Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste
Acties:

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:23
Diana m schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:27:
Mijn frame is jaren geleden doorgebroken. En daarna in 2019 weer (gelukkig op tijd gezien), en dec 2023 weer gescheurd. Ik zit al aan het 5e frame (jan24). Dit framenummer wordt natuurlijk niet herkend door het systeem en ik heb ook nog geen voorstel. Heeft bellen nut?
Je 5de frame? Dat is behoorlijk wat pech zeg. Ik zou zeggen bel ze even. Vind het namelijk wel vreemd dat de framenummers die je in 2023 en 2024 hebt gekregen niet herkent worden. Deze frames zijn jonger dan 5 jaar.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:15
Vandaag komen ze als het goed is onze Babboe ophalen. Ik kreeg vorige week een e-mail waarin stond dat op de dag van ophalen je een mail zou krijgen met een tijdvak. Ik heb echter nog niks in mijn mail. Kregen jullie deze tijdvak mail? Zo ja, hoe laat?

Het niet hebben van een tijdvak is voor mij best lastig i.v.m. mijn werk.

(Ik heb de vervoerder al gebeld, maar na 35 minuten in de wacht heb ik maar opgehangen :( )

[ Voor 12% gewijzigd door Tompouce op 30-04-2024 09:00 ]

• Jasphur
Ik kreeg de avond van te voren een email met een tijdvak

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 13:09
Diana m schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:27:
Mijn frame is jaren geleden doorgebroken. En daarna in 2019 weer (gelukkig op tijd gezien), en dec 2023 weer gescheurd. Ik zit al aan het 5e frame (jan24). Dit framenummer wordt natuurlijk niet herkend door het systeem en ik heb ook nog geen voorstel. Heeft bellen nut?
Bellen heeft volgens mij weinig nut behalve dat je een vriendelijk persoon spreekt die niet veel meer weet/kan dan dat nu bekend is voor alle "onbekende" frames. Ik heb vorige week ook gebeld en sindsdien niks meer vernomen.

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-11 20:48
wheeler schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:23:
[...]

Bellen heeft volgens mij weinig nut behalve dat je een vriendelijk persoon spreekt die niet veel meer weet/kan dan dat nu bekend is voor alle "onbekende" frames. Ik heb vorige week ook gebeld en sindsdien niks meer vernomen.
Ik kan dit beamen. 1,5 week geleden gebeld, toen de belofte gekregen dat ik binnen 4 werkdagen antwoord zou krijgen op de vraag hoe oud mijn frame is. Afgelopen vrijdag weer gebeld om ze aan hun belofte te houden, toen was het verhaal natuurlijk anders en konden ze met niet vertellen hoe lang het nog ging duren, maar dat het wel "binnen een gestelde termijn" zou zijn. Toen ik vroeg om die termijn specifiek te maken kon de beste man daar geen antwoord op geven.

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:20
Ik heb vorige week ook gebeld. Mij werd beloofd dat ze deze week meer informatie zouden geven over de framenummers die niet herkend werden.

Maar mijn onderbuik gevoel zegt dat we langer moeten wachten. nergens voor nodig
wheeler schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:23:
[...]

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2024 09:35 ]

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Mij werd ook verteld dat alle ophaalafspraken deze week ingepland zouden worden (iedereen een mail) maar daar geloof ik ook weinig van. Westerman kijkt maar beperkt vooruit en het zijn 15.000 fietsen ofzo.
Eigenlijk neem ik alles wat de klantenservice zegt met een flinke korrel zout, ook de belofte voor accessoires e.d.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is de brief die vanuit de rechtsbijstand richting Babboe gaat vandaag.
Tot mij wendde zich de heer XXXXX wonende aan de XXX, hierna te noemen: “cliënt”, met het verzoek om zijn belangen te behartigen bij de situatie over zijn bakfiets van het merk Babboe. In deze brief verzoek ik u om de overeenkomst met cliënt na te komen en aan te geven binnen welke termijn u de situatie oplost.
Cliënt heeft een bakfiets van het merk Babboe en accessoires van u gekocht
Cliënt heeft een bakfiets van het type Babboe City-E met een hoge accucapaciteit van 500Wh, een bagagedrager, bakrand, regentent, fietshoes en een bakfietskussen gekocht. De overeenkomst is bij u bekend onder het ordernummer XXXX en de bakfiets heeft het framenummer XXXXXX.

Babboe heeft cliënt dringend geadviseerd om zijn bakfiets tot nader bericht niet te gebruiken
Op 14 februari 2024 heeft de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit wegens een ernstig veiligheidsrisico een terugroepactie van de bakfiets van cliënt geëist en geadviseerd om de bakfiets van cliënt niet meer te gebruiken. Het frame van de bakfiets kan breken en dit kan leiden tot zeer ernstig letsel.

De bakfiets van cliënt is non-conform
Cliënt heeft vastgesteld dat u toerekenbaar tekort bent geschoten in de nakoming van uw verplichtingen, namelijk het leveren van een deugdelijke dan wel normaal en veilig te gebruiken bakfiets.
U geeft aan dat cliënt een tegoed/omruilcertificaat voor de bakfiets en accessoires krijgt nadat zijn bakfiets is opgehaald

Op uw verzoek heeft cliënt zijn bakfiets op uw website geregistreerd om te controleren of zijn bakfiets wordt teruggeroepen. Daaruit is gebleken dat de bakfiets van cliënt wordt teruggeroepen. Op 18 april 2024 heeft u via e-mail aangegeven dat cliënt een tegoed/omruilcertificaat ontvangt waarbij rekening is gehouden met de waarde van de bakfiets en alle door hem gekochte accessoires. Op uw verzoek heeft cliënt op uw website zijn voorkeur doorgegeven, waarbij cliënt enkel kan kiezen uit een bakfiets van een ander merk of een ander model bakfiets. Echter stond daar niet bij vermeld of cliënt de bakfiets van zijn voorkeur ter vervanging daadwerkelijk ontvangt en of de bakfiets die hij daadwerkelijk ontvangt dezelfde eigenschappen en accessoires heeft als zijn huidige bakfiets. De van u gekochte accessoires die bij zijn huidige bakfiets horen, zijn niet bruikbaar voor de bakfietsen waar cliënt zijn voorkeur voor kon doorgeven.

