Het vervolg van RTL is inmiddels gepubliceerd:
https://www.rtl.nl/nieuws...gemis-bakfiets-schandalig
Het leest weg als een spannende thriller, leuk voor de komkommertijd. Om er echt wat van te maken hadden ze iemand uit de juridische of politieke hoek moeten interviewen.bleesje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:45:
"Mijn bakfiets van nog geen jaar oud is geïnspecteerd en afgekeurd. Dus nu weer wachten. Ik heb er nog geen 84 kilometer mee gefietst", betreurt een bakfietseigenaar bijvoorbeeld.
Aha!bleesje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:45:
Dus vandaar het mailtje gister met de 'alternatieven'. Maar een Carqon Classic (ik blijf dromen) aanbieden ho-maarOmdat Babboe onderdeel is van het grote concern Accell, zouden ze volgens de Consumentenbond veel meer alternatieven moeten aanbieden zoals fietsen van andere merken.
Ben ook erg benieuwd naar deze uitkomst.De NVWA heeft recent het onderzoek naar problemen met brekende frames verder uitgebreid met drie andere bakfietsproducenten. Ook de merken Vogue, Cangoo en Bakfiets.nl zijn nu onderwerp van 'lopend onderzoek'.
[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 28-08-2024 09:04 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Dank voor de toevoeging.PaT schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:14:
[...]
Voeg er expliciet aan toe dat je met de voucher geen bakfiets kan krijgen, enkel een simpele stadsfiets. Iets wat nooit als gelijkwaardig kan worden gezien voor een bakfiets.
En dat een grote groep mensen met een oude fiets, maar een vervangen frame eerst massaal toch onterecht een nieuwe fiets kregen en dat later dat aangescherpt werd en er echt op factuurdatum gecontroleerd werd.
Was eerder al gedeeld vanmorgendomin8r schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:19:
Nou het artikel van RTL is er: https://www.rtl.nl/nieuws...gemis-bakfiets-schandalig
Dat is een drogreden. Of de fiets nu wel of niet veilig is, Babboe adviseert om de fiets niet te gebruiken. En die situatie duurt nu al maanden. Babboe blijft daarmee ernstig in gebreke.Deveon schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:54:
[...]
[...]
De rechtsbijstand is duidelijk dat de fiets niet onveilig is omdat Babboe niet kan aantonen dat die wel veilig is.
[...]
Dus Babboe zelf stelt op 27 februari 2024 dat je de fiets beter niet gebruikt. Dat is inmiddels (net) meer dan een half jaar geleden.Babboe adviseert om de bakfietsen niet meer te gebruiken.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ah, dus net een paar dagen te laat met mijn input leveren (helaas).bleesje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:45:
Had je de rest ook gelezen? Als je non-conform voor mij even kan aantonen dan krijg ik namelijk het aanschafbedrag terug. Tot die tijd hangt het schoolvoorbeeld met aannames aan elkaar.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
Dat is een drogreden. Of de fiets nu wel of niet veilig is, Babboe adviseert om de fiets niet te gebruiken. En die situatie duurt nu al maanden. Babboe blijft daarmee ernstig in gebreke.
[…]
Bijna een schoolboekvoorbeeld van non-conformiteit.
Geen aannames hoor - dat je niet mag fietsen van Babboe, maakt dat je de fiets niet kunt gebruiken waarvoor hij aan je verkocht is. En niet een paar dagen, maar al een half jaar lang. De fiets heeft daarmee niet de eigenschappen die je van een fiets mag verwachten, door toedoen van de fabrikant/leverancier.Deveon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:00:
[...]
Had je de rest ook gelezen? Als je non-conform voor mij even kan aantonen dan krijg ik namelijk het aanschafbedrag terug. Tot die tijd hangt het schoolvoorbeeld met aannames aan elkaar.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Niks persoonlijks tegen jou, maar al de persoonlijke crusades die ondernomen worden richting de media/kassa/radar en persoonlijke rechtszaken helpen daar natuurlijk ook niet bij en zullen Babboe eerder richting de afgrond doen bewegen dan dat het helpt om ze er weer bovenop te laten komen.Dani86 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:12:
Waar ik bang voor ben is dat Accel Babboe BV laat klappen en dat je achterblijft zonder geld en zonder fiets. De naam is toch al zo te grabbel dat niemand het meer koopt dus de merknaam is al niets meer waard denk ik zo.
Wil je mij (persoonlijk) op de hoogte houden over de dagvaarding? Ik twijfel nog steeds of ik deze stap nu alleen moet maken of als groep moet optreden. Een dagvaarding en rechtzitting kosten mij ook geld.Dani86 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:12:
Hier in samenspraak met de rechtsbijstandsverzekeringen toch maar overgegaan tot dagvaarding van Babboe.
