkoming geheel terecht.
In gevallen waarbij de betreffende bakfiets kort voor de actie voor meer geld is gekocht dan er nu gegeven wordt, kan je wel stellen dat de vervangwaarde veel lager wordt ingesteld dan de marktwaarde was op het moment dat de terugroepactie bekend werd.
Dan hebben we het ook nog niet over de accessoires die mensen bij benadering gewoonweg kwijt zijn. Alles bij elkaar kan je mijn inziens ook best stellen dat Babboe het risico neemt dat, met hun halsstarrige houding, potentieel gevaarlijke bakfietsen op de weg blijven.
Herstelplan? Wat herstellen ze dan precies? Hun solvabiliteit?spacefreek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:52:
[...]
[...]
Zodra de eerste uitspraken rond nonconformiteit gepubliceerd zijn, kunnen ze niet anders meer dan het hele aankoopbedrag retourneren. Dat gaat ze miljoenen kosten. Dat weten ze, en ze proberen nu zoveel mogelijk bakfietsen tegen een veel te kleine voucher in te ruilen. Als je dat doet, ga je namelijk akkoord met de inruilwaarde en is het moeilijk (en misschien zelfs wel onmogelijk) om je daarna nog op nonconformiteit te beroepen.
Dat mag je ook gerust zo terugschrijven - ze voelen de bui immers al hangen.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Babboe geeft in de mail ondubbelzinnig aan dat de fiets onveilig is en niet gebruikt dient te worden. Dat is een bericht wat ze graag zullen sturen, het is nl. één van de eerste dingen wat ze zullen laten zien wanneer een klant later schade claimt als gevolg van het gebruik van die onveilige fiets.xscyther schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:49:
[...]
Dat is nog maar de vraag, zeker gezien de duidelijke onvrede onder duizenden Babboe eigenenaren die zich aangesloten hebben bij de massaclaim.
De klant toont zich namelijk niet onwelwillend om de bakfiets in te ruilen, de klant gaat echter niet akkoord met de voorwaarden waaronder Babboe dit probeert te doen. Als Babboe de fiets dan echt van de weg wil halen dan is een fatsoenlijke tegemoetkoming geheel terecht.
In gevallen waarbij de betreffende bakfiets kort voor de actie voor meer geld is gekocht dan er nu gegeven wordt, kan je wel stellen dat de vervangwaarde veel lager wordt ingesteld dan de marktwaarde was op het moment dat de terugroepactie bekend werd.
Dan hebben we het ook nog niet over de accessoires die mensen bij benadering gewoonweg kwijt zijn. Alles bij elkaar kan je mijn inziens ook best stellen dat Babboe het risico neemt dat, met hun halsstarrige houding, potentieel gevaarlijke bakfietsen op de weg blijven.
En je kan ze halsstarrig vinden, maar denk je dat een verzekeraar of andere professional met je meegaat in de redenering “Logisch dat u uzelf, uw kinderen en medeweggebruikers willens en wetens in gevaar bracht door het gebruik van een onveilige fiets, u kreeg immers maar weinig centjes voor de fiets terug”?
Babboe is hiermee inderdaad een dossier tegen "weigeraars" aan het opbouwen. Zoals @Wolly ook al schrijft, schuiven ze deze mail onder je neus als je ooit komt reclameren als je frame breekt. Idem zal jouw verzekeraar op grond van deze mail weigeren iets uit te betalen, of het in ieder geval niet kunnen declareren bij de verzekeraar van Babboe.
Echter doet dat niets af aan je rechten als consument. Sterker nog, eigenlijk geeft Babboe hier nogmaals ondubbelzinnig toe dat hun fiets niet deugt en dat je hem niet kunt (en zelfs niet mag) gebruiken voor het doel waarvoor hij aan je verkocht is. Nonconformiteit dus - een fiets waarop je niet mag fietsen (op dringend advies van de fabrikant en de NVWA, maar in deze mail vooral van de fabrikant) voldoet niet aan de eigenschappen die je van die fiets had mogen verwachten.
Dus reageer vooral op deze mail met de stelling dat de fiets dus niet geschikt is voor het doel waarvoor Babboe hem ooit aan je verkocht heeft. Slijtage is niet de oorzaak (want ook de allernieuwste exemplaren moeten van de weg) en verkeerd gebruik is niet de oorzaak (want ook onverkochte exemplaren mogen niet op de weg). De oorzaak is het ontwerp van de fiets, en dat is een eigenschap die al bestond op het moment van koop. Dus was de fiets al vanaf de datum van aankoop niet geschikt om op te fietsen.
