Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-06 10:03
Rtjdamen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:09:
Ja inderdaad de bagagedrager is inderdaad 1 ding, maar belangrijker nog is dat het niet duidelijk is of Babboe de mountain uberhaupt mag uitleveren, babboe mag namelijk nog helemaal geen fietsen van hun eigen merk leveren op dit moment, dus de vraag is hoelang het dan uberhaupt gaat duren. dat is voor ons een belangrijke reden om voor de winora te gaan.
Kwalitatief hebben wij ook hele slechte ervaring met onze city, veel kapot gegaan en dure reparaties, we hopen met het alternatief ook een degelijkere oplossing te krijgen, dit was overigens ook een van de argumenten van de nvwa om het onderzoek te starten. Kwaliteit was ondermaats.
NVWA gaf toch onlangs aan:
Het bedrijf moet bij de NVWA technische documentatie aanleveren waaruit blijkt dat de fietsen na reparatie weer veilig zijn. Inmiddels is de beoordeling voor de Babboe City Mountain afgerond: de door Babboe voorgestelde inspectie en reparaties kunnen worden uitgevoerd. Na uitvoering van de reparaties kan de bakfiets dus weer gebruikt worden.

De City Mountain's kunnen ze dan toch bij hun werkplaats eerst repareren en daarna uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rtjdamen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:09:
Ja inderdaad de bagagedrager is inderdaad 1 ding, maar belangrijker nog is dat het niet duidelijk is of Babboe de mountain uberhaupt mag uitleveren, babboe mag namelijk nog helemaal geen fietsen van hun eigen merk leveren op dit moment, dus de vraag is hoelang het dan uberhaupt gaat duren. dat is voor ons een belangrijke reden om voor de winora te gaan.
Kwalitatief hebben wij ook hele slechte ervaring met onze city, veel kapot gegaan en dure reparaties, we hopen met het alternatief ook een degelijkere oplossing te krijgen, dit was overigens ook een van de argumenten van de nvwa om het onderzoek te starten. Kwaliteit was ondermaats.
City Mountain is juist het enige model wat op dit moment door de NVWA is goedgekeurd.
Het bedrijf moet bij de NVWA technische documentatie aanleveren waaruit blijkt dat de fietsen na reparatie weer veilig zijn. Inmiddels is de beoordeling voor de Babboe City Mountain afgerond: de door Babboe voorgestelde inspectie en reparaties kunnen worden uitgevoerd. Na uitvoering van de reparaties kan de bakfiets dus weer gebruikt worden.
https://www.nvwa.nl/nieuw...ver-bakfietsen-van-babboe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-07 16:35
Rallie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:25:
[...]

De City Mountain's kunnen ze dan toch bij hun werkplaats eerst repareren en daarna uitleveren?
Ik blijf toch hopen op een re-design en dat de gedupeerden dat model in ontvangst mogen nemen in plaats van gerepareerde modellen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
4 weken na het invullen van de gegevens op controleerjebakfiets.nl. Nog geen bericht van Babboe..
Iemand met een >5 jaar frame waar al wel contact mee opgenomen is?

Hele verhaal speelt nu alweer haast 3 maanden, daar kan een gratis onderhoudsbeurtje niet tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:32
Zijn er echt mensen die al meer dan 5 jaar zonder problemen rondrijden en die m nu angstvallig stil laten staan omdat ze bang zijn nu ineens door hun fiets te zakken? :D

Ik moet zeggen, curve-e van 2 jaar oud hier, ik heb wel even onder mn fiets gelegen, en rammel iets minder hard over drempels heen, maar no way dat ik m laat staan. Met 3 kinderen onder de 5 ook praktisch onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 22:07
DCNY schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:58:
Zijn er echt mensen die al meer dan 5 jaar zonder problemen rondrijden en die m nu angstvallig stil laten staan omdat ze bang zijn nu ineens door hun fiets te zakken? :D

Ik moet zeggen, curve-e van 2 jaar oud hier, ik heb wel even onder mn fiets gelegen, en rammel iets minder hard over drempels heen, maar no way dat ik m laat staan. Met 3 kinderen onder de 5 ook praktisch onmogelijk.
Wij hadden hem net 5 maanden 8)7
Zet hem echt niet aan de kant hoor ben hem nu 2 weken kwijt wat een gemis haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-06 14:46
Kremers schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 04:54:
4 weken na het invullen van de gegevens op controleerjebakfiets.nl. Nog geen bericht van Babboe..

Hele verhaal speelt nu alweer haast 3 maanden, daar kan een gratis onderhoudsbeurtje niet tegenop.
Hier hetzelfde, nog niets gehoord. Onze bakfiets was om het moment van aanmelden <5 jr en ondertussen >5jr. Op 24 april werd ze 5 namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kremers
DCNY schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:58:

De kans is natuurlijk niet groot maar blijkbaar groot genoeg om deze hele actie op touw te zetten. Ik ga het lot niet tarten met kleine kinderen in de bak..

We hadden hem zelf nog maar een paar maanden. En ja bij de omschreven problemen zakte men ook ineens door de fiets heen. Dat de NVWA meermaals uitdrukkelijk benadrukt de fiets niet te gebruiken lijkt me genoeg reden nu even af te wachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
xscyther schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Hier hetzelfde, nog niets gehoord. Onze bakfiets was om het moment van aanmelden <5 jr en ondertussen >5jr. Op 24 april werd ze 5 namelijk.
Ik meen dat er bij de actie 1 specifieke datum genoemd is van fietsen die nog binnen of buiten de terugroepactie vallen, dus dat zou in jouw geval niet uit hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

xscyther schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Zo telt Babboe gelukkig niet.

De grens ligt op 1 januari 2019. Alles van daarna is volgens Babboe <5jr - alles van daarvoor dus >5jr.

Jouw fiets blijft dus in de groep <5jr vallen volgens de rekenmethode van Babboe.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Laatst online: 02-01 09:48
Ok, wel snel een antwoord deze keer. (mijn city is minder dan 5 jaar oud, voor context).

Ik had het contactformulier ingevuld met de vraag of er een tweewieler met bagagedrager beschikbaar komt. Antwoord:

'Op onze website kunt u het actuele aanbod bekijken. Door de enorme omvang van de terugroepactie kan het zijn dat bepaalde modellen tijdelijk niet leverbaar zijn. Deze kunnen echter weer beschikbaar komen, dus ik raad u aan om onze website in de gaten te houden. '

Ik heb gereageerd dat ik dit geen antwoord vind. 'misschien' een adequate vervanging krijgen is niet iets waar ik mijn city voor wil inleveren. Daarbij gemeld dat als ze niet meer beschikbaar komen ik vervolgstappen ga nemen met rechtsbijstand.
Ik houd jullie op de hoogte van het volgende antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morto
'Niet op voorraad' is nu weg gehaald en veranderd naar 'LEVERTIJD: MEER DAN 4 WEKEN' bij de Winora:

https://shop.controleerje...043-backorder-testing-eai

[ Voor 15% gewijzigd door Morto op 07-05-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_01
  • Laatst online: 02-01 09:48
Whoohoo! Maar wel een risico dus, als ik mijn city laat ophalen, en ze elk moment de enige vervanging (elektrisch bakfiets met bagagedrager) weer uit de webshop kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Morto schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:32:
'Niet op voorraad' is nu weg gehaald en veranderd naar 'LEVERTIJD: MEER DAN 4 WEKEN' bij de Winora:

Dat was die een paar weken geleden ook en toch kregen sommige de Winora met een week in huis. Geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maar het zegt dus niet zo veel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
Jasphur schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Dat was die een paar weken geleden ook en toch kregen sommige de Winora met een week in huis. Geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maar het zegt dus niet zo veel :P
Maar je kan hem weer bestellen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Kremers schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:33:
[...]

