Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Uhuruburu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:07:
[...]

Na een verbod van het NVWA alsnog gebruik te gaan maken van de Babboe, lijkt me de aansprakelijkheid duidelijk te zijn. En voor iedere verzekeraar een voorbeeld om niets uit hoeven te betalen bij vervolgschade.
Er is geen verbod. De NVWA kan alleen advies uitbrengen.
Letterlijke tekst van de NVWA:
Voor alle overige Babboe-bakfietsen blijft het advies om deze niet meer te gebruiken totdat uit de technische documentatie blijkt dat de bakfietsen veilig zijn na reparatie. Hiermee bewaakt de NVWA de veiligheid van consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kan weg.

[ Voor 97% gewijzigd door Uhuruburu op 10-05-2024 14:24 . Reden: Is een herhaling van dezelfde argumenten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Uhuruburu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:07:
[...]

Na een verbod van het NVWA alsnog gebruik te gaan maken van de Babboe, lijkt me de aansprakelijkheid duidelijk te zijn. En voor iedere verzekeraar een voorbeeld om niets uit hoeven te betalen bij vervolgschade.
De NVWA heeft geen verbod gegeven alleen een dringend advies. Maar denk dat er voor verzekeraars niet perse een verschil is als er schade wordt verhaald om precies de rede waarom de NVWA adviseerde geen gebruik te maken van de bakfietsen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
@Uhuruburu Je hebt het weggehaald maar die tekst is van Babboe zelf. Niet van de NVWA. Daarnaast hebben ze het over de CITY, CITY-E, MINI en MINI-E waarmee het dus niet raar is dat er wel andere fietsen van Babboe blijven fietsen.
Jasphur schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:27:
[...]

De NVWA heeft geen verbod gegeven alleen een dringend advies. Maar denk dat er voor verzekeraars niet perse een verschil is als er schade wordt verhaald om precies de rede waarom de NVWA adviseerde geen gebruik te maken van de bakfietsen :P
Heb toen mijn verzekering gebeld en die gaven exact dit aan. Frame breuk niet verzekerd al het andere wel.

[ Voor 50% gewijzigd door Pendora op 10-05-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 16:39
Dannydekr schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Het oude gezegde "Veel beloven, weinig geven, doet gekken en dwazen in vrede leven" zou zomaar eens van toepassing kunnen zijn.

Laten we ook eerlijk zijn; Babboe komt hier niet meer uit. Het merk is compleet verscheurd door het bizarre handelen van het management. Deze organisatie zal na de terugroepactie worden opgeheven en in potentie wordt het management strafrechtelijk vervolgd.

Wat heeft het voor zin om alle gedupeerden een fiets van 5300 euro cadeau te doen als al zo goed als zeker vaststaat dat je het debacle uberhaupt niet gaat overleven als bedrijf? Lijkt me niet dat ze opeens hun hart hebben gevonden en hun klanten echt tegemoet willen komen.

Het doemscenario waar ik mee worstel is dat ze de terugroepactie enkel doen om nog zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen. Laten we zeggen dat ze 300 euro per fiets krijgen (oud ijzer, accu's etc etc), dan halen ze nog een paar miljoen euro op. Wellicht een vermogen om in ieder geval nog even de potten van de aandeelhouders te spekken voor de boel definitief klapt (juridische kosten moeten immers ook worden betaald)

Het is een doemscenario natuurlijk. Ik word graag positief verrast! Ik zie in ieder geval hier en daar positieve berichten van mensen die gewoon netjes een vervangende fiets hebben gekregen, dus misschien is het een kwestie van geduld.
Ja nu al een tijdje geen berichten meer gezien van geleverde Winoras, maar goed, als het echt zwendel is komen ze daar natuurlijk nooit mee weg. Al hebben wij daar allemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pendora schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:29:

Heb toen mijn verzekering gebeld en die gaven exact dit aan. Frame breuk niet verzekerd al het andere wel.
Welke verzekering gaat het hierboven over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
J00 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:45:
Wij hebben een city e bakfiets uit 2018, die ook al in 2019 teruggeroepen is voor vervanging van het frame. Het frame nummer wordt natuurlijk niet herkent.
Maar bij verder kijken viel mij ook op dat ik 2 framenummers heb. Een gb17 nr achter en een gb19 nr voor. Ik denk dus dat alleen het voor frame vervangen is de vorige keer. Hebben meer mensen na de vorige terugroep ook 2 verschillende frame nummers? Of is daar wel beide delen vervangen.

Toen de waarschuwing kwam van nvwa heb ik zelf het frame ook nog eens nagekeken. Ik zag toen al op het achterframe een klein dun bruin streepje. Van de week nog eens naar gekeken en even met een hamertje op getikt. De lak sprong eraf en je kon duidelijk een breuk zien. Ik denk dat het geluk is geweest dat wij het zadel niet heel hoog hebben en dat op de hoogte van de breuk de zadelpen er nog in zit. Anders denk ik dat hij al wel helemaal door was geweest.[Afbeelding]
Welk gedeelte van je frame kijk ik nu precies naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Wolly schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:00:
[...]

Welke verzekering gaat het hierboven over?
Kingpolis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J00
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-09-2024

J00

xscyther schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Welk gedeelte van je frame kijk ik nu precies naar?
Dit is onder het zadel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/941P0Q-CS5mYjKlZuelXaVLOR-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMayzdhkIt3maoOm3Ki0aDVP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Bijzonder om te zien hoe vervaagd je framesticker is ook. Dat graferen bij de trapas en/of op andere plekken is echt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:04
En hij is weg, half 9 s'ochtends stond de bakwagen al vol met 6 bakfietsen. Één persoon had z'n vrij nieuw uitziende tent erop laten zitten 🫢 Man moest naar Nieuw Leusden . Kreeg geen ophaalbewijs mee, heb maar een fotootje gemaakt van de fiets met afleveretiket zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 20:55
Hopelijk word er deze week wat meer duidelijk over het uitleveren van de Babboe City Mountain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morto
  • Laatst online: 15-09 20:55
Net weer gebeld met Babboe zijn in ieder geval goed geïnstrueerd om zo min mogelijk informatie te geven :P

Levertijd zou 4/6 weken zijn voor de Babboe City Mountain. Neem dit ook maar even met een korretje zout.

Wij hebben de "nieuwe" bakfiets besteld op 23 April.
Dus tussen 21 Mei / 4 Juni moeten we hem krijgen.....

[ Voor 10% gewijzigd door Morto op 13-05-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat zou mooi zijn, maar ik hoor liever of het gerepareerde bestaande modellen zijn of volledig opnieuw ontworpen... :P

edit: ipv steeds dit afvragen heb ik maar een berichtje naar Babboe gedaan. Benieuwd naar het antwoord over een week ofzo

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 13-05-2024 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Woensdag wordt mijn bakfiets opgehaald (regio Utrecht). Hopelijk blijft de Winora nog even als beschikbaar in de shop staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Talleke
  • Laatst online: 29-03 11:35
Laats sprak ik een fietsenmonteur. Hij vertelde dat zijn werkgever door Babboe is benaderd met de vraag of zij bakfietsen willen controleren voor Babboe. Daaruit maak ik op dat de controles niet alleen door Babboe zullen worden uitgevoerd, maar ook door zelfstandige reparateurs. Dat is denk ik gunstig voor de wachttijd.
Ook vertelde hij dat ze breuken in het frame kunnen opsporen met sprays. Dat zal dan een vrij korte procedure zijn, denk ik.