Cliënt is niet verplicht om akkoord te gaan met een tegoed/omruilcertificaat
U bent verplicht om de bakfiets van cliënt binnen een redelijke kosteloos te herstellen of te vervangen. Kennelijk is het (mogelijk) blijvend onmogelijk om uw verplichtingen na te komen en biedt een tegoed/omruilcertificaat aan waarmee cliënt een andere nieuwe bakfiets van een ander merk/model kan bestellen. Cliënt is niet verplicht om een tegoed/omruilcertificaat als oplossing te aanvaarden en aanvaardt een door u aangeboden thans nog onbekende oplossing niet.
Cliënt staat mogelijk open voor alternatieve oplossing

Desalniettemin staat cliënt mogelijk open voor een andere oplossing die bijvoorbeeld bestaat uit vervanging van de bakfiets van cliënt door een hoogwaardigere bakfiets met minstens dezelfde eigenschappen en accessoires als de door cliënt gekochte bakfiets, te weten een hoge accucapaciteit van 500 kWh, een bagagedrager, bakrand, regentent fietshoes en bakfietskussen.
Cliënt verzoekt u om de overeenkomst uiterlijk 31 mei 2024 na te komen
Namens cliënt verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om uiterlijk 31 mei 2024 de overeenkomst met cliënt na te komen en de bakfiets te herstellen of te vervangen. En om aan te geven binnen welke termijn en hoe u de situatie exact oplost. Als u een andere bakfiets ter vervanging als oplossing aan cliënt aanbiedt, dan rekent cliënt er op dat u een bakfiets aanbiedt waar cliënt via uw website zijn voorkeur heeft doorgegeven met minstens dezelfde eigenschappen en accessoires als zijn huidige bakfiets. Cliënt behoudt zich, ook na het eventueel ophalen van de bakfiets door uw logistiek partner, in elk geval de eigendom van de bakfiets en alle accessoires van de bakfiets voor totdat hij een vervangende bakfiets en vervangend accessoires waar hij expliciet mee akkoord gaat of het totale aankoopbedrag heeft ontvangen. De kosten van nakoming van uw verplichtingen kunnen niet aan cliënt in rekening worden gebracht.

Het is in uw eigen belang om de overeenkomst op tijd na te komen
Mocht u de overeenkomst niet op tijd nakomen, dan verkeert u in ieder geval in verzuim. Als u in verzuim verkeert, dan heeft cliënt het recht om de overeenkomst te ontbinden. Bovendien stelt cliënt u nu al aansprakelijk voor alle door zijn geleden en nog te lijden schade.
U ontvangt deze brief via de e-mail, gewone post en aangetekende post
Dan ben ik er zeker van dat deze brief u bereikt.

Cliënt en ik rekenen op uw medewerking
In deze brief bent u in gebreke gesteld. Ook weet u nu wat cliënt van u verwacht. Uw reactie zie ik graag tijdig onder vermelding van ons zaaknummer RB-XXXXXX. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Bel of mail mij gerust als u nog vragen hebt
U bereikt mij van dinsdag tot en met vrijdag op telefoonnummer 06XXXXXX. Mailen kan naar klantenservice@achmearechtsbijstand.nl. Ons zaaknummer is RB-XXXXXXX. Wilt u dit nummer altijd noemen als u belt of mailt? Wij kunnen u dan sneller helpen.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren van cliënt. Met vriendelijke groet,

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 20:41
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:04:

[...]
Prima brief. Ik denk dat ze daar bij Babboe de muren behangen met dit soort brieven op dit moment ;)

Bekabelde WIFI

• Jasphur
Prima brief, maar mijn eerste reactie was iets in de trant van "Hier heb je een Babboe City Mountain van 500Wh, en die bagagedrager hebben we vast nog wel ergens liggen of trekken we van 1 van de teruggekomen City Mountains af... " :P

Erg generiek maar wel duidelijk. Hopelijk levert dit iets voor je op :) Niet geschoten is sowieso mis.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuke brief, beetje Chatgpt niveau met de taalfouten die er in staan :F

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het doel van de brief is in ieder geval zorgen dat Babboe nooit kan zeggen dat achteraf klagen te laat is. De klacht ligt er.

En @fritsjof : zowel de persoon van de RB en ik begrijpen dat er geen spoedige reactie gaat komen, maar er zal morgen toch iemand een krabbel zetten onder de ontvangst van de brief. Dat zij er dan verder niets mee doen is dan wel degelijk hun probleem. Dus voor het doel voldoet dat nog steeds.

@Jasphur , misschien is de hele brief niet nodig, maar beter nu verstuurd dan achteraf het besef dat hij had moeten worden verstuurd. En over je eerste reactie: Ze mogen prima de juiste vervanging aanbieden, maar sinds de aanmelding officieel is, kan ik niet meer zien wat er nu aangeboden wordt voor mijn fiets.
Dat is toch mede het probleem? Ik heb even kunnen kijken toen ik de fiets ging aanmelden en nu, bij het bezoek van de website krijg ik alleen maar: uw fiets is aangemeld.