[ Voor 4% gewijzigd door wheeler op 28-08-2024 11:06 ]
Dit beseffen uiteraard velen zich. En eerlijk gezegd komen we daar met ieder artikel of dagvaarding een stapje dichter bij. Wat steekt is dat ik Facebook berichtjes krijg van mensen die dreigen om geen dagvaarding te sturen tot zij hun Winora hebben.Blik1984 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
en zullen Babboe eerder richting de afgrond doen bewegen dan dat het helpt om ze er weer bovenop te laten komen.
[ Voor 15% gewijzigd door wheeler op 28-08-2024 11:06 ]
Ja, de mail is waarschijnlijk gewoon verzonden naar iedereen die een bestelling uit heeft staan en nog niet te boek staat als volledig afgehandeld.TinusXIII schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:57:
Ik gok dat iedereen die mail heeft ontvangen. Ik lees op die Facebook groep ook dat mensen die de Winona deze week hebben ontvangen ook de e-mail hebben gekregen.
Eerder zei je dat je RBV zei dat het onbegonnen werk was, wat heeft ze overtuigd om nu dan te dagvaarden?Dani86 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:12:
Hier in samenspraak met de rechtsbijstandsverzekeringen toch maar overgegaan tot dagvaarding van Babboe.
Ik ga in dit topic posten bij updates.
Ik kan me echt niets anders voorstellen dan dat dit echt een voorbeeld van non-conformiteit is. Of je daarmee het aanschafbedrag kan terugkrijgen is een tweede.Deveon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:00:
[...]
Had je de rest ook gelezen? Als je non-conform voor mij even kan aantonen dan krijg ik namelijk het aanschafbedrag terug. Tot die tijd hangt het schoolvoorbeeld met aannames aan elkaar.
Ben benieuwd welke RB je hebt. Mijn RB gaat nu ook over tot ontbinding en bij uitblijven gaan we ook richting dagvaarden.Dani86 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:12:
Ik ga in dit topic posten bij updates.
Heb inmiddels een andere bakfiets (Dolly) gekocht na een halfjaar zonder te hebben gezeten waarbij onze mobiliteit als gezin echt een puzzel was af en toe.
Ik wil dus gewoon het aankoopbedrag + indien mogelijk schadevergoeding terug en dan is het wel klaar. Ben er ook klaar mee.
De Winora hadden ze beter FataMorgana kunnen noemen.
Waar ik bang voor ben is dat Accel Babboe BV laat klappen en dat je achterblijft zonder geld en zonder fiets. De naam is toch al zo te grabbel dat niemand het meer koopt dus de merknaam is al niets meer waard denk ik zo.
Dan kunnen ze na enige tijd opnieuw beginnen met een ander hip bakfietsmerk in hetzelfde segment. Want in het segment waarin Babboe opereerde is er wel sneu aanbod.
Nou maar hopen dat Dolly wel degelijke frames heeft trouwens want er is ook onderzoek gaande naar andere merken.
Inderdaad "als" is het sleutelwoord hier. Er is geen garantie op die als.Wolly schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:22:
[...]
Ik haal niets door elkaar. Als je frame een productiefout met een (beginnende) scheur heeft zal deze vroeger of later doorzakken. Vroeger als je er wild mee blijft fietsen, later als je er voorzichtig mee fietst.
Het enige voordeel van voorzichtig fietsen is dan dat de bijkomende schade misschien kleiner is.
Maanden geleden voorspelde ik al "Vroeg of laat gaan ze mensen vragen om hun keuze te veranderen en alsnog de City Mountain te bestellen. Niet veel later kwamen ze soort van met die optie, enige verschil dat mensen mochten switchen naar een (goedkopere) normale fiets.Jasphur schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:32:
Nieuwe email ontvangen, vandaag, om, 17, uur, 20:
[...]
Wij hebben een nieuwe City Mountain besteld
#didthemath +1000spacefreek schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:08:
[...]
Dat is natuurlijk niet waar, simpel uitgelegd: metaal (bijvoorbeeld een frame) gedraagt zich op basis van de krachten die erop worden uitgeoefend elastisch (tijdelijke vervorming) of plastisch (permanente vervorming, lees: schade aan je fiets). Zolang je als gevolg van de belastingen met alle delen van het frame in het elastische regime blijft (en niet over de limiet gaat) is er niks aan de hand, en door er rustig mee te fietsen beperk je daardoor wel degelijk de kans op uiteindelijke schade (ook als de limiet iets minder wordt door metaal-moeheid). Voor verbindingen in het frame (dat is volgens mij waar het fout gaat met Babboe's) geldt grofweg hetzelfde principe, die liggen bij Babboe's mogelijk lager, maar door rustig te fietsen beperk je wel degelijk de kans op falen (of zelfs geen falen gedurende de praktische levensduur).