Verder wist hij nog te melden dat er van verschillende merken regelmatig terugroepacties zijn om frames en andere onderdelen te vervangen. Zowel bakfietsen als gewone fietsen. Dat er aan de terugroepactie van Babboe zoveel gerucht wordt gegeven, komt zijns inziens ook door de media. En doordat bakfietsen veelal gebruikt worden door een doelgroep die sneller in de pen klimt bij problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Talleke schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:20:

Ook vertelde hij dat ze breuken in het frame kunnen opsporen met sprays. Dat zal dan een vrij korte procedure zijn, denk ik.
Weet je zeker dat hij zei opsporen en dat hij niet een anti-roest spray bedoelde O-)

Denk dat hij dit onderzoek bedoelt:
Penetrant onderzoek
Doel: optisch lokaliseren van kleine oppervlaktefouten, zoals scheuren

Bij een penetrant-onderzoek spuiten we een vloeistof (penetrant) over een grondig gereinigd oppervlak. Deze vloeistof dringt in de aanwezige scheurtjes, holtes en spleten (capillaire werking). Vervolgens verwijderen we het overtollige penetrant. De penetrant in scheuren en spleten kunnen we niet verwijderen. Door een ‘ontwikkelaar’ (witte vloeistof) over het oppervlak te spuiten wordt de penetrant in de scheuren eruit ‘gezogen’. Grotere scheuren en holtes vallen nu veel beter op. Kleinere scheuren en holtes kunnen we zichtbaar maken door het oppervlak onder een UV-lamp (een soort blacklight) te bekijken. Het penetrant licht hierdoor sterk (fluorescerend) op. Scheuren die met het blote oog niet zichtbaar waren worden hierdoor wel zichtbaar. De methode wordt o.a. toegepast om lasverbindingen te controleren of voor preventief onderhoud.
https://www.mcbcampus.nl/...at-zijn-de-mogelijkheden/

Blijf ik wel met de vraag zitten of je dit onderzoek dan elk jaar moet herhalen omdat het natuurlijk geleidelijk misgaat.

[ Voor 66% gewijzigd door Wolly op 13-05-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffe Dos
  • Laatst online: 15-09 23:55
Bakfietsje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:19:
[...]

Ook onzin. Mijn bakfiets heeft een bekend framenummer van net iets meer dan 1 jaar oud en ik heb nog geen ophaaldatum
En inderdaad, het blijkt onzin te zijn: Onze Babboe staat nog steeds voor de deur te wachten.

De mevrouw van Babboe's klantenservice, die ik vanochtend aan de telefoon had, wist me te vertellen dat er nog geen terugkoppeling was geweest van de interne afdeling die de beoordeling doet.
Ook vertelde ze me dat het mogelijk is dat mijn bakfiets een productiedatum van vóór 01/01/2019 heeft (hij is geleverd in 09/2019) en dus mogelijk niet wordt omgeruild... 8)7
Het enige advies dat zij mij kon (of mocht) geven was "Wacht rustig af, u krijgt een email..."

Ondertussen zitten we dus al 3 maanden naar een bakfiets te kijken...

Oh ja, mevrouw wist wel te melden dat de planning iets uit loopt, maar kon niet aangeven wat voor consequenties dit verder heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dat stond ook op de site toch, na het aanmelden? Dat het enkele weken kan duren voordat je bericht krijgt. We zijn nu ongeveer 4 weken verder... Geen idee wat Babboe verstaat onder enkele weken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
[...]
Verder wist hij nog te melden dat er van verschillende merken regelmatig terugroepacties zijn om frames en andere onderdelen te vervangen. Zowel bakfietsen als gewone fietsen. Dat er aan de terugroepactie van Babboe zoveel gerucht wordt gegeven, komt zijns inziens ook door de media. En doordat bakfietsen veelal gebruikt worden door een doelgroep die sneller in de pen klimt bij problemen.
Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat Babboe eerder door de NVWA is gewezen op fouten, dat de NVWA toen onderzoeken heeft laten doen en dat Babboe opzettelijk problemen tijdens deze onderzoeken van de NVWA heeft verborgen en klachten/meldingen van problemen voor de NVWA heeft verzwegen. Pas toen er een klokkenluider bij de media aanklopte (kennelijk was het nodig om het probleem openbaar te maken omdat Babboe zelf het niet deed) is het groot in de media verschenen - omdat het nieuwswaardig is dat zo'n groot bedrijf zich zo schandelijk misdraagt.

Het is de taak van de media om nieuwswaardige zaken te melden en misstanden aan de kaak te stellen. Het is bij Babboe een misstand geworden door hun eigen handelen, niet doordat de media iets heeft misdaan.

Terugroepacties komen dagelijks voor, en komen vaak ook in het nieuws - maar goed ook want zo voorkom je dat je die vervuilde eieren eet, etc. Als Babboe zelf aan de bel had getrokken was het ook snel weer uit het nieuws geweest: gewoon weer een andere terugroepactie. Nu was het meer dan dat, omdat Babboe zich heeft proberen te onttrekken van verantwoordelijkheid en klanten willens en wetens gevaar heeft laten lopen. Dat is nieuwswaardig.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09 12:06
Laats sprak ik een fietsenmonteur. Hij vertelde dat zijn werkgever door Babboe is benaderd met de vraag of zij bakfietsen willen controleren voor Babboe. Daaruit maak ik op dat de controles niet alleen door Babboe zullen worden uitgevoerd, maar ook door zelfstandige reparateurs. Dat is denk ik gunstig voor de wachttijd.

Het klopt dat je haarscheuren kan detecteren met een serie van sprays. Alleen dit is zeker geen snelle procedure. Hiervoor dient alle verf en verontreiniging rondom de lasnaden eerst verwijderd te worden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Babboe van plan is dit toe te passen.

Persoonlijk vind ik een controle door een fietsenmaker een wassen neus. Een inspectie door een fietsenmaker heeft weinig toegevoegde waarde tov. een visuele inspectie die je ook zelf kan uitvoeren. Voor het beoordelen van de kans op falen kan Babboe beter inzicht geven in de statistieken (zal vast met het strafrechtelijke onderzoek te maken hebben...).

Zelf overweeg ik nog om verstevigingen uit te voeren voor bakfietsen van >5 jaar. Zelf heb ik geen Babboe dus de voornaamste reden zou zijn om bekenden te helpen. In principe kan ik alle benodigde stappen uitvoeren, dus ook het doorrekenen van het frame / versteviging dmv. simulaties en het lassen zelf. Vooralsnog weerhouden een aantal zaken mij hiervan:
-De hoeveelheid roest.
-Geen inzage in de RCA (oorzaak analyse) en statistiek.
-De lasdefecten afkomstig uit de fabriek.
-Het slechte ontwerp van de fietsen als startpunt, dus lastig om te verbeteren zonder alles compleet te veranderen.
-Verantwoordelijkheid icm. bovenstaande punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TorxWorx schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Het klopt dat je haarscheuren kan detecteren met een serie van sprays. Alleen dit is zeker geen snelle procedure. Hiervoor dient alle verf en verontreiniging rondom de lasnaden eerst verwijderd te worden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Babboe van plan is dit toe te passen.

Persoonlijk vind ik een controle door een fietsenmaker een wassen neus. Een inspectie door een fietsenmaker heeft weinig toegevoegde waarde tov. een visuele inspectie die je ook zelf kan uitvoeren. Voor het beoordelen van de kans op falen kan Babboe beter inzicht geven in de statistieken (zal vast met het strafrechtelijke onderzoek te maken hebben...).

Zelf overweeg ik nog om verstevigingen uit te voeren voor bakfietsen van >5 jaar. Zelf heb ik geen Babboe dus de voornaamste reden zou zijn om bekenden te helpen. In principe kan ik alle benodigde stappen uitvoeren, dus ook het doorrekenen van het frame / versteviging dmv. simulaties en het lassen zelf. Vooralsnog weerhouden een aantal zaken mij hiervan:
-De hoeveelheid roest.
-Geen inzage in de RCA (oorzaak analyse) en statistiek.
-De lasdefecten afkomstig uit de fabriek.
-Het slechte ontwerp van de fietsen als startpunt, dus lastig om te verbeteren zonder alles compleet te veranderen.
-Verantwoordelijkheid icm. bovenstaande punten
Gezien jij er verstand van lijkt te hebben, moet zo’n inspectie die Babboe wil doen niet regelmatig herhaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien heb ik het gemist, maar is door Babboe of de NVWA eigenlijk al eens expliciet gemeld waar die frames breken? Ik heb uiteraard zo'n donkerbruin vermoeden, maar kan mij niet herinneren dat de exacte plek aangewezen was.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:18:
Misschien heb ik het gemist, maar is door Babboe of de NVWA eigenlijk al eens expliciet gemeld waar die frames breken? Ik heb uiteraard zo'n donkerbruin vermoeden, maar kan mij niet herinneren dat de exacte plek aangewezen was.
Dit vind ik dus vooral kwalijk. Ik vermoed, dat de technische details bewust achtergehouden worden en daardoor zijn mensen met "een afgeschreven fiets die nog jaren mee zou kunnen" nu de pineut. Er is nog steeds geen openheid, geen transparantie.