Ik meen dat er bij de actie 1 specifieke datum genoemd is van fietsen die nog binnen of buiten de terugroepactie vallen, dus dat zou in jouw geval niet uit hoeven te maken.
Klopt, 1 januari 2019. Echter had ik er laatst eentje van de klantenservice aan de telefoon en die zei 2020. Toen hij de tekst last die op controleerjebakfiets.nl stond gaf hij aan dat hij het ook vreemd vond, maar dat hij echt 2020 had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Lisa_01 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:34:
Whoohoo! Maar wel een risico dus, als ik mijn city laat ophalen, en ze elk moment de enige vervanging (elektrisch bakfiets met bagagedrager) weer uit de webshop kunnen halen.
Klopt, maar met wat geduld lijkt de Winora nochtans telkens binnen een week weer terug op de website te staan. Dat veranderd echter niets aan de onzekerheid die Babboe maar blijft zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
De Curve Mountain is niet op voorraad nu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 12:52
Heb ze ook maar een berichtje gestuurd, vind het echt wel kansloos lang duren voordat je uberhaupt hoort wanneer ie opgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 23:14

Je mag in de rij aansluiten en helaas duurt >5jaar nog wel even... als ik de communicatie nu wat volg, zal pas na afronden van <5jaar inruilactie gestart worden met waardebepaling en/of reparatieplan voor de oudjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 10:14

arnova

weet veel, maar niet alles

wheeler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Je mag in de rij aansluiten en helaas duurt >5jaar nog wel even... als ik de communicatie nu wat volg, zal pas na afronden van <5jaar inruilactie gestart worden met waardebepaling en/of reparatieplan voor de oudjes.
Dan mogen ze de mensen die langer moeten wachten ook wel een hogere compensatie aanbieden, dat lijkt mij dan niet meer dan redelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
Krijg dit terug op mijn vraag wanneer de mijne opgehaald wordt :-) Lekkere logistiek, ook al duurt het lang en heeft het een grote omvang, lijkt me dat je alsnog prima kunt plannen.

[/quote]
Dank u wel voor uw bericht.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u al enige tijd wacht op meer informatie omtrent de terugroepactie. Vanwege de omvang van de terugroepactie bekijken wij de planning van week tot week en kan het langer duren voordat iedereen geholpen is. Mijn excuses hiervoor.

Helaas kan ik u geen compensatie aanbieden voor de tijd dat u uw fiets niet kunt gebruiken, in lijn met de standaarden voor terugroepacties. Wij doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te helpen.

Indien u in de tussentijd nog andere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Cordialement / Kind regards,
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Snuurtje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:54:
Krijg dit terug op mijn vraag wanneer de mijne opgehaald wordt :-) Lekkere logistiek, ook al duurt het lang en heeft het een grote omvang, lijkt me dat je alsnog prima kunt plannen.

[/quote]
Helaas kan ik u geen compensatie aanbieden voor de tijd dat u uw fiets niet kunt gebruiken, in lijn met de standaarden voor terugroepacties.
[quote]
Hier gaat het ook duidelijk fout hé. De NVWA heeft ze deze ruimte gegeven terwijl die juist duidelijk door hadden moeten pakken opdat Babboe echt z'n uiterste best zou doen qua snelheid.
Ten slotte zijn wij de NLse markt en zie je héél veel mensen gewoon doorfietsen, wij ook. De NVWA had alles op alles moeten zetten om al die fietsen zsm van de weg af te krijgen. Overigens zit ik momenteel in Denemarken en ook hier zie ik mensen vrolijk verder fietsen op Babboe terwijl ook hier de terugroepactie al is aangekondigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xscyther schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Hier gaat het ook duidelijk fout hé. De NVWA heeft ze deze ruimte gegeven terwijl die juist duidelijk door hadden moeten pakken opdat Babboe echt z'n uiterste best zou doen qua snelheid.
Ten slotte zijn wij de NLse markt en zie je héél veel mensen gewoon doorfietsen, wij ook. De NVWA had alles op alles moeten zetten om al die fietsen zsm van de weg af te krijgen. Overigens zit ik momenteel in Denemarken en ook hier zie ik mensen vrolijk verder fietsen op Babboe terwijl ook hier de terugroepactie al is aangekondigd.
De NVWA heeft denk ik binnen de mogelijkheden die zij heeft alles gedaan. Zij kunnen geen verbod op gebruik invoeren en ook niet eisen dat een fabrikant de omruiloperatie versneld uitvoert.

NVWA is alleen verantwoordelijk voor de veiligheid en dat is nu afgedekt. Dat mensen er zelf nog voor kiezen om het te gebruiken is hetzelfde als dat je een kettingzaag aan een kind geeft, dat is niet te voorkomen door zo´n instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris123
  • Laatst online: 10-09-2024
@Rallie
Bedankt voor je reactie. Ja, de Winora fiets kan onderhouden worden bij babboe begreep ik. Wat ik hiermee bedoelde is dat de fietsenmaker hier in de buurt de Winora bakfiets wel wil onderhouden/repareren, maar mijn babboe fiets voorheen niet. Dus voor degene die niet meer afhankelijk willen zijn van reparaties/onderhoud door babboe kan dit een overweging zijn om voor de winora te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
Wij hebben gelijk op de dag dat het mogelijk was onze Babboe City-E (4 jaar oud) aangemeld en daarbij onze voorkeur aangegeven voor de Winora.

Intussen wachten we al heel wat weken af op een bericht dat de City-E opgehaald gaat worden (regio Deventer). Nu lees ik in dit topic dat de klantenservice aangaf dat de Winora misschien helemaal niet meer terug op voorraad komt. En anderen zeggen weer iets anders. Erg verwarrend allemaal.

Dat zou ik wel heel erg vervelend vinden, als we straks (ondanks onze aangegeven voorkeur) toch alleen maar een Babboe mountain zouden kunnen kiezen. Als dat zo is, doet Babboe echt iets ongelofelijk doms qua communicatie: overpromise, underdeliver.. 😬

Een maand geleden had ik een Babboe Mountain een prima alternatief gevonden, maar nu we de Winora hebben uitgekozen heb ik daar m'n zinnen wel op gezet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Ik heb inmiddels toch maar eens de rechtsbijstand benaderd. Ik blijf het absurd vinden dat ik eerst de fiets mag inleveren, dan pas te horen krijgen wat hij waard zou zijn. Vervolgens mag ik een certificaat uitgeven aan een veel te dure fiets van een merk die ik niet ken en eigenlijk niet eens wil. Als ik de dagwaarde in geld zou krijgen, zou ik nog mee kunnen leven. Dan kan ik gewoon een fiets naar wens kopen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07 15:01

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nope, nog helemaal niets gehoord. Waardeloos.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ophidian schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:49:
Ik heb inmiddels toch maar eens de rechtsbijstand benaderd. Ik blijf het absurd vinden dat ik eerst de fiets mag inleveren, dan pas te horen krijgen wat hij waard zou zijn. Vervolgens mag ik een certificaat uitgeven aan een veel te dure fiets van een merk die ik niet ken en eigenlijk niet eens wil. Als ik de dagwaarde in geld zou krijgen, zou ik nog mee kunnen leven. Dan kan ik gewoon een fiets naar wens kopen.
Hier vorige week gedaan en nu een belafspraak voor volgende week. Ben benieuwd maar ben van plan om gewoon het volledige bedrag terug te eisen zoals gebruikelijk is bij ongedaan maken van de verkoop. Ze hebben destijds duidelijk geen degelijk product geleverd en als ze de toezichthouder niet misleid hadden was ook onze fiets onder de frame garantie vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Woehoe, eindelijk mijn ophaalafspraak gekregen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:40
Hier ook een ophaal afspraak voor volgende week vrijdag. Regio Eindhoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Morto schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:32:

En weer "niet op voorraad"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Deveon schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Hier vorige week gedaan en nu een belafspraak voor volgende week. Ben benieuwd maar ben van plan om gewoon het volledige bedrag terug te eisen zoals gebruikelijk is bij ongedaan maken van de verkoop. Ze hebben destijds duidelijk geen degelijk product geleverd en als ze de toezichthouder niet misleid hadden was ook onze fiets onder de frame garantie vervangen.
Ben benieuwd! Ik zal het verloop met mijn RB hier nog wel laten horen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Wolly schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:36:
[...]