Als je ooit over de limiet bent gegaan en er reeds scheurtjes in het frame/lasverbindingen zitten, is de limiet natuurlijk nog lager, en kan moeheid van het materiaal/verbinding ook een rol gaan spelen, maar alsnog kun je permanente schade mogelijk voorkomen door rustig (bijvoorbeeld alleen met een zak aardappelen) te gaan fietsen.
[Afbeelding]
Correcte uitspraak Bsobus? Dat bekt wel lekkerflaskk schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:30:
[...]
Of gewoon naamswijziging zoals de Stint nu BSO bus heet.
Dat is paniekvoetbal! Ondertussen kan Accell echt niet meer Babboe even afstoten. Dus dan gaat heel Accell en dat zullen ze niet zomaar laten gebeuren. Ze proberen stap voor stap zichzelf neer te zetten als mede- of zelfs grootste slachtoffer in dit verhaal. Alsof het allemaal totaal onverwacht was. Ze hebben veel meer opties (nog steeds) om dit sneller en beter af te handelen. Dat ze ervoor kiezen om dat gematigd aan te pakken om de last voor zichzelf te verdelen over een langere periode, daar heb ik echt wel begrip voor. Ik heb geen begrip ervoor dat ze hier niet (beter) over communiceren.Blik1984 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
Niks persoonlijks tegen jou, maar al de persoonlijke crusades die ondernomen worden richting de media/kassa/radar en persoonlijke rechtszaken helpen daar natuurlijk ook niet bij en zullen Babboe eerder richting de afgrond doen bewegen dan dat het helpt om ze er weer bovenop te laten komen.
Klopt, maar ze zeggen nu dat we geen andere keus hebben. We zijn een halfjaar verder en er is 0,0 opgelost.Wolly schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:40:
[...]
Eerder zei je dat je RBV zei dat het onbegonnen werk was, wat heeft ze overtuigd om nu dan te dagvaarden?
Eindelijk iemand die een goed technisch onderbouwd verhaal hierover heeft. Chapeau!spacefreek schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:08:
[...]
Dat is natuurlijk niet waar, simpel uitgelegd: metaal (bijvoorbeeld een frame) gedraagt zich op basis van de krachten die erop worden uitgeoefend elastisch (tijdelijke vervorming) of plastisch (permanente vervorming, lees: schade aan je fiets). Zolang je als gevolg van de belastingen met alle delen van het frame in het elastische regime blijft (en niet over de limiet gaat) is er niks aan de hand, en door er rustig mee te fietsen beperk je daardoor wel degelijk de kans op uiteindelijke schade (ook als de limiet iets minder wordt door metaal-moeheid). Voor verbindingen in het frame (dat is volgens mij waar het fout gaat met Babboe's) geldt grofweg hetzelfde principe, die liggen bij Babboe's mogelijk lager, maar door rustig te fietsen beperk je wel degelijk de kans op falen (of zelfs geen falen gedurende de praktische levensduur).
Als je ooit over de limiet bent gegaan en er reeds scheurtjes in het frame/lasverbindingen zitten, is de limiet natuurlijk nog lager, en kan moeheid van het materiaal/verbinding ook een rol gaan spelen, maar alsnog kun je permanente schade mogelijk voorkomen door rustig (bijvoorbeeld alleen met een zak aardappelen) te gaan fietsen.
[Afbeelding]
Achmeaprammers schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:43:
[...]
Ben benieuwd welke RB je hebt. Mijn RB gaat nu ook over tot ontbinding en bij uitblijven gaan we ook richting dagvaarden.
[ Voor 4% gewijzigd door BonaKalou op 28-08-2024 20:21 ]
Ik neem aan dat je de Winora hebt besteld?BonaKalou schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:10:
Eindelijk bericht van Westermann. Maandag komen ze hem brengen. 29 april besteld, regio Rotterdam.
Check, bericht aangepast.Morto schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:15:
[...]
Ik neem aan dat je de Winora hebt besteld?
Als er een flinke breuk in de lasverbinding zit dan was het denk ik sowieso al einde oefening, maar een klein (haar)scheurtje hoeft - zolang je in het ‘elastische regime’ blijft - niet per definitie tot een framebreuk te leiden.Wolly schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:44:
[...]
Het ging mij om de laatste alinea, als er al een scheur in je frame zit. Ik dacht dus dat die scheur zich sowieso verder zou ontwikkelen met de tijd. Fiets je voorzichtig dan duur het langer, fiets je wat ruwer dan leidt het sneller tot een gebroken frame.
Maar jij geeft aan dat dat niet zo hoeft te zijn? Een fiets met breuk in een lasverbinding kan dus prima nog 30 jaar meegaan als je er rustig op fietst?