Sterker nog, ik denk juist dat de betrokkenheid van de NVWA hieraan bijdraagt. Onze bakfiets (driewieler, geen Babboe gelukkig) is nu 10 jaar oud en is nog in prima staat. Iemand met een Babboe van 6 jaar is gewoon zwaar de klos, mede met dank aan de NVWA (vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Die snap ik niet. Ofja, ik snap de wens over meer details, maar ik zou, als ik bij de NVWA werkte, die pas vrijgeven als het hele euvel voorbij is. Inclusief strafrechtelijk onderzoek en eventueel vervolg daaruit.

Details vrijgeven betekend dat personen zelf gaan sleutelen aan de bakfietsen en dat is volgens mij nou net niet de bedoeling van deze hele situatie. De bakfietsen moeten óf in zijn geheel worden teruggehaald óf worden gerepareerd volgens een door de NVWA goedgekeurde plan van aanpak. Door personen zelf te laten sleutelen houd je, potentieel, onveilige producten op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:41:
Die snap ik niet. Ofja, ik snap de wens over meer details, maar ik zou, als ik bij de NVWA werkte, die pas vrijgeven als het hele euvel voorbij is. Inclusief strafrechtelijk onderzoek en eventueel vervolg daaruit.

Details vrijgeven betekend dat personen zelf gaan sleutelen aan de bakfietsen en dat is volgens mij nou net niet de bedoeling van deze hele situatie. De bakfietsen moeten óf in zijn geheel worden teruggehaald óf worden gerepareerd volgens een door de NVWA goedgekeurde plan van aanpak. Door personen zelf te laten sleutelen houd je, potentieel, onveilige producten op straat.
Ja, maar dat plan komt dus niet - we krijgen een paar kwartjes die we van de grond mogen rapen. Dus gaan mensen het alsnog zelf doen, maar daar zonder idee wat er precies mis is. Dat is nog onveiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Klopt, maar waar en bij wie ligt de zorgplicht dan? NVWA wil de Babboes van de weg af hebben, Babboe doet dat door middel van het terugroepen van zo'n beetje alle modellen en met twee voorwaarden (of volledig nieuwe of dagwaarde voucher). Als je, om begrijpelijke redenen, niet eens bent met 1 van de twee voorwaarden en je zelf aan de slag wilt gaan, buiten de terugroepactie om, dan is dat jouw goed recht. Echter is het dan in mijn ogen wel vreemd om dan aan Babboe te gaan vragen hoe je zelf een reparatie kan uitvoeren terwijl er juist van Babboe wordt verwacht dat eventuele reparaties worden uitgevoerd met goedkeuring van de NVWA.

Het issue zit hem dan meer in de terugroepactie voorwaarden dan het niet geven van hoe personen zelf de fiets kunnen repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 13:25
Skating_vince schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Ja, maar dat plan komt dus niet - we krijgen een paar kwartjes die we van de grond mogen rapen. Dus gaan mensen het alsnog zelf doen, maar daar zonder idee wat er precies mis is. Dat is nog onveiliger.
Mijn inziens weet de fabrikant zelf ook niet exact wat er mis is, daarom duurt opzetten van inspectie nu ook zo lang. Zoals ik vooral op FB groep lees, breekt het frame op zeker 3 punten of vreet roest op andere plekken. Elke inspectie zal geen eenduidige oplossing geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wheeler schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Mijn inziens weet de fabrikant zelf ook niet exact wat er mis is, daarom duurt opzetten van inspectie nu ook zo lang. Zoals ik vooral op FB groep lees, breekt het frame op zeker 3 punten of vreet roest op andere plekken. Elke inspectie zal geen eenduidige oplossing geven.
welke 3 punten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Skating_vince schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Kwartjes? Die heb ik liever dan een waardeloos certificaat. 'Waardeloos' want je kunt er waarschijnlijk niets voor kopen tenzij je bijbetaalt (lees: meer geld geeft aan een bedrijf dat heeft geprobeerd kosten te besparen door haar klanten onnodig risico te laten lopen en dit te verhullen voor inspecteurs).

Als het certificaat nog verhandelbaar zou zijn dan zou het nog waarde hebben, maar voor de meeste >5jaar Babboe-bezitters betekent deze hele actie: bakfiets kwijt of bijbetalen voor een vervanger (dus extra kosten).

Ik weiger deze club meer geld te geven. Een bedrijf dat haar klanten zo behandelt heeft wat mij betreft geen bestaansrecht.

Het zou ze sieren als ze aangeven waar de zwakke plekken zitten zodat gebruikers ze zelf kunnen (laten) repareren - kost ook wel wat, maar minder dan de bijbetaling voor een vervanger.
De verantwoordelijkheid voor veiligheid ligt dan uiteraard bij de gebruiker; iedereen snapt dat als je zelf gaat (laten) lassen aan een fiets de oorspronkelijke fabrikant daarvoor geen verantwoordelijkheid kan dragen.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Stuur een formele brief met je verzoek naar de NVWA, Babboe, Kassa, Radar en/of Consumentenbond oid. Heel erg begrijpelijk dat je het niet eens kan zijn met de geboden oplossing maar klagen en hopen op de GoT zal niet veel zode aan de dijk zetten vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oh en vergeet het strafrechtelijk onderzoek niet. Kan zijn dat hier, na jaren, een vonnis uitkomt waarbij Babboe gevarengeld moet betalen. Meer geld hoe langer je de fiets had ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:11:
Oh en vergeet het strafrechtelijk onderzoek niet. Kan zijn dat hier, na jaren, een vonnis uitkomt waarbij Babboe gevarengeld moet betalen. Meer geld hoe langer je de fiets had ofzo :P
Droom vooral lekker verder, zou ik zeggen. Tegen de tijd dat justitie zover is, bestaat de aansprakelijke juridische entiteit toch niet meer. En dan mag je alsnog civiel achter de schade aan, met het strafrechtelijk vonnis in je hand. Have Fun. Het is dan niet eens een kale kip meer, maar een niet-meer-bestaande kip.

Door nu niet transparant te zijn, veroorzaakt Babboe i.s.m. de NVWA nu extra problemen. Die bakfietsen van 6 of 7 jaar oud, kunnen-zeker bij een lage tellerstand - nog jaren mee. Als eigenaar heb je werkelijk niets aan een fooitje van een paar honderd euro.

Het is eigenlijk iemand die roept: "Ze zijn gevaarlijk!!!1" vervolgens vraagt iemand: "Hoezo dan?" En dan reageer je met: "Zeg ik lekker niet!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Droom vooral lekker verder, zou ik zeggen. Tegen de tijd dat justitie zover is, bestaat de aansprakelijke juridische entiteit toch niet meer. En dan mag je alsnog civiel achter de schade aan, met het strafrechtelijk vonnis in je hand. Have Fun. Het is dan niet eens een kale kip meer, maar een niet-meer-bestaande kip.

Door nu niet transparant te zijn, veroorzaakt Babboe i.s.m. de NVWA nu extra problemen. Die bakfietsen van 6 of 7 jaar oud, kunnen-zeker bij een lage tellerstand - nog jaren mee. Als eigenaar heb je werkelijk niets aan een fooitje van een paar honderd euro.