De NVWA heeft denk ik binnen de mogelijkheden die zij heeft alles gedaan. Zij kunnen geen verbod op gebruik invoeren en ook niet eisen dat een fabrikant de omruiloperatie versneld uitvoert.

NVWA is alleen verantwoordelijk voor de veiligheid en dat is nu afgedekt. Dat mensen er zelf nog voor kiezen om het te gebruiken is hetzelfde als dat je een kettingzaag aan een kind geeft, dat is niet te voorkomen door zo´n instantie.
Enige tijdsduurverwachting ligt denk ik wel in hun mogelijkheden. Er is ook wel een verschil tussen "het moet volgende week allemaal klaar zijn" en "Neem alle tijd van de wereld". Door te absoluut slechte communicatie van Babboe krijgen veel mensen het gevoel dat zij dat laatste doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuurtje
Ophaalmail gehad voor maandag 13-5, woon in Haarlem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
Snuurtje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:53:
Ophaalmail gehad voor maandag 13-5, woon in Haarlem.
Ze zijn Noord-Holland aan het doen dan, 14-5 en regio Alkmaar :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanuit Babboe is het richting ons nog oorverdovend stil. Her en der lees ik dat de fietsen die ouder dan 5 jaar zijn langs de lat gelegd worden en 10% per jaar afschrijving gerekend wordt. Dat is an sich natuurlijk niet een heel gekke aanpak, maar in ons geval wel heel zuur.De fiets zou dan nog 175 euro waard zijn.

Wij hebben de afgelopen 5 jaar zo'n beetje alle vitale onderdelen (motor, accu, elektrische aandrijving, wielen enz) vervangen. Wij hebben dus op het frame en een paar kleinere onderdelen na een bijna nieuwe fiets.

Het irritante is dat Babboe gewoonweg niet communiceert. Het is dus alleen maar info uit 2e hand en op basis daarvan wil ik eigenlijk niet mijn rechtsbijstand inschakelen. Ook bakfietsclaim.nl is verrassend stil de laatste tijd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

KillaZ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:13:
[...]

Volgens mij werkt het niet zo gestructureerd.
De chauffeur die bij mij in Utrecht de fiets kwam halen had in de ochtend een Winora geleverd in Hardewijk.
(En ik kan je vertellen dat in de stad Utrecht je heel veel fietsen kunt halen en leveren zonder de stad uit te moeten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

PaT schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:21:
Vanuit Babboe is het richting ons nog oorverdovend stil. Her en der lees ik dat de fietsen die ouder dan 5 jaar zijn langs de lat gelegd worden en 10% per jaar afschrijving gerekend wordt. Dat is an sich natuurlijk niet een heel gekke aanpak, maar in ons geval wel heel zuur.De fiets zou dan nog 175 euro waard zijn.

Wij hebben de afgelopen 5 jaar zo'n beetje alle vitale onderdelen (motor, accu, elektrische aandrijving, wielen enz) vervangen. Wij hebben dus op het frame en een paar kleinere onderdelen na een bijna nieuwe fiets.

Het irritante is dat Babboe gewoonweg niet communiceert. Het is dus alleen maar info uit 2e hand en op basis daarvan wil ik eigenlijk niet mijn rechtsbijstand inschakelen. Ook bakfietsclaim.nl is verrassend stil de laatste tijd.
Ik hoop dat je de bonnen hebt, want daarmee kun je wel aantonen dat de afschrijving niet in lijn is met de kwaliteit van jouw fiets. Afwachten dus.
Maar ik verwacht wel dat het op een standaardmethode gaat, want ze gaan echt niet elke fiets inspecteren. Dat is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hann1BaL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Ik hoop dat je de bonnen hebt, want daarmee kun je wel aantonen dat de afschrijving niet in lijn is met de kwaliteit van jouw fiets. Afwachten dus.
Maar ik verwacht wel dat het op een standaardmethode gaat, want ze gaan echt niet elke fiets inspecteren. Dat is niet te doen.
Yup, alle bonnen nog aanwezig, inclusief aankoopbon. Ik heb dus ook bewijs dat ik het oorspronkelijke aankoopbedrag in de fiets gestoken heb aan vernieuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:50:
[...]

Yup, alle bonnen nog aanwezig, inclusief aankoopbon. Ik heb dus ook bewijs dat ik het oorspronkelijke aankoopbedrag in de fiets gestoken heb aan vernieuwingen.
Maar met die vernieuwingen heeft Babboe toch niets van doen? Zij hebben alleen te maken met wat zij jou verkocht hebben en wat nu onder de terugroepactie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 20:40
Wolly schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Maar met die vernieuwingen heeft Babboe toch niets van doen? Zij hebben alleen te maken met wat zij jou verkocht hebben en wat nu onder de terugroepactie valt.
Maar ze nemen toch de hele fiets terug, inclusief alle vervangen onderdelen? Ze maken een waardebepaling van de fiets als geheel, dus dan kan je dat toch niet loszien van de upgrades?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:46
KillaZ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:13:
[...]

Dan hoop ik deze week ook de mail te krijgen voor de regio tussen Haarlem en Alkmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07 10:32
Ik heb het al eerder gezegd ze spelen het heel slim bij Babboe. Wij, als oude babboe fiets eigenaars, mogen blij zijn dat we uberhaupt nog wat krijgen. En de meeste mensen met een jongere fiets zijn blij dat ze een splinternieuwe fiets krijgen (ik snap dat er ook daar uitzonderingen zijn). De grote groep is nu mooi uit elkaar gespeeld in twee groepen met aparte situaties.

Misschien moeten we twee topics hebben: 1 voor oude fietsen en 1tje voor de nieuwe fietsen want de situatie is wel erg anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Denk niet dat dat nodig is.Voor de groep met een jongere fiets van januari 2019 is de oplossing vrij duidelijk en zijn de enige onzekerheden (zover ik dat nu weet) of de Winora weer wordt aangeboden, welk modelversie van de City Mountain/Curve Mountain wordt als vervangingen aangeboden (nieuw of gerepareerd) en wanneer wordt de oude fiets opgehaald.

Voor de andere groep zijn er meer onzekerheden en kan dit topic erg helpen bij het verspreiden van informatie.

Die paar vragen die er dan tussendoor komen van de groep met de jonge fietsen zal niet zo vervuilend werken dat er een los topic nodig is. Sowieso loopt het niet mega storm in dit topic dat het niet te volgen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Toevoeging:

Wellicht is het een idee als je een bericht post en je bericht is een context switch van het gesprek wat dan gaande is in het topic: meld dan even of je bij de < 5 jaar groep of > 5 jaar groep hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wolly schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Jawel, want die vernieuwingen, nota bene gekocht bij Babboe, bepalen de reële waarde van de fiets. Daarom vind ik het systeem van "ieder jaar X afschrijving" ook zo oneerlijk.