Echter doet dat niets af aan je rechten als consument. Sterker nog, eigenlijk geeft Babboe hier nogmaals ondubbelzinnig toe dat hun fiets niet deugt en dat je hem niet kunt (en zelfs niet mag) gebruiken voor het doel waarvoor hij aan je verkocht is. Nonconformiteit dus - een fiets waarop je niet mag fietsen (op dringend advies van de fabrikant en de NVWA, maar in deze mail vooral van de fabrikant) voldoet niet aan de eigenschappen die je van die fiets had mogen verwachten.
Dus reageer vooral op deze mail met de stelling dat de fiets dus niet geschikt is voor het doel waarvoor Babboe hem ooit aan je verkocht heeft. Slijtage is niet de oorzaak (want ook de allernieuwste exemplaren moeten van de weg) en verkeerd gebruik is niet de oorzaak (want ook onverkochte exemplaren mogen niet op de weg). De oorzaak is het ontwerp van de fiets, en dat is een eigenschap die al bestond op het moment van koop. Dus was de fiets al vanaf de datum van aankoop niet geschikt om op te fietsen.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Meer mensen die de fiets nog niet hebben ingeleverd maar wel voor de 2e keer een ophaalbericht van Westerman krijgen?
Na mijn juridische mails van afgelopen maand, heb ik het gevoel dat ze Westerman gewoon nog een keer proberen langs te sturen. Gelukkig staat de bakfiets ook niet op het adres dus ze kunnen 'm sowieso niet vinden.
Na mijn juridische mails van afgelopen maand, heb ik het gevoel dat ze Westerman gewoon nog een keer proberen langs te sturen. Gelukkig staat de bakfiets ook niet op het adres dus ze kunnen 'm sowieso niet vinden.
Ik vraag me vooral af waarom ze de Controller Box (controllerbox?) bij de E-Curve's willen vervangen?
Zelf heb ik een E-Curve uit 2014, maar in juni 2019 was de batterij stuk - het oude type, dat "binnenkort niet meer leverbaar is" - dus voor dezelfde prijs van een nieuwe batterij leverde ze een ánder type batterij met ombouw naar een nieuw systeem.
Uiteindelijk is de elektronica helemaal vervangen, en omdat die elektronica uit de probleemperiode is (vermoed ik, ik heb zo'n ibo-CNTR-S ook die al eerder genoemd is) moet ik iig. in dat opzicht toch ook mee in de inspectie, en hebben ze obv de uitvraag al geconcludeerd dat mijn controllerbox moet worden vervangen.
Daar ben ik dus nogal huiverig voor gezien het gedoe dat het vervangen van de elektronica eerder niets dan problemen opleverde. Ter illustratie...
Nadat de ombouw gereed was, als de batterij leger was, viel de ondersteuning bij een steeds lagere snelheid weg (ongeacht hoe hoog je de ondersteuning zette). Met 48% batterij was de max snelheid waarop ondersteund werd 20,6km/h - met een batterij van 20% of minder valt de ondersteuning al bij 18km/h weg.
Eerst bleek de nieuwe batterij stuk, maar ook nadat die omgeruild was onder garantie - en ik 'm opnieuw wilde laten testen - vond de technische dienst dat het toch niet aan de batterij kon liggen. Uiteindelijk heeft het 5 monteurs-bezoeken geduurd voordat het probleem opgelost was (en dan volgens mij alleen omdat de laatste keer ineens een andere monteur gestuurd werd). Met corona en persoonlijke omstandigheden erbij was het toen ondertussen januari 2023.
Het bleek uiteindelijk de combinatie van het type motor met de nieuwe elektronica die niet samenwerkte - met dank aan de monteur die dat iig even wilde uitproberen. Nieuw achterwiel met ánder type motor (zwart ipv zilver) loste het op.
Ik heb geen zin in weer x jaar aanrommelen met slechte ondersteuning - dus eigenlijk heb ik het liefst dat ze er gewoon vanaf blijven - en ik ben erg benieuwd wat daar de aanleiding is om die controller box te moeten vervangen. Als ik het topic doorzoek is dit eigenlijk het enige wat ik tegenkwam wat op een controllerbox issue duidde:
Zelf heb ik een E-Curve uit 2014, maar in juni 2019 was de batterij stuk - het oude type, dat "binnenkort niet meer leverbaar is" - dus voor dezelfde prijs van een nieuwe batterij leverde ze een ánder type batterij met ombouw naar een nieuw systeem.