Het is eigenlijk iemand die roept: "Ze zijn gevaarlijk!!!1" vervolgens vraagt iemand: "Hoezo dan?" En dan reageer je met: "Zeg ik lekker niet!"
Framebreuk is best specifiek. Ga klagen bij Babboe, de NVWA doet gelukkig wel haar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Framebreuk is best specifiek. Ga klagen bij Babboe, de NVWA doet gelukkig wel haar werk.
Waarom? Ik heb geen Babboe. :)
Er is een structureel probleem met Babboe frames, niets specifieks. Het is juist een generiek probleem, meerdere zelfs blijkbaar. De geruchtenmachine is nu "de baas" en het schijnt dat Babboe frames op 5 plaatsen kunnen breken. Dat het product ooit de weg op mocht..... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09 12:06
Wolly schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:11:
[...]

Gezien jij er verstand van lijkt te hebben, moet zo’n inspectie die Babboe wil doen niet regelmatig herhaald worden?
Als het enkel een visuele inspectie betreft zonder de lak te verwijderen zal dit zeker herhaald moeten worden. De reden hiervoor is dat eenmalig inspecteren een momentopname blijft. Wanneer scheurvorming zichtbaar is met het blote oog is er sprake van een probleem in een vergevorderd stadium. Lassen zijn namelijk nooit perfect en zullen altijd zorgen voor mogelijke faalpunten, ofwel door de geometrie of door de thermische cyclus die het metaal ondergaat door het lassen. Een las die statisch wordt belast is veel minder kritisch dan een las die dynamisch belast wordt zoals bij een fiets. Scheurpropagatie werkt cumulatief, m.a.w. bij een groef / imperfectie neemt de scheur elke keer toe als de belasting wisselt tot falen. Daarnaast falen sommige frames op delen waar niet gelast is, dit duidt op grove ontwerp fouten aangezien dit niet te wijten valt aan productiefouten.

Nu is het wel zo dat er een afweging moet worden gemaakt tussen betrouwbaarheid en gebruik. Na elke rit het hele frame inspecteren is niet werkbaar en ook zeker niet nodig*. Om hier een betere inschatting over te maken zou het wel helpen als er iets meer inzage is in de statistiek.

*Afhankelijk van het model en ervan uitgaande dat het frame geen ernstige lasdefecten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babboepapa
  • Laatst online: 08-08-2024
Kan iemand mij vertellen wat er in de email staat van Westerman als je de ophaaldatum krijgt? Staat daar ook in of je een omruilcertificaat krijgt of een restwaarde? Hier heb ik tot nu toe nog nooit bevestiging van gehad van Babboe. Klantenservice vertelt mij dat het geaccordeerd is door babboe en dat westerman contact opneemt. Zou graag iets zwart op wit hebben voordat ik de bakfiets laat ophalen. Alvast bedankt voor het antwoord.

[ Voor 52% gewijzigd door Babboepapa op 13-05-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
Is je bakfiets ouder dan vijf jaar, dan wordt rekening gehouden met de dagwaarde. Je krijgt een certificaat waarvan de hoogte afhankelijk is van die dagwaarde. Deze dagwaarde kun je gebruiken bij de aanschaf van een nieuwe bakfiets. We zorgen dat je tenminste altijd een nieuwe gewone fiets krijgt aangeboden.

Is dit nog steeds van toepassing? Iemand een idee welke normale fietsen zullen worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Westerman gaat alleen over het halen (en brengen) van fietsen. Zij melden niks over een voucher. Tegelijk met de mails van Westerman kun je de status bijhouden van je case bij Babboe. De link naar je case staat in de mail van Babboe die je hebt gekregen na het aanmelden van je fiets. Als Westerman aan Babboe het framenummer van jouw opgehaalde fiets heeft doorgegeven krijg je daarna een mail van Babboe met een voucher. Deze mail kan soms een dag op zich laten wachten.

In de webshop (link in de SP) van de terugroepactie staan ook normale fietsen. Dit is het aanbod. Vervelende is dat dat soms nog wel eens wilt veranderen.

Naar mijn weten, alleen van wat ik lees in dit topic, zijn tot nu toe alleen nog maar bakfietsen van na januari 2019 opgehaald en nog modellen die een dagwaardevoucher zouden moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babboepapa
  • Laatst online: 08-08-2024
Jasphur schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:27:
Westerman gaat alleen over het halen (en brengen) van fietsen. Zij melden niks over een voucher. Tegelijk met de mails van Westerman kun je de status bijhouden van je case bij Babboe. De link naar je case staat in de mail van Babboe die je hebt gekregen na het aanmelden van je fiets. Als Westerman aan Babboe het framenummer van jouw opgehaalde fiets heeft doorgegeven krijg je daarna een mail van Babboe met een voucher. Deze mail kan soms een dag op zich laten wachten.

In de webshop (link in de SP) van de terugroepactie staan ook normale fietsen. Dit is het aanbod. Vervelende is dat dat soms nog wel eens wilt veranderen.

Naar mijn weten, alleen van wat ik lees in dit topic, zijn tot nu toe alleen nog maar bakfietsen van na januari 2019 opgehaald en nog modellen die een dagwaardevoucher zouden moeten krijgen
Bedankt voor je reactie. Maar staat er bij de case op babboe website dan ook waar je voor in aanmerking komt? Dat kan ik nu nog niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Babboepapa schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar staat er bij de case op babboe website dan ook waar je voor in aanmerking komt? Dat kan ik nu nog niet terug vinden.
Even teruggekeken maar bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Babboepapa schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:20:
Kan iemand mij vertellen wat er in de email staat van Westerman als je de ophaaldatum krijgt? Staat daar ook in of je een omruilcertificaat krijgt of een restwaarde? Hier heb ik tot nu toe nog nooit bevestiging van gehad van Babboe. Klantenservice vertelt mij dat het geaccordeerd is door babboe en dat westerman contact opneemt. Zou graag iets zwart op wit hebben voordat ik de bakfiets laat ophalen. Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik geef toe, het is speculeren van mijn kant, maar ik vermoed een van deze 2: https://shop.controleerje...lle-fietsen?price=419-634

Wat mij betreft compleet onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
fritsjof schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:58:
[...]

Kwartjes? Die heb ik liever dan een waardeloos certificaat. 'Waardeloos' want je kunt er waarschijnlijk niets voor kopen tenzij je bijbetaalt (lees: meer geld geeft aan een bedrijf dat heeft geprobeerd kosten te besparen door haar klanten onnodig risico te laten lopen en dit te verhullen voor inspecteurs).

Als het certificaat nog verhandelbaar zou zijn dan zou het nog waarde hebben, maar voor de meeste >5jaar Babboe-bezitters betekent deze hele actie: bakfiets kwijt of bijbetalen voor een vervanger (dus extra kosten).

Ik weiger deze club meer geld te geven. Een bedrijf dat haar klanten zo behandelt heeft wat mij betreft geen bestaansrecht.

Het zou ze sieren als ze aangeven waar de zwakke plekken zitten zodat gebruikers ze zelf kunnen (laten) repareren - kost ook wel wat, maar minder dan de bijbetaling voor een vervanger.
De verantwoordelijkheid voor veiligheid ligt dan uiteraard bij de gebruiker; iedereen snapt dat als je zelf gaat (laten) lassen aan een fiets de oorspronkelijke fabrikant daarvoor geen verantwoordelijkheid kan dragen.
We zeggen hetzelfde. Ik hoop nog steeds dat het plan voor >5 jaar fietsen door een organisatie met macht als oneerlijk wordt bestempeld een Babboe met een betere oplossing moet gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
[b]Talleke in "Babboe bakfiets terugroepactie"

Ja of. Nee luister even! Of dit komt doordat Babboe, in tegenstelling tot andere merken, dit jaren geleden al had moeten doen. Gelogen heeft tegen de inspectie en tegen de mensen en dat de waarheid hen achterhaald heeft. Dat zij willens en wetens een gigantisch schandalige situatie gecreëerd. Daar smullen de media nu van en dat is maar goed ook. Ze zouden het vandaag nog wegproppen als ze konden, dat wordt wel duidelijk uit hun gehele reactie en houding sinds het drama boven water is gekomen.