@Wolly de brief wordt niet opgestuurd naar het nationaal dictee en de taalfouten interesseert me niet. Ook niet wat de bron van de tekst is. Volgens mij valt het ook wel erg mee met de taalfouten en zal een dergelijke brief op een standaard template berusten, dus je reactie is mijn inziens een beetje zeuren om het zeuren. De azijn mag op tafel blijven staan, maar dat is mijn perceptie.

• Jasphur
Die aanbieding die je zag toen je je fiets aanmeldde was een indicatie en kon nog veranderen... Je was niet gebonden aan de keuze die je daar toen maakte. Hou op ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar dit vervolg.

• Wolly
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:07:
Het doel van de brief is in ieder geval zorgen dat Babboe nooit kan zeggen dat achteraf klagen te laat is. De klacht ligt er.
Dat is waar.
@Wolly de brief wordt niet opgestuurd naar het nationaal dictee en de taalfouten interesseert me niet. Ook niet wat de bron van de tekst is. Volgens mij valt het ook wel erg mee met de taalfouten en zal een dergelijke brief op een standaard template berusten, dus je reactie is mijn inziens een beetje zeuren om het zeuren. De azijn mag op tafel blijven staan, maar dat is mijn perceptie.
Het is inderdaad een standaard template wat niet al te nauwkeurig is ingevuld. Ik ben altijd bang dat de ontvanger dan keihard gaat lachen als hij zo'n briefje van een stagiair krijgt. Maar goed, niet geschoten is altijd mis en wellicht pakken ze het serieus op.

• wheeler
Ik overweeg ook een brief te sturen, waarbij ik de koop wil ontbinden. Aangezien we het destijds in de Babboe webshop hebben gekocht, is dat mijn enige gok op iets meer dan een certificaat. Wij moeten ook verder en ook ik heb geen zin in om de fiets te moeten stallen terwijl Babboe vooral met andere dingen bezig is.

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:04:

[...]
Nette brief zeg! Benieuwd of en hoe Babs reageert.

• xscyther
Jasphur schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:21:
Prima brief, maar mijn eerste reactie was iets in de trant van "Hier heb je een Babboe City Mountain van 500Wh, en die bagagedrager hebben we vast nog wel ergens liggen of trekken we van 1 van de teruggekomen City Mountains af... " :P

Erg generiek maar wel duidelijk. Hopelijk levert dit iets voor je op :) Niet geschoten is sowieso mis.
Onze bagagedrager zit zo goed vast dat ik de schroeven eruit moet gaan boren om 'm los te krijgen. Dus die mogen ze hebben. Ook fijn om te weten dat er iig iets stevig in elkaar zit :D

Overigens heb ik in eerdere reactie gereageerd dat ik liever een Carqon als optie zou hebben. Ik heb afgelopen vrijdag nog even snel een proefritje op de Carqon gemaakt en ik ben om dat ik die toch niet liever wil hebben. Dat ding is zo ontzettend laag dan je er amper mee kan hangen in de bocht en de vering is zo soepel dat die averechts werkt. Dit in tegenstelling tot de vering van Lovens.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wolly schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:21:
[...]

Dat is waar.

[...]

Het is inderdaad een standaard template wat niet al te nauwkeurig is ingevuld. Ik ben altijd bang dat de ontvanger dan keihard gaat lachen als hij zo'n briefje van een stagiair krijgt. Maar goed, niet geschoten is altijd mis en wellicht pakken ze het serieus op.
Ik heb de persoonlijke info natuurlijk wel gewist en copy paste van PDF op een iPad doet ook wat met opmaak. Dus het kan ook zijn dat er daar wat verloren gaat.
Maar allemaal niet zo relevant. Babboe moet gewoon zorgen dat ze een passende oplossing bieden en dat is inclusief de accessoires en dat wisten ze voordat ze mijn fiets gingen ophalen, of ze dat nu echt weten of niet is volledig hun probleem.

• Hann1BaL

Hann1BaL

wheeler schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:34:
Ik overweeg ook een brief te sturen, waarbij ik de koop wil ontbinden. Aangezien we het destijds in de Babboe webshop hebben gekocht, is dat mijn enige gok op iets meer dan een certificaat. Wij moeten ook verder en ook ik heb geen zin in om de fiets te moeten stallen terwijl Babboe vooral met andere dingen bezig is.
Je hebt geen recht om de koop te ontbinden voordat je Babboe in de gelegenheid stelt om het probleem op te lossen. Koop ontbinden is pas een optie als de verkopende partij geen passende oplossing aanbiedt en dus stuur je eerst de ingebrekestelling waarin je een redelijke termijn stelt waarin het probleem opgelost dient te worden. Daarna kun je overgaan tot ontbinden van de koop

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 20:41
@Hann1BaL Je hebt helemaal gelijk! Mijn reactie was meer zo van 'daar hebben ze er al tig van ontvangen', niets meer dan dat :)

Bekabelde WIFI

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 13:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

xscyther schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:44:
[...]

Onze bagagedrager zit zo goed vast dat ik de schroeven eruit moet gaan boren om 'm los te krijgen. Dus die mogen ze hebben. Ook fijn om te weten dat er iig iets stevig in elkaar zit :D
Op mijn Babboe zit ook alles super goed vastgeroest!

If it aint fixed, it's broken.

• Talleke
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-03 11:35
De door Babboe voorgestelde reparaties voor de Babboe City Mountain (na 2020) zijn goedgekeurd door de nvwa.

De rest moet nog wachten.

• Frank.v
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:29
Talleke schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:58:
De door Babboe voorgestelde reparaties voor de Babboe City Mountain (na 2020) zijn goedgekeurd door de nvwa.