Up
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Wees voorzichtig met wat je wenst.Uncle84 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:23:
Fijn dat dit voor jullie een oplossing biedt.
Zelf kunnen wij op een 'gewone' fiets geen kinderen vervoeren, en is 4.000 euro bijbetalen voor aan andere bakfiets geen optie. Dus fietsen we hiermee door, en mag Babboe/NVWA met een betere oplossing komen willen ze ons van de weg krijgen.
Als we de bakfiets niet meer nodig hebben dan zien we tzt wel weer.
Wij hebben ook een oude Babboe Big (serienummer wordt zelfs niet herkend). Ik zou graag je ervaringen horen over wat Babboe bij de afspraak doet.Thy... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:25:
Zojuist een afspraak in kunnen plannen voor controle van een 14 jaar oude Babboe Big komende vrijdag. Komt goed uit want de vierde en vijfde versnelling is verrot, dus voor de versnelling wil vervangen wil ik wel weten of ik een mooi certificaatje krijg dat hij veilig is.
Ach, zolang ik bloedsnelle fatbikes zonder helmplicht voorbij zie vliegen, denk ik dat de wegenverkeerswet nog niet hele strenge eisen aan tweewielers gaat stellenWolly schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:29:
[...]
Nu zal het bij fietsen voorlopig nog wel meevallen, maar ik zou niet uitsluiten dat de eigenaar het bokje is als er ooit maatregelen bedacht worden.
Dat is zo, maar die voldoen wel aan de regels mbt veiligheidwheeler schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:01:
[...]
Ach, zolang ik bloedsnelle fatbikes zonder helmplicht voorbij zie vliegen, denk ik dat de wegenverkeerswet nog niet hele strenge eisen aan tweewielers gaat stellen
Wanneer dat ding voorzien is van een gaskabel en 45 kan, voldoet deze zeker niet.Wolly schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:13:
[...]
Dat is zo, maar die voldoen wel aan de regels mbt veiligheid
Bij autos worden terugroepacties over het algemeen gewoon uitgevoerd en word de auto kosteloos hersteld.Wolly schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:29:
[...]
Wees voorzichtig met wat je wenst.
Bij terugroepacties van auto's zijn er bijvoorbeeld al ideeën om de auto te verbieden op de openbare weg te zijn, het onmogelijk maken van APK of overschrijven of de APK ongeldig te verklaren wanneer de eigenaar niet meewerkt.
Nu zal het bij fietsen voorlopig nog wel meevallen, maar ik zou niet uitsluiten dat de eigenaar het bokje is als er ooit maatregelen bedacht worden.
Pfff, hoe deed de mensheid dat toch voor 2010? Wij fietsen ook door, en vinden een bakfiets ideaal.. maar er zijn best andere opties zoals een fietsstoeltje of z’n fietskar. Zou persoonlijk nooit 4-5k neerleggen voor een (bak)fiets, hooguit een Speed pedelec.Uncle84 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:23:
Fijn dat dit voor jullie een oplossing biedt.
Zelf kunnen wij op een 'gewone' fiets geen kinderen vervoeren, en is 4.000 euro bijbetalen voor aan andere bakfiets geen optie. Dus fietsen we hiermee door, en mag Babboe/NVWA met een betere oplossing komen willen ze ons van de weg krijgen.
Als we de bakfiets niet meer nodig hebben dan zien we tzt wel weer.
*kuch*dieselgate*kuch*bbbrumbrum schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:13:
[...]
Bij autos worden terugroepacties over het algemeen gewoon uitgevoerd en word de auto kosteloos hersteld.
Grappig dat je dat zegt, de maatregelen die ik noemde komen namelijk rechtstreeks uit het Onderzoeksrapport verbetering effectiviteit terugroepacties van het RDW.bbbrumbrum schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:13:
[...]
Bij autos worden terugroepacties over het algemeen gewoon uitgevoerd en word de auto kosteloos hersteld.
Een opgevoerde brommer voldoet ook niet, wat is je punt precies?prammers schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:07:
[...]
Wanneer dat ding voorzien is van een gaskabel en 45 kan, voldoet deze zeker niet.
Sinds wanneer? Het hele ding met die gevallen is dat de meeste niet legaal de weg op mogen in Nederland en daar bovenop komen de gevallen die opgevoerd zijn of een gashendel hebben..Wolly schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:13:
[...]
Dat is zo, maar die voldoen wel aan de regels mbt veiligheid
Volgens mij maak je z'n punt juistWolly schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:50:
[...]
Een opgevoerde brommer voldoet ook niet, wat is je punt precies?
Roetfilters worden niet door de fabrikant verwijderd.Deveon schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:17:
[...]