De media hier de schuld van gaan geven is wel héél erg gemakkelijk en kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Cheffe Dos schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:21:
[...]
er nog geen terugkoppeling was geweest van de interne afdeling die de beoordeling doet.
Ook vertelde ze me dat het mogelijk is dat mijn bakfiets een productiedatum van vóór 01/01/2019 heeft (hij is geleverd in 09/2019) en dus mogelijk niet wordt omgeruild... 8)7
Het enige advies dat zij mij kon (of mocht) geven was "Wacht rustig af, u krijgt een email..."
Dat zou helemaal mooi zijn. Sorry maar uw garantie van 5 jaar is begonnen toen wij hem maakten, niet toen u hem kocht noch geleverd kreeg.

Na dit verontrustende nieuws adviseer ik u om rustig af te wachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
De City Mountain is weer op voorraad. De Curve Mountain (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
xscyther schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:55:
[...]

Dat zou helemaal mooi zijn. Sorry maar uw garantie van 5 jaar is begonnen toen wij hem maakten, niet toen u hem kocht noch geleverd kreeg.

Na dit verontrustende nieuws adviseer ik u om rustig af te wachten....
Als je de eerste eigenaar bent geld de aankoopdatum inderdaad, maar weet niet of dat voor de volgende eigenaar ook geld. Uiteindelijk moet de fabrikant ook weten wanneer dat ding uit de garantie loopt om dit soort actie te bekostigen. Mocht je de eerste eigenaar zijn dan zal je die garantieclaim waarschijnlijk het beste met de verkoper kunne oppakken (mits <5 jaar gekocht, maar >5 jaar geproduceerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

Cheffe Dos schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:21:
[...]

En inderdaad, het blijkt onzin te zijn: Onze Babboe staat nog steeds voor de deur te wachten.

De mevrouw van Babboe's klantenservice, die ik vanochtend aan de telefoon had, wist me te vertellen dat er nog geen terugkoppeling was geweest van de interne afdeling die de beoordeling doet.

Ondertussen zitten we dus al 3 maanden naar een bakfiets te kijken...

Oh ja, mevrouw wist wel te melden dat de planning iets uit loopt, maar kon niet aangeven wat voor consequenties dit verder heeft.
Ik heb zojuist gebeld en een soortgelijk verhaal van dezelfde strekking te horen gekregen. Fiets gekocht in september 2019, maar voor de omruilactie kijken ze naar het moment van productie en niet naar het moment van verkoop. Ze gaf aan dat onze fiets in aanmerking komt voor een onderhoudsbeurt. Sorry, wat?

Toen ik haar een casus voorlegde dat als ik in de winkel een product nieuw koop, terwijl het product daar al 3 jaarin het magazijn ligt, dit in haar optiek dan beteken dat de garantieperiode van 2 jaar al een jaar voor verkoop al verlopen is, zag ze zelf in dat dit wel heel vreemd zou zijn en dat dit niet het geval zou moeten zijn met de babboe fietsen.

Ze ging een notitie aanmaken (jeee) en gaf aan dat ik binnen enkele weken wat zou horen. Ik wilde meer specifiek een datum en vroeg of dat dit eind mei was en ze gaf aan dat het voor die tijd zou zijn. Ik ben benieuwd... :/

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yoc4xWFQMRQkQ2pFO2KRdLsEklM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFqsQzG3MSDoNdNz2m7nnCLV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NryPt6EXGHaBzoM-6FMi1aUUKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPEiGr7FUoLZZF5MssOLTffw.jpg?f=fotoalbum_large

en de zadelbuis thv dwarsstang naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Deveon schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:59:
[...]

Als je de eerste eigenaar bent geld de aankoopdatum inderdaad, maar weet niet of dat voor de volgende eigenaar ook geld. Uiteindelijk moet de fabrikant ook weten wanneer dat ding uit de garantie loopt om dit soort actie te bekostigen. Mocht je de eerste eigenaar zijn dan zal je die garantieclaim waarschijnlijk het beste met de verkoper kunne oppakken (mits <5 jaar gekocht, maar >5 jaar geproduceerd).
Oef nergens heb ik het over tweedehands gehad, maar goed. Dat maakt niet uit, 5 jaar garantie is 5 jaar garantie. Je koopt een product niet wanneer het geproduceerd is punt.

Dat gezegd hebbende zullen er mogelijk niet veel mensen zijn die hun bakfiets daadwerkelijk in een winkel hebben gekocht. Ik snap dat die uitzondering er is, maar het gros van de mensen zullen direct via Babboe hebben gekocht. Waar we vast nu allemaal spijt van hebben, want hadden we via een winkel gekocht dan had het eea weleens wat makkelijker kunnen zijn. (Ja ik weet het, Babboe brengt niet communiceren tot eenzame hoogtes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Pater schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb zojuist gebeld en een soortgelijk verhaal van dezelfde strekking te horen gekregen. Fiets gekocht in september 2019, maar voor de omruilactie kijken ze naar het moment van productie en niet naar het moment van verkoop. Ze gaf aan dat onze fiets in aanmerking komt voor een onderhoudsbeurt. Sorry, wat?
Mijn vrouw heeft vanochtend ook gebeld en die kreeg te horen dat het toch echt om de verkoop datum zou gaan. Lekker duidelijk weer allemaal. Onze bakfiets is gekocht in april 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheeler
De telefonische helpdesk weet niks, deze is extern ingehuurd en doet alles via een opgesteld script. Ze praten weliswaar makkelijk met je mee maar ze hebben niet half de kennis die we hier hebben opgebouwd. Daarnaast suggereren ze veel maar beloven ze niks, precies zoals Babboe dat nu graag wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Ik had een Babboe Curve Mountain via mijn werkgever geleased. Na alle media aandacht heb ik hier 2 maanden niet op gefietst en is de fiets opgehaald.

Vervolgens heb ik als vervanging een Carqon Cruise gekregen, die ik mag gebruiken tegen de lease-kosten van de Babboe.

Niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 16:46
Wij gaan niet eindeloos wachten op enige interactie vanuit Babboe voor onze Curve-E en hebben de knoop doorgehakt: we hebben een Gazelle Makki gekocht 🎉. Testritje, reviews gelezen en ook gezien hoe Gazelle voorgaande terugroepacties heeft afgehandeld, en ook verhouding prijs kwaliteit heeft ons voor de makki doen kiezen. Het is ook net alsof je van een Lada naar een Mercedes overstapt.

In Duitsland worden de Curve-E's nog in volle omvang verkocht (kijk maar eens op kleinanzeigen), en is deze ook niet onderhevig daar aan enige terugroepactie, dus wij gaan proberen hem via vrienden in Duitsland voor een zacht prijsje te slijten, dan zijn we van dit brok ellende af, ook al zou mijn ergste vijand dit ding nog niet willen aandoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DOP_ERWT|IA schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:01:
Wij gaan niet eindeloos wachten op enige interactie vanuit Babboe voor onze Curve-E en hebben de knoop doorgehakt: we hebben een Gazelle Makki gekocht 🎉. Testritje, reviews gelezen en ook gezien hoe Gazelle voorgaande terugroepacties heeft afgehandeld, en ook verhouding prijs kwaliteit heeft ons voor de makki doen kiezen. Het is ook net alsof je van een Lada naar een Mercedes overstapt.

In Duitsland worden de Curve-E's nog in volle omvang verkocht (kijk maar eens op kleinanzeigen), en is deze ook niet onderhevig daar aan enige terugroepactie, dus wij gaan proberen hem via vrienden in Duitsland voor een zacht prijsje te slijten, dan zijn we van dit brok ellende af, ook al zou mijn ergste vijand dit ding nog niet willen aandoen.
In Duitsland is ook ene terugroepactie.

Zie kontrollieredeinlastenrad.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mail terug over mijn vraag over het model voor de City Mountain:
Bedankt voor uw mail en begrijpelijk dat u ons deze vraag stelt. De modellen die wij leveren zijn inderdaad een volledig nieuw ontworpen model, vandaar dat het ook wat langer duurt voordat de fietsen geleverd worden. Onze collega's zullen zo spoedig mogelijk uw nieuwe City Mountain Babboe E-Bike bij u thuis afleveren.