Dat is goed nieuws! Jammer voor mijn Curve nog die ik bezit, als ik de klantenservice benader doen ze alsof ze de reparaties/controles al aan het inplannen en het uitvoeren zijn, maar dat lijkt me sterk. Waarschijnlijk nu een start bij de mountain na 2020

• Talleke
  • Laatst online: 29-03 11:35
Frank.v schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Dat is goed nieuws! Jammer voor mijn Curve nog die ik bezit, als ik de klantenservice benader doen ze alsof ze de reparaties/controles al aan het inplannen en het uitvoeren zijn, maar dat lijkt me sterk. Waarschijnlijk nu een start bij de mountain na 2020
Klopt. De nvwa moet per type bakfiets de voorgestelde reparaties goedkeuren. Ben benieuwd wanneer mijn curve aan de beurt is.

• Jasphur
Talleke schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:58:

Dan zal het bericht dat de City Mountains als vervangende bakfiets keuze onderweg is mogelijk niet lang meer op zich laten wachten. Benieuwd of dat gerepareerde modellen worden of opnieuw ontworpen modellen.

• Jasphur
Hier het artikel van de NVWA

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 13:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vervelend dat ze de voorgestelde reparaties niet delen. Als je een beetje handig bent zou je ze zelf kunnen uitvoeren.

If it aint fixed, it's broken.

• Jasphur
Tjebakka schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:03:
Vervelend dat ze de voorgestelde reparaties niet delen. Als je een beetje handig bent zou je ze zelf kunnen uitvoeren.
Denk dat de NVWA dat niet okay vindt en Babboe al helemaal niet, want dan kunnen ze niet bewijzen dat de gevaarlijke producten zijn gerepareerd op de manier waarop de NVWA hun goedkeuring heeft gegeven.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:22
Voor wat betreft die Mountain, heeft die dezelfde gare standaard als de gewone City-E? Ik wordt af en toe gek van dat geklapper als je over een klinkerweg met drempels fietst.

• robvanu
  • Laatst online: 15-11 20:43
Laatste crosspost, maar in het Winora-topic heb ik een review met foto's geplaatst: robvanu in "Het grote Winora bakfiets topic"

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

arnova

weet veel, maar niet alles

TinusXIII schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:57:
Voor wat betreft die Mountain, heeft die dezelfde gare standaard als de gewone City-E? Ik wordt af en toe gek van dat geklapper als je over een klinkerweg met drempels fietst.
Dat denk ik wel. Wij hebben een mini Mountain en die heeft dat ook...

• Jasphur
Ik heb hetzelfde. Was ooit van plan om een buizenklem of een magneet te bevestigen, maar dat is er nooit van gekomen. Wellicht bij de nieuwe City Mountain :)

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:41

Matjan

:D

Ik heb de City Mountain van juli 2023 en heb (nog) geen klapperende standaard.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:32
Babboe monteur had bij ons tijdens en buurt een (oude)fietsband met tyrips er tussen gezet, fietste een stuk rustiger 😉

• xscyther
Tjebakka schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Op mijn Babboe zit ook alles super goed vastgeroest!
Je hebt gelijk. Alhoewel niet alles. Was enigszins verbaast dat het spatbord er nog op zat en redelijk goed vast leek te zitten, ondanks dat de bevestiging helemaal aan de achterkant van de fiets al compleet weggeroest was. Dit in tegenstelling tot onze eerste Babboe, ja wij hebben eerder nog een maandagmorgen model gehad waarbij het spatbord achter er vanaf viel toen hij opgehaald werd door Babboe, nog binnen een jaar na aankoop.
Enfin Ik heb onze bakfiets vandeweek kaal gemaakt en wat denk je? Dat spatbord zijn eigenlijk alleen nog op z'n plek door de jasbeschermer van Yepp die m op z'n plek hield..

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Wat mag je wel en niet van de bakfietsen afhalen eigenlijk?

• Jasphur
Officieel moet de fiets terug zoals je hem gekocht hebt. Accessoires er af dus en de batterij er in (tweede batterij is een accessoire). Of dit in de praktijk wordt nageleefd... geen idee.

• xscyther
Snuurtje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:43:
Wat mag je wel en niet van de bakfietsen afhalen eigenlijk?
Vandeweek met Westerman gebeld en die zeiden dat zij mogen zeggen dat de accu niet mee terug hoeft...Klinkt alsof je vrijwel alles er vanaf kan halen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hahaha, dat, bagger kwaliteit. Het enige onderdeel dat ik nooit stil heb gekregen.

Hier overigens een City E uit 2014 die de afgelopen jaren op zo'n beetje het frame na compleet vernieuwd is. Motor, wielen, accupakket, allemaal geupgrade en vernieuwd. Ik ben dus benieuwd of ze mij af willen schepen met een check van een paar honderd euro of dat ik een serieuze compensatie ga krijgen. Ik gok op het eerste, maar als dat zo is gaat ook rechtsbijstand hier een brief schrijven.

Overigens vind ik het vanuit bakfietsclaim.nl ook maar angstvallig stil

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Jasphur
@PaT Ook geen recente updates op hun website inderdaad... Maar goed er is verder ook geen nieuws omtrent het strafrechtelijk onderzoek naar Babboe vanuit de NVWA. Dus misschien het 'gewoon' het juridisch proces.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:27:
@PaT Ook geen recente updates op hun website inderdaad... Maar goed er is verder ook geen nieuws omtrent het strafrechtelijk onderzoek naar Babboe vanuit de NVWA. Dus misschien het 'gewoon' het juridisch proces.
Hopelijk volgt er geen boete welke dan weer ten koste gaat van de gedupeerde, ooit is de geldpot van Babboe leeg. Nieuwe fietsen verkopen ze voorlopig ook niet gezien de productie vol zit met vervanging.

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 09:57
Zijn er überhaupt al mensen die een nieuwe bakfiets hebben ontvangen? We hebben onze bakfiets van 5 maanden oud vorige week ingeleverd. Blijft toch wel een beetje spannend.