Ik zie City-E's rondrijden die door de roest bij elkaar gehouden worden, zijn geëlektrificeerd met Ali-Express motortjes en die nooit normaal onderhoud hebben gehad.. Zo'n fiets is in absolute zin minder waard dan onze in nagenoeg perfecte staat verkerende City-E. Plat gezegd, als deze problemen er niet waren geweest had ik op Marktplaats vrij zeker meer voor mijn fiets gekregen dan zo'n roestbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Jawel, want die vernieuwingen, nota bene gekocht bij Babboe, bepalen de reële waarde van de fiets. Daarom vind ik het systeem van "ieder jaar X afschrijving" ook zo oneerlijk.

Ik zie City-E's rondrijden die door de roest bij elkaar gehouden worden, zijn geëlektrificeerd met Ali-Express motortjes en die nooit normaal onderhoud hebben gehad.. Zo'n fiets is in absolute zin minder waard dan onze in nagenoeg perfecte staat verkerende City-E. Plat gezegd, als deze problemen er niet waren geweest had ik op Marktplaats vrij zeker meer voor mijn fiets gekregen dan zo'n roestbak.
In dat geval heb je wellicht meer kans op coulance, als Babboe inderdaad die onderdelen aan je heeft verkocht als opties. Ik zou je aanraden dit goed na te vragen voor je de fiets inlevert en zonodig die onderdelen los te verkopen op Marktplaats.
weer vanaf :+

Maar het kan dus zeker niet zo zijn dat als jij een gouden ketting monteert dat zij dan bij de dagwaardebepaling rekening moeten gaan houden met jouw gouden ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Freeaqingme schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Maar ze nemen toch de hele fiets terug, inclusief alle vervangen onderdelen? Ze maken een waardebepaling van de fiets als geheel, dus dan kan je dat toch niet loszien van de upgrades?
Het staat ieder vrij om het aanbod wat er nu ligt aan te nemen. Als je meer verwacht dan moet je onderhandelen, het zou stom zijn om de fiets in te leveren en dan achteraf te gaan klagen dat ze je Oi fietsbel van 4 maanden oud niet hebben meegenomen in de waardebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-07 23:51
Wolly schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:38:
[...]

In dat geval heb je wellicht meer kans op coulance, als Babboe inderdaad die onderdelen aan je heeft verkocht als opties. Ik zou je aanraden dit goed na te vragen voor je de fiets inlevert en zonodig die onderdelen los te verkopen op Marktplaats.
weer vanaf :+

Maar het kan dus zeker niet zo zijn dat als jij een gouden ketting monteert dat zij dan bij de dagwaardebepaling rekening moeten gaan houden met jouw gouden ketting.
Onderdelen demonteren en los verkopen is leuk, maar als die Babboe specifiek zijn kun je die aan de straatstenen niet meer kwijt door alle vernietigde exemplaren waar ze dus niet meer op kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MJdaBOMB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Onderdelen demonteren en los verkopen is leuk l, maar als die Babboe specifiek zijn kun je die aan de straatstenen niet meer kwijt door alle vernietigde exemplaren
Er zijn vast wel ombouwsetjes te bouwen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 10:25

Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe je hier mee om wilt gaan. Je kan het aanbod van Babboe accepteren. Dan heb je inderdaad te maken met de afschrijvingsmethodiek de Babboe voorstelt. Maar de voorgenomen afschrijvingsmethodiek is niet vaststaand, het is een keuze van Babboe, waarbij ze natuurlijk afwegen wat de kans is dat mensen een zaak gaan starten, of het gewoon accepteren. Voor iedereen die het accepteert is het voor Babboe een goedkope manier om van het probleem af te komen.

Feit is natuurlijk dat het een inferieur product is, waarvan waarschijnlijk (afhankelijk van het strafrechtelijke onderzoek) de directie van Babboe al langdurig van op de hoogte was en daarmee de NVWA heeft misleid.
Het product is nu onderdeel van een recall. Dat wil normaliter zeggen dat een leverancier een vervangend product moet leveren of met een acceptabel compensatie voorstel moet komen. Indien daaraan niet wordt voldaan, mag de consument de koop ontbinden. De grote vraag blijft dan wat Babboe zal (moeten) terugbetalen. Babboe zal ook dan sturen op een zo hoog mogelijke afschrijving, maar de vraag is hoe (rekening houdend met het Quelle arrest) een rechter dit zal beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJdaBOMB
De waarde van een huis bepalen we ook adhv wat de consument bereid is te bepalen en wat vergelijkbare huizen op dat moment opbrengen.
Een Babboe city van 7 jaar oud stond voor de nvwa perikelen voor een gemiddelde prijs te koop die waarschijnlijk een stuk hoger was dan de waarde volgens een afschrijvingstabelletje. Dat is nu alleen moeilijk aan te tonen aangezien de fietsen nergens meer te koop staan en door het (technisch) falen van Babboe de waarde tot praktisch 0 is gedaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prammers
MJdaBOMB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:40:
De waarde van een huis bepalen we ook adhv wat de consument bereid is te bepalen en wat vergelijkbare huizen op dat moment opbrengen.
Een Babboe city van 7 jaar oud stond voor de nvwa perikelen voor een gemiddelde prijs te koop die waarschijnlijk een stuk hoger was dan de waarde volgens een afschrijvingstabelletje. Dat is nu alleen moeilijk aan te tonen aangezien de fietsen nergens meer te koop staan en door het (technisch) falen van Babboe de waarde tot praktisch 0 is gedaald
Hetgeen Babboe zal moeten vergoeden heeft niets te maken met de marktwaarde. Het is de aanschafwaarde, mogelijk verminderd met een door een rechter als reëel bepaalde gebruiksvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07 15:01

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Als ik elk jaar 10% van de aanschafwaarde moet afschrijven kom ik op zo'n -450 euro uit :'(
Als ik jaar op jaar ga afschrijven is het een ander verhaal. Zou wel coulant zijn maar zo werkt het in de regel niet.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Even los van het feit dat de bakfietsframes niet veilig zijn. Maar de afschrijving van elektrische fietsen (dus niet specifiek bakfietsen) werd voorheen wel eens berekend met 20% per jaar. Dan is een afschrijving van 10% per jaar niet eens echt heel gek dus.. ofzo... hmm. Lastig, want dat is dan alleen vanuit een zakelijk oogpunt bekeken. De vergoeding voor het ondeugdelijk product zit hem dan in de 'extraatjes' zoals die gratis beurt of wat accessoires. Waar we overigens ook nog niks concreets over hebben gehoord dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prammers
Jasphur schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:39:
Even los van het feit dat de bakfietsframes niet veilig zijn. Maar de afschrijving van elektrische fietsen (dus niet specifiek bakfietsen) werd voorheen wel eens berekend met 20% per jaar. Dan is een afschrijving van 10% per jaar niet eens echt heel gek dus.. ofzo... hmm. Lastig, want dat is dan alleen vanuit een zakelijk oogpunt bekeken. De vergoeding voor het ondeugdelijk product zit hem dan in de 'extraatjes' zoals die gratis beurt of wat accessoires. Waar we overigens ook nog niks concreets over hebben gehoord dacht ik.
Maar in het geval van een terugroepactie hebben we het niet over reguliere afschrijving. Het gaat hier over een ondeugdelijk product, waarbij de koper een kostenloos herstel of een vervangend product mag verwachten. Babboe mag de bakfietsen ook herstellen, bijvoorbeeld door het frame te repareren, versterken of vervangen. Dat Babboe dit niet wil doen voor fietsen ouder dan 5 jaar, wil volgens mij niet zeggen dat dergelijke afschrijvingspercentages gewoon van toepassing zijn.
In mijn geval heb ik een bakfiets die ruim 9 jaar oud is, maar nog in prima staat is en welke nog bijna dagelijks wordt gebruikt. Dan heb ik niets aan het moeten teruggeven van de fiets en vervolgens 100 a 150 euro te krijgen van Babboe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 21-07 15:35
prammers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Hetgeen Babboe zal moeten vergoeden heeft niets te maken met de marktwaarde. Het is de aanschafwaarde, mogelijk verminderd met een door een rechter als reëel bepaalde gebruiksvergoeding.
Hoe denk je dat een schade expert een waarde bepaald? Dat is zeker wel te relateren aan een marktwaarde om op een reële dagwaarde te komen.
Als je al spreekt van schadeloosstelling (al denk ik dat Babboe zich daar onderuit zal wringen) dan moet je in staat zijn om met de dagwaarde uitkering een vergelijkbare fiets te kunnen aanschaffen.