Als u nog verdere vragen heeft, aarzel dan niet om ons te mailen.
Heb nog wat vervolgvragen gesteld:
Blijven de specificaties, en dan met name de afmetingen, hetzelfde?
Waar worden de nieuwe modellen gefabriceerd en geassembleerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 14-05-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:19
Morgenmiddag wordt onze City-E opgehaald.
Benieuwd hoe snel we het certificaat krijgen en de Winora kunnen bestellen en dan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOP_ERWT|IA
  • Laatst online: 23-09 16:46
Wolly schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:31:
[...]

In Duitsland is ook ene terugroepactie.

Zie kontrollieredeinlastenrad.de
Ja, alleen in Duitsland mogen de Curve E's en de hele waslijst van niét City's gewoon weer de weg op:

Bron: https://www.noz.de/lebens...r-fahren-duerfen-46943006
Nach der Untersuchung werden in Deutschland jetzt nur noch diese drei Modelle zurückgerufen:

Babboe City Mountain (Produktion vor 2020)
Babboe Pro Trike/Transporter
Babboe Slim Mountain

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:42:

[...]

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Omdat ik een nieuwe mountain heb van vorig jaar die “na inspectie de weg op kan”. Over wanneer die inspectie gaat plaatsvinden of wat ze precies controleren of eventueel vervangen krijg ik geen antwoord. Als ik nu hoor dat dit een volledig nieuw ontwerp is, dan vraag ik me af tov van welke versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DOP_ERWT|IA schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Ja, alleen in Duitsland mogen de Curve E's en de hele waslijst van niét City's gewoon weer de weg op:

Bron: https://www.noz.de/lebens...r-fahren-duerfen-46943006

[...]
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dezelfde types zijn, het kan natuurlijk dat de frames van de fietsen hier niet op dezelfde manier of in dezelfde fabriek zijn gemaakt.

Om nu een model wat hier “afgekeurd” is te verkopen..ik zou mij wel 3x achter de oren krabben want Duitse advocaten zijn niet kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
realidolownor schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:14:
[...]

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Omdat ik een nieuwe mountain heb van vorig jaar die “na inspectie de weg op kan”. Over wanneer die inspectie gaat plaatsvinden of wat ze precies controleren of eventueel vervangen krijg ik geen antwoord. Als ik nu hoor dat dit een volledig nieuw ontwerp is, dan vraag ik me af tov van welke versie?
Zou je alvast foto’s willen maken van je huidige frame? Zodat we straks een vergelijking kunnen maken tussen de City Mountain 2020 OG, CM 2020 na reparatie/inspectie en de ‘volledig opnieuw ontworpen’ CM 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:37

Matjan

:D

Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:08:
[...]

Zou je alvast foto’s willen maken van je huidige frame? Zodat we straks een vergelijking kunnen maken tussen de City Mountain 2020 OG, CM 2020 na reparatie/inspectie en de ‘volledig opnieuw ontworpen’ CM 2024
Zal ik ook doen, toevallig afgelopen weekend nog onderkant schoon gemaakt en ook gekeken of ik iets vreemds kon zien.

Mijn City Mountain is van augustus 2023.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank.v
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5Ws1u08DGJbUCMNgV2zNv0SbCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gl1c3LbnOuGxHFpez2JWAYGW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat door iemand net gepost op Facebook in de groep van de babboe terugroepactie. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Op zich niet heel gek toch? Dat ze alleen komen voor het frame en niet voor andere reparaties. Snap wel dat het handiger is voor de gebruiker maar het doel van de terugroepactie-reparatie is het veilig maken van het frame.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 14-05-2024 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Frank.v schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:28:
[Afbeelding]

Dit staat door iemand net gepost op Facebook in de groep van de babboe terugroepactie. Ben benieuwd!
Veel mensen snappen niet, dat het doel nu niet is om jou nu zo goed mogelijk te informeren. Doel is nu om je voorlopig even stil te houden nog. Dit is bedrijfsvoering. De consument praat tegen een onwetende "voorkant" die bedoeld is om de "achterkant" buiten schot te houden en de consument met een kluitje in het riet te sturen.

In dit voorbeeld: missie geslaagd. Consument gaat weer even..... wachten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:51:
Op zich niet heel gek toch? Dat ze alleen komen voor het frame en niet voor andere reparaties. Snap wel dat het handiger is voor de gebruiker maar het doel van de terugroepactie-reparatie is het veilig maken van het frame.
Geen probleem toch. Iedere fietsenmaker kan een paar spaken vervangen in 15 minuten. Laatst het achterwiel van onze driewieler nog even bij de fietsenmaker gebracht vanwege een gebroken spaak. 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:43

arnova

weet veel, maar niet alles

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Veel mensen snappen niet, dat het doel nu niet is om jou nu zo goed mogelijk te informeren. Doel is nu om je voorlopig even stil te houden nog. Dit is bedrijfsvoering. De consument praat tegen een onwetende "voorkant" die bedoeld is om de "achterkant" buiten schot te houden en de consument met een kluitje in het riet te sturen.

In dit voorbeeld: missie geslaagd. Consument gaat weer even..... wachten. :)
Nou deze consument gaat door dit beleid nooit meer iets van de Accel groep kopen. Dus een lange termijn visie hebben ze daar blijkbaar niet echt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

arnova schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:31:
[...]

Nou deze consument gaat door dit beleid nooit meer iets van de Accel groep kopen. Dus een lange termijn visie hebben ze daar blijkbaar niet echt...
Gelukkig voor Accell heeft 95% van de consumenten helemaal geen idee wie of wat "Accell" is. Die kopen "nooit meer een Babboe"!!!!1 En vervolgens kopen ze een ander merk van Accell en denken een statement te maken. :)

Ik denk nog steeds, dat het merk Babboe dit niet gaat overleven. Ik heb de afgelopen tijd wat onderhoud gedaan aan onze bakfiets en had daarvoor wat onderdeeltjes nodig. Als ik een fietsenmaker om een buitenkabel van ruim 2 meter vraag voor een bakfiets (je hebt net iets langere kabels nodig voor bijvoorbeeld achterrem en versnellingen).... kan ik rekenen op een "lollige opmerking over Babboe". Ik zeg er voortaan direct bij dat het geen Babboe is. Ik moet nu weer een nieuwe shifter kopen, omdat de kabelgeleider in de shifter waarschijnlijk gebroken is door stroef schakelen vanwege een totaal verrotte buitenkabel. Rotklusje, hele stuur eraf, delen losmaken van elkaar en alle houdertjes + de remhendel verwijderen.... anders krijg je de oude er niet eens af.

Ik zei tegen die fietsenmaker dat de buitenkabel van de versnellingen helemaal door was op het scharnierpunt waarop de fiets knikt op te kunnen sturen (het is een driewieler)..... nou, hij ging meteen helemaal los.... ik had geluk dat hij alleen knikte en niet brak......

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2024 07:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:33:
[...]

Gelukkig voor Accell heeft 95% van de consumenten helemaal geen idee wie of wat "Accell" is. Die kopen "nooit meer een Babboe"!!!!1 En vervolgens kopen ze een ander merk van Accell en denken een statement te maken. :)

Ik denk nog steeds, dat het merk Babboe dit niet gaat overleven. Ik heb de afgelopen tijd wat onderhoud gedaan aan onze bakfiets en had daarvoor wat onderdeeltjes nodig. Als ik een fietsenmaker om een buitenkabel van ruim 2 meter vraag voor een bakfiets (je hebt net iets langere kabels nodig voor bijvoorbeeld achterrem en versnellingen).... kan ik rekenen op een "lollige opmerking over Babboe". Ik zeg er voortaan direct bij dat het geen Babboe is. Ik moet nu weer een nieuwe shifter kopen, omdat de kabelgeleider in de shifter waarschijnlijk gebroken is door stroef schakelen vanwege een totaal verrotte buitenkabel. Rotklusje, hele stuur eraf, delen losmaken van elkaar en alle houdertjes + de remhendel verwijderen.... anders krijg je de oude er niet eens af.