Net contact gehad met de helpdesk dat het geen maanden gaat duren en ze vertelde mij ook dat er al wel fietsen al worden uitgeleverd maarja wat is er van waar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Morto op 03-05-2024 09:28 ]

• Wolly
  • Niet online
Morto schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:26:
Zijn er überhaupt al mensen die een nieuwe bakfiets hebben ontvangen? We hebben onze bakfiets van 5 maanden oud vorige week ingeleverd. Blijft toch wel een beetje spannend.

Net contact gehad met de helpdesk dat het geen maanden gaat duren en ze vertelde mij ook dat er al wel fietsen al worden uitgeleverd maarja wat is er van waar :P
Ja, zie Het grote Winora bakfiets topic

• Morto
Oke ja inderdaad alleen bedoelde ik de City Mountain.

• Jasphur
Een nieuw City Mountain (CM) kan nog even duren aangezien die eerst moet worden gekeurd. De NVWA heeft onlangs hun goedkeuring gegeven op de manier waarop bestaande CMs gerepareerd mogen worden, dus wellicht dat het voor de nieuwe modellen dan nu sneller gaat.

Ik weet alleen niet of de nieuw te leveren CMs gerepareerde modellen zijn of volledig nieuwe met een nieuw model frame. Ik hoop het laatste om eerlijk te zijn.

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
Is er iemand met een 5+ jarige fiets die al iets heeft vernomen van Babboe betreft de compensatie?
Ik heb 27 feb de eerste keer het formulier ingevuld en 10 april de 2e keer ( ditmaal met foto's) maar nog steeds niets gehoord over mijn City.

• wheeler
MJdaBOMB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:59:
Is er iemand met een 5+ jarige fiets die al iets heeft vernomen van Babboe betreft de compensatie?
Ik heb 27 feb de eerste keer het formulier ingevuld en 10 april de 2e keer ( ditmaal met foto's) maar nog steeds niets gehoord over mijn City.
@Jasphur kan je een topicmelding zetten? Deze vraag blijft uiteraard terugkomen maar zoals iedereen met 5+ is het een groot mysterie. Mijn gevoel blijft dat ze eerst de 5< willen vervangen en pas daarna beginnen aan het plan voor de "rest".

• Jasphur
wheeler schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:09:
[...]

@Jasphur kan je een topicmelding zetten? Deze vraag blijft uiteraard terugkomen maar zoals iedereen met 5+ is het een groot mysterie. Mijn gevoel blijft dat ze eerst de 5< willen vervangen en pas daarna beginnen aan het plan voor de "rest".
Dat kon ik vanmorgen wel :+ Maar ze hebben de bug opgelost hehe. Wellicht dat 1 van de mods die meeleest zoals @PaT hier iets in kan betekenen voor ons.

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

arnova

weet veel, maar niet alles

wheeler schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Dat is op zich prima, het is alleen erg jammer dat Babboe "de rest" totaal niet informeert over een tijdlijn oid. De communicatie blijft gewoon om te huilen. Het gevolg zal zijn dat steeds meer mensen hun Babboe maar weer gewoon gaan gebruiken zonder controle....

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
25 april werd mijn Babboe opgehaald. Vervolgens geen voucher gekregen, dus maandag 29 april gebeld. Kreeg toen na een paar uur de voucher en heb daarna meteen de Winora besteld. Hopelijk krijg ik hem net zo snel als andere Tweakers deze kregen na bestellen, want ik moet zeggen dat ik er bar weinig vertrouwen in had/heb dat ik uberhaupt ooit nog een fiets zie.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• wheeler
arnova schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Dat is op zich prima, het is alleen erg jammer dat Babboe "de rest" totaal niet informeert over een tijdlijn oid. De communicatie blijft gewoon om te huilen. Het gevolg zal zijn dat steeds meer mensen hun Babboe maar weer gewoon gaan gebruiken zonder controle....
Dat klopt. Maar ook dat is een strategie van een bedrijf in zwaar weer. Vergeet niet dat ze ook nog een onderzoek hebben, vanwege achterhouden van bewijsmateriaal. De eerstelijns communicatie zit in ieder geval potdicht en ze doen geen enkele belofte via telefoon of mail aan de klanten van ouder materiaal.

Voor mij blijft ook de optie open dat ze ergens de komende tijd failliet gaan, als Accell merkt dat het teveel geld/reputatie gaat kosten.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:24
PaT schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 06:45:
[...]

Hahaha, dat, bagger kwaliteit. Het enige onderdeel dat ik nooit stil heb gekregen.
Heb altijd 3 irritatiepunten gehad van mijn Babboe.
1. De standaard
2. De versnellingen, waarvan de grootste versnelling eigenlijk alsnog te klein is voor ondersteuning 6-8
3. Dat de 8-traps ondersteuning eigenlijk maar een 4-traps ondersteuning is. Van 4 naar 5 verandert eigenlijk niks, pas naar 6 toe krijg je een grote boost naar 21-22 km/u

• Jasphur
Blik1984 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:14:
[...]

1. De standaard
2. De versnellingen, waarvan de grootste versnelling eigenlijk alsnog te klein is voor ondersteuning 6-8
3. Dat de 8-traps ondersteuning eigenlijk maar een 4-traps ondersteuning is. Van 4 naar 5 verandert eigenlijk niks, pas naar 6 toe krijg je een grote boost naar 21-22 km/u
Herkenbaar

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:45
MJdaBOMB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:59:
Hier precies dezelfde tijdlijn, gister gebeld en hoorde dat er over 2 weken meer bekend zal worden. Hoe of wat is allemaal onduidelijk.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:20
Bart_Denon schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Hier precies dezelfde tijdlijn, gister gebeld en hoorde dat er over 2 weken meer bekend zal worden. Hoe of wat is allemaal onduidelijk.
Mijn frame nummer (Babboe City van juni 2019) werd niet herkend, gegevens wel achter gelaten weken geleden.