Aangezien de 'markt' niet meer bestaat en geen referentie meer heeft is de dagwaarde feitelijk een lege huls geworden. Een puur voordeel voor Babboe.
Ze doen wat ze willen, want dat hebben ze jaren lang al gedaan. Mooi lekker afschrijven over 10 jaar en er zelf nog een slaatje uitslaan, hoe mooi wil je t hebben?
Daarnaast kunnen ze je de komende jaren weer lekker spammen met email en telefoon campagnes of die verkopen ze weer lucratief door aan andere telecompartijen.

Mijn vertrouwen in een nette en reële afwikkeling is 0.
Het zou Babboe sieren als ze alles op alles zouden zetten om ALLE fietsen ook daadwerkelijk uit de handel en van de weg af te krijgen. Ik mag toch aannemen dat de NVWA dit ook graag ziet?
Ik vind het het zwak en kortzichtig dat dan de NVWA zich daar dan weer niet mee bemoeit...

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
prammers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Maar in het geval van een terugroepactie hebben we het niet over reguliere afschrijving. Het gaat hier over een ondeugdelijk product, waarbij de koper een kostenloos herstel of een vervangend product mag verwachten. Babboe mag de bakfietsen ook herstellen, bijvoorbeeld door het frame te repareren, versterken of vervangen. Dat Babboe dit niet wil doen voor fietsen ouder dan 5 jaar, wil volgens mij niet zeggen dat dergelijke afschrijvingspercentages gewoon van toepassing zijn.
In mijn geval heb ik een bakfiets die ruim 9 jaar oud is, maar nog in prima staat is en welke nog bijna dagelijks wordt gebruikt. Dan heb ik niets aan het moeten teruggeven van de fiets en vervolgens 100 a 150 euro te krijgen van Babboe.
Mijn post was alleen maar even bedoelt om die 10% in perspectief te plaatsen. Niet om die af te doen als 'goede en eerlijke vergoeding' vanuit Babboe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prammers
Bart_Denon schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Hoe denk je dat een schade expert een waarde bepaald? Dat is zeker wel te relateren aan een marktwaarde om op een reële dagwaarde te komen.
Als je al spreekt van schadeloosstelling (al denk ik dat Babboe zich daar onderuit zal wringen) dan moet je in staat zijn om met de dagwaarde uitkering een vergelijkbare fiets te kunnen aanschaffen.

Aangezien de 'markt' niet meer bestaat en geen referentie meer heeft is de dagwaarde feitelijk een lege huls geworden. Een puur voordeel voor Babboe.
Ze doen wat ze willen, want dat hebben ze jaren lang al gedaan. Mooi lekker afschrijven over 10 jaar en er zelf nog een slaatje uitslaan, hoe mooi wil je t hebben?
Daarnaast kunnen ze je de komende jaren weer lekker spammen met email en telefoon campagnes of die verkopen ze weer lucratief door aan andere telecompartijen.

Mijn vertrouwen in een nette en reële afwikkeling is 0.
Het zou Babboe sieren als ze alles op alles zouden zetten om ALLE fietsen ook daadwerkelijk uit de handel en van de weg af te krijgen. Ik mag toch aannemen dat de NVWA dit ook graag ziet?
Ik vind het het zwak en kortzichtig dat dan de NVWA zich daar dan weer niet mee bemoeit...
Een schade expert is hier niet van toepassing. Er is geen sprake van schade, er is geen sprake van verzekeringswerk noch garantie.
Het gaat hier om een ondeugdelijk product waarvoor een terugroepactie in opdracht van een overheidsinstantie door de fabrikant moet worden uitgevoerd.
Een ondeugdelijk product betekend dat de consument bij het uitblijven van een passende oplossing de koop kan ontbinden. Dat wil zeggen dat de verkoper het product moet terugnemen en de aankoopprijs moet vergoeden. Babboe zal het daar niet mee eens zijn en zal aangeven dat een gebruiksvergoeding verwacht mag worden. Vanuit jurisprudentie blijkt dat enkel in bijzondere gevallen een gebruiksvergoeding mag worden geëist.

https://www.anwb.nl/exper...inding-overeenkomst-kopie

In het geval van Babboe is er overigens nog een 2e punt wat mogelijk relevant kan gaan worden, namelijk het strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van het bestuur. Met andere woorden, (sinds wanneer) wist de directie dat hun fietsen ondeugdelijk waren en hebben ze daarbij bewust de controlerende instantie misleid. Indien dat uit het strafrechtelijk onderzoek blijkt, verwacht ik dat het voor Babboe erg lastig wordt een gebruiksvergoeding te eisen bij een rechter.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik het persoonlijk kan begrijpen dat een product wat al langdurig gebruikt is niet tegen aankoopwaarde wordt vergoed. Bij Babboe lijkt het er op dat zij al medio 2018 duidelijke signalen hebben ontvangen van een ondeugdelijk product maar toen niet afdoende hebben gehandeld.

[ Voor 5% gewijzigd door prammers op 08-05-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

Stewie!

Keen must die!

Sber schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:30:
[...]

Precies dit. Ze lijken bijzonder veel van hun eigen framenummers niet te herkennen. Wat op zijn minst opmerkelijk is en je meteen doet afvragen of het bewust is. En belangrijker wat de reden dan zou zijn?

Gevoelsmatig willen ze ermee tijd kopen, maar goed dat is puur speculatief.

Iets anders wat mij niet helemaal duidelijk wordt is wat voor antwoord de eigenaren van city e fietsen die ouder dan 5 a 6 jaar zijn.
Iemand die dat weet?
Een maand later nog steeds geen update van Babboe. Slechte service.
- frame wordt niet herkend
- framenummer wordt wel herkend bij inplannen service afspraak
- geen enkele reactie op tickets
- geen enkele reactie op handmatige controle via https://controleerjebakfiets.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckypeach
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-06-2024
Dag allemaal,

Ik lees al een tijdje mee -dank voor de nuttige uitwisseling van informatie hier!- nu eerste post.

Ik was benieuwd: heeft iemand al gehoord van een bedrijf dat de frames kan lassen? Dit voelt nu voor ons als de beste optie: afgelopen september een City-E gekocht via Marktplaats die nu zeven jaar oud is (toen voor 1000EUR gekocht, dat was toen echt de going rate op Marktplaats. Fietst uitstekend, maar inleveren bij Babboe zal waarschijnlijk een bedroevend bedragje opleveren -waar we weinig mee kunnen, t.a.v. een nieuwe kopen-, maar het vertrouwen in het frame is wel weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheeler
prammers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:09:
[...]