*kuch*dieselgate*kuch*
Om maar niet te spreken van wetgeving om auto’s waar het roetfilter verwijderd is zwaarder te belasten. Terugroepacties worden vaker genegeerd als het inbreuk heeft op de ervaring of gebruik van het product.
De modellen die niet aan de regels voldoen worden vaak van de markt gehaald door ILT. Er zullen natuurlijk louche verkopers blijven bestaan die erdoorheen glippen maar dat maakt niet dat ze aan de regelgeving voldoen.xscyther schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:00:
[...]
Sinds wanneer? Het hele ding met die gevallen is dat de meeste niet legaal de weg op mogen in Nederland en daar bovenop komen de gevallen die opgevoerd zijn of een gashendel hebben..
Tuurlijk zijn terugroepacties waar alleen voordeel aan zit geslaagd. Ik gaf juist twee voorbeelden waar de eigenaar en/of berijder juist de nadelen van ervaart. Persoonlijk vind ik dat vergelijkbaar met 600 euro korting op een bakfiets van 5k.bbbrumbrum schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:08:
[...]
Roetfilters worden niet door de fabrikant verwijderd.
Dieselgate, tsja. Dat is wel echt heel iets anders.
Gaat me meer om potentieel zelfafgaande airbags, weigerende remmen ed. Die veiligheidsdingen worden echt wel opgelost. Kostenloos, zonder dat je sloopprijs krijgt en zelf een nieuwe moet uitzoeken bij de merkdealer.
Er zullen vast wel dingen (bewust) doorheen glippen, maar bij autos is het probleem percentage vaak ook nog veeel lager.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mwah voordeel, het word opgelost. De autorijder word er niet beter van.Deveon schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:39:
[...]
Tuurlijk zijn terugroepacties waar alleen voordeel aan zit geslaagd. Ik gaf juist twee voorbeelden waar de eigenaar en/of berijder juist de nadelen van ervaart. Persoonlijk vind ik dat vergelijkbaar met 600 euro korting op een bakfiets van 5k.
[ Voor 19% gewijzigd door bbbrumbrum op 01-09-2024 10:02 ]
Je kan je RB ook vragen om verder te eisen of het tot een zaak te laten komen wellicht? Ook heb je altijd recht op vrije keuze van rechtshulp (dus kan weg bij Arag). Heb altijd t idee dat dat soort clubs alleen maar geïnteresseerd zijn de kosten zo laag mogelijk te houden voor zichzelf. Als je dan eist om verder te ‘proceduren’ komen ze soms ook met een eigen afkoopregeling met jou om dat niet te hoeven doen.PaT schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:48:
Nou. Wij hebben de reactie van Babboe op het berichtje van Arag binnen. Geheel in lijn der verwachtingen vindt Babboe dat 419 euro een heel redelijke vergoeding is, dat we de opgewaardeerde spullen er maar af moeten halen en dat we geen inspectie krijgen.
We gaan er maar eens over nadenken. Niet ophalen en doorrijden of volledig strippen en inleveren. In het laatste geval gaat Westerman echt een kaal frame meekrijgen. Ik ben alleen zo bang dat we dan met spullen zitten waar we nooit meer vanaf komen.
Ik wacht de reactie van Arag naar ons even af. De behandelend medewerker is volgens mij nu met vakantie. De houding van Arag is inderdaad zo min mogelijk doen tot nu toe. Mocht hun reactie mij niet bevallen, dan zal ik eens kijken of ik hun kan pushen.Snuurtje schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:35:
[...]
Je kan je RB ook vragen om verder te eisen of het tot een zaak te laten komen wellicht? Ook heb je altijd recht op vrije keuze van rechtshulp (dus kan weg bij Arag). Heb altijd t idee dat dat soort clubs alleen maar geïnteresseerd zijn de kosten zo laag mogelijk te houden voor zichzelf. Als je dan eist om verder te ‘proceduren’ komen ze soms ook met een eigen afkoopregeling met jou om dat niet te hoeven doen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Persoonlijk zou het mij een worst zijn of Babboe of Arag ons schadeloos stelt. Echter heb ik al eerder aangegeven dat Accell ook gewoon batterij aan advocaten en juristen deze vergoeding heeft op gesteld, verbaas je dan niet dat andere juristen deze inderdaad al voldoende classificeren.Snuurtje schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:35:
[...]
Je kan je RB ook vragen om verder te eisen of het tot een zaak te laten komen wellicht? Ook heb je altijd recht op vrije keuze van rechtshulp (dus kan weg bij Arag). Heb altijd t idee dat dat soort clubs alleen maar geïnteresseerd zijn de kosten zo laag mogelijk te houden voor zichzelf. Als je dan eist om verder te ‘proceduren’ komen ze soms ook met een eigen afkoopregeling met jou om dat niet te hoeven doen.