Vorige week gebeld. Mij verteld dat ik deze week meer duidelijkheid zou krijgen. Als ik niets zou horen moest ik eind deze week weer contact opnemen. Ik heb vandaag dus maar weer gebeld. Maar zoals verwacht werd mij weer gevraagd om een week geduld te hebben en volgende week terug te bellen. zucht..

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_van_eck op 03-05-2024 13:42 ]

• Bakfietsje
martijn_van_eck schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Mijn frame nummer (Babboe City van juni 2019) werd niet herkend, gegevens wel achter gelaten weken geleden.

Vorige week gebeld. Mij verteld dat ik deze week meer duidelijkheid zou krijgen. Als ik niets zou horen moest ik eind deze week weer contact opnemen. Ik heb vandaag dus maar weer gebeld. Maar zoals verwacht werd mij weer gevraagd om een week geduld te hebben en volgende week terug te bellen. zucht..
Ik zou ook deze week iets horen, maar ik geloof er niet in dat ik de komende twee uur nog een mail krijg. Al die loze beloften, zeg dan dat het maanden duurt! Dan kan het hooguit meevallen

• Hann1BaL

Hann1BaL

De fiets is vandaag opgehaald.
De chauffeur gaf aan: Geef alleen accessoires mee die je weg wilt gooien, want alles wordt gewoon vernietigd.
Einde van de dag wordt de barcode op de fiets gescand en krijg je de voucher in je mailbox.

Iemand nog een bakrand kopen voor een City Mountain?
Ding is gewoon nog nieuw, want dat was mij bakfiets ook.

Ook gaf de chauffeur aan dat hij vanochtend in Hardewijk een nieuwe fiets “dat andere merk” had uitgeleverd, en vanmiddag was hij dus fietsen aan het ophalen in Utrecht. Na mij nog 3 te gaan voor het weekend was.

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 03-05-2024 15:57 ]

• Cheffe Dos
  • Laatst online: 29-10 12:23
martijn_van_eck schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Onze Babboe City E is in september 2019 geleverd en ook ons framenummer werd niet herkend. Vorige week heb ik contact gehad. Er werd toen gezegd dat er nog niet zoveel bekend was. Afgelopen woensdag maar heb ik maar weer gebeld om wat druk op de ketel te houden.
Woensdag werd verteld dat eerst de bakfietsen met een bekend framenummer (t/m 5 jaar oud) aan de beurt waren en men nu met de onbekende framenummers is begonnen. Volgens de mevrouw van de klantenservice kan ik volgende week een mail verwachten van de logistiek partner (ik neem aan Westerman) wanneer onze bakfiets wordt opgehaald.

• Jasphur
@Hann1BaL Winora is dat andere merk? :P

• Hann1BaL

Hann1BaL

Uiteraard, maar ik hield mij even bij de woorden van de chauffeur.

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 12:54
Zojuist is de vervangende bakfiets geleverd. Moet zeggen dat ze het qua logistiek wel voorelkaar hebben. Duurde uiteindelijk ruim 3 weken van ophaal afspraak plannen tot levering van de vervangend bakfiets.

• TinusXIII
Cheffe Dos schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Onze Babboe City E is in september 2019 geleverd en ook ons framenummer werd niet herkend. Vorige week heb ik contact gehad. Er werd toen gezegd dat er nog niet zoveel bekend was. Afgelopen woensdag maar heb ik maar weer gebeld om wat druk op de ketel te houden.
Woensdag werd verteld dat eerst de bakfietsen met een bekend framenummer (t/m 5 jaar oud) aan de beurt waren en men nu met de onbekende framenummers is begonnen. Volgens de mevrouw van de klantenservice kan ik volgende week een mail verwachten van de logistiek partner (ik neem aan Westerman) wanneer onze bakfiets wordt opgehaald.
Nou mijne is nog geen anderhalf jaar oud en nog geen mail van Westerman, dus neem het met een korreltje zout ;)

• Cheffe Dos
  • Laatst online: 29-10 12:23
TinusXIII schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Nou mijne is nog geen anderhalf jaar oud en nog geen mail van Westerman, dus neem het met een korreltje zout ;)
En het framenummer werd herkend?

• TinusXIII
Ja dat wel, alleen nog in afwachting van het mailtje wanneer ze langskomen om op te halen.

• Morto
donny_p schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:08:
Zojuist is de vervangende bakfiets geleverd. Moet zeggen dat ze het qua logistiek wel voorelkaar hebben. Duurde uiteindelijk ruim 3 weken van ophaal afspraak plannen tot levering van de vervangend bakfiets.
Je bedoeld met vervangende bakfiets de winora?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Vanmiddag 15.00u is de fiets gehaald en nu al een certificaat ontvangen en de Winora besteld.
Dat proces was dus zeker wel snel.
Haal vooral alle accessoires er af want ze checken niets. Scan en klaar.

• TinusXIII
Accu valt daar zeker niet onder? :+ Ik ken iemand met een fiets die niet vervangen gaat worden, want te oud, met een kapotte accu. Alleen daar doen ze voorlopig ook helemaal niks mee.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

TinusXIII schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:54:
Accu valt daar zeker niet onder? :+ Ik ken iemand met een fiets die niet vervangen gaat worden, want te oud, met een kapotte accu. Alleen daar doen ze voorlopig ook helemaal niks mee.
Gewoon voor het inleveren de accu's wisselen, lever je de kapotte accu mee in.

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 12:54
Morto schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:55:
[...]