Voor iedereen die het accepteert is het voor Babboe een goedkope manier om van het probleem af te komen.
Dat is ook het lastige. Er is een (grote) groep consumenten die het wel best vindt en hun verlies pakt. Ik heb inmiddels een (geregistreerde) mail naar Amersfoort gestuurd met een in gebreke stelling. Ze hebben een maand en dan wil ik de koopovereenkomst ontbinden die ik ooit met hen ben aangegaan omdat ik nieuw de fiets bij hen gekocht heb. Zonder dure juridische hulp zal ik niet voorbij de voordeur komen maar niet geschoten is altijd mis voor deze 10-jaar-oude-Babboe-eigenaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Luckypeach schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:47:
Dag allemaal,

Ik lees al een tijdje mee -dank voor de nuttige uitwisseling van informatie hier!- nu eerste post.

Ik was benieuwd: heeft iemand al gehoord van een bedrijf dat de frames kan lassen? Dit voelt nu voor ons als de beste optie: afgelopen september een City-E gekocht via Marktplaats die nu zeven jaar oud is (toen voor 1000EUR gekocht, dat was toen echt de going rate op Marktplaats. Fietst uitstekend, maar inleveren bij Babboe zal waarschijnlijk een bedroevend bedragje opleveren -waar we weinig mee kunnen, t.a.v. een nieuwe kopen-, maar het vertrouwen in het frame is wel weg.
Lastige aan het zelf laten repareren is dat je maar moeilijk weet wat je moet laten repareren. Voor je het weet ben je heel het frame opnieuw aan het maken. Ben ook wel benieuwd welke lasser/metaalbewerker het risico van een reparatie zonder instructies wilt nemen. Want als het dan mis gaat dan is ineens die persoon aansprakelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morto
Babboe City Mountain is nu niet meer op voorraad en niet meer te bestellen.....
https://shop.controleerje...olz-500wh-universal-cargo

Hoop echt op wat meer informatie binnenkort.

[ Voor 49% gewijzigd door Morto op 08-05-2024 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Morto schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:56:
Babboe City Mountain is nu niet meer op voorraad en niet meer te bestellen.....
https://shop.controleerje...olz-500wh-universal-cargo

Hoop echt op wat meer informatie binnenkort.
De Winora is wel weer leverbaar https://shop.controleerje...etsen/winora-fub-52-cargo

Het gaat heen en weer en heen en weer. * insert standing cat 'da f* they doin ova der' meme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 20-07 09:58
PaT schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Ik zit in hetzelfde parket. Altijd netjes elk jaar een onderhoudsbeurt bij Babboe zelf. Verschillende reparaties en upgrades. Bakfiets staat altijd binnen, dus ziet er nog zeer goed uit, zeker in vergelijking met de barrels die je vaak ziet rijden. Iedereen 10% afschrijving per jaar lijkt dan niet erg eerlijk. Daarbovenop is de waarde van (Babboe) bakfietsen in de afgelopen jaren flink gestegen. Wij kochten onze City mountain begin 2018 voor 3099,-. Die is nu 4499,-. Die waardevermeerdering zou m.i. in de dagwaarde ook meegenomen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Misschien doen ze dat wel en nemen ze de verkoopprijs van het product zoals die was in januari 2024. Of was al ergens gemeld dat ze de dagwaarde berekenen vanaf de betalde prijs ten tijde van de aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:23:
Misschien doen ze dat wel en nemen ze de verkoopprijs van het product zoals die was in januari 2024. Of was al ergens gemeld dat ze de dagwaarde berekenen vanaf de betalde prijs ten tijde van de aankoop?
Is een aanname. Zover ik weet zijn de mensen die in de groep zitten met een fiets ouder dan 5 jaar nog niet direct gecontact voor een aanbod en hebben we geen concrete voorbeelden. Het is nog steeds afwachten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 21-07 15:35
prammers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Een schade expert is hier niet van toepassing. Er is geen sprake van schade, er is geen sprake van verzekeringswerk noch garantie.
Het gaat hier om een ondeugdelijk product waarvoor een terugroepactie in opdracht van een overheidsinstantie door de fabrikant moet worden uitgevoerd.
Een ondeugdelijk product betekend dat de consument bij het uitblijven van een passende oplossing de koop kan ontbinden. Dat wil zeggen dat de verkoper het product moet terugnemen en de aankoopprijs moet vergoeden. Babboe zal het daar niet mee eens zijn en zal aangeven dat een gebruiksvergoeding verwacht mag worden. Vanuit jurisprudentie blijkt dat enkel in bijzondere gevallen een gebruiksvergoeding mag worden geëist.

https://www.anwb.nl/exper...inding-overeenkomst-kopie

In het geval van Babboe is er overigens nog een 2e punt wat mogelijk relevant kan gaan worden, namelijk het strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van het bestuur. Met andere woorden, (sinds wanneer) wist de directie dat hun fietsen ondeugdelijk waren en hebben ze daarbij bewust de controlerende instantie misleid. Indien dat uit het strafrechtelijk onderzoek blijkt, verwacht ik dat het voor Babboe erg lastig wordt een gebruiksvergoeding te eisen bij een rechter.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik het persoonlijk kan begrijpen dat een product wat al langdurig gebruikt is niet tegen aankoopwaarde wordt vergoed. Bij Babboe lijkt het er op dat zij al medio 2018 duidelijke signalen hebben ontvangen van een ondeugdelijk product maar toen niet afdoende hebben gehandeld.
Mijn punt gaat over t bepalen van de waarde.
Er wordt specifiek door Babboe zelf 'dagwaarde' benoemd.
De vraag is dan hoe men deze wilt gaan bepalen.
Ik ben eigenlijk wel van mening dat er wel schade is in de zin van een ondeugdelijk product die niet (voor zover de info nu beschikbaar is) reparabel is.
Niet kunnen repareren oftewel technisch total loss op basis van dagwaarde, waarbij het restant ingenomen wordt en gedemonteerd.
Het was weer een ander verhaal geweest als de city wel te repareren zou zijn en was t billijk geweest om bijvoorbeeld het volledig nieuw frame kosteloos te leveren en eventueel wel kosten voor vervanging bij de fietsen van 5+ jaar.

Daarnaast heb je het over het ontbinden van een koop die voor heel veel mensen simpelweg niet opgaat ivm een koop die is gedaan in de 2e hands sfeer.
We staan hierbij niet 1-0 maar 2-0 achter. Ik moet dus gaan aantonen dat mijn fiets (vorig jaar gekocht en ben nu 2e eigenaar) nog tenminste 900 euro waard is, omdat dat dat de prijs toen op de markt was.
Dat aantonen (op een eerlijke manier) zou dus een onafhankelijk expert kunnen zijn.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat zou wat mij betreft ook een prima oplossing zijn. Geef mij een nieuw frame, zet ik de boel wel over. Zo moeilijk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:23:
Oorspronkelijke waarde, dat staat gewoon in de voorwaarden.
Inruilfiets ouder dan vijf jaar. Indien de Inruilfiets voor 1 januari 2019 is geleverd geldt het volgende. Indien de Inruilfiets ouder is dan vijf jaar te rekenen vanaf de Afleverdatum heeft de Houder recht op een Inruilcertificaat waarvan de waarde gelijk is aan de oorspronkelijke aanschafwaarde van de Inruilfiets (bij eerste levering als nieuwe bakfiets) minus een gebruiksvergoeding (een bedrag voor het onbekommerde gebruik dat van de Inruilfiets gemaakt is). Dit is de waarde van de Inruilfiets (de "Dagwaarde"). De gebruiksvergoeding wordt gelijkgesteld aan de afschrijving (waarbij uitgegaan wordt van een lineaire afschrijving over 10 jaar, met in alle gevallen een positieve restwaarde). Het kan dus voor komen dat de Houder op de Website gevraagd wordt om, afhankelijk van de prijs van de gekozen Vervangfiets en de Dagwaarde van de Inruilfiets, een bedrag bij te betalen. In dat geval is sprake van een overeenkomst op afstand en kan de Houder aanspraak maken op het herroepingsrecht als bedoeld in artikel 6:230o e.v. BW. Artikel 8 en 11 van de Algemene Voorwaarden van Babboe (zie bijlage) bevatten meer informatie hierover.
Ga je trouwens akkoord met deze voorwaarden zodra je je framenr en gegevens achterlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
Dat kan natuurlijk niet waar zijn, dat je bij het insturen van je informatie ter assessment van je situatie al akkoord zou geven op de oplossing.