Ik zei tegen die fietsenmaker dat de buitenkabel van de versnellingen helemaal door was op het scharnierpunt waarop de fiets knikt op te kunnen sturen (het is een driewieler)..... nou, hij ging meteen helemaal los.... ik had geluk dat hij alleen knikte en niet brak......
Het is natuurlijk grof generaliseren, maar dat gedrag om incidenten uit te vergroten zit wel stevig geworteld in dit soort beroepsgroepen. Zelfde met een kennis van mij die installateur is. Als je die vraagt naar product x of y, dan gaat het altijd kapot, waardeloos enz... Die lui zien vaak de probleemgevallen maar niet de tig probleemloos werkende varianten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:31:
[...]

Het is natuurlijk grof generaliseren, maar dat gedrag om incidenten uit te vergroten zit wel stevig geworteld in dit soort beroepsgroepen. Zelfde met een kennis van mij die installateur is. Als je die vraagt naar product x of y, dan gaat het altijd kapot, waardeloos enz... Die lui zien vaak de probleemgevallen maar niet de tig probleemloos werkende varianten...
Voorlopig gaat dat sentiment rond Babboe nog niet weg. Voor zover ik begrepen heb, zitten halve volkstammen (die met oudere bakfietsen) nu al maanden met een bakfiets die volgens de NVWA (volledig in hindsight, voor fietsen is geen typegoedkeuring nodig, ze moeten alleen voldoen aan de permanenten eisen genoemd in de wegenverkeerswet, vallen niet onder "regeling Voertuigen") gevaarlijk is en beter niet gebruikt kan worden.

Voor hen is er nog niets gebeurd. Die worden nog steeds aan het lijntje gehouden en krijgen nu dus te horen dat ze deze maand "iets horen". Als een bedrijf communiceert over wanneer ze gaan communiceren, dan is 't mis. :) Dan ben je voorlopig nog niet aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Radjesh schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:00:
Ik had een Babboe Curve Mountain via mijn werkgever geleased. Na alle media aandacht heb ik hier 2 maanden niet op gefietst en is de fiets opgehaald.

Vervolgens heb ik als vervanging een Carqon Cruise gekregen, die ik mag gebruiken tegen de lease-kosten van de Babboe.
Hoe bevalt die? Ik vond hem zelf nogal tegenvallen, met name hoe laag hij bij de grond zit waardoor ik niet diep door de bochten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:42:

[...]

Volledig nieuw ontworpen model. Dan ben ik toch wel benieuwd of die er ook echt anders uit gaat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
xscyther schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:16:
[...]

Volledig nieuw ontworpen model. Dan ben ik toch wel benieuwd of die er ook echt anders uit gaat zien?
Denk het niet :) Denk dat het gewoon hetzelfde blijft maar met een ander vormgegeven frame. Dus wellicht her en der wat andere verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 09:32
xscyther schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Hoe bevalt die? Ik vond hem zelf nogal tegenvallen, met name hoe laag hij bij de grond zit waardoor ik niet diep door de bochten kan.
Wij hebben zelf de normale e-Curve, maar hard door de bochten kan je sowieso niet, dan val je om. Hij is dan wel weer heel stabiel rechtdoor en bij stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oebie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02 14:47
Radjesh schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:00:

Via welke leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het verwachtingspatroon van vele bezitters ligt duidelijk anders dan Babboe kan waarmaken. Logisch, even tienduizenden fietsen omwisselen/controleren/repareren is natuurlijk niet in 4 maanden tijd mogelijk.

In Duitsland hebben ze deze boodschap op de site van adac.de (soort ANWB):
Wer ein Babboe-Lastenrad besitzt, das fünf Jahre alt ist oder jünger und unter die Rückrufaktion fällt, erhält ein neues Bike. Da die Besitzer ihr Lastenrad so lange nicht nutzen konnten, wird ihnen ein höherwertiges Lastenrad oder auch ein E-Bike angeboten. Besitzt man eines der Modelle, die unter die Rückrufaktion fallen und älter als fünf Jahre sind, wird der aktuelle Tageswert berücksichtigt und zu Grunde gelegt. Dieser wird beim Kauf eines neuen Lastenrads verrechnet.

Ärgerlich für Kundinnen und Kunden: Der Hersteller selbst räumt ein, dass die Abwicklung viel Zeit in Anspruch nehmen wird. Wer auf das Rad angewiesen ist, braucht also Geduld und vor allem eine geeignete Alternative.
Vertaling
Iedereen die een Babboe bakfiets heeft die vijf jaar of jonger is en onder de terugroepactie valt, krijgt een nieuwe fiets. Omdat de eigenaren hun bakfiets al zo lang niet meer kunnen gebruiken, krijgen ze een bakfiets van hogere kwaliteit of een e-bike aangeboden. Bent u in het bezit van een van de modellen die onder de terugroepactie vallen en ouder dan vijf jaar , dan wordt de actuele dagwaarde in aanmerking genomen en als basis gebruikt. Deze wordt in rekening gebracht bij aanschaf van een nieuwe bakfiets.

Vervelend voor klanten: de fabrikant geeft zelf toe dat de verwerking veel tijd zal kosten . Iedereen die op de fiets vertrouwt, heeft geduld en vooral een geschikt alternatief nodig.
Is dat hier ook niet zo gecommuniceerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Zojuist is ook bij ons de bakfiets opgehaald.

Beste man wist te vertellen dat ze er max 6 per vrachtwagentje per dag doen.
En dat het op volgorde van postcode gedaan wordt.
Postcode hier is 377*

Ook wist ie te vertellen dat er ook al mondjesmaat fietsen weer werden afgeleverd. Zowel bakfietsen als normale winora's.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:46
6 per dag. Dat schiet ook niet op.

Geen idee welke volgorde ze aanhouden maar met 19** ben ik nog niet aan de beurt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

TinusXIII schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:35:
6 per dag. Dat schiet ook niet op.

Geen idee welke volgorde ze aanhouden maar met 19** ben ik nog niet aan de beurt geweest.
Er rijden wel meerdere busjes volgensmij.
Want hij had t ook over een collega die er maandag 7 in gepropt had.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Postcode beginnend met 6, vandaag opgehaald
Deze chauffeur had nog geen enkele nieuwe uitgeleverd

Hij zei trouwens ook dat hij vandaag geen leveringen. Terwijl babboe dus steeds zegt "het kan even duren, we kunnen pas langskomen als Westerman toch in de buurt moet zijn"

[ Voor 47% gewijzigd door Bakfietsje op 15-05-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb een postcode beginnend met een 7 :P en ben al bijna een maand mn fiets kwijt (opgehaald op 22-4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:19
Vandaag rond 14:00 opgehaald in postcode 96.
Inderdaad 6 bakfietsen per rit retour, eerst nieuwe fietsen(alle soorten) bezorgen en dan de Babboe als retourrit.
Nog een mooie opmerking: "We hoeven niet voorzichtig te zijn met de Babboe, want ze worden toch gesloopt, als ze omvallen is dat niet erg."

Stond ook een nieuwe Urban Arrow in (die ging retour vanwege kleur die toch niet mooi is), wou hij helaas niet achterlaten als wisselfiets.

Net omruilcertificaat gekregen en net gelijk de Winora besteld, nu afwachten hoe snel deze geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:46
Jasphur schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:50:
Ik heb een postcode beginnend met een 7 :P en ben al bijna een maand mn fiets kwijt (opgehaald op 22-4)
Zo snel, ik hoop nog steeds elke dag een mailtje te ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ze zouden langskomen vandaag, maar helaas nog niemand gezien :(

Edit: ze hebben geluisterd, 5 min later kwamen ze langs :D

[ Voor 32% gewijzigd door Blik1984 op 15-05-2024 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 18:30
Vandaag is hier ook de Babboe opgehaald (postcode 72) door AA Logistics (zal wel een onderaannemer van Westerman zijn).

Meteen het omruilcertificaat ontvangen en daarmee de Winora besteld.