Je bedoeld met vervangende bakfiets de winora?
Klopt de Winora Fub

• Bakfietsje
Cheffe Dos schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Ook onzin. Mijn bakfiets heeft een bekend framenummer van net iets meer dan 1 jaar oud en ik heb nog geen ophaaldatum

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jasphur schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Dat kon ik vanmorgen wel :+ Maar ze hebben de bug opgelost hehe. Wellicht dat 1 van de mods die meeleest zoals @PaT hier iets in kan betekenen voor ons.
Ik heb daar niet de rechten voor in dit topic, maar ik zal het eens lief vragen aan wat collega modjes.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blik1984 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:14:
[...]

1. De standaard
Onze 'oude' City-E heeft maar 7 versnellingen, maar verder herkenbaar. De ondersteuning staat hier altijd in stand 3 (leeg) of 4 (beladen) de rest voegt bijzonder weinig toe.

• Rtjdamen
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-08-2024
Hoi Allemaal,

Wij hebben gisteren ons certificaat ontvangen maar kunnen nu helaas de winora niet meer selecteren op de website, weet iemand of deze nog op voorraad gaat komen? Ik lees bij facebook dat de voorraad af en toe wordt aangevuld. Bij de klantenservice wordt ik niets wijzer.
Verder vroegen wij ons af of de City Mountain uberhaupt al uitgeleverd wordt of dat deze nog niet is goedgekeurd, ik kom daar veel tegenstrijdige berichten over tegen.

Groetjes,
Robin

• Rallie
  • Laatst online: 29-09 14:32
Rtjdamen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:10:
Hoi Allemaal,

Wij hebben gisteren ons certificaat ontvangen maar kunnen nu helaas de winora niet meer selecteren op de website, weet iemand of deze nog op voorraad gaat komen? Ik lees bij facebook dat de voorraad af en toe wordt aangevuld. Bij de klantenservice wordt ik niets wijzer.
Verder vroegen wij ons af of de City Mountain uberhaupt al uitgeleverd wordt of dat deze nog niet is goedgekeurd, ik kom daar veel tegenstrijdige berichten over tegen.

Groetjes,
Robin
Op de site van nvwa staat:
Het bedrijf moet bij de NVWA technische documentatie aanleveren waaruit blijkt dat de fietsen na reparatie weer veilig zijn. Inmiddels is de beoordeling voor de Babboe City Mountain afgerond: de door Babboe voorgestelde inspectie en reparaties kunnen worden uitgevoerd. Na uitvoering van de reparaties kan de bakfiets dus weer gebruikt worden.

Denk dus dat ze de mountain wel kunnen gaan uitleveren.

• Jasphur
Hoi Allemaal,

Groetjes,
Robin
Je zou gewoon even dagelijks kunnen kijken tot de Winora er weer op staat :)

• Rtjdamen
Dus grote kans dat deze over dag of twee wel weer leverbaar is?

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
Ik kan me voorstellen dat ze de voorraad willen balanceren door de City Mountains nu min of meer te 'forceren'. Wel zuur voor je in ieder geval, want naast dat dit sowieso wel langer duurt, is het een mindere fiets die qua doorverkoopwaarde ook niet al te best meer zal zijn. Sowieso maar zeer de vraag of Babboe het als merk gaat overleven door alle negatieve media-aandacht.

[ Voor 44% gewijzigd door Dannydekr op 04-05-2024 14:30 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Rtjdamen
Ja inderdaad dat is mijn angst ook, vandaar dat wij voor de winora willen gaan. Ik hoop dat hij vd week weer online komt.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoi Allemaal,

Groetjes,
Robin
Mag ik vragen wat de waarde van dat certificaat is en hoe oud jullie fiets was?

• TinusXIII
Error 05 vandaag, nou kom maar op met de mail dat ze de fiets komen ophalen :+

• Rtjdamen
Onze bakfiets was 4 jaar oud dus wij hebben een certificaat voor een volledige vervanging van de bakfiets.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rtjdamen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:24:
Onze bakfiets was 4 jaar oud dus wij hebben een certificaat voor een volledige vervanging van de bakfiets.
Ahh, ik wist niet dat de <5 jaar fietsen ook een certificaat kregen.

• wheeler
Heeft iemand een bruikbaar e-mailadres bij Babboe? Al die ik had (info, service, mail) werken niet meer en waar ze nu mee corresponderen is geen mailbox.

• Morto
wheeler schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:57:
Heeft iemand een bruikbaar e-mailadres bij Babboe? Al die ik had (info, service, mail) werken niet meer en waar ze nu mee corresponderen is geen mailbox.
Ik heb het formulier op de website gebruikt kreeg na 4/5 dagen reactie.
https://www.babboe.nl/babboe-contact

• Jasphur
Rtjdamen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:00:
Dus grote kans dat deze over dag of twee wel weer leverbaar is?
De Winora staat weer op de site! Go go go.

Edit: ah, niet op voorraad -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 06-05-2024 09:26 ]

• TinusXIII
Jasphur schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:25:
[...]

De Winora staat weer op de site! Go go go.

Edit: ah, niet op voorraad -O-
Kennelijk gaat iedereen voor de Winora ipv de Mountain.

• Jasphur
Niet heel gek toch? Als de Winora aan mijn wensen zou voldoen had ik die ook gekozen :P

• wheeler
Morto schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Ik heb het formulier op de website gebruikt kreeg na 4/5 dagen reactie.
https://www.babboe.nl/babboe-contact
Hmja, vanwege rechtsgeldigheid mag ik die weg niet gebruiken. Dan wordt het toch een ouderwets aangetekende brief naar het kantoor.