Ik voel een Tweakers class-action aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
MJdaBOMB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:40:
Dit zijn gegevens die marktplaats allicht heeft of anders met via de wayback machine (https://wayback-api.archive.org/) te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
MJdaBOMB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:13:
Dat kan natuurlijk niet waar zijn, dat je bij het insturen van je informatie ter assessment van je situatie al akkoord zou geven op de oplossing.

Ik voel een Tweakers class-action aankomen.
Dat staat in de voorwaarden, zijn echter van die voorwaarden die geen moment blijven staan in een rechtbank. Echter is het uitgangspunt dat veel mensen die dure en langdurige stap niet zo snel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:41:
Dat zou wat mij betreft ook een prima oplossing zijn. Geef mij een nieuw frame, zet ik de boel wel over. Zo moeilijk is dat niet.
Als die oplossing er was zouden ze die bij fietsen tot 5 jaar ook wel bieden. Maar wel eens. Al ga ik zelf niets overzetten, hadden ze maar een degelijke product moeten leveren.

Vergeet niet dat veel fietsen van ouder dan 5 jaar al een eerdere terugroepactie hebben gehad of destijds niet in aanmerking kwamen. Het probleem is dus al jaren lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deveon schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Als die oplossing er was zouden ze die bij fietsen tot 5 jaar ook wel bieden. Maar wel eens. Al ga ik zelf niets overzetten, hadden ze maar een degelijke product moeten leveren.

Vergeet niet dat veel fietsen van ouder dan 5 jaar al een eerdere terugroepactie hebben gehad of destijds niet in aanmerking kwamen. Het probleem is dus al jaren lang bekend.
Terugroepactie? Mijn fiets komt notabene bij Babboe zelf vandaan en ik heb nooit een terugroepactie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Terugroepactie? Mijn fiets komt notabene bij Babboe zelf vandaan en ik heb nooit een terugroepactie gehad.
https://www.babboe.nl/over/pers/veiligheidswaarschuwing-city
Na kwaliteitstesten heeft Babboe geconstateerd dat het frame van het model CITY, geproduceerd van 2010 t/m 2012, een fabricagefout heeft. Daarnaast kan in het voorframe, geproduceerd van 2017 t/m juni 2018, in enkele gevallen een lasfout zitten.
Onze van 2016 viel hier net buiten, alleen nu is het opeens niet meer in orde en krijgen we 30% als korting op een nieuwe. Ik durf wel te wedden dat hun marges hoger liggen dan 10% op een bakfiets van 5k. Ze maken dus zelfs winst op hun tegemoetkoming als wij een nieuwe bakfiets bestellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
PaT schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:54:
[...]

In 2019 is er een terugroepactie geweest voor de City (E) Modellen, geproduceerd van 2010-2012 en 2017-2018 Artikel van Babboe zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jasphur schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:31:
[...]

In 2019 is er een terugroepactie geweest voor de City (E) Modellen, geproduceerd van 2010-2012 en 2017-2018 Artikel van Babboe zelf
Die van ons is van productiejaar 2014, vandaar dat ik dat niet meegekregen heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Er zijn in NL al duizenden fietsen opgehaald volgens Babboe.
Alleen al in Nederland moet Babboe tienduizend exemplaren terugroepen. De verwachting is dat de kosten hiervan kunnen oplopen tot enkele tientallen miljoenen euro’s. Een woordvoerder van Babboe wil niet zeggen hoeveel exemplaren het bedrijf inmiddels heeft teruggeroepen. ‘We kunnen nu wel aangeven dat inmiddels enkele duizenden bakfietsen zijn opgehaald en de eerste nieuwe, vervangende fietsen zijn uitgeleverd.’

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev...e-fietsenfabrikant-accell

[ Voor 19% gewijzigd door Wolly op 09-05-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:37:
Er zijn in NL al duizenden fietsen opgehaald volgens Babboe.

[...]
En zie in dit nieuwsbericht waarom een paar mensen vrij snel een vervanger hebben gehad. Zo kunnen ze mooi zeggen dat ze zijn begonnen met uitleveren en staan ze er wat beter op. Ik verwacht dat veel mensen nog een tijd mogen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
  • Laatst online: 27-05 12:11
Skating_vince schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:17:
[...]

En zie in dit nieuwsbericht waarom een paar mensen vrij snel een vervanger hebben gehad. Zo kunnen ze mooi zeggen dat ze zijn begonnen met uitleveren en staan ze er wat beter op. Ik verwacht dat veel mensen nog een tijd mogen wachten.
Ja je zou bijna het ergste denken en vermoeden dat ze al het bewijsmateriaal aan het vernietigen zijn en ondertussen een paar zoethoudertjes leveren 😅🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Als de NVWA écht wilt dat personen niet meer op Babboes fietsen dan moeten ze wellicht wat harder op Babboe drukken om vaart te maken. Het lijkt, in ieder geval gevoelsmatig, dat ik steeds meer Babboes weer zie fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-07 13:25
Ook contact gehad met onze rechtshulp - Univé - komen terug met de melding dat ze de procedure niet kunnen versnellen. Ondertussen nog steeds 0 berichtgeving vanuit Babboe over eventuele reparatie van onze Curve-E. Natuurlijk gebruiken we hem ondertussen, met tegenzin, en zit te overwegen om tussentijds toch maar een andere aan te schaffen, Gazelle Makki of Urban Arrow, en dan ons later zorgen maken over eventuele compensatie. Wat ons betreft blijven wij aangesloten bij de massaclaim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Is er iemand met rechtshulp die wel een stap verder is? De muur die Babboe heeft opgetrokken is zo hoog/ondoorzichtig dat niemand (volgens mij inclusief advocatenkantoor Birkway) nu weet wat de volgende stappen moeten worden. Babboe speelt het slim door de gedupeerden uit elkaar te drijven met verschillende oplossingen.

Wat ik al eerder stelde: het wordt een juridische loopgravenoorlog zo waar individuen die tijd/geld hebben wellicht iets meer compensatie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:15:
Als de NVWA écht wilt dat personen niet meer op Babboes fietsen dan moeten ze wellicht wat harder op Babboe drukken om vaart te maken. Het lijkt, in ieder geval gevoelsmatig, dat ik steeds meer Babboes weer zie fietsen...
Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Het is breed in het nieuws geweest wat het advies is en Babboe heeft ook mail eruit gegooid.

Mensen zijn niet bereid om concessies te doen. Er zijn echter andere opties dan een bakfiets. Paar fietsstoeltjes op een gewone fiets, OV, boodschappen laten bezorgen etc.

Maar dat kost moeite en wellicht een kleine investering van geld of tijd. Wat is dan de makkelijkste weg? De bakfiets dan maar gewoon pakken en een oogje dicht voor het, waarschijnlijk, geringe risico.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 12:50
Roel1553 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:39:
[...]

Ja je zou bijna het ergste denken en vermoeden dat ze al het bewijsmateriaal aan het vernietigen zijn en ondertussen een paar zoethoudertjes leveren 😅🤔
Het oude gezegde "Veel beloven, weinig geven, doet gekken en dwazen in vrede leven" zou zomaar eens van toepassing kunnen zijn.