De levertijd staat nu op > 4 weken, ik hoop dat het sneller gaat dan dat want met het lekkere weer ga ik m zeker missen 😬

De man van het logistieke bedrijf vertelde trouwens dat zij de Babboes ophalen maar ook de nieuwe gaan uitleveren. Hij zei dat het uitleveren pas over twee maanden gaat starten (geen idee of dat iets zegt over de daadwerkelijke planning..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:07:
Zojuist is ook bij ons de bakfiets opgehaald.

Beste man wist te vertellen dat ze er max 6 per vrachtwagentje per dag doen.
En dat het op volgorde van postcode gedaan wordt.
Postcode hier is 377*

Ook wist ie te vertellen dat er ook al mondjesmaat fietsen weer werden afgeleverd. Zowel bakfietsen als normale winora's.
Certificaat ook al binnen.
Direct de Winora FUB 52 besteld.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Hier ook certificaat binnen en nieuwe bakfiets besteld, ben benieuwd naar de levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Laatst online: 22-09 22:45
kleine update van de afgelopen dagen met bellen.

1. Babboe klantenservice blijft hameren op tussen de 4 en 6 week. Heb aangegeven wat er gaat gebeuren als die 6 week niet wordt gehaald.
2. Westerman gebeld, er staan hier genoeg bakfietsen alleen moet Babboe wel een order naar ons sturen zodat wij ze kunnen uitleveren.

Ik begrijp er helemaal niks meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
londemanmp schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:57:

1. Babboe klantenservice blijft hameren op tussen de 4 en 6 week. Heb aangegeven wat er gaat gebeuren als die 6 week niet wordt gehaald.
2. Westerman gebeld, er staan hier genoeg bakfietsen alleen moet Babboe wel een order naar ons sturen zodat wij ze kunnen uitleveren.

ik probeerde Westerman te bellen, maar nummer was even geblokkeerd :/ (ook wel begrijpelijk)
Het is wel jammer dat elke keer als iemand belt dat er een ander verhaal wordt verteld zowel door Westerman als Babboe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

"er staan hier genoeg bakfietsen" ik mag aannemen dat dat gaat om Winora's en dat de 'volledig nieuw ontworpen' City Mountains nog uit de fabriek moeten rollen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Laatst online: 22-09 22:45
Volledig nieuw ontworpen City.. 🤡 hahahaha..

Al die frames van de Batavus Fier, Winora 2 en Raleigh 2 zijn allemaal hetzelfde alleen ander koosnaampje voor het land waar ze rijden

Die city mountain waar wij op zaten ook, alleen dan in C E gemaakt

Iemand anders nog een persoon gesproken van de “oude” klantenservice van Babboe ?

[ Voor 88% gewijzigd door londemanmp op 16-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Hier is het allemaal heel snel gegaan. Op 22/4 is de fiets opgehaald en op 3 mei de nieuwe Winora al weer geleverd. Postcode 75**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
Bakfietsje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:01:
Postcode beginnend met 6, vandaag opgehaald
Deze chauffeur had nog geen enkele nieuwe uitgeleverd

Hij zei trouwens ook dat hij vandaag geen leveringen. Terwijl babboe dus steeds zegt "het kan even duren, we kunnen pas langskomen als Westerman toch in de buurt moet zijn"
Ze zullen vast niet alleen voor Babboe rijden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iris123
  • Laatst online: 10-09-2024
Goedemorgen,

Fijn dat er al nieuwe bakfietsen worden geleverd en dit bij een aantal al zo snel is gegaan. Mijn fiets is op 26 april opgehaald. Daarna de Winora besteld. Ik had Babboe gisteren ook aan de telefoon gehad en zij gaan uit van een levertijd van 4-6 weken. Ze adviseerde mij ook om contact op te nemen met Westerman. Dit gedaan en zij geven aan dat zij orders van Babboe krijgen en zodra zij dit ontvangen de leveringen al heel snel worden ingepland. Mijn order hadden ze nog niet ontvangen. Dit kon ze controleren adhv de postcode. Zolang zij deze niet ontvangen van babboe kunnen ze ook niks inplannen gaf ze aan. Door hun loopt dit in elk geval geen vertraging op. Ze zei dat babboe alle fietsen laat maken en zodra deze klaar zijn de order wordt doorgezet naar hen voor levering. Mijn postcode begint trouwens met 3’ dus ik vraag me af in hoeverre er een volgorde hierin wordt aangehouden. Afwachten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther

Dit is gewoon echt dé! samenvating van Babboe als bedrijf. Lelijker kunnen we het niet maken, wel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
Iris123 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:42:
Goedemorgen,

Fijn dat er al nieuwe bakfietsen worden geleverd en dit bij een aantal al zo snel is gegaan. Mijn fiets is op 26 april opgehaald. Daarna de Winora besteld. Ik had Babboe gisteren ook aan de telefoon gehad en zij gaan uit van een levertijd van 4-6 weken. Ze adviseerde mij ook om contact op te nemen met Westerman. Dit gedaan en zij geven aan dat zij orders van Babboe krijgen en zodra zij dit ontvangen de leveringen al heel snel worden ingepland. Mijn order hadden ze nog niet ontvangen. Dit kon ze controleren adhv de postcode. Zolang zij deze niet ontvangen van babboe kunnen ze ook niks inplannen gaf ze aan. Door hun loopt dit in elk geval geen vertraging op. Ze zei dat babboe alle fietsen laat maken en zodra deze klaar zijn de order wordt doorgezet naar hen voor levering. Mijn postcode begint trouwens met 3’ dus ik vraag me af in hoeverre er een volgorde hierin wordt aangehouden. Afwachten maar..
nou dat stukje van 'dat ze snel kunnen uitleveren na de order van Babboe klopt ook niet echt, ik kreeg zojuist dit antwoord op de mail:

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben voor uw adres nog geen order binnengekregen! Mocht deze wellicht binnenkort nog binnenkomen is de kans helaas klein dat hij deze of volgende week geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
xscyther schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Dit is gewoon echt dé! samenvating van Babboe als bedrijf. Lelijker kunnen we het niet maken, wel lastiger.
en dit is maar een klein deel... er is ook nog steeds de hele grote groep die nog geen inspectie heeft gehad van anders dan de City modellen of de groep van onbekende framenummers. Op FB las ik ook verhaal van iemand waar de City van was opgehaald maar ze 'm nu kwijt zijn en er geen bewijs is dat het is ingeleverd.

Ik zie de hele operatie met de week verder weg zakken in de drek. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
wheeler schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:57:
[...]

en dit is maar een klein deel... er is ook nog steeds de hele grote groep die nog geen inspectie heeft gehad van anders dan de City modellen of de groep van onbekende framenummers. Op FB las ik ook verhaal van iemand waar de City van was opgehaald maar ze 'm nu kwijt zijn en er geen bewijs is dat het is ingeleverd.

Ik zie de hele operatie met de week verder weg zakken in de drek. :F
Je hoort natuurlijk alleen de horrorverhalen en het is lekker om te klagen. Los van dat de chauffeur gisteren wat later was ging bij mij alles gewoon soepel. 3u na ophalen had ik een voucher en was de Winona besteld.

En hoe kun je nou geen bewijs hebben van inleveren, ze scannen de bakfiets direct bij het ophalen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Blik1984 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Je hoort natuurlijk alleen de horrorverhalen en het is lekker om te klagen.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar vergeet niet dat het hier gaat om vervoermiddel en niet om een koude afhaalmaaltijd of gebroken vlaggenstok. De klachten zijn van een iets groter kaliber waar fabrikant niks mee gaat doen. Link naar Facebook bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wheeler schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:47:
[...]

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar vergeet niet dat het hier gaat om vervoermiddel en niet om een koude afhaalmaaltijd of gebroken vlaggenstok. De klachten zijn van een iets groter kaliber waar fabrikant niks mee gaat doen. Link naar Facebook bericht
Dan blijft de vraag nog steeds, hoe kan je nou dat ding inleveren zonder bewijs. Een foto of filmpje is sneller gemaakt dat 9x bellen.
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.