Bedrijfsjuristen zijn gekleurd - die stellen op wat in het belang is van het bedrijf, en zoeken niet alleen de lijntjes op van wat juridisch "hoort", maar kleuren daar vaak ook nét even buiten. Dus het loont zeker om daar een jurist naar te laten kijken.Deveon schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:09:
[...]
Persoonlijk zou het mij een worst zijn of Babboe of Arag ons schadeloos stelt. Echter heb ik al eerder aangegeven dat Accell ook gewoon batterij aan advocaten en juristen deze vergoeding heeft op gesteld, verbaas je dan niet dat andere juristen deze inderdaad al voldoende classificeren.
Zo lang ik hier nog geen afwijkende antwoorden vanuit Babboe zie blijft onze zaak even gepauzeerd en fietsen wij gewoon door. Ben wel benieuwd of NVWA er iets van vind als er niet genoeg frames van de weg zijn gehaald, aan de andere kant is de kans op fatsoenlijke compensatie misschien hoger als de meeste consumenten al akkoord zijn gegaan.
De Babboe Big valt niet onder de terugroepactie (alleen City en Mini modellen), althans in de zin dat ze de fiets terughalen. Bij de Big krijg je een inspectie en zullen ze kijken of de fiets nog wel veilig is. Vrees dat een versleten houten bak geen reden is tot afkeuren.droogmand schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:35:
[...]
Wij hebben ook een oude Babboe Big (serienummer wordt zelfs niet herkend). Ik zou graag je ervaringen horen over wat Babboe bij de afspraak doet.
Onze oude Babboe Big heeft op meerder punten (onder andere het hout) zijn beste dagen wel gehad. Mooiste zou natuurlijk zijn vervanging of inname tegen dagprijs .. maar dat zal wel teveel gehoopt zijn!
Wij kregen precies hetzelfde bericht van Babboe (na de eerdere afkeuring door monteur) en hebben via het callcenter tot nu toe alleen maar 'we zetten het door' gehoord; vervolgens weer een mail van Babboe met 'je kunt er weer op fietsen'.LukeS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:59:
Zoals in een eerder bericht vermeld heeft de Guidion monteur onze City Mountain afgekeurd.
Volgens de monteur zouden wij binnen 5 dagen bericht ontvangen vanuit Babboe.
Omdat we twee weken niets gehoord hadden, hebben we contact opgenomen met Babboe.
Tot onze verbazing ontvingen wij enkele uren later per mail het volgende bericht:
Inspectierapport van je bakfiets
Beste ,
Onze inspecteur is bij je langs geweest voor de inspectie van je bakfiets. Tijdens de inspectie hebben we jouw bakfiets gecontroleerd op verschillende punten die je kunt terugvinden in het inspectierapport.
In eerste instantie had de inspecteur jouw fiets afgekeurd en ter nadere evaluatie doorgegeven aan het service team. Ons service team heeft naar de evaluatie gekeken en besloten dat er geen veiligheidsissues aanwezig zijn op jouw bakfiets.
Je kunt dus weer op pad met jouw Babboe, maar op een later tijdstip zullen bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door een verbeterd onderdeel. Hiervoor zullen wij contact met je opnemen wanneer het zover is.
Het inspectierapport vind je terug in de bijlage van deze e-mail.
Babboe
Zeer bijzonder en wat nu te geloven?Volgens de monteur van Guidion waren er twee verbindingen aan het scheuren en Babboe heeft nu blijkbaar aan de hand van een foto bepaald dat het niet erg is?
Het punt was dat die fatbikes niet voldoen aan de regels. Immers veelal met een te zware motor en te eenvoudig (lees door in de software een instelling te veranderen).Wolly schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:50:
[...]
Een opgevoerde brommer voldoet ook niet, wat is je punt precies?
Inderdaad zeg..! Hier is half mei de fiets opgehaald en de Winora besteld maar helaas nog niet geleverd.Blik1984 schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:06:
14 juni… wow. Dan heb je echt geluk gehad, merendeel van de mensen die begin mei hebben besteld zijn nog aan het wachten
Woon je in Belgie?solomo schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:58:
Wij hebben een winora binnen, we hadden een city-e uit Januari 2019 die we meteen toen het kon hebben aangemeld, helaas was het framenummer onbekend.
14 Juni is de bakfiets uiteindelijk opgehaald en hebben we meteen de Winora besteld.
Op 29 augustus kregen we de melding dat onze fiets op 2 september geleverd ging worden en deze is dus vanochtend (2 september) geleverd.
Hadden alleen een krom gebogen sleuteltje bij het slot, voor de rest is de fiets in orde.
Hier april, helaas ook nog geen bakfiets of e-mail.JWPVDW schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:49:
[...]