Uiteindelijk is de elektronica helemaal vervangen, en omdat die elektronica uit de probleemperiode is (vermoed ik, ik heb zo'n ibo-CNTR-S ook die al eerder genoemd is) moet ik iig. in dat opzicht toch ook mee in de inspectie, en hebben ze obv de uitvraag al geconcludeerd dat mijn controllerbox moet worden vervangen.
Daar ben ik dus nogal huiverig voor gezien het gedoe dat het vervangen van de elektronica eerder niets dan problemen opleverde. Ter illustratie...
Nadat de ombouw gereed was, als de batterij leger was, viel de ondersteuning bij een steeds lagere snelheid weg (ongeacht hoe hoog je de ondersteuning zette). Met 48% batterij was de max snelheid waarop ondersteund werd 20,6km/h - met een batterij van 20% of minder valt de ondersteuning al bij 18km/h weg.
Eerst bleek de nieuwe batterij stuk, maar ook nadat die omgeruild was onder garantie - en ik 'm opnieuw wilde laten testen - vond de technische dienst dat het toch niet aan de batterij kon liggen. Uiteindelijk heeft het 5 monteurs-bezoeken geduurd voordat het probleem opgelost was (en dan volgens mij alleen omdat de laatste keer ineens een andere monteur gestuurd werd). Met corona en persoonlijke omstandigheden erbij was het toen ondertussen januari 2023.
Het bleek uiteindelijk de combinatie van het type motor met de nieuwe elektronica die niet samenwerkte - met dank aan de monteur die dat iig even wilde uitproberen. Nieuw achterwiel met ánder type motor (zwart ipv zilver) loste het op.
Ik heb geen zin in weer x jaar aanrommelen met slechte ondersteuning - dus eigenlijk heb ik het liefst dat ze er gewoon vanaf blijven - en ik ben erg benieuwd wat daar de aanleiding is om die controller box te moeten vervangen. Als ik het topic doorzoek is dit eigenlijk het enige wat ik tegenkwam wat op een controllerbox issue duidde:
... en daar heb ik gelukkig nooit last van gehad. Ben benieuwd of andere issues bekend zijn op dit gebied, - waarom sommige van die boxen geupdate/upgrade of vervangen moeten worden die me zouden moeten doen overwegen om dat ding wel te laten vervangen. 😅Sport_Life schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:51:
(...) , accu weigert vaak en soms blijft ie 2m gas geven (!)
De fiets is niks meer waard, dus ik verlies niks als het frame zou breken. Die fiets is voor mij dus al volledig afgeschreven. Helaas maar waar.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:04:
Babboe is hiermee inderdaad een dossier tegen "weigeraars" aan het opbouwen. Zoals @Wolly ook al schrijft, schuiven ze deze mail onder je neus als je ooit komt reclameren als je frame breekt. Idem zal jouw verzekeraar op grond van deze mail weigeren iets uit te betalen, of het in ieder geval niet kunnen declareren bij de verzekeraar van Babboe.
Dit triggert mij, want we kunnen de fiets niet inruilen, we kunnen een nieuwe aanschaffen. Wat mij betreft niet hetzelfde. En daarnaast heb ik geen vertrouwen meer in Accell/Babboe, dus ik wil geen fiets meer van die partij. Geef me gewoon 800 euro cash en dan mogen ze de fiets hebben.Voor de bakfiets die u nu heeft, kunnen wij de veiligheid niet langer garanderen. Op deze fiets verder fietsen is onverstandig. Daarom vragen wij u uw onveilige fiets in te ruilen tegen een veilige.
Dit probleem hebben wij ook gehad. De electronica moet vervangen worden (scherm en knoppen)miel schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:17:
Mijn City-e uit 2023 (deels dan, want de aankoop is uit 2016) besluit nu te weigeren op het elektrische gedeelte..... ging eerst niet aan, dus reset gedaan.... geeft nu issues dat hij wel aan gaat maar je kunt geen stand selecteren. Accu er uit en weer er in en dan kan het wel.....
Die zul je dan zelf moeten bestellen, want uiteraard krijg je daar nu geen garantie op.
Dit probleem heb ik maanden gehad, toen het nieuwe onderdeel gekregen en toen mochten we de fiets laten staan. Ik heb 4 maanden in totaal op onze Babboe kunnen fietsen sinds de aanschaf in Juni 2023, maar ik ben 1 van de gelukkige met een Winora.
Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.