Laten we ook eerlijk zijn; Babboe komt hier niet meer uit. Het merk is compleet verscheurd door het bizarre handelen van het management. Deze organisatie zal na de terugroepactie worden opgeheven en in potentie wordt het management strafrechtelijk vervolgd.

Wat heeft het voor zin om alle gedupeerden een fiets van 5300 euro cadeau te doen als al zo goed als zeker vaststaat dat je het debacle uberhaupt niet gaat overleven als bedrijf? Lijkt me niet dat ze opeens hun hart hebben gevonden en hun klanten echt tegemoet willen komen.

Het doemscenario waar ik mee worstel is dat ze de terugroepactie enkel doen om nog zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen. Laten we zeggen dat ze 300 euro per fiets krijgen (oud ijzer, accu's etc etc), dan halen ze nog een paar miljoen euro op. Wellicht een vermogen om in ieder geval nog even de potten van de aandeelhouders te spekken voor de boel definitief klapt (juridische kosten moeten immers ook worden betaald)

Het is een doemscenario natuurlijk. Ik word graag positief verrast! Ik zie in ieder geval hier en daar positieve berichten van mensen die gewoon netjes een vervangende fiets hebben gekregen, dus misschien is het een kwestie van geduld.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
wheeler schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:25:
Is er iemand met rechtshulp die wel een stap verder is? De muur die Babboe heeft opgetrokken is zo hoog/ondoorzichtig dat niemand (volgens mij inclusief advocatenkantoor Birkway) nu weet wat de volgende stappen moeten worden. Babboe speelt het slim door de gedupeerden uit elkaar te drijven met verschillende oplossingen.

Wat ik al eerder stelde: het wordt een juridische loopgravenoorlog zo waar individuen die tijd/geld hebben wellicht iets meer compensatie krijgen.
Formeel dient eerst een ingebrekestelling te worden gestuurd met een redelijke termijn voor oplossing (mijn rechtsbijstand heeft dat gesteld op 3 weken). Bij geen of onvoldoende reactie zal daar een vervolgstap worden gezet. Mijn verwachting is dat de rechtsbijstand Babboe dan schriftelijk zal informeren dat we overgaan tot ontbinding van de aankoop en tegen welke voorwaarden. Bij uitblijven reactie zal denk ik ca. 2 weken later een gang naar de rechter worden opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Dannydekr schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Het is een doemscenario natuurlijk.
Babboe was al 10x failliet geweest als ze in 2019 niet waren overgenomen door Accell. Als je de tijdlijn van Accell volgt dan is dat verontrustend en schrijnend. Voor mij blijft ook elk doemscenario mogelijk...
prammers schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Bij uitblijven reactie zal denk ik ca. 2 weken later een gang naar de rechter worden opgestart.
Maar heb je reactie van Babboe? Ik lees ingebreke stelling vaker (in FB groep) maar nooit met reactie van Babboe.

[ Voor 22% gewijzigd door wheeler op 10-05-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
wheeler schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Babboe was al 10x failliet geweest als ze in 2019 niet waren overgenomen door Accell. Als je de tijdlijn van Accell volgt dan is dat verontrustend en schrijnend. Voor mij blijft ook elk doemscenario mogelijk...

[...]

Maar heb je reactie van Babboe? Ik lees ingebreke stelling vaker (in FB groep) maar nooit met reactie van Babboe.
Nog niet, Babboe heeft voor mij nog 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtjdamen
  • Laatst online: 31-08-2024
Babboe failliet laten gaan kost accell ook een hoop geld, plus reputatieschade. Het is ook maar de vraag of de rerugroepactie daarmee ook van de baan is. Als aandeelhouder/eigenaar kan je aansprakelijk worden gesteld voor dit soort zaken.
Aandeelhouders hebben de financiering voor de terugroepactie ook al op zich genomen.
Intern kan men dit overigens ook nog oplossen door het probleem te verschuiven, winora heeft teveel voorraad, babboe moet fietsen vervangen, die problemen kunnen elkaar deels oplossen waardoor de schade te beperken is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J00
  • Laatst online: 06-09-2024

J00

Wij hebben een city e bakfiets uit 2018, die ook al in 2019 teruggeroepen is voor vervanging van het frame. Het frame nummer wordt natuurlijk niet herkent.
Maar bij verder kijken viel mij ook op dat ik 2 framenummers heb. Een gb17 nr achter en een gb19 nr voor. Ik denk dus dat alleen het voor frame vervangen is de vorige keer. Hebben meer mensen na de vorige terugroep ook 2 verschillende frame nummers? Of is daar wel beide delen vervangen.

Toen de waarschuwing kwam van nvwa heb ik zelf het frame ook nog eens nagekeken. Ik zag toen al op het achterframe een klein dun bruin streepje. Van de week nog eens naar gekeken en even met een hamertje op getikt. De lak sprong eraf en je kon duidelijk een breuk zien. Ik denk dat het geluk is geweest dat wij het zadel niet heel hoog hebben en dat op de hoogte van de breuk de zadelpen er nog in zit. Anders denk ik dat hij al wel helemaal door was geweest.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waTpZUXH96FKypL4jBprvS3Cfjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6RhxsSxaQrDAulNMS881uZH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07 10:32
Oh wauw, dat is goed zoekwerk.

Ik heb zelf sinds 2018 een e-city (toen nieuw) en die terugroepactie meegemaakt. Alleen het voorframe moest toen vervangen worden. Dus ik heb ook twee aparte nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
Dat is wel even schrikken zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

J00 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:45:
Wij hebben een city e bakfiets uit 2018, die ook al in 2019 teruggeroepen is voor vervanging van het frame. Het frame nummer wordt natuurlijk niet herkent.
Maar bij verder kijken viel mij ook op dat ik 2 framenummers heb. Een gb17 nr achter en een gb19 nr voor. Ik denk dus dat alleen het voor frame vervangen is de vorige keer. Hebben meer mensen na de vorige terugroep ook 2 verschillende frame nummers? Of is daar wel beide delen vervangen.

Toen de waarschuwing kwam van nvwa heb ik zelf het frame ook nog eens nagekeken. Ik zag toen al op het achterframe een klein dun bruin streepje. Van de week nog eens naar gekeken en even met een hamertje op getikt. De lak sprong eraf en je kon duidelijk een breuk zien. Ik denk dat het geluk is geweest dat wij het zadel niet heel hoog hebben en dat op de hoogte van de breuk de zadelpen er nog in zit. Anders denk ik dat hij al wel helemaal door was geweest.[Afbeelding]
Wij hebben de bakfiets begin 2019 gekocht.
Deze werd 3wkn later geleverd ivm terugroepactie.
Ik heb 3 frame nummers die verschillen.
1 bij het balhoofd, 1 bij de trapas en een sticker bij de zadelpen.
De sticker heb ik aangegeven, die werd netjes herkend.
Komende woensdag wordt ie opgehaald.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
HellStorm666 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Wij hebben de bakfiets begin 2019 gekocht.
..
Komende woensdag wordt ie opgehaald.
Val je dus buiten de garantie? Welk voorstel heb je dan gekregen qua restwaarde en compensatie?

[ Voor 26% gewijzigd door wheeler op 10-05-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

wheeler schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Val je dus buiten de garantie? Welk voorstel heb je dan gekregen qua restwaarde en compensatie?
Nee, hij valt net binnen de garantie.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
City en Curve Mountain zijn nog steeds niet leverbaar, de Winora, nog steeds, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:15:
Na een verbod van het NVWA alsnog gebruik te gaan maken van de Babboe, lijkt me de aansprakelijkheid duidelijk te zijn. En voor iedere verzekeraar een voorbeeld om niets uit hoeven te betalen bij vervolgschade.
Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.