Inderdaad zeg..! Hier is half mei de fiets opgehaald en de Winora besteld maar helaas nog niet geleverd.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Op dit moment zijn er amper fietsen te kiezen. Ik kreeg vanochtend opeens mail van Westerman dat ze morgen komen. Heb ze maar teruggemaild dat ze niet langs hoeven komen, heb nergens akkoord gegeven voor het ophalen van de bakfiets. We zijn overigens niet eens thuis.MJdaBOMB schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:29:
Ik heb ook een afspraak ingepland gekregen van Westerman.
Punt is nu dat ik 419 euro voucher krijg en dat er 0 damesfietsen worden aangeboden voor dat geld.
Ik neem maar even aan dat die webshop voorraden weer worden aangevuld?
Anders krijg je een voucher waar je zonder bijbetalen 1 heren model voor kunt uitzoeken in zeer beperkte maten. Dat kan. Toch nooit als alternatief dienen voor een bakfiets???
Geen bakfiets, geen transportfiets, geen moederfiets niet eens een damesfiets?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat valt ook wel mee. Ik zie er maar een paar op staan die ‘m daadwerkelijk verkopen ipv alvast op Marktplaats en wachten totdat die ooit een keer geleverd wordt.Ophidian schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:13:
[...]
Marktplaats stroomt vol met die Winora fietsen en krijg er amper nog wat voor. Nog geen reactie op onze juridische brief gehad.
ik kijk af en toe maar bepaalde modellen zijn nooit in groter frame en/of kleur geleverd. Staan continue op onbeschikbaar...MJdaBOMB schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:29:
Ik heb ook een afspraak ingepland gekregen van Westerman.
Punt is nu dat ik 419 euro voucher krijg en dat er 0 damesfietsen worden aangeboden voor dat geld.
Ik neem maar even aan dat die webshop voorraden weer worden aangevuld?
Anders krijg je een voucher waar je zonder bijbetalen 1 heren model voor kunt uitzoeken in zeer beperkte maten. Dat kan. Toch nooit als alternatief dienen voor een bakfiets???
Geen bakfiets, geen transportfiets, geen moederfiets niet eens een damesfiets?
Ik heb het niet over de bakfietsen maar over de normale fietsen. Wij zouden anders 4k mogen bij betalenTinusXIII schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:10:
[...]
Dat valt ook wel mee. Ik zie er maar een paar op staan die ‘m daadwerkelijk verkopen ipv alvast op Marktplaats en wachten totdat die ooit een keer geleverd wordt.
Ik zie éé die m geleverd heeft gekregen en daar staat tot nu toe het hoogste bod op 3500. Best netjes toch?
Het is een beetje als een voucher voor een restaurant en dat je dan bij de achteruitgang mag wachten wat er overblijft.wheeler schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:26:
[...]
ik kijk af en toe maar bepaalde modellen zijn nooit in groter frame en/of kleur geleverd. Staan continue op onbeschikbaar...
[Afbeelding]
Ik heb die besteld en kreeg dit als bevestiging in mijn mail.jeroentje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
vraagje: ik heb een babboe city mountain 500w uit januari dit jaar. Hij wordt vervangen, maar ik heb nog geen certificaat. Als ik wel al in de webshop kijk, dan zie ik dit model met een 250w accu. Kan je die tijdens het bestelproces nog upgraden naar 500w? Ik wil wel (minimaal) dezelfde waarde als wat ik nu heb.
Mag ik vragen op basis waarvan deze vervangen moet worden? Wat is er uit de controle gekomen?jeroentje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:58:
vraagje: ik heb een babboe city mountain 500w uit januari dit jaar. Hij wordt vervangen, maar ik heb nog geen certificaat. Als ik wel al in de webshop kijk, dan zie ik dit model met een 250w accu. Kan je die tijdens het bestelproces nog upgraden naar 500w? Ik wil wel (minimaal) dezelfde waarde als wat ik nu heb.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
https://www.babboe.nl/med...splay_error_codes-_NL.pdfSport_Life schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:47:
Wij krijgen bij onze Babboe Carve E foutcode 7 , kent iemand die?
Iemand tips?
Onafhankelijk gecontroleerd en er zijn gaten in de lasnaden ontdekt. Die doen nu nog niets maar hebben de potentie tot roesten aan de binnenkant als hij lange tijd buiten in de regen staat. Afgekeurd.realidolownor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:42:
[...]
Mag ik vragen op basis waarvan deze vervangen moet worden? Wat is er uit de controle gekomen?
Dat is gek. In de webshop staat 250w en in jouw bevestiging 500w. Die 500w vind ik prima, die heb ik nu ook. Maar ik beb bang als ik hem met lagere specificaties door klik op de site, dat ik dan akkoord heb gegeven op 250w (een mindere bakfiets)Jasphur schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:01:
[...]