• Morto
wheeler schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Hmja, vanwege rechtsgeldigheid mag ik die weg niet gebruiken. Dan wordt het toch een ouderwets aangetekende brief naar het kantoor.
Check, dit is het email adres wat mij heeft gereageerd is:

support.nl@babboe.com

• Rtjdamen
Helaas inderdaad geen winora op voorraad op dit moment, ik heb net weer gebeld en ook de klantenservice weet niet of deze nog opnieuw ingekocht gaat en kan worden. Iemand toevallig andere info zover? Ik heb ze net ook maar gemaild maar verwacht daar ook niet veel van eerlijk gezegd.

• Raftie
  • Laatst online: 17-07-2024
Ben dan wel heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met mensen die hem wel al hebben besteld... (zoals wij). Lijkt totaal geen logica in het uitleveren te zitten en dat deze nu niet meer leverbaar is geeft opnieuw stress (we wilden eigenlijk de babboe mini Mountain bestellen maar die was eerder al van de website gehaald).

• Morto
Wij zitten inderdaad ook wel een beetje te stressen. Ik ben echt benieuwd of de Babboe mountain überhaupt geleverd gaat worden we hadden graat de Winora willen bestellen maar daar kan geen extra bankje in.

• Rtjdamen
Ja en dat stressen zou naar mijn mening niet nodig moeten zijn, Babboe heeft een probleem veroorzaakt en lost dat niet op een nette en juiste manier op. Communicatie is key in dit soort situaties. Nu maar hopen dat ze spoedig nieuwe voorraad online gaan zetten van de verschillende keuzes. Wat me vooral stoort is dat het wie het eerst komt die het eerst maalt is geworden, als klant heb je zelf geen invloed op wanneer je de bakfiets terug kunt geven en wanneer je het certificaat ontvangt. Het mag niet zo zijn dat je vervolgens in een soort loterij terecht komt en je geluk moet hebben als er wat nieuws te krijgen is. Ik ben voornemens hierover te reclameren bij ACM, er is een herstelplan goedgekeurd maar dat plan lijkt nu dus maar half uitgevoerd te worden, dat kan niet de bedoeling zijn.

• Jasphur
Rtjdamen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:50:
Ja en dat stressen zou naar mijn mening niet nodig moeten zijn, Babboe heeft een probleem veroorzaakt en lost dat niet op een nette en juiste manier op. Communicatie is key in dit soort situaties. Nu maar hopen dat ze spoedig nieuwe voorraad online gaan zetten van de verschillende keuzes. Wat me vooral stoort is dat het wie het eerst komt die het eerst maalt is geworden, als klant heb je zelf geen invloed op wanneer je de bakfiets terug kunt geven en wanneer je het certificaat ontvangt. Het mag niet zo zijn dat je vervolgens in een soort loterij terecht komt en je geluk moet hebben als er wat nieuws te krijgen is. Ik ben voornemens hierover te reclameren bij ACM, er is een herstelplan goedgekeurd maar dat plan lijkt nu dus maar half uitgevoerd te worden, dat kan niet de bedoeling zijn.
Side note mbt het wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dat kan straks ook andersom natuurlijk :P Dat de achterblijvers ineens een Urban Arrow niveau bakfiets krijgen welke nog beter is dan de Winora. Of wellicht zelfs de Batavus Fier zelf ipv de Winora variant.

Verder helemaal met je eens. Ben benieuwd wat de ACM er van vindt inderdaad.

• Wolly
  • Niet online
Rtjdamen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:50:
Kan je nu helemaal nergens uit kiezen?

• Rallie
  • Laatst online: 29-09 14:32
Wolly schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:21:
[...]

Kan je nu helemaal nergens uit kiezen?
de city mountain is de enige keuze qua bakfiets. Zowel de Curve Mountain als de Winora FUB staan op "niet op voorraad"

• Wolly
  • Niet online
Rallie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:24:
[...]

de city mountain is de enige keuze qua bakfiets. Zowel de Curve Mountain als de Winora FUB staan op "niet op voorraad"
Dat is dan toch ook een prima vervanger? Je kan moeilijk eisen dat je een Winora wilt als de vervanger die wordt aangeboden ook een redelijk alternatief is.

• Lisa_01
  • Laatst online: 02-01 09:48
Wolly schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Dat is dan toch ook een prima vervanger? Je kan moeilijk eisen dat je een Winora wilt als de vervanger die wordt aangeboden ook een redelijk alternatief is.
Op zich wel, maar als er geen bagagedrager op zit en die niet leverbaar is (en ook niet meer leverbaar wordt) is hij niet voor iedereen een gelijkwaardig of beter alternatief.

• Wolly
  • Niet online
Lisa_01 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:45:
[...]

Op zich wel, maar als er geen bagagedrager op zit en die niet leverbaar is (en ook niet meer leverbaar wordt) is hij niet voor iedereen een gelijkwaardig of beter alternatief.
Als je voorheen inderdaad een bagagedrager had dan moet er op de nieuwe ook eentje zitten. Best dom eigenlijk van Babbie dat ze dat niet even regelen ipv duurdere Winona fietsen weg te ‘geven’.

• Rtjdamen
Ja inderdaad de bagagedrager is inderdaad 1 ding, maar belangrijker nog is dat het niet duidelijk is of Babboe de mountain uberhaupt mag uitleveren, babboe mag namelijk nog helemaal geen fietsen van hun eigen merk leveren op dit moment, dus de vraag is hoelang het dan uberhaupt gaat duren. dat is voor ons een belangrijke reden om voor de winora te gaan.
Kwalitatief hebben wij ook hele slechte ervaring met onze city, veel kapot gegaan en dure reparaties, we hopen met het alternatief ook een degelijkere oplossing te krijgen, dit was overigens ook een van de argumenten van de nvwa om het onderzoek te starten. Kwaliteit was ondermaats.
Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.