Ik heb die besteld en kreeg dit als bevestiging in mijn mail.
[Afbeelding]
De motor is 250W (vermogen), de batterij is 500Wh (capaciteit). Alle modellen op de webshop zijn modellen met een 500Wh batterij (is een tijd terug geleden een keer nagevraagd bij Babboe)jeroentje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:42:
[...]
Dat is gek. In de webshop staat 250w en in jouw bevestiging 500w. Die 500w vind ik prima, die heb ik nu ook. Maar ik beb bang als ik hem met lagere specificaties door klik op de site, dat ik dan akkoord heb gegeven op 250w (een mindere bakfiets)
Dat klinkt als een zorgvuldige check, tot nu toe las ik vooral berichten die minder vertrouwen wekten over de kwaliteit vd controle, of zelfs afgekeurde fietsen die dan door Babboe alsnog werden goedgekeurd op basis van foto’s.jeroentje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:40:
[...]
Onafhankelijk gecontroleerd en er zijn gaten in de lasnaden ontdekt. Die doen nu nog niets maar hebben de potentie tot roesten aan de binnenkant als hij lange tijd buiten in de regen staat. Afgekeurd.
Ze hebben vorig jaar in juni de productie van fiets frames van China teruggehaald naar Nederland. Door een fabrikant in Drachten die al heeft aangegeven dat zijn frames niet het probleem kunnen zijn, of dat zo is laat ik even in het midden maar stel dat het zo is dan zijn de fietsen vanaf juni 2023 mogelijk beter en hebben mogelijk geen probleem.realidolownor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:05:
[...]
Dat klinkt als een zorgvuldige check, tot nu toe las ik vooral berichten die minder vertrouwen wekten over de kwaliteit vd controle, of zelfs afgekeurde fietsen die dan door Babboe alsnog werden goedgekeurd op basis van foto’s.
Ik vraag me wel sterk af of bij een nieuwe mountain deze problemen verholpen zijn, zoveel tijd zit er niet tussen het afgekeurde en nieuw uit te leveren modellen.
Dan zouden ze echt alleen nieuw geproduceerde mountains moeten leveren met verbeteringen in de lasnaden en/of wat ze uitleveren beter moeten controleren.
Inmiddels is besloten om in Nederland ook de City Mountain (productie vóór 2020), Slim Mountain & Transporter en de Pro Trike (E), Trike-E, Pro Trike XL Motor terug te roepen en te vervangen.
Dus blijkbaar is er iets veranderd aan de City Mountain in de afgelopen jaren.De modellen City Mountain (productie vanaf januari 2020), Max-E, Carve-E, Carve Mountain Curve-E, Curve Mountain, Big (E), Dog (E), Go (E), Go Mountain, Flow E, Flow Mountain, Pro Bike (E), Pro Bike Midmotor, Mini Mountain en Curve mogen na een controlebeurt/reparatie weer worden gebruikt. Hiervoor komt een gespecialiseerde Babboe-monteur bij de klanten aan huis.
Kan het zijn dat je een vergissing maakt tussen een 250Watt motor en een 500Wh accu?jeroentje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:42:
[...]
Dat is gek. In de webshop staat 250w en in jouw bevestiging 500w. Die 500w vind ik prima, die heb ik nu ook. Maar ik beb bang als ik hem met lagere specificaties door klik op de site, dat ik dan akkoord heb gegeven op 250w (een mindere bakfiets)
Ik heb een hele tijd terug contact gehad en voor wat het waard is (qua vertrouwen in wat een service desk as waarheid vertelt), er is mij gezegd dat het design van de Babboe City Mountain volledig opnieuw is ontwikkeld. Of dat alleen het frame is of echt de hele fiets weet ik niet.realidolownor schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:05:
[...]
Dat klinkt als een zorgvuldige check, tot nu toe las ik vooral berichten die minder vertrouwen wekten over de kwaliteit vd controle, of zelfs afgekeurde fietsen die dan door Babboe alsnog werden goedgekeurd op basis van foto’s.
Ik vraag me wel sterk af of bij een nieuwe mountain deze problemen verholpen zijn, zoveel tijd zit er niet tussen het afgekeurde en nieuw uit te leveren modellen.
Dan zouden ze echt alleen nieuw geproduceerde mountains moeten leveren met verbeteringen in de lasnaden en/of wat ze uitleveren beter moeten controleren.
[ Voor 53% gewijzigd door HellStorm666 op 06-09-2024 09:11 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ja dat schiet ook niet op. Wel benieuwd wat voor vervangende fietsen erop staan. Wel interessant dat je ook meerdere fietsen kan kiezen.We kunnen geen gerelateerde producten vinden.
[ Voor 23% gewijzigd door Wolly op 06-09-2024 09:23 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq